[PC] Elite: Dangerous Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 29.977 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
denPes schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:45:
[...]

Als je nog niet bij het inlogscherm kom : misschien eens in velige modus opstarten, en nogmaals op deze wijze het engelse taalpakket installeren of via de registry je taal wijzigen.

http://windowscenter.nl/tips-and-tricks/show/8327

Vooral het laatste gedeelte om je registry te wijzigen is misschien interessant voor jou.
Toevallig had ik exact dezelfde optie ook al gevonden via google. Ik ben alleen een beetje huiverig hier voor omdat ik niet weet hoe ik terug kan naar nederlands, mocht ik dat willen. Ik heb ook verhalen gelezen dat het kan gebeuren dat windows genuine over de rooien gaat. Wel bedankt dat je meedenkt! _/-\o_

Edit: Toch de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd handmatig een update uit te voeren. Dat ging dus op precies hetzelfde punt mis dus ik gok dat mijn installatie naar de galamiezen is. :P
God dank voor een gedegen backup image van het installeren van mijn pc dus dat ga ik doen zodra de temperatuur gaat zakken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door shoney24 op 19-07-2014 12:50 . Reden: Aanvulling ]

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Vanochtend dus een herinstallatie gedaan, taal veranderd naar engels en Voice attack kunnen installeren. Meteen daarna gekeken of het als Kickstarter mogelijk was om tegen een prijs reductie de standaard Beta te kopen en dat was inderdaad het geval! _/-\o_

Voor een extra € 18,= heb ik de standaard Beta gekocht. Wat een nostalgie zeg! Tot de 29e kan je alleen de single player missies spelen maar ik ben nu al verkocht!

Nu alleen nog Voice Attack configureren en een Hotas X aanschaffen. Ik moet zeggen dat het met een Xdoos controller toch wat lastig is.

Hoe dan ook, ik heb weer C64 flashbacks! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Holy moly, de website is aangepast! (niet op telefoon, maar op computer bekijken. Website bevat veel geanimeerde elementen. Ik ben onder de indruk!)
www.elitedangerous.com

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/m9lvmrt0t/website2.jpg

In de laatste nieuwsbrief verder een sneak preview concept art van de 'planetary landings' (die pas in de expansion komen):

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e/images/bb660443-0451-4761-9222-180244eaf486.jpg

En de winnaar van de high-res ingame screenshot resolution contest (klik voor hogere resolutie):
Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e/images/6b529bc3-9cf5-45dd-9b74-8057937bf8ba.jpg

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DramaMined
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05-2024
Hallo Allemaal, ik lurk al een tijdje en dacht laat ik ook eens deelnemen aan deze tread:).

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een geschikte HOTAS combo om te gebruiken met de Elite beta van 29 juli. Tot zover heb ik mij keuze beperkt tot de volgende twee combinaties:

Saitek x52 PRO en de Saitek x55.

Heeft iemand hiertoevallig ervaring met een van deze twee sticks? Ik heb zelf namelijke nogal slechte ervaringen met de producten van Madcats, vooral de R.A.T series voelt ontzettend goedkoop aan.

Jammer genoeg zijn deze sticks bijna nergens op vooraad dus ik kan ze niet zelf even in de hand nemen om te kijken of ze degelijk aanvoelen.

Dus als iemand er ervaring mee heeft hoor ik het graag:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:22
DramaMined schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:10:
Hallo Allemaal, ik lurk al een tijdje en dacht laat ik ook eens deelnemen aan deze tread:).

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een geschikte HOTAS combo om te gebruiken met de Elite beta van 29 juli. Tot zover heb ik mij keuze beperkt tot de volgende twee combinaties:

Saitek x52 PRO en de Saitek x55.

Heeft iemand hiertoevallig ervaring met een van deze twee sticks? Ik heb zelf namelijke nogal slechte ervaringen met de producten van Madcats, vooral de R.A.T series voelt ontzettend goedkoop aan.

Jammer genoeg zijn deze sticks bijna nergens op vooraad dus ik kan ze niet zelf even in de hand nemen om te kijken of ze degelijk aanvoelen.

Dus als iemand er ervaring mee heeft hoor ik het graag:)!
Ik heb zelf de Saitek X-52 Pro en hij bevalt zeer goed. Ik ben wel van plan om de X-55 aan te schaffen omdat daar een aantal zaken gewoon beter aan zijn. De throttle is verbeterd, er zitten meer knoppen op (en twee HAT schakelaars) en er zitten meer en betere rotary knoppen op. Ook kan je bij de joystick de veer veranderen zodat je meer of minder weerstand kunt hebben (of zelfs helemaal zonder veer, voor helikopters bijv.).

Helaas is de X-55 net uit en is hij zeer moeilijk leverbaar.

Als je kunt wachten zou ik voor de X-55 gaan.

Saitek valt tegenwoordig wel onder de Mad Catz vlag maar de kwaliteit van hun producten is nog steeds erg goed (hoewel de kwaliteitscontrole het soms laat afweten bij de X-52's).

[ Voor 6% gewijzigd door EnigmaNL op 23-07-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Ik heb zelf een X52 pro (goedkoop via marktplaats) en een XBOX controller. De X52 pro geeft mij persoonlijk verreweg het meeste controle over mijn schepen (met name in combat). Echter omdat ik veel op een laptop speel in een ruimte met familieleden en in de premium beta vooral aan het exploren en traden ben (met minder noodzaak voor precisie richten) gebruik ik momenteel juist de XBOX controller. X55 heb ik geen ervaring mee.

Erg prettig spelen is ook iets als 'headtracking' zoals TrackIR. Zelf heb ik edtracker getest en vond dat super, maar ook hier gebruik ik die helaas vaak niet als ik op mijn laptop speel.

Verder: wat vonden jullie van de nieuwe website van Elite Dangerous (met name bekeken op pc ipv telefoon)??

Verder een prachtige fan-made trailer (ingame premium beta footage). Bekijk ook het einde met het logo!
[YouTube: http://youtu.be/ODaiPJRyyxA]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ervig schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:12:
Ik heb zelf een X52 pro (goedkoop via marktplaats) en een XBOX controller. De X52 pro geeft mij persoonlijk verreweg het meeste controle over mijn schepen (met name in combat). Echter omdat ik veel op een laptop speel in een ruimte met familieleden en in de premium beta vooral aan het exploren en traden ben (met minder noodzaak voor precisie richten) gebruik ik momenteel juist de XBOX controller. X55 heb ik geen ervaring mee.

Erg prettig spelen is ook iets als 'headtracking' zoals TrackIR. Zelf heb ik edtracker getest en vond dat super, maar ook hier gebruik ik die helaas vaak niet als ik op mijn laptop speel.

Verder: wat vonden jullie van de nieuwe website van Elite Dangerous (met name bekeken op pc ipv telefoon)??

Verder een prachtige fan-made trailer (ingame premium beta footage). Bekijk ook het einde met het logo!
[video]
Wat een geweldige trailer! Ik kreeg jaren 80 flashbacks. Muziek van Bladerunner EN Elite! Wat een combo. _/-\o_

Ook de Website ziet er nu erg gelikt uit. Erg indrukwekkend.

Een leuke tip voor degene die nu standaard Beta hebben en niet kunnen wachten tot 29 juli om verder te vliegen dan alleen de missies;
Laad de Supply missie in (degene met de Anaconda). Zorg dat je de Anaconda tot onder de 10% heb en geen shields. Drop je eigen shields (met silent running bijvoorbeeld) en Boost full speed in de Anaconda.

Als je het goed doet blaas je beide op en wordt je in een nieuwe "instance" gedropt. Controleer je contact scherm en je kan naar een hoop sterrenstelsels vliegen. Hyperdrive en Supercruise werken net als het docken op diverse ruimtestations! Log je uit of ga je dood, dan mag je weer opnieuw beginnen :P

Een leuke manier om ook even Hyperdrive, Supercruise en docken te oefenen!
Hier vind je een link naar het forum en de uitleg. Ook zijn er diverse filmpjes te vinden: http://forums.frontier.co...standard+beta+supercruise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:09
Dank voor deze tip! Ben net begonnen en druk aan het oefenen. Heb in het verleden heel veel x-wing en wing commander gespeeld; maar ik merk tijdens de combat missies dat ik toch wel roestig ben :)
Gisteren heb ik m'n thrustmaster binnen gekregen en dat speelt toch wel makkelijker dan keyboard/mouse en ps3controller, maar ik heb nog een hoop werk voor de boeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Ook maar even die lifetime expansion pass gekocht. (Nog een paar dagen!) Denk dat het op de lange termijn zal uitsparen voor DLC.
Ook al heb ik alleen nog maar filmpjes gezien en zelf nog geen seconde gevlogen.
Het is dat ik niet zoveel wil betalen om een Beta te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:46
Anoniem: 14038 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:30:
Ook maar even die lifetime expansion pass gekocht. (Nog een paar dagen!) Denk dat het op de lange termijn zal uitsparen voor DLC.
Ook al heb ik alleen nog maar filmpjes gezien en zelf nog geen seconde gevlogen.
Het is dat ik niet zoveel wil betalen om een Beta te spelen.
Was bij mij ook 3x slikken. Vergeet alleen niet dat je 40 euro voor het volledige spel er ook bij in zit.

Dus 40 (game) + 20 bèta + 40 expansions. 20 euro voor een bèta vind ik overigens nog steeds te veel eigenlijk maar dit is een van de weinige spellen waar ik bij geloof dat ze mijn geld waard zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
eniux schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 06:55:
[...]

Was bij mij ook 3x slikken. Vergeet alleen niet dat je 40 euro voor het volledige spel er ook bij in zit.

Dus 40 (game) + 20 bèta + 40 expansions. 20 euro voor een bèta vind ik overigens nog steeds te veel eigenlijk maar dit is een van de weinige spellen waar ik bij geloof dat ze mijn geld waard zijn :p
Ik heb exact hetzelfde gedaan en tot nu toe nog geen spijt van gehad. En dan heb ik nog niet eens multiplayer gespeeld want dat komt over 3 dagen pas vrij.

En 40 euro voor een lifetime expansion vind ik absoluut niet duur. Zeker niet als je ziet wat de plannen nog zijn, en die zijn redelijk ambitieus. In eerste instantie wist ik niet zeker of dit het waard zou zijn daar David Braben nog wel eens vaker claims maakte die hij niet kon nakomen (Beetje last van het Peter Molyneux syndroom :+ ).

Maar ik moet zeggen dat ik volledig om ben! Wat een geweldig spel. Al was het alleen al voor de eyecandy. WOW.
Daarnaast is de community op de forums ook ronduit geweldig. Weinig trolls en flames maar gewoon normale volwassen discussies en je mening wordt door een groot aantal mensen gerespecteerd. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Overigens de standaard irritante vraag, zal het een beetje draaien op mijn systeem of moet ik eerst upgraden :P. (En ja ik heb wel wat gevonden van absolute minimum eisen enzo, maar niet heel veel info. Dus misschien zoek ik ook wel gewoon verkeerd). HD6870 + Core i5 750 + 8GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Sissors schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:58:
Overigens de standaard irritante vraag, zal het een beetje draaien op mijn systeem of moet ik eerst upgraden :P. (En ja ik heb wel wat gevonden van absolute minimum eisen enzo, maar niet heel veel info. Dus misschien zoek ik ook wel gewoon verkeerd). HD6870 + Core i5 750 + 8GB RAM.
Volgens mij zou het prima moeten draaien, in ieder geval op low settings. Maar de specificaties zijn inderdaad vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tegen mijn eerdere ideeën in toch maar besloten mezelf een vroeg cadeautje te geven en heb de beta gekocht (geen uitbreidingen enzo, die koop ik wel als ze uitkomen en ik tegen die tijd het nog speel). Oftewel tijd voor wat eerste ervaringen in de offline modus :D

FPS op native resolutie (1920x1200) is bij eerste missie (oftewel zal niet het zwaarste zijn wat je tegenkomt) zo'n 30 op high preset, en 70 op low preset. IIG niet direct een nieuwe graka nodig.

Het is nogal blind wat proberen zo aan het begin. Het spel gaat echt een fatsoenlijke tutorial nodig hebben. (Waarschijnlijk gewoon op basis van die eerste missies). Maar goed, beta nog, dat kunnen we wel overleven. Ik wist dat het pitch/roll gefocussed was, dus yaw die traag is verwachtte ik al. Pitch was nou ook niet bepaald snel (ja weet dat het afhangt van de snelheid), al zal dat vast ook nog afhangen per schip. Daarnaast waar ik blij mee ben, hoewel duidelijk was dat het nou niet het een bochtenkoning is, is de reactie wel gewoon direct. Hij draait langzaam, maar wel hoe ik hem vertel dat hij draait (itt mijn ervaring bij SC).

Ik krijg wel het idee dat ik echt een joystick nodig ga hebben. HOTAS zou misschien ook wel leuk zijn, maar voorlopig heb ik daar niet echt ruimte voor en zoveel wil ik ook nog niet erin investeren. Oftewel, uitzoekwerk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 23:33

Crazy Harry

Altijd te laat

Sissors schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:58:
Ik speel de premium beta (ja ik was zo gek, geen spijt) met het volgende:

Intel Core2 Duo E8400 @ 3.00GHz
6GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 760

Dit speelt soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
[b][message=42620340,noline]Ik krijg wel het idee dat ik echt een joystick nodig ga hebben. HOTAS zou misschien ook wel leuk zijn, maar voorlopig heb ik daar niet echt ruimte voor en zoveel wil ik ook nog niet erin investeren. Oftewel, uitzoekwerk :P
Ik ben 2 dagen geleden overgestapt van een Xdoos controller naar een Hotas X van Thrustmaster. Wat een overweldigende verbetering! In plaats van een jousting match wordt het nu echt meer een dogfight. Ik kan langer en accurater achter het toestel aan vliegen, reageer sneller en beter. Het is bijna een heel ander spel geworden en ik wil nu al niet meer zonder.

Ik kan niet anders zeggen dat die 40 euro extra wel besteed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb toch ook maar besloten om die te kopen. Dan kan ik iig goedkoop zien of ik zo'n HOTAS wat vindt, en anders gebruik ik alleen het joystick gedeelte.

Dat jousting had ik ook wel wat gemerkt hoe het bij mij nu ging tegen de AI. En ik kreeg wel het idee dat je thruster controle belangrijk is, dan is een analoge stick daarvoor wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
EnigmaNL schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:51:
[...]

Ik heb zelf de Saitek X-52 Pro en hij bevalt zeer goed. Ik ben wel van plan om de X-55 aan te schaffen omdat daar een aantal zaken gewoon beter aan zijn. De throttle is verbeterd, er zitten meer knoppen op (en twee HAT schakelaars) en er zitten meer en betere rotary knoppen op. Ook kan je bij de joystick de veer veranderen zodat je meer of minder weerstand kunt hebben (of zelfs helemaal zonder veer, voor helikopters bijv.).

Helaas is de X-55 net uit en is hij zeer moeilijk leverbaar.

Als je kunt wachten zou ik voor de X-55 gaan.

Saitek valt tegenwoordig wel onder de Mad Catz vlag maar de kwaliteit van hun producten is nog steeds erg goed (hoewel de kwaliteitscontrole het soms laat afweten bij de X-52's).
Ik heb een X55 en hoewel er een levertijd van 4/5 weken gegeven werd had ik hem binnen een week thuisstaan. De X52pro en de X55 schelen qua prijs (nieuw) gewoon niks en met dat in het achterhoofd kan je beter de X55 kopen (naast het feit dat de X55 software heeft die wel zonder problemen op Win7/8 werkt en ik daar met mijn oude X52 nog wel problemen mee heb gehad).

De X55 bevalt erg goed in de SC Arena commander, de beta van ED moet ik nog aanschaffen dus daar kan ik nog geen mening over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 13:25
Ik twijfel nog steeds om het te kopen. 60 euro voor beta en 40 euro voor expansion pack is veel geld in een keer :(

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Jorrie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:41:
Ik twijfel nog steeds om het te kopen. 60 euro voor beta en 40 euro voor expansion pack is veel geld in een keer :(
je hebt alleen vandaag nog :P maar je moet het niet zien als 60 voor beta :P :+ 40 voor het spel 20 voor beta en 40 voor expansions kijk ook eens welke dingen er aan zitten te komen, dat heeft mij over de streep getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Haha precies. Had er helemaal niet meer aan gedacht tot aan vandaag en zag de deadline. Is die expansion pack het nou wel waard of kan ik net zo goed wachten?

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:48
Jorrie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:37:
Haha precies. Had er helemaal niet meer aan gedacht tot aan vandaag en zag de deadline. Is die expansion pack het nou wel waard of kan ik net zo goed wachten?
Is erg persoonlijk. Zo heb ik zelf mijn standaard beta naar premium geupdate juist omdat de expansion pack er standaard bij zat. Elke uitbreiding die ooit gaat uitkomen heb ik nu al aangeschaft. Beetje een gok natuurlijk, omdat er nog geen enkele releasedatum voor die extra's is en er ook nog niet veel bekend zijn (oa. landen op een planeet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Jorrie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:37:
Super lastig te zeggen..Als je twijfelt zou ik zeggen: niet doen. Maar ik zei tegen mezelf: wat zou ik vervelender vinden, hem aanschaffen en spijt hebben of hem niet aanschaffen en spijt hebben.

Ging toen premium beta spelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het is ook nog niet bekend hoeveel expansions er nog komen en hoe veel die gaan kosten.

En ook of je het spel nog wel leuk vindt tegen de tijd dat de eerste expansion uit komt. Dus het is een gok.

Ik heb het gewoon gedaan, 40 euro vind ik niet veel. Bij WoW betaal je bijvoorbeeld al 28 euro per maand en dan heb je er nog niet eens expansions bij. Als ze alle plannen waar gaan maken dan wordt het het voor mij dubbel en dwars waard.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 28-07-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
GekkePrutser schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:14:
Het is ook nog niet bekend hoeveel expansions er nog komen en hoe veel die gaan kosten.

En ook of je het spel nog wel leuk vindt tegen de tijd dat de eerste expansion uit komt. Dus het is een gok.

Ik heb het gewoon gedaan, 40 euro vind ik niet veel. Bij WoW betaal je bijvoorbeeld al 28 euro per maand en dan heb je er nog niet eens expansions bij. Als ze alle plannen waar gaan maken dan wordt het het voor mij dubbel en dwars waard.
Op zich is 40 euro is best veel geld. Maar voor één expansie is het een normale prijs. Bij iedere expansie die daarna wordt uitgebracht wordt het steeds goedkoper. Ik ga de game + expansies aanschaffen.

Hoe kom jij aan 28 euro per maand voor WoW? Voor zover ik weet is het rond de 14 euro per maand. Als je de expansion packs bij de maandkosten telt dan komt er maar een euro of twee bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik heb inderdaad zoals hier dezelfde redenering. Oud Elite gediende. Spel zag er op Youtube al zeer goed uit. Goede berichten van het forum dus mijn Kickstarter Pledge maar een upgrade gegeven naar Standaard Beta en extra voor de expansion betaald.

Bij 1 extra expansion heb ik die er dus al uit. Elke extra expansion is alleen maar winst in mijn ogen.

Overigens als 1 account van wow 14 euro kost en GekkePrutser betaald 28 euro, dan is 1 en 1 toch al snel 2. Pun intended :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Oh ja idd het was 28 euro voor 2 maanden, sorry. Heb het ook al zo lang niet gespeeld 8)7

Maar ik bedoel met elite speel je gratis dus wat dat betreft heb je het er snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Ik denk dat ik toch alleen voor beta ga, ik heb SC ook gebacked en die krijgt ook planetside dingen dus dat kan daar ook en hoeft niet per se eerst voor ED. Ik heb nog tot morgen om te beslissen :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb gekozen om het niet te doen zelf, als het me bevalt koop ik het dan wel en kost het me meer, bevalt het niet dan niet.

Maar als je vanwege SC je misschien niet zo in planetside dingen interesseert, dan moet je er wel rekening mee houden dat dat nog wel een hele tijd waarschijnlijk duurt bij SC. Oké ook bij E:D, maar E:D is in een heel veel verder stadium (blijf het jammer vinden dat het zoveel minder aandacht krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Ik hou er zeker rekening mee dat het (veel te) lang duurt met SC, dat valt me dan ook behoorlijk tegen. Goed, ik koop die modules dan wel los en ben ik meer kwijt, maakt me dan ook niet veel uit. Bedankt voor jullie opmerkingen en ik zal de order maken :)

Ligt de store plat? Wil ik het eindelijk bestellen wil het niet :+ Doet het weer!

[ Voor 15% gewijzigd door Jorrie op 28-07-2014 21:53 ]

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Jorrie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:42:
Ik denk dat ik toch alleen voor beta ga, ik heb SC ook gebacked en die krijgt ook planetside dingen dus dat kan daar ook en hoeft niet per se eerst voor ED. Ik heb nog tot morgen om te beslissen :+
Bij SC zal de planetside ook nog niet volledig uitgewerkt zijn bij release. Daar wordt ook nog veel aan uitgebreid na release. En tsja een release voor 2016 zit er niet in imo (maar had je zoveel anders verwacht dan?).

Ik zou uberhoupt je beslissing niet zo laten afhangen van planetside, dit zijn space games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Anoniem: 165097 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:52:
[...]

Ik zou uberhoupt je beslissing niet zo laten afhangen van planetside, dit zijn space games.
Planetary Landings daarentegen, dat zie ik wel zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 18:45
Heb de beta + lifetime season pass ook maar aangeschaft. Misschien wel meer vanuit nostalgie - ik heb de oude Elite op mijn MSXje indertijd grijs gespeeld :)

De bediening met keyboard + muis is wel erg lastig. De 2de combat mission (1 enemy) kostte me minimaal 4 pogingen voordat ik hem had gewonnen. Toch maar eens kijken naar een HOTAS joystick. Ik denk dat ik voor de Thrustmaster T-Flight HOTAS X ga. Of zijn er suggesties voor een andere (niet al te dure) HOTAS stick voor Elite: Dangerous?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Vandaag gaat de beta van start! Waarschijnlijk zijn de volgende 50 systemen dan te bezoeken. Els systeem kan meerdere planeten, space-stations en 'points of interest' hebben. Ik ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/yxk5gjq07/peek_of_the_week_41.jpg

Verder ;w Lifetime Expansion Pass na vandaag
faethon schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:23:Ik denk dat ik voor de Thrustmaster T-Flight HOTAS X ga. Of zijn er suggesties voor een andere (niet al te dure) HOTAS stick voor Elite: Dangerous?
Ik heb X52 pro (goedkoop via marktplaats) en een xbox controller getest, ik wil ook eens kijken of muis+keyboard bevalt (ik zit vaak in de woonkamer met een laptop) en heb op het forum al wat goede tips gezien:
- Set mouse control to absolute pitch/yaw
- Bound A and D to lateral thrust left and right
- Bound Q and E to roll left and right.

Rolling into turns is slightly more cumbersome using these controls, but the advantage is that you can easily strafe around your target. Also, having the yaw controls on your mouse axis makes it a whole lot easier to aim at your target than the default roll controls.
Another option is to set your mouse to Absolute Pitch/Roll, and then bind a key (I use the spacebar) to the YAW-ROLL BUTTON. Everytime you toggle/hold the bind, it will switch your controls to Pitch/Yaw, allowing you to use the mouse for both rolling and yawing. It also frees up the A and D binds, so you can use them for Lateral Thrusting.

Another top tip while I am here, is to set +100% throttle to mouse wheel up, and +50% throttle to mouse wheel down, to allow you to flip/flop easily between max speed and optimal turning speed.

And lastly, bind FAON/OFF to a thumb key, and use it when you want to make tight turns. A combination of +50% throttle, pitch up + thrust down with FA turned off can result in some very tight turns. Hit afterburner as you come out of the turn and you get back up to speed in no time. Great for turning the tables on a target that you can't shake.

[ Voor 79% gewijzigd door Ervig op 29-07-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
@Ervig; bedankt voor de keyboard+mouse tips. Het grootste probleem dat ik had met de combat missies was dat ik niet goed achter de enemy kon komen omdat ik de turns niet snel genoeg kon maken. In de tips voor kb+mouse staan daar wat mogelijk oplossingen voor, dat ga ik eens proberen. Toch koop ik op termijn wel een HOTAS stickje denk ik...

Of weer de echte Arcade natuurlijk ;)
Wikipedia: The Arcade (joystick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
faethon schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:23:
Heb de beta + lifetime season pass ook maar aangeschaft. Misschien wel meer vanuit nostalgie - ik heb de oude Elite op mijn MSXje indertijd grijs gespeeld :)

De bediening met keyboard + muis is wel erg lastig. De 2de combat mission (1 enemy) kostte me minimaal 4 pogingen voordat ik hem had gewonnen. Toch maar eens kijken naar een HOTAS joystick. Ik denk dat ik voor de Thrustmaster T-Flight HOTAS X ga. Of zijn er suggesties voor een andere (niet al te dure) HOTAS stick voor Elite: Dangerous?
Ik heb zelf een aantal dagen geleden speciaal voor Elite dangerous de Hotas X van Thrustmaster aangeschaft en voor de prijs hoef je het zeker niet te laten! Wat een verbetering ten opzichte van mijn Xdoos Controller. Oefening baart kunst natuurlijk maar het maakt het zo veel gemakkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ashrah schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:27:
[...]

Ik heb een X55 en hoewel er een levertijd van 4/5 weken gegeven werd had ik hem binnen een week thuisstaan.
Waar had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
shoney24 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:51:
[...]

Ik heb zelf een aantal dagen geleden speciaal voor Elite dangerous de Hotas X van Thrustmaster aangeschaft en voor de prijs hoef je het zeker niet te laten! Wat een verbetering ten opzichte van mijn Xdoos Controller. Oefening baart kunst natuurlijk maar het maakt het zo veel gemakkelijker!
Ik heb vandaag dezelfde HOTAS X van Thrustmaster aangeschaft. Ben erg benieuwd! Maar het is nu voornamelijk wachten tot de beta kan worden gedownload :|

Heb jij een speciale layout voor deze stick? Of werkt het out-of-the-box al goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Standaard beta is uit! Morgen maar even checken als ik tijd heb in mijn pauze.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-06 13:37
faethon schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:16:
[...]

Ik heb vandaag dezelfde HOTAS X van Thrustmaster aangeschaft. Ben erg benieuwd! Maar het is nu voornamelijk wachten tot de beta kan worden gedownload :|

Heb jij een speciale layout voor deze stick? Of werkt het out-of-the-box al goed?
Vandaag mijn Thrustmaster HOTAS X ontvangen.
Werkt als een dolle (in de positieve zin des woords)

Op het forum een topic gevonden met een printable layout voor de HOTAS (en een lege voor het geval je een eigen layout wil maken).

Check: http://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=16140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Oh, de standaard Beta is aan het downloaden! Leuke nieuwe dingen om te testen, ben erg benieuwd naar de online missies, de docking computer en vnl. de sociale extra's (tijd voor een Tweakers groep?)

Helaas pas vanmiddag of vanavond tijd om te spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mijn Thrustmaster hotas zou vandaag aan moeten komen, maar al even met muis rondgekeken in de solo-online modus. Mijn idee van aantal dagen geleden dat er echt een goede tutorial moet komen is nog versterkt: je moet nu toch wel dingen googelen en kijken in je control opties hoe ze moeten. Maar heb net met muis in een station geland, en dat is toch wel erg mooi uitgewerkt imo, hoe je dat helemaal handmatig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DramaMined
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05-2024
Voor iedereen die nog opzoek is naar een goede HOTAS Combo: Ik ben afgelopen weekend naar de avaiation megastore nabij Schiphol gegaan en daar hebben ze nog veel verschillende soorten op vooraad ( 52, X55, T-Flight, Warthog) en een aantal losse sticks.

Ik was eigenlijk gegaan met de intentie de x55 aan te schaffen maar die bleek voor mij in totaal niet prettig in de hand te liggen ( Veel knoppen erg moeilijk bereikbaar). Toen voor de grap even de T-flight vast gepakt en die voelde qua grip eigenlijk vele mate prettiger. De afwerking e.d. is wel een stuk minder maar dat mag de pret niet drukken, uiteindelijk met de T-flight naar huis gegaan:). Was ook een stuk beter voor mijn portomonee!

Eerste ervaringen zijn erg goed, alleen het aantal knoppen valt een beetje tegen. Maar dat valt op te lossen met voice control:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik heb voornamelijk de standard layout gebruikt die je ook op het Elite forum kunt vinden. Dat in combinatie met VoiceAttack is gewoon goud.

Ik heb het toetsenbord nagenoeg niet nodig. Zelfs de docking procedure heb ik lopen via Voice Attack. Het was wel even wennen dat ze supercruise verwijderd hebben en hier voor alleen Hyperdrive hebben genomen. Wel beter want dat is nog minder commands in VA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
shoney24 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:04:
Ik heb voornamelijk de standard layout gebruikt die je ook op het Elite forum kunt vinden. Dat in combinatie met VoiceAttack is gewoon goud.

Ik heb het toetsenbord nagenoeg niet nodig. Zelfs de docking procedure heb ik lopen via Voice Attack. Het was wel even wennen dat ze supercruise verwijderd hebben en hier voor alleen Hyperdrive hebben genomen. Wel beter want dat is nog minder commands in VA. ;)
Hoe heb jij de docking procedure via voice attack? Bedoel je gewoon docking permission aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-06 17:03
Ik zie hier iedereen het hebben over joysticks enzovoorts, maar heel erg weinig over het spel zelf, terwijl de beta al uit is inmiddels toch? Hoe is het spel tot dusver?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik had al gezegd dat ik onder de indruk van het docken was.

Zelf wacht ik nog tot mijn joystick binnen is, kan net zo goed nog paar uur wachten (of wanneer de bezorger komt opdagen :P), dan nu gaan kloten om alle toetsen op toetsenbord aan te leren.

Maar de premium betas spelen al langer, en de gewone betas moeten net beginnen ;). En sowieso is dit niet het drukste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
EnigmaNL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:34:
[...]

Hoe heb jij de docking procedure via voice attack? Bedoel je gewoon docking permission aanvragen?
Dat is inderdaad lastig en voorwaarde is dat je al op de Contacts pagina staat en het station gelocked hebt. Zodra je dat hebt voer je gewoon de docking procedure in via VoiceAttack.
In mijn geval 1,Pause 0.5 sec, space, Pause 0,5 sec, s, Pause 0,5 sec, Space, Pause 0,5 sec, 1.
Het leek mij eerst omslachtig omdat je altijd op je Contacts pagina moet staan en je het station geselecteerd moet hebben, maar ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat je dit hoe dan ook toch wel doet.

Sta je bijvoorbeeld op de navigatie pagina, dan doet VA niets.

[ Voor 15% gewijzigd door shoney24 op 30-07-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
pica schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:42:
Ik zie hier iedereen het hebben over joysticks enzovoorts, maar heel erg weinig over het spel zelf, terwijl de beta al uit is inmiddels toch? Hoe is het spel tot dusver?
Tot nu toe ben ik wat het spel betreft ZEER onder de indruk. Zeker als je in je achterhoofd houdt dat het hier om een Beta gaat.

Het is gewoon heel gaaf om mensen aan te zien rommelen in ruimte stations en tussen de diverse systemen heen en weer te vliegen. Er zitten aboluut bugs in hoor, maar ik heb er tot nu toe een hoop lol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Ik snap er niks van :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Waar snap je niets van? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
shoney24 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:42:
[...]

Dat is inderdaad lastig en voorwaarde is dat je al op de Contacts pagina staat en het station gelocked hebt. Zodra je dat hebt voer je gewoon de docking procedure in via VoiceAttack.
In mijn geval 1,Pause 0.5 sec, space, Pause 0,5 sec, s, Pause 0,5 sec, Space, Pause 0,5 sec, 1.
Het leek mij eerst omslachtig omdat je altijd op je Contacts pagina moet staan en je het station geselecteerd moet hebben, maar ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat je dit hoe dan ook toch wel doet.

Sta je bijvoorbeeld op de navigatie pagina, dan doet VA niets.
Als je toch al op contacts moet staan met het station gelocked is het mij niet de moeite waard om er een VA macro van te maken. Na het selecteren van het station kun je immers gewoon gelijk request permission doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door EnigmaNL op 30-07-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
EnigmaNL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:07:
[...]

Als je toch al op contacts moet staan met het station gelocked is het mij niet de moeite waard om er een VA macro van te maken. Na het selecteren van het station kun je immers gewoon gelijk request permission doen :)
Dat is inderdaad een optie, maar ik vraag vaak pas permission aan als ik in de buurt van het station ben. Zeker als je in anarchy systemen zit kan je vaak nog aangevallen worden en dan is het niet handig, imo, om op het station gelocked te staan en al in je aanvlieg route te zitten.

Maar dat is persoonlijke smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
shoney24 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:09:
[...]

Dat is inderdaad een optie, maar ik vraag vaak pas permission aan als ik in de buurt van het station ben. Zeker als je in anarchy systemen zit kan je vaak nog aangevallen worden en dan is het niet handig, imo, om op het station gelocked te staan en al in je aanvlieg route te zitten.

Maar dat is persoonlijke smaak ;)
Je kunt ook proberen om het station te targeten door erop te richten en dan "select target ahead" te gebruiken en daarna je VA macro uit te voeren. Volgens mij moet dat ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
EnigmaNL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:11:
[...]

Je kunt ook proberen om het station te targeten door erop te richten en dan "select target ahead" te gebruiken en daarna je VA macro uit te voeren. Volgens mij moet dat ook werken.
Dat dacht ik ook, maar dan zit je vaak nog in je navigation scherm. Het is jammer dat je geen keybinds aan specifieke schermen kan zetten want dan was het probleem opgelost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
shoney24 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:11:
[...]

Dat dacht ik ook, maar dan zit je vaak nog in je navigation scherm. Het is jammer dat je geen keybinds aan specifieke schermen kan zetten want dan was het probleem opgelost. ;)
Nee ik bedoel gewoon vanuit de cockpit, zonder dat er iets open staat. Met je schip richting het station kijken en dan "select target ahead" en daarna het VA commando geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
EnigmaNL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:12:
[...]

Nee ik bedoel gewoon vanuit de cockpit, zonder dat er iets open staat. Met je schip richting het station kijken en dan "select target ahead" en daarna het VA commando geven.
Zolang je scherm op Contacts staat zou dat idd ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
shoney24 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:13:
[...]

Zolang je scherm op Contacts staat zou dat idd ook moeten werken.
Je kunt in de macro ook verwerken dat hij een of twee keer naar rechts bladert (er vanuit gaande dat hij standaard dus altijd op navigation staat), misschien helpt dat?

Het zou mooi zijn als ze in de toekomst je de mogelijkheid geven om een toets toe te wijzen die gelijk naar contacts gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door EnigmaNL op 30-07-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
EnigmaNL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:15:
[...]

Je kunt in de macro ook verwerken dat hij een of twee keer naar rechts bladert (er vanuit gaande dat hij standaard dus altijd op navigation staat), misschien helpt dat?

Het zou mooi zijn als ze in de toekomst je de mogelijkheid geven om een toets toe te wijzen die gelijk naar contacts gaat.
Dat was in eerste instantie ook mijn idee, maar de pagina's scrollen door met als gevaar dat je uiteindelijk op de verkeerde pagina eindigt. Daar zat precies nou mijn probleem. Dus heb ik er voor gekozen om alleen het aanroepen te doen en vooraf de Contacts pagina te selecteren.

Edit: Ik ben er zojuist achter gekomen dat je pagina nu standaard op Navigation staat zodra je uit Hyperdrive of Suipercruse valt... hhhhmmmm dat biedt mogelijkheden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door shoney24 op 30-07-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
EnigmaNL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:15:
[...]

Het werkt inderdaad. Er is alleen 1 probleempje met het opnieuw aanvragen van docking clearance. Dan scrolt het scherm wel verder. Je zou dus 2 verschillende macro's moeten aanmaken. 1 met het scrollen naar het contact scherm en 1 zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
pica schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:42:
Vandaag even gespeeld, en het is echt een fantastisch spel aan het worden. Nu pas 55 sterren om te bezoeken, maar met elk verschillende planeten en points of interests is het eigenlijk al 'huge'. Missies zijn leuk en interessant maar zijn soms nog wat bugged en mogen nog iets beter uitgevoerd worden (o.a. wat meer hulp waar je naar toe moet gaan).

Trading met het nieuwe trade venster is ...super. De grafische details zijn ook verbeterd, zo zien sterren en planeten er echt mooi uit. Verder is het enorm leuk spelen maar zitten er nog wel bugs in (o.a. crasht het soms). Ik verwacht wel dat ze de grote bugs er snel uithalen. Vorige keer waren de grote er binnen 3 dagen uit. Het enige dat vervelend kan zijn is dat je (ik) geneigd kan zijn om te grote risico's te nemen: credits verdienen en dan alles in trade-goods stoppen om zoveel mogelijk winst te maken en dan ergens tegenaan vliegen (per ongeluk boosten tijdens docken is niet aan te raden)... ik zit nu dus nog steeds in de basic sidewinder 8)

Als test KB+muis geprobeerd en is eigenlijk prettiger dan met een controller, wat mij betreft. Voor de echte immersion natuurlijk een joystick.

Beta trailer

Trade routes in de star map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnus_ridolph
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb 28 juli de beta gekocht maar kom er niet in.. Alleen de combat scenario's kan ik spelen, het knopje ONLINE is rood en kan ik niet kiezen..

Weet iemand hoe dat kan?

Hee nou doet ie het wel.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door magnus_ridolph op 30-07-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Hij wil in het begin nog wel eens niets doen omdat het even duurt voordat er connectie met de servers gemaakt wordt. Als je vaak even wacht kan je hem wel aanklikken. Het is ook al gemeld als een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Kan er überhaupt iemand online spelen?

[ Voor 17% gewijzigd door EnigmaNL op 30-07-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Net geprobeerd, en duurde even voordat hij niet meer rood was, maar toen kon ik online spelen. IIG ik denk dat het online was :P. Er is geen system chat ofzo zover ik zie, en het was erg rustig bij het station waar hij me liet beginnen, had wel meer mensen verwacht. Dus misschien was het wel helemaal niet echt online :P

Jammer genoeg geen hotas nog voor mij omdat Post NL heeft besloten dat mijn adres niet bestaat, goed om te weten :+

[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 30-07-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Geen probleem tot nu toe en rond de hubs als Chango en Azeban is het erg druk! Veel newbies die niet weten hoe landen moet dus een hoop vuurwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 23:08
shoney24 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:59:
Hij wil in het begin nog wel eens niets doen omdat het even duurt voordat er connectie met de servers gemaakt wordt. Als je vaak even wacht kan je hem wel aanklikken. Het is ook al gemeld als een bug.
Wat versta je onder "even"?
Daarnet toen ik ff weg moest een halfuur laten staan, toen ik terugkwam nog steeds rood :/
Nouja, je gaat er niet van dood, dan wacht ik nog maar een dagje langer.

Edit: net ff ingeraakt, je ziet dat velen pas nu beginnen spelen lol, ff in dock hangen en je ziet wel elke minuut ergens één of andere kneus tegen iets knallen :D

Jammergenoeg vooral controls gefinetuned om daarna in een hyperjump te blijven hangen.

ps: start iedereen met 99% hull op sidewinder? Stardocks tonen 100% als ik wil repairen, hud zegt 99%.

[ Voor 26% gewijzigd door Pure_evil op 30-07-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 21:02

Sjonny

Fratser

zo, ff een stukje kunnen spelen. erg geinig... het docken vond ik een makkie, maar had dat ook al op youtube een keer gezien van iemand anders. heb wat goodies gekocht en wilde dat ergens anders verkopen. ik zag alleen geen enkel ander station in m'n lijstje, dus maar naar een andere ster in de buurt gevlogen in de hoop dat ik daar wel verder mee zou komen. interstellar flight ging helemaal mis, want dat had ik nog niet gelezen/youtube gezien :+
ik vloog dus mooi die ster in, maar werd op het eind dus tegen gehouden wegens overheating problemen :P
toen ik verder wilde ging dat ook al niet 1-2-3, want je moet eerst aan de gravity van die ster zien te ontsnappen in een escape vector, daarna mag je weer naar je echte bestemming. dan moet je ook nog eens optijd met afremmen beginnen .. dus alsnog 2x die andere city voorbij geschoten :)
eindelijk daar aangekomen m'n troep met verlies verkocht, want ik wilde wat anders proberen. weer dat hele pokke eind terug gevlogen naar het begin, wat al iets beter ging, maar nog verre van vlekkeloos. wilde ik weer gaan docken, druk ik op het boost engine knopje :| DOH :P
dus ik ram tegen die city kapot .. jammer joh .. morgen nog maar eens proberen :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Sjonny schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 00:24:
zo, ff een stukje kunnen spelen. erg geinig... het docken vond ik een makkie, maar had dat ook al op youtube een keer gezien van iemand anders. heb wat goodies gekocht en wilde dat ergens anders verkopen. ik zag alleen geen enkel ander station in m'n lijstje, dus maar naar een andere ster in de buurt gevlogen in de hoop dat ik daar wel verder mee zou komen. interstellar flight ging helemaal mis, want dat had ik nog niet gelezen/youtube gezien :+
ik vloog dus mooi die ster in, maar werd op het eind dus tegen gehouden wegens overheating problemen :P
toen ik verder wilde ging dat ook al niet 1-2-3, want je moet eerst aan de gravity van die ster zien te ontsnappen in een escape vector, daarna mag je weer naar je echte bestemming. dan moet je ook nog eens optijd met afremmen beginnen .. dus alsnog 2x die andere city voorbij geschoten :)
eindelijk daar aangekomen m'n troep met verlies verkocht, want ik wilde wat anders proberen. weer dat hele pokke eind terug gevlogen naar het begin, wat al iets beter ging, maar nog verre van vlekkeloos. wilde ik weer gaan docken, druk ik op het boost engine knopje :| DOH :P
dus ik ram tegen die city kapot .. jammer joh .. morgen nog maar eens proberen :)
Youtube was voor mij in het begin een grote hulp! Er is veel informatie te vinden.

In jou geval zijn er een aantal tips die je leven makkelijker kunnen maken:
1. Zodra je uit hyperdrive komt meteen van de zon afkeren. Je zit namelijk nog wel in supercruise en vliegt dus deels de snelheid van het licht.
2. richt je op het station waar je heen wilt en hou de blauwe indicatie naast je snelheidsmeter aan.
3. Zodra je in de buurt komt zak je met je snelheid totdat je aan de onderkant van het blauwe vlakje zit. Je approach gaat dan een stuk soepeler.
4. zodra je onder de 1000km zit drop je uit hyperdrive (voorheen supercruise) en dan zit je ongeveer 18km van het station verwijderd.
5. De ingang van het station zit ALTIJD aan de kant die tegen de klok in draait. Controleer dus welke kant het station op draait en vlieg dan op de juiste manier aan.

Hoop dat dit een beetje helpt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
Inmiddels ook al wat uurtjes in ED kunnen spelen. Wat een machtig leuk spel! Ik vlieg nog steeds in mijn free Sidewinder rond, en ben ook al 2x neergehaald door een pirate na een interdiction tijdens de interstellar cruise, met mijn cargo hold vol spulletjes om geld mee te verdienen. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik speel echter nu voornamelijk Online - Solo (?) omdat bij Online - Open Play ik vaak een disconnect krijg. Hebben meer mensen hier last van? Ik zou graag Open Play willen spelen (Elite multiplayer is waar het om gaat!), maar dat is eigenlijk nog niet stabiel genoeg merk ik. Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik moet zeggen dat zolang mijn ISP meewerkt Online Multi prima draait. Gisteren had ik wat problemen maar dat was vrij snel na de update verholpen. Daarna heeft het eigenlijk vrij stabiel gelopen.

Tot nu toe vind ik dit voor een Beta gewoon geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Eén minpuntje wat ik heb: Er is geen local/system chat. En met googlen heb ik ook nog het idee gekregen dat die nooit gaat komen. Dat zou ik wel een heel zwaar minpunt vinden, gewoon met andere kunnen praten zie ik toch wel als essentieel voor iets wat uiteindelijk gewoon een MMO is.

Edit: En lees nu ook dat online solo play hetzelfde universum is, maar zonder mensen. Oftewel je kan daar makkelijk farmen en dan in multiplayer gebruiken.

Dat zijn voor mij toch wel twee enorm zware nadelen. Als ze nou kruising tussen ED en SC gingen doen :P. Nou ja, ik zie wel hoe lang het me blijft boeien, al ben ik bang dat straks voor de daadwerkelijke release dat voorbij is.

[ Voor 40% gewijzigd door Sissors op 31-07-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 11:21

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/24ovc5u.jpg
Gevonden !!!!

Vroeger echt grijs gespeeld op mn C64 en later op de pc (Frontier, etc,) Na het zien van de filmpjes van de beta ben ik toch wel getriggerd om hem aan te schaffen. Heb alleen niet te veel tijd om on de game te steken (gezin, social life etc,) Welke role spelen jullie? Trader, Pirate killer of Pirate?

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Zo leuk om die oude doosjes te zien. Zeker die casette brengt herinneringen terug.

Tot nu toe ben ik trader. Ik had bijna gisteren genoeg om mijn Cobra te kopen. Ik vlieg uit Dahan station met 50k aan lading op richting IBootis om in die richting de boot aan te schaffen. Op het moment dat ik naar buiten vlieg echter doet Dahan station de "Station Flip" en KABOOOM! Gelukkig is de verzekering niet al te prijzig, en ik heb nu nog maar 40k over dus we gaan weer traden.. snif. :) Ahwel, what are Betas for anway :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Is er ook iemand van dit forum die een DK2 heeft icm Elite dangerous?

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Op dit moment een beetje aan het scavengen in LP98. Is wel aardig wat te vinden; van bauxiet voor 10 per stuk tot goud van 4.500 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144744

Ik had gisteren ook wat goud gevonden, helaas werd mijn cargo gescanned en werd ik meteen aangevallen door die federation gasten... Dag leuke credits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500598

Zojuist de game gekocht :) Ben erg benieuwd. Nog tips voor deze newbie?

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 500598 op 01-08-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Anoniem: 500598 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:59:
Zojuist de game gekocht :) Ben erg benieuwd. Nog tips voor deze newbie?
Let goed op met docken en een station verlaten. Het kan soms "chaotisch" zijn.
De ingang van een station zit altijd aan de kant die tegen de klok in draait.
Zorg dat je je powerdistribution onder de knie krijgt. Het kan het verschil maken tussen overleven of niet.
Heb plezier en vlieg eens gewoon wat rond. Raap daarna je kaak van de vloer op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Patje040175 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:19:
Is er ook iemand van dit forum die een DK2 heeft icm Elite dangerous?
Jup, vandaag voor het eerst fatsoenlijk geprobeerd, erg gaaf! Ken het spel alleen nog niet echt dus ik moet het nog meer uitproberen. Had vooral moeite met het vliegen ansich, heb wat zitten spelen met de muis / keyboard instellingen maar ik denk dat een joystick toch fijner zou zijn (heb ik niet).

Momenteel heb ik pitch en yaw op de muis, en roll met A/D (standaard is roll met de muis en yaw met A/D maar dat vond ik erg verwarrend). Ik twijfel nu nog tussen inverted of niet inverted pitch, normaal met vliegspellen vind ik inverted veel fijner (muis omlaag trekken om omhoog te gaan), maar in combinatie met richten om te schieten vind ik het niet inverted weer fijner, dus ik kan niet kiezen 8)7 Morgen nog maar wat meer oefenen.
Hoe spelen jullie met de muis qua instellingen?

Het spel is prima speelbaar in de rift in ieder geval vond ik, al moet ik alles op low zetten om de headtracking acceptabel soepel te laten zijn. Op hogere settings stottert die nogal en dat is funest natuurlijk. Hopelijk verbeterd dat met updates aan het spel en de sdk.

Wat ik heel gaaf vond is hoe de menu's opspringen als je links of rechts kijkt, zat eerst op knopjes te drukken tot ik erachter kwam dat het vanzelf gaat als je de goeie kant op kijkt :)

Hier een vergelijking screenshots met en zonder rift:
NickThissen in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"

Laat ook zien wat er qua tekst nog te lezen is, het menu linksonder met 'SIDEWINDER' is nog te lezen in de rift (ook al kun je het in het screenshot totaal niet lezen) maar veel kleiner wordt moeilijk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Argh verkeerd topic sorry, dit was een reactie op NickThissen's post in het rift topic, niet dit topic.

[ Voor 80% gewijzigd door GekkePrutser op 02-08-2014 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
GekkePrutser schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 01:23:
NickThissen: als ik dat zo zie in je screenshot zit die 'chromatische aberratie' inderdaad in de software, anders zou je het niet in de screenshot kunnen zien. Hij haalt de 3 kleuren uit elkaar (goed te zien aan de rechter laserstraal) en dat hoort niet.
Is dat niet juist de correctie voor de abberatie? Ik ga er vanuit dat het spel de kleuren "omgekeerd" uit elkaar haalt, zodat ze na abberatie zo goed mogelijk over elkaar vallen. Wellicht dat de optimalisatie daar niet helemaal goed is (te veel of weinig gecorrigeerd), maar ik weet niet of je dat kan finetunen ofzo...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
NickThissen schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 01:25:
[...]

Is dat niet juist de correctie voor de abberatie? Ik ga er vanuit dat het spel de kleuren "omgekeerd" uit elkaar haalt, zodat ze na abberatie zo goed mogelijk over elkaar vallen. Wellicht dat de optimalisatie daar niet helemaal goed is (te veel of weinig gecorrigeerd), maar ik weet niet of je dat kan finetunen ofzo...
Haha ik had mijn post net verplaatst naar het andere topic :) maar nee volgens mij is dat geen correctie, bij mijn DK1 gebeurt dat totaal niet. Niet met andere demo's in elk geval, met elite heb ik het nog niet geprobeerd. Zal ik van de week doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Anoniem: 144744 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:45:
Ik had gisteren ook wat goud gevonden, helaas werd mijn cargo gescanned en werd ik meteen aangevallen door die federation gasten... Dag leuke credits...
Daar heb je in een anarchie systeem gelukkig geen last van. Alles in je engine stoppen, zodat je hard kan wegrennen als er iets achter je aan komt en kassa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Vanochtend voor het eerst mijn Lakon Type 6 gekocht in combinatie met een Docking computer. En jawel, daar komen de dagen van vroeger weer terug. Blauwe Donau blerend uit de speakers. Nu pak ik er alleen rustig een kopje koffie bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Haha, super dat ze dat niet veranderd hebben :-)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Wat is een goed handelsmateriaal?

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@NickThissen, heb je de settings gebruikt zoals in deze YouTube post? Elite: Dangerous Standard Beta (v1.01) & Oculus R…: http://youtu.be/zhxtN0W3fXA

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Patje040175 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:36:
@NickThissen, heb je de settings gebruikt zoals in deze YouTube post? Elite: Dangerous Standard Beta (v1.01) & Oculus R…: http://youtu.be/zhxtN0W3fXA
Hij heeft het over geen enkele setting? Alleen het lijstje stappen wat je moet ondernemen (in de description) om het te laten werken, dat heb ik uiteraard gedaan anders werkt het uberhaupt niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Even de piraat geweest en een transport schip overvallen :D

Helaas was er snel politie dus heb maar 1 slavencapsule kunnen meenemen, toch weer 10.000 credits (en dan 500 credits boete er van af) verdient.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Op dit moment pak ik in mijn Lakon type 6 150k per run. Goud verdient verdomd goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Ja, dat soort dingen weet ik nog niet zo goed. Heb nu 12k credits in totaal. Geld verdienen blijft lastig voor me :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Jorrie schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:33:
Ja, dat soort dingen weet ik nog niet zo goed. Heb nu 12k credits in totaal. Geld verdienen blijft lastig voor me :+
De beste tip die ik je kan geven? Slopeys Best Pricing Tool

En daarnaast zodra je een groter schip kan kopen, wacht dan nog even. Spaar wat credits extra om te handelen en de insurance te betalen als het mis gaat. Don't fly what you can't afford to lose. ;)

Overigens, even een leuke extra tip voor degene die dit nog niet wist: Flight assist off + boost = perma boost in 1 richting! Handig voor die vervelende interdictions.

[ Voor 13% gewijzigd door shoney24 op 03-08-2014 08:26 . Reden: extra tip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Hoe zit het eigenlijk met de verzekering van je basis schip? Kan je meerdere schepen hebben?

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Jorrie schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:17:
Hoe zit het eigenlijk met de verzekering van je basis schip? Kan je meerdere schepen hebben?
Verzekering zit er nog niet echt in. Je moet rekening houden dat zodra je gaat upgraden naar een ander schip je 15% van de ship prijs moet berekenen voor de verzekering. Later zullen er andere verzekeringsvormen komen maar momenteel moet je gewoon wat credits achter de hand houden.
Hou overigens dan ook rekening met het feit dat je nog moet handelen dus een extratje kan nooit kwaad.

Het is in de toekomst de bedoeling dat we meerdere schepen moeten kunnen bezitten. Je moet dan wel huurkosten voor de hangar waar je het schip in stalt betalen en naarmate het schip groter wordt, worden de kosten hoger natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144744

Zo! Van het weekend lekker bezig geweest, en ik moet zeggen, het bevalt me bijzonder goed. Er zijn nog wel een hele hoop dingen onduidelijk, dat wel.

Zoals:

- Hoe werkt de Galaxy map nu echt? Ik kan er trade routes vinden ja, maar dat is van de AI, en ik kan geen eigen routes maken of iets in die richting. Daar naast kan ik dus ook niet zien hoe de routes echt lopen naar bepaalde systemen. Ik heb een Hauler, en kan daar mee een long haul contract krijgen, maar kan daarna dus voor geen mogelijkheid bij de solar system komen waar ik naar toe moet... Volle fuel bij de dichtst bij zijnde solar en ik krijg hem niet als mmogelijke jump locatie... (was LH 3002 trouwens).

- Combat mechanics zijn een beetje.... meh. Ik heb een aantal keren met een eagle wat AI neer gehaald, maar de rewards zijn veelste klein en zelfs de cargo die een wanted AI dropt en jij dan op pakt is altijd Stolen... Daar naast kan ik met moeite 2 AI tegelijk aan, maar dan ook echt alleen maar als het echt mee zit.

- Navigatie binnen een solar system is ook wazig soms. Punten zijn vaak niet te vinden die je wel in de quickmenu kan selecteren, en vaak schiet je rakelings voorbij stations terwijl je toch echt flink aan het afremmen bent (zelfs dik onder de blauwe suggested speed).

Het enige wat me juist mee valt, terwijl er zo veel over gezegd word is het docken. Ik vind het bijzonder makkelijk. Alleen wel erg jammer dat die docking requests vaak heel lang op zich laten wachten en je 50/50 een request denied krijgt of dat ze het niet goed ontvangen hebben. Dan hang je weer 5 minuten voor een station en zie je iedereen vrolijk voorbij komen die er wel doorheen komen blijkbaar...

En als laatste minpuntje is toch echt wel de snelheid van de launcher en het laden ingame. Het is tergend langzaam, inloggen duurt lang, de game starten duurt lang, en na het klikken op online, en dan de optie solo of multi dan duurt het weer heel lang. tegen de tijd dat je echt in-game bent duurt het dik 5 minuten soms, en dat is wel heel erg vervelend, gezien er geen online communicatie echt nodig is voor het laden. Tenminste, niet bijzonder veel. misschien staat er ergens debugging aan, dat het daarom zo traag is, hopelijk word het snel beter.

Ja veel minpunten, maar overwegend toch erg positief. Ik twijfel nu wel heel erg om een HOTAS set te kopen, en dan welke. Gezien muis en TB het toch niet echt heel lekker spelen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Anoniem: 144744 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:03:
Ik vind het bijzonder makkelijk. Alleen wel erg jammer dat die docking requests vaak heel lang op zich laten wachten en je 50/50 een request denied krijgt of dat ze het niet goed ontvangen hebben. Dan hang je weer 5 minuten voor een station en zie je iedereen vrolijk voorbij komen die er wel doorheen komen blijkbaar...
Je moet pas requesten vanaf < 1 km, anders krijg je denied.

Ik heb hem ook sinds dit weekend en vind het ook erg gaaf. Vooral het docken is fantastisch gedaan, dat je echt een bewegend ruimtestation moet enteren en op een landingpad moet landen. Supergaaf gedaan.

Het is echt een soort Freelancer 2.0 geworden, maar dan nog in beta. Er kan zeker nog veel verbeteren, heb zelf een aantal crashes gehad bijvoorbeeld, maar het heeft veel potentieel. Samen met Voice Attack (gratis te demo-en), een joystick en TrackIR is het een leuke ervaring om de ruimte te verkennen.

Het geld verdienen gaat alleen nog traag bij mij, ook omdat ik regematig doodga nog en dan niet mijn kills kan verzilveren en mijn cargo kwijt ben. Heb wel vertrouwen in deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Requesten hoort vanaf 7.5km te kunnen. Ik heb het weekend enkel online solo gespeeld, en daarbij nooit problemen daarmee gehad. Ook launchen loopt soepel en duurt bij mij echt niet langer dan bij andere spellen, en komt nog geen eens in de buurt van 5 minuten. Ik gok meer een minuut maximaal (vanaf bureaublad naar in mijn schip), en dat is nou niet met een high-end computer. Heb je wel een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik dacht zelf ergens gelezen te hebben dat het vanaf 1,5 km kan. Anyway, ik denk dus dat hij er nog te ver vandaan is bij het requesten.
Overigens gaat hier het laden ook wel snel, behalve als ik doodga en hij opnieuw laadt, dat kan dan wel een minuut of langer duren ineens.

[ Voor 33% gewijzigd door Grotman op 04-08-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
De laad tijden zijn bij mij ook zeer acceptabel. Binnen een of twee minuten zit ik online. En sinds de laatste Beta release is deze ook een stuk stabieler geworden.

Ik speel zelf met een Thrustmaster Hotas X en ik moet zeggen dat dit een extreme verbetering is ten opzichte van muis en keyboard of zelfs een Xbox gamepad. De precisie die je hebt met je throttle is ongekend en zelfs het docken is een lachertje.
Let wel, ik heb begrepen dat het met een Lakon type-9 of een Anaconda een HEEL ander verhaal is.

Wat betreft het handelen kan ik je aanraden om eens te kijken naar Slopey's Best Market Calculator. In de oude C64 hield ik de traderoutes in een schriftje bij. Dat doen we tegenwoordig natuurlijk niet meer en daarom is deze tool zo ideaal. Je voert je capacity in, je credits en kijkt welke trade route het meeste oplevert. Hou wel rekening met jumppoints en afstands. Het kan zijn dat 1 route zeer veel oplevert maar 5 jumppoints heeft terwijl als je met iets minder genoegen neemt je maar 1 of 2 jumppoints hebt. Minder tijd = meer winst!
De link is overigens in een eerdere post van mij te vinden. ;)

De docking range is inderdaad tussen de 7 en 6 km. Je kan dan al een docking request uitvoeren. Zodra je een docking computer hebt raad ik je wel aan om dit te doen op een kortere afstand. De docking computer werkt soms niet helemaal perfect en kan er erg lang over doen om een landing uit te voeren. Die extra 1 of 2 minuten zijn dan geen luxe. Geen probleem met de kleinere schepen maar zodra je groter gaat zul je er toch echt aan moeten geloven vrees ik. :P

De Galaxy map is inderdaad een beetje onoverzichtelijk. Wel is het een idee om in het navigatie scherm de cargo slide te gebruiken. Dit maakt het al een stuk overzichtelijker. Houd er ook rekening mee dat sommige punten inderdaad niet in je quickmenu te vinden zijn, maar wel te selecteren zijn in je Galaxy Map. Dan kun je vaak alsnog een directe jump maken.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.