Fusie Ziggo en UPC: gevolgen voor de consument

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinH.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Azrael schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:07:
Positief voor huidige Ziggo-abonnees: meer HD-zenders, de zenders zijn logischer gerangschikt (BBC zit bv. op 61/62 ipv. 601/602), alle regionale omroepen zijn te bekijken met het standaardpakket.
De zendervolgorde kies je zelf als 'favoriet' op je decoder of TV. De kanaalvolgorde maakt dus niets uit.
Volgens mij waren alle regionale omroepen al te bekijken bij het standaardpakket (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het achtergrondartikel van Tweakers geeft maar weer eens duidelijk aan hoeveel je er al Ziggo klant wel niet op achteruit gaat met deze fusie terwijl er niets tegenover staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Dat weet ik niet:
- Veel zenders nu zonder decoder te ontvangen
- Snelheid wordt waarschijnlijk gelijk getrokken aan UPC (eerste meldingen komen al binnen dat het al is gebeurd na modem reset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:06
Ja iemand anders zegt weer dat dat maar tijdelijk is, die ongecodeerde zenders. Zou echt belachelijk zijn eigenlijk, maar goed. Tevens is het nog niet duidelijk of we overgaan op het huurmodel wat UPC hanteert. Als dat zo is, is dat zeker een nadeel.

En de omschrijving in de EPG is ruk!

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 25-02-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Vziw zijn de ongecodeerde HD zenders tijdelijk, maar de ongecodeerde SD zenders (en NPO HD) blijft gewoon (zie tabblad 'te bekijken zonder smartcard' op deze pagina).

Het huurmodel en de EPG zijn inderdaad jammer. (voorlopig blijven de koopdecoders werken maar ik neem toch aan dat ze op termijn volledig op huur over willen)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:44:
Dat weet ik niet:
- Veel zenders nu zonder decoder te ontvangen
Tijdelijk. Straks alleen het basispakket en alleen NPO1-3 in HD, rest in SD.
Ofwel; wat we in 1970 ook al konden (alle zenders vrij te ontvangen) kan nu weer. Vernieuwend...
- Snelheid wordt waarschijnlijk gelijk getrokken aan UPC (eerste meldingen komen al binnen dat het al is gebeurd na modem reset)
En wat heeft de gemiddelde klant hieraan?
Wij zijn juist van Ai1 Plus naar Basis gegaan omdat die extra snelheid niets extra's biedt.
Voor veruit de meeste mensen is Basis of Plus meer dan voldoende.
Als ze nou de upload (flink) verhoogden, dan had je een punt.

Daar staat tegenover:
- Huurmodel i.p.v. kopen. Een Humax decoder heb je al voor een paar tientjes van Marktplaats.
Voor €120 een nieuwe Humax decoder.
Hier mag je straks €4 p/maand voor gaan betalen.
Wil je gewoon basispakket én opnemen bij UPC kan dat niet; opnemen kan alleen met Horizon waar je minimaal het Power pakket voor nodig hebt.
- Eigen decoders/recorders gaan ongetwijfeld afgebouwd worden. Als ze huurmodel gaan gebruiken gaat het koopmodel er onherroepelijk uiteindelijk uit. De afbraak van On-Demand op de Humax is een van de eerste vormen hier van.
- Opnames gebruiken zoals je zelf wil kan nu nog prima met de Humax (via FTP). Straks niet meer.
- Mindere EPG.
- Periode waarin je programma's kunt terugkijken is verkort.
- Lagere kwaliteit TV.
- Waar je nu bij Ziggo nog maximaal 5 digitale ontvangers kunt gebruiken kun je straks maximaal 2 gebruiken.

En voor dit alles worden werknemers op straat gezet en betaalt de klant meer per maand.

In een tijd waar normaal TV-kijken steeds meer onder druk komt (downloaden, Netflix etc.) zou Ziggo juist normaal TV-kijken zo aantrekkelijk mogelijk moeten maken om hun product nog te kunnen verkopen.
Maar wat doen ze juist; ze breken het nog meer af en maken het nog duurder.
Lijkt bijna de praktijken van Time Warner Cable in de VS waar de gemiddelde klant $43.92 p/maand mag aftikken voor een abonnement waar de kostprijs voor TWC voor datzelfde abonnement slechts $1.32 is.
Maar dat is natuurlijk ook niet verwonderlijk als je door Liberty Global - een Amerikaans bedrijf - wordt overgenomen...

En dit alles is voor ons des te zuurder omdat wij hier gewoon geen alternatief hebben.
De ADSL snelheid is dermate laag dat je er niet of nauwelijks 2 TV-ontvangers op kunt aansluiten, wat betekend dat KPN dan bijvoorbeeld maar zegt dat je voor de 2e/3e ontvanger maar Digitenne moet gebruiken.
Naast het feit dat Digitenne totaal niet te vergelijken is met kabeltv zal Digitenne ook verdwijnen.

En dan glasvezel. Ooit neergezet als de holy grail voor de consument maar nu komt het alsnog grotendeels in handen van KPN die ronduit toegeeft dat ze de uitrol hiervan op een lager pitje zetten en de aanbieders in veel gevallen gewoon dochterbedrijven van KPN zijn en van concurrentie op glasvezel nauwelijks meer sprake is.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 25-02-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Hoewel ik het met je eens ben, is Liberty Global geen Amerikaans bedrijf: het hoofdkantoor zit gewoon in London, UK. Ze hebben wel een kantoor in Colorado maar volgens mij is dat een dochteronderneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:56
jamy015 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:09:
Hoewel ik het met je eens ben, is Liberty Global geen Amerikaans bedrijf: het hoofdkantoor zit gewoon in London, UK. Ze hebben wel een kantoor in Colorado maar volgens mij is dat een dochteronderneming.
Van oorsprong Amerikaans en nog steeds genoteerd aan de Nasdaq. Hoofdkantoor staat in London inderdaad, belangrijkste onderdelen:

- Virgin Media (UK)
- UPC met Duitsland, Zwitserland en Nederland als belangrijkste markten
- Telnet (België)
- VTR (Chili)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
jamy015 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:09:
Deels.

Liberty Global is het resultaat van de fusie van UnitedGlobalCom (Europees) en Liberty Media International (Amerikaans). Voor de fusie was UGC al voor het meerendeel in handen van Liberty media.
Theoretisch dus misschien niet Amerikaans, maar in de praktijk zal bedrijfsaansturing dus voor een groot deel in de VS plaatsvinden. Alleen al de CEO en Chairman zijn beide Amerikanen.

En inderdaad, daarnaast staat het op de NASDAQ.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 25-02-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
Dus:
- Het wordt duurder
- De kwaliteit wordt minder
- We moeten hardware gaan huren.
- Ze hebben een monopolie want een goed alternatief is ver te zoeken.

En gaat Tweakers ze dan ook vragen om deze van de site te halen:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.ziggo.nl/site/binaries/content/gallery/010_nl-producten/home/ankeiler-banner/1244x545-6k-ankeiler-banner-tweakers_l.jpg

Aangezien het over Ziggo gaat en niet over UPC en Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Piet91 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:04:
Daar staat tegenover:
- Huurmodel i.p.v. kopen. Een Humax decoder heb je al voor een paar tientjes van Marktplaats.
Voor €120 een nieuwe Humax decoder.
Hier mag je straks €4 p/maand voor gaan betalen.
Heel blij mee, hoef ik er niet over na te denken.
Wil je gewoon basispakket én opnemen bij UPC kan dat niet; opnemen kan alleen met Horizon waar je minimaal het Power pakket voor nodig hebt.
Waar haal je dat vandaan? Het basispakket kan standaard al opnemen volgens de UPC-site.[/quote]
- Eigen decoders/recorders gaan ongetwijfeld afgebouwd worden. Als ze huurmodel gaan gebruiken gaat het koopmodel er onherroepelijk uiteindelijk uit. De afbraak van On-Demand op de Humax is een van de eerste vormen hier van.
Zit er dik in ja.
- Opnames gebruiken zoals je zelf wil kan nu nog prima met de Humax (via FTP). Straks niet meer.
Hoeveel procent doet dat ook daadwerkelijk? Ik wist niet eens dat het bestond? :D
- Mindere EPG.
Dat geloof ik graag, ik heb nog nooit een fijne EPG gezien maar die van UPC is écht om te janken.
- Periode waarin je programma's kunt terugkijken is verkort.
Voor mij juist verlengd, dat hangt af van het pakket wat je had.
- Lagere kwaliteit TV.
Dat zie ik over de hele linie gebeuren, zal binnenkort wel weer als upsellmogelijkheid gebruikt worden voor iets ofzo.
- Waar je nu bij Ziggo nog maximaal 5 digitale ontvangers kunt gebruiken kun je straks maximaal 2 gebruiken.
Als je in een huishouden naast de app nog 5 digitale ontvangers nodig hebt dan is er iets mis met je opvoeding, maar dat is mijn mening. :P
En dit alles is voor ons des te zuurder omdat wij hier gewoon geen alternatief hebben.
De ADSL snelheid is dermate laag dat je er niet of nauwelijks 2 TV-ontvangers op kunt aansluiten, wat betekend dat KPN dan bijvoorbeeld maar zegt dat je voor de 2e/3e ontvanger maar Digitenne moet gebruiken.
Naast het feit dat Digitenne totaal niet te vergelijken is met kabeltv zal Digitenne ook verdwijnen.

En dan glasvezel. Ooit neergezet als de holy grail voor de consument maar nu komt het alsnog grotendeels in handen van KPN die ronduit toegeeft dat ze de uitrol hiervan op een lager pitje zetten en de aanbieders in veel gevallen gewoon dochterbedrijven van KPN zijn en van concurrentie op glasvezel nauwelijks meer sprake is.
En een tijd geleden maar roepen dat de kabelmarkt niet open hoeft omdat er toch genoeg alternatieven zijn. Nou zoals je zegt, die zijn er gewoon niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Gonadan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:04:

Tegen een meerprijs van €100 na 1 jaar. Verder snap ik niet hoe je er over moest nadenken :?
Waar haal je dat vandaan? Het basispakket kan standaard al opnemen volgens de UPC-site.[/quote]

[...]
Met welk apparaat ga je opnemen?
Zit er dik in ja.

[...]

Hoeveel procent doet dat ook daadwerkelijk? Ik wist niet eens dat het bestond? :D
Daar gaat het niet om. Het was een fijne mogelijkheid om te hebben en stond deels symbool voor de verschillende werkwijzen tussen upc en ziggo.
Dat geloof ik graag, ik heb nog nooit een fijne EPG gezien maar die van UPC is écht om te janken.
Ik ga vandaag met die van upc kennismaken maar die van ziggo was altijd redelijk compleet.
Voor ziggo gebruikers dus een verslechtering.
Dat zie ik over de hele linie gebeuren, zal binnenkort wel weer als upsellmogelijkheid gebruikt worden voor iets ofzo.

[...]

Als je in een huishouden naast de app nog 5 digitale ontvangers nodig hebt dan is er iets mis met je opvoeding, maar dat is mijn mening. :P
Voor een gezin van 4 is 4 tv's niets geks, zeker als het tieners zijn.
Die app is leuk maar maakt het nog geen tv.
En een tijd geleden maar roepen dat de kabelmarkt niet open hoeft omdat er toch genoeg alternatieven zijn. Nou zoals je zegt, die zijn er gewoon niet.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

icecreamfarmer schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:20:
Tegen een meerprijs van €100 na 1 jaar. Verder snap ik niet hoe je er over moest nadenken :?
4 euro per maand is geen 100 euro, je kunt geen marktplaatsapparatuur vergelijken met een nieuw model waarop je garantie hebt zolang je klant bent. Ik vind dat prettig en heb daar geld voor over, het zit toch bij je abonnement in.
Met welk apparaat ga je opnemen?
De mediabox die je erbij krijgt.
Overigens lees ik tegenstrijdige berichten of de basisbox nu wel en niet kan opnemen, fijne site die van UPC. :')
Daar gaat het niet om. Het was een fijne mogelijkheid om te hebben en stond deels symbool voor de verschillende werkwijzen tussen upc en ziggo.
Daar gaat het wel om. Het zijn van die typische functionaliteiten waar een niche groepje tweakers heel hard principieel om kan roepen, maar wat je objectief gezien niet als nadeel voor de consument kunt noemen.

Dat is wel een beetje het punt met dit soort wijzigingen. De techneuten vallen heel hard over verandering, maakt niet uit hoe, maar voor de gemiddelde consument valt het wel mee.
Ik ga vandaag met die van upc kennismaken maar die van ziggo was altijd redelijk compleet.
Compleet is het probleem niet, ik vind al die software gewoon te traag en te lelijk.
Voor een gezin van 4 is 4 tv's niets geks, zeker als het tieners zijn.
Die app is leuk maar maakt het nog geen tv.
Dat hoor ik vaker, maar dan ben ik vast ouderwets.
Kijk maar van je computer ofzo. Ik moest vroeger ook genoegen nemen met een brak analoog signaal op mijn slaapkamer, dan maar videobanden kijken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Er zijn ook mensen die meer TV's en/of ontvangers hebben, en ook wel eens wat opnemen, naast het normale TV kijken. Dan zit je al heel snel aan meerdere smartcards. Die flexibiliteit is heel handig.
Als je dadelijk bv slechts 2 CI+ modules zou mogen "huren" als nieuwe abonnee, kan je dat natuurlijk gewoon vergeten, die flexibiliteit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Horizon kan op vier dingen tegelijk opnemen of kijken, dan heb je nog ruimte voor één extra TV.
Heb je twee pubers dan kan ik mij enige discussie wel voorstellen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Had ik nog maar een EPG. Dat ding is nu al 6 weken stuk. Volgens mij gaat ie het, behalve 1 programma vooruit, ook nooit meer doen. Stelletje onderontwikkelde prutsers daar bij Ziggo. :(

En minder als in amper nuttige info bij programma's is inderdaad terecht. Jammer dat Ziggo schijt heeft aan wat de klant wil. Net als weer een snelheidsverhoging waar de upload nog steeds achter blijft. Had liever 90/30 of zo gehad dan het 120/12 van nu.

* Bastien moet ook altijd wat te zeiken hebben. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Ik begrijp dat dus niet. Waarom moet je over een koopdecoder wel nadenken dan?

Vage klachten/softwarebugs/defect?
Huur: Mag je met de klantenservice uit gaan vechten of het aan je binnenhuisinstallatie ligt, of dat je gewoon te dom bent.

Koop: Keuze uit garantie verhalen of (eenvoudiger) apparaat naar de milieustraat/marktplaats/weggeven, nieuwe kopen, al dan niet ander merk.

Apparaat werkt niet naar wens en/of zoals gehoopt, maar niet defect?
Huur: De ballen. Huur doorbetalen tot einde contract.

Koop: Apparaat naar de milieustraat/marktplaats/weggeven, nieuwe kopen, al dan niet ander merk.

Apparaat drijft u tot waanzin?
Huur: Tot 10 tellen!

Koop: Apparaat in 1000 stukjes tegen de muur smijten! Dat lost je probleem niet op, maar het lucht wel op. En het is je eigendom, dus het mag! Daarna een nieuwe kopen, al dan niet ander merk.

Het enige "ontzorgen" wat huur doet is dat je in theorie voorspelbare kosten hebt. (lees: voorspelbaar altijd hoger dan koop) Verder geeft het alleen maar kopzorgen en afhankelijkheid.

En ja, het is me ook al een doorn in het oog dat je (afaik) niet je eigen modem aan kan sluiten. Bij ADSL kan het normaal wel en kabel gebruikt gewoon eurodocsis, dus er is geen technische reden waarom het niet zou kunnen.
Waar haal je dat vandaan? Het basispakket kan standaard al opnemen volgens de UPC-site.
Link? Ik zie dat niet.
Bij Ziggo hebben we vooralsnog 10 dagen.

Mij een raadsel waarom het terug moet naar 7. Ik kan me niet voorstellen dat je daar veel kosten mee gaat besparen. Het is ook niet handig. Als ik nu ergens halverwege een tweede aflevering van een serie inschakel en denk "leuk!", dan heb ik nog een paar dagen om de eerste en tweede aflevering op volgorde te kijken. Met 7 dagen is die tijd er niet.
Ligt misschien aan mij, maar ik ken niemand die "normaal" TV kijkt met een app. Het is leuk voor erbij maar niemand zet een een telefoon of tablet echt op een standaard om er dan naar te kijken. En het aantal mensen met een Android-stick of ander android-met-HDMI apparaat is denk ik hetzelfde percentage dat de FTP-functie van de Humax gebruikt.

Hier nu ook 4 TV's waarvan nog 2 analoog. De wens was er al om die digitaal te maken (voor de extra zenders) maar dat gaan we nu dus niet doen want dan moeten ze later onherroepelijk weer achteruit qua aanbod.
Gonadan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:32:
4 euro per maand is geen 100 euro, je kunt geen marktplaatsapparatuur vergelijken met een nieuw model waarop je garantie hebt zolang je klant bent. Ik vind dat prettig en heb daar geld voor over, het zit toch bij je abonnement in.
Niet 4 maar 5,50. 12x5,5=66. Zonder opnemen.

Zonder enige korting mee te nemen kan je het equivalent bij Ziggo bestellen voor €112,50 inclusief verzending: https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1110493/.

Iedere één driekwart jaar (kleine 21 maanden) betaal je dus opnieuw voor je kastje. Als we uitgaan van 2 jaar garantie dan kan je gewoon om de 2 jaar je decoder van Ziggo wegsmijten en een nieuwe kopen, dan heb je permanent garantie en ben je nog steeds goedkoper uit dan UPC!
Daar gaat het wel om. Het zijn van die typische functionaliteiten waar een niche groepje tweakers heel hard principieel om kan roepen, maar wat je objectief gezien niet als nadeel voor de consument kunt noemen.
Recorder bij Ziggo bestel je voor €230 inclusief verzending. Bij UPC betaal je €13/maand. Je kan je recorder van Ziggo iedere anderhalf jaar (!) wegsmijten en dan ben je ook weer goedkoper uit dan UPC, met altijd garantie!

Ontzorgen m'n neus.
Dat is wel een beetje het punt met dit soort wijzigingen. De techneuten vallen heel hard over verandering, maakt niet uit hoe, maar voor de gemiddelde consument valt het wel mee.
Heel eerlijk.. voor de gemiddelde consument valt eigenlijk alles mee. Ziggo zou gewoon de abonnementsprijs kunnen verdubbelen en even eerlijk: hoeveel invloed zal dat hebben op de gemiddelde consument? Paar tientjes per maand meer betalen, so what? Ga je ook niet dood van.

Dat is geen sarcasme overigens. We hebben in het westen een relatief luxe leven. Als Ziggo het aanbod terug zou brengen tot 10 zenders heeft de gemiddelde consument daar ook amper last van. Dat wil niet zeggen dat je ieder nadeel zou moeten bagatelliseren.

Als ze het echt zouden doen, 10 zenders en dubbel abonnementsgeld? Een aantal mensen zal overstappen, er komen kamervragen waar iedereen zijn plasje over doet maar wat nergens toe zal leiden en de rest zal mopperen maar verder gewoon braaf lappen. Invloed voor de gemiddelde consument? Niet zo heel erg veel.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 25-02-2015 17:25 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
@W3ird_N3rd

Het kost wel 4 euro p/m voor een extra Ci module of een extra mediabox:

http://www.upc.nl/televis...-ontvangers/upc-mediabox/

of

http://www.upc.nl/televis...ntvangers/ci-plus-module/

Hoe kom je aan die 5,50 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
kimiferrari schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:25:
@W3ird_N3rd

Het kost wel 4 euro p/m voor een extra Ci module of een extra mediabox:

http://www.upc.nl/televis...-ontvangers/upc-mediabox/

of

http://www.upc.nl/televis...ntvangers/ci-plus-module/

Hoe kom je aan die 5,50 euro?
https://www.upc.nl/televi...ieve-digitale-tv-starter/

Het rare is, je kan die "extra" mediabox bestellen met alleen DKTV. Als je dat doet kan je met die mediabox volgens mij niets meer dan met de DVB-C tuner in je TV. RTL4 HD en andere zenders of ondemand zal je dan toch echt niet krijgen.

De tweede box/module is dus goedkoper dan de eerste, maar dat doet verder weinig af aan mijn verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 25-02-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik zie ook geen enkel voordeel van huur t.o.v. koop...
Dit was juist het fijne aan oud-Ziggo... Verschillende Samsung/Humax decoders met verschillende mogelijkheden/opties als schijf en of schijfgrote.

Dit en de mogelijkheid om bij Ziggo om op 5 smartcards tv te kijken is voor mij toch wel belangrijk.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik hoop dat de UPC abonnees ook vijf smartcards kunnen gebruiken zonder meerkosten. Zou wel zo eerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

psy schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:36:
[...]

Er zijn ook mensen die meer TV's en/of ontvangers hebben, en ook wel eens wat opnemen, naast het normale TV kijken. Dan zit je al heel snel aan meerdere smartcards. Die flexibiliteit is heel handig.
Als je dadelijk bv slechts 2 CI+ modules zou mogen "huren" als nieuwe abonnee, kan je dat natuurlijk gewoon vergeten, die flexibiliteit.
Niet te vergeten digitale radio. 2 is gewoon veel te weinig. Ik snap die beperking ook niet.

Verder over die 100 een ci+ module kost nieuw 60 euro dus je kunt hem elk jaar vervangen voor die huurprijs.

En gezien de snelheid waarmee upc kastjes vervangt zit je er dus 5 jaar mee opgescheept. Ik mag hopen dat we snel glasvezel hebben.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
W3ird_N3rd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:15:
Recorder bij Ziggo bestel je voor €230 inclusief verzending. Bij UPC betaal je €13/maand. Je kan je recorder van Ziggo iedere anderhalf jaar (!) wegsmijten en dan ben je ook weer goedkoper uit dan UPC, met altijd garantie!
Alleen bij Ziggo krijg je iedere 2 jaar (ook als bestaande klant) gewoon bijna gratis een decoder als je weer voor twee jaar klant blijft...

Nu al 2 keer 49 euro betaald en heb een Cisco recorder staan en een Samsung recorder. Voor een totaal van 98 euro...

En ik mag ze nu gewoon verkopen, laat ze samen nu nog zo'n 100 euro opleveren tweedehands, heb ik 2 euro winst!

Ga toch weg met die huur zeg, irritant gedoe. Zakkenvullers!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Bullet NL schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:29:
Ik zie ook geen enkel voordeel van huur t.o.v. koop...
Dit was juist het fijne aan oud-Ziggo... Verschillende Samsung/Humax decoders met verschillende mogelijkheden/opties als schijf en of schijfgrote.

Dit en de mogelijkheid om bij Ziggo om op 5 smartcards tv te kijken is voor mij toch wel belangrijk.
Wat betreft techniek vind ik het trouwens ook lomp. Als er toch geen vrije apparatuurkeuze meer is (en CI+ is daarbij in mijn ogen ook een twijfelgeval), trap dan dat hele DVB-C er maar uit voor de betreffende content. Netwerk door je huis leggen is een stuk makkelijker en goedkoper dan hoogwaardige coax. Ook de ontvangers kunnen dan veel goedkoper. Qua hardware volstaat een Raspberry Pi of Android stick van 3 tientjes en nihil energieverbruik dan voor zowel kijken, interactief als opnemen. Dat gaat dan allemaal tenslotte toch in De Wolk.

Als ik zou moeten kiezen tussen een logge energieslurpende Horizon met ventilator of een passief kastje ter grootte van een blikje frisdrank, tegen gelijke maandelijkse kosten.. Ja, doe dan dat laatste maar.

En in utopia wil ik dan graag dat laatste maar dan wel met vrije apparatuurkeuze. Geen enkele technische reden waarom het niet kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 25-02-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:28:
[...]

https://www.upc.nl/televi...ieve-digitale-tv-starter/

Het rare is, je kan die "extra" mediabox bestellen met alleen DKTV. Als je dat doet kan je met die mediabox volgens mij niets meer dan met de DVB-C tuner in je TV. RTL4 HD en andere zenders of ondemand zal je dan toch echt niet krijgen.

De tweede box/module is dus goedkoper dan de eerste, maar dat doet verder weinig af aan mijn verhaal.
Volgens mij wel hoor. Hier thuis hebben wij UPC alles in 1 power met nog Fox Sports Eredivisie en Film 1 (zat toen "gratis" in abonnement). Ik heb op mijn tv voor die 4 euro p/m extra een CI+ module erin zitten. Ik ontvang ook gewoon dezelfde zenders wat beneden in huis wordt ontvangen met behulp van de Horizon Box.

Dus je krijgt gewoon precies hetzelfde wat op je "hoofd" TV wordt ontvangen. 2 weken geleden had ik in plaats van de CI+ module een extra mediabox. Hierop werkte ook gewoon de on demand functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
kimiferrari schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:46:
[...]

Volgens mij wel hoor. Hier thuis hebben wij UPC alles in 1 power
There's your answer. Bij alles-in-1 is TV Starter inbegrepen.
Dus je krijgt gewoon precies hetzelfde wat op je "hoofd" TV wordt ontvangen. 2 weken geleden had ik in plaats van de CI+ module een extra mediabox. Hierop werkte ook gewoon de on demand functie.
Klopt. Maar als je alleen TV of TV+internet hebt dan heb je in eerste instantie geen box of module. Dan betaal je dus €5,50. Zou je in dat geval zo'n box of module voor €4 bestellen, dan heb je daar in geval van de box net zoveel aan als aan een in een TV ingebouwde DVB-C tuner en de CI+ module is dan niets meer of minder dan een boekenlegger. Daar heb je dan werkelijk niets aan.

€5,50 per maand dus voor je eerste TV. (inbegrepen bij alles-in-1) €4/maand voor je tweede toestel.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 25-02-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
nieuws: Ziggo schroeft internetsnelheden op voor Alles-in-1 Plus en Extra

En dus (nog) niet voor Alles in 1 basis :(

Overgang op UPC is hier overigens goed gegaan vandaag.

[ Voor 10% gewijzigd door Joster op 25-02-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 21:14

rick77

... get to the point!

Op termijn is het natuurlijk niet vol te houden om onder één vlag twee verschillende Basis internetsnelheden te hebben, dus dat zal nog wel volgen. Misschien testen ze even de gevolgen voor hun netwerk en kondigen ze het aan als ze de snelheidsverhoging (zelf) publiek maken. (fingers crossed, zit hier ook op Alles in Een Basis 30/3.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
rick77 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:24:
Op termijn is het natuurlijk niet vol te houden om onder één vlag twee verschillende Basis internetsnelheden te hebben, dus dat zal nog wel volgen. Misschien testen ze even de gevolgen voor hun netwerk en kondigen ze het aan als ze de snelheidsverhoging (zelf) publiek maken. (fingers crossed, zit hier ook op Alles in Een Basis 30/3.)
Ik meen begrepen te hebben dat sommigen nog oude modems hebben die geen hogere snelheden aankunnen. Misschien heeft ziggo op dit moment onvoldoende voorraad om ze allemaal tegelijk om te wisselen. Ik kan me niet voorstellen dat ze deze snelheid handhaven als upc wel 50/5 als basis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 17:05
grun93 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:27:
[...]

Ik meen begrepen te hebben dat sommigen nog oude modems hebben die geen hogere snelheden aankunnen. Misschien heeft ziggo op dit moment onvoldoende voorraad om ze allemaal tegelijk om te wisselen. Ik kan me niet voorstellen dat ze deze snelheid handhaven als upc wel 50/5 als basis heeft.
Dan zullen ze die vervangingsslag wel gaan maken na de harmonisatie

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

W3ird_N3rd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:53:
[...]

There's your answer. Bij alles-in-1 is TV Starter inbegrepen.

[...]

Klopt. Maar als je alleen TV of TV+internet hebt dan heb je in eerste instantie geen box of module. Dan betaal je dus €5,50. Zou je in dat geval zo'n box of module voor €4 bestellen, dan heb je daar in geval van de box net zoveel aan als aan een in een TV ingebouwde DVB-C tuner en de CI+ module is dan niets meer of minder dan een boekenlegger. Daar heb je dan werkelijk niets aan.

€5,50 per maand dus voor je eerste TV. (inbegrepen bij alles-in-1) €4/maand voor je tweede toestel.
Wacht, dit snap ik dus niet.
Ik kan dus als de migratie is afgerond niet meer mijn CI+ module i.c.m. Smartcard gebruiken maar moet (al dan niet verplicht) een Horizon-achtige box gaan huren?

Ik heb 3 TV's heb met CI+ module, 1 met normale (SD) digitale decoder en 1 analoog, dit zou dus betekenen dat ik 3 van die dingen moet huren wil ik op de CI+ TV's mijn zenderaanbod houden en dan aan de losse afstandsbediening moet en ook nog één HDMI per TV kwijtraak? Dat zou dus echt een ramp zijn, maar ik hoop dat dit niet correct is en ik gewoon TV kan blijven kijken zoals ik dat nu doe, meen je nu werkelijk dat ik bovenop de prijs van TV-extra ook nog 10 euro p/m aan onnozele dozen ga uitgeven waar ik al een flinke prijs kwijt was voor de CI+ modules?

Ik lees net ook dat er maar 2 TV's gebruikt kunnen worden? Waar slaat dat in hemelsnaam op?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:59:
[...]

Wacht, dit snap ik dus niet.
Ik kan dus als de migratie is afgerond niet meer mijn CI+ module i.c.m. Smartcard gebruiken maar moet (al dan niet verplicht) een Horizon-achtige box gaan huren?

Ik heb 3 TV's heb met CI+ module, 1 met normale (SD) digitale decoder en 1 analoog, dit zou dus betekenen dat ik 3 van die dingen moet huren wil ik op de CI+ TV's mijn zenderaanbod houden en dan aan de losse afstandsbediening moet en ook nog één HDMI per TV kwijtraak? Dat zou dus echt een ramp zijn, maar ik hoop dat dit niet correct is en ik gewoon TV kan blijven kijken zoals ik dat nu doe, meen je nu werkelijk dat ik bovenop de prijs van TV-extra ook nog 10 euro p/m aan onnozele dozen ga uitgeven waar ik al een flinke prijs kwijt was voor de CI+ modules?

Ik lees net ook dat er maar 2 TV's gebruikt kunnen worden? Waar slaat dat in hemelsnaam op?
Dit is alleen voor nieuwe klanten denk ik(/hoop ik).

Voor de bestaande klanten verandert er op de korte termijn nog niets mbt smartcards, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
Joster schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:54:
nieuws: Ziggo schroeft internetsnelheden op voor Alles-in-1 Plus en Extra

En dus (nog) niet voor Alles in 1 basis :(

Overgang op UPC is hier overigens goed gegaan vandaag.
Ben benieuwd of ze dan het basis pakket van de upc klanten gaan verlagen. Maar ik baal hier dus wel van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:19
Waarom? Omdat je het liefst verhoging naar 60 had gehad? Nja ik sta aan je zijde, idd oppassen dat we niet onlaag gaan. 50 klinkt veel, maar als je het al 3 jaar hebt, is de gewenning groot, en voor bepaalde films/games/vinyl-rips is 50 helemaal niet zo riant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
Als de basis klanten op 30/3 blijven staan zou ik een prijsverlaging wel op z'n plaats vinden. En anders vind ik dat we gelijk zouden moeten lopen met de upc basis klanten: dus 50/5 Nu lijken de basis klanten van oud Ziggo de klos te zijn. Of toch de truc van de monopolist om ze over te laten stappen naar plus pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
You-Suk schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:03:
Als de basis klanten op 30/3 blijven staan zou ik een prijsverlaging wel op z'n plaats vinden. En anders vind ik dat we gelijk zouden moeten lopen met de upc basis klanten: dus 50/5 Nu lijken de basis klanten van oud Ziggo de klos te zijn. Of toch de truc van de monopolist om ze over te laten stappen naar plus pakket
Dat laatste. Zelf schat ik in dat ook de basis klanten van oud Ziggo op den duur naar 50/5 gaan. Als ze dat nu direct zouden doen bestaat het risico dat veel plus (oude snelheid 90/9) klanten overstappen naar basis (in dat geval nieuw 50/5), denk ik.

• Mentalist
Joster schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:06:
[...]

Dat laatste. Zelf schat ik in dat ook de basis klanten van oud Ziggo op den duur naar 50/5 gaan. Als ze dat nu direct zouden doen bestaat het risico dat veel plus (oude snelheid 90/9) klanten overstappen naar basis (in dat geval nieuw 50/5), denk ik.
Netwerkbelasting kan ook nog meespelen. Veel klanten hebben basis of TV+internet. Als je iedereen tegelijk omzet dan zal de belasting op het netwerk in één keer enorm stijgen. Die capaciteit is er misschien (nog) niet.

Overigens zijn "wij" niet helemaal gelijk. Bij UPC moet je bijbetalen voor dat F-secure beveiligingspakket. Bij Ziggo is het inbegrepen.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Joh, reageer je nu niet een beetje overtrokken?
Heel veel Basis klanten hebben nog een EuroDocis 2.0 modem, deze moeten allemaal worden vervangen naar een modem wat genoeg up and down-streams aan kan.

Kortom, het heeft gewoon even tijd nodig....

Cogitationis poenam nemo patitur

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 16:51
W3ird_N3rd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:26:
[...]
Overigens zijn "wij" niet helemaal gelijk. Bij UPC moet je bijbetalen voor dat F-secure beveiligingspakket. Bij Ziggo is het inbegrepen.
Dit klopt niet helemaal aangezien je bij Ziggo wel degelijk moet betalen voor het Internetbeveiliging Uitgebreid pakket wat te vergelijken valt met het Veiligheidspakket van UPC. Wel is het zo dat Ziggo een gratis beperkte variant van het F-secure pakket heeft genaamd Internetbeveiliging Basis.

• Mentalist
ADDG schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 01:09:
[...]

Dit klopt niet helemaal aangezien je bij Ziggo wel degelijk moet betalen voor het Internetbeveiliging Uitgebreid pakket wat te vergelijken valt met het Veiligheidspakket van UPC. Wel is het zo dat Ziggo een gratis beperkte variant van het F-secure pakket heeft genaamd Internetbeveiliging Basis.
Wist niet eens dat er ook een uitgebreid pakket was. :o

Ziggo basis is virussen en spyware voor 1 PC. Ziggo uitgebreid is virussen, spyware en nog wat spul voor 5 PC's. UPC is virussen, spyware en nog wat spul voor 3 PC's. Allemaal verschillende pakketten dus.

Maargoed, nog steeds heb je bij Ziggo beveiliging basis inbegrepen en bij UPC niks.

• Lrrr
Bij de standaard versie moet je je niet teveel voorstellen hoor. Dat 'spul' bij de uitgebreide versie is volgens mij gewoon de internetbeveiliging (blokkeren van malafide sites e.d.). Dat hebben zelfs de gratis AV's :o

Ik heb dan ook de basis internetbeveiliging links laten liggen, en gebruik naar volle tevredenheid de gratis versie van Avast.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:32:
[...]

4 x het aantal extra kaarten. Wij hebben 5 kaarten, laten we zeggen dat je 2 kaarten "gratis" krijgt, dan zouden we 3x 4 euro per maand moeten gaan betalen. Dat is 144 euro per jaar. Klopt, is geen 100 euro... (en alle 5 zijn in gebruik: TV woonkamer, 2x Mediacenter, TV slaapkamer, TV keuken). En we kijken met name de extra pakketten op de extra tvs. Dus als we daar extra voor moeten gaan betalen, kunnen we het net zo goed helemaal weg doen. (dan blijft alleen nederland 1 over die ik per se wil ontvangen, en dan met name aan het begin van het jaar...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• grun93
En anders vind ik dat we gelijk zouden moeten lopen met de upc basis klanten: dus 50/5 Nu lijken de basis klanten van oud Ziggo de klos te zijn. Of toch de truc van de monopolist om ze over te laten stappen naar plus pakket
Misschien dat dat laatste de achterliggende gedachte is, maar daar moet ziggo nog maar eens over nadenken. Klanten die in de grote stad wonen hebben een alternatief: Vodafone Thuis biedt via vdsl een abo aan met 80 Mb/s downloaden voor dezelfde prijs als het ziggo all-in-one basis abo, namelijk 45 euro, bovendien met een tientje korting gedurende de eerste 12 maanden. VDSL betekent in dit geval glasvezel tot in het straatkastje en de laatste 100 meter naar je huis is van koper, dat de opgegeven snelheden niet gehaald worden (zoals met adsl) ben ik niet zo bang voor.

Maar ja, als je de pech hebt dat vdsl in jouw gebied niet leverbaar is, dan geldt bovenstaand alternatief niet.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:39
grun93 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:11:
[...]

Misschien dat dat laatste de achterliggende gedachte is, maar daar moet ziggo nog maar eens over nadenken. Klanten die in de grote stad wonen hebben een alternatief: Vodafone Thuis biedt via vdsl een abo aan met 80 Mb/s downloaden voor dezelfde prijs als het ziggo all-in-one basis abo, namelijk 45 euro, bovendien met een tientje korting gedurende de eerste 12 maanden. VDSL betekent in dit geval glasvezel tot in het straatkastje en de laatste 100 meter naar je huis is van koper, dat de opgegeven snelheden niet gehaald worden (zoals met adsl) ben ik niet zo bang voor.

Maar ja, als je de pech hebt dat vdsl in jouw gebied niet leverbaar is, dan geldt bovenstaand alternatief niet.
Dit heb ik ook gedaan. Ben goedkoper uit, en sneller internet (had basis).
Maar bij mij kan ik 80mbit halen (max 90 kwa aansluiting) maar 1km meer richting het centrum is de snelheid nog maar 16mbit....

• You-Suk
grun93 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:11:
[...]

vdsl is mogelijk, maar dan heb je het over snelheden tussen de 8mb en 30mb. Dus in vergelijking met ziggo/upc maakt dat niets uit ook niet qua prijsstelling.
Zit dus eigenlijk gewoon vast aan.....

• grun93
You-Suk schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:18:
vdsl is mogelijk, maar dan heb je het over snelheden tussen de 8mb en 30mb.
?? Voor VDSL? In mijn beleving zijn dat adsl snelheden, hier op mijn adres kan ik via vdsl tot 110 Mb/s krijgen. En aangezien ik het wijkkastje kan zien door uit het raam te kijken, ga ik ervan uit dat 80 Mb/s zeker haalbaar is.

Maar goed, zoals reeds vermeld is het erg afhankelijk van waar je woont. Maar we dwalen lichtelijk af, misschien beter om hier ontopic te blijven.

[ Voor 15% gewijzigd door grun93 op 26-02-2015 09:33 ]

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Hier hebben we ook maar tot 28 Mbit/s volgens de test, en daar komt verlopig geen verandering in...blijf dus netjes bij ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
funrider schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:25:
[...]
Het zou zeker mooi zijn, maar voorlopig blijft het bij NPO 1,2,3 in HD op DVB-C ongecodeerd. De rest van het HD spul is tijdelijk op DVB-C ongecodeerd te ontvangen.
Weet je zeker dat dit tijdelijk is?
Ik heb dit ook gemerkt namelijk, maar UPC deed er heeeeel erg vaag over of dat in de toekomst terug achter de encoder verdwijnt.
Wat bij mij de suggestie opwekte dat ik vermoed dat ze problemen voorzien met het hele scala aan verschillende CI+ modules, dat ze daarom misschien overwegen om permanent die HD zenders, mits je er recht op hebt, ook maar gewoon door te zetten zonder codering. (24Kitchen en FOX werken op dit moment ook zonder CI+, trouwens.)
Nu een extra TV erbij geplaatst, maar natuurlijk geen extra CI+ besteld gezien je daar toch geen hol aan hebt op 't moment: alles werkt toch wel. ;)

Maar wat me daarnaast opviel... De extra zenders, die ik dus ook met Horizon niet ontvang, zoals Fox Sport, HBO en meer van dat soort ongein; daar krijg ik netjes de melding dat ik geen toegang heb. Blijkbaar kunnen ze dat dus regelen onafhankelijk van de aanwezigheid van een CI+ kaart... Goh.
De enige reden om CI+ weer te vereisen voor HD is dus blijkbaar om geld te vangen voor CI+ kaarten, want toen ik nog geen Horizon had kon ik ook de HD zenders niet op via DVB-C. ;) Nu wel... Die access control werkt dus prima zonder CI module.

Als ze nu dus al kennelijk zonder problemen de restricties in kunnen schakelen zonder dat je een CI+ kaartje nodig hebt die dat regelt, waarom, als je recht hebt op die HD zenders, zou je dan in hemelsnaam uberhaupt zo'n CI+ module krijgen...? Dat is dan toch je reinste geldklopperij? :P
Het is nu, naar mijn mening, duidelijk dat als je TV Starter hebt (waarbij je dus pretty much enkel die HD zenders als extra hebt :P) die CI+ kaart dus onnodig is, maar je wordt wel geacht er voor te lappen als de boel weer achter de encoder verdwijnt: en dat terwijl het dus tevens heel duidelijk is dat ze prima op afstand kunnen regelen waar je wel en geen toegang tot hebt... Waarom dan toch die keuze om CI+ te forceren? Althans: in het geval van Starter. Bij Starter lijkt dat ding dus behoorlijk onnodig, en dus puur bedoeld voor extra winst.

Ik zou het heel raar vinden als ze die HD zenders, terwijl ze op afstand kunnen instellen of je wel of geen recht hebt op een zender, ook weer achter de encoder gaan dumpen.

... En wat ik me tevens afvroeg: met de nieuwe opzet, kan je dan met een EU model SmartTV (dus niet specifiek NL) uberhaupt wel gebruik maken van digitale TV via DVB-C?
(En dan heb ik 't over de standaard zenders, die dus sowieso al geen decoder/CI+ nodig hebben.) Volgens UPC werkt de CI+ module niet met EU modellen. (Volgens de fabrikant wel. :'))
Die laatste vraag is misschien licht offtopic.

En last but not least, wat hier nog niet vermeld werd voor zover ik kon zien:
Het wordt bij UPC/Ziggo gewoon weer mogelijk om meer dan 2 Horizon boxen te krijgen.
Bij Ziggo kon dat, begrijp ik hier, al; maar gaat dat terug naar 2.
UPC is heel druk aan het testen en verwacht binnen 2 a 3 maanden de mogelijkheid om maximaal 4 decoders te krijgen.

En dan heb ik het over volwaardige Horizon boxen, dus niet 1 Horizon box en 1 HD mediabox... Waarbij het zelfs zo is dat enkel de 1e box op COAX aangesloten moet worden; en de overige 3 doodleuk via WiFi of UTP verbonden kunnen worden met het modem, en op die manier hun content binnen halen. Hetgeen goed nieuws is voor mensen die dan ddus geen retourgeschikte versterker hoeven neer te leggen maar helemaal geen versterker meer nodig hebben omdat het niet noodzakelijk meer is om extra COAX kabels te trekken; en dus ook geen splitter meer nodig hebt die je signaal dusdanig verkracht dat een versterker noodzakelijk wordt...

Vooral dat "de overige boxen gaan via WiFi/UTP" gedeelte klinkt mij als muziek in de oren.

Wel erg frapant trouwens... Sinds UPC wat dingen heeft gewijzigd van de week en een upgrade heeft uitgevoerd naar 120MBit haal ik slechtere snelheden dan dat ik had op 60MBit. :/ Lekker verhaal.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 08:39:
[...]
De enige reden om CI+ weer te vereisen voor HD is dus blijkbaar om geld te vangen voor CI+ kaarten, want toen ik nog geen Horizon had kon ik ook de HD zenders niet op via DVB-C. ;) Nu wel... Die access control werkt dus prima zonder CI module.
Die "access control" is dus encryptie en de CI+ Conditional Access Module (CAM) met smartcard heb je dus nodig om kanalen te decrypten die je volgens je abonnement mag zien. Dat je nu zonder CI+ CAM en smartcard een deel van de kanalen kan bekijken wil dus zeggen dat die kanalen niet van encryptie zijn voorzien.
Als ze nu dus al kennelijk zonder problemen de restricties in kunnen schakelen zonder dat je een CI+ kaartje nodig hebt die dat regelt, waarom, als je recht hebt op die HD zenders, zou je dan in hemelsnaam uberhaupt zo'n CI+ module krijgen...? Dat is dan toch je reinste geldklopperij? :P
Het is nu, naar mijn mening, duidelijk dat als je TV Starter hebt (waarbij je dus pretty much enkel die HD zenders als extra hebt :P) die CI+ kaart dus onnodig is, maar je wordt wel geacht er voor te lappen als de boel weer achter de encoder verdwijnt: en dat terwijl het dus tevens heel duidelijk is dat ze prima op afstand kunnen regelen waar je wel en geen toegang tot hebt... Waarom dan toch die keuze om CI+ te forceren? Althans: in het geval van Starter. Bij Starter lijkt dat ding dus behoorlijk onnodig, en dus puur bedoeld voor extra winst.
Bij UPC is Starter een uitbreiding op Digitale Kabel TV en Radio en om klanten te chanteren om deze uitbreiding te nemen hebben ze op de drie NPO kanalen na alle HD uitvoeringen van de kanalen in het Digitale Kabel TV en Radio in dit Starter pakket gestopt. Dat is die bekende achterbakse mentaliteit van UPC om klanten extra te laten betalen voor zaken die ze niet nodig hebben of niet willen hebben. En hopelijk nemen de klanten dan een UPC Mediabox of Horizonbox af zodat die klanten dan meteen het benodigde platform hebben voor impuls aankopen bij UPC On Demand. Het is toch prachtig voor UPC om al die domme klanten maandelijks een chantage bedrag te laten betalen voor iets dat ze zelf onnodig opleggen.

Zelfs al zou je wel een CI+ CAM en smartcard nodig hebben dan kost dat UPC echt niet meer dan die eenmalige € 29 apparatuur kosten die UPC in rekening brengt. En in plaats dat ze blij zijn dat je voor € 18,70 per maand hun klant wilt zijn en je dergelijke toegangsmiddelen tegen kostprijs leveren tonen ze hun ware aard door je te chanteren om maandelijks € 5,50 extra te betalen om de kanalen in Starter ook in HD te mogen bekijken. Duidelijke aanwijzigen dat er in de ogen van UPC nog steeds sprake is van een monopolie positie, want anders zouden ze dat wel laten omdat dergelijke chantage praktijken ze teveel klanten zouden kosten.
UPC is heel druk aan het testen en verwacht binnen 2 a 3 maanden de mogelijkheid om maximaal 4 decoders te krijgen.
Daar valt niets aan te testen. Gewoon standaard functionaliteit van DVB Conditional Access Systems. UPC is echter gewoon moeilijk aan het doen met van die onzinnige Horizon client boxen die zelf geen DVB-C tuners meer hebben maar het signaal via een Horizon master box krijgen waar wel DVB-C tuners in zitten. Dat is vragen om nog meer ellende vanwege de complicaties. Hoe goed Samsung is met het fabriceren van ontvangers hebben we de afgelopen jaren kunnen zien. Enorme prutsers zijn het.

[ Voor 70% gewijzigd door ArChie op 28-02-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 22:58
Joster schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:06:
[...]

2 jaar geleden had Ziggo bij het plus pakket 50/5, was voor mij genoeg. Toen steeg het naar 60/6, en toen later naar 90/9. De prijs steeg ook telkens, dus ben ik maar terug gegaan naar het oude pakket en wacht eigenlijk nog wanneer ze dit ook samen gelijk gaan trekken.

Zullen ze later wel gaan doen, eerst proberen klanten over laten stappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
ArChie schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:33:
Die "access control" is dus encryptie en de CI+ Conditional Access Module (CAM) met smartcard heb je dus nodig om kanalen te decrypten die je volgens je abonnement mag zien. Dat je nu zonder CI+ CAM en smartcard een deel van de kanalen kan bekijken wil dus zeggen dat die kanalen niet van encryptie zijn voorzien.
Nee, want:
1.) Toen ik nog geen TV starter had, had ik ook Digitale TV. Maar toen had ik *geen* toegang tot de extra zenders en *geen* toegang tot de HD zenders. Nu heb TV Starter pakket en kan ik dat wel, wederom *zonder* CI+ module.
2.) Ik heb echter nog altijd *geen* toegang tot de zenders waar niet voor betaald is... Die geeft doodleuk nog steeds "Toegang geweigerd".

De zenders waar ik voor betaal zijn dus *wel* beschikbaar geworden, zonder CI+, maar de zenders waar ik niet voor betaal zijn nog altijd geblokkeerd... Zonder CI+ :P.
De situatie is dus zo dat ik pas enkele dagen geleden ben omgezet op dit pakket. Hierdoor is dit effect dus zo duidelijk te merken.
(En dat unencrypted doorzetten van die HD zenders, die eerder dus geblokkeerd waren voor mij ;), was dus al *voor* ik dit abonnement kreeg... Destemeer bewijs, imho, dat ze dit dus prima op afstand kunnen regelen zonder CI+ kaart.)

Die CI+ module doet in dit geval dus helemaal niets, terwijl ze de access control dus overduidelijk *wel* kunnen regelen. Zonder CI+. :)
Vandaar dat ik het nogal vreemd vind. Ze kunnen per aansluiting al zien welke kanalen je wel en niet mag hebben, dus die hele CI+ lijkt volslagen overbodig te zijn.

De access control lijkt dus niet de encryptie te zijn, maar gewoon iets in de centrale van UPC... Anders zou ik allang die HD zenders hebben moeten kunnen zien *voor* ik dit abonnement kreeg terwijl die zenders wel al open stonden. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:17:
Nee, want:
1.) Toen ik nog geen TV starter had, had ik ook Digitale TV. Maar toen had ik *geen* toegang tot de extra zenders en *geen* toegang tot de HD zenders. Nu heb TV Starter pakket en kan ik dat wel, wederom *zonder* CI+ module.
Dat zeg ik toch, momenteel worden al die kanalen zonder encryptie doorgegeven dus kan je ze zien zonder CI+ CAM en smartcard. De ontvanger of TV hoeft nu immers niet eerst die kanalen te decrypten voordat ze weergegeven kunnen worden. In plaats daarvan kan de ontvanger of TV die kanalen direct door de MPEG decoder halen voor weergave.
2.) Ik heb echter nog altijd *geen* toegang tot de zenders waar niet voor betaald is... Die geeft doodleuk nog steeds "Toegang geweigerd".
Ja, natuurlijk kan je TV die kanalen niet weergeven, want die zijn met encryptie beveiligt en zullen dus eerst door de CI+ CAM en smartcard gedecrypt moeten worden als ze tot je abonnement behoren voordat ze door de MPEG decoder gehaald kunnen worden voor weergave.

Ik weet wat voor een idee je hebt bij toegang, maar DVB-C is geen IP-TV. DVB is een broadcasting mechanisme waarbij alle kanalen continu naar alle klanten worden gestuurd. Wat je daarvan kan kijken wordt bepaald door de beveiliging en die beveiliging wordt geregeld door het Conditional Access System (CAS). Kanalen zonder beveiliging (dus geen encryptie) kunnen natuurlijk door iedereen bekeken worden (bij de kabel moet je natuurlijk nog wel klant zijn en aangesloten zijn want anders heb je sowieso geen signaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
ArChie schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:33:
[...]

Daar valt niets aan te testen. Gewoon standaard functionaliteit van DVB Conditional Access Systems. UPC is echter gewoon moeilijk aan het doen met van die onzinnige Horizon client boxen die zelf geen DVB-C tuners meer hebben maar het signaal via een Horizon master box krijgen waar wel DVB-C tuners in zitten. Dat is vragen om nog meer ellende vanwege de complicaties. Hoe goed Samsung is met het fabriceren van ontvangers hebben we de afgelopen jaren kunnen zien. Enorme prutsers zijn het.
CanalDigitaal was ooit van plan om zoiets te introduceren, omdat het bij satelliet nog een tandje lastiger is dan bij kabel om meerdere ontvangers aan te sluiten. (even doorlussen kan niet bij sat)

Zover ik weet heeft het nooit de markt gehaald. En als het over WiFi gaat heb ik er al helemaal een hard hoofd in.

UPC hoeft helemaal niets te testen. Ze hoeven alleen maar adminstratief te accepteren dat een klant meer dan 2 boxen/modules heeft. Zuiver en alleen administratief. Verder niks.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 28-02-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat iedereen in het UPC gebied straks ook gewoon vijf smartcards kan gebruiken zonder meerkosten. Stel je woont in Rotterdam en krijgt nieuwe buren uit Utrecht. Die buren kunnen gewoon hun vijf smartcards gebruiken, want de Irdeto codering zit op het systeem. Dan Ziggo niet maken, u niet maar uw buren wel. Dat lijkt me vrij krom toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Jordyz schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:08:
[...]

Zullen ze later wel gaan doen, eerst proberen klanten over laten stappen :P
Probleem is dat heel veel Z1 en allesin1 basis klanten een Docsis2 modem hebben. Om 50MBit te halen moeten die allemaal een Docsis3 modem krijgen en die impact lijkt me erg hoog voor Ziggo. Dan krijgen ze veel klanten die klagen dat ze de 50Mbit niet halen vanwege het oude modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 15:05
ArChie schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:34:
[...]

Dat zeg ik toch, momenteel worden al die kanalen zonder encryptie doorgegeven dus kan je ze zien zonder CI+ CAM en smartcard. De ontvanger of TV hoeft nu immers niet eerst die kanalen te decrypten voordat ze weergegeven kunnen worden. In plaats daarvan kan de ontvanger of TV die kanalen direct door de MPEG decoder halen voor weergave.
Nog wat extra verklaring: http://www.totaaltv.nl/ni...ers-ongecodeerd-door.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb nu alleen Ziggo TV Standaard en kijk via een CI+ kaartje want ik houd niet zo van extra apparaten.

Nu vraag ik me af of het nog zinvol is om onder het oude Ziggo regime over te stappen naar Ziggo TV + Internet Z2. (Dan zeg ik Telfort internet op) Dan krijg je nog de oude modems en een interactieve HD recorder inclusief extra smartcard (zou ik tzt kunnen gebruiken als ik samenwoon omdat mijn vriendin dat wel belangrijk vindt).
Daarnaast heb ik nu al twee geactiveerde smartcards.

Zit hier nu veel voordeel aan tov overstappen na 1 april 2015 :?

Oh ja, weet iemand of de hogere internetsnelheid (90/9-> 120/12) ook voor Internet Z2 geldt en al actief is of alleen Ai1 plus :?

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 28-02-2015 12:52 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik heb toch het idee dat we langs elkaar heen aan het praten zijn.
Ja. Dat snap ik. Ik begrijp waarom het op dit moment kan.
Maar:
Ja, natuurlijk kan je TV die kanalen niet weergeven, want die zijn met encryptie beveiligt en zullen dus eerst door de CI+ CAM en smartcard gedecrypt moeten worden als ze tot je abonnement behoren voordat ze door de MPEG decoder gehaald kunnen worden voor weergave.

Ik weet wat voor een idee je hebt bij toegang, maar DVB-C is geen IP-TV. DVB is een broadcasting mechanisme waarbij alle kanalen continu naar alle klanten worden gestuurd. Wat je daarvan kan kijken wordt bepaald door de beveiliging en die beveiliging wordt geregeld door het Conditional Access System (CAS). Kanalen zonder beveiliging (dus geen encryptie) kunnen natuurlijk door iedereen bekeken worden (bij de kabel moet je natuurlijk nog wel klant zijn en aangesloten zijn want anders heb je sowieso geen signaal).
En daar lijkt mij de vlieger niet opgaan, gezien ik pas sinds m'n abonnement is omgezet toegang heb tot die ongecodeerde kanalen...
Dus:
1.) De kanalen werden al ongecodeerd over het UPC netwerk uitgezonden, maar ik kreeg *GEEN* toegang
2.) Nu mijn abonnement is omgezet krijg ik opeens *wel* toegang (Zonder CI+)

Ja, ik begrijp dat ik dat nu kan zien zonder CI+ omdat er geen codering achterzit.
Maar daar ging het mij niet om. Waar mij het om gaat is dat ze dus in staat waren om mij de toegang tot die ongecodeerde zenders te ontzeggen, en me nu ook toegang kunnen geven; en die hele CI+ is er nooit aan te pas gekomen.

Snap je wat ik bedoel? De zenders werden dus geblokkeerd, vanuit UPC, op het moment dat ik nog GEEN Starter zenderpakket had.
Die zenders waren echter al wel ongecodeerd beschikbaar, maar *toch* werd de toegang geweigerd... Pas toen het abo was omgezet kreeg ik *wel* toegang tot deze ongecodeerde zenders.

Ik hoop dat dat wat beter uitlegt wat ik nou precies bedoel en wat dus die verwarring zaait over het werkelijk nut van die CI+ module als ze ook zonder die module de toegang kunnen reguleren.
Leuk en aardig die codering om zogenaamd toegang mee te regelen, maar kennelijk kunnen ze dat dus ook zonder die stomme (en dure) kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 22:58
jongetje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:30:
[...]

Probleem is dat heel veel Z1 en allesin1 basis klanten een Docsis2 modem hebben. Om 50MBit te halen moeten die allemaal een Docsis3 modem krijgen en die impact lijkt me erg hoog voor Ziggo. Dan krijgen ze veel klanten die klagen dat ze de 50Mbit niet halen vanwege het oude modem.
Ja ik heb wel de standaardziggo modem die de snellere snelheden aankunnen, want ik heb ook 90/9 gehad en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

WhatsappHack schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:53:
En daar lijkt mij de vlieger niet opgaan, gezien ik pas sinds m'n abonnement is omgezet toegang heb tot die ongecodeerde kanalen...
Dus:
1.) De kanalen werden al ongecodeerd over het UPC netwerk uitgezonden, maar ik kreeg *GEEN* toegang
2.) Nu mijn abonnement is omgezet krijg ik opeens *wel* toegang (Zonder CI+)
Ik denk dat je toen nog helemaal geen UPC/Ziggo signaal op je kabel had staan (dus ook geen analoge TV, bijvoorbeeld), maar vanaf het moment dat je groene kabel wordt aangesloten (in de straatkast, dacht ik) heb je het analoge signaal en de ongecodeerde DVB-C zenders beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
rick77 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat je toen nog helemaal geen UPC/Ziggo signaal op je kabel had staan (dus ook geen analoge TV, bijvoorbeeld), maar vanaf het moment dat je groene kabel wordt aangesloten (in de straatkast, dacht ik) heb je het analoge signaal en de ongecodeerde DVB-C zenders beschikbaar.
Nope, want DigitaleTV had ik al.
Internet ook. Ik was al jaren klant bij UPC, pas geupgrade naar 120MB plus Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

WhatsappHack schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:17:
Ik lees nu pas goed wat je hier schrijft. Ze hebben rond de migratie van Ziggo klanten naar het UPC TV platform tijdelijk alle zenders in het basispakket zonder codering op de kabel gezet. Dit is gedaan om de migratie soepeler te laten verlopen. Dit is echter, volgens Ziggo, een tijdelijke maatregel. Per 1 april(?) worden de HD versies van de zenders (m.u.v. NPO 1, 2, 3) en een aantal zenders uit het basispakket (o.a. Fox) weer gecodeerd uitgezonden, zodat je nog maar een deel van het basispakket zonder decoder kunt ontvangen.

Het moment dat ze het hele basispakket tijdelijk ongecodeerd zijn gaan doorgeven is dan misschien rond dezelfde tijd geweest dat je abo is omgezet.

[ Voor 7% gewijzigd door rick77 op 28-02-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:53:
Ik heb toch het idee dat we langs elkaar heen aan het praten zijn.
Misschien praat het makkelijker als je je eerst wat verdiept in de DVB techniek. Hier kan je alle informatie vinden inclusief uitleg over Conditional Access.
Dus:
Nog een keer: Kanalen die zonder encryptie op de kabel worden doorgegeven kan iedereen bekijken indien aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
1. Je moet een klant zijn van UPC en de coax kabel van jouw Abonnee Overname Punt (AOP) moet in de straat kast van UPC op de multitap zijn aangesloten (ofwel: je hebt signaal op je AOP);
2. Je moet beschikken over een DVB-C ontvanger of TV met een geïntegreerde DVB-C tuner voor de ontvangst van de kanalen die via DVB-C worden aangeboden door UPC;
3. Je moet via die ontvanger of TV de kanalen hebben gezocht en gevonden zodat ze zijn opgenomen in de kanalenlijst van de ontvanger of TV.

Je ontvanger of TV kan vervolgens deze kanalen zonder encryptie direct weergeven door de binnnenkomende elementary streams van een RTV kanaal (service genoemd in DVB land) direct aan te bieden aan de MPEG decoder om de MPEG data om te zetten in beeld en geluid. Dat laatste wordt ook wel MPEG decompressie genoemd.

UPC geeft al lange tijd de kanalen die genoemd worden bij Digitale Kabel TV en Radio zonder encryptie door. Dat zijn 30 SD kanalen en de drie NPO HD kanalen. Misschien dat je voorheen probeerde om de HD versie te bekijken van die SD kanalen zonder encryptie. Dan werkt dat niet met uitzondering van die drie NPO HD kanalen. De HD versie is overigens herkenbaar aan de HD toevoeging aan de kanaal naam.

Sinds kort als gevolg van het omzetten van Ziggo naar UPC geeft UPC tijdelijk ook de HD uitvoeringen van de SD kanalen in het Digitale Kabel TV en Radio pakket zonder encryptie door. En sinds nog korter is UPC begonnen om voormalig UPC klanten op hetzelfde signaal aan te sluiten als ook de Ziggo klanten nu van UPC krijgen. Gevolg: Ook bij die omgezette UPC klanten zijn nu dezelfde HD kanalen zonder encryptie aanwezig omdat het signaal gelijk is en zijn ze dus ook door de ontvangers en TV's van die UPC klanten direct weer te geven zonder dat eerst de elementary streams van het weer te geven kanaal gedecrypt moeten worden.
Waar mij het om gaat is dat ze dus in staat waren om mij de toegang tot die ongecodeerde zenders te ontzeggen, en me nu ook toegang kunnen geven;
De enige technische manier om jou de toegang tot die kanalen te ontzeggen is in de straatkast filters op jouw aansluiting te plaatsen om de frequenties te blokkeren waarop de transport streams zitten die deze kanalen bevatten. Dat doen de kabelbedrijven niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:40:
Zit hier nu veel voordeel aan tov overstappen na 1 april 2015 :?
Dat hangt er vanaf of je graag wilt huren of niet. Bij abonnementswijzigingen na 1 april zal je vermoedelijk worden geconfronteerd met een verplichte overstap op de UPC abonnementen en dus moeten gaan huren als je een alles in één wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
Help!!!! schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:40:

Oh ja, weet iemand of de hogere internetsnelheid (90/9-> 120/12) ook voor Internet Z2 geldt en al actief is of alleen Ai1 plus :?
Ja, ik weet dat en dat is zo.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik zoek me helemaal lam, maar ik kan het nergens vinden.
Hoe kan ik mijn snelheid van mijn abonnement verlagen?
Ik ga nu wel teveel betalen vind ik. Maar van mijn abonnement wilt ik niet.

En nou om helemaal op te zeggen en een nieuw abonnement aan te gaan is ook weer zo wat.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:58:
Ik zoek me helemaal lam, maar ik kan het nergens vinden.
Hoe kan ik mijn snelheid van mijn abonnement verlagen?
Ik ga nu wel teveel betalen vind ik. Maar van mijn abonnement wilt ik niet.

En nou om helemaal op te zeggen en een nieuw abonnement aan te gaan is ook weer zo wat.
Inloggen bij mijn ziggo, daar kun je het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
De vraag die bij mij opkomt: is mijn Humax straks nog wel geld waard? Is het niet beter om deze nu alvast te verkopen? Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd nog amper TV kijk en meer gebruik maak van on-demand mogelijkheden van Netflix, RTL XL etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JPtjeeNL schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:59:
De vraag die bij mij opkomt: is mijn Humax straks nog wel geld waard? Is het niet beter om deze nu alvast te verkopen? Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd nog amper TV kijk en meer gebruik maak van on-demand mogelijkheden van Netflix, RTL XL etc.
Het zal er aan liggen welk type Humax dat is en of het beleid bij Ziggo gaat worden dat de smartcard (SC) buitenspel gezet gaat worden over enige tijd. Is het een populair Humax model en blijft het SC systeem de komende jaren zoals het nu is, dan voorzie ik een aardig blijvende restwaarde. Redelijk koffiedik kijken dus, niemand (buiten Ziggo zelf), die op dit moment kan zeggen hoe de (nabije) toekomst er voor ons SC gebruikers uit zal gaan zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 18:18:
[...]

Het zal er aan liggen welk type Humax dat is en of het beleid bij Ziggo gaat worden dat de smartcard (SC) buitenspel gezet gaat worden over enige tijd. Is het een populair Humax model en blijft het SC systeem de komende jaren zoals het nu is, dan voorzie ik een aardig blijvende restwaarde. Redelijk koffiedik kijken dus, niemand (buiten Ziggo zelf), die op dit moment kan zeggen hoe de (nabije) toekomst er voor ons SC gebruikers uit zal gaan zien.
Oké, thanks voor je toelichting. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
hjs schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:58:
[...]

Inloggen bij mijn ziggo, daar kun je het aanpassen.
Ik heb ingelogd, maar ik kan daar alleen maar opzeggen, maar niet veranderen.
Ik heb het gevonden, het staat onder producten en dan internet.

[ Voor 11% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 28-02-2015 19:55 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Archie, dank voor je reacties; maar we blijven langs elkaar heen praten.
Ik laat het hier maar bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanstaande maandag kijken of ik die snelheid verhoging ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
WhatsappHack schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:40:
Archie, dank voor je reacties; maar we blijven langs elkaar heen praten.
Ik laat het hier maar bij. :)
Ik moet Archie in deze toch gelijk geven hoor. Het is allemaal waar wat hij zegt. Ik zou het nog maar eens goed doorlezen wat hij zegt want zo zit het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Dat je moet gaan huren zijn speculaties. Zonder bron vermelding dingen roepen heeft in mijn ogen totaal geen zin en is bangmakerij. Ziggo geeft nog steeds recorders weg, die zijn heus volgende maand niet waardeloos.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 01-03-2015 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
[...]

Weet je zeker dat dit tijdelijk is?
Ik heb dit ook gemerkt namelijk, maar UPC deed er heeeeel erg vaag over of dat in de toekomst terug achter de encoder verdwijnt.
Wat bij mij de suggestie opwekte dat ik vermoed dat ze problemen voorzien met het hele scala aan verschillende CI+ modules, dat ze daarom misschien overwegen om permanent die HD zenders, mits je er recht op hebt, ook maar gewoon door te zetten zonder codering. (24Kitchen en FOX werken op dit moment ook zonder CI+, trouwens.)
Nu een extra TV erbij geplaatst, maar natuurlijk geen extra CI+ besteld gezien je daar toch geen hol aan hebt op 't moment: alles werkt toch wel. ;)

Ik zou het heel raar vinden als ze die HD zenders, terwijl ze op afstand kunnen instellen of je wel of geen recht hebt op een zender, ook weer achter de encoder gaan dumpen.
De bron is Ziggo die aangeeft dat er tijdelijk (waarschijnlijk tot aan 1 april) aanvullende SD/HD zenders ongecodeerd worden doorgegeven. Helaas spreekt UPC in de zenderwijziging lijst per 1 april niet over ongecodeerd DVB-C, maar de verwachting is dat door de samenvoeging dit grotendeels gelijk wordt met Ziggo. Uiteindelijk zul je in het Ziggo gebied de hier genoemde 'te ontvangen zonder smartcard' zenders kunnen kijken.

Bij UPC ontvangen ik overigens momenteel ongecodeerd alleen de bestaande 30+ SD zenders en NPO 1,2,3 ook in HD. Ik kan niet SBS9 (SD) of 13th Street (SD) ontvangen (die momenteel niet bij UPC ongecodeerd te ontvangen zijn bij de meesten) en ook niet aanvullende HD zenders die nu al in Starter en vanaf 1 april ook in Starter erbij komen (o.a. CC HD, BBC1,2 HD).

Je kunt het raar vinden, maar Ziggo/UPC is een commercieel bedrijf en wil dan ook geld verdienen aan haar klanten zodoende stoppen ze een groot deel van de zenders in een aanvullende pakket (Starter, Royaal of andere).
[...]
... En wat ik me tevens afvroeg: met de nieuwe opzet, kan je dan met een EU model SmartTV (dus niet specifiek NL) uberhaupt wel gebruik maken van digitale TV via DVB-C?
(En dan heb ik 't over de standaard zenders, die dus sowieso al geen decoder/CI+ nodig hebben.) Volgens UPC werkt de CI+ module niet met EU modellen. (Volgens de fabrikant wel. :'))
Die laatste vraag is misschien licht offtopic.
Tuurlijk kun je gebruik maken op dergelijke 'EU modellen van 'SmartTV' van digitale tv via DVB-C als je op ongecodeerd doelt.

Het is wel zo dat sommige (veelal oudere) televisies niet volledig compatibel zijn met UPC/Ziggo, maar dit heeft puur te maken met gecodeerde zenders (te ontvangen via o.a. CI+ module). Echter in veel gevallen zijn er wel methodes om handmatig toch de zenders te kunnen ontvangen door instellingen in je tv te doen zodat je alles kunt ontvangen. Het is dan alleen vaak zo dat je bij zenderwijzigingen handmatig je zenders weer moet gaan zoeken. Al begreep ik dat UPC in haar signaal component een wijziging heeft doorgevoerd waardoor veel tv's nu wel worden ondersteund/compatibel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 01 maart 2015 @ 08:00:
Dat je moet gaan huren zijn speculaties. Zonder bron vermelding dingen roepen heeft in mijn ogen totaal geen zin en is bangmakerij. Ziggo geeft nog steeds recorders weg, die zijn heus volgende maand niet waardeloos.
Het feit dat over een maand de verkoop van de smartcards stopt (levering aan handelaren stopt dus verkoop van kaarten aan consumenten volgt niet veel later) betekent dat vanaf dan geen nieuwe de/recoders of TV's met CI+ kunt gebruiken i.c.m. je gehele zenderpakket en in HD.
Tevens zijn ze qua TV-techniek helemaal naar het UPC-systeem gegaan wat ook huur is.

Dat zegt IMHO al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Piet91 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:08:
[...]

Het feit dat over een maand de verkoop van de smartcards stopt (levering aan handelaren stopt dus verkoop van kaarten aan consumenten volgt niet veel later) betekent dat vanaf dan geen nieuwe de/recoders of TV's met CI+ kunt gebruiken i.c.m. je gehele zenderpakket en in HD.
Tevens zijn ze qua TV-techniek helemaal naar het UPC-systeem gegaan wat ook huur is.

Dat zegt IMHO al genoeg.
Ik weet niet precies wat je met de opmerking "TV-techniek" bedoelt Piet91 maar voor niet FTC zenders hanteren Ziggo en UPC nu (en voorlopig blijft dit zo), twee totaal verschillende systemen, Irdeto en Nagravision. Dat je geen smartcard (SC) meer nieuw aan kunt kopen over enige tijd wil niet zeggen dat je nieuwe Irdeto decoders/recorders/CI+ modules niet meer zou kunnen gebruiken. Zolang je beschikt over een werkende SC zullen die apparaten gewoon hun werk blijven doen. Misschien stoppen ze bewust met de levering van SC's omdat er zich anders massaal ex UPC abonnees op dat aanbod gaan storten met alle gevolgen van dien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Als ik over een half jaar een nieuwe TV/decoder koop kan ik daar geen nieuwe smartcard meer voor kopen. En kan ik dus niet meer het volledige TV-pakket bekijken en het basispakket - op NPO1-3 na - alleen in SD.

Als Ziggo niet zo overgaan op het huurmodel, waarom stoppen ze dan wel met het verkopen/aanbieden/activeren van nieuwe smartcards?

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 01-03-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ArChie schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:49:
[...]

Dat hangt er vanaf of je graag wilt huren of niet. Bij abonnementswijzigingen na 1 april zal je vermoedelijk worden geconfronteerd met een verplichte overstap op de UPC abonnementen en dus moeten gaan huren als je een alles in één wilt.
Thanks, mmmz dat lijkt me niks. Als ik door nu in te stappen dat nog een tijdje kan vermijden dan vind ik dat wel prettig.
ozzynator schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:21:
[...]

Ja, ik weet dat en dat is zo.
Thanks. 120/12 staat nu ook op de ziggo site zelf bij Z2.

Heb de knoop maar doorgehakt en heb Ziggo TV + Internet Z2 + gratis HD decoder besteld.
Monteur komt installeren. Mijn AOP is nog een oud exemplaar, makkelijk zelf te vervangen maar vind het wel fijn als Ziggo het zelf vervangt.

Hopelijk krijg ik er geen spijt van.

Heb ook bericht dat morgen bij mij Ziggo en UPC netwerk gelijkgeschakeld wordt. Ben benieuwd.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Piet91 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:40:
Als ik over een half jaar een nieuwe TV/decoder koop kan ik daar geen nieuwe smartcard meer voor kopen. En kan ik dus niet meer het volledige TV-pakket bekijken en het basispakket - op NPO1-3 na - alleen in SD.

Als Ziggo niet zo overgaan op het huurmodel, waarom stoppen ze dan wel met het verkopen/aanbieden/activeren van nieuwe smartcards?
Heb jij het onderstaande artikel ook gelezen of heb jij recentere info met daarin de totale stopzetting van de verkoop van Ziggo SC's elders gevonden misschien?

http://www.totaaltv.nl/ni...-1-april-nog-te-koop.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Toch handig die SMS service van Ziggo bij de harmonisatie van het netwerk.. Precies een week NA de overgang een SMS gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Voor de zekerheid toch maar mijn samsung en cisco recorder op MP gegooid...
Dacht, ik bewaar ze wel, mocht ik ooit weer terug willen naar Ziggo, maar dit weekend ook alle coax kabels weggehaald, dus het is een gedane zaak.

Dag ziggo ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 02 maart 2015 @ 00:41:
[...]

Heb jij het onderstaande artikel ook gelezen of heb jij recentere info met daarin de totale stopzetting van de verkoop van Ziggo SC's elders gevonden misschien?

http://www.totaaltv.nl/ni...-1-april-nog-te-koop.html
Dealers kunnen echter vanaf medio april geen nieuwe smartcards meer bij Ziggo bestellen.
Hoe willen dealers/verkopers aan nieuwe smartcards komen als deze uitverkocht raken?

Dus ja; nieuwe smartcards kun je - een tijdje na 1 april als ze uiteindelijk uitverkocht raken - niet meer kopen.

Voor de oude Ziggo-klanten is de fusie tot nu toe alleen maar nadelig geweest dus ik zie ook geen voordelen op TV-pakket komen.

En nee, het ongecodeerd uitzenden van aantal kanalen zie ik niet als voordeel. Zoiets kunnen wij al decennialang en werd juist later gelimiteerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 02-03-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Denk/hoop dat de smartcards nog wel tijd te koop blijven via Ziggo zelf.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
nouja, alleen maar negatief is ook wel overdreven:
- Snelheid voor Z2/Plus en Z3/Extra is omhoog gegaan
- TV Plus wordt uitgebreidt met alle TV Extra zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:44:
Dat ze bij resellers verdwijnen lijkt me wel een voorteken.
jongetje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:45:
Niet voor AiE basis wat wij hebben. Kan nog natuurlijk.
Wat overigens ook omhoog blijft gaan is wat wij per maand betalen aan Ziggo.
Maar gratis on-demand films/series verdwijnt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Piet91 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:03:
[...]

Dat ze bij resellers verdwijnen lijkt me wel een voorteken.

[...]

Niet voor AiE basis wat wij hebben. Kan nog natuurlijk.
Wat overigens ook omhoog blijft gaan is wat wij per maand betalen aan Ziggo.

[...]

Maar gratis on-demand films/series verdwijnt weer.
snelheid zal iid met de modems te maken hebben.. de oude modems kunnen maar een max van 30 aan...
al die oude motorola's (docsis 2.0) omwisselen kost tijd/geld :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Help!!!! schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:44:
Dat is nu precies wat er in het artikel vermeld staat, dat de SC's nog steeds via Ziggo te koop zullen zijn na april, maar niet meer via retailers. Ook het activeren van SC's blijft nog steeds mogelijk na die periode. Dat staat er geschreven, maar liegen ze het daar, dan liegen we het hier ook.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:39
hardware-lover schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:18:
[...]

Dat is nu precies wat er in het artikel vermeld staat, dat de SC's nog steeds via Ziggo te koop zullen zijn na april, maar niet meer via retailers. Ook het activeren van SC's blijft nog steeds mogelijk na die periode. Dat staat er geschreven, maar liegen ze het daar, dan liegen we het hier ook.
Toch maakt het weghalen van de SC's bij de retailers het straks een stuk makkelijker om daar mee te stoppen. Een overstap naar een huurmodel is dan een stuk makkelijker. Ik denk dat er wel degelijk een huursysteem gaat komen (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Gaat er ook komen. De HD ontvanger kan namelijk niet meer los worden besteld á 99 euro alleen nog icm jaarcontract. Aangezien de recorders ook al matig leverbaar zijn lijkt het me er op dat ze voorraden aan het afbouwen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
Inderdaad zo denk ik er ook over. Daarnaast ook meer HD zenders in TV Standaard (Ziggo) / Starter (UPC) pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Yep, ik kan m'n TV Extra nu opzeggen, dus ik ben goedkoper uit! En die 120/12 zeg ik ook geen nee tegen :p

We verliezen wel keuze. En dat is jammer... Gelukkig voor bestaande klanten zal er niet veel veranderen, maar ik zou nu niet snel nieuwe klant worden (als je de keuze zou hebben)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waah schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:24:
[...]
Toch maakt het weghalen van de SC's bij de retailers het straks een stuk makkelijker om daar mee te stoppen. Een overstap naar een huurmodel is dan een stuk makkelijker. Ik denk dat er wel degelijk een huursysteem gaat komen (helaas)
Nou, dat mag Ziggo nu ook al als je de nieuwe voorwaarden van 2014 erbij gaat nemen, periodiek geld vragen voor een actieve SC bedoel ik dan, ze doen het nu alleen (nog) niet. Ze hebben dit in het verleden overigens wel eerder gedaan, dat heb ik zelf nog mee mogen maken, €4,- per maand, per extra SC op naam.

Uit de gewijzigde voorwaarden (15-09-2014).
artikel 6 – Ziggo Digitale Televisie – Digitale Ontvanger en Smartcard.
1. Om toegang te krijgen tot Ziggo Digitale Televisie moet de Klant een Digitale Ontvanger en een geregistreerde Smartcard hebben. De Klant registreert de Smartcard op de voorgeschreven wijze bij Ziggo. Voor deze registratie kan Ziggo bij de Klant een periodieke vergoeding in rekening brengen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
ik heb het zo eens 3 weken aangezien, het TV signaal is inmiddels stukken minder. Ziggo wil dat ik nieuwe kabels probeer etc. Grap is dat we 2 maanden geleden zijn verhuisd en ik alles nieuw heb aangesloten met hirschmann spul. Snap het wel hoor, klant moet het maar testen en oplossen. Ik los het ook op: ik ga naar de glasvezel terug ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

W3ird_N3rd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:15:
Ik begrijp dat dus niet. Waarom moet je over een koopdecoder wel nadenken dan?

Vage klachten/softwarebugs/defect?
Huur: Mag je met de klantenservice uit gaan vechten of het aan je binnenhuisinstallatie ligt, of dat je gewoon te dom bent.

Koop: Keuze uit garantie verhalen of (eenvoudiger) apparaat naar de milieustraat/marktplaats/weggeven, nieuwe kopen, al dan niet ander merk.
Koop: Mag je met de klantenservice van de verkopende partij of de fabrikant gaan uitvechten. Of als je pech hebt wijst de fabrikant naar UPC en andersom.

Huur: UPC levert dat ding als onderdeel van de dienst, zij moeten zich blijven inzetten tot het goed werkt. Desnoods met iemand op locatie.
Apparaat werkt niet naar wens en/of zoals gehoopt, maar niet defect?
Huur: De ballen. Huur doorbetalen tot einde contract.

Koop: Apparaat naar de milieustraat/marktplaats/weggeven, nieuwe kopen, al dan niet ander merk.
Niet echt ervaring mee, ik zou niet weten welke functionaliteit afhankelijk is van het apparaat zelf en wat precies afhankelijk is van de kabelboer. Ik kan mij zo voorstellen dat OnDemand en de tv-gids vanuit de kabelboer komen, dat zijn wel zo'n beetje de zaken waar ik mij het meest aan erger.

Zaken als favorieten, instellingen of zapsnelheid kan je dan wel zelf beter voor kiezen met koop.
Apparaat drijft u tot waanzin?
Huur: Tot 10 tellen!

Koop: Apparaat in 1000 stukjes tegen de muur smijten! Dat lost je probleem niet op, maar het lucht wel op. En het is je eigendom, dus het mag! Daarna een nieuwe kopen, al dan niet ander merk.
Een optie die ik graag zou willen hebben, al wordt het dan wellicht een dure zaak. :D
Maaf functioneel is het natuurlijk gewoon gelijk aan bovenstaande scenario's.

Het enige "ontzorgen" wat huur doet is dat je in theorie voorspelbare kosten hebt. (lees: voorspelbaar altijd hoger dan koop) Verder geeft het alleen maar kopzorgen en afhankelijkheid.
Koop:
• welke moet ik hebben? Op z'n tweakers alle specs naast elkaar leggen en na uitvoerig inlezen, vergelijken en discussiëren pas een keuze kunnen maken.
• is hij ondersteund en blijft dat ook zo? Kabelkeur hebben ze bijvoorbeeld gewoon weer ingetrokken van bepaalde kabels. 8)7
• garantie, standaard twee jaar tegenwoordig? Murphy zegt dat je dan na 25 maanden problemen krijgt, moet je een nieuwe kopen.

Huur:
• welke moet ik hebben? Wordt bepaald door je pakket, simpel.
• is hij indersteund en blijft dat ook zo? Ja, en anders krijg je een nieuwe.
• garantie, geen issue. UPC moet je voorzien van een werkend exemplaar zolang je klant bent.

Zoals je ziet is het met alle stellingen net hoe je er tegenaan kijkt. Ik wil niet beweren dat huur beter is dan koop, maar ik wil wel bestrijden dat koop per definitie beter is dan huur. Het zal in mijn optiek erg op persoonlijke voorkeur aan komen. Als gemiddelde consument wordt het al snel lastig en leg je belasting bij de helpdesk, dan is voor UPC huur natuurlijk gewoon makkelijker. Dat het kostendekkend is lijkt me duidelijk gezien de tarieven.
En ja, het is me ook al een doorn in het oog dat je (afaik) niet je eigen modem aan kan sluiten. Bij ADSL kan het normaal wel en kabel gebruikt gewoon eurodocsis, dus er is geen technische reden waarom het niet zou kunnen.
Kan bij mijn weten niet inderdaad. Is voor mij niet zo'n issue, maar ik kan me voorstellen dat je geen 'alles in één' hebt en zelf keuzes wilt maken. Mogelijk geldt hiervoor eenzelfde discussie als de mediabox.
Gelukkig kan hij nog wel als bridge, kan je eigen routers en dergelijke instellen.
Link? Ik zie dat niet.
Ik kan het ook niet meer vinden, mogelijk hebben ze het nu bijgewerkt en klopt het overal weer.
Bij Ziggo hebben we vooralsnog 10 dagen.

Mij een raadsel waarom het terug moet naar 7. Ik kan me niet voorstellen dat je daar veel kosten mee gaat besparen. Het is ook niet handig. Als ik nu ergens halverwege een tweede aflevering van een serie inschakel en denk "leuk!", dan heb ik nog een paar dagen om de eerste en tweede aflevering op volgorde te kijken. Met 7 dagen is die tijd er niet.
Eerlijk is eerlijk, tien dagen was wel erg relaxed inderdaad. Ik had dat vroeger ook in het uitgebreide pakket. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat er allemaal speelt rondom dat uitzending gemist en die RTL-varianten. De omroepen blijven dat ook als melkkoe zien, compleet uit de tijd. Fok een standaardprogrammering, doe gewoon alles on demand, hopeloos ouderwets die denkwijzen. En dan RTL die zogenaamd gratis terugkijken biedt, behalve voor series, mogelijk het enige wat überhaupt kijkwaardig is op die zenders.

* Gonadan heeft al meermalen overwogen om TV in zijn geheel op te zeggen. :P
Ligt misschien aan mij, maar ik ken niemand die "normaal" TV kijkt met een app. Het is leuk voor erbij maar niemand zet een een telefoon of tablet echt op een standaard om er dan naar te kijken. En het aantal mensen met een Android-stick of ander android-met-HDMI apparaat is denk ik hetzelfde percentage dat de FTP-functie van de Humax gebruikt.

Hier nu ook 4 TV's waarvan nog 2 analoog. De wens was er al om die digitaal te maken (voor de extra zenders) maar dat gaan we nu dus niet doen want dan moeten ze later onherroepelijk weer achteruit qua aanbod.
Bij mij thuis gebeurt dat zeer veel. We hebben één TV, in de woonkamer. Maar vrouwlief kijkt vaak zaken terug via de tablet, of ik kijk voetbal op de tablet als zij een serie kijkt die wel grootschermwaardig is. Op de slaapkamer hebben we überhaupt geen TV, áls daar al TV gekeken wordt is het middels de tablet.
Ik denk dat je onderschat hoevaak het nog gebruikt wordt.
Niet 4 maar 5,50. 12x5,5=66. Zonder opnemen.

Zonder enige korting mee te nemen kan je het equivalent bij Ziggo bestellen voor €112,50 inclusief verzending: https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1110493/.

Iedere één driekwart jaar (kleine 21 maanden) betaal je dus opnieuw voor je kastje. Als we uitgaan van 2 jaar garantie dan kan je gewoon om de 2 jaar je decoder van Ziggo wegsmijten en een nieuwe kopen, dan heb je permanent garantie en ben je nog steeds goedkoper uit dan UPC!

Ontzorgen m'n neus.
Puur op financieel vlak heb je gelijk, maar qua ontzorgen is de vergelijking niet objectief, zie mijn visie op de gestelde punten. En ja, ontzorgen is altijd duurder, je betaalt extra om minder zelf te hoeven doen of regelen. Net als ik voor de ANWB betaal terwijl ik het wellicht nooit nodig heb of goedkoper kan regelen als ik zelf een berger bel wanneer nodig.
Heel eerlijk.. voor de gemiddelde consument valt eigenlijk alles mee. Ziggo zou gewoon de abonnementsprijs kunnen verdubbelen en even eerlijk: hoeveel invloed zal dat hebben op de gemiddelde consument? Paar tientjes per maand meer betalen, so what? Ga je ook niet dood van.

Dat is geen sarcasme overigens. We hebben in het westen een relatief luxe leven. Als Ziggo het aanbod terug zou brengen tot 10 zenders heeft de gemiddelde consument daar ook amper last van. Dat wil niet zeggen dat je ieder nadeel zou moeten bagatelliseren.

Als ze het echt zouden doen, 10 zenders en dubbel abonnementsgeld? Een aantal mensen zal overstappen, er komen kamervragen waar iedereen zijn plasje over doet maar wat nergens toe zal leiden en de rest zal mopperen maar verder gewoon braaf lappen. Invloed voor de gemiddelde consument? Niet zo heel erg veel.
Eens. Zolang men TV en internet nog als eerste levensbehoefte beschouwd kan er nooit echt een probleem van gemaakt worden. Daarom vind ik de 'rel' om het samengaan ook nogal overdreven. Voor de knutseltweakers zitten zeker nadelen aan, zeker als je graag zelf keuzes maakt. Vergelijk het maar met een PC samenstellen of gewoon bij de MM een standaard bak halen.

Waar ik wat moeite mee heb is dat de mening van de knutseltweaker als waarheid gebracht wordt. Ik snap heel goed dat je zelf bepaalde functionaliteit wilt, of een kastje niet opgedrongen wilt krijgen. Maar het is toch echt maar een beperkte groep klanten die daar écht last van heeft.
Wailing_Banshee schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 07:50:
4 x het aantal extra kaarten. Wij hebben 5 kaarten, laten we zeggen dat je 2 kaarten "gratis" krijgt, dan zouden we 3x 4 euro per maand moeten gaan betalen. Dat is 144 euro per jaar. Klopt, is geen 100 euro... (en alle 5 zijn in gebruik: TV woonkamer, 2x Mediacenter, TV slaapkamer, TV keuken). En we kijken met name de extra pakketten op de extra tvs. Dus als we daar extra voor moeten gaan betalen, kunnen we het net zo goed helemaal weg doen. (dan blijft alleen nederland 1 over die ik per se wil ontvangen, en dan met name aan het begin van het jaar...)
Bij Ziggo mag je drie kaarten zonder extra kosten lees ik, maar je moet nog wel een CI+ module kopen à 100 euro als ik het goed begrijp? Dus voor die vijf TV's betaal je dan eenmalig 650 euro om te kunnen kijken en opnemen op de hoofdtv? Dat is nogal een investering, dan is de huuroptie wel stukken laagdrempeliger.

Overigens ben ik het wel met je eens dat het kansloos veel geld kost tegenwoordig. Dat is toch wel een groot nadeel van de digitale TV. Vroegâh kocht je hooguit een signaalversterker als het begon te sneeuwen, maar verder had je gewoon een abonnement en klaar. Tegenwoordig kost echt alles geld, ongeacht welke kabelboer je ziet. Lekker versleutelen, on demand voor centen, betaalpakketten. Gaat nergens meer over.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 19-09 12:13
Bockelaar schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:15:
ik heb het zo eens 3 weken aangezien, het TV signaal is inmiddels stukken minder. Ziggo wil dat ik nieuwe kabels probeer etc. Grap is dat we 2 maanden geleden zijn verhuisd en ik alles nieuw heb aangesloten met hirschmann spul. Snap het wel hoor, klant moet het maar testen en oplossen. Ik los het ook op: ik ga naar de glasvezel terug ;)
Je bent dus al een keer van glas naar kabel geswitched? Wat is daar de reden voor als ik vragen mag? Imo is er maar eenrichtingverkeer kabel --> glas (zodra het hier beschikbaar is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

spokje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:32:
[...]
Je bent dus al een keer van glas naar kabel geswitched? Wat is daar de reden voor als ik vragen mag? Imo is er maar eenrichtingverkeer kabel --> glas (zodra het hier beschikbaar is :P)
Dat éénrichtingsverkeer gaat niet voor iedere regio op, ik ken er namelijk aardig wat in mijn omgeving die de kabel > glas > kabel route hebben gevolgd. Dus zo heel vanzelfsprekend is de keuze voor glas nu ook weer niet.

Let wel, ik prijs geen kabel aan, maar KPN heeft het in onze regio niet zo heel verstandig aangepakt met hun glasvezelaanbod is achteraf gebleken, vandaar de teruggang naar de kabel. Mogelijk verbetert het totaalplaatje op glasvezel voor onze regio nog in de toekomst en dan kan het zomaar weer eens een route naar glas worden, zou zomaar kunnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:49:
Even een note to self omdat dit zo verdomde lastig is te vinden en anders vergeet ik het weer:

Hoe kan je online opzeggen bij Ziggo? (ook: hoe ga je van alles-in-1 naar TV+internet of TV)

1. Log in op Mijn Ziggo.
2. Ga naar Mijn gegevens -> Producten
3. Klik onderaan de pagina op de link "Abonnement opzeggen"
4. Nu ben je er.. Neehee nog niet. Klik op het tabblad "Veelgestelde vragen".
5. Open de vraag "Kan ik mijn abonnement online opzeggen?"
6. Klik op de link "Opzegformulier".
7. Hier kan je je abonnement opzeggen of internet/telefonie uit je pakket halen.
Het enige wat ik kan doen hiermee is upgraden of telefonie uit mijn pakket gooien. Mijn complete pakket eruit gooien wil niet, want die optie staat nergens. En dat laatste wil ik nu net wel, ik ga per 1-4 over op xDSL, dagje speling dus per 2-4 geen signaal meer van Ziggo is prima. Moet ik toch nog bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:19
Ja, als tweaker vind ik koop wel geinig van de apparatuur.

Als "bel die voor dat en dat" persoon, vind ik huur dan weer ontzorgender, hoef ik niks voor te doen, behalve iemand toebijten "bel Ziggo".
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste