• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12 13:49

Wailing_Banshee

You're Next

icecreamfarmer schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:54:
[...]

Onze tv kan die bestanden van de humax niet lezen. Is ook een vrij obscuur formaat.
TS is een vrij standaard formaat...
MPEG transport stream (MPEG-TS, MTS or TS) is a standard container format for transmission and storage of audio, video, and Program and System Information Protocol (PSIP) data.[6] It is used in broadcast systems such as DVB, ATSC and IPTV.
Het enige nadeel is dat je het eraf moet halen via FTP en dat hij dus geen DLNA heeft.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

SMSfreakie schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:14:
[...]

hier is het ook nog steeds 180/18... en dat 12km vanaf sneek :+
vanochtend een reset gegeven en bij mij wel 200/20 in sneek :)

Jsunnyreports

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

dejong12 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:25:
[...]

Hoe pak ik dit het beste aan? Als ik nu kies voor Ai1 plus, zijn mijn gegevens automatisch ingevuld omdat ik ben ingelogd. Ben ik er nu zeker van dat de korting in gaat? Of moet ik niet ingelogd zijn en dan ervoor kiezen dat ik geen Ziggo producten heb?
Ik ben hier begonnen gisteravond bij de overstap naar Ai1p, bij stap 1 kun je dan inloggen.
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/plus

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 20:24

icecreamfarmer

en het is

Wailing_Banshee schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 07:35:
[...]

TS is een vrij standaard formaat...

[...]

Het enige nadeel is dat je het eraf moet halen via FTP en dat hij dus geen DLNA heeft.
Dat lukt dus wel via de dlna server van de humax.
Mijn tv krijgt hem echter niet afgespeeld.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

icecreamfarmer schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:29:
[...]

Dat lukt dus wel via de dlna server van de humax.
Mijn tv krijgt hem echter niet afgespeeld.
Ah, wij hebben nog een oudere Humax, die geen DLNA heeft.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:50
W3ird_N3rd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:33:
[...]

Als je het via Mijn Ziggo doet krijg je helemaal geen aanbieding.

Als je korting (of een gratis/goedkope ?huur? decoder/recorder) wil hebben moet je bellen. Dan krijg je er ook meteen een jaarcontract bij.
zelfde hier, heb gebeld en krijg nu wel de korting, ondanks dat ik nog in mijn eerste jaar bij ziggo zit

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12 20:27
Ook alhier (Venray) de nieuwe snelheden 121/12Mbs.

Bemerkte wel dat mijn IP adres veranderd is. Hebben meer mensen dat?
raven22 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:59:
[...]

zelfde hier, heb gebeld en krijg nu wel de korting, ondanks dat ik nog in mijn eerste jaar bij ziggo zit
Dan moet je gewoon de administratie hebben toch ?
Van de week maar eens bellen :D

2250 WP Zuid PVoutput

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:50
MdO82 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:24:
[...]

Dan moet je gewoon de administratie hebben toch ?
Van de week maar eens bellen :D
ja en heb gezegd dat ik van z1 naar a-in-1-plus wil, was geen probleem, gaat volgende week in, krijg dan ook een telefoonnummer maar die ga ik niet gebruiken (zit al bij cheapconnect en freevoipdeal ;) )

[ Voor 30% gewijzigd door raven22 op 26-02-2015 09:28 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:02
posttoast schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:57:
Even resetten in Den Haag en... Geen verbinding meer. Modem upstream en downstream lampjes blijven uit. Dat is niet helemaal waar ik op hoopte. Morgen maar weer proberen en desnoods Ziggo bellen...
Pfff, gelukkig, vanmorgen nog een keer mijn modem gereset en ik heb weer verbinding. Nog steeds 180mbit, maar dat is nog altijd beter dan 0mbit.

omniscale.nl

• EucalyptaVIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-12 15:50
Hier nog niet in Hoogezand, nog steeds 180/18

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Hier in Bedum ook snelheid verhoging van 90 naar 120.
raven22 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:26:
[...]

ja en heb gezegd dat ik van z1 naar a-in-1-plus wil, was geen probleem, gaat volgende week in, krijg dan ook een telefoonnummer maar die ga ik niet gebruiken (zit al bij cheapconnect en freevoipdeal ;) )
Eens kijken wat er dan mogelijk is voor de huidige (lange tijd) Ai1plus klanten ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Verwijderd

agaam schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:14:
Hier in Bedum ook snelheid verhoging van 90 naar 120.
Ik woon in een naastgelegen dorp maar hier is de snelheid nog niet omhoog. Aan de andere kan vraag ik mij af of ik er ook werkelijk wat aan heb. Ik heb het altijd gedaan met een basis abonnement en tot nu toe is daar alles mee gelukt. Ik heb twee computer bedraad en wat mobiele telefoons op het Cisco modem/router en dat werkte altijd goed. Downloaden doe ik ook en ja dat is nu met een Z2 abonnement wel sneller. Maar ook nodig?

Ik weet niet. Ik wacht tot het basis abonnement omhoog gaat en dan ga ik downgraden. MOcht ik in de toekomst verhuizen en ik kan en goede xDSL verbinding krijgen dan gaat Ziggo er helemaal uit en ga ik over op xDSL en schotel.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:51

TheVMaster

Moderator WOS
Hier in de Noordoostpolder ook van 180/18 naar 120/20....nog maar 3 maanden en dan komt de volgende verhoging, oohw.....wacht dan stap ik over naar glasvezel :+

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 21:28
michaell958 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:20:
Iemand in de omgeving bollenstreek ( Lisse ) al de nieuwe snelheden?, Ik zit nu in Frankrijk op vakantie.. Ik kan hem niet resetten vanaf hier :P
Yup. Eigenlijk overbodig om het te vragen, want elke regio die overgezet is, heeft ook (voor Ziggo klanten dan) de nieuwe snelheden gekregen. :)

http://specs.tweak.to/5253

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Ik had problemen met het downloaden van torrents. Eerder geen problemen gehad, maar plotseling bleef Utorrent op connecting to peers hangen. Ik las dat iemand in de Ubee de firewall op LOW had gezet. Dit heb ik getest en het werkte, ik kon meteen weer downloaden.

Kan het kwaad om hem op LOW te zetten?

Verwijderd

Der Rudi schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:23:
Ook alhier (Venray) de nieuwe snelheden 121/12Mbs.

Bemerkte wel dat mijn IP adres veranderd is. Hebben meer mensen dat?
Had ik ook, na nog een restart krijg ik weer mijn oude IP :)

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12 09:37

dCY

Damocles.NL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:02:
Ik had problemen met het downloaden van torrents. Eerder geen problemen gehad, maar plotseling bleef Utorrent op connecting to peers hangen. Ik las dat iemand in de Ubee de firewall op LOW had gezet. Dit heb ik getest en het werkte, ik kon meteen weer downloaden.

Kan het kwaad om hem op LOW te zetten?
Ik zou high laten staan en een port-redirect aanmaken.
Stukje veiliger.

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-12 09:35

BvH

Sjowhan schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:52:
[...]

Yup. Eigenlijk overbodig om het te vragen, want elke regio die overgezet is, heeft ook (voor Ziggo klanten dan) de nieuwe snelheden gekregen. :)
Dat is helaas niet zo, hier in (zuid) Lisse zijn de frequenties wel omgezet maar blijft de snelheid nog steeds op 180/18 in de meting. Voor vannacht zijn er wel werkzaamheden aangekondigd dus wellicht is het wachten daar op.

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:08
In Woerden een paar weken geleden al omgezet qua TV maar nog 90/9 hier na modem reset.

Ik zag 1 melding dat het IP adres was veranderd met de nieuwe snelheid, hebben er meer dat gehad?

Verwijderd

KvdnBerg schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:41:
In Woerden een paar weken geleden al omgezet qua TV maar nog 90/9 hier na modem reset.

Ik zag 1 melding dat het IP adres was veranderd met de nieuwe snelheid, hebben er meer dat gehad?
Hier ook, daarna nog een keer een power cycle gedaan en toen had ik weer mijn oude IP (met de nieuwe snelheid uiteraard).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 11:43 ]

• JorisD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-12 14:54
KvdnBerg schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:41:

Hier dan weer niet. Eén keer de power eraf gehaald en daarna nieuwe snelheid met zelfde IP adres.

• ThaHandy
  • Laatst online: 05:55

ThaHandy

Discovery Channel

Nou, niet zo 1.2.3. ;)

Dit is een EPC3928AD modem. Als je deze opnieuw opstart kan je inloggen en zie je DOCSIS Status Tab waar je voor ca. ~10 seconden toegang hebt tot status pagina met CM config instellingen voordat de instellingen actief zijn en niet meer toegankelijk zijn :)

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:26
In Den Bosch en Tilburg nieuwe snelheden na reboot. Ook oude IP in beide gevallen. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Phuuz
  • Laatst online: 06-11 21:23
chaoscontrol schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:05:
In Den Bosch en Tilburg nieuwe snelheden na reboot. Ook oude IP in beide gevallen. :)
Heb hier alleen verhoging (5051) in upload.. belletje naar Ziggo waard?

• easyriider
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:43:
Hier in de Noordoostpolder ook van 180/18 naar 120/20....nog maar 3 maanden en dan komt de volgende verhoging, oohw.....wacht dan stap ik over naar glasvezel :+
Dan heb je een downgrade gehad. ;)

• TOMMY1985
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12 16:13
Zojuist de doos van alles in 1 binnen gekregen voor de Z2 + TV en vroeg telefonisch om de Humax en ik heb de Humax IDR-5200C binnen gehad. Er zit een extra oranje sticker op zonder iets erop.
Modem is de Ubee EVW3210.

Lisse Live 4400Wp ZZW

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-12 12:35
Gereset in 2741, maar nog geen nieuwe snelheid op Alles-in-1. We zijn vorige week overgegaan met de zenders. Hoe lang moet dat modem uit om het op te pakken?

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-12 11:49

Coffee

Coffee

Sjowhan schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:52:
[...]

Mijn regio is al overgezet maar ik ontvang (na een reset) nog steeds de 90/9 snelheden!

Wat opzicht niet traag is..

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-12 01:19
Coffee schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:10:
[...]

Mijn regio is al overgezet maar ik ontvang (na een reset) nog steeds de 90/9 snelheden!

Wat opzicht niet traag is..
Een hard reset geprobeerd? kan namelijk echt wel helpen. dan haalt het modem ook een nieuw firmware automatisch binnen van Ziggo.. doe even een 15 sec reset :)

[ Voor 21% gewijzigd door michaell958 op 26-02-2015 13:15 . Reden: Hier heb je wat aan :) ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

michaell958 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:14:
[...]

Ik vond 90/9 eigenlijk wel snel genoeg :)
Het 90 deel wel, die 9 mag van mij wel een stuk hoger :P

• michaell958
Wailing_Banshee schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:15:
[...]

Het 90 deel wel, die 9 mag van mij wel een stuk hoger :P
Sneller is altijd beter!, Wij blijven voorlopig nog bij Alles-in-1 Plus,

Snel genoeg :D

Verwijderd

Nog geen verhoging in regio 9713, ook niet na modemreset.

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28

Flitskikker

Forumkikker

Hier in Leiden (2312) na volledige reset ook nog steeds 90/9. : (

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:02
[...]

Een hard reset geprobeerd? kan namelijk echt wel helpen. dan haalt het modem ook een nieuw firmware automatisch binnen van Ziggo.. doe even een 15 sec reset :)
Hard reset is gewoon 15 seconden of langer de stroom eraf dus?

omniscale.nl

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-12 17:18
Hier ook nog geen verhoging in regio 4715 (Rucphen, eigenlijk Roosendaal, waar ik wel meldingen van lees dat het doorgevoerd is). Wel geharmoniseerd 30 januari 2015..

[ Voor 35% gewijzigd door gerbenp op 26-02-2015 13:39 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

Allemaal heel leuk, wel of geen snelheidsverhoging...
Maar kunnen we dit niet beter in een eigen topic gaan aangeven, dan blijft dit topic gevrijwaard van niet zo heel veel ter zakendoende meldingen.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Damocles.NL
dCY schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:10:
[...]

Ik zou high laten staan en een port-redirect aanmaken.
Stukje veiliger.
Ja, lijkt mij ook. In de Ubee bij portforwarding gekeken. Gezocht op internet, maar kan niet vinden welke poorten het betreft. In uTorrent bij verbinding gekeken naar de gebruikte poort. Als ik die toevoeg zie ik niks veranderen.

Wanneer ik firewall weer naar low zet dan start de download direct. Het zit hem daar dus wel duidelijk in. Maar ik heb hem toch liever op high staan en dan de poorten regelen.

Maar van zowel uTorrent als de beide versies van Popcorn Time kom ik er niet uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Damocles.NL op 26-02-2015 14:02 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003

icecreamfarmer

en het is

Phuuz schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:10:
[...]

Heb hier alleen verhoging (5051) in upload.. belletje naar Ziggo waard?
Klink als een slechte wireless verbinding. Ik had hetzelfde ook 5051.
Heb nog niet bekabelt getest.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
Blijft die dan ook in bridge modus?

• Phuuz
  • Laatst online: 06-11 21:23
icecreamfarmer schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:11:
[...]

Klink als een slechte wireless verbinding. Ik had hetzelfde ook 5051.
Heb nog niet bekabelt getest.
Heb alles getest, alleen met modem bekabeld, met Apple Airport Extreme (ac) draadloos ac, heb rare fluctaties in download snelheid sinds gisteren nacht (upgrade) voorheen altijd erg stabiele internet gehad.

Mensen in mijn omgeving hebben wel de verhoging in downloadsnelheid gekregen, dus maar even gebeld naar Ziggo. Monteur komt langs om te kijken wat er aan de hand is.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 11:40
SooK schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:46:
Jawel hoor :)

Nickname does not reflect reality

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:49
Bullet NL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:39:
Allemaal heel leuk, wel of geen snelheidsverhoging...
Maar kunnen we dit niet beter in een eigen topic gaan aangeven, dan blijft dit topic gevrijwaard van niet zo heel veel ter zakendoende meldingen.
Is er al (deels): Fusie Ziggo en UPC: gevolgen voor de consument

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12 22:03
Hallo mensen,

Sinds vandaag dan eindelijk Ziggo met alles in een Plus 90/9

Nu weet ik dat je draadloos niet snel aan de 90mbits zit met downloaden...alleen heb ik nu alleen via de powerline adapter op mijn pc maar 38mbits, ook als ik hem aansluit aan de Netgear range extender.
Alle andere mobiele apparaten komen ook ver onder de 90mbits.

Heb Ziggo al gebeld en rechtstreeks verbonden zijn met de router via UTP haal ik dus 114mbits...

Weet iemand of ik iets in de router instellingen moet wijzigen of wat er mogelijk de oorzaak kan zijn? Het betreft BTW om een Cisco router.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-12 20:26
mcgloud schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:49:
Hallo mensen,

Nu weet ik dat je draadloos niet snel aan de 90mbits zit met downloaden...alleen heb ik nu alleen via de powerline adapter op mijn pc maar 38mbits, ook als ik hem aansluit aan de Netgear range extender.

Heb Ziggo al gebeld en rechtstreeks verbonden zijn met de router via UTP haal ik dus 114mbits...

Weet iemand of ik iets in de router instellingen moet wijzigen of wat er mogelijk de oorzaak kan zijn? Het betreft BTW om een Cisco router.
Het modem heeft dus wel de goede snelheid, echter de powerlijnset/wifi niet. Dan moet je daar zoeken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-12 11:49
mcgloud jouw probleem ligt niet bij Ziggo maar is inherent aan de techniek die je gebruikt (WiFi + powerline). Kijk even in de sectie Netwerken hier komt dagelijks een soortgelijk topic voorbij.

Wil je je volledige snelheid halen dan werk je het beste bekabeld. Vaste computers dus alvast een kabelaansluiting geven. Voor je WiFi kan je een 802.11ac router neerzetten al haal ik zelf met het standaard Ziggo modem (Ubee EVW321b) ook met gemak 100 mbit/s. De Cisco EPC3928 van jou kan dit ook. Dit is dan wel op de 5 GHz band.

Let er op dat de ontvangende kant (pc, laptop, smartphone) meestal de bottleneck is. Ze gebruiken vaak antieke standaarden (2,4 GHz only met 1 antenne en dus ook max 72 mbit/s) dus in die gevallen dien je ook de ontvangende kant van een goede WiFi kaart te voorzien bij voorkeur ook 802.11ac om het lekker toekomstbestendig te houden.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

mcgloud schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:49:
Hallo mensen,

Wanneer je beraad die 114Mbit haalt heb jij dus al de nieuwe hoge (120 Mbit) download snelheid.
Om via wifi de volledige snelheid te halen heb je specifieke apparatuur nodig, de Ziggo Cisco router gaat je daar niet mee helpen. Je zal bijvoorbeeld voor je draadloze gebeuren dus moet investeren een WIFI-AC producten. (zowel router als netwerk kaart)

Veel powerline adapters werken op half-duplex, je zal even op moeten geven welk type adapter je hebt...

• mcgloud
Bullet NL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:56:
[...]

Wanneer je beraad die 114Mbit haalt heb jij dus al de nieuwe hoge (120 Mbit) download snelheid.
Om via wifi de volledige snelheid te halen heb je specifieke apparatuur nodig, de Ziggo Cisco router gaat je daar niet mee helpen. Je zal bijvoorbeeld voor je draadloze gebeuren dus moet investeren een WIFI-AC producten. (zowel router als netwerk kaart)

Veel powerline adapters werken op half-duplex, je zal even op moeten geven welk type adapter je hebt...
Eentje van Icidu. De NI-707525
Maar de meneer van Ziggo aan de telefoon zei al dat dit een half-duplex adapter is...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je hoeft niet perse de nieuwste en duurste router en adapter te kopen als je dat wat te gortig is.
Ik haal zelf met een 5e generatie AirPort Extreme uit 2011 en een MacBook uit 2012 een verdieping hoger nog prima de max van Ziggo via wifi:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4172977546.png

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12 16:58
fsfikke schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:32:
Je hoeft niet perse de nieuwste en duurste router en adapter te kopen als je dat wat te gortig is.
Ik haal zelf met een 5e generatie AirPort Extreme uit 2011 en een MacBook uit 2012 een verdieping hoger nog prima de max van Ziggo via wifi:
[afbeelding]
Alleen wel met een ping die 3x hoger uitvalt dan normaal. Dan zou ik zelf toch overschakelen naar een powerline oplossing. Nu heb je net een satelliet verbinding (overdrijving) :P.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 26-02-2015 17:22 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• michaell958
SooK schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:46:
[...]

Ja

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-12 09:52
Hier is alleen de uploadsnelheid hoger geworden... Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/b65aug.png

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ruvansin schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:28:
Hier is alleen de uploadsnelheid hoger geworden... [afbeelding]
Hier kunnen we niet zoveel mee, geef ff meer info over je situatie qua apparatuur enzo...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:27
Gaat nu heel tweakers hier zeggen dat hij nieuwe snelheid heeft na harmonisatie? Lijkt mij persoonlijk beetje overbodig en moet ik bijna 5 pagina's voor klikken...

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12 18:47
Was er bij jullie vannacht ook een probleem met Google services? Alle Google sites(Apps, Gmail, search, play, youtube etc.) lagen er bij mij uit. Geprobeerd via kabel en 3G, via beide verbindingen onbereikbaar.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

sdk1985 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:22:
[...]

Alleen wel met een ping die 3x hoger uitvalt dan normaal. Dan zou ik zelf toch overschakelen naar een powerline oplossing. Nu heb je net een satelliet verbinding (overdrijving) :P.
Hm dat was toevallig die test, was bekabeld hetzelfde. Via de Ziggo speedtest geeft ie nu 10-15ms via wifi.
Ik speel toch geen spelletjes :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-12 09:52
Bullet NL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:38:
[...]

Hier kunnen we niet zoveel mee, geef ff meer info over je situatie qua apparatuur enzo...
Het gaat om een Ubee EVW320B Wi-Fi modem die in bridge modus staat i.c.m. een Asus RT-N66U router. De PC waar ik de speedtest op uitvoer is weer met een kabel verbonden met de router en heeft een gigabit netwerkkaart.

Ik heb een power cycle gedaan bij zowel de modem als de router.

De downloadsnelheid is precies hetzelfde als voorheen (rond de 92-93 Mbit), de uploadsnelheid is echter gestegen van 8 naar 12 Mbit.

[ Voor 9% gewijzigd door ruvansin op 26-02-2015 18:05 ]

• mcgloud
Iemand een suggestie voor een goede draadloze router die ik dan in bridge modus kan zetten met onze Cisco modem? (of andersom hoe je het ook noemt)

Dit is dus puur en alleen om zo dichter tegen die 120/12 (90/9) mbits te zitten...

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12 16:58
fsfikke schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:46:
[...]

Hm dat was toevallig die test, was bekabeld hetzelfde. Via de Ziggo speedtest geeft ie nu 10-15ms via wifi.
Ik speel toch geen spelletjes :p
In de tijd van SSD is het natuurlijk zonde als je vervolgens 20ms extra aan het wachten bent op je internet verbinding.

Maar bij mij is het ook niet helemaal stabiel. Had vroeger met adsl van Tele 2 ook een ping van rond de 30, bij KPN en BBNED was het rond de 20 en bij Ziggo in het begin rond de 5ms. Dit jaar is hij gestegen naar 10-15ms :? .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• agaam
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

mcgloud schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:03:
Iemand een suggestie voor een goede draadloze router die ik dan in bridge modus kan zetten met onze Cisco modem? (of andersom hoe je het ook noemt)

Dit is dus puur en alleen om zo dichter tegen die 120/12 (90/9) mbits te zitten...
Ik heb dus altijd draadloos gewerkt met de Cisco modem, en dat ging dus niet goed heb nu een tp link archer c5, alles draad aangesloten, en haal de volle snelheid, telefoon tablet draadloos. en nooit geen problemen meer.

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12 18:56
timmie1 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:45:
Was er bij jullie vannacht ook een probleem met Google services? Alle Google sites(Apps, Gmail, search, play, youtube etc.) lagen er bij mij uit. Geprobeerd via kabel en 3G, via beide verbindingen onbereikbaar.
Klopt, incl de dns service. Was rond 3u toen ik het opmerkte.
Wellicht een vraag die niet helemaal hier thuis hoort, maar meer in het netwerk topic, maar wellicht dat jullie hier al een oplossing voor hebben ;).

Ik moet namelijk een coax kabel en een netwerkkabel door 1 pvc buis leggen naar de woonkamer.
Indien mensen hier zijn die dit ook al gedaan hebben, welke kabels gebruiken jullie hiervoor ?

Nogmaals wellicht iets wat niet helemaal hier hoort, maar omdat het met coax en netwerk te maken heeft twijfel ik hier ook een beetje over ;)

Hoort denk ik meer in Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3 thuis :)

[ Voor 15% gewijzigd door MdO82 op 26-02-2015 19:04 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MdO82 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:36:
Wellicht een vraag die niet helemaal hier thuis hoort, maar meer in het netwerk topic, maar wellicht dat jullie hier al een oplossing voor hebben ;).

Ik moet namelijk een coax kabel en een netwerkkabel door 1 pvc buis leggen naar de woonkamer.
Indien mensen hier zijn die dit ook al gedaan hebben, welke kabels gebruiken jullie hiervoor ?

Nogmaals wellicht iets wat niet helemaal hier hoort, maar omdat het met coax en netwerk te maken heeft twijfel ik hier ook een beetje over ;)
Het hoort niet echt in een specifiek Ziggo topic thuis verwacht ik maar je zoekt mogelijk iets zoals;

Afbeeldingslocatie: http://www.coaxcombikabel.nl/media/catalog/product/cache/6/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/i/file_39_1.jpg

Testing, one, two ...

Verwijderd

sdk1985 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:04:
[...]

In de tijd van SSD is het natuurlijk zonde als je vervolgens 20ms extra aan het wachten bent op je internet verbinding.

Maar bij mij is het ook niet helemaal stabiel. Had vroeger met adsl van Tele 2 ook een ping van rond de 30, bij KPN en BBNED was het rond de 20 en bij Ziggo in het begin rond de 5ms. Dit jaar is hij gestegen naar 10-15ms :? .
10-15ms is gewoon netjes hoor ;)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een Ziggo modem(Ubee) in bridge mode, en vroeg me af of je ergens kan zien in het modem op welke snelheid hij zit (180 of 200mbit)

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12 20:01
In Leiden ook de upgrade gehad van mijn pluspakket nu 120/12

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-12 09:58

elsinga

=8-)

Hier in Ziggo Sneek (8464) ook na een reset van 90/9 naar 120/12. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 22:53
Ziggo Groningen ook om naar 120/12

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-12 17:22
Beverwijk nog niet, maar 90 is meer dan genoeg om te internetten en series kijken.
shadowman12 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:18:
Ik heb een Ziggo modem(Ubee) in bridge mode, en vroeg me af of je ergens kan zien in het modem op welke snelheid hij zit (180 of 200mbit)
Denk niet dat dit in het modem te zien is.
Kan je alleen dmv speedtest zien

2250 WP Zuid PVoutput

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-12 19:00
Vóór de snelheidsverhoging die ik sinds vandaag heb, had ik al een paar maanden enorm veel last van uncorrectables in het modem. Gemiddeld zo'n 500 per 24 uur. De uncorrectables waren ook altijd een factor 5 - 10 hóger dan de correctables. Toch nergens last van qua dataverkeer (downloads) en/of TV signaal.
Vreemd! Ergens toch een flinke storing in de installatie.

Ziggo: "Onze naam is haas", "Wij weten van niks", "Uw signaalwaardes zijn uitstekend, zien we vanaf hier".
Ik heb een dikke week lang getroubleshoot en de complete huisinstallatie volledig nagelopen. Ieder stekkertje, ieder kabeltje, iedere einddoos, versterker, etc. Overigens alles Hirschmann.

De mogelijke "oorzaak" was uiteindelijk tot het AOP of het modem beperkt.
Ik stond nét op het punt om Ziggo te bellen om in eerste instantie een nieuw AOP + datafilter te regelen.

Dus vandaag nog even testen. Hé? Wat is die downloadsnelheid hoog?
Oh ja, de snelheidsverhoging (nu 120.5 / 12.4)

Nu opeens géén enkele last meer van uncorrectables! Er draait nu al vier uur op de achtergrond een 1000GB download vanaf een testserver. 1 correctable tot nu toe.

De oorzaak van de hoge uncorrectables was dus al die tijd het binnenkomende Ziggo-signaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 26-02-2015 22:27 ]

• Masimo
Hier (ik heb die van tele2 gepakt)

[ Voor 51% gewijzigd door Masimo op 26-02-2015 22:30 ]

Ah, die dus ;) dacht een andere omdat je het had over 4 uur .
Dat doe je doormiddel van een script of klik je hem om de zoveel tijd eens aan ? :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Masimo
Ik heb 'm gewoon aangeklikt en laten binnenrollen via IE11.

Ik heb trouwens blijkbaar te vroeg gejuicht. Het heeft een paar uur zonder issues gedraaid, maar nu beginnen de correctables/uncorrectables weer op te lopen. Uncorrectables weer een factor 5 hoger dan de correctables.
Niet op alle frequenties trouwens. Met name 244, 260 en 268 MHz. Modem is op UMU-01 aangesloten. Signaalsterkte over alle kanalen is gemiddeld -3 dB, SNR 40.

Mocht iemand oplossingen hebben, hoor ik die graag.

Update 23:28: Het oplopen van de uncorrectables lijkt weer gestopt. Ik zal het in eerste instantie maar eens tot na het weekend bekijken. Mogelijk nog wat hick-ups vanwege de snelheidsverhoging.

[ Voor 94% gewijzigd door Masimo op 26-02-2015 23:29 ]

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-12 09:04
vanochtend i.v.m vreemde problemen door een ziggo monteur (ja echt :9 :D ) mijn AOP opnieuw aangesloten en opzich de signaalwaardes zijn zeer goed te noemen.. 0(!) uncorrectables, echter na een reboot heb ik nu een 60/12 verbinding i.p.v. 120/12 terwijl ik nooit problemen gehad heb met de 90/9 te halen.. best bijzonder na het weekend eens kijken of het opgelost is en hier de reacties in de gaten houden

overigens zit ik in het 5032 postcode gebied

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR Microreflections
1   Locked  QAM256  276000000 Hz    -5.2 dBmV   40.3 dB -33 dBc
2   Locked  QAM256  228000000 Hz    -7.0 dBmV   39.5 dB -30 dBc
3   Locked  QAM256  236000000 Hz    -6.9 dBmV   39.7 dB -31 dBc
4   Locked  QAM256  244000000 Hz    -6.6 dBmV   39.9 dB -30 dBc
5   Locked  QAM256  252000000 Hz    -6.3 dBmV   39.9 dB -30 dBc
6   Locked  QAM256  260000000 Hz    -5.9 dBmV   40.3 dB -29 dBc
7   Locked  QAM256  268000000 Hz    -5.6 dBmV   39.9 dB -29 dBc
8   Locked  QAM256  284000000 Hz    -5.1 dBmV   40.3 dB -35 dBc
Correctables    Uncorrectables
3   0

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4173978743.png

[ Voor 43% gewijzigd door Reloader op 26-02-2015 23:26 ]

• Mentalist
  • Laatst online: 21:07
grun93 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 04:49:
Natuurlijk wel, want hij is gewoon een nieuwe klant voor alles-in-een. De manier maakt geen bal uit, en de gekozen korting komt ook gewoon in het overzicht te staan. Ik spreek nu uit eigen ervaring. Je bent in de war met bestaande klanten die al jarenlang klant zijn en hemel en aarde bewegen om ook maar een cadeautje te krijgen omdat ze vinden dat trouwe klanten ook wel eens een mazzeltje mogen hebben. Dan moet je idd bellen, en een enkele keer lukt het, vaak ook niet.
Nu weet ik ook niet hoe het nu zit en wat exact de procedure bij Ziggo is (ik weet zelf namelijk ook niet meer exact welke methode ik steeds heb gevolgd), maar het is niet ongebruikelijk dat als je niet specifiek vraagt om $actie dat je 'm dan ook niet krijgt.

Er zijn genoeg TV-only klanten die zonder na te denken internet/bellen erbij nemen via MijnZiggo zonder door te hebben dat ze daarbij (iig icm met een jaarcontract) recht hadden gehad op een actievoordeel. Dat is voor Ziggo dan natuurlijk zuivere winst.

Daarom dus: bellen. Nu weet ik niet zeker of het bij Ziggo ook zo gaat, of zo ging, of dat je op internet gewoon hetzelfde voordeel krijgt.. Maar als je belt weet je het zeker.

Mocht je op internet hetzelfde voordeel krijgen, dan maakt het inderdaad niet uit. Maar daar kan je niet altijd blind vanuit gaan. :)

Mijn ouders kregen (lang geleden) een brief van Ziggo of toen nog Essent denk ik, dat de gemeente Essent toestemming had geven om de tarieven te "harmoniseren". Dat wil zeggen verhogen van €12 naar €16 zonder dat de klant daar ook maar ene bal aan had. Maarrrr de gemeente had wel even iets moois uit de onderhandeling weten te slepen: Essent moest iedere abonnee een gratis decoder voor digitale TV aanbieden òf een jaar gratis telefonieabonnement!

De brief daarover is hetzij nooit aangekomen of mijn ouders hebben hem weggegooid omdat ze dachten dat het reclame was. Geen gratis decoder en geen gratis telefonie. Wel de prijsverhoging moeten incasseren. En vriendelijk bedankt gemeente*. Moraal van dit verhaal: wil je je voordeeltje, dan moet je er vaak actief achteraan.

* En hoe idioot moet je zijn om hier in mee te gaan? Welke wethouder heeft er nu een snoepbaantje bij Ziggo? Waarom zei de gemeente niet gewoon "flikker op, je mag verhogen met de inflatie en verder niks"? We zullen het nooit weten.

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 26-02-2015 23:45 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-12 15:10
ruvansin schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:54:
[...]

Het gaat om een Ubee EVW320B Wi-Fi modem die in bridge modus staat i.c.m. een Asus RT-N66U router. De PC waar ik de speedtest op uitvoer is weer met een kabel verbonden met de router en heeft een gigabit netwerkkaart.

Ik heb een power cycle gedaan bij zowel de modem als de router.

De downloadsnelheid is precies hetzelfde als voorheen (rond de 92-93 Mbit), de uploadsnelheid is echter gestegen van 8 naar 12 Mbit.
Ik had dat ook bij mij lag het aan de kabel tussen het modem en de router. Die was Cat5 en dus kan je nooit sneller als 100Mbit in theorie, praktijk rond de 90Mbit.

Probeer eens met een Cat5e of Cat6 kabel rechtstreeks op je pc vanaf het modem. Dan haal je denk ik wel 120/12.

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoINC08 op 27-02-2015 00:16 ]

Asus G501

• ThaHandy
  • Laatst online: 05:55

ThaHandy

Discovery Channel

hier heb je een paar.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:33
W3ird_N3rd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:38:
[...]

Nu weet ik ook niet hoe het nu zit en wat exact de procedure bij Ziggo is (ik weet zelf namelijk ook niet meer exact welke methode ik steeds heb gevolgd), maar het is niet ongebruikelijk dat als je niet specifiek vraagt om $actie dat je 'm dan ook niet krijgt.

Er zijn genoeg TV-only klanten die zonder na te denken internet/bellen erbij nemen via MijnZiggo zonder door te hebben dat ze daarbij (iig icm met een jaarcontract) recht hadden gehad op een actievoordeel. Dat is voor Ziggo dan natuurlijk zuivere winst.

Daarom dus: bellen. Nu weet ik niet zeker of het bij Ziggo ook zo gaat, of zo ging, of dat je op internet gewoon hetzelfde voordeel krijgt.. Maar als je belt weet je het zeker.
Tja, ik denk daar precies anders over en de praktijk geeft me ook gelijk. Volgens de site ziggo.nl houdt de actie in dat iedereen die nu nog geen alles-in-een abonnee is (en dat de afgelopen zes maanden ook niet geweest is) maar wel alles-in-een klant wil worden, mag kiezen uit een aantal cadeau's zoals een hd-recorder of korting gedurende de eerste zes maanden. In ruil daarvoor belooft de klant dat hij een bepaalde termijn klant blijft. Tijdens het bestelproces via mijnziggo krijg je ook een pagina voor je neus waar het gekozen cadeau aangegeven moet worden. Je krijgt een foutmelding als je die pagina overslaat of geen keuze maakt, het is gewoon niet mogelijk om het voordeel mis te lopen.

Daarbij kun je van alles en nogwat screenshots maken zodat je het bewijs zwart-op-wit hebt. Juist bij gesprekken via de telefoon heb je niks als bewijs, tenzij je je telefoonverkeer opneemt. In een gesprek kunnen ze van alles beweren of beloven en later zeggen dat je het verkeerd begrepen hebt. Overigens krijg je bij ziggo in beide gevallen een bevestiging op papier of email na een paar dagen, netjes.

[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 27-02-2015 05:49 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

shadowman12 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:18:
Nee, dat kun je niet zien.. (itt DSL)

• Damocles.NL
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4174789569.png

Verhoging in Hoorn ook ontvangen. Tevens update van mijn TV kastje.

[ Voor 49% gewijzigd door Damocles.NL op 27-02-2015 08:39 ]

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:41
Utrecht ook 120mbit! :p

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

En zo kom je erachter dat er ergens een kabel in de vloer het niet goed doet... Op mijn PC heb ik nu 120/12 maar m'n man komt niet verder dan 100/12 :D

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12 20:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Op veler verzoek heb ik de topicwarning weer voorzien van een melding over het niet opscheppen met je nieuwe snelheid.. Ik stel voor dat deze maar gewoon permanent blijft staan.

Dus, geen posts meer met "Jeuh ik heb een upgrade gehad"

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:47:
En zo kom je erachter dat er ergens een kabel in de vloer het niet goed doet... Op mijn PC heb ik nu 120/12 maar m'n man komt niet verder dan 100/12 :D
Dat lijkt me meer op een poort die op 100Mbit staat en niet op 1Gb. Hij geeft wel aan dat hij met 1 gigabit verbonden is?

Verwijderd

Reloader schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:24:
vanochtend i.v.m vreemde problemen door een ziggo monteur (ja echt :9 :D ) mijn AOP opnieuw aangesloten en opzich de signaalwaardes zijn zeer goed te noemen.. 0(!) uncorrectables, echter na een reboot heb ik nu een 60/12 verbinding i.p.v. 120/12 terwijl ik nooit problemen gehad heb met de 90/9 te halen.. best bijzonder na het weekend eens kijken of het opgelost is en hier de reacties in de gaten houden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
3   0

[afbeelding]
Lage correctables, dat kan. Maar ik vind je signaalwaardes nou niet zo heel goed. Deze staan op -/- (minus) 5 ~ 7, terwijl die waardes in de buurt van de 0,00 zouden moeten liggen. Op basis daarvan ben ik van mening dat die lage correctables eerder geluk dan wijsheid zijn (geweest).

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gisteren had ik een vraag m.b.t het stoppen van fox sports wat na 3 x via de site aangevraagd te hebben nog steeds niet opgezegd is, dus nam contact op met ziggo. Ik kreeg vrijwel meteen een "aanbieding" om van TV + Z1 naar AIEplus te gaan met een gratis HD recorder en 1/2 jaar korting op mijn abonnement ( 30 euro betalen voor 6 maanden). Ik moest dan wel een contract voor een jaar aangaan.

Ik gaf aan dat dat mijn vraag helemaal niet was maar ik best wilde reageren: ik wens telefonie niet te gebruiken vanwege de toren hoge kosten per minuut onderling bellen (wat voorheen gratis was en ook de reden was dat ik AIE opgezegd heb destijds), een snelheid van 90/9 onzinnig hoog vind, de 30/3 van Z1 is meer dan zat en ik al 3 TV's met CI+ V1.3 heb staan voor opnemen en on demand bekijken. Dat ik ook maanden geleden een nieuwe wifi modem ontvangen had van ziggo, zomaar zonder enig opgaaf van reden. Ik heb al een Ubee modem ( zonder wifi ), naar aller tevredenheid dus deze is overbodig. Deze nieuwe modem kon ik niet meer terug sturen dus moest ik hem "maar in de kast zetten". En, dat ik zeer content ben met mijn maandelijks opzegbaar contract.

Na dit verhaal kreeg ik te horen dat hij mij niet verder kon helpen. Er was nog geen woord besteed aan mijn vraag m.b.t Fox sports. Hij verbond mij even door....

Ik heb de lijn moeten verbreken i.v.m tijdsgebrek, want ik hing al even in de wacht voordat ik deze man te spreken kreeg en had geen tijd meer om nog langer te wachten. Ik ga het maar via het ziggo-gebruikers forum proberen wat ik heb geen twitter of facebook.

Dit is mijn eerste "mindere" ervaring met ziggo sinds jaren.

• Mentalist
  • Laatst online: 21:07
grun93 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 05:37:
[...]

Tja, ik denk daar precies anders over en de praktijk geeft me ook gelijk. Volgens de site ziggo.nl houdt de actie in dat iedereen die nu nog geen alles-in-een abonnee is (en dat de afgelopen zes maanden ook niet geweest is) maar wel alles-in-een klant wil worden, mag kiezen uit een aantal cadeau's zoals een hd-recorder of korting gedurende de eerste zes maanden. In ruil daarvoor belooft de klant dat hij een bepaalde termijn klant blijft. Tijdens het bestelproces via mijnziggo krijg je ook een pagina voor je neus waar het gekozen cadeau aangegeven moet worden. Je krijgt een foutmelding als je die pagina overslaat of geen keuze maakt, het is gewoon niet mogelijk om het voordeel mis te lopen.
Ik had het ook over situaties bij andere bedrijven, niet alleen bij Ziggo. Bij Ziggo specifiek zei ik ook al, weet ik het ook niet precies. Maar het is een heel normale praktijk om klanten die er niet om vragen geen voordeel te geven.
Daarbij kun je van alles en nogwat screenshots maken zodat je het bewijs zwart-op-wit hebt. Juist bij gesprekken via de telefoon heb je niks als bewijs, tenzij je je telefoonverkeer opneemt. In een gesprek kunnen ze van alles beweren of beloven en later zeggen dat je het verkeerd begrepen hebt. Overigens krijg je bij ziggo in beide gevallen een bevestiging op papier of email na een paar dagen, netjes.
Aan die screenshots heb je in de praktijk ook niet veel hoor. Ik had via de site mijn Ai1 omgezet naar TV+internet. De site gaf me hier ook een PDF-bevestiging van die ik nog steeds heb.

Maar volgens de klantenservice staat deze wijziging nergens in het systeem. Maar ik heb een PDF. Maar er staat niets in het systeem. Maar ik heb een PDF.

Pech gehad. Het staat niet in het systeem. Wijziging alsnog via de klantenservice door laten voeren en nu heb ik een bevestiging op papier. Wel een paar dagen langer betalen voor telefonie die ik niet gebruik, maarja, laat dat maar zitten.

Gesprekken opnemen is echter wel verstandig als je de mogelijkheid ervoor hebt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Reloader schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:24:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
3   0

[afbeelding]
Er is weinig mis met je signaalwaarden hoor. -6 (gemiddeld, ongeveer) wil zeggen dat je docsis signaal met 64dBuV binnenkomt op het AOP, waarna de UMU 10db dempt. Is keurig. Het is nou eenmaal niet mogelijk het signaal bij elke klant precies op 0dBmV krijgen.

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
ik heb een EVW 3200 modem en ben verbonden met wifi, maar mijn internet valt steeds weg en dan doet die het weer en na het resetten doet die het weer normaal,dus met een kleine pinnetje erin

hhoe kan dit

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
beekjo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:14:
ik heb een EVW 3200 modem en ben verbonden met wifi, maar mijn internet valt steeds weg en dan doet die het weer en na het resetten doet die het weer normaal,dus met een kleine pinnetje erin

hhoe kan dit
ubee dingen zijn slecht..

Heb nu al 4 vervangers gehad en elke keer hetzelfde gezeur.

Zodra hij te heet word dan is het instabiel.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:07
beekjo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:14:

hhoe kan dit
Router kopen en in bridge modus laten zetten

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-12 09:04
Timmert schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:34:
[...]

Er is weinig mis met je signaalwaarden hoor. -6 (gemiddeld, ongeveer) wil zeggen dat je docsis signaal met 64dBuV binnenkomt op het AOP, waarna de UMU 10db dempt. Is keurig. Het is nou eenmaal niet mogelijk het signaal bij elke klant precies op 0dBmV krijgen.
Dat zei ik ;) hele nette waarden!
krijg het idee dat het netwerk niet helemaal meewerkt, nu blijft hij weer hangen op 60, vanochtend op 111.. etc

edit: en nu zelfs niet boven de 40 uit...

[ Voor 15% gewijzigd door Reloader op 27-02-2015 15:44 ]

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41
Vind de tv van Ziggo niet zo top dat stoort echt al als je er naar kijkt. Ja ik heb goede bekabeling en het werkt nu ook gewoon goed.
Internet ben ik best tevreden over heb nu een goed jaar Z2 en ben van 60/6 na al naar 120/12 gegaan. Net een speedtestje gedaan met een kabel op het modem en mijn laptop eraan en ik haal netjes 123/12.
Op mijn werkplek met powerline adapters haal ik 45/12. Toch wel jammer dat die niet hoger komen.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12 22:34
Na wat storingen is mijn Cisco modem vandaag vervangen door een Ubee modem. Ben benieuwd. :)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DJ-Promo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:05:
[knip]

Internet ben ik best tevreden over heb nu een goed jaar Z2 en ben van 60/6 na al naar 120/12 gegaan. Net een speedtestje gedaan met een kabel op het modem en mijn laptop eraan en ik haal netjes 123/12.
Op mijn werkplek met powerline adapters haal ik 45/12. Toch wel jammer dat die niet hoger komen.
In het geval van de prestaties via Powerline, dat ligt echt aan de omstandigheden en type Powerline adapter. Op de slaapkamer van mijn dochter (de enige plek in huis waar Powerline wordt gebruikt), ligt de snelheid van de cliënt altijd boven de 100Mbit, en dan ben ik nog zuinig erg met deze waarde, meestal is het +130Mbit . Onze Poweline server in de meterkast bied een 500Mbit snelheid aan over het elektro-net.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/powerline.png

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 124 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]