[PC] Elite: Dangerous Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 30.025 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
shoney24 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:01:
[...]

Hoe graag ik ook de community zie groeien, denk ik dat je een verstandige keuze gemaakt hebt. Het zou zonde zijn als je nu uitgekeken raakt terwijl dit nog de Beta fase is. Wacht inderdaad op de final release en ik weet eigenlijk wel zeker dat je dan geen miskoop hebt. Overigens is de prijs dan rond de 40 euro volgens mij.
Ja, eens. Ik heb veel vertrouwen in deze game, omdat de basis al staat en gewoon erg goed is, van vliegen en de starsystems, tot vechten, traden en docken op stations. Het is nu alleen nog uitbereiden van content en (hopelijk) het co-op gedeelte dat je met maten kunt vliegen, traden en missies kunt doen.

Ik heb redelijk wat uur gespeeld sinds betaversie 1.03 -pas een paar weken geleden dus- maar ik wacht nu ook tot de volgende uitbreiding. Dus goede beslissing als je nog kunt wachten, want dat was mijn probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 15:09
Yep, ik ben ook met de beta gestopt omdat ik bang ben er anders te snel op uitgekeken te zijn. Bij de volgende grote patch ga ik weer kijken. Verheug me er nu al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
En daar was newsletter 38 met een hoop dingen waar wij al hoop op hadden. Ik kan niet wachten ;)

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2023

Zillion01

Obey your screen!

Het is echt wel een vette game in wording hoor. Ik heb Elite ook in 1984 gespeeld op de BBC Micro, en kon eigenlijk niet wachten op een goede hedendaagse implementatie.

Iedere patch komen er weer nieuwe features bij. De game heeft al genoeg diepgang om enkele weken fulltime aan te besteden, dus als je twijfelt zou ik zeggen kopen! Ze besteden volgens mij nu met name aandacht aan de core, als ie straks helemaal goed is dan komen er volop features bij die helemaal te gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
De core game staat vrij stevig al. Zowel vliegen als traden gaat goed. AI heeft af en toe nog issues maar dat is voornamelijk met zaken als docken etc.
Verder zijn ze aan het testen om de hoeveelheid spelers in een "instance" te verhogen van 32 naar meer. Dat zou dus meer leven in de brouwerij moeten brengen.

Daarnaast gaan ze nu gaan beginnen met het uitbreiden van het mission systeem wat het spel een stuk interessanter zou moeten maken wat content betreft.
En vergeet niet dat zaken als Mining momenteel nog niet eens geimplementeerd zijn. Deze zullen zeker in de release zitten.

Ik heb al eens eerder aangegeven dat ik de uitspraken van Mr. Braben wat genuanceerder bekeek. Maar tot nu toe maakt hij een hele hoop waar. Petje af zeker als je ziet dat hij nog geen eenst 10% heeft van het budget van Star Citizen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De meeste core mechanismes zitten er idd goed in al. Mining/missioning zal wel komen, enige waar ik me zorgen over blijf maken is de replayability. Niet dat je in een paar weken het meeste wel hebt gezien, op het grinden naar grotere schepen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Dat is inderdaad wel een punt van zorg aan mijn kant. Met grinden naar een groter schip raak je, naar mijn mening, redelijk snel uitgekeken op het spel.
Ik zal daar echt niet de enige in zijn en je gaat mij niet wijs maken dat Frontier dat niet weet.

Dat betekend dat ze dus de uitdaging ergens anders moeten leggen. Je status verbeteren naar Elite is dus denk ik het doel. Maar ik denk als dat dit alleen het doel is, dit uiteindelijk niet genoeg kan zijn om onze aandacht vast te houden. Ook niet tot het de release van DLC.

Verschillende omgevingen om te ontdekken en de interactie daarbij vanuit de spelers is dus iets wat belangrijk is. Dat is iets waar David Braben de laatste tijd steeds meer aandacht aan geeft en dat is iets wat mij toch gerust stelt.

Denk hierbij aan de verschuivende macht van de Federation en Empire waar spelers invloed op hebben. Met alle economische gevolgen.
Piraten die aanvallen kunnen uitoefenen op kleine maar soms ook grote stations.
Het opnieuw opbouwen van vernietigde stations of een mining colony.

Dit zijn zaken waar hij het recentelijk over heeft gehad. Ik heb dus over het algemeen goede hoop voor ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 12:18
persoonlijk maak ik me nog steeds het meeste druk over 2 mechanics

1. Het samenspelen met anderen naar een doel (chats, guilds etc)
2. Het daadwerkelijke samenspelen met anderen op een server, er zitten nu maar 32 man in zon instance?

buiten dat om vind ik de trade engine zoals die op dit moment is te simpel, koop commodity x en breng het naar station y met als enige twee variabelen fuel + v&a.

flight mechanics en interactie met het schip de manier waarop flight assist werk het schieten etc vind ik daarintegen erg sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
eniux schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:51:

2. Het daadwerkelijke samenspelen met anderen op een server, er zitten nu maar 32 man in zon instance?

buiten dat om vind ik de trade engine zoals die op dit moment is te simpel, koop commodity x en breng het naar station y met als enige twee variabelen fuel + v&a.

flight mechanics en interactie met het schip de manier waarop flight assist werk het schieten etc vind ik daarintegen erg sterk
Ik denk dat het samenspelen en het MMO gedeelte van ED op dit moment juist erg onder de aandacht van Frontier gekomen is. Momenteel zijn ze aan het testen of het mogelijk is om juist veel meer dan 32 spelers per "instance" te hebben. Het feit dat ze hier mee bezig zijn zegt mij dat ze doorhebben dat wij als community toch meer met elkaar ingame te maken willen hebben.
Logisch gevolg is daardoor ook dat de interne chat functies bekeken zullen worden. Zowel tekst als voice.

Wat guild of corporations betreft vraag ik me af of ze daar heen willen. Zeker vanwege de vrees binnen Frontier om te veel op EVE te gaan lijken. En als je dat soort dingen wil, moet je denk ik toch echt EVE gaan spelen. Ik vraag me af of hier in de toekomst in-game ondersteuning voor gaat komen.
Zoals ik het nu zie zullen guilds of corporations community zaken gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Vroeger had Eve ook geen Alliances, dat stopte mensen ook niet om Alliances te vormen, enkel zonder ingame support (ik geloof dat ze zelfs de portrait cache folder vervingen door eigen portraits van leden van vijandelijke groepen voordat standings duidelijk te zien waren).

Als ze geen Eve willen, dan moet je echt de mechanics zo maken dat dat niet mogelijk is. Veel van Eves situatie komt bijvoorbeeld door makkelijk te campen chokes, zorg dat die er niet zijn. Qua reizen zijn die er nu niet, maar stations zijn tov Eve een veel grotere choke momenteel.
eniux schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:51:

Dit is voor mij ook een goede samenvatting. Mijn probleem is idd dat groot gedeelte van de blijvende aantrekking van MMOs het sociale aspect is, en ED lijkt daar erg op te willen bezuinigen. En mijn angst is voornamelijk dat het idee er is dat omdat het vroeger kon, het nu nog steeds kan. Maar wat vroeger werkte betekend niet dat het nu nog werkt. En oh ik geloof best dat er vroeger dingen in spellen zat waar ze nu wat van kunnen leren, maar ook zijn er nieuwe dingen bijgekomen die gewoon standaard verwacht worden, zoals bijvoorbeeld guild support.

En waar je vroeger vast weken achter elkaar bezig kon zijn met trade routes uitzoeken, tegenwoordig ga je naar een website toe en heb je het 5 seconde later. Of dat goed is of niet kan je over discussieren, maar het is wel de realiteit. Uitzoekwerk levert geen langer speelplezier meer op, je hebt wat anders nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-06 13:51
Toch is er veel te lezen over de plannen die Frontier heeft over alliances, (story) missions etc.
Bijvoorbeeld:
In addition to the groups presented above a player can be a part of an Alliance with other players. This is a separate entity that operates within the boundaries of whatever group the players are in:
  • A player can only ever be in a single alliance at a time
  • Alliances allow players to indicate trust between themselves so they:
  • Can freely jettison and pick up cargo between themselves
  • Can fire upon each other without criminal implications
  • Gain the same criminal fine/bounty if one or more other members commits a crime:
    This only occurs if the player is in the same vicinity as the player committing the crime
  • Have the ability to slave hyperdrive systems together to make travel easier
  • Get matched as a whole during slaved hyperspace travel and if not possible spawn in their own instance at a location rather than splitting the alliance up
Bron: klik

Ik ga er van uit dat Frontier een luisterend oor heeft voor suggesties uit de community. Anders ga je geen uitgebreide Alpha en Beta programma's starten.

Met andere woorden. Ik heb goede hoop dat dit een sandbox MMO space-game/sim wordt waar ik nog jaren plezier van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2023

Zillion01

Obey your screen!

Guilds / alliance lijkt mij ook interessant. Is het echter niet zo dat indien ze voor elkaar krijgen om veel spelers tegelijkertijd in een "instance" te zetten, dat zo'n groep bijvoorbeeld een spacestation kan gijzelen doordat ze met zijn allen voor de ingang blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat kan toch exact hetzelfde zonder een guild te hebben?

Maar momenteel is station no-fire zone bugged in anarchy systemen, als dat niet meer zo is dan kan je iig veilig het station verlaten. En je kan altijd op de solo knop drukken en om elke blokkade heen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
En wordt er dan niet automatisch een nieuwe instance gemaakt zodat je geen last hebt van die alliance?
Zo niet, dan zou het leuk zijn als er dan een missie gegenereerd wordt (automatisch of via players) om de ingang van het spacestation even schoon te komen vegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 12:18
roepie88 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:10:
En wordt er dan niet automatisch een nieuwe instance gemaakt zodat je geen last hebt van die alliance?
Zo niet, dan zou het leuk zijn als er dan een missie gegenereerd wordt (automatisch of via players) om de ingang van het spacestation even schoon te komen vegen :P
op het moment wel dacht ik? daar zit naar mijn mening nog wel een verbeterpuntje in voor frontier. :P Dr moet naar mijn mening gewoon een fatsoenlijke PEWPEW megelijkheid zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik denk dat die er sowieso gaan komen in de vorm van Conflict missions of instances. Bijvoorbeeld de distress call missions in Eranin. Je komt aan in het systeem, krijgt een bericht dat er wat aan de hand is, gaat er naartoe en kiest een kant. Naarmate 1 kant verliest gaat aan die kant de prijs om mee te doen omhoog waardoor het weer interessanter wordt voor nieuwkomers om de tegenpartij te kiezen ;)

Uiteindelijk moet dat één groot slagveld opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
En beta 1.04 is uit

Good morning commanders,

There is a new build available for download. Beta 1.04 is a minor interim release on the same development branch as 1.03, fixing a small number of niggling bugs, listed below.
We're still working very hard on the trunk for Beta 2 and will have news on this soon.

- Insurance screen occasionally not being displayed after ship was destroyed.
- Very occasional crash when outfitting weapons.
- Game occasionally getting stuck in the shipyard when buying a new ship.
- Improvements to joining populated multiplayer islands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Belangrijk Nieuws in de nieuwsbrief:

De retail prijs van Elite Dangerous wordt €49,99. Je kan de game pre-orderen met tien euro korting: €40. Echter bij een pre-order krijg je een paar leuke extra's, waaronder een extra schip:
• A digital download Elite: Dangerous
• Your very own Eagle fighter ship docked in a secondary location in-game
• Exclusive pack of ship paint jobs
• A ‘day one’ ship decal
• A digital players guide
• A digital concept art book
• Plus loads more digital goodies to be announced over the coming weeks.

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e/images/8b645bfb-d3d8-4276-9758-615e63ec04c4.jpg

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Ziet er goed uit. Mooie game om wat vrije uurtjes in te spenderen. Wanneer is de release gepland? Heb de 40 euro versie aangeschaft iig.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ook wel interessant nieuws: Frontier heeft voldoende geld om het spel af te maken. Ondanks dat ze veel minder binnen hebben gehaald dan Star Citizen, hebben ze 8 miljoen pond van hun eigen geld ingezet, waardoor hun budget effectief 'maar' 3x zo klein is.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 13-09-2014 22:58 . Reden: Link naar originele artikel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik ben erg onder de indruk wat Frontier tot nu toe heeft laten zien. Laten we eerlijk zijn, er is momenteel maar 1 echte andere game in ontwikkeling die zich aan Elite Dangerous zou kunnen meten en dat is Star Citizen.

Maar op een of andere manier lijkt het Frontier toch wat professioneler af te gaan. Niet echt beloftes maken, maar gewoon iets uitbrengen voor de community wat al vrij snel een stevige basis heeft. Zeker met het het budget dat ze in eerste instantie hadden is dit toch wel erg indrukwekkend. Vergeet niet, de kickstarter hebben ze maar nipt gehaald. Anders was mijn Cobra MK III nooit van zijn dockingpad af gevlogen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
@ Ervig: Hey Ervig, is het misschien een idee om de 1e post wat te gaan updaten? Er mist een hoop info die niewkomers goed kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:03

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@ shoney24 heb jij van de hotas x ook de paddles op de throttle in gebruik voor een thrustactie ? Als ik de paddles instel voor bv foreward thrust, dan blijft hij snelheid opbouwen. Anders als bij mn hatswitch op mn joystick, daar stopt hij als ik die loslaat.

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
De opwaardse en zijwaardse thrust heb ik op mijn Hat staan in combinatie met een andere knop ( 9 geloof ik).
Dus dan alleen krijg ik de thrust. Anders bedien ik met mijn HAT de system settings voor shield, energy en power. Het is fijn dat je gecombineerde knoppen kan invoeren in de joystick settings van ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Ja die modifier is superhandig :-) ik gebruik de bindings van het frontier-forum, weet zo ff geen link. Krijg alleen die paddles niet goed :-(

[ Voor 15% gewijzigd door Patje040175 op 14-09-2014 16:07 ]

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik weet welke link jij bedoeld en ik gebruik de paddels ook nagenoeg niet. Ik geloof dat ik ze in het begin voor links en rechts draaien gebruikte, maar dat zit ook op de stick zelf en ik vind dat persoonlijk wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
hmm snap de radar niet zo. Ik vind het erg lastig om target te vinden en iemand te ontwijken. (speel de scenario) met name Predator en Prey missie. Mis ook net de 'fine' tuning om met mijn x52 joystick te kunnen aimen.

ps. Is er een flare mogelijkheid voor inkomende raketten?

[ Voor 12% gewijzigd door ReQuiem83 op 14-09-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
De radar moet je door hebben en is 1 op 1 overgenomen van de originele Elite. Je moet het zo zien dat jij in het middelpunt zit van de ronde disk en altijd voorruit kijkt.
De blips om je heen "staan" op of "onder" je radar op verhoging of verlaging. Het beste wat je dus kan doen om een target te vinden is eerst te "draaien" tot de blip recht voor je staat en dan respectievelijk op te trekken of te duiken naar je doel tot je hem in beeld hebt.

Het lijkt omslachtig, maar als je bedenkt dat dit 30 jaar geleden verzonnen is op een een pc met een ongelofelijke hoeveelheid minder rekenkracht dan de gemiddelde smartphone van vandaag is het een knap staaltje werk. ;)

Volgens mij is er momenteel geen Flare voor inkomende raketten beschikbaar. Zou mij niets verbazen als dat in de toekomst toegevoegd wordt. (of ik heb iets totaal gemist :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Iemand al eens geprobeerd E:D met een PS3-controller te spelen? Zo ja, wil dat wat?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 21:48
SnoeiKoei schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:58:
Iemand al eens geprobeerd E:D met een PS3-controller te spelen? Zo ja, wil dat wat?
Heb het wel met een ps4 controller gespeelt en dat gaat prima.

Sinds ik mijn x52 binnen heb, heb ik dit niet meer gedaan.

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik heb hem zelf met een xbox 360 controller gespeeld en dat is wel te doen. Beter dan met muis en toetsenbord in ieder geval. Echter, nu ik de Hotas X heb van Thrustmaster ga ik niet meer terug. Ik heb nu VEEL meer controle en dogfights zijn gewoon prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Dat kan ik beamen, ik heb zelf ook de hotas x speciaal gekocht voor deze game. Ik ben nu bezig met een goede setup, geïnspireerd door een setup gevonden om het frontier-forum. Wat ik trouwens een goede feature vindt is dat het aantal schepen gelimiteerd is aan de ingame cashflow, je kan dus in principe alle schepen kopen :-)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Vind het spel perfect te spelen met K + M. Had een week geleden een aantal dagen een Oculus rift dk2 in mijn bezit en dat werkte wonderbaar met K + M. Overigens vind ik ED nu niet meer leuk om te spelen op mijn 24” monitor :(

Het in beeld houden van de tegenstander in dogfights of planeten in super cruise is gewoon een must have om dit spel soepel te spelen. Wat een gevoel dit spel met de rift, helaas was de resolutie veel te laag om echt serieus te spelen. Kan niet wachten op een betere versie van de rift + full ED.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
evilpin0 schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:19:
Vind het spel perfect te spelen met K + M. Had een week geleden een aantal dagen een Oculus rift dk2 in mijn bezit en dat werkte wonderbaar met K + M. Overigens vind ik ED nu niet meer leuk om te spelen op mijn 24” monitor :(

Het in beeld houden van de tegenstander in dogfights of planeten in super cruise is gewoon een must have om dit spel soepel te spelen. Wat een gevoel dit spel met de rift, helaas was de resolutie veel te laag om echt serieus te spelen. Kan niet wachten op een betere versie van de rift + full ED.
Dat is inderdaad exact de reden waarom ik ook zit te wachten op de commerciele versie van de Occulus Rift. Ik hoor/lees al zoveel verhalen dat dit het spel vele malen beter maakt en dat momenteel alleen resolutie het probleem nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
shoney24 schreef op zondag 14 september 2014 @ 08:13:
Ik ben erg onder de indruk wat Frontier tot nu toe heeft laten zien. Laten we eerlijk zijn, er is momenteel maar 1 echte andere game in ontwikkeling die zich aan Elite Dangerous zou kunnen meten en dat is Star Citizen.
Ze hebben het zeker goed gedaan uiteindelijk, al zijn ze er natuurlijk nog niet. Maar na de kickstarter campagne leek het toch allemaal wat problematischer, niet zozeer om het binnengehaalde budget, maar om de manier hoe het project gebracht werd.
Maar op een of andere manier lijkt het Frontier toch wat professioneler af te gaan. Niet echt beloftes maken, maar gewoon iets uitbrengen voor de community wat al vrij snel een stevige basis heeft. Zeker met het het budget dat ze in eerste instantie hadden is dit toch wel erg indrukwekkend. Vergeet niet, de kickstarter hebben ze maar nipt gehaald. Anders was mijn Cobra MK III nooit van zijn dockingpad af gevlogen! ;)
Er zijn natuurlijk ook gigantische verschillen tussen de twee projecten. Frontier was natuurlijk al wel een bestaand bedrijf met geschiedenis. Ook heeft Braben verteld dat er al wel zo nu en dan wat aan Elite gesleuteld werd, wanneer daar wat vrije tijd voor was, als een niet specifiek project. Als zodanig ging Elite dus ook heel anders de kickstarter in (er was dus al een basis) dan Star Citizen, wat op dat moment feitenlijk niets meer was dan een trailer en een idee. Waar Braben een bestaand ontwikkelteam op het project kon zetten, na het halen van de funding, moest Roberts dus juist nog gaan beginnen met het in elkaar draaien van een daadwerkelijk team, ipv de backbone van een klein groepje enthousiastelingen die hij al had.

Enfin, Elite lijkt langzaamaan vorm te krijgen, al is de launch van maart 2014 niet gehaald, ik blijf het alszodanig dus ook gewoon me interesse volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Absoluut Dahakon. Je hebt inderdaad gelijk dat Braben en kornuiten al lang bezig waren met het sleutelen aan wat nu Elite Dangerous is. Ze hadden een voorsprong op dat punt en een relatief goed lopend software development bedrijf. En vergeet niet, Braben heeft nooit zijn droom laten varen voor een nieuwe Elite.
Daar lag overigens in eerste instantie ook mijn probleem. Braben heeft in het verleden wel vaker wat beloofd en heeft dat na Elite nooit echt meer kunnen waar maken. Ik was dan ook een beetje bang voor Peter Molineux praktijken. Veel visie, weinig inhoud of resultaat.

Maar ik ben tot nu toe blij verrast met hoe de Beta loopt. Het spel is al zeer solide en speelbaar en wordt de komende maanden stevig uitgebreid. Daarnaast krijgen wij als kickstarter, alpha en beta backers nog leuke extratjes erbij en dat stel ik ook erg op prijs. Reken daarbij een volwassen community en waar intensief door Braben en partners naar geluisterd wordt en ik denk dat je een formule hebt voor een ZEER indrukwekkende game die ons erg veel plezier gaat doen beleven.

Ik ben overigens ook sinds kort backer van Star Citizen en ik hoop dat Roberts alles kan waarmaken wat hij belooft. Ik gun het dus beide partijen om even succesvol te zijn. 2 goede spacegames in een relatief korte tijd na elkaar vind ik alleen maar goed. Het werdt weer eens tijd dat dit genre wat aandacht kreeg en wie beter dan de 2 grootheden uit het verleden van menig van ons. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kun je eigenlijk ook al weer Thargoids tegenkomen? Vond ik vroeger altijd zo spannend, ging je met een dure lading en onderbewapend fast travelen, werd je aangevallen door zo'n Thargoid ship :D kon wel lucratief zijn als je dat overleefde meen ik me te herinneren.

Edit: pre-order geplaatst (Mercenary edition), het grote wachten op de release kan beginnen 8)7 Geen beta access gekocht.

[ Voor 20% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-09-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:14:
Kun je eigenlijk ook al weer Thargoids tegenkomen? Vond ik vroeger altijd zo spannend, ging je met een dure lading en onderbewapend fast travelen, werd je aangevallen door zo'n Thargoid ship :D kon wel lucratief zijn als je dat overleefde meen ik me te herinneren.

Edit: pre-order geplaatst (Mercenary edition), het grote wachten op de release kan beginnen 8)7 Geen beta access gekocht.
Thargoids zitten nog niet in de beta maar komen wel in het spel!

PS, dit is een goede site om dit soort dingen op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GekkePrutser schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 00:12:
[...]

Thargoids zitten nog niet in de beta maar komen wel in het spel!

PS, dit is een goede site om dit soort dingen op te zoeken.
Thnx, lekker veel leesvoer :9

• ReQuiem83
Moet zeggen dat het mij wel bevalt na aantal uren gespeeld te hebben. Landen is vrij snel door te hebben. Navigeren en geld verdienen daarin tegen... Ik merk dat ik wel langzaam aan meer begin te snappen. Helaas al 2x door een andere speler neergeknald terwijl ik met een NPC sidewinder aan vechten was. Daarnaast vind ik het erg lastig om missies te doen en de locaties voor de missies te vinden. Met name combat missies.

Tevens zou het handig zijn dat je je missie details kan zien in je galaxy map zodat het makkelijk is om te kunnen zoeken op systeem(die vermeld staat in je missie). Moet nu elke keer terug om te kijken hoe het heet waar ik heen moet. Het landen is echt grandioos gedaan.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Momenteel is de missie structuur net geimplementeerd dus alles is nog vrij basaal.
Verwacht met de volgende grote update meer, en veel uitgebreide missies. Ook zit ik te wachten op mining. Ik denk dat we het ERG druk gaan krijgen met de komende updates ;P

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Is er al meer bekend over de datum van de volgende beta? Daar kan ik in die mails vanuit Frontier niks over vinden steeds. Ik meen me te herinneren dat er nog beta stages komen en dan de final-release. Maar de final zou ook al dit jaar nog moeten komen (Q4). Klinkt dus als een krappe planning!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:04
Grotman schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:39:
Is er al meer bekend over de datum van de volgende beta? Daar kan ik in die mails vanuit Frontier niks over vinden steeds. Ik meen me te herinneren dat er nog beta stages komen en dan de final-release. Maar de final zou ook al dit jaar nog moeten komen (Q4). Klinkt dus als een krappe planning!
Vanaf 20 september wordt 30 jaar Elite gevierd met allerlei verrassingen, aankondigingen en competities. Ik verwacht dat Beta 2 daar bij zit.

• GekkePrutser
  • Niet online
Zo, ik had laatst de Saitek X52 Pro gekocht omdat ik een goede joystick wilde voor Elite Dangerous en deze vaak aangeraden werd, maar wat viel die tegen... Heb hem terug gestuurd en de Thrustmaster Hotas-X gehaald en die lijkt wel gemaakt voor Elite!
  • Hotas-X Throttle heeft een 'klik' in het midden, waarbij deze in het spel ook echt op 0 staat, je kan hem dus op de tast op 0 zetten voor vertrek. De Saitek heeft een klik bij 10 en 90%, wat in het spel totaal niet relevant is (geen afterburner en je kan het ook niet als boost gebruiken)
  • De X52 Pro heeft een aantal draaibare controls op de throttle waar je niks aan hebt in Elite, idem met de muis-functie en display
  • De Hotas-X heeft een links-rechts analoge knop, super voor links-rechts thrusten
  • De pink-knop op de X52 Pro zat me erg in de weg, moest nogal verkrampt mijn pink vooruit houden
  • De X52 Pro heeft een soort ribbelig gevoel bij het heen en weer bewegen van de stick, het gaat niet vloeiend
  • Ik vond de bouwkwaliteit van de X52 Pro helemaal niet veel beter gezien de 3-4x zo hoge prijs
Het enige dat ik op de Hotas X een beetje mis is een tweede POV hat en wat meer knoppen. Maar wat mij betreft is dat zeker de winnaar voor Elite. Vooral de "0-stand" van de throttle is super handig, zo vaak gehad dat ik opgestegen ben en de throttle niet precies op 0 stond.

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
shoney24 schreef op zondag 14 september 2014 @ 08:58:
@ Ervig: Hey Ervig, is het misschien een idee om de 1e post wat te gaan updaten? Er mist een hoop info die niewkomers goed kunnen gebruiken?
Ja zeker! Maar ik heb echt zo weinig tijd, haha. Verder ben ik zo enorm slecht met de opmaak, maar wil ik graag wat teksten en informatie aanpassen. Zou jij (of iemand anders) zich dan op de layout willen richten?

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@ GekkePrutser Had ik toch bijna mn Hotas-x ingeruild voor die X52 (stond op marktplaats) Blij dat iemand toch een hoger bod geplaatst had, baalde er eerst wel van maar nu ik dit lees ben ik blij.
Ik denk dat de hotas-x in combinatie met voiceattack de beste combinatie is :-)

Goedzo !

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ervig schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:52:
[...]

Ja zeker! Maar ik heb echt zo weinig tijd, haha. Verder ben ik zo enorm slecht met de opmaak, maar wil ik graag wat teksten en informatie aanpassen. Zou jij (of iemand anders) zich dan op de layout willen richten?
Ik zal kijken wat ik kan doen, maar momenteel beloof ik even niets ;)
Patje040175 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:10:
@ GekkePrutser Had ik toch bijna mn Hotas-x ingeruild voor die X52 (stond op marktplaats) Blij dat iemand toch een hoger bod geplaatst had, baalde er eerst wel van maar nu ik dit lees ben ik blij.
Ik denk dat de hotas-x in combinatie met voiceattack de beste combinatie is :-)
Ik moet zeggend dat ik tot nu toe erg tevreden ben met deze combinatie. Alles wat je niet op je Hotas kan plakken, gaat via VA. Voor die paar euro is dat echt een onmisbare app. Goed, mijn vrouw verklaart mij voor gek als ik zit te spelen maar dat went vanzelf wel ;P

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 21:12
@shoney24: Nou, je bent hierbij mede auteur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
@Myri: Juist... eehmmmm Kan iemand mij doorverwijzen naar het juist opzetten en aanpassen van topic starters? :P (en wees niet bang, dit gaat niet het topic overnemen hoor, een pm lijkt mij het meest raadzame)

[ Voor 30% gewijzigd door shoney24 op 19-09-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 21:12
@shoney24: kan het zijn dat berichten naar je sturen "af" staat? Ik heb namelijk die optie niet als ik op je avatar option list kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

En Newsletter 41 is er met heel veel nieuwe dingen, onderandere de datum dat de beta2 stage ingaat. Dat wordt 30 september 2014 Linkje :http://us2.campaign-archi...d1c21b73b1e&id=e676783725
We kunnen straks naar 500 starsystems vliegen OMG :o _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Patje040175 op 19-09-2014 22:47 ]

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Handjes in de lucht van iedereen die het Sol systeem gaat bezoeken 😉

• ReQuiem83
Nice veel nieuwe dingen. Eindelijk mijn Lakon Type 6. :) op naar type 9 :P

3-4 runs en je hebt hem er gewoon al uit....geld voor alle transporters trouwens. Zorg wel dat je geld overhoud om nog goederen te kopen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door ReQuiem83 op 20-09-2014 13:20 ]

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Zelfs als oude rot maak ik nog de fout. Zojuist een Cobra gekocht en uitgerust en naar Eranin gevlogen. Just for old times op de verjaardag van Elite. :)

Ik vlieg aan op Azeban en krijg toestemming om te landen. geen probleem. Ik krijg docking bay 29 toegewezen maar terwijl ik aanvlieg zie ik de docking bay aan en uit flikkeren. Vreemd dacht ik maar goed. Even manoevreren met de thrusters, opnieuw een aanvraag doen en weer de landing inzetten. Echter, ik pak niet toets 9 op mijn Hotas, welke mij Hat toewijst als thruster, maar toets 6. JAWEL, DE BOOST! :P

Ik voel me zo'n noob... :D

• ReQuiem83
shoney24 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:18:
Zelfs als oude rot maak ik nog de fout. Zojuist een Cobra gekocht en uitgerust en naar Eranin gevlogen. Just for old times op de verjaardag van Elite. :)

Ik vlieg aan op Azeban en krijg toestemming om te landen. geen probleem. Ik krijg docking bay 29 toegewezen maar terwijl ik aanvlieg zie ik de docking bay aan en uit flikkeren. Vreemd dacht ik maar goed. Even manoevreren met de thrusters, opnieuw een aanvraag doen en weer de landing inzetten. Echter, ik pak niet toets 9 op mijn Hotas, welke mij Hat toewijst als thruster, maar toets 6. JAWEL, DE BOOST! :P

Ik voel me zo'n noob... :D
haha. Beter dat dan hetzelfde maar met een volle type 6 met ruim 500k gc aan goederen aan boord....ik land en vlieg erg voorzichtig Azeban in :+

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@ Shoney24 Zet de boost op knop 3 op je stick, mij is het daarna iig niet meer gebeurd ;)

Goedzo !

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
ReQuiem83 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:59:
[...]

haha. Beter dat dan hetzelfde maar met een volle type 6 met ruim 500k gc aan goederen aan boord....ik land en vlieg erg voorzichtig Azeban in :+
Dat is mij ook al eens overkomen :P. FA uit en dan een boost naar het station toen ik uit Supercruise kwam. Ik was alleen vergeten dat zodra ik in de buurt van het station kwam mijn dockingcomputer het over nam. Deze werkte alleen toen nog glitchy met FA uit. WHAM! Recht in de zijkant van het station waar ik wou docken 8)7

@patje04175: Normaal heb ik er geen probleem mee maar ik heb de laatste weken wat minder gespeeld wachtend op Beta 2. Omdat het vanaf vandaag de 30e verjaardag is ben ik gisteren weer ingelogd. Daar kwam dus mijn eigen onhandigheid om de hoek kijken >:)

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Haha ok, ben wel benieuwd of ze gaan whipen of niet

Goedzo !

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ben benieuwd hoe dat exploren gaat... Als je een onbekend system verkent zijn daar neem ik aan nog geen stations enzo. Dus geen spullen verhandelen en fuel kopen enzo neem ik aan. Komen daar dan na een tijdje alsnog stations?

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Er zullen wel outposts zijn. Denk hierbij niet aan een groot station maar meer aan een soort van klein stationnetje dat maar de basics ondersteunt.
Daarnaast vraag ik me af waneer ze fuel scoops gaan introduceren. Ik denk dat het met exploren redelijk essentieel is om die te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Omdat Elite 30 jaar bestaat dacht ik om weer wat te gaan spelen. Ook weer om even alles goed in te stellen en de laatste tweaks neer te zetten.
Nu is me opgevallen dat in online open play het spel ERG instabiel lijkt. vaak hangt het of crasht het helemaal. Iemand anders met dit probleem?
Ik heb er wel wat over gelezen op het forum dus ik lijk niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Klopt, probeer ook al in te loggen. Dat gaat vrij traag en uit supercruise komen ook. Docken gaat ook veel tijd kosten :-(

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Patje040175 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:42:
Haha ok, ben wel benieuwd of ze gaan whipen of niet
Hoop het niet, bijna mijn type 9 heavy bij elkaar ^^. Volgens mij whipen ze als echt nodig is.

[ Voor 8% gewijzigd door ReQuiem83 op 21-09-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:27
shoney24 schreef op zondag 21 september 2014 @ 08:37:
Omdat Elite 30 jaar bestaat dacht ik om weer wat te gaan spelen. Ook weer om even alles goed in te stellen en de laatste tweaks neer te zetten.
Nu is me opgevallen dat in online open play het spel ERG instabiel lijkt. vaak hangt het of crasht het helemaal. Iemand anders met dit probleem?
Ik heb er wel wat over gelezen op het forum dus ik lijk niet de enige.
Klopt, er lijkt soms een soort van extreme lag te zijn op online open play, alles duurt lang met laden en docken. Vaak ga ik dan maar op online solo waar alles goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Zover ik heb kunnen lezen zullen ze hun best doen bij Frontier om niet te wipen. Wanneer het spel in Gamma gaat, mag je jezelf wel aan een wipe verwachten natuurlijk. Ondertussen zijn er al missies bijgekomen ivm de onrust tussen Eranin en de Federation. (30th anniversary stuff)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik denk dat ze inderdaad eerst de push willen doen naar een grote omgeving en zien wat er gebeurd als spelers daar credits tegenaan gaan gooien. Denk bijvoorbeeld aan het snel switchen tussen diverse schepen en configuraties. Deze worden in de komende weken snel uitgebreid dus zal dat een aardige stuiver kosten.

De Gamma wordt absoluut een wipe. En ik zeg laat maar komen. Het geeft ons de kans om dan de begin fase nog eens goed door te lopen voor final release en de laatste grote bugs er uit te halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-06 15:31
Mooie overview van alle wapens in E:D: http://www.pirate-nation....apons-in-elite-dangerous/

Na dat gelezen te hebben wil ik mijn Cobra uitrusten met 2 fixed cannons en 2 gimballed beam lasers. Dan heb ik de keuze tussen een combinatie van 2x C3 beam lasers + 2x C2 cannon of 2x C1 beam lasers + 2x C4 cannons.
Wat denken jullie dat beter is?

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Persoonlijk ben ik nog steeds niet een grote fan van Beam Lasers. Ze vreten stroom en oververhitten binnen no time. Ik zou zelf voor gimballed Pulse of Burst lasers gaan. Minder stroom hongerig en je stript snel de shields weg. Daarna ratel je het schip aan stukken met je Cannons.
Maarja, het blijft persoonlijke smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Net nog even wat single player gespeeld o.a. met de burst lasers en die bevallen ook goed, ga er idd burst + cannon van maken zodra ik mn Rift goed aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 08:51
shoney24 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:39:
[...]

Ik moet zeggend dat ik tot nu toe erg tevreden ben met deze combinatie. Alles wat je niet op je Hotas kan plakken, gaat via VA. Voor die paar euro is dat echt een onmisbare app. Goed, mijn vrouw verklaart mij voor gek als ik zit te spelen maar dat went vanzelf wel ;P
Ik gebruik zelf op de hotas-x combinaties van knoppen, waardoor je direct meer mogelijkheden krijgt. Daarmee voorkom je dat je voor gek wordt verklaard als je in tegen je PC zit te praten:

Jij in je CMDR voice: "landing gear down"
Vrouw: "wat? welke clown?" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
LOL als dat het ergste was. Er zijn al filmpjes op youtube te vinden waar het boosten een beetje de mist in ging met VA. Hilarisch in sommige gevallen :P

Je kan inderdaad een hoop combinaties invoeren met de Hotas. Het lijkt alsof Frontier bijna rekening heeft gehouden met deze joystick combo. Maar ik vind de nerd/cool factor dat je een spel met voice kan besturen toch wel HEEL erg leuk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 08:51
Ik vind beta1 tot nu toe erg gaaf. Zeker weten dat het met beta2 nog beter wordt. Wat ik wel nog mis is het sociale aspect. Ik zou het wel leuk vinden als het wat makkelijker wordt om samen met anderen bijvoorbeeld de Eranin battles te spelen. Is het misschien een idee om in de topic start een lijst van de Tweakers CMDRs te zetten die open staan voor firiend play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Het sociale aspect gaan ze zeker nog uitwerken. Ik kan mij niet voorstellen dat het alleen blijft bij de huidige voice en chat opties.

Momenteel ben ik bezig om het FP aan te passen. Dit heb ik nog nooit gedaan dus ik ben momenteel nog voorzichtig. :P
Ik hoop dat het uiteindelijke resultaat vergelijkbaar is met de Star Citizen FP. Daar wil ik dan ook een overzicht voor alle Commanders maken die hun naam beschikbaar willen stellen. Eerst echter op vakantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Beta 2 is live!

Er is een groot aantal nieuwe toevoegingen gedaan waaronder exploring en een nieuw toestel!
De volledige lijst van toevoegingen en aanpassingen kun je hier vinden http://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=43776

oh, en voor degene die nog ingelogd hebben. Er heeft een complete Wipe plaatsgevonden. Ik vind het wel leuk maar voor degene die hier meer moeite mee hebben, succes bij voorbaat :)

[ Voor 28% gewijzigd door shoney24 op 01-10-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Wat een mooie update! Het is allemaal nog een beetje buggy, maar ik ga ervan uit dat er binnenkort een paar mooie filmpjes in dit topic verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Op dit moment kan ik helaas weinig doen. Bij iedere jump crasht mijn spel naar het menu dus ik kom het systeem niet uit.
Het schijnt wel een bekend probleem te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Myri en Shoney ik heb zo wat voor jullie.. Verwacht een pm over 15 minuutjes oid.

- sent - 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Ervig op 01-10-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ervig schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:37:
Myri en Shoney ik heb zo wat voor jullie.. Verwacht een pm over 15 minuutjes oid.

- sent - 8)
Nou maak je mij nieuwsgierig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Hahaha wij hebben niets te verbergen hoor :P
Met een beetje geluk hebben wij deze week een nieuwe mooie FP met meer informatie gelijkwaardig aan de SC pagina.

Ervig heeft een schitterende opzet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Niet geheim, maar wast tijd voor een nieuwe TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 22:29
Cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209257

getracht de nieuwe beta te downloaden, maar de (nieuwe) launcher geeft continue 0 Mb/sec aan. ligt zeker aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ervig schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:53:
Niet geheim, maar wast tijd voor een nieuwe TS :)
Top!
Is dat inclusief alle elite-spelende Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Weird mijn launcher (nieuwste versie) opent helemaal niet meer, wellicht een probleem omdat ik via RDP wilde updaten voor ik thuis ben. In de taakbalk verschijnt de launcher maar er opent geen scherm, vervolgens is er heel even netwerk activiteit maar dat stopt na ongeveer een halve minuut.
Dit probleem nog nergens gezien, ik wacht wel op 2.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
celshof schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:38:
[...]
Top!
Is dat inclusief alle elite-spelende Tweakers?
We gaan inderdaad ook een google excelletje maken met een lijst van TweaCommanders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 22:29
Jeej, heb wel zin in team play. Alleen is het toch wel overweldigend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 11:14

Crazy Harry

Altijd te laat

Online spelen kan ik nog niet met de update.
In het menu wordt start op een gegeven moment wel wit, maar als ik er dan op klik krijg ik enkele seconde later de melding dat er geen connectie met de server is.

Ik ben niet de enige zie ik op het forum.

Dus maar weer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
ik heb het inderdaad ook. Ik kan wel online gaan, maar zodra ik een jump maakt crash ik naar het menu. Ik heb uiteraard wel een melding gemaakt en ze weten van het probleem af.

Gewoon geduld hebben en dan komt dat ook vast weer goed. Tot die tijd kan je wel nog een hoop in Solo doen dus daar ben ik nu maar even mee bezig. Gisteravond op een nieuw station geland in het IBootis systeem om een delivery mission af te ronden. Waanzinnig gaaf om te landen op het platform midden in de ruimte met uitzicht op die gasreus! WAUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Na de 2.02 update, de launcher herdownload en laten runnen, daarna de bestanden nog eens laten valideren, en vanaf toen heb ik toch 1 uur zonder problemen kunnen spelen. Met de nieuwe missies ineens al +25000cr verdiend, dus het gaat vrij snel vooruit. Het ziet er grotendeels fantastisch uit, veel te doen en zo, maar vind de skybox toch wel wat minder (meer cartoony nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Daar ben ik het mee eens. Op een of andere manier vond ik het originele starfield indrukwekkender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Volgens mij is dat met die skybox een bug (er lijkt wel over meer dingen een filter heen te zitten). Shoney, heb jij toevallig binnenkort nog wat tijd voor wat TS knip-en-plak werk ;) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209257

jammer. tijdens beta1 zonder problemen gevlogen. beta 2 is onspeelbaar voor mij. zaakje maar gedeinstalled. kom rond de kerst nog wel een keertje langs om te kijken of de bugs eruit zijn o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Anoniem: 209257 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:30:
jammer. tijdens beta1 zonder problemen gevlogen. beta 2 is onspeelbaar voor mij. zaakje maar gedeinstalled. kom rond de kerst nog wel een keertje langs om te kijken of de bugs eruit zijn o/
Geef het een dagje, je bent niet de enige. Ik denk dat het morgen of wellicht vanavond al (patch 2.03) een stuk beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Heb gisteren, zelfs nog voor patch 2.03, zonder veel problemen kunnen spelen. Nog 1 DC of zo, voor de rest geen probleem, wel op solo (open play lijkt me nog niet al te vlot te werken).
Heb nu een Eagle met extra cargospace, en een 50k cr op de bank. Misschien eens zien of ik een hauler met extra cargospace te pakken kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Solo play lijkt op dit moment de meest stabiele omgeving. De devs zijn bekend met het probleem van disconnecting en werken er druk aan naar ik begrijp.

Fijn om te horen dat je al zo goed gaat! Voor je het weet zit je in een Type 9. Alhoewel de prijs gigantisch omhoog gegaan is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4439

Ik heb een probleem met het kunnen kopen van nieuwe schepen.

Op geen enkele plek kan ik een schip kopen, nergens worden ze verkocht?

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Anoniem: 4439 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:47:
Ik heb een probleem met het kunnen kopen van nieuwe schepen.

Op geen enkele plek kan ik een schip kopen, nergens worden ze verkocht?

Iemand een oplossing?
Grote stations hebben er meestal een paar. Zeker de high tech stations. Voor specifieke modellen zou ik eerst wat google-fu los laten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4439

BlaSfem0n schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:09:
[...]

Grote stations hebben er meestal een paar. Zeker de high tech stations. Voor specifieke modellen zou ik eerst wat google-fu los laten :).
Ik ben toch al op een aardig aantal grote stations geweest, niets gevonden. Maar goed, ik zal nog eens kijken.

Bedankt in ieder geval!

:)

Edit: gevonden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Zoals ervig al reeds heeft aangegeven zijn wij momenteel bezig om de TS aan te passen zodat er wat meer relevante informatie op staat.

De start van Myri heeft zijn werk gedaan en de groep Commanders is genoeg gegroeid om de volgende stap te maken.

We sluiten daarom het huidige topic en jullie kunnen nu verder in het volgende deel!

Veel plezier en Happy flying Commanders! :)

[PC] Elite: Dangerous - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Zoals gezegd: het gaat verder in shoney24 in "[PC] Elite: Dangerous - Deel 2" en deze gaat nu dicht
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.