Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:37
Ik heb een Seek Thermal met een micro USB-aansluiting. (Deze https://www.warmtebeeldca...rmal-compact-android.html )
Deze werkte gewoon goed op mijn telefoon totdat mijn telefoon zelf kapot ging. Mijn nieuwe telefoon is een Samsung Galaxy A40 met een USB-C aansluiting, en daar past deze niet op. Ik heb al getest met een micro-USB naar USB-C convertertje, maar dat werkt niet. Op de telefoon komt geen enkele aanwijzing te staan dat er een apparaat is aangesloten, en ook de app vindt de camera niet. (Het USB-convertertje zelf heb ik getest en die werkt prima en alle aansluitingen zijn doorverbonden.)
Na verder onderzoek blijkt de Galaxy A40 niet tussen de ondersteunende telefoons te staan en achteraf had ik een andere telefoon moeten kiezen.

Ik vermoedt dat de Seek Thermal door de USB-poort van stroom wordt voorzien, maar dat de Galaxy A40 geen stroom levert vanuit de USB-poort. Klopt mijn vermoeden, of is er iets anders wat niet compatibel is?

Als dat klopt, zou ik die camera via een omweg van 5V kunnen voorzien en dat ding evengoed kunnen gebruiken?

Hebben mensen hier ervaringen mee?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Beste antwoord (via Onbekend op 24-07-2020 18:17)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:03

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik vermoed dat het sleutelwoord hier OTG is. Waarschijnlijk ondersteunt je huidige converter dat niet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:03

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik vermoed dat het sleutelwoord hier OTG is. Waarschijnlijk ondersteunt je huidige converter dat niet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47

SA007

Moderator Tweaking
Move naar AND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Gizz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:27:
Wat is OTG dan verschillend met een converter?
Ik had een verloopkabel gekocht van USB-A naar Micro-USB, en hierbij zat een opzetstukje van Micro-USB naar USB-C.

Als ik dat kabel met dat opzetstukje in de later steek, dan laadt mij telefoon gewoon op. En als ik die kabel in de PC stop, dan kan ik bestanden van mijn telefoon uitwisselen. Dus volgens mij werkt die converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Niemand verder ervaring met dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Mogelijk dat deze (via AliExpress) werkt, volgens de omschrijving zou deze otg moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Onbekend schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:42:
Niemand verder ervaring met dit soort dingen?
De adapter die je gebruikt schijnt wel uit te maken. In dit filmpje zie je dat iemand de seek wel aan de praat krijgt met een converter.

YouTube: Do you need USB C Adapters: 3 micro USB to USB C adapters for smart...

Ik heb het filmpje niet helemaal gekeken, maar misschien heb je er wat aan.

Je hebt data, power en otg nodig.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:35
Probeer anders eens iets simpels als een fat32 geformatteerde USB stick in het convertertje? Als dat ook niet werkt zit het probleem hem waarschijnlijk in de kabel of de telefoon.

Op mijn Oneplus moest ik trouwens OTG expliciet aanzetten, mogelijk dat je op jouw telefoon ook nog iets speciaals moet doen.

[ Voor 26% gewijzigd door citruspers op 26-05-2020 22:04 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
BillSpaarbank schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:56:
[...]

De adapter die je gebruikt schijnt wel uit te maken. In dit filmpje zie je dat iemand de seek wel aan de praat krijgt met een converter.

YouTube: Do you need USB C Adapters: 3 micro USB to USB C adapters for smart...

Ik heb het filmpje niet helemaal gekeken, maar misschien heb je er wat aan.

Je hebt data, power en otg nodig.
Ik denk dat ik wel wat aan het filmpje heb. :) Mijn telefoon ondersteund wel OTG, maar schijnbaar is het stekkertje wat ik heb van mindere kwaliteit waardoor OTG niet goed werkt. Verschillende filmpjes laten ook zien dat het ene stekkertje het andere niet is, dus zal ik op zoek gaan naar een goed werkend stekkertje.

Die van AliExpress is wel een optie, maar heeft 2 maanden levertijd. Ik zal nog even zoeken naar een stekkertje met minder lange levertijd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
Ter info,
Ik heb vandaag de converter van AliExpress binnen gekregen, en de Seek Thermal werkt nu ook op mijn nieuwe telefoon. :)

Conclusie: Niet elke adapter werkt, ook al staat er OTG op de verpakking. Maar deze werkt wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertBakker83
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06 22:13
Effe een checkvraag omdat ik van plan ben een Seek Compact aan te schaffen. Als ik de versie met USB-C koop, dan heb ik toch geen kabeltje nodig? Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Als jouw telefoon ook een USB-C aansluiting heeft, dan kan je deze gewoon aan de onderkant inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertBakker83
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06 22:13
Ja, dat heeft hij en hij ondersteunt OTG, maar raakte in de war omdat hij niet op het lijstje staat van ondersteunde telefoons bij op de website van Seek Thermal
Pagina: 1