Requesten kan je makkelijk al doen vanaf 7Km, en dan gaat het meestal goed, het is juist op kortere afstand dat het meestal fout gaat...Grotman schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:35:
[...]
Je moet pas requesten vanaf < 1 km, anders krijg je denied.
Ik heb hem ook sinds dit weekend en vind het ook erg gaaf. Vooral het docken is fantastisch gedaan, dat je echt een bewegend ruimtestation moet enteren en op een landingpad moet landen. Supergaaf gedaan.
Het is echt een soort Freelancer 2.0 geworden, maar dan nog in beta. Er kan zeker nog veel verbeteren, heb zelf een aantal crashes gehad bijvoorbeeld, maar het heeft veel potentieel. Samen met Voice Attack (gratis te demo-en), een joystick en TrackIR is het een leuke ervaring om de ruimte te verkennen.
Het geld verdienen gaat alleen nog traag bij mij, ook omdat ik regematig doodga nog en dan niet mijn kills kan verzilveren en mijn cargo kwijt ben. Heb wel vertrouwen in deze game.
Yup, 2 zelfs, en met 16GB aan mem en zeer snelle laadtijden in andere games vraag ik me echt af waar het door komt. Misschien dat mijn glas verbinding in de weg zit. Iemand een idee welke poorten ED gebruikt?Sissors schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:45:
Requesten hoort vanaf 7.5km te kunnen. Ik heb het weekend enkel online solo gespeeld, en daarbij nooit problemen daarmee gehad. Ook launchen loopt soepel en duurt bij mij echt niet langer dan bij andere spellen, en komt nog geen eens in de buurt van 5 minuten. Ik gok meer een minuut maximaal (vanaf bureaublad naar in mijn schip), en dat is nou niet met een high-end computer. Heb je wel een SSD?
Ik zat ook al te kijken naar de Thrustmaster, wil hem het liefst in de winkel kopen, dus in de pauze maar even langs de MediaMarkt...shoney24 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:17:
De laad tijden zijn bij mij ook zeer acceptabel. Binnen een of twee minuten zit ik online. En sinds de laatste Beta release is deze ook een stuk stabieler geworden.
Ik speel zelf met een Thrustmaster Hotas X en ik moet zeggen dat dit een extreme verbetering is ten opzichte van muis en keyboard of zelfs een Xbox gamepad. De precisie die je hebt met je throttle is ongekend en zelfs het docken is een lachertje.
Let wel, ik heb begrepen dat het met een Lakon type-9 of een Anaconda een HEEL ander verhaal is.
Wat betreft het handelen kan ik je aanraden om eens te kijken naar Slopey's Best Market Calculator. In de oude C64 hield ik de traderoutes in een schriftje bij. Dat doen we tegenwoordig natuurlijk niet meer en daarom is deze tool zo ideaal. Je voert je capacity in, je credits en kijkt welke trade route het meeste oplevert. Hou wel rekening met jumppoints en afstands. Het kan zijn dat 1 route zeer veel oplevert maar 5 jumppoints heeft terwijl als je met iets minder genoegen neemt je maar 1 of 2 jumppoints hebt. Minder tijd = meer winst!
De link is overigens in een eerdere post van mij te vinden.![]()
De docking range is inderdaad tussen de 7 en 6 km. Je kan dan al een docking request uitvoeren. Zodra je een docking computer hebt raad ik je wel aan om dit te doen op een kortere afstand. De docking computer werkt soms niet helemaal perfect en kan er erg lang over doen om een landing uit te voeren. Die extra 1 of 2 minuten zijn dan geen luxe. Geen probleem met de kleinere schepen maar zodra je groter gaat zul je er toch echt aan moeten geloven vrees ik.![]()
De Galaxy map is inderdaad een beetje onoverzichtelijk. Wel is het een idee om in het navigatie scherm de cargo slide te gebruiken. Dit maakt het al een stuk overzichtelijker. Houd er ook rekening mee dat sommige punten inderdaad niet in je quickmenu te vinden zijn, maar wel te selecteren zijn in je Galaxy Map. Dan kun je vaak alsnog een directe jump maken.
Ja al mijn geld komt ook van handelen, gaat een stuk sneller t.o.v. kills maken, en je loopt veel minder risico.
Docking computer is wel een beetje debiel soms, maar inderdaad bij grotere schepen is het wel een must. Ik vraag me af of de Carriers met mooring fixtures moeten werken of dat ze die ook in een station proberen te proppen...
"Warning, you are blocking the docking bay entrance, leave or you will be fired upon."
"MY BUTT'S STUCK!!!"
Serieus? Je kan dus wel jumpen naar systemen die je in je galaxy map ziet als "geen link" met jouw system? Dat hadden ze wel even mogen uitleggen........
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 10:34 ]