Fusie Ziggo en UPC: gevolgen voor de consument

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21
Omdat de informatie all over the place lijkt te zijn verspreid over diverse forumtopics, nieuwsberichten, diverse al niet dan onvindbare pagina's op de website van Ziggo en UPC en social media wil ik proberen hier een opsomming te maken van wat er allemaal gaat veranderen. Aanvullingen zijn welkom.

Huishoudelijke mededeling: je kan op dit moment zonder opzegtermijn opzeggen.
Niet iedereen is blij met de wijzigingen. In verband met de aanstaande prijsverhoging kan je nog tot 1 maart je abonnement zonder opzegtermijn opzeggen of aanpassen (b.v. van alles-in-1 naar TV+internet of alleen TV). Tot 1 april kan je in verband met de zenderwijzingen kosteloos opzeggen. Jaarcontracten vervallen daarbij dus. Wil je dit online doen, volg dan mijn stappenplan.

Let op! Nieuwe actievoorwaarden vanaf 2 maart! De digitale ontvanger mag je "gratis gebruiken" en zal dus NIET meer je eigendom worden.

Ik zal proberen waar van toepassing naar het "klassieke" Ziggo te refereren als "oud-Ziggo" om verwarring met het "nieuwe" Ziggo te voorkomen.

Positief

TV voor oud-Ziggo klanten
• UPC DKTV basispakket is zonder smartcard te bekijken, alleen NPO 1/2/3 in HD, commerciëlen in SD. Zenders als Fox, 24Kitchen of Nostalgienet vallen hier niet onder. bron
• Meer HD-zenders bron
• Alle regionale publieke omroepen (bij oud-Ziggo alleen de omroepen van aangrenzende provincies)
TV voor UPC klanten
• Programma Gemist (UitzendingGemist, RTL, SBS) is voor UPC digitaal "starter" abonnees vanaf april 7 dagen terug te kijken en SBS komt erbij. bron
• Als van een zender in je pakket ook een HD-variant beschikbaar is dan krijg je die bij Ziggo altijd zonder meerprijs. Dit is voor UPC-klanten voortaan ook het geval, je hebt geen apart of duurder pakket meer nodig voor HD. bron
Internet/telefonie
• Voor "geharmoniseerde" Ziggo klanten met alles-in-1 plus gaat de snelheid van 90mbit naar 120mbit. Alles-in-1 extra van 180 naar 200. Voor alles-in-1 basis en TV+internet klanten op dit moment geen verandering. bron
Ziggo en UPC gaan hotspot-netwerken delen
Overig
• Nog niets bekend.

Neutraal/negatief

(afhankelijk van je interpretatie)
TV voor oud-Ziggo klanten
• Vanaf april worden er geen nieuwe Irdeto smartcards meer op de markt gebracht. Oude voorraad kan nog wel verkocht worden en zal Ziggo dan ook nog activeren. bron
• Nieuwe klanten voor digitale TV (ook als die al analoog hadden) krijgen dan ook een mediabox/horizon/CI+ die gehuurd moet worden. bron
• Gevolg: een decoder kopen voor een pakket hoger dan DKTV basis zal binnenkort niet meer mogelijk zijn, alleen huren.
• Wat betreft techniek/zenderindeling gaan de Ziggo headends verdwijnen en worden vervangen door de techniek van UPC. Dit heeft onder meer gevolgen voor het zenderaanbod, EPG en beeldkwaliteit.
• Er waren een aantal on-demand films en series inbegrepen bij TV standaard (15 films+18 serieseizoenen) en TV plus (42 films+23 serieseizoenen). Deze komen te vervallen. bron
• TV-plus krijgt voortaan ook alle zenders die nu in TV-extra zitten. bron
• Overige zenderwijzigingen bron
• EPG geeft voortaan minder informatie en gaat minder ver vooruit. bron
• Zenders moeten voortaan met een andere instelling worden gezocht. bron
• Omdat Ziggo iets behoudender was met het inzetten van frequenties die gevoeling zijn voor interferentie (door die frequenties niet te gebruiken of alleen met het minder storingsgevoelige 64QAM) is het aantal meldingen van storingen in digitale televisie toegenomen bij oud-Ziggo klanten die zijn overgezet op het UPC-netwerk. bron
TV voor UPC klanten
• Programma Gemist (UitzendingGemist, RTL, SBS) gaat voor UPC "royaal" abonnees vanaf april terug naar 7 dagen. bron
• Zenderwijzigingen bron
Internet/telefonie
• Nog niets bekend.
Overig
• UPC klanten krijgen vanaf april een factuur met een Ziggo logo erop. bron
• Voorwaarden: sinds media december 2014 zijn er nieuwe voorwaarden voor acties met TV+internet en alles-in-1. De regel dat ontvangers/recorders na 2 jaar eigendom worden staat hier niet meer in. Er staat alleen: "Voor de huur van de Interactieve HD recorder bij TV+Internet Z1 brengen wij eenmalig een bedrag
van €49 in rekening.". (hetzelfde voor Ai1 basis) Of een ontvanger/recorder bij hogere pakketten koop of huur is zal afhangen van wat er precies in het contract staat.
• Nieuwe tarieven Ziggo bron
• Nieuwe tarieven UPC bron

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 19-03-2015 16:15 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vraag me af wat er tzt met de gebruikers gaat gebeuren die nu nog een eigen decoder hebben. Ik heb drie Humax decoders in huis, en daar ik wil toch écht niet van af. Het zou me niet verbazen als men dit beetje bij beetje gaat "stimuleren".

En dan? Een Horizon in de woonkamer, maar op andere TV's waar je HD wilt en opnemen? Wat is de huidige UPC-oplossing op dat gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Is de beeldkwaliteit bij UPC lager dan nu bij Ziggo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
iemand die weet wat voor wijzigingen upc zakelijk allemaal te verduren krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
De mensen die nu TV Plus krijgen, betalen daar toch iets van €6,95 voor, terwijl Extra abonnementen voor €13,95 worden verkocht. De mensen die nu TV Plus hebben, krijgen gratis alle zenders van TV Extra. Wat gebeurt er dan met de prijs van TV Extra? Dat zou wel raar zijn, je betaalt immers op dit moment veel meer voor TV Extra, terwijl abonnees met TV Plus niet meer gaan betalen voor de Extra zenders.

Ondertussen verdwijnt een 'klein' aantal On Demand films en series? Daarmee bedoelen ze dus 'alle', het gehele aanbod? En de prijs wordt hier niet naar beneden op aangepast, maar wordt per 1 april maart alleen maar duurder? Lekker bezig. Consument heeft weer geen poot om op te staan, behalve te vertrekken en traag ADSL te nemen in gebieden waar geen glasvezel ligt. Lekker zo'n monopoliepositie.

Edit: Zal Humax blij van worden. Die mogen hun tent wel sluiten in Nederland, die verkopen natuurlijk per april gewoon niets meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Royeboi op 17-02-2015 13:21 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Exorcist schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:05:
Ik vraag me af wat er tzt met de gebruikers gaat gebeuren die nu nog een eigen decoder hebben. Ik heb drie Humax decoders in huis, en daar ik wil toch écht niet van af. Het zou me niet verbazen als men dit beetje bij beetje gaat "stimuleren".
Het is nog niet bekend. Ik schat in dat interactief als eerste zal verdwijnen. Het onderhouden van 2 interactieve systemen is een stuk complexer dan het onderhouden van nagravision+irdeto codering voor de reguliere zenders.
En dan? Een Horizon in de woonkamer, maar op andere TV's waar je HD wilt en opnemen? Wat is de huidige UPC-oplossing op dat gebied?
Je kan een extra mediabox (€5,50/maand) of horizon (€13/maand) huren. (maximaal 1 horizon per huishouden) Meer dan 2 boxen totaal in huis kan niet. Voor de rest van je televisies moet je het doen met analoog/DKTV basis.
Anoniem: 26235 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:09:
Is de beeldkwaliteit bij UPC lager dan nu bij Ziggo dan?
De bitrate van een aantal zenders ligt bij UPC lager (bitrate zegt niet alles maar is wel een indicatie), een aantal mensen die zijn omgezet naar het UPC-netwerk geven ook subjectief aan de beeldkwaliteit slechter te beoordelen.
Piet91 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:07:
[...]

TV Extra vervalt dus?

Wij hebben momenteel TV Extra; hoe gaat dat per 1 april verlopen dan?
Blijven we daarvoor extra betalen (die €4 p/maand extra) of gaat ons maandprijs automatisch €4 omlaag?
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Ik zou het ook wel willen weten.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 17-02-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:00
TV Plus gaat verdwijnen en mensen kunnen opzeggen of voor 13,95 naar TV extra gaan. Ik heb dit vernomen van de Ziggo chat! Aangezien ik net TV extra heb afgesloten en las dat TV plus het zelfde zenderaanbod gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Daar ben je dus als ziggo klant mooi klaar mee, het is dus een kwestie van tijd( binnen 2 jaar) en de humax / cisco decoders/recorders worden uitgefaseerd en wordt je gedwongen te gaan werken met huurapparatuur.... die je continu probeert naar on demand shit te dwingen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad. Ik wil niet huren, ik wil iets bezitten. Je betaalt sowieso vrijwel altijd meer, en doorverkopen gaat hem ook niet worden. Ik word er echt niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
menalert schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:15:
TV Plus gaat verdwijnen en mensen kunnen opzeggen of voor 13,95 naar TV extra gaan. Ik heb dit vernomen van de Ziggo chat! Aangezien ik net TV extra heb afgesloten en las dat TV plus het zelfde zenderaanbod gaat krijgen.
Dat doe nou niet! Nu is het lijstje voordelen nòg korter. :')
Royeboi schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:12:
Ondertussen verdwijnt een 'klein' aantal On Demand films en series? Daarmee bedoelen ze dus 'alle', het gehele aanbod?
Nee hoor, je kan iedere film nog gewoon bestellen voor geld, ze zitten alleen niet meer in je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:28

Ypho

Allround Nerd

Ziggo bevestigde eerder tegen Totaal TV dat de huidige abonnementen inclusief het gebruik van eigen hardware ook na april onverminderd voor bestaande klanten van toepassing blijven. Ook kunnen na april gekochte losse Ziggo-smartcards nog bij het kabelbedrijf geactiveerd worden
Hoe zit dit dan over bijvoorbeeld 3 jaar? Ik wil geen kastjes huren, ga weg. Ik heb nu twee CI+ modules die werken, die wil ik houden. En het liefst dan nog een derde erbij (voor april kopen dus?) voor op de kinderkamer over een paar jaar. Maar komt er ooit een moment dat de huidige CI+ modules niet meer worden ondersteund?

@glasvezelboeren, schiet eens op met glasvezel in Den Helder ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ypho op 17-02-2015 13:23 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Is het nu niet een voordeel dat je bij een verhuizing naar een UPC gebied gewoon je Ziggo CI+ modules kan blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:21:

[...]

Nee hoor, je kan iedere film nog gewoon bestellen voor geld, ze zitten alleen niet meer in je abonnement.
Kortom, het verdwijnt dus ;). Het zat eerst in je abbo, en nu moet je daar opeens voor gaan betalen. Prijs blijft hetzelfde. Ik neem het Ziggo niet kwalijk, het is een super slimme zet. Het On-Demand aanbod kostte Ziggo een kluit vol met geld, en waarschijnlijk stappen zeer weinig mensen over naar een andere aanbieder. Al was het om de doodeenvoudige reden dat de drie decoders die ik heb staan, je niet meer aan de straatstenen kwijt raakt omdat niemand zo'n ding meer nodig heeft straks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 07:52

Wailing_Banshee

You're Next

Royeboi schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:24:
[...]

Kortom, het verdwijnt dus ;). Het zat eerst in je abbo, en nu moet je daar opeens voor gaan betalen. Prijs blijft hetzelfde. Ik neem het Ziggo niet kwalijk, het is een super slimme zet. Het On-Demand aanbod kostte Ziggo een kluit vol met geld, en waarschijnlijk stappen zeer weinig mensen over naar een andere aanbieder. Al was het om de doodeenvoudige reden dat de drie decoders die ik heb staan, je niet meer aan de straatstenen kwijt raakt omdat niemand zo'n ding meer nodig heeft straks. 8)7
Al was het om de doodeenvoudige reden dat het gros van de mensen geen keuze heeft.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:28

Ypho

Allround Nerd

Wat ik nog het ergste vind, is dat het lijstje met "negatieve" punten een stuk langer is dan de "positieve" punten, terwijl het AIO pakket steeds duurder wordt. In een jaar tijd ben ik van 44 euro p/m naar 55 euro p/m gestegen.

En dan krijg ik straks sowieso al minder EPG info (was mijn primaire TV gids) en wellicht ook meer storingen. Erg jammer dit :(

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 22:58

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Mooi hé, marktwerking......

Jarenlang tevreden Ziggo klant geweest, maar sinds de omzetting naar UPC regelmatig zichtbare storing, wegvallend geluid, blokkerig beeld, etc. En wat zegt Ziggo: je mag gewoon vertrekken als klant hoor, geen probleem.

Echt fantastisch. En daar zit ik dan met m'n Humax 5400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ypho schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:23:
[...]

Hoe zit dit dan over bijvoorbeeld 3 jaar? Ik wil geen kastjes huren, ga weg. Ik heb nu twee CI+ modules die werken, die wil ik houden. En het liefst dan nog een derde erbij (voor april kopen dus?) voor op de kinderkamer over een paar jaar. Maar komt er ooit een moment dat de huidige CI+ modules niet meer worden ondersteund?

@glasvezelboeren, schiet eens op met glasvezel in Den Helder ;)
Alsof je van Glas zo blij wordt... Daar proberen ze je voor elke tv een extra ontvanger aan te smeren. Waar je nu met je coax kabel gewoon gratis de basis kan gebruiken.
Nee, ik blijf nog wel ff bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:12:
Je kan een extra mediabox (€5,50/maand) of horizon (€13/maand) huren. Meer dan 2 boxen in huis kan niet. Voor de rest van je televisies moet je het doen met analoog/DKTV basis.
Wat is dat nou voor kolder? 8)7
Ok.
menalert schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:15:
Maar waarom zeggen ze dan dat je als klant van TV Plus straks alle zenders van TV Extra kan krijgen terwijl TV Plus dus verdwijnt?

Ziggo was als beste provider gekozen bij de Tweakersawards, maar ik denk dat ze komend jaar flink zullen zakken :X ...

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 17-02-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firephoenix
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10-2024
KillerAce_NL schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:32:
[...]

Alsof je van Glas zo blij wordt... Daar proberen ze je voor elke tv een extra ontvanger aan te smeren. Waar je nu met je coax kabel gewoon gratis de basis kan gebruiken.
Nee, ik blijf nog wel ff bij UPC.
Plus minder HD zenders plus langzamer internet (minder Mbitjes voor je geld) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:51
[...]

UPC heeft toch ook gewoon OnDemand aanbod (5000 films en series en OnDemand van de diverse tv zenders) in de tv pakketten zitten. Er zal vast een aantal films wel in het Ziggo aanbod zitten en niet in UPC. Daarnaast krijg je bij een pakket ook nog MyPrime (vanaf het Powerpakket), ik weet natuurlijk niet hoe dit zit met de overgang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
MyPrime krijg je alleen bij een Horizon TV abonnement voor zover ik begrijp. Tenzij ze de Humax geschikt gaan maken voor het MyPrime platform, verdwijnt het 'gratis' TV Extra On Demand gedeelte voor Ziggo klanten dus gewoon compleet.

Bron: https://www.upc.nl/televisie/myprime/

[ Voor 10% gewijzigd door Royeboi op 17-02-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:51
Royeboi schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:40:
MyPrime krijg je alleen bij een Horizon TV abonnement voor zover ik begrijp. Tenzij ze de Humax geschikt gaan maken voor het MyPrime platform, verdwijnt het 'gratis' On Demand gedeelte voor Ziggo klanten dus gewoon compleet.

Bron: https://www.upc.nl/televisie/myprime/
OnDemand en MyPrime zijn twee verschillende diensten. OnDemand zit in alle interactieve televisie abonnementen, ook zonder Horizon TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ik bedoel de TV Extra On Demand dienst, waarbij je tientallen series en films 'gratis' kon bekijken als onderdeel van het TV pakket dat je afnam bij Ziggo. Iets soortgelijks is dan MyPrime lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 06-04 12:31
Positief voor huidige Ziggo-abonnees: meer HD-zenders, de zenders zijn logischer gerangschikt (BBC zit bv. op 61/62 ipv. 601/602), alle regionale omroepen zijn te bekijken met het standaardpakket.

Zenders nieuw in HD:

Nickelodeon (TV Standaard)
MTV (TV Standaard)
13TH Street (TV Standaard)
24Kitchen (TV Standaard)
ARD (TV Standaard)
ZDF (TV Standaard)
Syfy (TV Extra)
E! Entertainment (TV Extra)
Fashion TV HD (TV Extra)
MyZen HD (TV Extra)
Travel Channel (TV Extra)

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ArChie heeft een mooi overzichtje beschikbaar gesteld waarin o.a. het verschil in bitrates te zien valt.

ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Frappant:

[14:12:18] Ziggo medewerker: Ik heb het voor u nagevraagd. Dit is een productwijziging en daarom zullen er een aantal wijzigingen plaatsvinden. Echter betalen de televisie extra klanten wel de 13,95 en de televisie plus abonnees 9,95 per maand.
[14:13:33] Roy: Dus ik kan beter nu over gaan naar TV Plus?
[14:14:14] Ziggo medewerker: Dat is eigenlijk wel het beste.

[ Voor 2% gewijzigd door Royeboi op 17-02-2015 14:26 . Reden: voornaam medewerker verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Xepos schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:23:
Is het nu niet een voordeel dat je bij een verhuizing naar een UPC gebied gewoon je Ziggo CI+ modules kan blijven gebruiken?
Of dat überhaupt zou kunnen is een goede vraag. UPC en Ziggo zijn op papier nog niet helemaal hetzelfde, dus de vraag is òf je op dit moment een oud-Ziggo abonnement zonder opzeggen kan verhuizen naar een adres in UPC-gebied. Ik denk persoonlijk dat het niet gaat lukken, ik geloof namelijk niet dat de klantendatabase van beide bedrijven al is samengevoegd. Bovendien zal er in de database voor zowel nieuwe Ziggo-klanten (over een paar maanden) als klanten in UPC-gebied gewoon geen veld aanwezig zijn voor Irdeto-smartcardnummers.

Als dat niet kan (ofwel je moet Ziggo opzeggen en UPC aanvragen), dan gaan al je oude smartcards op zwart. Als dat wèl kan (verhuizen zonder opzeggen) zou het in theorie kunnen, want ik meen dat UPC gebied ook Irdeto codering op het kabelsignaal erbij krijgt of al heeft.

Echter, gegeven het feit dat je straks geen nieuwe Irdeto smartcard meer kan kopen (en op den duur waarschijnlijk ook niet meer kan activeren) zal dit nooit een permanente oplossing worden.

Je oud-Ziggo CI+ module zal niet werken met het systeem van UPC (en nieuw-Ziggo). UPC gebruikt afaik een soft CA (=geen smartcard) gebaseerd op Nagravision, oud-Ziggo gebruikt Irdeto mèt smartcard.
[...]

Kortom, het verdwijnt dus ;). Het zat eerst in je abbo, en nu moet je daar opeens voor gaan betalen. Prijs blijft hetzelfde. Ik neem het Ziggo niet kwalijk, het is een super slimme zet. Het On-Demand aanbod kostte Ziggo een kluit vol met geld, en waarschijnlijk stappen zeer weinig mensen over naar een andere aanbieder.
Klopt. Ik zou verwachten dat een aanbod vergelijkbaar met UPC Myprime dan ook wel beschikbaar moet komen bij Ziggo. Aan de andere kant, misschien ook wel niet: voor Myprime heb je een huurtuner nodig. Als je dus een ondemand aanbod wil moet je mogelijk straks aan de mediabox/horizon. Maar dit is speculatie.
Ypho schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:27:
Wat ik nog het ergste vind, is dat het lijstje met "negatieve" punten een stuk langer is dan de "positieve" punten, terwijl het AIO pakket steeds duurder wordt. In een jaar tijd ben ik van 44 euro p/m naar 55 euro p/m gestegen.

En dan krijg ik straks sowieso al minder EPG info (was mijn primaire TV gids) en wellicht ook meer storingen. Erg jammer dit :(
Lijstje is nu gelukkig iets langer, met dank aan Azrael. :)

Overigens is die lange lijst zowel de negatieve als neutrale punten. Dat wijzigen van de zenderzoek frequentie is nu niet echt negatief te noemen. Maar bijvoorbeeld wijzigingen in het zenderpakket zijn op verschillende manieren uit te leggen (you win some, you lose some), dus ik gooi neutraal en negatief op 1 hoop. Een enkeling zal sommige van die punten zelfs positief uit kunnen leggen.
jswinkels schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:43:
[...]

OnDemand en MyPrime zijn twee verschillende diensten. OnDemand zit in alle interactieve televisie abonnementen, ook zonder Horizon TV.
Wil dit zeggen dat MyPrime ook niet beschikbaar is op een UPC mediabox? (mediabox != horizon)
Azrael schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:07:
Positief voor huidige Ziggo-abonnees: meer HD-zenders, de zenders zijn logischer gerangschikt (BBC zit bv. op 61/62 ipv. 601/602), alle regionale omroepen zijn te bekijken met het standaardpakket.
Toegevoegd! Ik had dit eerst niet als apart punt omdat er zowel zenders bijkomen als verdwijnen, maar dat er toch aanzienlijk meer HD bij is gekomen mag wel als apart pluspunt genoemd worden.

13th street staat in zekere zin dan weer wel op de tocht omdat UPC de onderhandelingen hierover niet rondkreeg. Ziggo heeft er nog een lopend contract voor, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat dat verlengd zal worden nu de zender bij UPC al gaat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:18:
13th street staat in zekere zin dan weer wel op de tocht omdat UPC de onderhandelingen hierover niet rondkreeg. Ziggo heeft er nog een lopend contract voor, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat dat verlengd zal worden nu de zender bij UPC al gaat verdwijnen.
Dat klopt niet, voor Ziggo-oud loopt dat contract gewoon door, voor UPC wordt er nog over onderhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Royeboi schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:14:
Frappant:

[14:12:18] Ziggo medewerker: Ik heb het voor u nagevraagd. Dit is een productwijziging en daarom zullen er een aantal wijzigingen plaatsvinden. Echter betalen de televisie extra klanten wel de 13,95 en de televisie plus abonnees 9,95 per maand.
[14:13:33] Roy: Dus ik kan beter nu over gaan naar TV Plus?
[14:14:14] Mitchel: Dat is eigenlijk wel het beste.
Het is in mijn ogen in ieder geval duidelijk dat de afdeling communicatie van Ziggo naar huis is gestuurd en vervangen door UPC. Dit vond ik ook mooi:
Wilt u een breder aanbod tv-zenders?
Bij een abonnement op Interactieve Digitale TV Royaal HD heeft u bovendien kosteloos toegang tot meer dan 1.000 extra programma’s en series.
Bij een abonnement op Interactieve Digitale TV Royaal HD heeft u bovendien kosteloos toegang tot meer dan 3.000 extra programma’s en series van uw zenders.
In dit topic kwam echter ook al het getal 5000 voorbij, maar waar dat dan vandaan komt weet ik niet. Ook spreken verschillende helpdesk-medewerkers van Ziggo elkaar nu tegen wat betreft TV-Plus. De linkerhand lijkt niet te weten waar de rechter mee bezig is.

Ach, een schizofreen is nooit alleen. :P
Azrael schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:19:
[...]

Dat klopt niet, voor Ziggo-oud loopt dat contract gewoon door, voor UPC wordt er nog over onderhandeld.
Het Ziggo-oud contract zal ook een datum bevatten waarop het afloopt lijkt me en het lijkt me stug dat UPC dat dan zou verlengen, tenzij ze het weer in het hele gebied gaan aanbieden.

De communicatie vanuit UPC op dit moment is dat de zender gaat verdwijnen. Ik wil best geloven dat ze er nog over onderhandelen, maar naar buiten toe is het op dit moment gewoon zo dat de zender weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:27:

Het Ziggo-oud contract zal ook een datum bevatten waarop het afloopt lijkt me en het lijkt me stug dat UPC dat dan zou verlengen, tenzij ze het weer in het hele gebied gaan aanbieden.

De communicatie vanuit UPC op dit moment is dat de zender gaat verdwijnen. Ik wil best geloven dat ze er nog over onderhandelen, maar naar buiten toe is het op dit moment gewoon zo dat de zender weggaat.
Dat zou best kunnen, maar voor Ziggo-abonnees blijft die zender gewoon, zonder einddatum. Dat valt dus niet onder het evt. verdwijnen van de zender voor UPC-abonnees.
Wil uiteraard niet zeggen dat ie nooit verdwijnt, maar op de korte termijn niet in ieder geval. Bron: http://www.totaaltv.nl/ni...-e-blijven-bij-ziggo.html

En de bron voor het feit dat er voor UPC nog onderhandeld wordt: http://www.totaaltv.nl/nieuws/19019/...g-met-upc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Azrael schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:31:
[...]

Dat zou best kunnen, maar voor Ziggo-abonnees blijft die zender gewoon, zonder einddatum. Dat valt dus niet onder het evt. verdwijnen van de zender voor UPC-abonnees.
Wil uiteraard niet zeggen dat ie nooit verdwijnt, maar op de korte termijn niet in ieder geval. Bron: http://www.totaaltv.nl/ni...-e-blijven-bij-ziggo.html
Klopt. Ik zei ook alleen dat het "op de tocht" staat voor Ziggo. Wij weten niet hoe lang het contract van Ziggo precies geldig is. En inderdaad evenmin of UPC uiteindelijk alsnog een contract weet af te sluiten.
En de bron voor het feit dat er voor UPC nog onderhandeld wordt: http://www.totaaltv.nl/nieuws/19019/...g-met-upc.html
Ben ik van op de hoogte, maar de communicatie richting klanten dat de zender gaat verdwijnen is al gedaan en vooralsnog niet ingetrokken.

Mijn punt is dat als de zender bij UPC verdwijnt (wat volgens de communicatie op dit moment dus wel de intentie is) en het contract bij Ziggo loopt af (we weten uiteraard niet wanneer), dan is het logische gevolg dat nieuw-Ziggo dat contract niet zal verlengen, om zo het zenderpakket van UPC/Ziggo weer verder gelijk te kunnen trekken.

Het staat wat dat betreft dan ook alleen "op de tocht". Wil niet zeggen dat het gaat verdwijnen, zeker niet op korte termijn, maar we moeten wel rekening houden met de mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:13
Ik zit me ook af te vragen wat er met de Interactieve Ci+ module gaat gebeuren?
Ik maak er toch wel regelmatig gebruik van. Ding heb ik gekregen omdat ik weer een jaar heb verlengd.
Maar als dat ding nutteloos word, kap ik er helemaal mee.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:23
Laten we nu niet gaan speculeren en ons op feiten (met bronvermelding) focussen. Mensen die roepen dat bepaalde aparatuur over X jaar niet meer werkt, dat staat nergens. Wacht eerst eens rustig af ipv meteen in de stress te schieren.

Net als hierboven met de CI+ module, die levert UPC ook en blijft het gewoon doen. Alleen je hebt kans dat het interactieve gedeelte het in de toekomst niet meer doet, maar dat staat nog helemaal niet vast! En waar ga je dan heen? Interactieve televisie via KPN? Dan moet je ook alsnog een kastje aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:55:
Ik zit me ook af te vragen wat er met de Interactieve Ci+ module gaat gebeuren?
Ik maak er toch wel regelmatig gebruik van. Ding heb ik gekregen omdat ik weer een jaar heb verlengd.
Maar als dat ding nutteloos word, kap ik er helemaal mee.
Zit zelf te twijfelen of ik er nog snel 1 moet bestellen, aangezien mijn Cisco tuner al 1 harde schijf versleten heeft, verwacht ik dat die ook binnenkort de geest geeft.

En ZiggoWebcare blijft op Twitter ook angstvallig stil. Als ik inderdaad straks moet gaan huren, dan ga ik wel wat actiever achter glasvezel in Delft aan en tot die tijd dan maar VDSL van XS4all. Liever een lagere internetsnelheid dan huren voor meer tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:11

icecreamfarmer

en het is

Goed topic.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
hmm, zie nu pas dat ik de History en Cartoon Network zenders ga missen per 1 april...
Zit nu bij UPC op zich prima, kijk al wel een tijdje of ik zal overstappen naar glasvezel, maar juist die extra decoders maken de overstap erg prijzig.
Nu wordt er boven nog gewoon naar analoge tv gekeken :p

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:13
jongetje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:27:
Laten we nu niet gaan speculeren en ons op feiten (met bronvermelding) focussen. Mensen die roepen dat bepaalde aparatuur over X jaar niet meer werkt, dat staat nergens. Wacht eerst eens rustig af ipv meteen in de stress te schieren.

Net als hierboven met de CI+ module, die levert UPC ook en blijft het gewoon doen. Alleen je hebt kans dat het interactieve gedeelte het in de toekomst niet meer doet, maar dat staat nog helemaal niet vast! En waar ga je dan heen? Interactieve televisie via KPN? Dan moet je ook alsnog een kastje aansluiten.
Het is geen gewone CI+ module, het is de interactieve module van Ziggo.
Tevens is het een vraag en geen vaststaand feit wat ik vermeld.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Het feit dat de verkoop van Irdeto smartcards gaat stoppen is natuurlijk wel een glasheldere indicatie dat nieuw-Ziggo op termijn geheel van Irdeto afwil. Maar de vraag blijft hoe lang ze het dan nog zullen ondersteunen.
Net als hierboven met de CI+ module, die levert UPC ook en blijft het gewoon doen.
Nee, die levert UPC helemaal niet:
Met de CI+ Module kunt u geen gebruikmaken van interactieve tv-diensten, zoals UPC On Demand en TV Gemist.
Geen interactieve module dus.
Alleen je hebt kans dat het interactieve gedeelte het in de toekomst niet meer doet, maar dat staat nog helemaal niet vast!
Er is geen officiële mededeling van, maar je kan natuurlijk op je klompen wel aanvoelen dat nieuw-Ziggo het interactieve platform van oud-Ziggo niet tot in lengte van dagen zal blijven ondersteunen nu dat oude platform effectief in een sterfhuisconstructie zit.
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:53:
[...]

Het is geen gewone CI+ module, het is de interactieve module van Ziggo.
Tevens is het een vraag en geen vaststaand feit wat ik vermeld.
Voor dit moment blijft ie gewoon werken. Wat dat betreft zit je in hetzelfde schuitje als iemand met bijvoorbeeld een interactieve Humax decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:12:
[...]

Het is nog niet bekend. Ik schat in dat interactief als eerste zal verdwijnen. Het onderhouden van 2 interactieve systemen is een stuk complexer dan het onderhouden van nagravision+irdeto codering voor de reguliere zenders.

[...]

Je kan een extra mediabox (€5,50/maand) of horizon (€13/maand) huren. Meer dan 2 boxen in huis kan niet. Voor de rest van je televisies moet je het doen met analoog/DKTV basis.

[...]

De bitrate van een aantal zenders ligt bij UPC lager (bitrate zegt niet alles maar is wel een indicatie), een aantal mensen die zijn omgezet naar het UPC-netwerk geven ook subjectief aan de beeldkwaliteit slechter te beoordelen.

[...]

Dat is toch gewoon achterlijk. Een beetje huishouden met 2 kinderen heeft 3 tv's. Heeft het zin om een aantal smartcards te kopen en te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
icecreamfarmer schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:26:
[...]

Dat is toch gewoon achterlijk. Een beetje huishouden met 2 kinderen heeft 3 tv's.
Je kan de kinderen natuurlijk op analoog/DKTV-basis zetten. (zullen ze niet altijd leuk vinden though)

Overigens een correctie: je kan maar één horizon hebben en dan daarnaast eventueel nog een mediabox of CI+ module. Twee horizons is niet mogelijk. Twee mediaboxen/modules wel, maar dan dus geen horizon.
Heeft het zin om een aantal smartcards te kopen en te activeren?
Dat kan je uiteraard nu nog doen. Niemand weet alleen hoe lang nieuw-Ziggo nog ondersteuning zal bieden voor Irdeto. Misschien maar een jaar, misschien wel 10.

Als ik nieuw-Ziggo was en de intenties van Liberty Global had, dan zou ik Irdeto nog 6-12 maanden ondersteunen en binnen 3-6 maanden een aanbod sturen naar alle oud-Ziggo abonnees om gratis gedurende 1 jaar een mediabox of CI+ module te huren of een horizon tegen gereduceerd tarief en een tweede mediabox/module ook tegen gereduceerd tarief. Na dat jaar zou dan de gewone prijs ingaan.

Maar dat is alleen maar wat ik denk. Ik kan ernaast zitten en misschien zitten we hier over 10 jaar nog steeds met Irdeto te kijken. Je weet het niet zeker. Maar dit is wel de reden dat ik geen extra smartcards ga kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2015 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:37:
[...]

Je kan de kinderen natuurlijk op analoog/DKTV-basis zetten. (zullen ze niet altijd leuk vinden though)

Overigens een correctie: je kan maar één horizon hebben en dan daarnaast eventueel nog een mediabox of CI+ module. Twee horizons is niet mogelijk. Twee mediaboxen/modules wel, maar dan dus geen horizon.

[...]

Dat kan je uiteraard nu nog doen. Niemand weet alleen hoe lang nieuw-Ziggo nog ondersteuning zal bieden voor Irdeto. Misschien maar een jaar, misschien wel 10.

Als ik nieuw-Ziggo was en de intenties van Liberty Global had, dan zou ik Irdeto nog 6-12 maanden ondersteunen en binnen 3-6 maanden een aanbod sturen naar alle oud-Ziggo abonnees om gratis gedurende 1 jaar een mediabox of CI+ module te huren, een horizon tegen gereduceerd tarief en een tweede mediabox/module ook tegen gereduceerd tarief. Na dat jaar zou dan de gewone prijs ingaan.

Maar dat is alleen maar wat ik denk. Ik kan ernaast zitten en dan zitten we hier over 10 jaar nog steeds met Irdeto te kijken. Je weet het niet zeker. Maar dit is wel de reden dat ik geen extra smartcards ga kopen.
Ik ga uit van minstens 24 maanden gezien de bruikleenperiode van de decoders. Ik blijf echter een max van 2 erg laag vinden. Is dat spul te kraken/omzeilen met buitenlandse ci+ modules zoals alphacrypt in de begin dagen.

En een ci+ module huren is natuurlijk belachelijk, die krengen kosten bijna niets. Verder krijg ik op de hele site daar trouwens geen enkele prijs voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
icecreamfarmer schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:50:
[...]

Ik ga uit van minstens 24 maanden gezien de bruikleenperiode van de decoders. Ik blijf echter een max van 2 erg laag vinden.
Nu je het zegt, daar zitten juist mogelijkheden. Als de decoder (recorders betreft dit normaal) daadwerkelijk in bruikleen zijn dan zou nieuw-Ziggo ze terug kunnen vragen en omwisselen voor een mediabox/horizon.

Ik weet niet hoe dat qua contracten zit, afaik heeft Ziggo nog nooit een bruikleen decoder teruggevraagd, ook niet bij het voortijdig beëindigen van een abonnement. Er is wel gezegd dat de bruikleen decoder na 2 jaar eigendom van de klant zou worden. Maar ik denk dat nieuw-Ziggo ook weinig in de weg staat om de decoder per direct eigendom van de klant te laten worden en Irdeto kort daarop uit te faseren.

Nogmaals, ik weet het niet, maar ik denk dat de bruikleenperiode in deze geen garanties geeft. Die bruikleen was meer een stok achter de deur om te voorkomen dat klanten een dure recorder zouden nemen voor een actieprijs, op Marktplaats zetten en direct daarna het abonnement beëindigen.
Is dat spul te kraken/omzeilen met buitenlandse ci+ modules zoals alphacrypt in de begin dagen.
Nagravision is niet gekraakt. UPC gebruikt afaik geen smartcards meer (soft CA) dus je kaart even ergens anders insteken gaat dan überhaupt niet. Alles is in principe natuurlijk te kraken, maar om dit te kraken ga je specialistische apparatuur nodig hebben.
En een ci+ module huren is natuurlijk belachelijk, die krengen kosten bijna niets. Verder krijg ik op de hele site daar trouwens geen enkele prijs voor gevonden.
De CI+ module en mediabox zijn uitwisselbaar, zelfde tarief.

Een extra CI+ module (als je dus al een mediabox/horizon hebt) zal €2/maand goedkoper worden per april. Die zou dan dus 5,50-2=€3,50/maand worden, maar dat komt wel bovenop de huurprijs voor die eerste mediabox/horizon. Bij afname van 2 CI+ modules lijkt deze korting niet van toepassing.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 17-02-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:09

Bullet NL

Eigen Wijs

Hmmm, ik zie het verdwijnen van de CI+ card met bij behorende "klant" eigen decoders als een zwaar minpunt voor de Ziggo abonnees.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:48
Wat een ellende allemaal. France 2 eraf voor mij een flinke domper en dan nog alle onheil dat er aankomt. Leve de vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-05 09:53
Zo zie je maar weer, een vernieuwing is niet altijd een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:09

Bullet NL

Eigen Wijs

Nee zeker niet, ik heb twee Humax 5200c decoders, prima dingen.... Interactief.... in het nieuwe geval ga ik dus 15 euro per maand aan huur voor 2x een Horizon betalen....

Terwijl ik nu bij Ziggo 4 smartcards op mijn naam kan zetten.... In het nieuwe geval zit ik vast aan 2x een Horizon maximaal.... Het is natuurlijk ook belachelijk om 4x 7,50 euro te betalen om overal digitaal te kunnen kijken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:09:
[...]

Nu je het zegt, daar zitten juist mogelijkheden. Als de decoder (recorders betreft dit normaal) daadwerkelijk in bruikleen zijn dan zou nieuw-Ziggo ze terug kunnen vragen en omwisselen voor een mediabox/horizon.

Ik weet niet hoe dat qua contracten zit, afaik heeft Ziggo nog nooit een bruikleen decoder teruggevraagd, ook niet bij het voortijdig beëindigen van een abonnement. Er is wel gezegd dat de bruikleen decoder na 2 jaar eigendom van de klant zou worden. Maar ik denk dat nieuw-Ziggo ook weinig in de weg staat om de decoder per direct eigendom van de klant te laten worden en Irdeto kort daarop uit te faseren.

Nogmaals, ik weet het niet, maar ik denk dat de bruikleenperiode in deze geen garanties geeft. Die bruikleen was meer een stok achter de deur om te voorkomen dat klanten een dure recorder zouden nemen voor een actieprijs, op Marktplaats zetten en direct daarna het abonnement beëindigen.

[...]

Nagravision is niet gekraakt. UPC gebruikt afaik geen smartcards meer (soft CA) dus je kaart even ergens anders insteken gaat dan überhaupt niet. Alles is in principe natuurlijk te kraken, maar om dit te kraken ga je specialistische apparatuur nodig hebben.

[...]

De CI+ module en mediabox zijn uitwisselbaar, zelfde tarief.

Een extra CI+ module (als je dus al een mediabox/horizon hebt) zal €2/maand goedkoper worden per april. Die zou dan dus 5,50-2=€3,50/maand worden, maar dat komt wel bovenop de huurprijs voor die eerste mediabox/horizon. Bij afname van 2 CI+ modules lijkt deze korting niet van toepassing.
Zorgt die soft ca er wel voor dat meerdere streams gedecodeerd kunnen worden?

Overigens een huur van 5,50 voor iets wat €60 kost lijkt mij nogal gortig.

Geen wonder dat ze liever aan huur doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Misschien een vergelijking met glasvezel en satelliet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thacrusher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 19:45
En ze hebben de tekst op https://www.ziggo.nl/klan...erwijzigingen-digitale-tv weer aangepast:

Meer wijzigingen
  • Heeft u TV Plus?
    Dan heeft u voortaan ook alle TV Extra zenders.
  • Gratis On Demand films en series
    Heeft u TV Standaard of TV Plus en gebruikt u Interactieve Televisie? In onze grote On Demand catalogus stond voorheen een klein aantal gratis films en series. Deze komen te vervallen. Met TV Extra kunt u hier nog wel gebruik van maken. Natuurlijk hebben we nog steeds de nieuwste en beste films en series voor u klaarstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Royeboi schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:12:
Edit: Zal Humax blij van worden. Die mogen hun tent wel sluiten in Nederland, die verkopen natuurlijk per april gewoon niets meer.
Bovenstaande edit zie ik nu pas, hoewel dit op Ziggo/UPC klanten geen invloed heeft is het wel een interessant punt. Kleinere providers als Caiway en Zeelandnet gebruiken nog wèl Irdeto, maar het is maar de vraag of voor fabrikanten als Samsung en Humax de afzet in die gebieden voldoende is om hier hun decoders aan te blijven bieden en nieuwe apparaten te ontwikkelen.
Bullet NL schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:34:
Nee zeker niet, ik heb twee Humax 5200c decoders, prima dingen.... Interactief.... in het nieuwe geval ga ik dus 15 euro per maand aan huur voor 2x een Horizon betalen....

Terwijl ik nu bij Ziggo 4 smartcards op mijn naam kan zetten.... In het nieuwe geval zit ik vast aan 2x een Horizon maximaal.... Het is natuurlijk ook belachelijk om 4x 7,50 euro te betalen om overal digitaal te kunnen kijken.
Nee, dat ga je niet! Je kan namelijk geen 2 horizons huren. 1x horizon en 1x mediabox of CI+.

Een Horizon kost trouwens €13 per maand (de €7,50 die je noemde is het bedrag wat je EXTRA moet betalen bovenop de huurprijs van een mediabox), daarbij komt dus nog een bedrag voor een 2de decoder (mediabox of CI+).
icecreamfarmer schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:38:
[...]

Zorgt die soft ca er wel voor dat meerdere streams gedecodeerd kunnen worden?
Soft CA of smartcard heeft daar op zich geen invloed op. Een smartcard kan meerdere streams tegelijk decoderen en een Soft CA (Conditional Access) zou het op zich ook kunnen. Maar of de module van UPC dat kan, dat weet ik niet.

Volgens de CI+ informatie van UPC kan je niet opnemen. Of dat daar staat omdat niet iedere televisie een harde schijf heeft of omdat UPC het opnemen met de module zou hebben geblokkeerd, dat weet ik niet.
Overigens een huur van 5,50 voor iets wat €60 kost lijkt mij nogal gortig.

Geen wonder dat ze liever aan huur doen.
Ben ik met je eens.
icecreamfarmer schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:39:
Misschien een vergelijking met glasvezel en satelliet maken?
Voel je vrij. :) Ik ben het niet van plan, vergelijken met glas is sowieso ingewikkeld door de vele aanbieders.
thacrusher schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:44:
En ze hebben de tekst op https://www.ziggo.nl/klan...erwijzigingen-digitale-tv weer aangepast:

Meer wijzigingen
  • Heeft u TV Plus?
    Heeft u TV Standaard of TV Plus en gebruikt u Interactieve Televisie? In onze grote On Demand catalogus stond voorheen een klein aantal gratis films en series. Deze komen te vervallen. Met TV Extra kunt u hier nog wel gebruik van maken. Natuurlijk hebben we nog steeds de nieuwste en beste films en series voor u klaarstaan.
Zo daar is ook iemand wakker geworden. :o

Dan is effectief dus TV Plus = royaal en TV Extra = royaal+myprime.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 17-02-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Het zal niet lang duren voordat producten als de Dreambox een vlucht gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

thacrusher schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:44:

Meer wijzigingen
  • Heeft u TV Plus?
Ah dat is makkelijk dan zullen we maar eens gaan downgraden. Per wanneer gaat die ongein in.

[ Voor 0% gewijzigd door icecreamfarmer op 17-02-2015 18:32 . Reden: 1 april ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

5183 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:09:
Het zal niet lang duren voordat producten als de Dreambox een vlucht gaan nemen.
Dat denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:37:
[knip]

Als ik nieuw-Ziggo was en de intenties van Liberty Global had, dan zou ik Irdeto nog 6-12 maanden ondersteunen en binnen 3-6 maanden een aanbod sturen naar alle oud-Ziggo abonnees om gratis gedurende 1 jaar een mediabox of CI+ module te huren, een horizon tegen gereduceerd tarief en een tweede mediabox/module ook tegen gereduceerd tarief. Na dat jaar zou dan de gewone prijs ingaan.

Maar dat is alleen maar wat ik denk. Ik kan ernaast zitten en misschien zitten we hier over 10 jaar nog steeds met Irdeto te kijken. Je weet het niet zeker. Maar dit is wel de reden dat ik geen extra smartcards ga kopen.
Ik ga er vanuit dat dit minimaal 2 jaar zal zijn. Er worden nu nog gratis Irdeto ontvangers/recorders aangeboden door Ziggo, ik heb er zelfs een ontvangen waarbij Ziggo aangaf dat ik pas na 24 maanden eigenaar zal zijn. Dat was eind vorig jaar. Weet niet wat voor aanvullende voorwaarden ze nu meegeven bij het "gratis" exemplaar. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze afstappen van het complete TV abonnement op alle SC gelijk (zonder extra kosten). Er is in het verleden ook een constructie geweest dat je per extra kaart extra moest betalen om hetzelfde aanvullende TV pakket op je kaart te krijgen. Ik meen zelfs €4,- per maand.
In die periode werkte ik in huis met card sharing via een SmartWii. Uiteindelijk betaalde dat ding zichzelf terug. Ik hoop eigenlijk niet dat die periode weer terug gaat komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
hardware-lover schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:36:
[...]

Ik ga er vanuit dat dit minimaal 2 jaar zal zijn. Er worden nu nog gratis Irdeto ontvangers/recorders aangeboden door Ziggo, ik heb er zelfs een ontvangen waarbij Ziggo aangaf dat ik pas na 24 maanden eigenaar zal zijn. Dat was eind vorig jaar.
Zelfde hier. Die 2 jaar is overigens wazig, want nergens in de voorwaarden staat precies onder welke voorwaarden Ziggo het ding terug zou kunnen vorderen.

Logischerwijs: bij contractbreuk.

Het contract heeft echter een minimumduur van 1 jaar. Als je na 1 jaar je abo op zou zeggen, dan heb je geen contractbreuk gepleegd. Op papier is de decoder dan nog een jaar in bruikleen, in de praktijk kan Ziggo hem niet meer terugvragen.

Als ik nu in Mijn Ziggo kijk kan ik mijn abonnement per 17 maart al opzeggen. (vermoedelijk is de opzegtermijn vervallen door 1 van de wijzigingen? iemand die dit weet?) Ook hier, geen contractbruik. Volgens mij kan Ziggo niks terugvorderen als ik dit doe.

[edit]Shit.. Als je binnen 2 jaar het contract zou beëindigen dan vervalt het volledige contract natuurlijk, en daarmee de voorwaarden waaronder die van het eigendom worden. Op dat moment is de decoder nog in bruikleen en kan Ziggo hem dus terugvragen.

[edit2] https://www.ziggo.nl/klan...nistratie/nieuwe-tarieven
Omdat onze tarieven worden aangepast, heeft u tot 1 maart 2015 de mogelijkheid uw abonnement kosteloos op te zeggen. De ingangsdatum van uw opzegging is dan 1 maart 2015.

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 17-02-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat heb ik dus niet in mijn overzicht staan: Opzegbaar per 18-09-2015. Het vreemde van alles is dat ik ook helemaal geen mail van Ziggo heb ontvangen waarin de prijs-verhogingen per 1 maart a.s. zijn vermeld. Andere Ziggo mails komen wel gewoon binnen.

Iets zegt me dat het niet bij iedereen helemaal goed is gegaan m.b.t. berichtgeving met daarin de aanstaande wijzigingen per 01-03-2015. Ik doel dus niet op alles wat na 1 april staat te gebeuren. Trouwens, ook daar nog niets van gezien of gehoord van Ziggo zelf, als persoonlijk bericht bedoel ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Communicatie is dan ook niet iets waar Ziggo goed in is. Ze droppen wel eens wat op hun website, maar dat is geen kanaal om je klanten te informeren. Dat is middels persoonlijke email of brief. Ik ontvang af en toe wel eens een mail (die van 'meer zenders' gisteren) maar veel van wat in dit topic genoemd staat en je toch wel aangaat niet. Die wijzigingen van Plus/Extra bijvoorbeeld.

Als ik nu oordeel a.d.h.v. de beschikbare info, dan moet ik zeggen dat sinds de wijzigingen van de TV het er voor Ziggo gebruikers flink op achteruit is gegaan. Het raakt misschien niet altijd bestaande klanten direct (wel in de toekomst) maar zeker nieuwe klanten. Jammer dat achteruitgang het speerpunt lijkt te worden van het toekomstige kabelbedrijf.

@ bruikleen van decoders: ze hebben die dingen volgens mij afgeschreven zodra ze op de post gaan. Immers is retour halen nog duurder dan de restwaarde van die dingen. Ze moeten ze dan zelf weer afvoeren want ik kan me niet voorstellen dat ze die decoders weer naar andere abonnees verzenden.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe je het ook wendt of keert: we worden met z'n allen geacht te bukken om flink van achteren genaaid te worden :(

Ik heb geen behoefte aan interactieve shit. Ik heb Ziggo(oud), een smart TV met apps voor de uitzending gemist van de NL zenders, en een CI+ module. Puur voor kijken. En een Humax voor incidenteel opnemen.

Prognose: huur moeten gaan betalen voor bruikleen vervanging van apparaten voor iets wat nu perfect werkt. En alleen omdat de leverancier fuseert en op een andere techniek over gaat.
Iets waar ik, en met mij velen, geen belang bij heb en alleen de provider beter van wordt.

No offense, maar als er een groep gevormd kan worden heeft een rechtszaak volgens mij een redelijke kans van slagen. Weet iemand of bijv de Consumentenbond oid hier al ingedoken is?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat zou je middels een rechtszaak willen bereiken? Een ieder staat het tenslotte vrij om op te zeggen als je het er niet mee eens bent. Dat dat opzeggen voor veel abonnees geen alternatief is (bij gebrek aan beter of minimaal gelijkwaardig), weet (Ziggo + UPC =) Liberty Global ook wel en daarom durven ze het ook aan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 18:45

Euhm, niet lang meer: nieuws: KPN werkt aan iptv zonder settopbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

hardware-lover schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:53:
Wat zou je middels een rechtszaak willen bereiken? Een ieder staat het tenslotte vrij om op te zeggen als je het er niet mee eens bent. Dat dat opzeggen voor veel abonnees geen alternatief is (bij gebrek aan beter of minimaal gelijkwaardig), weet (Ziggo + UPC =) Liberty Global ook wel en daarom durven ze het ook aan.
Het ligt er helemaal aan wat de volgende acties zijn. Als alles blijft werken zoals nu dan lijkt het mij vrij kansloos. Als ze echter over 2 maanden ineens alle bestaande settopboxen onbruikbaar maken dan is het een ander verhaal. Ik heb geld betaald voor mijn Humax en CI+ (met interactief) module. Als die ineens waardeloos worden en ik moet iets gaan huren dan heeft Ziggo wel een probleem en lijkt een rechtszaak mij een mooie optie. Laat ze mijn apparatuur maar vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
nieuws: Nederland Kiest Zelf wil glasvezelmonopolie Caiway doorbreken

Wanneer komt de petitie tegen Ziggo Liberty Global, vanwege de monopoliepositie op de kabel?!

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 17-02-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

5183 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:13:
[...]
Het ligt er helemaal aan wat de volgende acties zijn. Als alles blijft werken zoals nu dan lijkt het mij vrij kansloos. Als ze echter over 2 maanden ineens alle bestaande settopboxen onbruikbaar maken dan is het een ander verhaal. Ik heb geld betaald voor mijn Humax en CI+ (met interactief) module. Als die ineens waardeloos worden en ik moet iets gaan huren dan heeft Ziggo wel een probleem en lijkt een rechtszaak mij een mooie optie. Laat ze mijn apparatuur maar vergoeden.
Dan zou het inderdaad een heel ander verhaal worden en dan spring ik met je mee, maar we weten nu nog steeds niet welke kant dat op zal gaan en met "wat als" heeft een rechtszaak beginnen weinig zin.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225480

Mmmm, ben benieuwd hoe lang mijn HTPC met Anysee kaartlezer nog blijft werken. Kijk al zeker 8 jaar zonder decoder van Ziggo, op een Ziggo abonnement. Eerst met FireDTV en later dus met een Anysee. Zal in ieder geval ná 25-2 weer nieuwe frequenties moeten opsnorren denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

hardware-lover schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:37:
[...]

Dan zou het inderdaad een heel ander verhaal worden en dan spring ik met je mee, maar we weten nu nog steeds niet welke kant dat op zal gaan en met "wat als" heeft een rechtszaak beginnen weinig zin.
Ik denk dat het allemaal nog wel mee zal vallen. Volgens mij hebben ze het redelijk onder controle waardoor oud en nieuw naast elkaar blijft werken, komende jaren wordt oud afgebouwd door geen nieuwe decoders e.d. meer te verkopen. Over een paar jaar zie je die dan ook niet meer en is 95% over op nieuwe huur apparatuur. En dan schieten ze de oude zooi gewoon af, zoals het hoort met oude zooi.

En dat staat wat mij betreft los van de monopolie die ze hebben, bij mij is bijvoorbeeld het alternatief een trage ADSL verbinding waarover je geen TV kan kijken. Het is dus slikken of stikken. Maar ook de plekken waar wel glas ligt is het maar de vraag of het een alternatief is, je zit dan vaak aan 1 decoder en je bestaande COAX is nutteloos. Dat is natuurlijk ook een totaal ongewenste situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 21:29
Anoniem: 225480 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:43:
Mmmm, ben benieuwd hoe lang mijn HTPC met Anysee kaartlezer nog blijft werken. Kijk al zeker 8 jaar zonder decoder van Ziggo, op een Ziggo abonnement. Eerst met FireDTV en later dus met een Anysee. Zal in ieder geval ná 25-2 weer nieuwe frequenties moeten opsnorren denk ik ;-)
Hier ben ik dus ook benieuwd naar , mijn schoonmoeder kijkt nogal eens tv op haar pc met FloppyDTV en morgen gaan ze hier (Deventer) de boel omgooien,

Ben benieuwd hoe ik dat ga opvangen....... kijken of mediaportal een update heeft ofzo anders zal ze morgen niet blij zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225480

Mediaportal zal daar verder niks mee doen, je zult zelf je transponderlijst moeten updaten (handmatig via Wordpad) en daarna opnieuw moeten scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Bullet NL schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:12:
Hmmm, ik zie het verdwijnen van de CI+ card met bij behorende "klant" eigen decoders als een zwaar minpunt voor de Ziggo abonnees.
Ci+ zal gewoon blijven hoor, ok je kan het niet via website bestellen, maar als je belt kan je nogsteeds ci+ module krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Huren ja. My ass, ik heb zo'n ding al. Ik heb alleen een decoderkaart nodig dan evt, maar ik begrijp dat dat door een ander systeem hem dus ook niet gaat worden.
UPC doet alleen aan koppelverhuur, dus kaart + apparaat. Het is geen (verboden) koppelverkoop, maar het neigt wel sterk die richting in :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

The Eagle schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:04:
Huren ja. My ass, ik heb zo'n ding al. Ik heb alleen een decoderkaart nodig dan evt, maar ik begrijp dat dat door een ander systeem hem dus ook niet gaat worden.
UPC doet alleen aan koppelverhuur, dus kaart + apparaat. Het is geen (verboden) koppelverkoop, maar het neigt wel sterk die richting in :/
Koop je toch voor 1-4 even een irdeto kaart? Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
hardware-lover schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:13:
Dat heb ik dus niet in mijn overzicht staan: Opzegbaar per 18-09-2015. Het vreemde van alles is dat ik ook helemaal geen mail van Ziggo heb ontvangen waarin de prijs-verhogingen per 1 maart a.s. zijn vermeld. Andere Ziggo mails komen wel gewoon binnen.
Dat is heel raar inderdaad. Mijn abonnement is zelfs nog jonger dan dat van jou. Je zou echt per 1 maart op moeten kunnen zeggen. (of zoals bij mij per 17 maart. raar eigenlijk, want nu betaal ik wel 17 dagen prijsverhoging)

Dan moet je dus even contact zoeken met de helpdesk als je onder dat contract uit wil. :)
Bastien schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:34:
@ bruikleen van decoders: ze hebben die dingen volgens mij afgeschreven zodra ze op de post gaan. Immers is retour halen nog duurder dan de restwaarde van die dingen. Ze moeten ze dan zelf weer afvoeren want ik kan me niet voorstellen dat ze die decoders weer naar andere abonnees verzenden.
Dat lijkt mij eigenlijk ook. Komt nog bij: alles wat er in het contract staat, werkelijk alles, wijst in de richting van koop. Ik betwijfel werkelijk of het rechtsgeldig is om zo de schijn van koop te wekken en dan met één regeltje in de kleine lettertjes er bruikleen van te maken.

Daarbij: ik heb een kassabon waarop staat "1 jaar Ziggo Humax 5200 €50". Nou, leg mij maar uit hoe dat huur is. (en 1 jaar is de contractsduur, die vervalt door de prijsverhoging) Nog mooier? Op diezelfde kassabon staat 6 euro nogwat thuiskopieheffing! Als dat apparaat niet van mij is, waarom betaal ik dan thuiskopieheffing?

De telefonie (die ik niet gebruik) gaat er dus uit en ik verwacht inderdaad niet dat Ziggo dat apparaat terug gaat vragen. Dat kost ze aan verwerking e.d. ook inderdaad meer dan het op zal leveren. Als ze hem wel terugvragen, dan gaat het ze tientallen zoniet honderden manuren kosten. :P

Beloki in het Ziggo-topic had trouwens hetzelfde dilemma en kreeg dit antwoord van Ziggo:
Beloki schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:48:
Antwoord van Ziggo via Facebook na mailen van mijn klantnummer etc:

Dank je wel voor de gegevens, XXX
Je mag met ingang van 1 maart 2015 inderdaad kosteloos je contract opzeggen.
De decoder mag je in dat geval ook zelf houden.

Met vriendelijke groet,
XXX
Dus ik denk dat het wel snor zit. :)
The Eagle schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:47:
Prognose: huur moeten gaan betalen voor bruikleen vervanging van apparaten voor iets wat nu perfect werkt. En alleen omdat de leverancier fuseert en op een andere techniek over gaat.
Iets waar ik, en met mij velen, geen belang bij heb en alleen de provider beter van wordt.

No offense, maar als er een groep gevormd kan worden heeft een rechtszaak volgens mij een redelijke kans van slagen. Weet iemand of bijv de Consumentenbond oid hier al ingedoken is?
Rechtszaak is in dit geval volstrekt kansloos. De apparatuur blijft "na april" namelijk gewoon werken. Wanneer UPC daadwerkelijk de apparatuur zeer slecht tot onbruikbaar zou maken kan je proberen er een zaak van te maken, maar UPC zal dit wel dusdanig aanpakken dat het aantal getroffen klanten niet te groot zal zijn. En ook door functionaliteit stukje bij beetje af te bouwen op het oude platform en niet in één keer. Dan zal je niet snel voldoende momentum krijgen om echt een zaak te kunnen starten.
5183 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:13:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat vele oud-Ziggo abonnees het komende jaar aanbiedingen gaan krijgen voor een jaar lang gratis mediabox/horizon, al dan niet tegen inlevering van de oude decoder. Wat ze precies gaan doen weet natuurlijk niemand, maar ik kan niet geloven dat ze rustig af gaan wachten tot al die Irdeto decoders versleten zijn.

[edit]
Ik zie net dat dit toch naar aanleiding was van mijn tweet. Wel weer goed dat ze daar dus iets mee doen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2015 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Even een note to self omdat dit zo verdomde lastig is te vinden en anders vergeet ik het weer:

Hoe kan je online opzeggen bij Ziggo? (ook: hoe ga je van alles-in-1 naar TV+internet of TV)

1. Log in op Mijn Ziggo.
2. Ga naar Mijn gegevens -> Producten
3. Klik onderaan de pagina op de link "Abonnement opzeggen"
4. Nu ben je er.. Neehee nog niet. Klik op het tabblad "Veelgestelde vragen".
5. Open de vraag "Kan ik mijn abonnement online opzeggen?"
6. Klik op de link "Opzegformulier".
7. Hier kan je je abonnement opzeggen of internet/telefonie uit je pakket halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Gratis On Demand films en series
Als tv extra klant ga je dus gewoon (verkapt) betalen voor de gratis on demand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:49:
Even een note to self omdat dit zo verdomde lastig is te vinden en anders vergeet ik het weer:

Hoe kan je online opzeggen bij Ziggo? (ook: hoe ga je van alles-in-1 naar TV+internet of TV)

1. Log in op Mijn Ziggo.
2. Ga naar Mijn gegevens -> Producten
3. Klik onderaan de pagina op de link "Abonnement opzeggen"
4. Nu ben je er.. Neehee nog niet. Klik op het tabblad "Veelgestelde vragen".
5. Open de vraag "Kan ik mijn abonnement online opzeggen?"
6. Klik op de link "Opzegformulier".
7. Hier kan je je abonnement opzeggen of internet/telefonie uit je pakket halen.
Stuk makkelijker dan bij UPC dus, daar kan je online alleen je pakket uitbreiden of upgraden, voor alle andere dingen moet je bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:48
Ernemmer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:32:
[...]

Stuk makkelijker dan bij UPC dus, daar kan je online alleen je pakket uitbreiden of upgraden, voor alle andere dingen moet je bellen.
Tsja. Dat zal dan binnenkort ook wel 'gemakkelijker' worden voor Ziggo klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Alternative schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:30:
[...]

Als tv extra klant ga je dus gewoon (verkapt) betalen voor de gratis on demand 8)7
Zo zie ik dat nu eigenlijk niet. Aan TV-extra zal niets veranderen, ook de prijs niet.

Bij TV-plus raak je de ondemand kwijt maar krijg je er de zenders van extra voor terug. Bij TV-standaard raak je wel de ondemand kwijt en krijg je er niet direct iets voor terug.

Als TV-extra klant kan je er nu wel voor kiezen, als je ondemand toch niet gebruikt, om te downgraden naar plus.

Wat je eigenlijk zou moeten zeggen: als TV-extra klant betaalde je tot 1 april verkapt voor "gratis" ondemand. (aangezien nu is bewezen dat ze de TV-extra zenders goedkoper aan kunnen bieden zonder ondemand)

Ik denk overigens dat dit marketingtechnisch geen slimme zet is:
• TV-standaard abonnees maken nu geen kennis meer met ondemand films/series.
• Wie de TV-extra zenders wilde hebben nam voorheen TV-extra en kreeg dan ondemand erbij. Wie nu de TV-extra zenders wil neemt TV-plus en maakt nog steeds geen kennis met ondemand films/series.

Als klant moet je nu dus (proefperiodes uitgezonderd) "blind" een abo op TV-extra nemen voor de ondemand. Het freemium model zoals dat tot nu toe beschikbaar was zal denk ik toch meer klanten naar een TV-extra abo lokken.

Ik heb zelf ook de downgrade naar TV-plus gedaan. Er staan best leuke dingen in dat ondemand, maar in de praktijk gebruik ik het zo goed als nooit. En als ik het dan wèl serieus gebruikte liep ik om de haverklap tegen technische problemen aan. Ontbrekende afleveringen, een aflevering waarvan maar de helft te bekijken valt (hoe loopt het af? we zullen het nooit weten), verkeerd aspect ratio of gewoon beeld wat met regelmaat stottert. Om nog niet te spreken over de ~5 seconden vertraging bij pauzeren of spoelen.

Grappig voor gratis erbij, maar ervoor betalen? Neuh.
Ernemmer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:32:
[...]

In principe onwaarschijnlijk, volgens de wet moet je op dezelfde manier kunnen opzeggen als aanmelden. Dus tenzij je bij UPC niet online aan kan melden moet de optie wel ergens zijn.

Maar waarschijnlijk is die dan, net als bij Ziggo, goed verstopt.

Nog iets heel anders:
Actie geldt zolang de voorraad van de Interactieve HD
ontvanger/recorder strekt. Voor de huur van de Interactieve HD
recorder bij Alles-in-1 Basis brengen wij eenmalig een bedrag
van €49 in rekening.
Deze nieuwe voorwaarden die in gebruik zijn sinds medio december spreken niet meer over het eigendom worden van ontvangers/recorders na 2 jaar bruikleen. Het lijkt erop dat ontvangers/recorders die via die actie zijn verkregen mogelijk nooit eigendom worden van de klant.

Belangrijk hierbij zal het contract zijn, ik heb hier geen voldoende recent contract bij de hand om te zien wat daar instaat. Zeker voor alles-in-1 plus/extra zal de bewoording van het contract bepalen of je apparatuur daarbij koop of huur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
UPC houd zich dan niet aan de wet aangezien het toch echt alleen via de telefoon kan.

http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/opzeggen/
http://www.upc.nl/opzeggen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
Ik was van plan (nog steeds) om mijn UPC pakket te gaan downgraden. Kan ik dan beter wachten tot april? Of zal er weinig meer gaan veranderen aan de prijs ivm de fusie? Wat adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:18:
nieuws: Nederland Kiest Zelf wil glasvezelmonopolie Caiway doorbreken

Wanneer komt de petitie tegen Ziggo Liberty Global, vanwege de monopoliepositie op de kabel?!
En waaarom zou je andere aanbieder op de kabel willen? immers zullen die andere aanbieders zelfde aanbod hebben, aangezien andere aanbieders geen eigen signaal erop kan zetten. En de vraag is dan of het uberhoud goedkoper word. Aanbieder x moet signaal inkopen van upc/ziggo daarbij moet aanbieder x opnieuw rechten afdragen hun personeel betalen etc, dan zou het net zo duur worden of meschien 10cent goedkoper ofzo.

oF ze moeten het puur hebben van losse zender verkoop, zodat je echt zelf kan bepalen welke zender je wilt etc. maar dat zie ik zosnel niet gebeuren door andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Ernemmer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:40:
UPC houd zich dan niet aan de wet aangezien het toch echt alleen via de telefoon kan.

Ziggo doet het iets anders, maar je krijgt in principe dezelfde website voor je neus. Pas als je iets verder kijkt op de pagina bij veelgestelde vragen staat er, uiteraard niet dik bedrukt. een link naar een opzegbrief.

Maar is het bij wet geregeld dat je ook online kan opzeggen? Of via een mailtje naar de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

https://www.consuwijzer.n...-stilzwijgende-verlenging
Volgens de nieuwe wettelijke regels moet u in ieder geval kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement of contract hebt afgesloten. Hebt u uw abonnement online afgesloten? Dan moet u ook online kunnen opzeggen. Bijvoorbeeld via e-mail.
Oe-p-sie. :S
Ryan_ schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:46:
Ik was van plan (nog steeds) om mijn UPC pakket te gaan downgraden. Kan ik dan beter wachten tot april? Of zal er weinig meer gaan veranderen aan de prijs ivm de fusie? Wat adviseren jullie?
Ik meen eens te hebben gelezen dat als je bij UPC abonnement X hebt je dat ook altijd kan behouden, waardoor sommige klanten dus abonnementsvormen hebben die al jaren niet meer verkocht worden.

Als iets dergelijks voor jou van toepassing is kan je kijken wat voordeliger is, wachten of nu nog snel omzetten.

Dit nieuws van UPC geeft aan wat we kunnen verwachten als we onze apparatuur gaan huren:

UPC-klanten krijgen standaard HD-decoder
UPC is begonnen met het proactief aanbieden van HD-decoders. Klanten die nog oudere SD-decoders van Pace of Thomson gebruiken, krijgen automatisch een nieuwe HD-decoder.
Zoals ik dit lees zijn er dus anno 2015 nog steeds klanten die iedere maand geld betalen voor een leip verouderde SD-mediabox. Dat krijgen we in oud-Ziggo gebied dus straks ook! *O*

[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

W3ird_N3rd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:33:
Als klant moet je nu dus (proefperiodes uitgezonderd) "blind" een abo op TV-extra nemen voor de ondemand. Het freemium model zoals dat tot nu toe beschikbaar was zal denk ik toch meer klanten naar een TV-extra abo lokken.
Wat gewoon een slimme zet is. De on demand is dermate slecht dat niemand die het geprobeerd heeft er een abo op neemt. Interactief menu is traag, onoverzichtelijk en programma's starten vaker niet dan wel. En als het start is het een blokkenfestijn, en zelfs die blokken worden constant onderbroken door haperingen.

Overigens gisteren voor het eerst de 'vooruitgang' in kwaliteit mogen ervaren nu we over zijn naar de nieuwe UPC rommel. Blokjes blokjes blokjes en nog eens blokjes. In de afgelopen 10 jaar Ziggo hiervoor nooit last van, nu gewoon constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:44:
[...]
Dat is heel raar inderdaad. Mijn abonnement is zelfs nog jonger dan dat van jou. Je zou echt per 1 maart op moeten kunnen zeggen. (of zoals bij mij per 17 maart. raar eigenlijk, want nu betaal ik wel 17 dagen prijsverhoging)

Dan moet je dus even contact zoeken met de helpdesk als je onder dat contract uit wil. :)

[knip]
Mijn abonnement op zich is al heel erg oud maar door de "actie" van de HDD decoder is vanaf die datum een jaar-contract aangegaan. Dat zal dan per 18-09-2014 geweest zijn. Dan nog zou ik per maand op moeten kunnen zeggen lijkt me. Ik ga er overigens nu niet over bellen, ik hoef niet onder mijn contract uit. Hoewel hier glasvezel tot in de meterkast ligt, is er bij ons in de omgeving geen enkele aanbieder die boven 100/100 komt met zijn snelheid en daarbij is het met de rest van de pakketten ook niet al te rooskleurig gesteld v.w.b. totale kosten en wat daar tegenover wordt gesteld. Er wordt wel vaak geroepen dat glas zoveel beter is maar in onze regio is daar tot nu toe niet zo heel veel van te merken. Toch vreemd dat er op een glasvezel-netwerk van zo'n 5 jaar oud, niet een > 100Mbit snelheid aangeboden kan worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 14-04 16:30
5183 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:17:
[...]

Overigens gisteren voor het eerst de 'vooruitgang' in kwaliteit mogen ervaren nu we over zijn naar de nieuwe UPC rommel. Blokjes blokjes blokjes en nog eens blokjes. In de afgelopen 10 jaar Ziggo hiervoor nooit last van, nu gewoon constant.
Dat heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de aanpassingen van QAM modulatie die UPC al langer gebruikt voor de meeste RTV Transport Streams en waarin Ziggo altijd voorzichtig in is geweest omdat het dan nog belangrijker is dat je hoogwaardige kabels/connectoren gebruikt en een goede wandcontactdoos hebt. Zie ook dit bericht hieromtrent (laatste paar regels).

Archie schreeft eerder ook dit erover "Bij QAM-64 is de totale bitrate van de volledige Transport Stream ongeveer 38 Mbps en bij QAM-256 is dat ongeveer 50 Mbps, met als nadeel dat QAM-256 gevoeliger is voor verstoringen en daarom niet veel wordt toegepast."

Hieraan gerelateerd verwacht ik niet alleen klachten bij Ziggo klanten maar dat ook met de aanpassing van UPC per 1 april dat de 27 populaire HD zenders ipv SD zenders komen (Starter pakket UPC - TV Standaard Ziggo) bij veel mensen die tot op heden naar de SD zenders keken en straks HD zender voorgeschoteld krijgen ook gaan klagen. Dit speelde namelijk eerder ook met een 4.1. test software update als argument bij mensen waarbij de bekabeling/connectoren en/of wandcontactdoos gewoonweg niet in orde was.

Qua bekabeling/connectoren zou ik eens hier lezen en goed nagaan of je materiaal in huis hieraan voldoet.
Ik heb enkele jaren geleden mijn wandcontactdoos laten vervangen door een UPC monteur (kosteloos) en ook hoogwaardig kabels/connectoren in huis en sindsdien geen klachten ervaren met HD en SD zenders van het UPC Starter tv pakket.

Zie ook:
Transportstreams UPC overzicht
DVB-C stuk op Tweakers omtrent transport streams

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 18-02-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
funrider schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:42:
Dat heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de aanpassingen van QAM modulatie die UPC al langer gebruikt voor de meeste RTV Transport Streams en waarin Ziggo altijd voorzichtig in is geweest omdat het dan nog belangrijker is dat je hoogwaardige kabels/connectoren gebruikt en een goede wandcontactdoos hebt. Zie ook dit bericht hieromtrent (laatste paar regels).
Ziggo was ook al enige tijd over op volledig 256-QAM met uitzondering van de transport stream op de netwerk frequentie en de transport streams voor lokale en regionale kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
devil-strike schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:54:
En waaarom zou je andere aanbieder op de kabel willen? immers zullen die andere aanbieders zelfde aanbod hebben, aangezien andere aanbieders geen eigen signaal erop kan zetten.
Nee hoor, daarvoor heb je nu immers de Conditional Access Systems (CAS) zodat iedere aanbieder zijn eigen pakketten kan samenstellen. Er hoeft dus helemaal geen sprake te zijn van hetzelfde aanbod. Daarnaast kan een andere klantvriendelijk aanbieder er natuurlijk wel voor kiezen om de klanten niet te chanteren ongevraagde onzin diensten af te nemen en bijvoorbeeld de klanten eigen apparatuur te laten aanschaffen. Zie als voorbeeld voor meerdere aanbieders met eigen oplossingen de huidige toestand in de overgezette Ziggo/UPC gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik quote je nogmaals want je kan wel opzeggen via een webformulier. Maar dat webformulier is goed verborgen en je vind hem ook niet zomaar op de site. Daarnaast is het zo dat het formulier niet staat bij opzeggen, maar elders op de site.

Via Twitter contact gezocht en gevraagd waar je kan opzeggen via een webformulier. En dat kan hier:

https://vragen.upc.nl/app...ministratieve-wijzigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het lijkt er wel op dat de volgorde eindelijk gaat veranderen (bron) en NPO1 HD niet meer op 71 zit. *O*

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
ArChie schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:31:
[...]

Nee hoor, daarvoor heb je nu immers de Conditional Access Systems (CAS) zodat iedere aanbieder zijn eigen pakketten kan samenstellen. Er hoeft dus helemaal geen sprake te zijn van hetzelfde aanbod. Daarnaast kan een andere klantvriendelijk aanbieder er natuurlijk wel voor kiezen om de klanten niet te chanteren ongevraagde onzin diensten af te nemen en bijvoorbeeld de klanten eigen apparatuur te laten aanschaffen. Zie als voorbeeld voor meerdere aanbieders met eigen oplossingen de huidige toestand in de overgezette Ziggo/UPC gebieden.
Dat zeg ik toch ook.... maar denk niet dat andere providers dit gaan aanbieden iig op zo'n manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:01:
[...]

Ik quote je nogmaals want je kan wel opzeggen via een webformulier. Maar dat webformulier is goed verborgen en je vind hem ook niet zomaar op de site. Daarnaast is het zo dat het formulier niet staat bij opzeggen, maar elders op de site.

Via Twitter contact gezocht en gevraagd waar je kan opzeggen via een webformulier. En dat kan hier:

https://vragen.upc.nl/app...ministratieve-wijzigingen
Die zit inderdaad erg goed verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:44:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat vele oud-Ziggo abonnees het komende jaar aanbiedingen gaan krijgen voor een jaar lang gratis mediabox/horizon, al dan niet tegen inlevering van de oude decoder. Wat ze precies gaan doen weet natuurlijk niemand, maar ik kan niet geloven dat ze rustig af gaan wachten tot al die Irdeto decoders versleten zijn.

[edit]

[...]

Ik zie net dat dit toch naar aanleiding was van mijn tweet. Wel weer goed dat ze daar dus iets mee doen. :)
Dat haalt bij ons al niets uit met 3 tv's voor 4 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Gonadan schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:15:
Het lijkt er wel op dat de volgorde eindelijk gaat veranderen (bron) en NPO1 HD niet meer op 71 zit. *O*
Het is 100% zeker dat dit gaat gebeuren. Zie bijv. dit nieuwsbericht:
http://www.totaaltv.nl/ni...an-in-de-zenderlijst.html

Ander interessant nieuwsbericht:
http://www.totaaltv.nl/ni...standaard-hd-decoder.html
Gratis HD decoder voor alle UPC klanten!

[ Voor 15% gewijzigd door dusty-2011 op 18-02-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:58

rick77

... get to the point!

dusty-2011 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:54:
Gratis HD decoder voor alle UPC klanten!
Als vervanging van een oude SD decoder die ze via de maandelijkse huur al een aantal keren zelf betaald hebben. Maar goed: het is een positief signaal. Laat maar komen dat ongecodeerde basispakket in HD. :9 Het zal nog wel even duren, maar het lijkt me dat ze er op termijn toch niet omheen komen. Het zou ze, m.i., toch een mooie positie ten opzichte van glasvezelproviders geven: basispakket in HD op iedere TV te ontvangen middels de tegenwoordig ingebouwde DVB-C decoder. Zeker als KPN met iets vergelijkbaars gaat komen met direct IP TV via een CI+ 1.4 module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het zat er ook wel aan te komen, laatst is eindelijk de toeslag voor dat HD-ding verdwenen toen ik mijn abo uitkleedde dus het zit nu vast gewoon verwerkt in de standaardkosten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ernemmer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:35:
[...]

Die zit inderdaad erg goed verstopt.
En dat is het vieze ervan want ook al gebruik je de sitemap, of via klantenservice/contact, je vind hem niet. Ik heb het geprobeerd maar ik kom er niet op uit. En natuurlijk willen ze dat je belt want dan kunnen ze gelijk zien wat je aan pakketten hebt, wat ze je aan kunnen bieden, en welke kortingen ze paraat hebben. Bij KPN waar ik werkte ging dat net zo. Als een klant wilde opzeggen dan verbonden wij ze door naar save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 22:47
Dank voor dit topic inderdaad, erg nuttig. Zelf ga ik (oud Ziggo) toch nog maar even een extra Smartcard activeren. Zo duur zijn die dingen niet en die wilde ik binnenkort sowieso al in een extra tv gaan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Ik hoop dat Ziggo snel alle analoge kanalen eraf knalt.
Dan komt er weer ruimte voor hogere bitrates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:48
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:32:
Huishoudelijke mededeling: je kan op dit moment zonder opzegtermijn opzeggen.
Niet iedereen is blij met de wijzigingen. In verband met de aanstaande prijsverhoging kan je nog tot 1 maart je abonnement zonder opzegtermijn opzeggen of aanpassen (b.v. van alles-in-1 naar TV+internet of alleen TV). Jaarcontracten vervallen daarbij dus. Wil je dit online doen, volg dan mijn stappenplan.
In de brief die wij hebben gekregen (Onderwerp: Je krijgt meer tv-zenders!) staat dat je tot 1 april kosteloos mag aanpassen/opzeggen. (overigens nog niet geharmoniseerd hier)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Dat klopt, de opzegging per 1 maart is ivm. de nieuwe tarieven, maar je kan ook per 1 april opzeggen ivm. de wijzigingen in het zenderpakket. Zie https://www.ziggo.nl/klan...erwijzigingen-digitale-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:30
W3ird_N3rd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:33:
[...]
Ik heb zelf ook de downgrade naar TV-plus gedaan.
Werkt dit al of gaat dit later pas in? Anders ga ik ook even downgraden, heb interactieve TV in 3 jaar toch al wel 2 hele keren gebruikt, maar ik wil wel naar History etc blijven kijken uit TV Extra.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste