Zulke mooie software heb ik er niet bij. Heb een TP-Link setje die 500Mbps zou kunnen. Heb wel 1 adapter in een stekkerblok dus goed mogelijk dat ie daarom vertraagd. Moet dat toch eens aanpassen.hardware-lover schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:14:
[...]
In het geval van de prestaties via Powerline, dat ligt echt aan de omstandigheden en type Powerline adapter. Op de slaapkamer van mijn dochter (de enige plek in huis waar Powerline wordt gebruikt), ligt de snelheid van de cliënt altijd boven de 100Mbit, en dan ben ik nog zuinig erg met deze waarde, meestal is het +130Mbit . Onze Poweline server in de meterkast bied een 500Mbit snelheid aan over het elektro-net.
[afbeelding]
De omstandigheden bij ons zijn ook verre van ideaal. Server hangt aan een verlengsnoer en de cliënt zit in een stopcontact wat ook verlengd is uit een ander. Ik gebruik de software van Dlink om het e.e.a. te kunnen monitoren maar beide Powerline's zijn van een ander merk.
Testing, one, two ...
Krijg binnenkort een andere AP/Router dan ga ik alles even netjes maken. Dan zal ik de powerline adapters ook eens testen en tweaken.
welke is dan wel goed?Mektheb schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:25:
[...]
ubee dingen zijn slecht..
Heb nu al 4 vervangers gehad en elke keer hetzelfde gezeur.
Zodra hij te heet word dan is het instabiel.
en wat heb je gedaan dat ze je nieuwe gaven?
bij mij doen ze daar heel streng over
Ik heb een ze een logfile gestuurd van hoe vaak hij mijn internet verbinding verbrak.beekjo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:39:
[...]
welke is dan wel goed?
en wat heb je gedaan dat ze je nieuwe gaven?
bij mij doen ze daar heel streng over
En vervolgens een nieuwe gekregen, de enige die bij mij het probleem verhielp was een Cisco echter moest ik die weer inleveren toen ik naar 180mbit ging.
Toen kreeg ik weer een Ubee en het feest begon opnieuw.
hoe maak je zon logfile?Mektheb schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:45:
[...]
Ik heb een ze een logfile gestuurd van hoe vaak hij mijn internet verbinding verbrak.
En vervolgens een nieuwe gekregen, de enige die bij mij het probleem verhielp was een Cisco echter moest ik die weer inleveren toen ik naar 180mbit ging.
Toen kreeg ik weer een Ubee en het feest begon opnieuw.
Consequent. In Heerlen al wel nieuwe snelheid, maar nog geen nieuwe zenderindeling.
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Heb je misschien een linkje naar die software? Ik ben daar wel geïnteresseerd in, wij hebben ook Powerline in het huishardware-lover schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:24:
Ik gebruik de software van Dlink om het e.e.a. te kunnen monitoren maar beide Powerline's zijn van een ander merk.
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Mijn harddiskrecorder uit 1823 gaat maar niet kapot. Maar neemt ook nog steeds niet op in HD. Nadat ik mijn Humax 5100C al voorzien had van een harddisk kon ik wel opnemen maar echt soepel vond ik dat niet gaan. Dus vandaag maar eens gebeld met Ziggo en de situatie uitgelegd.
Korte versie: "ik heb een folder voor nieuwe klanten gezien waarin ze een interactieve HD recorder krijgen als ze lid worden, die wil ik ook wel". Antwoord was dat dat alleen kon voor nieuwe klanten maar dat ik - als bijzondere geste - die ook kan kopen voor € 199. Te duur is dat natuurlijk; ik kan gratis overstappen naar Telfort en daar interactief mijn zut opnemen. Toen ik het "overstappen"-woord zei, kreeg ik te horen dat ik beter kon bellen met de afdeling Opzegging/Retentie en dat die een beter aanbod voor mij hebben.
Daarheen gebeld en daar kreeg ik ineens een veel beter aanbod: als ik beloof nog minimaal 12 maanden lid te blijven kan ik een interactieve HD recorder kopen voor € 49. Kijk, dat is een beter aanbod. Ik blij, Ziggo blij.
Korte versie: "ik heb een folder voor nieuwe klanten gezien waarin ze een interactieve HD recorder krijgen als ze lid worden, die wil ik ook wel". Antwoord was dat dat alleen kon voor nieuwe klanten maar dat ik - als bijzondere geste - die ook kan kopen voor € 199. Te duur is dat natuurlijk; ik kan gratis overstappen naar Telfort en daar interactief mijn zut opnemen. Toen ik het "overstappen"-woord zei, kreeg ik te horen dat ik beter kon bellen met de afdeling Opzegging/Retentie en dat die een beter aanbod voor mij hebben.
Daarheen gebeld en daar kreeg ik ineens een veel beter aanbod: als ik beloof nog minimaal 12 maanden lid te blijven kan ik een interactieve HD recorder kopen voor € 49. Kijk, dat is een beter aanbod. Ik blij, Ziggo blij.
... en gaat over tot de orde van de dag
Ik mag achter een vervangende disk aan voor de Humax 5050c bij mn schoonouders... boven de 59GB is de disk compleet onlees/schrijfbaar.
zometeen de disk maar even opnieuw partitioneren in de humax met een partitie van 55GB voor de opnames... is die in elk geval nog "deels" bruikbaar
zometeen de disk maar even opnieuw partitioneren in de humax met een partitie van 55GB voor de opnames... is die in elk geval nog "deels" bruikbaar
404 Signature not found
[ Voor 92% gewijzigd door Equator op 03-03-2015 07:30 ]
Verwijderd
Aha, de umu dempt 10db. Daar zal bij Ziggo wel rekening mee zijn gehouden bij het opleveren van onze aansluiting. Het kan verklaren waarom ik op mn systeem hoge waarden binnen krijg.Timmert schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:34:
[...]
Er is weinig mis met je signaalwaarden hoor. -6 (gemiddeld, ongeveer) wil zeggen dat je docsis signaal met 64dBuV binnenkomt op het AOP, waarna de UMU 10db dempt. Is keurig. Het is nou eenmaal niet mogelijk het signaal bij elke klant precies op 0dBmV krijgen.
Ik gebruik nl. de umu helemaal niet (heb m wel ontvangen), maar gebruik het eerder aangelegde systeem met de fra752 versterker voor meerdere aansluitingen op meerdere verdiepingen.
Ik heb de ingang van de fra752 voorzien met een -3 db signaalverzwakker. En dan nog krijg dan op mn modem (op de 0 db versterkte uitgang van de fra 752) systeem zo'n +6 db te staan. Het oorspronkelijke signaal zal dan plusminus +10 zijn geweest.
Dat verklaart voor mij waarom mn diditale ontvanger 92% signaalsterkte vermeld, en mn analoge ontvangst geplaagd wordt door 'ghosting' (ie signaalreflecties).
Zal er een -6 tussen zetten (ipv de -3 of in combinatie met de -3), kijken of de waardes beter in de buurt van de 0 db komen, en de tv-ontvangst verbetert.
psst:michaell958 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:17:
Hier in Lisse (2162) nu ook de nieuwe snelheden!
Zonder Restart had ik sinds vanmorgen de nieuwe snelheden.![]()
Toch maar even zelf handmatig een restart gedaan
[afbeelding]
Equator schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:04:
[modbreak]Op veler verzoek heb ik de topicwarning weer voorzien van een melding over het niet opscheppen met je nieuwe snelheid.. Ik stel voor dat deze maar gewoon permanent blijft staan.
Dus, geen posts meer met "Jeuh ik heb een upgrade gehad"[/]
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 23:28 ]
Zal wel een uitdaging worden denk ik.SMSfreakie schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:55:
Ik mag achter een vervangende disk aan voor de Humax 5050c bij mn schoonouders... boven de 59GB is de disk compleet onlees/schrijfbaar.
Dacht namelijk dat die schijven vaak nog een ide aansluiting hebben.
Die zie je niet zo gauw meer.
Ben benieuwd of het gaat lukken
2250 WP Zuid PVoutput
Waarom je dat denkt, toen de Humax 5050c op de markt kwam was SATA toch al wel aardig ingeburgerd lijkt mij?MdO82 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:24:
[...]
Zal wel een uitdaging worden denk ik.
gelukkig is het een SATA diskMdO82 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:24:
[...]
Zal wel een uitdaging worden denk ik.
en een 1TB zou volgens een rondje Google prima werken
alleen ik heb nog ergens een 500GB liggen volgens mij dus
en ach op 55GB kunnen ze nog prima een keer wat opnemen
[ Voor 6% gewijzigd door SMSfreakie op 27-02-2015 23:53 ]
404 Signature not found
Ik zie hier in regio Utrecht exact hetzeflde.[b]Masimo schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:20
...
De oorzaak van de hoge uncorrectables was dus al die tijd het binnenkomende Ziggo-signaal.
Heb nog niet zo lang Ziggo maar had laatst enige instabiliteit welke na een modemreset weg was, echter viel toen de FEC correctable-waardes me op.
Voor de verhoging had ik dagelijks zo'n 100k correctables en 4k uncorrectables.
Nu zijn dat nog maar 4k correctables en 0 uncorrectable.
Zo en toen was mijn adapter van het modem gaan hemelen
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb ook meteen na het AOP (zonder UMU) een versterker met, zoals aangegeven door Ziggo, het modem op de eerste aansluiting (0 dBmV) van de versterker. De signaalwaardes in mijn Ubee modem liggen allemaal rond de 10 dBmV. Is dit een probleem?Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:22:
Aha, de umu dempt 10db. Daar zal bij Ziggo wel rekening mee zijn gehouden bij het opleveren van onze aansluiting. Het kan verklaren waarom ik op mn systeem hoge waarden binnen krijg.
Ik gebruik nl. de umu helemaal niet (heb m wel ontvangen), maar gebruik het eerder aangelegde systeem met de fra752 versterker voor meerdere aansluitingen op meerdere verdiepingen.
De enige fouten die ik zie zijn ongeveer 300 correctables per dag en één T4 timeout die altijd ontstaat als ik het modem opnieuw opstart.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections 1 Locked QAM256 228000000 Hz 10.3 dBmV 39.0 dB -29 dBc 2 Locked QAM256 236000000 Hz 10.1 dBmV 39.1 dB -34 dBc 3 Locked QAM256 244000000 Hz 9.8 dBmV 39.4 dB -34 dBc 4 Locked QAM256 252000000 Hz 9.2 dBmV 38.9 dB -30 dBc 5 Locked QAM256 260000000 Hz 10.0 dBmV 39.0 dB -27 dBc 6 Locked QAM256 268000000 Hz 9.9 dBmV 38.8 dB -32 dBc 7 Locked QAM256 276000000 Hz 9.7 dBmV 38.6 dB -32 dBc 8 Locked QAM256 284000000 Hz 9.4 dBmV 38.2 dB -29 dBc Correctables Uncorrectables 644 0 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 37.8 dBmV 2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 38.5 dBmV 3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 38.0 dBmV 4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 39.5 dBmV Counter T3 Timeout 0 T4 Timeout 1 |
Verwijderd
Naja een probleem is het niet, maar 10db is een behoorlijk sterk signaal. Zeker als je dat verder gaat versterken, dan kan het zijn dat de andere apparatuur in je woning een te sterk signaal ontvangen. Ergens eerder in dit topic was er iemand die bv. problemen had met zn digi-ontvanger omdat die een ter sterk signaal ontving (stond daar op 100% signaalsterkte).rick77 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:56:
[...]
Ik heb ook meteen na het AOP (zonder UMU) een versterker met, zoals aangegeven door Ziggo, het modem op de eerste aansluiting (0 dBmV) van de versterker. De signaalwaardes in mijn Ubee modem liggen allemaal rond de 10 dBmV. Is dit een probleem?
De enige fouten die ik zie zijn ongeveer 300 correctables per dag en één T4 timeout die altijd ontstaat als ik het modem opnieuw opstart.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections 1 Locked QAM256 228000000 Hz 10.3 dBmV 39.0 dB -29 dBc 2 Locked QAM256 236000000 Hz 10.1 dBmV 39.1 dB -34 dBc 3 Locked QAM256 244000000 Hz 9.8 dBmV 39.4 dB -34 dBc 4 Locked QAM256 252000000 Hz 9.2 dBmV 38.9 dB -30 dBc 5 Locked QAM256 260000000 Hz 10.0 dBmV 39.0 dB -27 dBc 6 Locked QAM256 268000000 Hz 9.9 dBmV 38.8 dB -32 dBc 7 Locked QAM256 276000000 Hz 9.7 dBmV 38.6 dB -32 dBc 8 Locked QAM256 284000000 Hz 9.4 dBmV 38.2 dB -29 dBc Correctables Uncorrectables 644 0 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 37.8 dBmV 2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 38.5 dBmV 3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 38.0 dBmV 4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 39.5 dBmV Counter T3 Timeout 0 T4 Timeout 1
Ik heb altijd geleerd dat je moest streven naar de "ideale"waarde van 0,00 db voor de signaalsterkte die de woning in gaat. Voor mezelf ging ik altijd uit van +3 (dan kan je atijd een splitter inzetten, die dempen nl. ca 3 db).
Maar nu lees ik dat Ziggo een UMU inzet, en die dempen 10 db. Als ik dan terug redeneer, moet ziggo dan ook een +/+ 10db signaal aanbieden om die demping weer op te heffen. (+/+ 10 db op AOP -/- 10 verzwakking door de umu = 0,00).
Dit betekent dan volgens mij ook dat als je geen umu hebt / gebruikt, je die die -/-10 db verzwakking niet toepast, en dus rekening moet houden dat je verder werkt met een +/+ 10 signaal uit je AOP.
En dat deze redenatie lijkt te kloppen kan je aan jouw waarden, en mijn waarden terug zien.
( Er zijn meer data / observaties nodig om deze stelling te 'bekrachtigen" natuurlijk, maar toch)
Ik kies ervoor om een signaaldemper in te zetten om die +/+10 te dempen. Dat is nu een 3 db demper, maar ik heb dus in feite een zwaardere demper nodig om de "ideale" waarde van 0.00 te bereiken. Ik ben daarom van plan om een -/- 6 db demper in te gaan zetten. Dan kom ik in mijn infrastructuur weer uit in de buurt van de 3 db die ik graag zie.
op zich hoeft een verzwakker dus niet, of hoef je niets te doen, maar ik houd me gewoon aan wat ik weet / geleerd heb dat goed is
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 11:16 ]
verkeerde topic
[ Voor 94% gewijzigd door Help!!!! op 28-02-2015 11:40 ]
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Ik zat met een Humax 9200C in mijn gedachte.SMSfreakie schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:50:
[...]
gelukkig is het een SATA diskvan 320GB..... dus dat scheelt weer :-)
en een 1TB zou volgens een rondje Google prima werken
alleen ik heb nog ergens een 500GB liggen volgens mij dus
en ach op 55GB kunnen ze nog prima een keer wat opnemen
Die heeft helaas een IDE aansluiting voor de harddisk.
Maar goed die gebruiken we nu toch niet meer omdat het nog een SD ontvanger is
2250 WP Zuid PVoutput
och tja, dan kan je er altijd nog een IDE -> SATA bridge op gooien natuurlijk :-) alleen moet je hem wel kunnen gebruiken nogMdO82 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:47:
[...]
Ik zat met een Humax 9200C in mijn gedachte.
Die heeft helaas een IDE aansluiting voor de harddisk.
Maar goed die gebruiken we nu toch niet meer omdat het nog een SD ontvanger is
ik ga denk ik zo eens kijken of ik er een 120GB 2.5 inch disk in weet te krijgen... alleen hoe ik die moet bevestigen is me nog even lastig
maar goed daar verzin ik wel iets op
404 Signature not found
Als je signaalwaarden met verterker zo hoog liggen zou je ook kunnen kiezen voor een gewone splitter. Je input dempen voordat het versterkt wordt kan niet de bedoeling zijn.
Reden van die versterker was vooral retourpadversterking met cisco ontvangers, als je geen cisco hebt en je signaal is te sterk dan laat je dat ding gewoon weg.
Wat betreft de humax 5050, je kunt er gewoon 5400 of 7200 RPM sata harddisks in kwijt. Pas bij 4K disks wel op met alignment, daar heeft de 5050 geen kaas van gegeten. Ga je groter dan 1TB dan zal je sowieso ruimte moeten toewijzen met een linux systeem.
Reden van die versterker was vooral retourpadversterking met cisco ontvangers, als je geen cisco hebt en je signaal is te sterk dan laat je dat ding gewoon weg.
Wat betreft de humax 5050, je kunt er gewoon 5400 of 7200 RPM sata harddisks in kwijt. Pas bij 4K disks wel op met alignment, daar heeft de 5050 geen kaas van gegeten. Ga je groter dan 1TB dan zal je sowieso ruimte moeten toewijzen met een linux systeem.
Krijg je bij het starterspakket van televisie + internet Z2 ook een smartcard als je geen (interactieve) HD ontvanger besteld? Er wordt namelijk gebruik gemaakt van een CI+ module.
Die krijg je alleen icm een decoder of module. Heb je 1 van beide al, dan kun je de smartcard los bestellen bij Ziggo of in de winkel kopen. Hij zit niet bij je alles-in-1 installatiepakket.lochtejans schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:31:
Krijg je bij het starterspakket van televisie + internet Z2 ook een smartcard als je geen (interactieve) HD ontvanger besteld? Er wordt namelijk gebruik gemaakt van een CI+ module.
Is het bekend dat de Ubee evm3200 ook op een 5v/2a adapter werkt?
Niet echt nuttige informatie
maar ik was vanmorgen op zoek naar een andere adapter en dacht stellig dat het een 5v was die het modem gebruikt ipv 12v/1a
Niet echt nuttige informatie
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 80% gewijzigd door Equator op 03-03-2015 07:29 ]
Bijzonder, in bestel bevestiging van mijn bestelling die 15 april ingaat (ivm oplevering huis), "krijg" ik wel een HD decoder, maar betaal ik wel eenmalig 29 euro huur voor diezelfde decoder. Ik zou zelf het woord borg gebruiken ipv huur. Ook heel prettig dat het adres waarop het aangesloten wordt totaal niet in de bevestiging staat, maar gelukkig is het telefoonnummer er wel een uit de reeks waar ik ga wonen. Nu maar hopen dat alles goed gaat.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Krijg je dat bedrag ooit weer terug dan, als je de decoder weer inlevert? Zo nee, dan is het geen borg lijkt me. Het is me niet duidelijk waarvoor het wel is, dat bedrag kan ik niet terugvinden op de site. Om welk abonnement gaat het?MeNTaL_TO schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:04:
Bijzonder, in bestel bevestiging van mijn bestelling die 15 april ingaat (ivm oplevering huis), "krijg" ik wel een HD decoder, maar betaal ik wel eenmalig 29 euro huur voor diezelfde decoder. Ik zou zelf het woord borg gebruiken ipv huur.
Toevallig Alles-in-één basis? Met een monteur? € 29 zijn de kosten voor de monteur bij een a-i-1 basisMeNTaL_TO schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:04:
Bijzonder, in bestel bevestiging van mijn bestelling die 15 april ingaat (ivm oplevering huis), "krijg" ik wel een HD decoder, maar betaal ik wel eenmalig 29 euro huur voor diezelfde decoder. Ik zou zelf het woord borg gebruiken ipv huur. Ook heel prettig dat het adres waarop het aangesloten wordt totaal niet in de bevestiging staat, maar gelukkig is het telefoonnummer er wel een uit de reeks waar ik ga wonen. Nu maar hopen dat alles goed gaat.
In de nieuwe actievoorwaarden (sinds half december) staat niets meer over "eigendom worden" van de recorder en er staat specifiek een bedrag van (iirc) €49 eenmalige huur voor de recorder bij Ai1 basis.grun93 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:35:
[...]
Krijg je dat bedrag ooit weer terug dan, als je de decoder weer inlevert? Zo nee, dan is het geen borg lijkt me. Het is me niet duidelijk waarvoor het wel is, dat bedrag kan ik niet terugvinden op de site. Om welk abonnement gaat het?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Je krijgt het geld weer terug als je de decoder inlevert. Alles in 1 extra zonder monteur.grun93 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:35:
[...]
Krijg je dat bedrag ooit weer terug dan, als je de decoder weer inlevert? Zo nee, dan is het geen borg lijkt me. Het is me niet duidelijk waarvoor het wel is, dat bedrag kan ik niet terugvinden op de site. Om welk abonnement gaat het?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Correctie:XVI schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 00:51:
[...]
Ik zie hier in regio Utrecht exact hetzeflde.
code:
1
2
3
| System Uptime: 2 days 00h:19m:09s Correctable FEC: 2257356 codewords Uncorrectable FEC: 15021 codewords |
En das maar één kanaal.
Afgezien van de FEC waardes is m'n verbinding stabiel (rest van de waardes zijn prima, volledige snelheid bij speedtesten en geen overmatige hoeveelheid hertransmissies).
Ik schijn het een probleem te hebben met freq. 810 en 818mhz. Alle andere zijn goed.
(Ik zal niet de enige zijn
)
Zonder de versterker had ik op de humax1 ~80%, wat goed gaat. Op de humax2 ~70% met error correction op volle toeren, oftewel blokjes. Op de Samsung TV krijg ik een "te zwak signaal melding".
Met de versterker op humax2 nu ~75% met zo nu en dan een correctie.
(alle overige frequenties 100-90% signaal)
Huidige setup (Humax moet ik eigelijk niet dasy chainen)
Signaal sterkte uit de modem
Lijkt goed.
Kan Ziggo het signaal bij mij AOP nog verhogen naar +/- 45? (de moeite waard) of moet ik een splitter achter de humax zetten? Ik heb immers alleen problemen met deze 2 frequenties
Moet er wel bij vertellen dat er een mobiel netwerk antenne hier op het dak staat van dit appartement. Hoogstwaarschijnlijk KPN gezien te frequentie.
(Ik zal niet de enige zijn
Zonder de versterker had ik op de humax1 ~80%, wat goed gaat. Op de humax2 ~70% met error correction op volle toeren, oftewel blokjes. Op de Samsung TV krijg ik een "te zwak signaal melding".
Met de versterker op humax2 nu ~75% met zo nu en dan een correctie.
(alle overige frequenties 100-90% signaal)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| AOP -> modem | Hirschman 20db versterker. | | 4mtr | 3weg splitter --2mtr--> Humax1 -> Humax2 -> TV | | | | Tuner1 Tuner2 (HTPC) |
Signaal sterkte uit de modem
code:
1
2
3
| Power Level: Signal to Noise Ratio: Channel 1: 0.0 dBmV 37.2 dB [..] |
Lijkt goed.
Kan Ziggo het signaal bij mij AOP nog verhogen naar +/- 45? (de moeite waard) of moet ik een splitter achter de humax zetten? Ik heb immers alleen problemen met deze 2 frequenties
Moet er wel bij vertellen dat er een mobiel netwerk antenne hier op het dak staat van dit appartement. Hoogstwaarschijnlijk KPN gezien te frequentie.
De doorlusaansluitingen achterop de Humax decoders dempen het signaal. Ook zorgt elke verbinding voor demping en bij je TV gebruik je volgens je schema veel connectoren (voor het doorlussen). Maar gezien je voornamelijk problemen hebt op de 4G frequentie ontstaat het probleem waarschijnlijk doordat je instraling krijgt door slecht afgeschermde connectoren/kabels bij het doorlussen.
Ik was vanmiddag bezig met kabels te trekken in de meerkat en toen zag ik de aop en bedacht mij het volgende.
Gisteren was er een stukje bij kassa over ziggo hierin vertelde iemand van hardware.info dat het beter is een f-connector te gebruiken.
Nu zag ik vanmiddag op mijn Umu dat hier gewoon een coax aansluiting zit.
Is dit nu nog altijd zo?
Ik weet niet hoelang deze constructie hier al zit dus het kan tegenwoordig misschien al veranderd zijn.
Je hebt een zgn f-connector - coax connector die je hier dan op zou kunnen draaien om er een normale coax aansluiting van te maken
Gisteren was er een stukje bij kassa over ziggo hierin vertelde iemand van hardware.info dat het beter is een f-connector te gebruiken.
Is dit nu nog altijd zo?
Ik weet niet hoelang deze constructie hier al zit dus het kan tegenwoordig misschien al veranderd zijn.
Je hebt een zgn f-connector - coax connector die je hier dan op zou kunnen draaien om er een normale coax aansluiting van te maken
[ Voor 30% gewijzigd door MdO82 op 01-03-2015 20:50 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Als je geen storing hebt zou ik er gewoon vanaf blijven.MdO82 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:33:
Ik was vanmiddag bezig met kabels te trekken in de meerkat en toen zag ik de aop en bedacht mij het volgende.
Is dit nu nog altijd zo?
Een F-connector die op een kabel geknipt is met een speciale tang, is het zelfde als een Hirshmann kabel met vaste connectoren die rechtstreeks uit de fabriek komt.
De COAX kabel en de connector zitten dan volledig aan elkaar wat verlies, en eventuele ruis van buitenaf tegen gaat.
ieder koppelstuk of overgang zorgt voor verlies van het signaal. Ik zou daarom de verloopstekker niet adviseren. Er zijn ook F-connectoren die je op je coax kabel draait met de hand dat zijn deze: F-connector schroef
Dit zijn degene die je met de tang erop knipt: F-connector
[ Voor 0% gewijzigd door ehvc op 01-03-2015 21:55 . Reden: type fout ]
Wat betreft die Kassa-uitzending. Vooropgesteld: ik heb hem niet gezien. Maar na dit gelezen te hebben kan ik wel stellen dat je van die kerel niet zo veel moet aantrekken.
Los daarvan: een goede kwaliteit IEC ("coax") connector is beter dan een slechte kwaliteit F-connector en andersom. Het is slechts een andere vorm voor hetzelfde principe. Waar het om gaat is dat de connector goed is afgeschermd en goed contact maakt. Een F-connector heeft als voordeel dat je hem vast kan schroeven en hij dus niet zomaar los kan schieten, dat was hier wel handig aangezien er bij het stofzuigen hier in huis nog wel eens een connector uit de versterker onder de bank werd gestofzuigd. We hebben nu een versterker met F-connector aansluitingen en dat probleem is er nu niet meer. Maar het zegt verder helemaal NIETS over of je er beter signaal mee hebt of zo.
Een verloopstukje is zoals hierboven ook wordt gezegd een extra doorkoppeling, dus extra demping, extra mogelijk slecht contact, extra mogelijk punt van instraling.
Los daarvan: een goede kwaliteit IEC ("coax") connector is beter dan een slechte kwaliteit F-connector en andersom. Het is slechts een andere vorm voor hetzelfde principe. Waar het om gaat is dat de connector goed is afgeschermd en goed contact maakt. Een F-connector heeft als voordeel dat je hem vast kan schroeven en hij dus niet zomaar los kan schieten, dat was hier wel handig aangezien er bij het stofzuigen hier in huis nog wel eens een connector uit de versterker onder de bank werd gestofzuigd. We hebben nu een versterker met F-connector aansluitingen en dat probleem is er nu niet meer. Maar het zegt verder helemaal NIETS over of je er beter signaal mee hebt of zo.
Een verloopstukje is zoals hierboven ook wordt gezegd een extra doorkoppeling, dus extra demping, extra mogelijk slecht contact, extra mogelijk punt van instraling.
[ Voor 8% gewijzigd door Jerrythafast op 01-03-2015 22:03 ]
Signaalsterkte verhogen geeft ook méér storing als die er is, houdt daar rekening mee.ThaHandy schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:53:
Ik schijn het een probleem te hebben met freq. 810 en 818mhz. Alle andere zijn goed.
(Ik zal niet de enige zijn)
...
code:
1 2 3 4 5 6 7 AOP -> modem | Hirschman 20db versterker. | 3weg splitter --2mtr--> Humax1 -> Humax2 -> TV | | Tuner1 Tuner2 (HTPC)
...
...
Ik ga hier in het Zuiden pas 4 Maart over naar het nieuwe platform, maar ik heb al geruime tijd last van veel "uncorrectables" in het modem. Mijn opstelling is vergelijkbaar aan bovenstaande.
Alle TV-zenders uit mijn Ai1+ hebben een sterkte 80-90%, kwaliteit 100% en BER=0.
Modem signaal zit gemiddeld op -3dB (via UMU-01). Rechtstreeks op het AOP is dat +7 dB.
In mijn speurtocht naar de oorzaak van de hoge uncorrectable count, ontdekte ik gisteren puur bij toeval dat er storing zit op de meeste zenders uit het Turkse pakket.
Die zitten niet in mijn abonnement, maar ze zitten wél op de beruchte 818 MHz.
Signaalsterkte 74%, kwaliteit schommelt tussen 50 - 100%, BER erg hoog.
Ik ben met alu-folie aan de slag gegaan en ben tot een verassende conclusie gekomen. Mijn installatie (110% kabelkeur) is goed afgeschermd en het additioneel inpakken doet niks.
Tot mijn verbazing echter blijkt het ooit door Ziggo geïnstalleerde AOP, een TRAS1000B, wél flink gevoelig. Als ik alleen het AOP zo goed als mogelijk afdek met alu-folie dan verbetert het signaal op de 818MHz-zenders zienderogen. Helemaal storingsvrij krijg ik het niet, want ik kan natuurlijk alleen binnen afdekken, dus kan het AOP niet 100% afschermen.
De extra afscherming zorgt er ook voor dat het aantal fouten in het modem flink daalt. Na een dikke dag ingepakt draaien met normaal gebruik, significant minder "uncorrectables".
Dus: niet alléén de kabeltjes kunnen problemen geven, maar mogelijk ook het AOP.
Morgen bellen voor een beter AOP & verdeler (DIO-01 / UMU1006/T). Of dat ze het maar zelf komen installeren.
Aanvulling: Ik lees net nog even de link van de vorig spreker. Wel toevallig dat hier de storing ook daadwerkelijk op de Turkse zenders zit. Dat was voor mij ook de laatste plek om te zoeken.
Die zenders op die frequentie zetten is wat mij betreft gewoon een vuile streek.
[ Voor 15% gewijzigd door Masimo op 01-03-2015 23:00 ]
Verwijderd
Koen Crijns zie je wel vaker op TV onzin uitkramen. ook op hun eigen site en in de filmpjes. Ik vind hem een balletje.
Trouwens, volgens mij is het geluid op de publieke zenders veranderd. Ik kan het geluid nu niet meer regelen met de Ziggo ab. Moet nu weer de ab van de versterker erbij pakken. Iemand anders dit opgevallen?
Trouwens, volgens mij is het geluid op de publieke zenders veranderd. Ik kan het geluid nu niet meer regelen met de Ziggo ab. Moet nu weer de ab van de versterker erbij pakken. Iemand anders dit opgevallen?
Ja en nee. Als je je hele installatie netjes met F-connectoren hebt gemaakt, dan kan je een F->IEC verloopplug gebruiken om de kabel in je TV/decoder te prikken. Daar is niks op tegen en geeft ook niet meer verlies dan een IEC-plug direct op de kabel.ehvc schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:54:
ieder koppelstuk of overgang zorgt voor verlies van het signaal. Ik zou daarom de verloopstekker niet adviseren.
Niet helemaal.Jerrythafast schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:01:
Los daarvan: een goede kwaliteit IEC ("coax") connector is beter dan een slechte kwaliteit F-connector en andersom. Het is slechts een andere vorm voor hetzelfde principe.
Een crappy IEC-plug (geef ik toe, die is niet van goede kwaliteit) heeft vaak een behuizing van plastic. (bouwmarkt troep) Een F-connector kàn je gewoon niet van plastic maken. Een F-connector van 10 cent doet het in de praktijk niet slechter dan eentje van 10 euro. Maar een dure is allicht iets makkelijker te installeren.
Ook: een F-connector van 10 cent doet het wèl beter dan een IEC-plug van 10 euro. Bij de F-connector is het aantal overgangen voor de koperen kern namelijk.. nul. Bij de IEC-plug, hoe goed ie kwalitatief misschien ook is, zal het altijd 1 zijn. En dat geeft dus meer demping. (zal je in de praktijk geen last van hebben, maar het scheelt toch een fractie)
Bij foutieve installatie zijn ze overigens allebei waardeloos.
Niet opgevallen, maar ik weet wel wat dat is: dan is er blijkbaar een dolby spoor aanwezig.Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 23:44:
Ergens in de instellingen moet je stereo forceren (of mp2, of dolby uitzetten, weet niet meer hoe het heet). Dan kan je weer volume met de AB regelen.
[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 02-03-2015 00:40 ]
Hier sinds enkele weken (geen idee of het met de migratie te maken heeft gehad) een "instabiele" verbinding. Het is slecht reproduceerbaar, maar zeer regelmatig blijft m'n Chrome browser hangen op "Connecting..." maar ook andere zaken maken soms geen verbinding. Als er eenmaal verbinding is gaat het volgens mij wel goed, het is echt het initiëren wat problemen geeft. Het is op 3 verschillende pc's hetzelfde probleem zowel bedraad als wifi. Ik dacht nog dat het te maken had met de bekabeling in huis, maar rechtstreeks inprikken op het modem maakt ook niets uit.
Ik weet niet precies wat voor benchmark ik hier op los moet laten. Pingtest laat een goede latency zien maar 0% packet loss, omdat als de verbinding eenmaal staat het wel goed gaat dus. De signaalwaardes zijn ook prima en het modem geeft geen groot aantal fouten / timeouts aan (uptime 5d):
Regio Hengelo OV. Iemand soortgelijke ervaringen?
Ik weet niet precies wat voor benchmark ik hier op los moet laten. Pingtest laat een goede latency zien maar 0% packet loss, omdat als de verbinding eenmaal staat het wel goed gaat dus. De signaalwaardes zijn ook prima en het modem geeft geen groot aantal fouten / timeouts aan (uptime 5d):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections 1 Locked QAM256 241000000 Hz -0.1 dBmV 43.8 dB -34 dBc 2 Locked QAM256 249000000 Hz -0.5 dBmV 43.2 dB -35 dBc 3 Locked QAM256 257000000 Hz -0.7 dBmV 43.2 dB -39 dBc 4 Locked QAM256 265000000 Hz -0.6 dBmV 43.2 dB -38 dBc 5 Locked QAM256 273000000 Hz -0.3 dBmV 43.0 dB -39 dBc 6 Locked QAM256 281000000 Hz -0.3 dBmV 43.2 dB -39 dBc 7 Locked QAM256 289000000 Hz -0.3 dBmV 43.2 dB -37 dBc 8 Locked QAM256 297000000 Hz -0.5 dBmV 43.2 dB -38 dBc Correctables Uncorrectables 15 0 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 44.3 dBmV 2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 44.3 dBmV 3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.8 dBmV 4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.3 dBmV Counter T3 Timeout 0 T4 Timeout 1 |
Regio Hengelo OV. Iemand soortgelijke ervaringen?
Deze AOP heb ik gekregen, alles is F-connector, gebruik ik hirschmann TV connectors voor de OAP en humax1 en een Bandridge coax kabel (had ik nog liggen) naar de andere humax en TV.W3ird_N3rd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 00:35:
[...]
Ja en nee. Als je je hele installatie netjes met F-connectoren hebt gemaakt, dan kan je een F->IEC verloopplug gebruiken om de kabel in je TV/decoder te prikken. Daar is niks op tegen en geeft ook niet meer verlies dan een IEC-plug direct op de kabel.
[...]
Nou je het hebt over de aansluiting van wijkkast tot mijn AOP, deze is NIET groen en gaat via zijmuur omhoog, langs het plafond naar mijn appartement, naar binnen, 2 meter naar beneden naar de AOP.
Kan ik er van uit gaan dat dit als een mega antenne gaat werken?
Kan je niet vanuit gaan. Je weet niet wat de kwaliteit is.ThaHandy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:03:
[...]
Deze AOP heb ik gekregen, alles is F-connector, gebruik ik hirschmann TV connectors voor de OAP en humax1 en een Bandridge coax kabel (had ik nog liggen) naar de andere humax en TV.
Nou je het hebt over de aansluiting van wijkkast tot mijn AOP, deze is NIET groen en gaat via zijmuur omhoog, langs het plafond naar mijn appartement, naar binnen, 2 meter naar beneden naar de AOP.
Twee vragen rijzen: zitten al die F-connectors wel goed? Zover dat kan kan je met een multimeter controleren of de connectoren (dat metalen ding wat op de kabel is geschroeft dus) aan de uiteinden van iedere kabel een elektrische verbinding (geen oneindige weerstand) met elkaar hebben.
Niet? Connector opnieuw installeren.
Verder, probeer het eens zonder dat Bandridge ding. Ik heb er hier ook eentje liggen, hoe de afscherming is weet ik niet maar het is wel slappe zooi (spaghettikabel..) waar je relatief veel signaalsterkte op zal verliezen. (of je ook kwaliteit verliest valt zo niet te zeggen, maar dat kan ook)
Als het een korte kabel is, de afscherming goed en je signaal is sterk zat, dan kan je een beetje sterkte wel missen. Maar of dat zo is weten we niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 02-03-2015 10:35 ]
Slaat totaal nergens op wat je zegt. Hetgeen Koen vertelde op TV klopt 100%. Dat jij een probleem met hem hebt staat los van het feit dat hun goede informatie verspreiden op hun website.Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 23:44:
Koen Crijns zie je wel vaker op TV onzin uitkramen. ook op hun eigen site en in de filmpjes. Ik vind hem een balletje.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Niet om een hele discussie aan te zwengelen of die man het nou wel of niet weet.
Ik had namelijk al eens vaker gehoord dat een F-Connector een goeie verbinding zou zijn (nagelaten of het goede materialen zijn).
Nu dacht ik daarom van is het dan niet handig om de UMU-01 te voorzien van F-connectoren.
Echter waar je dan mee zit is dat een gemiddelde thuis kijker alleen kabels heeft met een coax aansluiting zodoende vroeg ik mij af of zo'n verloop handig zou zijn.
Ik had namelijk al eens vaker gehoord dat een F-Connector een goeie verbinding zou zijn (nagelaten of het goede materialen zijn).
Nu dacht ik daarom van is het dan niet handig om de UMU-01 te voorzien van F-connectoren.
Echter waar je dan mee zit is dat een gemiddelde thuis kijker alleen kabels heeft met een coax aansluiting zodoende vroeg ik mij af of zo'n verloop handig zou zijn.
2250 WP Zuid PVoutput
Sinds gisteren heb ik een hele hoge ping. Het leek te schommelen tussen de 300 en 600.
Ik heb inmiddels een paar keer alles uit en aan gezet (modem, routers en switches) en getest vanaf verschillende pc's. Het maakt allemaal niet uit. Normaal heb ik een ping van ongeveer 10ms naar ziggo.nl.
Vanmorgen dacht ik, laat ik eens langdurig monitoren. Tot mijn verbazing kwam daar het volgende uit (klikbaar):

Tot nu toe had ik storingen met bijvoorbeeld constant hoge pings of heel erg fluctuerende pings, maar zoiets heb ik nog niet eerder gezien.
Nu zit ik in het ziggo gebied dat vandaag de tv-aanpassing krijg doorgevoerd (Zoetermeer), dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Verder heb ik ook nog niet de helpdesk gebeld, ga ik nu doen.
Ik ben benieuwd of er anderen zijn dit een soortgelijke ping-response hebben.
Ik heb inmiddels een paar keer alles uit en aan gezet (modem, routers en switches) en getest vanaf verschillende pc's. Het maakt allemaal niet uit. Normaal heb ik een ping van ongeveer 10ms naar ziggo.nl.
Vanmorgen dacht ik, laat ik eens langdurig monitoren. Tot mijn verbazing kwam daar het volgende uit (klikbaar):

Tot nu toe had ik storingen met bijvoorbeeld constant hoge pings of heel erg fluctuerende pings, maar zoiets heb ik nog niet eerder gezien.
Nu zit ik in het ziggo gebied dat vandaag de tv-aanpassing krijg doorgevoerd (Zoetermeer), dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
F-connectors zitten 100% goed. Ik zal van de week even 2 setjes hirschman connectors halen.W3ird_N3rd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:33:
[...]
Verder, probeer het eens zonder dat Bandridge ding. Ik heb er hier ook eentje liggen, hoe de afscherming is weet ik niet maar het is wel slappe zooi (spaghettikabel..) waar je relatief veel signaalsterkte op zal verliezen. (of je ook kwaliteit verliest valt zo niet te zeggen, maar dat kan ook)
Als het een korte kabel is, de afscherming goed en je signaal is sterk zat, dan kan je een beetje sterkte wel missen. Maar of dat zo is weten we niet.
Probeer eens pingplotter. Deze geeft de ping van elke hop tot aan de host. Zo kan je pressies zien bij welke hop het mis gaat.N0stradamus schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:54:
Sinds gisteren heb ik een hele hoge ping. Het leek te schommelen tussen de 300 en 600.
[...]
Dank voor de tip, TheHandy. Probleem is inmiddels opgelost door nogmaals het modem te herstarten. Ping zit nu tussen de 7 en 15 ms.
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
Verwijderd
@W3ird_N3rd
Dat vermoeden had ik ook dat het Dolby spoor er weer zou zijn en zo klinkt het ook. Dat is natuurlijk mooi dat dat weer terug zou zijn.
Als je je geluid wilt regelen met de ab van je decoder dan moet je je geluid op stereo zetten. Het Dolby geluid wordt dan gedownmixed. Zoiets.
@tcviper
Wie zegt dat ik problemen met hem heb? Is wel heel suggestief wat je daar zegt. Ik zeg alleen dat Coen een balletje is en dat hij soms dingen zegt die niet helemaal kloppen. Dat geeft helemaal niets, dat gebeurd ook op Tweakers en iedere andere website. Dat het niet helemaal klopt wat Coen heeft gezegd is al eerder aangehaald een paar berichten terug.
Dat vermoeden had ik ook dat het Dolby spoor er weer zou zijn en zo klinkt het ook. Dat is natuurlijk mooi dat dat weer terug zou zijn.
Als je je geluid wilt regelen met de ab van je decoder dan moet je je geluid op stereo zetten. Het Dolby geluid wordt dan gedownmixed. Zoiets.
@tcviper
Wie zegt dat ik problemen met hem heb? Is wel heel suggestief wat je daar zegt. Ik zeg alleen dat Coen een balletje is en dat hij soms dingen zegt die niet helemaal kloppen. Dat geeft helemaal niets, dat gebeurd ook op Tweakers en iedere andere website. Dat het niet helemaal klopt wat Coen heeft gezegd is al eerder aangehaald een paar berichten terug.
Die F-connectoren hoef je niet te vervangen. Ook al zijn het dingen van 10 cent, als ze goed zijn geïnstalleerd gaat dat gewoon werken.ThaHandy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:05:
[...]
F-connectors zitten 100% goed. Ik zal van de week even 2 setjes hirschman connectors halen.
Die Bandridge kabel echter, daar zou ik geen garanties op durven te geven. (of wou je de Hirschmann connectors aan die Bandridge kabel zetten? kan je doen, helpt misschien, maar de kabel zelf blijft behoorlijk dempen als het van die spaghettikabel is)
edit: derp
[ Voor 85% gewijzigd door quartex op 02-03-2015 14:26 ]
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Blijft toch lastig he zo'n topic warning.quartex schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:11:
200/20 hier sinds vandaag. \o/
Wordt er op dit moment maar 1 soort modem uitgeleverd of is dat wisselend wat men op "voorraad" heeft ?
2250 WP Zuid PVoutput
Wisselend Cisco EPC3928AD en Ubee 321bMdO82 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:26:
Wordt er op dit moment maar 1 soort modem uitgeleverd of is dat wisselend wat men op "voorraad" heeft ?
En dr is een test gaande met technicolor (Wifi ac, max bekabeld 500mbit)Koekenbakkertje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:44:
[...]
Wisselend Cisco EPC3928AD en Ubee 321b
en d'r zijn in totaal een 4-tal wifi modems (2 per type cisco/ubee)
Zag net een mail van Ziggo voorbij komen
"We hebben je internetsnelheid weer verhoogd. Zomaar, een verrassing van Ziggo.
We willen je namelijk graag het beste bieden."
Natuurlijk een verrassing
"We hebben je internetsnelheid weer verhoogd. Zomaar, een verrassing van Ziggo.
We willen je namelijk graag het beste bieden."
Natuurlijk een verrassing
2250 WP Zuid PVoutput
Lekker is dat, wil je Ziggo bellen, is er een storing bij hun klantenservice en wordt de verbinding verbroken en moet je maar op een later moment terug bellen. #fail
Klopt alleen wordt de technicolor nog niet uitgeleverd. Cisco 3925 en Ubee evw320 volgens mij niet meerDutch2007 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:58:
[...]
En dr is een test gaande met technicolor (Wifi ac, max bekabeld 500mbit)
en d'r zijn in totaal een 4-tal wifi modems (2 per type cisco/ubee)
Verwijderd
Meer mensen die nu alles in 1 extra hebben en overwegen naar alles in 1 basis te gaan? Of ik nu 200 of 120Mbit heb maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Vind het zo jammer dat ik er maar 10 euro mee bespaar, als dat nu 25 euro was had ik de keuze snel gemaakt. Nu twijfel ik wat door de upload die dan van 20 naar 12 gaat en 20 is al zo weinig.
Vind het zo jammer dat ik er maar 10 euro mee bespaar, als dat nu 25 euro was had ik de keuze snel gemaakt. Nu twijfel ik wat door de upload die dan van 20 naar 12 gaat en 20 is al zo weinig.
Ik heb dat hier opgelost door een kabelgootje van 20 cm ongeveer te plaatsen zodat een stuk van de kabel aan de muur vastzit, als je een gootje neemt waar de kabel net inpast trekt hij niet meer aan het uiteinde en is het opgelost. Je kan natuurlijk ook de hele kabel in een gootje plaatsen, maar als je nog een stukje hebt liggen ergens in een knutselschuur ofzo kan je het zo eenvoudig oplossen.Jerrythafast schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:01:
Een F-connector heeft als voordeel dat je hem vast kan schroeven en hij dus niet zomaar los kan schieten, dat was hier wel handig aangezien er bij het stofzuigen hier in huis nog wel eens een connector uit de versterker onder de bank werd gestofzuigd.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2015 18:38 ]
Verwijderd
Heeft er hier iemand problemen met de app? Volgens de klantenservice was er vandaag een storing gaande.
Ik kan het niet goed zien op het plaatje, maar volgens mij is die AOP is een TRAS1000B.ThaHandy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:03:
...
Deze AOP heb ik gekregen, alles is F-connector, gebruik ik hirschmann TV connectors voor de OAP en humax1 en een Bandridge coax kabel (had ik nog liggen) naar de andere humax en TV.
Zoals ik eerder schreef is die AOP bij mij gevoelig voor instraling op de zenders die op 818MHz zitten.
De "instraler" zou hier Digitenne of 4G kunnen zijn.
Ziggo levert tegenwoordig de DIO-01 (i.c.m. de UMU1006/T verdeler) als AOP, die een betere afscherming zou moeten bieden.
[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 02-03-2015 19:03 ]
Zeeeeeeer binnen kort wel ;-)Koekenbakkertje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:21:
[...]
Klopt alleen wordt de technicolor nog niet uitgeleverd. Cisco 3925 en Ubee evw320 volgens mij niet meer
Mensen ik heb een spoed vraag!
Ik heb zaterdag een Asus RT-AC66U gekocht en hierdoor de Cisco in bridge modus laten zetten door Ziggo.
Nu heb ik de Asus vanwege dekkingproblemen terug gebracht en een goedkope TP-Link WDR4300 en wat extenders.
Nu wil ik de TP-Link configureren alleen gaat het verifiëren op het eind constant fout.
Komt dit omdat de Cisco nog in Bridge staat met de Asus (qua MAC adres etc)?
Ik heb zaterdag een Asus RT-AC66U gekocht en hierdoor de Cisco in bridge modus laten zetten door Ziggo.
Nu heb ik de Asus vanwege dekkingproblemen terug gebracht en een goedkope TP-Link WDR4300 en wat extenders.
Nu wil ik de TP-Link configureren alleen gaat het verifiëren op het eind constant fout.
Ik heb werkelijk geen idee wat je met "verifiëren" bedoeld...ik denk dat je de standaard installatie volgt vanaf een CD of iets dergelijks? Gewoon via de web-interface instellen geen optie?mcgloud schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:56:
Mensen ik heb een spoed vraag!
Het enige wat ik weet is dat Range-extenders prul producten zijn en dat je deze zoveel mogelijk moet mijden
Als je een nieuwe router achter je Ziggo modem in bridgemodus zet is het advies om je ziggo modem te even te resetten (stroom eraf, stroom erop).
Jammer dat je niet vanuit de webinterface van het modem een herstart kan doen.Grolsch schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:10:
Als je een nieuwe router achter je Ziggo modem in bridgemodus zet is het advies om je ziggo modem te even te resetten (stroom eraf, stroom erop).
[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 02-03-2015 20:23 ]
shadowman12 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:18:
[...]
Jammer dat je niet vanuit de webinterface van het modem een herstart kan doen.
Volgens mij lees je mijn antwoord verkeerd, als je een nieuwe router, achter je "ziggo modem in bridge mode" plaatst, moet je je "ziggo modem in bridge mode" even resetten
Dus als jij een nieuwe router zou aanschaffen, moet je toch even je ziggo modem herstarten.
Hé, je wijzigt snel je post
[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 02-03-2015 20:29 ]
Ben benieuwd, mijn ubee hapert af en toe en als dat slecht blijft gaan mag ik een nieuwe router aanvragen. Dan wacht ik liever op dezeDutch2007 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:29:
[...]
Zeeeeeeer binnen kort wel ;-)(lees binnen paar weken, deze maand)
Heb je nu dan een non wifi ubee?Joster schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:27:
[...]
Ben benieuwd, mijn ubee hapert af en toe en als dat slecht blijft gaan mag ik een nieuwe router aanvragen. Dan wacht ik liever op deze
Geen modemswap als je een wifi ubee hebt.. Of hij moet je al.... Kapot😉 gaan.....
Die nieuwe technicolo heeft net als de experiabox ook een usb aansluiting voor externe usb hdd...
Heb al een Ubee met wifi, maar toen ik laatst de klantenservice belde met mijn problemen was er al een vervanger besteld voor ik er erger in had. Zou ook moeten lukken met de TC denk ik dan.Dutch2007 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:38:
[...]
Heb je nu dan een non wifi ubee?
Geen modemswap als je een wifi ubee hebt.. Of hij moet je al.... Kapot😉 gaan.....
Die nieuwe technicolo heeft net als de experiabox ook een usb aansluiting voor externe usb hdd...
Ik heb ook een Ubee modem zonder wifi. Niets mis mee, doet het perfect; dwz: ik haal de snelheid waar ik voor betaal (200/20). Heb wel toegang tot Ziggo spots, maar gebruik die eigenlijk nooit. Zolang deze setup het zo blijft doen hoef ik ook niet zo nodig een modem met wifi. Grote kans dat deze binnen een week in bridge modus staat, de router, een Asus RT-AC68U, doet zijn taak naar volle tevredenheid (zelfs draadloos op beide laptops, beneden aan de keukentafel, maximale down en up).Dutch2007 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:38:
[...]Heb je nu dan een non wifi ubee?<KNIP>
Nou ik heb toch nog een humax recorder gekregen van ziggo, maar interactieve shit heeft het welgeteld 1 dag gedaan. Sindsdien alleen nog maar error 587 (deze dienst zit nieut in uw pakket). Al hersteld naar fabrieksinstellingen en kaart opnieuw geplaatst maar niets helpt.
Super dit. Dan toch maar alsnog contract opzeggen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
heb je uberhaubt met de helpdesk gebelt?Phusebox schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:54:
Nou ik heb toch nog een humax recorder gekregen van ziggo, maar interactieve shit heeft het welgeteld 1 dag gedaan. Sindsdien alleen nog maar error 587 (deze dienst zit nieut in uw pakket). Al hersteld naar fabrieksinstellingen en kaart opnieuw geplaatst maar niets helpt.
Verwijderd
Die error heb ik ook gehad. En als je de helpdesk had gebeld, wat je schijnbaar niet gedaan hebt, zul je horen dat de smartcard niet juist geactiveerd is. Bellen dus en het is zo opgelost.Phusebox schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:54:
Heb ik wel gedaan, dus, maar die zeiden dat ik de recorder moest resetten en dat het dan verholpen was. Heb ook al via de website daarna smartcard herstellen geprobeerd en werkt ook niet.
En hoe kan een smartcard nou niet goed activeren? Hij doet het of hij doet het niet zou je zeggen.
Maar ja buiten dat is het interactieve tv gedeelte ook wel enorm traag zeg.
En hoe kan een smartcard nou niet goed activeren? Hij doet het of hij doet het niet zou je zeggen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Die traagheid van het interactieve stuk was een paar software versies terug nog wel erger hoor. Ik heb op dit moment ook maar 2 ergernissen in de TV-dienst van Ziggo (i.c.m. met de Humax recorder):Phusebox schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 07:35:
Heb ik wel gedaan, dus, maar die zeiden dat ik de recorder moest resetten en dat het dan verholpen was. Heb ook al via de website daarna smartcard herstellen geprobeerd en werkt ook niet.
- Interactieve TV zapt oncomfortabel traag en heeft soms wat hikjes (dan is er ineens niet meer "bestelbaar" tot je interactieve TV sluit en weer opent).
- Geen mobiel TV platform voor Windows apparaten of gerootte / gejailbreakte Android / Apple apparaten.
Maar alle wijzigingen hebben mij toch wel getriggerd om de boel bij Ziggo scherp in de gaten te houden en mezelf toch weer eens te updaten m.b.t. het aanbod van glasvezelpartijen. Bij KPN zit men niet stil en waar het lijkt dat Ziggo de bitrates van haar HD zenders iets gaat verlagen, roept men bij KPN nu over het verhogen van die bitrates. Dat zou kunnen betekenen, dat het voor ons toch gaat lonen om op den duur afscheid te nemen van alle coax bekabeling in huis. Wat me nog wel tegenhoudt, is dat ik bij KPN niet kan kiezen voor bijvoorbeeld 200Mb. Het is 100Mb of 500Mb en ik ben bang dat ze mij op een 100Mb lijn laten zitten als ik maar 100Mb afneem en dan hou je nog maar 70Mb over als je 2 HD streams bekijkt.
Ik denk dat geen enkele aanbieder iets voor geroote of gejailbreakte telefoons ondersteund. Volgens mij zitten daar de rechthebbende achter en niet zo zeer een provider. Kan me namelijk herrineren dat ook KPN vorig jaar bij een update deze toestellen heeft uitgesloten
Volgens mij word ik niet vrolijk van de nieuwe frequentie indeling. Kwaliteit van NPO 1,2,3 zijn duidelijk minder.
het lijkt net alsof er een net niet HD youtube wordt afgespeeld.
Dit nu bij meerdere buren ook ondervonden. (gisteravond er drie geconfigureerd)
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Je moet hem een tijdje op NPO 1 zetten, een uur ofzo, dan moet ie het wel doen.Phusebox schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 07:35:
Normaal zou je ook een hoop zenders missen, maar daar is de encryptie op dit moment vanaf. Dus dat merk je dan niet.
Moet je de boel met een netwerkkabel aansluiten. Over WiFi is het inderdaad niet vooruit te branden.Maar ja buiten dat is het interactieve tv gedeelte ook wel enorm traag zeg.
Volgens het overzichtje en de metingen van ArChie zijn de bitrates voor NPO zenders (en RTL e.d.), niet verlaagd sinds de veranderingen. Dat wil niet direct zeggen dat het beeld er niet wat anders uit kan zien maar theoretisch zou deze van dezelfde kwaliteit moeten zijn dan voorheen? ArChie?Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:01:
Volgens mij word ik niet vrolijk van de nieuwe frequentie indeling. Kwaliteit van NPO 1,2,3 zijn duidelijk minder.
Testing, one, two ...
Toch deel ik het gevoel wel dat de kwaliteit minder is geworden sinds de overzetting. Bijvoorbeeld op RTLZ, die rollende balk onderin, je ziet nu duidelijk ruis rond die teksten. Bij Ziggo was dat niet.
[ Voor 8% gewijzigd door P.K. op 03-03-2015 10:42 ]
Gister dus ook overgegaan.. Geen problemen gehad eigenlijk, behalve dan dat ik geen brief oid heb gehad van ziggo.. moest alles dus zelf uitzoeken voor het opnieuw instellen (geen werelddrama overigens)
Ik heb wel het idee dat rond de zender logo's en text een beejte ruis zit, maargoed het zou ook kunnen dat het mij nu pas opvalt.
EN helaas krijg ik alle extra zenders niet meer
Ik ben vorig jaar verhuisd en had het kaartje meegenomen dat ik bij m'n ouders al gebruikte, die hadden de extra zenders. Zonder erbij na te denken heb ik dit kaartje gewoon gebruikt, niet nadenkende dat ik die extra zenders had. Is het ook zo dat ze hier iets in veranderd hebben?
Ik heb wel het idee dat rond de zender logo's en text een beejte ruis zit, maargoed het zou ook kunnen dat het mij nu pas opvalt.
EN helaas krijg ik alle extra zenders niet meer
Als het een kaartje van een bepaalde pre-Ziggo provider - Multikabel IIRC - is dan moet het kaartje opnieuw activeren. Daarvoor moet je de TV een tijdje op een zender laten staan (minder dan een uur normaal).Akilla schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:49:
Gister dus ook overgegaan.. Geen problemen gehad eigenlijk, behalve dan dat ik geen brief oid heb gehad van ziggo.. moest alles dus zelf uitzoeken voor het opnieuw instellen (geen werelddrama overigens)
EN helaas krijg ik alle extra zenders niet meerIk ben vorig jaar verhuisd en had het kaartje meegenomen dat ik bij m'n ouders al gebruikte, die hadden de extra zenders. Zonder erbij na te denken heb ik dit kaartje gewoon gebruikt, niet nadenkende dat ik die extra zenders had. Is het ook zo dat ze hier iets in veranderd hebben?
Moet ik dat dan bij m'n ouders doen of kan het bij mij ook gewoon?W3ird_N3rd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:08:
[...]
Als het een kaartje van een bepaalde pre-Ziggo provider - Multikabel IIRC - is dan moet het kaartje opnieuw activeren. Daarvoor moet je de TV een tijdje op een zender laten staan (minder dan een uur normaal).
Maakt niet uit, als het maar een geharmoniseerd gebied is. (dus waar je de zenders op 474mhz moet zoeken)Akilla schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:25:
[...]
Moet ik dat dan bij m'n ouders doen of kan het bij mij ook gewoon?
Helemaal mee eens.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:05:
Moet je de boel met een netwerkkabel aansluiten. Over WiFi is het inderdaad niet vooruit te branden.
De bijgeleverde usb wifi stick is niet geweldig, nu met utp is interactief stukken sneller.
[ Voor 6% gewijzigd door job op 03-03-2015 15:01 ]
Ik lees af en toe wel eens dat jullie kunnen zien op welke frequentie (de Mhz zeg maar) jullie kunnen zien waar een zender op uitgezonden wordt.
Hoe is dit te achterhalen
Hoe is dit te achterhalen
2250 WP Zuid PVoutput
Elke decoder (of als je rechtstreeks via je tv kijkt de tv) kan je vertellen op welke frequentie een zender staat. Bij de samsung HD recoder moet je een aantal maal op de i toets drukken. Bij de humax moet je in het menu duiken en op zoek gaan naar de signaalstatus.
En zo heeft elke decoder en tv wel een manier om het weer te geven.
En zo heeft elke decoder en tv wel een manier om het weer te geven.
[ Voor 18% gewijzigd door job op 03-03-2015 13:21 ]
Met de Humax 5100 en 5200 kan je gewoon op "OK" drukken zodat je de zenderlijst krijgt. Selecteer de zender waarvan je de frequentie/QAM wil weten en druk op de "i" (info) knop.job schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:20:
Elke decoder (of als je rechtstreeks via je tv kijkt de tv) kan je vertellen op welke frequentie een zender staat. Bij de samsung HD recoder moet je een aantal maal op de i toets drukken. Bij de humax moet je in het menu duiken en op zoek gaan naar de signaalstatus.
Ah, dat maakt het wel eenvoudiger om de status uit te lezen. Mijn methode was wel wat omslachtig.
[ Voor 74% gewijzigd door job op 03-03-2015 15:01 ]
Je krijgt op die manier niet echt de status, je krijgt de frequentie/QAM te zien zoals die in de opgeslagen zenderlijst staat. Die is normaliter wel hetzelfde (tenzij je niet de normale zenderlijst hebt ingeladen).job schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:59:
Ah, dat maakt het wel eenvoudiger om de status uit te lezen. Mijn methode was wel wat omslachtig.
MeNTaL_TO schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:04:
MeNTaL_TO, dit is interessant! Jij hebt dus een abo bij Ziggo afgesloten?Koekenbakkertje schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:08:
[...]
Toevallig Alles-in-één basis? Met een monteur? € 29 zijn de kosten voor de monteur bij een a-i-1 basis
Want ik kijk net op de site van UPC en die €29 die klopt - dat zijn de eenmalige apparatuurkosten voor een mediabox/horizon zoals inbegrepen bij een alles-in-1 pakket! Het is dus mogelijk dat je die krijgt.
[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 03-03-2015 15:29 ]
is dit goed?
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 241000000 Hz 0.8 dBmV 39.4 dB -30 dBc
2 Locked QAM256 249000000 Hz 0.6 dBmV 39.8 dB -33 dBc
3 Locked QAM256 257000000 Hz 1.3 dBmV 39.8 dB -35 dBc
4 Locked QAM256 265000000 Hz 1.4 dBmV 40.2 dB -35 dBc
5 Locked QAM256 273000000 Hz 1.9 dBmV 39.4 dB -32 dBc
6 Locked QAM256 281000000 Hz 1.9 dBmV 40.3 dB -34 dBc
7 Locked QAM256 289000000 Hz 2.1 dBmV 39.9 dB -39 dBc
8 Locked QAM256 297000000 Hz 1.8 dBmV 40.0 dB -34 dBc
Correctables Uncorrectables
1830 184
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 241000000 Hz 0.8 dBmV 39.4 dB -30 dBc
2 Locked QAM256 249000000 Hz 0.6 dBmV 39.8 dB -33 dBc
3 Locked QAM256 257000000 Hz 1.3 dBmV 39.8 dB -35 dBc
4 Locked QAM256 265000000 Hz 1.4 dBmV 40.2 dB -35 dBc
5 Locked QAM256 273000000 Hz 1.9 dBmV 39.4 dB -32 dBc
6 Locked QAM256 281000000 Hz 1.9 dBmV 40.3 dB -34 dBc
7 Locked QAM256 289000000 Hz 2.1 dBmV 39.9 dB -39 dBc
8 Locked QAM256 297000000 Hz 1.8 dBmV 40.0 dB -34 dBc
Correctables Uncorrectables
1830 184
hoe?GioStyle schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:33:
Dat kan je met een beetje Googlen toch ook wel zelf vinden?
Weet iemand ook wanneer Ziggo nieuwe HD recoders krijgt?
Op hun site staat alleen dat ze niet meer los te koop zijn en binnenkort worden vervangen.
Op hun site staat alleen dat ze niet meer los te koop zijn en binnenkort worden vervangen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik wil wel een gokje wagen dat het per april is en dat het niet echt nieuwe decoders zijn maar die dingen van UPC. Die je mag je dan tegen een veel te hoge prijs huren.rimave schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:09:
Weet iemand ook wanneer Ziggo nieuwe HD recoders krijgt?
Precies hetzelfde hier.RoD schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:53:
[...]
Ik moest eerst een factory reset doen voordat hij uberhaubt zenders wilde zoeken. Daarvoor crashte de ontvanger zodra ik op zenders zoeken drukte
Als ik factory reset doe, heb ik 75% signaal, maar zodra ik de QAM aanpas, schiet ie naar 0
edit: op qam64 doet ie het wel? Schiet mij maar lek
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 03-03-2015 16:20 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]