Koekenbakkertje schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:23:
[...]
Waarom moeten ze dat dan verhogen? Je neemt een 30 Mbit abonnement af voor 42,50 of 45,95 ik denk niet dat dit abonnement zal veranderen. Dat hadden ze dan wel gelijktijdig met plus en extra veranderd en dan hadden de spotjes en posters niet aangepast hoeven te worden
Op den duur zal het vast wel verhoogd worden.
Anders blijf je binnen 1 bedrijf met 4 verschillende abbo's werken

[ Voor 7% gewijzigd door MdO82 op 13-03-2015 17:42 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

job schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:57:
[...]

Je zou het ook prima kunnen aarden aan een geaard stopcontact.Of je brengt een aarddraad door de vloer naar de kruipruimte, via kruipruimte naar de meterkast en de boel daar aarden.
Of je laat het zoals het is :)

Ik zit overigens nog te googlelen naar het aarden van het aop. Schijnt zo te zijn dat er ook mensen zijn die juist problemen hebben als de boel geaard is. Dat is een beetje afhankelijk van het gebruikte aop, maar aangezien je een recent aop hebt zou je deze juist wel moeten aarden.
xingchen, zou je de aarding eens los kunnen maken en kijken of dat verschil uit maakt?
Die zijn alleen in de keuken, aan de andere kant van het huis. Kruipruimte is er hier niet, althans, ik heb nog nooit een ingang gevonden.

Dan maar laten zoals het is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-12 23:28
Raven schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:31:
[...]

Die zit nou niet bepaald naast het AOP :P
Aarding moet alleen als je AOP in de meterkast zit. In oudere huizen, waar het AOP meestal in de woonkamer zit, hoef je niet te aarden (=uitspraak Ziggo monteur)
Wil je tóch per se aarding dan moet je een aparte aardpin aanleggen voor de TV installatie.
Via verwarming of stopcontact kan problemen opleveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 13-03-2015 18:01 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:06
MdO82 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:37:
[...]

Op den duur zal het vast wel verhoogd worden.
Anders blijf je binnen 1 bedrijf met 4 verschillende abbo's werken
Inderdaad. Plus dat ze denk ik inschatten dat er anders teveel oud Ziggo gebruikers terug zouden gaan naar basis. Bovendien hebben veel oud Ziggo basis gebruikers nog een oud type modem die de 50 Mbit niet aan kan.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12 15:30
Masimo schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:58:
[...]

Aarding moet alleen als je AOP in de meterkast zit. In oudere huizen, waar het AOP meestal in de woonkamer zit, hoef je niet te aarden (=uitspraak Ziggo monteur)
Wil je tóch per se aarding dan moet je een aparte aardpin aanleggen voor de TV installatie.
Via verwarming of stopcontact kan problemen opleveren.
Als je zegt dat aarding in de meterkast wel moet als de AOP in de meterkast zit en via een wandcontactdoos niet zou kunnen als ie in de woonkamer zit lijkt mij dat sterk.
In de wandcontactdoos heb je exact dezelfde aarde als in je meterkast...
Via verwarming kan ik mij voorstellen aangezien er tegenwoordig veel kunststof gebruikt wordt en de verwarming lang niet altijd aan de aarde ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door JvdW op 13-03-2015 18:25 ]

Joster schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 18:02:
[...]

Inderdaad. Plus dat ze denk ik inschatten dat er anders teveel oud Ziggo gebruikers terug zouden gaan naar basis. Bovendien hebben veel oud Ziggo basis gebruikers nog een oud type modem die de 50 Mbit niet aan kan.
Dat is hem juist.
Ik denk, maar het is een gedachte, neemt ziggo eerst actie op de extra en plus abonnees.

Sommige klanten hebben wellicht ook nog een oud modem, die wellicht, nogmaals een gedachte, niet hoger gaat dan 90 of 100mb.

Die actie moet eerst afgerond worden naast de harmonisatie.

Als de rust daarin terug is, dan gaan de basis klanten omhoog plus de modemwissel.

2250 WP Zuid PVoutput

• Masimo
JvdW schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 18:23:
[...]

Als je zegt dat aarding in de meterkast wel moet als de AOP in de meterkast zit en via een wandcontactdoos niet zou kunnen als ie in de woonkamer zit lijkt mij dat sterk.
In de wandcontactdoos heb je exact dezelfde aarde als in je meterkast...
Via verwarming kan ik mij voorstellen aangezien er tegenwoordig veel kunststof gebruikt wordt en de verwarming lang niet altijd aan de aarde ligt.
Aarde is aarde, zou ik ook denken. Maar ik ben geen electricien. De Ziggo-monteur was er zeer stellig over.
Er schijnt verschil te zijn tussen randaarde (zoals je stopcontacten) en aarding op de hoofdaardrail in de meterkast. Alleen aarden op een "schone aarde" heeft effect.

Terminologie: hoofdvereffeningsleiding, basisvereffeningsleiding, aardlussen, beschermingsleiding, ......

[ Voor 12% gewijzigd door Masimo op 13-03-2015 20:33 ]

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
job schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:57:
[...]

Ik zit overigens nog te googlelen naar het aarden van het aop. Schijnt zo te zijn dat er ook mensen zijn die juist problemen hebben als de boel geaard is. Dat is een beetje afhankelijk van het gebruikte aop, maar aangezien je een recent aop hebt zou je deze juist wel moeten aarden.
xingchen, zou je de aarding eens los kunnen maken en kijken of dat verschil uit maakt?

[...]
Klopt ! Als je in aardlus zit/maakt werkt aarden A van rechts en veroorzaakt dit juist onder ander slechtere verbinding en storing op je tv. Ook met nieuw recente oap aansluiting.

[ Voor 10% gewijzigd door Cosmo_nl op 13-03-2015 20:29 ]

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12 15:30
Masimo schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:25:
[...]

Aarde is aarde, zou ik ook denken. Maar ik ben geen electricien. De Ziggo-monteur was er zeer stellig over.
Er schijnt verschil te zijn tussen randaarde (zoals je stopcontacten) en aarding op de hoofdaardrail in de meterkast. Alleen aarden op een "schone aarde" heeft effect.

Terminologie: hoofdvereffeningsleiding, basisvereffeningsleiding, aardlussen, beschermingsleiding, ......
Ik kan je vertellen dat de aardedraad in je stopcontact exact dezelfde aarde is als de aardrail in je meterkast, daar zit namelijk de aardedraad van je stopcontact ook op....een schone aarde zoals jij het noemt heb je thuis niet. Een aardlus wil je inderdaad niet

Zie ook wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardlus;)
Ben ook elektricien...mocht dat nog enkele waarde aan mijn bericht hechten :+

[ Voor 14% gewijzigd door JvdW op 13-03-2015 21:37 ]

• Masimo
Ik geloof je, hoor!
Ik denk dat het gewoon een kwestie van proberen is om te bepalen wat het beste signaal geeft: geaard of niet geaard. Dat draadje dat bij het AOP geleverd wordt is makkelijk in te prikken, en zo'n 1,5 meter lang.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
Kennissen van mij maken gebruik van een Philips tv ( geen idee welk type) tv is ongeveer 3 a 4 jaar oud en er zit een internetaansluiting op en dat werkt ook. Er zit ook een Cam module in, niet de + versie
Ziggo heeft alle zenders omgegooid dus heb ik alle zenders weer opgezocht op de tv en alles is er weer. Alleen de HD zenders beginnen niet vooraan met 1 2 3 maar ergens in de 8 of 900. Dat is ook geen probleem maar de zenders op kanaal 1 t/m 20 zijn al 2x weggeweest. Ze moeten dan de zenders weer opnieuw zoeken. Komt dit omdat Ziggo nog steeds zit te klooien met de zenders?

En nog een vraag over de Humax HD recorder. Sommige opnames kunnen niet worden voor of achteruit gespoeld worden met de afstandbediening. Hoe is dat mogelijk?
En er is bij sommige zenders/programma's geen info om weer te geven. De "i" knop doet het wel maar geen zender info. En dan bv alleen vandaag of morgen. Niet voor over 5 dagen ofzo.
Wie weet wat.
mike123 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:36:
Kennissen van mij maken gebruik van een Philips tv ( geen idee welk type) tv is ongeveer 3 a 4 jaar oud en er zit een internetaansluiting op en dat werkt ook. Er zit ook een Cam module in, niet de + versie
Ziggo heeft alle zenders omgegooid dus heb ik alle zenders weer opgezocht op de tv en alles is er weer. Alleen de HD zenders beginnen niet vooraan met 1 2 3 maar ergens in de 8 of 900. Dat is ook geen probleem maar de zenders op kanaal 1 t/m 20 zijn al 2x weggeweest. Ze moeten dan de zenders weer opnieuw zoeken. Komt dit omdat Ziggo nog steeds zit te klooien met de zenders
Is bekend er moet ergens een alternatief netwerid vermeld zijn.

Edit lees net dat ziggo hiermee bezig is?

Weet niet wanneer je omgezet bent

[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 13-03-2015 21:48 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:35

XallaX

Meow

mike123 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:36:
Ziggo heeft alle zenders omgegooid dus heb ik alle zenders weer opgezocht op de tv en alles is er weer. Alleen de HD zenders beginnen niet vooraan met 1 2 3 maar ergens in de 8 of 900. Dat is ook geen probleem maar de zenders op kanaal 1 t/m 20 zijn al 2x weggeweest. Ze moeten dan de zenders weer opnieuw zoeken. Komt dit omdat Ziggo nog steeds zit te klooien met de zenders?
Alternatieve frequenties voor Philips tv's met HD kanaal probleem hier:
https://community.ziggo.n...zenders-na-omzetting-1918

Voor het niet vasthouden van een deel van de kanalenlijst: (dit staat los van de HD/volgorde!!)

Zet de symboolsnelheid geforceerd op handmatig in de Philips TV.
En stel hem in op 6875.
2e optie op 0000 laten staan.
Daarna de zenders opnieuw installeren (niet bijwerken)

Ik gebruik sinds een week deze instelling in de TV en de kanalen blijven nu wel in de lijst.
(was ze dagelijks gedeeltelijk kwijt).

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-12 17:09
Ik heb om een of andere reden geen SBS9 op een TV boven. Onder op mijn digitale televisies kan ik hem namelijk wel aan op 28.

Wat ik al gedaan heb, TV zenders opnieuw laten zoeken met de juiste instellingen. De smartcards verwisseld, ik heb zelfs gedacht dat het aan de kabel lag dus de kabel verwisseld van de TV benden waar wel SBS9 op is maar ook dat mocht niet baten.

Weet iemand misschien het probleem?

• mike123
XallaX schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:53:
[...]

Alternatieve frequenties voor Philips tv's met HD kanaal probleem hier:
https://community.ziggo.n...zenders-na-omzetting-1918

Voor het niet vasthouden van een deel van de kanalenlijst: (dit staat los van de HD/volgorde!!)

Zet de symboolsnelheid geforceerd op handmatig in de Philips TV.
En stel hem in op 6875.
2e optie op 0000 laten staan.
Daarna de zenders opnieuw installeren (niet bijwerken)

Ik gebruik sinds een week deze instelling in de TV en de kanalen blijven nu wel in de lijst.
(was ze dagelijks gedeeltelijk kwijt).
Ze gebruiken een normale CI module en geen CI+, dan werkt die alternative lijst toch niet? Dacht ik.

Symbool staat nu vast op 6875, zal eens 0000 proberen.

Bedankt.

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:35

XallaX

Meow

mike123 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:23:
[...]
Ze gebruiken een normale CI module en geen CI+, dan werkt die alternative lijst toch niet? Dacht ik.
Symbool staat nu vast op 6875, zal eens 0000 proberen.
Bedankt.
0000 werkt niet, ik bedoel ermee dat je de 2e optie leeg moet laten, dan staat er 0000 in.

Ik denk dat ik binnenkort een nieuwe update uitvoer hier om alle problemen te verhelpen O-)
Schotelantenne noemen ze die update.
Enige probleem wat er dan bijkomt is een ADSL verbinding van max 12mbit maar ben al zover dat ik dat wel voor lief wil nemen.

[ Voor 26% gewijzigd door XallaX op 13-03-2015 22:43 ]

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vorig jaar (oktober) had ik al een andere kabel (staat kabelkeur en ziggo op de verpakking) tussen de WCD en de Humax 5050c gehangen omdat er toen veel storingen waren (blokjes, wegvallen). Dat hielp toen niet en men zou een monteur langssturen. Maar de dag voordat de monteur langs zou komen belden ze af omdat ze iets in de wijkkast aangepast hadden en het toen wel zou moeten werken. En had toen ook geen storing meer.

Sinds afgelopen woensdag is de boel hier (Den Bosch) geharmoniseerd. En sinds die tijd doen bepaalde zenders het niet meer bijv kanaal 128 (101tv). Met de helpdesk gebeld en die liet me een Factory Reset uitvoeren. Hij wilde ook dat ik de software-update zou uitvoeren. Dat laatste heb ik niet gedaan (kastje werkt nu stabiel, de laatste update die er is voor de 5050 heeft niks te maken met QAM).

Ze sturen nu een monteur langs. Ben benieuwd. De hoofdaansluiting zit buiten het appartement dus het is niet zo makkelijk om de hele kabel te gaan vervangen. Er zit in de meterkast een Hirschman splitter om het tv-signaal te verdelen tussen woonkamer en slaapkamer. Appartement is uit 2008 dus zouden toch goede kabels moeten zijn.

Verwijderd

Is het interactieve gedeelte van ziggo interessant? Een collega zei dat je geen netflix nodig had? Ik heb zelf niet de meest recente ci+ modules en kan het niet bekijken. Op de ipad app heb ik wel wat films en een paar series, maar echt weinig en bij lange na geen netflix ervaring.

is het de moeite waard on nieuwe ci+ modules te kopen als je het alles in 1 extra pakket hebt zodat je ook dat interactieve gedeelte hebt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 23:19:
Is het interactieve gedeelte van ziggo interessant? Een collega zei dat je geen netflix nodig had? Ik heb zelf niet de meest recente ci+ modules en kan het niet bekijken. Op de ipad app heb ik wel wat films en een paar series, maar echt weinig en bij lange na geen netflix ervaring.

is het de moeite waard on nieuwe ci+ modules te kopen als je het alles in 1 extra pakket hebt zodat je ook dat interactieve gedeelte hebt?
Daar heb je geen module voor nodig hoor.

persoonlijk vind ik het niet erg interessant.
Ik ben van mening dat je geld bij wijze van beter kan gebruiken voor een chromecast.

UZG is handig, maar dan vind ik dat je bijvoorbeeld met een cc meer mogelijkheden hebt

[ Voor 17% gewijzigd door MdO82 op 13-03-2015 23:45 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 23:39:
Daar heb je geen module voor nodig hoor.
Ik heb de 1.2 + module en niet de 1.3 + module en mijn module heeft niet dat smart gedeelte. Ik heb een blauwe en een paarse kaart en die werken allebei niet met dit on demand gedeelte.

Hier staat dat ik die 1.3 nodig heb, maar die kosten neem ik aan 50 euro of meer per stuk:
http://nl.hardware.info/n...or-interactieve-televisie

Ik vraag me af of 100 euro investeren hierin nuttig is, ik ken het aanbod niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2015 09:13 ]

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07

rick77

... get to the point!

Voor de beschikbare on-demand films en series, kun je op www.ziggo.tv kijken. Als je TV Extra selecteert kun je zien wat er inbegrepen is bij TV Extra.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:03
Module alleen is niet genoeg, ook je TV moet het ondersteunen. Verder is het aanbod grotendeels gelijk als via de app. sommige films/series zijn alleen te bekijken via decoder/CI+, maar je kunt ze nog steeds vinden via de app.

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@Dikkiedikdik
Ik zou er geen 100 euro voor willen investeren. Het aanbod is matig (groot deel gelijk aan dat van netflix) of je moet nog kinderen hebben die bob de bower, piet piraat, k3 en dat soort dingen leuk vinden. En je betaald teveel voor oude meuk.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Alternative schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 09:33:
@Dikkiedikdik
Ik zou er geen 100 euro voor willen investeren. Het aanbod is matig (groot deel gelijk aan dat van netflix) of je moet nog kinderen hebben die bob de bower, piet piraat, k3 en dat soort dingen leuk vinden. En je betaald teveel voor oude meuk.
Kun je beter netflix nemen hoor!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
martinusz schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 09:59:
[...]

Kun je beter netflix nemen hoor!
Dat vind ik ook, voor die 100 euro heb je aardig wat maanden netflix. Gaf aan dat ik geen 100 euro zou investeren in ziggo ondemand.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:36
Je investeert nu 100 euro in zo'n module en over een tijdje heffen ze het gewoon op.
Zo adverteren ze nu dat je bij tv extra veel gratis films ondemand krijgt, terwijl volgende maand dat kleine aantal films geschrapt wordt.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51
Dat is niet waar, bij tx extra blijven die films en series gewoon bestaan. Bij tv-plus (en standaard) gaan ze eruit en heb je alleen nog uitzendinggemist.

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-12 01:18
job schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:52:

[...]
Als je zeker wat dat je aardpunt goed is zou je toch nog eens alles moeten controleren.
Het aop dat ziggo levert kan je bijna niet verkeerd aansluiten.. maar kijk het toch nog maar eens goed na.
Ga ook alle andere bekabeling bij langs om te controleren dat de afscherming goed aangesloten zit en geen contact maakt met met de kern van de coax.

edit: En als je de aarding los maakt?

Ik had jaren terug het omgekeerde van wat jij had. Dat als ik ging downloaden er storing ontstond op de analoge tv signalen. Dat was een huis zonder aop, dus alles rechtstreeks de groene kabel op de multitap. Aop er tussen en alles werkte weer zoals het hoort.
Aarding maakte geen verschil uit. Maar het probleem is wel opgelost. Ik heb een nieuwe kabel getrokken en wandcontactdoos geïnstalleerd. Gelijk maar gekozen voor de KOKA 9 TS, prijsverschil was verwaarloosbaar met de KOKA 799.

Alleen bij het inpluggen van de coax nog even een burst van uncorrectables op de modem maar daarna gelijk stabiel. Bij modem restart blijven alle waarden daarna mooi op nul en lopen niet meer continu op.
iCy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:52:
[...]

Wifi hotspot uitgezet via mijn ziggo? Dat leverde voor mij een veel stabielere verbinding middels Wifi
Valt mij overigens ook op, al zit ik net even te kijken, dat de waardes van "Uncorrectable FEC" nu nog steeds 0 zijn sinds ik gisteren de wifi uit heb gezet van het modem.
Voordat ik dit deed waren deze waardes veel hoger.

Voor de uitschakeling van Wifi had ik het volgende
code:
1
2
Correctable FEC: 21655
Uncorrectable FEC: 26611

Nu ik de WiFi heb uitgezet heb ik het volgende
code:
1
2
Correctable FEC: 154
Uncorrectable FEC: 0

Viel mij op dat ik tot nu toe nog geen enkele Uncorrectable FEC heb.
Zou de WiFi dan ook op een of andere manier storen in het modem ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Masimo
Daar lijkt het wel op. Eigenlijk een goeie tip. Ik heb ook nog steeds last van hoge uncorrectable count.
Ik heb de normale wifi-funktie al uitgeschakeld, maar de Wifispot blijft natuurlijk actief.
Ik zal als experiment via mijnZiggo de WifiSpot ook eens uitschakelen en kijken wat er gebeurd.
Masimo schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:00:
Daar lijkt het wel op. Eigenlijk een goeie tip. Ik heb ook nog steeds last van hoge uncorrectable count.
Ik heb de normale wifi-funktie al uitgeschakeld, maar de Wifispot blijft natuurlijk actief.
Ik zal als experiment via mijnZiggo de WifiSpot ook eens uitschakelen en kijken wat er gebeurd.
Maak even een afdruk van je huidige waardes kan je het in de gaten houden ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• Masimo
Wifi-spots staat nu uit. De status vóór uitschakelen werd vastgelegd. Ik kijk het eens 24 uur aan.
Het zou overigens wel frapant zijn dat het modem zichzelf stoort.

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-12 01:18
Masimo schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:00:
Dat was toch bij jou opgelost met een nieuwe AOP en verdeler of heeft het toch niet mogen baten?

• Masimo
De storingen op TV zijn inderdaad opgelost door het nieuwe AOP/verdeler. De 4G-interferentie is weg. De uncorrectables zijn na de vervanging ook korte tijd weg gebleven.
Inmiddels zijn ze er weer. Minder dan voorheen, maar toch. Ik merk er niks van, wat alleen vreemd blijft is dat ik altijd méér uncorrectables heb, dan correctables.

Verder heb ik ook al een paar keer gemerkt dat het modem na een herstart een hoogfrequent geluid produceert. Met een klein tikje tegen de behuizing gaat dat weg, maar komt ook weer terug.
Na het uitzetten van de Wifispots vanmiddag en de daarop volgende automatische herstart is het geluid weggebleven.

Ik kijk net op de statuspagina, maar de uncorrectables beginnen zich alweer te vertonen, ook met wifi dus volledig uit.
Ik begin toch aan "einde levensduur" te denken.

[ Voor 21% gewijzigd door Masimo op 14-03-2015 20:09 ]

• mike123
XallaX schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:38:
[...]

0000 werkt niet, ik bedoel ermee dat je de 2e optie leeg moet laten, dan staat er 0000 in.

Ik denk dat ik binnenkort een nieuwe update uitvoer hier om alle problemen te verhelpen O-)
Schotelantenne noemen ze die update.
Enige probleem wat er dan bijkomt is een ADSL verbinding van max 12mbit maar ben al zover dat ik dat wel voor lief wil nemen.
Dan zal ik bij eventueel problemen deze keuze leeg laten.
Een update (schotel) gaat er bij hun niet komen, dat weet ik zeker. Desnoods een andere tv. Maar zover
is het nog niet.

Verwijderd

_JGC_ schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:26:
Je investeert nu 100 euro in zo'n module en over een tijdje heffen ze het gewoon op.
Zo adverteren ze nu dat je bij tv extra veel gratis films ondemand krijgt, terwijl volgende maand dat kleine aantal films geschrapt wordt.
Als je HBO hebt kun je ook de HBO on-demand collectie er mee bekijken. Ik neem aan dat hetzelfde ook geld voor enkele/vele van de andere betaalzenders. Als je die zenders toch al afneemt dan is zo'n 1.3 versie opeens een kleine investering om toegang te krijgen tot een veel groter aanbod.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12 22:17
Toen ik een paar maanden geleden mijn nieuwe Samsung smartTV binnen kreeg bleek de module ook niet meer te werken. Ik had naar Ziggo gebeld en daar kreeg ik direct eenmalig 50 euro korting op mijn abonnementsgeld.
Een nieuwe 1.3 module kost ook 50 euro dus goede service van Ziggo.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:25
Wat is dat voor iets belachelijks!

Ik woonde samen, Ziggo stond op mijn naam, relatie over dus ik ga uit huis en ex blijft.

Nu wou ik dus Ziggo overzetten op haar naam en rekeningnummer.

Helaas onmogelijk.
Nu moet dus alles opgezegd worden, alle producten losgekoppeld en retour.
En dan moet zij weer opnieuw bestellen en dan weer (laten) plaatsen.

Waarom?!

Ze bekijken het nu ook maar.
Ik kies niet meer voor Ziggo.

[ Voor 7% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-03-2015 14:35 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:29
NeutraleTeun schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:34:
Nu wou ik dus Ziggo overzetten op haar naam en rekeningnummer. Helaas onmogelijk.
Je bent vast niet de enige in deze situatie. Volgens de website kan het ook gewoon, als beide partijen ermee instemmen.

• NeutraleTeun
Dat is dus het rare.
Vantevoren eerst telefonisch contact en daar werd inderdaad aangegeven dat het wel kon.
Moest we beide ID's inscannen en beiden ondertekenen en opsturen.

Maar daarna reactie (en nog 3x erna via de mail) dat het niet mogelijk was.

Ik zie op de site dat ik wel het bankrekeningnummer kan aanpassen.
Dus ik snap echt niet waar ze moeilijk om doen.

En ja, dat van die link klopt. Zeiden ze in de mail ook.
Maar is enkel bij echtscheiding, niet een 'normale relatie-breuk'. 8)7

Ik kan mij hier behoorlijk over opfokken.
Is toch gewoon iets simpels cq makkelijks om gewoon een naam en rekeningnummer te wijzigen?
Bewijs en akkoord van beide partijen hebben ze al binnen.

Alles stopzetten, innemen en daarna weer uitgeven is toch zoveel omslachtiger?

Anyhow: ik ben Ziggo af bij deze.

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
NeutraleTeun schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:51:
Dat is dus het rare.
Vantevoren eerst telefonisch contact en daar werd inderdaad aangegeven dat het wel kon.

Maar daarna reactie (en nog 3x erna via de mail) dat het niet mogelijk was.

En ja, dat van die link klopt. Zeiden ze in de mail ook.
Maar is enkel bij echtscheiding, niet een 'normale relatie-breuk'. 8)7

Ik kan mij hier behoorlijk over opfokken.
Is toch gewoon iets simpels cq makkelijks om gewoon een naam en rekeningnummer te wijzigen?
Bewijs en akkoord van beide partijen hebben ze al binnen.

Alles stopzetten, innemen en daarna weer uitgeven is toch zoveel omslachtiger?

Anyhow: ik ben Ziggo af bij deze.
Abonnement overnemen na echtscheiding
Bent u gescheiden of gaat u binnenkort scheiden? Dan wilt u graag duidelijkheid over wie het Ziggo abonnement houdt en betaalt. U kunt het abonnement overnemen van uw ex-partner. Of overdragen aan uw ex. Dit noemen wij een contractovername. Wij helpen u graag hiermee.
Hoe regelt u deze overname?
Verrassingen willen wij voorkomen. Daarom is het belangrijk dat u en uw ex-partner allebei instemmen met een overname van het abonnement. Om dit voor u te regelen, hebben wij 2 documenten nodig:

een verklaring die u en uw ex-partner ondertekenen. Geef hierbij aan:
- Gewenste ingangsdatum overname abonnement
- Wie het contract van Ziggo overneemt
- Of u het hoofd e-mailadres van Ziggo wilt aanpassen. Lees meer hierover in onze Veelgestelde vragen.
Een kopie van een geldig legitimatiebewijs van u én uw ex-partner. Wilt u uw burgerservicenummer (BSN) en uw pasfoto onherkenbaar maken? Deze privacygevoelige informatie is voor ons niet nodig.
Ons postadres is:
Ziggo B.V.
Postbus 43048
3540 AA Utrecht

Als u het abonnement overneemt, dan ontvangt u een bevestiging per post van de overname van het abonnement.

• NeutraleTeun
Bedankt voor het plakken van de tekst uit die link.

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
NeutraleTeun schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:12:
Bedankt voor het plakken van de tekst uit die link.
Oh ik had die niet gezien excuus :x

Contact gehad met webcare? Al eens eerder zoiets aan de hand gehad en het toen na tussenkomst wel voor elkaar gekregen

[ Voor 23% gewijzigd door Koekenbakkertje op 15-03-2015 16:14 ]

• NeutraleTeun
Dat nog niet. Maar serieus, als het al op zo'n manier moet.
Maar zal het haar laten weten.
Ik ben iig klaar met hun.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:27
Is toch juist mooi? Krijg je weer nieuwe-klanten-korting :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ja, wou net zeggen, je wordt dan als nieuwe klant behandeld = voordeel pakken. Snap de ophef niet :+

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Zucht, wel 18 dagen uptime voordat de Cisco EPC3928AD weer op zijn gat ligt.
Zat ik nog maar lekker op glasvezel achter een Genexis...

Wat opvalt is dat er gewoon hele kanalen uitvliegen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
System Uptime:  16 days 07h:35m:56s

Downstream
    Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  0.0 dBmV    34.2 dB
Channel 2:  -0.1 dBmV   32.7 dB
Channel 3:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 4:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 5:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 6:  -0.3 dBmV   35.3 dB
Channel 7:  0.1 dBmV    36.9 dB
Channel 8:  -0.3 dBmV   36.5 dB

Channel 1:
Channel ID:     9
Downstream Frequency:   242000000 Hz
Modulation:     256 QAM
Power Level:    0.1 dBmV
Signal to Noise Ratio:  32.7 dB
MER:    0.0 dB
Correctable FEC:    713565115 codewords
Uncorrectable FEC:  1748698 codewords

T3Timeouts:     4 timeouts
T4Timeouts:     0 timeouts

Binnenkort Ziggo maar eens opbellen want om elke 2 weken dat ding van het stroom te halen gaat anno 2015 toch ook nergens meer over.
Ben benieuwd waar het aan ligt.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

XVI schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:27:
Zucht, wel 18 dagen uptime voordat de Cisco EPC3928AD weer op zijn gat ligt.
Zat ik nog maar lekker op glasvezel achter een Genexis...

Wat opvalt is dat er gewoon hele kanalen uitvliegen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
System Uptime:  16 days 07h:35m:56s

Downstream
    Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  0.0 dBmV    34.2 dB
Channel 2:  -0.1 dBmV   32.7 dB
Channel 3:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 4:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 5:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 6:  -0.3 dBmV   35.3 dB
Channel 7:  0.1 dBmV    36.9 dB
Channel 8:  -0.3 dBmV   36.5 dB

Channel 1:
Channel ID:     9
Downstream Frequency:   242000000 Hz
Modulation:     256 QAM
Power Level:    0.1 dBmV
Signal to Noise Ratio:  32.7 dB
MER:    0.0 dB
Correctable FEC:    713565115 codewords
Uncorrectable FEC:  1748698 codewords

T3Timeouts:     4 timeouts
T4Timeouts:     0 timeouts

Binnenkort Ziggo maar eens opbellen want om elke 2 weken dat ding van het stroom te halen gaat anno 2015 toch ook nergens meer over.
Ben benieuwd waar het aan ligt.
Afgaande op deze gegevens zou ik zeggen een signaalprobleem. Kan in het AOP zitten, maar ook in de buitenkabel..

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
NeutraleTeun schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:38:
Dat nog niet. Maar serieus, als het al op zo'n manier moet.
Maar zal het haar laten weten.
Ik ben iig klaar met hun.
Je hebt een medewerker gehad die niet helemaal op de hoogte van alle procedures, shit happens. We zijn allemaal mensen, iedereen maakt fouten.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:05

Twazerty

AVCHDCoder developer

Als je een HDTV hebt met DVB-C ontvanger zonder CAM en smartcard dan moet je in de 900 reeks de vrij te ontvangen SD kanalen gebruiken. Eigenlijk wil je die vooraan hebben zitten in de lijst. Alternatief netwerk id heb ik alleen gevonden om de HD lijst op oa philips TVs in te laden. Ik hen nog geen netwerk id kunnen vinden om op een HD ontvanger de SD lijst in te laden. Iemand een idee?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• hcQd
Als je bij de zenderinstallatie niet voor Nederland kiest is het meestal mogelijk de zendervolgorde aan te passen, soms ook via een extern programma zoals bij Samsung wat wel zo fijn werkt. De prijs die je daarvoor betaald is dat veranderingen niet automatisch worden doorgevoerd.
Twazerty schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:26:
Als je een HDTV hebt met DVB-C ontvanger zonder CAM en smartcard dan moet je in de 900 reeks de vrij te ontvangen SD kanalen gebruiken. Eigenlijk wil je die vooraan hebben zitten in de lijst. Alternatief netwerk id heb ik alleen gevonden om de HD lijst op oa philips TVs in te laden. Ik hen nog geen netwerk id kunnen vinden om op een HD ontvanger de SD lijst in te laden. Iemand een idee?
Nu vraag je te veel van de intelligentie van Ziggo. Dat gaan ze nooit begrijpen.

• hcQd
Wat intelligentie van de firmwarebakkers zou ook handig zijn. Zo zou je automatisch terug kunnen vallen op SD als HD gecodeerd blijkt te zijn.
hcQd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:13:
Wat intelligentie van de firmwarebakkers zou ook handig zijn. Zo zou je automatisch terug kunnen vallen op SD als HD gecodeerd blijkt te zijn.
Als ik zie wat er allemaal verplicht door Ziggo in mijn TV is uitgeschakeld aan functionaliteit, dan verwacht niet dat die koekenbakkers bij Ziggo het toestaan dat een firmwarebakker een firmware uitbrengt waarin die optie zit.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:06:
Als je bij de zenderinstallatie niet voor Nederland kiest is het meestal mogelijk de zendervolgorde aan te passen, soms ook via een extern programma zoals bij Samsung wat wel zo fijn werkt. De prijs die je daarvoor betaald is dat veranderingen niet automatisch worden doorgevoerd.
En bij Ziggo kan je bij mijn Samsung tv dan ook een CI module (AlphaCrypt) in een 2013 (CI+ 1.3) TV gebruiken :).

@Archie: Ik heb het vermoeden dat die beperkingen enkel in de software zitten en afgedwongen worden om CI+ gecertificeerd te worden.

Ziggo heeft wat veranderd (~22-3): Ik kan *sommige* niet-basis zenders nog kijken, andere niet. Ik ga aan de CI 1.3 module...

[ Voor 21% gewijzigd door ANdrode op 25-03-2015 19:39 ]

• EdwinH.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 20:11
[b][message=43900954,noline]bij tx extra blijven die films en series gewoon bestaan. Bij tv-plus (en standaard) gaan ze eruit en heb je alleen nog uitzendinggemist.
Je betaald bij TV-Extra vanaf 1 april (?) alleen meer voor die paar 'gratis' films en series. Als je Tv-plus hebt, moet je ze los bestellen (net al nu ook al kan met andere films), maar heb je wel alle zenders, die TV-Extra nu al heeft.

• bdeman203
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-04-2022
Ervaring met nieuwe Ziggo;

Overgang op het nieuwe netwerk heeft mij kopzorgen veroorzaakt
alles opnieuw ingesteld en wat blijkt 1 zender geen beeld:(
op mijn andere tv werkt wel alles netjes

Naar ziggo gebeld..
kaart opnieuw ingesteld
decoder opnieuw ingesteld
losse kabel gelegd tussen de decoder en meterkast

blijkt dat het de kabel is tussen mijn modem en de meterkastaansluiting het probleem zit.
Dit zijn 7 jaar oude kabels vanaf de bouw! en gewoon even dik en stijf als van ziggo.

en bedankt ziggo;(... geen RTL7 meer voor mij.. (analoog gelukkig wel)

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:02

TFHfony

Professional Weirdo

bdeman203 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:36:
Ervaring met nieuwe Ziggo;

Overgang op het nieuwe netwerk heeft mij kopzorgen veroorzaakt
alles opnieuw ingesteld en wat blijkt 1 zender geen beeld:(
op mijn andere tv werkt wel alles netjes

Naar ziggo gebeld..
kaart opnieuw ingesteld
decoder opnieuw ingesteld
losse kabel gelegd tussen de decoder en meterkast

blijkt dat het de kabel is tussen mijn modem en de meterkastaansluiting het probleem zit.
Dit zijn 7 jaar oude kabels vanaf de bouw! en gewoon even dik en stijf als van ziggo.

en bedankt ziggo;(... geen RTL7 meer voor mij.. (analoog gelukkig wel)
Even een kleine correctie:

En bedankt aannemer/installateur... Ziggo is er niet schuldig aan dat er iets mis is met die kabel.
Maar voor je de hele kabel zou gaan vervangen: Het probleem zit hem meestal in de connectoren. Strip de kabel eens netjes en zet er goede kabelkeur connectoren op. Wellicht is het probleem dan ook voorbij.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-12 08:19
Die ervaring heb ik ook. Ik het huis van mijn zus dat in 2010 opgeleverd is was het coaxnetwerk echt belabberd aangelegd. Vooral de montage in de aansluitdozen maakte meer wel kortsluiting als niet.

Alles opnieuw gestript en aangesloten, en het speelt nog steeds... (fingers crossed nu bij de overgang naar het nieuwe systeem).

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:37

Wokschotel

Op 6 wielen

Is het iemand al wel eens gelukt door te 'dreigen' om over te stappen naar glasvezel, om een korting bij Ziggo te krijgen? Ik zit er serieus over te denken om over te stappen naar xs4all glasvezel, maar als Ziggo met een mooie deal komt wil ik best heroverwegen :P

De islam kan uw vrijheid schaden

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:02

TFHfony

Professional Weirdo

Wokschotel schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:54:
Is het iemand al wel eens gelukt door te 'dreigen' om over te stappen naar glasvezel, om een korting bij Ziggo te krijgen? Ik zit er serieus over te denken om over te stappen naar xs4all glasvezel, maar als Ziggo met een mooie deal komt wil ik best heroverwegen :P
Volgens mij heb je niet heel hard gezocht voor deze vraag. Zowel hier, als op het Ziggo-Gebruikers forum zijn er diverse voorbeelden van mensen die na het "dreigen" werden doorverbonden met de afdeling retentie.
Maar hoe dan ook: Wat heb je te verliezen?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999

Wokschotel

Op 6 wielen

Dat zag ik, maar dan krijg je één of andere recorder en ik wil gewoon korting op mijn maandbedrag. Maargoed, ik ga wel eens bellen om te kijken wat er mogelijk is.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001

rick77 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 09:16:
Voor de beschikbare on-demand films en series, kun je op www.ziggo.tv kijken. Als je TV Extra selecteert kun je zien wat er inbegrepen is bij TV Extra.
Dikkiedikdik heeft Ai1 extra, geen TV extra (ja, dat staat los van elkaar).

TV extra ondemand spul zou ik ook niet vergelijken met netflix. Daarbij, Ziggo ondemand wil nogal eens bokken. Met mag een wonder heten als het je lukt een serie compleet uit te kijken zonder:

-Niet startende afleveringen
-Niet startende interactieve omgeving
-Interactieve omgeving loopt vast
-Zonder reden uit de interactieve omgeving gekickt worden terwijl je zit te kijken
-Stotteren van beeld en geluid (overbelast netwerk? gaat de laatste tijd beter)
-Aflevering stopt halverwege, hervatten helpt niet (het einde stond domweg niet op de iTV server)
-Aspect ratio fout
-Alle 6 afleveringen in je pakket inbegrepen. Behalve nummer 5. Die kost €1,95.
-Traag reageren op AB (playback is op iTV server dus delay)
-Op een Humax compleet onwerkbaar over WiFi

Met netflix heb ik geen ervaring, als dat net zo kut is dan is Ziggo ondemand een uitstekende vervanger. :+
NeutraleTeun schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:51:
Dat is dus het rare.
Wat een zotheid. Het is een telecomprovider, geen bank.
Dit krijg je in de praktijk inderdaad niet voor elkaar.

Advies: bankrekeningnummer aanpassen en verder alles negeren. Naam/nummercontrole is er toch niet en dat op de post van Ziggo jouw naam staat moet je ex maar mee leren leven.

Ranzig, maar wel de makkelijkste oplossing. Hier iets soortgelijks gehad (in dit geval: na opnieuw aanvragen zette Ziggo het abonnement weer op de oude naam die NIET was ingevuld tijdens het aanmeldproces), gewoon opgeven is het makkelijkste.

Als je ex een bitch is is dit mogelijk minder handig omdat jij juridisch verantwoordelijk blijft (zeg je ex zou weigeren om rekeningen te betalen of gaat kp downloaden ofzo).

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 16-03-2015 12:47 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:40:
[knip]

Met netflix heb ik geen ervaring, als dat net zo kut is dan is Ziggo ondemand een uitstekende vervanger. :+

[knip]
Een ieder die zegt dat Ziggo On demand = Netflix, die heeft waarschijnlijk nooit echt kennis gemaakt met beiden. Ziggo On demand is geen serieus alternatief voor Netflix maar meer een extraatje (als het al goed wil werken). Echt een extraatje is het natuurlijk niet, de meerprijs t.o.v. Plus vanaf 1 april, is dan het maandtarief geworden voor het "gratis" On Demand gedeelte.

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:16:
[...]

Een ieder die zegt dat Ziggo On demand = Netflix, die heeft waarschijnlijk nooit echt kennis gemaakt met beiden. Ziggo On demand is geen serieus alternatief voor Netflix maar meer een extraatje (als het al goed wil werken). Echt een extraatje is het natuurlijk niet, de meerprijs t.o.v. Plus vanaf 1 april, is dan het maandtarief geworden voor het "gratis" On Demand gedeelte.
Dat is inderdaad niet echt te vergelijken met elkaar, netflix werkt al een x aantal keren beter dan het ziggo on demand ;).

Ik heb op dit moment tv plus en daarop heb je nu dat je gebruik kan maken van uitzending gemist, kan dit straks na 1 april ook nog ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-12 11:57
Wtf! Ik zat net even iets te downloaden en merkte dat mijn snelheid ineens 310/30Mb is. Ik heb AIE extra.

Is dit normaal? :o

• Dancis
  • Laatst online: 18-12 21:46
Lrod schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:10:
Wtf! Ik zat net even iets te downloaden en merkte dat mijn snelheid ineens 310/30Mb is. Ik heb AIE extra.

Is dit normaal? :o
Beter dan de 30 van basis >:)

• Lrod
Erg vreemd. Na een reboot is het wel gewoon weer 200/20 ;w

• Lrod
Haha, ja ik was beniewd of die snelheid zo zou blijven na een (windows) reboot. Was even leuk maar verder boeit het me ook niet zoveel. 200 is al meer dan genoeg voor mij :9

• Mentalist
Lrod schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:54:
Haha, ja ik was beniewd of die snelheid zo zou blijven na een (windows) reboot. Was even leuk maar verder boeit het me ook niet zoveel. 200 is al meer dan genoeg voor mij :9
Na een Windows reboot? Dan was het mogelijk gewoon iets wat je downloadproggel verkeerd aangaf.

Als het nu specifiek na een modem reboot weg is, dat is wat anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 16-03-2015 18:12 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:46
W3ird_N3rd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:12:
Na een Windows reboot? Dan was het mogelijk gewoon iets wat je downloadproggel verkeerd aangaf.

Mijn vorige PC gaf een hogere downloadsnelheid aan bij hevige CPU-taken. Als ik een videootje aan het converteren was zag je meteen de download monitor een andere waarde aangeven. Was ook best vaag :)

Nickname does not reflect reality

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Timmert schreef op maandag 16 maart 2015 @ 07:10:
[...]

Afgaande op deze gegevens zou ik zeggen een signaalprobleem. Kan in het AOP zitten, maar ook in de buitenkabel..
Signaalprobleem lijkt aannemelijk bij zulke waardes maar het gekke is dat tot wanneer het misgaat de waardes prima lijken (afgezien van de hoge FEC) en het na een herstart weer goed gaat.
Familie van mij heeft vorige week een nieuwe coax kabel ontvangen van een ziggo monteur.
Dit is een technetix rla++ coax kabel.

Iemand een idee of deze ergens te koop zijn ?

Had al even gekeken bij sluitallesaan, maar kon ze daar niet vinden

[ Voor 16% gewijzigd door MdO82 op 16-03-2015 19:15 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MdO82 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:14:
Familie van mij heeft vorige week een nieuwe coax kabel ontvangen van een ziggo monteur.
Dit is een technetix rla++ coax kabel.

Iemand een idee of deze ergens te koop zijn ?

Had al even gekeken bij sluitallesaan, maar kon ze daar niet vinden
Mooie snoeren zijn dat he? Hier te koop: http://accessoires.upc.nl/

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-12 17:59

• Lrod
W3ird_N3rd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:12:
[...]

Ziggo speedtest gaf ook 310/30 aan. Maar enkel na een windows reboot was het dus weer 200/20. Weet ook niet hoe, maar goed.

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-12 15:34
schoonouders hebben sinds vandaag 120/12 abbo. Bekabeld haalt hij 120. wireless maar 30mb. up is dan wel 12. Wat kunnen ze doen om die 120 ook wireless te halen?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Daar is inmiddels ook een nieuwere (zwarte) versie van. Die geven de monteurs nu weg.

• Masimo
DavidZH schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:51:
Die ervaring heb ik ook. Ik het huis van mijn zus dat in 2010 opgeleverd is was het coaxnetwerk echt belabberd aangelegd. Vooral de montage in de aansluitdozen maakte meer wel kortsluiting als niet.

Alles opnieuw gestript en aangesloten, en het speelt nog steeds... (fingers crossed nu bij de overgang naar het nieuwe systeem).
Sluit me hierbij aan. Bekabeling is echt een kritische factor geworden, en moet dus met grote zorg aangelegd worden. Kwaliteitscoax en metalen stekkers (F of IEC) zijn een must voor zelfgemaakte kabels.
In de kant en klare categorie zijn wat mij betreft Hirschmann of Tratec de beste opties. Bijvoorbeeld de Tratec/Technetix RLA75E is een zeer goed afgeschermde kabel. RLA++ is nog beter.

Ik heb hier ook alles zelf gedaan met koka 799 (koka TS 9 bestond destijds nog niet). Precies de kabelstrip-instructies volgen zodat alles qua afmetingen netjes op elkaar aansluit. Ik ben zelfs zo ver gegaan om de dunne afschermingsdraadjes met een oude nagelknipper bij te werken. Als laaste alle zelfgemaakte kabels nog eens doorgemeten met een simpele weerstandsmeting op mogelijke sluitingen.

Wat Ziggo betreft biedt alleen de AOP/Verdeler combi DIO-01 / UMU1006/T voldoende afscherming.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 16-03-2015 20:16 ]

cgok schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:42:
schoonouders hebben sinds vandaag 120/12 abbo. Bekabeld haalt hij 120. wireless maar 30mb. up is dan wel 12. Wat kunnen ze doen om die 120 ook wireless te halen?
Al je apparatuur vervangen ?
Even zonder gekheid.

Is sterk afhankelijk van je apparatuur.
Maar echt 120 via draadloos gaat je volgens mij niet lukken

2250 WP Zuid PVoutput

• cgok
MdO82 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:51:
[...]

Al je apparatuur vervangen ?
Even zonder gekheid.

Is sterk afhankelijk van je apparatuur.
Maar echt 120 via draadloos gaat je volgens mij niet lukken
Ik ga binnenkort met een router proberen. modem (wireless uitzetten) naar router ( bekabeld) en die router wireless zenden. Misschien dat dit wat snelheid oplevert
cgok schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:54:
[...]

Ik ga binnenkort met een router proberen. modem (wireless uitzetten) naar router ( bekabeld) en die router wireless zenden. Misschien dat dit wat snelheid oplevert
Dan zou ik in ieder geval een AC router nemen.
Weet alleen niet of je apparatuur 5 GHz (al schijnen daar ook weer nadelen aan te zitten) aankan en heb je al gekeken hoe druk het bij je is met draadloze netwerken?

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 16-03-2015 19:57 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Masimo
Goeie wifi-AC router aanschaffen. Maar je moet natuurlijk ook AC-clients hebben.
Met de Ziggo apparatuur ga je het zeker niet halen. Onder voorbehoud, want ik weet niet wat de nieuwe Technicolor met Wifi-AC haalt.

Ik haal met een Netgear R7000 i.c.m. een Intel AC 7260 met gemak 200 Mbps (in dezelfde ruimte).
120 Mbps haal ik door vrijwel het hele huis op 5GHz. Paar kleine hoekjes "slechts" 100 Mbps.

[ Voor 14% gewijzigd door Masimo op 16-03-2015 19:59 ]

• cgok
MdO82 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:56:
[...]

Dan zou ik in ieder geval een AC router nemen.
Weet alleen niet of je apparatuur 5 GHz (al schijnen daar ook weer nadelen aan te zitten) aankan en heb je al gekeken hoe druk het bij je is met draadloze netwerken?
4X apparatuur maken nu wireless verbinding. geen download ofzo, dus geen heavy verkeer. hij schommelt tussen de 20 en 30 mb.
Ik ga op zoek naar een AC router

• Masimo
MdO82 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:56:
[...]
...(al schijnen daar ook weer nadelen aan te zitten) ...
Yep, 5GHz levert minder problemen op met naburige netwerken, maar het bereik van het netwerk is beduidend minder dan 2,4GHz. Dus wil je volledige dekking in je huis, moet je mogelijk met een tweede accesspoint gaan werken.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

XVI schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:56:
[...]

Signaalprobleem lijkt aannemelijk bij zulke waardes maar het gekke is dat tot wanneer het misgaat de waardes prima lijken (afgezien van de hoge FEC) en het na een herstart weer goed gaat.
Het zou ook kunnen dat er een las ligt te klapperen in de meterkast of buiten. Dat verklaart zulk gedrag heel goed.. Ziggo bellen en een monteur vragen is de beste oplossing.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Masimo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:13:
[...]

Yep, 5GHz levert minder problemen op met naburige netwerken, maar het bereik van het netwerk is beduidend minder dan 2,4GHz. Dus wil je volledige dekking in je huis, moet je mogelijk met een tweede accesspoint gaan werken.
Misschien moeten ze die CRDA-database dan eens een keer bijwerken. Die geeft aan dat je in NL maar max 100mW mag op de 5GHz band, moet 200 zijn (aldus Agentschap Telecom). Dat zou het slechte bereik mogelijk kunnen verklaren.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Masimo
Is een simpel natuurkundig verschijnsel. Hoe hoger de frequentie, des te minder doordringend door obstakels (muren, etc). En in de praktijksituatie in huis heb je daar altijd mee te maken.

Verder helpt het opschroeven van het vermogen vrijwel niks. Veel routers met alternatieve firmware hebben zo'n optie, maar werkt niet echt.

Standaard clients hebben te weinig zendvermogen om grote afstanden (of veel obstakels) te overbruggen. Ze ontvangen mogelijk wel het sterkere signaal, maar als ze antwoorden worden ze niet gehoord.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:34

elsinga

=8-)

Je hebt meer aan sectorantennes, die er voor zorgen dat je signaal alleen die kant op gaat waar je er ook gebruik van maakt. Bijkomend voordeel, je buren hebben minder last van je. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door elsinga op 16-03-2015 21:37 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Jahoor het is weer zover, ik haal 2 mbit ipv 200 en mn upload is gewoon normaal. Nog meer mensen last omgeving 1628?

• Mentalist
Timmert schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:48:
[...]

Daar is inmiddels ook een nieuwere (zwarte) versie van. Die geven de monteurs nu weg.
Ik ben altijd huiverig voor dat soort kabels. Nu is die kabel technisch vast prima, maar doordat de connector aan de buitenkant van plastic is en niet demonteerbaar kan je niet zien of de connector goed is afgeschermd.

In theorie is dat geen probleem, in de praktijk heb je een klos kabels in de schuur/meterkast/op zolder liggen en weet je niet meer welke er nu goed waren en wat de bouwmarktzooi was.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

W3ird_N3rd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:01:
[...]

Ik ben altijd huiverig voor dat soort kabels. Nu is die kabel technisch vast prima, maar doordat de connector aan de buitenkant van plastic is en niet demonteerbaar kan je niet zien of de connector goed is afgeschermd.

In theorie is dat geen probleem, in de praktijk heb je een klos kabels in de schuur/meterkast/op zolder liggen en weet je niet meer welke er nu goed waren en wat de bouwmarktzooi was.
Dat laatste is zeker waar, maar neem van mij aan dat deze kabel goed afgeschermd is. Bovendien is ie hufterproof, en dat kun je van een kabel met losse connectoren niet zeggen. Ik snap dus prima dat Ziggo liever deze kabels opstuurt dan prefab Hirschmann kabels bijvoorbeeld.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-12 16:58
Ik heb een Gamma satteliet kabel van 15m, zo eentje waar je zelf de kabel moet strippen en haakse connectoren op moet monteren. geen centje pijn ook niet na de UPC conversie van vandaag. Ik moet wel zeggen dat het een dikke knoepert vanneen kabel is, maar ik heb goed sterk signaal.

[ Voor 48% gewijzigd door Jovas op 16-03-2015 22:11 ]

• Masimo
Die RLA++ kabels zijn zeker goed. Alleen jammer dat ze niet in wit te krijgen zijn of met haakse connectoren.
Mijn buurman had er eentje van Ziggo gekregen en ik was aangenaam verrast over de kwaliteit. Daarnaast zijn ze ook nog vrij dun.

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 16-03-2015 22:09 ]

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 11:06

Meneer iCy

swarma

Masimo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:13:
[...]

Ik heb een ziggo monteur aan huis gehad maandag en heb van hem de laatste type modem gekregen, een ubee. Deze kunnen 2,4 en 5 tegelijkertijd uitzenden en heeft wat cpu verbeteringen.

Haal hier ongeveer 110-120mbit mee als ik bestandje van mijn server naar mijn laptop ga kopïeeren via het netwerk.

Mijn issue wat betreft mindere verbinding opgelost. Blijkbaar had ik het kastje in de muur niet vervangen en de omhulsels wel waardoor de connectie met de "data/tv splitter" niet optimaal was.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Pagina: 1 ... 129 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]