[PC] Elite: Dangerous Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 29.965 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 20:16
Mede-auteurs:
  • shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46

shoney24

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

Elite: Dangerous

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/projects/380246/photo-full.jpg?1351700001

1. Een beetje geschiedenis

“Elite” has gone down in history as one of the most successful games of the 1980s. It was the first ‘open world’ game in which the player can freely roam a vast space. It was the first true 3D game too, and set many other benchmarks. Ian Bell and I set out to make a game for ourselves rather than for some imagined market. We were sick of games with three lives then a new life every 10,000 score; we wanted something new.

Mostly Harmless.

The original “Elite” fitted into around 22K of memory, out of a total of 32K on the BBC Micro Model B computer on which it was launched (8K was needed for the screen, 2K for the system). This is less than a single typical email today. In it were eight galaxies each with 256 star systems. Each planet in those systems had its own legal system, economy and so on. Clearly some magic had to happen to fit it into 22K, and that magic was procedural generation.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/252/835/e6eaf332de1408d2508d2ab6543c27cd_large.jpg?1352462788

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/252/840/e0874c3b2a48e2cdbc163da435b4d6ac_large.gif?1352463104

2. Over de makers

“Frontier” followed in 1993 on 16 bit computers, and pushed these procedural techniques further. In it I made a model of the whole of the Milky Way galaxy with all 100,000,000,000 or so star systems, and many more planets and moons, each of which you could visit. It is something I am really proud of, as it was as scientifically accurate as I could make it, and provided a great backdrop for a game. I loved the richness of the galaxy, but with the benefit of hindsight I think the way the ships flew detracted from the joyous immediacy of those in “Elite”.

3. Beschrijving Elite:Dangerous

Imagine what is now possible, squeezing the last drop of performance from modern computers in the way “Elite” and “Frontier” did in their days? It is not just a question of raw performance (though of course these elements will make it look gorgeous), but we can push the way the networking works too – something very few people had access to in the days of Frontier.

Frontier Developments, the company I founded in January 1994 (and whose first product was a version of the “Frontier” game for the CD32 console), is now a very well established game development company with 235 people in the UK and Canada, with its own technology and tools and a great team of game developers. We have a long track record of delivering high quality games on time and to budget, both published by ourselves and through big publishers like Microsoft, LucasArts, Atari, and Sony.

Elite: Dangerous is the game I have wanted Frontier to make for a very long time. The next game in the Elite series - an amazing space epic with stunning visuals, incredible gameplay and breath-taking scope, but this time you can play with your friends too. I want a game that feels more like the original “Elite” to fly, and with more rapid travel (to allow for the multi-player nature of the game) – so you travel quickly using local ‘hyperspace’ travel rather than by fast-forwarding time – but with the rich galaxy of Frontier – and more, so much more.

I’ll be frank - we have had a couple of false starts on this over the years, where progress wasn’t as good as I wanted. Also, understandably, other projects have been prioritised – projects with announced dates or other commitments. Up to now “Elite” has been worked upon by a small team as a ‘skunk-works’ activity in the background as availability permits. Nevertheless, we have been preparing; laying the technology and design foundations for when the time is right. And that time is now.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/252/841/31c3644eea8fadc88e930978e8280e6c_large.JPG?1352463437

4. Het project steunen

We’re using Kickstarter both as a means of test-marketing the concept to verify there is still interest in such a game that extends beyond the individuals who regularly contact me about the game, and raising the funds to do so. There is also the fact that as long as we hit the threshold, it commits us to making the game. From where we are now, $2M/£1.25M will get us the minimum game, but I am hoping we can get more than that as it will allow us to be more ambitious with content and platforms; something the design decision forum members (the £300 reward tier and above) will be part of a discussion about.

We will rely heavily on artist-directed procedural generation, using techniques that are a logical expansion of what was done in the previous “Elite” and “Frontier” games. This will greatly reduce the required budget – bringing it to within reach of Kickstarter. It also means it becomes a viable project to avoid the conventional publishing route – something that I don’t believe can deliver a game like this successfully.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/252/842/f508b77af85d30c36b41d393685862be_large.jpg?1352463783

5. Het spel
    Procedural Content
    Procedural generation of content is a technique where content is generated from rules. It abstracts repetitive or arbitrary elements of content creation in a very efficient way. Imagine a medieval landscape. Laying out towns, roads, castles, farm land, forests and so on can be done by a system of rules – putting castles widely spaced out on vantage points, towns near rivers but under the protection of such a castle, roads between them, then with farm land to support them all. An artist can still design the castle, the houses in the towns, but this approach greatly magnifies the content that can be created. “Frontier” did this for the star systems, and planets, and with Elite: Dangerous, we will go further.

The Game
    In the game, you will of course begin with a spacecraft and a small sum of Credits. You will be able to trade, pirate, bounty-hunt, explore, and salvage your way to wealth and fame, building on those key elements of the previous games, and with sumptuous graphics only now possible with the performance of today’s machines. Only this time some of the ships out there will be other players like yourself – other members of a secret ‘Elite’ group of space-farers…

Multiplayer
    You will be able to control who else you might encounter in your game – perhaps limit it to just your friends? Cooperate on adventures or chase your friends down to get that booty. The game will work in a seamless, lobby-less way, with the ability to rendezvous with friends as you choose. This technology is already working, using a combination of peer-to-peer (to reduce lag) and server connections.

Play it your way
    Your reputation is affected by your personal choices. Play the game your way: dangerous pirate, famous explorer or notorious assassin - the choice is yours to make. Take on missions and affect the world around you, alone or with your friends.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/252/853/9893c8aef99f8ef5a6206f5d41d73f41_large.jpg?1352465277

Trade
    Buy low, sell high and discover the most profitable trade-routes. Keep an eye on the markets, supply and demand may create opportunities for quick profit. Unscrupulous players may even try distorting those markets.

Fight
    Take on the pirates, or become one yourself. Engage in combat missions within a rich and dynamic simulation to earn a reputation, or perhaps you want to become a famous bounty-hunter – feared by those that you chase, but staying the right side of the law.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/252/843/fce994007179ff0945da3f9c9833aa4e_large.jpg?1352463982

Travel
    Travel across star systems and between them. Risk leaving the relative safety of the Corporate-run space station to explore distant planets or stars. Space is big and you never know what you might find; perhaps a salvageable freighter wreck or some valuable asteroids? There are secrets and startling beauty waiting to be discovered by the intrepid explorer.

Ships
    Save your credits and upgrade your ship. Get new weapons, engines and equipment and customize your ship the way you want it. Check out the body-kits and paint jobs on offer, give your ship that personal touch.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/252/846/6d6fc7d6e18b5b85634f6795e8dfacde_large.jpg?1352464273

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/252/854/0a6e57d8d21559a4f115654fa08ed8c6_large.png?1352466176

Release Date
    The game is planned to be released on the PC in March 2014. Make no mistake – this is a massive game, but by using procedural techniques that we have been cultivating over the years, a new approach to multiplayer, and bringing the raw power of today’s machines to bear, it is astonishing what is possible. This is your chance to help make it happen. Become one of “The Elite” once more.

Quoted: David Braben

6. Risks & Challenges

Stating the obvious, all projects, whether building a bridge, making a film, studying for an exam or whatever, carry risk. Projects can run out of time or money, people can leave, assumptions that were made at the start may prove to be mistaken, or the results may simply not be as good as expected. Games development is no different.

Looking at all the high quality games we at Frontier have produced, from RollerCoaster Tycoon 3 to Kinectimals to LostWinds to Disneyland Adventures, I think the risk of non-delivery is small. We already have a large team who are very experienced at delivering complicated projects, and the key high-risk components (like networking) are already in place. If necessary then we will delay the release beyond March 2014, but I do not believe we will need to do so.

Fundamentally this is the game I want to make and have wanted to make for a long time. I want to make this game for myself – it is the sort of game I want to play. There are many more like me at Frontier that want this for themselves too, and, I hope, out there in Kickstarter-land. Right at the start, Ian and I took that risk when making the first “Elite” amidst cries that it needed three lives and a score – but we took the risk that others wanted what we wanted – and the result was a great success. If Elite: Dangerous is something you also want, then let’s all take that risk together and help make the fantastic freedom of the “Elite” series return to our screens, in current state-of-the-art glory!

Quoted: David Braben

7. Nuttige referenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Omdat het toch om een klassieker gaat waar menig wel leuke herinneringen aan heeft, leek een topic me wel gerechtvaardigd.

Kleine opmerking betreffende mezelf toch:
Ik ben het sterk oneens met hoe hij de kickstarter manage'd maar misschien is Dhr. Braben eerder een doener dan een prater wat dan ook weer het eindproduct ten goede komt. We zullen zien. :)

En opmerkingen / suggesties zeker welkom!
Het is m'n eerste topic van deze "grootorde" dus 't zal zeker ook niet perfect zijn :p

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Mooie start van het topic! Ik hoop zeker, maar ben wel sceptisch of het gaat lukken. Ik ben zelf een backer van Elite omdat ik het origineel een fantastisch spel vond. Ik ben alleen nog steeds niet 100% overtuigd van de passie die David Braben heeft om het spel te gaan maken.

De komende 4 dagen ga ik er eerst meehelpen om te zorgen dat de space sim Star Citizen zijn campagne goed afsluit en hopelijk de 4 miljoen haalt. De manier waarop Chris Roberts (Freelancer/ Wing Commander) campagne voert is zo mooi en vol passie in vergelijking met de campagne voor Elite...

Maar goed, er is nog genoeg tijd voor Elite dus ik verwacht nog mooie dingen.

Status Elite:
36% funded
£461,952 pledged
50 days to go

Update 3 Een video over Procedural Generation

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Procedural generation

[ Voor 5% gewijzigd door Ervig op 15-11-2012 20:47 ]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretender
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06-2023
Misschien komt het toch goed met deze game, Er komt de laatste dagen veel geld binnen :)

• Myri
Even gekeken op de kicktraq, maar ze gaan toch een tandje moeten bijsteken of het wordt wel heel moeilijk...

http://www.kicktraq.com/projects/1461411552/elite-dangerous/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119

Het lijkt me wel het vermelden waard dat je sinds enige tijd ook via Paypal mee kan doen !
Dit omdat niet iedereen een credit card heeft.

http://elite.frontier.co.uk/

Indien je nog geen Paypal rekening hebt krijg je een keuze menu waarin je dat ter plekke kan aanmaken.
De keuze van Kickstarter voor alleen credit-card is imho erg Amerikaans en weinig Euro vriendelijk.

Ik vermoed dat het credit card gedeelte van kickstarter niet het gedeelte bevat wat via Paypal binnen komt.

Toen dit nieuws kwam op de tweakers frontpage baalde ik al dat ik niet mee kon doen omdat ik geen credit card had. Ik heb zelfs overwogen om via iemand anders mee te doen. Als voormalig elite speler (toen was ik nog jong, damn) heb ik nu mee kunnen doen via Paypal.

De stand is nu 948.278 Pond met 10 dagen te gaan tot de 1.250.000 Pond.

• Myri
Inderdaad het paypal gedeelte zit niet vervat in de kickstarter. Wat zonde is natuurlijk. KS mag dat toch echt wel gaan toevoegen.. het zou van KS een nog groter succes maken.

Misschien toch ook nog een eervolle vermelding voor Chris Roberts die oproept om Elite: Dangerous te steunen
https://www.robertsspacei...odus-and-elite-dangerous/

[ Voor 6% gewijzigd door Myri op 27-12-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Myri schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:25:
Inderdaad het paypal gedeelte zit niet vervat in de kickstarter. Wat zonde is natuurlijk. KS mag dat toch echt wel gaan toevoegen.. het zou van KS een nog groter succes maken.

Misschien toch ook nog een eervolle vermelding voor Chris Roberts die oproept om Elite: Dangerous te steunen
Heb net een bijdrage gedaan. Vroeger heel veel uurtjes achter mijn Commodore 64 gezeten met mijn illegale kopie van elite, dat kan ik nu wel een beetje terugbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Myri schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:25:

Zijn Star Citizen is waarschijnlijk één van de hoofdredenen dat Elite het niet gaat halen, oh de ironie :P .

Ik heb ze zelf beiden gebacked overigens :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Denk wel dat ze het halen.
Een kleine boost en ze zijn er.
Als ze het nu nog mislopen is het echt triest :|

Blijf er trouwens bij dat ze de KS van Elite beter eerst wat verder hadden uitgewerkt. Er had volgens mij VEEL meer mogelijk geweest. Nu blijft het toch een beetje gerush'd aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Myri schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:45:
Denk wel dat ze het halen.
Een kleine boost en ze zijn er.
Als ze het nu nog mislopen is het echt triest :|

Blijf er trouwens bij dat ze de KS van Elite beter eerst wat verder hadden uitgewerkt. Er had volgens mij VEEL meer mogelijk geweest. Nu blijft het toch een beetje gerush'd aanvoelen.
De funding misschien wel maar ik zou er verder niet teveel van verwachten... Dan moet er nog een fatsoenlijk product gemaakt worden op een mini-budget en daarna moet het ook nog eens gespeeld en verkocht worden. En het moet concureren met Star Citizen waar mensen veel meer warm voor lijken te lopen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119

Inmiddels is de kickstarter ondergrens overschreden !

Daarmee komt Elite Dangerous met zekerheid in maart 2014.

Met nog 50 uur te gaan bestaat er bovendien de mogelijkheid dat er een Mac versie komt.
(Mac versie vanaf 1,40 mln, stand nu: 1,27 mln)

Ook is bekend geworden dat de Paypal bijdragen mee zullen tellen bij het tweede en derde doel.
Tweede = Mac, Derde = Ships

Voor iedereen die heeft meegedaan: Gefeliciteerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 09:13
Whoohoo! Ben echt blij dat Elite het heeft gehaald. :)

* VyperX plant alvast een weekje vakantie voor wanneer het spel (eindelijk) uit komt 8)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Anoniem: 64119 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:01:
Inmiddels is de kickstarter ondergrens overschreden !

Daarmee komt Elite Dangerous met zekerheid in maart 2014.
Nee, ze gaan met zekerheid proberen het spel te maken. Maar met zo'n summier budget moet ik nog zien of er iets van terecht komt :P .

*fingers crossed*

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Gisteren een mailtje gehad, met een link waarmee de Backer's account aangemaakt wordt. Je kan hier ook je commander naam reserveren en de NPC naam als je voor die optie gebacked hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Kiezen jullie voor jullie echte naam of voor een fictieve naam?

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik heb mijn echte naam als NPC naam gekozen, vond het wel een leuk idee om vereeuwigd te worden in een spel. Als commander naam heb ik echter gewoon een fictieve naam gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Net een nieuwe web app update ontvangen. Als je nu in de backers-profile (link) je land selecteert in het dropdown menu, maak je kans op 1000 extra credits wanneer het spel released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Begin wel echt uit te kijken naar dit spel. Myri bedankt voor de newsletters (had ze nog niet allemaal gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Capital Ship Battle Video

Holy cow..toch wel blij dat ik backer ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Hoe zal deze game stand gaan houden naast EVE en Start Citizen?
Op zich zien de filmpjes er wel leuk uit, maar juist één van de dingen die mij aan EVE heel erg bevalt is dat het na 10 jaar behoorlijk goed is uitgewerkt. Iets wat Elite dus nog zal moeten ondergaan.

Ik hou em in ieder geval in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
Ik begrijp eigenlijk niet waarom Start Citizen zoveel meer funds heeft kunnen ophalen dan Elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
@Maniak; Heel simpel, David Braben heeft er in het begin van de campaign zo'n brolletje van gemaakt dat mensen echt zijn gaan twijfelen dat het niet om een hoax ging, of een laatste redmiddel om de firma draaiende te houden. Daar zijn zoveel kansen verspeeld dat het echt jammer is achteraf gezien.

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Hoe dichterbij December komt, hoe ongeduldiger ik wordt voor de Alpha. :)
Hopelijk begint het in het begin van de maand

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

• jezzer
Myri schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:23:
@Maniak; Heel simpel, David Braben heeft er in het begin van de campaign zo'n brolletje van gemaakt dat mensen echt zijn gaan twijfelen dat het niet om een hoax ging, of een laatste redmiddel om de firma draaiende te houden. Daar zijn zoveel kansen verspeeld dat het echt jammer is achteraf gezien.
Dat kan maar als je ziet hoe david in dev diaries praat dan zie je gewoon passie in zijn ogen. Bij robert zie ik meer dollartekens in zijn ogen. Dat kan ik en zal ik ongetwijfeld verkeerd hebben maar ik kan het niet ontkennen als ik beide echt vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Ik blijf het wel een beetje jammer vinden dat Elite ook de MMO toer op gaat.
Ok, je bepaalt zelf in welke mate dat doorsijpelt, maar het is wel op dedicated servers.
Of zijn daar ondertussen wijzigingen op gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Myri schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:52:
Ik blijf het wel een beetje jammer vinden dat Elite ook de MMO toer op gaat.
Ok, je bepaalt zelf in welke mate dat doorsijpelt, maar het is wel op dedicated servers.
Of zijn daar ondertussen wijzigingen op gebeurd?
Was het niet meer dat je zelf kon kiezen? Single player of multiplayer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Single player by default will mean playing alone, but within shared a evolving universe. That means regular updates from central servers. However, Frontier Developments has promised that players will have the option to turn synchronisation off when creating a new commander. They won't be able to play with this commander with other players online though, and their universe will stay mostly static.
Bron: http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Elite:_Dangerous

Nu, "mostly static" kan natuurlijk vanalles betekenen... Van geen probleem, tot praktisch onspeelbaar wegens alle leuke features disabled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
Met statisch wordt waarschijnlijk meer bedoelt dat alleen jou acties en die van NPCs verandering brengen in het universum.

In het geval van multiplayer zullen acties van andere spelers ook jouw universum veranderen.

Ik denk dat er zo iets mee bedoelt wordt. Maar dat kan je dus ook aanzetten met de sync opties. Dan kan je singleplayer spelen inclusief een sync van de constante veranderingen.

Maar je zal wel dingen niet kunnen doen. Een npc capital ship vernietigen zal in je eentje niet echt gaan lukken denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door jezzer op 22-11-2013 12:22 ]

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Gisteren ook maar eens voor ED gebacked. Ik ben benieud hoe dit zich tot Star Citizen gaat verhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:37
Elite: Dangerous is 12 december jl. met de eerste alpha fase gestart.
De reacties zijn lovend en als je de ingame footage ziet van alpha spelers dan begrijp ik ook waarom.
Het ziet er geweldig uit en zo schijnt het ook te spelen.

Bekijk op YouTube
Alpha Phase One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Wow, alle voorgaande pledges zijn verdwenen en vervangen door de "alpha" pledge van 200 pond???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Myri schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:19:
Wow, alle voorgaande pledges zijn verdwenen en vervangen door de "alpha" pledge van 200 pond???
En daarnaast nog het basis spel als preorder (35 pound), de standaard beta (50 pound) en de premium beta (100 pound)

De online store is ook net live met nog een beperkt aantal items. Dit wordt de komende tijd verder uitgebreid.
Als je al eerder gepledged had, dan kun je daar nog met de oude backers link komen.

Maar inderdaad, het originele pledgen is niet meer. Het is nu wachten (of meedoen aan alpha en/of beta) tot launch day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Ah, idd, die extra opties had ik niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Binnenkort komt de multiplayer Alpha uit; ik ben benieuwd! Iemand hier die de Alpha al heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik heb de goedkoopste pledge gedaan, daar krijg je geen alpha voor. Op zich niet erg, ik heb nog genoeg ander spul wat ik wil spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter

Bekijk op YouTube
Alpha phase 2.0

Elite dangerous Alpha 2.0 release met multiplayer. Ik heb al een aantal youtube filmpjes gezien en het ziet er schitterend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Enkel recht op beta bij mijn kickstarter pledge dus dat wordt nog effen wachten maar ziet er idd vet cool uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter

Bekijk op YouTube
'Elite: Dangerous' Alpha - Bounty Hunter (Flight Assist Off)

Fantastisch filmpje uit de Elite Dangerous Alpha 2.0 waarin iemand laat zien hoe de stealth mechanics werken (silent running) en vliegen zonder 'flight assist'. Ik ben benieuwd hoe het binnenkort gaat worden als de space stations erin geplaatst worden met o.a. trading. Kan niet wachten _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
En wederom een nieuw mooi fan-made filmpje met allemaal ingame footage uit de Alpha 2.0.

Volgende Alpha wordt docking en outfitting. Daarna komt een build met trading...en dan eindelijk naar de beta!

Bekijk op YouTube
Elite: Dangerous - The Arrow of Time

[ Voor 18% gewijzigd door Ervig op 04-03-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Originally Posted by Iain M Norman View Post
What I learned today at the Baftas.

1. Alpha 3 out this week.
2. Docking is cool.
3. The Coriolis station is very cool, lots of detail outside. Eg. upside down tower blocks hanging off the surface of the station where the bottom floor (gravity wise) is the penthouse with a great view of the planet.
3. Docking is cool, very cool.
4. Outfitting is more than just a boring list of equipment, very fancy looking.
5. Ships have hardpoints, and various system mounting points with a variety of equipment to purchse for them.
6. We'll be hyperspacing, after exiting the station, to the scenarios.
7. You'll return to station for selling of cargo and outfitting.
8. We can buy a Cobra MKIII, but it'll require some saving up.

That's all for now.
Ben ik de enige die uitkijkt naar de Beta, haha?

(voor de liefhebbers een eerste filmpje met spacestation in matige kwaliteit helaas. Spacestation is wel huuuuge)

[ Voor 3% gewijzigd door Ervig op 13-03-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Lijkt me interessant, ik hoop dat dit een waardige opvolger kan worden voor Freelancer kwa gameplay/controls.

Star Citizen gaf in het begin ergens aan dat je je eigen server kon hosten, ik denk dat je dit moet huren (ala BF4) ipv thuis een bakkie inrichten om met een paar vrienden te spelen. Freelancer was goed te doen met 50man op een thuis bakkie. Ik hoop dat Elite ook een optie geeft om echt 'zelf' te hosten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 16:43
Ervig schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:06:
Ben ik de enige die uitkijkt naar de Beta, haha?
Zeker niet, jammer dat die alpha zoveel duurder was. Maar ja, ik wacht al 30 jaar op de opvolger van Elite, dus die paar maanden kunnen er ook wel bij :)

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pfff het wachten op StarCitizen duurt lang, al heb ik daar hele hoge verwachtingen van..

Maar het ziet er naar uit dat Elite ook echt een hele vette game gaat worden! Met name het realistische universum lijkt me heel gaaf om te exploren. En volgens mij komt er 'ooit' ook atmospheric flight in ? Dan alleen nog realistic planet movement en je hebt een heel vette sim

ik zit nu te twijfelen of ik voor de Beta premium of de normale beta moet gaan.. Ik wil zodra deze game een beetje vorm gaat krijgen en terwijl we wachten op SC graag zien evolven

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Vond het wat minder dat je flink mag dokken voor een alpha. Maar als je het geld er voor over hebt omdat je toch wil vliegen zul je wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of je wacht tot het spel uitkomt ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Als je wacht op de beta, of premium beta, dan heb je ten eerste een veel meer volledige game en ten tweede kost het je dan resp. 50, of 100 pond.. En dat is wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ziet er erg cool uit.

Het zien van de trailers brengt herinneringen naar Freelancer op, een game waar ik destijds idioot veel uren in gestopt had. Freelancer was toen erg vet gemaakt, moet je nagaan wat ze met de rekenkracht van vandaag kunnen maken.

Bekijk op YouTube
Alpha Phase 3.0 - Docking Tutorial

Laat maar komen! :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Tripps__
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04 22:02
Blij dat er een thread is voor dit spel - ik mistte 'm al. Ikzelf ben 1 van de gelukkigen (of sukkels) die sinds December in de alpha zitten.

Tot nu toe geen teleurstelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Als er iemand interesse heeft de FP eens wat aan te passen laat het me dan even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Het is alleen jammer dat de Alpha zoveel moet kosten. Als de prijzen een stuk lagen waren hadden ze veel meer kunnen binneharken denk ik, zeker nu er beelden van de Alpha zijn die ook nog eens erg goed blijkt te zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
"Jaw drops to the floor"

Dit spel wordt amazing!

Bekijk op YouTube
Progress Diary #11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-06 17:03
Ik had voor dit topic nog nooit van Elite: Dangerous gehoord, ik dacht dat Star Citizen de enige goede spacesim in ontwikkeling was. Die filmpjes zien er allemaal erg goed uit, helemaal het filmpje waar hij stealth speelt, erg gaaf.

Hoop dat het geen X: Rebirthesque debacle wordt, ben wel weer eens toe aan een goede space game, laatste goede spacegames welke ik me kan herinneren zijn Descent Freespace 2 en freelancer, dat is alweer zo'n 10/15 jaar geleden.... Ik word oud :(

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Voor degene die voor Premium Beta gepleegd hebben, vanaf vandaag heb je toegang tot de singleplayer. Over twee weken zal de rest van het spel in bèta komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Metalkai schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:41:
Voor degene die voor Premium Beta gepleegd hebben, vanaf vandaag heb je toegang tot de singleplayer. Over twee weken zal de rest van het spel in bèta komen.
*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Met een flinke korting upgrade van Standard Beta naar Premium Beta.
De eerste missies heb ik er al op zitten.
Wat een fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Vraagje; Is het nu te spelen met muis en toetsenbord? of is dat totaal problematisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Myri schreef op zondag 13 april 2014 @ 13:05:
Vraagje; Is het nu te spelen met muis en toetsenbord? of is dat totaal problematisch?
Ik speel nu met Xbox controller en dat gaat prima. Muis/TB combi ga ik binnenkort eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Tripps__
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04 22:02
Alpha 4 is uit, met trading, hyperspace en supercruise travel (in-system fast travel). De galaxy is in alpha 4 beperkt tot een klein segment aan space, maar de volledig map zit al wel in het spel (je jump capability is gewoon beperkt tot dat segment).

Videootje

Nou Chris, waar blijf je met je dogfighting module?

O-)

[ Voor 8% gewijzigd door __Tripps__ op 16-05-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Da's een mooie hyperspacejump :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Elite overtreft echt al mijn verwachtingen..wat een mooie space-sim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Als premium beta speel ik al een tijdje de Alpha 1 (single player 'dogfighting').
Nu ben ik niet zo'n hardcore dogfigther dus langer dan een uurtje of 2 per sessie houd ik het niet vol.
Ik kijk dus erg uit naar 30 mei als alle Alpha fases beschikbaar komen voor Premium beta (incl. docking en trading).
De Youtube filmpjes die ik heb bekeken van Alpha 4 doen mij watertanden.

Wel een dilemma. Als het goed is, is op 30 mei ook de DFM van Star Citizen een feit. En laat ik dat spel nu ook met hart en ziel ondersteunen met als dank Alpha (lees DFM) toegang.
Ik moet mijn spaarzame tijd dus gaan verdelen. Druk, druk, druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:45
In eerste instantie was ik standard beta backer. Heb toch maar de extra's voor premium aangeschaft en kan niet wachten om het te installeren en spelen. Zeker multiplayer lijkt me leuk. Idee om de Tweaker-spelers in de topicstart te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
celshof schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:33:
In eerste instantie was ik standard beta backer. Heb toch maar de extra's voor premium aangeschaft en kan niet wachten om het te installeren en spelen. Zeker multiplayer lijkt me leuk. Idee om de Tweaker-spelers in de topicstart te vermelden?
Welkom :-) Als je premium beta hebt, kan je NU al spelen (wel alleen single player scenario's, maar het oefenen komt zeker van pas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ervig schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:33:
[...]

Welkom :-) Als je premium beta hebt, kan je NU al spelen (wel alleen single player scenario's, maar het oefenen komt zeker van pas)
Vanavond ga ik het maar eens installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Speelt er iemand met muis en toetsenbord? Valt dit mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
__Tripps__ schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:27:
Alpha 4 is uit, met trading, hyperspace en supercruise travel (in-system fast travel). De galaxy is in alpha 4 beperkt tot een klein segment aan space, maar de volledig map zit al wel in het spel (je jump capability is gewoon beperkt tot dat segment).

Videootje

Nou Chris, waar blijf je met je dogfighting module?

O-)
Impressive, de hyperspace is ontzettend mooi uitgewerkt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
mattderi schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:50:
Heb het even geprobeerd, maar een (goedkope) xbox controller of joystick speelt voor mij wel beter. Als zijn er mensen die prima met muis en toetsenbord zeggen te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
mattderi schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:50:
Één avond gespeeld met muis en toetsenbord en meteen een joystick besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:50
Net de beta/game gekocht en nu aan het downloaden :)

En ik snap er helemaal niks van wat ik moet/kan doen :P

[ Voor 36% gewijzigd door Basekid op 30-05-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Premium beta is vandaag gestart! De premium beta kost €120 maar bevat tevens de expansion pack (met alle nog komende expansions) twv €35.

Te duur? Dan gewoon wachten op de beta (€60) of de uiteindelijke release (€40) (bij beiden zit hier niet de expansion pack bij).

Waarschuwing: het is echt een 'beta' en geen 'pre-release', dus verwacht bugs, crashes etc. (al vallen die in de praktijk tot nu toe erg mee)
Elite: Dangerous - Premium Beta
Play now and be part of the Elite: Dangerous development team!

Get access to the first Beta stage of the game and help us shape Elite: Dangerous!

• Beta online multiplayer PLUS Single Player Combat missions to develop your Sidewinder skills
• Automatic access to all the Beta development stages
• All major downloadable expansion packs as they are released
• A download copy of the released game

The FULL Premium Beta is OUT NOW.
Availability: In stock

€120.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 15:53
Basekid schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:01:
Net de beta/game gekocht en nu aan het downloaden :)

En ik snap er helemaal niks van wat ik moet/kan doen :P
De learning curve is erg steep. Maar houdt vol. heb zelf donderdag de beta gekocht.
Had de gewone versie al via kickstarter maar kon niet meer wachten. :9
Ik zit al vast in de 4de missie. 8)7 En bij de mulitiplayer crasht het spel steeds bij het docken. :(
Er zitten nog behoorlijk wat bugs in. Maar wat wel werkt ziet er fantastisch uit. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Nog niet veel tijd in kunnen steken, maar het ziet er al heel aardig uit. Mijn eerste doel is m'n joystick (T16000m) goed programmeren, zodat ik iets beter aan kan komen vliegen om te docken.

En tweede doel: achterhalen hoe ik toestemming krijg om te docken :D

Toch maar eens de handleiding gaan doornemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Dan oefen ik nog ff door. Zit nu in de 2e missie en vind het moeilijk om de vijand in het vizier te houden. Spel is ook wel erg donker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
celshof schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:44:
Nog niet veel tijd in kunnen steken, maar het ziet er al heel aardig uit. Mijn eerste doel is m'n joystick (T16000m) goed programmeren, zodat ik iets beter aan kan komen vliegen om te docken.

En tweede doel: achterhalen hoe ik toestemming krijg om te docken :D

Toch maar eens de handleiding gaan doornemen ;)
Scherm 1 en dan naar contacts (klik rechts), space station selecteren, docking aanvragen :-)
Basekid schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:45:
Dan oefen ik nog ff door. Zit nu in de 2e missie en vind het moeilijk om de vijand in het vizier te houden. Spel is ook wel erg donker :(
Het spel is inderdaad ook wat donker...maar ja het is de 'ruimte'. Wat zou je er aan veranderd willen hebben (meer 'brightness' oid)? Goed om jouw ideeën in het beta forum te plaatsen, nu kan er nog wat mee gedaan worden.

Zelf vind ik het spel wel uitdagend maar niet super lastig (het maakt ook wel uit met wat voor controls je speelt, zelf vind ik joystick echt het makkelijkst spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Goed idee, ga ik denk ik dan wel doen ja. Inderdaad meer brightness of objects in space die wat meer licht geven (nebula's etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
120 euro? tikje stevig wel.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
40 euro is voor mij al stevig genoeg, zeker aangezien je nog extra mag betalen voor de bonussen zoals landen op planeten. Bij StarCitizen zit dat er allemaal bij. Ik heb beide projecten gebacked, maar verwacht meer van SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Dat is een beetje snel door de bocht vrees ik :) Of krijg je bij Star Citizen alle uitbreidingen gratis?
Want wat er nu wel of niet in het originele spel zal zitten weet eigenlijk nog helemaal niemand. Er zijn zoveel ideeën toegevoegd dat ik het eerst nog moet zien voor het allemaal te geloven...
Scope creep is niet te onderschatten en op een gegeven moment zijn de centjes op en dan moet er gereleased worden... We hoeven maar even naar X:Rebirth te kijken hoe hun dat vergaan is...

(ik heb eveneens beide games gebacked, maar waar ik eerst mijn reservaties had bij E:D is dat helemaal omgeslagen naar SC. Ik hoop dat beide fantastische games worden en heb van beide hoge verwachtingen, maar wordt nerveus van een teveel aan beloftes...)

PS: afhankelijk van de dollar/euro koers kan je mits het switchen van de currency op de E:D site het nog een klein beetje goedkoper maken dan wat je betaald in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
*knip* Voegde niets toe aan dit topic :)

[ Voor 79% gewijzigd door anandus op 04-06-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ervig schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:40:
[...]

Scherm 1 en dan naar contacts (klik rechts), space station selecteren, docking aanvragen :-)

[...]

Het spel is inderdaad ook wat donker...maar ja het is de 'ruimte'. Wat zou je er aan veranderd willen hebben (meer 'brightness' oid)? Goed om jouw ideeën in het beta forum te plaatsen, nu kan er nog wat mee gedaan worden.

Zelf vind ik het spel wel uitdagend maar niet super lastig (het maakt ook wel uit met wat voor controls je speelt, zelf vind ik joystick echt het makkelijkst spelen).
Docking aanvragen is nu gelukt, maar landen op het juiste platform lijkt nog niet helemaal lekker te gaan. Doe vast nog iets niet goed (zoals de eerste keer mijn landingsgestel vergeten te gebruiken).
Hyperjumpen naar een andere ster ging niet helemaal soepel. Kwam veel te dicht bij de ster en werd uit hyperspace getrokken. En kom dan nog maar eens ergens anders met 200kph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
celshof schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:56:
[...]
Docking aanvragen is nu gelukt, maar landen op het juiste platform lijkt nog niet helemaal lekker te gaan. Doe vast nog iets niet goed (zoals de eerste keer mijn landingsgestel vergeten te gebruiken).
Hyperjumpen naar een andere ster ging niet helemaal soepel. Kwam veel te dicht bij de ster en werd uit hyperspace getrokken. En kom dan nog maar eens ergens anders met 200kph.
Makkelijkste manier om te docken: niet zoals een vliegtuig maar er gewoon recht boven hangen (of zo goed mogelijk), engine op 0 zetten en met thrusters naar links, rechts en uiteindelijk omlaag.

Hoe dichter bij een ster hoe langzamer je gaat. Zorg dus dat je ruim om een ster heenvliegt als je ergens wil komen. Ben je 'mass locked' dan wegboosten van de ster en daarna weer in supercruise er ruim omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ervig schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:07:
[...]

Makkelijkste manier om te docken: niet zoals een vliegtuig maar er gewoon recht boven hangen (of zo goed mogelijk), engine op 0 zetten en met thrusters naar links, rechts en uiteindelijk omlaag.

Hoe dichter bij een ster hoe langzamer je gaat. Zorg dus dat je ruim om een ster heenvliegt als je ergens wil komen. Ben je 'mass locked' dan wegboosten van de ster en daarna weer in supercruise er ruim omheen.
De theorie en praktijk van het docken zaten wel goed, maar het enige dat lukte is dat mijn scheepje tegen de bodem aan knalde en er allerlei waarschuwingen kwamen. En ik ben vrij zeker dat ik bij de goede dock was. Nou ja, vanavond maar weer eens proberen.

En begrijp ik nou dat je met de hyperjump ook nog kan bijsturen? Dan moet ik mijn hand maar aan de knuppel houden :D

Bijzonder leuk dat er zo weinig automatisch goed gaat in Elite. Is weer even wennen, maar gaat vast goed komen in de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ik begin ook een beetje "om" te raken van SC naar ED toe. Om de een of andere reden heb ik het idee dat SC meer arcade wordt en ED meer een soort van sim. Zo heeft/krijgt ED als ik het goed begrepen heb:

- Realistische planet movements om een zon en eigen rotaties
- Hele universe/starmap is een kopie van het eggie (voor zover mogelijk, ik weet eerlijk gezegd niet of/waar de verschillen ziten)
- Landing op planets (is afwachten hoe SC dit gaat implementeren, if ever)
- Procedural generation (zelfde als hierboven)
- Besturing van je bootje vind ik bovendien ook beter in ED..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Ik heb zelf ook het idee dat Elite meer de 'sim' kant op gaat en SC meer een Arcade (-MMO?) spel wordt. Beiden lijken me nog steeds enorm interessant, maar op dit moment ben ook ik steeds meer geïnteresseerd in Elite Dangerous. Ik vind het echt super dat ons eigen melkwegstelsel straks in die game zit. Ook de sterren die je ziet als je rondvliegt zijn niet zomaar een achtergrondplaatje: dit zijn sterren waar je ook echt naar toe kan reizen. Om een voorbeeld te geven dat zijn alle sterren die je helemaal uitgezoomd hier ziet.

Verder vind ik de schepen in Elite op dit moment veel prettiger ("realistischer" voor zover ik dat kan zeggen) vliegen dan bij Star Citizen. Maar beide games zijn nog volop in ontwikkeling dus er kan nog veel gebeuren.

Grote verschillen volgens de Elite Dangerous Wikia (bevooroordeeld en niet geheel correct, maar geeft een indicatie):
The differences are predominantly in issues surrounding scale, complexity of background simulations and adherence to recognised science of the universe.

Star Citizen comes with a single-player focussed cinematic scripted campaign which will be updated with paid DLC expansions. In Elite: Dangerous, atmospheric capable ships are engineered to be aerodynamic, therefore carry their weapons within a bay. This provides ships with hulls that are able to enter and freeform (manual pitch/yaw/roll) fly through 1:1 scale planet atmospheres at hypersonic speeds.In Star Citizen the ships are less aerodynamic and carry their weapons outboard.

Landing on planets in SC will use scripted in-game cinematics and will be limited to several star ports.
Elite: Dangerous has freeform (manual pitch/yaw/roll) interplanetary fast travel and because it takes place in a realistic 1:1 scale galaxy with proper distances it necessitates faster than light speeds, up to 2500 times the speed of light (2500C) to make travel times practical, with very long range sensors and combat interaction and you will be able to seamlessly enter hyperspace from anywhere to another star. Star Citizen's interplanetary fast travel will allow a speed of up to 20% the speed of light (0.2C) which necessitates compressed scales to make travel times practical, it also won't be freeform, so you will not have the ability to specify an exact random location in space. You can navigate to known locations or tag a ship they want to track or ambush. Also you must fly through jump points at fixed locations to other star system.

In Elite: Dangerous the galaxy will include around 100 billion star systems. The Elite Universe is modelled on current galactic charts. Planets and moons will rotate and orbit in 1:1 scale real-time, therefore constantly changing a system's environment. Star Citizen's galaxy will have 120 star systems at launch, with time compressed to 2 hours for each day (1:12 scale time) and a more casual take things regarding spatial size and distance of celestial bodies, so planets won't be properly scaled and they might also not orbit. To give you an example, Elite: Dangerous will have stars alone that can engulf whole star systems of Star Citizen multiple times. Also see this video to give you a sense of scale.

Given what we know about our solar system, the orbits of exoplanets and the fact that the maximum speed in SC will be 0.2C with a targeted travel time of around 30 minutes to cross a star system, it is estimated that the size of SC star systems will be compressed to around 1:100 up to 1:2500 scale.

Elite: Dangerous has lightspeed pulse and beam lasers on all ships fitted with energy weapons, as opposed to.Star Citizen has slow moving beam weapons only on capital ships. The remainder of the SC fleet will have slow moving laser bolts like you would see in Star Wars.

Elite: Dangerous will have freeform (go wherever you want) planetary exploration on full 1:1 scale planets.
In Star Citizen planetside aspects take place only in specialized locations, such as star ports, bars and FPS arenas.

In Elite: Dangerous there is no artificial gravity, so space stations are designed to rotate as opposed to Star Citizen.

Star Citizen allows players to control capital ships. While Elite: Dangerous allows players to own and fly relatively large executive ships, it leaves very large capital ships to NPC control only.

Multiplayer is handled with a grouping system in Elite: Dangerous and a PVP-PVE slider which doesn't completely control engagements in Star Citizen.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Er staan simpelweg onjuistheden in. Het blijft me verbazen hoezeer een aantal Elite fans/backers zo extreem anti-Star Citizen kunnen zijn. Ik wil niet zeggen dat de schrijver van de Elite-wikia anti-Star Citizen is, maar dan had hij beter kunnen zorgen dat het wat beter klopt met de werkelijkheid.

Begrijp me niet verkeerd, ik volg Elite sinds de kickstarter begon (werd aangekondigd) en wens Elite een goede toekomst, voor zowel Frontier alswel de fans en wellicht zal ik het spel ook nog kopen terzijnertijd.

Hoe dan ook, de zaken die mij zwaar irriteren in de Wikia:

Het begint al met de opening, aangaande schaal, complexiteit van achtergrond simulaties en natuurgetrouwheid van de wetenschappelijke kennis van het universum. De schaal van Elite is niet echt groter of kleiner dan die van Star Citizen. De focus ligt simpelweg op een geheel ander gebied. Dat maakt gelijk ook de achtergrond simulaties een geheel ander beest. Bovendien lappen beide spellen de natuurkundige wetenschap van het universum aan hun laars als het gaat om dogfighting, om maar iets te noemen.

De tweede paragraaf is ook gelijk een pijnpunt. Zoals het er staat, is het net of de focus van Star Citizen een single-player spel is. Star Citizen komt echter met Squadron 42 geintegreerd, wat een single-player campaign is in de multiplayer universe, waarbij niemand verplicht is om latere DLC voor Squadron 42 te kopen, als ze daar geen behoefte aan hebben. Je hoeft zelfs heel Squadron 42 niet te spelen om Star Citizen te kunnen spelen. Dat de schepen wapens extern dragen is een gamedesign keuze. Okee, natuurkundig zullen ze in een atmosfeer als die van ons niet hypersoon kunnen vliegen, maar supersoon zou nog altijd geen probleem moeten zijn, kijkende naar onze huidige jachtvliegtuigen.

Zelfstandig landen op planeten zal inderdaad niet standaard in Star Citizen zitten. Wellicht komt het later (net als bij Elite het geval is). De schaal van het universum is vervolgens anders, omdat, zoals eerder gezegd, de doelen van het spel gewoonweg anders zijn. Dat CIG de schaal van sterren en planeten verkleint, zal een keuze zijn om alle andere zaken goed te kunnen implementeren. Bij Elite kun je naar elke ster vliegen, bij Star Citizen kun je op de meeste planeten landen en rondlopen, door je schip lopen, op een avatar-niveau met anderen handelen. Het zijn verschillende keuze's met verschillende gevolgen.

Prat gaan op FTL om 'realistisch' naar andere sterren te gaan, waarbij andere methodes 'onrealistisch' zouden zijn, is ook niets anders dan het negeren van alternatieve ideeen over hoe het universum in elkaar steekt. Ik weet niet wat realistischer is, 2500 keer de snelheid van het licht gaan, of via een vouw in de tijdruimte een heel stuk afstand in zeer korte afstand afleggen. De jumppoints die via een dergelijk idee zouden kunnen werken, zouden uiteindelijk wel eens net zo realistisch kunnen zijn.

Elite heeft dan weer 100 miljard sterren, omdat de focus is om door het universum te vliegen. Het is vooral een simulatie van het universum. Star Citizen heeft een lading aan landingsplekken waar dingen te doen zijn. Het is dan ook veel meer een simulatie van het leven als ruimteschip piloot. Wederom een heel andere focus. Daarbij dient ook nog vermeld te worden dat CIG bezig is met een Procedural Generation team om planeten volledig te voorzien van 'leven', opdat men over de hele planeet heen kan gaan en niet in kleine stukjes zit gevangen. Daarbij zal er ook ruimte zijn voor grondgevechten in FPS modus, dus zonder ruimteschepen. Wederom, een andere focus.

Of we in de toekomst wel of geen kunstmatige zwaartekracht kunnen creeeren, zal vooralsnog een vraag blijven. Maar om dat als 'onrealistisch' weg te zetten, terwijl 2500 keer de snelheid van het licht wel 'realistisch' zou zijn, is een beetje vaag in mijn optiek. Zelfde geldt voor wapens op de schepen. Wie weet wat de toekomst precies brengt? Ze zijn ondertussen al zo ver, dat ze laserlicht zo kunnen manipuleren, dat een light-saber opeens helemaal niet zo'n vreemd idee meer is, ten minste alszijnde een laserlicht bundel dat ergens abrupt stopt.

Verder weet ik niet precies wat het probleem is dat je als groep spelers een destroyer of carrier kunt controleren. Je zult het niet in je eentje kunnen en zelfs niet met een heel klein groepje, daar zul je voor naar kleinere cap-ships moeten kijken. Het is in ieder geval een onderdeel van het concept, welke een ander is dan die van Elite.

Enfin, moraal van het verhaal is, de spellen zijn, ondanks dat het beide space-sims zijn, compleet verschillend van opzet en het maakt de een niet beter dan de ander, slechts anders. De een wordt er ook niet 'groter' van dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Inderdaad veel onzin in die wikia post. Verder volledig eens met dahakon. Ik kijk enorm uit naar beide games. Maar de anti-Star Citizen internet crusade irriteert me. Misschien omdat ze zoveel geld hebben? Waarschijnlijk. Het is gewoon nergens voor nodig.

Voor mensen die SC nu al aan de kant schuiven op basis van de .8 pre alpha. Er zijn een aantal zeer verhelderende dev posts over de filosofie achter de besturing en hoe de feel en 6dof ondersteuning verbeterd gaat worden in de (zeer binnenkorte) toekomst, de besturing is echt alles behalve arcade.

Maar goed nu maar weer terug naar Elite. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 165097 op 09-06-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Mensen zouden in plaats van te bekvechten over hoe SC beter is dan E:D of andersom beide spellen moeten spelen. Het is hetzelfde als het eeuwige xbox tegen psn geneuzel.Koop ze gewoon lekker allebei of wat je vrienden spelen.

Ik heb de pre-alpha gespeeld en volgens mij heeft SC die DFM er veel te vroeg uitgegooid.

Ik zit ook in de premium beta van E:D en met mijn hotas vind ik het allemaal heerlijk te besturen.
Helaas is het hele handel gebeuren een beetje dood doordat alle 12k backers in maar 5 systemen traden.
Daarnaast is het uitkomen van supercruise soms niet te doen. Hij blijft bij mij dan tijden hangen, waarschijnijk door de netcode.
Ik hoop dat binnenkort het minen wordt geintroduceert. Op een planetaire ring afvliegen en dan denken he dat is stof. Je komt dichterbij en alle stofvlekjes blijken enorme asteroiden. Dan vind ik nog steeds heel gaaf.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Bovenstaande quote was niet bedoeld om een 'sc vs elite' debat te ontlokken maar meer om een snelle indicatie te geven van de verschillen (die overigens inderdaad met een korreltje zout genomen mogen worden).

Back on track: de E3 trailer! Mooi om te zien hoe groot die schepen wel niet zijn. Overigens allemaal ingame footage, maar wel bewerkt: zo is het voor spelers nog niet mogelijk om een externe camera te gebruiken en kan je ook nog niet het schip uit.

Bekijk op YouTube
E3 2014 Trailer

[ Voor 15% gewijzigd door Ervig op 11-06-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vet! Wist niet eens dat ze op de E3 stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Ook ik ben een backer van zowel SC als ED.
Ik weet zeker dat ik me in beide games enorm ga vermaken.
Vergelijkingen tussen beide zijn vrijwel altijd gekleurd dus altijd met een flinke korrel zout nemen.

Omdat ik in ED als premium beta net iets meer kan doen dan alleen maar dogfighting ben ik daar nu meer in te vinden. In SC krijg ik mij Logitech Force 3D pro niet aan de praat en K/M besturing vind ik daar niet optimaal gezien het feit dat ik niet eens voorbij wave 1 van de Vanduul swarm kom (maar dat kan ook aan mijn vliegkunsten liggen natuurlijk (of het gebrek daaraan)).

Ik blijf het geweldig vinden om de voortgang van beide games op de voet te volgen. De super Amerikaanse bombarie voor SC en de super Engelse bescheidenheid voor Elite.
Dat maakt het al 2 totaal verschillende ervaringen.

Leuk om te lezen dat velen hier op Tweakers ook zowel ED als SC een warm hard toedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roepie88 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:38:
In SC krijg ik mij Logitech Force 3D pro niet aan de praat en K/M besturing vind ik daar niet optimaal gezien het feit dat ik niet eens voorbij wave 1 van de Vanduul swarm kom (maar dat kan ook aan mijn vliegkunsten liggen natuurlijk (of het gebrek daaraan)).
Raar, ik heb dezelfde joystick en bij mij werkte het meteen zonder ook maar iets te tweaken. Wat kan helpen is de "USER" map verwijderen in de installatiefolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik hen ook beide gebacked, maar ga geen 100 euro voor een beta betalen :) Als ze willen dat ik kom testen dan mogen ze mij betalen ipv andersom...

Basic game voor E:D, en de Aurora LN voor SC. De rest vd SC schepen verdien ik wel in game.

En vergeet natuurlijk X: Rebirth niet! Ook weer een hele andere kijk op een universum waar je lekker een empire aan space stations kan bouwen. Sinds december heb ik het niet gespeeld, tot laatst patch 2.0 uit kwam. Er is gelukkig veel gefixt en het is leuk speelbaar nu :)

[ Voor 7% gewijzigd door pirke op 11-06-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Anoniem: 165097 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:38:
[...]

Raar, ik heb dezelfde joystick en bij mij werkte het meteen zonder ook maar iets te tweaken. Wat kan helpen is de "USER" map verwijderen in de installatiefolder.
Bedankt voor de tip. Vanavond meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 165097 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:09:
Inderdaad veel onzin in die wikia post. Verder volledig eens met dahakon. Ik kijk enorm uit naar beide games. Maar de anti-Star Citizen internet crusade irriteert me. Misschien omdat ze zoveel geld hebben? Waarschijnlijk. Het is gewoon nergens voor nodig.
Ach zelf irriteer ik me weer aan het aantal SC fanboys dat op het internet te vinden is.

Ik ben nu SC backer, maar ik ben zwaar teleurgesteld in het flight model ervan. Voeg daaraan toe hoe verschrikkelijk veel er beloofd wordt, en ik ben heel erg bang dat het uiteindelijk een samenraapsel wordt van niet half werkende onderdelen waarbij de basis gewoon niet goed werkt. Hopelijk zit ik ernaast, maar dat is wel het idee wat ik krijg.

En vandaar dat ik weer eens hier aan het kijken ben. Ik vind het wel jammer dat zover ik weet bij E:D nog minder dan bij SC empire building mogelijk zal zijn. Aan de andere kant van wat ik begrijp is het flight model wel enorm veel beter, en daar begint het toch bij. De premium beta vind ik een stukje te prijzig, dus maar afwachten voor de reguliere beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet om hier een hele SC discussie te houden. Maar het probleem van SC is niet zozeer de flight model, want die ondersteunt wel de 6dof achtige Elite besturing. Het probleem is dat het overliggende IFCS systeem en de controls nog niet op een juiste manier gebruik maken van het onderliggende thruster model. Daarom loopt het nog niet lekker.

Daarom is het zo jammer dat zoveel mensen al nu hun directe conclusies trekken op basis van een pre alpha, terwijl alles sterk verbeterd gaat worden. Wat dat betreft wel eens met WillemAthome dat ze het gewoon nog niet hadden moeten uitbrengen tot het 1.0 kwaliteit was. Maarja, dan waren de mensen nog bozer waarschijnlijk.

Het is wel mooi voor Elite dat ze de besturing vanaf de eerste alpha release goed voor elkaar hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ik denk niet dat er iemand is die al conclusies heeft getrokken hoor.. Iedereen kijkt een beetje naar beide volgens mij..

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.