Fusie Ziggo en UPC: gevolgen voor de consument

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 18:26
LearnDriver schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:53:
[...]

Werkt dit al of gaat dit later pas in? Anders ga ik ook even downgraden, heb interactieve TV in 3 jaar toch al wel 2 hele keren gebruikt, maar ik wil wel naar History etc blijven kijken uit TV Extra.
Volgens mij gaat dat pas 1 april in.

Want mijn schoonouders hebben het plus pakket en die zijn vanmiddag omgezet maar ze hadden niet alle zenders.

Ik ga ook maar naar plus dan.
Dat ondemand gebruiken we toch zelden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dancis op 18-02-2015 22:51 ]

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:00

rg-mohwa

Phoe Hé

halen ze de history channel uit het standaard horizon pakket :( enige optie om die te behouden is het royaal pakket te nemen. maar die vind ik wel behoorlijk aan de prijs. ik neem aan dat ik hier verder niet tegen kan doen dan opzeggen ?

[ Voor 59% gewijzigd door rg-mohwa op 19-02-2015 09:25 ]

• funrider
  • Laatst online: 08-08 10:43
ArChie schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:26:
[...]

Ziggo was ook al enige tijd over op volledig 256-QAM met uitzondering van de transport stream op de netwerk frequentie en de transport streams voor lokale en regionale kanalen.
Dank dat wist ik niet. Ik las overigens later nog dit bericht op het Ziggo forum van een Ziggo medewerker met o.a. dit erin "Blokken, strepen, E48/E52
Door de wijzigingen aan de netwerken zijn er zenders verplaatst binnen het frequentie spectrum en kunnen sommige zenders nu storing geven in de vorm van blokken, strepen en E48/E52. Dit komt voornamelijk door instraling van 4G en de politie, ambulance en brandweer frequenties.

Om dit op te lossen kun je het beste rechtstreeks op de hoofdaansluiting testen met een goede kabel keur kabel van onder de 10 meter. Indien het hier fout gaat zit er waarschijnlijk iets fout in de hoofdaansluiting of versterker, je kunt via de helpdesk dan een vervangende wandcontactdoos opvragen (UMU) of een monteur ingepland krijgen.

Indien je een goed signaal hebt recht op de hoofdaansluiting met een goede kabel keur kabel van onder de 10 meter, dan kun je stukje bij beetje de rest van je kabels weer aansluiten en per stukje testen waar het mis gaat. Dit stukje kan je dan het beste vervangen door een nieuwe kabel keur kabel/splitter/aansluiting.
"

Hoe dan ook kan het geen kwaad om te kijken of je materiaal (kabels,connectoren, wcd) voldoet aan de hedendaagse eisen (o.a. kabelkeur goedgekeurd).
rick77 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:03:
[...]

Laat maar komen dat ongecodeerde basispakket in HD. :9 Het zal nog wel even duren, maar het lijkt me dat ze er op termijn toch niet omheen komen. Het zou ze, m.i., toch een mooie positie ten opzichte van glasvezelproviders geven: basispakket in HD op iedere TV te ontvangen middels de tegenwoordig ingebouwde DVB-C decoder. Zeker als KPN met iets vergelijkbaars gaat komen met direct IP TV via een CI+ 1.4 module.
Het zou zeker mooi zijn, maar voorlopig blijft het bij NPO 1,2,3 in HD op DVB-C ongecodeerd. De rest van het HD spul is tijdelijk op DVB-C ongecodeerd te ontvangen.
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:21:
Ik hoop dat Ziggo snel alle analoge kanalen eraf knalt.
Dan komt er weer ruimte voor hogere bitrates.
Ik ook qua tv al kan ik de analoge radio nog prima waarderen (en gebruik ik nog vrij vaak op mijn Sony surround uit 2005). Ik kan uiteraard via een omweg wel via de Pace decoder of DVB-C naar digitale radio luisteren echter niet handig via mijn 'oude' surroundset.
rg-mohwa schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:25:
halen ze de history channel uit het standaard horizon pakket :( enige optie om die te behouden is het royaal pakket te nemen. maar die vind ik wel behoorlijk aan de prijs. ik neem aan dat ik hier verder niet tegen kan doen dan opzeggen ?
Correct o.a. History verdwijnt uit het Starter pakket en gaat naar het Royaal pakket wat 10 euro meer p/mnd kost. Je kunt ofwel opzeggen of duurder pakket aangaan. Overigens kan het bij upgraden ook nog eens zo zijn dat je je 'gewone' mediabox (mocht daar sprake van zijn) zonder recorder moet omruilen voor een Horizon mediabox met recorder functie. Ik kijk nog zelden naar History anno 2015 vanwege de aanpassingen in de programmering de afgelopen tijd. Toen ze bij UPC begonnen kon ik het nog wel waarderen (en van leren) terwijl nu :X

[ Voor 39% gewijzigd door funrider op 19-02-2015 09:34 ]

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Zojuist maar een belletje gedaan naar upc, er is helaas niets wat ze kunnen doen behalve royaal nemen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:58
History? Das toch Storage Wars en verder niks?

• Mentalist
  • Laatst online: 26-07 05:21
LearnDriver schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:53:
[...]

Werkt dit al of gaat dit later pas in? Anders ga ik ook even downgraden, heb interactieve TV in 3 jaar toch al wel 2 hele keren gebruikt, maar ik wil wel naar History etc blijven kijken uit TV Extra.
Nee, als datum heb ik 1 april opgegeven. Maar dat kan je wel nu al doen, hoef je er niet meer om te denken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 22:25

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb zojuist via mijnziggo tv extra om laten zetten naar tv plus, ingang 30 maart. Vanaf 1 april kan ik met tv plus ook alle zenders ontvangen die ik nu met extra kijk. Scheelt ook nog eens in de kosten.

I intend to live forever. So far, so good.

• Mentalist
IkWilbert schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:20:
Ik heb zojuist via mijnziggo tv extra om laten zetten naar tv plus, ingang 30 maart. Vanaf 1 april kan ik met tv plus ook alle zenders ontvangen die ik nu met extra kijk. Scheelt ook nog eens in de kosten.
In principe heb je dan volgens mij één dag (30 maart) twee dagen (30 en 31 maart) geen Extra zenders. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 19-02-2015 16:55 . Reden: maart heeft 31 dagen |:( ]

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:14:
[...]

In principe heb je dan volgens mij één dag (30 maart) geen Extra zenders. :P
Dat overleef ik wel ;)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
funrider schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:25:
Hoe dan ook kan het geen kwaad om te kijken of je materiaal (kabels,connectoren, wcd) voldoet aan de hedendaagse eisen (o.a. kabelkeur goedgekeurd).
Oplichting van de bovenste plank dit. Of een kabel gekeurd is hangt af van of de fabrikant wil betalen en zich überhaupt aanmeldt. Feitelijk zegt het nog weinig over de kwaliteit van de kabel anders dan dat hij 'goed genoeg' is. Het is voor de klant niet meer dan een garantie dat UPC/Ziggo niet gaat zeuren en je eerst wil afschepen met een dure monteur die dan zegt dat het gewoon aan je kabel ligt.

Jaren geleden heb ik gewoon Hirschmann gekocht, goed merk, mogen ze niet over klaten. Nu zie je dat een groot aantal van die keurmerken weer ingetrokken is. Dat is helemaal schandalig, dus als je dan geen gezeur wilt bij eventuele storingen kan je weer aan een nieuwe kabel? 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Is er nu al iets bekend dat de Ziggo internetsnelheden gelijk worden getrokken aan de UPC snelheden?
Begreep via via dat het uiteindelijk wel de bedoeling is.

Kan ik stapje terug naar 50/5 en dat geld uitgeven aan het totaal pakket ;)

[ Voor 19% gewijzigd door hjs op 19-02-2015 13:35 ]

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
hjs schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:34:
Is er nu al iets bekend dat de Ziggo internetsnelheden gelijk worden getrokken aan de UPC snelheden?

Dat gaat inderdaad wel gebeuren maar wanneer is natuurlijk de grote vraag ;-) Er werd in het begin gecommuniceerd "later dit jaar".

• Mentalist
hjs schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:34:

Bij het wijzigen van alles-in-1 naar tv+internet vertelde een medewerker mij dat de internetsnelheid lager zou zijn en of ik dat begreep. Dan heeft ze dus foutieve informatie, extreem verouderde informatie of ze weet iets wat ik niet weet. Ik kreeg ook een aanbod voor een gratis decoder oid bij een nieuw jaarcontract, het lijkt me stug dat dat in mijn situatie de bedoeling is.

Maar hecht er niet teveel waarde aan, de lijnkwaliteit was vrij slecht (in beide richtingen) en haar Nederlands had een dusdanig accent dat ik bij haar zonder enige zorgen een nummer 39 met rijst zou bestellen, maar ik durf er eerlijk gezegd niet op te vertrouwen dat een abonnementswijziging van een telecomprovider goed over zal komen.

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Zojuist online een downgrade verzoek gedaan van tv-extra naar tv plus met als ingangsdatum 31 maart, alleen vraag ik me wel af,er zijn prijsverhogingen aangekondigd op basis van je huidige pakketten, het verschil tussen plus en extra is 4 euro,maar wat blijft daar effectief dan van over als je aangekondigde tariefswijziging mogelijk door de downgrade verandert ?
En:
https://www.ziggo.nl/klan...erwijzigingen-digitale-tv
Er staat, Meiden van Holland verhuizen van het plus naar het extra pakket.
Dat is mooi.. maar ze hebben nooit in het plus pakket gezeten bij Ziggo.
Hoe leg ik dat uit, Meiden van holland verhuist van het pluspakket naar het tv extra pakket,en is NIET te zien voor de mensen met het tv-extra pakket ?
Zodat er toch een verschil komt voor de mensen van plus en van extra ??
Het is naar mijn idee namelijk wat nutteloos om expliciet te melden dat 2 zenders die nooit in het plus pakket hebben gezeten,nu verhuizen naar het extra pakket,als je ze toch blijft zien omdat alle zenders uit het extra pakket beschikbaar zijn voor de plussers.
Vervolgens staat er dat Penthouse verhuist naar het erotiek pakket (wist niet eens dat ik die kon zien maar dat even terzijde) maar een kolom hoger staat: zenders waar we afscheid van gaan nemen, en daarbij staat Penthouse.
Dus Penthouse verhuist van het extra pakket naar het erotiek pakket om dan vervolgens te worden opgeheven ?
Voorlopig roept Ziggo nog even meer vragen bij me op dan dat ik antwoorden krijg.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze passen de diverse overzichten bijna dagelijks inhoudelijk aan, je kunt er op geen enkele wijze vanuit gaan dat wat er vandaag staat, er morgen ook nog zo staat.

Testing, one, two ...

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Lees net dit op ziggo gebruikers forum.

Net contact gehad met de klantenservice.

De abonnees van Plus krijgen de zenders van Extra (en worden Extra), maar gaan ook € 13,95 betalen.

Zijn ze het hier niet mee eens, dan mogen per 1 april kosteloos plus (eigenlijk extra) opzeggen.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-08 15:51

Midas.e

Is handig met dinges

Monteur bij een verse installatie kon mij vertellen dat er dit jaar voor Ziggo verbindingen een upgrade aankomt naar 200Mbit en later nog naar 500Mbit.

Hacktheplanet / PVOutput

Verwijderd

IkWilbert schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:50:

De abonnees van Plus krijgen de zenders van Extra (en worden Extra), maar gaan ook € 13,95 betalen.

Zijn ze het hier niet mee eens, dan mogen per 1 april kosteloos plus (eigenlijk extra) opzeggen.
Er is altijd een keuze, maar in dit geval een gedwongen keuze. Zeg je op, of betaal je meer. Ik krijg niet bepaald het idee dat we er op vooruit gaan, financieel gezien.

• Nick39
  • Niet online
IkWilbert schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:50:

Tja, ik heb dus ook kontakt gehad met de klantenservice gisteren en bij mij werd er gezegd: je kan beter naar plus toegaan als je geen interactief gebruikt want dat blijft 9,95.
Het is ook niet logisch, 2 verschillende abonnementen blijven benoemen,als 1 ervan komt te vervallen.
Waarom zeg je op een page dat per 1 april alle extra zenders beschikbaar komen voor plus behalve de interactieve content,als dat hele plus abonnement die zelfde dag ook zou verdwijnen,waarom krijg ik een brief met alle nieuwe zenders erbij per 1 april,als mijn hele abonnement niet meer zou bestaan per diezelfde 1 april... nou is logica niet geheel iets van Ziggo de laatste tijd maar ik heb zwart op wit een bevestiging van het veranderen naar plus,incl de prijs van 9,95.. als dat toch per 1 april zou veranderen dan is er nog niets aan de hand, ik had extra,dat verandert per 31 maart naar plus,als het dan 1 april weer extra wordt,verandert er dus niet,dus die gok wil ik wel maken...

Verwijderd

Waarom noemen ze het Royaal pakket bij UPC dan ook niet Plus vanaf 1 april. Het gaat toch allemaal Ziggo heten vanaf april ?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:22:
Waarom noemen ze het Royaal pakket bij UPC dan ook niet Plus vanaf 1 april. Het gaat toch allemaal Ziggo heten vanaf april ?
Da's te simpel. ;)

Gezien alle veranderen en mededelingen deze week zit ik mij ernstig af te vragen of Ziggo überhaupt een beetje een plan heeft voor de fusie. Het is toch van het zotte dat je elke dag weer mededelingen doet over wat per 1 maart of 1 april op de kop gezet wordt. En dan het liefst via allerlei kanalen behalve rechtstreeks naar de klant (op 1 mail na). Al dit gedoe lijkt zo meer op paniekvoetbal dan een serieus geplande fusie.

En aangezien het aantal verschillen tussen UPC en Ziggo nog niet minder zijn geworden kunnen we nog genoeg verwachten de komende tijd denk ik. Immers, ze zijn nu bezig met TV overhoop te halen, internet en telefonie moeten nog... :/

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:01
Bastien schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:11:
[...]
Da's te simpel. ;)

Gezien alle veranderen en mededelingen deze week zit ik mij ernstig af te vragen of Ziggo überhaupt een beetje een plan heeft voor de fusie.
Ik denk dat de problemen een beetje door het moederbedrijf van UPC veroorzaakt worden.
Ik vermoed dat er zaken bedacht worden bij UPC en dat oud-ziggo medewerkers dit moeten slikken en communiceren naar hun klanten.

Het moederbedrijf van UPC heeft natuurlijk Ziggo overgenomen, maar wellicht door de betere "service" naam van Ziggo nemen ze die naam over.

Op de achtergrond blijft het gewoon wellicht de slechte communicatie etc van UPC, maar wie licht daar nou wakker van ?

Zolang ze monopolie hebben in een groot deel van NL kunnen ze doen wat ze willen, klanten hebben toch geen alternatief altijd voorhanden.

Nogmaals dit is hoe ik er een beetje naar kijk.

Ik ben heel benieuwd hoeveel oud-ziggo klanten die over kunnen stappen zullen blijven.

2250 WP Zuid PVoutput

• Mentalist
MdO82 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:29:
Het moederbedrijf van UPC heeft natuurlijk Ziggo overgenomen, maar wellicht door de betere "service" naam van Ziggo nemen ze die naam over.

Op de achtergrond blijft het gewoon wellicht de slechte communicatie etc van UPC, maar wie licht daar nou wakker van ?
Dit klopt helemaal. Feitelijk krijgen we gewoon UPC in het grootste deel van Nederland, alleen gaat het Ziggo heten. Want Ziggo heeft een betere naam. We hebben al het televisieplatform van UPC gekregen en ik schat zo in dat we ook het internetplatform van UPC gaan krijgen. UPC, het bedrijf dat tot niet zo heel erg lang geleden nog behoorlijk kon zeiken over de FUP.. En die van wat ik zo hier en daar lees mogelijk ook downloads knijpt. Maar we zullen het gaan zien.

Maarja, als overal waar voorheen Ziggo was nu UPC-service komt met een "Ziggo" sticker erop, dan blijft die goede naam ook niet lang overeind.

De klassieke grap: wat ziet u op deze afbeelding?

Afbeeldingslocatie: http://www.powned.tv/images/fotos/Schotels_gr.jpg

Antwoord: een wijk in het verzorgingsgebied van UPC. :+ (het erge is.. zulke wijken bestaan echt, waar UPC bijna alle klanten weg heeft weten te jagen)

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 19-02-2015 19:42 ]

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:37:
[...]

Dit klopt helemaal. Feitelijk krijgen we gewoon UPC in het grootste deel van Nederland, alleen gaat het Ziggo heten. Want Ziggo heeft een betere naam. We hebben al het televisieplatform van UPC gekregen en ik schat zo in dat we ook het internetplatform van UPC gaan krijgen. UPC, het bedrijf dat tot niet zo heel erg lang geleden nog behoorlijk kon zeiken over de FUP.. En die van wat ik zo hier en daar lees mogelijk ook downloads knijpt. Maar we zullen het gaan zien.

Maarja, als overal waar voorheen Ziggo was nu UPC-service komt met een "Ziggo" sticker erop, dan blijft die goede naam ook niet lang overeind.

[afbeelding]

Antwoord: een wijk in het verzorgingsgebied van UPC. :+ (het erge is.. zulke wijken bestaan echt, waar UPC bijna alle klanten weg heeft weten te jagen)
toon volledige bericht
Niet mee eens. Er worden wel degelijk dingen van Ziggo overgenomen door UPC. Zo geldt bij Ziggo de regel dat als een zender in het basispakket zit en in HD wordt doorgegeven, dat dan zowel de SD als de HD versie in het basispakket zit. Bij UPC werden juist veel zenders in SD doorgegeven in het basispakket en in HD in het royaalpakket. Deze walgelijke gewoonte van UPC is niet overgenomen. Ze hebben voor de Ziggo manier van doen gekozen. Daarom krijgen UPC klanten nu een basispakket met véél meer HD-zenders erin.

Ook is een Ziggo only zender als MTV Live HD gewoon bij UPC toegevoegd in plaats van dat ie bij Ziggo verdwijnt.

• Mentalist
dusty-2011 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:04:
[...]

Niet mee eens. Er worden wel degelijk dingen van Ziggo overgenomen door UPC. Zo geldt bij Ziggo de regel dat als een zender in het basispakket zit en in HD wordt doorgegeven, dat dan zowel de SD als de HD versie in het basispakket zit. Bij UPC werden juist veel zenders in SD doorgegeven in het basispakket en in HD in het royaalpakket. Deze walgelijke gewoonte van UPC is niet overgenomen. Ze hebben voor de Ziggo manier van doen gekozen. Daarom krijgen UPC klanten nu een basispakket met véél meer HD-zenders erin.

Ook is een Ziggo only zender als MTV Live HD gewoon bij UPC toegevoegd in plaats van dat ie bij Ziggo verdwijnt.
Wist ik niet. :)

Ik kwam daarop ook deze tegen: http://www.totaaltv.nl/ni...r-zenders-horizon-go.html

Ik kan alleen nergens vinden sinds wanneer b.v. RTL4 HD in het starterpakket zit. Maargoed, valt me mee, voor mijn idee namen ze bijna niets van Ziggo over behalve de naam. Maar het HD en SD gelijktrekken is wel mooi voor UPC-abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:54
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op UPC pakketten. Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van een CI+ module tegenover een kastje? Beide zijn even duur, echter bied de CI+ module geen on demand services. Dan ga je er toch juist op achteruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Momenteel heb ik een UPC mediabox (niet horizon). Deze start ontzettend sloom op, heeft een erg lelijke tv-gids en spamt je continu met allerlei on-demand diensten. Van dit soort dingen heb je allemaal geen last met een CI+-module. Bovendien heb je dan een kastje minder.

Enige voordeel vind ik dat de mediabox wel veel sneller zapt dan mijn TV met een digitaal signaal, maar dat is afhankelijk van je toestel.

Als ik nu opnieuw zou kiezen, zou ik gewoon voor CI+-module gaan. Of eventueel voor een Horizon, zodat je ook kunt opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

MdO82 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:29:
Ik denk dat de problemen een beetje door het moederbedrijf van UPC veroorzaakt worden.

Moet ik hieruit concluderen dat Ziggo-klanten zo'n slecht beeld van UPC hebben?
W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:37:
[...]

[afbeelding]

toon volledige bericht
Holy crap ja dus. :D

Vraag 1: Waarom komt het beeld vandaan?
Vraag 2: Is dat terecht? (of is er een UPC <> Ziggo vete zoals we ook bij fabrikanten van bepaalde hard- of software zien?)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Utrecht is de pleuris aan het uitbreken door de slechte beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Waar blijkt dat uit? Berichtgeving? Krantenkoppen? Rellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Blaffeh schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:38:
Waar blijkt dat uit? Berichtgeving? Krantenkoppen? Rellen?
Dit kan ik vinden.
http://www.rtvutrecht.nl/...dt-ziggo-in-de-gaten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-08 09:37
Ik heb nu ook een mail gekregen met de wijzigingen per 1 april en de mogelijkheid tot wijzigen / opzeggen van je abonnement. Dat betekent dus dat ik mijn net afgesloten Ai1B abonnement (vanwege tariefswijziging 1 maart) weer kan aanpassen naar TV + Internet Z1 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:49
Zelf heb ik al opgezegd... ik was eigenlijk niet eens op de hoogte van alle nadelen van de fusie... Maar kreeg in een telefoonwinkel wat info over Vodafone. Nu ben ik ADSL allergisch.... maar op mijn adres bleek 80Mbit mogelijk... dus de gok maar genomen.

Ziggo belde al na opzeggen over hoe en wat... toen ik zei dat ik ADSL/VDSL kreeg begon die ook "Moet je niet doen man, echt niet"... maar toen ik Vodafone noemde zei die direct: "ooh ja die hebben er een half glasvezelnet tussen liggen. goede keus man".

wel apart: 1 wijk verder is 16mbit mogelijk... dus het hangt nogal af waarvan je woont. Maar gezien alle wijzigingen ten nadele van de klanten zou ik zeggen: Als je de mogelijkheid hebt, stem met je portomonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
dusty-2011 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:04:
[...]

Er worden wel degelijk dingen van Ziggo overgenomen door UPC. Zo geldt bij Ziggo de regel dat als een zender in het basispakket zit en in HD wordt doorgegeven, dat dan zowel de SD als de HD versie in het basispakket zit. Bij UPC werden juist veel zenders in SD doorgegeven in het basispakket en in HD in het royaalpakket. Daarom krijgen UPC klanten nu een basispakket met véél meer HD-zenders erin.
Even voor de goede orde ik vond de 15 zenders in HD in het basis (Starter) pakket niet verkeerd al is deze prijs altijd wel duurder geweest dan Ziggo (5,50 p/mnd meer) als je alleen tv afnam.

Ik zit al jaren bij UPC en je kon in mei 2012 al 10HD zenders in Starter pakket zien (bij nieuwe abonnementen). Ik heb zelf september 2013 een 3-1 basis pakket met daarin 15 HD zenders (bron) in het Starter digitale tv/radio pakket. Toendertijd koste dit 40 euro (nu 42,50p/mnd) en voor 2-1 (37,50p/mnd). Deze hoeveel HD zenders gaat per 1 april over naar 27HD zenders.

Overigens verschuiven er ook een paar SD zenders naar het duurdere Royaal (Extra) pakket, maar er komen ook wat Duitse en Turkse zenders bij en ook nog een kinderzender.
W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:32:
[...]

Ik kan alleen nergens vinden sinds wanneer b.v. RTL4 HD in het starterpakket zit. Maargoed, valt me mee, voor mijn idee namen ze bijna niets van Ziggo over behalve de naam. Maar het HD en SD gelijktrekken is wel mooi voor UPC-abonnees.
In mei 2012 kwamen de RTL,SBS zenders ook in HD in het Starter pakket. In september 2013 ging dit aantal naar 15 zenders (Belgen, Eurosport, Discovery kwamen er o.a. in HD bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@W3ird_N3rd

Weet je wat ik op die afbeelding zie? Een flat vol met buitenlanders die schotel hebben om zenders in Turkije te kunnen ontvangen. Heeft helemaal niets met UPC te maken of wegjagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-08 13:39

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Ik ben begin van het jaar teruggekomen van KPN Glasvezel bij Ziggo maar ik ben aan het overwegen om de veranderingen te gebruiken om mijn contract te ontbinden.

Redenen:

Storingen in de ontvangst na harmonisatie, ondanks gebruik kabelkeur kabels etc.
EPG is ineens zeer beperkt, o.a. sommige zenders loopt hij maar 3 uur vooruit, kan geen opname inplannen zo.
Er staat bij een film geen datum van verschijnen, geen naam van acteurs etc.
Traag zappen, ook met nieuwe Samsung HD recorder.
Decoder en samenwerking met onze slaapkamer televisie werkt niet goed, mijn vrouw kan er in ieder geval niet mee omgaan. Met het Motorola kastje was het voor haar een peuleschil.
Ik vind de kwaliteit van de HD zenders achteruit gegaan.
Het verdwijnen van een aantal zenders.
IP Televisie werkt traag, moet het vaak opnieuw opstarten om iets te kijken, en ik erger me aan de lay out.

Gaat nu nog alleen over het TV product, maar ik hou mijn hart vast als hierna het internet en telefonie met UPC worden samen gevoegd.

Ik wil KPN niet heilig verklaren maar je weet vaak als het weg wat je mist, maar achteraf was het toch niet zo slecht bij KPN Glasvezel. Ondanks de Experiabox en de over het algemeen iets mindere kwaliteit van HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:53
Midas.e schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:55:
Monteur bij een verse installatie kon mij vertellen dat er dit jaar voor Ziggo verbindingen een upgrade aankomt naar 200Mbit en later nog naar 500Mbit.
Die update naar 200mbit is voor Ziggo Zakelijk en die genoemde 500mbit is de maximale snelheid die het Docsis 3 netwerk van Ziggo heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Nieuw zenderoverzicht
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

Mogelijk al gepost, maar voor de zekerheid :)

[ Voor 40% gewijzigd door Equator op 23-02-2015 12:58 . Reden: Affiliate verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Gonadan schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:40:
Vraag 1: Waarom komt het beeld vandaan?
Een paar jaar geleden ging er bij wijze van spreken haast geen aflevering van Kassa of Radar voorbij zonder dat er een klachtenregen van UPC voorbij kwam. Storingen, problemen met factureren/administratie, slechte klantenservice en natuurlijk de hopeloze mediabox. Wat daarbij natuurlijk niet meehielp was dat je botweg geen keuze kreeg mbt die mediabox: hoe slecht het ding ook werkte, je kon niet gewoon je verlies nemen, het ding weggooien en een decoder van een andere fabrikant kopen. Iets wat bij Ziggo wel mogelijk was.
Vraag 2: Is dat terecht? (of is er een UPC <> Ziggo vete zoals we ook bij fabrikanten van bepaalde hard- of software zien?)
Ik ben bang dat dat grotendeels wel terecht is geweest. Zie bijvoorbeeld een filmpje als dit waar enige ophef over is geweest omdat UPC dacht dat ze een bom kwamen brengen:

YouTube: Bright.nl Paybackparty

Dit is gewoon pure haat. Je moet als bedrijf toch wel heel wat presteren wil je het voor elkaar krijgen dat je zo'n behandeling krijgt.

Als het een vete was, dan zouden dergelijke grappen ook met Casema/Multikabel/Essent zijn uitgehaald. Maar dat is vrijwel niet het geval. Klanten bij die kabelaars waren over het algemeen namelijk wèl tevreden.

Wat dat betreft zit UPC in hetzelfde schuitje als de OV-chipkaart. Er zijn genoeg mensen die het zonder serieuze problemen gebruiken, maar er zijn teveel schrijnende gevallen en ècht een topproduct kan je het niet noemen.

Daar bovenop: vertrouwen komt te voet en gaat te paard. De laatste jaren hoor ik ook veel minder van die dramatische klachten over UPC, maar daarmee is het vertrouwen niet opeens terug. Als ze echt een betere naam willen krijgen dan moeten ze niet alleen diensten aanbieden zoals ze zouden moeten zijn, maar daar nog een schepje bovenop ook. Een fatsoenlijk ongecodeerd basispakket zoals bij Caiway, vrije apparatuurkeuze, de mogelijkheid om een apparaat te kopen ipv. huren, 3G/4G backup internetverbinding bij storingen zoals bij Xs4all serviceplus (kost geen bal als je zorgt dat er buiten geplande werkzaamheden weinig storingen zijn) en 2 dagen abonnementsgeld terugbetalen voor iedere dag dat diensten niet goed bruikbaar waren door storingen. En natuurlijk àls er klachten zijn gewoon netjes een hoge pief (geen woordvoerder die niks mag zeggen) naar de uitzending van Kassa/Radar laten komen, uitleggen dat het inderdaad beter kan en dat ook gewoon gaat gebeuren.

Met zoiets zou je weer goodwill kweken en zou zelfs de naam van UPC prima in ere hersteld kunnen worden. Niet dat ze zoiets ooit zouden doen.
Joster schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:51:
Ik heb nu ook een mail gekregen met de wijzigingen per 1 april en de mogelijkheid tot wijzigen / opzeggen van je abonnement. Dat betekent dus dat ik mijn net afgesloten Ai1B abonnement (vanwege tariefswijziging 1 maart) weer kan aanpassen naar TV + Internet Z1 _O-
Jup. Let wel op wat ik een paar posts eerder zei: als je bij de actie voor een decoder/recorder hebt gekozen en je contract is jonger dan halverwege december, dan is het misschien huur.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:01:
@W3ird_N3rd

Weet je wat ik op die afbeelding zie? Een flat vol met buitenlanders die schotel hebben om zenders in Turkije te kunnen ontvangen. Heeft helemaal niets met UPC te maken of wegjagen.
Dat is natuurlijk ook de grap. Bij een andere vorm ervan is het een multiple choice vraag met keuze uit buitenlanders, UPC en eventueel nog iets anders.

Van deze grap bestaat bij mijn weten geen Ziggo/Multikabel/Essent/Casema variant. Daarbij bestaan dit soort wijken ook echt, al zullen de meeste mensen daarin nu wel over zijn op IPTV of Digitenne.

Het gaat hierbij ook niet zozeer om mijn mening, maar om het feit dat de grap überhaupt bestaat. Dat bright.nl zo'n filmpje heeft gemaakt. Er zijn gewoon groepen mensen geweest waar UPC zò hard tegen de haren in heeft gestreken dat dergelijke extremen het resultaat waren. Bij de andere kabelaars is hier veel minder tot geen sprake van.

Dat zegt wel iets over de reputatie van UPC. Niet voor niets laat Liberty Global die naam in Nederland vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Erpeet schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:08:
Ik ben begin van het jaar teruggekomen van KPN Glasvezel bij Ziggo maar ik ben aan het overwegen om de veranderingen te gebruiken om mijn contract te ontbinden.

EPG is ineens zeer beperkt, o.a. sommige zenders loopt hij maar 3 uur vooruit, kan geen opname inplannen zo.
Er staat bij een film geen datum van verschijnen, geen naam van acteurs etc.
Ik vind de kwaliteit van de HD zenders achteruit gegaan.
Het verdwijnen van een aantal zenders o.a. Xite wat ik hier toch vaak s' morgens heb opstaan.
EPG (o.a. details film/serie weergave) is altijd beperkt geweest bij UPC helaas en vaak genoeg ook niet kloppend. Ze zijn wel een paar jaar geleden geswitcht van aanvoer echter nog steeds niet best en zeker beperkt qua duur (uren/dagen). Het is dat ik geen recorder gebruik dus ik heb daar geen last van.

Ik kan overigens wel snel zappen en alles werkt vlotjes en prima vlotte (beeld/mini EPG) echter ik woon in UPC gebied met een UPC Pace HD7111 decoder. Die software van die box is ook niet heilig (geen simulcast, geen favorietensorteren, geen vastzetten Dolby mogelijk).

Xite zit overigens nog gewoon in het nieuwe zenderpakket bij Ziggo/UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vandaag ook opgezegd bij UPC, belangrijkste reden upload die achterblijft t.o.v. glasvezel. en horizon box.
Wel werd ik zeer netjes geholpen door UPC, en ze boden mij het volgende aan:
- 25% korting op het All-in-1-Extra Power pakket gedurende een heel jaar (scheelt mij € 18 per maand)
- gratis monteur op locatie om al mijn bekabeling na te kijken en zo nodig te herstellen (alle kosten voor UPC, ook al ligt de fout bij mij) (ik had aangegeven dat ik problemen had met horizon: traag zappen, af en toe onderbrekingen in geluid)
Kortom, mocht je twijfelen over opzeggen, bel ze eens en wellicht hebben ze een leuke deal voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Wellicht niet iets wat hier eigenlijk helemaal in het topic hoort, maar hoe bevalt op dit moment de Horizon box bij de huidige UPC klanten.
Ik kan hier niet heel veel over vinden, maar ik lees wel allerlei problemen in 2014 hiermee.

Nogmaals wellicht niet iets wat hier thuishoort, maar ik was even benieuwd wat de huidige UPC klanten van dit ding vinden aangezien ze op het oud-ziggo netwerk ook getest worden :)

[ Voor 7% gewijzigd door MdO82 op 20-02-2015 14:18 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze zelf ook wel in de gaten hebben dat er veel mensen overstappen of er aan denken om dat te doen. Vandaar die hoge korting want die krijg je niet zomaar zonder reden.

In Groningen bij de Telfort winkel staat als weken een bord voor de deur met de tekst 'ook de prijsverhogingen bij ****** zat? Kom bij Telfort' of zoiets waar de sterretjes Ziggo betekenen. Die prijs verhoging is tot daar aan toe, maar je krijgt er niet zo veel voor terug. 't Is net als met de zorgpremie.

Wat ik wel merk ik dat mijn verbinding op en neer gaat. De ene keer haal ik de snelheid wel, maar vaak ook niet. Net ee monteur langs gehad omdat het Cisco modem continu half duplex aangeeft terwijl alles zo is ingesteld dat hij full duplex geeft. Ik heb twee computers en alle twee geven ze half duplex aan. Hij zijn Ziggo laptop eraan en die doet het wel full duplex. Voor de harmonisatie nooit ergens last van gehad.

Beeld kwaliteit is ook minder. EPG gebruik ik nooit ik zie wel wat er op de kijkbuis is. Maar de info die er niet meer staat zoals regisseur, jaartal, acteurs etc. mis ik wel. Het is dat ik hier maar 6Mbit kan krijgen van een adsl aanbieder anders was ik weg. Als ik ergens 30Mbit kan krijgen als ik in de toekomst verhuis ga ik over en jas ik weer een schotel aan de muur. Met een schotel meer kanalen, heel veel meer HD zenders in goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-08 13:39

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

funrider schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:03:
[...]

EPG (o.a. details film/serie weergave) is altijd beperkt geweest bij UPC helaas en vaak genoeg ook niet kloppend. Ze zijn wel een paar jaar geleden geswitcht van aanvoer echter nog steeds niet best en zeker beperkt qua duur (uren/dagen). Het is dat ik geen recorder gebruik dus ik heb daar geen last van.

Ik kan overigens wel snel zappen en alles werkt vlotjes en prima vlotte (beeld/mini EPG) echter ik woon in UPC gebied met een UPC Pace HD7111 decoder. Die software van die box is ook niet heilig (geen simulcast, geen favorietensorteren, geen vastzetten Dolby mogelijk).

Xite zit overigens nog gewoon in het nieuwe zenderpakket bij Ziggo/UPC.
Je hebt gelijk , was in de veronderstelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-08 07:33
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:01:

[...]

Jup. Let wel op wat ik een paar posts eerder zei: als je bij de actie voor een decoder/recorder hebt gekozen en je contract is jonger dan halverwege december, dan is het misschien huur.
Ik heb ook net m'n abo verlengd, gekozen voor AiE omdat ik dan weer een half jaar korting kon krijgen.
Weet jij of die korting blijft als ik nu weer terug ga naar Inet+TV (en de contractsduur eraf laat halen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
MdO82 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:18:
Wellicht niet iets wat hier eigenlijk helemaal in het topic hoort, maar hoe bevalt op dit moment de Horizon box bij de huidige UPC klanten.
Ik kan hier niet heel veel over vinden, maar ik lees wel allerlei problemen in 2014 hiermee.
Ik denk dat je meer kans op antwoord hebt in [UPC Horizon] Ervaring en discussie.

De vraag is hier ook wel relevant, oud-Ziggo klanten krijgen hier nu tenslotte ook mee te maken.
Nogmaals wellicht niet iets wat hier thuishoort, maar ik was even benieuwd wat de huidige UPC klanten van dit ding vinden aangezien ze op het oud-ziggo netwerk ook getest worden :)
Ze worden getest op het nieuw-Ziggo netwerk. Op het oude Ziggo netwerk kan je er hooguit Nederland 1 mee kijken. :+
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:22:
Het is dat ik hier maar 6Mbit kan krijgen van een adsl aanbieder anders was ik weg. Als ik ergens 30Mbit kan krijgen als ik in de toekomst verhuis ga ik over en jas ik weer een schotel aan de muur. Met een schotel meer kanalen, heel veel meer HD zenders in goede kwaliteit.
Beschikbare snelheid kan je hier checken: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

Zo weet ik nu dat hier nu ook VDSL ligt, maar de snelheid is niet zoveel hoger geworden. ADSL deed hier voorheen 10mbps, VDSL haalt volgens die check hier nu 16mbps. Je weet normaal niet wanneer ze VDSL in een wijkkast bij jou in de buurt steken dus je moet zo nu en dan gewoon even kijken.
P.K. schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:51:
[...]

Ik heb ook net m'n abo verlengd, gekozen voor AiE omdat ik dan weer een half jaar korting kon krijgen.
Weet jij of die korting blijft als ik nu weer terug ga naar Inet+TV (en de contractsduur eraf laat halen)?
De korting die je al hebt gekregen tot dit moment zal je mogen houden (het lijkt me wel heel stug als ze dat zouden proberen terug te halen). Het contract vervalt echter op het moment dat je teruggaat naar Inet+TV en daarmee ook je korting.

Kortom: contract uitzitten met korting of contractsduur eraf en dan geen korting meer. Is je contract al 6 maanden oud, dan heb je de korting al in de pocket en maakt het niet meer uit. (je kan dus ook nu blijven en hopen dat ze over 6 maanden weer iets wijzigen waardoor je onder je contract uit kan)

Voor de duidelijkheid: ik werk niet voor Ziggo of een andere telecomprovider. Aan mijn woorden kan je geen rechten ontlenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:53:
Ze worden getest op het nieuw-Ziggo netwerk. Op het oude Ziggo netwerk kan je er hooguit Nederland 1 mee kijken. :+
Hmm, zo is het inderdaad zal eens kijken in het UPC topic, maar goed eerst maar afwachten wat upc/ziggo allemaal van plan is de komende tijd :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:57
Sinds de update doet BBC 1/2 het hier niet meer. BBC op 61 en 62.

Happerend en storend beeld, je ziet strepen en blokken. Ziggo heeft een nieuwe Coax kabel opgestuurd maar dat werkt "verrassend" niet.

Alle andere zenders doen het gewoon perfect maar die 2 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Sinds de verandering van frequentie werken bij mij alle radiozenders van het extra pakket niet meer.

Coaxkabel vervangen --> niks
Alle zenders opnieuw zoeken --> niks
firmware update televisie --> niks
fabrieksstandaard herstellen --> niks
Ziggo gebeld --> niks, ook niet nadat ze mijn kaart opnieuw hadden geinitialiseerd oid.

Nog maar eens met ziggo bellen, en dan maar om een monteur vragen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 16:52
Over 2 maanden is VVDSL van KPN beschikbaar denk dat ik dat dan maar eens ga proberen.
Heb het wel een beetje gehad met Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:58
tJa vvdsl, ik kan hier 100mbit krijgen volgens die test, maar ok 100 kan ik mee leven, voor 2 of 4 of 6 jaar, maar wat over 7 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-08 00:43
...dan ga je toch over 7 jaar terug naar Ziggo? Je sluit geen contract af voor het leven...

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
en over 7 jaar is glasvezel vast ook al meer uitgerold..... of gebruiken we helemaal geen kabels meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets meer bekend over internet? Blijft dat op het Ziggo platform of gaat dit ook over naar UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tamelijk offtopic, maar wat zou bij een FTTH verbinding de maximale snelheid eigenlijk bepalen, als elke provider op deze verbinding niet hoger blijkt te kunnen gaan dan 100/100? Wat hebben ze in het glasnetwerk aan apparatuur geplaatst dat het niet meer kan zijn dan 100/100 terwijl op sommige FTTH verbindingen zelfs 1Gbit snelheid geleverd kan worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Joster schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:51:
Geh, ik was net van Ai1B naar Z1 per 1 maart, overweeg nu om per 1 april naar Online te gaan. Waarom?
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:53:
[...]
Beschikbare snelheid kan je hier checken: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

Zo weet ik nu dat hier nu ook VDSL ligt, maar de snelheid is niet zoveel hoger geworden. ADSL deed hier voorheen 10mbps, VDSL haalt volgens die check hier nu 16mbps. Je weet normaal niet wanneer ze VDSL in een wijkkast bij jou in de buurt steken dus je moet zo nu en dan gewoon even kijken.
Omdat ik via Fourstack gezien heb dat ze kennelijk nu vanuit mijn eigen straatkast kunnen leveren en de snelheid daarmee ipv 8/1 wat ik voor de upgrade in mijn straatkast kon ontvangen bij Telfort, nu overal bij elke postcode check aangeven dat 50/5 geen probleem moet zijn. :9 (Fourstack geeft zelf 75 aan voor mijn adres _/-\o_ ) Ergo: ik overweeg serieus om bij Ziggo weg te gaan, voor 10 euro 30/3 ipv 42,5 euro is toch wel aantrekkelijk. Addertje is: je zit dan 2 jaar aan Online vast. En ik had geen hoge pet op van Telfort, Alice, Compuserve en co (mijn ervaring met xDSL pre-Ziggotijdperk). Dus waarom zou Online nu na 2 jaar tevreden Ziggo gebruik plots beter zijn althans met dezelfde snelheid aan kunnen komen als Ziggo nu doet voor een fractie van de prijs?

Maar ik overweeg het serieus, wat me nog het meeste steekt is dat Ziggo geenzins van plan is om single play pakketten in te voeren. Want de bekende smoes: wij leveren ten eerste een tv-signaal, daar bovenop neemt u internet af. Ja, maar wat nou als je enkel NPO checkt en verder niet? Die zijn vrij toegankelijk en die zenders check ik nog weleens i.v.m. het NOS journaal, WIDM, DWDD enzo. Maarja, die kan ik ook wel met een apart kastje ontvangen. Telefonie benut ik niet, dus dan betaal ik in feite 42,50 euro voor een stabiele 30/3 lijn. Prima, maar als ik ook nu door een upgrade in de wijkkast 30/3 kan krijgen bij Online (eerst zien, dan geloven) voor 32,50 euro minder elke maand weer het eerste jaar.. das een klap met geld 8)7 Tweede jaar bespaar je dan nog slechts 17,5 euro (want tweede jaar kost het 25 euro per maand) Maar gezien het gemak waarmee Ziggo verhoging na verhoging (of versobering na een verhoging) doorvoert ben ik bang met een afronding in het samengaan van Ziggo met UPC, dat we Ziggo snelheden krijgen voor UPC prijzen. Kortom: bij die verhoging naar 42,5 euro voor Z1 nu zal het niet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@W3ird_N3rd

Die link ken ik. Maar ik heb bij KPN gewerkt en daarom weet ik dat er bij mij in het dorp de eerst komende jaren helemaal niets gaat gebeuren. Met een andere kaart kan ik in de praktijk rond de 15Mbits halen maar KPN wil er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 09:40

rick77

... get to the point!

Vind het vreemd dat het nog steeds niet helemaal gelijkgetrokken is met het zenderoverzicht van UPC per 1 april. In de nieuwe zendernummering van Ziggo is bijvoorbeeld duidelijk ruimte gelaten op 51-53 voor de Belgische zenders zoals ze daar bij UPC staan. Ook staat France 2 er nog tussen terwijl die weg zou vallen. Wellicht dus toch nog niet het definitieve overzicht. :+

[ Voor 4% gewijzigd door rick77 op 21-02-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:56
hardware-lover schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 01:21:
Tamelijk offtopic, maar wat zou bij een FTTH verbinding de maximale snelheid eigenlijk bepalen, als elke provider op deze verbinding niet hoger blijkt te kunnen gaan dan 100/100? Wat hebben ze in het glasnetwerk aan apparatuur geplaatst dat het niet meer kan zijn dan 100/100 terwijl op sommige FTTH verbindingen zelfs 1Gbit snelheid geleverd kan worden?
De "switch"die de operator plaatst in de PoP bepaalt de snelheid. Als deze voorzien is van doorvoerpoorten van max 100 mbit dan zal dit de maximale snelheid bepalen van de verbinding naar de woning.
KPN heeft tot een paar jaar geleden deze 100 Mbit switches (Dslams genaamd bij KPN) in elke PoP geplaatst. Daarna pas overgestapt op apparatuur met Gbit poorten en die zijn ze nu in rap temp overal in Nederland aan het plaatsen ter vervanging van de oude.
Nieuwere operators (Vodafone, Tweak) hebben meteen de Gbit apparatuur geplaatst.

Het is dus niet de FttH verbinding zelf maar de apparatuur die de operator plaatst in de PoP.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Barre73 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:23:
[...]
De "switch"die de operator plaatst in de PoP bepaalt de snelheid. Als deze voorzien is van doorvoerpoorten van max 100 mbit dan zal dit de maximale snelheid bepalen van de verbinding naar de woning.
KPN heeft tot een paar jaar geleden deze 100 Mbit switches (Dslams genaamd bij KPN) in elke PoP geplaatst. Daarna pas overgestapt op apparatuur met Gbit poorten en die zijn ze nu in rap temp overal in Nederland aan het plaatsen ter vervanging van de oude.
Nieuwere operators (Vodafone, Tweak) hebben meteen de Gbit apparatuur geplaatst.

Het is dus niet de FttH verbinding zelf maar de apparatuur die de operator plaatst in de PoP.
Duidelijk zo, ik had al een vermoeden dat het zoiets moest zijn. Hoewel het netwerk hier tamelijk jong is (amper 5 jaar), hebben ze bij de aanleg duidelijk bezuinigd op de installatie-kosten. Het lijkt mijn oude werkgever wel, waar bij het aanleggen van een eerste eigen bedrijfsnetwerk geïnvesteerd werd in een 100mbit infrastructuur. Ik kon hoog en laag springen dat de keuze erg onverstandig was, 1Gbit was al aardig ingeburgerd destijds, maar onze directeur wilde nu eenmaal zo min mogelijk geld uitgeven aan alles wat computer gerelateerd was. Na 12 maanden aanmodderen is alles alsnog overgezet naar een sneller netwerk.

Het lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch dat KPN (eigenaar van het netwerk bij ons), de kansen in de markt moet kunnen zien nu er Ziggo/UPC abonnees zijn die graag een overstap zouden willen maken naar glas (als ze die mogelijkheid hebben zoals ik). Buiten wat andere zaken die ik liever niet wil missen, ga ik nu niet 80Mbit inleveren op internet download snelheid, de upload is me daarbij niet belangrijk genoeg om een overstap te overwegen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nevermind

[ Voor 106% gewijzigd door Nick39 op 26-02-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die sterkte waar jij het over hebt is dat wat ik ook zie op mijn Samsung recorder? Signaalstatus is 22% en signaalkwaliteit is 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bij een matige binnenhuisbekabeling wil de signaalsterkte en -kwaliteit nog wel eens afhangen van de frequentie van het kanaal dat je bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die sterkte op alle zenders. En die signaalsterkte is nog nooit hoger geweest. Geen idee wat het precies is, maar het beeld is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:01:
Een paar jaar geleden ging er bij wijze van spreken haast geen aflevering van Kassa of Radar voorbij zonder dat er een klachtenregen van UPC voorbij kwam. Storingen, problemen met factureren/administratie, slechte klantenservice en natuurlijk de hopeloze mediabox. Wat daarbij natuurlijk niet meehielp was dat je botweg geen keuze kreeg mbt die mediabox: hoe slecht het ding ook werkte, je kon niet gewoon je verlies nemen, het ding weggooien en een decoder van een andere fabrikant kopen. Iets wat bij Ziggo wel mogelijk was.

Ik ben bang dat dat grotendeels wel terecht is geweest. Zie bijvoorbeeld een filmpje als dit waar enige ophef over is geweest omdat UPC dacht dat ze een bom kwamen brengen:

YouTube: Bright.nl Paybackparty

Dit is gewoon pure haat. Je moet als bedrijf toch wel heel wat presteren wil je het voor elkaar krijgen dat je zo'n behandeling krijgt.

Als het een vete was, dan zouden dergelijke grappen ook met Casema/Multikabel/Essent zijn uitgehaald. Maar dat is vrijwel niet het geval. Klanten bij die kabelaars waren over het algemeen namelijk wèl tevreden.

Wat dat betreft zit UPC in hetzelfde schuitje als de OV-chipkaart. Er zijn genoeg mensen die het zonder serieuze problemen gebruiken, maar er zijn teveel schrijnende gevallen en ècht een topproduct kan je het niet noemen.

Daar bovenop: vertrouwen komt te voet en gaat te paard. De laatste jaren hoor ik ook veel minder van die dramatische klachten over UPC, maar daarmee is het vertrouwen niet opeens terug. Als ze echt een betere naam willen krijgen dan moeten ze niet alleen diensten aanbieden zoals ze zouden moeten zijn, maar daar nog een schepje bovenop ook. Een fatsoenlijk ongecodeerd basispakket zoals bij Caiway, vrije apparatuurkeuze, de mogelijkheid om een apparaat te kopen ipv. huren, 3G/4G backup internetverbinding bij storingen zoals bij Xs4all serviceplus (kost geen bal als je zorgt dat er buiten geplande werkzaamheden weinig storingen zijn) en 2 dagen abonnementsgeld terugbetalen voor iedere dag dat diensten niet goed bruikbaar waren door storingen. En natuurlijk àls er klachten zijn gewoon netjes een hoge pief (geen woordvoerder die niks mag zeggen) naar de uitzending van Kassa/Radar laten komen, uitleggen dat het inderdaad beter kan en dat ook gewoon gaat gebeuren.

Met zoiets zou je weer goodwill kweken en zou zelfs de naam van UPC prima in ere hersteld kunnen worden. Niet dat ze zoiets ooit zouden doen.
toon volledige bericht
Da's een flink verhaal. :D
Inhoudelijk ga ik niet op alle punten in, want dan wordt het mogelijk een off-topic discussie, dat is wat zonde. En ik wil UPC helemaal niet verdedigen, maar:

Dan denk ik dat het ook veel uit maakt uit welke regio je komt. In mijn kennissenkring wordt behoorlijk wat geklaagd over Ziggo. Gedoe met ontvangst, kasjes die je dan zelf weer moet regelen, dienstverlening, etc. Feitelijk dezelfde klachten die ik ook over UPC hoorde of zelf uit. De consensus is dat al die kabelboeren lekker achterover kunnen leunen, en dan ook nog eens druk van de omroepen/zenders krijgen om bepaalde shit door te voeren.

Bij Kassa en dergelijke programma's heb ik dan de meeste grote TV-leveranciers wel langs zien komen, als je veel klanten hebt kom je gegarandeerd een keer aan de beurt. De gammele service van UPC kan ik over meepraten, veel collega's van mij hebben hetzelfde bij Ziggo. Feitelijk is dat één van de redenen dat ik ooit een Twitter account heb gemaakt, ik gebruik die alleen maar voor helpdesks omdat _alle_ bedrijven goed reageren op online media en niet op 'ouderwetse' kanalen.

Overigens moet ik er weer niet aan denken dat ik zelf een mediabox moet kopen. Zij bepalen toch welke types ze ondersteunen en als er wat is heb je nóg een discussiepunt over waar het kan liggen. Dat vind ik weer lekker van zo'n ding in bruikleen, zij leveren de dienst, inclusief benodigde spullen. Maar dat is een persoonlijke voorkeur, ik zie ook zat mensen die liever alles zelf uitzoeken.

Dan wel weer lollig: vorige week heb ik maar eens een vraag aan support gesteld over de 'pauzebug' in de mediabox die er al sinds 2011 in zit. Krijg ik als reactie dat ze die toevallig net aan het uitrollen zijn en dat mijn regio straks aan de beurt is. Nou, dat is wel héééél toevallig. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:22:
Beeld kwaliteit is ook minder. EPG gebruik ik nooit ik zie wel wat er op de kijkbuis is. Maar de info die er niet meer staat zoals regisseur, jaartal, acteurs etc. mis ik wel.

Met een schotel meer kanalen, heel veel meer HD zenders in goede kwaliteit.
Er is inderdaad in sommige gevallen bij de HD zenders nu sprake van een variabele bitrate bij de HD zenders bij de Ziggo klanten die op het UPC netwerk zijn overgegaan zie ook dit bericht. Ik ga echter niet in je mee dat dit er voor zorgt dat dit altijd slechter is.

De EPG gebruik ik alleen voor beeld/mini EPG om te zien wat er op dit moment bezig is op een andere zender deze werkt over het algemeen vrij goed bij UPC (zij het met DVB-C via Samsung tv of via Pace HD7111 mediabox van UPC). Echter ik heb geen opname functie dus vooruit kijken van EPG vind ik ook niet erg. Ik mis ook al jaren bij UPC de info die jij noemt (jaartal, acteurs e.d.).

Overigens met een schotel kun je misschien wel meer (buitenlandse) zenders ontvangen echter is het zeker in het geval van de Nederlandse (SD/HD) zenders niet zo dat de kwaliteit beter is dan via kabel of glasvezel, veelal juist slechter omdat CanalDigitaal meer zenders bij elkaar propt in één multiplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:57
arbraxas schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:01:
Sinds de verandering van frequentie werken bij mij alle radiozenders van het extra pakket niet meer.

Coaxkabel vervangen --> niks
Alle zenders opnieuw zoeken --> niks
firmware update televisie --> niks
fabrieksstandaard herstellen --> niks
Ziggo gebeld --> niks, ook niet nadat ze mijn kaart opnieuw hadden geinitialiseerd oid.

Nog maar eens met ziggo bellen, en dan maar om een monteur vragen.
Bij mij komt donderdag nu een monteur langs, om de BBC1/2 weer te laten werken. Nieuwe coaxkabel al geprobeerd alles.
Via Twitter werkt de klantenservice best goed!

[ Voor 3% gewijzigd door Joostje123 op 23-02-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Joostje123 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:29:
[...]

Bij mij komt donderdag nu een monteur langs, om de BBC1/2 weer te laten werken. Nieuwe coaxkabel al geprobeerd alles.
Via Twitter werkt de klantenservice best goed!
off-topic, maar ik regel sowieso alles via Twitter of Facebook. Heb je vaak binnen een paar minuten "beet" en een oplossing. Vooral omdat het op de frontpage komt vaak, dan willen ze wel helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Waah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:06:
[...]

off-topic, maar ik regel sowieso alles via Twitter of Facebook. Heb je vaak binnen een paar minuten "beet" en een oplossing. Vooral omdat het op de frontpage komt vaak, dan willen ze wel helpen :+
als de klant al een 2e kabel heeft getest is het zoiezo een monteur ;-)

Bellen, facebook of twitter zou eigenlijk dan niets (mogen) uitmaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dutch2007 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:20:
[...]

als de klant al een 2e kabel heeft getest is het zoiezo een monteur ;-)

Klopt. maar de snelheid via twitter is vaak beter :P en goedkoper (als in geen kosten, niet iedereen heeft telefonie of een telefoon aangesloten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Firephoenix schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:36:
Plus minder HD zenders plus langzamer internet (minder Mbitjes voor je geld) 8)7
Niet helemaal waar natuurlijk...
De reden waarom ik weg ben bij ziggo is mijn upload... Met een NAS is upload wel degelijk van belang.

Ik heb niets aan 180/18 of 90/9.
Ik heb nog liever 50/50...

Daarnaast kan ik als ik zou willen gewoon 500/500 krijgen.

En als absolute reden dat ik liever glas heb: Dedicated kabel naar de wijk verdeelpunten.

Dedicated is altijd beter dan gedeeld met het oog op de toekomst.
cypher21 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:49:
hmm, zie nu pas dat ik de History en Cartoon Network zenders ga missen per 1 april...
Zit nu bij UPC op zich prima, kijk al wel een tijdje of ik zal overstappen naar glasvezel, maar juist die extra decoders maken de overstap erg prijzig.
Nu wordt er boven nog gewoon naar analoge tv gekeken :p
Ik snap niet dat glasvezelboeren hier niet iets voor vezinnen, het scheelt ze zo veel klanten...
Mijn kinderen zijn nog te jong voor een eigen tv, dus ik heb de overstap wel gedurfd en sinds 3 dagen ben ik nu over op glas :)
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:09:
Ik weet niet hoe dat qua contracten zit, afaik heeft Ziggo nog nooit een bruikleen decoder teruggevraagd, ook niet bij het voortijdig beëindigen van een abonnement. Er is wel gezegd dat de bruikleen decoder na 2 jaar eigendom van de klant zou worden. Maar ik denk dat nieuw-Ziggo ook weinig in de weg staat om de decoder per direct eigendom van de klant te laten worden en Irdeto kort daarop uit te faseren.
Volgens mij is deze periode omgezet naar 1 jaar, dat is namelijk de reden dat ik nu al van ziggo afkon en kon overstappen op glas, terwijl mijn Samsung decoder van Ziggo, 1 jaar en 3 maanden oud was...
Sjah schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:42:
tJa vvdsl, ik kan hier 100mbit krijgen volgens die test, maar ok 100 kan ik mee leven, voor 2 of 4 of 6 jaar, maar wat over 7 jaar?
Glas?
Reggefiber zal echt niet stilzitten de komende jaren.
Uiteindelijk zal ziggo/UPC ook gewoon glas gaan aanbieden denk ik.
Zullen er over 5 jaar niet al 4k zenders zijn? Dat is een verviervoudiging van de resolutie.

Eigenlijk leveren ziggo/UPC helemaal geen HD zender. Officieel is 11Mbit geen HD. Pas vanaf 14 mibit is het officeel HD uit mijn hoofd.
De enige die dit levert, of op de zeer korte termijn gaat leveren is Vodafone...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

In theorie helemaal waar, maar e-mail kost enkele dagen, telefoon sta je uren in de wacht maar op twitter heb je in enkele uren contact en dan redelijk snel een oplossing. Bizar wat het doet als het publiek zichtbaar is.
Zullen er over 5 jaar niet al 4k zenders zijn? Dat is een verviervoudiging van de resolutie.

Eigenlijk leveren ziggo/UPC helemaal geen HD zender. Officieel is 11Mbit geen HD. Pas vanaf 14 mibit is het officeel HD uit mijn hoofd.
De enige die dit levert, of op de zeer korte termijn gaat leveren is Vodafone...
Dat vraag ik mij af, als je zie hoe moeilijk ze het vinden nu al gewoon goed HD door te geven. De HD-zenderkwaliteit lijkt alleen maar terug te lopen (subjectief, is mijn eigen blik) en het aantal is nog steeds niet heel veel groter dan een aantal jaar geleden. Wat moeten ze dan met 4K?

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 23-02-2015 13:43 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dfrenner schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:31:
[...]
Niet helemaal waar natuurlijk...
De reden waarom ik weg ben bij ziggo is mijn upload... Met een NAS is upload wel degelijk van belang.

[knip]
Ik begrijp niet waarom het in het bezit hebben van een NAS een hoge upload als voorwaarde heeft?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:35
Als je je data veel vanaf buitenshuis wilt benaderen wel.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat begrijp ik, maar dat staat niet vermeld, dus vraag ik het me af. Als dat de reden is dan gaat dat voor alle apparaten op waarmee je data wil delen, niet specifiek een NAS.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 23:13:
Ik heb die sterkte op alle zenders. En die signaalsterkte is nog nooit hoger geweest. Geen idee wat het precies is, maar het beeld is prima.
Signaal sterkte is ook slechts een indicator en niets om je aan vast te houden. Signaalsterkte is dan ook niet in % uit te drukken maar in dB. En dat kan een ontvanger weer niet reproduceren.

Zolang de kwaliteit 100% staat gaat t goed. Wordt de kwaliteit lager dan 100% dan is er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

zojuist teruggebeld door UPC, ik was het niet eens met het weghalen van de C&I en history channel, maar krijg nu ter compensatie een half jaar royaal gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
dfrenner schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:31:
[...]

Ik snap niet dat glasvezelboeren hier niet iets voor vezinnen, het scheelt ze zo veel klanten...
Mijn kinderen zijn nog te jong voor een eigen tv, dus ik heb de overstap wel gedurfd en sinds 3 dagen ben ik nu over op glas :)
Dat is geen kwestie van "iets verzinnen", dat is doelbewuste sabotage. Met als doel jou als consument kastjes in de maag te splitsen.

Dat klinkt misschien paranoïde, maar het was voor Reggefiber bij mijn weten normaal om DVB-C (en zelfs analoog!) over glas aan te bieden: nieuws: Reggefiber maakt glasvezelnetwerken geschikt voor dvb-c-signaal. En voor het basispakket, ook in HD, zonder smartcard. (AFAIK)

Perfect, niets meer aan doen zou je zeggen.

En dan neemt KPN Reggefiber over:
nieuws: KPN verkrijgt meerderheidsbelang in Reggefiber
nieuws: KPN krijgt volledige zeggenschap over Reggefiber maar moet netwerk openhouden

Ik kan niets vinden over de huidige situatie (hier ligt ook geen glas), maar dat lijkt me een gevalletje "zeg maar dag met je handje", want met DVB-C wil KPN geen geld verdienen. (ik dacht dat DVB-C ook al veel minder aanwezig was op glas tegenwoordig?) IPTV-kastjes en ondemand content, dat moet de klant hebben.

Zelfs met IPTV-kastjes zou het bij glas geen probleem moeten zijn trouwens, er is geen enkele technische reden waarom je met glas niet 10 kastjes aan zou kunnen sluiten. (op ADSL is dat natuurlijk wel problematisch)
[/rant]
[...]

Volgens mij is deze periode omgezet naar 1 jaar, dat is namelijk de reden dat ik nu al van ziggo afkon en kon overstappen op glas, terwijl mijn Samsung decoder van Ziggo, 1 jaar en 3 maanden oud was...
Mijn contract was van oktober vorig jaar. Sinds halverwege december zijn er nieuwe voorwaarden bij acties die lijken te spreken van huur en niet langer van eigendom na x jaar. Ook wel logisch natuurlijk met Liberty Global aan het roer. Geheel duidelijk is het echter niet, dus het is onzeker wat ze met zulke contracten doen.

Dan zijn er ook mogelijke verschillen in wat er in het contract staat en wat men in werkelijkheid doet. Ook al zou Ziggo zuiver juridisch in bepaalde gevallen een decoder misschien terug mogen vragen, het zou als uitermate klantonvriendelijk worden ervaren en niets opleveren (wie wil er een afgekloven 2dehands decoder?) dus de kans is dan groot dat ze het niet doen.
Gonadan schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:38:
[...]

In theorie helemaal waar, maar e-mail kost enkele dagen, telefoon sta je uren in de wacht maar op twitter heb je in enkele uren contact en dan redelijk snel een oplossing. Bizar wat het doet als het publiek zichtbaar is.
Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. Ik heb een paar keer moeten bellen (ik had steeds net niet de juiste info bij de hand) en kreeg eigenlijk steeds binnen 10 minuten en vaak sneller iemand aan de lijn. Een paar keer kreeg ik dan echter iemand aan de lijn die zei daar alleen te zitten om een terugbelafspraak te maken (wil ik niet want ze bellen altijd als het precies NIET uitkomt) om zo de wachttijd binnen de perken te houden. Een andere keer krijg je iemand van de Suriname afdeling aan de lijn. Ja, een deel van de telefonische klantenserivce zit in Suriname. Je verstaat ze maar moeizaam en ze verstaan jou ook niet goed. :| Tip: verzin een smoes om op te hangen en probeer het nog eens.

Maar je staat geen uren in de wacht!
[...]

Dat vraag ik mij af, als je zie hoe moeilijk ze het vinden nu al gewoon goed HD door te geven. De HD-zenderkwaliteit lijkt alleen maar terug te lopen (subjectief, is mijn eigen blik) en het aantal is nog steeds niet heel veel groter dan een aantal jaar geleden. Wat moeten ze dan met 4K?
Naar mijn idee is de kwaliteit ook minder geworden. Bij het pauzeren van een voetbalwedstrijd zag ik opeens blokjes, iets wat me voor de omzetting nooit is opgevallen. Ook bij bepaalde scenes is het alsof het beeld opeens veel waziger is, maar het is niet te zeggen of dat dan aan het programma/bron ligt of de beeldkwaliteit van de provider.

In Amerika is dit al veel langer: proppen, proppen, proppen. Tenminste een tijd terug kreeg je daar 1080i MPEG2 zenders met minder dan 10 megabit. Probleem is dat Wikipedia: The Market for Lemons bij televisie perfect van toepassing is. Niemand verkoopt bitrate en beeldkwaliteit is lastig te kwantificeren. Dus zal de bitrate blijven zakken om zoveel mogelijk zenders aan te bieden tot de consument het niet meer pikt. Want "meer zenders" kan je verkopen, "meer bitrate" amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 08-08 21:06

icecreamfarmer

en het is

Gonadan schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:38:
[...]

Da's een flink verhaal. :D
Inhoudelijk ga ik niet op alle punten in, want dan wordt het mogelijk een off-topic discussie, dat is wat zonde. En ik wil UPC helemaal niet verdedigen, maar:

Dan denk ik dat het ook veel uit maakt uit welke regio je komt. In mijn kennissenkring wordt behoorlijk wat geklaagd over Ziggo. Gedoe met ontvangst, kasjes die je dan zelf weer moet regelen, dienstverlening, etc. Feitelijk dezelfde klachten die ik ook over UPC hoorde of zelf uit. De consensus is dat al die kabelboeren lekker achterover kunnen leunen, en dan ook nog eens druk van de omroepen/zenders krijgen om bepaalde shit door te voeren.

Bij Kassa en dergelijke programma's heb ik dan de meeste grote TV-leveranciers wel langs zien komen, als je veel klanten hebt kom je gegarandeerd een keer aan de beurt. De gammele service van UPC kan ik over meepraten, veel collega's van mij hebben hetzelfde bij Ziggo. Feitelijk is dat één van de redenen dat ik ooit een Twitter account heb gemaakt, ik gebruik die alleen maar voor helpdesks omdat _alle_ bedrijven goed reageren op online media en niet op 'ouderwetse' kanalen.

Overigens moet ik er weer niet aan denken dat ik zelf een mediabox moet kopen. Zij bepalen toch welke types ze ondersteunen en als er wat is heb je nóg een discussiepunt over waar het kan liggen. Dat vind ik weer lekker van zo'n ding in bruikleen, zij leveren de dienst, inclusief benodigde spullen. Maar dat is een persoonlijke voorkeur, ik zie ook zat mensen die liever alles zelf uitzoeken.

Dan wel weer lollig: vorige week heb ik maar eens een vraag aan support gesteld over de 'pauzebug' in de mediabox die er al sinds 2011 in zit. Krijg ik als reactie dat ze die toevallig net aan het uitrollen zijn en dat mijn regio straks aan de beurt is. Nou, dat is wel héééél toevallig. :D
toon volledige bericht
Het voordeel van Ziggo en eigen apparatuur was wel dat het behoorlijk goedkoop was om meer dan 1 tv in huis te hebben. €5 pm voor een ci module is gewoonweg een belachelijke prijsstelling net als de limiet van 2.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
hardware-lover schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:40:
Ik begrijp niet waarom het in het bezit hebben van een NAS een hoge upload als voorwaarde heeft?
Omdat ik regelmatig data van mijn NAS download op andere locaties.
Maar al is het alleen maar om DS Photo app op de mobiel... Als ik even snel bepaalde foto's wil laten zien middels de app, ging dat laden voorheen heel traag...

Nu gaat het met 50/50 al merkbaar sneller, laat staan met 100/100 of zelfs 500/500...

9 mbit is gewoon ruim 5 keer zo traag als 50 mbit...

Daarnaast heb je met een NAS geen super downloads meer nodig...
Ik heb een 20mbit usenet abo en laat mijn nas dag en nacht downloaden. Geloof me, dat ding download met 20mbit veel meer dan ik kijkend kan bijbenen!

Maar die up[load scheelt me irritaties als ik even snel iets wil laten zien aan een collega, even snel iets wil downloaden etc.

En in theorie kan ik zelfs met een hogere upload, mijn blu rays naar andere locaties streamen. Met een mediaplayer als WD TV LIVE zou ik een connectie met mijn nas moeten kunenn maken en zo content streamen...
LordSinclair schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:41:
Als je je data veel vanaf buitenshuis wilt benaderen wel.
Veel hoeft niet eens, maar met DS photo is hij anders erg veel aan het laden...
Heb je een NAS staan dat met 220MB per seconde kan lezen en dan zit je buitenshuis op zandlopers te wachten. Erg vervelend...
Niet dat het dagelijks voor komt, maar wekelijks zeker wel.
Daarnaast deel ik ook regelmatig foto's met familie en vrienden.
hardware-lover schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:47:
Dat begrijp ik, maar dat staat niet vermeld, dus vraag ik het me af. Als dat de reden is dan gaat dat voor alle apparaten op waarmee je data wil delen, niet specifiek een NAS.
Nou ja, neem aan dat 80% van de gebruikers van een Synology toch wel photostation op de mobiel gebruiken. Dan alleen al is voor mij een hogere upload veel handiger.
Daarnaast gebruikt 95% van de gebruikers van internet de 90 of 180mbit niet of nauwelijks...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Als er hier morgen 20/20 kwam voor ~45 euro all in (tv etc) dan stapte ik morgen nog over... Dat heb ik liever dan 40/4... Doe mijn backup online en dan is extra upoad zeker handig (oneindig backup, dus RAW files gaan daarheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

W3ird_N3rd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:36:
Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. Ik heb een paar keer moeten bellen (ik had steeds net niet de juiste info bij de hand) en kreeg eigenlijk steeds binnen 10 minuten en vaak sneller iemand aan de lijn. Een paar keer kreeg ik dan echter iemand aan de lijn die zei daar alleen te zitten om een terugbelafspraak te maken (wil ik niet want ze bellen altijd als het precies NIET uitkomt) om zo de wachttijd binnen de perken te houden. Een andere keer krijg je iemand van de Suriname afdeling aan de lijn. Ja, een deel van de telefonische klantenserivce zit in Suriname. Je verstaat ze maar moeizaam en ze verstaan jou ook niet goed. :| Tip: verzin een smoes om op te hangen en probeer het nog eens.

Maar je staat geen uren in de wacht!
Wellicht is dat tegenwoordig beter omdat zoveel mensen online gaan. Ik heb sinds twee à drie jaar geen telefonische helpdesks meer geprobeerd, ik was er gewoon klaar mee.

Als je dan inderdaad iemand hebt kom je meestal nog niet tot een oplossing. Ooit heb ik eens een klacht ingediend en werd ik teruggebeld door een stagair (of iemand van dat niveau) die even een open deur kwam helpen intrappen.
Naar mijn idee is de kwaliteit ook minder geworden. Bij het pauzeren van een voetbalwedstrijd zag ik opeens blokjes, iets wat me voor de omzetting nooit is opgevallen. Ook bij bepaalde scenes is het alsof het beeld opeens veel waziger is, maar het is niet te zeggen of dat dan aan het programma/bron ligt of de beeldkwaliteit van de provider.

In Amerika is dit al veel langer: proppen, proppen, proppen. Tenminste een tijd terug kreeg je daar 1080i MPEG2 zenders met minder dan 10 megabit. Probleem is dat Wikipedia: The Market for Lemons bij televisie perfect van toepassing is. Niemand verkoopt bitrate en beeldkwaliteit is lastig te kwantificeren. Dus zal de bitrate blijven zakken om zoveel mogelijk zenders aan te bieden tot de consument het niet meer pikt. Want "meer zenders" kan je verkopen, "meer bitrate" amper.
Daadwerkelijke storing is niet meer geworden bij mij, dat is te overzien maar gebeurt wel heel soms. Maar de algehele kwaliteit van het beeld (bitrate vermoedelijk) lijkt ook afgenomen.

Mijn aluhoedje relateert dat meteen aan het feit dat je er niet meer extra voor hoeft te betalen (bull, het zit er gewoon bij in) dus er is ook niets op te zeggen of te eisen. Feit is wel dat HD-tv gewoon niet bestaat op onze kabel, het is allemaal ruk.
icecreamfarmer schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:57:
Het voordeel van Ziggo en eigen apparatuur was wel dat het behoorlijk goedkoop was om meer dan 1 tv in huis te hebben. €5 pm voor een ci module is gewoonweg een belachelijke prijsstelling net als de limiet van 2.
Tweede TV kon ook met analoog en ik heb er überhaupt maar één. Maar ik snap wel je punt, dan is het handiger. Tegenwoordig slaat het sowieso nergens op, kan je beter een chromecast o.i.d. in die tweede TV hangen.

Ook leuk: UPC heeft nog steeds niet de Horizon app gefixt voor Android 5.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dfrenner schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:59:
[...]
[knip]

Nou ja, neem aan dat 80% van de gebruikers van een Synology toch wel photostation op de mobiel gebruiken. Dan alleen al is voor mij een hogere upload veel handiger.
Daarnaast gebruikt 95% van de gebruikers van internet de 90 of 180mbit niet of nauwelijks...
Ik begrijp waarom het voor jou belangrijk is maar de percentages die jij gebruikt, dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Als 80% van de Synology gebruikers Photostation gebruiken dan zal er beslist geen 100% daarvan dit buitenshuis beschikbaar moeten hebben en dan ook nog tegen een snelheid die hoger moet liggen dan 9/18Mbit, dat is dikke duim werk. 99.9% (kijk, ik kan het ook), heeft geen infrastructuur waarmee 220MB (1760Mbit) gehaald kan worden, niet in huis, en zeker niet buitenshuis :)

Die 95% 90/180Mbit abonnees zijn allemaal gek als ze wel voor de snelheid betalen en maar er niet of nauwelijks gebruik van zullen maken. Ook dat percentage lijkt me een gevolg van aardig zuigen aan alweer die dikke duim :+

Maar we raken offtopic gezien de topic titel ...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
W3ird_N3rd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:36:
[...]

Dat klinkt misschien paranoïde, maar het was voor Reggefiber bij mijn weten normaal om DVB-C (en zelfs analoog!) over glas aan te bieden: nieuws: Reggefiber maakt glasvezelnetwerken geschikt voor dvb-c-signaal. En voor het basispakket, ook in HD, zonder smartcard. (AFAIK)

Perfect, niets meer aan doen zou je zeggen.

En dan neemt KPN Reggefiber over:
nieuws: KPN verkrijgt meerderheidsbelang in Reggefiber
nieuws: KPN krijgt volledige zeggenschap over Reggefiber maar moet netwerk openhouden

Ik kan niets vinden over de huidige situatie (hier ligt ook geen glas), maar dat lijkt me een gevalletje "zeg maar dag met je handje", want met DVB-C wil KPN geen geld verdienen. (ik dacht dat DVB-C ook al veel minder aanwezig was op glas tegenwoordig?) IPTV-kastjes en ondemand content, dat moet de klant hebben.
In de begintijd van glasvezel in Nederland waren er inderdaad heel veel partijen die glasvezel aanboden inclusief DVB-C radio/tv en analoge radio/tv naast interactieve tv.
Helaas heeft eerst Vodafone besloten ermee te stoppen en daarna Tweak. Vervolgens heeft ook KPN voor de opgekochte partijen (en Telfort) besloten niet langer DVB-C en analoge radio/tv aan te bieden via glasvezel (voor nieuwe klanten wel te verstaan).

Niet alleen heeft KPN Reggefiber overgenomen, maar ook belachelijk veel glasvezel providers (Lijbrandt, XMS, KickXL,Concepts-ICT, Edutel (ON/OnsBrabantnet) enz. enz.) die allen prima providers waren en die voor concurrentie zorgde en prachtige diensten boden. Helaas hebben Tele2 en Online nooit DVB-C aangeboden over glasvezel.

Er zijn anno 2015 nog slechts een paar partijen over die glasvezel met ongecodeerd DVB-C radio/tv (en in sommige gevallen ook nog analoog) dit zijn:
- ON/OnsBrabantNet (ook van KPN) echter leveren die nog wel DVB-C en analoge radio/tv voor nieuwe klanten als ik de sites mag geloven.
- Solcon
- Fiber
- Stipte (voorheen Scarlet)
- XSYou (alleen DVB-C, alleen lokaal actief in o.a. Harderwijk)
- Caiway (alleen DVB-C, alleen lokaal actief)

Ik ben zeer blij dat met de fusie van UPC/Ziggo DVB-C behoudend blijft voor UPC klanten en ook beschikbaar komt voor Ziggo klanten. Het is te hopen dat dit ook nog lang blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:19
DVB-C openzetten is natuurlijk een mooie eerste stap richting het afschakelen van het analoge zenderpakket. Al is dat natuurlijk volledig offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 16:10

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:28:
[...]

Wellicht is dat tegenwoordig beter omdat zoveel mensen online gaan. Ik heb sinds twee à drie jaar geen telefonische helpdesks meer geprobeerd, ik was er gewoon klaar mee.
De laatste keer dat ik een elektronische helpdesk heb gebeld is ergens vorig jaar geweest. Tegen beter weten in natuurlijk, want geholpen werd ik niet. (dan tel ik even dat telefoontje naar ziggo om de 5e kaart te activeren niet mee). De laatste keer dat ik echt een probleem had met ziggo (ruim 7 jaar geleden), werd ik netjes teruggebeld (zodat ik geen kosten hoefde te maken) en werd mijn probleem netjes verholpen (we hadden toen net de Humax gekocht en die probeerde ik aan de praat te krijgen, en had natuurlijk de verkeerde code gebruikt, whoops!)
Tweede TV kon ook met analoog en ik heb er überhaupt maar één. Maar ik snap wel je punt, dan is het handiger. Tegenwoordig slaat het sowieso nergens op, kan je beter een chromecast o.i.d. in die tweede TV hangen.
Met een chromecast heb ik niet mijn uitgebreide zenderpakket op m'n tweede tv.
[...]

Waah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:26:
Als er hier morgen 20/20 kwam voor ~45 euro all in (tv etc) dan stapte ik morgen nog over... Dat heb ik liever dan 40/4... Doe mijn backup online en dan is extra upoad zeker handig (oneindig backup, dus RAW files gaan daarheen)
Inderdaad. Ik ben alleen voor de 90/9 gegaan vanwege die 9. Die 90 had voor mij best wel 30 mogen zijn, ik download toch praktisch niets... En als je van 5 afkomt, is alles snel :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:29
Als ik glasvezel als optie zou hebben zou dit inderdaad de belangrijkste reden zijn om over te stappen. Dit gecombineerd met uploaden naar de cloud zoals Google Drive of OneDrive.

Overigens snap ik al die problemen met televisie maar ten dele, je kunt toch ook glasvezel internet met televisie van Ziggo/UPC combineren?

Ziggo TV Standaard - EUR 18.25pm

met

XS4all Internet 20/20 - EUR 30.00pm (EUR 35 aansluitkosten) = 48.25pm
óf
Vodafone Internet 50/50 - EUR 32.50pm (EUR 30 aansluitkosten) = 50.75pm
óf
Telfort Internet&Bellen 50/50 - EUR 40pm (EUR 30 aansluitkosten) = 58.25pm

Voor een upgrade naar 100/100 moet je erbij tellen:
XS4all EUR 20pm
Vodafone EUR 10pm
Telfort EUR 5pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 07:34:
Met een chromecast heb ik niet mijn uitgebreide zenderpakket op m'n tweede tv.
Kan je dat niet gebruiken met de app?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 08-08 21:06

icecreamfarmer

en het is

Gonadan schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:58:
[...]

Kan je dat niet gebruiken met de app?
Lage kwaliteit en niet alle zenders.
Maar het is idd goedkoper om een android stick er in te pluggen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

icecreamfarmer schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:01:
[...]

En een tablet te kopen waarmee je kunt casten.... En waar de android app ook op werkt.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

icecreamfarmer schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:01:
Dat is ook weer waar. Ik heb de tablet wel eens gewoon met HDMI-kabel gebruikt en zo dan TV kijken. Qua kwaliteit niet geweldig maar was toch maar op vakantie. De kwaliteit was beter dan wat ze zelf aan ontvangst hadden. :')
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:23:
En een tablet te kopen waarmee je kunt casten.... En waar de android app ook op werkt.
Elke Android telefoon kan casten en de app draaien.

Het grote probleem zit het nu in Android 5, gezien de snelheid waarmee UPC software aanpakt gaat dit maanden of jaren duren. Hoe is de ervaring daarvan bij Ziggo?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wat een geklungel die hele overname. Ik hoor allerlei mensen om me heen die last hebben van bijv ondertitelingen die op vreemde plekken verschijnen (zelf geen last van), uiteraard heel veel klachten met blokjes. Ik heb nu vooral last van EPG die het niet doet in de huiskamer(LG tv & samsung decoder). En dan toch weer wel. En weer niet.

De HD zenders hebben nooit helemaal goed gewerkt (staan bij ons bij reeks 900), af en toe blokjes dus, maar sinds de overname is het helemaal om te janken. Nu hebben we nog de SD zenders en dat vind ik persoonlijk goed genoeg (ik kijk bijna geen series/films via zenders), de netwerkcode veranderen van 5555 naar 43195 gaf wel als resultaat dat alle HD zenders nu op de goede plek kwamen, maar nog steeds Kwalitatief Uitermate Teleurstellend met peren. Op de slaapkamer kunnen alleen SD zenders, maar daar hebben we geen problemen zover (philips tv + humax decoder). En daar loopt een coax kabel naar toe van ~13-15 meter (zou het niet exact weten)

Overstappen doe ik nou ook weer niet aan, van slecht naar slecht heeft ook weinig zin. Of er moet een erg goede speler nog zijn.

Ik ga wel in ieder geval een nieuwe coax kabel maken bij de huiskamer tv, nu zijn er 2 van 1 meter aan elkaar gemaakt omdat de eerste kabel te kort was. Dat zal ook misschien wat schelen :p

Splitter heb ik al eens vervangen voor een aanbevolen merk. ACD laat ik voor wat het is, die zal ook niet meer 100% voldoen, is ook al gedateerd. Maar voor je het weet komen ze met meer nieuwe onzin over een jaar ofzo. Ik hoop dat ze QHD heel lang vooruit schuiven.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
RonaldDesigns schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:51:
De HD zenders hebben nooit helemaal goed gewerkt (staan bij ons bij reeks 900), af en toe blokjes dus, maar sinds de overname is het helemaal om te janken. Nu hebben we nog de SD zenders en dat vind ik persoonlijk goed genoeg (ik kijk bijna geen series/films via zenders), de netwerkcode veranderen van 5555 naar 43195 gaf wel als resultaat dat alle HD zenders nu op de goede plek kwamen, maar nog steeds Kwalitatief Uitermate Teleurstellend met peren.

Ik ga wel in ieder geval een nieuwe coax kabel maken bij de huiskamer tv, nu zijn er 2 van 1 meter aan elkaar gemaakt omdat de eerste kabel te kort was. Dat zal ook misschien wat schelen :p

Splitter heb ik al eens vervangen voor een aanbevolen merk. ACD laat ik voor wat het is, die zal ook niet meer 100% voldoen, is ook al gedateerd. Maar voor je het weet komen ze met meer nieuwe onzin over een jaar ofzo. Ik hoop dat ze QHD heel lang vooruit schuiven.
Als ik het zo lees moet je zeker eens investeren in hoogwaardige (kabelkeur) kabels/connectoren e.d. Daarnaast kan het ook geen kwaad eens goed naar je wandcontactdoos/aansluitpunt te laten kijken door een Ziggo monteur.
Ik zit al jaren op het UPC netwerk en heb super fraaie HD en SD beeldkwaliteit en sinds 2013 ook super blij met ongecodeerd DVB-C die ze leveren. Overigens is de Pace HD7111 decoder die ik kon huren ook niet alles, maar werkt vrij stabiel en levert prima beeld. In de slaapkamer gebruik ik ongecodeerd DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
^ kemakeur connectors heb ik al, wat ACD betreft heb je wel gelijk. We hebben een jaar terug een monteur laten langskomen trouwens ivm storingen en toen was alles binnen goed :? Ze hadden buiten ergens in een kastje wat gemaakt en toen was de storing zo goed als weg.

Wat mij stoort( :+ ) is dat alles algemeen achteruit is gegaan. De kwaliteit was gewoon beter 3 weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:29:
[...]

Elke Android telefoon kan casten en de app draaien.

Het grote probleem zit het nu in Android 5, gezien de snelheid waarmee UPC software aanpakt gaat dit maanden of jaren duren. Hoe is de ervaring daarvan bij Ziggo?
Ok, en een android telefoon kopen waar je mee kunt casten.

En geen idee. Ik heb geen android telefoon, en windows wordt in zijn geheel niet ondersteund door Ziggo (niet 7, niet 8, niet phone, niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
RonaldDesigns schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:32:
^ kemakeur connectors heb ik al, wat ACD betreft heb je wel gelijk. We hebben een jaar terug een monteur laten langskomen trouwens ivm storingen en toen was alles binnen goed :? Ze hadden buiten ergens in een kastje wat gemaakt en toen was de storing zo goed als weg.

Wat mij stoort( :+ ) is dat alles algemeen achteruit is gegaan. De kwaliteit was gewoon beter 3 weken terug.
Kemakeur is niet de certificering die je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
En waarom niet? Aha officiele benaming dus alleen kabelkeur, ik dacht dat kema ook bestond hiervoor

[ Voor 75% gewijzigd door ByteMe_ op 24-02-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:32:
Ok, en een android telefoon kopen waar je mee kunt casten.

En geen idee. Ik heb geen android telefoon, en windows wordt in zijn geheel niet ondersteund door Ziggo (niet 7, niet 8, niet phone, niets).
Windows, daar had ik nog niet aan gedacht. Overigens zie ik dat UPC dat ook gewoon niet ondersteunt dus ik vrees het ergste.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Nee, helaas hebben de meeste bedrijven het nog steeds niet door dat er ook nog andere systemen dan Android en Ios bestaan... Voor dat soort bedrijven staat tablet/telefoon gelijk aan of Android of Ios. Andere smaken hebben ze nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben dan wel weer blij dat ik een Blackberry heb.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste