The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Even (ver)simpel(d) uitgelegd:MikeyMan schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:15:
[...]
Precies hetzelfde hier.
Als ik factory reset doe, heb ik 75% signaal, maar zodra ik de QAM aanpas, schiet ie naar 0
edit: op qam64 doet ie het wel? Schiet mij maar lek
De homing channel welke de decoder gebruikt voor alle zenderinformatie is nog steeds QAM64. De transponders met de zenders zitten wel (vrijwel) allemaal op QAM256.
Op het moment dat jij de ontvanger op QAM256 zet ipv QAM64 voor het homining kanaal (De zenders inlezen) dan herkent hij de boel niet meer en ziet hij gewoon geen (herkenbaar) signaal.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Naja, het werkt iig, das het belangrijkste
Zou je dit via 1200 kunnen doen of moet je perse het 0900 nummer bellen ?
2250 WP Zuid PVoutput
De 0900 en 1200 nummers komen toch echt bij dezelfde klantenservice uit hoor.MdO82 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:51:
Ik heb zojuist een nieuw modem ontvangen, maar nog geen activatiebrief.
Verder is het ook nogal lastig om 1200 te bellen als je vaste lijn het niet doet, modem moet immers aan staan en verbonden zijn met het netwerk om hem te kunnen activeren. Op dat moment heb je geen internet en telefonie.
Het 0900 nummer is overigens ook enkel lokaal tarief zonder bijkomende kosten.
Zelf noteer ik altijd even het CM mac adres (zie sticker op modem).
Als je opbelt kies je ervoor om een medewerker te spreken.
Die doet de activatie vervolgens invoeren op basis van jouw mac adres.
Dit scheelt een hoop gedoe met activatiecodes intoetsen in een geautomatiseerd menu
[ Voor 21% gewijzigd door andy88 op 03-03-2015 17:17 ]
Ci module al gereset en alles opnieuw ingesteld maar helaas.. Alle overige zenders werken wel prima.
Iemand nog een idee? kabels kan het issue niet zijn, alles werkte perfect voor de tv migratie...
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Tegenwoordig hebben we (indien je daar klant van bent) Ziggo mobielandy88 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:16:
[...]
De 0900 en 1200 nummers komen toch echt bij dezelfde klantenservice uit hoor.
Verder is het ook nogal lastig om 1200 te bellen als je vaste lijn het niet doet, modem moet immers aan staan en verbonden zijn met het netwerk om hem te kunnen activeren. Op dat moment heb je geen internet en telefonie.
2250 WP Zuid PVoutput
Waarom dan niet eerder een probleem? Ziggo veranderd en heb storing.. Word weer kastje -> muur...fredgroes schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:46:
4g interferentie misschien op je kabels... Toch je kabels checken, zal Ziggo ook zeggen als je belt
Dat is bij mij ook het geval. Storing in de oude situatie op zenders uit het Turkse pakket. Die zitten op 818 MHz. Die zenders zitten niet in mijn abonnement. Nooit wat van gemerkt, toch storing aanwezig.
Waarschijnlijk door Digitenne of 4G. Eigen bekabeling is ok, AOP is bij mij het probleem.
Je kan als volgt mogelijk vaststellen of het probleem je eigen bekabeling is of het AOP.
Sluit de TV rechtstreeks aan op het AOP. Wikkel je huidige kabel in met alu-folie.
Storing wég, dan is de kwaliteit van je kabel niet goed.
Blijft de storing, kijk dan of de storing minder wordt, als je het AOP zo goed mogelijk afdekt met alu-folie.
Wordt de storing inderdaad minder, dan is je AOP gevoelig.
[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 03-03-2015 19:44 ]
Omdat eerder de frequenties wellicht niet in gebruik waren. Het kan ook zijn dat de frequenties wel in gebruik waren maar dat er zenders op zaten die je nooit keek.Qualixo schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:30:
[...]
Waarom dan niet eerder een probleem? Ziggo veranderd en heb storing.. Word weer kastje -> muur...
Als jij met een verse kabel rechtstreeks op je hoofdaansluiting storing ervaart weer ik uit ervaring dat Ziggo kosteloos en meestal ook aardig vlot een monteur stuurt.
Klopt, dat is nog steeds zo. Alleen nu vlak na harmonisatie kan er wel eens een dagje langer gewacht moeten wordenandy88 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:23:
[...]
Omdat eerder de frequenties wellicht niet in gebruik waren. Het kan ook zijn dat de frequenties wel in gebruik waren maar dat er zenders op zaten die je nooit keek.
Als jij met een verse kabel rechtstreeks op je hoofdaansluiting storing ervaart weer ik uit ervaring dat Ziggo kosteloos en meestal ook aardig vlot een monteur stuurt.
Helaas weigeren veel mensen hun eigen apparatuur/bekabeling uit te sluiten. Nu Ziggo hier tijdens de harmonisatie wat coulanter mee omgaat ontstaat er inderdaad een flinke wachtrij.Koekenbakkertje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:26:
[...]
Klopt, dat is nog steeds zo. Alleen nu vlak na harmonisatie kan er wel eens een dagje langer gewacht moeten worden
Yup, dat hoef je mij niet te vertellenandy88 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:28:
[...]
Helaas weigeren veel mensen hun eigen apparatuur/bekabeling uit te sluiten. Nu Ziggo hier tijdens de harmonisatie wat coulanter mee omgaat ontstaat er inderdaad een flinke wachtrij.
Wat er nu ligt heeft ziggo zelf al geplaatst paar maanden terug. Zelfs compleet nieuwe wand aansluiting en kabels.. ja we gaan maar weer bellen..andy88 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:23:
[...]
Omdat eerder de frequenties wellicht niet in gebruik waren. Het kan ook zijn dat de frequenties wel in gebruik waren maar dat er zenders op zaten die je nooit keek.
Dat Ziggo het ooit voor je geïnstalleerd heeft is totaal niet relevant.Qualixo schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:02:
[...]
Wat er nu ligt heeft ziggo zelf al geplaatst paar maanden terug. Zelfs compleet nieuwe wand aansluiting en kabels.. ja we gaan maar weer bellen..
Ziggo is verantwoordelijk voor het signaal tot aan je hoofd aansluiting, jij bent verantwoordelijk voor je bekabeling binnen je woning.
Nu ga je ze opbellen en krijg je hetzelfde te horen als hier
Ik denk dat het sneller is om je bekabeling onder de loep te nemen.
Hmm nog eens proberen. UTP is geen optie hier.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:05:
[...]
Je moet hem een tijdje op NPO 1 zetten, een uur ofzo, dan moet ie het wel doen.
Normaal zou je ook een hoop zenders missen, maar daar is de encryptie op dit moment vanaf. Dus dat merk je dan niet.
[...]
Moet je de boel met een netwerkkabel aansluiten. Over WiFi is het inderdaad niet vooruit te branden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Cool, gratis meer snelheid.
Zoon mopperde hele dag over geen wifi, Technicolor kon ik bedraad niet meer benaderen dus de Ubee maar opgehangen die ze me toegestuurd hadden.
Gelijk activatie pagina en kon weer online.
Beetje vaag allemaal
Verwijderd
Je zou voor €10 (ebay Chinezen) of iets meer (NL winkel) een UTP->WiFi adapter kunnen kopen. Stroom krijgen die normaal van USB dus dat kan je helemaal op de Humax aansluiten.Phusebox schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:27:
[...]
Hmm nog eens proberen. UTP is geen optie hier.
Ik kan het niet garanderen (zelf niet getest), maar ik ben er vrij zeker van dat het probleem niet zit in de overdrachtssnelheid of ping van WiFi. Ping is namelijk geen meerdere seconden en ook met 3MB/s overdrachtssnelheid (wat maar 3x langzamer is dan UTP) is iTV over WiFi niet vooruit te branden (iTV minstens 10x langzamer, niet 3x). Mijn gok is dus dat WiFi en/of USB een zware belasting is voor de processor in de Humax en dat het daarom zo traag is. Met een UTP->WiFi adapter omzeil je dat dus.
Powerline meuk kan natuurlijk ook als je dat toevallig hebt liggen.
[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 04-03-2015 08:03 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
En van een signaalsterkte van 90% afgegleden naar 40% volgens de Cisco tuner.
Vraag mij af of kabels over 7 meter zo'n verschil kunnen maken.
Nou nee ziggo is geweest voor de wand aansluiting en heb zelf gelijk goede dikke shielded coax gekocht en goede stekkers gekocht wat van zeer goede kwaliteit.andy88 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:08:
[...]
Dat Ziggo het ooit voor je geïnstalleerd heeft is totaal niet relevant.
Ziggo is verantwoordelijk voor het signaal tot aan je hoofd aansluiting, jij bent verantwoordelijk voor je bekabeling binnen je woning.
Nu ga je ze opbellen en krijg je hetzelfde te horen als hier![]()
Ik denk dat het sneller is om je bekabeling onder de loep te nemen.
Niet de eerste keer dat ik kabels aanleg..
Vind het gewoon bullshit dat alles werkte voor de omzetting en na de omzetting ik storing heb.
Het is altijd zo makkelijk om maar de consument de schuld te geven. Vaak ligt het wel aan de kabels maar in mijn geval niet..
Ook zit er maar 1 meter coax tussen wand aansluiting en tv..
Scheelt dat er binnen paar maanden glasvezel is, kan ziggo de deur uit.
Zal AOP wel eens indekken met alu folie.. nog even en kan ook een alu folie hoedje op gaan zetten in huis..Masimo schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:40:
Voorheen had je mogelijk ook storing, maar op zenders waar je nooit naar keek.
Dat is bij mij ook het geval. Storing in de oude situatie op zenders uit het Turkse pakket. Die zitten op 818 MHz. Die zenders zitten niet in mijn abonnement. Nooit wat van gemerkt, toch storing aanwezig.
Waarschijnlijk door Digitenne of 4G. Eigen bekabeling is ok, AOP is bij mij het probleem.
Je kan als volgt mogelijk vaststellen of het probleem je eigen bekabeling is of het AOP.
Sluit de TV rechtstreeks aan op het AOP. Wikkel je huidige kabel in met alu-folie.
Storing wég, dan is de kwaliteit van je kabel niet goed.
Blijft de storing, kijk dan of de storing minder wordt, als je het AOP zo goed mogelijk afdekt met alu-folie.
Wordt de storing inderdaad minder, dan is je AOP gevoelig.
[ Voor 32% gewijzigd door Qualixo op 04-03-2015 08:57 ]
120 mbit internet werkt ook als een trein.
Joepie!
Oh ja, ik zag bij de frequentie en modulatie info van een tv zender dat de symboolsnelheid na harmonisatie 6900 is, ipv 6875 wat het bij de oude situatie was.
[ Voor 41% gewijzigd door _wolfrolf_ op 04-03-2015 09:13 ]
Gewoon aansluiten, aanzetten, uurtje wachten en dan in Internet Explorer (andere browsers werken niet (goed)) 'Activatie' zonder die aanhalingstekens als adres opgeven.MdO82 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:51:
Ik heb zojuist een nieuw modem ontvangen, maar nog geen activatiebrief.
Stapjes doorlopen en hij vraagt nergens om. Zo ging het hier althans. Je hoeft hooguit je gegevens te controleren en dat is het. Hij vult alles al in.
Zou de snelheid van Alles-in-1 basis / Z1 ook nog verhoogd worden? Iemand enig idee?Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:30:
Brief ontvangen met website van het jaar, ze verhogen de snelheden van 90 naar 120 en 9 naar 12mbit.
Vooralsnog niet.musicfreak schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:21:
[...]
Zou de snelheid van Alles-in-1 basis / Z1 ook nog verhoogd worden? Iemand enig idee?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Niks over bekend. Misschien dat het later alsnog gelijk getrokken wordt met de 50 mbit van UPC.musicfreak schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:21:
[...]
Zou de snelheid van Alles-in-1 basis / Z1 ook nog verhoogd worden? Iemand enig idee?
Is een optie, maar ze kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om het profiel wel om te zetten naar 50MBit maar het officieel op 30MBit te laten. Zo hebben de klanten van de afgelopen +/- 2 jaar wel al 50MBit, zij hebben namelijk ook gewoon een Docis3 modem.jongetje schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:41:
Zal dan eerst een omruilactie moeten komen om alle Docsis2 modems te vervangen, anders regent het klachten van mensen die de 50MBit niet halen.
Maar kan me ook goed voorstellen dat ze het liever in één keer goed willen doen natuurlijk. Die modem swaps kunnen ze vrij snel uitgevoerd hebben. Als mensen hun tv opnieuw kunnen afstemmen kunnen ze vast ook een modem vervangen. ;-)
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Komt nog wel wat anders bij, een EuroDOCSIS 2.0 modem kan maar op één frequentie afstemmen en daar maximaal 50mbps op halen.vlijmen schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:20:
[...]
Is een optie, maar ze kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om het profiel wel om te zetten naar 50MBit maar het officieel op 30MBit te laten. Zo hebben de klanten van de afgelopen +/- 2 jaar wel al 50MBit, zij hebben namelijk ook gewoon een Docis3 modem.
Nu wil je als kabelbedrijf niet één frequentie reserveren voor één gebruiker, dus op het moment dat een gebruiker gaat downloaden moet ie eigenlijk op een eigen frequentie. En met 50mbps slokt één gebruiker in z'n eentje een hele frequentie op en ga je heel veel moeten switchen.
3.0 kan met 4 of meer frequenties (8 op mijn EPC3925) veel betere loadbalancing doen. Dat geeft volgens mij veel minder belasting van het netwerk.
Verwijderd
Hier eenzelfde probleem met instralingen door 4G op enkele digitale tv-kanalen op de frequenties 802 MHz en 810 MHz. 's Ochtends is de kwaliteit van deze tv-kanalen goed met ca. 70% kwaliteit, maar 's avonds schommelt de kwaliteit tussen 25% en 35% (meer 4G gebruik) met als gevolg storing in beeld en geluid (BER). Alle andere digitale tv-kanalen zijn perfect bijna 100% kwaliteit, door interne kabelkeur-bekabeling, kabelkeur-connectoren en kabelkeur-versterker.Masimo schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:02:
[...]
Signaalsterkte verhogen geeft ook méér storing als die er is, houdt daar rekening mee.
Ik ga hier in het Zuiden pas 4 Maart over naar het nieuwe platform, maar ik heb al geruime tijd last van veel "uncorrectables" in het modem. Mijn opstelling is vergelijkbaar aan bovenstaande.
Alle TV-zenders uit mijn Ai1+ hebben een sterkte 80-90%, kwaliteit 100% en BER=0.
Modem signaal zit gemiddeld op -3dB (via UMU-01). Rechtstreeks op het AOP is dat +7 dB.
In mijn speurtocht naar de oorzaak van de hoge uncorrectable count, ontdekte ik gisteren puur bij toeval dat er storing zit op de meeste zenders uit het Turkse pakket.
Die zitten niet in mijn abonnement, maar ze zitten wél op de beruchte 818 MHz.
Signaalsterkte 74%, kwaliteit schommelt tussen 50 - 100%, BER erg hoog.
Ik ben met alu-folie aan de slag gegaan en ben tot een verassende conclusie gekomen. Mijn installatie (110% kabelkeur) is goed afgeschermd en het additioneel inpakken doet niks.
Tot mijn verbazing echter blijkt het ooit door Ziggo geïnstalleerde AOP, een TRAS1000B, wél flink gevoelig. Als ik alleen het AOP zo goed als mogelijk afdek met alu-folie dan verbetert het signaal op de 818MHz-zenders zienderogen. Helemaal storingsvrij krijg ik het niet, want ik kan natuurlijk alleen binnen afdekken, dus kan het AOP niet 100% afschermen.
De extra afscherming zorgt er ook voor dat het aantal fouten in het modem flink daalt. Na een dikke dag ingepakt draaien met normaal gebruik, significant minder "uncorrectables".
Dus: niet alléén de kabeltjes kunnen problemen geven, maar mogelijk ook het AOP.
Morgen bellen voor een beter AOP & verdeler (DIO-01 / UMU1006/T). Of dat ze het maar zelf komen installeren.
Aanvulling: Ik lees net nog even de link van de vorig spreker. Wel toevallig dat hier de storing ook daadwerkelijk op de Turkse zenders zit. Dat was voor mij ook de laatste plek om te zoeken.
Die zenders op die frequentie zetten is wat mij betreft gewoon een vuile streek.
Vanmorgen door een gratis Ziggo-monteur de oude TRAS-1000B en UMU-01 laten vervangen door een DIO-01 en een UMU-1006/T. Het resultaat hiervan was een kwaliteit van bijna 100% op de digitale tv-kanalen op de frequenties 802 MHz en 810 MHz. Een DIO-01 en een UMU-1006/T hebben dus inderdaad een (veel) betere afscherming tegen instraling door 4G.
Ik ben benieuwd welke kwaliteit er vanavond te zien is op de tv-kanalen op de frequenties 802 Mhz en 810 Mhz, als er meer 4G gebruik is.
Update: nu in de avond alle tv-kanalen op de frequenties 802 MHz en 810 MHz nog steeds een kwaliteit van bijna 100%. Hoera voor de DIO-01 en de UMU-1006/T.
Ik wilde na een verhuizing natuurlijk weer aansluiten op het internet en tv netwerk en viel mijn keuze op de bekabelaar die hier heerst, upc. Dit ging allemaal goed en aardig tot op het moment dat ik de spullen uit de box aan wilde sluiten, nul response op het modem en tv. Monteur laten langskomen, blijkt dat er helemaal geen kabel is aangesloten vanuit de centrale op het kabelpunt in mijn huurwoning.
Ik zou gecontacteerd worden door upc om te regelen hoe het verder gaat. Na twee weken maar eens zelf gebeld om te informeren en werd toen doorverwezen naar het bedrijf wat de bekabeling aanlegt in mijn regio. Dit bedrijf opgebeld en keken in het bestand, de aanvraag hadden ze al wel ontvangen maar nog niks mee gedaan na twee weken. Dus ze zijn direct aan de slag gegaan, hebben ze via google street view even de situatie beken.
Het verdeelpunt voor kabel zit letterlijk tegen onze gevel aan, naar onze meterkast heb je een kabel van max. 6 meter nodig en moet er max. 5 meter stoep open. Lijkt mij de goedkoopste optie die er is voor het aanleggen van een kabel. Offerte die ze opsturen: 975 euro! waarvan upc er dan 700 vergoed.
Met het verdeelkastje voor de deur vind ik die 975 euro echt belachelijk en ze zijn niet eens langs gekomen, ligt het aan mij of zijn dit bizarre bedragen?
Of de bedragen raar zijn kan ik je niet vertellen, maar ik kan je wel vertellen dat er veel via google street view wordt bekeken. De gemeente heeft op die manier ons huis een WOZ waarde gegeven/de inhoudt gemeten van het huis of hoe dat ook heet.n0isH schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:28:
Misschien het verkeerde topic maar omdat ziggo en upc over een maandje gefuseerd zijn dacht ik mijn verhaal hier kwijt te kunnen.
Ik wilde na een verhuizing natuurlijk weer aansluiten op het internet en tv netwerk en viel mijn keuze op de bekabelaar die hier heerst, upc. Dit ging allemaal goed en aardig tot op het moment dat ik de spullen uit de box aan wilde sluiten, nul response op het modem en tv. Monteur laten langskomen, blijkt dat er helemaal geen kabel is aangesloten vanuit de centrale op het kabelpunt in mijn huurwoning.
Ik zou gecontacteerd worden door upc om te regelen hoe het verder gaat. Na twee weken maar eens zelf gebeld om te informeren en werd toen doorverwezen naar het bedrijf wat de bekabeling aanlegt in mijn regio. Dit bedrijf opgebeld en keken in het bestand, de aanvraag hadden ze al wel ontvangen maar nog niks mee gedaan na twee weken. Dus ze zijn direct aan de slag gegaan, hebben ze via google street view even de situatie beken.
Het verdeelpunt voor kabel zit letterlijk tegen onze gevel aan, naar onze meterkast heb je een kabel van max. 6 meter nodig en moet er max. 5 meter stoep open. Lijkt mij de goedkoopste optie die er is voor het aanleggen van een kabel. Offerte die ze opsturen: 975 euro! waarvan upc er dan 700 vergoed.
Met het verdeelkastje voor de deur vind ik die 975 euro echt belachelijk en ze zijn niet eens langs gekomen, ligt het aan mij of zijn dit bizarre bedragen?
De omzetting is hier nu ook een feit. Zojuist eens gekeken waar storing zit.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:15:
[...]
Hier eenzelfde probleem met instralingen door 4G op enkele digitale tv-kanalen op de frequenties 802 MHz en 810 MHz. 's Ochtends is de kwaliteit van deze tv-kanalen goed met ca. 70% kwaliteit, maar 's avonds schommelt de kwaliteit tussen 25% en 35% (meer 4G gebruik) met als gevolg storing in beeld en geluid (BER). Alle andere digitale tv-kanalen zijn perfect bijna 100% kwaliteit, door interne kabelkeur-bekabeling, kabelkeur-connectoren en kabelkeur-versterker.
Vanmorgen door een gratis Ziggo-monteur de oude TRAS-1000B en UMU-01 laten vervangen door een DIO-01 en een UMU-1006/T. Het resultaat hiervan was een kwaliteit van bijna 100% op de digitale tv-kanalen op de frequenties 802 MHz en 810 MHz. Een DIO-01 en een UMU-1006/T hebben dus inderdaad een (veel) betere afscherming tegen instraling door 4G.
Ik ben benieuwd welke kwaliteit er vanavond te zien is op de tv-kanalen op de frequenties 802 Mhz en 810 Mhz, als er meer 4G gebruik is.
Update: nu in de avond alle tv-kanalen op de frequenties 802 MHz en 810 MHz nog steeds een kwaliteit van bijna 100%. Hoera voor de DIO-01 en de UMU-1006/T.
Bij zenders op de volgende frequenties gaat het mis:
168 MHz
176 MHz
810 MHz
818 MHz
Op 802 MHz is bij mij niks aan de hand.
Maar opvallend is de storing op de lage frequenties 168 en 176 MHz. Daar zitten hier nu zenders als Film 1 Première en veel radiozenders. Het grootste deel zit overigens niet in mijn abonnement.
Ook als ik in mijn modem kijk naar de "internet channels" op 228 - 284 MHz, lijkt het erop dat die ook gestoord worden.
Ik vraag me werkelijk af wat storing veroorzaakt op die lagere frequenties.
A.s. Maandag komt een monteur op bezoek.
Aanvulling: Storing op 168 en 176 MHz opgelost. Zoonlief had kabeltjes verwisseld.
[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 04-03-2015 21:25 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Zonder gekheid: Géén enkel idee!
Wat hier wél naast mijn perceel staat is zo'n luchtalarm mast. Maar dan zou ik al veel eerder problemen gehad moeten hebben.
Een half jaar geleden had ik ook na lang uptime "nullen" (correctables/uncorrectables) in mijn modem.
De brief of ook gehad en alles gisteren gereset, Haalde netjes 120/12 maar 5 min later nog geen 70/6 meer, Totdat je de modem reset dan haal je weer volle bak, Ze zijn er nog mee bezig? Lijkt nu meer op snelheidsvermindering.Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:30:
Brief ontvangen met website van het jaar, ze verhogen de snelheden van 90 naar 120 en 9 naar 12mbit.
Cool, gratis meer snelheid.
P2000/C2000 zitten in 2 frequentiegebieden: rond de 170 en in het gebied tussen 380-395. 170 werd door Ziggo voorheen niet gebruikt...Masimo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:46:
Ah, dus jij bent dat
Zonder gekheid: Géén enkel idee!
Wat hier wél naast mijn perceel staat is zo'n luchtalarm mast. Maar dan zou ik al veel eerder problemen gehad moeten hebben.
Een half jaar geleden had ik ook na lang uptime "nullen" (correctables/uncorrectables) in mijn modem.
http://www.dtvmonitor.com/nl/index.php
Coïtus ergo sum
Zoonlief komt net met de kabelkeur kabel van de TV met storing aanlopen.
Hij had op zijn kamer storing en daarom even met zijn brakke kabeltje uitgewisseld.
Goeie kabel erop en wég storing op de lage frequenties.
Ik zal de tekst van mijn vorige berichten even aanpassen. Toch bedankt voor het meedenken.
Er blijven dus alleen de 4G storingsbronnen 802 en 818 MHz over.
2250 WP Zuid PVoutput
En welke zenders zijn dat?Masimo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:10:
Er blijven dus alleen de 4G storingsbronnen 802 en 818 MHz over.
Verwijderd
Ik ga van het UPC gebied naar het Ziggo gebied (goed, straks toch 1 pot nat).
Dus ik vraag eind feb alvast mijn internet aan. Prima gegaan, werd netjes gebeld via de site en het e.a. was vlot geregeld. Vervolgens zie ik nu dat je naast de bestaande actie die ik reeds had (gratis ontvanger) ook nog eens de eerste 6 mnd korting krijgt (€30 euro ipv de volle mep). Nou dat lijkt mij ook wel wat.
Abo is nog niet ingegaan dus lijkt mij kleine moeite om door te voeren voor Ziggo.
Maar de serivce van Ziggo is ver te zoeken, via het 'bel me terug' call center kan ik niet geholpen worden. Ik moet bellen met een duur 0900 nummer, ben nog niet eens daadwerkelijk klant... afijn... wachttijd 10 minuten... na 15 minuten geef ik het maar op, anders heeft die korting ook geen nut meer, die is dan opgegaan aan belkosten...
De chat dan maar, die verwijzen mij ook naar het 0900 nummer, snap ik maar wil je op die manier klanten nou binden? Nou stuur dan maar via de site een e-mail.
Mij terug bellen op een moment dat Ziggo wel tijd heeft voor een nieuwe klant is blijkbaar niet mogelijk.
Ik verwacht een mail terug met alsnog te moeten bellen met het 0900 nummer...
Ziggo verras me en pas het gewoon even aan... geen lekkere eerste ervaring tot zover...
Allereerst een correctie. Het bericht van mijn voorganger een paar berichten terug heeft me een beetje van de leg af gebracht. Dit is de actuele status:
Bij zenders op de volgende frequenties gaat het mis: 810 en 818 MHz
We praten in mijn gebied (Sittard-Geleen) dan over zenders als:
810 MHz:
Sport 1 Voetbal (HD) op kanaal 402
Foxlife op kanaal 946
818 MHz:
WDR op kanaal 56
NPO Humor TV op kanaal 130
AMC op kanaal 131
Motors TV op kanaal 413
Lijst is mogelijk niet compleet.
0900 staat tegenwoordig niet automatisch meer gelijk aan duur.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:55:
Ik moet bellen met een duur 0900 nummer, ben nog niet eens daadwerkelijk klant... afijn... wachttijd 10 minuten... na 15 minuten geef ik het maar op, anders heeft die korting ook geen nut meer, die is dan opgegaan aan belkosten.
De helpdesk kost je het normale tarief wat je ook betaalt om een vastnummer te bellen. Dat zal met 15 minuten zo'n € 1,50 zijn geweest.
Anyway.. 15 minuten is wel lang.. maar als je tijdens kantooruren belt hoef je meestal niet zo lang te wachten. Bel maar eens rond een uur of 9/10 en je zal vrij snel verbinding hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door job op 04-03-2015 21:31 ]
Betreft een nieuwbouw huurappartement welke eind 2013 is opgeleverd. Helaas kan ik in de meterkast geen specificatie vinden op de coaxkabel.
Vanuit de aansluiting in de kamer loopt er een 10 meter Hirschmann kabel naar mij ontvanger.
Ga maar eens vragen aan de woningbouw wat voor coax te hebben getrokken.
Ik heb mijn zorgen ge-uit over de "hear say" verhalen dat we straks geen kaarten meer kunnen activeren en ik naar een 5e tv aan het kijken was (waarvan 1 een slingbox is). Zij verzekerde me dat het gewoon zou kunnen. blabla. Om mij tegemoet te komen in mijn zorgen hebben ze een smartcard met ci+ decoderkaartje gestuurd om maar alvast te activeren. gratis he ..
Toen zij ze dat ik altijd kon bellen bij problemen en dat ze altijd wel een leuke aanbieding hebben. Nou ja, ik hoef niet terug te bellen hoor, vertel maar. Dus zij uitzoeken, maar ze had niets .. . Dus ik zei al, "ja de meeste aanbiedingen zijn voor de triple play pakketen he". hmm. ja dat klopt Heeft u even? toch weer 10% korting gekregen voor 10 maanden. en dat met een beetje vriendelijk lullen.
Netjes hoor.
Met internet van Ziggo zit je top. Voor de vijfde keer op rij is Ziggo gekozen tot Beste Internetprovider bij de Tweakers Zawards. Meer dan een derde van de bezoekers van de bekende Nederlandse tech-site koos ons als nummer 1 in de categorie Internetproviders.
Verwijderd
Ik had last van instraling door 4G op de digitale tv-kanalen op 802 MHz en 810 MHz. Hierdoor was de signaalkwaliteit 's ochtends ca. 70% maar 's avonds tussen de 25% en 35% (en last van een hoge BER). Op hogere en lagere frequenties waren alle tv-kanalen perfect. Een signaalkwaliteit van bijna 100% (soms wel 100%, soms 98%).Masimo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:23:
[...]
Allereerst een correctie. Het bericht van mijn voorganger een paar berichten terug heeft me een beetje van de leg af gebracht. Dit is de actuele status:
Bij zenders op de volgende frequenties gaat het mis: 810 en 818 MHz
We praten in mijn gebied (Sittard-Geleen) dan over zenders als:
810 MHz:
Sport 1 Voetbal (HD) op kanaal 402
Foxlife op kanaal 946
818 MHz:
WDR op kanaal 56
NPO Humor TV op kanaal 130
AMC op kanaal 131
Motors TV op kanaal 413
Lijst is mogelijk niet compleet.
Alle bekabeling, connectoren en de versterker waren in orde (Kabelkeur), zei de Ziggo-monteur.
In mijn buurt zitten op korte afstand drie 4G-masten op de frequentie 816 MHz (zie antenneregister.nl, zoek in je buurt naar de LTE-masten en bekijk de frequentie). En die stralen dus (met name 's avonds) een 4G-signaal naar binnen.
De Ziggo-monteur heeft het AOP vervangen door een DIO-01 en een UMU-1006/T. Nu is bij mij echt alles afgeschermd: van AOP/UMU tot aan de tv met Kabelkeur-spullen. Nu op alle tv-kanalen een signaalkwaliteit van bijna altijd 100%. De signaalsterkte is - mede door de versterker - bijna altijd 98%, maar de signaalkwaliteit is het belangrijkste.
Ik hoop dat het vervangen van het AOP door een DIO-01 en een UMU-1006/T bij jou ook het instralingsprobleem oplost. In ieder geval weet je dan het Ziggo-gedeelte optimaal en up-to-date is aangesloten met de modernste spullen. De Ziggo-monteur kan met een heel fraai apparaat o.a. de signaalsterkte en BER meten op je AOP en op de wanddozen. Dit kan ie dus meten voor de vervanging van het AOP en na de vervanging van het AOP.
Bij mij ging de signaalsterkte op de 802 MHz en 810 MHz na vervanging van het AOP toch een stukje omhoog in dB's. De BER was voor vervanging wisselvallig, maar na vervanging 'compleet vlak'. Dus geen storing meer. Dit bleek later ook uit de signaalinformatie op de tv voor de desbetreffende kanalen. Ik heb nu een signaalkwaliteit van bijna 100% op echt alle digitale tv-kanalen.
NB. Ik heb ook gelezen dat je last hebt van een hoog aantal correctables / uncorrectables in het Ziggo-modem. Ik had voor de vervanging van het AOP ook wel wat hoge waarden. Nu - na anderhalve dag - heb ik nog steeds 0 uncorrectables en een twintigtal correctables. Het lijkt inderdaad wel of het internet ook wat stabieler en iets sneller (met speedtest) is geworden. Maar het internet werkte bij mij voorheen ook gewoon goed.
Ik heb de Cisco EPC3928 modem, ik heb deze naar factory defaults proberen te zetten (weet de admin login niet meer) d.m.v. de reset knop ingedrukt te houden tot deze gaat resetten. Echter pakt hij vervolgens nog steeds het standaard ziggo username en password niet meer (ziggo/draadloos)
Weet iemand waar deze inloggegevens naartoe worden gereset?
PS4 PSN: Dazzler2120
Bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling. Dat geeft me vertrouwen op een goede afloop.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:06:
[...]
....
NB. Ik heb ook gelezen dat je last hebt van een hoog aantal correctables / uncorrectables in het Ziggo-modem. Ik had voor de vervanging van het AOP ook wel wat hoge waarden. Nu - na anderhalve dag - heb ik nog steeds 0 uncorrectables en een twintigtal correctables. Het lijkt inderdaad wel of het internet ook wat stabieler en iets sneller (met speedtest) is geworden. Maar het internet werkte bij mij voorheen ook gewoon goed.
Ik heb in principe geen last van de hoge uncorrectables count. Mijn verbinding is altijd up, en zonder hick-ups van welke soort dan ook. Over wifi-AC (5GHz) altijd een strakke download op 121.04 Mbits op alle momenten van de dag.
De hoge uncorrectables count heeft me getriggerd om te gaan zoeken naar een oorzaak. Ik dacht eerst dat de Cisco EPC3925 langzaam de geest aan het geven was.
Zodoende ben ik de instraling op het AOP op het spoor gekomen.
Uit de handleiding:Dazzler2120 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:08:
Hi all, effe een korte vraag.
Ik heb de Cisco EPC3928 modem, ik heb deze naar factory defaults proberen te zetten (weet de admin login niet meer) d.m.v. de reset knop ingedrukt te houden tot deze gaat resetten. Echter pakt hij vervolgens nog steeds het standaard ziggo username en password niet meer (ziggo/draadloos)
Weet iemand waar deze inloggegevens naartoe worden gereset?
RESET - Door even (1-2 seconden) op deze knop te drukken wordt het apparaat opnieuw gestart (uitgeschakeld en weer ingeschakeld).
Als u de schakelaar indrukt en gedurende langer dan tien seconden vasthoudt, veroorzaakt dit een reset naar de fabrieksinstellingen en vervolgens een herstart van het apparaat.
Tried that,Masimo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:24:
[...]
Uit de handleiding:
RESET - Door even (1-2 seconden) op deze knop te drukken wordt het apparaat opnieuw gestart (uitgeschakeld en weer ingeschakeld).
Als u de schakelaar indrukt en gedurende langer dan tien seconden vasthoudt, veroorzaakt dit een reset naar de fabrieksinstellingen en vervolgens een herstart van het apparaat.
didnt work D: Opgelost door met ziggo te bellen, ze hebben reset op afstand uitgevoerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Dazzler2120 op 05-03-2015 22:33 ]
PS4 PSN: Dazzler2120
Verwijderd
Dat zal wel een vaste goedmakertje zijn tegenwoordigFish schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:38:
Ziggo belde een paar dagen geleden op, "Hoe ik de migratie heb ervaren"
Ik heb mijn zorgen ge-uit over de "hear say" verhalen dat we straks geen kaarten meer kunnen activeren en ik naar een 5e tv aan het kijken was (waarvan 1 een slingbox is). Zij verzekerde me dat het gewoon zou kunnen. blabla. Om mij tegemoet te komen in mijn zorgen hebben ze een smartcard met ci+ decoderkaartje gestuurd om maar alvast te activeren. gratis he ..
Toen zij ze dat ik altijd kon bellen bij problemen en dat ze altijd wel een leuke aanbieding hebben. Nou ja, ik hoef niet terug te bellen hoor, vertel maar. Dus zij uitzoeken, maar ze had niets .. . Dus ik zei al, "ja de meeste aanbiedingen zijn voor de triple play pakketen he". hmm. ja dat klopt Heeft u even? toch weer 10% korting gekregen voor 10 maanden. en dat met een beetje vriendelijk lullen.
Netjes hoor.
Ik kijk ieder jaar even wat ik kan krijgen zeg maar.
En ik kan straks wel meer korting krijgen, in mei loopt mijn jaarcontract weer af en dan hebben ze bij de opzegafdeling meer mogelijkheden dan die 10% korting
edit: zal ook wel helpen dat ik sinds het jaar 2000 ofzo al bij Ziggo (voorheen @home) zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 23:20 ]
2250 WP Zuid PVoutput
2250 WP Zuid PVoutput
Ja, kan gewoonMdO82 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 07:36:
Je zou toch een backup kunnen maken van je instellingen. Weet niet of dat bij de tp-link ook zo is
Of je sleept alleen de ontvanger erheen en prikt er een klein speakertje of oordopjes in. (oordopjes kan je met verloopje direct in de tulp prikken, volume kan tegenvallen maar dat maakt niet uit)nielsn schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:45:
Krijg nu een E48-32 melding op Veronica. Zal er toch aan moeten geloven om de hele TV en ontvanger naar de meterkast te slepen.
[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 06-03-2015 11:57 ]
Ik had een tplink welke na een tijdje ook dit soort symptomen gaf.. Nooit meer fatsoenlijk werkend gekregenMTDjassen schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:37:
Guys, ik heb Ziggo Z2 met Cisco modem in bridge en een fatsoenlijke TP-link Wifi router die het werk op zich neemt. Na de brief van de snelheidsverhoging ben ik meteen aan het resetten geslagen, maar sindsdien (= aantal dagen) heb ik nu aanhoudende Wifi problemen terwijl mijn ethernet via de TP-link nog wel werkt. Ook na meerdere resets. SSID is altijd vindbaar, maar vaak geen verbinding mogelijk, en als er wel een verbinding gemaakt wordt dan is die beperkt en kan ik niet het Internet op. Kan dit met de upgrade van Ziggo te maken hebben, of moet ik dit echt in de TP-link zoeken? Dit laatste zou me verbazen, Want de zelfde setup functioneerde voorheen een maand of drie feilloos en naar alle tevredenheid..,
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Dan gaat hij mooi terug, want hij is nog geen 4 maanden oud ;-)nooberke schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:12:
[...]
Ik had een tplink welke na een tijdje ook dit soort symptomen gaf.. Nooit meer fatsoenlijk werkend gekregen
Als ik tv kijk dan houdt het geluid er soms mee op. Heel kort, echt maar iets van 2s, maar frequent genoeg om irritant te zijn. Bij mij intern is er niks veranderd.
Nu weet ik dat mijn ouders (die bij UPC zitten) dit probleem ook ervaren, maar daar zegt UPC dat het aan hun AOP ligt en dat ze daar niks aan kunnen doen (meerdere malen een monteur geweest die het allemaal ook niet weet op te lossen).
De enige overeenkomst die ik kan bedenken tussen mijn situatie en die van mijn ouders is dat we allebei via het UPC tv-platform kijken en allebei via een Philips-tv, met daartussen een decoder (in mijn geval een Humax 5200C, mijn ouders hebben een UPC Horizon).
Meer mensen die dit probleem hebben en een mogelijke oplossing kennen?
Voor de duidelijkheid: Ik gebruik uitsluitend kabelkeur-kabels en -aansluitingen. AOP is door een erkende elektricien aangesloten (want nieuwbouw).
Nee, merp!
Kan ik, eventueel met een nieuw jaar contract van dit voordeel genieten? Wil gewoon bij ziggo blijven, dus opnieuw een jaar contract maakt me niet zoveel uit. Of komen er toch nog extra kosten bij als ik opnieuw afsluit?
Ik ben overgestapt van Z2 naar Alles in 1 om van dat voordeel gebruik te maken.Dacuuu schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:59:
Heb nu al meer dan een jaar Ziggo TV + internet Z2. Jaarcontract is al afgelopen, dus maandelijks opzegbaar. Nu zie ik dat als je het nu Z2 afsluit, dat je de eerste 6 maanden geen €52.50 betaald, maar €30.-
Kan ik, eventueel met een nieuw jaar contract van dit voordeel genieten?
Als het kan wil ik gewoon Z2 behouden, dit moet ook mogelijk zijn lijkt me?hjs schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:01:
[...]
Ik ben overgestapt van Z2 naar Alles in 1 om van dat voordeel gebruik te maken.
Maar naast de 6 maanden prijs verschil zitten er geen haken en ogen aan dit verhaal?
Hoe zit het met de "Interactieve HD ontvanger (normaal € 99)" Ik kijk nu tv via een CI+ module. Krijg je die ontvanger gewoon in je schoot geworpen? zo ja, dan verkoop ik dat ding wel.
[ Voor 33% gewijzigd door Dacuuu op 06-03-2015 15:04 ]
Geen idee, maar het prijs verschil tussen Z2 en alles in 1 plus is 1,50 ofzo?Dacuuu schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:02:
[...]
Als het kan wil ik gewoon Z2 behouden, dit moet ook mogelijk zijn lijkt me?
Volgend jaar maart staat al in mijn agenda om terug te gaan naar Z2 of Z1.
Gewoon op de bestel knop drukken en inloggen, zie je vanzelf wat er gebeurd
Wij hebben Z2 en sinds de modem restart (vanochtend) zijn we van 90/9 naar 120/9 Mb gegaan.
Klopt, zijn al een paar officieele aankondigingen over geweest en zelfs via brief inmiddels bij mijUnknown Alien schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:29:
Gat bij iedereen de i-net snelheid omhoog?
Wij hebben Z2 en sinds de modem restart (vanochtend) zijn we van 90/9 naar 120/9 Mb gegaan.
https://powershellisfun.com
Ik ben van Internet + tv Z2 overgestapt op Alles in 1 plus, 6 maanden voor €30. Korting van €114 per jaar. Na het jaar zet ik het weer terug naar internet + tv Z2.GEi schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:05:
Zojuist contact gehad met Ziggo. Als bestaande klant (al meer dan 15 jaar) heb ik gevraagd om een financieel voordeel. Krijg de komende 6 maanden een factuur van 30 euro in plaats van 65,95 euro. Kwam in principe niet in aanmerking voor de actie (bestaande klant, heb Ai1 Extra), maar heel vriendelijk vragen heeft toch 215,70 euro opgeleverd. Zit nu wel een jaar aan Ziggo vast, maar dat is geen straf.
Je hebt de meeste kans op korting bij overstap naar alles in 1, op de telefonie verdienen ze gewoon heel veel. Ik ben ook naar ai1 gegaan en gebruik de telefoon niet, gaat ook niet trouwens want ik heb alleen een voip telefoon.hjs schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:06:
[...]
Geen idee, maar het prijs verschil tussen Z2 en alles in 1 plus is 1,50 ofzo?
Volgend jaar maart staat al in mijn agenda om terug te gaan naar Z2 of Z1.
Gewoon op de bestel knop drukken en inloggen, zie je vanzelf wat er gebeurd
Je kan per maand je abonnement aanpassen toch.
Stel ik ga van Ai1E naar Ai1P dan kan je dit per maand wijzigen toch bij Ziggo.
vraag me niet waarom, kreeg de vraag ook maar
Andere vraag, kan je bij de voip providers ook gewoon je telefoonnummer meenemen ?
Hiervoor heb je dan alleen een kastje nodig om je telefoon aan te sluiten?
2250 WP Zuid PVoutput
Over korting gesproken... De Ziggo experience bij Mediamarkt heeft weer nieuwe dealsraven22 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:21:
[...]
Je hebt de meeste kans op korting bij overstap naar alles in 1, op de telefonie verdienen ze gewoon heel veel. Ik ben ook naar ai1 gegaan en gebruik de telefoon niet, gaat ook niet trouwens want ik heb alleen een voip telefoon.
Z2/Z3/plus/extra 6 maanden korting of interactieve decoder + 125 euro cadeaukaart
Z1/basis 6 maanden korting of interactive decoder + 75 euro cadeaukaart
Zou het werken om voor 1 april je contract te ontbinden en dan opnieuw dit af te sluiten?nooberke schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:35:
[...]
Over korting gesproken... De Ziggo experience bij Mediamarkt heeft weer nieuwe deals
Z2/Z3/plus/extra 6 maanden korting of interactieve decoder + 125 euro cadeaukaart
Z1/basis 6 maanden korting of interactive decoder + 75 euro cadeaukaart
P.K. schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:40:
[...]
Zou het werken om voor 1 april je contract te ontbinden en dan opnieuw dit af te sluiten?
Maar je kan het altijd proberen natuurlijk.Uitgezonderd van bestaande klanten met Alles-in-1 van
Ziggo of klanten die in de afgelopen 6 maanden Alles-in-
1 van Ziggo hadden, kan elke Ziggo klant gebruik
maken van het Alles-in-1 actieaanbod.
Ik kreeg het niet voor elkaar als Ai1 klantW3ird_N3rd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:03:
[...]
[...]
Maar je kan het altijd proberen natuurlijk.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik neem aan dat de normale voorwaarde gelden... Dus dat je een tijdje geen abonnement moet hebben gehadP.K. schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:40:
[...]
Zou het werken om voor 1 april je contract te ontbinden en dan opnieuw dit af te sluiten?
Ik hoop dat je het op de rommelmarkt hebt gevonden en niet op je muur....SMSfreakie schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:56:
Stuk antiek gevonden van de week :-D
[afbeelding]
[afbeelding]
iemand enig idee hoe oud dit ongeveer zou zijn?
Klopt maar er is uiteraard controle op. Ken voorbeelden waar het nu gelukt is en ken voorbeelden waarbij het niet gelukt is: u doet dit trucje iedere keer, dat noemen we fraudeP.K. schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:13:
Ah jammer, meende mij vaag te herinneren dat bij de vorige MediaMarkt actie het sommigen wel gelukt was.
nou op een muurMilesD. schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 07:14:
[...]
Ik hoop dat je het op de rommelmarkt hebt gevonden en niet op je muur....
Ziggo AOP zit op een andere muur
404 Signature not found
Is hier al iets meer over bekend?hardware-lover schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:40:
[...]
Volgens het overzichtje en de metingen van ArChie zijn de bitrates voor NPO zenders (en RTL e.d.), niet verlaagd sinds de veranderingen. Dat wil niet direct zeggen dat het beeld er niet wat anders uit kan zien maar theoretisch zou deze van dezelfde kwaliteit moeten zijn dan voorheen? ArChie?
Ik ben van de week ook gemigreerd en het viel me direct op dat HD er slechter uit zag. MIschien niet slechter als in lagere bitrate, maar wel 'anders' waardoor het opvalt.
Ik zie nu duidelijk in gezichten bijvoorbeeld compressie, waar rimpels en andere details er uitgesmeerd uitzien net als bij jpgjes waarvan de compressie te hoog staat.
Het ziet er werkelijk niet meer uit
Ik dacht ook gelezen te hebben dat ze zouden overstappen naar QAM-256 maar in mijn handleiding staat niet dat ik dat moet aanpassen, het staat dus nog steeds op QAM-64.
[ Voor 9% gewijzigd door InflatableMouse op 07-03-2015 09:25 ]
Heb het bericht aangepast, meer info zal ik via een nieuwssubmit doorgeven.Na een pilot van 4 maanden, is er op 23 februari een GO gegeven voor de introductie van het Technicolor TC7210.Z Wi-Fi modem.
Vanaf 9 maart kunnen nieuwe klanten zowel een Ubee EVW321b, als een Technicolor TC7210 modem ontvangen.
De belangrijkste verbeteringen zijn:
· Hogere internet snelheid mogelijk (16x4 modem).
· Ondersteuning van de 802.11ac Wi-Fi standaard op de 5GHz, waardoor hogere Wi-Fi snelheden mogelijk zijn.
· Selfservice (Zodra de modem offline is, krijgt de klant er een melding van via een internetpagina en telefonie gesproken boodschap.)
Defecte modems
Indien een modem defect is, moet een modem als volgt vervangen worden:
Ø EVW321b/EPC3928: vervangen met EVW321b of EPC3928
Ø Ouder modem (oa EVW320b/EPC3925): vervangen met TC7210
Ø TC7210: vervangen met TC7210
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
De frequentie die gebruikt wordt voor het zoeken van de zenders is nog steeds een QAM 64 signaal.InflatableMouse schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:24:
[...]
...
Ik dacht ook gelezen te hebben dat ze zouden overstappen naar QAM-256 maar in mijn handleiding staat niet dat ik dat moet aanpassen, het staat dus nog steeds op QAM-64.
Ik ben benieuwd naar het stroomverbruik.The Executer schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:28:
Weer wat nieuws vanuit Ziggo:
[...]
Heb het bericht aangepast, meer info zal ik via een nieuwssubmit doorgeven.
Modem heeft ook USB support voor USB NASThe Executer schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:28:
[...]
Ik heb het handmatig aangepast naar QAM-256 en de zenders worden gewoon gevonden.InflatableMouse schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:24:
[...]
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Mooi, ik heb een 320b met veel uncorrectables dus die ga ik mooi laten omruilenThe Executer schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:28:
[...]
ik heb sinds kort een HD Homerun. Nu vind de HDHomerun maar een beperkt aantal zenders. Mijn televisie vindt wel alles. Ik vermoed dat er iets fout is met de modulatie. Ik het het volgende ingevuld:
Modulation Symbolrate
QAM256 6875.000
QAM128 6875.000
QAM64 6875.000
Volgens mij probeert de HDHomerun alle drie. Een symbolrate van 6900 heb ik ook al geprobeerd.
Ik zoek de zenders via het set-up programma van de HDHomerun. Hij vindt ca. 98 zenders, voornamelijk kanalen die voor een specifieke decoder bedoeld zijn, NPO1 (ook HD) en een paar regionale en radiozenders.
Weet iemand wat er hier aan de hand kan zijn? Zoals gezegd vindt mijn tv wel alles.
Alvast bedankt,
Gerbrand
dus geen 6875.000
[ Voor 25% gewijzigd door Dutch2007 op 07-03-2015 14:17 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]