[PC] Elite: Dangerous Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 29.970 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119

dahakon schreef op maandag 09 juni 2014 @ 09:21:
Er staan simpelweg onjuistheden in. Hoe dan ook, de zaken die mij zwaar irriteren in de Wikia:

Het begint al met de opening, aangaande schaal, complexiteit van achtergrond simulaties en natuurgetrouwheid van de wetenschappelijke kennis van het universum. De schaal van Elite is niet echt groter of kleiner dan die van Star Citizen.

De schaal van het universum is vervolgens anders, omdat, zoals eerder gezegd, de doelen van het spel gewoonweg anders zijn.
De schaal is volgens jou "anders" maar niet echt groter of kleiner, volgens mij is dat een klassieke:
Wikipedia: Contradictio in terminis
Wikipedia: Schaal (verhouding)

Zonder een waardeoordeel over SC of ED te willen uitspreken heb ik het sterke vermoeden dat ED qua speelbare schaal en vrijheid groter word dan SC.

Anyways, weet iemand wanneer ED publiek uitkomt voor de niet beta mensen ?

Het komt op mij als kickstarter backer wat vreemd over dat er wel heel veel updates etc. (dat doen ze netjes) zijn maar dat er, voor zover ik heb gelezen, met geen woord gerept is over het uitstel. Maart 2014 was in 2013 aangegeven als datum waarop de game publiek te koop en speelbaar zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Anoniem: 64119 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:50:
[...]

De schaal is volgens jou "anders" maar niet echt groter of kleiner, volgens mij is dat een klassieke:

Zonder een waardeoordeel over SC of ED te willen uitspreken heb ik het sterke vermoeden dat ED qua speelbare schaal en vrijheid groter word dan SC.
Als je kijkt naar schaal kwa aantal systems, dan zal Elite zeker groter zijn. Maar als je kijkt naar locaties om te landen, interactie met NPC's ed, dat is toch meer waar SC op focust. Dus minder maar drukkere systems met meer interactie. Bij Elite heb je wat meer de lonelyness of space gevoel denk ik. SC zal wat dat betreft meer zoals Freelancer zijn (maar dan hopelijk met meer variatie). Het is net wat je beter ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

[...]

Anyways, weet iemand wanneer ED publiek uitkomt voor de niet beta mensen ?

Het komt op mij als kickstarter backer wat vreemd over dat er wel heel veel updates etc. (dat doen ze netjes) zijn maar dat er, voor zover ik heb gelezen, met geen woord gerept is over het uitstel. Maart 2014 was in 2013 aangegeven als datum waarop de game publiek te koop en speelbaar zou moeten zijn.
Voor zover ik de geruchten opvang is de planning voor het eind van het jaar met de gamma in september.

En hoeveel er wel of niet te doen is in de 400.000.000.000 systemen van elite ligt maar helemaal aan hoe goed de procedural generation is.

Ze gaan zoveel mogelijk data die bekend ia van ons sterrenstelsel van exo planeten en sterren erin pompen. Hoeveel er te doen is dat weet ik dan weer niet.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat van eind van het jaar is toch wel even een beetje een ander verhaal dan maart 2014.
Dat betekend dan ook dat je het op moet nemen tegen mensen met 9 maanden vecht en tactiek ervaring.

Wat ik begrepen heb uit de email updates van frontier is dat tijdens het spelen het spel in feite steeds groter word gemaakt. Dat gebeurd zowel door de spelers (die nieuwe richtingen opgaan) als door de ontwikkelaars die zaken of gebieden kunnen toevoegen. Hierdoor zou ED in principe "eindeloos" groot kunnen worden.
Ook het landen op planeten word overwogen om later (nadat het spel al draait) te implementeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 22-06-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:46
Anoniem: 64119 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:47:
Dat van eind van het jaar is toch wel even een beetje een ander verhaal dan maart 2014.
Dat betekend dan ook dat je het op moet nemen tegen mensen met 9 maanden vecht en tactiek ervaring.
Nou, als je een beetje ervaren bent met flight- of spacesims, dan knal je mij over 9 maanden ook gewoon neer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Premium Beta 2 is uit met de 'hauler' een cargo ship, een nieuw space-station en toegang tot drie extra systemen.
New Content/Features

- New space station type added (Orbis)
- Added Hauler ship type
- 3 x new visitable systems (Styx, Aulin and LHS 3006)
- German language support added
- Incremental install added (it will need to do a full install on its first use)
- Animated pilot added
- Price item bought for added to trading interface
- Customisable controls for galaxy map added
- Rear beacons inside station turned on
- Hyperspace effect tweaks
- Anaconda cockpit art improvements
- Lakon Type 9 cockpit art improvements
- Audio tweaks for Galaxy Map
- Additional controllers added
- Cloud layers use height separation for normals generation
- Charge bar for supercruise/hyperspace added to left panel
- High resolution screen capture added (Alt-F10)
- Art improvements for large docking pads
- Eagle cockpit art improvements
- Updated stars with hotspot colours
- GUI added to aid escaping masslock
- General audio tweak and balance pass
- Hyperspace arrive and depart VFX tweaks
- Add a default joystick device that maps to first available joystick
- Animation added to opening of star map
- Default descriptions for populated systems added to galaxy map
- More individual descriptions for systems added to galaxy map
- Updated trade goods
- Added connection stats debug (CTRL+B)
- Option for pilot gender added
- SCreenshots now saved in My Documents\Pictures folder
Orbis Space Station Video

En progress diary #12:

Verder interessant: EDTracker, een 'Doe Het Zelf Headtracker' voor 10 pond (minder uitgebreid als TrackIR, maar geen camera nodig en beter dan Freetrack/ Facetracknoir.

ED Tracker in actie:

(overigens is ED Tracker een fan project en heeft dit geen officiële relatie met Elite/ Frontier)

[ Voor 12% gewijzigd door Ervig op 26-06-2014 09:23 ]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 64119 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:47:
Heb ik geen probleem mee. Ik heb liever dat ze de komende maanden flink werken om een stabiel/compleet game af te leveren in plaats van een gedrocht zoals Electronic Arts dat graag doet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice, krijg een enorme Stanley Kubrick vibe van deze video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Anoniem: 165097 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:54:
[...]

Komt me inderdaad heel bekend voor 8)

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:54:
[...]
Voor zover ik me kan herinneren zat in de eerste versie van Elite (jaren 80 wireframe) letterlijk ook de Strauss muziek bij het docken. Braben had dat toen al "geleend" van Kubrick. Dus herkenbaar is het zeker.

Ten opzichte van 30 jaar geleden zijn de details er wel een ietsie pietsie op vooruit gegaan...... :9

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 26-06-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Anoniem: 64119 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:07:
[...]

Voor zover ik me kan herinneren zat in de eerste versie van Elite (jaren 80 wireframe) letterlijk ook de Strauss muziek bij het docken. Braben had dat toen al "geleend" van Kubrick. Dus herkenbaar is het zeker.

Ten opzichte van 30 jaar geleden zijn de details er wel een ietsie pietsie op vooruit gegaan...... :9
Handjes in de lucht voor iedereen die in de originele versie nog geen docking computer aan boord had en vervolgens vol tegen de zijkant van het ruimtestation beukte! 8)7

Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie niet veel vertrouwen had in Braben na al zijn claims. Maar na alles wat ik vanuit de Alpha en Beta's zie komen moet ik zeggen dat ik bijna zit te watertanden. Ik ben dan ook blij dat ik al als Kickstarter mee gedaan heb en ik kan niet wachten tot het spel uit komt! Mr. Braben, petje af. _/-\o_

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Net een nieuwsbrief ontvangen met 2 belangrijke mededelingen:

1. Op 29 juli start de normale beta! Goed nieuws voor alle beta-backers 8) . Voor €60 krijg je het spel en daarmee toegang tot de beta. Voor €40 is het spel waarschijnlijk in september (tegelijk met de 30 jarige verjaardag van de originele elite) speelbaar.
2. Iets wat ik niet verwacht had: De 'Lifetime Expansion Pack' is vanaf 29 juli niet meer te koop!!. Na deze datum zullen alle expansion packs (landen op planeten, rond lopen in schepen etc.) los gekocht moeten worden. De Lifetime Expansion pack kost €40.

Mocht je nog niet weten of Elite wat voor jou is, dan zou ik gewoon de release afwachten. Zit je al een tijdje te twijfelen dan is het wellicht interessant om deze maand toch nog eens naar die expansion pack te kijken.
Lifetime Expansion Pack - to be withdrawn from sale

Alpha and Premium Beta came with a whole lot more than early access to the game - the Lifetime Expansion pack that is included is a significant benefit of being an early backer of Elite: Dangerous.

We have regularly said that depending on the level of success of Elite: Dangerous we intend to continue expanding it with new content and new features.

We plan to follow that same incremental development philosophy that we’ve done throughout our Alpha and Beta phases, and continue to significantly enhance the game via further expansions post-launch.

We do intend to release small, free updates after launch, but expansions that include significant new features and content will be charged for separately. For example, our current roadmap is to add (in no particular order):
• Landing/ driving / prospecting on airless rocky planets, moons & asteroids
• Walking around interiors and combative boarding of other ships
• Combat and other interactions with other players and AIs in the internal areas of star ports
• Accessing richly detailed planetary surfaces
• Availability of giant ‘executive control’ ships to players

Alpha and Premium Beta customers, and those who have already bought the £35 expansion pass alongside either Beta or the full game, will have access to all these features and updates for as long as we create them at no further cost.

This means that if we are as successful as we hope to be, you will still be benefiting from the fantastic early support you gave us for a long time to come.

As we are now fast approaching the standard Beta phase, the time is right to withdraw the Lifetime Expansion Pass from sale.

On 29th July the Lifetime Expansion Pack will no longer be available to buy in the store shop, to coincide with the start of full Beta.

So if you are planning to join the Beta or buy the final game and want to add the Lifetime Expansion Pack, you now have one month to get automatic access to all future major expansions of Elite: Dangerous for £35.

You can purchase the Lifetime Expansion Pack here.

Alternatively you can purchase or upgrade to Premium Beta and start playing Elite: Dangerous today, which includes the Lifetime Expansion Pack. Premium Beta will be available until 15th July, as we announced last week.

Each paid-for expansion will subsequently be put on sale separately (for people that don’t have the Lifetime Expansion Pack), before its release.
shoney24 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:01:
Handjes in de lucht voor iedereen die in de originele versie nog geen docking computer aan boord had en vervolgens vol tegen de zijkant van het ruimtestation beukte! 8)7
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg de nieuwsbrief ook en overweeg toch maar hier gebruik van te maken alhoewel ik geen idee heb wat die upgrades los gaan kosten........

De totale kosten van ED lopen dan wel stevig op:
35 euro voor de pledge
40 euro voor upgrades
75 euro totaal voor 1 Game

N.B. ik heb ten opzichte van mensen die niet via kickstarter gebacked hebben dus maar liefst 5 euro korting.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 27-06-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 17:00
thanks for the headsup Ervig! Ik zat al weekje te twijfelen maar heb het nou toch maar gauw gedaan :) Als ik zo alle filmpjes zie ga ik er denk ik absoluut geen spijt van krijgen! *watertand*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij het bestellen kom je er dan achter dat je maar liefst 2 mogelijkheden hebt om te betalen:

Barclays smartpay
&
Paypal

Dat schiet niet op natuurlijk.......... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Anoniem: 64119 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:20:
Ik kreeg de nieuwsbrief ook en overweeg toch maar hier gebruik van te maken alhoewel ik geen idee heb wat die upgrades los gaan kosten........

De totale kosten van ED lopen dan wel stevig op:
35 euro voor de pledge
40 euro voor upgrades
75 euro totaal voor 1 Game

N.B. ik heb ten opzichte van mensen die niet via kickstarter gebacked hebben dus maar liefst 5 euro korting.
Tja veel games zijn standaard al tussen de 50 en 60 met expansions van 20 tot 30 euro. Maar ik ben het met je eens dat het wel veel geld in een keer (zeker in vergelijking met de steam sales nu). Veiliger is het om te wachten tot de game uit is gekomen en een expansion pas kopen als je denkt dat het het waard is. Maar ik denk wel dat als je het spel echt veel en lange tijd gaat spelen, dit een hele leuke deal is.
Anoniem: 64119 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:43:
Bij het bestellen kom je er dan achter dat je maar liefst 2 mogelijkheden hebt om te betalen:

Barclays smartpay
&
Paypal

Dat schiet niet op natuurlijk.......... :F
Geen creditcard? Geen andere mogelijkheid? Als dat zo is lopen ze wel klanten mis en zal ik daar morgen eens iets over op het forum zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Ervig op 27-06-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope.....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i8o5cF0nS7SeJUH2d1k4af4S/full.jpg

Wellicht is dit afhankelijk van het land waar je vandaan komt of klant instellingen / voorkeuren ?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 27-06-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
Waren ook de enige 2 opties die ik had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 17:30
Waarom koppel je de creditcard niet aan PayPal? Bijkomende voordeel als je iets niet binnen krijgt en het lukt niet via PayPal om je geld terug te halen kan het ook nog via je creditcard bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eniux schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:47:
Waarom koppel je de creditcard niet aan PayPal? Bijkomende voordeel als je iets niet binnen krijgt en het lukt niet via PayPal om je geld terug te halen kan het ook nog via je creditcard bedrijf.
Inmiddels heb ik geen credit card meer, ik vind die dingen ook tricky.
Ik heb wel ooit een debitcard overwogen maar die hebben een beperkte inzetbaarheid.

Overigens is het opmerkelijk dat Frontier nu geen credit card aanbied maar dat in eerste instantie juist wel de enige optie was via kickstarter. Pas later werd daar paypal aan toegevoegd (toen kon ik ook meedoen).

Ik heb dus nog wel paypal maar er staat niets meer op en koppelen aan mijn bankrekening is listig.
Bovendien gebruik ik paypal so wie so veel te weinig en heb er daarom ook geen routine meer in.

EU - euro standaard betalingen zijn gratis en wel zo makkelijk, alhoewel er wellicht met een euro betaling (euro's naar een pondenland UK ) wel kosten aan verbonden zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
je kan ook geld overmaken naar je PayPal met iDeal zonder dat je dus je bankrekening hoeft te koppelen aan PayPal. Zo heb ik het betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
[...]

Tsja, de schaal in deel 1 van mijn betoog gaat toch echt over heel iets anders dan de schaal in deel 2 van mijn betoging.

Deel 1, omvang van het spel als geheel. Deel 2, omvang van onderdelen binnen het spel. Doel? Aangeven dat, ondanks dat het hier om 2 space-sims gaat, de focus op spelelementen totaal verschillend is. Dat was duidelijk genoeg. Je opmerking/link over Contradictio in terminis slaat de plank dan ook behoorlijk mis.
Evil Cowman schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 08:47:
je kan ook geld overmaken naar je PayPal met iDeal zonder dat je dus je bankrekening hoeft te koppelen aan PayPal. Zo heb ik het betaald :)
PayPal is inderdaad zo ongeveer de meest flexibele en veilige methode om online dingen te betalen. Het beslaat voor de consument een aantal methodes om geld te betalen, terwijl de ontvangende niet tig verschillende betaalmethodes hoeft te ondersteunen (het ondersteunen van meerdere merken credit card alleen al kan lastig zijn).

Het is verder goed te zien dat de ontwikkeling wel goed door zet, want de PC kan best wel een aantal 'nieuwe' grote Space-sim games gebruiken, al dan niet met oude bekende IP's. Het lijkt er in ieder geval op dat, na een moeilijke kickstarter start, ze toch iets degelijks weten neer te zetten zonder extreme vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dahakon schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:01:
[...]
Tsja, de schaal in deel 1 van mijn betoog gaat toch echt over heel iets anders dan de schaal in deel 2 van mijn betoging.
Deel 1, omvang van het spel als geheel. Deel 2, omvang van onderdelen binnen het spel. Doel? Aangeven dat, ondanks dat het hier om 2 space-sims gaat, de focus op spelelementen totaal verschillend is. Dat was duidelijk genoeg. Je opmerking/link over Contradictio in terminis slaat de plank dan ook behoorlijk mis.
[...]
Dat wij van mening verschillen over bijna alles is op zich geen probleem.

Jij bent van mening dat er tussen ED en SC sprake is van een andere schaal die niet groter of kleiner is.
Ik ben van mening dat ED qua speelbare schaal en vrijheid groter zal zijn dan SC.

Wel een probleem zijn dit soort DM's van jou en nu 5 dagen later er weer op terug komen:
Ik zag toevallig vandaag dat je een reactie had geplaatst op mijn reactie in het Elite:Dangerous topic. Als je zo extreem selectief gaat quoten als jij daar doet, dan kun je overal wel commentaar op hebben. Dat je dan ook nog bijdehand een linkje plaatst over Contradictio in terminis (waar in mijn betoog dus helemaal geen sprake van is), maakt het niet beter. Het zal me werkelijk worst wezen of je een hekel aan me hebt, maar als je op deze manier denkt mij overal te moeten stangen/stalken, is dat uiterst spijtig.
Enfin, ik doe dit in een persoonlijk bericht om het topic niet te derailen, maar het is gewoonweg jammerlijk dat het zo moet...

Probeer on topic te blijven en dergelijke DM's achterwege te laten, dan blijft het verder gezellig hier.
Ik heb ook geen hekel aan jou maar wel moeite met je keuzes en conflicterende uitspraken.
Ook stang of stalk ik jou niet, ik ben nou eenmaal AMD aandeelhouder en ED backer.
Verder heb ik Winddelen en een Youless mochten we elkaar daar ooit tegenkomen.....
Youless pulsteller/elektriciteitsmeter
Greenchoice actie: Samen een windmolen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 64119 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:00:
[...]

Dat wij van mening verschillen over bijna alles is op zich geen probleem.

Jij bent van mening dat er tussen ED en SC sprake is van een andere schaal die niet groter of kleiner is.
Ik ben van mening dat ED qua speelbare schaal en vrijheid groter zal zijn dan SC.
SC heeft een hoop dingen aangekondigd die ED niet heeft, zoals multicrew schepen, en in het algemeen lijkt het voor mij meer mogelijkheden te bieden om met een organisatie wat te bereiken dan ED, wat ook vormen van vrijheid zijn: Dingen kunnen doen die bij ED gewoon niet erin zitten.

Overigens als je niet met paypal en niet met CC wilde betalen, hoe wilde je het dan doen? Natuurlijk heel leuk als ze ideal ondersteunen, maar laten we wel wezen, er zijn niet veel buitenlandse bedrijven die dat doen.

Overigens als buitenstaander, het blijft nog gezelliger als je niet publiekelijk gaat klagen over iemands DMs (wat juist netjes is ipv een ruzie hier te krijgen), en ook als je niet op zo'n passief-agressieve manier wiki linkjes post.

Persoonlijk lijkt het mij ook een inkoppertje dat de schaal vooral anders is. Op sommige punten is het groter in ED, andere in SC.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 28-06-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:27:
[...]
SC heeft een hoop dingen aangekondigd die ED niet heeft, zoals multicrew schepen, en in het algemeen lijkt het voor mij meer mogelijkheden te bieden om met een organisatie wat te bereiken dan ED, wat ook vormen van vrijheid zijn: Dingen kunnen doen die bij ED gewoon niet erin zitten.
Het is meer een kwestie dat ED deze zaken nog niet heeft. Ze zijn echter wel aangekondigd als upgrades.
Zie de post van Ervig waar dit letterlijk in staat. Dit had je dus kunnen weten als je even terug had gelezen:

• Landing/ driving / prospecting on airless rocky planets, moons & asteroids
• Walking around interiors and combative boarding of other ships
• Combat and other interactions with other players and AIs in the internal areas of star ports
• Accessing richly detailed planetary surfaces
• Availability of giant ‘executive control’ ships to players
Overigens als je niet met paypal en niet met CC wilde betalen, hoe wilde je het dan doen? Natuurlijk heel leuk als ze ideal ondersteunen, maar laten we wel wezen, er zijn niet veel buitenlandse bedrijven die dat doen.
Het meest voor de hand liggende is natuurlijk een gratis EU - euro overboeking
Van bankrekening naar bankrekening, gewoon het juiste land kiezen.
Bijzonder is wel dat het bedrag in euro's is maar naar een ponden land gaat.
Ook dit had je al eerder kunnen lezen in mijn posts......
Overigens als buitenstaander, het blijft nog gezelliger als je niet publiekelijk gaat klagen over iemands DMs (wat juist netjes is ipv een ruzie hier te krijgen), en ook als je niet op zo'n passief-agressieve manier wiki linkjes post.
Op een gegeven moment ben je wel klaar met al dat off-topic geklaag en Spam DM's, ook van jou dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:53:
[...]

Op een gegeven moment ben je wel klaar met al dat off-topic geklaag en Spam DM's, ook van jou dus.
Ik vind het ook een beetje triest om DM's openbaar te posten. Vecht het lekker onderling uit, wij zijn er echt niet in geïnteresseerd.

En met die schaal is allemaal leuk en aardig, maar 100.000 systems worden pas leuk als er ook echt wat te doen is. Op dat gebied wel eens met Sissors. Ik heb liever minder systems en meer content. Maarja ik neem aan dat de devs dat ook wel begrijpen, dus maar even zien hoe het gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:14:
[...]
En met die schaal is allemaal leuk en aardig, maar 100.000 systems worden pas leuk als er ook echt wat te doen is. Op dat gebied wel eens met Sissors. Ik heb liever minder systems en meer content. Maarja ik neem aan dat de devs dat ook wel begrijpen, dus maar even zien hoe het gaat uitpakken.
Voor zover ik het begrepen heb worden systemen bij ED actief en interessant zodra er mensen naar toe gaan. Op dat moment worden ze pas "ontdekt" en ontgonnen. Daarnaast gaan de ontwikkelaars tussentijds ook nog zaken toevoegen. Zoals ik het dus las is ED zeker in het begin gedeeltelijk onbeschreven papier. Of er vooraf al zaken aanwezig zijn in zo'n systeem en of dat on-the-fly door AI of anderzijds word bepaald weet ik niet.
Edit: Overigens zou het bij ED dacht ik om 400.000.000 systemen gaan ipv 100.000.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 28-06-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sissors schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:27:
[...]
Persoonlijk lijkt het mij ook een inkoppertje dat de schaal vooral anders is. Op sommige punten is het groter in ED, andere in SC.
Verder lekker boeiend allemaal. Ik ga gewoon beide games spelen, en dan kom ik er vanzelf wel achter welke het best bij mij past.

Al dat getroll op die Wikipedia pagina gaat mij ook niet tegenhouden ofzo..

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Anoniem: 64119 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:29:
[...]

Edit: Overigens zou het bij ED dacht ik om 400.000.000 systemen gaan ipv 100.000.
Nog wel ietsje meer, als ze alle sterren in de Melkweg toevoegen (100-400 miljard volgens Wiki).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

celshof schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:09:
[...]
Nog wel ietsje meer, als ze alle sterren in de Melkweg toevoegen (100-400 miljard volgens Wiki).
Mogelijk is trm0001 nog 3 nullen vergeten, in that case: My Bad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:29:
[...]

Voor zover ik het begrepen heb worden systemen bij ED actief en interessant zodra er mensen naar toe gaan. Op dat moment worden ze pas "ontdekt" en ontgonnen. Daarnaast gaan de ontwikkelaars tussentijds ook nog zaken toevoegen. Zoals ik het dus las is ED zeker in het begin gedeeltelijk onbeschreven papier. Of er vooraf al zaken aanwezig zijn in zo'n systeem en of dat on-the-fly door AI of anderzijds word bepaald weet ik niet.
Dat getal was meer een voorbeeld. Maar de grotere focus op lore, NPC's, alien beschavingen etc van SC trekt me meer. En of het er 100.000 zijn of miljoenen interesseert me niet heel veel eerlijk gezegd. Maar zoals XWB zegt, ik ga sowieso ook beide games spelen. Dus dan maar zien wat me het beste ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:19:
[...]
Dat getal was meer een voorbeeld. Maar de grotere focus op lore, NPC's, alien beschavingen etc van SC trekt me meer. En of het er 100.000 zijn of miljoenen interesseert me niet heel veel eerlijk gezegd. Maar zoals XWB zegt, ik ga sowieso ook beide games spelen. Dus dan maar zien wat me het beste ligt.
Aliens zaten al in Elite uit 1984 in de vorm van Thargoid invasion ships + thargons.
Die lastige schotels waren groot en bijna niet kapot te krijgen.

Ik kan me 30 jaar later geen nieuw Elite voorstellen waar iets dergelijks niet in zit.
Andere onderlinge verschillen blijft voorlopig giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Dus ga je er offtopic over klagen, en reacties op je offtopic geklaag zijn offtopic geklaag :N
Anoniem: 165097 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:19:
[...]

Idd, je kan het simpelweg samenvatten als "heel veel". In de praktijk maakt het niet uit of er een miljoen of een miljard stelsels zijn, in de praktijk is dat gewoon oneindig.

Ik moet nog even nadenken of ik de beta al koop, wacht tot hij uitkomt, of wacht tot er iets van demo uitkomt. Simpelweg omdat voor mij tot nu toe SC zo'n tegenvaller is, dat ik niet nog een keer geld wil weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:33:
Dus ga je er offtopic over klagen, en reacties op je offtopic geklaag zijn offtopic geklaag :N
Dus je gaat een, volgens jou, off-topic post herhalen als off-topic........nuttig.......... :F
Idd, je kan het simpelweg samenvatten als "heel veel". In de praktijk maakt het niet uit of er een miljoen of een miljard stelsels zijn, in de praktijk is dat gewoon oneindig.

Ik moet nog even nadenken of ik de beta al koop, wacht tot hij uitkomt, of wacht tot er iets van demo uitkomt. Simpelweg omdat voor mij tot nu toe SC zo'n tegenvaller is, dat ik niet nog een keer geld wil weggooien.
Het verschil tussen 100.000 en 400.000.000.000 zal wel degelijk merkbaar zijn.
Bij 100.000 kom je met 10.000-en spelers vroeg of laat iemand tegen, boven de miljard niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Anoniem: 165097 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:14:
Ik vind het ook een beetje triest om DM's openbaar te posten. Vecht het lekker onderling uit, wij zijn er echt niet in geïnteresseerd.
Spreek voor jezelf. Ben het er mee eens dat DM niet echt werkt en dat name en shame op het forum zelf iig anderen laat zien wat voor vlees je in de kuip hebt. Dat je elkaar gaat lopen klieren om de mening van een spelletje is iig kinderachtig genoeg om je er uitstekend mee te kunnen vermaken. Forum drama, best drama.

En ED vs SC zal stof tot discussie blijven maar zolang het nog niet gold is gegaan is het vooralsnog speculatie. (Hmm... speculatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Anoniem: 14038 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:45:
Spreek voor jezelf. Ben het er mee eens dat DM niet echt werkt en dat name en shame op het forum zelf iig anderen laat zien wat voor vlees je in de kuip hebt.
Tsja, ik kan natuurlijk het antwoord laten zien wat ik kreeg op mijn PM, maar daar schiet niemand wat mee op en dit topic al helemaal niet. Ik heb mij verder, zoals voor iedereen duidelijk is, ook vrij normaal en zonder verwensingen geuit in de PM, aangezien ik slechts een (in mijn ogen) probleem probeerde op te lossen, een probleem dat zich ontwikkelde in een ander draadje. Uiteindelijk blijkt gewoon dat ik in-topic mijn punt duidelijk moet maken om aan te geven waar de schoen wringt. Dat gezegd hebbende, wil ik ook graag kwijt dat ik met alle plezier een discussie aan ga op inhoud in plaats van de verdediging in moet om vorm, laat staan een gebruikt woord.

Enfin, in de discussie die hierboven wordt gevoerd, wordt wel duidelijk wat het sterke punt van Elite is, namelijk het 'oneindige' aantal zonnestelsels waar je in freeflight heen kunt gaan. Het is wat Elite in het verleden zijn naam heeft gegeven en het zal 1 van de grootste verkoop-argumenten blijven. Daarin verschilt het dus ook meteen gigantisch veel met de focus van Star Citizen, waar de focus vooral ligt op de gemeenschap, de samenleving van ruimtevarende volken en dat in uitgediept detail.

Dat is het punt wat ik duidelijk wilde maken met mijn commentaar op de Wikia van Elite en blijkbaar kunnen de meeste mensen hier zich redelijk vinden in het feit dat er toch vooral verschillen zijn, waardoor we te maken hebben met twee heel erg verschillende spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dahakon schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:03:
[...]
Enfin, in de discussie die hierboven wordt gevoerd, wordt wel duidelijk wat het sterke punt van Elite is, namelijk het 'oneindige' aantal zonnestelsels waar je in freeflight heen kunt gaan. Het is wat Elite in het verleden zijn naam heeft gegeven en het zal 1 van de grootste verkoop-argumenten blijven. Daarin verschilt het dus ook meteen gigantisch veel met de focus van Star Citizen, waar de focus vooral ligt op de gemeenschap, de samenleving van ruimtevarende volken en dat in uitgediept detail.

Dat is het punt wat ik duidelijk wilde maken met mijn commentaar op de Wikia van Elite en blijkbaar kunnen de meeste mensen hier zich redelijk vinden in het feit dat er toch vooral verschillen zijn, waardoor we te maken hebben met twee heel erg verschillende spellen.
Met het bovenstaande kan ik het eens zijn*, ED zal ws "oneindig" veel groter zijn dan SC.
Om nog maar te zwijgen over de mate van vrijheid die ED wel zal hebben en SC niet.
Jouw commentaar op wikia was juist:
"De schaal van Elite is niet echt groter of kleiner dan die van Star Citizen."
Dat klopte gewoon echt niet.

* dat mag ook wel eens gezegd zijn in een stevige discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 00:07:

[...]

Dat klopte gewoon echt niet.
Wel dus. In je eerste quote legt ie precies uit wat hij bedoelt. Bij SC ligt de focus heel anders en willen ze de schaal groot maken kwa mogelijkheden tot interactie binnen de systems en niet zozeer het aantal systems. Het hangt dus net af van wat je bedoelt met "schaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 01:03:
[...]
Wel dus. In je eerste quote legt ie precies uit wat hij bedoelt. Bij SC ligt de focus heel anders en willen ze de schaal groot maken kwa mogelijkheden tot interactie binnen de systems en niet zozeer het aantal systems. Het hangt dus net af van wat je bedoelt met "schaal".
Zucht....... :O
Wellicht heb je het linkje "Schaal" gemist dus speciaal voor jou dan maar even in de herhaling:

Schaal zegt dus alleen iets over formaat verhoudingen. (het is een Meetkundig begrip)
Schaal zegt dus echt helemaal niets over interactie / spel mogelijkheden of andere niet binnen het begrip "Schaal" passende zaken. Dit had je gewoon even kunnen opzoeken, of het linkje dat er al stond volgen. :F

ED word gewoon fors groter dan SC, dus de Schaal van ED is daarmee ook groter.
De invulling van de beschikbare ruimte doet er bij beiden niet toe.

@Hieronder: Prima Post met goede onderbouwing....... :X

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 29-06-2014 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 01:44:
[...]

Wellicht heb je het linkje "Schaal" gemist dus speciaal voor jou dan maar even in de herhaling:

Schaal zegt dus alleen iets over formaat verhoudingen. (het is een Meetkundig begrip)
Schaal zegt dus echt helemaal niets over interactie / spel mogelijkheden of andere niet binnen het begrip "Schaal" passende zaken. Dit had je gewoon even kunnen opzoeken, of het linkje dat er al stond volgen. :F

Blijf jij maar lekker vasthouden aan je wikipedia artikeltjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 64119 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 01:44:
[...]

@Hieronder: Prima Post met goede onderbouwing....... :X
Wil je nou echt het topic verkloten met geneuzel over de semantiek terwijl je precies begrijpt (hoop ik) wat hij bedoelt?

En dan heeft hij nog geen eens ongelijk. Jij blijft blijkbaar denken dat er maar één schaal relevant is voor het complete spel, en dat is die van het universum. Maar laat ik eens je eigen wiki linkje quoten:
De schaal is de vergrotings- of verkleiningsfactor. Deze wordt uitgedrukt in een breuk. Als het model 10 × kleiner is dan het origineel, dan is de (verkleinings)factor 0,1. Of anders geschreven \tfrac{1}{10}, of nog anders 1 : 10. Deze laatste schrijfwijze is de meest gebruikelijke. De 'schaal' 1 : 10 geeft dus aan dat 1 cm van het model 10 cm van het origineel betreft.
Oftewel het is gewoon de verhouding tussen twee onderdelen. Dan heb je bijvoorbeeld de verhouding tussen het formaat van echte universum qua ruimte en die in het spel, daarbij is de schaal bij ED groter. Maar je hebt ook de verhouding tussen een echte economie en de gesimuleerde economie bijvoorbeeld. Of de verhouding tussen het detail van het universum (waarbij dus de invulling van die ruimte er zeer zeker wel toe doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
[frustratie]
En dan had ik heel even de hoop dat er leuke nieuwe posts over ED zouden zijn, maar nee hoor. Weer die ED vs SC discussie. Misschien moet er maar een apart topic voor komen.
[/frustratie]

Meer ontopic: vanwege mijn geweldige soldeerkwaliteiten een EDtracker besteld. Komt in de loop van volgende week aan en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 13:25
Hm, nog geen zin om Elite te kopen (komt er wel van) maar geen zin om die expansion deal mis te lopen. Moet ik die alvast kopen? :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op zondag 29 juni 2014 @ 07:44:
[...]
Wil je nou echt het topic verkloten met geneuzel over de semantiek terwijl je precies begrijpt (hoop ik) wat hij bedoelt?
De pot verwijt de ketel vriend.........
En dan heeft hij nog geen eens ongelijk. Jij blijft blijkbaar denken dat er maar één schaal relevant is voor het complete spel, en dat is die van het universum. Maar laat ik eens je eigen wiki linkje quoten:

Oftewel het is gewoon de verhouding tussen twee onderdelen. Dan heb je bijvoorbeeld de verhouding tussen het formaat van echte universum qua ruimte en die in het spel, daarbij is de schaal bij ED groter. Maar je hebt ook de verhouding tussen een echte economie en de gesimuleerde economie bijvoorbeeld. Of de verhouding tussen het detail van het universum (waarbij dus de invulling van die ruimte er zeer zeker wel toe doet).
Nou nee dus, spel detaillering en economische instellingen zijn GEEN formaat meetkundige factoren.
Maar je hebt wel helemaal gelijk dat ED qua speelbare schaal veel groter gaat worden dan SC.

Het zullen imho juist de bijna onbeperkte schaal en vrijheid zijn die ED weer uniek zullen maken.

Of het blijven herhalen van foute en gekleurde SC topicstarter fanboy posts nuttig is denk ik idd van niet:
[PC] Star Citizen - Deel 2
Topic starter o.a.: mac rolec :F .......trm0001 mompeld iets over "wij van WC eend......."

Ter overweging:
Ik post dus helemaal niet in het SC topic, ook niet dat SC slecht / minder / anders is dan ED.
SC & ED zijn unieke Games waarvan ED mij veel meer aanspreekt, vandaar mijn ED KS pledge.
Ik gun SC een goede toekomst en de spelers ervan veel spelplezier, net zoals CR ED een goede toekomst gunt.

@sissors hieronder:
Je kiest er zelf voor om weer off-topic te gaan, jouw keuze, niet die van mij.....
(en waar staat dat jij van mij hier niet mag posten ?)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 30-06-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik vind het jammer dat het weer offtopic gaat, maar waar precies staat in je wiki link dat schaal enkel en alleen van toepassing is op meetkundige factoren?

En het is nu een probleem als je een topic start voor een ander spel hebt gemaakt? Of iig er aan hebt meegeholpen? Want je bent een fanboy als je zegt dat op ene punt de schaal van ED groter is, en op andere punt van SC. Als je echter met gestrekt been op iedereen in gaat die dat zegt dan ben je compleet objectief...

Maar goed, ik vind het erg jammer. Ik heb interesse in ED. Maar omdat ik ook al interesse heb in SC mag ik blijkbaar hier niet posten van trm0001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Meer ontopic: vanwege mijn geweldige soldeerkwaliteiten een EDtracker besteld. Komt in de loop van volgende week aan en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat spelen.
Dit is iets waar ik, na het youtube filmpje, ook aan zit te denken. Voor rond een € 15,- heb je een leuke toevoeging. Mijn soldeerkwaliteit is echter belabberd dus ik vraag me af of ik hier aan moet beginnen.

Tevens neig ik toch nog steeds naar een Oculus Rift voor de toekomst. Ik heb de 1e devkit op mijn hoofd gehad en ik vond deze al veelbelovend. Meer het immersie gevoel. Keuzes, keuzes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog nooit een Rift op m'n harses gehad maar ik stel me altijd voor dat ik na een kwartier moet stoppen om even te gaan staan kotsen. (Nu is de animo mij zo'n ding te laten proberen natuurlijk ook tot een absoluut dieptepunt gedaald. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
shoney24 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:52:
[...]

Dit is iets waar ik, na het youtube filmpje, ook aan zit te denken. Voor rond een € 15,- heb je een leuke toevoeging. Mijn soldeerkwaliteit is echter belabberd dus ik vraag me af of ik hier aan moet beginnen.

Tevens neig ik toch nog steeds naar een Oculus Rift voor de toekomst. Ik heb de 1e devkit op mijn hoofd gehad en ik vond deze al veelbelovend. Meer het immersie gevoel. Keuzes, keuzes. :P
Hij is ingesteld, getest en onderweg. Ben benieuwd hoe plug&play hij is. Aankomend weekend (en wellicht al eerder) zal ik het kunnen uitproberen en post ik mijn bevindingen.

En over de Oculus Rift gesproken: ik heb mijn vrouw al verteld wat ik voor mijn verjaardag wil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-06 13:37
Jorrie schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:52:
Hm, nog geen zin om Elite te kopen (komt er wel van) maar geen zin om die expansion deal mis te lopen. Moet ik die alvast kopen? :+
Als je die Expansion Pass los kan kopen (dus zonder de basis) is het een overweging waard.
Aan de andere kant, ben je dan wel verplicht om later de basis aan te schaffen. Dus waarom niet meteen?
Zonde van de centen die je dan beter kan gebruiken voor een nieuw bootje in SC ;)

[ Voor 0% gewijzigd door roepie88 op 30-06-2014 12:29 . Reden: typo's en opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 01:32:
[PC] Star Citizen - Deel 2
Topic starter o.a.: mac rolec :F .......trm0001 mompeld iets over "wij van WC eend......."[/small]
Owee als je dan in het Elite topic post. :+

@Jorrie: Die expansion deal trok me ook wel, maar ik ben momenteel even platzak helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
[...]

Je kan hem ook compleet in elkaar gezet bestellen, maar dan is hij wel ietsje duurder. Ik heb hem ook besteld en laat jullie weten of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roepie88 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:28:
Als je die Expansion Pass los kan kopen (dus zonder de basis) is het een overweging waard.
Dat zal wel moeten. Alhoewel als kickstarter backer had ik wel verwacht dat ik een volledig product gepledged had. Dat ze er nu nog betaalde DLC gaan releasen vind ik een behoorlijk zwaktebod. Wat ze na een launch (pun intended) doen zal allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Anoniem: 14038 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:34:
[...]

Dat zal wel moeten. Alhoewel als kickstarter backer had ik wel verwacht dat ik een volledig product gepledged had. Dat ze er nu nog betaalde DLC gaan releasen vind ik een behoorlijk zwaktebod. Wat ze na een launch (pun intended) doen zal allemaal wel.
Dit was tijdens de kickstart al bekend, zie de pledge van 80 pond. Toen is zelfs al aangegeven dat oa planetary landings niet direct in het spel zouden zitten, maar pas later, in een uitbreiding zou worden toegevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Ervig op 30-06-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 20:16
Het is ook geen spel wat "af" is bij release. ('t is te zeggen, ik hoop dat het niet als "af" aanzien wordt) En aangezien de werkende mens ook graag nog steeds zijn boterham verdiend heb ik er helemaal niks op tegen dat ze met uitbreidingen werken. Day-1 uitbreidingen niet meegerekend... dat is je reinste geldklopperij en verdien je de galg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Anoniem: 14038 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:44:
Heb nog nooit een Rift op m'n harses gehad maar ik stel me altijd voor dat ik na een kwartier moet stoppen om even te gaan staan kotsen. (Nu is de animo mij zo'n ding te laten proberen natuurlijk ook tot een absoluut dieptepunt gedaald. :P )
Ik heb zelf kort even de 1e devkit op mogen hebben. Het is inderdaad even wennen maar ik denk dat simulators als deze erg goed werken met een Rift op. Zeker omdat je niet echt beweegt (lees: rondloopt zoals in een fps ofzo) in een cockpit.
celshof schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:47:
[...]
Hij is ingesteld, getest en onderweg. Ben benieuwd hoe plug&play hij is. Aankomend weekend (en wellicht al eerder) zal ik het kunnen uitproberen en post ik mijn bevindingen.

En over de Oculus Rift gesproken: ik heb mijn vrouw al verteld wat ik voor mijn verjaardag wil :D
Hou ons op de hoogte van je bevindingen! 8) Voor zo'n laag bedrag kan je niet echt een miskoop maken lijkt mij.

Verder ben ik van mening dat ik het geen groot probleem vind dat ze momenteel al betaalde DLC aankondegingen doen. De meeste games doen dat tegenwoorden. In sommige gevallen met ingebouwde day 1 dlc die je nog gezellig mag vrij kopen. Niet netjes maar het gebeurd. Het was ook wel te verwachten dat er DLC voor ED zou uitkomen. Zeker als je de plannen van Braben gewend bent. 8)7

Waar ik persoonlijk meer moeite mee heb is de grote bedragen die je moet neertellen om mee te kunnen doen aan de Alpha en Beta fases. Betalen om te testen? Hoort dat niet andersom te zijn? :?

Noem het dan gewoon "Early Access" en wees er klaar mee. Ga niet mensen bedanken die al bijna € 150,- hebben neergelegd omdat ze "zo fijn hebben geholpen in de ontwikkelings fase". Dat vind ik persoonlijk een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Ga niet mensen bedanken die al bijna € 150,- hebben neergelegd omdat ze "zo fijn hebben geholpen in de ontwikkelings fase". Dat vind ik persoonlijk een beetje vreemd.
Persoonlijk vind ik het helemaal niet vreemd. Ze hebben een kickstarter uitgebracht met daarin pledge levels. Het zou pas onfair zijn als die pledge levels ineens voor niet meer staan. Nu moet je minstens evenveel (in praktijk meer) betalen dan toen je de kans had te pledgen voor de kickstarter. Een bijkomend voordeel is dat enkel mensen die het spel echt wel willen spelen / er de tijd voor hebben dat bedrag neertellen. Zo krijgt je ook niet ineens geen horde spelers over je heen die je allemaal tevreden moet zien te houden. Op die manier kan het dus langzaam aan groeien op een meer natuurlijke manier dan alles in één keer er maar op toe te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
En voor wat betreft DLC.. Dat is ook zo'n beetje een naam geworden voor alles wat los en vast hangt "na" verkoop van het eigenlijke spel... Uitbreidingen zijn er altijd al geweest (kijk maar naar elke expansion van wow, dat is in principe ook DLC, maar niemand noemt het zo).

Verder is er helemaal niks mis met uitbreidingen die geld kosten. Uitbreidingen an-sich kosten tijd en dus geld en die mensen moeten ook betaald worden. Vind het al heel knap dat ze het zonder monthly subscription gaan doen (Eve Online indachtig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Myri schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:27:
Uitbreidingen zijn er altijd al geweest (kijk maar naar elke expansion van wow, dat is in principe ook DLC, maar niemand noemt het zo).
Precies. Met name RTS games hadden vroeger tal van uitbreidingen, denk aan de Command & Conquer games bijvoorbeeld. Dan was je ook 50 + 25 euro kwijt.

Om maar te zwijgen over alle uitbreidingen voor The Sims :P Daar kan je onderhand een hypotheek voor afsluiten :Y

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 30-06-2014 21:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Je kan altijd iemand uit je omgeving vragen om de pinnetjes te solderen.
Het lijkt me echter prima te doen zonder al te veel soldeer ervaring, zag er zelfs vrij grof uit.

Lukt het toch niet via vrienden of kennissen kun je altijd iemand hier polsen......

Voor wat betreft de keuze tussen oculus en de tracker, kostprijs en comfort zullen de doorslag gaan geven.
Tenzij de oculus richting formaat google glass gaat zal het nooit doorbreken....te groot & zwaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 30-06-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
shoney24 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:52:

Waar ik persoonlijk meer moeite mee heb is de grote bedragen die je moet neertellen om mee te kunnen doen aan de Alpha en Beta fases. Betalen om te testen? Hoort dat niet andersom te zijn?
Voor €60 heb je de game en krijg je toegang tot de beta die over een maand start.

(De andere pledge-levels waren voor de die-hard fans die vanaf het begin betrokken wilden zijn....wat mij betreft niets mis mee)

[ Voor 13% gewijzigd door Ervig op 30-06-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Myri schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:17:
[...]

Persoonlijk vind ik het helemaal niet vreemd. Ze hebben een kickstarter uitgebracht met daarin pledge levels. Het zou pas onfair zijn als die pledge levels ineens voor niet meer staan. Nu moet je minstens evenveel (in praktijk meer) betalen dan toen je de kans had te pledgen voor de kickstarter. Een bijkomend voordeel is dat enkel mensen die het spel echt wel willen spelen / er de tijd voor hebben dat bedrag neertellen. Zo krijgt je ook niet ineens geen horde spelers over je heen die je allemaal tevreden moet zien te houden. Op die manier kan het dus langzaam aan groeien op een meer natuurlijke manier dan alles in één keer er maar op toe te laten...
Laten we voorop stellen dat ik helemaal geen probleem heb met het systeem dat ze gekozen hebben, nog met de Kickstarter want ik ben zelf backer. Ik heb een probleem met de benoeming van het systeem, maar dat is mijn mening :P Ik ben nog steeds van mening dat ze het gewoon "Early Access" hadden moeten noemen.

Je hebt absoluut gelijk dat je op deze manier veel meer gemotiveerde spelers krijgt die je product naar een hoger niveau kunnen helpen zonder geirriteerd te zijn over de initiële fouten. En dat blijkt ook wel want ik heb het idee dat het een zeer indrukwekkende game aan het worden is die steeds meer momentum begint te krijgen onder de "grote massa". Het is en blijft natuurlijk een game met een relatief kleiner publiek.
Anoniem: 64119 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:56:
[...]

Je kan altijd iemand uit je omgeving vragen om de pinnetjes te solderen.
Het lijkt me echter prima te doen zonder al te veel soldeer ervaring, zag er zelfs vrij grof uit.

Lukt het toch niet via vrienden of kennissen kun je altijd iemand hier polsen......

Voor wat betreft de keuze tussen oculus en de tracker, kostprijs en comfort zullen de doorslag gaan geven.
Tenzij de oculus richting formaat google glass gaat zal het nooit doorbreken....te groot & zwaar.
Helemaal mee eens hoor. Ik heb inderdaad genoeg mensen in mijn omgeving die een stuk handiger zijn met een soldeerbout dan ik. Ik ben alleen zo'n "prutser" die dat dan zelf ook graag wil proberen. Al was het alleen al voor de extra ervaring 8)7

Toch heb ik nog steeds mijn twijfels bij een head tracker. Het continue locken en unlocken van je view staat mij een beetje tegen. Waarschijnlijk gewenning maar toch.

De Oculus Rift vond ik voor een eerste Devkit verrassend licht en handelbaar. Goed, je ziet er uit als een kneus met dat ding op je kop maar ik ben niet van plan dit ding te dragen als er visite is. :P
Op dat punt wegen nu voor mij de nadelen niet op tegen de voordelen. Let wel, eerst maar even wachten op de consumenten versie natuurlijk. Ben niet van plan zoiets blind te kopen. Zeker met het feit dat Meneer Zuckerberg ze vingertjes in de pap heeft. (ja ik weet dat bookface heeft gezegd dat ze zich niet met de Oculus gaan mengen maar dat gebeurt natuurlijk nooit. Anders betaal je niet 1,5 miljard 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Early Access en Alpha/Beta test vind ik persoonlijk nogal een verschil.
Early Access noem ik toegang tot de 1.0 versie inclusief alle initieel bedoelde functionaliteit (voor ED zijn dat de meer schepen, veul meer systemen, random missions etc.)
De huidige stand van zaken is nog steeds een 0.x fase met beperkte functionaliteit en waarbij bugs verwacht mogen worden die je als alpha/beta tester via een bug report zou moeten melden.

Bij Early Access mag je ook meer verwachten (misschien zelfs eisen) en dat de stabiliteit prima in orde is. Bij Alpha en Beta niet (hoewel deze verwachtingen volgens de fora in de praktijk wel anders is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
roepie88 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:45:
Early Access en Alpha/Beta test vind ik persoonlijk nogal een verschil.
Early Access noem ik toegang tot de 1.0 versie inclusief alle initieel bedoelde functionaliteit (voor ED zijn dat de meer schepen, veul meer systemen, random missions etc.)
De huidige stand van zaken is nog steeds een 0.x fase met beperkte functionaliteit en waarbij bugs verwacht mogen worden die je als alpha/beta tester via een bug report zou moeten melden.

Bij Early Access mag je ook meer verwachten (misschien zelfs eisen) en dat de stabiliteit prima in orde is. Bij Alpha en Beta niet (hoewel deze verwachtingen volgens de fora in de praktijk wel anders is)
Waar het mij voornamelijk om gaat is dat je als Alpha of Beta tester een dienst verleent aan Frontier. Er wordt gewerkt aan de stabiliteit van een product en de fouten worden opgespoort en aangepast. Hier hadden ze normaal geld voor een of meerdere testers uit moeten trekken. Zo gaat het overigens bij de meeste ontwikkelaars.
Echter, op deze wijze hebben ze een lading aan Alpha en Beta testers die Frontier betalen. Briljante zet moet ik zeggen, maar ik vind het zelf een verkeerde benaming.

Early Access kan vreselijk uiteen lopen. Kijk als voorbeeld naar Planetary Annihilation. Ze hebben vrij vroeg stadium mensen toegang gegeven tot hun game tegen betaling. 2 zijdes van dezelfde munt. Dat geef ik toe, maar persoonlijk heb ik er moeite mee. Let wel, niet zo erg dat ik het schandalig vind ofzo hoor ;) Het is iets wat we in de toekomst steeds meer en meer zullen zien denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
shoney24 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:59:
[...]

Waar het mij voornamelijk om gaat is dat je als Alpha of Beta tester een dienst verleent aan Frontier. Er wordt gewerkt aan de stabiliteit van een product en de fouten worden opgespoort en aangepast. Hier hadden ze normaal geld voor een of meerdere testers uit moeten trekken. Zo gaat het overigens bij de meeste ontwikkelaars.
Echter, op deze wijze hebben ze een lading aan Alpha en Beta testers die Frontier betalen. Briljante zet moet ik zeggen, maar ik vind het zelf een verkeerde benaming.

Early Access kan vreselijk uiteen lopen. Kijk als voorbeeld naar Planetary Annihilation. Ze hebben vrij vroeg stadium mensen toegang gegeven tot hun game tegen betaling. 2 zijdes van dezelfde munt. Dat geef ik toe, maar persoonlijk heb ik er moeite mee. Let wel, niet zo erg dat ik het schandalig vind ofzo hoor ;) Het is iets wat we in de toekomst steeds meer en meer zullen zien denk ik zo.
Als je je inschrijft of betaald op voorhand voor een alpha/beta test mag je ook verwachten dat je gebruikt wordt als beta tester. Je speelt namelijk een game die nog in ontwikkeling is. Dat is al jaren zo en bij heel veel games toegepast in de mmo wereld is dit standaard.

Early access betekend voor mij dat ik de game kan spelen op een normale manier met niet al te veel bugs alleen mss niet met alle features. Minecraft bv was eigenlijk een early access game. De game werkte voor het grootste gedeelte en features werden met mondjes maat toegevoegd. Alleen was het financieel model iets anders maar bon.

Voor ontwikkelaars zijn beide modellen erg handig, Je hebt bij beide modellen gratis testers voor je game. Er vormt zich sneller een community voor de game. Bij early access krijg je ook beter zicht op wat werkt en aantrekkelijk is in je game. Kan je er eventueel voor kiezen om een bepaalde feature beter uit te werken dan een andere. Bij echte beta testen ligt meestal al vast hoe de game in elkaar gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
shoney24 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:59:
[...]

Zonder meer een goede marketing strategie in een consumptie maatschappij met vraag en aanbod.
"Wil je betalen om te testen? Be my guest, here you go".
Inderdaad briljante vondst en ik vind het allemaal prima zolang de opbrengsten gebruikt worden om de game te verbeteren en toekomstvaster te maken.
en in crowdfunding projecten met indie-uitgevers gaan we dit inderdaad steeds meer en vaker zien.

Als backer (vlak na de kickstarter campagne) is de beta toegang voor mij een cadeautje. Voor een paar euro's extra heb ik premium beta access gekregen. Dus die genoemde strategie heeft bij mij gewerkt.
En ik heb het graag uitgegeven om in dit stadium als toegang te hebben tot ED.
Maar mijn persoonlijke mening is nog steeds dat als het Early Access genoemd was, ik wel af en toe fronsend had gekeken als ik weer eens een CTD had of als mijn schip met cargo door onverklaarbare reden in een station tegen de kant uit elkaar knalde.
Nu heb je daar al wat rage topics over die in het kader van de beta getemperd worden maar als het early access had geheten waren de ongetemperde rage topics niet te overzien geweest volgens mij.

De terminologie van alpha, beta, preorder, early access etc. etc. zal door deze redelijke nieuwe crowdfunding tendens wel eens kunnen gaan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag de update gehad van frontier met als belangrijkste toevoeging CRIME & PUNISHMENT etc.

If an authority ship or space station witnesses a crime (it takes place within its radar range), it is “detected” and reported. A number of police vessels will then target the offender and attack. If there are not enough ships available, reinforcements will be called and will hyperspace jump in after a short delay. If a crime is only reported by the victim, it is classed as “undetected”. In this case, a number of police vessels will be dispatched to the area and scan ships for criminal behaviour. If any is detected, they will attack. Reinforcements will be called in should the threat be large enough to require it. Crime response is generally carried out by Faulcon de Lacy Viper Mk IIs. It is effective, but not instantaneous. The size and timing of the response is based on the security level of the jurisdiction you are in and the danger level posed by the offender (both bounty level and ship threat). No-fire zones around star ports stations will become more meaningful in Beta 1, too. The no-fire zone represents the reach of the starport, both in terms of safety and detection, and any crimes committed within the zone are detected. This does NOT include crimes that need a scan to be detected, such as carrying illegal cargo. Once a crime is detected, if the starport’s own security detail isn’t close enough to respond, then fast response units are dispatched to rain vengeance on any criminal elements in the area! Fines are also being introduced, to give the authorities a proportionate level of response rather than shooting to kill regardless of the severity of a crime. Minor crimes and non-threatening infractions will incur a fine, which can be paid off to your local space station authority representative. If you don’t pay off your fines, they will initially attract compound interest and then, once the authorities lose patience with your tardiness they will be converted into a bounty, and lead to you being hunted down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb ongeveer een weekje geleden de Premium Beta gekocht, maar ik zag in het spel dat ik "Backer #144XXX" of iets dergelijks heet. Kan ik mijn commander naam al kiezen, of moet ik daarvoor wachten tot de echte release? Ik kan daar niets duidelijks over vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
_Buran_ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:15:
Ik heb ongeveer een weekje geleden de Premium Beta gekocht, maar ik zag in het spel dat ik "Backer #144XXX" of iets dergelijks heet. Kan ik mijn commander naam al kiezen, of moet ik daarvoor wachten tot de echte release? Ik kan daar niets duidelijks over vinden :S
For people in the beta and alpha there is now the facility to register the name of your commander, here's how:

1. Login at: https://support.orerve.net/
2. Navigate to the ‘COMMANDER PROFILE’ tab
3. Enter your desired new commander name in the ‘Request a New Name’ field and press the ‘Request Name Change’ button.
4. If this is approved it will update the commander name at the top of the page.
5. If it is automatically denied a red message will appear above the field, stating the reason for the rejection.
6. If it is manually denied the player will receive an email telling them that their name has been rejected, once the batch update is complete.

Michael
Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Nog wat meer info uit de laatste newsletter (als vervolg op de reactie van trm0001)

"Peek of the Week"
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mailchimp.com/dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e/images/ef6c2ff5-c515-4701-bb79-3105811ad211.jpg
Het ziet er naar uit dat de 'ship decals' eraan komen.

- 29 juli (met de start van de beta en het stoppen van de verkoop van de 'lifetime expansion pass') meer mogelijkheden voor 'matchmaking':"friendslist, met groepen spelen maar ook 'single player' wordt dan mogelijk.

- Meer mogelijkheden voor communicatie, zowel tekst als 'voice'. Een leuke toevoeging is dat beschadigingen van jouw ship (of 'overheating') ervoor kan zorgen dat systemen uitvallen wat kan leiden tot een verslechtering van de audio kwaliteit van voice communicatie. Tekst communicatie kan naar schepen ongeacht hun positie. Voice communicatie alleen naar schepen in hetzelfde systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2024
Hartstikke bedankt! Wel jammer dat ik dat zelf niet heb kunnen vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Standaard beta-backers (€60 level) opgelet, de single player combat build is NU te spelen!
Hi all,

the single player combat build is now available for standard beta backers to get ready for the Beta 1 release due on July 29th. To access log in to your store account and download the launcher from the 'My Downloadable Products' page.

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Is dat dezelfde game modus als premium beta?
Ervig schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:21:
Standaard beta-backers (€60 level) opgelet, de single player combat build is NU te spelen!

[...]
edit: blijkbaar niet. Tot en met 29 juli is dit enkel single player modus volgens hun website.

[ Voor 12% gewijzigd door denPes op 11-07-2014 05:32 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:34

Sjonny

Fratser

gisteravond toch maar aangeschaft, en na een korte speel sessie met m'n muis (trackbal, dus erg kut) vandaag maar een Thrustmaster T-Flight Hotas X gehaald, en dat spelt erg geinig :)
ik bak er nog nix van .. vliegen gaat wel, maar echt mikken en de goeie kant op draaien vind ik nog wel lastig. ben dus nog geneens voorbij de 3e combat missie (ik heb de normale beta, dus die single player combat missies heb je nu al).
ben benieuwd wat er over 2 weken bijkomt :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

Sjonny schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:13:
gisteravond toch maar aangeschaft, en na een korte speel sessie met m'n muis (trackbal, dus erg kut) vandaag maar een Thrustmaster T-Flight Hotas X gehaald, en dat spelt erg geinig :)
ik bak er nog nix van .. vliegen gaat wel, maar echt mikken en de goeie kant op draaien vind ik nog wel lastig. ben dus nog geneens voorbij de 3e combat missie (ik heb de normale beta, dus die single player combat missies heb je nu al).
ben benieuwd wat er over 2 weken bijkomt :)
is het in de standard beta enkel combat, of ook trading en upgrade van schepen?

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:34

Sjonny

Fratser

enkel combat. de rest verwacht ik vanaf de 29e te kunnen spelen.
maar geeft me iig al wat tijd om uit te zoeken hoe je goed kan vliegen.
gelukkig zijn er mensen die filmpjes posten als:
YouTube: 'Elite: Dangerous' - A Flight Assist Off guide en YouTube: Elite Dangerous: Basic maneuvering and toggling flight assist

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vandaag ook de beta besteld, de 120 euro voor de premium vond ik nog net te veel. Ook gelijk maar de lifetime pack besteld aangezien ik hier net las dat die op de 29e uit de handel wordt genomen (heel erg bedankt voor de tip, Ervig!!). Eigenlijk was de premium beta dan nog maar 20 euro duurder, helemaal geen slechte aanbieding.

Ik ben erg benieuwd, de eerste Elite was het eerste 'open wereld' spel dat ik speelde (en voor zijn tijd echt ongelofelijk). Het was ook het eerste spel met vectorgraphics dat ik speelde, trouwens.

Als het goed bevalt ga ik een mooie setup bouwen met throttle, headtracker enz. Ik heb ook nog een 3D Connexion Spacenavigator liggen die er (met wat scripting) ook goed mee zou werken, dat lijkt me wel een leuke optie voor 6DOF manoeuvres. Ik heb ook de onderdelen besteld voor die goedkope headtracker trouwens, ik laat wel ff weten hoe die er uit komt te zien hier (aan soldeerkunsten geen gebrek).

Edit: Ik hoop trouwens dat ze die 'executive control' ships niet te krachtig maken, ik zou het niet leuk vinden als het een soort Eve Online wordt met van die Titans, waar je als enkele speler geen kans hebt tegen die grote corporaties. Ik vind juist het 'lone wolf' idee erg aantrekkelijk in de Elite serie tot nu toe.

[ Voor 31% gewijzigd door GekkePrutser op 14-07-2014 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:58
Na het zien van deze video begint deze game ook mijn interesse te wekken:

[ Voor 10% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 14-07-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het zal wel niet, maar toch even vragen: Is er al iets van een demo/guest pass/whatever aangekondigd zodat je het spel kan proberen voordat je het koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Dat zal allemaal duidelijk worden eens het spel effectief uitgebracht wordt. Ik verwacht wel dat dit er op termijn zal komen, maar in die fase zitten we helemaal nog niet...
(En dan heb je dus ook niet langer de voordelen die je nu wel kan bekomen.)

Afwegingen .. afwegingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zit nog te twijfelen tussen deze en star citizen, iemand nog argumenten/voor en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

RacerBas schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:59:
Ik zit nog te twijfelen tussen deze en star citizen, iemand nog argumenten/voor en nadelen?
Wachten tot ze af zijn? Klinken beide interessant.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Myri schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:40:
Dat zal allemaal duidelijk worden eens het spel effectief uitgebracht wordt. Ik verwacht wel dat dit er op termijn zal komen, maar in die fase zitten we helemaal nog niet...
(En dan heb je dus ook niet langer de voordelen die je nu wel kan bekomen.)

Afwegingen .. afwegingen :)
Een 2 maanden voor officiele release, dat valt toch wel mee qua fases ;)

Ik ga hooguit hem bij release kopen, alleen bij voorkeur wil ik hem toch eerst kunnen proberen. Vooral omdat ik bij SC wel 'blind' heb gebacked, en tot nu toe nou niet echt vrolijk ervan wordt. Dus sowieso ga ik nu niet hiervan alle expansion packs al kopen.

@Racerbas, zoals te lezen hierboven ben ik niet heel blij met wat SC tot nu toe laat zien, maar goed andere weer wel. Het grootste verschil zou ik echter vinden dat SC voordat echt het MMO gedeelte wordt gereleased we volgens mij minstens 2 jaar verder zijn, en van E:D zou het binnen paar maanden moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-12-2024
Sissors schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:05:
[...]

Een 2 maanden voor officiele release, dat valt toch wel mee qua fases ;)

Ik ga hooguit hem bij release kopen, alleen bij voorkeur wil ik hem toch eerst kunnen proberen. Vooral omdat ik bij SC wel 'blind' heb gebacked, en tot nu toe nou niet echt vrolijk ervan wordt. Dus sowieso ga ik nu niet hiervan alle expansion packs al kopen.

@Racerbas, zoals te lezen hierboven ben ik niet heel blij met wat SC tot nu toe laat zien, maar goed andere weer wel. Het grootste verschil zou ik echter vinden dat SC voordat echt het MMO gedeelte wordt gereleased we volgens mij minstens 2 jaar verder zijn, en van E:D zou het binnen paar maanden moeten gebeuren.
Dan zullen we E:D maar eens een poging geven, het gevechts gedeelte ziet er al interresant uit, en hier zag ik net begin je met een gewoon schip voor zover ik kan zien. Op de website van SC kon je zo ongeveer meteen het grootste schip al kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Een kleine tip voor diegene dat hun SC pledge niet meer zo interessant vinden
(en het niet erg vinden van geen LTI te hebben):

Op reddit zijn er een aantal goede aankopers/verkopers van LTI schepen die voor mooie bedragen de deur uit gaan. Heb mijn Avenger daar verkocht en in de plaats het simpelste schipje gekocht bij SC + Elite:Dangerous Standard version + Expansion Pass en dan had ik nog een 10 euro over.

stuur me gerust een DM als je meer informatie wil

[ Voor 7% gewijzigd door Myri op 14-07-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
RacerBas schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:59:
Heb ze allebei nu en moet eerlijk zeggen dat ik meer fan ben van het Flight model van elite op het moment. E:D Zit ook iets sneller verder in de ontwikkeling dan SC. Ga ze zeker allebei spelen maar star Citizen is dan ook niet zo duur als je alles op het goedkoopste doet (24 euro goedkoopste gamepack + 4 euro voor npc dogfight module)

Elite is iets duurder maar ik was dusdanig gefascineerd door de scale van het spel dat ik normale bèta + expansions gekocht heb. Mjah dat gaat me in ieder geval niet meer mis :p (29e houdt all expansions op met bestaan)

Bij allebei ga ik overigens waarschijnlijk als piraat aan de slag want tja.. Dat is wat EVE pvp met je doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
RacerBas schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:09:
[...]
Dan zullen we E:D maar eens een poging geven, het gevechts gedeelte ziet er al interresant uit, en hier zag ik net begin je met een gewoon schip voor zover ik kan zien. Op de website van SC kon je zo ongeveer meteen het grootste schip al kopen.
Inderdaad, dat vind ik ook wel eerlijker. Bij SC heb je een flink voordeel in het spel als je de portemonnee trekt (en het gaat om hele grote bedragen), dat vind ik eigenlijk niet eerlijk (net zoals bijv. de goldsellers in World of Warcraft).

Bij Elite is je succes veel meer gekant op skills. Door de portemonnee te trekken krijg je hooguit de kans om die skills eerder op te bouwen. Dat is toch wat anders dan 150 euro te dokken en met een mega schip alle anderen in de pan te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eniux schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:22:
[...]

Heb ze allebei nu en moet eerlijk zeggen dat ik meer fan ben van het Flight model van elite op het moment. E:D Zit ook iets sneller verder in de ontwikkeling dan SC. Ga ze zeker allebei spelen maar star Citizen is dan ook niet zo duur als je alles op het goedkoopste doet (24 euro goedkoopste gamepack + 4 euro voor npc dogfight module)
Let wel op, bij de goedkoopste heb je geen beta access in SC, daarvoor moet je minstens 40 dollar uitgeven.
GekkePrutser schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 00:04:
[...]

Inderdaad, dat vind ik ook wel eerlijker. Bij SC heb je een flink voordeel in het spel als je de portemonnee trekt (en het gaat om hele grote bedragen), dat vind ik eigenlijk niet eerlijk (net zoals bijv. de goldsellers in World of Warcraft).
Nee. Maar ik ga er verder niet op in, opent de poorten van een zinloze discussie. 8)

Ik ga nu wel de beta van Elite kopen nu het een beetje betaalbaar is, maar die expansion pass is toch ook wel aantrekkelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 165097 op 15-07-2014 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Anoniem: 165097 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 07:21:
[...]

Let wel op, bij de goedkoopste heb je geen beta access in SC, daarvoor moet je minstens 40 dollar uitgeven.

[...]

Nee. Maar ik ga er verder niet op in, opent de poorten van een zinloze discussie. 8)

Ik ga nu wel de beta van Elite kopen nu het een beetje betaalbaar is, maar die expansion pass is toch ook wel aantrekkelijk.
Met het huidige Flight model in SC wacht ik wel iets langer. Al verwacht ik dat ook hiervoor een module van een paar euro zal uitkomen. Ken genoeg mensen die alleen het goedkope schip gekocht hebben :) en voor rsi is het alleen maar extra geld :)

Wat e:d betreft Je kan nu de normale bèta kopen single player even een paar uurtjes spelen om te kijken of je in ieder geval het vliegen fijn vindt en dan alsnog de expansions kopen :) Al laat dit natuurlijk niet zien waar e:d voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eniux schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:02:
[...]

Met het huidige Flight model in SC wacht ik wel iets langer. Al verwacht ik dat ook hiervoor een module van een paar euro zal uitkomen. Ken genoeg mensen die alleen het goedkope schip gekocht hebben :) en voor rsi is het alleen maar extra geld :)
Ik snap bij SC ook werkelijk niet dat ze niet eerst de besturing en de joysticksupport verbeteren, want dat is nu redelijk bagger. Ze zijn nu heel erg aan het focussen op de multiplayer terwijl veel joysticks nog niet naar behoren werken. Maar goed bij 1.0 zou dat opgelost moeten zijn.

Maar van dat goedkope schip heb je dus 2 versies, eentje zonder beta en eentje met beta. Dus ik zou zeker die laatste nemen, is niet heel duur.
eniux schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:02:
[...]

Wat e:d betreft Je kan nu de normale bèta kopen single player even een paar uurtjes spelen om te kijken of je in ieder geval het vliegen fijn vindt en dan alsnog de expansions kopen :) Al laat dit natuurlijk niet zien waar e:d voor staat.
Maar vanaf 29 juli heb je toch volledige beta access?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 165097 op 15-07-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Anoniem: 165097 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:16:
[...]

Ik snap bij SC ook werkelijk niet dat ze niet eerst de besturing en de joysticksupport verbeteren, want dat is nu redelijk bagger. Ze zijn nu heel erg aan het focussen op de multiplayer terwijl veel joysticks nog niet naar behoren werken. Maar goed bij 1.0 zou dat opgelost moeten zijn.

Maar van dat goedkope schip heb je dus 2 versies, eentje zonder beta en eentje met beta. Dus ik zou zeker die laatste nemen, is niet heel duur.

[...]

Maar vanaf 29 juli heb je toch volledige beta access?
Vanaf de 29e heb je inderdaad volle bèta acces. Maar dan stopt de expansions upgrade >:)

Offtopic:
Oh dat had ik even gemist qua duurder pakket, achja ik vond het niet lekker vliegen dus had eerlijk gezegd niet zoveel haast om meer uit te geven. Je kan altijd cashback doen en die andere halen dacht ik toch?

Qua besturing inderdaad, zelfs mijn xhotas tflight, die veel voorkomt werkt niet helemaal 100% (yaw) daarvoor moet ik nu andere knoppen gebruiken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Een sneak-peek uit de nieuwsbrief van vorige week: een 'faster than real-time' filmpje hoe sterren er uit gaan zien (nog steeds 'work in progress'):

En een mooie fan-made video (helemaal ingame) van de Lakon Type-9 (vrachtschip)

[ Voor 33% gewijzigd door Ervig op 16-07-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Zojuist even gekeken of het mogelijk is om als Kickstarter backer te upgraden van een standaard pre-order naar de standaard Beta. Dat is, als mijn berekening een beetje klopt ongeveer € 25,- extra.

Dit blijkt helaas pas mogelijk te zijn vanaf 21 juli. Blijkbaar is het tot die tijd dus niet mogelijk om te upgraden zonder de volle pond te betalen. Dus, nog 5 dagen geduld voordat ik mij ook bij de Beta testers kan voegen.

Tevens zit ik momenteel even uitvoerig te kijken naar Voice Attack. Dit ziet er ronduit geweldig uit. Het lijkt mij een bijna onmisbare toevoeging voor die extra $ 8,-.
Heeft hier iemand al ervaring met Voice Attack en zo ja, hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 23:08
Sinds kort beginnen gebruiken die voice attack en bij gebrek aan knoppen is het heel handig.
Zo gebruik ik het om system/engines/weapons te finetunen tijdens dogfights, kan ik me focussen op de dogfight zelf.

Je kan gewoon een gratis trial downloaden dus even zou ik zeggen.

Wel even de taal van windows aanpassen naar Engels, voice recognition werkt blijkbaar niet als het in NL is.
Hier staat hij standaard al op Engels dusja.
Heb wel even de "training" doorlopen van de speech engine want anders kon voice attack er nog niet veel van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
shoney24 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:40:
Dit blijkt helaas pas mogelijk te zijn vanaf 21 juli. Blijkbaar is het tot die tijd dus niet mogelijk om te upgraden zonder de volle pond te betalen. Dus, nog 5 dagen geduld voordat ik mij ook bij de Beta testers kan voegen.
Je hebt er tot 29 Juni toch nog niet zo veel aan, je kan nu met de standaard beta alleen wat single player dingen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
GekkePrutser schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:38:
[...]

Je hebt er tot 29 Juni toch nog niet zo veel aan, je kan nu met de standaard beta alleen wat single player dingen proberen.
Ik had dat inderdaad begrepen. Het gaat hier om maar een klein aantal single player missies als ik het goed heb toch?

Ik heb contact gehad met Frontier over het upgraden vanuit een kickstarter pledge en daar gaven ze dit ook aan. En jouw opmerking klopt dat het spel vanaf de 29e voor standaard Beta spelers een stuk interessanter wordt :P
Pure_evil schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:53:
Sinds kort beginnen gebruiken die voice attack en bij gebrek aan knoppen is het heel handig.
Zo gebruik ik het om system/engines/weapons te finetunen tijdens dogfights, kan ik me focussen op de dogfight zelf.

Je kan gewoon een gratis trial downloaden dus even zou ik zeggen.

Wel even de taal van windows aanpassen naar Engels, voice recognition werkt blijkbaar niet als het in NL is.
Hier staat hij standaard al op Engels dusja.
Heb wel even de "training" doorlopen van de speech engine want anders kon voice attack er nog niet veel van maken.
Ik ga het zeker even bekijken. De setup van Commander Squirrel gepost door Nice Guy Eddie vind ik persoonlijk erg interessant en voegt een hoop extra sfeer zelfs aan het spel toe. Haperingen daargelaten natuurlijk 8)7

Voor die $8,= hoef je het niet te laten. Zeker niet als het zo vreselijk effectief is.

Nu alleen nog een Thrustmaster Hotas en misschien een headtracking optie. Heeft iemand al ervaring met de ED Tracker van het forum? Lijkt mij een gevalletje "geinig voor weinig" en ik weet dat een aantal hier op het forum zo'n kitje aangeschaft hebben.

Anders zat ik te denken aan iets van facetracker. TrackIR vind ik persoonlijk te prijzig op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30
Leuk interview met David Braben van Rock, Paper, Shotgun: http://www.rockpapershotg.../07/16/elite-oculus-rift/

"Discussed: space, Oculus Rift, why FIFA games don’t sound right, how Star Trek doesn’t talk about gravity, developing in the public eye and publisher-free, and the resurgence of joysticks."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
shoney24 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:32:
[...]
Ik had dat inderdaad begrepen. Het gaat hier om maar een klein aantal single player missies als ik het goed heb toch?
Geen idee :) Ik heb helaas geen PC die het goed kan draaien, ga vanavond naar een tweedehandse Alienware X51 kijken dus hopelijk heb ik voor de 29e een werkende setup.
shoney24 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:32:
[...]
Nu alleen nog een Thrustmaster Hotas en misschien een headtracking optie. Heeft iemand al ervaring met de ED Tracker van het forum? Lijkt mij een gevalletje "geinig voor weinig" en ik weet dat een aantal hier op het forum zo'n kitje aangeschaft hebben.
Ik heb de onderdelen daarvoor besteld (arduino micro en dat MPU-6050 tracker board). PCB heb ik nog niet maar dat kan ik zelf wel maken. Al begreep ik dat er nu weer een nieuwe versie is met kompas integratie (MPU9150). Dus wellicht ga ik die bestellen in plaats van deze. Ik ga hem zeker voor de 29e in elkaar zetten.

Ik heb ook een Oculus Rift trouwens en ik ben benieuwd naar de integratie daarvan. Ik heb maar een DK1 (eerste versie) dus ik denk niet dat het echt goed gaat werken, ik word er nogal duizelig van door de hoge persistance van het scherm, en dit spel lijkt me zelfs zonder rift al aardig duizelingwekkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
GekkePrutser schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:49:
[...]

Geen idee :) Ik heb helaas geen PC die het goed kan draaien, ga vanavond naar een tweedehandse Alienware X51 kijken dus hopelijk heb ik voor de 29e een werkende setup.

[...]

Ik heb de onderdelen daarvoor besteld (arduino micro en dat MPU-6050 tracker board). PCB heb ik nog niet maar dat kan ik zelf wel maken. Al begreep ik dat er nu weer een nieuwe versie is met kompas integratie (MPU9150). Dus wellicht ga ik die bestellen in plaats van deze. Ik ga hem zeker voor de 29e in elkaar zetten.

Ik heb ook een Oculus Rift trouwens en ik ben benieuwd naar de integratie daarvan. Ik heb maar een DK1 (eerste versie) dus ik denk niet dat het echt goed gaat werken, ik word er nogal duizelig van door de hoge persistance van het scherm, en dit spel lijkt me zelfs zonder rift al aardig duizelingwekkend :)
Ik heb zelf ook ooit eens de DK1 op mijn bol gehad. Het is inderdaad even wennen. Wel heb ik begrepen dat ED de DK1, HD en de DK2 ondersteund. Dus ik zou het zeker proberen.

Het is iets waar ik ook in de toekomst naar toe wil zodra de consument versie van de Oculus Rift uit is. In combinatie met een goede joystick en Voice Attack moet dit toch wel geweldig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Zojuist geprobeerd om Voice Attack te installeren. Dit gaat helaas niet want ik draai op een Nederlandse versie van Windows 7 Pro.
Voice Attack vereist Engels voor speech recognition en dat kan ik dus niet installeren.
Geprobeerd om dit op te lossen met Vistalizator maar na installatie van het Engelse taalpakket herstart mijn pc en start deze niet meer op naar het inlogscherm.

Heeft iemand anders misschien een idee om dit op te lossen? Andere speech recognition die ook door Voice Attack ondersteund wordt misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes

denPes

delete account

shoney24 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:40:
Zojuist geprobeerd om Voice Attack te installeren. Dit gaat helaas niet want ik draai op een Nederlandse versie van Windows 7 Pro.
Voice Attack vereist Engels voor speech recognition en dat kan ik dus niet installeren.
Geprobeerd om dit op te lossen met Vistalizator maar na installatie van het Engelse taalpakket herstart mijn pc en start deze niet meer op naar het inlogscherm.

Heeft iemand anders misschien een idee om dit op te lossen? Andere speech recognition die ook door Voice Attack ondersteund wordt misschien?
Als je nog niet bij het inlogscherm kom : misschien eens in velige modus opstarten, en nogmaals op deze wijze het engelse taalpakket installeren of via de registry je taal wijzigen.

http://windowscenter.nl/tips-and-tricks/show/8327

Vooral het laatste gedeelte om je registry te wijzigen is misschien interessant voor jou.

[ Voor 9% gewijzigd door denPes op 18-07-2014 22:50 ]

delete account

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.