Verwijderd

Jordyz schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:51:
[...]

Dat verwacht ik inderdaad ook, en later pas de rest.

Hopelijk gaan ze dit jaar ook nog een keer naar ipv6, maar dat zal dit jaar wel niet meer lukken ivm de fusie. :9~
Toen ik de vraag midden februari aan Ziggo had gesteld mbt IPv6 kreeg ik het volgende antwoord:
"We zijn bezig met de uitrol. Wanneer en hoelang dit gaat duren is niet bekend. ^RJ"

Dus wie weet ;)

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-12 17:09
Koekenbakkertje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:52:
[...]

Nee en je hebt een Cisco en volgens mij ruilen ze die om voor de 3928 of ubee321b
Cisco EPC3925

Wat is het verschil met de 3928? Ik was namelijk wel onder de indruk over die nieuwe router die zowel 2,4 als 5 kan uitzenden.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:54:
[...]

Toen ik de vraag midden februari aan Ziggo had gesteld mbt IPv6 kreeg ik het volgende antwoord:
"We zijn bezig met de uitrol. Wanneer en hoelang dit gaat duren is niet bekend. ^RJ"

Dus wie weet ;)
Dat roepen ze al een aantal jaren ;(

[ Voor 34% gewijzigd door Jordyz op 10-03-2015 07:56 ]

• Jordyz
// perrongelijk dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door Jordyz op 10-03-2015 07:56 ]

Verwijderd

Jordyz schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:55:
Dat roepen ze al een aantal jaren ;(
2014-2015, als ze nakomen wat ze zeggen natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:45:
[...]

Persoonlijk denk ik dat ze eerst de routers van klanten met het hoogste pakket gaan vervangen. Die hebben namelijk de hoogste snelheid.

Maar je kan het natuurlijk altijd proberen :)
Ik was ook benieuwd naar een eventuele omruil. Ik heb nu een Ubee modem met een 30/3 abonnement, maar ik ben niet tevreden over de snelheid en het bereik van de Wi-fi verbinding. Ik ben dus wel nieuwsgierig of dit met een andere modem een verbetering zal opleveren.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:51
Jordyz schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:55:
[...]

Cisco EPC3925

Wat is het verschil met de 3928?
De 3928 is simultaan dualband.

• Jordyz
Ben benieuwd :D

[ Voor 2% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 15:19 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gister is de boel omgezet in onze regio.
Ging niet vanzelf op de Humax 5100 van mijn ouders, moest handmatig de symboolsnelheid op 6875 zetten.

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Geen decoders en recorders meer verkrijgbaar vanaf heden bij Ziggo. Dat belooft veel goeds...

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

Koekenbakkertje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:50:
Geen decoders en recorders meer verkrijgbaar vanaf heden bij Ziggo. Dat belooft veel goeds...
Que?

https://www.ziggo.nl/digitale-ontvangers

Cogitationis poenam nemo patitur

• Koekenbakkertje

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:37
De Interactieve HD ontvanger en Interactieve HD recorder zijn momenteel alleen in combinatie met een abonnement op TV, TV + Internet of Alles-in-1 verkrijgbaar.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik kijk net bij de distributeur van Humax, meer dan voldoende in elk type op voorraad....
Zal verdwijnen zal dus wel niet zo heel hard lopen ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

• Koekenbakkertje
Dat is nog wel mogelijk inderdaad. Maar op welke andere wijze je zou willen is het niet mogelijk een decoder/recorder meer via ziggo te krijgen

[ Voor 32% gewijzigd door Koekenbakkertje op 10-03-2015 09:18 ]

Waarom zou je de decoder los via ziggo aanschaffen? Je betaalde altijd meer bij hen dan in een winkel.
alleen in icm met een abonnement (want dan krijg je korting) of een telefonisch aanbod om niet op te zeggen loont het om een decoder via ziggo aan te schaffen

[ Voor 47% gewijzigd door job op 10-03-2015 11:16 ]

• Koekenbakkertje
job schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:15:
Waarom zou je de decoder los via ziggo aanschaffen? Je betaalde altijd meer bij hen dan in een winkel.
alleen in icm met een abonnement (want dan krijg je korting) of een telefonisch aanbod om niet op te zeggen loont het om een decoder via ziggo aan te schaffen
Dat is niet waar. Ik heb een aantal weken een humax inclusief dongle en smartcard gekocht voor 199,00. Daarnaast de afhandeling van garantie evt via ziggo ipv externe partner die er tussen zit.

Mag jij mij vertellen waar ik datzelfde tegen minder had kunnen krijgen.

pricewatch: Humax iHDR-5200c

[ Voor 6% gewijzigd door Koekenbakkertje op 10-03-2015 12:53 ]

• hjs
  • Niet online

hjs

Oktober voor mijn vader een Humax gekocht en via Ziggo was toen ook het goedkoopste ;)

Verwijderd

Ik heb er al drie in anderhalf jaar tijd gekregen, en heb voor een betaald namelijk €49,00 :) Goedkoper kan niet.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:37
Koekenbakkertje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:09:
[...]

Dat is nog wel mogelijk inderdaad. Maar op welke andere wijze je zou willen is het niet mogelijk een decoder/recorder meer via ziggo te krijgen
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/cat/1000002/

5300 op voorraad, 5200 niet maar kan je wel bestellen.
Deze webshop is een samenwerking tussen Ziggo en Service Planet Rotterdam.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Koekenbakkertje
Ja 220 euro? En nu heb ik betaald? 199 euro

blijft gewoon een extern bedrijf die het onder de ziggo vlag mag verkopen. Neem nu maar van mij aan dat het niet lang meer duurt en Ziggo zal nieuwe decoders introduceren.

[ Voor 22% gewijzigd door Koekenbakkertje op 10-03-2015 17:10 ]

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:56
Excl smartcard dusja wel jammer maar uitfasering denk ik
Koekenbakkertje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:52:
Dat is niet waar. Ik heb een aantal weken een humax inclusief dongle en smartcard gekocht voor 199,00. Daarnaast de afhandeling van garantie evt via ziggo ipv externe partner die er tussen zit.
Oke, afgezien van de tijdelijke aanbiedingen was ziggo niet goedkoper dan de winkels.
Vraagje aan diegene die de Cisco EPC3928AD hebben.
Ik had pas gezegd hierzo dat ik tot nu toe nog geen problemen had met de WiFi.

Alsof de duivel ermee speelde heb ik nu dus wel telkens een wegvallende WiFi verbinding -O-

Nu heb ik hier een keer voorbij zien komen dat iemand (dacht met een ander modem) zijn internetverkeer via DMZ doorstuurde naar zijn router en de DHCP uitschakelde van zijn modem.

Iemand bekend of dit met de Cisco ook kan ?

2250 WP Zuid PVoutput

• hjs
  • Niet online

hjs

Staat volgens mij een duidelijke uitleg op de ziggo site. Daar al gekeken?

https://www.ziggo.nl/klan...nnen/router-achter-router

[ Voor 36% gewijzigd door hjs op 10-03-2015 18:44 ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-12 23:28
Indien gewenst kan het modem ook in bridge mode gezet worden. Dan hang je je eigen wifi-router via zijn WAN-poort eraan, en regelt je eigen materiaal zowel WAN als LAN zijde.

Ander mogelijkheid is Cisco wifi-uit, en eigen wifi-router aansluiten LAN op LAN. DHCP uit op je eigen router (of in accesspoint-mode).

DMZ is de derde optie, maar heeft niet de voorkeur vanwege veiligheid. Je eigen netwerk wordt daarmee rechtstreeks blootgesteld aan de buitenwereld (en dus kwetsbaar). IJzersterke firewall nodig.

[ Voor 53% gewijzigd door Masimo op 10-03-2015 18:55 ]

hjs schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:43:
Staat volgens mij een duidelijke uitleg op de ziggo site. Daar al gekeken?

https://www.ziggo.nl/klan...nnen/router-achter-router
Nee daar had ik nog niet gekeken ;)
Zal het even goed instellen

Maar omdat ik mij meende te herrinneren omtrent iemand over de DMZ had ik daar niet aan gedacht en gelijk hier mijn bericht getikt :)

[ Voor 16% gewijzigd door MdO82 op 10-03-2015 18:49 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:37
MdO82 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:48:
[...]

Nee daar had ik nog niet gekeken ;)
Zal het even goed instellen

Maar omdat ik mij meende te herrinneren omtrent iemand over de DMZ had ik daar niet aan gedacht en gelijk hier mijn bericht getikt :)
Ja dat kan zekers met de Cisco EPC3928AD. Ik heb het zo ingesteld staan en het werkt eigenlijk zeer goed. Ik heb dhcp en wireless uitgezet op de modem en regel alles op mijn router.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ADDG schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:03:
[...]
Ja dat kan zekers met de Cisco EPC3928AD. Ik heb het zo ingesteld staan en het werkt eigenlijk zeer goed. Ik heb dhcp en wireless uitgezet op de modem en regel alles op mijn router.
Toen ik zelf DHCP, op dit type modem uitschakelde, was direct mijn internet-verbinding foetsie en kon dit zelf niet meer herstellen, kwam ook niet meer in het modem. De hulp van Ziggo was nodig en er werd tegen me gezegd dat DHCP uitschakelen niet mocht op dit modem en dat me dat mijn internet-toegang zou kosten. Bridge mode was hetgeen wat ik moest hebben en dat was eigenlijk ook de bedoeling maar ik dacht dat zelf wel even in te kunnen stellen.

Mogelijk is er het e.e.a. gewijzigd sinds enkele maanden dat ik het modem heb, maar ik zou dat op voorhand maar even uitzoeken en navragen.

Testing, one, two ...

• ADDG
hardware-lover schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:17:
[...]

Toen ik zelf DHCP, op dit type modem uitschakelde, was direct mijn internet-verbinding foetsie en kon dit zelf niet meer herstellen, kwam ook niet meer in het modem. De hulp van Ziggo was nodig en er werd tegen me gezegd dat DHCP uitschakelen niet mocht op dit modem en dat me dat mijn internet-toegang zou kosten. Bridge mode was hetgeen wat ik moest hebben en dat was eigenlijk ook de bedoeling maar ik dacht dat zelf wel even in te kunnen stellen.

Mogelijk is er het e.e.a. gewijzigd sinds enkele maanden dat ik het modem heb, maar ik zou dat op voorhand maar even uitzoeken en navragen.
Wat een onzin is je verteld door de helpdesk. Het maakt voor Ziggo echt helemaal niks uit of ik mijn lan dhcp server op de modem aan hebt staan of niet. Je moet natuurlijk wel je router een vast IP adres geven en die in dezelfde IP range als je modem zetten. Daarna kan je gewoon het IP adres van je router in DMZ sectie van je modem zetten. Ik heb hier voor gekozen omdat ik het soms wel handig vind om gebruik te maken van de Ziggo hotspots. Anders had ik hem gewoon in bridge modus laten zetten dat is altijd het meest praktische met een eigen router.
hardware-lover schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:17:
[...]

Dan heb je toch wel iets verkeerd gedaan.
Maar ik heb hem ingesteld en kan gewoon mijn eigen router weer gebruiken en onderweg de hotspots :)

2250 WP Zuid PVoutput

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Zijn er meer Tweakers die opeens een nieuw/ander DHCP-WAN adres hebben gekregen na recent onderhoud? Beetje onhandig met een hoop services...

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:25
Nope zelfde IP al maanden misschien al jaren.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:34

elsinga

=8-)

Hier gebruik ik al jaren hetzelfde MAC adres op de WAN poort (op meerdere apparaten in de loop der tijd) en steeds hetzelfde IP adres. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Verwijderd

Ok, vorige week Ziggo signaal naar UPC signaal overgezet. Sindsdien storing op aantal regionale zenders en helaas NPO 3!! Denken jullie dat Ziggo dit zou kunnen oplossen en hoe dan? Ben bang dat ze gaan klagen dat kabel tot aan tv te lang is, meer dan 10 meter namelijk. Maar voor de wisseling deed hij het wel gewoon dus vind het wel een beetje hun probleem....

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43
Volgens mij zijn er genoeg dingen aangedragen wat het zou kunnen verhelpen, van vervangen van de hoofdaansluiting (AOP), nieuwe kabel tot en met nieuwe connectoren.

Verwijderd

jongetje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:46:
Volgens mij zijn er genoeg dingen aangedragen wat het zou kunnen verhelpen, van vervangen van de hoofdaansluiting (AOP), nieuwe kabel tot en met nieuwe connectoren.
Jah, dat heb ik ook beetje gelezen. Denk je dat ik Ziggo zo ver kan krijgen om gratis langs te komen?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:22

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:51:
[...]

Jah, dat heb ik ook beetje gelezen. Denk je dat ik Ziggo zo ver kan krijgen om gratis langs te komen?
Je kunt ze altijd even bellen.

Nee, merp!

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:51:
Die lengte van je tv-kabel is geen probleem. Die kan prima 20 meter zijn.
De kwaliteit van kabel en pluggen is bepalender. Controleer dat gewoon eerst eens.
De bekabeling in huis is voor je eigen rekening namelijk.
PauseBreak schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:30:
Oh ja, wel handig om te weten: Ook hier Groningen (stad).
Las net dat er die dag toch een probleem in hilversum (bij de NPO) was. Heb jij of je ouders het probleem thuis nog ervaren?

[ Voor 32% gewijzigd door job op 11-03-2015 12:30 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:22

PauseBreak

derp!

job schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:27:
[...]

Las net dat er die dag toch een probleem in hilversum (bij de NPO) was. Heb jij of je ouders het probleem thuis nog ervaren?
Mijn ouders hebben die problemen al veel langer. UPC kan ze bij hen niet oplossen en dus is het "een intern bekabelingsprobleem" :') En ja, ik heb die geluidsproblemen nog steeds, ook met Dolby nu uit op de Humax.
Je mag raden wat Ziggo zei dat het probleem was ;)

Nee, merp!

Gisteren ben ik bezig geweest om een router achter mijn ziggo modem (EPC3928AD) te plaatsen.
Gisterenavond liep helaas mijn router vast waardoor ik hem er weer uitgetrokken had.

Vandaag ben ik even met een nieuwe poging bezig en kom er helaas even niet uit, kan op dit moment even niet achter komen waar de fout zit.

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb op dit moment mijn router die ik achter het modem wil zetten gereset.
Ik krijg daardoor mooi een IP-adres van het modem.

So far so good.
Echter was mijn gedachte om het modem en mijn router in dezelfde range te zetten zodat ik mijn router voor de betere WiFi boven kan zetten.

Wat ik bedacht had is het volgende.
Het modem heeft ip-adres 192.168.178.1 en ik geef mijn router 192.168.178.2
Het ipadres wat ik gekregen heb van het modem 192.168.178.10 heb ik als static adres vastgelegd in het modem.

De iprange wat het modem uitgeeft is 192.168.178.10 - 192.168.178.64
Ik wilde daarom mijn router instellen op het adres 192.168.178.100 - 192.168.178.199 zodat alle apparaten op het netwerk elkaar kunnen zien en kunnen communiceren met elkaar.

Echter als ik dit zo instel dan krijg ik een error logging op mijn router

"The addressing of the internet side learnt thru dhcp conflicts with the addressing selected for the LAN side."
Dit is vreemd want 192.168.178.2 komt niet voor in mijn LAN.

Kan iemand mijn de juiste richting op helpen.

Ik heb al wat info gevonden, maar die gaan uit van 2 aparte ip-ranges.

Het liefst zou ik mijn netwerk in willen stellen als 1 ip-range ziggo modem geeft 192.168.178.10 - 192.168.178.64 uit en mijn router 192.168.178.100 - 192.168.178.199

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 11-03-2015 16:02 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Verwijderd

MdO82 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:00:
Gisteren ben ik bezig geweest om een router achter mijn ziggo modem (EPC3928AD) te plaatsen.
Gisterenavond liep helaas mijn router vast waardoor ik hem er weer uitgetrokken had.

Vandaag ben ik even met een nieuwe poging bezig en kom er helaas even niet uit, kan op dit moment even niet achter komen waar de fout zit.

So far so good.
Echter was mijn gedachte om het modem en mijn router in dezelfde range te zetten zodat ik mijn router voor de betere WiFi boven kan zetten.

Het ipadres wat ik gekregen heb van het modem 192.168.178.10 heb ik als static adres vastgelegd in het modem.

Ik wilde daarom mijn router instellen op het adres 192.168.178.100 - 192.168.178.199 zodat alle apparaten op het netwerk elkaar kunnen zien en kunnen communiceren met elkaar.

"The addressing of the internet side learnt thru dhcp conflicts with the addressing selected for the LAN side."

Het liefst zou ik mijn netwerk in willen stellen als 1 ip-range ziggo modem geeft 192.168.178.10 - 192.168.178.64 uit en mijn router 192.168.178.100 - 192.168.178.199
Modem in bridge zetten? Of is er een reden dat je dit niet hebt gedaan?
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:03:
[...]

Modem in bridge zetten? Of is er een reden dat je dit niet hebt gedaan?
Ik wil mijn hotspots onderweg nog kunnen gebruiken :)
En kan dan mijn router niet ergens anders zetten behalve naast het modem ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MdO82 op 11-03-2015 16:05 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-12 21:37
Ik heb vandaag ook zenders opnieuw moeten instellen i.v.m. de overstap naar het UPC digitale tv netwerk en ik moet zeggen dat ik echt lichtelijk verbijsterd ben hoe slecht de beeldkwaliteit is. HD zenders zien er vaak uit als 576i SD kanalen en de SD kanalen zien er helemaal erbarmelijk uit.

Echt belachelijk hoe de klant na deze fusie alles maar te slikken heeft. TV kwaliteit achteruit, nieuwe smart cards moet je ineens gaan huren. Nee, zo'n fusie heeft alleen maar voordelen... :X

Zodra er een alternatief is via glasvezel ben ik als de wiedeweer vertrokken bij Ziggo.

Verwijderd

MdO82 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:04:
[...]

Ik wil mijn hotspots onderweg nog kunnen gebruiken :)
En kan dan mijn router niet ergens anders zetten behalve naast het modem ;)
Oke, ik raad je dan aan om een andere IP range op je router te gebruiken (DHCP 192.168.4.1 - 192.168.4.254 (subnet: 255.255.255.0) bijvoorbeeld).

Op je modem de huidige DHCP instellingen zo laten staan en een DMZ naar het IP van je router, uit je verhaal dat ik opmaak is dat (192.168.178.10).

• ADDG

So far so good.

Waarom zou je dat willen, lijkt mij dat het geen voordeel oplevert. Hoe ik heb ingesteld is inderdaad de modem 192.168.178.1 en router 192.168.178.2. De dhcp server van mijn router heb ik ingesteld zodat ie ip adressen in de 192.168.1.x range uitgeeft en dat werkt perfect.

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 09:33
Wat je globaal moet doen is het volgende:

1. Op je Ziggo router de DHCP server de adressen laten uitdelen. In jouw geval heeft je ziggo router 192.168.178.1, dat laat je lekker zo. Hij heeft als DHCP scope 192.168.178.10 - 192.168.178.64, dat laat je ook even lekker zo.

2. Op je eigen router laat je de WAN poort leeg. Niets mee doen.

3. Je eigen router heeft als intern adres 192.168.178.2. Dat is prima. Niets meer aan doen

4. Op je eigen router zet je de DHCP server UIT.

5. Je verbindt de 2 devices door een kabel in de LAN kant van het device te steken. Of je daar verder nog switches en dergelijke tussen zet moet je zelf weten. Kabel max maximaal 100 meter zijn geloof ik, zo uit mijn hoofd. Maakt niet uit, dat haal je toch niet waarschijnlijk.

6. Je zet in het WiFi deel van beide apparaten hetzelfde SSID, maar beide op een ander kanaal. Voor 2.4Ghz netwerken kies je 1, 6 of 11. Voor 5Ghz netwerken verzin je maar ff wat.

7. Klaar.

Ik heb hier zo 3 access points die tesamen een vrijwel 100% dekking geven in huis en in de tuin.

Er is een vrij oud topic met een beschrijving van wat jij wilt trouwens: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

So far so good.

[ Voor 4% gewijzigd door garp op 11-03-2015 16:28 ]

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:47
SyS_ErroR schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:55:
Zijn er meer Tweakers die opeens een nieuw/ander DHCP-WAN adres hebben gekregen na recent onderhoud? Beetje onhandig met een hoop services...
Klopt, was mij vanochtend vroeg ook opgevallen daar ik op sommige sites was uitgelogd vanwege vaste ip-adres.
Ziggo geeft geen vaste ip-adressen uit op de consumerlijnen, en kan dit daardoor voorkomen. Bij de Zakelijke lijnen is dit wel een optie.

Je zou evt een dyndns-adres kunnen nemen waardoor het wijzigen van een ip-adres minder voeten in de aarde heeft.

http://specs.tweak.to/5253

ADDG schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:09:
[...]

Waarom zou je dat willen, lijkt mij dat het geen voordeel oplevert. Hoe ik heb ingesteld is inderdaad de modem 192.168.178.1 en router 192.168.178.2. De dhcp server van mijn router heb ik ingesteld zodat ie ip adressen in de 192.168.1.x range uitgeeft en dat werkt perfect.
Dan heb ik denk ik een probleem met mijn router ;)
Zojuist het ipadres aangepast naar 192.168.178.2 echter krijg ik dan geen verbinding meer met de router en het modem.

De melding die ik dan krijg is "The addressing of the internet side learnt thru dhcp conflicts with the addressing selected for the LAN side."

2250 WP Zuid PVoutput

• garp
MdO82 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:22:
[...]

Zojuist het ipadres aangepast naar 192.168.178.2 echter krijg ik dan geen verbinding meer met de router en het modem.

De melding die ik dan krijg is "The addressing of the internet side learnt thru dhcp conflicts with the addressing selected for the LAN side."
Dat komt omdat je de WAN aansluiting gebruikt op de 2e router. Niet doen. Gebruik de LAN aansluiting. En die 2 DHCP servers zijn ook niet nodig.

Zie mijn bericht met stappen hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door garp op 11-03-2015 16:29 ]

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-11 18:32
MdO82 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:22:
Je hoeft je extra accespoint/router ook geen statisch ipadres te geven! Wat hij krijgt van het modem is prima. Maar inderdaad zoals garp zegt, wel op een lan poort de kabel erin prikken.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

garp schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:24:
[...]

Dat komt omdat je de WAN aansluiting gebruikt op de 2e router. Niet doen. Gebruik de LAN aansluiting. En die 2 DHCP servers zijn ook niet nodig.

Zie mijn bericht met stappen hierboven.
Bedankt voor je verheldering (had ik even nodig) ik zat zo in mijn verbinding tussen het modem en router te denken (tunnelvisie) dat ik het even kwijt was.

Maar inderdaad als je 2 apparaten DHCP adressen uit laat delen dan kom je in de knel.

2250 WP Zuid PVoutput

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Ziggo is verantwoordelijk tot en met het aansluitpunt, de rest moet je zelf regelen.

Wat ik adviseer (en ook zelf gedaan heb):

Vervang al je bekabeling door KOKA9, dit is 4G afgeschermd en beter dan KOKA799.

Gebruik F-connectoren en multitaps, hoe minder stekkerverbindingen hoe beter.

Liefst de kabel rechtstreeks op de TV uit laten komen en dan een goedgekeurde coax connector van ca. 5 Euro per stuk eraan.

Veel gekloot gehad in het verleden maar nu al maanden blokjesvrij.

Definitief van het gezeik af is/was me heel wat waard :)

• hjs
  • Niet online

hjs

[laatmaar]

[ Voor 83% gewijzigd door hjs op 11-03-2015 16:57 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm, sinds ik een nieuw modem heb werkt Youtube, RTLXL, uitzending gemist etc. niet lekker :/

hij begint netjes met bufferen en afspelen, en op den duur wordt de buffer niet meer gevuld, en blijft het beeld dus stilstaan, ook na een half uur wachten is die niet verder.. herlaad je de hele video ( & ga je naar het punt waar die eerder stopte ) werkt het verder wel gewoon weer.

Dit speelt zowel op m`n 2 laptops, HTPC, en Galaxy S5.. ( waar bij het via 4G van VF wel gewoon in 1x goed gaat )

nou zag ik dat deze ubee extra informatie in zn DOCSIS status pagina heeft.. maar wat het betekend? en hoe ik het moet interperteren is mij niet duidelijk.
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 241000000 Hz 3.8 dBmV 40.8 dB -36 dBc
2 Locked QAM256 249000000 Hz 4.5 dBmV 40.5 dB -37 dBc
3 Locked QAM256 257000000 Hz 4.3 dBmV 40.9 dB -36 dBc
4 Locked QAM256 265000000 Hz 5.2 dBmV 41.0 dB -38 dBc
5 Locked QAM256 273000000 Hz 5.2 dBmV 41.4 dB -38 dBc
6 Locked QAM256 281000000 Hz 5.7 dBmV 41.3 dB -37 dBc
7 Locked QAM256 289000000 Hz 5.3 dBmV 41.4 dB -40 dBc
8 Locked QAM256 297000000 Hz 5.9 dBmV 41.3 dB -41 dBc

Correctables Uncorrectables
20 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 41.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 41.3 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.3 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.8 dBmV

Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 1
Downloaden vanaf usenet / torrent gaat wel perfect. ook heb ik al eens een "ping" aangezet tijdens het Youtuben.. maar daar komt geen enkele timeout in voor terwijl YT wel een soort of timeout doet?

404 Signature not found

• ADDG
MdO82 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:34:
[...]

Bedankt voor je verheldering (had ik even nodig) ik zat zo in mijn verbinding tussen het modem en router te denken (tunnelvisie) dat ik het even kwijt was.

Maar inderdaad als je 2 apparaten DHCP adressen uit laat delen dan kom je in de knel.
Zelfs aansluiten op de wan poort van de router werkt prima. :) Ik heb het op deze manier ingesteld staan.

modem:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rsSoolD.jpg
Wan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MloMA2X.jpg
Lan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AxxJYwF.jpg

• ADDG
Jerrythafast schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:38:
Tjsa, op die manier heb je dus NAT-achter-NAT. Het werkt, maar het is niet aan te raden.
Dat klopt maar het werkt probleemloos in combinatie met DMZ. De poort forwards ingesteld op de router/playstation network/online gaming etc. werkt allemaal probleemloos maar het is inderdaad absoluut waar dat het beste is om de modem in bridge mode te gooien maar dan kan ik geen hotspots meer gebruiken.
In dat geval is het beste nog steeds om gewoon geen NAT-achter-NAT te gebruiken maar je eigen router als switch in te zetten (dus: niet de WAN-poort gebruiken).

• garp
Dat zal vast werken en de logica met de DMZ en de WiFi points snap ik ergens wel.

Maar waarom houd je je zo vast aan het feit dat de de WAN poort wilt gebruiken? Dat slaat technisch nergens op. Het mag hoor, maar het is net zo logisch als in brabant een varken zwanger proberen te maken met een wild zwijn dat je nog moet vangen in op de veluwe, terwijl er een beer in de stal ernaast staat. Het slaat nergens op.

Maar als jij je daar lekker bij voelt: succes :-)
ADDG schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:18:
[...]

Zelfs aansluiten op de wan poort van de router werkt prima. :) Ik heb het op deze manier ingesteld staan.

modem:
[afbeelding]
Wan:
[afbeelding]
Lan:
[afbeelding]

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:41

GeeBee

Oddball

[zwaar off topic...]
Misschien omdat een varken drachtig is en niet zwanger?

[ Voor 17% gewijzigd door GeeBee op 12-03-2015 07:17 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pfff... Nu toch een flinke internet storing te pakken in Zoetermeer. Hoop dat het snel opgelost is.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2015 08:34 ]

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:33:
Pfff... Nu toch een flinke internet storing te pakken in Zoetermeer. Hoop dat het snel opgelost is.
UPC / Ziggo ?

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:12

Meneer iCy

swarma

Wifi hotspot uitgezet via mijn ziggo? Dat leverde voor mij een veel stabielere verbinding middels Wifi

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[b][message=43888477,noline][...]

UPC / Ziggo ?
Oud ziggo gebied.

[ Voor 30% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:49 ]

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Sinds kort ook klant bij ziggo, maar vrij snel hotspot + WiFi op de Cisco router uitgezet en een eigen WiFi AP er achter gehangen.
Resultaat: 10% sneller internet, en 100% stabiel. Speedtest geeft aan dat ik nu 33mbit down heb, abbo is 30mbit O+ . Voorheen viel het internet echt regelmatig weg, WiFi verbinding was nog aanwezig maar router en andere netwerk devices niet pingbaar, geen internet, etc.

Ik woon schuin boven een cafe, waar op een gegeven moment zo'n 6 personen waren verbonden met de ziggo hotspot. Ziggo beweert dat je hier geen last van hebt met de bandbreedte / snelheid (extra 10mb bovenop eigen abbo gereserveerd voor hotshop), maar het is natuurlijk wel intensief op de CPU van de router.

TL;DR: uitschakelen WiFi hotspot + uitschakelen WiFi op cisco router + eigen WiFi AP achter cisco router hangen = top.

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:22
Heeft een van jullie enig idee wanneer de Ziggo Zakelijk klanten over gaan naar UPC Business?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:48
Die gaan niet over, die blijven Ziggo Zakelijk ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
De verwachte update is er dan eindelijk:

http://nl.hardware.info/n...onder-codering-aan-update

"UPDATE 12-3: Onze berichtgeving dat Ziggo het complete basispakket zonder codering én in HD gaat doorgeven blijkt onjuist. Het complete basispakket is met de invoering van de nieuwe zenderlijst weliswaar zonder smartcard te bekijken, maar dit geldt niet voor de HD varianten van deze zenders. Alleen Nederland 1, 2, en 3 HD zijn zonder smartcard te bekijken."

Het was ook te mooi om waar te zijn. Overigens kan het goed zijn dat de berichtgeving nog steeds onjuist is na de update. Want wat we tot nu toe van Ziggo gehoord hebben is dat niet het hele basispakket zonder smartcard te bekijken is, slechts een gedeelte van het basispakket. Zo zijn Xite en 24 Kitchen niet zonder smartcard te bekijken. Ook vele buitenlandse zenders (WDR, ARTE, RTV-7, Mediaset Italia, enzovoorts) zijn niet zonder smartcard te bekijken.

• SMSfreakie
  • Niet online
iCy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:52:
[...]

Wifi hotspot uitgezet via mijn ziggo? Dat leverde voor mij een veel stabielere verbinding middels Wifi
Modem is gebridged dus doet alleen maar dom doorgeven.

404 Signature not found

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Die zenders die zonder smartcard zijn te ontvangen kan ik op mijn LG 32LH5020 niet vinden. Ik krijg ook nergens de kans om die frequentie in te voeren. Zou het alleen mogelijk zijn om die zenders te zoeken als je zo'n module in die tv hebt?

• JorisD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:54
Verstekbakker schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:22:
Die zenders die zonder smartcard zijn te ontvangen kan ik op mijn LG 32LH5020 niet vinden. Ik krijg ook nergens de kans om die frequentie in te voeren. Zou het alleen mogelijk zijn om die zenders te zoeken als je zo'n module in die tv hebt?
Voor zover ik zo snel kan zien ondersteunt die tv dvb-c, dus zouden de basis zenders gewoon te vinden moeten zijn zonder module en smartcard. Ben je niet toevallig naar dvb-t aan het zoeken?

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-12 21:18
Verstekbakker schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:22:
Nee. Eerste installatie van DTV met CAM CI+ wordt juist geadviseerd om de module pas te plaatsen nadat de installatie volledig doorlopen is.

Ergens in de automatische configuratie van je TV zal je moeten kiezen voor kabel als bron en dan kom je vanzelf bij de opties om de netwerkinstellingen in te voeren.
iCy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:52:
[...]

Zet je dan zelf in wezen je modem in bridge modus ?
Of is het simpelweg het niet gebruik maken van de wifi hotspots ?
garp schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:21:
Wat je globaal moet doen is het volgende:

1. Op je Ziggo router de DHCP server de adressen laten uitdelen. In jouw geval heeft je ziggo router 192.168.178.1, dat laat je lekker zo. Hij heeft als DHCP scope 192.168.178.10 - 192.168.178.64, dat laat je ook even lekker zo.

2. Op je eigen router laat je de WAN poort leeg. Niets mee doen.

3. Je eigen router heeft als intern adres 192.168.178.2. Dat is prima. Niets meer aan doen

4. Op je eigen router zet je de DHCP server UIT.

5. Je verbindt de 2 devices door een kabel in de LAN kant van het device te steken. Of je daar verder nog switches en dergelijke tussen zet moet je zelf weten. Kabel max maximaal 100 meter zijn geloof ik, zo uit mijn hoofd. Maakt niet uit, dat haal je toch niet waarschijnlijk.

6. Je zet in het WiFi deel van beide apparaten hetzelfde SSID, maar beide op een ander kanaal. Voor 2.4Ghz netwerken kies je 1, 6 of 11. Voor 5Ghz netwerken verzin je maar ff wat.

7. Klaar.

Ik heb hier zo 3 access points die tesamen een vrijwel 100% dekking geven in huis en in de tuin.

Er is een vrij oud topic met een beschrijving van wat jij wilt trouwens: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Vandaag even opnieuw begonnen oude router en accesspoint gereset en opnieuw ingericht.
Zat van de week gewoon even niet op te letten (of was te moe) maar vandaag binnen 5 minuten alles werkend. :)

[ Voor 69% gewijzigd door MdO82 op 12-03-2015 14:41 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
JorisD schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:27:
[...]

Voor zover ik zo snel kan zien ondersteunt die tv dvb-c, dus zouden de basis zenders gewoon te vinden moeten zijn zonder module en smartcard. Ben je niet toevallig naar dvb-t aan het zoeken?
Volgens de handleiding van de tv zou ik functies moeten hebben ergens bij het 'automatisch afstemmen', maar ik kan de keuze nergens maken... Het probleem ligt niet bij Ziggo, dus ik ben hier een beetje off-topic, maar misschien dat er meerdere mensen zijn met een LG LH5020?

-edit-

Ik heb eens gekeken op de website naar de firmware versie en die van mij was dus aan de lage kant. Na een upgrade van de firmware zit de functie erin. Nu eens kijken of hij iets vindt.

-edit2-

Hij vindt genoeg (zelfs BBC en SBS9 in HD kan ik kijken?), maar de zenderlijstvolgorde is niet te gebruiken. Jammer, maar het is beter dan niks. Misschien dat ik er later iets op vind, nu heb ik wel even genoeg van die traagheid.

[ Voor 26% gewijzigd door Verstekbakker op 12-03-2015 15:51 ]

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:12

Meneer iCy

swarma

MdO82 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:21:
[...]

Zet je dan zelf in wezen je modem in bridge modus ?
Of is het simpelweg het niet gebruik maken van de wifi hotspots ?
Dan maak je geen gebruik van wifi hotspots en wordt je eigen hotspots ook uitgezet. Sindsdien heb ik een average ping over 6 uur van 24ms, daarvoor was de average iets van 130-140. Komt door de vele pieken en packetlosses.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-12 23:28
SMSfreakie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:33:
[...]

Modem is gebridged dus doet alleen maar dom doorgeven.
Nope, zelf uitzetten van Wifispots in Mijnziggo is zeker niet hetzelfde als bridgen.

De signaalwaardes uit je modem die je liet zien zijn om jaloers op te worden. Ziet er heel goed uit!

[ Voor 67% gewijzigd door Masimo op 12-03-2015 20:50 ]

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:43
Familie van mijn vriendin heeft problemen met het internet van ziggo. Het valt steeds uit. Nu ben ik vandaag even gaan kijken waar het aan ligt. De Doscis waardes zijn goed de dowloads waardes liggen rond de -4/5 dBmV en SNR rond de 38 dB. en de upload zit rond de 40 dBmV. Daarna ben ik de internet snelheid gaan testen, uiteraard met kabel en daar kwam onderstaande snelheid uit:
Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/x0z42uttd/internet_snelheid.png

En volgensmij klopt dit niet helemaal 8)7 want ze hebben alles in een basis en dat zou 30/3 moeten zijn.
Zijn er meer gevallen bekend van mensen die een hogere internet snelheid hebben dan het abbonement dat ze hebben.
Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn dat het internet steeds uitvalt ?

Verwijderd

Een EuroDOCSIS downstream kanaal is altijd 55M. Op een lagere snelheid verbinden is niet mogelijk. (Hoger kan wel, door kanalen te bundelen.) De beperking van 30M vind dus verderop in het netwerk pas plaats.

Deze kunstmatige snelheidsbeperkingen worden berekend over een tijdsinterval. Daardoor komt het vaak voor dat je in eerste instantie de volle 55M haalt, en pas even later wordt afgeknepen.

Je kunt beter ergens een groot bestand downloaden. Dat kun je beter zien of de snelheid na een tijdje terugvalt naar 30M of dat ze de 30M beperking echt hebben verwijdert.
Dat vind ik een vreemd verhaal, heb hier nooit hoger dan 33 Mb/s gemeten. De uploadsnelheid van 12 Mb/s die ik in dat screenshot zie hint op AiE Plus.

• SMSfreakie
  • Niet online
Masimo schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:44:
[...]

Nope, zelf uitzetten van Wifispots in Mijnziggo is zeker niet hetzelfde als bridgen.

De signaalwaardes uit je modem die je liet zien zijn om jaloers op te worden. Ziet er heel goed uit!
Dan snap ik niet waarom "streaming" toepassingen nu ineens na een modem wissel niet meer goed lopen :(

Gezien er niks veranderd is... Ubee er uit.. andere ( iets nieuwere ) ubee er in..

oude ubee in bridge, nieuwe ook.
geen WiFi noch WiFispots..( tevens uitgeschakeld @ mijn.ziggo )

lijkt me stug dat m`n patchkabel tussen de ubee en router ineens moeilijk doet ;)

slightly offtopic:
vandaag nog even 2 Humax decoders voor een habbekrats opgehaald.. een 5000C en een 5300C
morgen (later deze dag :+ ) maar eens mee spelen :P
en kijken of er iets aan te modden is O-)

[ Voor 13% gewijzigd door SMSfreakie op 13-03-2015 01:34 ]

404 Signature not found

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik ben mijn AV hoek aan het opruimen.

De Cisco HD recorder gaat er uit en daarvoor in de plaats komt een CI+ module. Ik heb een pricewatch: Panasonic Viera TX-P50G20 en deze is nog net geschikt als ik de pagina van Ziggo mag geloven.

Ik wil alleen nog weten welke module geschikt is (of waar ik deze info kan vinden). Interactief kan niet maar een simpele digitale kan wel. Welke moet ik hebben?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 10:33
Ik heb al weken lang dat TV-on-demand niet werkt. Soms kom ik er op, maar als ik bijvoorbeeld een film wil afspelen crasht ie. Maar meestal duurt het onmogelijk lang, waarna uiteindelijk de melding komt "niet beschikbaar, probeer het later nog eens". Het heeft in het verleden wel altijd gewoon gewerkt, zij het dan soms traag.

Ubee modem al diverse malen gereset, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik Ziggo zelf nog niet gebeld heb. Beetje luiheid, en TV-on-demand gebruik ik nou ook niet bepaald dagelijks.

Maar ik ben eigenlijk benieuwd of dit een storing bij mij is of meer een algemeen fenomeen (regio Bergen op Zoom, als dat wat uit maakt). Iemand hier ervaringen mee?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Moby schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:17:
Ik ben mijn AV hoek aan het opruimen.

De Cisco HD recorder gaat er uit en daarvoor in de plaats komt een CI+ module. Ik heb een pricewatch: Panasonic Viera TX-P50G20 en deze is nog net geschikt als ik de pagina van Ziggo mag geloven.

Ik wil alleen nog weten welke module geschikt is (of waar ik deze info kan vinden). Interactief kan niet maar een simpele digitale kan wel. Welke moet ik hebben?
https://www.ziggo.nl/televisie/interactieve-ci-module

Een zoektocht op het Ziggo gebruikersforum geeft weinig uitsluitsel. De een beveelt met klem een Smit aan en raad de Neotion af en andersom. Geen idee welk type precies je hebt maar volgens de link hierboven naar Ziggo kan de G20E en G20ES de oude niet interactieve v1.2 dus aan.

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-12 13:01
Gisterenavond een EPG update ontvangen van Ziggo. Kreeg netjes een soort popup in beeld van Ziggo waarin ze dit melden. En inderdaad werkt weer als een zonnetje op de Cisco :)

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:49
Enki schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:42:
Ik heb al weken lang dat TV-on-demand niet werkt. Soms kom ik er op, maar als ik bijvoorbeeld een film wil afspelen crasht ie. Maar meestal duurt het onmogelijk lang, waarna uiteindelijk de melding komt "niet beschikbaar, probeer het later nog eens". Het heeft in het verleden wel altijd gewoon gewerkt, zij het dan soms traag.

Ubee modem al diverse malen gereset, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik Ziggo zelf nog niet gebeld heb. Beetje luiheid, en TV-on-demand gebruik ik nou ook niet bepaald dagelijks.

Maar ik ben eigenlijk benieuwd of dit een storing bij mij is of meer een algemeen fenomeen (regio Bergen op Zoom, als dat wat uit maakt). Iemand hier ervaringen mee?
Je ontvanger even naar fabrieksinstellingen terugzetten helpt bij mij wel als dit soort kwaaltjes spelen.
Mocht je via WiFi verbinden dan zou ik het ook eens met een UTP kabel proberen (tenzij je een Cisco PVR hebt deze heeft een intern kabelmodem voor zover ik weet).

Hoorde gisteren een radiospot van Ziggo die letterlijk stelde dat alle pakketten in snelheid verhoogd waren. Heb Webcare hier op aangesproken en dit was hun antwoord:

Hallo Andy, Het klopt dat we in de radiospot aan hebben gegeven dat de snelheid van alle pakketten worden verhoogd. Dit klopt helaas niet en betreft een slordigheid. Alleen de snelheden van Alles-In-1 Plus en Extra en van Internet Z1 en Z2 worden verhoogd. De radiocommercial is inmiddels aangepast. Onze excuses. Met vriendelijke groet, (naam weggehaald).

Ondertussen mogen we wel de UPC tarieven gaan aftikken 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door andy88 op 13-03-2015 09:47 ]

• Enki
andy88 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:31:
[...]
Je ontvanger even naar fabrieksinstellingen terugzetten helpt bij mij wel als dit soort kwaaltjes spelen.
Mocht je via WiFi verbinden dan zou ik het ook eens met een UTP kabel proberen (tenzij je een Cisco PVR hebt deze heeft een intern kabelmodem voor zover ik weet).
Hij is reeds bekabeld aangesloten.
Voor de goede orde: je bedoelt de Humax en niet het Ubee modem? Ben ik bij de Humax dan ook alle instellingen en opgenomen programma's kwijt? (het eerste waarschijnlijk wel, het tweede hopelijk niet...)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:49
Enki schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:54:
[...]

Hij is reeds bekabeld aangesloten.
Voor de goede orde: je bedoelt de Humax en niet het Ubee modem? Ben ik bij de Humax dan ook alle instellingen en opgenomen programma's kwijt? (het eerste waarschijnlijk wel, het tweede hopelijk niet...)
Ik bedoel de Humax ja (Instellingen > Systeem > Fabrieksinstellingen)
Instellingen zoals timer opnames, favorietenlijst etc raken verloren.
Opnames blijven bewaard, die staan op de HDD en die word niet geleegd.

Voordat je dit doet zou ik hem allereerst gewoon eens 10 seconden stroomloos maken dat kan ook al een oplossing zijn :P

• Enki
Ok, ga ik proberen. Mocht het niet lukken dan zal ik Ziggo maar eens wakker schudden.
Thanks mate!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-12 01:18
Vorige week van adsl overgestap naar kabel van ziggo. Alles zelf geïnstalleerd zonder monteur waarbij ik ook het AOP heb moeten vervangen voor de DIO-01 en de UMU-1006 verdeler.

Afgelopen week de waarden in modem even goed in de gaten gehouden om te kijken of ik alles wel goed heb geïnstalleerd. Alles lijkt prima, downstream power rond de 2 dBmV, SNR rond de 40 DB, Upstream power rond de 38 dBmV, geen disconnects en maar een paar correctables/uncorrectables per dag.

Wat ik wel opgemerkt heb is dat als ik tv kijk de correctables/uncorrectables in de modem flink oplopen. De uncorrectables met honderden per uur. Dit is reproduceerbaar. Tv uit = vrijwel geen fouten, tv aan = fouten lopen flink op.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Dacht zelf eerst aan de oude bekabeling van de AOP naar de wandcontactdoos in de huiskamer (geen kabelkeur). Maar omdat de data en tv bij de AOP is gesplits zou dat lijk mij geen invloed moeten hebben op mijn internetverbinding. De UMU splitter misschien defect?

Iemand een idee voordat ik dingen onnodig ga vervangen?

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:43
xingchen schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:59:
Vorige week van adsl overgestap naar kabel van ziggo. Alles zelf geïnstalleerd zonder monteur waarbij ik ook het AOP heb moeten vervangen voor de DIO-01 en de UMU-1006 verdeler.

Afgelopen week de waarden in modem even goed in de gaten gehouden om te kijken of ik alles wel goed heb geïnstalleerd. Alles lijkt prima, downstream power rond de 2 dBmV, SNR rond de 40 DB, Upstream power rond de 38 dBmV, geen disconnects en maar een paar correctables/uncorrectables per dag.

Wat ik wel opgemerkt heb is dat als ik tv kijk de correctables/uncorrectables in de modem flink oplopen. De uncorrectables met honderden per uur. Dit is reproduceerbaar. Tv uit = vrijwel geen fouten, tv aan = fouten lopen flink op.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Dacht zelf eerst aan de oude bekabeling van de AOP naar de wandcontactdoos in de huiskamer (geen kabelkeur). Maar omdat de data en tv bij de AOP is gesplits zou dat lijk mij geen invloed moeten hebben op mijn internetverbinding. De UMU splitter misschien defect?

Er kan ook signaal terug je installatie in gaan en zelfs door de splitter heen op andere aftakkingen werken. Dat data en tv op een andere aansluiting zitten zegt niets.

Houdt er rekening mee dat een tv opzich ook ruis op de kabel kan veroorzaken met als gevolg dat bepaalde kanalen gestoord raken. Maar dit is niet zomaar even te zeggen wat precies te oorzaak is.

Goede kabels/connectoren/etc. is de basis voor een goede installatie. Verdere problemen dienen gemeten te worden.
xingchen schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:59:
Heb je je aop geaard?

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-12 01:18
MediaZoo schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:25:
[...]

Er kan ook signaal terug je installatie in gaan en zelfs door de splitter heen op andere aftakkingen werken. Dat data en tv op een andere aansluiting zitten zegt niets.

Houdt er rekening mee dat een tv opzich ook ruis op de kabel kan veroorzaken met als gevolg dat bepaalde kanalen gestoord raken. Maar dit is niet zomaar even te zeggen wat precies te oorzaak is.

Goede kabels/connectoren/etc. is de basis voor een goede installatie. Verdere problemen dienen gemeten te worden.
Ja het AOP is geaard. Verder ook prima waarden alleen lijkt de TV te storen op de data lijn. Dacht zelf dat na de splitter data/tv geen invloed meer op elkaar zou hebben maar mogelijk wel dus. Zal maar eerst beginnen met de kabel naar de tv en wandcontactdoos te vervangen en kijken of het dan opgelost is.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe kun je zo'n ding eigenlijk aarden in een huis uit de 1930's waar buiten de keuken geen randaarde is te vinden? (Als die in de keuken al daadwerkelijk aangesloten is.)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:37
Iemand al ervaring met de Technicolor router/modem?
Raven schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:54:
[...]

Hoe kun je zo'n ding eigenlijk aarden in een huis uit de 1930's waar buiten de keuken geen randaarde is te vinden? (Als die in de keuken al daadwerkelijk aangesloten is.)
Op dezelfde plek waar je je stoppenkast op geaard hebt. Vroeger mocht dat nog gewoon aan de waterleiding, tegenwoordig moet je (omdat de metalen waterleiding vervangen wordt door kunststof) in het grootste deel van NL een eigen aardpin hebben. Heb je geen aardpin en is de waterleiding vervangen door kunststof dan dan moet je echt een aardpin laten slaan.
xingchen schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:46:
Ja het AOP is geaard. Verder ook prima waarden alleen lijkt de TV te storen op de data lijn. Dacht zelf dat na de splitter data/tv geen invloed meer op elkaar zou hebben maar mogelijk wel dus. Zal maar eerst beginnen met de kabel naar de tv en wandcontactdoos te vervangen en kijken of het dan opgelost is.
Als je zeker wat dat je aardpunt goed is zou je toch nog eens alles moeten controleren.
Het aop dat ziggo levert kan je bijna niet verkeerd aansluiten.. maar kijk het toch nog maar eens goed na.
Ga ook alle andere bekabeling bij langs om te controleren dat de afscherming goed aangesloten zit en geen contact maakt met met de kern van de coax.

edit: En als je de aarding los maakt?

Ik had jaren terug het omgekeerde van wat jij had. Dat als ik ging downloaden er storing ontstond op de analoge tv signalen. Dat was een huis zonder aop, dus alles rechtstreeks de groene kabel op de multitap. Aop er tussen en alles werkte weer zoals het hoort.

[ Voor 71% gewijzigd door job op 13-03-2015 17:08 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

job schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:52:
[...]

Op dezelfde plek waar je je stoppenkast op geaard hebt. Vroeger mocht dat nog gewoon aan de waterleiding, tegenwoordig moet je (omdat de metalen waterleiding vervangen wordt door kunststof) in het grootste deel van NL een eigen aardpin hebben. Heb je geen aardpin en is de waterleiding vervangen door kunststof dan dan moet je echt een aardpin laten slaan.
Die zit nou niet bepaald naast het AOP :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:55
Ik zie reclameborden van Ziggo met daarop snelheidsverhoging voor alle pakketten, maar basis is toch niet verhoogd? Als basis verhoogd wordt naar 50MB dan overweeg ik te downgraden naar basis.

• Koekenbakkertje
Rob Voets schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:51:
Ik zie reclameborden van Ziggo met daarop snelheidsverhoging voor alle pakketten, maar basis is toch niet verhoogd? Als basis verhoogd wordt naar 50MB dan overweeg ik te downgraden naar basis.
Reclamespot is al aangepast. Ga er maar vanuit dat de posters half volgende week ook worden aangepast. Alles-in-één basis blijft 30

[ Voor 3% gewijzigd door Koekenbakkertje op 13-03-2015 16:57 ]

Raven schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:31:
Die zit nou niet bepaald naast het AOP :P
Je zou het ook prima kunnen aarden aan een geaard stopcontact.Of je brengt een aarddraad door de vloer naar de kruipruimte, via kruipruimte naar de meterkast en de boel daar aarden.
Of je laat het zoals het is :)

Ik zit overigens nog te googlelen naar het aarden van het aop. Schijnt zo te zijn dat er ook mensen zijn die juist problemen hebben als de boel geaard is. Dat is een beetje afhankelijk van het gebruikte aop, maar aangezien je een recent aop hebt zou je deze juist wel moeten aarden.
xingchen, zou je de aarding eens los kunnen maken en kijken of dat verschil uit maakt?
Koekenbakkertje schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:56:
Reclamespot is al aangepast. Ga er maar vanuit dat de posters half volgende week ook worden aangepast. Alles-in-één basis blijft 30
Na de fusie zullen ze basis wel moeten verhogen. Dat wordt anders lastig uitleggen aan de klanten, of ze moeten ook verschillende tarieven berekenen voor de verschillende basispakketen.

[ Voor 82% gewijzigd door job op 13-03-2015 17:16 ]

• Koekenbakkertje
job schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:57:
[...]

Je zou het ook prima kunnen aarden aan een geaard stopcontact.Of je brengt een aarddraad door de vloer naar de kruipruimte, via kruipruimte naar de meterkast en de boel daar aarden.
Of je laat het zoals het is :)

Ik zit overigens nog te googlelen naar het aarden van het aop. Schijnt zo te zijn dat er ook mensen zijn die juist problemen hebben als de boel geaard is. Dat is een beetje afhankelijk van het gebruikte aop, maar aangezien je een recent aop hebt zou je deze juist wel moeten aarden.
xingchen, zou je de aarding eens los kunnen maken en kijken of dat verschil uit maakt?

[...]

Na de fusie zullen ze basis wel moeten verhogen. Dat wordt anders lastig uitleggen aan de klanten, of ze moeten ook verschillende tarieven berekenen voor de verschillende basispakketen.
Waarom moeten ze dat dan verhogen? Je neemt een 30 Mbit abonnement af voor 42,50 of 45,95 ik denk niet dat dit abonnement zal veranderen. Dat hadden ze dan wel gelijktijdig met plus en extra veranderd en dan hadden de spotjes en posters niet aangepast hoeven te worden
Pagina: 1 ... 128 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]