In het set-up programma staat 6875 000. Ik dacht dat dat 6875.000 betekende, maar het is dus waarshijnlijk 6875.
Gerbrand
Gerbrand
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat is meer mensen opgevallen. Zie ook mijn eerdere bericht in het Ziggo/UPC fusie topic omtrent variabele bitrate op sommige zenders bij de UPC streams.InflatableMouse schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:24:
[...]
Ik ben van de week ook gemigreerd en het viel me direct op dat HD er slechter uit zag. MIschien niet slechter als in lagere bitrate, maar wel 'anders' waardoor het opvalt.
Ik zie nu duidelijk in gezichten bijvoorbeeld compressie, waar rimpels en andere details er uitgesmeerd uitzien net als bij jpgjes waarvan de compressie te hoog staat.
Het ziet er werkelijk niet meer uit
[ Voor 34% gewijzigd door ThaHandy op 07-03-2015 17:14 ]
SMSfreakie schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:56:
Stuk antiek gevonden van de week :-D
[afbeelding]
[afbeelding]
iemand enig idee hoe oud dit ongeveer zou zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door hpower op 07-03-2015 17:21 ]
De webcare via Twitter heeft mij altijd goed geholpen, wellicht een idee?job schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:27:
[...]
0900 staat tegenwoordig niet automatisch meer gelijk aan duur.
De helpdesk kost je het normale tarief wat je ook betaalt om een vastnummer te bellen. Dat zal met 15 minuten zo'n € 1,50 zijn geweest.
Anyway.. 15 minuten is wel lang.. maar als je tijdens kantooruren belt hoef je meestal niet zo lang te wachten. Bel maar eens rond een uur of 9/10 en je zal vrij snel verbinding hebben.
En heeft dat te maken met de modem zelf? Of de verbinding?Joster schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:50:
[...]
Mooi, ik heb een 320b met veel uncorrectables dus die ga ik mooi laten omruilen
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 22:17 ]
Verwijderd
Hartstikke bedankt! Kan je dan als 'bestaande klant TV+Internet' gebruik maken van de nieuwe klant ALLES in 1 actie van 30 euro per maand?Jerrythafast schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:22:
Voip heeft altijd voorrang op internet. Hier nog nooit problemen mee gehad. Geluid is ook prima. Bij voip ben je alleen onbereikbaar als je internet verbinding er helemaal uit ligt. Bridgen kan volgens mij ook gewoon.
JaVerwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:28:
[...]
Hartstikke bedankt! Kan je dan als 'bestaande klant TV+Internet' gebruik maken van de nieuwe klant ALLES in 1 actie van 30 euro per maand?
Ja dat kan. Gewoon inloggen op ziggo.nl en dan kun je het online afsluiten.Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:28:
[...]
Hartstikke bedankt! Kan je dan als 'bestaande klant TV+Internet' gebruik maken van de nieuwe klant ALLES in 1 actie van 30 euro per maand?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Bridgen kan inderdaad. Daarvoor moet je even bellen met 1200 en dan ben je na een reboot van het modem klaar. Let wel op dat je dan geen wifispots meer kunt gebruiken als je daar waarde aan hecht.Jerrythafast schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:22:
Voip heeft altijd voorrang op internet. Hier nog nooit problemen mee gehad. Geluid is ook prima. Bij voip ben je alleen onbereikbaar als je internet verbinding er helemaal uit ligt. Bridgen kan volgens mij ook gewoon.
Nee, merp!
Verwijderd
Ik heb op het moment het nu ook op bridge staan. Alleen Vroeg mij alleen af of bij het migreren naar een alles-in1 pakket die mogelijkheid ook bestond. Of moet ik dit wederom uit laten voeren bij de klantenservice?PauseBreak schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:55:
[...]
Bridgen kan inderdaad. Daarvoor moet je even bellen met 1200 en dan ben je na een reboot van het modem klaar. Let wel op dat je dan geen wifispots meer kunt gebruiken als je daar waarde aan hecht.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 23:00 ]
Ik heb AiE Plus en modem in bridge. Was een belletje voor nodig. Geen idee of het opnieuw nodig is om te bellen als je upgrade van abonnement. Misschien handig om even te vragen op het moment dat je die upgrade doet.Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:59:
[...]
Ik heb op het moment het nu ook op bridge staan. Alleen Vroeg mij alleen af of bij het migreren naar een alles-in1 pakket die mogelijkheid ook bestond. Of moet ik dit wederom uit laten voeren bij de klantenservice?
Nee, merp!
Verwijderd
okPauseBreak schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:01:
[...]
Ik heb AiE Plus en modem in bridge. Was een belletje voor nodig. Geen idee of het opnieuw nodig is om te bellen als je upgrade van abonnement. Misschien handig om even te vragen op het moment dat je die upgrade doet.
Echt alleen het geluid? Het beeld loopt volledig vloeiend door, staat niet stil, geen blokjes, paarse brei, niks?PauseBreak schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:10:
Als ik tv kijk dan houdt het geluid er soms mee op. Heel kort, echt maar iets van 2s, maar frequent genoeg om irritant te zijn. Bij mij intern is er niks veranderd.
Nu weet ik dat mijn ouders (die bij UPC zitten) dit probleem ook ervaren, maar daar zegt UPC dat het aan hun AOP ligt en dat ze daar niks aan kunnen doen (meerdere malen een monteur geweest die het allemaal ook niet weet op te lossen).
Verstuurd vanaf mijn Computer®
De vorige keer dat ik hier met de klantenservice over belde was er al bijna een nieuwe modem besteld, mede omdat de lan poort 2 t/m 4 niet stabiel werkten (en nee, hij stond niet meer in bridge). Die klacht kan ik natuurlijk gewoon herhalen, al gaat het nu wel beter.GioStyle schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:21:
[...]
En heeft dat te maken met de modem zelf? Of de verbinding?
En wat is 'veel'? Heb namelijk ook nog een 320B met Correctables 7065 Uncorrectables 658.
nee, want dat is nog steeds veel te duur. Stap over op cheapconnect, eventueel icm freevoipdeal. Bespaar je je nog zo >100 euro extra.Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:04:
Hoi allemaal,
Momenteel ben ik aan het overwegen om mijn telefonie van KPN naar Ziggo te migreren, vanwege de financiele voordelen. Ik zou zo meer dan E10,- per maand kunnen besparen. Lang geleden hoorde ik veel verhalen dat VOIP over het algemeen bij providers niet stabiel was. Hoe is dat tegenwoordig bij Ziggo in termen van geluidskwaliteit en beschikbaarheid (het offline/haperen). Momenteel heb ik een TV+Internet Z1 30/3, als er flink van de verbinding wordt gebruikt wordt gemaakt kan dit de kwaliteit beinvloeden of krijgt VOIP volledig voorrang? Hier waren toentertijd ook veel problemen mee (wellicht bij andere providers). En is het nog mogelijk om je modem in bridge-mode te zetten voor het internet?
Kortom raden jullie het aan om over te stappen op VOIP bij Ziggo?
Dit is niet helemaal waar. Het kan wel degelijk zo zijn dat het signaal niet helemaal goed binnenkomt waardoor het geluid wegvalt. De makkelijkste manier van testen is met een scartkabel. Maar een minder goed gemonteerde connector, dit kan ook in de eindversterker buiten zijn, kan al problemen opleveren.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:18:
[...]
Echt alleen het geluid? Het beeld loopt volledig vloeiend door, staat niet stil, geen blokjes, paarse brei, niks?
Want als het aan je signaal ligt (of dat nu kabels, AOP of whatever is) dan is echt niet alleen maar je geluid stil.
Gebruik je een receiver/versterker voor je geluid, of gewoon de speakers van je TV via HDMI?
Enige wat ik zo kan bedenken is het menu van de decoder in te duiken en Dolby aan te zetten (of als het al aanstaat juist uit).
En toch is het vrij onwaarschijnlijk dat consistent het geluid wegvalt (tot zelfs wel 2 seconden!) terwijl het beeld perfect doorloopt.MediaZoo schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:31:
[...]
Dit is niet helemaal waar. Het kan wel degelijk zo zijn dat het signaal niet helemaal goed binnenkomt waardoor het geluid wegvalt. De makkelijkste manier van testen is met een scartkabel. Maar een minder goed gemonteerde connector, dit kan ook in de eindversterker buiten zijn, kan al problemen opleveren.
Als dit enige klant is achter een regionaal Headend. De overige klanten hebben nergens last van. Dan is het signaal wat Ziggo uitstuurt in orde. Dan is het of de klant zijn eigen apparatuur en/of een bekabelings kwestie. En net zoals het beeld kan ook het geluid wegvallen. Dat het beeld normaliter eerder wegvalt is een gevolg van de hoeveelheid ruimte het inneemt in het inkomende signaal. Maar als de beeld bits wel aankomen en de geluidsbits niets allemaal valt toch echt alleen je geluid weg.W3ird_N3rd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:51:
[...]
En toch is het vrij onwaarschijnlijk dat consistent het geluid wegvalt (tot zelfs wel 2 seconden!) terwijl het beeld perfect doorloopt.
Het omgekeerde: beeldcorruptie terwijl het geluid niet (merkbaar) wegvalt, is veel waarschijnlijker.
Misschien is het handig als je je eerst eens wat verdiept in de techniek om kanalen (services) te versturen via MPEG transport streams met DVB-C distributie technieken en de bijbehorende technieken om o.a. beeld en geluid elementary streams van een service middels bufferering te synchroniseren. Dan is je ook duidelijk waarom W3ird_N3rd het terecht vrij onwaarschijnlijk vindt dat alleen geluid hapert en het beeld geen verstoringen vertoont.MediaZoo schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:58:
Als dit enige klant is achter een regionaal Headend. De overige klanten hebben nergens last van. Dan is het signaal wat Ziggo uitstuurt in orde. Dan is het of de klant zijn eigen apparatuur en/of een bekabelings kwestie. En net zoals het beeld kan ook het geluid wegvallen. Dat het beeld normaliter eerder wegvalt is een gevolg van de hoeveelheid ruimte het inneemt in het inkomende signaal. Maar als de beeld bits wel aankomen en de geluidsbits niets allemaal valt toch echt alleen je geluid weg.
Dat kàn ja. Maar ten eerste valt je geluid dan in de meeste gevallen hooguit een fractie van een seconde weg. Ten tweede, en dit is belangrijker, zal je niet meerdere malen achter elkaar zien gebeuren dat je precies de bits van het geluid kwijtraakt en het beeld intact blijft. De kans dat je 10x achter elkaar een 6 weet te dobbelen is groter.MediaZoo schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:58:
[...]
Als dit enige klant is achter een regionaal Headend. De overige klanten hebben nergens last van. Dan is het signaal wat Ziggo uitstuurt in orde. Dan is het of de klant zijn eigen apparatuur en/of een bekabelings kwestie. En net zoals het beeld kan ook het geluid wegvallen. Dat het beeld normaliter eerder wegvalt is een gevolg van de hoeveelheid ruimte het inneemt in het inkomende signaal. Maar als de beeld bits wel aankomen en de geluidsbits niets allemaal valt toch echt alleen je geluid weg.
Dat was ik inderdaad vergeten te vragen. Als het steeds op hetzelfde kanaal is, dan zit het probleem gewoon in de uitzending of in de streams van UPC. Als het probleem dan is begonnen met de harmonisatie, dan kan het dat UPC een technisch probleem heeft met het doorgeven van de zender wat Ziggo niet had.ArChie schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:20:
De correcte vraag aan de probleemsteller is in dat geval of dat ervaren wordt op alle kanalen of juist alleen een specifiek kanaal.
[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 08-03-2015 09:36 ]
Verwijderd
Tot nu toe lukte dat gewoon zonder kosten. Staat ook op Ziggo.nl heVerwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:44:
Iets wat ik helaas niet terugvinden is of er kosten zijn bij het downgraden van mijn abonnement. Zoals in mijn vorige post al duidelijk werd, wil ik van TV+Internet Z1 naar Alles-in-een Plus. Ik vraag mij af als ik na de 6 maanden actieperiode van E30,- weer downgrade van Alles-in-een Plus naar Alles-in-een Basis of dat mogelijk is of heb ik dan voor een jaar getekend en welke kosten zijn hieraan verbonden.
Verwijderd
Terinfo: Ik heb begrepen dat als je overstapt in die jaar niet kan downgraden, wel na het jaar kosteloos.P.K. schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:56:
[...]
Tot nu toe lukte dat gewoon zonder kosten. Staat ook op Ziggo.nl he
Om er helemaal zeker van te zijn kan je ook AiE basis aanvragen met korting, zodra je het hebt de snelheid omhoog zetten (korting blijft behouden), dan aan het eind van die 6 maanden weer downgraden.
Ter info: het is mij gewoon gelukt in het eerste contractjaar.Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:08:
[...]
Terinfo: Ik heb begrepen dat als je overstapt in die jaar niet kan downgraden, wel na het jaar kosteloos.
Ergens in de voorwaarden staat idd dat je niet kan downgraden tijdens het eerste jaar, wellicht dat door de overname de regelingen wat strakker gehanteerd worden.Kan ik mijn Alles-in-1-abonnement up- of downgraden?
Dat is geen probleem. Wilt u uw pakket downgraden naar een lagere versie, dus bijvoorbeeld van Alles-in-1 Extra naar Alles-in-1 Plus? Dan gaat deze wijziging in op de eerste van de maand volgend op de wijziging. Vraagt u de wijziging op 2 juli aan, dan gaat deze in op 1 augustus. Vraagt u de wijziging aan op 29 juli, dan gaat deze ook in op 1 augustus. U kunt de wijziging doorgeven via het wijzigingsformulier.
Ik hoop dan toch echt USB 3.0. Dan wacht ik ff met de aanschaf van een NAS
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Verwijderd
ok, in ieder geval bedankt!P.K. schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:16:
[...]
Ter info: het is mij gewoon gelukt in het eerste contractjaar.![]()
Bovendien staat dit op Ziggo.nl:
[...]
Ergens in de voorwaarden staat idd dat je niet kan downgraden tijdens het eerste jaar, wellicht dat door de overname de regelingen wat strakker gehanteerd worden.
Vandaar ook mijn suggestie om AiE basis aan te vragen, die de upgraden zodra je abo ingegaan is. Dan kan je aan het eind van die 6 maanden weer zonder contractuele problemen terug naar basis.
Als je strict niet mag downgraden, dan zal je ook na een upgrade niet mogen downgraden.P.K. schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:16:
[...]
Ergens in de voorwaarden staat idd dat je niet kan downgraden tijdens het eerste jaar, wellicht dat door de overname de regelingen wat strakker gehanteerd worden.
Vandaar ook mijn suggestie om AiE basis aan te vragen, die de upgraden zodra je abo ingegaan is. Dan kan je aan het eind van die 6 maanden weer zonder contractuele problemen terug naar basis.
Ik ook, maar dat zou pas in mei automatisch gebeuren. Ik kon nu al de snelheid krijgen door modem te resetten. Even vooraf een speedtest.net gedaan: 90/9. Na reset ook: 70/11. Ik ben nog niet erg overtuigd dat ik er goed aan heb gedaanUnknown Alien schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:29:
Gat bij iedereen de i-net snelheid omhoog?
Wij hebben Z2 en sinds de modem restart (vanochtend) zijn we van 90/9 naar 120/9 Mb gegaan.
[ Voor 3% gewijzigd door KopjeThee op 08-03-2015 12:59 ]
USB2 kan 480Mbit volgens mij, heb je daar niet genoeg aan of ga je bedraad meer dan 480Mbit er naar toe knallen? (Effectief is USB2 280Mbit lees ik net)page404 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:40:
[...]
Ik hoop dan toch echt USB 3.0. Dan wacht ik ff met de aanschaf van een NAS
Oh, heb het al gevonden. USB2 helaas. Why?
[ Voor 3% gewijzigd door Tags NL op 08-03-2015 13:34 ]
https://powershellisfun.com
Ga er vanuit dat ze een downgrade bedoelen t.o.v. wat je initieel hebt aangevraagd.W3ird_N3rd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:38:
[...]
Als je strict niet mag downgraden, dan zal je ook na een upgrade niet mogen downgraden.
Maar hoe het allemaal in de praktijk uitvalt durf ik niet te zeggen.
(redelijk tegenstrijdig met wat er openlijk gecommuniceerd wordt op de website, maar dat is een ander verhaal4.
Een downgrade is de overgang naar een
Abonnementsvorm met een lagere downloadsnelheid.
Een downgrade gaat in op de
eerste dag van de maand nadat het verzoek
is ingediend. Als voor het Abonnement Ziggo
Internet een minimum-abonnementsduur
geldt, dan gaat de downgrade na afloop van
de minimum-abonnementsduur in.
Verwijderd
[ Voor 80% gewijzigd door Masimo op 08-03-2015 15:50 ]
Geen apps zoals Hola Unblocker gebruikt? Wat is je publieke ip-adres dan volgens whatismyip.com?nilsson1234 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:15:
Er is iets goed mis met Ziggo.
Speedtest en google zegt dat ik in Frankrijk woon.
Iemand daar ook last van?
Zo ja dan hoor ik het heel graag!
Heb geen enkele app geinstalleerd-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:20:
[...]
Geen apps zoals Hola Unblocker gebruikt? Wat is je publieke ip-adres dan volgens whatismyip.com?
Inderdaad, Ziggo heeft wel een bekende reeks lijkt mij en niet ineens dat zowel Google als Speedtest denken dat je in Frankrijk zit.. Lijkt meer, wat ik al zei, een unblocker of VPN al dan niet zelf geinstalleerd --> Virus?nilsson1234 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:22:
[...]
Heb geen enkele app geinstalleerd
Nu is het weer een NL IP adres
Ik zal het zelf effe in de gaten houden.
Wel heel erg raar
Waarom zou er meteen iets mis zijn bij ziggo?nilsson1234 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:15:
Er is iets goed mis met Ziggo.
Speedtest en google zegt dat ik in Frankrijk woon.
[ Voor 13% gewijzigd door job op 08-03-2015 17:30 ]
Ik doe niet illegaal downloaden ofzo iets.-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:24:
[...]
Inderdaad, Ziggo heeft wel een bekende reeks lijkt mij en niet ineens dat zowel Google als Speedtest denken dat je in Frankrijk zit.. Lijkt meer, wat ik al zei, een unblocker of VPN al dan niet zelf geinstalleerd --> Virus?
Ik weet het ook niet wat je allemaal wel of niet doet, blijft raar en wat ik al zei.. Adressen van Ziggo zitten in ranges en die zijn allemaal geregistreerd. Kan zijn dat Google een fout had gemaakt en dat speedtest.net gebruik maakt van de Google database voor locatiebepaling?nilsson1234 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:35:
[...]
Ik doe niet illegaal downloaden ofzo iets.
Heb ook een virus scanner>>>> Norton 360
Ja, echt alleen het geluid. Beeld loopt normaal door, geen artifacting of pixels tellen of wat dan ook. Goed, het beeld is minder mooi dan wat ik voorheen via Ziggo binnenkreeg maar dat schijnt inherent te zijn aan het UPC tv-platform.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:18:
[...]
Echt alleen het geluid? Het beeld loopt volledig vloeiend door, staat niet stil, geen blokjes, paarse brei, niks?
Want als het aan je signaal ligt (of dat nu kabels, AOP of whatever is) dan is echt niet alleen maar je geluid stil.
Gebruik je een receiver/versterker voor je geluid, of gewoon de speakers van je TV via HDMI?
Enige wat ik zo kan bedenken is het menu van de decoder in te duiken en Dolby aan te zetten (of als het al aanstaat juist uit).
Nee, merp!
nouja deze komt inderdaad uit een flat.. na wat research is de boel rond 1972 gebouwd.hpower schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:20:
Dit is wel heel OUD. ik gok ergens rond 1985![]()
Meestal vind ik dit bij UPC klanten die in een Flat gebouw wonen. Vroeger zat daar de schotel op.
[...]
404 Signature not found
Verwijderd
Tot nu toe nog steeds een perfecte signaalkwaliteit op echt alle digitale tv-kanalen (TV Extra) nadat de DIO-01 en UMU-1006/T geplaatst zijn.Masimo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:19:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling. Dat geeft me vertrouwen op een goede afloop.
Ik heb in principe geen last van de hoge uncorrectables count. Mijn verbinding is altijd up, en zonder hick-ups van welke soort dan ook. Over wifi-AC (5GHz) altijd een strakke download op 121.04 Mbits op alle momenten van de dag.
De hoge uncorrectables count heeft me getriggerd om te gaan zoeken naar een oorzaak. Ik dacht eerst dat de Cisco EPC3925 langzaam de geest aan het geven was.
Zodoende ben ik de instraling op het AOP op het spoor gekomen.
Vanochtend hier (Groningen) op NPO1 hetzelfde probleem. Geluid viel weg, maar het beeld ging door. Volstrekte stilte, geen kraakjes of piepjes. Ik dacht eigenlijk aan een probleem in Hilversum, maar de presentatoren in het Live programma benoemden het niet.PauseBreak schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:10:
Meer mensen die dit probleem hebben en een mogelijke oplossing kennen?
[ Voor 8% gewijzigd door job op 09-03-2015 11:09 ]
Nee, merp!
Ik heb, als echte TweakertVerwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:46:
[...]
Tot nu toe nog steeds een perfecte signaalkwaliteit op echt alle digitale tv-kanalen (TV Extra) nadat de DIO-01 en UMU-1006/T geplaatst zijn.![]()
Voor wat betreft het aantal correctables / uncorrectables: deze zijn in de afgelopen dagen wel iets opgelopen, ca. 400 om 40. Dit is overigens wel een stuk minder dan voorheen. De internetverbinding doet het trouwens nog steeds perfect, dus druk maken om de correctables / uncorrectables vind ik niet nodig. Mijn modem is een Ubee EVW320B.
Ik ben natuurlijk benieuwd naar jouw situatie na het plaatsen van de DIO-01 en UMU-1006/T, als de Ziggo-monteur geweest is en tegelijkertijd het signaal heeft doorgemeten.
Verwijderd
Gaaf dat de DIO-01 en UMU1006/T bij jou ook de oplossing voor het instralingprobleem van 4G zijn!Masimo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:50:
[...]
De Ziggo monteur is net de deur uit. Hij sloot zijn meetapparaat aan op het AOP en kwam binnen 2 seconden tot de conclusie dat er een interferentie-probleem was door 4G. Hij heeft een nieuw AOP en verdeler (DIO-01 / UMU1006/T) geplaatst. Alle storingen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Alle zenders in de 800 MHz range zijn nu op 100% kwaliteit en een BER van 0. Nogmaals het meetapparaat op het AOP en inderdaad geen problemen meer.![]()
Hij vertelde terloops nog dat voor Ziggo het 4G probleem steeds groter wordt. De 4G providers zenden natuurlijk niet alleen uit op frequenties die ook voor TV in gebruik zijn, maar ze schroeven ook continue het uitzendvermogen op.
Ik zal de komende paar dagen de zaak wat uncorrectables in de gaten houden, maar ik denk dat ze tot het verleden horen.
twitter stond voljob schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:07:
[...]
Vanochtend hier (Groningen) op NPO1 hetzelfde probleem. Geluid viel weg, maar het beeld ging door. Volstrekte stilte, geen kraakjes of piepjes. Ik dacht eigenlijk aan een probleem in Hilversum, maar de presentatoren in het Live programma benoemden het niet.
Probleem kan dus wat mij betreft net zo goed bij ziggo/upc liggen.
in mijn geval betreft het een samsung tv met ci+.
Ga ik ook van uit, aangezien het plotseling al naar vrijwel nul is gedaald, zonder ingrijpen aan "mijn kant".Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:54:
[...]
Gaaf dat de DIO-01 en UMU1006/T bij jou ook de oplossing voor het instralingprobleem van 4G zijn!
De Ziggo-monteur heeft een prachtig meetapparaat bij zich, hè?
Ik hoop dat de correctables / uncorrectables bij jou vanaf nu (aanzienlijk) minder worden. Maar ik vermoed dat je er toch wel minimaal wat zal blijven zien...
[ Voor 35% gewijzigd door Masimo op 09-03-2015 12:00 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb alleen TV van Ziggo en merk dat ik bepaalde zenders niet kan ontvangen waaronder RTVU en wat andere lokale omroepen. Heb gezien dat er op 500 meter afstand een LTE mast staat in het Antenneregister. Ik heb verschillende verhalen gelezen dat er stroring op kan treden door 4G op bepaalde zenders die op dezelfde frequentie uitzenden.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:54:
[...]
Gaaf dat de DIO-01 en UMU1006/T bij jou ook de oplossing voor het instralingprobleem van 4G zijn!
De Ziggo-monteur heeft een prachtig meetapparaat bij zich, hè?
Ik hoop dat de correctables / uncorrectables bij jou vanaf nu (aanzienlijk) minder worden. Maar ik vermoed dat je er toch wel minimaal wat zal blijven zien...
[ Voor 4% gewijzigd door TVL op 09-03-2015 12:03 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 09-03-2015 12:17 ]
Verwijderd
Het AOP tijdelijk 'inpakken' met aluminiumfolie kan inzichtelijk maken of de signaalkwaliteit van digitale tv-kanalen op de 800 Mhz beter wordt. Dit heeft Masimo bijvoorbeeld ook tijdelijk gedaan.TVL schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:02:
[...]
Ik heb alleen TV van Ziggo en merk dat ik bepaalde zenders niet kan ontvangen waaronder RTVU en wat andere lokale omroepen. Heb gezien dat er op 500 meter afstand een LTE mast staat in het Antenneregister. Ik heb verschillende verhalen gelezen dat er stroring op kan treden door 4G op bepaalde zenders die op dezelfde frequentie uitzenden.
Als je hier last van hebt, stuurt Ziggo dan gratis een monteur om deze kastjes te vervangen?
Zou je dit probleem ook kunnen oplossen met aluminiumfolie? Inpakken van de AOP.
Heb overigens al wel een tijdje terug kabels vervangen door Hirschmann kabels.
Een gemiddelde dag (!) uit het recente verleden:MdO82 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:02:
Maar goed wat is hoog?
ik heb op al mijn Channels ook redelijk wat uncorrectable staan, maar zoals je zei het werkt allemaal wel.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik vind een monteur altijd aan te raden, zeker als het AOP in de woonkamer zit.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:10:
[...]
...
Zo ja, dan het advies om een nieuwe DIO-01 en UMU-1006/T te monteren. Ziggo zal deze hoogst waarschijnlijk zo willen opsturen naar je. Je moet dan meteen vragen naar de mogelijkheid van een gratis Ziggo-monteur die dit klusje voor je kan doen.
...
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Verwijderd
Ben je van plan om ook de routerfunctie van de modem te gebruiken of ga je een eigen router gebruiken?Help!!!! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:12:
Aanstaande vrijdag of zaterdag (moet even brief checken) wordt ik overgezet van Zigo TV only naar Ziggo TV + Internet Z2 en de monteur komt alles aansluiten.
Nu lees ik: nieuws: Ziggo levert nieuw modem in aanloop naar mogelijk 500Mbit/s-abonnement
Paar vraagjes hierover, hopelijk weet iemand dit:
- Er staat in het artikel: "In aanloop naar de hogere snelheid levert de provider vanaf maandag een nieuwe router uit aan klanten." Bedoelt men daarmee miv van vandaag of volgende week maandag
- Hoe zijn de ervaringen met dit nieuwe modem?
- Ik heb denk ik liever gelijk het nieuwste modem, wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen
Volgens The Executer in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8" is het deze maandag.Help!!!! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:12:
Paar vraagjes hierover, hopelijk weet iemand dit:
- Er staat in het artikel: "In aanloop naar de hogere snelheid levert de provider vanaf maandag een nieuwe router uit aan klanten." Bedoelt men daarmee miv van vandaag of volgende week maandag
- Hoe zijn de ervaringen met dit nieuwe modem?
- Ik heb denk ik liever gelijk het nieuwste modem, wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen
[ Voor 53% gewijzigd door job op 09-03-2015 13:29 ]
Ga de routerfunctie vd modem gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:16:
[...]
Ben je van plan om ook de routerfunctie van de modem te gebruiken of ga je een eigen router gebruiken?
Thks. Dat ik geen recht heb snap ik, ga het zeker aan de monteur vragen. Hopelijk heeft hij ze allebei bij zich..... Wellicht maak ik met 120/12 meer kansjob schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:17:
[...]
Volgens The Executer in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8" is het deze maandag.
Welk modem je krijgt heb je weinig invloed op. Je zou de monteur kunnen vragen om een technicoler, maar je hebt nergens recht op.
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
ben benieuwd welke de monteur voor mij mee brengt........job schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:17:
[...]
Volgens The Executer in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8" is het deze maandag.
Welk modem je krijgt heb je weinig invloed op. Je zou de monteur kunnen vragen om een technicoler, maar je hebt nergens recht op.
404 Signature not found
Beste Executer, weet je wellicht ook wat de criteria zijn op basis waarvan (een monteur?) een Ubee danwel Technicolor bij een nieuwe klant aflevert ?The Executer schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:28:
Weer wat nieuws vanuit Ziggo:
[...]
Heb het bericht aangepast, meer info zal ik via een nieuwssubmit doorgeven.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
404 Signature not found
2250 WP Zuid PVoutput
Bij mij ging ie vrij snel over de rooie (wegvallende verbinding), en dat bleef alleen maar zo. Mogelijk wordt het modem overvraagt bij benadering van teveel verschillende bronnen (dat zijn er nogal wat hier in huis). Maar ik had vooraf de beslissing al genomen om hem na activatie direct in bridge te laten zetten, en dat heb ik diezelfde dag nog geregeld. Ik was al wat ervaringen tegengekomen op het Ziggo forum die niet zo positief waren voor dit modem indien niet in bridge. Ik had het nieuwe modem overigens alleen maar aangevraagd omdat Ziggo zelf had verzuimd me er een te geven die geschikt was voor de hoogste internet-snelheden. Ik zat nog steeds met een oud Arris modem en kon daarmee de maximaal beschikbare snelheid niet meer halen, volgens mij ging deze maar tot 120Mbit. Bij de verhoging van 150 > 180 vond ik het wel welletjes en het verschil te groot met hetgeen ik kon halen (en waar ik voor betaalde).MdO82 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:53:
Ik heb hier paar dagen geleden de Cisco EPC3928AD gekregen ter vervanging van mijn Ubee EVM3200.
Op dit moment heb ik hem nog niet in Bridge staan en ben aan het kijken of het uberhaubt wel nodig is
Wat zou nu de enige reden zijn om hem in bridge te laten zetten ?
Ik heb hem nu zo geconfigureerd dat ik mijn vorige (van de router) SSID uitzend etc.
Behalve dat het modem een 5GHz heeft heb ik eigenlijk tot nu toe (vingers crossed) niks vreemds gemerkt.
Testing, one, two ...
[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 09-03-2015 15:44 ]
[ Voor 21% gewijzigd door MdO82 op 09-03-2015 16:09 ]
2250 WP Zuid PVoutput
ik snap hem niet helemaal geloof ikMdO82 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:06:
Ik weet niet of het uberhaubt mogelijk is voor je TV, maar ik heb vorig weekend mijn telefoonkabel uit de buis getrokken vervangen door een Ethernet kabel (kwam er telaat achter dat het een telefoonkabel was .......
Hierdoor heb ik nu een ethernetkabel met een 1gbit switch bij de tv
404 Signature not found
Wat begreep je niet ?
2250 WP Zuid PVoutput
Dan moet je mijn telefoon eens zien. Ondersteund volgens specs 5GHz wifi, kan ze ook oppikken, maar verbinden? Ho maar. Schijnt vaker voor te komen bij Android spul...MdO82 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:06:
Zoals gezegd blijf ik kritisch kijken naar mijn Wifi verbinding.
Ik had vandaag bedacht om alles op 5GHz te zetten, echter kwam erachter dat 1 laptop en 1 telefoon het niet slikken![]()
Heb boven op dit moment voor de ochtend en avonduren een accesspoint ingericht (werkt ook nog op 2,4) dit werkt tot nu toe voorlopig heel goed.
Mocht ik gezeik krijgen met de Wifi dan heb ik toch wel snel een belletje gepleegd![]()
En heb ik de router weer uit de kast getrokken![]()
Maar zoals gezegd tot nu toe werkt het nog goed
Ik weet niet of het uberhaubt mogelijk is voor je TV, maar ik heb vorig weekend mijn telefoonkabel uit de buis getrokken vervangen door een Ethernet kabel (kwam er telaat achter dat het een telefoonkabel was .......
Hierdoor heb ik nu een ethernetkabel met een 1gbit switch bij de tv
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik koppel al jarenlang zoveel mogelijk op 5ghz waaronder veel Android apparatuur... Alles wat de 5Ghz vind werkt tot nu toe ook gewoonRaven schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:37:
[...]
Dan moet je mijn telefoon eens zien. Ondersteund volgens specs 5GHz wifi, kan ze ook oppikken, maar verbinden? Ho maar. Schijnt vaker voor te komen bij Android spul...
14/15 watt staat me bij.raven22 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:03:
Weet je ook het stroomverbruik van de technicolor?
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik kan het niet meten, maar dit klinkt wel gunstig. Stond eerst een Ubee + extra wireless router, dus lijkt me een aardige reductie van stroomverbruik.
Bij mij hangt de Ubee en router er weer ipv de Technicolorpage404 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:43:
[...]
Ik kan het niet meten, maar dit klinkt wel gunstig. Stond eerst een Ubee + extra wireless router, dus lijkt me een aardige reductie van stroomverbruik.
Is daar een speciale reden voor? Problemen tegengekomen?hjs schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:45:
[...]
Bij mij hangt de Ubee en router er weer ipv de Technicolor
404 Signature not found
Gaat vanzelf bij een modem swap (indien de vorige ook in bridge modus stond)SMSfreakie schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:45:
zo ineens weer internet zonder dingen op de router te hoeven doen, kijk ik op http://192.168.178.1, heeft de beste monteur toch nog even m`n modem in Bridge modus gezet
+1 voor deze monteur en voor Ziggo
vorige stond t ook ja....B4tman_DH schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:01:
[...]
Gaat vanzelf bij een modem swap (indien de vorige ook in bridge modus stond)
404 Signature not found
Toch net wat meer vrijheid enzo.page404 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:49:
[...]
Is daar een speciale reden voor? Problemen tegengekomen?
Ok na 6000x alles te hebben gechecked, netwerkkaarten en switches wisselen ben ik eruit.h4ze schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:51:
[...]
De brief of ook gehad en alles gisteren gereset, Haalde netjes 120/12 maar 5 min later nog geen 70/6 meer, Totdat je de modem reset dan haal je weer volle bak, Ze zijn er nog mee bezig? Lijkt nu meer op snelheidsvermindering.
Kun je geen andere DNS in de Technicolor instellen en in bijv de Ubee'welhjs schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:56:
[...]
Toch net wat meer vrijheid enzo.
Plaatsing van losse router is makkelijker waardoor bereik beter is. DNS server gebruiken die wat vlotter is.
Dat soort dingetjes
Dat kan in de Technicolor (nog) niet nee. In de Ubee weet ik het zo niet.Help!!!! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:08:
[...]
Kun je geen andere DNS in de Technicolor instellen en in bijv de Ubee'wel
Verwijderd
Ziggo werkt via coax. Er vinden momenteel testen plaats met Horizon en de extra mediabox van horizon. Die laatste heeft als mogelijkheid dat hij het tv signaal via WiFi kan ontvangen van de hoofdhorizon. Maar ik kan me nog niet helemaal voorstellen of dat überhaupt ook maar een klein beetje wenselijk werktErhnam schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:23:
Werkt Ziggo op een zelfde manier? Of loopt TV altijd via Coax? Hoe zit het met een tweede ontvanger. Heb je daarvoor ook Coax nodig?
Verwijderd
Persoonlijk denk ik dat ze eerst de routers van klanten met het hoogste pakket gaan vervangen. Die hebben namelijk de hoogste snelheid.Jordyz schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:37:
Er is een nieuwe router aangekondigd, nu heb ik een cisco maar zou je die zomaar bij Ziggo kunnen aanvragen? Ik heb een abonnement van 30/3 (nog wel).
Dat verwacht ik inderdaad ook, en later pas de rest.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:45:
[...]
Persoonlijk denk ik dat ze eerst de routers van klanten met het hoogste pakket gaan vervangen. Die hebben namelijk de hoogste snelheid.
Maar je kan het natuurlijk altijd proberen
Nee en je hebt een Cisco en volgens mij ruilen ze die om voor de 3928 of ubee321bJordyz schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:37:
Er is een nieuwe router aangekondigd, nu heb ik een cisco maar zou je die zomaar bij Ziggo kunnen aanvragen? Ik heb een abonnement van 30/3 (nog wel).
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq