Vroeger had Eve ook geen Alliances, dat stopte mensen ook niet om Alliances te vormen, enkel zonder ingame support (ik geloof dat ze zelfs de portrait cache folder vervingen door eigen portraits van leden van vijandelijke groepen voordat standings duidelijk te zien waren).
Als ze geen Eve willen, dan moet je echt de mechanics zo maken dat dat niet mogelijk is. Veel van Eves situatie komt bijvoorbeeld door makkelijk te campen chokes, zorg dat die er niet zijn. Qua reizen zijn die er nu niet, maar stations zijn tov Eve een veel grotere choke momenteel.
eniux schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:51:
persoonlijk maak ik me nog steeds het meeste druk over 2 mechanics
1. Het samenspelen met anderen naar een doel (chats, guilds etc)
2. Het daadwerkelijke samenspelen met anderen op een server, er zitten nu maar 32 man in zon instance?
buiten dat om vind ik de trade engine zoals die op dit moment is te simpel, koop commodity x en breng het naar station y met als enige twee variabelen fuel + v&a.
flight mechanics en interactie met het schip de manier waarop flight assist werk het schieten etc vind ik daarintegen erg sterk
Dit is voor mij ook een goede samenvatting. Mijn probleem is idd dat groot gedeelte van de blijvende aantrekking van MMOs het sociale aspect is, en ED lijkt daar erg op te willen bezuinigen. En mijn angst is voornamelijk dat het idee er is dat omdat het vroeger kon, het nu nog steeds kan. Maar wat vroeger werkte betekend niet dat het nu nog werkt. En oh ik geloof best dat er vroeger dingen in spellen zat waar ze nu wat van kunnen leren, maar ook zijn er nieuwe dingen bijgekomen die gewoon standaard verwacht worden, zoals bijvoorbeeld guild support.
En waar je vroeger vast weken achter elkaar bezig kon zijn met trade routes uitzoeken, tegenwoordig ga je naar een website toe en heb je het 5 seconde later. Of dat goed is of niet kan je over discussieren, maar het is wel de realiteit. Uitzoekwerk levert geen langer speelplezier meer op, je hebt wat anders nodig.