• Zonlichtstad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11 00:09
In het set-up programma staat 6875 000. Ik dacht dat dat 6875.000 betekende, maar het is dus waarshijnlijk 6875.

Gerbrand

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
InflatableMouse schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:24:
[...]

Ik ben van de week ook gemigreerd en het viel me direct op dat HD er slechter uit zag. MIschien niet slechter als in lagere bitrate, maar wel 'anders' waardoor het opvalt.

Ik zie nu duidelijk in gezichten bijvoorbeeld compressie, waar rimpels en andere details er uitgesmeerd uitzien net als bij jpgjes waarvan de compressie te hoog staat.

Het ziet er werkelijk niet meer uit :X
Dat is meer mensen opgevallen. Zie ook mijn eerdere bericht in het Ziggo/UPC fusie topic omtrent variabele bitrate op sommige zenders bij de UPC streams.

• Zonlichtstad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11 00:09
Hallo,

ik denk dat ik het probleem al "opgelost" heb. Het scan programma van HDHomerun laat alleen de unencrypted kanalen zien. Ik had verwacht dat hij de encrypted kanalen wel zou weergeven.

Gerbrand

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39

ThaHandy

Discovery Channel

Nee, en ja.

Je kan alleen FTA kanalen scannen/kijken direct van de Homerun. (geïntegreerde HDHomerun webinterface / HDhomerun VIEW / DLNA/UPnP Streaming)

Via de Virtual tuner (BDA Driver, instellen) kan je gewoon als elk andere tuner op elke frequentie/kanaal tunen via een programma als DVBViewer/ / DVBLink / Mediaportal / TVHeadend / ect. ICM een softcam en je smartcard voor de gecodeerde kanalen

[ Voor 34% gewijzigd door ThaHandy op 07-03-2015 17:14 ]

• hpower
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-12 17:23
Dit is wel heel OUD. ik gok ergens rond 1985 :)

Meestal vind ik dit bij UPC klanten die in een Flat gebouw wonen. Vroeger zat daar de schotel op.
SMSfreakie schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:56:
Stuk antiek gevonden van de week :-D

[afbeelding]
[afbeelding]

iemand enig idee hoe oud dit ongeveer zou zijn? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door hpower op 07-03-2015 17:21 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:38
job schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:27:
[...]
0900 staat tegenwoordig niet automatisch meer gelijk aan duur.
De helpdesk kost je het normale tarief wat je ook betaalt om een vastnummer te bellen. Dat zal met 15 minuten zo'n € 1,50 zijn geweest.

Anyway.. 15 minuten is wel lang.. maar als je tijdens kantooruren belt hoef je meestal niet zo lang te wachten. Bel maar eens rond een uur of 9/10 en je zal vrij snel verbinding hebben.
De webcare via Twitter heeft mij altijd goed geholpen, wellicht een idee?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:27
Joster schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:50:
[...]

Mooi, ik heb een 320b met veel uncorrectables dus die ga ik mooi laten omruilen :P
En heeft dat te maken met de modem zelf? Of de verbinding?

En wat is 'veel'? Heb namelijk ook nog een 320B met Correctables 7065 Uncorrectables 658.

Verwijderd

Hoi allemaal,

Momenteel ben ik aan het overwegen om mijn telefonie van KPN naar Ziggo te migreren, vanwege de financiele voordelen. Ik zou zo meer dan E10,- per maand kunnen besparen. Lang geleden hoorde ik veel verhalen dat VOIP over het algemeen bij providers niet stabiel was. Hoe is dat tegenwoordig bij Ziggo in termen van geluidskwaliteit en beschikbaarheid (het offline/haperen). Momenteel heb ik een TV+Internet Z1 30/3, als er flink van de verbinding wordt gebruikt wordt gemaakt kan dit de kwaliteit beinvloeden of krijgt VOIP volledig voorrang? Hier waren toentertijd ook veel problemen mee (wellicht bij andere providers). En is het nog mogelijk om je modem in bridge-mode te zetten voor het internet?

Kortom raden jullie het aan om over te stappen op VOIP bij Ziggo?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 22:17 ]

Voip heeft altijd voorrang op internet. Hier nog nooit problemen mee gehad. Geluid is ook prima. Bij voip ben je alleen onbereikbaar als je internet verbinding er helemaal uit ligt. Bridgen kan volgens mij ook gewoon.

Verwijderd

Jerrythafast schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:22:
Voip heeft altijd voorrang op internet. Hier nog nooit problemen mee gehad. Geluid is ook prima. Bij voip ben je alleen onbereikbaar als je internet verbinding er helemaal uit ligt. Bridgen kan volgens mij ook gewoon.
Hartstikke bedankt! Kan je dan als 'bestaande klant TV+Internet' gebruik maken van de nieuwe klant ALLES in 1 actie van 30 euro per maand?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:28:
[...]

Hartstikke bedankt! Kan je dan als 'bestaande klant TV+Internet' gebruik maken van de nieuwe klant ALLES in 1 actie van 30 euro per maand?
Ja

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:28:
[...]

Ja dat kan. Gewoon inloggen op ziggo.nl en dan kun je het online afsluiten.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Verwijderd

Bedankt voor jullie spoedige reacties! :)

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:41

PauseBreak

derp!

Jerrythafast schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:22:
Bridgen kan inderdaad. Daarvoor moet je even bellen met 1200 en dan ben je na een reboot van het modem klaar. Let wel op dat je dan geen wifispots meer kunt gebruiken als je daar waarde aan hecht.

Nee, merp!

Verwijderd

PauseBreak schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:55:
[...]

Bridgen kan inderdaad. Daarvoor moet je even bellen met 1200 en dan ben je na een reboot van het modem klaar. Let wel op dat je dan geen wifispots meer kunt gebruiken als je daar waarde aan hecht.
Ik heb op het moment het nu ook op bridge staan. Alleen Vroeg mij alleen af of bij het migreren naar een alles-in1 pakket die mogelijkheid ook bestond. Of moet ik dit wederom uit laten voeren bij de klantenservice?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 23:00 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:59:
[...]

Ik heb op het moment het nu ook op bridge staan. Alleen Vroeg mij alleen af of bij het migreren naar een alles-in1 pakket die mogelijkheid ook bestond. Of moet ik dit wederom uit laten voeren bij de klantenservice?
Ik heb AiE Plus en modem in bridge. Was een belletje voor nodig. Geen idee of het opnieuw nodig is om te bellen als je upgrade van abonnement. Misschien handig om even te vragen op het moment dat je die upgrade doet.

Nee, merp!

Verwijderd

PauseBreak schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:01:
[...]

Ik heb AiE Plus en modem in bridge. Was een belletje voor nodig. Geen idee of het opnieuw nodig is om te bellen als je upgrade van abonnement. Misschien handig om even te vragen op het moment dat je die upgrade doet.
ok :)

• Mentalist
  • Laatst online: 13:49
PauseBreak schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:10:
Als ik tv kijk dan houdt het geluid er soms mee op. Heel kort, echt maar iets van 2s, maar frequent genoeg om irritant te zijn. Bij mij intern is er niks veranderd.
Nu weet ik dat mijn ouders (die bij UPC zitten) dit probleem ook ervaren, maar daar zegt UPC dat het aan hun AOP ligt en dat ze daar niks aan kunnen doen (meerdere malen een monteur geweest die het allemaal ook niet weet op te lossen).
Echt alleen het geluid? Het beeld loopt volledig vloeiend door, staat niet stil, geen blokjes, paarse brei, niks?

Want als het aan je signaal ligt (of dat nu kabels, AOP of whatever is) dan is echt niet alleen maar je geluid stil.

Gebruik je een receiver/versterker voor je geluid, of gewoon de speakers van je TV via HDMI?

Enige wat ik zo kan bedenken is het menu van de decoder in te duiken en Dolby aan te zetten (of als het al aanstaat juist uit).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:21
GioStyle schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:21:
[...]

En heeft dat te maken met de modem zelf? Of de verbinding?

En wat is 'veel'? Heb namelijk ook nog een 320B met Correctables 7065 Uncorrectables 658.
De vorige keer dat ik hier met de klantenservice over belde was er al bijna een nieuwe modem besteld, mede omdat de lan poort 2 t/m 4 niet stabiel werkten (en nee, hij stond niet meer in bridge). Die klacht kan ik natuurlijk gewoon herhalen, al gaat het nu wel beter.

Ik heb zo'n 20% uncorrectables ten opzichte van mijn correctables.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:18
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:04:
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik aan het overwegen om mijn telefonie van KPN naar Ziggo te migreren, vanwege de financiele voordelen. Ik zou zo meer dan E10,- per maand kunnen besparen. Lang geleden hoorde ik veel verhalen dat VOIP over het algemeen bij providers niet stabiel was. Hoe is dat tegenwoordig bij Ziggo in termen van geluidskwaliteit en beschikbaarheid (het offline/haperen). Momenteel heb ik een TV+Internet Z1 30/3, als er flink van de verbinding wordt gebruikt wordt gemaakt kan dit de kwaliteit beinvloeden of krijgt VOIP volledig voorrang? Hier waren toentertijd ook veel problemen mee (wellicht bij andere providers). En is het nog mogelijk om je modem in bridge-mode te zetten voor het internet?

Kortom raden jullie het aan om over te stappen op VOIP bij Ziggo?
nee, want dat is nog steeds veel te duur. Stap over op cheapconnect, eventueel icm freevoipdeal. Bespaar je je nog zo >100 euro extra.

zoek even op het forum en je vind een overvloed aan info

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:18:
[...]

Echt alleen het geluid? Het beeld loopt volledig vloeiend door, staat niet stil, geen blokjes, paarse brei, niks?

Want als het aan je signaal ligt (of dat nu kabels, AOP of whatever is) dan is echt niet alleen maar je geluid stil.

Gebruik je een receiver/versterker voor je geluid, of gewoon de speakers van je TV via HDMI?

Enige wat ik zo kan bedenken is het menu van de decoder in te duiken en Dolby aan te zetten (of als het al aanstaat juist uit).
Dit is niet helemaal waar. Het kan wel degelijk zo zijn dat het signaal niet helemaal goed binnenkomt waardoor het geluid wegvalt. De makkelijkste manier van testen is met een scartkabel. Maar een minder goed gemonteerde connector, dit kan ook in de eindversterker buiten zijn, kan al problemen opleveren.

• Mentalist
MediaZoo schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:31:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Het kan wel degelijk zo zijn dat het signaal niet helemaal goed binnenkomt waardoor het geluid wegvalt. De makkelijkste manier van testen is met een scartkabel. Maar een minder goed gemonteerde connector, dit kan ook in de eindversterker buiten zijn, kan al problemen opleveren.
En toch is het vrij onwaarschijnlijk dat consistent het geluid wegvalt (tot zelfs wel 2 seconden!) terwijl het beeld perfect doorloopt.

Het omgekeerde: beeldcorruptie terwijl het geluid niet (merkbaar) wegvalt, is veel waarschijnlijker.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32
W3ird_N3rd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:51:
[...]

En toch is het vrij onwaarschijnlijk dat consistent het geluid wegvalt (tot zelfs wel 2 seconden!) terwijl het beeld perfect doorloopt.

Het omgekeerde: beeldcorruptie terwijl het geluid niet (merkbaar) wegvalt, is veel waarschijnlijker.
Als dit enige klant is achter een regionaal Headend. De overige klanten hebben nergens last van. Dan is het signaal wat Ziggo uitstuurt in orde. Dan is het of de klant zijn eigen apparatuur en/of een bekabelings kwestie. En net zoals het beeld kan ook het geluid wegvallen. Dat het beeld normaliter eerder wegvalt is een gevolg van de hoeveelheid ruimte het inneemt in het inkomende signaal. Maar als de beeld bits wel aankomen en de geluidsbits niets allemaal valt toch echt alleen je geluid weg.

Sluit ook vooral niet overige apparatuur uit. Vaker ligt de oorzaak op een andere plaats dan bekabeling, maar dit moet je zeker niet direct uitsluiten. Op de aansluiting van de eindversterker naar de woning toe na kun je Ziggo uitsluiten.
MediaZoo schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:58:
Als dit enige klant is achter een regionaal Headend. De overige klanten hebben nergens last van. Dan is het signaal wat Ziggo uitstuurt in orde. Dan is het of de klant zijn eigen apparatuur en/of een bekabelings kwestie. En net zoals het beeld kan ook het geluid wegvallen. Dat het beeld normaliter eerder wegvalt is een gevolg van de hoeveelheid ruimte het inneemt in het inkomende signaal. Maar als de beeld bits wel aankomen en de geluidsbits niets allemaal valt toch echt alleen je geluid weg.
Misschien is het handig als je je eerst eens wat verdiept in de techniek om kanalen (services) te versturen via MPEG transport streams met DVB-C distributie technieken en de bijbehorende technieken om o.a. beeld en geluid elementary streams van een service middels bufferering te synchroniseren. Dan is je ook duidelijk waarom W3ird_N3rd het terecht vrij onwaarschijnlijk vindt dat alleen geluid hapert en het beeld geen verstoringen vertoont.

Als alleen geluid hapert, dan ligt dat meestal aan de asynchroniteit van de beeld en geluid elementary streams qua timing waardoor het voor de ontvanger niet meer te bufferen is om de beeld en geluid elementary streams te synchroniseren voor weergave. De correcte vraag aan de probleemsteller is in dat geval of dat ervaren wordt op alle kanalen of juist alleen een specifiek kanaal. De kans dat een dergelijk geluid probleem aan de coax bekabeling ligt is klein aangezien de kans zeer klein is dat alleen de packets van de geluid elementary stream verminkt raken.

• Mentalist
MediaZoo schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:58:
[...]

Dat kàn ja. Maar ten eerste valt je geluid dan in de meeste gevallen hooguit een fractie van een seconde weg. Ten tweede, en dit is belangrijker, zal je niet meerdere malen achter elkaar zien gebeuren dat je precies de bits van het geluid kwijtraakt en het beeld intact blijft. De kans dat je 10x achter elkaar een 6 weet te dobbelen is groter.

Als een storing maar één van de onderdelen treft, dan zal dit (heel ruw) 9 van de 10 keer het beeld betreffen en maar één op de 10 keer alleen geluid of teletekst. Dit komt doordat, wat je al zei, het beeld veel meer ruimte inneemt.

Bovendien zullen willekeurige storingen ook met regelmaat een I-frame treffen (welke binnen het beeld weer relatief veel ruimte inneemt). Zodra een storing een I-frame treft heb je al snel een halve tot een hele seconde ernstige storing / bevriezing in je beeld of beelduitval. Gelijktijdig kan je geluid daarbij volledig onaangetast zijn.

Bij geluid werkt dit anders, een storing in het geluid hoeft maar een fractie van een seconde te duren.
ArChie schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:20:
De correcte vraag aan de probleemsteller is in dat geval of dat ervaren wordt op alle kanalen of juist alleen een specifiek kanaal.
Dat was ik inderdaad vergeten te vragen. Als het steeds op hetzelfde kanaal is, dan zit het probleem gewoon in de uitzending of in de streams van UPC. Als het probleem dan is begonnen met de harmonisatie, dan kan het dat UPC een technisch probleem heeft met het doorgeven van de zender wat Ziggo niet had.

Als het probleem echter zou spelen op een populaire zender, dan hadden waarschijnlijk meer mensen het opgemerkt. Als het probleem zich alleen voordoet op een minder populaire zender, dan had PauseBreak waarschijnlijk zelf al de link kunnen leggen.

Als het probleem op alle zenders is zou ik normaliter het probleem als eerste in de ontvanger zoeken, maar het doet zich voor met zowel een Horizon als een Humax 5200. Ze gebruiken wel allebei een Philips TV, allicht dat die bokt met geluid over HDMI. Dolby aan- of uitzetten kan dan wel een verschil maken. (Dolby gaat passthrough over HDMI, stereo zal de box eerst omzetten naar PCM) Dat is ook iets wat bij UPC iig tijdelijk anders was (Ziggo had Dolby, UPC iig op de NPO direct na de omzetting even niet).

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 08-03-2015 09:36 ]

Verwijderd

Iets wat ik helaas niet terugvinden is of er kosten zijn bij het downgraden van mijn abonnement. Zoals in mijn vorige post al duidelijk werd, wil ik van TV+Internet Z1 naar Alles-in-een Plus. Ik vraag mij af als ik na de 6 maanden actieperiode van E30,- weer downgrade van Alles-in-een Plus naar Alles-in-een Basis of dat mogelijk is of heb ik dan voor een jaar getekend en welke kosten zijn hieraan verbonden.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-12 14:50
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:44:
Iets wat ik helaas niet terugvinden is of er kosten zijn bij het downgraden van mijn abonnement. Zoals in mijn vorige post al duidelijk werd, wil ik van TV+Internet Z1 naar Alles-in-een Plus. Ik vraag mij af als ik na de 6 maanden actieperiode van E30,- weer downgrade van Alles-in-een Plus naar Alles-in-een Basis of dat mogelijk is of heb ik dan voor een jaar getekend en welke kosten zijn hieraan verbonden.
Tot nu toe lukte dat gewoon zonder kosten. Staat ook op Ziggo.nl he ;)
Om er helemaal zeker van te zijn kan je ook AiE basis aanvragen met korting, zodra je het hebt de snelheid omhoog zetten (korting blijft behouden), dan aan het eind van die 6 maanden weer downgraden. :)

Verwijderd

P.K. schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:56:
[...]

Tot nu toe lukte dat gewoon zonder kosten. Staat ook op Ziggo.nl he ;)
Om er helemaal zeker van te zijn kan je ook AiE basis aanvragen met korting, zodra je het hebt de snelheid omhoog zetten (korting blijft behouden), dan aan het eind van die 6 maanden weer downgraden. :)
Terinfo: Ik heb begrepen dat als je overstapt in die jaar niet kan downgraden, wel na het jaar kosteloos.

• P.K.
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:08:
[...]

Terinfo: Ik heb begrepen dat als je overstapt in die jaar niet kan downgraden, wel na het jaar kosteloos.
Ter info: het is mij gewoon gelukt in het eerste contractjaar. :+
Bovendien staat dit op Ziggo.nl:
Kan ik mijn Alles-in-1-abonnement up- of downgraden?
Dat is geen probleem. Wilt u uw pakket downgraden naar een lagere versie, dus bijvoorbeeld van Alles-in-1 Extra naar Alles-in-1 Plus? Dan gaat deze wijziging in op de eerste van de maand volgend op de wijziging. Vraagt u de wijziging op 2 juli aan, dan gaat deze in op 1 augustus. Vraagt u de wijziging aan op 29 juli, dan gaat deze ook in op 1 augustus. U kunt de wijziging doorgeven via het wijzigingsformulier.
Ergens in de voorwaarden staat idd dat je niet kan downgraden tijdens het eerste jaar, wellicht dat door de overname de regelingen wat strakker gehanteerd worden.

Vandaar ook mijn suggestie om AiE basis aan te vragen, die de upgraden zodra je abo ingegaan is. Dan kan je aan het eind van die 6 maanden weer zonder contractuele problemen terug naar basis.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:40

page404

Website says no

Dutch2007 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:38:
[...]

Modem heeft ook USB support voor USB NAS
Ik hoop dan toch echt USB 3.0. Dan wacht ik ff met de aanschaf van een NAS :)
Oh, heb het al gevonden. USB2 helaas. Why?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Verwijderd

P.K. schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:16:
[...]

Ter info: het is mij gewoon gelukt in het eerste contractjaar. :+
Bovendien staat dit op Ziggo.nl:

[...]

Ergens in de voorwaarden staat idd dat je niet kan downgraden tijdens het eerste jaar, wellicht dat door de overname de regelingen wat strakker gehanteerd worden.

Vandaar ook mijn suggestie om AiE basis aan te vragen, die de upgraden zodra je abo ingegaan is. Dan kan je aan het eind van die 6 maanden weer zonder contractuele problemen terug naar basis.
ok, in ieder geval bedankt! :)

• Mentalist
P.K. schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:16:
[...]

Als je strict niet mag downgraden, dan zal je ook na een upgrade niet mogen downgraden.

Maar hoe het allemaal in de praktijk uitvalt durf ik niet te zeggen.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Unknown Alien schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:29:
Gat bij iedereen de i-net snelheid omhoog?

Wij hebben Z2 en sinds de modem restart (vanochtend) zijn we van 90/9 naar 120/9 Mb gegaan.
Ik ook, maar dat zou pas in mei automatisch gebeuren. Ik kon nu al de snelheid krijgen door modem te resetten. Even vooraf een speedtest.net gedaan: 90/9. Na reset ook: 70/11. Ik ben nog niet erg overtuigd dat ik er goed aan heb gedaan :-( Dank je wel Ziggo...

Edit: Nu 126/11. Dank je wel Ziggo! :)

[ Voor 3% gewijzigd door KopjeThee op 08-03-2015 12:59 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-12 23:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

page404 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Ik hoop dan toch echt USB 3.0. Dan wacht ik ff met de aanschaf van een NAS :)
Oh, heb het al gevonden. USB2 helaas. Why?
USB2 kan 480Mbit volgens mij, heb je daar niet genoeg aan of ga je bedraad meer dan 480Mbit er naar toe knallen? (Effectief is USB2 280Mbit lees ik net)

[ Voor 3% gewijzigd door Tags NL op 08-03-2015 13:34 ]

https://powershellisfun.com

• P.K.
W3ird_N3rd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:38:
[...]

Als je strict niet mag downgraden, dan zal je ook na een upgrade niet mogen downgraden.

Maar hoe het allemaal in de praktijk uitvalt durf ik niet te zeggen.
Ga er vanuit dat ze een downgrade bedoelen t.o.v. wat je initieel hebt aangevraagd.

Heb de afgelopen jaren 2x het laagste abo afgesloten, die heb ik daarna zonder problemen kunnen up- en downgraden gedurende het eerste jaar. Wellicht dat het lastiger wordt als je een contract afsluit op Plus of Extra...

In de voorwaarden staat dit, zonder specificatie:
4.
Een downgrade is de overgang naar een
Abonnementsvorm met een lagere downloadsnelheid.
Een downgrade gaat in op de
eerste dag van de maand nadat het verzoek
is ingediend. Als voor het Abonnement Ziggo
Internet een minimum-abonnementsduur
geldt, dan gaat de downgrade na afloop van
de minimum-abonnementsduur in.
(redelijk tegenstrijdig met wat er openlijk gecommuniceerd wordt op de website, maar dat is een ander verhaal :X )

Verwijderd

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar binnenkort verhuis ik en ik vroeg me heel sterk af hoe het zit met de behaalde snelheden van Ziggo, en waarvan dat afhankelijk is.

Ik zit in de regio 2871, en zou gaan voor het 180/18 (200/20?) pakket. Wat voor snelheden zou ik eventueel in de praktijk kunnen verwachten?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:21
Als je kabels goed zijn haal je die snelheid ook gewoon.

• Masimo
  • Laatst online: 19:00
Via de kabel haal je in principe altijd de aangeboden snelheid van je abonnement (rechtstreeks bekabeld aan het modem).
Voorwaarde is inderdaad goede bekabeling. Wil je die snelheid ook draadloos behalen, moet je al een zeer goede wifi-n router hebben. Maar ik betwijfel of je dan zelfs de 120 Mbps gaat halen.
Een wifi-ac router haalt het wel (ook de 200 Mbps), als je clients tenminste ook wifi-ac ondersteunen.

Onder ideale wifi-condities zul je met de huidige Ziggo apparatuur draadloos maximaal zo'n 80 - 90 Mbps halen. En dat is een zeer optimistische inschatting.
Mogelijk dat het nieuwe Technicolor modem met wifi-ac ook draadloos de snelheden van de snelste abonnementen haalt.

[ Voor 80% gewijzigd door Masimo op 08-03-2015 15:50 ]

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:06
Er is iets goed mis met Ziggo.
Speedtest en google zegt dat ik in Frankrijk woon.
Iemand daar ook last van?
Zo ja dan hoor ik het heel graag!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nilsson1234 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:15:
Iemand daar ook last van?
Zo ja dan hoor ik het heel graag!
Geen apps zoals Hola Unblocker gebruikt? Wat is je publieke ip-adres dan volgens whatismyip.com?

• nilsson1234
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:20:
[...]

Geen apps zoals Hola Unblocker gebruikt? Wat is je publieke ip-adres dan volgens whatismyip.com?
Heb geen enkele app geinstalleerd :(
Nu is het weer een NL IP adres
Ik zal het zelf effe in de gaten houden.
Wel heel erg raar :/

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nilsson1234 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:22:
[...]

Heb geen enkele app geinstalleerd :(
Nu is het weer een NL IP adres
Ik zal het zelf effe in de gaten houden.
Wel heel erg raar :/
Inderdaad, Ziggo heeft wel een bekende reeks lijkt mij en niet ineens dat zowel Google als Speedtest denken dat je in Frankrijk zit.. Lijkt meer, wat ik al zei, een unblocker of VPN al dan niet zelf geinstalleerd --> Virus?

nilsson1234 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:15:
Waarom zou er meteen iets mis zijn bij ziggo?
Waarschijnlijk staat/stond jouw ip verkeerd geregistreerd bij ripe: https://apps.db.ripe.net/search/query.html

Maar misschien is er wel iets mis, maar waarom zou de oorzaak gelijk bij ziggo liggen?

[ Voor 13% gewijzigd door job op 08-03-2015 17:30 ]

• nilsson1234
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:24:
[...]

Inderdaad, Ziggo heeft wel een bekende reeks lijkt mij en niet ineens dat zowel Google als Speedtest denken dat je in Frankrijk zit.. Lijkt meer, wat ik al zei, een unblocker of VPN al dan niet zelf geinstalleerd --> Virus?
Ik doe niet illegaal downloaden ofzo iets.
Heb ook een virus scanner>>>> Norton 360

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nilsson1234 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:35:
[...]

Ik doe niet illegaal downloaden ofzo iets.
Heb ook een virus scanner>>>> Norton 360
Ik weet het ook niet wat je allemaal wel of niet doet, blijft raar en wat ik al zei.. Adressen van Ziggo zitten in ranges en die zijn allemaal geregistreerd. Kan zijn dat Google een fout had gemaakt en dat speedtest.net gebruik maakt van de Google database voor locatiebepaling?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:18:
[...]

Ja, echt alleen het geluid. Beeld loopt normaal door, geen artifacting of pixels tellen of wat dan ook. Goed, het beeld is minder mooi dan wat ik voorheen via Ziggo binnenkreeg maar dat schijnt inherent te zijn aan het UPC tv-platform.

Ik gebruik geen externe dingen voor het geluid, dat loopt via de tv. TV zit inderdaad via HDMI op de Humax. Dolby stond al aan, zal het eens uitzetten en zien wat dat doet.

Het probleem is het ergst op NPO1/2/3 en BBC2, maar tot nu toe komt het voor op alle kanalen die ik heb getest (alle commerciële NL zenders, Discovery, NatGeo, Eurosport en de Belg).

Nee, merp!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hpower schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:20:
Dit is wel heel OUD. ik gok ergens rond 1985 :)

Meestal vind ik dit bij UPC klanten die in een Flat gebouw wonen. Vroeger zat daar de schotel op.

[...]
nouja deze komt inderdaad uit een flat.. na wat research is de boel rond 1972 gebouwd.
en het lijkt.. dat het er vanaf de oplevering ingezeten heeft... kon in elk geval geen sporen vinden dat het later er geplaatst is. ( in tegenstelling tot de TRAS/1000 :P )
was ook nog keurig op de coax kabel aangesloten.

alleen wat voor stekkers moest je er wel niet in drukken? gok zelf op Tulp stekers?

404 Signature not found

Verwijderd

Masimo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:19:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling. Dat geeft me vertrouwen op een goede afloop.

Ik heb in principe geen last van de hoge uncorrectables count. Mijn verbinding is altijd up, en zonder hick-ups van welke soort dan ook. Over wifi-AC (5GHz) altijd een strakke download op 121.04 Mbits op alle momenten van de dag.
De hoge uncorrectables count heeft me getriggerd om te gaan zoeken naar een oorzaak. Ik dacht eerst dat de Cisco EPC3925 langzaam de geest aan het geven was.
Zodoende ben ik de instraling op het AOP op het spoor gekomen.
Tot nu toe nog steeds een perfecte signaalkwaliteit op echt alle digitale tv-kanalen (TV Extra) nadat de DIO-01 en UMU-1006/T geplaatst zijn. _/-\o_

Voor wat betreft het aantal correctables / uncorrectables: deze zijn in de afgelopen dagen wel iets opgelopen, ca. 400 om 40. Dit is overigens wel een stuk minder dan voorheen. De internetverbinding doet het trouwens nog steeds perfect, dus druk maken om de correctables / uncorrectables vind ik niet nodig. Mijn modem is een Ubee EVW320B.

Ik ben natuurlijk benieuwd naar jouw situatie na het plaatsen van de DIO-01 en UMU-1006/T, als de Ziggo-monteur geweest is en tegelijkertijd het signaal heeft doorgemeten.
PauseBreak schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:10:
Meer mensen die dit probleem hebben en een mogelijke oplossing kennen?
Vanochtend hier (Groningen) op NPO1 hetzelfde probleem. Geluid viel weg, maar het beeld ging door. Volstrekte stilte, geen kraakjes of piepjes. Ik dacht eigenlijk aan een probleem in Hilversum, maar de presentatoren in het Live programma benoemden het niet.

Probleem kan dus wat mij betreft net zo goed bij ziggo/upc liggen.

in mijn geval betreft het een samsung tv met ci+.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 09-03-2015 11:09 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Oh ja, wel handig om te weten: Ook hier Groningen (stad).

Nee, merp!

• Masimo
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:46:
[...]

Tot nu toe nog steeds een perfecte signaalkwaliteit op echt alle digitale tv-kanalen (TV Extra) nadat de DIO-01 en UMU-1006/T geplaatst zijn. _/-\o_

Voor wat betreft het aantal correctables / uncorrectables: deze zijn in de afgelopen dagen wel iets opgelopen, ca. 400 om 40. Dit is overigens wel een stuk minder dan voorheen. De internetverbinding doet het trouwens nog steeds perfect, dus druk maken om de correctables / uncorrectables vind ik niet nodig. Mijn modem is een Ubee EVW320B.

Ik ben natuurlijk benieuwd naar jouw situatie na het plaatsen van de DIO-01 en UMU-1006/T, als de Ziggo-monteur geweest is en tegelijkertijd het signaal heeft doorgemeten.
Ik heb, als echte Tweakert :+ , de afgelopen dagen natuurlijk het modem (EPC3925) nauwlettend in de gaten gehouden.
Daarbij viel op dat de afgelopen 48 uur, er géén enkele uncorrectable geregistreerd is. Daarnaast een gemiddelde correctable count van lullige 21 stuks over alle channel ID's. Peanuts, dus.
Gééééén idee wat er veranderd is, maar ik heb helemaal niks gedaan. Ik sta alleen versteld. Maanden lang een vervuild signaal, en opeens uit het niets alles perfect.

De Ziggo monteur is net de deur uit. Hij sloot zijn meetapparaat aan op het AOP en kwam binnen 2 seconden tot de conclusie dat er een interferentie-probleem was door 4G. Hij heeft een nieuw AOP en verdeler (DIO-01 / UMU1006/T) geplaatst. Alle storingen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Alle zenders in de 800 MHz range zijn nu op 100% kwaliteit en een BER van 0. Nogmaals het meetapparaat op het AOP en inderdaad geen problemen meer. *O*

Hij vertelde terloops nog dat voor Ziggo het 4G probleem steeds groter wordt. De 4G providers zenden natuurlijk niet alleen uit op frequenties die ook voor TV in gebruik zijn, maar ze schroeven ook continue het uitzendvermogen op.

Ik zal de komende paar dagen de zaak wat uncorrectables in de gaten houden, maar ik denk dat ze tot het verleden horen.

Verwijderd

Masimo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:50:
[...]
De Ziggo monteur is net de deur uit. Hij sloot zijn meetapparaat aan op het AOP en kwam binnen 2 seconden tot de conclusie dat er een interferentie-probleem was door 4G. Hij heeft een nieuw AOP en verdeler (DIO-01 / UMU1006/T) geplaatst. Alle storingen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Alle zenders in de 800 MHz range zijn nu op 100% kwaliteit en een BER van 0. Nogmaals het meetapparaat op het AOP en inderdaad geen problemen meer. *O*

Hij vertelde terloops nog dat voor Ziggo het 4G probleem steeds groter wordt. De 4G providers zenden natuurlijk niet alleen uit op frequenties die ook voor TV in gebruik zijn, maar ze schroeven ook continue het uitzendvermogen op.

Ik zal de komende paar dagen de zaak wat uncorrectables in de gaten houden, maar ik denk dat ze tot het verleden horen.
Gaaf dat de DIO-01 en UMU1006/T bij jou ook de oplossing voor het instralingprobleem van 4G zijn!

De Ziggo-monteur heeft een prachtig meetapparaat bij zich, hè?

Ik hoop dat de correctables / uncorrectables bij jou vanaf nu (aanzienlijk) minder worden. Maar ik vermoed dat je er toch wel minimaal wat zal blijven zien...

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
job schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Vanochtend hier (Groningen) op NPO1 hetzelfde probleem. Geluid viel weg, maar het beeld ging door. Volstrekte stilte, geen kraakjes of piepjes. Ik dacht eigenlijk aan een probleem in Hilversum, maar de presentatoren in het Live programma benoemden het niet.

Probleem kan dus wat mij betreft net zo goed bij ziggo/upc liggen.

in mijn geval betreft het een samsung tv met ci+.
twitter stond vol

• Masimo
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:54:
[...]

Gaaf dat de DIO-01 en UMU1006/T bij jou ook de oplossing voor het instralingprobleem van 4G zijn!

Ik hoop dat de correctables / uncorrectables bij jou vanaf nu (aanzienlijk) minder worden. Maar ik vermoed dat je er toch wel minimaal wat zal blijven zien...
Ga ik ook van uit, aangezien het plotseling al naar vrijwel nul is gedaald, zonder ingrijpen aan "mijn kant".

Ik heb er in het verleden ook overigens absoluut geen last van gehad. Zelfs niet van de enorm hoge aantallen uncorrectable.
Goed was het niet, maar ach ja, het werkte. Én toch liet het me niet los, en daarom "Opsporing Verzocht", en uiteindelijk gevonden.
Ziggo heeft zijn verantwoordelijkheid genomen :+ :+

[ Voor 35% gewijzigd door Masimo op 09-03-2015 12:00 ]

Maar goed wat is hoog?
ik heb op al mijn Channels ook redelijk wat uncorrectable staan, maar zoals je zei het werkt allemaal wel.

2250 WP Zuid PVoutput

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:03

TVL

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:54:
[...]

Ik heb alleen TV van Ziggo en merk dat ik bepaalde zenders niet kan ontvangen waaronder RTVU en wat andere lokale omroepen. Heb gezien dat er op 500 meter afstand een LTE mast staat in het Antenneregister. Ik heb verschillende verhalen gelezen dat er stroring op kan treden door 4G op bepaalde zenders die op dezelfde frequentie uitzenden.
Als je hier last van hebt, stuurt Ziggo dan gratis een monteur om deze kastjes te vervangen?
Zou je dit probleem ook kunnen oplossen met aluminiumfolie? Inpakken van de AOP.
Heb overigens al wel een tijdje terug kabels vervangen door Hirschmann kabels.

[ Voor 4% gewijzigd door TVL op 09-03-2015 12:03 ]

• Masimo
Als je zeker weet dat je kabels ok zijn, dan contact opnemen met Ziggo.
Monteur komt gratis en lost het op.

Inpakken met alu-folie als permanente oplossing werkt niet afdoende. Het zal de storing wat terugdringen, maar je krijgt het nooit voor elkaar om het volledig af te schermen. Het ding heeft ook een achterkant en daar kom je niet aan. Verder moet afscherming aan aarde liggen, en dat is ook meestal niet makkelijk te realiseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 09-03-2015 12:17 ]

Verwijderd

TVL schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:02:
[...]

Ik heb alleen TV van Ziggo en merk dat ik bepaalde zenders niet kan ontvangen waaronder RTVU en wat andere lokale omroepen. Heb gezien dat er op 500 meter afstand een LTE mast staat in het Antenneregister. Ik heb verschillende verhalen gelezen dat er stroring op kan treden door 4G op bepaalde zenders die op dezelfde frequentie uitzenden.
Als je hier last van hebt, stuurt Ziggo dan gratis een monteur om deze kastjes te vervangen?
Zou je dit probleem ook kunnen oplossen met aluminiumfolie? Inpakken van de AOP.
Heb overigens al wel een tijdje terug kabels vervangen door Hirschmann kabels.
Het AOP tijdelijk 'inpakken' met aluminiumfolie kan inzichtelijk maken of de signaalkwaliteit van digitale tv-kanalen op de 800 Mhz beter wordt. Dit heeft Masimo bijvoorbeeld ook tijdelijk gedaan.

Zo ja, dan het advies om een nieuwe DIO-01 en UMU-1006/T te monteren. Ziggo zal deze hoogst waarschijnlijk zo willen opsturen naar je. Je moet dan meteen vragen naar de mogelijkheid van een gratis Ziggo-monteur die dit klusje voor je kan doen.

Dit alles gaat er natuurlijk wel vanuit dat je binnenshuis vanaf het AOP alles al wel goed hebt aangesloten met Kabelkeur-spullen (coaxkabel, connectoren, versterker, etc.).

• Masimo
MdO82 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:02:
Maar goed wat is hoog?
ik heb op al mijn Channels ook redelijk wat uncorrectable staan, maar zoals je zei het werkt allemaal wel.
Een gemiddelde dag (!) uit het recente verleden:

Correctables: gemiddeld 350
Uncorrectable: gemiddeld 2000

De gemiddeldes zijn over alle channel ID's. Sommige waren beter dan anderen.
Wat met name opviel was dat de uncorrectable count een factor 7 - 10 hoger was dan de correctables.
Dat zou je andersom verwachten in een normale situatie.

Vond ik wel hoog. Maar nogmaals het leverde geen brakke downloads op of zo.
Ik ben blij dat het opgelost is.

• Masimo
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:10:
[...]
...
Zo ja, dan het advies om een nieuwe DIO-01 en UMU-1006/T te monteren. Ziggo zal deze hoogst waarschijnlijk zo willen opsturen naar je. Je moet dan meteen vragen naar de mogelijkheid van een gratis Ziggo-monteur die dit klusje voor je kan doen.
...
Ik vind een monteur altijd aan te raden, zeker als het AOP in de woonkamer zit.
In oude huizen is er vaak van alles mis of geknutseld (ook door Ziggo in het verleden).
Veel voorkomend probleem is dat de groene kabel erg kort is, of dat ie zelfs nog iets ingekort moet worden.
En dan zit je mooi te kijken met je nieuwe doosjes, en krijg je het nieuwe AOP niet gemonteerd. Dan moet er alsnog iemand komen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Aanstaande vrijdag of zaterdag (moet even brief checken) wordt ik overgezet van Zigo TV only naar Ziggo TV + Internet Z2 en de monteur komt alles aansluiten.

Nu lees ik: nieuws: Ziggo levert nieuw modem in aanloop naar mogelijk 500Mbit/s-abonnement

Paar vraagjes hierover, hopelijk weet iemand dit:
  • Er staat in het artikel: "In aanloop naar de hogere snelheid levert de provider vanaf maandag een nieuwe router uit aan klanten." Bedoelt men daarmee miv van vandaag of volgende week maandag :?
  • Hoe zijn de ervaringen met dit nieuwe modem?
  • Ik heb denk ik liever gelijk het nieuwste modem, wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen :?

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Verwijderd

Help!!!! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:12:
Aanstaande vrijdag of zaterdag (moet even brief checken) wordt ik overgezet van Zigo TV only naar Ziggo TV + Internet Z2 en de monteur komt alles aansluiten.

Nu lees ik: nieuws: Ziggo levert nieuw modem in aanloop naar mogelijk 500Mbit/s-abonnement

• Er staat in het artikel: "In aanloop naar de hogere snelheid levert de provider vanaf maandag een nieuwe router uit aan klanten." Bedoelt men daarmee miv van vandaag of volgende week maandag :?
  • Ik heb denk ik liever gelijk het nieuwste modem, wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen :?
Ben je van plan om ook de routerfunctie van de modem te gebruiken of ga je een eigen router gebruiken?
Help!!!! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:12:
Volgens The Executer in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8" is het deze maandag.
Welk modem je krijgt heb je weinig invloed op. Je zou de monteur kunnen vragen om een technicoler, maar je hebt nergens recht op.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 09-03-2015 13:29 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:16:
[...]

Ben je van plan om ook de routerfunctie van de modem te gebruiken of ga je een eigen router gebruiken?
Ga de routerfunctie vd modem gebruiken.
job schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:17:
[...]

Volgens The Executer in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8" is het deze maandag.
Welk modem je krijgt heb je weinig invloed op. Je zou de monteur kunnen vragen om een technicoler, maar je hebt nergens recht op.
Thks. Dat ik geen recht heb snap ik, ga het zeker aan de monteur vragen. Hopelijk heeft hij ze allebei bij zich..... Wellicht maak ik met 120/12 meer kans :?

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• SMSfreakie
  • Niet online
job schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:17:
[...]

ben benieuwd welke de monteur voor mij mee brengt........

gezien ik net even de stekker van de A/V hoek er uit moest hebben ( waar ook het modem op zit )
alles werkt gewoon weer netjes.. alleen de UBEE geeft geen enkel teken van leven meer :'(

andere voeding geprobeerd, ook geen leven.. voeding van de ubee even op de multimeter.. wel spanning..
toen maar even op de Tratec versterker gehangen, ook geen probleem..

ik kon er weinig verder van maken dat het ding nu gewoon overleden is. en het meiske op de helpdesk kon er ook niks meer bij bedenken.

monteur komt tussen NU en 17:00 dus ben benieuwd :)

404 Signature not found

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The Executer schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:28:
Weer wat nieuws vanuit Ziggo:

[...]

Heb het bericht aangepast, meer info zal ik via een nieuwssubmit doorgeven.
Beste Executer, weet je wellicht ook wat de criteria zijn op basis waarvan (een monteur?) een Ubee danwel Technicolor bij een nieuwe klant aflevert ?

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12 18:57

Falastine

Think about my signature...

Enige voordeel voor mij door de samenvoeging met UPC is dat SBS9 nu perfect beeld geeft en geen blokken meer.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo, en we zijn weer netjes online via Ziggo :-)

andere Ubee gekregen, die kwam keurig online. meteen gevraagd aan de beste man of hij hem bij toeval.. nog in bridge kon zetten.. dat kon die eigenlijk niet.. nou ja prima. dan bel ik toch nog gewoon even met de helpdesk.. beste man gaat weg.. modem reset zich een keer of 3~4.. en komt netjes online.. maar WiFi bleef uit? toch het zwikje net maar weer netjes in zn Kastje gezet... en alles weer aangesloten zo als het zou moeten...

zo ineens weer internet zonder dingen op de router te hoeven doen, kijk ik op http://192.168.178.1, heeft de beste monteur toch nog even m`n modem in Bridge modus gezet :)

+1 voor deze monteur en voor Ziggo

404 Signature not found

Ik heb hier paar dagen geleden de Cisco EPC3928AD gekregen ter vervanging van mijn Ubee EVM3200.
Op dit moment heb ik hem nog niet in Bridge staan en ben aan het kijken of het uberhaubt wel nodig is ;)

Wat zou nu de enige reden zijn om hem in bridge te laten zetten ?
Ik heb hem nu zo geconfigureerd dat ik mijn vorige (van de router) SSID uitzend etc.
Behalve dat het modem een 5GHz heeft heb ik eigenlijk tot nu toe (vingers crossed) niks vreemds gemerkt.

2250 WP Zuid PVoutput

• SMSfreakie
  • Niet online
omdat ik graag mn WAN ip aan m`n FreeBSD router heb hangen :P

404 Signature not found

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:53:
Ik heb hier paar dagen geleden de Cisco EPC3928AD gekregen ter vervanging van mijn Ubee EVM3200.
Op dit moment heb ik hem nog niet in Bridge staan en ben aan het kijken of het uberhaubt wel nodig is ;)

Wat zou nu de enige reden zijn om hem in bridge te laten zetten ?
Ik heb hem nu zo geconfigureerd dat ik mijn vorige (van de router) SSID uitzend etc.
Behalve dat het modem een 5GHz heeft heb ik eigenlijk tot nu toe (vingers crossed) niks vreemds gemerkt.
Bij mij ging ie vrij snel over de rooie (wegvallende verbinding), en dat bleef alleen maar zo. Mogelijk wordt het modem overvraagt bij benadering van teveel verschillende bronnen (dat zijn er nogal wat hier in huis). Maar ik had vooraf de beslissing al genomen om hem na activatie direct in bridge te laten zetten, en dat heb ik diezelfde dag nog geregeld. Ik was al wat ervaringen tegengekomen op het Ziggo forum die niet zo positief waren voor dit modem indien niet in bridge. Ik had het nieuwe modem overigens alleen maar aangevraagd omdat Ziggo zelf had verzuimd me er een te geven die geschikt was voor de hoogste internet-snelheden. Ik zat nog steeds met een oud Arris modem en kon daarmee de maximaal beschikbare snelheid niet meer halen, volgens mij ging deze maar tot 120Mbit. Bij de verhoging van 150 > 180 vond ik het wel welletjes en het verschil te groot met hetgeen ik kon halen (en waar ik voor betaalde).

Mogelijk is de hoeveelheid bronnen een reden voor instabiliteit en hoef jij er helemaal geen last van te hebben. Een beetje zuur vind ik het voor je dat vandaag een nieuw type modem is aangekondigd met AC mogelijkheden en dat zou een beter alternatief kunnen zijn dat dit type Cisco.

Testing, one, two ...

• Masimo
Als je een eigen wifi-router (accesspoint) in gebruik hebt, kun je de wifi van de Cisco uitschakelen. De wifi kwaliteit is notoir slecht. Indien gewenst kan de wifi van de Cisco ook gewoon aanblijven (zelfde SSiD, zelfde ww, ander wifi-kanaal of frequentie).
De Cisco doet prima dienst als DHCP server (alleen de static DHCP funktie is waardeloos).

Als alles goed draait is er vooralsnog geen reden om het modem te bridgen.
Aan bridgen zitten twee nadelen verbonden: je verliest toegang tot Wifispots (voor hoever je dat een nadeel mag noemen), en het modem verliest zijn router/switch functionaliteit. Je kan er bekabeld dus alleen nog maar je eigen router op aansluiten.

Dus als je, bijv. zoals ik in de woonkamer, de TV en decoder erop aangesloten hebt, werkt dat niet meer. Dan moet je vanaf je eigen router naar TV en decoder (eventueel m.b.v. een additionele switch).
E.e.a. hangt samen met de plaatsing van de verschillende apparaten in huis. Mijn access point hangt bijvoorbeeld in de gang, dus ik zou dan van daar uit weer een LAN-kabel terug naar de woonkamer moeten leggen, om TV/decoder van Internet te voorzien.

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 09-03-2015 15:44 ]

Zoals gezegd blijf ik kritisch kijken naar mijn Wifi verbinding.
Ik had vandaag bedacht om alles op 5GHz te zetten, echter kwam erachter dat 1 laptop en 1 telefoon het niet slikken _O-

Heb boven op dit moment voor de ochtend en avonduren een accesspoint ingericht (werkt ook nog op 2,4) dit werkt tot nu toe voorlopig heel goed.

Mocht ik gezeik krijgen met de Wifi dan heb ik toch wel snel een belletje gepleegd ;)
En heb ik de router weer uit de kast getrokken >:)

Maar zoals gezegd tot nu toe werkt het nog goed :)

Ik weet niet of het uberhaubt mogelijk is voor je TV, maar ik heb vorig weekend mijn telefoonkabel uit de buis getrokken vervangen door een Ethernet kabel (kwam er telaat achter dat het een telefoonkabel was ....... :X
Hierdoor heb ik nu een ethernetkabel met een 1gbit switch bij de tv ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MdO82 op 09-03-2015 16:09 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• SMSfreakie
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:06:

Ik weet niet of het uberhaubt mogelijk is voor je TV, maar ik heb vorig weekend mijn telefoonkabel uit de buis getrokken vervangen door een Ethernet kabel (kwam er telaat achter dat het een telefoonkabel was ....... :X
ik snap hem niet helemaal geloof ik :P

hier is het ook wel een kabelknoop eigenlijk... mgoed wel de kabeltjes waar mogelijk al zo mooi op lengte gemaakt.... dus dat scheelt wel.. nadeel er van is dat je persee een bepaalde volgorde moet aan houden als je ergens bij moet :(

404 Signature not found

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MdO82 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:06:
Zoals gezegd blijf ik kritisch kijken naar mijn Wifi verbinding.
Ik had vandaag bedacht om alles op 5GHz te zetten, echter kwam erachter dat 1 laptop en 1 telefoon het niet slikken _O-

Heb boven op dit moment voor de ochtend en avonduren een accesspoint ingericht (werkt ook nog op 2,4) dit werkt tot nu toe voorlopig heel goed.

Mocht ik gezeik krijgen met de Wifi dan heb ik toch wel snel een belletje gepleegd ;)
En heb ik de router weer uit de kast getrokken >:)

Maar zoals gezegd tot nu toe werkt het nog goed :)

Dan moet je mijn telefoon eens zien. Ondersteund volgens specs 5GHz wifi, kan ze ook oppikken, maar verbinden? Ho maar. Schijnt vaker voor te komen bij Android spul...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:48
Raven schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:37:
[...]

Dan moet je mijn telefoon eens zien. Ondersteund volgens specs 5GHz wifi, kan ze ook oppikken, maar verbinden? Ho maar. Schijnt vaker voor te komen bij Android spul...
Ik koppel al jarenlang zoveel mogelijk op 5ghz waaronder veel Android apparatuur... Alles wat de 5Ghz vind werkt tot nu toe ook gewoon

• page404

page404

Website says no

Door een mazzeltje heb ik sinds vandaag de nieuwe Technicolor router. Kan nog niet veel zeggen over stabiliteit, maar de ac wireless is wel een mooie toevoeging icm de iPhone 6. Deze week maar eens wat tests doen en kijken hoe hij het doet met een externe disk aangesloten.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:18
Weet je ook het stroomverbruik van de technicolor?

• hjs
  • Niet online

hjs

raven22 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:03:
Weet je ook het stroomverbruik van de technicolor?
14/15 watt staat me bij.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:03

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik overweeg om over te stappen van Telfort naar Ziggo. De laatste tijd te veel problemen met Digitale TV (traag in de avond, happerend beeld, etc).

Hoe zit het met de TV aansluiting? KPN levert een modem en digitale ontvangers die aangesloten moeten worden op UTP.

Werkt Ziggo op een zelfde manier? Of loopt TV altijd via Coax? Hoe zit het met een tweede ontvanger. Heb je daarvoor ook Coax nodig?

http://www.xbmcfreak.nl/

• hjs
  • Niet online

hjs

Alles Coax

• page404

page404

Website says no

hjs schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:21:
[...]

14/15 watt staat me bij.
Ik kan het niet meten, maar dit klinkt wel gunstig. Stond eerst een Ubee + extra wireless router, dus lijkt me een aardige reductie van stroomverbruik.

• hjs
  • Niet online

hjs

page404 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:43:
[...]

Ik kan het niet meten, maar dit klinkt wel gunstig. Stond eerst een Ubee + extra wireless router, dus lijkt me een aardige reductie van stroomverbruik.
Bij mij hangt de Ubee en router er weer ipv de Technicolor ;)

• page404

page404

Website says no

hjs schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:45:
[...]

Bij mij hangt de Ubee en router er weer ipv de Technicolor ;)
Is daar een speciale reden voor? Problemen tegengekomen?

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Al een tijdje slechte signaal op ned1 tm 3. Dit is gebeurd nadat we de zenders opnieuw moesten instellen. Tv geeft 100 procent signaslstertke aan, we maken trouwens gebruik van een cam module.

Is er een ander manier om te controleren waar het aan kan liggen voordat ik contact opneem met zjggo?

• SMSfreakie
  • Niet online
100% signaalsterkte zegt nog niks.. ;) het is de signaal kwaliteit die boeit..

op m`n ET9500 haal ik een signaal sterkte van slechts 24% maar wel 99% kwaliteit op de meeste transponders, enkele die naar 94% zakt ( maar dat zijn dan weer de zenders die ik toch niet KAN en wil kijken... Turks/Indie etc ;)

404 Signature not found

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-12 23:02

B4tman_DH

To the Bat.....

SMSfreakie schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:45:
zo ineens weer internet zonder dingen op de router te hoeven doen, kijk ik op http://192.168.178.1, heeft de beste monteur toch nog even m`n modem in Bridge modus gezet :)

+1 voor deze monteur en voor Ziggo
Gaat vanzelf bij een modem swap (indien de vorige ook in bridge modus stond)

• SMSfreakie
  • Niet online
B4tman_DH schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:01:
[...]

Gaat vanzelf bij een modem swap (indien de vorige ook in bridge modus stond)
vorige stond t ook ja....
maar goed.. ik ben er blij mee :P scheelde hoe je t ook bekijkt weer een belletje 1200.

404 Signature not found

• hjs
  • Niet online

hjs

page404 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:49:
[...]

Is daar een speciale reden voor? Problemen tegengekomen?
Toch net wat meer vrijheid enzo.
Plaatsing van losse router is makkelijker waardoor bereik beter is. DNS server gebruiken die wat vlotter is.
Dat soort dingetjes

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 12:43
h4ze schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:51:
[...]

De brief of ook gehad en alles gisteren gereset, Haalde netjes 120/12 maar 5 min later nog geen 70/6 meer, Totdat je de modem reset dan haal je weer volle bak, Ze zijn er nog mee bezig? Lijkt nu meer op snelheidsvermindering.
Ok na 6000x alles te hebben gechecked, netwerkkaarten en switches wisselen ben ik eruit.
Een gare RJ45 stekker, 8)7 Alles weer aangeknepen en weer volle snelheid! (netwerkbeheer gaf aan dat er een 1gb verbinding was, maar niet alle aders waren verbonden :/ )

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

hjs schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:56:
[...]

Toch net wat meer vrijheid enzo.
Plaatsing van losse router is makkelijker waardoor bereik beter is. DNS server gebruiken die wat vlotter is.
Dat soort dingetjes
Kun je geen andere DNS in de Technicolor instellen en in bijv de Ubee'wel :?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Help!!!! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:08:
[...]

Kun je geen andere DNS in de Technicolor instellen en in bijv de Ubee'wel :?
Dat kan in de Technicolor (nog) niet nee. In de Ubee weet ik het zo niet.

Verwijderd

Ik ga toch eens denken aan een CI+ module. Zit er veel verschil in de modules en wat is de verstandigste keus wat betreft een CI+ module.

Trouwens, de snelheid is in regio 9951 omhoog gegaan. Just so you know.

• Koekenbakkertje
Erhnam schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:23:

Werkt Ziggo op een zelfde manier? Of loopt TV altijd via Coax? Hoe zit het met een tweede ontvanger. Heb je daarvoor ook Coax nodig?
Ziggo werkt via coax. Er vinden momenteel testen plaats met Horizon en de extra mediabox van horizon. Die laatste heeft als mogelijkheid dat hij het tv signaal via WiFi kan ontvangen van de hoofdhorizon. Maar ik kan me nog niet helemaal voorstellen of dat überhaupt ook maar een klein beetje wenselijk werkt

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-12 17:09
Er is een nieuwe router aangekondigd, nu heb ik een cisco maar zou je die zomaar bij Ziggo kunnen aanvragen? Ik heb een abonnement van 30/3 (nog wel).

Verwijderd

Jordyz schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:37:
Er is een nieuwe router aangekondigd, nu heb ik een cisco maar zou je die zomaar bij Ziggo kunnen aanvragen? Ik heb een abonnement van 30/3 (nog wel).
Persoonlijk denk ik dat ze eerst de routers van klanten met het hoogste pakket gaan vervangen. Die hebben namelijk de hoogste snelheid.

Maar je kan het natuurlijk altijd proberen :)

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-12 17:09
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:45:
[...]

Persoonlijk denk ik dat ze eerst de routers van klanten met het hoogste pakket gaan vervangen. Die hebben namelijk de hoogste snelheid.

Maar je kan het natuurlijk altijd proberen :)
Dat verwacht ik inderdaad ook, en later pas de rest.

Hopelijk gaan ze dit jaar ook nog een keer naar ipv6, maar dat zal dit jaar wel niet meer lukken ivm de fusie. :9~

• Koekenbakkertje
Jordyz schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:37:
Nee en je hebt een Cisco en volgens mij ruilen ze die om voor de 3928 of ubee321b
Pagina: 1 ... 127 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]