“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Ja precies, voor veel consumenten komt het er op neer dat ze niet weten wat ze moeten kopen dus bellen ze jou want jij 'doet wat met computers'.Sjah schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:49:
Ja, als tweaker vind ik koop wel geinig van de apparatuur.
Als "bel die voor dat en dat" persoon, vind ik huur dan weer ontzorgender, hoef ik niks voor te doen, behalve iemand toebijten "bel Ziggo".
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
5 kaarten. 3 kun (kon?) je zonder problemen activeren via internet, de 4e en 5e moet je even voor bellen.Gonadan schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:30:
[...]
Bij Ziggo mag je drie kaarten zonder extra kosten lees ik, maar je moet nog wel een CI+ module kopen à 100 euro als ik het goed begrijp? Dus voor die vijf TV's betaal je dan eenmalig 650 euro om te kunnen kijken en opnemen op de hoofdtv? Dat is nogal een investering, dan is de huuroptie wel stukken laagdrempeliger.
Humax recorder: gekocht ooit, toen we HD wilden kijken (panasonic die we ooit van Tweakers hebben gekregen doet het nog wel, maar niet meer in gebruik
CI+ module in TV, 60 euro
2x Anysee om op te kunnen kijken en opnemen op media center en elke andere PC met USB aansluiting
1x Samsung recorder: gratis bij abonnement Alles-in-1.
Dus wij kunnen op 4 apparaten opnemen. Hebben we in de afgelopen 8 jaar misschien in het totaal 600 euro ofzo mee betaald. Natuurlijk niet in 1 keer, maar stukje bij beetje (de laatste kaart en samsung hebben we nu 2 maanden in huis). Dat is minder dan 100 per jaar en daar zal niet veel meer bijkomen aangezien we die humax dus waarschijnlijk toch nooit meer kunnen vervangen...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Tja, dan moet je er vanuit gaan dat UPC dat wel daadwerkelijk gaat doen.Gonadan schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:30:
[...]
Koop: Mag je met de klantenservice van de verkopende partij of de fabrikant gaan uitvechten. Of als je pech hebt wijst de fabrikant naar UPC en andersom.
Huur: UPC levert dat ding als onderdeel van de dienst, zij moeten zich blijven inzetten tot het goed werkt. Desnoods met iemand op locatie.
In de praktijk zal de gemiddelde provider (ik geef toe: ik weet niet hoe UPC specifiek hiermee omgaat) je een waslijst aan dingen sturen die je eerst moet proberen. Instellingen veranderen, kabels controleren en connectors opnieuw opzetten, apparaat resetten, etcetera.
Met koop heb je in ieder geval de mogelijkheid om het apparaat uit het raam te gooien en een nieuwe te halen als je weet dat de fout in het apparaat zit. Bij huur zal je toch ècht de klantenservice moeten overtuigen.
Sommige apparaten starten ook sneller op of zijn zuiniger. En dan heb je nog zaken als hoe goed de afstandsbediening reageert of hoe het apparaat eruit ziet. Als je een bepaalde kleur wilt omdat die beter bij de rest van je spullen past en er netter uitziet - bij huur heb je geen keus.Niet echt ervaring mee, ik zou niet weten welke functionaliteit afhankelijk is van het apparaat zelf en wat precies afhankelijk is van de kabelboer. Ik kan mij zo voorstellen dat OnDemand en de tv-gids vanuit de kabelboer komen, dat zijn wel zo'n beetje de zaken waar ik mij het meest aan erger.
Zaken als favorieten, instellingen of zapsnelheid kan je dan wel zelf beter voor kiezen met koop.
Bij koop weet je in zo'n geval wel precies wat de schade is, en je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden.Een optie die ik graag zou willen hebben, al wordt het dan wellicht een dure zaak.
Maaf functioneel is het natuurlijk gewoon gelijk aan bovenstaande scenario's.
Niemand verplicht je dat te doen. Je kan:Koop:
• welke moet ik hebben? Op z'n tweakers alle specs naast elkaar leggen en na uitvoerig inlezen, vergelijken en discussiëren pas een keuze kunnen maken.
• Naar de Ziggo webshop gaan, dan weet je dat alles wat er staat goed is. Dan bestel je gewoon wat er bovenaan staat.
• Naar een fysieke Ziggo winkel, vraag je om een decoder of recorder en hoef je ook niets te kiezen.
• Naar een andere fysieke winkel gaan en het de verkoper vragen. Resultaat is dan vergelijkbaar met wat je van UPC krijgt: net wat iemand anders denkt dat het beste voor je is.
• Iene miene mutte..
Vergelijkend warenonderzoek is natuurlijk goed, maar dat UPC de optie daartoe niet geeft kan ik geen voordeel noemen.
Als Ziggo op hun site een pagina zet met als titel "help ik weet niet welke decoder ik moet kopen, kies voor mij!" en op die pagina staat dan één zin: "koop de humax!", heb je dan niet hetzelfde "bindende advies"?
Ik wil best even zo'n pagina maken hoor. Voor de twijfelaars.
Is wel een interessant voorbeeld. Ik denk eigenlijk dat je in zo'n geval terug naar de winkel mag en je geld terug mag vragen. De kabel is jou namelijk verkocht als "kabelkeur" en achteraf blijkt dat niet zo te zijn: misleiding.• is hij ondersteund en blijft dat ook zo? Kabelkeur hebben ze bijvoorbeeld gewoon weer ingetrokken van bepaalde kabels.
Zuiver in theorie zou het een keer op kunnen spelen met een decoder. In de praktijk is het bij mijn weten nooit voorgekomen (extreem oude wrakken uitgezonderd), eenmaal gecertificeerd blijft Ziggo de decoder ondersteunen.
Mocht dat gebeuren dan ben je dus nog steeds goedkoper uit.• garantie, standaard twee jaar tegenwoordig? Murphy zegt dat je dan na 25 maanden problemen krijgt, moet je een nieuwe kopen.
Je moet nog wel kiezen tussen een mediabox en een horizon.Huur:
• welke moet ik hebben? Wordt bepaald door je pakket, simpel.
In principe dus waar, maar in de praktijk blijft een eens gecertificeerde decoder bij Ziggo ook gewoon werken. Bij uitzonderingen (die er erg weinig zijn geweest, misschien viaccess->irdeto?) hebben abonnees bij mijn weten een goed aanbod voor een ander toestel gekregen.• is hij indersteund en blijft dat ook zo? Ja, en anders krijg je een nieuwe.
In theorie.• garantie, geen issue. UPC moet je voorzien van een werkend exemplaar zolang je klant bent.
Als die garantieregeling niet naar wens verloopt kan je er echter dus niet omheen.
Als na 2-3 jaar UPC gewoon zou stoppen met het innen van huur (korter voor een module) dan maken ze nog steeds prima winst erop en moet ik zeggen dat ik er veel minder negatief tegenover zou staan.Zoals je ziet is het met alle stellingen net hoe je er tegenaan kijkt. Ik wil niet beweren dat huur beter is dan koop, maar ik wil wel bestrijden dat koop per definitie beter is dan huur. Het zal in mijn optiek erg op persoonlijke voorkeur aan komen. Als gemiddelde consument wordt het al snel lastig en leg je belasting bij de helpdesk, dan is voor UPC huur natuurlijk gewoon makkelijker. Dat het kostendekkend is lijkt me duidelijk gezien de tarieven.
De realiteit nu is dat ze bij klanten rustig 5 (?) jaar huur innen voor een ondertussen compleet verouderde aftandse decoder. Dat vind ik geen stijl.
Klopt. Voor Nederlandse TV zijn initiatieve als https://www.nlziet.nl/ wat mij betreft dan misschien ook wel interessanter dan gewone TV. Wat ik als serieus nadeel zie van NLziet is dat je zonder (proef)abonnement ook gewoon niet kan zien wat het aanbod is.[...]
Eerlijk is eerlijk, tien dagen was wel erg relaxed inderdaad. Ik had dat vroeger ook in het uitgebreide pakket. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat er allemaal speelt rondom dat uitzending gemist en die RTL-varianten. De omroepen blijven dat ook als melkkoe zien, compleet uit de tijd. Fok een standaardprogrammering, doe gewoon alles on demand, hopeloos ouderwets die denkwijzen. En dan RTL die zogenaamd gratis terugkijken biedt, behalve voor series, mogelijk het enige wat überhaupt kijkwaardig is op die zenders.
* Gonadan heeft al meermalen overwogen om TV in zijn geheel op te zeggen.
Het zal zeker wel gebruikt worden, maar in mijn ogen wel op een andere manier dan een "vaste" TV.[...]
Bij mij thuis gebeurt dat zeer veel. We hebben één TV, in de woonkamer. Maar vrouwlief kijkt vaak zaken terug via de tablet, of ik kijk voetbal op de tablet als zij een serie kijkt die wel grootschermwaardig is. Op de slaapkamer hebben we überhaupt geen TV, áls daar al TV gekeken wordt is het middels de tablet.
Ik denk dat je onderschat hoevaak het nog gebruikt wordt.
Maar dat kan per persoon verschillen.
Eigenlijk een goede vergelijking. Een tijd terug zag ik bij Kanniewaarzijn een stel vriendinnen op vakantie in Italië. Auto ging niet harder dan 20km/u. Ze bellen de ANWB (ontzorging!) en ANWB zegt: "Dus de auto kan nog rijden? Ga maar door de tunnel naar Zwitserland want in Italië hebben we niet echt goede contracten afgesloten. Zolang de auto niet stilstaat doen we verder niets.".[...]
Puur op financieel vlak heb je gelijk, maar qua ontzorgen is de vergelijking niet objectief, zie mijn visie op de gestelde punten. En ja, ontzorgen is altijd duurder, je betaalt extra om minder zelf te hoeven doen of regelen. Net als ik voor de ANWB betaal terwijl ik het wellicht nooit nodig heb of goedkoper kan regelen als ik zelf een berger bel wanneer nodig.
Op zo'n moment krijg je natuurlijk alleen maar hoofdpijn van een ontzorgplan en zou je willen dat je het gewoon zelf kan regelen.
Is net je definitie van last.[...]
Eens. Zolang men TV en internet nog als eerste levensbehoefte beschouwd kan er nooit echt een probleem van gemaakt worden. Daarom vind ik de 'rel' om het samengaan ook nogal overdreven. Voor de knutseltweakers zitten zeker nadelen aan, zeker als je graag zelf keuzes maakt. Vergelijk het maar met een PC samenstellen of gewoon bij de MM een standaard bak halen.
Waar ik wat moeite mee heb is dat de mening van de knutseltweaker als waarheid gebracht wordt. Ik snap heel goed dat je zelf bepaalde functionaliteit wilt, of een kastje niet opgedrongen wilt krijgen. Maar het is toch echt maar een beperkte groep klanten die daar écht last van heeft.
Ik moet uiteindelijk ook wel toegeven dat het natuurlijk makkelijk is. Niks te kiezen, doe dit en je hebt het er maar mee te doen. Maar dan denk ik: leven in een dictatuur is óók makkelijk. En als de dictator nu toevallig net een ongelofelijk goedzak is (dat komt echt wel voor), dan zit je daarmee eigenlijk ook prima. Geen sarcasme.
Maar als puntje bij paaltje komt is het in mijn ogen niet goed om alle controle/keuze uit handen te geven. De optie geven tot ontzorging, dat zou ik zien als een mooie dienstverlening. Geen zin om na te denken en de centen zijn niet interessant? Ga ervoor!
Ik dacht dat dit wèl vanaf de Mijn Ziggo pagina kon, maar dan moet ik zo nog even kijken.Joosie200 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:48:
[...]
Het enige wat ik kan doen hiermee is upgraden of telefonie uit mijn pakket gooien. Mijn complete pakket eruit gooien wil niet, want die optie staat nergens. En dat laatste wil ik nu net wel, ik ga per 1-4 over op xDSL, dagje speling dus per 2-4 geen signaal meer van Ziggo is prima. Moet ik toch nog bellen
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Bijzonder, afgezien van het feit dat het hier gaat om een artikel met eigen bewoording van de overschrijver, staat er letterlijk: "Ziggo smartcards blijven voor de consument ook na 1 april nog te koop.". Ik zie nergens expliciet de tekst "via Ziggo" of "niet meer via retailers". Misschien bedoelde de overschrijver van het artikel wel dat de retailers de huidige voorraden nog gewoon mogen opmaken na 1 april waarbij Ziggo die smartcards nog zal activeren. Die gedachte wordt nog eens versterkt door de afsluitende regel van dat artikel: "Alle smartcards die nog in omloop zijn, kunnen wel verkocht worden.".hardware-lover schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:18:
Dat is nu precies wat er in het artikel vermeld staat, dat de SC's nog steeds via Ziggo te koop zullen zijn na april, maar niet meer via retailers.
De kern van het verhaal komt op mij over dat het puur afhangt van de kwaliteit van de dienstverlening. Je hebt bij voorbaat weinig vertrouwen in de kabelboer, dus het ontzorgen ben je bij voorbaat sceptisch over. Gezien de historie is dat wellicht niet onterecht, maar dat kan net zo goed gelden voor fabrikanten of winkels. Objectief gezien is huur zo slecht nog niet, als je kabels goed zijn en op afstand vinden ze niets heb je al snel een monteur in huis of gewoon een nieuwe box. Daar is UPC vrij makkelijk in. Een checklist van aan/uit, reset, stekker los zal een fabrikant ook opgeven voordat ze een garantieaanvraag accepteren.W3ird_N3rd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:32:
Tja, dan moet je er vanuit gaan dat UPC dat wel daadwerkelijk gaat doen.
*knip*
Wat betreft keuzevrijheid, het hoeft voor de klant inderdaad niet moeilijk te zijn. Mogelijk staat er een 'koop Humax nummer 3' op de UPC-site, of maakt de consumentenbond een vergelijking. De vraag is natuurlijk of het advies er daadwerkelijk een is waar de klant blij van wordt, of waar UPC blij van wordt.
De gehele discussie is redelijk theoretisch want serieuze ruzie over sofware of spontaan ontbrandende medaiboxen heb ik ook niet vele gezien. Echter vind ik het wel een heel kwalijke zaak dat in geval van die kabels gewoon het keurmerk is ingetrokken.Is wel een interessant voorbeeld. Ik denk eigenlijk dat je in zo'n geval terug naar de winkel mag en je geld terug mag vragen. De kabel is jou namelijk verkocht als "kabelkeur" en achteraf blijkt dat niet zo te zijn: misleiding.
Zuiver in theorie zou het een keer op kunnen spelen met een decoder. In de praktijk is het bij mijn weten nooit voorgekomen (extreem oude wrakken uitgezonderd), eenmaal gecertificeerd blijft Ziggo de decoder ondersteunen.
Enig onderzoek geeft ook aan dat de fabrikant van de kabel zelf kosten moet maken en allerlei zaken moet regelen om een keurmerk te verdienen, mogelijk kan je het ook weer vanwege betalingen verliezen of zit er gewoon een beperkte houdbaarheidsdatum aan. Feitelijk is het dus geen keurmerk wat aangeeft welke kabels goed genoeg zouden moeten zijn, maar een keurmerk wat aangeeft welke kabelfabrikanten genoeg geld over hebben om aangeraden te worden door de kabelboeren. Ronduit schandalig.
Dezelfde constructie zou net zo goed kunnen gelden voor certificering van mediaboxen. Die hele discussie ontloop je wel met huur.
Die keuze is er niet, dat hangt af van je pakket. Tegenwoordig kan je alleen nog maar met de Horizon box opnemen, de basisbox krijg je alleen bij een basisabonnement en kan geen reet meer. De HD-recorder die ik heb wordt zover ik heb begrepen niet meer geleverd.Je moet nog wel kiezen tussen een mediabox en een horizon.En met de informatie op de site van UPC is dat ook nog geen eenvoudige keuze. (zo is niet helemaal duidelijk of een mediabox iets op kan nemen)
Theorie vs. praktijk. Zie bovenstaand, als we een objectieve discussie willen moeten we bij beide keuzes van dezelfde instelling uitgaan (positief of negatief).In principe dus waar, maar in de praktijk blijft een eens gecertificeerde decoder bij Ziggo ook gewoon werken. Bij uitzonderingen (die er erg weinig zijn geweest, misschien viaccess->irdeto?) hebben abonnees bij mijn weten een goed aanbod voor een ander toestel gekregen.
In theorie.
Als die garantieregeling niet naar wens verloopt kan je er echter dus niet omheen.
Dat kan ik alleen maar met je eens zijn. Met één kanttekening, door die constructie heb ik nog wel de oude HD-recorder en niet die rampzalige Horizon-box.Als na 2-3 jaar UPC gewoon zou stoppen met het innen van huur (korter voor een module) dan maken ze nog steeds prima winst erop en moet ik zeggen dat ik er veel minder negatief tegenover zou staan.
De realiteit nu is dat ze bij klanten rustig 5 (?) jaar huur innen voor een ondertussen compleet verouderde aftandse decoder. Dat vind ik geen stijl.

Ik hoop echt dat dergelijke initiatieven van de grond gaan komen. NLziet ben ik nogal sceptisch over omdat het enige wat ik daar nog over hoor is extra kosten en omroepen die aan hun programmadiarree zoveel mogelijk willen verdienen.Klopt. Voor Nederlandse TV zijn initiatieve als https://www.nlziet.nl/ wat mij betreft dan misschien ook wel interessanter dan gewone TV. Wat ik als serieus nadeel zie van NLziet is dat je zonder (proef)abonnement ook gewoon niet kan zien wat het aanbod is.
Natuurlijk, maar dat geldt voor alles. Hoeveel mensen hebben een dergelijk scenario meegemaakt? En hoeveel mensen hebben géén ANWB, of een alternatieve low-budgetpartij en hebben spijt als haren op hun hoofd omdat ze 'voor weinig' naar een lokale garageboer gebracht zijn die binnen het complot zit en voor 2K hun auto wel weer de weg op wil krijgen?Eigenlijk een goede vergelijking. Een tijd terug zag ik bij Kanniewaarzijn een stel vriendinnen op vakantie in Italië. Auto ging niet harder dan 20km/u. Ze bellen de ANWB (ontzorging!) en ANWB zegt: "Dus de auto kan nog rijden? Ga maar door de tunnel naar Zwitserland want in Italië hebben we niet echt goede contracten afgesloten. Zolang de auto niet stilstaat doen we verder niets.".
Op zo'n moment krijg je natuurlijk alleen maar hoofdpijn van een ontzorgplan en zou je willen dat je het gewoon zelf kan regelen.
Nogmaals, of het nu gaat om garantie, ontzorgen, klachten of apparatuur, een objectieve discussie vraagt dat je voor beide scenario's hetzelfde kijkt.
Tja, dat wordt een heel andere discussie, waarschijnlijk met glijdende schaal. Maar je ziet de discussie ook over artsenkeuze. Hoeveel keuzevrijheid is reëel? Kunnen mensen wel daadwerkelijk een goede keuze maken of willen ze gewoon graag de illusie in stand houden dat ze vrij zijn? Wat voegt de keuzevrijheid onder de streep toe? Qua mediaboxen over de gehele breedte zeer weinig. Qua artsenkeuze in mijn ogen gemiddeld genomen ook zeer weinig, maar toch is het een heet hangijzer. Vaak vanwege extreme gevallen of uitzonderingssituaties waar men zich in dergelijke discussies graag op focust.Is net je definitie van last.
Ik moet uiteindelijk ook wel toegeven dat het natuurlijk makkelijk is. Niks te kiezen, doe dit en je hebt het er maar mee te doen. Maar dan denk ik: leven in een dictatuur is óók makkelijk. En als de dictator nu toevallig net een ongelofelijk goedzak is (dat komt echt wel voor), dan zit je daarmee eigenlijk ook prima. Geen sarcasme.
Maar als puntje bij paaltje komt is het in mijn ogen niet goed om alle controle/keuze uit handen te geven. De optie geven tot ontzorging, dat zou ik zien als een mooie dienstverlening. Geen zin om na te denken en de centen zijn niet interessant? Ga ervoor!Maar het kopen domweg verbieden? Nee, daar pas ik dan voor.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het kan inderdaad een eigen interpretatie zijn, het zal afwachten worden hoe het werkelijk ingevuld gaat worden.ArChie schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:46:
[...]
Bijzonder, afgezien van het feit dat het hier gaat om een artikel met eigen bewoording van de overschrijver, staat er letterlijk: "Ziggo smartcards blijven voor de consument ook na 1 april nog te koop.". Ik zie nergens expliciet de tekst "via Ziggo" of "niet meer via retailers". Misschien bedoelde de overschrijver van het artikel wel dat de retailers de huidige voorraden nog gewoon mogen opmaken na 1 april waarbij Ziggo die smartcards nog zal activeren. Die gedachte wordt nog eens versterkt door de afsluitende regel van dat artikel: "Alle smartcards die nog in omloop zijn, kunnen wel verkocht worden.".
Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar zegt tegen Totaal TV dat deze informatie alleen voor dealers van toepassing is. Veranderingen die voor consumenten worden doorgevoerd, worden door het kabelbedrijf tijdig via een persoonlijk schrijven aan klanten bekendgemaakt. Ziggo-klanten hoeven dus niet ongerust te zijn dat het huidige abonnement plotseling naar een nieuwe abonnementsvorm wordt omgezet.
Iets kunnen activeren is niet gelijk aan nog iets kunnen kopen, onderstaande tekst is wel helder maar of dat de waarheid zal zijn?
Smartcards blijven ook na 1 april te activeren.
Ziggo smartcards blijven voor de consument ook na 1 april nog te koop. << ( uit bestaande voorraad bedoelt men misschien?)
We hebben als Ziggo abonnee wel de nieuwe voorwaarden geaccepteerd waarbinnen de mogelijkheid bestaat dat er (per SC), een extra bedrag in rekening gebracht kan gaan worden. Zelfs bij een bezit van een x-aantal SC's nu, kan dit inhouden dat we er maandelijks extra voor moeten gaan betalen, binnen de huidige voorwaarden bedoel ik. Dit hoeft inderdaad niet vanaf 1 april al zo te zijn maar dat kan vanaf ieder moment nu al door Ziggo worden aangekondigd, het staat tenslotte als zodanig al in hun voorwaarden.
Testing, one, two ...
Ieder keurmerk waar de fabrikant meer dan de werkelijke kosten voor moet betalen is in mijn ogen ook niet serieus te nemen.Gonadan schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:10:
Enig onderzoek geeft ook aan dat de fabrikant van de kabel zelf kosten moet maken en allerlei zaken moet regelen om een keurmerk te verdienen, mogelijk kan je het ook weer vanwege betalingen verliezen of zit er gewoon een beperkte houdbaarheidsdatum aan. Feitelijk is het dus geen keurmerk wat aangeeft welke kabels goed genoeg zouden moeten zijn, maar een keurmerk wat aangeeft welke kabelfabrikanten genoeg geld over hebben om aangeraden te worden door de kabelboeren. Ronduit schandalig.
Dezelfde constructie zou net zo goed kunnen gelden voor certificering van mediaboxen. Die hele discussie ontloop je wel met huur.
Bij de Action kan ik "Flamingo" kabels met kabelkeur kopen. Bij de vakhandel kan ik Belden h.125 bestellen en het zal me niet verbazen als daar geen kabelkeur opzit. Toch denk ik dat de Belden kabel beter is.
Zelfde met onzin als "Ik kies bewust". Appelsap die de boer maakt van.. appels, met schil klokhuis steel en al, verder niets.. Krijgt geen keurmerk. Zitten "niet genoeg vezels" in. Als de boer dan zo gek is om zelf vezels toe te voegen aan de appelsap, dan moet ie nog dik betalen voor het keurmerk erop mag. Echt gebeurd.
https://www.upc.nl/televi...ieve-digitale-tv-starter/[...]
Die keuze is er niet, dat hangt af van je pakket. Tegenwoordig kan je alleen nog maar met de Horizon box opnemen, de basisbox krijg je alleen bij een basisabonnement en kan geen reet meer. De HD-recorder die ik heb wordt zover ik heb begrepen niet meer geleverd.
Ben ik nu zot?
Klopt ook wel.[...]
Tja, dat wordt een heel andere discussie, waarschijnlijk met glijdende schaal. Maar je ziet de discussie ook over artsenkeuze. Hoeveel keuzevrijheid is reëel? Kunnen mensen wel daadwerkelijk een goede keuze maken of willen ze gewoon graag de illusie in stand houden dat ze vrij zijn? Wat voegt de keuzevrijheid onder de streep toe? Qua mediaboxen over de gehele breedte zeer weinig. Qua artsenkeuze in mijn ogen gemiddeld genomen ook zeer weinig, maar toch is het een heet hangijzer. Vaak vanwege extreme gevallen of uitzonderingssituaties waar men zich in dergelijke discussies graag op focust.
Nu heb je bij artsen trouwens wèl de keuze, altijd. De enige "maar": dan moet je gewoon zelf betalen. Je kan gewoon een afspraak maken met iedere arts die je maar wil, zolang die arts ook bereid is om jou te zien. De zorgverzekering zit je daarbij niet in de weg. Maar wil je dat ze het vergoeden, dan kunnen er voorwaarden zijn.
Bij UPC is die optie er dus niet: ook al koop je alles zelf, ook al leg je duizend euro op tafel, een ander merk mediabox/horizon ga je niet krijgen.
Contractueel kan het, maar ze zeggen zelf dat UPC-klanten meer betalen voor digitale TV omdat daar huur bij is inbegrepen. Om die reden zouden Ziggo abonnees niet jaloers moeten zijn op de "gratis" apparatuur van UPC-klanten en UPC-klanten niet jaloers op de "gratis" smartcards bij Ziggo.hardware-lover schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:11:
We hebben als Ziggo abonnee wel de nieuwe voorwaarden geaccepteerd waarbinnen de mogelijkheid bestaat dat er (per SC), een extra bedrag in rekening gebracht kan gaan worden. Zelfs bij een bezit van een x-aantal SC's nu, kan dit inhouden dat we er maandelijks extra voor moeten gaan betalen, binnen de huidige voorwaarden bedoel ik. Dit hoeft inderdaad niet vanaf 1 april al zo te zijn maar dat kan vanaf ieder moment nu al door Ziggo worden aangekondigd, het staat tenslotte als zodanig al in hun voorwaarden.
Als ze nu geld voor de Ziggo smartcards zouden vragen is dat argument opeens van tafel.
[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 02-03-2015 17:42 ]
Hier in den haag zou Ziggo al op Qam256 zitten. Of er anders nu op over gaan.
Vandaag mn tv opnieuw moeten instellen. Op mn Samsung kan je bij kanaal keuze 64 of 256Qam kiezen.
Maar op 256 vind die nix. Op 64 wel.
https://www.ziggo.nl/klan...zoeken-digitale-ontvanger
https://www.ziggo.nl/klan...nnen/zenders-zoeken-ci-tv
[ Voor 64% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2015 19:13 ]
Testing, one, two ...
yep. Ziggo -> XMS op glas en weer terug naar Ziggo. TV via glasvezel was destijds niet goed. Daarnaast te vaak storingen, paar keer een hele zaterdagavond zonder verbinding gezeten (TV+Internet). Ziggo was altijd uitstekend bij ons, tot een maand of 2 geleden de ellende dus begonspokje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:32:
[...]
Je bent dus al een keer van glas naar kabel geswitched? Wat is daar de reden voor als ik vragen mag? Imo is er maar eenrichtingverkeer kabel --> glas (zodra het hier beschikbaar is)
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Huren doe je:Laudor schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:07:
Ik heb ook een voorkeur voor koop. Mijn tv is ook gekocht. Huur betaal je vaak een paar keer voor hetzelfde apparaat.
-wanneer je ontzorgd wilt worden bij een goede partij.
-je het kapitaal er niet voor hebt.
-je iets maar 1 of 2x gebruikt.
Dus niet voor iets simpels en goedkoops als een ci+ module.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Aangenomen dat Ziggo dat spul groot inkoopt voor max 25 euro stuk, draaien ze na een jaar al dikke gegarandeerd winst.
Maar op de decoders zaten meer mogelijkheden en ik vermoed nog meer winst
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja, stel je doet 10 jaar met dezelfde CAM dan betaal je rijkelijk teveel. Aan de andere kant, zou jij voor de CAM willen lappen, als Ziggo voor de SC (waar het eigenlijk om gaat), een huurmodel doet? Dat zou nog veel erger zijn.
Verwijderd
Achteraf gezien heeft UPC gewoon een knap waardeloze marketingafdeling
[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 03-03-2015 01:06 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Tuurlijk, als je een Aldi/Lidl/Aktion mentaliteit hebt, zal je je druk maken om die 2 euro / maand, maar als je verder denkt, weetje dat je echt niet slecht af bent.
Verwijderd
Voor de een is de keuzevrijheid belangrijker, voor de andere het gemak van de eenvoud.The Eagle schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 01:06:
Weet je, het is maar net hoe het gebracht wordt. Als ze de huur twee euro omhoog doen en ze een CI module gratis in bruikleen geven, klaagt niemand maar is iedereen blij. Als je het zo bekijkt kan het wel eens zijn dat oud Ziggo stiekem een stukje duurder was dan UPC, voor het zelfde signaal. Ze certificeerden alleen meer en waren flexibeler.
Achteraf gezien heeft UPC gewoon een knap waardeloze marketingafdeling
Zelf heb ik liever de vrijheden zoals Ziggo die had/heeft. Zo kon ik bijvoorbeeld snel upgraden naar een Interactieve CI+ module zonder te hoeven wachten op een of ander vervangingsplan van Ziggo zelf.
Het is alleen jammer dat je er €5 voor betaald.Sjah schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:20:
Een CI+ is 70 voor een goeie, geen troep dus. 2 euro per maand is 35 maanden lappen voordat je bij de 70 euro zit. Kortom, nee voel ik me genaaid, amper....
Moet ik nu nog even snel 5 smartcards halen en activeren?
Dat kan je doen. De vraag is: hoe ver wil je vooruit kijken? Realistisch zal UPC/Ziggo de Irdeto codering waarschijnlijk nog wel 2 jaar of langer actief houden, maar er is geen enkele garantie. Je moet er dus rekening mee houden dat je investering over X jaar geen waarde meer zal hebben. Heb je daar geen problemen mee, dan moet je het doen.
Blijft interactieve TV via Ziggo wel gewoon werken?
Ik schat in dat Irdeto (oud-Ziggo) codering naast Nagravision (UPC/nieuw-Ziggo) codering geen bijzonder kostenplaatje heeft. Het onderhouden van een interactief platform echter is naar mijn inschatting een stuk complexer en ik dat de hardware van Ziggo-klanten (zoals de Humax 5200) niet eenvoudig compatible is te maken met het systeem van UPC.
Mijn verwachting is dus dat interactieve functies eerder zullen verdwijnen dan de Irdeto-codering. Maar of dat zo is en wanneer dan, dat weet niemand.
Er vanuitgaande dat UPC een net bedrijf is, is er enig scenario denkbaar waarin Irdeto vervroegd met pensioen gaat?
Ja: als Irdeto compleet gekraakt zou worden, op zo'n manier dat een nieuwe smartcard het probleem niet op kan lossen. Zelfs als een nieuwe smartcard het probleem wèl op kan lossen is er een kans dat nieuw-Ziggo in deze situatie toch ervoor kiest om niet allemaal nieuwe smartcards te fabriceren en naar klanten te sturen, maar om alle Irdeto-klanten naar nieuwe (Nagravision) ontvangers te migreren. Dit zal neerkomen op een kosten-baten afweging.
De kans op een kraak waarbij niet alleen de smartcard maar ook de ontvangers/modules vervangen moeten worden is overigens klein: de ontvanger bevat geen geheimen, een volledig werkende implementatie kan je bouwen op basis van publieke informatie. Alleen in de smartcard zitten geheimen.
Als ik nu nog even snel wat smartcards haal en activeer, dan hoef ik nooit huur te betalen zolang ze werken, toch?
Dat weet je niet. Volgens de voorwaarden mag Ziggo een maandelijks bedrag per smartcard innen. Op dit moment is dat bedrag €0,-. Contractueel mag dit bedrag omhoog. Gaat dat gebeuren? Dat weet niemand, maar het ligt niet direct in de lijn der verwachting.
Gaat analoge TV er nu uit?
Op termijn is dat onvermijdelijk, maar er is op dit moment nog geen enkele concrete aankondiging voor.
Ik ben overgezet naar het UPC-systeem. Een klein SD-pakket is nu ongecodeerd. Moet ik nu decoders/tuners voor al mijn TV's en HTPC's kopen? Zal ik hier voor altijd naar kunnen kijken?
Je kan zeker tuners kopen nu. Voor de lange termijn is het probleem hier dat de HD-zenders (op 1/2/3 na) wèl gecodeerd zijn en SD verouderd is. Net als bij analoog is de verwachting dat SD op den duur zal worden afgeschakeld en niet-HD zenders worden omgezet van MPEG2 naar h.264. Deze stappen zullen een aanzienlijke hoeveelheid bandbreedte besparen en zijn dus aantrekkelijk voor de kabelaar. Over een aantal jaar zullen er ook vrijwel geen decoders meer zijn die niet met HD overweg kunnen.
De snellere vervanging van apparatuur en techniek speelt hier ook in mee. Een decoder voor digitale TV zal zelden 10 jaar gebruikt worden, waar analoge tuners soms tientallen jaren niet vervangen werden. Ook zijn er tussen de introductie van kleurentelevisie in 1967 (NL) en digitale SD kabeltelevisie (Mr. Zap) in 2000, 33 jaar, geen grote veranderingen in de uitzendtechniek geweest. Na het invoeren van digitaal SD kwam de eerste HD-uitzending echter al 6 jaar later, in 2006 dus. Welkom in de digitale stroomversnelling..
Maar hier wringt de schoen: mochten de SD-zenders verdwijnen, dan is onbekend wat Ziggo/UPC met het ongecodeerde aanbod doet. Gaat de codering dan van de HD-zenders af? Daar is op dit moment niets over te zeggen. Het ongecodeerde aanbod kan via deze weg op termijn dus verdwijnen, maar niemand weet hoe dit gaat verlopen. Ook ik niet. Dit zal mede afhangen van het aantal gebruikers. Als bijvoorbeeld slechts 100.000 mensen ongecodeerd kijken, dan zal het weinig pijn doen in de vorm van opzeggingen als nieuw-Ziggo deze 100.000 een speciale huurprijs voor een kastje zou geven.
Nogmaals: geen feiten. Op dit moment weet niemand wat er met het productaanbod zal gebeuren in de toekomst. Maar dat het zal veranderen, dat staat eigenlijk wel vast.
Je doelt op die 5 bovenop basisTV van upc? Nee, dat is voor een groot deel natuurlijk ook abo-geld voor Starter, echt niet enkel de CAM-huur.icecreamfarmer schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:50:
[...]
Het is alleen jammer dat je er €5 voor betaald.
Het is wel huur zo komt het ook op de factuur te staan.Sjah schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:56:
[...]
Je doelt op die 5 bovenop basisTV van upc? Nee, dat is voor een groot deel natuurlijk ook abo-geld voor Starter, echt niet enkel de CAM-huur.
Analoge TV kost ~€18/maand bij zowel UPC als Ziggo.Sjah schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:11:
Ok joh, als jij het zo zeker weet, dan zal het wel....
Bij Ziggo kan je voor €10-15 een smartcard kopen die zonder maandelijkse kosten toegang geeft tot een pakket wat vergelijkbaar is met TV-starter. Daarnaast moet je iets kopen waar je de smartcard in kan steken.
Bij UPC kan dat niet. Daar hoef je geen smartcard te kopen en ook niets om een smartcard in te steken. Echter betaal je wel €5,50/maand om die spullen van UPC te krijgen.
Dan is die €5,50 toch gewoon huur? Bij Ziggo betaal je ook geen maandelijks bedrag voor TV-starter. Dat zit gewoon al bij die €18 in.
[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 03-03-2015 18:46 ]
Sinds wanneer zegt hoe Ziggo het doet/deed iets over of Upc die 5.50 ziet als gedeeltelijk lappen voor de CAM-huur, en gedeeltelijk ook als bijdrage voor al die extra kanalen. Kortom dat zegt niks.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:45:
[...]
Analoge TV kost ~€18/maand bij zowel UPC als Ziggo.
Bij Ziggo kan je voor €10-15 een smartcard kopen die zonder maandelijkse kosten toegang geeft tot een pakket wat vergelijkbaar is met TV-starter. Daarnaast moet je iets kopen waar je de smartcard in kan steken.
Bij UPC kan dat niet. Daar hoef je geen smartcard te kopen en ook niets om een smartcard in te steken. Echter betaal je wel €5,50/maand om die spullen van UPC te krijgen.
Dan is die €5,50 toch gewoon huur? Bij Ziggo betaal je ook geen maandelijks bedrag voor TV-starter. Dat zit gewoon al bij die €18 in.
Misschien is het wel zo: Upc laat mensen die enkel Starter afnemen cross-subsidieren naar/met de alles-in1-pakketten.
Wat ik eigenlijk zeg: voor de enkel Starter afnemer is Upc duur, maar stel dat de CI+ koop wordt, ik denk dat je het kan vergeten dat je dan voor 18,70 klaar bent, we gaan tenslotte naar Upc-beleid, niet oud-Ziggo.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 03-03-2015 19:10 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 04-03-2015 07:51 ]
Van het aansluitpunt, tot aan de TV zit een nieuwe kabel van 1m en ik heb de TV op de nieuwe frequentie ingesteld. Resultaal: een artifacts regen waar je gek van wordt. Alles lijkt op de Lego Movie.
Discovery is bijvoorbeel helemaal niet te kijken; eens per 3seconden krijg ik een geblokt beeld te zien, zonder geluid (op wat piepjes na).
Via Twitter regageert men steeds niet; iemand anders tips behalve tijden in de wachtrij te gaan hangen? Nieuwe klant worden heeft overigens geen wachtrij.
Dat is dan toch net zo apart als een certificering voor mediaboxen? In de ideale wereld zal de kabelboer gewoon een standaard moeten gebruiken en kan je vrij kiezen welke je wilt. Zolang ze dat echter niet kunnen garanderen en keurmerken ook weer in te kunnen trekken zonder uitleg ben ik wel blij met de bruikleenoptie.W3ird_N3rd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:36:
Ieder keurmerk waar de fabrikant meer dan de werkelijke kosten voor moet betalen is in mijn ogen ook niet serieus te nemen.
Bij de Action kan ik "Flamingo" kabels met kabelkeur kopen. Bij de vakhandel kan ik Belden h.125 bestellen en het zal me niet verbazen als daar geen kabelkeur opzit. Toch denk ik dat de Belden kabel beter is.
Zelfde met onzin als "Ik kies bewust". Appelsap die de boer maakt van.. appels, met schil klokhuis steel en al, verder niets.. Krijgt geen keurmerk. Zitten "niet genoeg vezels" in. Als de boer dan zo gek is om zelf vezels toe te voegen aan de appelsap, dan moet ie nog dik betalen voor het keurmerk erop mag. Echt gebeurd.
Ik meen mij wel te herinneren dat een box niet meer ondersteund werd bij Ziggo, maar volgens werd dan wel een nette oplossing geboden. Weet niet meer precies hoe dat zat.
Die optie was ik vergeten, als je inderdaad opnemen erbij wilt.https://www.upc.nl/televi...ieve-digitale-tv-starter/
Ben ik nu zot?Daar staat toch echt "Horizon i.p.v. UPC Mediabox €7,50 extra p.m.".
Dat is ook wel eens anders geweest, de vraag is meer: wat voegt het toe?Klopt ook wel.
Nu heb je bij artsen trouwens wèl de keuze, altijd. De enige "maar": dan moet je gewoon zelf betalen. Je kan gewoon een afspraak maken met iedere arts die je maar wil, zolang die arts ook bereid is om jou te zien. De zorgverzekering zit je daarbij niet in de weg. Maar wil je dat ze het vergoeden, dan kunnen er voorwaarden zijn.
Bij UPC is die optie er dus niet: ook al koop je alles zelf, ook al leg je duizend euro op tafel, een ander merk mediabox/horizon ga je niet krijgen.
Als de kabelboer zijn werkt doet, en daar moeten we dan vanuit gaan, dan betaal je een prijs per maand en werkt alles. Hoe die prijs opgebouwd is zou niet uit moeten maken, je hebt het ervoor over of niet.
Als ik een huis huur dan ga ik niet lopen rellen dat ik een andere energiemeter zou willen kunnen kiezen. Of is dat voor tweakers onderhand ook al een heet hangijzer?
Het lijkt er erg op dat mensen heel graag de mogelijkheid willen hebben, maar het waarschijnlijk niet gebruiken omdat ze toch gewoon het advies van de kabelboer volgen. Dat vind ik gewoon een illusie in stand houden.Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 01:36:
Voor de een is de keuzevrijheid belangrijker, voor de andere het gemak van de eenvoud.
Zelf heb ik liever de vrijheden zoals Ziggo die had/heeft. Zo kon ik bijvoorbeeld snel upgraden naar een Interactieve CI+ module zonder te hoeven wachten op een of ander vervangingsplan van Ziggo zelf.
In navolging van de 'keuzevrijheid' voor een mediabox ben ik wel benieuwd wat nu geleverd wordt door de kabelboer en wat inherent is aan het gekozen kastje.
• On Demand opties: kabelboer vermoed ik.
• DVR: kastje
• EPG: kabelboer
• menu en instellingen: kastje
• hardware, aansluitingen, verbruik, etc: kastje
Klopt dit ongeveer? Zo ja, dan zou een ander kastje voor mij bijna geen zak aan verbetering brengen.
De enige bug die UPC voor me op gaat lossen (naar eigen zeggen) is er een met pauzeren van programma's, dat zal in de software van het kastje zitten. Toch blij dat ze die bug die in 2011 geconstateerd werd nu al oppakken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik kan niet spreken voor (alle) "mensen", maar standaard kreeg je de laatste tijd bij Ziggo vaak een kastje van Humax. En Humax in het algemeen maakt gewoon goede ontvangers.Gonadan schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:47:
Het lijkt er erg op dat mensen heel graag de mogelijkheid willen hebben, maar het waarschijnlijk niet gebruiken omdat ze toch gewoon het advies van de kabelboer volgen. Dat vind ik gewoon een illusie in stand houden.
Om het anders te zeggen: als Ziggo geen "advies" had gegeven dan had ik ook voor de Humax gekozen.
Bij UPC krijg je standaard een Horizon als recorder. Die zou ik dus zelf niet kiezen. Als UPC nu ook spullen van Humax zou uitgeven, dan zou het praktische argument voor keuzevrijheid (even afgezien van huur/koop) inderdaad grotendeels vervallen.
Heb je het zwart laten doen, of zo? Want anders had je toch al lang bij hem aan de bel getrokken om het onder garantie op orde te laten maken.zAo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:47:
3 maanden geleden heb ik door een electricien goed geisoleerde kabels laten aanleggen + nieuwe aansluitpunten laten maken. Sinds de BTW dagen heb ik een nieuwe TV en alles was super, tot een week geleden.
Van het aansluitpunt, tot aan de TV zit een nieuwe kabel van 1m en ik heb de TV op de nieuwe frequentie ingesteld. Resultaal: een artifacts regen waar je gek van wordt. Alles lijkt op de Lego Movie.
Nope, maar met de kabels is ook niets mis. Waar het wel in zit is me alleen een raadsel. Enige wijziging t.o.v. een maand geleden is de migratie van Ziggo.hcQd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:31:
[...]
Heb je het zwart laten doen, of zo? Want anders had je toch al lang bij hem aan de bel getrokken om het onder garantie op orde te laten maken.
[ Voor 8% gewijzigd door zAo op 04-03-2015 14:09 ]
http://www.totaaltv.nl/ni...j-tv-abonnement--upc.html
UPC heeft het aantal decoders dat aan een tv-abonnement gekoppeld kunnen worden van twee naar drie verhoogd. Dat heeft het kabelbedrijf aan Totaal TV bevestigd.
Bij de introductie van de Horizon Extra Mediabox maakte UPC bekend dat er aan de hoofd Horizon mediabox – tegen maandelijkse betaling – maximaal twee extra Horizon mediaboxen gekoppeld kunnen worden. In he theoretische geval zou de UPC-klanten dan bij afname van een Horizon mediabox en een CI+ module in totaal vier decoders aan een tv-abonnement kunnen koppelen. Maar deze vlieger gaat volgens UPC-woordvoerster Elodie Verweij niet op. Bij UPC en later ook Ziggo kunnen maximaal drie decoders/smartcards aan het abonnement gekoppeld worden.
Bij UPC en later ook Ziggo kunnen maximaal drie decoders/smartcards aan het abonnement gekoppeld worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die 3 stuks is voor het overgrote deel van de Ziggo klanten dan ook altijd ruim genoeg geweest. Mochten ze het terugbrengen naar maximaal 3 stuks dan kan ik daar wel mee leven, mits er geen extra kosten voor de 3 kaarten in rekening zal worden gebracht. De 5 stuks die ik nu actief heb zie ik meer als extra luxe.menalert schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:44:
Vooral de laatste zin is interessant voor Ziggo-klanten:
Bij UPC en later ook Ziggo kunnen maximaal drie decoders/smartcards aan het abonnement gekoppeld worden.
Testing, one, two ...
Wat zijn jullie toch lief voor een dienstverlener, waarvoor je relatief veel geld betaalt.hardware-lover schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:48:
Die 3 stuks is voor het overgrote deel van de Ziggo klanten dan ook altijd ruim genoeg geweest. Mochten ze het terugbrengen naar maximaal 3 stuks dan kan ik daar wel mee leven, mits er geen extra kosten voor de 3 kaarten in rekening zal worden gebracht. De 5 stuks die ik nu actief heb zie ik meer als extra luxe.
Dienstverlening gaat achteruit, kosten gaan omhoog en mensen zagen de extra diensten als luxe!?!?

Het is geen vriendendienst he, je betaalt een bedrijf gewoon geld voor die diensten!
Of zeggen jullie dat alleen maar omdat je het voor jezelf wil goedpraten, omdat je geen alternatief hebt!?
Ik vind de overstap van Ziggo naar UPC echt ruk. Bepaalde betaalde diensten lever je als klant fors op in...
Film 1 en HBO waren bij ziggo 13,9 mbit bitrate. Die gaan bij UPC naar 8!!!
Dit kan gewoon echt niet, men betaalt 15 euro per maand voor een dergelijk pakket. Dan kun je het wel gaan goedpraten door die 6 mbit extra als luxe te zien, maar dat is echt waanzin.
Dergelijke stappen kunnen we helaas onvoldoende afstraffen, omdat er op de kabelmarkt geen concurrentie is. Gelukkig had ik de mogelijkheid over te stappen naar glas, direct gedaan. (zat al met de gedachte te spelen).
Aangezien de Ziggo decoders er uit gaan en tv dan niet meer via de kabel gaat kunnen die mensen niks meer zien neem ik aan?
Wat gaat er verder met de hele kabel infrastructuur van Ziggo gebeuren dan?
nieuws: UPC maakt Horizon Extra Mediabox beschikbaar voor klantenSjah schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:56:
[...]
Je doelt op die 5 bovenop basisTV van upc? Nee, dat is voor een groot deel natuurlijk ook abo-geld voor Starter, echt niet enkel de CAM-huur.
En dat ding is vermoedelijk goedkoper om te produceren dan een standalone mediabox. En de de mini kost €5 per maand. Dan mogen we toch wel stellen dat die €5,50 gewoon huur is en niks met de "extra" zenders te maken heeft.Gebruikers moeten vijf euro per maand extra betalen per mini-Horizon-box.
Wat trouwens ook vreemd is nu ik erover nadenk.. De huur is bij UPC over de jaren omhoog gegaan, terwijl die kastjes door voortschrijdende techniek alleen maar goedkoper zijn geworden.

Ook uit dat bericht:
CanalDigitaal heeft in het verleden wel eens naar een soortgelijk systeem gekeken. Bij mijn weten is het er nooit gekomen. Let op mijn woorden: dit gaat een gigantisch hoofdpijndossier worden. Dat ding gaat barsten van de bugs/kinderziektes, zowel bugs op de minibox zelf als op zijn gastheer (horizon). Tevens staan fora staan straks vol met klachten van klanten die streamen over WiFi.De extra Mediabox kan aan een grote Mediabox worden geknoopt via multimedia-over-coax, utp of een draadloze verbinding, hoewel dat laatste wordt afgeraden.
Je kan deze crap op twee manieren oplossen:
1. Markt vrijgeven. Standaard CI zonder plus ondersteunen, een codering die fatsoenlijk is te licenseren, geen boxkeys, geen bullshit. Laat de vrije markt het maar oplossen. Als klant koop je dan gewoon goede modules van Technisat, Astoncrypt of Mascom en ontvangers van bijvoorbeeld Humax.
2. Alles serverside doen. Dit doen veel IPTV providers. De klant krijgt een kastje dat bijna niks clientside doet. Het ding maakt een verbinding met internet, er zit een chip in die video kan decoderen, een HDMI-output en een heel basic menu. Hardwarematig is het niet meer dan een Raspberry Pi. Alles wat ingewikkeld is doen servers van de provider en niet het kastje. Omdat dat kastje zo enorm simpel is is de kans dat er vage bugs inzitten ook kleiner.
UPC komt helaas met een vreselijk complexe clientside oplossing. Kijkende naar de geschiedenis gaat dat dus haast gegarandeerd mis.
Stockholm syndroom.dfrenner schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:56:
[...]
Wat zijn jullie toch lief voor een dienstverlener, waarvoor je relatief veel geld betaalt.
Dienstverlening gaat achteruit, kosten gaan omhoog en mensen zagen de extra diensten als luxe!?!?![]()
Het is geen vriendendienst he, je betaalt een bedrijf gewoon geld voor die diensten!
[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 04-03-2015 18:08 ]
Volgens mij ben jij de realiteit een beetje uit het oog verloren, en om voor mezelf te spreken, ik heb inderdaad geen gelijkwaardig alternatief buiten het Liberty Global aanbod. Heb jij een glasvezel aanbieder gevonden die je de mogelijkheid bied om op 5 apparaten een volledig aanbod van je abonnementen te krijgen, zonder extra kosten per maand? Ik kan hem niet vinden op mijn postcode, ook geen Glas aanbieder die me een snelheid kan bieden van +100Mbit. Dat er op sommige zaken nu ingeleverd wordt is me terdege duidelijk. Dat ik vroeger per actieve smartcard af moest rekenen bij @Home (nu Ziggo), staat me nu ook nog helder voor ogen.dfrenner schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:56:
[...]
Wat zijn jullie toch lief voor een dienstverlener, waarvoor je relatief veel geld betaalt.
Dienstverlening gaat achteruit, kosten gaan omhoog en mensen zagen de extra diensten als luxe!?!?![]()
Of zeggen jullie dat alleen maar omdat je het voor jezelf wil goedpraten, omdat je geen alternatief hebt!?
Ik vind de overstap van Ziggo naar UPC echt ruk. Bepaalde betaalde diensten lever je als klant fors op in...
Film 1 en HBO waren bij ziggo 13,9 mbit bitrate. Die gaan bij UPC naar 8!!!
Dit kan gewoon echt niet, men betaalt 15 euro per maand voor een dergelijk pakket. Dan kun je het wel gaan goedpraten door die 6 mbit extra als luxe te zien, maar dat is echt waanzin.
Dergelijke stappen kunnen we helaas onvoldoende afstraffen, omdat er op de kabelmarkt geen concurrentie is. Gelukkig had ik de mogelijkheid over te stappen naar glas, direct gedaan. (zat al met de gedachte te spelen).
En zoals ik al zo vaak heb gezegd, ik zit niet vast als me een gelijkwaardig alternatief geboden zou worden, of beter meer voor hetzelfde bedrag, of hetzelfde voor een lager bedrag.
Edit: als voorbeeld, het glasvezel aanbod van Telfort op mijn adres is werkelijk bedroevend te noemen (50Mbit t.o.v. 100Mbit via andere aanbieders), en kost me bij een maximaal TV aanbod (beperkter aantal zenders dan nu via Ziggo), met bijbehorende extra diensten, ook meer per maand dan nu het geval is. Is dit nu zo'n alternatief waar jij het over hebt?
Edit2: en jij kiest nu voor een aanbieder die recent besloten heeft om het pakket voor nieuwe klanten maar te ontdoen van het DVB-C signaal? Wordt het nu weer tijd voor weer een andere provider?
[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 04-03-2015 19:03 ]
Testing, one, two ...
In de 1e plaats is dit een nu pas gevonden argument. Verder ben ik niet met je eens, voor die 5€ van Extrabox krijg je opname, dat is met die 5.50 voor een Pace/CI+ niet zo. Blijf bij mijn standpunt dat die 5.50 net zo goed is voor de extra kanalen , al hebben ze dat goed verborgen, door over huur van 5.50 te spreken voor de mediabox/CI+ (op de factuur).W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:03:
[...]
nieuws: UPC maakt Horizon Extra Mediabox beschikbaar voor klanten
[...]
En dat ding is vermoedelijk goedkoper om te produceren dan een standalone mediabox. En de de mini kost €5 per maand. Dan mogen we toch wel stellen dat die €5,50 gewoon huur is en niks met de "extra" zenders te maken heeft.

Persoonlijk snap ik UPC (of Liberty Global dat was toch het mama bedrijf) niet. Ze verkrijgen een ongelofelijk machtige positie en maken daar op de meest debiele manier gebruik van. Die lui verdienen geld maar goed functionerend materieel, waar je als klant voor betaald, krijg je niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Mrjraider op 04-03-2015 21:21 ]
Dit. Ik heb de keuze tussen ziggo TV + ADSL (5/1) Mbit internet of ziggo TV + ziggo internet. Dat is gewoonweg geen keuze. Mijn TV Extra gaat er al uit (gebruik geen online diensten, want die kan ik alleen via een tablet kijken die ik niet heb), maar TV Plus gaat er ook gewoon uit als de dienstverlening nog verder achteruit gaat. Dan alleen nog maar het basis abonnement (geen andere keus als je internet via ziggo neemt) voor Wie Is De Mol...dfrenner schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:56:
[...]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Het kan zijn dat je de SD kanalen aan het kijken bent en niet de HD.Joster schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:02:
Sinds een week zijn wij over op het UPC netwerk en ik ben niet zo blij. Geen last van blokkerig beeld ofzo (NL 1, RTL 4 en Discovery bijvoorbeeld hadden vanavond om 8 uur respectievelijk 86, 82 en 86 % signaalsterkte), maar ik vind de kwaliteit gewoon een stuk minder, alsof het beeld niet helemaal scherp is. Zelfs mijn a-technische moeder die zéér weinig met tv's, beeldkwaliteit, etc heeft viel het vandaag op toen ze op de kinderen kwam passen. Vrouwlief was het ook al met haar eens
Ik had op en duur ook de normale SD zenders op de plek van de HD zenders, even zenders opnieuw instellen en probleem was weer opgelost.
Is het dan niet goedkoper om WIDM te kijken via UitzendingGemist (crappy kwaliteit), Digitenne (iets beter), met nieuwjaar 2 maanden een abo op NLziet te nemen (met een beetje mazzel ieder jaar gratis proefperiode?) of WIDM van een minder officiële locatie te downloaden? (grijs gebied, want er vanuitgaande dat je hier belasting afdraagt heb je er natuurlijk voor betaald! en vaak betere kwaliteit dan UG)Wailing_Banshee schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 07:36:
Dan alleen nog maar het basis abonnement (geen andere keus als je internet via ziggo neemt) voor Wie Is De Mol...
Of natuurlijk, je kan BVN kijken via de schotel! Want ook daar is WIDM gewoon te zien. Heb je geen enkel abonnement voor nodig, alleen een schotelset welke je voor nog geen 100 euro kan regelen.
Je kan met 5mbit/s over ADSL trouwens wel IPTV gebruiken in SD in theorie. Je internetsnelheid is dan dramatisch, maar als je TV toch maar 10 uur per jaar aanstaat..
Voor jouw TV-kijkgedrag zijn dus wel alternatieven. Maar internet, dat is vaak inderdaad moeilijker. Kabel is vaak de enige optie om een beetje rap internet zonder datalimiet te kunnen krijgen.
Jouw post bevatte het antwoord al. Die gasten lachen zich rot. Vooral aangezien de ACM doodleuk heeft aangegeven dat ze geen monopoliepositie hebben. Lachwekkend zulke papieren tijgers.mrjraider schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:20:
Persoonlijk snap ik UPC (of Liberty Global dat was toch het mama bedrijf) niet. Ze verkrijgen een ongelofelijk machtige positie en maken daar op de meest debiele manier gebruik van. Die lui verdienen geld maar goed functionerend materieel, waar je als klant voor betaald, krijg je niet.
Prima.
Nee hoor, staat gewoon HD bij.G.Scholtens schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:27:
[...]
Het kan zijn dat je de SD kanalen aan het kijken bent en niet de HD.
Ik had op en duur ook de normale SD zenders op de plek van de HD zenders, even zenders opnieuw instellen en probleem was weer opgelost.
Bij UPC krijg je daar digitale TV voor, mits je TV een certificeerde DVB-C tuner heeft. Ziggo ook lees ik net.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:45:
Analoge TV kost ~€18/maand bij zowel UPC als Ziggo.
Volgens de UPC-site krijg je voor die €5,50:Bij Ziggo kan je voor €10-15 een smartcard kopen die zonder maandelijkse kosten toegang geeft tot een pakket wat vergelijkbaar is met TV-starter. Daarnaast moet je iets kopen waar je de smartcard in kan steken.
• extra zenders (Digitale TV Starter)
• TV gemist
• UPC On Demand
• HD mediabox
Wat heeft fantasie er dan mee te maken? Ik begrijp de discussie niet. Je weet wat je krijgt voor die 18 euro en je weet wat je krijgt voor die 5,50 extra. Dat is dus overduidelijk méér dan huur alleen.W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 07:49:
Hoe het er in de fantasie van UPC allemaal uitziet is inderdaad niet te zeggen. Ik denk zelf dat de TV (zonder Starter) abonnees de Starter abonnees subsidiëren, net zoals TV-klanten zonder smartcard dat doen bij Ziggo. En de TV Starter abonnees subsidiëren de Ai1 abonnees met wat ze betalen voor hun module/kastje. De alles-in-1 pakketten zijn wel redelijk marktconform.
Dat je het niet eens bent met de geboden keuzes of dat het bij Ziggo anders is zal best, maar het begint nu wat te lijken op verdraaien van feiten om op UPC te haten.
Geldstromen intern boeien niet, wel is het duidelijk dat je bij Ziggo gewoon meer krijgt voor je geld bij de lagere abonnementen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zolang Ziggo alleen internet + tv heeft, is er geen alternatief voor TV. Want ik ga niet terug naar een 5/1 verbinding!W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:50:
[...]
Is het dan niet goedkoper om WIDM te kijken via UitzendingGemist (crappy kwaliteit), Digitenne (iets beter), met nieuwjaar 2 maanden een abo op NLziet te nemen (met een beetje mazzel ieder jaar gratis proefperiode?) of WIDM van een minder officiële locatie te downloaden? (grijs gebied, want er vanuitgaande dat je hier belasting afdraagt heb je er natuurlijk voor betaald! en vaak betere kwaliteit dan UG)
Of natuurlijk, je kan BVN kijken via de schotel! Want ook daar is WIDM gewoon te zien. Heb je geen enkel abonnement voor nodig, alleen een schotelset welke je voor nog geen 100 euro kan regelen.
Je kan met 5mbit/s over ADSL trouwens wel IPTV gebruiken in SD in theorie. Je internetsnelheid is dan dramatisch, maar als je TV toch maar 10 uur per jaar aanstaat..
Voor jouw TV-kijkgedrag zijn dus wel alternatieven. Maar internet, dat is vaak inderdaad moeilijker. Kabel is vaak de enige optie om een beetje rap internet zonder datalimiet te kunnen krijgen.
Is dit als je wat dichter bij de tv zit, of ook op ruime afstand (bij 42" op 4 meter)? Vorige week bij mijn vader zaten we veranderde zenderpakket door te nemen op een wat kortere afstand en daar was het verschil zichtbaar. Maar op 3 a 4 meter afstand was het beeld gewoon erg mooi. Kijk ook naar wat je decoder uitvoert en wat er op je tv als invoer ingesteld kan worden m.b.t. 1080i of 1080P. Misschien doet of je decoder of tv te veel "onnodig" aan conversie.Joster schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:02:
Sinds een week zijn wij over op het UPC netwerk en ik ben niet zo blij. Geen last van blokkerig beeld ofzo (NL 1, RTL 4 en Discovery bijvoorbeeld hadden vanavond om 8 uur respectievelijk 86, 82 en 86 % signaalsterkte), maar ik vind de kwaliteit gewoon een stuk minder, alsof het beeld niet helemaal scherp is. Zelfs mijn a-technische moeder die zéér weinig met tv's, beeldkwaliteit, etc heeft viel het vandaag op toen ze op de kinderen kwam passen. Vrouwlief was het ook al met haar eens
Wie kijkt er overigens met een UPC abo via een Humax decoder, en wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik heb het idee dat de zender pakketten sinds kort niet helemaal kloppen..
NRG
[ Voor 7% gewijzigd door Joster op 05-03-2015 09:39 ]
Mee eens plus bbc 1/4 en de belgische zenders.Gonadan schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:55:
NPO 1 t/m 3 zijn dan ook wel de enige zenders waarop nog iets kijkbaars te vinden is.
Ik denk dat satelliet dan ook samen met netflix een goed alternatief zou zijn.
Dat zijn nou net de zenders die ik amper kijk.icecreamfarmer schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:47:
[...]
Mee eens plus bbc 1/4 en de belgische zenders.
Ik denk dat satelliet dan ook samen met netflix een goed alternatief zou zijn.
Kijk meer naar RTL en SBS
Dat zou dan gewoon goed moeten zijn, maar niet dus. Ik begin zelf te vermoeden dat het veranderen van bandbreedtes nog wel eens voor meer klachten kan gaan zorgen!Joster schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:39:
Ik gebruik een CI+ Module en je ziet het zelfs van 6 meter afstand op een 50". Plus als zelf mijn moeder het zelfs op valt
Hier een duidelijke waarneminig: ik heb Telfort (oud XMS) glasvezel met ongecodeerd DVB-C. Onlangs zijn (landelijk) op de rtv paketten werkzaamheden geweest, waarbij ook bandbreedtes zijn veranderd, en zenderpakketten iets veranderd. Op mijn LG 50" plasma waarbij ik de ingebouwde tuner gebruik geen problemen, zelfde super kwaliteit beeld. Op een oude Panasonic quintrix gebruik ik een Humax IR FOX C, en na de werkzaamheden ervaar ik daar op NPO 1 (sd) heel af en toe freezes. Andere kanalen heb ik hier niet langdurig op getest.
Ik vermoed dat bepaalde tuners/decoders die mogelijk net krap aan zitten qua versterker hier nadeel ondervinden. Ik ga zelf (als m'n oude Hirschmann antenne versterker terug gevonden wordt..) kijken of dit aan te tonen is. En uiteraard als vervolg kijken of we meerdere van dit soort test cases kunnen doen..
NRG
Tja:GerardVanAfoort schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:37:
[...]
Dat zou dan gewoon goed moeten zijn, maar niet dus. Ik begin zelf te vermoeden dat het veranderen van bandbreedtes nog wel eens voor meer klachten kan gaan zorgen!
Hier een duidelijke waarneminig: ik heb Telfort (oud XMS) glasvezel met ongecodeerd DVB-C. Onlangs zijn (landelijk) op de rtv paketten werkzaamheden geweest, waarbij ook bandbreedtes zijn veranderd, en zenderpakketten iets veranderd. Op mijn LG 50" plasma waarbij ik de ingebouwde tuner gebruik geen problemen, zelfde super kwaliteit beeld. Op een oude Panasonic quintrix gebruik ik een Humax IR FOX C, en na de werkzaamheden ervaar ik daar op NPO 1 (sd) heel af en toe freezes. Andere kanalen heb ik hier niet langdurig op getest.
Ik vermoed dat bepaalde tuners/decoders die mogelijk net krap aan zitten qua versterker hier nadeel ondervinden. Ik ga zelf (als m'n oude Hirschmann antenne versterker terug gevonden wordt..) kijken of dit aan te tonen is. En uiteraard als vervolg kijken of we meerdere van dit soort test cases kunnen doen..
reviews: Ziggo en UPC gaan samen: de eerste veranderingen worden zichtbaar
Bitrates en het analoge signaal
Een andere klacht die opduikt is de verminderde kwaliteit van hd-zenders. Zo hanteerde Ziggo voor de best bekeken hd-zenders een bitrate van 11 tot 13Mbit/s, maar de UPC-infrastructuur gebruikt voor meer zenders een variabele bitrate die schommelt tussen de 6 en 12Mbit/s. Hierdoor kunnen er per transponder vijf hd-kanalen worden doorgegeven. De kabelaar stelt dat de variabele bitrate geen noemenswaardige beeldverslechtering tot gevolg heeft, maar niet iedereen is het daarmee eens.
Ik heb sinds half 2013 toen UPC startte met ongecodeerd DVB-C on de slaapkamer een Humax Fox-Z SD decoder staan. Doet het prima op een paar kleine punten na. Zie ook mijn review uit 2013 en deze response hieromtrent. Overigens is het een paar maanden daarna door UPC opgelost dat je niet langer al die rare codes (kleuren) in moest tikken om zenders te kunnen kijken.GerardVanAfoort schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:27:
[...]
Wie kijkt er overigens met een UPC abo via een Humax decoder, en wat zijn de ervaringen hiermee?
Ik heb het idee dat de zender pakketten sinds kort niet helemaal kloppen..
De overige zaken spelen nog wel (SBS6 vertraging en Duitse zenders zonder geluid).
Toendertijd heb ik ook meegeholpen om een lijstje op te stellen van alle merken/types van DVB-C decoders die wel/niet werken met UPC zie deze lijst hier.
Ik kijk al jaren naar digitale tv via UPC in eerste instantie via Thomson SD decoder op oude breedbeeld tv. Dat zag er altijd super uit. Inmiddels al flink wat jaren een Pace HD7111 decoder van UPC i.s.m. Samsung 40inch Full HD geschikte tv en alles ziet er prachtig uit met 1080i op zowel HD zenders 71 en hoger (vanaf april gelukkig ook op kanaal 1,2, e.d de HD zenders ipv SD). Ik moest daarvoor wel mijn decoder goed instellen overigens. Wat voor type tv heb je en heb je al eens naar de instellingen van je tv gekeken of ie alles wel in 1080i toont e.d.Joster schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:39:
Ik gebruik een CI+ Module en je ziet het zelfs van 6 meter afstand op een 50". Plus als zelf mijn moeder het zelfs op valt
[ Voor 17% gewijzigd door funrider op 05-03-2015 11:21 ]
Ik heb een Sony 50W829b uit 2014, alle zenders staan gewoon op 1080i wanneer ik daar informatie over op vraag. Als je ook de reacties leest op dat achtergrond artikel dat ik zojuist postte zie je dat het er op lijkt dat de bitrates nu gewoon lager liggen voor oud Ziggo klanten. Wellicht dat we een verschil in standaard hebben en dat jij gewend bent aan hetgeen UPC te bieden heeft, maar ik zie het en heb er last van. Zoals gezegd, zelfs mijn moeder viel het duidelijk op terwijl de uitgangspunten van voor de overgang van Ziggo naar UPC netwerk echt wel hetzelfde zijn, dat heb ik goed gecheckt.funrider schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:17:
[...]
[...]
Ik kijk al jaren naar digitale tv via UPC in eerste instantie via Thomson SD decoder op oude breedbeeld tv. Dat zag er altijd super uit. Inmiddels al flink wat jaren een Pace HD7111 decoder van UPC i.s.m. Samsung 40inch Full HD geschikte tv en alles ziet er prachtig uit met 1080i op zowel HD zenders 71 en hoger (vanaf april gelukkig ook op kanaal 1,2, e.d de HD zenders ipv SD). Ik moest daarvoor wel mijn decoder goed instellen overigens. Wat voor type tv heb je en heb je al eens naar de instellingen van je tv gekeken of ie alles wel in 1080i toont e.d.
Hahaha
Nee klopt, er ligt een mooie taak voor glasaanbieders: TV aantrekkelijk aanbieden...hardware-lover schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:13:
Volgens mij ben jij de realiteit een beetje uit het oog verloren, en om voor mezelf te spreken, ik heb inderdaad geen gelijkwaardig alternatief buiten het Liberty Global aanbod. Heb jij een glasvezel aanbieder gevonden die je de mogelijkheid bied om op 5 apparaten een volledig aanbod van je abonnementen te krijgen, zonder extra kosten per maand?
Ik heb nu 2 ontvangers gratis in mijn abbo, dat is voor nu voldoende, maar in de toekomst niet. Ik hoop dat dit tegen die tijd is opgelost...
Dat hangt van de aanbieder en postcode af, ik toevallig wel, tot 500mbit zelfs... Maar goed, ook dat boeit me nu -nog- niets. Niet nodig...Ik kan hem niet vinden op mijn postcode, ook geen Glas aanbieder die me een snelheid kan bieden van +100Mbit. Dat er op sommige zaken nu ingeleverd wordt is me terdege duidelijk. Dat ik vroeger per actieve smartcard af moest rekenen bij @Home (nu Ziggo), staat me nu ook nog helder voor ogen.
Mij niet, ik heb pas sinds 2008 een eigen ziggo aansluiting gehad...
Klopt, ik had mijn tv bij Ziggo al naar basis gezet... Aan RTL/SBS etc. heb ik voldoende... Sinds netflix geen kinderzenders meer nodig... Dus die basis vind ik prima...En zoals ik al zo vaak heb gezegd, ik zit niet vast als me een gelijkwaardig alternatief geboden zou worden, of beter meer voor hetzelfde bedrag, of hetzelfde voor een lager bedrag.
Edit: als voorbeeld, het glasvezel aanbod van Telfort op mijn adres is werkelijk bedroevend te noemen (50Mbit t.o.v. 100Mbit via andere aanbieders), en kost me bij een maximaal TV aanbod (beperkter aantal zenders dan nu via Ziggo), met bijbehorende extra diensten, ook meer per maand dan nu het geval is. Is dit nu zo'n alternatief waar jij het over hebt?
Ik hoef ook helemaal geen DVB-C, ik heb liever meerdere ontvangers, mits die heel schappelijk worden verstrekt of te kopen zijn...Edit2: en jij kiest nu voor een aanbieder die recent besloten heeft om het pakket voor nieuwe klanten maar te ontdoen van het DVB-C signaal? Wordt het nu weer tijd voor weer een andere provider?
Wat ik heel erg merk aan de kabel, het lijkt wel of de bandbreedte vol zit voor TV. Jullie krijgen nu meer zenders, maar in ruil daarvoor lever je in bitrate (kwaliteit) in. In een tijd dat we alleen maar scherper beeld willen en zelfs 4k de standaard gaat worden, zitten we toch niet op een degradatie van bitrates te wachten?
Nogmaals, bij de glasvezel boeren ligt nog een schone taak, maar naar mijn idee is het toekomstvaster.
Vodafone heeft al aangegeven al hun HD zenders te gaan upgraden dit jaar naar 15mbit. Volgens de standaard voor HD (14-16MBIT) dus de eerste provider die écht HD aanbiedt.
Wat moeten glasvezelboeren als de wiedeweerga regelen?
- De kastjes stellen niet heel veel voor volgens mij, biedt ze gewoon aan voor 3 euro huur, of 50 euro koop.
- Zorg voor een hoger bitrate en meer HD zenders, het is niet alsof de rek uit de bandbreedte van glasvezel nabij komt.
- Vraag niet te veel voor tv pakketten.
Uiteindelijk ben ik veel blijer met 50/50 dan met mijn voormalige 90/9... Downloaden laat ik door mijn NAS doen en daar had ik een usenet abbo voor van 20mbit. Wat boeit mij het wanneer dat ding het doet en hoe snel? Met 20 mbit dag en nacht kan hij veeeeel meer downloaden dan ik kan terugkijken... Maar data van mijn nas ophalen gaat nu beduidend sneller. Daarnaast voorzie ik snelheids aanpassingen, zoals ziggo die ook kent... Ik krijg straks gewoon een gratis upgrade naar 100/100mbit... Voor nu loop ik nergens tegenaan met snelheden.
Wat ik nu extra kan ten opzichte van Ziggo:
- Op afstand op de telefoon opnames inplannen
- 6 programma's tegelijkertijd opnemen
- Zowel boven als beneden kunnen terugkijken van opgenomen programma's
- Voor 4 euro minder per maand dan ziggo.
Ik heb de variabele bitrate zelf gek genoeg nog niet waargenomen op mijn tv in bestaand UPC gebied al las ik er wel eerder klachten over op het Chelloo (UPC) gebruikersforum dat die variabele bitrate op sommige (HD) zenders al toegepast schijnt te worden sinds november 2014.Joster schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:22:
[...]
Ik heb een Sony 50W829b uit 2014, alle zenders staan gewoon op 1080i wanneer ik daar informatie over op vraag. Als je ook de reacties leest op dat achtergrond artikel dat ik zojuist postte zie je dat het er op lijkt dat de bitrates nu gewoon lager liggen voor oud Ziggo klanten. Wellicht dat we een verschil in standaard hebben en dat jij gewend bent aan hetgeen UPC te bieden heeft, maar ik zie het en heb er last van. Zoals gezegd, zelfs mijn moeder viel het duidelijk op terwijl de uitgangspunten van voor de overgang van Ziggo naar UPC netwerk echt wel hetzelfde zijn, dat heb ik goed gecheckt.
Ik las eerder in Archie zijn bericht dat de variabele bitrate die UPC toepast niet van toepassing is op NPO, RTL, SBS zenders, echter wel op andere zenders zoals hier goed valt te zien o.a. Discovery HD die nu 'slechts' gemiddeld 8Mbps is i.p.v. 12Mbps, maar o.a. ook de BBC, Belgische publieke zenders en FoxSports. UPC beweert zelf dat dit niet slechter hoeft te zijn, maar daar denken klanten duidelijk anders over.
"Voor de harmonisatie gebruikte Ziggo een vaste bandbreedte bij een HD-kanaal van rond de 9Mbps. Na de koppeling met het UPC-netwerk wordt een variabele bandbreedte tussen de 6 en 12Mbps bij een HD-zender geleverd. Bij snelle beeldwisselingen – zoals bij sportwedstrijden – krijgt een HD-kanaal meer bandbreedte toebedeeld. Terwijl bij minder snellere beeldwisselingen met minder bandbreedte voldaan kan worden. In de praktijk levert dit volgens Ziggo geen mindere beeldervaring voor klanten op. Ondanks deze conclusie blijven Ziggo-klanten over de beeldkwaliteit van HD-zenders klagen."
bron: Totaaltv
Overigens lijkt het er ook op dat de de SD zenders via de Technicolor (Mediagateway) die voorheen in 8Mbps stream werden/worden doorgegeven nu in 6Mbps streams zijn. Mogelijk knijpt Ziggo/UPC deze tegenwoordig ook. Op het andere forum wordt dat niet geheel duidelijk of dit nu in de aanlevering zit (dat zou een klant van bijv. Caiway of dergelijke moeten bevestigen).
[ Voor 17% gewijzigd door funrider op 05-03-2015 12:19 ]
Je hebt de south park aflevering kennelijk niet gezien: YouTube: South Park-Cable Company full scenetikkietrugjaap schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:54:
[...]
Jouw post bevatte het antwoord al. Die gasten lachen zich rot. Vooral aangezien de ACM doodleuk heeft aangegeven dat ze geen monopoliepositie hebben. Lachwekkend zulke papieren tijgers.
Zo zal Ziggo binnenkort jouw vragen beantwoorden
edit: "because at your local cable company the customer is always our bitch"
[ Voor 13% gewijzigd door Sm0k3r op 05-03-2015 14:24 ]
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Tja, je zei dat we het niet moeten pikken, en over moeten stappen naar een alternatief en niet doen alsof het er niet is?dfrenner schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:35:
[knip] zie boven..
Je komt nu met een voorbeeld waarbij je voor een ander totaalpakket hebt gekozen en waardoor er sommige zaken niet meer beschikbaar zijn die je eerst wel had? Ik vind een alternatief voor ons iets waarbij ik niets hoef in te leveren v.w.b. het totaalpakket nu en het me minder kost, of een nog completer pakket (beeldkwaliteit e.d., vul maar in), voor hetzelfde geld, wat ik al eerder had aangegeven.
Jij hebt nu zelf voor een provider gekozen die met twee maten meet, de bestaande abonnee mag zijn DVB-C aanbod behouden (weet niet voor hoelang), nieuwe klanten krijgen het niet. Je zegt nu dat je DVB-C niet nodig hebt maar daar gaat het niet om, je nieuwe provider meet ook met 2 maten en dat is voor mij ook niet acceptabel.
Ik zoek heel bewust naar alternatieven maar wel met mijn huidige pakket als referentie, en ik kan je zeggen dat je (ik), daar niet vrolijker van wordt. Ik lever er altijd op in op dit moment, en dat wil ik gewoonweg niet.
Het komt eigenlijk op het volgende neer;
Ik rijd elk jaar, met jaarlijks oplopende kosten, via de Franse tolwegen naar Spanje en neem voor lief dat het wegdek van iets mindere kwaliteit is geworden sinds enige tijd. Het alternatief is de weg ernaast met minder rijbanen, meer bochten in de weg, maar met diezelfde kwaliteit wegdek. Een langere reistijd is het gevolg en ik kom wat vermoeider op mijn bestemming aan, maar wel voordeliger.
Ik kies voor de tolweg, jij voor het alternatief ernaast.
PS: ik rijd niet echt naar Spanje, ben aardig aan het huis gekluisterd helaas..
Testing, one, two ...
Oh ja die aflevering ken ik heel goed. Vond m ook extra grappig omdat het blijkbaar in andere landen ook voor komtSm0k3r schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:21:
[...]
Je hebt de south park aflevering kennelijk niet gezien: YouTube: South Park-Cable Company full scene
Zo zal Ziggo binnenkort jouw vragen beantwoorden
edit: "because at your local cable company the customer is always our bitch"
Prima.
Inderdaad. Het probleem is gewoon dat er voor een heel groot deel van Nederland gewoon geen alternatief is.hardware-lover schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:21:
[...]
Ik zoek heel bewust naar alternatieven maar wel met mijn huidige pakket als referentie, en ik kan je zeggen dat je (ik), daar niet vrolijker van wordt. Ik lever er altijd op in op dit moment, en dat wil ik gewoonweg niet.
Ik rijd liever naar Spanje zonder ooit op de snelweg te komen! Hoe meer bochten hoe beterHet komt eigenlijk op het volgende neer;
Ik rijd elk jaar, met jaarlijks oplopende kosten, via de Franse tolwegen naar Spanje en neem voor lief dat het wegdek van iets mindere kwaliteit is geworden sinds enige tijd. Het alternatief is de weg ernaast met minder rijbanen, meer bochten in de weg, maar met diezelfde kwaliteit wegdek. Een langere reistijd is het gevolg en ik kom wat vermoeider op mijn bestemming aan, maar wel voordeliger.
Ik kies voor de tolweg, jij voor het alternatief ernaast.
PS: ik rijd niet echt naar Spanje, ben aardig aan het huis gekluisterd helaas..
Voor jou begint de vakantie duidelijk al als je in je auto stapt, en zo hoort het eigenlijk ookWailing_Banshee schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:59:
[...]
[knip]
Ik rijd liever naar Spanje zonder ooit op de snelweg te komen! Hoe meer bochten hoe beter
Testing, one, two ...
Dan zal het dus wel niet. Toch apart dat mijn moeder die niet eens wist dat er een harmonisatie plaats heeft gevonden dit dan toch wist te melden.funrider schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:07:
[...]
Ik heb de variabele bitrate zelf gek genoeg nog niet waargenomen op mijn tv in bestaand UPC gebied al las ik er wel eerder klachten over op het Chelloo (UPC) gebruikersforum dat die variabele bitrate op sommige (HD) zenders al toegepast schijnt te worden sinds november 2014.
Ik las eerder in Archie zijn bericht dat de variabele bitrate die UPC toepast niet van toepassing is op NPO, RTL, SBS zenders, echter wel op andere zenders zoals hier goed valt te zien o.a. Discovery HD die nu 'slechts' gemiddeld 8Mbps is i.p.v. 12Mbps, maar o.a. ook de BBC, Belgische publieke zenders en FoxSports. UPC beweert zelf dat dit niet slechter hoeft te zijn, maar daar denken klanten duidelijk anders over.
"Voor de harmonisatie gebruikte Ziggo een vaste bandbreedte bij een HD-kanaal van rond de 9Mbps. Na de koppeling met het UPC-netwerk wordt een variabele bandbreedte tussen de 6 en 12Mbps bij een HD-zender geleverd. Bij snelle beeldwisselingen – zoals bij sportwedstrijden – krijgt een HD-kanaal meer bandbreedte toebedeeld. Terwijl bij minder snellere beeldwisselingen met minder bandbreedte voldaan kan worden. In de praktijk levert dit volgens Ziggo geen mindere beeldervaring voor klanten op. Ondanks deze conclusie blijven Ziggo-klanten over de beeldkwaliteit van HD-zenders klagen."
bron: Totaaltv
Overigens lijkt het er ook op dat de de SD zenders via de Technicolor (Mediagateway) die voorheen in 8Mbps stream werden/worden doorgegeven nu in 6Mbps streams zijn. Mogelijk knijpt Ziggo/UPC deze tegenwoordig ook. Op het andere forum wordt dat niet geheel duidelijk of dit nu in de aanlevering zit (dat zou een klant van bijv. Caiway of dergelijke moeten bevestigen).
Zenders als de NPO zijn nog veel erger, maar dat komt omdat de NOS zelf ook de boel teruggeschroefd heeft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Testing, one, two ...
Verwijderd
Vorige week was mijn beeld scherper dan gisteren. Ik keek gisteren Nieuwsuur en het zag er niet uit. KPN kwaliteit, zo zou ik het willen omschrijven. Blokkerig, onscherp. Daarnaast heb ik de harmonisatie al een week of wat achter de rug maar nog steeds niet de upgrade naar een hogere snelheid.Gonadan schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:26:
Wat de bandbreedte betreft, ik erger mij al een tijdje aan afnemende kwaliteit. Dat was al voordat ik het in dit topic tegen kom dus ik geloof best dat er van alles terug geschroefd wordt. UPC zal het uiteraard pas als noemenswaardig bestempelen als ze weer bij Kassa op de koffie moeten.
Zenders als de NPO zijn nog veel erger, maar dat komt omdat de NOS zelf ook de boel teruggeschroefd heeft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De hogere snelheid heeft niks met de tv harmonisatie te maken. Het gebied waar ik in woon wordt aankomende maandag pas geharmoniseerd en heeft vorige week wel al de internet snelheidsverhoging gehad.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:16:
[...]
Daarnaast heb ik de harmonisatie al een week of wat achter de rug maar nog steeds niet de upgrade naar een hogere snelheid.
Verwijderd
Omringende dorpen en de stad Groningen hebben deels de upgrade al gehad na de harmonisatie. Dus ik verwacht het hier ook ieder ogenblik.
@Sjah
Ik kijk het eigenlijk nooit maar het viel mij op. Het beeld is gewoon een stuk minder scherp als voorde harmonisatie, net als veel andere zenders. Ik baal daar eigenlijk best wel van, maar je kan er ook niets aan doen en het is gewoon afwachten op beter.
Alweer placebo-effect. Aan de doorgifte van Nederland 2 HD is niets veranderd. Die zender heeft nog dezelfde bitrate (12.3 Mbps) als voorheen en wordt in exact dezelfde kwaliteit uitgezonden. Verder wil ik aangeven dat Nieuwsuur geen native HD uitzending is (wordt pas HD in mei) en er dus altijd onscherp uitziet. Ook wil ik aangeven dat de items in Nieuwsuur beelden gebruiken die van wisselende kwaliteit zijn, zoals in alle nieuws- en actualiteitenprogramma's het geval is. Bij de ene aflevering van Nieuwsuur worden misschien alleen maar beelden van hele hoge kwaliteit uitgezonden, en bij een andere aflevering beelden van alleen maar hele lage kwaliteit.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:56:
@Sjah
Ik kijk het eigenlijk nooit maar het viel mij op. Het beeld is gewoon een stuk minder scherp als voorde harmonisatie, net als veel andere zenders. Ik baal daar eigenlijk best wel van, maar je kan er ook niets aan doen en het is gewoon afwachten op beter.
Er wordt zoveel gebazeld hè...
Persoonlijk ben ik van mening dat de beeldkwaliteit van de "gemiddelde" zender van Ziggo beter is dan ooit tevoren. Dit omdat er meer zenders in HD-kwaliteit worden doorgegeven dan ooit tevoren. Keek ik voorheen nog wel eens naar een SD-zender, nu kijk ik praktisch alleen nog maar in HD. En dat zie je.
[ Voor 12% gewijzigd door dusty-2011 op 06-03-2015 00:25 ]
24 november 2014:Sjah schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 00:32:
@Dusty: Mei voor HD nieuwsuur, gok je dat, of wéét je dat?
"De NOS liet Totaal TV enkele dagen geleden weten dat een deel van het NOS Journaal de stap naar HD ging maken. Het gaat om de NOS Journaals in de ochtend en de middag, het late avond NOS Journaal en NOS op 3. De volgende stap maakt de NOS in de lente van 2015. Dan wordt de tweede nieuwsstudio voor HD-uitzendingen geschikt gemaakt. Vanaf dat moment zijn ook het NOS Journaal van 18.00 en 20.00 uur, het Jeugdjournaal en het actualiteitenprogramma Nieuwsuur in HD-kwaliteit te bekijken."
[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 06-03-2015 00:40 . Reden: men zou ook zelf kunnen zoeken voordat men een vraag stelt? ]
Testing, one, two ...
Het is geen gok. Ik heb in januari een artikel gelezen waarin ze schreven dat mei de doelstelling was. In mei worden de resterende journaals HD, en gelijktijdig wordt Nieuwsuur en 't Jeugdjournaal HD.Sjah schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 00:32:
@Dusty: Mei voor HD nieuwsuur, gok je dat, of wéét je dat?
Link:
http://over.nos.nl/nieuws...jes-vanuit-de-sportstudio
In mei is de gloednieuwe regie in dienst en zijn al onze uitzendingen in HD.
De uitdrukkingen "in het voorjaar" of "in de lente" kun je dus wat preciezer maken door in mei te zeggen. Is het 100% zeker dat alles klaar is in mei? Nee, maar ze werken heel hard om ervoor te zorgen dat het vanaf mei in HD is. Zonder vertraging is het dus mei.
[ Voor 19% gewijzigd door dusty-2011 op 06-03-2015 00:39 ]
En daarna.Exclusieve aanbieding
Ontvang dit pakket de eerste 12 maanden met 25% korting. Lees de voorwaarden.
Dus stel je neemt het Power abonnement, dat kost normaal 56 euro per maand, maar nu dus 42 euro per maand. Als je dus meteen opzegt na een jaar, betaal je dus nooit die 56 euro of zie ik het verkeerd?De looptijd van uw abonnement is 12 maand(en), daarna maandelijks opzegbaar.
In de voorwaarden staat er verder niks over, behalve dit.
Ik heb de bestelprocedure doorlopen en ik kan gewoon bestellen.Deze aanbieding is alleen geldig voor klanten die door UPC benaderd zijn met het actie-aanbod en alleen in door UPC geselecteerde postcodegebieden.
Ik interpreteer het inderdaad zoals jij: Je neemt een jaar dat abonnement met 25% korting. Blijf je daarna je abonnement steeds met een maand verlengen (gaat automatisch), betaal je het volle pond. Maar je bent dus gerechtigd het abonnement na die 12 maanden te beëindigen. Dat kun je doen als je denkt een betere aanbieding te kunnen krijgen.
Sowieso moet je gaan onderhandelen als je abonnement afloopt, dat zou iedereen moeten doen. Veel bedrijven zijn best bereid je wat toe te schuiven om klant te blijven! Bel maar eens met je mobielentelefoonprovider. Nee heb je, korting/extra's kun je krijgen. Zonde als je het niet probeert.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
http://www.totaaltv.nl/ni...v-abonnement-bij-upc.html
Dus toch 4 decoders (1 CI+)!
Verwijderd
Nee, dat gaat niet. Je kan één CI+ of mediabox krijgen, één horizon en twee "horizon extra" slaveboxen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:55:
Ik ga er gewoon vanuit dat je vier CI modules en smartcards kan gebruiken bij UPC hoor.
De horizon schijnt al niet goed te werken en ik voorspel dus dat die slaveboxen nog veel meer ellende gaan geven.
Je kan volgens mij wel twee CI+ modules nemen. Dan alleen geen horizon of slaveboxen meer.
Waardeloos...
Laat iedereen gewoon lekker zelf zijn eigen apparatuur bepalen, de beste manier.... We hebben ook niet allemaal de zelfde TV of home audio spullen.
Cogitationis poenam nemo patitur
De horizon schijnt de eerste ellende ontgroeid te zijn en nu prima te werken. Zelf heb ik er echter geen een en blijf nogal sceptisch over die box.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:31:
De horizon schijnt al niet goed te werken en ik voorspel dus dat die slaveboxen nog veel meer ellende gaan geven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
vanwege opnamejongetje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:53:
Nu het toch even over due Horizonbox gaat. Waarom kun je deze, volgens de UPC site, alleen bij een 120 of 200Mbit abonnement krijgen en niet bij een 50Mbit? Lijkt mij volledig los van elkaar te staan...
bij basispakket kan je niet opnemen en een horizon mediabox kan dit wel
PSN: Europhea
https://www.upc.nl/televi...ieve-digitale-tv-starter/jongetje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:53:
Nu het toch even over due Horizonbox gaat. Waarom kun je deze, volgens de UPC site, alleen bij een 120 of 200Mbit abonnement krijgen en niet bij een 50Mbit? Lijkt mij volledig los van elkaar te staan...
Is een extra optie.
Oh wacht..
https://www.upc.nl/pakket.../alles-in-1-basis-pakket/
Nee hier kan het niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 06-03-2015 15:58 ]
Opname gaat toch op de interne hardeschijf? Toch niet via je up of download?Razenko schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:58:
[...]
vanwege opname
bij basispakket kan je niet opnemen en een horizon mediabox kan dit wel
Klopt, maar UPC heeft bedacht dat je met het Ai1 basispakket niet kan opnemen.jongetje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:37:
[...]
Opname gaat toch op de interne hardeschijf? Toch niet via je up of download?
Als ze dan de mogelijkheid zouden bieden om een horizon bij het basispakket te bestellen dan zou dat er weer direct tegenin gaan.
Ai1 power kost €56 per maand met 120mbps. Als je dat niet wil dan neem je 50mbps internet(€37,50)+telefonie(€11,50)+Starter(€5,50)+horizon(€7,50). Dan betaal je maar €62 per maand en hoef je dus niet voor die 120mbps te dokken. Zonder telefonie is het ook goedkoper dan power.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan zitten er minimaal 4 DVB-C tuners in een horizon, dus da's geen reden dat hij niet niet in Ai1 basis zou kunnen.Gonadan schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:36:
Horizon houdt wel gelijk in dat je vier opnames tegelijk kunt doen, ik weet niet wat dat voor eisen stelt maar misschien heeft dat ermee te maken.
Als de horizon in de UPC cloud op zou nemen (zoals bij KPN IPTV) maakt het ook niet uit, want met 50mbps kan je ook 3-4 programma's in HD gelijktijdig streamen.
het is een alles in 1 BASIS pakket, de basisdiensten
internet a 50 Mbps, basis telefonie (bellen voor standaard tarief) en basis tv kijken, dus geen extra dingen zoals opnemen/myprime maar echt een basis pakket
PSN: Europhea