[PC] Elite: Dangerous Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 30.098 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grotman schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:35:
[...]

Je moet pas requesten vanaf < 1 km, anders krijg je denied.

Ik heb hem ook sinds dit weekend en vind het ook erg gaaf. Vooral het docken is fantastisch gedaan, dat je echt een bewegend ruimtestation moet enteren en op een landingpad moet landen. Supergaaf gedaan.

Het is echt een soort Freelancer 2.0 geworden, maar dan nog in beta. Er kan zeker nog veel verbeteren, heb zelf een aantal crashes gehad bijvoorbeeld, maar het heeft veel potentieel. Samen met Voice Attack (gratis te demo-en), een joystick en TrackIR is het een leuke ervaring om de ruimte te verkennen.

Het geld verdienen gaat alleen nog traag bij mij, ook omdat ik regematig doodga nog en dan niet mijn kills kan verzilveren en mijn cargo kwijt ben. Heb wel vertrouwen in deze game.
Requesten kan je makkelijk al doen vanaf 7Km, en dan gaat het meestal goed, het is juist op kortere afstand dat het meestal fout gaat...
Sissors schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:45:
Requesten hoort vanaf 7.5km te kunnen. Ik heb het weekend enkel online solo gespeeld, en daarbij nooit problemen daarmee gehad. Ook launchen loopt soepel en duurt bij mij echt niet langer dan bij andere spellen, en komt nog geen eens in de buurt van 5 minuten. Ik gok meer een minuut maximaal (vanaf bureaublad naar in mijn schip), en dat is nou niet met een high-end computer. Heb je wel een SSD?
Yup, 2 zelfs, en met 16GB aan mem en zeer snelle laadtijden in andere games vraag ik me echt af waar het door komt. Misschien dat mijn glas verbinding in de weg zit. Iemand een idee welke poorten ED gebruikt?
shoney24 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:17:
De laad tijden zijn bij mij ook zeer acceptabel. Binnen een of twee minuten zit ik online. En sinds de laatste Beta release is deze ook een stuk stabieler geworden.

Ik speel zelf met een Thrustmaster Hotas X en ik moet zeggen dat dit een extreme verbetering is ten opzichte van muis en keyboard of zelfs een Xbox gamepad. De precisie die je hebt met je throttle is ongekend en zelfs het docken is een lachertje.
Let wel, ik heb begrepen dat het met een Lakon type-9 of een Anaconda een HEEL ander verhaal is.

Wat betreft het handelen kan ik je aanraden om eens te kijken naar Slopey's Best Market Calculator. In de oude C64 hield ik de traderoutes in een schriftje bij. Dat doen we tegenwoordig natuurlijk niet meer en daarom is deze tool zo ideaal. Je voert je capacity in, je credits en kijkt welke trade route het meeste oplevert. Hou wel rekening met jumppoints en afstands. Het kan zijn dat 1 route zeer veel oplevert maar 5 jumppoints heeft terwijl als je met iets minder genoegen neemt je maar 1 of 2 jumppoints hebt. Minder tijd = meer winst!
De link is overigens in een eerdere post van mij te vinden. ;)

De docking range is inderdaad tussen de 7 en 6 km. Je kan dan al een docking request uitvoeren. Zodra je een docking computer hebt raad ik je wel aan om dit te doen op een kortere afstand. De docking computer werkt soms niet helemaal perfect en kan er erg lang over doen om een landing uit te voeren. Die extra 1 of 2 minuten zijn dan geen luxe. Geen probleem met de kleinere schepen maar zodra je groter gaat zul je er toch echt aan moeten geloven vrees ik. :P

De Galaxy map is inderdaad een beetje onoverzichtelijk. Wel is het een idee om in het navigatie scherm de cargo slide te gebruiken. Dit maakt het al een stuk overzichtelijker. Houd er ook rekening mee dat sommige punten inderdaad niet in je quickmenu te vinden zijn, maar wel te selecteren zijn in je Galaxy Map. Dan kun je vaak alsnog een directe jump maken.
Ik zat ook al te kijken naar de Thrustmaster, wil hem het liefst in de winkel kopen, dus in de pauze maar even langs de MediaMarkt...

Ja al mijn geld komt ook van handelen, gaat een stuk sneller t.o.v. kills maken, en je loopt veel minder risico.

Docking computer is wel een beetje debiel soms, maar inderdaad bij grotere schepen is het wel een must. Ik vraag me af of de Carriers met mooring fixtures moeten werken of dat ze die ook in een station proberen te proppen...
"Warning, you are blocking the docking bay entrance, leave or you will be fired upon."
"MY BUTT'S STUCK!!!"

Serieus? Je kan dus wel jumpen naar systemen die je in je galaxy map ziet als "geen link" met jouw system? Dat hadden ze wel even mogen uitleggen........

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 10:05

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:24:
Ik zat ook al te kijken naar de Thrustmaster, wil hem het liefst in de winkel kopen, dus in de pauze maar even langs de MediaMarkt...

Ja al mijn geld komt ook van handelen, gaat een stuk sneller t.o.v. kills maken, en je loopt veel minder risico.

Docking computer is wel een beetje debiel soms, maar inderdaad bij grotere schepen is het wel een must. Ik vraag me af of de Carriers met mooring fixtures moeten werken of dat ze die ook in een station proberen te proppen...
"Warning, you are blocking the docking bay entrance, leave or you will be fired upon."
"MY BUTT'S STUCK!!!"

Serieus? Je kan dus wel jumpen naar systemen die je in je galaxy map ziet als "geen link" met jouw system? Dat hadden ze wel even mogen uitleggen........
Handelen is op dit moment de enige manier om snel geld te verdienen. ik zit nu op 150k per run met een Lakon type-6. Ik ben aan het sparen voor een Lakon Type-9 en zit nu al op de 2 miljoen credits. Uiteindelijk wil ik gewoon zat geld hebben om makkelijk te kunnen switchen tussen een Anaconda of een Cobra MKIII. Met een Type-9 kan je ongeveer 700k per run verdienen dus dat komt wel goed.
Gisteren alleen balen omdat mijn docking computer over de rooie ging. Ik had een Type-6 met een volle lading Gold. Bij het docken ramde ik vol het station en Hey Presto, 1 miljoen credits down the drain! Ahwell het is een Beta ;)

LOL ik vraag me serieus af of ze die Carriers door de docking brievenbus krijgen! HOEVEEL VASELINE MOET IK OP MIJN HULL SMEREN OM BINNEN TE KOMEN??? :+
Nee ik denk idd dat het met Mooring fixtures zal gaan. Of misschien een extra schip om alles van de carrier naar binnen te pendelen? Ook een leuk idee lijkt mij?

Ik kwam gisteren toevallig achter de Galaxy Map truuk toen ik ermee aan het spelen was. Het viel mij ineens op dat ik van LFT 880 direct naar Nang Ta-Khian kon, maar omgekeerd zag ik LFT 880 niet in het quickmenu staan. Toen ik ging kijken in de Galaxy Map zag ik dat ik VEEL meer kon bereiken dan in het Quickmenu werdt aangegeven.
Ter verduidelijking: Er moet dus wel een link zijn in de galaxy map. sommige links verschijnen alleen niet in je navigatie quickmenu.

[ Voor 3% gewijzigd door shoney24 op 04-08-2014 12:17 . Reden: Correctie ]

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoney24 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:22:
[...]

Handelen is op dit moment de enige manier om snel geld te verdienen. ik zit nu op 150k per run met een Lakon type-6. Ik ben aan het sparen voor een Lakon Type-9 en zit nu al op de 2 miljoen credits. Uiteindelijk wil ik gewoon zat geld hebben om makkelijk te kunnen switchen tussen een Anaconda of een Cobra MKIII. Met een Type-9 kan je ongeveer 700k per run verdienen dus dat komt wel goed.
Gisteren alleen balen omdat mijn docking computer over de rooie ging. Ik had een Type-6 met een volle lading Gold. Bij het docken ramde ik vol het station en Hey Presto, 1 miljoen credits down the drain! Ahwell het is een Beta ;)

LOL ik vraag me serieus af of ze die Carriers door de docking brievenbus krijgen! HOEVEEL VASELINE MOET IK OP MIJN HULL SMEREN OM BINNEN TE KOMEN??? :+
Nee ik denk idd dat het met Mooring fixtures zal gaan. Of misschien een extra schip om alles van de carrier naar binnen te pendelen? Ook een leuk idee lijkt mij?

Ik kwam gisteren toevallig achter de Galaxy Map truuk toen ik ermee aan het spelen was. Het viel mij ineens op dat ik van LFT 880 direct naar Nang Ta-Khian kon, maar omgekeerd zag ik LFT 880 niet in het quickmenu staan. Toen ik ging kijken in de Galaxy Map zag ik dat ik VEEL meer kon bereiken dan in het Quickmenu werdt aangegeven.
Ter verduidelijking: Er moet dus wel een link zijn in de galaxy map. sommige links verschijnen alleen niet in je navigatie quickmenu.
Ok, er moet dus een link zijn, maar ik kan vaak niet eens de links zien. Ook niet met cargo slider helemaal op 0. Dan nog zie ik delen waar geen enkel streepje naar toe gaat, ook niet als ik rondga langs de andere systemen... Misschien vanavond wat meer geluk er mee...

Heb inmiddels bij de MediaMeuk mijn HOTAS X gehaald :) de laatste die ze hadden, en veelste duur... maarja, iets is beter dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
De Hotas zal je niet teleurstellen. Ik kan rustig zeggen dat ik niet meer zonder kan in ED. Wat een geweldige aanvulling is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Toetsenbord en muis speelt eigenlijk echt fantastisch; ik wil eigenlijk niet meer terug naar een XBOX controller maar zal voor de immersion af en toe wel nog een joystick inpluggen.

Is het leuk om in de topicstart een lijst met spelernamen op te nemen?

Verder zal ik binnenkort eens kijken of ik tijd heb om de topicstart wat bij te werken, het is momenteel alleen erg druk.

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dat is even wennen met die HOTAS X zeg! Heb nog nooit een spel gespeeld met een joystick (tel de oude commodore 64 even niet mee). Maar het speelt helemaal niet verkeerd!

Auto-docking is trouwens wel erg debiel, zelfs met de stick ben ik sneller en "cleaner" dan dat ding...

Trouwens wel een mooi tooltje voor die trades Shoney24, krijg nu inderdaad veel meer winst, en dat is best wel fijn gezien ik wel een schip wil kopen met meer jumprange dan die hauler.

Is er ergens eigenlijk een website o.i.d. die echt alle stats van de schepen heeft? Heb de wiki wel gevonden, maar die is een beetje karig. Je kan vaak niet zien wat de max jumprange is en wat voor modules er allemaal beschikbaar zijn en wat ze precies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:07:
Zo dat is even wennen met die HOTAS X zeg! Heb nog nooit een spel gespeeld met een joystick (tel de oude commodore 64 even niet mee). Maar het speelt helemaal niet verkeerd!

Auto-docking is trouwens wel erg debiel, zelfs met de stick ben ik sneller en "cleaner" dan dat ding...

Trouwens wel een mooi tooltje voor die trades Shoney24, krijg nu inderdaad veel meer winst, en dat is best wel fijn gezien ik wel een schip wil kopen met meer jumprange dan die hauler.

Is er ergens eigenlijk een website o.i.d. die echt alle stats van de schepen heeft? Heb de wiki wel gevonden, maar die is een beetje karig. Je kan vaak niet zien wat de max jumprange is en wat voor modules er allemaal beschikbaar zijn en wat ze precies doen.
De Hotas is inderdaad even wennen, maar als je eenmaal gewend bent, wil je nooit meer terug.

Auto-docking is momenteel nog een beetje bugged. Vaak vlieg je alle kanten op om dan uiteindelijk op de landing pad neer te smakken. Soms zit de docking computer gewoon vast en moet je het zelf overnemen. FD werkt hier momenteel aan om dit te verbeteren.

Als je een upgrade gaat doen vanaf je Hauler dan is in eerste instantie de Cobra de beste optie. Hierna komt de Lakon Type -6 met een capacity van 100 ton. De volgende is de Lakon Type-9 met ruim 400 ton, maar die kost meteen 3.5 miljoen credits. Als laatste heb je de Anaconde voor ruim 6 miljoen maar die heeft maar 220 ton aan ruimte. Wel veel meer hardpoints.

Er is momenteel alleen nog via Wiki's informatie over de schepen te vinden. Er gaan wel geruchten dat dit allemaal ingame gaat komen. We zullen het zien met de komende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:07:
Sidewinder
Price: Free
Insurance cost: Free
Hardpoints: 2 x class2
Cargo: 4 tonnes
Top Speed w/4 pips: 220 m/s, 320 m/s boosting
Jump Range (full weapons, no cargo) : ~6.5 LY
Sold at: Aulin, Asellus Prime

Eagle
Price: ~13K credits
Insurance cost: ~2K
Hardpoints: 3 x class2
Cargo: 4 tonnes
Top Speed w/4 pips: 250 m/s, 350 m/s boosting?
Jump Range (full weapons, no cargo) : 5.2 LY
Sold at: Aulin, Eranin

Hauler
Price: ~23k
Insurance cost: ~3K ?
Hardpoints: 1 x class2
Cargo: 16 tonnes
Top Speed w/4 pips: 200 m/s, 290 m/s boosting
Jump Range (full weapons, no cargo) : over 7.5 LY
Sold At: Aulin, Asellus Prime

Viper
Price: ~93k
Insurance cost: ~10K ?
Hardpoints: 2 x class2, 2 x class4
Cargo: 8 tonnes
Top Speed w/4 pips: 320 m/s, 500m/s boosted
Jump Range (full weapons, no cargo) : ~ 7 - 8.5 LY
Sold at: Aulin, i Bootis, Asellus Prime?

Cobra
Price: ~143k
Insurance cost: ~15K ?
Hardpoints: 2 x class2, 2 x class4
Cargo: 36 tonnes
Top Speed w/4 pips: 280 m/s, boosting: 400
Jump Range (full weapons, no cargo) : ~8 LY
Sold at: Aulin, i Bootis

Lakon Type 6
Price: ~200K
Insurance cost: ~20K ?
Hardpoints: 2 x class2
Cargo: 100
Top Speed w/4 pips: 220 m/s, 350 m/s boosting
Jump Range (full weapons, no cargo) : over 23.5 LY
Sold at: Aulin, i Bootis

Lakon Type 9
Price: ~3.5 million
Insurance cost: ~350k ?
Hardpoints: 3 x c4, 2x c2
Cargo: 440 tonnes
Top Speed w/4 pips: 130, 200 boosted
Jump Range (full weapons, no cargo) : at least 17.4 LY
Sold at: i Bootis

Anaconda
Price: ~6 million
Insurance cost: ~600K ?
Hardpoints: 1 x c8, 3 x c6, 2 x c4, 2 x c2 (total of 8 )
Cargo: 228 tonnes
Top Speed w/4 pips: 180 m/s, 240m/s boosted
Jump Range (full weapons, no cargo) : between 17.8 and 20.5 LY
Sold at: LHS 3262 (star in the very bottom of the current playable area)

[bron]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervig, je bent een kanjer! _/-\o_

Kijkende naar deze lijst is het misschien wel beter om de cobra over te slaan en direct te sparen voor de Lakon-6, gezien die immense jumprange en cargo.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
De lakon 6 is inderdaad een verbetering over de Cobra en daarna ga je al gauw naar de 150k voor een goede run. En echt een log beestje is het ook niet. Hij is nog redelijk wendbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deedeejee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-07 23:28
Mijn ervaringen na 3 dagen Elite met Hotas X en DK2:
  • Kan uren spelen zonder misselijk te worden, terwijl ik erg snel last heb van simulator sickness(DK1/DK2)
  • Bediening dmv Hotas en DK2 is geniaal, zeker in dogfights een must
  • Tekst in interface is met de oculus goed leesbaar, maar niet ideaal. Na een tijdje krijg ik wat last van mijn ogen door het continu moeten focussen. Veel tekst is niet leesbaar totdat je naar voren leunt..
  • Minder is dat als je gaat spelen en na een paar uur wat drinken wil pakken, dat je dan pas door hebt dat je in een pikkedonkere woonkamer zit:)
  • Asteroid fields zijn met de oculus echt de bom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
deedeejee schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:38:
Mijn ervaringen na 3 dagen Elite met Hotas X en DK2:
  • Kan uren spelen zonder misselijk te worden, terwijl ik erg snel last heb van simulator sickness(DK1/DK2)
  • Bediening dmv Hotas en DK2 is geniaal, zeker in dogfights een must
  • Tekst in interface is met de oculus goed leesbaar, maar niet ideaal. Na een tijdje krijg ik wat last van mijn ogen door het continu moeten focussen. Veel tekst is niet leesbaar totdat je naar voren leunt..
  • Minder is dat als je gaat spelen en na een paar uur wat drinken wil pakken, dat je dan pas door hebt dat je in een pikkedonkere woonkamer zit:)
  • Asteroid fields zijn met de oculus echt de bom!
Ik ben officieel jaloers! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Overigens, mijn naam is Commander Shoney en ik ben redelijk vaak op dit moment in game te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik ben al erg blij met mijn TrackIR, maar zo'n Oculus Rift is nog een stapje verder in de goede richting. Lijkt me erg tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Ben wel benieuwd naar die ervaring maar ik wacht nog ff op het winkelmodel, dan ga ik m zeker kopen :)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Patje040175 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:07:
Ben wel benieuwd naar die ervaring maar ik wacht nog ff op het winkelmodel, dan ga ik m zeker kopen :)
Dat heb ik dus ook. Ik heb wel eens een dk1 op mijn bol gehad en dat was al gaaf maar ik wacht nog wel even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet zeggen dit heeft echt weer het oude elite sfeertje (BBC model B speler hier ;). Wat is een beetje het aan te raden weg. Heb nu nog steeds m'n beginner sidewinder. Doorsparen naar m'n eerste hauler en daarna een cobra ofzo?

oh ja, hoe zie je hoeveel power je kan verdelen over je modules? ik lees allemaal horrorverhalen over mensen die dure nieuwe guns kopen en dan er ineens achter komen dat die teveel power gebruiken.

Commander Ries hier trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Het is inderdaad a trip down memory lane. Maar vreemd genoeg, waar het vroeger altijd beter was, is het nu ronduit geweldig ;)

Ik zou beginnen met een Hauler en dan door naar een Lakon Type-6. Uiteindelijk de Lakon Type-9 voor het grote geld en dan over naar de Anaconda.
Ik heb zelf nu een Type-9 en ik moet zeggen dat ze niets te veel hebben gezegd over de bijnaam. Hij stuurt als een koe! En hij is nog traag ook! Maar goed, 440 ton maakt een hoop goed :P

Overigens is het wel geweldig om in een Cobra te zitten. Pas dan heb je ECHT weer even het Elite gevoel. Ik kan het aanraden _/-\o_

Ik ben zelf momenteel bezig om Power distributie uit te zoeken. Ik ga me er echt in verdiepen als ik de Anaconda heb welke ik lekker kan uitdossen met een hoop vuurkracht :D

[ Voor 9% gewijzigd door shoney24 op 05-08-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut het is het echt geweldig, en kreeg gewoon kippevel toen ik voor het eerst een station zag, badend in het zonlicht. Vervolgens voor het eerst docken en echt helemaal niet weten wat je moet doen heh. Eerst een station invliegen en pas binnenin tot de conclusie komen dat je eigenlijk eerst toestemming moet vragen voor een dock ;)

die type 9's zijn geweldig en GROOT, heh, ik zit regelmatig in de buurt van een station wanneer zo'n ding probeert te docken, past NET ;)

denk dat ik morgen m'n hauler kan gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb nu wel soms dat ik net aan het verlaten van het station overleef, waarbij ik snel nog moet rollen om te voorkomen dat ik dat andere schip ram. Vervolgens zit ik dan toch met het idee dat ik de volgende keer iets rustiger aan ga doen :P

Ik ben nu wat simpel aan het traden (Zonder dat tooltje), en zit met hauler op 60k nu (en binnenkort een boete die ik moet dokken vanwege trade route die ik niet kon halen. Overigens gebeurde dat me weer vandaag, ondanks dat hij eerder zei dat het moest kunnen. Uiteindelijk ben ik in dat gebied wel gekomen met minder cargo, en daar in de buurt alsnog het noodzakelijke voor de missie gekocht, en daarmee missie kunnen voltooien). Morgen of overmorgen zou nu eindelijk mijn goedkope hotas binnen moeten zijn (24 uurs verzending die al 1.5 week duurt), en dan denk ik dat het traden wel mooi is geweest. Leuk om te beginnen, uitvogelen hoe dingen werken en wat kapitaal op te bouwen. Maar verder vind ik het zelf niet heel enerverend. Dus nog even doorgaan om dan aan joystick te wennen (samen met combat missies), en dan moet ik wel voldoende hebben voor een Viper en ga ik pew pew doen :).

Betaald wel ruk momenteel, maar mijn doel is niet zo rijk mogelijk te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hauler is niet meer... Auto dock pilot thingy vond het een prachtig idee om hem op zijn kop te parkeren op de landing pad... Instakill....

Met 16 units aan gold aan boord.... dag geld, dag hauler... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:41
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:10:
Hauler is niet meer... Auto dock pilot thingy vond het een prachtig idee om hem op zijn kop te parkeren op de landing pad... Instakill....

Was dat bij de eerste keer? Of heeft ie het heel lang wel goed gedaan, tot nu toe werkt die autodock nog steeds goed, afgezien van het feit dat ie gister een fine van 400cr heeft veroorzaakt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:10:

Bah :-/ Niet vergeten een ticket in te sturen; dit soort problemen moet zo snel mogelijk uit de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Absoluut even een ticket insturen. Maar FD is bekend met de Docking Comp problemen.

Het parkeren van een Type-9 kan inderdaad af en toe zenuwslopend zijn. Ik heb al een aantal keer mensen opzij gebeukt tijdens het docken. Niet dat ik er wat aan kan doen, maar ze proberen er soms nog eens tussendoor te kruipen en dat gaat ECHT niet. En als ik eenmaal ga is er geen houden aan :).

Het geld stroomt nu wel binnen. ik probeer nu zo snel mogelijk genoeg geld te verzamelen voor mijn Anaconda en die volledig uit te rusten. Dan nog wat extra cash voor een buffertje en daarna even rond kijken wat ik allemaal tegenkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eniux schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:16:
[...]

Was dat bij de eerste keer? Of heeft ie het heel lang wel goed gedaan, tot nu toe werkt die autodock nog steeds goed, afgezien van het feit dat ie gister een fine van 400cr heeft veroorzaakt :/
Nee hij heeft dagen lang goed gewerkt :(

Trouwens, weet iemand of na de beta een purge word gedaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:27:
[...]

Trouwens, weet iemand of na de beta een purge word gedaan?
Ja, 100% garantie op een wipe. Volgens een dev is de eerstvolgende geplande wipe bij de start van de gamma fase (en niet eerder, maar geen garanties). Ik gok dat gamma start op 30 september op de 30e verjaardag van de originele elite, maar dit is echt een gok! Overigens zijn er na de start van de gamma fase geen wipes gepland, maar kunnen deze wel plaatsvinden bij game-breaking bugs/ hacks.

[ Voor 12% gewijzigd door Ervig op 06-08-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En... Gamma fase is... uhm... release? Sorry, geen idee hahaha

Gezien dat het niet echt een officiele fase is in een release schema ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
FD heeft het Alpha Beta Gamma een beetje door de war gegooid. Het is meer gelinkt aan de kickstarter backers dan aan een development fase.
De Gamma fase zal de laatste test fase zijn waarin schoonheidsfoutjes weggewerkt worden.

Ik ga er vanuit dat er nog wel meer dan 1 wipe zal volgen. Daarom maak ik me ook niet zo druk wat ik nu wel of niet kwijt raak. Mijn fouten en bugs hebben mij al bij elkaar ruim 1,5 miljoen aan credits gekost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar moet even hardop lachen om die gast op het FD forum die niet weet waar zijn Frame Shift key zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
LOL jij bedoeld de Exodus200 post. Wat een figuur. Je koopt je in op een Beta en verwacht vervolgens een volledig product? Honestly?..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha ja, en ik word aangevallen door hem omdat hij te lui is om het op te zoeken... Serieus, zelfs een button-smash rage momentje op je TB komt uiteindelijk met het antwoord welke knop je moet hebben :X

Dit is natuurlijk het risico wel, verwende kiddo's die een volledige game verwachten met een beta. The good old days zijn echt vervlogen, dat beta nog echt beta was. Maar FD weet het gelukkig wel weer terug te brengen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
LOL deze mensen hebben nagenoeg geen idee wat een Beta is, laat staan dat ze geduld hebben om uit te zoeken hoe het werkt. Meneer heeft niet eens zin (dat is wat ik er uit concludeer) om een paar YouTube vids te kijken.

Daar heb ik het meeste van geleerd en vele met mij gok ik!

Hij wil nu een volledig product. Die haakt snel af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt op mij heel erg over als een standaard COD-gamer(kleuter). En ja, geen geduld, en dat is nu net waar dit spel om gaat: geduld hebben. Ok, niet zo veel geduld als bijvoorbeeld EvE, maar wel meer dan COD, BF of WoW.

Heb zelf nog niet echt de vids er bij gepakt, maar meer omdat ik het zelf uit wil zoeken, en de vragen die ik echt niet beantwoord kan krijgen die stel ik dan pas (zoals met de galaxy map en de jumpranges).

ja het is wel een community effort, maar ik ben bang voor dit soort types die de boel vergallen voor de mensen die er wel de moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Gezien het feit dat de kern van de community vrij rustige mensen zijn (lees ietsje ouder :P) denk ik niet dat 1 zo'n pubertje het voor de rest gaat vergallen. Ik denk dat dit soort figuurtjes ten onder gaan in een hoop gescheld en geschreeuw en je er daarna niets meer van hoort :)

Zeker gezien de comments die nu worden geplaatst op zijn topic denk ik dat dit soort ventjes al snel verleden tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

domme vraag misschien, maar kan er zo even niks over vinden. als je een nieuw schip koopt, kan je dan je oude schip verkopen of verdwijnt ie gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Het wordt verrekend met je nieuwe schip. In de toekomst krijg je een keuze of je het oude schip wil behouden maar doen moet je stallingskosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:06:
domme vraag misschien, maar kan er zo even niks over vinden. als je een nieuw schip koopt, kan je dan je oude schip verkopen of verdwijnt ie gewoon?
Je wisselt hem als het ware in, dus de waarde van jouw schip gaat van de nieuwprijs af van degene die je koopt.

Wil je terug naar je oude, dan krijg je dus geld toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice thanks! zo m'n hauler gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Grats! veel plezier met de bestelwagen hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruimte-kever! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Kunnen we het elitaire geneuzel waarbij mensen zichzelf superieur voelen vanwege het type computerspel dat ze spelen op de E:D forums laten?

(Op officiele SC forums is er heel topic vol mee: Mensen die zichzelf volwassener (mature) vinden dan mensen die andere spellen spelen, heel erg volwassen om dat daarop te baseren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:32:
Kunnen we het elitaire geneuzel waarbij mensen zichzelf superieur voelen vanwege het type computerspel dat ze spelen op de E:D forums laten?

(Op officiele SC forums is er heel topic vol mee: Mensen die zichzelf volwassener (mature) vinden dan mensen die andere spellen spelen, heel erg volwassen om dat daarop te baseren...)
Waar slaat dit nu weer op?

Bepaalde games trekken bepaald publiek, dat is het enige wat er mee bedoeld word, en dat is ook precies wat ik er mee bedoel. Iemand die in die genres zelf al aan geeft zich thuis te voelen zal over het algemeen niet het geduld hebben voor een game als E:D.

Ik voel me niet volwassener, ik voel me gewoon anders. Meer niet.

En trouwens dat jij je hier zo aan moet ergeren, geeft ook wel weer aan hoe openminded je zelf dan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Begrijp het ook niet helemaal, ED is toch anders dan SC (mijn mening)

Ontoppic:

Ben wel benieuwd wat ze gaan vragen voor het stallen van meerdere schepen en hoeveel je maximaal kan stallen.

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:36:
[...]

Waar slaat dit nu weer op?

Bepaalde games trekken bepaald publiek, dat is het enige wat er mee bedoeld word, en dat is ook precies wat ik er mee bedoel. Iemand die in die genres zelf al aan geeft zich thuis te voelen zal over het algemeen niet het geduld hebben voor een game als E:D.
En dat is om te beginnen al onzin.

Maar laten we eerst even kijken hoe jij omschrijft dat iemand het geduld niet zou hebben voor E:D:
Komt op mij heel erg over als een standaard COD-gamer(kleuter).
Volgens mij noem je de gemiddelde speler van CoD hier een kleuter, enkel gebaseerd op het spel dat hij speelt...

Het stukje nostalgie van "Vroeger was alles beter" helpt ook niet.

Maar goed, ik speel ook shooters. En nu heb ik blijkbaar niet het geduld voor E:D? Dat is jammer, leek me nog wel zo'n leuk spel. Ik heb ook lang Eve gespeeld, daarvoor heb je pas geduld nodig (en als je het toch over een elitaire community hebt die zichzelf superieur vindt aan andere dan is Eve het wel. Ook omdat ze zoveel ouder en volwassener waren dan WoW spelers, ondanks dat elk onderzoek aantoonde dat het omgekeerde waar was).

Dat nu de gemiddelde leeftijd bij E:D relatief hoog is geloof ik wel, maar dat is puur vanwege het prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Standaard COD-gamer = niet alle COD-gamers, wel een groot percentage

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter

Ik heb het hier ook niet over het feit dat Elite mij een serieuzer persoon maakt. Alles behalve zelfs.
Ik krijg flashback naar mijn jeugd die ik liever soms niet had. :P

Feit is echter wel dat een groot deel van de ED community boven de 30 is. Dat levert vaak een ander soort spelervaring op.
Ik heb aardig wat MMO's in mijn tijd gespeeld en weet dat er grote verschillen in leeftijd kunnen zijn. Jong en onbezonnen tegen oud en ervaren (of soms te terughoudend). Nou ga ik niet de voor en nadelen van leeftijd hier behandelen. Daar is dit het topic niet voor maar feit is wel dat naarmate je ouder wordt je sneller berust in een aantal zaken.

Overigens speel ik ook nog met alle liefde een goede FPS hoor.

En wat het de leeftijdsverklaring betreft. Ik denk niet dat het zozeer het prijskaartje is (alhoewel dat idd wel meespeelt) maar meer de nostalgie waarde van vele zoals ikzelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Zojuist mijn Anaconda gekocht en uitgerust met een hoop C5 pulselasers (G) en ander leuk speelgoed!
Het kost een stevige stuiver en verdient bij lange na niet zo goed als een Type 9 maar... OMG!

Ik had eerst een interdiction met 5 eagles. 2 schoot ik er binnen een paar seconden aan puin. De rest was vrijwel meteen weg. Daarna een interdiction met 1 cobra. Die was ook binnen luttele seconden ruimteschroot!

En als je hem bestuurd lijkt het wel of je de supertanker from hell overziet! Zodra die C5 Pulse Lasers er uit poppen! In een woord WAUW! (let wel, de 13 jarige ik zit nu in mijn hoofd op en neer te stuiteren :+ )

Is hij 6 miljoen creds waard? Mwoah.. ik denk het niet, maar voor de fun factor zou ik het ZEKER niet laten. En in het ergste geval verkoop ik hem weer terug voor een Type 9 met 3 miljoen creds op de bank extra.

Goeie deal lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow nice grats met het nieuwe speelgoed. zit momenteel in mn space bestelbus, heh, ziet er zelfs van binnen zo uit. waar is m'n bobblehead trouwens gebleven, die mis ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
De bestelbus is zo grappig en leuk om te vliegen. Heel erg wendbaar en een goede upgrade. Elk toestel heeft weer zo z'n voor en nadelen!
Hier is, tot nu toe, nog zo goed over nagedacht. Petje af voor de FD Devs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Eindelijk mijn HOTASje binnen. Ik ga nog spierpijn krijgen simpelweg omdat ik nu heel anders met mijn armen moet zitten (en mogelijk het effectief wat te hoog zit voor een joystick, maar daar is weinig aan te doen).

Het is iig niet dat het direct beter/makkelijker gaat, maar goed dat was ook niet echt te verwachten. Eens een tijdje volhouden en dan kijken of hij wel of niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
De joystick is al een hele verbetering vaak. Maar de echte winst zit in de Throttle. Je snelheid aanpassen is zo'n extra winst bij dogfights. Dat is gewoon ongekend. Ook het in- en uitvliegen van de docking area in een station is gewoon super handig.

En de extra knoppen kunnen ook geen kwaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok... kut. ik zit in DN Draconis en heb geen fuel meer en kan daar niet refuelen... wat uhm... nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik geloof dat je dan het haasje bent.
Tijd om erachter te komen wat nou toch die optie Distress beacon doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha! ik dacht het zelfde en die heeft me gered complete refuel voor 1K credits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
LOL weten we dat ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Was ik al achter eerder :P

Zou me niet verbazen als het prima idee is bij langere trade runs om gewoon die 1k uit te geven (dat was iig wat mijn hauler nodig had), ipv moeite te gaan doen door te docken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Is er een optie distress beacon? :/ :|

Geld verdienen met traden gaat bijzonder snel als je de hauler vergelijkt met je basis schip zeg

[ Voor 65% gewijzigd door eniux op 06-08-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
4 ton of 16 ton is inderdaad een aanzienlijke verbetering. Maar wacht maar tot je upgrade naar een Type 6 of Type 9. Dan gaat het gruwelijk snel. 500k per trip is niet ongewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
shoney24 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:26:
De joystick is al een hele verbetering vaak. Maar de echte winst zit in de Throttle. Je snelheid aanpassen is zo'n extra winst bij dogfights. Dat is gewoon ongekend. Ook het in- en uitvliegen van de docking area in een station is gewoon super handig.

En de extra knoppen kunnen ook geen kwaad :P
Niet tov mijn toetsenbord :P

Tweede sessie ging al een stuk beter dan eerste sessie met de joystick. Maar ik heb gewoon de goedkope HOTAS, dus je merkt toch al snel dat je knoppen/assen mist. Hij heeft 5-assen, dus momenteel heb je geen verticale thrusters. Standaard zaten er ook geen landing overrides in de controls, dus geen idee hoe ze dachten dat je daarmee moet landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Weet iemand of er nog een wipe gaat komen? Of is het vanaf de beta nu 'voor het echt'? Als alles toch voor de release gewiped gaat worden dan ga ik er namelijk niet zo veel tijd in steken om nu al een goed schip te behalen :) Meer een beetje aanrommelen, anders is het toch voor niets.

Ik weet namelijk dat ze in de premium beta fase een paar keer een complete wipe gedaan hebben (bijv. voor de standaard beta begon). Maar ik weet niet of dat weer gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Er zit trouwens een station voice over stem in het spel met een heel dik Nederlands accent. Erg grappig, de Nederlanders zijn dus ook in de ruimte in het jaar 3300! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
GekkePrutser schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:48:
Weet iemand of er nog een wipe gaat komen? Of is het vanaf de beta nu 'voor het echt'? Als alles toch voor de release gewiped gaat worden dan ga ik er namelijk niet zo veel tijd in steken om nu al een goed schip te behalen :) Meer een beetje aanrommelen, anders is het toch voor niets.

Ik weet namelijk dat ze in de premium beta fase een paar keer een complete wipe gedaan hebben (bijv. voor de standaard beta begon). Maar ik weet niet of dat weer gaat gebeuren.
kun je zo op internet vinden, maar ja ze gaan weer wipen.

@Enigma, ja dat is Azeban City (weet niet of het ook nog bij andere stations is). echt grappig! :).

[ Voor 7% gewijzigd door PuckStar op 06-08-2014 23:56 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
PuckStar schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:55:
[...]

@Enigma, ja dat is Azeban City (weet niet of het ook nog bij andere stations is). echt grappig! :).
Ik heb hem al bij veel verschillende stations gehoord. Lijkt wel op een Brabander of Limburger ofzo. Hij klinkt een beetje als Jo Bonten maar dan met beter Engels.

[ Voor 16% gewijzigd door EnigmaNL op 07-08-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Diverse mods op het forum van FD hebben al aangegeven dat er zeker weer een wipe gaat komen. Ik hou persoonlijk rekening met meerdere wipes. Ook omdat we naast de Gamma ook naar een "Live" versie gaan.
Dan valt het ook niet tegen als het gebeurt.
Sissors schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:04:
[...]

Niet tov mijn toetsenbord :P

Tweede sessie ging al een stuk beter dan eerste sessie met de joystick. Maar ik heb gewoon de goedkope HOTAS, dus je merkt toch al snel dat je knoppen/assen mist. Hij heeft 5-assen, dus momenteel heb je geen verticale thrusters. Standaard zaten er ook geen landing overrides in de controls, dus geen idee hoe ze dachten dat je daarmee moet landen.
Welke Hotas heb je gekocht? Ik zelf heb sinds kort de Thrustmaster TFlight Hotas X en ik moet zeggen dat voor zo weinig geld ik uitermate tevreden ben. Het docken is ook aanzienlijk gemakkelijker geworden.
EnigmaNL schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:49:
Er zit trouwens een station voice over stem in het spel met een heel dik Nederlands accent. Erg grappig, de Nederlanders zijn dus ook in de ruimte in het jaar 3300! :D
Die stim is inderdaad hilarisch. Ik heb er op het FD forum ook al een post over gemaakt. Zelf heb ik ook een nogal cheesy Russisch accent gehoord. Daarnaast schijnt er ook een Zuid-Afrikaans accent in te zitten. 8)7

Wel grappig dat ik steeds meer mensen van het Tweakers forum herken op het FD forum. Zo zie je maar weer, Nederlanders kom je overal tegen. Niet alleen op vakantie! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
shoney24 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:58:
[...]

Welke Hotas heb je gekocht? Ik zelf heb sinds kort de Thrustmaster TFlight Hotas X en ik moet zeggen dat voor zo weinig geld ik uitermate tevreden ben. Het docken is ook aanzienlijk gemakkelijker geworden.
Dat is hem, volgens mij de enige goedkope HOTAS die er is. Docken met muis en toetsenbord heb ik nooit problemen mee gehad, maar ook niet het grootste schip.

Ik moet zeggen dat ik nog niet heb geprobeerd te docken, maar zag simpelweg in de opties dat er geen override was voor docken, en standaard stond bij mij zowel horizontale als verticale thrusters uit. Nu heb ik horizontale op dat dingetje op de gashendel gezet, maar verticale heb je dan nog steeds niet. Ik heb die nu maar op de hat gezet die normaal voor energie redistributie wordt gebruikt, aangezien dat tijdens landen toch niet nodig is. Maar ik gebruik ook weleens verticale thrusters om recht voor de ingang te komen, en dat kan dan nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Die heb ik inderdaad ook naar mijn HAT gezet maar wel als ik toets 9 tegelijk inhoud. Als ik de HAT normaal aanstuur verander ik de power settings. Houd ik 9 ingedrukt dan krijg ik Horizontal en Vertical thurst.
Handig als je en een dockingbay aan het rondzoemen bent.

Verder heb ik een aantal power settings gemapt via VoiceAttack. Agressive voor alles naar wapens en een beetje naar schild. Defensive is alles naar schild en een beetje naar wapens en Speed voor alles naar speed en een beetje naar schild.
Dat werkt erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shoney, welke traderun heb jij met je Hauler gedaan eigenlijk? ik kom nu max op 6K per run 12K round trip dus, tussen i Bootis en Eranin. Maar er is vast een betere optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
shoney24 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:28:
Die heb ik inderdaad ook naar mijn HAT gezet maar wel als ik toets 9 tegelijk inhoud. Als ik de HAT normaal aanstuur verander ik de power settings. Houd ik 9 ingedrukt dan krijg ik Horizontal en Vertical thurst.
Handig als je en een dockingbay aan het rondzoemen bent.

Verder heb ik een aantal power settings gemapt via VoiceAttack. Agressive voor alles naar wapens en een beetje naar schild. Defensive is alles naar schild en een beetje naar wapens en Speed voor alles naar speed en een beetje naar schild.
Dat werkt erg prettig.
Dat is nog wel een idee ja, een tweede modifier key erbij halen. Daar maar eens naar kijken.

Voice attack moet ik nog eens overwegen, maar ik vind tegen mijn PC praten altijd zo dom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:01:
Shoney, welke traderun heb jij met je Hauler gedaan eigenlijk? ik kom nu max op 6K per run 12K round trip dus, tussen i Bootis en Eranin. Maar er is vast een betere optie :P
Het beste wat je even kan doen is kijken naar Slopey's Best Price Calculator.
Dat berekend aan de hand van hoeveel ton je kan verslepen en hoeveel je aan credits hebt de beste traderuns. Je kan het online bekijken http://www.oisltest.com/DM/BPC/ of via een pakketje dat je op windows installeert. Let wel, de online pagina kan de from: Any to: Any optie niet goed aan. Daarvoor moet je echt het pakket installeren maar je verdient er razendsnel credits mee.
Sissors schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:09:
[...]

Dat is nog wel een idee ja, een tweede modifier key erbij halen. Daar maar eens naar kijken.

Voice attack moet ik nog eens overwegen, maar ik vind tegen mijn PC praten altijd zo dom :P
Het lijkt inderdaad vrij dom maar het is ronduit briljant! Ik kan het spel nagenoeg niet meer zonder spelen. Je kan een gratis probeer versie downloaden om het uit te proberen. Let wel, je Windows moet dan wel Engels zijn. VA maakt namelijk gebruik van de Engelse Speech recognition. Dat kan je aanpassen als je een Ultimate versie hebt. Anders moet je met iets als Vistalizator aan de gang om je taal te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 11:47
2 tips als je met een Thrustmaster T Flight Hotas X speelt...

Op het Elite: Dangerous forum een topic gevonden met een printable layout voor de HOTAS (en een lege voor het geval je een eigen layout wil maken).

Check: http://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=16140

En

Check Roccat PowerGrid. (http://power-grid.roccat.org/en/Home/)
Hiermee kun je je Smartphone of tablet (iOS en Android) gebruiken als extra input device.
Ik gebruik 'm voor Flight Assist, cargo scoop, fire groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Modifier key erbij halen voor de HOTAS is me nog niet gelukt, hoe doe je dat?

Die layout van forum is weer wat anders, wel altijd alle thrusts beschikbaar, maar uiteindelijk moet je toch wat concessies doen omdat niet alles gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:01:
kijk eens naar Aulin -> opala met op de terugweg een stop in ibootis voor max profit. 15k op de heenweg met 16 cargo spaces omdat je jumprange limited is (terwijl deze jump wel haalbaar zou moeten zijn? :/ maar dan moet je via styx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm krijg unable to obtain market listings in azeban. m'n save net opnieuw ingeladen, maar probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
eniux schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:51:
[...]

kijk eens naar Aulin -> opala met op de terugweg een stop in ibootis voor max profit. 15k op de heenweg met 16 cargo spaces omdat je jumprange limited is (terwijl deze jump wel haalbaar zou moeten zijn? :/ maar dan moet je via styx)
Ik herzie het bovenstaande tussen aulin en ibootis haal je sneller meer winst 3000+ per ly maar de market is offline ingame nu? Dus ik verwacht straks dikke verliezen op die producten die ik bij me heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Sissors schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:31:
Modifier key erbij halen voor de HOTAS is me nog niet gelukt, hoe doe je dat?

Die layout van forum is weer wat anders, wel altijd alle thrusts beschikbaar, maar uiteindelijk moet je toch wat concessies doen omdat niet alles gaat lukken.
De modifier key extra was voor mij vrij simpel. Ik ging in de Options keybinding menu naar de Thrust options. Klikte het uiterst rechtste knopje van de 2 en drukte daarna de juiste combo in. In mijn geval knop 9 ingedurkt houden en dan de HAT richting die ik wilde. Hey presto Joy 9 + Left right etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ah wist niet dat dat zo simpel ging, dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Als je aulin<->opala doet, let dan goed op het bulletin board..

Ik heb al een paar keer gehad dat ik 1 ton spullen mocht verplaatsen voor 6000 credits ofzo :D En dat waren dezelfde soort spullen doe ik normaal al deed (terrain enhancers) maar daar maak ik normaal veel minder winst op.

[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 07-08-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb een Viper nu, zodat mijn dagen van handelen achter me liggen. Eerst wat random contacts in systeem waar ik was bezocht, maar goed vooral politie. Eéntje ging me aanvallen maar toen moest ik eerst een tijdje stil liggen voordat hij me eindelijk raakte en ik terug mocht schieten :P. Ik mik slecht, maar die NPC was wel heel slecht.

Dus toen naar anarchy system gegaan, zonder te bedenken dat je bounty scanner nodig hebt om daar bounties te kunnen krijgen. Oftewel vraag: Hebben NPCs in anarchy system bounties?

Maar het lot had het beter met me voor, en eerst contact was vol met goud. Dus mijn cargo van 8 vol met goud geladen en op de black market verkocht. Dat schiet wel op :). Kan ik straks ook nog goede wapens betalen :P (Ik had zat voor Insurance, maar 3 class 2 pulse lasers is wel beetje gierig op viper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Grats met de Viper. Ik heb nog niet in een Viper gevlogen maar ik hoor veel goede verhalen er over.

Pas op dat je bepaalde Gimbaled lasers momenteel even over slaat. In iedergeval de class 3 Gimbaled pulse laser schijnt bugged te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Multicannons + lasers, dat was achteraf niet zo'n goed idee :P (verschillende snelheden, dus ik moet leaden met projectiles en niet met lasers).

Moet ik even kijken of ik beide op multicannons zet of beide op projectielen. Of missiles natuurlijk. Al zijn die volgens mij wel redelijk prijzig in de reloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:43
shoney24 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:43:
Grats met de Viper. Ik heb nog niet in een Viper gevlogen maar ik hoor veel goede verhalen er over.

Pas op dat je bepaalde Gimbaled lasers momenteel even over slaat. In iedergeval de class 3 Gimbaled pulse laser schijnt bugged te zijn.
Vreemde shit inderdaad. Net 3 (gimballed) lasers gekocht (C2 maar. 2x Burst, 1x stream) en als ik mijn HP's deploy gaat opeens alle stroom uit (huh, waar is mijn lucht heen!?!)en kan ik niet meer sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
celshof schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:01:
[...]
Vreemde shit inderdaad. Net 3 (gimballed) lasers gekocht (C2 maar. 2x Burst, 1x stream) en als ik mijn HP's deploy gaat opeens alle stroom uit (huh, waar is mijn lucht heen!?!)en kan ik niet meer sturen.
Dat is geen bug. Die wapens gebruiken gewoon teveel stroom.

Je kunt dit omzeilen door de prioriteit aan te passen van een aantal systemen zodat dit niet gebeurd.
Sissors schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:58:
Multicannons + lasers, dat was achteraf niet zo'n goed idee :P (verschillende snelheden, dus ik moet leaden met projectiles en niet met lasers).

Moet ik even kijken of ik beide op multicannons zet of beide op projectielen. Of missiles natuurlijk. Al zijn die volgens mij wel redelijk prijzig in de reloads.
Is juist een heel goed idee. Ik heb op mijn Viper twee C2 Burst Lasers en twee C4 Multi-cannons. Met de burst lasers krijg je de schilden snel plat en met de multi-cannons vreet je de hull van een schip binnen no-time op.

[ Voor 39% gewijzigd door EnigmaNL op 07-08-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb hetzelfde, enkel C2 beam lasers (met idee dat Viper wel genoeg energie moet hebben voor C2 beams), maar weegt het voordeel van shields/hull apart snel op tegen gewoon minder vuurkracht? Als ik bijvoorbeeld de multi cannons door lasers vervang doen die wel minder tegen hull, maar dan kan ik wel altijd 4 wapens gebruiken tegen doelwit, ipv altijd 2 wapens.

Wat voor mij overwegen waard is is één set door gimballed wapens te vervangen. Maar eigenlijk wil ik voorlopig gewoon fixed wapens hebben. Gimballed wapens zouden best beter voor me kunnen zijn, maar zo kan ik mooi oefenen met mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Op mijn Anaconda heb ik voornamelijk gimbaled zitten maar dat heeft natuurlijk te maken met wendbaarheid. Er werdt aangeraden om er een missile boat van te maken, maar 400k per schot vind ik een beetje gortig! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Ik ben al een tijdje in dit topic aan het lurken en heb het spel ook al een tijdje. Ik ben gisteren maar eens begonnen met wat traderuns met de standaard Sidewinder. Tot nu toe: geen klachten, het spel draait als een zonnetje, en met de presets voor de Saitek X52 is de basis van het vliegen zo aan te leren :)

Wel heb ik één vraagje, misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft. Als ik op een station afvlieg schakel ik meestal de camera om naar free-look in plaats van het recht naar voren kijken. Met één van de top hats op de X52 kun je dan heel mooi rondkijken. Het probleem wat ik heb is dat de camera, zodra ik één van de schermen rechts of links van me "bekijk", de camera hierop gelockt wordt en de top hat alleen nog gebruikt kan worden voor rondbladeren op het scherm, in plaats van het bewegen van de camera. Enig oplossing is free-look uitzetten, zodat je weer recht naar voren kijken, en het daarna weer aanzetten. Het voelt aan als omslachtig, dus ik ging er van uit dat ik gewoon wat verkeerd deed, maar ik kan het nog niet vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? (En een oplossing voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt Buran. Jij wilt vrij rond kunnen kijken zonder dat je met je HAT beweging vast wordt gezet op de openslaande menu's?
Dit los je op door de Headlook Mode te veranderen van Direct naar Accumulate. Hou er wel rekening mee dat je hiermee wel "terug" moet kijken. Met andere worden als je links kijkt schiet dit niet automatisch terug.
Ik heb dit zelf opgelost door mijn Headlook Button mode op hold te zetten het te binden aan een toets op mijn Hotas. Als ik hem ingedrukt houd kan ik kijken, maar zodra ik de knop loslaat schiet deze weer terug naar de vooruit stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Super, klinkt goed! Ik ga beide opties eens even bekijken vanavond. Hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:13
Is er een manier om te upgraden van standard naar beta access?
Heb op de shop gekeken, maar daar vind ik er helemaal niks van terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:43
Myri schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:31:
Is er een manier om te upgraden van standard naar beta access?
Heb op de shop gekeken, maar daar vind ik er helemaal niks van terug
Inloggen en dan de Beta in je mandje doen. Bij afrekenen zou je automatisch de korting moeten krijgen van de kosten van standard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:13
Lijkt niet te lukken. Blijft de volle pond.
Even maar een mailtje gestuurd naar Customer Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Even snel kijken waar ik andere wapens kan kopen, dus random locatie docken. Redelijk voor de docking ingang, knopje indrukken om iets naarbeneden te gaan. Oh fuck, dat is niet knopje om iets naarbeneden te gaan, dat is boost knopje. In een viper. Met 500m/s. Lukte me niet recht genoeg erdoorheen te gaan. De eerste knal overleefde mijn schip, maar toen tuimelde ik door het station heen, en volgende botsing was het einde. Kostte me 12k, dus dat valt nog wel mee. Maar nu ben ik weer terug in mijn vertrek locatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja die boost heeft me ook al een paar keer bijna te pakken gekregen. Een keer ramde ik die buizen rond de ingang, leverde wel een flinke klap op de shields op maar verder niet gelukkig.

Ik heb een X52 besteld, ik denk dat ik die onder dat knopje onder het beschermingklepje ga zetten. Want het is echt vervelend als dit per ongeluk gebeurt.

Ik vind het wel heel jammer dat je continu moet lopen boosten om een beetje snel te gaan (vooral als je richting het station vliegt na de supercruise), het voelt een beetje te mechanisch aan dat je dat niet gewoon automatisch kan laten doen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
LOL die boost kost ons allemaal wel een keer de kop. Bij mij 1 x vlak voor het neerzetten op de landingspad en daarna nog 1 x vanaf de landingspad direct na het loskoppelen. Dan stuiter je overigens 2 of 3 keer heen en weer tussen de docking clamps en het gebouwtje waar je voor land. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
GekkePrutser schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 17:54:
Ik vind het wel heel jammer dat je continu moet lopen boosten om een beetje snel te gaan (vooral als je richting het station vliegt na de supercruise), het voelt een beetje te mechanisch aan dat je dat niet gewoon automatisch kan laten doen :-(
Volgende keer richting station boost aanzetten en op hoogste snelheid Flight Assist uitzetten.
Dan blijf je met de boostsnelheid doorvliegen.
Bij Station FA weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
roepie88 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:05:
[...]

Volgende keer richting station boost aanzetten en op hoogste snelheid Flight Assist uitzetten.
Je moet daar inderdaad op letten! Ik deed hetzelfde truukje met een Docking comp. Ik kwam uit SC, FA uit en Boost. Hierna gooide ik mijn throttle omlaag om mijn Lakon af te koelen. Vergat dat ik FA uit had staan en deed een Landing request. Promt nam de Docking comp het over en voordat ik het door had was ik een vlek op de zijkant van het station. Bleek een bug te zijn waar de docking comp soms niet FA uit zet.. Ahwell! :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
roepie88 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:05:
[...]

Of heel precies uit supercruise proberen komen, dat eindigt ooit wel eens met een boem als je IN de station "spawnt".
Gisteren voor de lol nog eens gedaan, resultaat, lakon 9 met 2.5miljoen aan cargo met 17% hull, dan gaan landen doe je wel voorzichtig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Erg leuk die anekdotes die soms ook niet goed aflopen.
Ik heb ook al een paar keer tijdens het landen de boostknop ingedrukt.
Je schrikt je te pletter, en je schip ook :)
Voor de spanning al bijna een reden om geen docking computer aan te schaffen
Hoewel als ik ooit een Lakon 9 of Anaconda naar binnen moet vliegen dan weet ik zeker dat ik een docking computer geinstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Eerlijk gezegd valt het naar binnen vliegen met een Anaconda of een Lakon 9 best mee. Zolang er niemand tegelijk met jou in of uitvliegt. Dan zijn ze een vlek op de muur. Gewild of ongewild :P.
Wat ik wel lastig vind is waneer je vlak bij de ingang meteen een landingplek moet nemen. Dat is soms wel lastig manouvreren maar goed, oefening baart kunst. Of schroot..:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Hey Shoney, jij ook hier :)

De boost heeft mij mn leven nog niet gekost, zit ook onder een ver te reiken knop op mijn stick.

Ik heb het probleem dat mijn microstick op mijn Thrustmast HOTAS Cougar niet werkt, die wil ik eigenlijk gebruiken voor headlook.

Ik wil trouwens graag met een groep aan piraterij beginnen, is nogal een vrije markt op moment, niemand lijkt dat te doen. Wie is er voor in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
LOL Yep! Ik is hier :P

Heb al gekeken of je stick standaard ondersteund wordt? Dan kan je de gegevens namelijk toevoegen aan een lijst op het FD forum en dan zijn ze heel vriendelijk en voegen je hardware gegevens gewoon toe ;).

Ik zat er zelf ook aan te denken maar ik ga eerst even mijn Anaconda inruilen voor iets kleiners. Not nice to be a big fish in a little pond :P

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.