Toon posts:

[PC] Elite: Dangerous OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 28.858 views

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 22:10

Crazy Harry

Altijd te laat

Ja, de Cougar staat er een aantal keren tussen in die lijst.
Maar in Windows reageert die microstick ook niet dus het zit ergens in de basis van de aansturing. Ik heb alleen nog niet gevonden hoe ik het op moet lossen.

De controller die er nog niet tussen staat en me ook wel vet lijkt is de Steel Battalion Controller, en ik heb een converter om Xbox controllers op de PC aan te sluiten :P
Maar ik verwacht niet dat ze een dergelijke obscure controller zullen ondersteunen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:24
Poging twee om nieuwe wapens te kopen was wel succesvol :P. Nu 2 C2 multicannons, en 2 C4 multicannons. Geen lasers tegen shields, want ik heb mijn twijfels of dat handiger is dan gewoon een hele hoop vuurkracht. Het zal eraan liggen hoe groot het verschil is in damage (oftewel wat damage modifiers zijn), weet iemand dat?

Ondertussen ook maar naar open play geswitched. Eerst toen in normaal systeem geinterdict door twee NPC eagles. Die vernietigd, vond wel dat hun shields veel konden hebben, maar zegt nog niet heel veel, zo goed mik ik uberhaupt niet :P (Daarnaast: 4 multicannons zijn gewoon cool om te hebben :P). En normaal deed ik nooit 1v2. Na afloop poging om 1 supercruise te gaan crashde de handel. Oftewel reloggen, en toen was ik daar ineens wanted. Naar anarchy systeem gejumped om bounty te betalen, maar daar (na docken) was hij er ineens niet meer.

Wel nog een signal gevolgd, en daar was een NPC cobra. Ik heb nu ook een k-warrant scanner, die NPC deed niks behalve vliegen, maar wat was dat een karwei om binnen 1km te blijven en gemikt op die NPC om te kijken of hij bounty had. Tijdens een gevecht gaat dat nooit lukken.

Maar goed, meneer had bounty, en ik had wel de mogelijkheid nu om mooi achter hem te zitten voordat ik vuurde. En deze keer geen enkel problem met shields, ging ik dwars doorheen. Toen nog perongeluk denk ik zijn cargohatch geraakt, want kwam cargo uitzetten vlak voordat hij explodeerde. En zo heb ik na munitie kosten toch nog paar duizend winst gemaakt :P.

Viel me wel op dat er weinig andere spelers waren. En gezien ik me niet kan voorstellen dat daar daadwerkelijk weinig spelers waren, neem ik aan dat er met instances enzo nog wel wat beter kan. En ik wist helemaal nog niet dat je andere spelers itt NPCs in supercruise ziet.

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-04 10:16

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Crazy Harry schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 21:42:
Maar in Windows reageert die microstick ook niet dus het zit ergens in de basis van de aansturing. Ik heb alleen nog niet gevonden hoe ik het op moet lossen.

De controller die er nog niet tussen staat en me ook wel vet lijkt is de Steel Battalion Controller, en ik heb een converter om Xbox controllers op de PC aan te sluiten :P
Maar ik verwacht niet dat ze een dergelijke obscure controller zullen ondersteunen.
Ah oke, ja dan wordt het wat lastiger. Ik weet uit ervaring dat de Xdoos controllers ondersteund worden, maar of een Steel Battalion controller ondersteund wordt? Het zou mij verbazen, maar dat hebben wel meer dingen in deze game gedaan :) Laat het ons weten of het lukt!

Verder ben ik met mijn Anaconda een conflict zone ingegaan. Wel grappig, maar uiteindelijk lijkt me een Anaconda (hoe sterk deze ook mag zijn) niet echt geschikt voor gevechten met kleine schepen. Zeker met zoveel merk je dat je een stuk wendbaarheid mist. Ik ga mijn Anaconda dan nog even inruilen voor een Lakon 9, nog wat verder handelen tot ik een leuk spaarpotje heb, en daarna even aan de slag om een volledig uitgeruste Viper en daarna een Cobra te testen. ;)

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
roepie88 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:09:
Check Roccat PowerGrid. (http://power-grid.roccat.org/en/Home/)
Hiermee kun je je Smartphone of tablet (iOS en Android) gebruiken als extra input device.
Ik gebruik 'm voor Flight Assist, cargo scoop, fire groups.
Goede tip Roepie88! Dat geeft ineens een paar leuke extra opties voor mijn tabje!

• Sissors
Ik was net in een high conflict zone, en daar waren ook grote schepen, dus daar kan je misschien beter terecht.

Als je verder wilt traden is dat natuurlijk prima, maar je moet toch al meer dan genoeg hebben voor volledig uitgeruste viper? (En dat is inclusief armor, terwijl de meeste, inclusief mij, zonder armor vliegen omdat het hartstikke duur is en geloof ook erg slecht voor je jump range).

Met wat oefenen gaat het nu wel stuk beter in mijn Viper. Zou weleens een keer tegen een andere speler willen vechten, maar ondanks dat ik nu in open play ben heb ik nog geen andere speler gezien ergens waar we mochten vechten.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Euhmmmm is 16 miljoen creds genoeg? Ik kwam er net achter dat ik iets meer achter de hand had dan ik dacht :P

Dus meteen even een Viper aangeschaft en uitgerust met 2 C4 Cannons en 2 C2 Pulse lasers. Nom Nom Nom wat gaat dat lekker zeg! Wel even oppassen met hoeveel armor je er op plakt anders kom je zowat het systeem waar je inzit niet uit! :D

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Ik heb naast Elite ook SC gesteund. Ik volg dus beide projecten. Maar ik kom af en toe tegen dat men SC meer ambitieus of meer gedetaileerd noemt.
Kan iemand mij vertellen waar dat in zit buiten de SC hype? Ik zie het meer ambitieuze er namelijk niet in, noch het meer gedetaileerde.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Alhoewel ik SC niet steun heb ik het wel een beetje gevolgd. Er zijn overigens eerder in dit topic al voor en nadelen van beide besproken in verhitte discussies :P.

Ik denk dat veel mensen gezien het budget van FD niet verwacht hadden dat ED zou uitgroeien tot wat het nu is. Daarnaast heeft ED natuurlijk op dit moment wat meer focus omdat de release date al snel dichtbij komt en de Beta een hoop stof doet opwaaien.

Chris Roberts is natuurlijk bekend om zijn meer "filmische" kwaliteiten wat games betreft maar het ziet er naar uit dat SC ook een geweldig spel gaat worden. Toch lijkt het er op dat het iets meer actie gericht is en minder simulatie. Ik denk dat daar de uiteindelijke wezenlijke verschillen liggen.

• Sissors
Crazy Harry schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:46:
Ik heb naast Elite ook SC gesteund. Ik volg dus beide projecten. Maar ik kom af en toe tegen dat men SC meer ambitieus of meer gedetaileerd noemt.
Kan iemand mij vertellen waar dat in zit buiten de SC hype? Ik zie het meer ambitieuze er namelijk niet in, noch het meer gedetaileerde.
Kijk alleen al naar het interieur van de starships in SC, dat is nogal gedetailleerd. En ambitieus? E:D is meer een solo space flight game met multiplayer opties, die ook nog eens op p2p steunen. SC wordt neergezet als complete space sim, tot en met het boarden van vijandelijke schepen aan toe. Wat voornamelijk gaat draaien om het multiplayer aspect. En in het algemeen draait E:D meer erom dat de ruimte groot en leeg is, en SC meer om interactie.

Tegelijkertijd is er vooralsnog nog niet erg veel wat fatsoenlijk werkt.
shoney24 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:15:
Euhmmmm is 16 miljoen creds genoeg? Ik kwam er net achter dat ik iets meer achter de hand had dan ik dacht :P

Dus meteen even een Viper aangeschaft en uitgerust met 2 C4 Cannons en 2 C2 Pulse lasers. Nom Nom Nom wat gaat dat lekker zeg! Wel even oppassen met hoeveel armor je er op plakt anders kom je zowat het systeem waar je inzit niet uit! :D
Jouw anaconda alleen moet toch al meer dan zat zijn :P. Maar 16M, ik heb iets van 250 ofzo als ik schip zou verkopen :P. Maar de Viper vliegt idd heerlijk, en ook zonder armor kom je heel eind, en je wilt toch niet teveel. Ik heb genoeg cash dat ik me niet druk hoeft te maken als ik een keer tegenstander perongeluk ram, dus traden laat ik voorlopig mooi zitten. Net ook nog zo'n grote transport vernietigd, waarop dan zijn 3 vriendjes komen. Kostte me wel helft van mijn armor, maar iig gelukt.

[Voor 39% gewijzigd door Sissors op 09-08-2014 13:58]

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik heb even op de website zitten kijken, maar hoe werkt het nou? Je kan je helemaal scheel betalen aan diverse setups voor schepen vanaf 24 euries tot aan een jaarsalaris. Maar ze hebben het ook over subscriptions etc.

Koop je nou toegang tot het spel al vanaf 24 euro of moet je er dan nog een soort maandelijks betaal model erbij afsluiten? Kan ook dat ik er gewoon overheen kijk hoor.

(ter info, ik bedoel dus SC :P)

[Voor 4% gewijzigd door shoney24 op 09-08-2014 14:12]

• Sissors
Volgens mij wordt alpha toegang niet meer verkocht, maar je kan nog wel tot individuele stukken van alpha voor 5 euro (of dollar) ofzo toegang krijgen. Maar in principe heb je verder dezelfde toegang als je een schip van 24 euro koopt tov één van 500 euro. En ja die zou je prima ingame moeten kunnen krijgen op de normale manier. Ik begrijp dat mensen enthousiast over een spel kunnen zijn, maar zo enthousiast gaat ook mij een beetje de pet te boven ;).

(Toen er nog wel alpha access was bij standaard schip koste dat 10 euro/dollar extra).

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ach misschien dat ik meneer Roberts ook meer eens 24 euro toeschuif. Ik draag Spacesims een warm hart toe en ik vind dat beide bestaansrecht hebben. Alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar ED. :D

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Crazy Harry schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 21:42:

Heb je al een keer een andere USB poort geprobeerd? Als ik mijn joystick in een USB-poort aan de voorkant op mn pc steek dan werkt ook een bepaalde as niet. Ik zou het in ieder geval ff proberen :)

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 13:12
shoney24 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 14:44:
Ach misschien dat ik meneer Roberts ook meer eens 24 euro toeschuif. Ik draag Spacesims een warm hart toe en ik vind dat beide bestaansrecht hebben. Alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar ED. :D
Goedkoopste package is idd €24. (Aurora MR Package). Voor €8 uur meer krijg je daar Beta Access (en 1 maand extra insurance) bij (Aurora MR Plus package).
Wil je nu al spelen (Arena Commander) dan moet je er ook nog een Arena Commander Module Pass bij kopen voor €4.

En vanaf daar kun je het zo gek maken als je wil.

Het schijnt trouwens iets gunstiger te zijn als je in Dollars betaalt in plaats van Euros (gunstigere wisselkoers).

• Sissors
Zelfde als bij E:D overigens, ik heb ook in dollars betaald, scheelde toch weer paar euro, en je bent Nederlander of je bent het niet.

Ik heb nu overigens het probleem dat andere ook hebben dat mijn schieten in anarchy systeem me random wanted status geeft in andere systemen ook al zou dat niet moeten.

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Waar/hoe kun je eigenlijk modules kopen voor je schip?

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik snap de rivaliteit tussen E:D en SC niet zo. Ze hebben een heel andere insteek. Ik vind het juist leuk dat we een keuze hebben. Ik heb destinds ook van de beide originelen genoten (Elite en veel later Wing Commander). Alleen Privateer vond ik nogal saai maar het MMO mechanisme gaat daar wel bij helpen.

Bovendien komt SC pas 2 jaar later uit, dus dat wordt een mooie afwisseling als we E:D grijs hebben gespeeld en zat worden :) Het enige dat me met SC een beetje tegen staat is dat je een flink voordeel in het spel kan kopen. Maar dat is alleen in het begin van belang.

SC heeft trouwens wel veel meer geld binnen gehaald dus ik ben verbaasd dat het zo lang duurt.

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:48
Ook een oude Elite veteraan hier en net mijn eerste paar voorzichtige runs gedaan en zo mijn eerste credits verdient. Fijn spel al hoor, goed speelbaar al voor een Beta. Het was even wennen aan de controls (Warthog) maar na een avondje goed te doen. Met trackIR een super belevenis en behoorlijk spannend soms.

Zo werd ik uit SC gehaald door een 'interdiction' (?) en werd mijn lading gescanned. Kort daarna het comment "I'll will take you down!" waarna ik werd aangevallen.Net hier de truc met de boost knop en FA uit gelezen en zo kon ik nipt aan mijn aanvaller ontsnappen met mijn standaard scheepje. Spannend!

Nog een paar runs en dan mijn schip maar eens gaan upgraden.

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Sissors schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:55:
[...]

Kijk alleen al naar het interieur van de starships in SC, dat is nogal gedetailleerd. En ambitieus? E:D is meer een solo space flight game met multiplayer opties, die ook nog eens op p2p steunen. SC wordt neergezet als complete space sim, tot en met het boarden van vijandelijke schepen aan toe. Wat voornamelijk gaat draaien om het multiplayer aspect. En in het algemeen draait E:D meer erom dat de ruimte groot en leeg is, en SC meer om interactie.

Tegelijkertijd is er vooralsnog nog niet erg veel wat fatsoenlijk werkt.
Bij Elite komt er in een uitbreiding ook het boarden van schepen (ergens op het Frontier forum terug te vinden), dus dan ook het interieur van schepen lijkt me. Hoe gedetaileerd dat gaat zijn is natuurlijk de vraag.
Ik hoop dat we in Elite ook nog multiplayer ships gaan zien, dat lijkt me wel vet aan SC, maar dat zou het ook in Elite zijn. Dat is wel het enige wezenlijke verschil dat ik tussen SC en Elite zie.

Dat is wel iets dat me tegenstaat aan SC inderdaad, dat er niets fatsoenlijk werkt.
En wat er werkt is enorm gelimiteerd...

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik werd dat traden met de Hauler een beetje zat, dus ik had hem ingeruild voor een Eagle, voor een beetje verandering. Ik wilde wat meer vechtmissies gaan doen.

Dat is op zich een fijn schip voor combat, maar het nadeel is de erg beperkte jumprange. Ik had hem gehaald in Aulin, en vanaf daar kon ik alleen naar Ibootis, Styx en Opala, verder helemaal niets! Zelfs met lege cargo bay (wel met 3 pulse lasers er op, maarja daar koop je het ding voor). Dat viel me wel tegen. Eigenlijk heb je er zo weinig aan. Al die 'guns for hire' missies die ik wilde gaan doen vinden allemaal plaats in onbereikbare systems. De bounties die je hier en daar tegen komt leveren maar 50 credits op dus je komt gewoon niet verder tenzij je toch weer gaat handelen en dan kan je natuurlijk veel beter de Hauler pakken.

Dus nu toch maar weer een tijdje haulen om genoeg te verdienen voor een Viper :)

[Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 10-08-2014 04:30]

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Spitfire123 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:46:
Ook een oude Elite veteraan hier en net mijn eerste paar voorzichtige runs gedaan en zo mijn eerste credits verdient. Fijn spel al hoor, goed speelbaar al voor een Beta. Het was even wennen aan de controls (Warthog) maar na een avondje goed te doen. Met trackIR een super belevenis en behoorlijk spannend soms.

Zo werd ik uit SC gehaald door een 'interdiction' (?) en werd mijn lading gescanned. Kort daarna het comment "I'll will take you down!" waarna ik werd aangevallen.Net hier de truc met de boost knop en FA uit gelezen en zo kon ik nipt aan mijn aanvaller ontsnappen met mijn standaard scheepje. Spannend!

Nog een paar runs en dan mijn schip maar eens gaan upgraden.
Welkom Spitfire. Fijn om te horen dat jij ook het Elite gevoel terug hebt. En het is nog steeds de Beta. Volgens de laatste nieuwsbrief komen er een hoop leuke nieuwe aanpassingen aan dus dat wordt alleen maar beter.
GekkePrutser schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 04:19:
Ik werd dat traden met de Hauler een beetje zat, dus ik had hem ingeruild voor een Eagle, voor een beetje verandering. Ik wilde wat meer vechtmissies gaan doen.

Dat is op zich een fijn schip voor combat, maar het nadeel is de erg beperkte jumprange. Ik had hem gehaald in Aulin, en vanaf daar kon ik alleen naar Ibootis, Styx en Opala, verder helemaal niets! Zelfs met lege cargo bay (wel met 3 pulse lasers er op, maarja daar koop je het ding voor). Dat viel me wel tegen. Eigenlijk heb je er zo weinig aan. Al die 'guns for hire' missies die ik wilde gaan doen vinden allemaal plaats in onbereikbare systems. De bounties die je hier en daar tegen komt leveren maar 50 credits op dus je komt gewoon niet verder tenzij je toch weer gaat handelen en dan kan je natuurlijk veel beter de Hauler pakken.

Dus nu toch maar weer een tijdje haulen om genoeg te verdienen voor een Viper :)
Ga inderdaad voor de Viper. Ik heb nu bijna elk toestel gevlogen maar de Viper is absurd goed op dit moment. Ik zie een nerfhammer aankomen waar je niet goed van wordt maar tot die tijd heb je een hoop lol in die boot. >:)

• Sissors
Hij zal vast wel wat generfed worden (ik gok op snelheid, of snelheid behouden maar wat minder vuurkracht), maar tegelijkertijd zal er ook gewoon meer concurrentie voor die positie moeten komen. Hij is nu simpelweg de enige medium-heavy fighter in het spel. De eagle is veel lichter, de cobra is meer een allround schip met veel grotere cargo, en de anaconda is heel veel zwaarder. Alle andere schepen zijn transport schepen.

Ik heb overigens mijn eerste 1.5 player kills binnen :P

Eerste ben ik niet zeker van of hij nu wel een kill was of niet. Hauler buiten station range in anarchy system. Oké met viper was het niet echt eerlijk, maar ik wilde het een keer doen :(. En als er een andere speler achter je zit en je aan het scannen is (geen idee waarom ik dat deed, het is niet alsof het me veel uitmaakte als hij een bounty had) terwijl je in een hauler bent moet je er misschien vandoor gaan. Maar goed die verdween gewoon aan het einde, volgens mij jumpte hij niet, maar misschien ook wel.

Daarna nog bij navigation beacon in anarchy system, een sidewinder. Dus ook niet heel eerlijk, viper vs sidewinder, maar goed bij een navigation beacon kom je niet als je gewoon wilt traden, en in een anarchy systeem schieten dan mensen op je :)

[Voor 49% gewijzigd door Sissors op 10-08-2014 09:07]

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:29
Ik heb nu bijna anderhalf mil bij elkaar gespaard. Ik wil eigenlijk genoeg hebben zodat ik altijd weer terug kan naar een lakon type 6 en toch een volledig uitgeruste viper/cobra kan kopen om ff mee te beginnen met pvp. Ik merk alleen dat ik nu al met halve aandacht traderuns aan het doen ben.

Iemand enig idee vanaf wanneer je een hangar kan huren?

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Sissors schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 08:58:
Hij zal vast wel wat generfed worden (ik gok op snelheid, of snelheid behouden maar wat minder vuurkracht), maar tegelijkertijd zal er ook gewoon meer concurrentie voor die positie moeten komen. Hij is nu simpelweg de enige medium-heavy fighter in het spel. De eagle is veel lichter, de cobra is meer een allround schip met veel grotere cargo, en de anaconda is heel veel zwaarder. Alle andere schepen zijn transport schepen.

Ik heb overigens mijn eerste 1.5 player kills binnen :P
Klopt als een bus. Ik wil nog eens een keer een Anaconda uitrusten met alleen missiles. Dat schijnt gruwelijk te zijn maar die 400k per schot staat mij een beetje tegen :P
En Grats op je pvp Kills! :). Als je in Anarchy systems vliegt weet je wat de prijs kan zijn.
eniux schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:20:
Ik heb nu bijna anderhalf mil bij elkaar gespaard. Ik wil eigenlijk genoeg hebben zodat ik altijd weer terug kan naar een lakon type 6 en toch een volledig uitgeruste viper/cobra kan kopen om ff mee te beginnen met pvp. Ik merk alleen dat ik nu al met halve aandacht traderuns aan het doen ben.

Iemand enig idee vanaf wanneer je een hangar kan huren?
Ik heb begrepen dat we daar nog wel even geduld voor moeten hebben. Lijkt mij heel erg leuk om verschillende toestellen voor verschillende doeleinden te hebben.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:07
Ik heb het nu ook al een tijdje op mn PC staan, maar vind het helaas toch wel erg intimiderend. Je wordt ergens in een schip gedropt en heb totaaaaaaal geen idee hoe/wat.

Misschien wacht ik maar totdat het spel wat volwassener is.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Basekid schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:34:
Ik heb het nu ook al een tijdje op mn PC staan, maar vind het helaas toch wel erg intimiderend. Je wordt ergens in een schip gedropt en heb totaaaaaaal geen idee hoe/wat.

Ik denk niet dat Elite je ooit bij de hand zal nemen. Het zal altijd overweldigend zijn. Pak een trademission en begin van daaruit. Bouw wat credits op door spullen heen en weer te vliegen aan de hand van die missions.

Zo leer je hoe je moet vliegen van systeem naar systeem, hoe je fuel werkt en hoe je galaxymap in elkaar zit. Hierna kan je zelf gaan kiezen of je de tradekant op gaat, of een anarchy systeem induikt met en de piraten/bounty hunter kant op gaat. Het is aan jou om er wat van te maken maar als je het onder de knie hebt, krijg je echt het gevoel dat je wat geleerd hebt. De voldoening is vele malen groter dan bij de meeste games.

En vrees niet om te vragen. Er zitten hier genoeg ervaren ED spelers die je graag op weg helpen met hints en tips.

Mijn belangrijkste tips?:
1. Het is een Beta dus hou er rekening mee dat je soms alles kwijt kan raken en opnieuw moet beginnen.
2. Hou een beetje credits achter de hand. Als het mis gaat kan je snel weer verder door je insurance te betalen. Dit is wel achteraf.
3. Let op je Boost knop! (als het mis gaat begrijp je wat ik bedoel :P)
4. Heb plezier. Ontdek, vlieg rond en kijk je ogen uit. Het spel is gigantisch en oogstrelend tegelijkertijd.

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-03 22:42
Basekid schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:34:

Heel veel gameplay hooks missen nog, dus het wordt allemaal wat duidelijker en makkelijker. Al is het wel goed om te weten dat het in principe voor een groot deel een sandbox game is (ik vind het wel vergelijkbaar met minecraft: je wordt ergens gedropt en zoek het maar uit ;) )

Tip1: starten met de combat missions (zijn vanaf missie 3 wel lastig, maar leren je iig met het schip om te gaan).

Tip2: Kijk bij de bulletin board: kan je een missie kiezen om federal fighters neer te schieten bij Eranin? Zo ja, accepteren en vlieg in supercruise richting Eranin 2. Als je daar in de buurt bent zie je een Federal Distress Signal. Daar naar toe gaan en in het scherm rechts als factie kiezen: Eranin ..schieten maar...

of

Tip3: als je start kijk eens bij de bulletin board, vaak staat daar een simpele: transporteer 1 leather (of zoiets) naar X. Deze accepteren, je hebt dan nog 3 cargo spaces over. Koop evt nog 3 van hetzelfde goedje, en vliegen maar.

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Ik zie hier staan dat de Anaconda een crew van 3 heeft. Kunnen we al op een manier met meer man in een schip of is er aangekondigd wanneer dat gaat komen?

• Basekid
Bedankt voor de tips, ik ga het nog eens proberen :)

• Grotman
  • Niet online
Basekid schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:34:
Bedankt voor de tips, ik ga het nog eens proberen :)
Zou ik zeker doen, je leert het best snel. En het is het ook wel waard om nog een kans te geven. Gewoon beginnen met traden met het Slopey pricing tooltje wat vaker is gelinkt hier. Dan (redelijk wat) trading runs doen en sparen voor de hauler, dan verder traden en sparen voor de Viper. Het wordt wat saai die runs, maar het is de snelste manier om voor een goede fighter te gaan, zodat je kunt gaan vechten op niveau en wat fighting missies kunt gaan doen.

Zelf had ik na een aantal dagen genoeg voor een hauler en dan gaat het wat sneller. Eerst genoeg credits sparen zodat je ook nog wat overhoudt om te traden (en eventueel insurance kosten +/- 10%) en dan heb je flink hogere winsten.

• Grotman
  • Niet online
Heeft het meerwaarde als je met friends speelt trouwens? Werkt dat al goed?
En hebben jullie ook dat als je uit Supercruise komt, dat het spel ff blijft hangen?

• GekkePrutser
  • Niet online
Grotman schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:49:
En hebben jullie ook dat als je uit Supercruise komt, dat het spel ff blijft hangen?
Ik heb idd ook dat hij dan even hangt (nouja niet echt hangen, je kan nog wel rondkijken dus ik denk dat hij op de server wacht). Ik denk dat het komt doordat hij dan naar een andere instance moet wisselen.

Ik heb trouwens vandaag continu problemen met de docking requests, ik moet het wel 30-40x proberen. Ik krijg constant request denied (zonder reden), of timed out. Ik ben gewoon clean en heb geen faction dus het moet goed gaan. Denk dat dat ook een bugje is, nouja daar testen we voor :)

Met vrienden spelen heb ik nog niet gedaan.

[Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 10-08-2014 19:32]

• Basekid
Hm heb net 2 trademissions geporbeerd (harvesters en silver) maar heb langggg niet genoeg geld om de producten te kopen. Toch handig om misschien eerst zelf random dingen in te slaan?

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

GekkePrutser schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:32:
Ik heb trouwens vandaag continu problemen met de docking requests, ik moet het wel 30-40x proberen. Ik krijg constant request denied (zonder reden), of timed out. Ik ben gewoon clean en heb geen faction dus het moet goed gaan. Denk dat dat ook een bugje is, nouja daar testen we voor :)
Oh, ik had dat laatst ook eens bij een station maar toen ik eindelijk binnen was bleek het behoorlijk druk te zijn daarbinnen, dus misschien dat je op een druk tijdstip zat?

• GekkePrutser
  • Niet online
Crazy Harry schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:20:
[...]
Oh, ik had dat laatst ook eens bij een station maar toen ik eindelijk binnen was bleek het behoorlijk druk te zijn daarbinnen, dus misschien dat je op een druk tijdstip zat?
Dat dacht ik ook, maar tijdens het proberen kwamen er enkele players naar buiten, en toch kwam ik er niet in. Er ging verder ook niemand naar binnen.

Bovendien, die space stations zijn verdeeld over verschillende instances dus het is niet zo dat er maar 50 bays zijn per station.
Basekid schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:11:
Hm heb net 2 trademissions geporbeerd (harvesters en silver) maar heb langggg niet genoeg geld om de producten te kopen. Toch handig om misschien eerst zelf random dingen in te slaan?
Er zijn 2 soorten trademissies: 'Looking for <produkt x>' in dit station, waar je het idd zelf ergens moet kopen en terugbrengen, waarna je er een betere prijs dan normaal voor krijgt. Maar er is ook 'Short haul wanted for <station>', bijvoorbeeld 'Bring produkt x to station y'. In dat geval krijg je het produkt gewoon van ze (en bovendien weet je dat dat produkt op station y erg gewild is dus het loont om er voor jezelf ook flink wat mee te nemen als je er het geld voor hebt). Deze lonen vaak erg goed, hoogste dat ik gehad heb was 6000. Voor zover ik gezien heb krijg je meer hoe verder je van de 'core' systemen (Aulin, Ibootis, Eranin) af gaat. Let wel op dat er bij dit soort missies ook een (forse!) boete is als je de goederen niet of te laat aflevert!

Helaas heb je voor de meeste 'long haul' missies minstens een Hauler nodig (en vaak is de jump range daarvan al niet voldoende) en voor de 'mega haul' zeker een anaconda of Lakon.

En ik doe ook niet alleen de missies hoor, ik doe gewoon random traden en als ik onderweg wat vette missies mee pak dan zijn dat de krenten in de pap.

[Voor 59% gewijzigd door GekkePrutser op 11-08-2014 03:00]

• SythAdmin
  • Laatst online: 02-10-2018

SythAdmin

Insanity by proxy

Als je met een Lakon 6 boven de 70K trade winst maakt laat je die missies incl. de long hauls ook links liggen. Ik spaar nog wel eventjes door tot ik mijn Lakon 9 kan kopen. Of misschien spaar ik wel meteen door voor de Anaconda. Weet nog niet hoe snel het zal gaan als ik rond de 1M credits heb om commodities mee te kopen.

Moet wel zeggen dat het verschil in crashen van de client wel heel erg te merken is. Als ik Solo speel heb ik echt nooit een client crash, gaat alles soepeltjes en reageert het snel. Doe ik online play dan is alles veel trager. Hyper en Supercruise hikken als de pleures en het inladen van een station of een nieuw solar system duurt gewoon heel erg lang steeds.

Ik kan ook nergens iets van poorten vinden die je open kan zetten voor de game, en ik denk niet dat mijn Gigabit fibre de bottleneck is.

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06 15:08

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Net ook de beta versie aangeschaft van Elite. Probeerde eerst de honger naar space adventure te stillen met Freelancer, maar de filmpies, screenshots en jullie gedeelde ervaringen + de 10 euro minder in aanschaf (tijdelijk?) hebben men voornemens de das om gedaan :P .
Om direct al tot de conslusie te komen dat de muis toch ontoereikend was. Geraak niet direct voorbij het derde scenario.
Ik heb nu 2 sticks in gedachten. Om niet direct zot te doen (en het vrouwke kwaad te krijgen) wat budgetminded overpeinst en deze 2 (of 3) zijn aan de orde:

- ThrustMaster T-Flight Hotas X
- Logitech Extreme (of Force) 3d Pro
(- Thrustmaster T.1600M)

Iemand ervaring met deze? Ik hoef niet perse een throttle erbij, maar voor de prijs is die hotas x wel nice, maar blijkbaar wat weinig knoppen. De Logitech heeft force feedback en dat is wel leuk voor de immersie. Die andere Thrustmaster is blijkbaar een zeer preciese stick met wat extra coole verlichting erbij.

Als ik wat meer geld ertegen kan gooien, kocht ik de Saitek X52 of zo :)

[Voor 0% gewijzigd door BlaSfem0n op 11-08-2014 12:24. Reden: typo's]

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

• SythAdmin

SythAdmin

Insanity by proxy

- Logitech: veel knoppen inderdaad, maar FF word nog niet helemaalgoed ondersteund voor zover ik op het forum van Frontier heb gezien.

-T.1600M ziet er mooi uit, ik zou zelf snel gek worden van alle lampjes, ik wil mijn beeldscherm zien, niet een lamp er tussen hebben die afleid ;)

-HOTAS X afgelopen week zelf gekocht. Ik moet zeggen dat ik zeker tevreden ben voor die prijs. En de throttle is zeker fijn. Nadeel is dat ik nog 1 axis mis, maarja kan niet alles hebben. En weinig knoppen, tsja, ik gebruik mijn muis en KB nog steeds, vooral in de menu's. En als ik even ALT TAB naar Slopey moet ik toch mijn KB gebruiken dus die staat er wel gewoon bij.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik heb zelf al een tijdje de Hotas X en het is wat dat betreft echt waar voor zijn geld. Er zijn spelers die zweren bij muis en toetsenbord maar ik zou niet meer zonder kunnen.

Ook zou ik je aanraden te kijken naar VoiceAttack. Het is extreem nerdy om tegen je pc te praten maar het werkt ontzettend goed! Ik gebruik nog nauwelijks mijn toetsenbord. Alles wat ik mis op mijn HOTAS is gemapt via VoiceAttack. En voor die 5 dollar hoef je het niet te laten.

• eniux
SythAdmin schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:19:
Als je met een Lakon 6 boven de 70K trade winst maakt laat je die missies incl. de long hauls ook links liggen. Ik spaar nog wel eventjes door tot ik mijn Lakon 9 kan kopen. Of misschien spaar ik wel meteen door voor de Anaconda. Weet nog niet hoe snel het zal gaan als ik rond de 1M credits heb om commodities mee te kopen.

Moet wel zeggen dat het verschil in crashen van de client wel heel erg te merken is. Als ik Solo speel heb ik echt nooit een client crash, gaat alles soepeltjes en reageert het snel. Doe ik online play dan is alles veel trager. Hyper en Supercruise hikken als de pleures en het inladen van een station of een nieuw solar system duurt gewoon heel erg lang steeds.

Ik kan ook nergens iets van poorten vinden die je open kan zetten voor de game, en ik denk niet dat mijn Gigabit fibre de bottleneck is.
Vanaf 950mil ga je goud in en maak je 150k + per run, retour is alleen verschrikkelijk slecht met 40 min winst. Ik had gister 1 mil toen ik begon en had binnen een uur 2 mil. En dan was ik aan het kijken hoever ik kon jumpen met volledige belading :P

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
eniux schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:14:
[...]

Vanaf 950mil ga je goud in en maak je 150k + per run, retour is alleen verschrikkelijk slecht met 40 min winst. Ik had gister 1 mil toen ik begon en had binnen een uur 2 mil. En dan was ik aan het kijken hoever ik kon jumpen met volledige belading :P
Zodra je in een Lakon 9 zit gaat het heel snel. Het is dan vrij gemakkelijk om zelfs bijna 1 miljoen creds per run te halen. Daarna kan je vrijwel alles doen wat je wilt. :)

• SythAdmin

SythAdmin

Insanity by proxy

shoney24 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:57:
[...]

Zodra je in een Lakon 9 zit gaat het heel snel. Het is dan vrij gemakkelijk om zelfs bijna 1 miljoen creds per run te halen. Daarna kan je vrijwel alles doen wat je wilt. :)
En dan krijg je het volgende probleem: ik wil mijn Lakon 9 liever niet kwijt raken aan mijn Anaconda... Multi ship garaga please!!!!

Anoniem: 209257

Ik heb een sidewinder, en ben er erg blij mee. Ik gebruik het profiel wat je hier kan downloaden:

http://forums.frontier.co...thread.php?t=14682&page=5

het is geen hotas maar persoonlijk heb ik daar niet echt behoefte aan. had vroeger een xaitek hotas en vond het maar teveel gedoe. bij de sidewinder zit alles dicht bij elkaar en op 1 apperaat. ook je throttle heeft een schuifje die je vrij nauwkeurig kan bedienen.

misschien dat ik nog later een betere joystick ga kopen, maar voorlopig voldoet deze prima ;)

• Calderas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-02 10:52
Ik heb wat problemen met het VoiceAttack programma, de spraakherkenning is echt slecht. Als ik de instelling wil aanpassen zegt het OS dat mijn taal niet ondersteund wordt. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Hoe kan ik het programma trainen zodat de herkenning beter wordt?

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Calderas schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:38:
Ik heb wat problemen met het VoiceAttack programma, de spraakherkenning is echt slecht. Als ik de instelling wil aanpassen zegt het OS dat mijn taal niet ondersteund wordt. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Hoe kan ik het programma trainen zodat de herkenning beter wordt?
Ten eerste werkt VoiceAttack alleen als je windows taal op Engels ingesteld staat. Dit kan je aanpassen als je een Windows Ultimate hebt, of via Vistalizator voor elke andere versie.

Blijkbaar werkt het bij jou wel want je hebt Engelse spraakherkenning. Anders start VoiceAttack gewoon niet op. ;)

Hierna ga je naar je spraakherkenning instellingen (Control Panel > Ease of Access) en klik op Speech Recognition. Voer hier "Train your computer to better understand you" een aantal keer uit. Hoe vaker je het doet, hoe beter je spraakherkenning werkt.

• Calderas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-02 10:52
Ik heb via taalinstellingen het kunnen aanpassen naar English(US) maar ik had problemen om voiceattack op te starten, hij gaf de foutmelding dat de proefperiode verlopen was (switch datum waarschijnlijk). Dan maar alles terug in het nederlands gezet en dan wou het wel opstarten maar de trainingsopties ben ik wel kwijt natuurlijk. Ik heb de Windows 8.1 Pro, werkt Vistalizator dan ook?

• Sissors
Vanwege mijn hopeloze poging om op normale plekken pvp te vinden ben ik maar buiten anarchy station gaan hangen en mensen irriteren. Eén van de eerste was een hauler, die ik voor de gein een lang salvo gaf om hem te laten schrikken, waarnaar hij opblies :P. Whoopsie, waren wat minder sterk dan ik dacht.

Daarna zo ongeveer iedereen gevonco'd en rond ze gevlogen, soms paar schoten gelost, weinig reacties. Eén eagle wilde met me vechten, maar eagle vs viper is blijkbaar ook niet bepaald heel eerlijk, en eagle weg. Maar toen kwam een sidewinder die ik eerder had gestalkt het station uit, en met hem heb ik hele tijd nog gepraat met het nogal twijfelachtige convo systeem. Totdat een eagle zomaar het vuur op hem opende, die ik daarna direct tot half hull heb geschoten in een bijzonder aardige bui en hem toen heb geconvo'd dat hij niet meer op de sidewinder moest schieten :P.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Sissors schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:31:
Vanwege mijn hopeloze poging om op normale plekken pvp te vinden ben ik maar buiten anarchy station gaan hangen en mensen irriteren. Eén van de eerste was een hauler, die ik voor de gein een lang salvo gaf om hem te laten schrikken, waarnaar hij opblies :P. Whoopsie, waren wat minder sterk dan ik dacht.

Daarna zo ongeveer iedereen gevonco'd en rond ze gevlogen, soms paar schoten gelost, weinig reacties. Eén eagle wilde met me vechten, maar eagle vs viper is blijkbaar ook niet bepaald heel eerlijk, en eagle weg. Maar toen kwam een sidewinder die ik eerder had gestalkt het station uit, en met hem heb ik hele tijd nog gepraat met het nogal twijfelachtige convo systeem. Totdat een eagle zomaar het vuur op hem opende, die ik daarna direct tot half hull heb geschoten in een bijzonder aardige bui en hem toen heb geconvo'd dat hij niet meer op de sidewinder moest schieten :P.
LOL in plaats van pvp dus gvg (gesprek versus gesprek) :P Ik denk dat momenteel de meeste mensen gewoon nog spullen aan heen en weer aan het slepen zijn. Daarnaast zit je natuurlijk met het feit dat je maar met 32 mensen per omgeving kan zitten. Ik weet niet zeker hoe dat nou precies werkt want blijkbaar kan niemand dat heel goed uitleggen maar het komt er wel op neer dat de ruimte momenteel wel eens HEEL erg leeg kan zijn.

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 19:18
Een Lakon 9 overvallen en die dropte me toch een goud, helaas kon ik er met mijn Sidewinder maar 4 oppakken. Heb nu 36k credits, eens kijken wat ik er mee doe.

Star Citizen

haha geweldig, eindelijk m'n cobra bij elkaar. helemaal gepimpt met c4 wapens/ect. gelijk ook m'n cargo volgegooid. halverwege de reis werd ik geinterdict, ik begon gelijk te schieten, bleek het politie te zijn. woops. ik arriveer bij het station, blammo schip weg en al m'n geld (zat in de cargo).

wat een geweldig spel! ;)

• eniux
Anoniem: 209257 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:32:
haha geweldig, eindelijk m'n cobra bij elkaar. helemaal gepimpt met c4 wapens/ect. gelijk ook m'n cargo volgegooid. halverwege de reis werd ik geinterdict, ik begon gelijk te schieten, bleek het politie te zijn. woops. ik arriveer bij het station, blammo schip weg en al m'n geld (zat in de cargo).

wat een geweldig spel! ;)
Lol als je direct begint te schieten verdien je het in dit spel :P

ja inderdaad was iets te enthousiast met al m'n nieuwe speelgoed

we beginnen gewoon weer overnieuw ;)

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
LOL zo zie je maar weer dat voorzichtigheid vaak geboden is bij ED.Ik hoop toch snel op wat nieuwe updates zodat we wat meer kunnen testen :P (Hoezo ongeduldig)

• Jorrie
Is het slim om een Hauler te kopen? :+

Star Citizen

om in het begin snel wat geld bij elkaar te harken is het denk ik de beste manier. prima scheepje

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Heb dan toch maar een Thrustmaster T.1600M gekocht, want kwa "deskspace" is het al lastig genoeg met een joystick erbij, laat staan een throttle. Wat een gevoelig ding, maar na een paar uurtjes gewenning en wat spelen met bindings, loving it. Het lampje schijnt wel vrij hard maar valt niet meer op na een tijdje. Gebruik de kleine slider onderaan als throttle and keyboard voor thrust l/r u/d. Millimeter parkeren nu :) .
In de combat scenarios ook getest en daar wel last van de targets nogal vlug te overschieten, met muis is het toch makkelijker te trailen denk ik.

Heb nu genoeg CR om hauler + cargo + insurrance te dekken, dus lekker zonder guns erop gaan space trucken straks :D.

• eniux
BlaSfem0n schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:33:
Heb dan toch maar een Thrustmaster T.1600M gekocht, want kwa "deskspace" is het al lastig genoeg met een joystick erbij, laat staan een throttle. Wat een gevoelig ding, maar na een paar uurtjes gewenning en wat spelen met bindings, loving it. Het lampje schijnt wel vrij hard maar valt niet meer op na een tijdje. Gebruik de kleine slider onderaan als throttle and keyboard voor thrust l/r u/d. Millimeter parkeren nu :) .
In de combat scenarios ook getest en daar wel last van de targets nogal vlug te overschieten, met muis is het toch makkelijker te trailen denk ik.

Heb nu genoeg CR om hauler + cargo + insurrance te dekken, dus lekker zonder guns erop gaan space trucken straks :D.
eerst wat ik gedaan heb bij die hauler is de guns eraf halen. dat ene laser ding zet toch geen zoden aan de dijk tegen een dedicated fighter. je enige redding is assist off > boost en alle stroom naar je shields :P

in het geval van de lakon T6 is het nog beter zelfs. daarmee spring je zoveel systemen verder _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door eniux op 14-08-2014 12:37]

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
eniux schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:36:
[...]

eerst wat ik gedaan heb bij die hauler is de guns eraf halen. dat ene laser ding zet toch geen zoden aan de dijk tegen een dedicated fighter. je enige redding is assist off > boost en alle stroom naar je shields :P

in het geval van de lakon T6 is het nog beter zelfs. daarmee spring je zoveel systemen verder _/-\o_
In plaats van de stroom naar je shields, gooi je stroom naar je engines. Je snelheid ligt dan zoveel hoger dat je tijd zat hebt om je framedrive op te laten komen en weer weg te jumpen.

Zodra je kan upgraden naar een nieuw toestel (met enige credits als reserve natuurlijk) moet je upgraden. Niet alleen is het leuk om een nieuw schip te vliegen, maar je inkomen gaat keer op keer met sprongen vooruit. Dat weegt niet op tegen het langer doorvliegen voor een groter extra zakcentje. Haulers kan je ongeveer 15 tot 20k pakken. Type 6 zit je al vrij snel op 150k en op een Type 9 kan je per enkele reis al gauw 400k tot 600k pakken.

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Wat een mooi spel is dit. Ik kwam er op omdat ik een DK2 heb. Ik had mijn twijfels om de 60 euro voor een 'beta' te betalen, maar ik heb geen spijt.
Het traden vond ik lastig omdat ik niet precies kon zien waar ik makkelijk naar kon jumpen. Maar na wat onderzoek en programmeerwerk heb ik deze site gemaakt: http://changodock.com
Ik ben het nog aan het uitbreiden met refuels, maar dat komt later. Laat maar weten wat je er van vind of wat er beter kan.

• GekkePrutser
  • Niet online
shoney24 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:57:
[...]
In plaats van de stroom naar je shields, gooi je stroom naar je engines. Je snelheid ligt dan zoveel hoger dat je tijd zat hebt om je framedrive op te laten komen en weer weg te jumpen.
Niet als je flight assist uit hebt zoals eniux zegt, dan ga je met boost altijd de maximale snelheid (op dit moment, misschien verandert dat nog natuurlijk). Dus dan is het wel handig om de shields op max te hebben om jezelf te beschermen.

Beide dingen helpen alleen niet tegen een viper die met boost harder gaat dan wat dan ook.

[Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 18-08-2014 13:26]

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
GekkePrutser schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:25:
[...]

Niet als je flight assist uit hebt zoals eniux zegt, dan ga je met boost altijd de maximale snelheid (op dit moment, misschien verandert dat nog natuurlijk). Dus dan is het wel handig om de shields op max te hebben om jezelf te beschermen.

Beide dingen helpen alleen niet tegen een viper die met boost harder gaat dan wat dan ook.
Tegen een Viper kan je qua snelheid inderdaad niet op dus PVP wordt lastig.
Overigens gaan ze het FA systeem niet aanpassen. Dit is al een behandeld in de Alpha en Premium Beta fase en het uiteindelijke antwoord van Frontier is "Works as inteded".

Wat ik wel zie veranderen is de snelheid van de Viper. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat niet gaan aanpassen. Hij is gewoon te snel en te wendbaar. Dat gekoppeld aan het aantal hardpoints en je hebt een kist die heel erg OP is. (let wel, je hoort mij momenteel niet klagen hoor :P)

• eniux
Naja viper met FA off is 500, Lakon t6 is 350 als je perfect zou landen bij bijv een interdiction dan nog krijg je hem niet kapot voordat de frameshift drive het weer doet en hij weer weg is.. Dit spel heeft interdiction spheres nodig ala EVE :p

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:50
Ik ben een lurker hier,
Nieuwe pc is besteld, dus over 5 dagen oid zal ik dit ook maar eens aanschaffen.

Maar wat ik me afvroeg, hoe zit het met clans? vriendengroepen? Is er hier een groep mensen die samen speelt oid?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• eniux
hexta schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:08:
Ik ben een lurker hier,
Nieuwe pc is besteld, dus over 5 dagen oid zal ik dit ook maar eens aanschaffen.

Maar wat ik me afvroeg, hoe zit het met clans? vriendengroepen? Is er hier een groep mensen die samen speelt oid?
Op het moment kan je samen met anderen een instance aan maken of in de "all" server spelen of zelfs solo online spelen als je bang bent om geganked te worden of wil oefenen. Maar echte clans en of corps zijn er op dit moment nog niet (edit:) bij mijn weten :*) .

• hexta
eniux schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:08:
[...]

Op het moment kan je samen met anderen een instance aan maken of in de "all" server spelen of zelfs solo online spelen als je bang bent om geganked te worden of wil oefenen. Maar echte clans en of corps zijn er op dit moment nog niet (edit:) bij mijn weten :*) .
Bedankt voor de info. :)
Zodra ik hem heb is het dan dus tijd om te zorgen dat de Tweakers een beetje samen kunnen gamen. 8)

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Het is inderdaad op dit moment nog onduidelijk hoe dit systeem moet gaan werken anders dan een "vrienden/kennisen" groep die je kan aanmaken. Ook is het onduidelijk hoe Corps of Clans ondersteund gaan worden.

Ik heb een beetje het idee dat Frontier zich daar niet aan wil wagen omdat het dan te snel op EVE gaat lijken en daar willen ze voor waken.
Wel heeft David Braben aangegeven dat het allemaal aan ons, de spelers, is hoe wij het verder zelf opzetten.

Als je online gaat zit je ook niet echt met alles en iedereen in dezelfde omgeving. Iedereen zit in een soort "instance" van max 32 spelers met een "overflow" naar andere instances. Ik begrijp zelf nog niet helemaal hoe dit werkt maar het kan dus gebeuren dat zodra je online gaat met vrienden en je niet in een zelf gecrëerde game zit, je in een andere "instance" beland dan je vrienden. Beetje lastig maar zo lijkt het te werken.

Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat de connecties p2p opgezet worden naar ik begrepen heb. Mocht ik het fout hebben, dan zal ik absoluut gecorrigeerd worden :P

• hexta
shoney24 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:18:
Het is inderdaad op dit moment nog onduidelijk hoe dit systeem moet gaan werken anders dan een "vrienden/kennisen" groep die je kan aanmaken. Ook is het onduidelijk hoe Corps of Clans ondersteund gaan worden.

Ik heb een beetje het idee dat Frontier zich daar niet aan wil wagen omdat het dan te snel op EVE gaat lijken en daar willen ze voor waken.
Wel heeft David Braben aangegeven dat het allemaal aan ons, de spelers, is hoe wij het verder zelf opzetten.

Als je online gaat zit je ook niet echt met alles en iedereen in dezelfde omgeving. Iedereen zit in een soort "instance" van max 32 spelers met een "overflow" naar andere instances. Ik begrijp zelf nog niet helemaal hoe dit werkt maar het kan dus gebeuren dat zodra je online gaat met vrienden en je niet in een zelf gecrëerde game zit, je in een andere "instance" beland dan je vrienden. Beetje lastig maar zo lijkt het te werken.

Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat de connecties p2p opgezet worden naar ik begrepen heb. Mocht ik het fout hebben, dan zal ik absoluut gecorrigeerd worden :P
Ik ben benieuwd. Goede uitleg. :)
En voor de final version zal er ook nog wel een whipe plaatsvinden neem ik aan

• Sissors
shoney24 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:18:

En ik denk dat ze daardoor een hoop zinvolle features missen. Ook in de community als je op hun fora kijkt is er een kneejerk reactie waarbij alles wat Eve ook heeft, als slecht wordt gezien. Ze zouden bijna op onderzeeërs ipv ruimteschepen overstappen omdat Eve ook ruimteschepen heeft. Maar Eve heeft corporations: Dus ED mag geen guilds hebben want dan gaan mensen samenwerken. Eve heeft local/global chat channels, dus mag ED dat niet hebben want er zullen spammers zijn (dan sluit je het kanaal zou ik dan denken, maar goed).

Resultaat is denk ik wel dat als ED gereleased wordt ze door reviewers er keihard op zullen worden afgestraft (en terecht).

• Danot
  • Niet online
Danot schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:54:
http://changodock.com
Ik ben het nog aan het uitbreiden met refuels, maar dat komt later. Laat maar weten wat je er van vind of wat er beter kan.
Hij is geupdate. Routes met 1 refuel kun je nu ook vinden. Ook heb ik informatie toegevoegd over de schepen.
Wat vinden jullie er van? Gebruik je al iets wat beter werkt? Ideeen om het handiger te maken?

• GekkePrutser
  • Niet online
Hebben jullie ook dat de sleur er een beetje in begint te komen?

Ik heb nog steeds een Hauler, met nu zo'n 30k aan credits. Maar ik begin het handelen steeds meer zat te worden, en begin steeds meer kantjes af te snijden :) In plaats van netjes te docken gewoon tegen de pad aanvliegen tot hij dockt bijvoorbeeld :+ Wat wel een beetje mee speelt is dat ik weet dat er toch een wipe aan komt dus ik heb niet zo veel zin om er echt veel energie in te steken om iets op te bouwen. Ik heb wel een X52 Pro besteld, dus ik hoop dat dat met name het docken wat makkelijker gaat maken.

En van de week had ik nog zoiets, ik vertrok uit de docking bay, trok ondertussen het landingsgestel in voor maximale snelheid, waarna ik full power gaf en nog een boost net voor ik bij de 'gleuf' was. Ik doe dat meestal de laatste tijd, dan knal je lekker het station uit :+ Maar dit keer bleek er een Anaconda net onder de 'gleuf' te hangen waardoor ik hem pas op het laatste moment zag, en hij had blijkbaar net besloten te gaan docken. Ik kon nog net voorkomen er frontaal op te botsen maar het het leverde me wel een flinke stuiter op tussen de anaconda en de muur van het station 8)7

Gelukkig kostte het me alleen mijn shields + 50% hull dus ik had geluk. Ben maar gauw wegjumped voor het geval hij zijn irritatie af wou reageren :) Want ik heb mijn laser maar van de Hauler gehaald voor de extra jumprange (bovendien doet dat toch niks tegen een Anaconda). Ik heb in de haast niet eens gezien of het een player was of NPC O-)

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
hexta schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:26:
[...]

Ik ben benieuwd. Goede uitleg. :)
En voor de final version zal er ook nog wel een whipe plaatsvinden neem ik aan
Reken er op dat er minimaal nog 2 komen. 1 voor de Gamma en 1 voor de officiele release ;)
Sissors schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:59:
[...]

En ik denk dat ze daardoor een hoop zinvolle features missen. Ook in de community als je op hun fora kijkt is er een kneejerk reactie waarbij alles wat Eve ook heeft, als slecht wordt gezien. Ze zouden bijna op onderzeeërs ipv ruimteschepen overstappen omdat Eve ook ruimteschepen heeft. Maar Eve heeft corporations: Dus ED mag geen guilds hebben want dan gaan mensen samenwerken. Eve heeft local/global chat channels, dus mag ED dat niet hebben want er zullen spammers zijn (dan sluit je het kanaal zou ik dan denken, maar goed).

Resultaat is denk ik wel dat als ED gereleased wordt ze door reviewers er keihard op zullen worden afgestraft (en terecht).
Ik kan je niet anders dan gelijk geven. Omdat dit toevallig nou wordt toegepast in een game als EVE betekend dat wat mij betreft niet dat je al deze zaken uit de weg moet gaan. EVE is uiteindelijk weer gebaseerd op Elite.
En in mijn ogen beter goed gejat dan slecht verzonnen. Wat je wil in een ruimte simulatie als dit is juist een goede community. Ik heb het idee dat die er wel is maar dat het de community nu is die naar omwegen aan het zoeken is om deze vorm van interactie te bereiken. Hiermee slaat in mijn ogen Frontier de plank mis. Ik hoop dat ze de komende maanden hier nog van gaan leren en alsnog een hoop zaken gaan implementeren.

@ Danot: Handig tooltje! Ik ga er mee aan de slag. Keep up the good work!

@ Gekkeprutser: Ik weet wat je bedoeld. Ik probeer zelf nu een truukje uit dat ik gezien heb op Youtube. Met een Sidewinder FAoff op de ingang van een station vliegen. Voordat ik naar binnen ga een 180 graden reverse en dan proberen te landen :P Dat heeft mij tot nu toe al 3 sidewinders gekost maar het gaat me een keer lukken! :P

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Danot schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:46:
[...]

Hij is geupdate. Routes met 1 refuel kun je nu ook vinden. Ook heb ik informatie toegevoegd over de schepen.
Wat vinden jullie er van? Gebruik je al iets wat beter werkt? Ideeen om het handiger te maken?
meteen al een eerste tip: Misschien is het mogelijk om te kijken of je gevaarlijke vliegroutes kan ontwijken? Het ontwijken van Anarchy systemen dus?

• Danot
  • Niet online
shoney24 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:07:
[...]

meteen al een eerste tip: Misschien is het mogelijk om te kijken of je gevaarlijke vliegroutes kan ontwijken? Het ontwijken van Anarchy systemen dus?
Goede tip. Heb je een bron of weet je welke systems dat zijn? Dank je.

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:13

TNJ

Frugalite

Iemand deze al gepost? Op Kotaku, "I Just Spent Two Weeks Being A Space Commander", over zijn ervaring met ED en de DK2 :
http://kotaku.com/i-just-...der-1622502556/+ericlimer

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Danot schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:13:
[...]

Goede tip. Heb je een bron of weet je welke systems dat zijn? Dank je.
Ehm helaas. Ik vlieg een hoop rond maar ik weet dat eerlijk gezegd niet direct. En ik vrees dat naarmate de 400 biljoen systemen vrijgegeven worden het alleen maar moeilijker wordt :P

De enige die ik uit mijn hoofd weet is LP 98-132 (Freeport) maar daar houdt het wel vrij snel op :P

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
TNJ schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:24:
Iemand deze al gepost? Op Kotaku, "I Just Spent Two Weeks Being A Space Commander", over zijn ervaring met ED en de DK2 :
http://kotaku.com/i-just-...der-1622502556/+ericlimer
Erg leuk stukje. Zeker het moment dat hij omschrijft als La Grange van ZZ begint terwijl hij een interdiction heeft. :D

ik snap die vergelijking met Eve niet zo. ik heb het spel ook af en aan gespeeld en het zijn echt twee totaal verschillende spellen. De enige link die ik kan ontdekken is dat ze allebei in de ruimte afspelen.

ED is een singleplayer game die je ook multiplayer kan spelen, maar het is optioneel. Je kan ook zelf beinvloeden wie er met je in de game zit. Het is geen MMO, en zal dat ook nooit worden. En ik kan me frontier volledig gelijkgeven dat ze ook niet die richting op willen, want het is een hellend vlak waarbij je continue afhankelijk bent van de nukken van je playerbase (kijk maar naar eve).

Als je iets anders had verwacht dan kan je denk ik beter wachten op Valkyre, wat waarschijnlijk geïntegreerd gaat worden met Eve.

• eniux
Anoniem: 209257 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:43:

ED is een singleplayer game die je ook multiplayer kan spelen, maar het is optioneel. Je kan ook zelf beinvloeden wie er met je in de game zit. Het is geen MMO, en zal dat ook nooit worden. En ik kan me frontier volledig gelijkgeven dat ze ook niet die richting op willen, want het is een hellend vlak waarbij je continue afhankelijk bent van de nukken van je playerbase (kijk maar naar eve).

Als je iets anders had verwacht dan kan je denk ik beter wachten op Valkyre, wat waarschijnlijk geïntegreerd gaat worden met Eve.
Dat is niet wat mensen verwachten. In deze tijd verwachten mensen van een spacesim die ambieert de grootste en meest natuurgetrouwe te zijn dat er toch wel een fatsoenlijke vorm van interactie met andere spelers mogelijk zal zijn.

Dit moet er naar mijn mening op termijn toe lijden dat elite stopt met dit instance systeem, aangezien dat het einde van dit spel gaat betekenen. We zitten niet meer aan het eind van de jaren tachtig, als ik een single player game wil spelen dan kies ik niet voor een ruimte sim.

• Sissors
Inderdaad, dat het populair was in de jaren tachtig, betekend niet dat je nu nog met die dingen weg kan komen. Sommige dingen kunnen nog steeds relevant zijn, maar andere dingen worden tegenwoordig gewoon verwacht in een fatsoenlijk spel. Zoals fatsoenlijke mogelijkheden tot interactie. En dat is ook wat bijvoorbeeld zo ongeveer elke MMO in leven houdt: het sociale aspect. Als je puur naar de gameplay kijkt is die bij veel MMOs bagger.

En dan kan Frontier vinden dat het geen MMO is, maar heb je als single player game bij zoiets tegenwoordig wel bestaansrecht? Belangrijker, als ze het geen MMO vinden moet je misschien niet de homepage van je spel vol zetten met 'MMO'. Als je dat wel doet dan moet je ook op zijn minst de basis dingen van een MMO ondersteunen.

En begrijp me niet verkeerd, ik wil niet alleen klagen. Ik vind de basis van ED, oftewel het vliegen door de ruimte, prima uitgewerkt. Het is alleen jammer als het niet verder komt dan dat (Waarbij ik bij SC voor exact het omgekeerde bang ben).

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik kan de 'angst' voor teveel groepsvorming wel begrijpen. Als je nu met Eve begint, kom je nergens tenzij je er vele uren per dag instopt en je bij een van de corporations aansluit. Het is veel te grootschalig geworden allemaal.

Het hele idee achter de originele Elite was het 'lone wolf' idee en ik ben blij dat ze dat hier beschermen. Het lijkt mij niet de bedoeling als een groep spelers een heel gebied onder controle houdt bijvoorbeeld (zoals in Eve veel gebeurt). Ik heb Eve ooit geprobeerd maar ik vond het een afschuwelijk spel, de corporations hebben veel te veel macht en het is veel te ingewikkeld. In Elite kan je met je ene scheepje nog flink wat bereiken. Uiteraard zijn de grotere schepen sterker maar ze hebben ook weer hun nadelen, waardoor je toch een beetje aan elkaar gewaagd bent.

Natuurlijk moet het wel mogelijk zijn om elkaar te ontmoeten, te chatten en samen missies te doen. Maar ik sta er helemaal achter dat ze guild/corporation vorming beperken.

[Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 19-08-2014 20:24]

• Sissors
Oftewel je hebt een MMO die specifiek erop is gericht dat je niet samen mag werken? Is dat nou echt een goed idee, en denk je echt dat dat werkt?

Het zijn de andere mechanics aan Eve die grote corporations redelijk machtig maken. Maar nog meer, het is voor een groot gedeelte tussen je oren. Je moet alleen niet denken dat je het alleen tegen 500 man kan opnemen. Dat gaat nooit werken. Maar normaal gesproken als je gewoon solo speelt heb je ook niet heel veel last van ze, je hebt meer last van kleine groepjes, en die heb je net zo hard in ED.

Maar het hele idee van gebied controleren hangt simpelweg af van hoe ze verder dingen implementeren. Als ze dat niet willen, moeten ze de mechanics aanpassen, en niet een belabberde poging doen door gewoon te proberen het onmogelijk te maken voor mensen om met een groep samen te spelen.

Overigens is Eve ook nooit enorm ingewikkeld geweest, enkel heeft het een enorm slechte tutorial gehad. Maar verder ga je in ED net zo hard dood 3 tegen als dat 500 tegen 1 zou zijn.

ik vind de simpliciteit van Elite nog steeds een geweldig concept. Ik speel ook nog steeds Oolite, en snap ook niet waarom er ondertussen geen 1000en elite clonen op de markt zijn gekomen. Play, Trade, Kill.

Dat vond ik juist het jammere van de Frontier spellen (opvolgers van Elite), ze voegde veels te veel gedoe toe.
sometimes less is more ;)

tot nu toe vind ik van ED dat ze de orginele concept behoorlijk goed vast houden. Natuurlijk moeten ze wel mogelijk maken om met elkaar te communiceren in multiplayer, maar net als gekkeprutser denk ik als je een guild ofzo zoekt in ED, je toch echt naar een ander spel moet zoeken.

Overigens heb ik op de website van ED nog eens flink lopen zoeken naar het woordje MMO, nergens gevonden ;)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 209257 op 19-08-2014 21:00]

• Sissors
http://www.elitedangerous.com/about/
Head for the stars, take a ship and trade, bounty-hunt, pirate or assassinate your way across the galaxy in this massively multiplayer online space adventure
Team up with others on missions or travel alone exploring the expanse of space encountering fellow explorers on the way, Elite: Dangerous offers endless choice in one massively multiplayer online experience.
http://metro.co.uk/2014/0...-to-elite-is-gta-4767378/
DB: It is an MMO.
En zo zijn er nog een hoop. Oftewel als ze het niet als MMO willen neerzetten, moeten ze waarschijnlijk het minder vaak een MMO noemen.

Overigens heb ik nog steeds eigenlijk geen reden gezien om niet fatsoenlijke guild support, wat elk spel de afgelopen 5-10 jaar zo ongeveer heeft gehad, erin te doen behalve angst dat mensen samen gaan werken, wat toch wel gaat gebeuren.

En waarom ze tegenwoordig niet meer gewoon een simpel concept gebruiken tegenwoordig? Omdat tegenwoordig meer van een game verwacht wordt. De enige manier waarop je kan wegkomen met een spel wat uit wat traden en shooter bestaat is door het MMO gedeelte. Maar hersendode AIs neerschieten wordt niet meer gezien als genoeg uitdaging, en vooral genoeg variatie. Uiteraard kan je een AI zo moeilijk maken als je wilt, maar het zal nooit de replayability van vechten tegen mensen geven. Net als dat je vroeger vast in een boekje kon bijhouden waar je het beste kon traden, en je blij was als je een nieuwe route had gevonden, maar tegenwoordig zoek je dat even op op een website.

Daarom is bijvoorbeeld imo ook het idee dat je ingame niet prijzen van andere stations kan bekijken slecht. Oh ze hadden er vast een goede reden voor (en ja, het is bewust zo), maar zulk soort dingen werken tegenwoordig simpelweg niet meer.

mja okay ze noemen het MMO, dom van Frontier. Kan ik me inderdaad voorstellen dat er flink wat klagers zijn.

Maar eerlijk gezegd zie ik ze nu niet tot aan de launch ineens een MMO uit deze beta slaan, gaat ze nooit lukken. En ik denk ook niet dat dat Frontier gaat doen. Overigens is er helemaal niks mis met een goeie singleplayer game, ik snap ook totaal niet die aversie die er bij sommige mensen heerst om tegen een AI te spelen.

Misschien ben ik niet zo cool als jij, maar ik vermaak me wel met dit spel ;)

• Sissors
Huh waar komt die laatste vandaan?

De aversie van mij tegen AIs is dat ze saai zijn. Ze kunnen wel moeilijk zijn, maar dan is het meestal omdat ze simpelweg vals spelen (+ perfect kunnen mikken). Ik heb nog nooit een AI gezien die je verrast met wat hij doet. Die iets creatiefs doet. En dat kan je ook niet realistische wijs verwachten. En toch blijven bedrijven claimen dat hun AI niet te onderscheiden is van mensen (nouja weet eigenlijk niet of ze het bij ED doen, bij SC wel). En elke keer weer valt dat toch verdomd tegen.

Oh een verhalende single player kan wel leuk zijn, maar die heb je ook in no time uitgespeeld. Als je er eentje hebt waar je 50 uur in kan stoppen wordt dat geloof ik wel als flinke single player gezien (uit mijn hoofd ruwweg, misschien ander getal). Als er geen verhaal achter zit wordt het vaak gewoon al erg snel grinden. En als ik dat vergelijk met multiplayer games, daar kan ik duizenden uren insteken. Denk ik. Vast wel. En dat komt niet omdat ik zoveel speel. Oké het komt niet alleen omdat ik zoveel speel, maar omdat ik zolang het blijf spelen. Omdat een 5 jaar oud spel nog steeds leuk blijft. En dan niet leuk in de zin van weer eens uit de kast halen, maar leuk als in nog steeds gewoon door spelen. Omdat mensen nou eenmaal voor veel meer variatie zorgen dan AIs.

Als ik kijk wat ik nu op mijn PC verder heb staan. Starcraft 2: Ik kan me absoluut niet voorstellen dat ik dat nog zou spelen als ik enkel tegen AIs zou spelen. Dan nog BF4. Oké al tijdje niet meer gespeeld, maar stel je voor een BF4 waarbij je met enkele AIs speelt. Hoe lang zou het leuk blijven om op dezelfde map met dezelfde AIs weer te spelen. Waarbij je uit je hoofd weet wat ze doen, omdat ze elke keer nagenoeg hetzelfde doen. Vast soms wat anders, maar niet anders genoeg. En die elke keer weer op dezelfde stomme manier doodgaan.

Dat en ik kan er niet tegen om door een computer verslagen te worden :P.

• eniux
Anoniem: 209257 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:57:
ik vind de simpliciteit van Elite nog steeds een geweldig concept. Ik speel ook nog steeds Oolite, en snap ook niet waarom er ondertussen geen 1000en elite clonen op de markt zijn gekomen. Play, Trade, Kill.

Dat vond ik juist het jammere van de Frontier spellen (opvolgers van Elite), ze voegde veels te veel gedoe toe.
sometimes less is more ;)
Ik ben het met je eens dat het play trade kill (+ explore mits genoeg variatie in al die systems... ) zou moeten zijn. Echter kill ik liever spelers dan npc om de redenen die sissors ook noemt. Het grootste probleem is en blijft naar mijn mening dan ook het instance systeem met de huidige hoeveelheid spelers. PVP gaat dood zijn in dit spel en pvp is juist waarvoor ik het gekocht heb. Personal skill based flying ipv time skill based flying zoals het bij EVE is.

Overigens ligt het probleem in EVE niet bij corporations of alliances maar bij sovereignty mechanics.

• Sissors
En ik denk dat je het gate systeem erbij moet optellen, waardoor het relatief makkelijk is om grote groepen te blokkeren op één chokepoint. Tegelijkertijd kan je in Eve best als je wilt relatief veilig door al die stukken die zogenaamd door een alliance worden gecontroleerd vliegen. Dat dat niet zou kunnen is vooral psychologisch iets. Tegelijkertijd is er bijzonder weinig te vinden.

• eniux
Sissors schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:13:
En ik denk dat je het gate systeem erbij moet optellen, waardoor het relatief makkelijk is om grote groepen te blokkeren op één chokepoint. Tegelijkertijd kan je in Eve best als je wilt relatief veilig door al die stukken die zogenaamd door een alliance worden gecontroleerd vliegen. Dat dat niet zou kunnen is vooral psychologisch iets. Tegelijkertijd is er bijzonder weinig te vinden.
absoluut, elite gaat daar omheen omdat je verschillende jumpranges hebt per schip zo zou je met een groepje anaconda's makkelijk een groep vipers oid in kunnen halen of met een capital ship (noem maar even wat moois) een groepje anacondas voorbij kunnen springen en dan vipers droppen als zijnde fighters :*)

al zou je kunnen stellen dat bij elite een chokepoint de ster zou zijn. zouden interdiction bubbels (oid) een feit worden dan zal je zien dat als mensen van een bepaalde kant afkomen, ze constant geinterdict worden op de zon. :+

[Voor 11% gewijzigd door eniux op 20-08-2014 14:45]

• Danot
  • Niet online
shoney24 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:30:
[...]

Ehm helaas. Ik vlieg een hoop rond maar ik weet dat eerlijk gezegd niet direct. En ik vrees dat naarmate de 400 biljoen systemen vrijgegeven worden het alleen maar moeilijker wordt :P

De enige die ik uit mijn hoofd weet is LP 98-132 (Freeport) maar daar houdt het wel vrij snel op :P
Ik heb changodock.com geupdate, zodat je in de route kunt zien of er een anarchy system bijzit. Alternatieve routes tonen wil ik ook nog maken.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Danot schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:48:
[...]

Ik heb changodock.com geupdate, zodat je in de route kunt zien of er een anarchy system bijzit. Alternatieve routes tonen wil ik ook nog maken.
Ziet er goed uit! En dan meteen weer een vraag: Misschien alternative routes voor het geval je de Anarchy systems wil ontwijken? Kan later misschien aangevuld worden met Federation/Empire routes?

• Jorrie
Ik kom Freeport uit, liggen er wel 50 barrels Gold! Leuk zakcentje mee verdient. Wat kan je kopen met 100k credits ongeveer?

Never mind, ik heb nu 255k credits 8)7

Ga maar een Lakon 6 kopen denk ik, eerst nog even doorsparen voor eventuele verzekeringen.

[Voor 35% gewijzigd door Jorrie op 21-08-2014 14:33]

Star Citizen

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Jorrie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:53:
Ik kom Freeport uit, liggen er wel 50 barrels Gold! Leuk zakcentje mee verdient. Wat kan je kopen met 100k credits ongeveer?

Never mind, ik heb nu 255k credits 8)7

Ga maar een Lakon 6 kopen denk ik, eerst nog even doorsparen voor eventuele verzekeringen.
1. Lakon 6
2. Lakon 9
3. ??????
4. PROFIT!

:P

• Jorrie
Ja, nu nog even een goede manier vinden om geld te verdienen want ik ga niet elke keer Gold vinden net buiten een space port :9

Star Citizen

• eniux
Jorrie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:56:
Ja, nu nog even een goede manier vinden om geld te verdienen want ik ga niet elke keer Gold vinden net buiten een space port :9
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=35572

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Inderdaad. Ik vrees zelfs dat in de toekomst Slopey's tool een gamebreaker kan worden. :P Het is op deze manier ZO makkelijk om de meest winstgevende routes te vinden dat je binnen no time bakken met creds hebt.

• eniux
shoney24 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:45:
[...]

Inderdaad. Ik vrees zelfs dat in de toekomst Slopey's tool een gamebreaker kan worden. :P Het is op deze manier ZO makkelijk om de meest winstgevende routes te vinden dat je binnen no time bakken met creds hebt.
Vandaar mijn frustratie dat er geen fatsoenlijke samenwerking tussen spelers mogelijk is op het moment. Als traden een groot onderdeel is van het spel dan wordt het door en dergelijk systeem gruwelijk verpest. En als je dan niet eens kan zorgen dat de traders die de meest profitable run aan het vliegen zijn niet aankomen op hun bestemming.. :( (mede door het instancing systeem met max players)

[Voor 3% gewijzigd door eniux op 21-08-2014 22:02]

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Voordien kon je praktisch blind weten wat de meest lucratieve spullen waren. Prijzen waren vrij stabiel en aanbod groot en statisch. Nu de commodity vraag/aanbod aangepast zijn geweest server-side (en nu inderdaad een stuk realistischer zijn geworden), is slopey wel zeer interessant geworden. Geen bakken met geld meer verdien met men crop harvesters als er maar 20 voorhanden zijn :P.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Gisteren even SC aangeschaft met een Arena module. Om eerlijk te zijn begrijp ik tot nu toe de hele discussie tussen deze 2 games niet.

Volgens mij onderscheiden beide games zich meer dan genoeg om allebei bestaansrecht te hebben. Overigens ben ik niet echt onder de indruk wat RSI op dit moment heeft afgeleverd met de hoeveelheid geld die ze aan backing hebben ten opzichte van Frontier. Wat Frontier heeft gedaan vind ik, let wel dit is mijn mening, veel indrukwekkender tot nu toe.

• Grotman
  • Niet online
Ik heb al een tijdje SC maar eigenlijk maar 1 keertje geprobeerd om even te kijken. Ben/was er wel enthousiast over, maar het gaat gewoon nog lang duren voor het echt een volwaardige game is volgens mij.

Elite heb ik nu ook een tijdje en dat is al veel verder. Heel gaaf, maar er moet nog wel veel content bij. Die sterrenstelsels komen wel goed volgens mij, maar de missies, schepen en de teamplay met vrienden is nu zeer karig. Ik hoop dat ze daar nog veel mee gaan doen. Maar de basis is gewoon erg goed vind ik, dus ook Elite heeft genoeg potentie. En Elite zou dit jaar al klaar moeten zijn, althans de final nog zonder DLC.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Er moet inderdaad wel aardig wat content bij maar de nieuwe newsletter geeft mij weer hoop. Speciale kleine outposts die kunnen veranderen van faction is al weer een stap in de goede richting. Dat geeft weer wat explore opties.

Ik verwacht de komende weken wel al een aantal toevoegingen. Het is gewoon te rustig geweest omdat ze veel aan promotie gedaan hebben. Keeping my fingers crossed :P

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee