[PC] Elite: Dangerous Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 29.986 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Vandaag voor het eerst wat langere tijd zitten spelen en een beetje geprobeerd uit te zoeken hoe alles werkt, maar ik vind het nog maar verwarrend :) Alle scenarios door gespeeld maar veel verder dan wat schieten en "je kan silent running aanzetten om niet gedetecteerd te worden" komt het niet.

Eerste poging online beetje uit zitten vogelen hoe die frame shift / hyper drive / super cruise werkt (wat is het verschil tussen die drie?) en ergens in the middle of nowhere gestrand zonder fuel :p Tweede poging een 'basis' gevonden en daarin geprobeerd te landen. Volgens mij had ik toestemming moeten vragen ofzo want hij wilde maar niet landen ook al zat ik tegen de grond aan te beuken en toen zag ik dat het niet helemaal legaal was wat ik aan het doen was en had ik al een boete van 350 :') Maar even netjes betaald.

Ten slotte nog naar een unidentified signal source proberen te reizen (leek me dat daar wel iets te doen was) maar dat wilde maar niet lukken. Het reizen in supercruise is me nog te verwarrend, hoe zorg ik er voor dat ik uitkom waar ik wil? Voor zover ik begrijp moet ik links kijken naar de distance en speed en die in het blauw houden, maar dat wil niet helemaal lukken, als ik af rem lijkt hij na een tijdje niet meer langzamer te gaan en met 0.5c ofzo er op af te schieten hoe hard ik ook op de knop ram :p Eerder beginnen met remmen neem ik aan?

Vreemde is dat ik er net voorbij schoot en het daarna niet meer terug kon vinden. Ben ik er dan meteen zo ver vanaf dat ik het niet meer kan zien of hoe zit dat?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
NickThissen schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:56:
Vandaag voor het eerst wat langere tijd zitten spelen en een beetje geprobeerd uit te zoeken hoe alles werkt, maar ik vind het nog maar verwarrend :)
[...]
Ik vond het ook niet duidelijk in het begin. Het is erg wennen allemaal.

Even wat tips:
  • Toestemming vragen moet inderdaad, dat gaat met het derde tabbladje op het linker schermpje (weet uit mijn hoofd even niet hoe die ook alweer heet).
  • Als je de snelheid tijdens supercruise in het blauw houdt, dan past hij zichzelf aan zodat je je doel niet voorbij schiet. Dus je hoeft niet zelf te beginnen met remmen.
  • Frame shift is het soort drive, Hyperdrive en supercruise zijn de 2 vormen er van. Hyperdrive is een jump naar andere sterrenstelsels, supercruise is voor binnen sterrenstelstels.
Verder zou ik gewoon lekker veel lezen hier in het topic, dan krijg je alles wel door. Maar inderdaad, een tutorial of zoiets ontbreekt nog. Ik vond wel een goede introductie video op Youtube maar ik kan die zo gauw niet terug vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door GekkePrutser op 24-08-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Als ik je een belangrijke tip kan meegeven is het deze:
Het is een Beta. Natuurlijk betalen wij hier voor maar je speelt momenteel een onvolledig product. Hou dat in je gedachte ;)

Hou verder altijd wat geld achter de hand. Je kan gokken op die grote slag en je geld in alle goederen steken maar als jij je schip kwijt raakt (door eigen fout dan wel een pirate interdiction ofzo) en je kan je verzekering niet betalen ben je alles kwijt. Het spel is onvergevelijk op dat punt :P
Ongeveer 10 tot 15% van de totale aanschafprijs is genoeg.

Hou ook rekening met het feit dat, omdat dit een Beta is, je minimaal nog 2 wipes krijgt. 1 wipe voor de Gamma en 1 wipe voor de official release. Alle energie die je nu dus in het spel steekt is om bugs etc. te vinden zodat het spel stabieler in de toekomst wordt. ;)

Verder zijn de tips van GekkePrutser prima uitgangspunten. Kijk rond op dit en op het Elite Dangerous forum. Er is HEEL veel informatie te vinden. Zoek op youtube op instructie video's. Ik heb zelfs begrepen dat als jij je op het forum voorsteld je tegenwoordig van de moderators een lijst krijgt met interessante links waaronder een soort instructie website met video's.

Maar voornamelijk heb veel plezier in het spel. Vlieg rond, ontdek en kijk je ogen uit. En vergeet niet, dit zijn nog maar 50 systemen. Het eindproduct heeft 400 miljard systemen. ;)

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Bedankt, dat is al wat duidelijker.
GekkePrutser schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 00:46:
[...]
  • Als je de snelheid tijdens supercruise in het blauw houdt, dan past hij zichzelf aan zodat je je doel niet voorbij schiet. Dus je hoeft niet zelf te beginnen met remmen.
Maar als ik hem in het blauw houdt dan duurt het jaren voordat ik op m'n bestemming ben? Als je 4000 ls wil afleggen dan zal ik toch wat sneller moeten gaan dan een paar honderd km/s dus moet ik hem toch uit het blauw houden en zal ik ergens moeten afremmen om weer in het blauw te komen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-06 13:37
@Nick Thissen

Deze is handig om even door te nemen.......

http://elite.frontier.co....der_Owners_Manual_WIP.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:50:
Bedankt, dat is al wat duidelijker.

[...]

Maar als ik hem in het blauw houdt dan duurt het jaren voordat ik op m'n bestemming ben? Als je 4000 ls wil afleggen dan zal ik toch wat sneller moeten gaan dan een paar honderd km/s dus moet ik hem toch uit het blauw houden en zal ik ergens moeten afremmen om weer in het blauw te komen?
Wat je doet is je target je bestemming en start daarna je Supercruise op (overigens dezelfde toets als hyperdrive) Zodra je in Supercruise zit ga je met je snelheid net in het onderste gedeelte van het blauw zitten. Je snelheid zal zich naarmate je in de buurt van je doel komt aanpassen en je zal afremmen. Zodra je onder de 1000km zit zet je Supercruise uit. Je krijgt het afremscherm en je zit dan precies op je doel.
Naarmate je hier handig mee wordt, zal je zien dat je meer kan "spelen" met je snelheid. Ook kan je meer gaan spelen met het moment dat je uit Supercruise valt. Het is sommige onder ons (mij ook) zelfs gelukt om op een maar meter afstand van een Station uit Supercruise te komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 13:25
Ik heb een keer gehad dat ik in het spacestation was beland :p

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144744

Jorrie schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:06:
Ik heb een keer gehad dat ik in het spacestation was beland :p
Ik heb er eentje in een spacestation zien belanden terwijl ik rustig bezig was om mijn Anaconda uit te parkeren.... Not funny!

Die gast stuiterde alle anten op en door dat pinball effect kon niemand in of uit de station.....

Ik hou trouwens mijn snelheid gewoon prima in dat blauwe gedeelte, die paar seconde dat het scheelt, met de zekerheid dat je goed uit komt vind ik wel wat fijner dan mijn tijd verspillen aan risico volle maneuvres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Anoniem: 144744 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:13:
[...]

Ik heb er eentje in een spacestation zien belanden terwijl ik rustig bezig was om mijn Anaconda uit te parkeren.... Not funny!

Die gast stuiterde alle anten op en door dat pinball effect kon niemand in of uit de station.....

Ik hou trouwens mijn snelheid gewoon prima in dat blauwe gedeelte, die paar seconde dat het scheelt, met de zekerheid dat je goed uit komt vind ik wel wat fijner dan mijn tijd verspillen aan risico volle maneuvres.
Ik heb begrepen dat het uiteindelijk verleden tijd gaat worden dat je in de station kan belanden. Maar om het een keer met een goedkope Winder te doen is erg grappig. Ik kan me wel voorstellen dat als je net je zuurverdiende Ana hebt je niet zit te iemand die dit probeert.

Mijn advies is als je dit wil proberen, kies dan een rustig station uit en niet een station als Chango Dock of Freeport ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Heb de beta ook maar gekocht, ga dit spel sowieso spelen met de rift (kan nog wel ff duren). Freelancer wel een tijdje gespeeld maar dat was al echt lang geleden. Spel meer gekocht om beetje langs de planeten te racen en te chillen in space. Maar ook de dogfights vind ik erg leuk, speel ook heerlijk met muis en tobo. Als ik alleen zie hoe iemand door te kijken een doelwit kan volgen met de Rift, wordt ik wel ff stik jaloers dat ik dat nog niet heb. Achja, geduld.

Vraag me overigens af of je in dit spel wel beter bent met joystick, muis geeft bijna pin point accuratie. Waar ik met een xbox controller niet eens langs de scenarios’s kwam, blast ik met muis alles weg, tot ik wordt aangevallen door wat anders dan een sidewinder dan… :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shoney24 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:34:
[...]

Ik heb begrepen dat het uiteindelijk verleden tijd gaat worden dat je in de station kan belanden. Maar om het een keer met een goedkope Winder te doen is erg grappig. Ik kan me wel voorstellen dat als je net je zuurverdiende Ana hebt je niet zit te iemand die dit probeert.

Mijn advies is als je dit wil proberen, kies dan een rustig station uit en niet een station als Chango Dock of Freeport ofzo. ;)
Heb het zelf nog nooit geprobeert, nadeel is alleen dat als je met een Ana of een Lak9 probeert netjes uit een station te vliegen/zweven, je zo enorm afhankelijk bent dat er geen debielen aan komen die met afterburners aan proberen te landen...

Het zou zo veel fijner zijn als je gewoon aan de ene kant van een station er in kon en de andere kant er uit moest. 90% van alle crashes kun je daar mee voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144479

Ik wacht nog geduldig af tot de release. Ik vond 60 + 40 al meer dan genoeg. Ik heb nog zoveel games in mijn backlog om te spelen. Maar wat ik tot nu toe heb gezien is echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Idd. Je kan 'oefenen' door Elite II (of I zelfs) via een emulator te draaien op je PC.
Maar extra betalen om een een beta te spelen gaat er bij mij niet in. Dan maar wachten tot het uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
evilpin0 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:52:
Als ik alleen zie hoe iemand door te kijken een doelwit kan volgen met de Rift, wordt ik wel ff stik jaloers dat ik dat nog niet heb. Achja, geduld.
Met TrackIR kun je dit ook al. Er zijn ook zelfbouwvarianten voor (kost echt weinig dan), dus als je niet kunt wachten... Het is geen 3D, maar wel goede headtracking. Dat scheelt wel als je iemand moet volgen en je door je glazen dak omhoog kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Anoniem: 14038 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:29:
Idd. Je kan 'oefenen' door Elite II (of I zelfs) via een emulator te draaien op je PC.
Maar extra betalen om een een beta te spelen gaat er bij mij niet in. Dan maar wachten tot het uit komt.
Ik begrijp jullie terughoudendheid. Ik ben nog steeds van mening dat ze het verkeerd benoemd hebben met de ontwikkelingstermen als Alpha en Beta. In mijn optiek is het early access wat je koopt. (let wel, deze discussie hebben we al eerder gehad en ik ben verder niet van plan dit opnieuw op te rakelen :P)

Ik denk dat degene, waar onder ikzelf, die deze game gekocht (gesponsored) hebben dit gedaan hebben uit een nostalgische overweging. Vele van de originele backers zijn mensen die dit spel in een donker verleden op antieke computertjes speelde. Die nostalgie wilden wij graag terug zien en daarom hebben wij er geld in gestoken.

Ik raad het absoluut af om te betalen voor een Beta als je een volwaardig spel verwacht. Er moet namelijk nog een HOOP gebeuren.
Wat ik je wel aanraad is om dit spel in de gaten te houden. Zeker als je van space simulatoren houdt, dan is dit precies in je straatje. De potentie van dit spel is gigantisch en het ziet er nu al HEEL erg goed uit. In sommige gevallen ronduit indrukwekkend. Zeker als je het budget in ogenschouw neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Grotman schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:13:
[...]

Met TrackIR kun je dit ook al. Er zijn ook zelfbouwvarianten voor (kost echt weinig dan), dus als je niet kunt wachten... Het is geen 3D, maar wel goede headtracking. Dat scheelt wel als je iemand moet volgen en je door je glazen dak omhoog kunt kijken.
Dat snap ik zelf niet, als je omhoog kijkt zie je nl je scherm niet meer. IR tracking zonder rift...lijkt me niet handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
evilpin0 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:17:
[...]

Dat snap ik zelf niet, als je omhoog kijkt zie je nl je scherm niet meer. IR tracking zonder rift...lijkt me niet handig :P
Dat valt heel erg mee. De hoofdbewegingen zijn minimaal en de tracking vrij nauwkeurig waardoor je het beeld toch nog goed kan volgen op je monitor.
Ik zelf heb via het forum van ED een EDTracker aangeschaft. Dit werkt ook vrij aardig voor het bedrag dat je er voor neer hoeft te tellen.

Goed, je zit er als een complete joker bij met zo'n chip op je hoofd, maar het werkt wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
evilpin0 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:17:
[...]

Omdat het niet 1 op 1 is. Dus je tilt je hoofd een beetje en dan beweegt het beeld. Werkt verrassend goed en intuïtief, je kunt op een heel natuurlijke manier om je heen kijken zonder dat je doorhebt dat het draaieffect wordt versterkt. Het wordt veel gebruikt voor Flight Simulators of varianten daarin, maar er zijn meerdere games waar je het in kunt gebruiken. Check Youtube maar voor filmpjes van Elite of FSX met mensen die TrackIR gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shoney24 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:21:
[...]

Dat valt heel erg mee. De hoofdbewegingen zijn minimaal en de tracking vrij nauwkeurig waardoor je het beeld toch nog goed kan volgen op je monitor.
Ik zelf heb via het forum van ED een EDTracker aangeschaft. Dit werkt ook vrij aardig voor het bedrag dat je er voor neer hoeft te tellen.

Goed, je zit er als een complete joker bij met zo'n chip op je hoofd, maar het werkt wel. :+
Afbeeldingslocatie: http://www.planetsmeg.com/siteimages/upload/rimmer.jpg

Sorry, kon het niet laten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik moest me erg sterk inhouden om niet kijhard "SMEEEEGGGGGHHEEEAAAADDDD" te schreeuwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

shoney24 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:15:
Ik begrijp jullie terughoudendheid. Ik ben nog steeds van mening dat ze het verkeerd benoemd hebben met de ontwikkelingstermen als Alpha en Beta. In mijn optiek is het early access wat je koopt. (let wel, deze discussie hebben we al eerder gehad en ik ben verder niet van plan dit opnieuw op te rakelen :P)
De Eve beta was gewoon gratis. Maar sinds crowdfunding is het inderdaad early access en beta door elkaar gegegaan. Dan nog, als je een tester bent die helpt bugs uit het spel te halen hoor je geen geld voor te vragen IMHO. Wat dat betreft kun je het pledgen en testen van de beta wel uit elkaar houden zodat als je het spel bevalt je alsnog kan pledgen. En dat laatste kon nog wel eens flink meer pledges opleveren.
Wat ik je wel aanraad is om dit spel in de gaten te houden. Zeker als je van space simulatoren houdt, dan is dit precies in je straatje. De potentie van dit spel is gigantisch en het ziet er nu al HEEL erg goed uit. In sommige gevallen ronduit indrukwekkend. Zeker als je het budget in ogenschouw neemt.
Daar heb je YT/Twitch voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Klinkt vast heel dom, maar waarom doet mijn Eagle niks meer als ik er een laser gun bijplaats (3 totaal) en op u drop in de ruimte? Guns komen naar buiten en het schip gaat over op lifesupport en doet verder niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
evilpin0 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:29:
Klinkt vast heel dom, maar waarom doet mijn Eagle niks meer als ik er een laser gun bijplaats (3 totaal) en op u drop in de ruimte? Guns komen naar buiten en het schip gaat over op lifesupport en doet verder niks meer.
Er is een goede kans dat je wapens teveel stroom pakken als je ze alle drie activeert. Hierdoor valt dus alles uit behalve Lifesupport. In plaats van een laser probeer dan een missile rack of iets anders ;)
Zeker kleinere schepen hebben vaak een beperkte stroomvoorraad. Omdat je ze er op kan zetten betekend niet dat dit ook verstandig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Ik ben heel erg benieuwd of het op dit moment de moeite is om de Beta aan te schaffen,. Heb toen de kickstarter campaign liep gebacked en alles wel een beetje gevolgd. Ergens wil ik het wel spelen maar heb meer het idee dat ik een beetje solo wil rondvliegen en gewoon kijken wat er allemaal is, misschien wat trade hier en daar maar voornamelijk een beetje casual spelen. Is er op dit moment in de beta genoeg om dat te doen of is het beter om gewoon een beetje vol te houden en te wachten tot release? De release staat gescheduled op Q4 dit jaar toch? Ik vind €18 wel prijzig om mee te doen aan een beta vooral als dat dan effectief wordt betaald om maximaal 3 maanden eerder mee te mogen doen met iets wat ik over 3 maanden toch al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Bornhald schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:11:
Ik ben heel erg benieuwd of het op dit moment de moeite is om de Beta aan te schaffen,. Heb toen de kickstarter campaign liep gebacked en alles wel een beetje gevolgd. Ergens wil ik het wel spelen maar heb meer het idee dat ik een beetje solo wil rondvliegen en gewoon kijken wat er allemaal is, misschien wat trade hier en daar maar voornamelijk een beetje casual spelen. Is er op dit moment in de beta genoeg om dat te doen of is het beter om gewoon een beetje vol te houden en te wachten tot release? [...]
Ik vond het op zich interessant genoeg ja. Er is best veel te doen, een beetje zoals de originele elite. Rondvliegen, random combat enz. En er komt steeds meer bij. Het leent zich juist heel erg voor casual spelen.

Maar, je moet je wel bewust zijn dat er zeker nog een keer gewiped gaat worden. Dus alle voortgang die je nu maakt, wordt gewist voordat de game daadwerkelijk uit komt.

Daarom doe ik zelf niet te veel nu zodat ik er straks als het uit is nog zin in heb :)

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 26-08-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
shoney24 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:31:
[...]

Er is een goede kans dat je wapens teveel stroom pakken als je ze alle drie activeert. Hierdoor valt dus alles uit behalve Lifesupport. In plaats van een laser probeer dan een missile rack of iets anders ;)
Zeker kleinere schepen hebben vaak een beperkte stroomvoorraad. Omdat je ze er op kan zetten betekend niet dat dit ook verstandig is :)
thx! Dus sparen voor een launcher...Kan ik er niet gewoon extra power installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
evilpin0 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:35:
[...]

thx! Dus sparen voor een launcher...Kan ik er niet gewoon extra power installeren?
Nope, momenteel zit je vast aan de power die door het schip verstrekt wordt. Het zou mij niets verbazen als er in de toekomst toch een module komt die meer power levert echter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Zelfs toen ik er een dubbele burts laser opzat had die te weinig power. De eagle doet het alleen met burst en een pulse laser :( Minimale upgrade dus voor 16k.

Ben inmiddels ook al 2 keer geramt door de AI, van achter. Mogen ze ook wel fixen, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Vooral de Federation piloten zijn in Japan op vliegschool gegaan ;). Part of the game, goed de radar in het oog houden, en liefst niet teveel "chicken" spelen. De eagle is vooral leuk door de turn speed, de start stop snelheid en de algemene handeling. Kwa shields, armor en power capacity is hij vrij zwak, en ook jump distance is hij de zwakste van allemaal. Het is een light fighter voor iets :).
Tip: ga cannons/multicannons kopen in iBoothis of Aulin, die trekken een pak minder stroom maar hebben wel ammo. En zodra je armor van de eagle zou upgraden, zit je 9/10 vast aan het systeem waar je ze kocht want de hele jump distance is dan verpest.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Duidelijk :D

Zag net een filmpje over het toevoegen van wolken bij planeten. Iemand enige idee wanneer ze dat erin gaan zetten? Zag er echt super uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 14:11

Stronkie

Where wind is Trouble

Heb net de 60 euro package gehaald.. Toen.. niets

Geen key ontvangen , geen bevestiging alleen van mijn paypal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Stronkie schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:00:
Heb net de 60 euro package gehaald.. Toen.. niets
Geen key ontvangen , geen bevestiging alleen van mijn paypal
Je krijgt ook geen key, je moet gewoon inloggen op de website, de launcher downloaden, daarop inloggen en dan downloadt hij alles vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 14:11

Stronkie

Where wind is Trouble

Nope dat deed ie dus niet. Ik heb een ticket aangemaakt. Ze hebben mijn order handmatig op mijn account moeten zetten > kwam doordat mijn paypal email anders was dan mijn ingame email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Stronkie schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:36:
Nope dat deed ie dus niet. Ik heb een ticket aangemaakt. Ze hebben mijn order handmatig op mijn account moeten zetten > kwam doordat mijn paypal email anders was dan mijn ingame email
Hmm vreemd hoor.. Bij mij was dat namelijk ook het geval en het werkte prima.

Maar ik ben blij dat het opgelost is! Veel speelplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:30
Is TrackIR een aanrader? Of is het ook prima te doen zonder? Ik vind de aanschafprijs van 175 euro namelijk erg veel voor aan "add-on" op een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
SparksNL schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:04:
Is TrackIR een aanrader? Of is het ook prima te doen zonder? Ik vind de aanschafprijs van 175 euro namelijk erg veel voor aan "add-on" op een game.
Het is zeker een aanrader! Maar of je het geld ervoor over hebt is een tweede. Ik was eigenlijk vergeten dat het zo duur was.. Je kunt ze goedkoop tweede hands krijgen, wat dat betreft kun je net zo goed TrackIR4 nemen, want de software van 5 werkt daar volgens mij ook op, dus daar zit echt amper verschil in heb ik gelezen. Het enige nadeel van TrackIR is de bouw, die is best fragiel. Ik heb gehoord dat de nieuwere modellen van de TrackIR5 steviger zijn, maar ik heb helaas het oude model.

Check anders wat YT filmpjes, dan kun je zelf zien wat het inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Er is ook een veel goedkopere, de heel simpele accelerometer-gebaseerde arduino optie :) Kost ongeveer 15-20 euro alles bij elkaar.

Het is wel wat knutselen maar ze verkopen het printplaatje voor 5 pond, en de overige onderdelen zijn ook erg goedkoop. bron

Het werkt niet zo goed als de TrackIR maar ook niet zo slecht dat ik daar 175 euro voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Hoe zit het met het spel zelf? Ik weet dat het nog in beta fase is, maar wat kun je allemaal al? Kun je bijvoorbeeld al diverse schepen kopen? Is de wereld "levendig"? Ik zie in de gameplay beelden namelijk voornamelijk voorbij komen: undocken > vliegen naar ander station > docken > spullen verkopen > repeat.

Dit alles speelt zich vervolgens enkel in cockpit view af. Wat ik heb gezien van de game is geniaal, ik weet alleen niet of de game me in deze fase 60 euro waard is.

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 09:13
SparksNL schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:39:
Hoe zit het met het spel zelf? Ik weet dat het nog in beta fase is, maar wat kun je allemaal al? Kun je bijvoorbeeld al diverse schepen kopen? Is de wereld "levendig"? Ik zie in de gameplay beelden namelijk voornamelijk voorbij komen: undocken > vliegen naar ander station > docken > spullen verkopen > repeat.

Dit alles speelt zich vervolgens enkel in cockpit view af. Wat ik heb gezien van de game is geniaal, ik weet alleen niet of de game me in deze fase 60 euro waard is.
Het spel is op dit moment enigszins levendig. Er vliegen schepen rond in de buurt van stations, en je kan op random momenten uit SuperCruise worden gehaald (door NPCs die al dan niet vijandig zijn).

De makkelijkste/veiligste manier om geld te verdienen (op dit moment) is door traden, vandaar dat je de meeste mensen dit ziet doen. Traden om geld te verdienen, en daarna een groter schip kopen. Op dit moment zijn er een stuk of 10 beschikbaar, dus het is nog niet super uitgebreid. Equipment heb je wel meer keuze in, maar da's eigenlijk alleen nuttig voor vechten (afgezien van de docking computer).

De cockpit view zit je sowieso aan vast, ook in het uiteindelijke spel. Het is deel van de immersion dat je echt in een cockpit "vast" zit. (Totdat je als personage rond kan lopen in ieder geval. Nog geen ETA daarvoor.)

Of het je die 60 euro waard is... dat moet je uiteindelijk zelf beslissen. Maar verwacht geen "volledig" spel voor dat geld, er is nog niet genoeg diepgang om het dat te noemen. Maar met de beta kan je wel oefenen/testen/proberen hoe de vliegmechanics werken.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

SparksNL schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:04:
http://edtracker.org.uk/

5£ + 9£ en verzendkosten als je het zelf in elkaar wilt steken (niet zo moeilijk, beetje solderen en daarna arduino chip flashen en calibreren) of 25£ en dan steekt hij in elkaar en is de calibratie en firmware etc al geregeld voor je.
Denk dat ik deze zelf ook zeer binnenkort ga aanschaffen.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
BlaSfem0n schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:55:
[...]

http://edtracker.org.uk/

5£ + 9£ en verzendkosten als je het zelf in elkaar wilt steken (niet zo moeilijk, beetje solderen en daarna arduino chip flashen en calibreren) of 25£ en dan steekt hij in elkaar en is de calibratie en firmware etc al geregeld voor je.
Denk dat ik deze zelf ook zeer binnenkort ga aanschaffen.
Ik heb een kant en klare EDTracker gekocht. Prima service van de heren. Geld wordt overgemaakt via Paypal. Daarna krijg je de Tracker kant en klaar thuis opgestuurd. Zorg er voor dat je een Micro USB kabel beschikbaar hebt. Hierna is het simpel op je poffert zetten en het knopje indrukken. Daarna toewijzen aan ED en, et voila, een simpele vorm van head tracking. Pas wel op want het werkt niet hetzelfde als een IRTracker ofzo. Je moet het apparaatje zien als een extra HAT knop.

Leuke tip voor de behuizing: Koop een klein TicTac doosje. Daar past het prima in. Beetje exra vulling hier en daar om het stevig te maken en je EDTracker is mooi beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ik heb besloten nog even te wachten met het aanschaffen van ED. De game lijkt me, als ik dat zo allemaal hoor, te weinig content / diepgang te bevatten om me voor een paar dagen bezig te houden. Het rondreizen van systeem naar systeem oogt echt goed, alleen dit is voor mij echt de basis van een dergelijke game.

Daarnaast oogt elk systeem, wat ik er van gezien heb, vrijwel identiek. Ik zie geen reden om naar andere systemen / stations te vliegen, enkel om wat spullen te verkopen. Zodra er wat meer content / diepgang toegevoegd wordt spendeer ik maar al te graag 60 euro voor ED, maar tot die tijd wacht ik nog even geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
SparksNL schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:56:
Ik heb besloten nog even te wachten met het aanschaffen van ED. De game lijkt me, als ik dat zo allemaal hoor, te weinig content / diepgang te bevatten om me voor een paar dagen bezig te houden. Het rondreizen van systeem naar systeem oogt echt goed, alleen dit is voor mij echt de basis van een dergelijke game.

Daarnaast oogt elk systeem, wat ik er van gezien heb, vrijwel identiek. Ik zie geen reden om naar andere systemen / stations te vliegen, enkel om wat spullen te verkopen. Zodra er wat meer content / diepgang toegevoegd wordt spendeer ik maar al te graag 60 euro voor ED, maar tot die tijd wacht ik nog even geduldig af :)
Hoe graag ik ook de community zie groeien, denk ik dat je een verstandige keuze gemaakt hebt. Het zou zonde zijn als je nu uitgekeken raakt terwijl dit nog de Beta fase is. Wacht inderdaad op de final release en ik weet eigenlijk wel zeker dat je dan geen miskoop hebt. Overigens is de prijs dan rond de 40 euro volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
shoney24 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:01:
[...]

Hoe graag ik ook de community zie groeien, denk ik dat je een verstandige keuze gemaakt hebt. Het zou zonde zijn als je nu uitgekeken raakt terwijl dit nog de Beta fase is. Wacht inderdaad op de final release en ik weet eigenlijk wel zeker dat je dan geen miskoop hebt. Overigens is de prijs dan rond de 40 euro volgens mij.
Ja, eens. Ik heb veel vertrouwen in deze game, omdat de basis al staat en gewoon erg goed is, van vliegen en de starsystems, tot vechten, traden en docken op stations. Het is nu alleen nog uitbereiden van content en (hopelijk) het co-op gedeelte dat je met maten kunt vliegen, traden en missies kunt doen.

Ik heb redelijk wat uur gespeeld sinds betaversie 1.03 -pas een paar weken geleden dus- maar ik wacht nu ook tot de volgende uitbreiding. Dus goede beslissing als je nog kunt wachten, want dat was mijn probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 15:09
Yep, ik ben ook met de beta gestopt omdat ik bang ben er anders te snel op uitgekeken te zijn. Bij de volgende grote patch ga ik weer kijken. Verheug me er nu al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
En daar was newsletter 38 met een hoop dingen waar wij al hoop op hadden. Ik kan niet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Laatst online: 22-11-2023

Zillion01

Obey your screen!

Het is echt wel een vette game in wording hoor. Ik heb Elite ook in 1984 gespeeld op de BBC Micro, en kon eigenlijk niet wachten op een goede hedendaagse implementatie.

Iedere patch komen er weer nieuwe features bij. De game heeft al genoeg diepgang om enkele weken fulltime aan te besteden, dus als je twijfelt zou ik zeggen kopen! Ze besteden volgens mij nu met name aandacht aan de core, als ie straks helemaal goed is dan komen er volop features bij die helemaal te gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
De core game staat vrij stevig al. Zowel vliegen als traden gaat goed. AI heeft af en toe nog issues maar dat is voornamelijk met zaken als docken etc.
Verder zijn ze aan het testen om de hoeveelheid spelers in een "instance" te verhogen van 32 naar meer. Dat zou dus meer leven in de brouwerij moeten brengen.

Daarnaast gaan ze nu gaan beginnen met het uitbreiden van het mission systeem wat het spel een stuk interessanter zou moeten maken wat content betreft.
En vergeet niet dat zaken als Mining momenteel nog niet eens geimplementeerd zijn. Deze zullen zeker in de release zitten.

Ik heb al eens eerder aangegeven dat ik de uitspraken van Mr. Braben wat genuanceerder bekeek. Maar tot nu toe maakt hij een hele hoop waar. Petje af zeker als je ziet dat hij nog geen eenst 10% heeft van het budget van Star Citizen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De meeste core mechanismes zitten er idd goed in al. Mining/missioning zal wel komen, enige waar ik me zorgen over blijf maken is de replayability. Niet dat je in een paar weken het meeste wel hebt gezien, op het grinden naar grotere schepen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Dat is inderdaad wel een punt van zorg aan mijn kant. Met grinden naar een groter schip raak je, naar mijn mening, redelijk snel uitgekeken op het spel.
Ik zal daar echt niet de enige in zijn en je gaat mij niet wijs maken dat Frontier dat niet weet.

Dat betekend dat ze dus de uitdaging ergens anders moeten leggen. Je status verbeteren naar Elite is dus denk ik het doel. Maar ik denk als dat dit alleen het doel is, dit uiteindelijk niet genoeg kan zijn om onze aandacht vast te houden. Ook niet tot het de release van DLC.

Verschillende omgevingen om te ontdekken en de interactie daarbij vanuit de spelers is dus iets wat belangrijk is. Dat is iets waar David Braben de laatste tijd steeds meer aandacht aan geeft en dat is iets wat mij toch gerust stelt.

Denk hierbij aan de verschuivende macht van de Federation en Empire waar spelers invloed op hebben. Met alle economische gevolgen.
Piraten die aanvallen kunnen uitoefenen op kleine maar soms ook grote stations.
Het opnieuw opbouwen van vernietigde stations of een mining colony.

Dit zijn zaken waar hij het recentelijk over heeft gehad. Ik heb dus over het algemeen goede hoop voor ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:45
persoonlijk maak ik me nog steeds het meeste druk over 2 mechanics

1. Het samenspelen met anderen naar een doel (chats, guilds etc)
2. Het daadwerkelijke samenspelen met anderen op een server, er zitten nu maar 32 man in zon instance?

buiten dat om vind ik de trade engine zoals die op dit moment is te simpel, koop commodity x en breng het naar station y met als enige twee variabelen fuel + v&a.

flight mechanics en interactie met het schip de manier waarop flight assist werk het schieten etc vind ik daarintegen erg sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
eniux schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:51:

2. Het daadwerkelijke samenspelen met anderen op een server, er zitten nu maar 32 man in zon instance?

buiten dat om vind ik de trade engine zoals die op dit moment is te simpel, koop commodity x en breng het naar station y met als enige twee variabelen fuel + v&a.

flight mechanics en interactie met het schip de manier waarop flight assist werk het schieten etc vind ik daarintegen erg sterk
Ik denk dat het samenspelen en het MMO gedeelte van ED op dit moment juist erg onder de aandacht van Frontier gekomen is. Momenteel zijn ze aan het testen of het mogelijk is om juist veel meer dan 32 spelers per "instance" te hebben. Het feit dat ze hier mee bezig zijn zegt mij dat ze doorhebben dat wij als community toch meer met elkaar ingame te maken willen hebben.
Logisch gevolg is daardoor ook dat de interne chat functies bekeken zullen worden. Zowel tekst als voice.

Wat guild of corporations betreft vraag ik me af of ze daar heen willen. Zeker vanwege de vrees binnen Frontier om te veel op EVE te gaan lijken. En als je dat soort dingen wil, moet je denk ik toch echt EVE gaan spelen. Ik vraag me af of hier in de toekomst in-game ondersteuning voor gaat komen.
Zoals ik het nu zie zullen guilds of corporations community zaken gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Vroeger had Eve ook geen Alliances, dat stopte mensen ook niet om Alliances te vormen, enkel zonder ingame support (ik geloof dat ze zelfs de portrait cache folder vervingen door eigen portraits van leden van vijandelijke groepen voordat standings duidelijk te zien waren).

Als ze geen Eve willen, dan moet je echt de mechanics zo maken dat dat niet mogelijk is. Veel van Eves situatie komt bijvoorbeeld door makkelijk te campen chokes, zorg dat die er niet zijn. Qua reizen zijn die er nu niet, maar stations zijn tov Eve een veel grotere choke momenteel.
eniux schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:51:

Dit is voor mij ook een goede samenvatting. Mijn probleem is idd dat groot gedeelte van de blijvende aantrekking van MMOs het sociale aspect is, en ED lijkt daar erg op te willen bezuinigen. En mijn angst is voornamelijk dat het idee er is dat omdat het vroeger kon, het nu nog steeds kan. Maar wat vroeger werkte betekend niet dat het nu nog werkt. En oh ik geloof best dat er vroeger dingen in spellen zat waar ze nu wat van kunnen leren, maar ook zijn er nieuwe dingen bijgekomen die gewoon standaard verwacht worden, zoals bijvoorbeeld guild support.

En waar je vroeger vast weken achter elkaar bezig kon zijn met trade routes uitzoeken, tegenwoordig ga je naar een website toe en heb je het 5 seconde later. Of dat goed is of niet kan je over discussieren, maar het is wel de realiteit. Uitzoekwerk levert geen langer speelplezier meer op, je hebt wat anders nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Toch is er veel te lezen over de plannen die Frontier heeft over alliances, (story) missions etc.
Bijvoorbeeld:
In addition to the groups presented above a player can be a part of an Alliance with other players. This is a separate entity that operates within the boundaries of whatever group the players are in:
  • A player can only ever be in a single alliance at a time
  • Alliances allow players to indicate trust between themselves so they:
  • Can freely jettison and pick up cargo between themselves
  • Can fire upon each other without criminal implications
  • Gain the same criminal fine/bounty if one or more other members commits a crime:
    This only occurs if the player is in the same vicinity as the player committing the crime
  • Have the ability to slave hyperdrive systems together to make travel easier
  • Get matched as a whole during slaved hyperspace travel and if not possible spawn in their own instance at a location rather than splitting the alliance up
Bron: klik

Ik ga er van uit dat Frontier een luisterend oor heeft voor suggesties uit de community. Anders ga je geen uitgebreide Alpha en Beta programma's starten.

Met andere woorden. Ik heb goede hoop dat dit een sandbox MMO space-game/sim wordt waar ik nog jaren plezier van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Laatst online: 22-11-2023

Zillion01

Obey your screen!

Guilds / alliance lijkt mij ook interessant. Is het echter niet zo dat indien ze voor elkaar krijgen om veel spelers tegelijkertijd in een "instance" te zetten, dat zo'n groep bijvoorbeeld een spacestation kan gijzelen doordat ze met zijn allen voor de ingang blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat kan toch exact hetzelfde zonder een guild te hebben?

Maar momenteel is station no-fire zone bugged in anarchy systemen, als dat niet meer zo is dan kan je iig veilig het station verlaten. En je kan altijd op de solo knop drukken en om elke blokkade heen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
En wordt er dan niet automatisch een nieuwe instance gemaakt zodat je geen last hebt van die alliance?
Zo niet, dan zou het leuk zijn als er dan een missie gegenereerd wordt (automatisch of via players) om de ingang van het spacestation even schoon te komen vegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:45
roepie88 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:10:
En wordt er dan niet automatisch een nieuwe instance gemaakt zodat je geen last hebt van die alliance?
Zo niet, dan zou het leuk zijn als er dan een missie gegenereerd wordt (automatisch of via players) om de ingang van het spacestation even schoon te komen vegen :P
op het moment wel dacht ik? daar zit naar mijn mening nog wel een verbeterpuntje in voor frontier. :P Dr moet naar mijn mening gewoon een fatsoenlijke PEWPEW megelijkheid zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik denk dat die er sowieso gaan komen in de vorm van Conflict missions of instances. Bijvoorbeeld de distress call missions in Eranin. Je komt aan in het systeem, krijgt een bericht dat er wat aan de hand is, gaat er naartoe en kiest een kant. Naarmate 1 kant verliest gaat aan die kant de prijs om mee te doen omhoog waardoor het weer interessanter wordt voor nieuwkomers om de tegenpartij te kiezen ;)

Uiteindelijk moet dat één groot slagveld opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
En beta 1.04 is uit

Good morning commanders,

There is a new build available for download. Beta 1.04 is a minor interim release on the same development branch as 1.03, fixing a small number of niggling bugs, listed below.
We're still working very hard on the trunk for Beta 2 and will have news on this soon.

- Insurance screen occasionally not being displayed after ship was destroyed.
- Very occasional crash when outfitting weapons.
- Game occasionally getting stuck in the shipyard when buying a new ship.
- Improvements to joining populated multiplayer islands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Belangrijk Nieuws in de nieuwsbrief:

De retail prijs van Elite Dangerous wordt €49,99. Je kan de game pre-orderen met tien euro korting: €40. Echter bij een pre-order krijg je een paar leuke extra's, waaronder een extra schip:
• A digital download Elite: Dangerous
• Your very own Eagle fighter ship docked in a secondary location in-game
• Exclusive pack of ship paint jobs
• A ‘day one’ ship decal
• A digital players guide
• A digital concept art book
• Plus loads more digital goodies to be announced over the coming weeks.

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e/images/8b645bfb-d3d8-4276-9758-615e63ec04c4.jpg

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Ziet er goed uit. Mooie game om wat vrije uurtjes in te spenderen. Wanneer is de release gepland? Heb de 40 euro versie aangeschaft iig.

• GekkePrutser
  • Niet online
Ook wel interessant nieuws: Frontier heeft voldoende geld om het spel af te maken. Ondanks dat ze veel minder binnen hebben gehaald dan Star Citizen, hebben ze 8 miljoen pond van hun eigen geld ingezet, waardoor hun budget effectief 'maar' 3x zo klein is.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 13-09-2014 22:58 . Reden: Link naar originele artikel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik ben erg onder de indruk wat Frontier tot nu toe heeft laten zien. Laten we eerlijk zijn, er is momenteel maar 1 echte andere game in ontwikkeling die zich aan Elite Dangerous zou kunnen meten en dat is Star Citizen.

Maar op een of andere manier lijkt het Frontier toch wat professioneler af te gaan. Niet echt beloftes maken, maar gewoon iets uitbrengen voor de community wat al vrij snel een stevige basis heeft. Zeker met het het budget dat ze in eerste instantie hadden is dit toch wel erg indrukwekkend. Vergeet niet, de kickstarter hebben ze maar nipt gehaald. Anders was mijn Cobra MK III nooit van zijn dockingpad af gevlogen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
@ Ervig: Hey Ervig, is het misschien een idee om de 1e post wat te gaan updaten? Er mist een hoop info die niewkomers goed kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 11:21

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@ shoney24 heb jij van de hotas x ook de paddles op de throttle in gebruik voor een thrustactie ? Als ik de paddles instel voor bv foreward thrust, dan blijft hij snelheid opbouwen. Anders als bij mn hatswitch op mn joystick, daar stopt hij als ik die loslaat.

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
De opwaardse en zijwaardse thrust heb ik op mijn Hat staan in combinatie met een andere knop ( 9 geloof ik).
Dus dan alleen krijg ik de thrust. Anders bedien ik met mijn HAT de system settings voor shield, energy en power. Het is fijn dat je gecombineerde knoppen kan invoeren in de joystick settings van ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Ja die modifier is superhandig :-) ik gebruik de bindings van het frontier-forum, weet zo ff geen link. Krijg alleen die paddles niet goed :-(

[ Voor 15% gewijzigd door Patje040175 op 14-09-2014 16:07 ]

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik weet welke link jij bedoeld en ik gebruik de paddels ook nagenoeg niet. Ik geloof dat ik ze in het begin voor links en rechts draaien gebruikte, maar dat zit ook op de stick zelf en ik vind dat persoonlijk wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
hmm snap de radar niet zo. Ik vind het erg lastig om target te vinden en iemand te ontwijken. (speel de scenario) met name Predator en Prey missie. Mis ook net de 'fine' tuning om met mijn x52 joystick te kunnen aimen.

ps. Is er een flare mogelijkheid voor inkomende raketten?

[ Voor 12% gewijzigd door ReQuiem83 op 14-09-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
De radar moet je door hebben en is 1 op 1 overgenomen van de originele Elite. Je moet het zo zien dat jij in het middelpunt zit van de ronde disk en altijd voorruit kijkt.
De blips om je heen "staan" op of "onder" je radar op verhoging of verlaging. Het beste wat je dus kan doen om een target te vinden is eerst te "draaien" tot de blip recht voor je staat en dan respectievelijk op te trekken of te duiken naar je doel tot je hem in beeld hebt.

Het lijkt omslachtig, maar als je bedenkt dat dit 30 jaar geleden verzonnen is op een een pc met een ongelofelijke hoeveelheid minder rekenkracht dan de gemiddelde smartphone van vandaag is het een knap staaltje werk. ;)

Volgens mij is er momenteel geen Flare voor inkomende raketten beschikbaar. Zou mij niets verbazen als dat in de toekomst toegevoegd wordt. (of ik heb iets totaal gemist :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Iemand al eens geprobeerd E:D met een PS3-controller te spelen? Zo ja, wil dat wat?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:47
SnoeiKoei schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:58:
Iemand al eens geprobeerd E:D met een PS3-controller te spelen? Zo ja, wil dat wat?
Heb het wel met een ps4 controller gespeelt en dat gaat prima.

Sinds ik mijn x52 binnen heb, heb ik dit niet meer gedaan.

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik heb hem zelf met een xbox 360 controller gespeeld en dat is wel te doen. Beter dan met muis en toetsenbord in ieder geval. Echter, nu ik de Hotas X heb van Thrustmaster ga ik niet meer terug. Ik heb nu VEEL meer controle en dogfights zijn gewoon prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Dat kan ik beamen, ik heb zelf ook de hotas x speciaal gekocht voor deze game. Ik ben nu bezig met een goede setup, geïnspireerd door een setup gevonden om het frontier-forum. Wat ik trouwens een goede feature vindt is dat het aantal schepen gelimiteerd is aan de ingame cashflow, je kan dus in principe alle schepen kopen :-)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Vind het spel perfect te spelen met K + M. Had een week geleden een aantal dagen een Oculus rift dk2 in mijn bezit en dat werkte wonderbaar met K + M. Overigens vind ik ED nu niet meer leuk om te spelen op mijn 24” monitor :(

Het in beeld houden van de tegenstander in dogfights of planeten in super cruise is gewoon een must have om dit spel soepel te spelen. Wat een gevoel dit spel met de rift, helaas was de resolutie veel te laag om echt serieus te spelen. Kan niet wachten op een betere versie van de rift + full ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
evilpin0 schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:19:
Vind het spel perfect te spelen met K + M. Had een week geleden een aantal dagen een Oculus rift dk2 in mijn bezit en dat werkte wonderbaar met K + M. Overigens vind ik ED nu niet meer leuk om te spelen op mijn 24” monitor :(

Het in beeld houden van de tegenstander in dogfights of planeten in super cruise is gewoon een must have om dit spel soepel te spelen. Wat een gevoel dit spel met de rift, helaas was de resolutie veel te laag om echt serieus te spelen. Kan niet wachten op een betere versie van de rift + full ED.
Dat is inderdaad exact de reden waarom ik ook zit te wachten op de commerciele versie van de Occulus Rift. Ik hoor/lees al zoveel verhalen dat dit het spel vele malen beter maakt en dat momenteel alleen resolutie het probleem nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
shoney24 schreef op zondag 14 september 2014 @ 08:13:
Ik ben erg onder de indruk wat Frontier tot nu toe heeft laten zien. Laten we eerlijk zijn, er is momenteel maar 1 echte andere game in ontwikkeling die zich aan Elite Dangerous zou kunnen meten en dat is Star Citizen.
Ze hebben het zeker goed gedaan uiteindelijk, al zijn ze er natuurlijk nog niet. Maar na de kickstarter campagne leek het toch allemaal wat problematischer, niet zozeer om het binnengehaalde budget, maar om de manier hoe het project gebracht werd.
Maar op een of andere manier lijkt het Frontier toch wat professioneler af te gaan. Niet echt beloftes maken, maar gewoon iets uitbrengen voor de community wat al vrij snel een stevige basis heeft. Zeker met het het budget dat ze in eerste instantie hadden is dit toch wel erg indrukwekkend. Vergeet niet, de kickstarter hebben ze maar nipt gehaald. Anders was mijn Cobra MK III nooit van zijn dockingpad af gevlogen! ;)
Er zijn natuurlijk ook gigantische verschillen tussen de twee projecten. Frontier was natuurlijk al wel een bestaand bedrijf met geschiedenis. Ook heeft Braben verteld dat er al wel zo nu en dan wat aan Elite gesleuteld werd, wanneer daar wat vrije tijd voor was, als een niet specifiek project. Als zodanig ging Elite dus ook heel anders de kickstarter in (er was dus al een basis) dan Star Citizen, wat op dat moment feitenlijk niets meer was dan een trailer en een idee. Waar Braben een bestaand ontwikkelteam op het project kon zetten, na het halen van de funding, moest Roberts dus juist nog gaan beginnen met het in elkaar draaien van een daadwerkelijk team, ipv de backbone van een klein groepje enthousiastelingen die hij al had.

Enfin, Elite lijkt langzaamaan vorm te krijgen, al is de launch van maart 2014 niet gehaald, ik blijf het alszodanig dus ook gewoon me interesse volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Absoluut Dahakon. Je hebt inderdaad gelijk dat Braben en kornuiten al lang bezig waren met het sleutelen aan wat nu Elite Dangerous is. Ze hadden een voorsprong op dat punt en een relatief goed lopend software development bedrijf. En vergeet niet, Braben heeft nooit zijn droom laten varen voor een nieuwe Elite.
Daar lag overigens in eerste instantie ook mijn probleem. Braben heeft in het verleden wel vaker wat beloofd en heeft dat na Elite nooit echt meer kunnen waar maken. Ik was dan ook een beetje bang voor Peter Molineux praktijken. Veel visie, weinig inhoud of resultaat.

Maar ik ben tot nu toe blij verrast met hoe de Beta loopt. Het spel is al zeer solide en speelbaar en wordt de komende maanden stevig uitgebreid. Daarnaast krijgen wij als kickstarter, alpha en beta backers nog leuke extratjes erbij en dat stel ik ook erg op prijs. Reken daarbij een volwassen community en waar intensief door Braben en partners naar geluisterd wordt en ik denk dat je een formule hebt voor een ZEER indrukwekkende game die ons erg veel plezier gaat doen beleven.

Ik ben overigens ook sinds kort backer van Star Citizen en ik hoop dat Roberts alles kan waarmaken wat hij belooft. Ik gun het dus beide partijen om even succesvol te zijn. 2 goede spacegames in een relatief korte tijd na elkaar vind ik alleen maar goed. Het werdt weer eens tijd dat dit genre wat aandacht kreeg en wie beter dan de 2 grootheden uit het verleden van menig van ons. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kun je eigenlijk ook al weer Thargoids tegenkomen? Vond ik vroeger altijd zo spannend, ging je met een dure lading en onderbewapend fast travelen, werd je aangevallen door zo'n Thargoid ship :D kon wel lucratief zijn als je dat overleefde meen ik me te herinneren.

Edit: pre-order geplaatst (Mercenary edition), het grote wachten op de release kan beginnen 8)7 Geen beta access gekocht.

[ Voor 20% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-09-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:14:
Kun je eigenlijk ook al weer Thargoids tegenkomen? Vond ik vroeger altijd zo spannend, ging je met een dure lading en onderbewapend fast travelen, werd je aangevallen door zo'n Thargoid ship :D kon wel lucratief zijn als je dat overleefde meen ik me te herinneren.

Edit: pre-order geplaatst (Mercenary edition), het grote wachten op de release kan beginnen 8)7 Geen beta access gekocht.
Thargoids zitten nog niet in de beta maar komen wel in het spel!

PS, dit is een goede site om dit soort dingen op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GekkePrutser schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 00:12:
[...]

Thargoids zitten nog niet in de beta maar komen wel in het spel!

PS, dit is een goede site om dit soort dingen op te zoeken.
Thnx, lekker veel leesvoer :9

• ReQuiem83
Moet zeggen dat het mij wel bevalt na aantal uren gespeeld te hebben. Landen is vrij snel door te hebben. Navigeren en geld verdienen daarin tegen... Ik merk dat ik wel langzaam aan meer begin te snappen. Helaas al 2x door een andere speler neergeknald terwijl ik met een NPC sidewinder aan vechten was. Daarnaast vind ik het erg lastig om missies te doen en de locaties voor de missies te vinden. Met name combat missies.

Tevens zou het handig zijn dat je je missie details kan zien in je galaxy map zodat het makkelijk is om te kunnen zoeken op systeem(die vermeld staat in je missie). Moet nu elke keer terug om te kijken hoe het heet waar ik heen moet. Het landen is echt grandioos gedaan.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Momenteel is de missie structuur net geimplementeerd dus alles is nog vrij basaal.
Verwacht met de volgende grote update meer, en veel uitgebreide missies. Ook zit ik te wachten op mining. Ik denk dat we het ERG druk gaan krijgen met de komende updates ;P

• Grotman
  • Niet online
Is er al meer bekend over de datum van de volgende beta? Daar kan ik in die mails vanuit Frontier niks over vinden steeds. Ik meen me te herinneren dat er nog beta stages komen en dan de final-release. Maar de final zou ook al dit jaar nog moeten komen (Q4). Klinkt dus als een krappe planning!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Grotman schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:39:
Is er al meer bekend over de datum van de volgende beta? Daar kan ik in die mails vanuit Frontier niks over vinden steeds. Ik meen me te herinneren dat er nog beta stages komen en dan de final-release. Maar de final zou ook al dit jaar nog moeten komen (Q4). Klinkt dus als een krappe planning!
Vanaf 20 september wordt 30 jaar Elite gevierd met allerlei verrassingen, aankondigingen en competities. Ik verwacht dat Beta 2 daar bij zit.

• GekkePrutser
  • Niet online
Zo, ik had laatst de Saitek X52 Pro gekocht omdat ik een goede joystick wilde voor Elite Dangerous en deze vaak aangeraden werd, maar wat viel die tegen... Heb hem terug gestuurd en de Thrustmaster Hotas-X gehaald en die lijkt wel gemaakt voor Elite!
  • Hotas-X Throttle heeft een 'klik' in het midden, waarbij deze in het spel ook echt op 0 staat, je kan hem dus op de tast op 0 zetten voor vertrek. De Saitek heeft een klik bij 10 en 90%, wat in het spel totaal niet relevant is (geen afterburner en je kan het ook niet als boost gebruiken)
  • De X52 Pro heeft een aantal draaibare controls op de throttle waar je niks aan hebt in Elite, idem met de muis-functie en display
  • De Hotas-X heeft een links-rechts analoge knop, super voor links-rechts thrusten
  • De pink-knop op de X52 Pro zat me erg in de weg, moest nogal verkrampt mijn pink vooruit houden
  • De X52 Pro heeft een soort ribbelig gevoel bij het heen en weer bewegen van de stick, het gaat niet vloeiend
  • Ik vond de bouwkwaliteit van de X52 Pro helemaal niet veel beter gezien de 3-4x zo hoge prijs
Het enige dat ik op de Hotas X een beetje mis is een tweede POV hat en wat meer knoppen. Maar wat mij betreft is dat zeker de winnaar voor Elite. Vooral de "0-stand" van de throttle is super handig, zo vaak gehad dat ik opgestegen ben en de throttle niet precies op 0 stond.

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
shoney24 schreef op zondag 14 september 2014 @ 08:58:
@ Ervig: Hey Ervig, is het misschien een idee om de 1e post wat te gaan updaten? Er mist een hoop info die niewkomers goed kunnen gebruiken?
Ja zeker! Maar ik heb echt zo weinig tijd, haha. Verder ben ik zo enorm slecht met de opmaak, maar wil ik graag wat teksten en informatie aanpassen. Zou jij (of iemand anders) zich dan op de layout willen richten?

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@ GekkePrutser Had ik toch bijna mn Hotas-x ingeruild voor die X52 (stond op marktplaats) Blij dat iemand toch een hoger bod geplaatst had, baalde er eerst wel van maar nu ik dit lees ben ik blij.
Ik denk dat de hotas-x in combinatie met voiceattack de beste combinatie is :-)

Goedzo !

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ervig schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:52:
[...]

Ja zeker! Maar ik heb echt zo weinig tijd, haha. Verder ben ik zo enorm slecht met de opmaak, maar wil ik graag wat teksten en informatie aanpassen. Zou jij (of iemand anders) zich dan op de layout willen richten?
Ik zal kijken wat ik kan doen, maar momenteel beloof ik even niets ;)
Patje040175 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:10:
@ GekkePrutser Had ik toch bijna mn Hotas-x ingeruild voor die X52 (stond op marktplaats) Blij dat iemand toch een hoger bod geplaatst had, baalde er eerst wel van maar nu ik dit lees ben ik blij.
Ik denk dat de hotas-x in combinatie met voiceattack de beste combinatie is :-)
Ik moet zeggend dat ik tot nu toe erg tevreden ben met deze combinatie. Alles wat je niet op je Hotas kan plakken, gaat via VA. Voor die paar euro is dat echt een onmisbare app. Goed, mijn vrouw verklaart mij voor gek als ik zit te spelen maar dat went vanzelf wel ;P

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:27
@shoney24: Nou, je bent hierbij mede auteur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
@Myri: Juist... eehmmmm Kan iemand mij doorverwijzen naar het juist opzetten en aanpassen van topic starters? :P (en wees niet bang, dit gaat niet het topic overnemen hoor, een pm lijkt mij het meest raadzame)

[ Voor 30% gewijzigd door shoney24 op 19-09-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:27
@shoney24: kan het zijn dat berichten naar je sturen "af" staat? Ik heb namelijk die optie niet als ik op je avatar option list kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

En Newsletter 41 is er met heel veel nieuwe dingen, onderandere de datum dat de beta2 stage ingaat. Dat wordt 30 september 2014 Linkje :http://us2.campaign-archi...d1c21b73b1e&id=e676783725
We kunnen straks naar 500 starsystems vliegen OMG :o _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Patje040175 op 19-09-2014 22:47 ]

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Handjes in de lucht van iedereen die het Sol systeem gaat bezoeken 😉

• ReQuiem83
Nice veel nieuwe dingen. Eindelijk mijn Lakon Type 6. :) op naar type 9 :P

3-4 runs en je hebt hem er gewoon al uit....geld voor alle transporters trouwens. Zorg wel dat je geld overhoud om nog goederen te kopen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door ReQuiem83 op 20-09-2014 13:20 ]

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Zelfs als oude rot maak ik nog de fout. Zojuist een Cobra gekocht en uitgerust en naar Eranin gevlogen. Just for old times op de verjaardag van Elite. :)

Ik vlieg aan op Azeban en krijg toestemming om te landen. geen probleem. Ik krijg docking bay 29 toegewezen maar terwijl ik aanvlieg zie ik de docking bay aan en uit flikkeren. Vreemd dacht ik maar goed. Even manoevreren met de thrusters, opnieuw een aanvraag doen en weer de landing inzetten. Echter, ik pak niet toets 9 op mijn Hotas, welke mij Hat toewijst als thruster, maar toets 6. JAWEL, DE BOOST! :P

Ik voel me zo'n noob... :D

• ReQuiem83
shoney24 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:18:
Zelfs als oude rot maak ik nog de fout. Zojuist een Cobra gekocht en uitgerust en naar Eranin gevlogen. Just for old times op de verjaardag van Elite. :)

Ik vlieg aan op Azeban en krijg toestemming om te landen. geen probleem. Ik krijg docking bay 29 toegewezen maar terwijl ik aanvlieg zie ik de docking bay aan en uit flikkeren. Vreemd dacht ik maar goed. Even manoevreren met de thrusters, opnieuw een aanvraag doen en weer de landing inzetten. Echter, ik pak niet toets 9 op mijn Hotas, welke mij Hat toewijst als thruster, maar toets 6. JAWEL, DE BOOST! :P

Ik voel me zo'n noob... :D
haha. Beter dat dan hetzelfde maar met een volle type 6 met ruim 500k gc aan goederen aan boord....ik land en vlieg erg voorzichtig Azeban in :+

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@ Shoney24 Zet de boost op knop 3 op je stick, mij is het daarna iig niet meer gebeurd ;)

Goedzo !

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
ReQuiem83 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:59:
[...]

haha. Beter dat dan hetzelfde maar met een volle type 6 met ruim 500k gc aan goederen aan boord....ik land en vlieg erg voorzichtig Azeban in :+
Dat is mij ook al eens overkomen :P. FA uit en dan een boost naar het station toen ik uit Supercruise kwam. Ik was alleen vergeten dat zodra ik in de buurt van het station kwam mijn dockingcomputer het over nam. Deze werkte alleen toen nog glitchy met FA uit. WHAM! Recht in de zijkant van het station waar ik wou docken 8)7

@patje04175: Normaal heb ik er geen probleem mee maar ik heb de laatste weken wat minder gespeeld wachtend op Beta 2. Omdat het vanaf vandaag de 30e verjaardag is ben ik gisteren weer ingelogd. Daar kwam dus mijn eigen onhandigheid om de hoek kijken >:)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.