Met een smart TV en aangesloten harde schijf kan je prima opnemen. Niks basis .
Er zitten 6 tuners is, dit hebben ze gedaan zodat er 2 clients extra op kunnen worden aangesloten.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:01:
[...]
Dan zitten er minimaal 4 DVB-C tuners in een horizon, dus da's geen reden dat hij niet niet in Ai1 basis zou kunnen.
Als de horizon in de UPC cloud op zou nemen (zoals bij KPN IPTV) maakt het ook niet uit, want met 50mbps kan je ook 3-4 programma's in HD gelijktijdig streamen.
Het is ook een modem/router. Als hij 6 tuners heeft en je neemt 4 programma's op dan zal je -in theorie- met maximaal 100mbps kunnen downloaden (in in de praktijk allicht minder).colorsone schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:40:
[...]
Er zitten 6 tuners is, dit hebben ze gedaan zodat er 2 clients extra op kunnen worden aangesloten.
Hoe ze het precies met die slaveboxen hebben gedaan weet ik niet. Ik weet dat je ze met coax aan kan sluiten, maar ik durf niet te zeggen of dat je dan een tuner kost op de horizon per aangesloten slavebox. Ik zou verwachten van niet, maar je weet het niet.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
De slavebox gebruikt inderdaad een tuner van de Horizon.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:07:
maar ik durf niet te zeggen of dat je dan een tuner kost op de horizon per aangesloten slavebox. Ik zou verwachten van niet, maar je weet het niet.
Dus 2 slaveboxen aansluiten betekend 2 tuners minder voor de Horizon zelf.
De eventuele aansluiting d.m.v. Coax (i.p.v. ethernet of wifi) is namelijk multimedia-over-coax.
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 06-03-2015 20:14 ]
Daar zat ik ook aan te denken, de FTC zenders sowieso, maar heeft UPC via de CI+ mogelijkheden om een andere DRM te laten gelden voor kijken en voor opnemen ?Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:31:
Met een smart TV en aangesloten harde schijf kan je prima opnemen. Niks basis .
Hij ondersteunt, naast de zes tuners voor TV, ook 8x4 DOCSIS 3.0. In totaal 14 tuners en 4 modulators.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:07:
Het is ook een modem/router. Als hij 6 tuners heeft en je neemt 4 programma's op dan zal je -in theorie- met maximaal 100mbps kunnen downloaden (in in de praktijk allicht minder).
Volgens mij wel, maar dit is een ding bij uitstek om uit te zoeken voor aanschaf nieuw toestel. Kan die het, en ga je duur heeft die dan 2 tuners, zodat je tegelijk kan kijken en opnemen, en hele dure hebben 2 CI+ slots.. wil je dat, en kan die dan nog steeds met 1 CI+ kaart toch opnemen. Die dingen dus.Henk007 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:36:
[...]
Daar zat ik ook aan te denken, de FTC zenders sowieso, maar heeft UPC via de CI+ mogelijkheden om een andere DRM te laten gelden voor kijken en voor opnemen ?
Nee wacht even. Als je een slavebox hebt, dan kan je natuurlijk TV kijken op die slavebox. Maar de slavebox heeft geen eigen tuner, dus dat kost een tuner van de horizon. Ook ondemand kan eventueel een tuner kosten (bij Ziggo is ondemand eigenlijk DVB-C met uitzendingen op bestelling).Piet91 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:12:
[...]
De slavebox gebruikt inderdaad een tuner van de Horizon.
Dus 2 slaveboxen aansluiten betekend 2 tuners minder voor de Horizon zelf.
De eventuele aansluiting d.m.v. Coax (i.p.v. ethernet of wifi) is namelijk multimedia-over-coax.
Ik verwacht niet dat er een tuner nodig is om een signaal naar een slavebox te sturen. (dat zou uit technisch oogpunt op z'n minst opmerkelijk zijn) Ofwel als je een slavebox, zelfs via coax, gebruikt om een opname van een horizon te kijken, dan verwacht ik dat dat geen tuner kost.
Maar de praktijk zal het moeten uitwijzen.
Zijn tuners zo goedkoop tegenwoordig?hcQd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:29:
[...]
Hij ondersteunt, naast de zes tuners voor TV, ook 8x4 DOCSIS 3.0. In totaal 14 tuners en 4 modulators.
Want het lijkt op overkill. Vooral omdat met alle geweld al die apparatuur in één kastje gepropt moest worden: what's the point als je hem dan vol met "dubbele" hardware gaat stoppen? Als je 2 programma's opneemt en een andere kijkt (allemaal op verschillende transportstreams) dan zou je nog steeds tot 150mbps internet hebben.
Met 8 tuners zou je al helemaal zelden tegen enige beperking aanlopen. Maargoed, misschien kosten die dingen tegenwoordig niks meer.
Moet je wel eerst kijken of de UPC module dat wel toestaat. En hopen dat ze opnemen of reclame doorspoelen nooit zullen blokkeren, anders zit je daar met je dure TV.Sjah schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:37:
[...]
Volgens mij wel, maar dit is een ding bij uitstek om uit te zoeken voor aanschaf nieuw toestel. Kan die het, en ga je duur heeft die dan 2 tuners, zodat je tegelijk kan kijken en opnemen, en hele dure hebben 2 CI+ slots.. wil je dat, en kan die dan nog steeds met 1 CI+ kaart toch opnemen. Die dingen dus.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de extra mediabox gebruik maakt van een van de 6 tuners van de Horizon. En dat het signaal dan wordt doorgestuurd via wifi/upt/multimedia-over-coax naar de extra mediabox.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:32:
[...]
Nee wacht even. Als je een slavebox hebt, dan kan je natuurlijk TV kijken op die slavebox. Maar de slavebox heeft geen eigen tuner, dus dat kost een tuner van de horizon. Ook ondemand kan eventueel een tuner kosten (bij Ziggo is ondemand eigenlijk DVB-C met uitzendingen op bestelling).
Ik verwacht niet dat er een tuner nodig is om een signaal naar een slavebox te sturen. (dat zou uit technisch oogpunt op z'n minst opmerkelijk zijn) Ofwel als je een slavebox, zelfs via coax, gebruikt om een opname van een horizon te kijken, dan verwacht ik dat dat geen tuner kost.
Maar de praktijk zal het moeten uitwijzen.
Maar ik kan dat bericht nu niet meer vinden...
Plus dat je op terugkijken op dezelfde TV na je niets kunt met die opnames.Moet je wel eerst kijken of de UPC module dat wel toestaat. En hopen dat ze opnemen of reclame doorspoelen nooit zullen blokkeren, anders zit je daar met je dure TV.
Als we eenmaal op het huurmodel overgaan zal ik dat ontzettend missen; vaak genoeg neem ik nu nog iets af en haal het via FTP van de Humax en zet ik het - in eigen formaat - op m'n NAS.
Dat is ook wat ik zeg, maar als je een opname kijkt dan heb je daar geen tuner voor nodig. Ik denk dat multimedia-over-coax geen tuner op de horizon zal kosten.Piet91 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:42:
[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de extra mediabox gebruik maakt van een van de 6 tuners van de Horizon. En dat het signaal dan wordt doorgestuurd via wifi/upt/multimedia-over-coax naar de extra mediabox.
Maar ik kan dat bericht nu niet meer vinden...
Als je TV kijkt of vanaf de slavebox iets opneemt gaat het logischerwijs wel een tuner kosten.
Multimedia-over-Coax is wat anders dan het standaard signaal wat over coax gaat hè.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:50:
[...]
Dat is ook wat ik zeg, maar als je een opname kijkt dan heb je daar geen tuner voor nodig. Ik denk dat multimedia-over-coax geen tuner op de horizon zal kosten.
Als je TV kijkt of vanaf de slavebox iets opneemt gaat het logischerwijs wel een tuner kosten.
In dit geval wordt het gedecodeerde stream (wat uit de tuner komt) over de coax/wifi/utp naar de mediabox gestuurd. Dus er gaat geen standaard signaal over de coax die naar de mediabox gaat.
Als je dus niet live-tv kijkt op de mediabox heb je dan inderdaad geen tuner van de horizon nodig.
Ja we bedoelen precies hetzelfde, maar ik zeg het niet helemaal duidelijk. 
De slavebox an sich kost je geen horizontuner, maar je kan via de slavebox wel een horizontuner aanspreken.
Maar het kan heel goed dat de slavebox verder niets zal doen met dat standaard signaal. Maar het staat dan wel op die kabel.
De slavebox an sich kost je geen horizontuner, maar je kan via de slavebox wel een horizontuner aanspreken.
Ik verwacht eigenlijk dat MoCA gewoon een signaal bovenop het standaard signaal zal zijn. Ofwel dat je vanaf de coax van een slavebox nog gewoon kan doorlussen naar bijvoorbeeld een analoge TV.Dus er gaat geen standaard signaal over de coax die naar de mediabox gaat.
Maar het kan heel goed dat de slavebox verder niets zal doen met dat standaard signaal. Maar het staat dan wel op die kabel.
Heb genoeg berichten op chelloo gelezen dat dat lukt.[b]W3ird_N3rd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:32:
Moet je wel eerst kijken of de UPC module dat wel toestaat. En hopen dat ze opnemen of reclame doorspoelen nooit zullen blokkeren, anders zit je daar met je dure TV.
Maar wat jij zegt, dat ze bepaalde dingen kunnen uit en aanzetten, hmm weer iets geleerd....dus dat waren de nieuwe mogelijkheden die CI+ meebracht tov CI?
YouTube: Die Wahrheit über HD+ und CI+ (Alles nur Abzocke)Sjah schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:14:
Maar wat jij zegt, dat ze bepaalde dingen kunnen uit en aanzetten, hmm weer iets geleerd....dus dat waren de nieuwe mogelijkheden die CI+ meebracht tov CI?
Jep. Voor de consument heeft het 0,0 voordeel boven CI.
Waarom zou je klanten ook de keus geven om niet met een te duur inferieur apparaat tv te laten kijkenW3ird_N3rd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:31:
[...]
Nee, dat gaat niet. Je kan één CI+ of mediabox krijgen, één horizon en twee "horizon extra" slaveboxen.
De horizon schijnt al niet goed te werken en ik voorspel dus dat die slaveboxen nog veel meer ellende gaan geven.
Je kan volgens mij wel twee CI+ modules nemen. Dan alleen geen horizon of slaveboxen meer.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Waarom zou dat in godesnaam afhankelijk moeten zijn van je internet snelheid.Razenko schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:58:
[...]
vanwege opname
bij basispakket kan je niet opnemen en een horizon mediabox kan dit wel
Is het niet, je kan alle onderdelen ook los bestellen met 50mbps. Ben je alleen wel duurder uit.icecreamfarmer schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:22:
[...]
Waarom zou dat in godesnaam afhankelijk moeten zijn van je internet snelheid.
Het is gewoon onderdeel van een pakket. Net zoals je geen RTL4 kan kijken zonder ook toegang te hebben tot SBS6*.
*Tenzij je in Luxemburg woont.
Zoals uitgelegd door W3ird_N3rd, je kan ook zelf combineren, dit is een pakket dat UPC heeft samen gesteld, als je basis internet hebt krijg je ook gewoon basis tv kijken.icecreamfarmer schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:22:
[...]
Waarom zou dat in godesnaam afhankelijk moeten zijn van je internet snelheid.
buiten dat om, als UPC alle mogelijke combinaties op de website zet hebben ze een stuk of 20 verschillende pakketten, dat is niet te doen natuurlijk.
PSN: Europhea
Ten 1e heb je natuurlijk het +2 voordeel dat de kabel het ondersteunt. Verder valt erover te zeggen dat CI+ nu nog een domme kaart is, enkel waarmee ze kunnen kijken of jij wel meneer X bent met recht op zender Y. Met de komst van interactieve CI+ modules wordt dat idd anders.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:17:
[...]
YouTube: Die Wahrheit über HD+ und CI+ (Alles nur Abzocke)
Jep. Voor de consument heeft het 0,0 voordeel boven CI.
Weer een nieuwe Tv aanschaffen als deze komt?
Had nog nooit van HD+ gehoord.
Bij mijn ouders hebben ze Ziggo en nu kan de tv dus opeens zenders zonder CI+ module alle zenders op de TV ontvangen. Dit komt dus vanwege de fusie. Maar in de openingspost staat het volgende
En ik zelf heb UPC (andere woonplaats) en heb daar al maanden een Humax decoder aangesloten aan mijn UPC kabel om daarmee zenders digitaal te ontvangen. Ik heb echter geen digitaal pakket, puur het goedkoopste basis pakket. Hierdoor heb ik dan ook niet alle zenders die je normaal met een digitaal pakket wel hebt. Gaat er voor mij ook iets veranderen? Of zijn er instellingen die ik moet/kan veranderen?
Maar de TV kan wel alle (of veel) zenders in HD ontvangen (1080i) (RTL, Veronica, National Geographic, etc.). Klopt de startpost niet of gaat deze quote echt om een kaal basis pakket zonder digitaal abonnement?UPC DKTV basispakket is zonder smartcard te bekijken, alleen NPO 1/2/3 in HD, commerciëlen in SD. Zenders als Fox, 24Kitchen of Nostalgienet vallen hier niet onder. bron
• Meer HD-zenders bron
En ik zelf heb UPC (andere woonplaats) en heb daar al maanden een Humax decoder aangesloten aan mijn UPC kabel om daarmee zenders digitaal te ontvangen. Ik heb echter geen digitaal pakket, puur het goedkoopste basis pakket. Hierdoor heb ik dan ook niet alle zenders die je normaal met een digitaal pakket wel hebt. Gaat er voor mij ook iets veranderen? Of zijn er instellingen die ik moet/kan veranderen?
De startpost klopt. RTL/Veronica in HD en Fox, 24Kitchen, Nostalgienet etc gaan binnenkort weer terug achter de decoder.Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:26:
[...]
Maar de TV kan wel alle (of veel) zenders in HD ontvangen (1080i) (RTL, Veronica, National Geographic, etc.). Klopt de startpost niet of gaat deze quote echt om een kaal basis pakket zonder digitaal abonnement?
Zover mij bekend gaat daar (afgezien van een paar zenders die erbij komen en die verdwijnen) niets in veranderen. De HD-zenders komen (zijn?) voortaan wel vooraan in de lijst heb ik begrepen, maar hoe de zenderlijst van een Humax zich sowieso zal gedragen in UPC-gebied weet ik niet. Je hoeft er zelf waarschijnlijk niets aan te doen.En ik zelf heb UPC (andere woonplaats) en heb daar al maanden een Humax decoder aangesloten aan mijn UPC kabel om daarmee zenders digitaal te ontvangen. Ik heb echter geen digitaal pakket, puur het goedkoopste basis pakket. Hierdoor heb ik dan ook niet alle zenders die je normaal met een digitaal pakket wel hebt. Gaat er voor mij ook iets veranderen? Of zijn er instellingen die ik moet/kan veranderen?
[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 07-03-2015 17:04 ]
De nieuwe horizonbox van UPC ondersteunt nu 24x8 DVB-C tuners i.p.v. 16x4 en heeft meer RAM geheugenhcQd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:29:
[...]
Hij ondersteunt, naast de zes tuners voor TV, ook 8x4 DOCSIS 3.0. In totaal 14 tuners en 4 modulators.
[ Voor 4% gewijzigd door hpower op 07-03-2015 17:53 ]
Crosspots vanuit het Ziggo-ervaringen topic omdat daar niemand reageert en er hier UPC-klanten meelzen die mogelijk al meer met dit bijltje hebben gehakt 
Oké vreemd dingetje sinds de overgang naar het UPC tv-platform:
Als ik tv kijk dan houdt het geluid er soms mee op. Heel kort, echt maar iets van 2s, maar frequent genoeg om irritant te zijn. Bij mij intern is er niks veranderd.
Nu weet ik dat mijn ouders (die bij UPC zitten) dit probleem ook ervaren, maar daar zegt UPC dat het aan hun AOP ligt en dat ze daar niks aan kunnen doen (meerdere malen een monteur geweest die het allemaal ook niet weet op te lossen).
De enige overeenkomst die ik kan bedenken tussen mijn situatie en die van mijn ouders is dat we allebei via het UPC tv-platform kijken en allebei via een Philips-tv, met daartussen een decoder (in mijn geval een Humax 5200C, mijn ouders hebben een UPC Horizon).
Meer mensen die dit probleem hebben en/of een mogelijke oplossing kennen?
Voor de duidelijkheid: Ik gebruik uitsluitend kabelkeur-kabels en -aansluitingen. AOP is door een erkende elektricien aangesloten (want nieuwbouw).
Oké vreemd dingetje sinds de overgang naar het UPC tv-platform:
Als ik tv kijk dan houdt het geluid er soms mee op. Heel kort, echt maar iets van 2s, maar frequent genoeg om irritant te zijn. Bij mij intern is er niks veranderd.
Nu weet ik dat mijn ouders (die bij UPC zitten) dit probleem ook ervaren, maar daar zegt UPC dat het aan hun AOP ligt en dat ze daar niks aan kunnen doen (meerdere malen een monteur geweest die het allemaal ook niet weet op te lossen).
De enige overeenkomst die ik kan bedenken tussen mijn situatie en die van mijn ouders is dat we allebei via het UPC tv-platform kijken en allebei via een Philips-tv, met daartussen een decoder (in mijn geval een Humax 5200C, mijn ouders hebben een UPC Horizon).
Meer mensen die dit probleem hebben en/of een mogelijke oplossing kennen?
Voor de duidelijkheid: Ik gebruik uitsluitend kabelkeur-kabels en -aansluitingen. AOP is door een erkende elektricien aangesloten (want nieuwbouw).
Nee, merp!
Ik zou toch naar je AOP kijken. Dat een erkend installateur hem heeft aangesloten biedt natuurlijk nooit 100Procent garantie. Sluit je tv er eens direct op aan en controleer of die goed is aangesloten. Kan natuurlijk nooit kwaad.
Ik zie mooie verhalen over de Horizon voorbij komen.
Over de tuners: Er zitten 6 DVB-C tuners in.
2 voor televisie kijken
4 voor opnames en delen voor extra horizon boxxen welke via wifi of utp verbonden zijn.
Er zitten 8 tuners in voor euro docsis 3.0 en 4 modulators voor de upstream.
Deze tuners werken onafhankelijk van het tv gedeelte. Werkt het TV gedeelte niet meer werkt internet wel, werkt het internet deel niet dan kun je prima tv kijken, slechts de interactieve delen werken niet ivm ontbreken retour.
Opnames en gebruik van tuners gaan NOOIT van je internet snelheid af.
De Horizon extra boxxen hebben een eigen DVB-C ontvanger om tv te kunnen kijken via coax. Is deze coax niet aangesloten, zal er gebruik gemaakt worden van wifi of netwerk en een van de 4 opname tuners van de moeder box gebruikt worden.
Het Moca signaal wat over de coaxkabel gestuurd wordt voor opnames afspelen ligt boven het frequentie spectrum van het kabel signaal. Dit beïnvloed elkaar niet en werkt daar los van. Moca is een standaard voor ip verbindingen over de kabel dus niet heel bijzonder.
En voor mensen met problemen met het ontvangst signaal na de overname en met Horizon:
Check alle aansluitingen van connectoren, wcd enz. Het gebruik van slechte materialen of slecht geinstalleerd materialen kan heel veel problemen opleveren. Hangende beelden, wegvallende zenders, geluid wat deels wegvalt. Na 2 jaar installatie van Horizon boxxen en de meest vreemde storingen gezien te hebben heb ik vrijwel alle storingen terug kunnen vinden in de bekabeling. Slechts een enkele keer ging het om een signaal storing vanuit het netwerk of een defecte horizon.
Over de tuners: Er zitten 6 DVB-C tuners in.
2 voor televisie kijken
4 voor opnames en delen voor extra horizon boxxen welke via wifi of utp verbonden zijn.
Er zitten 8 tuners in voor euro docsis 3.0 en 4 modulators voor de upstream.
Deze tuners werken onafhankelijk van het tv gedeelte. Werkt het TV gedeelte niet meer werkt internet wel, werkt het internet deel niet dan kun je prima tv kijken, slechts de interactieve delen werken niet ivm ontbreken retour.
Opnames en gebruik van tuners gaan NOOIT van je internet snelheid af.
De Horizon extra boxxen hebben een eigen DVB-C ontvanger om tv te kunnen kijken via coax. Is deze coax niet aangesloten, zal er gebruik gemaakt worden van wifi of netwerk en een van de 4 opname tuners van de moeder box gebruikt worden.
Het Moca signaal wat over de coaxkabel gestuurd wordt voor opnames afspelen ligt boven het frequentie spectrum van het kabel signaal. Dit beïnvloed elkaar niet en werkt daar los van. Moca is een standaard voor ip verbindingen over de kabel dus niet heel bijzonder.
En voor mensen met problemen met het ontvangst signaal na de overname en met Horizon:
Check alle aansluitingen van connectoren, wcd enz. Het gebruik van slechte materialen of slecht geinstalleerd materialen kan heel veel problemen opleveren. Hangende beelden, wegvallende zenders, geluid wat deels wegvalt. Na 2 jaar installatie van Horizon boxxen en de meest vreemde storingen gezien te hebben heb ik vrijwel alle storingen terug kunnen vinden in de bekabeling. Slechts een enkele keer ging het om een signaal storing vanuit het netwerk of een defecte horizon.
leuk verhaal over storingen niet aanwezig voor overname en na overname Ziggo opeens wel aanwezig zijn.
Dit ligt dan maar aan de kabels?? Gaat er bij mij niet in.
Ligt aan hoe omgegaan wordt met de techniek en zuinigheid ten koste van de klant.
Daar zit het probleem. Veel te veel klanten dus een paar minder merkt Ziggo niet eens
Er zijn bij ons problemen met de EPG, blokken in beeld en slechte beeldkwaliteit op wisselende momenten
Toevallig heeft Ziggo alle bekabeling aangelegd ivm een storing een jaar geleden. De storing was door Ziggo veroorzaakt.
En dus ook opgelost met nieuw spul
Echter na overname roept men bij de helpdesk dat alle kabels vervangen dienen te worden ivm slechte kwaliteit
Na een hoop gedoe zegt men nu dat het mogelijk wel bij Ziggo zelf zit.
Er wordt nog naar gekeken door Ziggo....wanneer?
Verder is de EPG versoberd en op sommige zenders zoals Syfy niet meer in het Nederlands.
Tragisch dat dit over de ruggen van klanten moet gaan
Wel hebben we recent een glasvezel aansluiting gekregen. Nieuwe leiding, bekabeling en een aalsuitdoos in de kast geheel los van Ziggo
Ik ga ook op zoek naar een gelijkwaardig aanbod via de glasvezelaansluiting
Weg met Ziggo
Dit ligt dan maar aan de kabels?? Gaat er bij mij niet in.
Ligt aan hoe omgegaan wordt met de techniek en zuinigheid ten koste van de klant.
Daar zit het probleem. Veel te veel klanten dus een paar minder merkt Ziggo niet eens
Er zijn bij ons problemen met de EPG, blokken in beeld en slechte beeldkwaliteit op wisselende momenten
Toevallig heeft Ziggo alle bekabeling aangelegd ivm een storing een jaar geleden. De storing was door Ziggo veroorzaakt.
En dus ook opgelost met nieuw spul
Echter na overname roept men bij de helpdesk dat alle kabels vervangen dienen te worden ivm slechte kwaliteit
Na een hoop gedoe zegt men nu dat het mogelijk wel bij Ziggo zelf zit.
Er wordt nog naar gekeken door Ziggo....wanneer?
Verder is de EPG versoberd en op sommige zenders zoals Syfy niet meer in het Nederlands.
Tragisch dat dit over de ruggen van klanten moet gaan
Wel hebben we recent een glasvezel aansluiting gekregen. Nieuwe leiding, bekabeling en een aalsuitdoos in de kast geheel los van Ziggo
Ik ga ook op zoek naar een gelijkwaardig aanbod via de glasvezelaansluiting
Weg met Ziggo
Groet, John woonplaats Emmen
De EPG is een software matige handeling van de zijde van Ziggo. Dit heeft weinig met signaal van doen. Dat deze is versoberd etc. Tja daar kun je weinig aan doen als klant.
Maar storingen in beeld en geluid ligt wel degelijk in de bekabeling. Dat Ziggo alles vervangen/aangelegd heeft zegt niet alles. Ik heb zelf ook als storingsmonteur gewerkt bij een grote provider, maar ben een hoop ellende tegengekomen aangelegd door collega's. 1 connector verkeerd aansluiten en er kunnen al problemen ontstaan in je hele installatie.
Ziggo gebruikt de techniek volgens de specs. van die techniek. Als de klant zich ook aan die specs. houdt is er geen kans op storing door toe doen van de klant. Vaak weet de klant die specs. niet of werkte het vroeger wel. Tja vroeger waren er andere specs. dan nu. Ligt het niet bij de klant klagen er al snel heel veel meer mensen dan alleen die ene klant. Het zijn slechts enkele klanten met klachten, achter een regionaal Headend, en dan kun je niet spreken van een probleem bij Ziggo. Vooral als er 1 klant in een segment klaagt ligt het zeker niet bij Ziggo maar de klant zelf.
En dat het verhaal er niet in gaat bij je. Tja ik kan je niet overtuigen zonder het te laten zien denk ik. Ik kan met de juiste meet apparatuur dingen laten zien die je nooit zult zien met het blote oog. Als je denkt met een andere aanbieder beter weg te komen zou ik daarvoor kiezen. Andere providers hebben immers nooit problemen met hun diensten.
Maar storingen in beeld en geluid ligt wel degelijk in de bekabeling. Dat Ziggo alles vervangen/aangelegd heeft zegt niet alles. Ik heb zelf ook als storingsmonteur gewerkt bij een grote provider, maar ben een hoop ellende tegengekomen aangelegd door collega's. 1 connector verkeerd aansluiten en er kunnen al problemen ontstaan in je hele installatie.
Ziggo gebruikt de techniek volgens de specs. van die techniek. Als de klant zich ook aan die specs. houdt is er geen kans op storing door toe doen van de klant. Vaak weet de klant die specs. niet of werkte het vroeger wel. Tja vroeger waren er andere specs. dan nu. Ligt het niet bij de klant klagen er al snel heel veel meer mensen dan alleen die ene klant. Het zijn slechts enkele klanten met klachten, achter een regionaal Headend, en dan kun je niet spreken van een probleem bij Ziggo. Vooral als er 1 klant in een segment klaagt ligt het zeker niet bij Ziggo maar de klant zelf.
En dat het verhaal er niet in gaat bij je. Tja ik kan je niet overtuigen zonder het te laten zien denk ik. Ik kan met de juiste meet apparatuur dingen laten zien die je nooit zult zien met het blote oog. Als je denkt met een andere aanbieder beter weg te komen zou ik daarvoor kiezen. Andere providers hebben immers nooit problemen met hun diensten.
Hier ook last van storingen in het beeld, een lampje aandoen geeft direct effect (blokjes) op beeld.
Nu geloof ik best dat instraling beperkt kan worden, maar hoe weet je wat je moet vervangen?
Ik heb coax kabel en stekkers van hirschmann, wat volgens mij aardige kwaliteit is? Versterker (ivm tv voor boven) ook van hirschmann.
Zijn er dan nog betere spullen tegen instraling?
Nu geloof ik best dat instraling beperkt kan worden, maar hoe weet je wat je moet vervangen?
Ik heb coax kabel en stekkers van hirschmann, wat volgens mij aardige kwaliteit is? Versterker (ivm tv voor boven) ook van hirschmann.
Zijn er dan nog betere spullen tegen instraling?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vaak hoef je spullen niet eens te vervangen maar zit het in montage fouten. Zorg dat je massa zoveel mogelijk contact maar in connectoren en WCD, en niet met de antenne uiteraard. Dan kom je een eind. Dit wordt heel veel verkeerd gedaan. En bij f-connectoren er goed om denken dat de binnen insolatie goed aansluit. Als hier ruimte open gelaten wordt krijg je overslag. Ook leuk
Klopt.MediaZoo schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:02:
Vaak hoef je spullen niet eens te vervangen maar zit het in montage fouten. Zorg dat je massa zoveel mogelijk contact maar in connectoren en WCD, en niet met de antenne uiteraard. Dan kom je een eind. Dit wordt heel veel verkeerd gedaan. En bij f-connectoren er goed om denken dat de binnen insolatie goed aansluit. Als hier ruimte open gelaten wordt krijg je overslag. Ook leuk
Je kan zelf ook je kabels testen met een multimeter.
1. Neem de uiteinden van één kabel.
2. Meet de weerstand tussen de kern en de aarde: die moet oneindig zijn.
3. Meet de weerstand tussen de kern aan de ene kant en de kern aan de andere kant: die moet laag zijn. Is dit oneindig of niet stabiel, dan zit de connector niet goed of is je kabel gebroken/geknakt.
4. Meet de weerstand tussen de aarde aan de ene kant en de aarde aan de andere kant. Hier gaat hetzelfde op.
Als dat makkelijker is (bijvoorbeeld omdat een kabel door het plafond/muur is getrokken), dan mag je een verlengkabel gebruiken. Test de verlengkabel dan wel eerst los, als je dan een defect meet in je installatie kan je de verlengkabel uitsluiten.
Deze test geeft overigens niet aan of je afscherming in orde is, alleen of connectoren goed contact maken en of je kabel niet geknakt is. In geval van goede kwaliteit connectoren en kabel is de afscherming dan vrijwel automatisch ook in orde, maar plastic pluggen van de bouwmarkt die met elkaar zijn verbonden met prikkeldraad doorstaan de multimeter-test natuurlijk net zo goed.
[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 08-03-2015 09:46 ]
Net nog ff gekeken, 1 stekker zat niet helemaal goed in de splitter, resultaat sterkte signaal van 43 naar 73%.
Ff getest met wen lampje die naast de tv /modem/ splitter staat, als je deze aan/uit doet krijg ik BER > 0.
Als het alleen het lampje is bij schakelen geen probleem
Zag wel dat de splitter (metaal) merkloos was, is hier nog winst te behalen?
Ff getest met wen lampje die naast de tv /modem/ splitter staat, als je deze aan/uit doet krijg ik BER > 0.
Als het alleen het lampje is bij schakelen geen probleem
Zag wel dat de splitter (metaal) merkloos was, is hier nog winst te behalen?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Als je geen problemen ondervind is het prima.
Wil je een goede vervanger zou willen zou ik je deze adviseren.
Ik zou F-Connector T-stukje adviseren voor nog minder verlies. Moet je wel F-connectoren op je kabels zetten.MediaZoo schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:15:
Als je geen problemen ondervind is het prima.
Vanmorgen heeft Ziggo bij ons het digitale signaal omgezet.
De vooraankondiging en de brief met instructies was zeer duidelijk. Ik moest voor de CI+-module voor 1 instelling in mijn tv zelf wat langer zoeken, maar verder zeer duidelijk. De instructies van de decoder zelf waren prima.
Helaas vind ik de kwaliteit van het beeld een stuk slechter geworden. Ik heb geen blokjes in beeld, maar het lijkt net of ik naar iets tussen SD en HD zit te kijken. Ik had wel begrepen dat de kwaliteit wat lager zou zijn, maar dit is wel heel erg veel!
Verder hebben wij het Alles-in-1 Plus pakket met de normale TV Standaard, maar weet niet welke zenders wij nu hebben. We hebben een zenderlijst gekregen, maar we kunnen bijvoorbeeld ook 301 t/m 212 (zonder 309) ontvangen terwijl die niet op de lijst staan. Maar ook de verrassingszenders werken bijvoorbeeld niet meer. Weet iemand precies hoe dat zit?
De vooraankondiging en de brief met instructies was zeer duidelijk. Ik moest voor de CI+-module voor 1 instelling in mijn tv zelf wat langer zoeken, maar verder zeer duidelijk. De instructies van de decoder zelf waren prima.
Helaas vind ik de kwaliteit van het beeld een stuk slechter geworden. Ik heb geen blokjes in beeld, maar het lijkt net of ik naar iets tussen SD en HD zit te kijken. Ik had wel begrepen dat de kwaliteit wat lager zou zijn, maar dit is wel heel erg veel!
Verder hebben wij het Alles-in-1 Plus pakket met de normale TV Standaard, maar weet niet welke zenders wij nu hebben. We hebben een zenderlijst gekregen, maar we kunnen bijvoorbeeld ook 301 t/m 212 (zonder 309) ontvangen terwijl die niet op de lijst staan. Maar ook de verrassingszenders werken bijvoorbeeld niet meer. Weet iemand precies hoe dat zit?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Iedereen roept dat een placebo effect is dat we de beeldkwaliteit als minder beschouwen, omdat de bitrates hetzelfde zijn. Toch opvallend dat er zoveel mensen (en zelfs leken zoals mijn moeder) dit opmerken en er over klagenOnbekend schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:50:

Mwah, dat AOP is al 3x bekeken door Ziggo monteurs die er niks aan konden vinden, en het werkte voorheen reeds 1,5 jaar probleemloos. Ik zit verder ook niet aan het AOP, dus daar is al 1,5 jaar niks aan veranderd. Letterlijk de enige verandering in mijn situatie is de overgang van het Ziggo tv-platform naar het UPC tv-platform.jongetje schreef op zondag 08 maart 2015 @ 07:44:
Ik zou toch naar je AOP kijken. Dat een erkend installateur hem heeft aangesloten biedt natuurlijk nooit 100Procent garantie. Sluit je tv er eens direct op aan en controleer of die goed is aangesloten. Kan natuurlijk nooit kwaad.
Nee, merp!
Verwijderd
Bij mij is ook alles doorgemeten en toch is de beeldkwaliteit lager-minder. Ziggo monteur kon ook niets vinden wat dat betreft en ook niet waarom ik een instabiele internetsnelheid had. Dat laatste is trouwens weer over en ik haal de beoogde snelheid, dus kan je stellen dat het probleem wel degelijk bij Ziggo lag.
De beeldkwaliteit is niet slecht te noemen, dat zeker niet, maar ik mag toch hopen dat het beter gaat worden. Hier helaas geen goed alternatief voor Ziggo internet.
De beeldkwaliteit is niet slecht te noemen, dat zeker niet, maar ik mag toch hopen dat het beter gaat worden. Hier helaas geen goed alternatief voor Ziggo internet.
Ik geloof er ook geen snars van dat het placebo zou zijn...Joster schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:09:
Iedereen roept dat een placebo effect is dat we de beeldkwaliteit als minder beschouwen, omdat de bitrates hetzelfde zijn. Toch opvallend dat er zoveel mensen (en zelfs leken zoals mijn moeder) dit opmerken en er over klagen
Mijn schoonouders hebben de ballen verstand ervan en als zelfs die verschil zien (boeit ze overigens niets)...
Kijk even naar mijn eerdere bericht in dit topic van vorige week waarin ik het nodig uitleg en linkjes geef omtrent bitrate/kwaliteit en dat er voor sommige zenders kwaliteit verschil kan zijn zoals bij de HD zenders van Discovery, BBC, Belgen en FoxSports (bron).Onbekend schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:50:
Daarnaast is het inderdaad tijdelijk zo dat je sommige zenders buiten je eigen pakket nu ook ongcodeerd kunt zien in SD/HD. Bron: Ziggo forum van Ziggo medewerker. Dit is echter de actuele zenderlijst voor Ziggo die gaat gelden.
[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 09-03-2015 14:07 ]
Verwijderd
Door een oogkwaal kan ik de hele thread niet goed volgen.
Er was een lijst met data voor de migratie naar chello. Ik kan hem niet meer vinden. Het gaat om het gebied 528x.
Wie kan er iets over zeggen?
Er was een lijst met data voor de migratie naar chello. Ik kan hem niet meer vinden. Het gaat om het gebied 528x.
Van de epg informatie is bar weinig over? Ik kan nog maar van ongeveer een uurtje zien?
De UPC Horizon App kan eindelijk omgaan met Android 5 en toont weer TV-beeld. Dik vijf maanden na de belofte dat het z.s.m. gefixt zou worden, hebben ze uiteindelijk maar code van Ziggo geleend ofzo?
En op het forum natuurlijk nul komma nul reacties of aankondiging dat het er aan zat te komen, lekker nuttig zo'n supportkanaal.
En op het forum natuurlijk nul komma nul reacties of aankondiging dat het er aan zat te komen, lekker nuttig zo'n supportkanaal.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier staat nog een lijstje wat dat betreft. Dat staat op plaats en niet op postcode. Overigens de postcode die je geeft kan ik ook weinig mee zonder een vierde cijfer of plaatsnaam te weten. Meer data en info vind je ook op de Ziggo site.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 00:28:
Door een oogkwaal kan ik de hele thread niet goed volgen.
Overigens lees ik net dit bericht op Tweakers dat de laatste gemeenten volgende maand omgaan naar de UPC streams.
Dat zou niet het geval moeten zijn. Eerder 3,5 dag t.o.v. voorheen 4 dagen zie ook dit bericht van Ziggo.StormingSoul schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 00:51:
Van de epg informatie is bar weinig over? Ik kan nog maar van ongeveer een uurtje zien?
Om welke zender(s) gaat het en op wat voor manier krijg jij je EPG binnen? CI+ tv ondersteund door Ziggo/UPC? Of een decoder en zo ja welke?
[ Voor 47% gewijzigd door funrider op 10-03-2015 13:35 ]
Overigens een aparte klacht.
Waarom haalt ziggo in godesnaam zinnige zenders weg om ze te vervangen door een 24/7 hd yoga kanaal waar nog nooit iemand van gehoord had. Kon die bandbreedte echt niet zinniger ingezet worden. Hetzelfde voor fasionTV
Waarom haalt ziggo in godesnaam zinnige zenders weg om ze te vervangen door een 24/7 hd yoga kanaal waar nog nooit iemand van gehoord had. Kon die bandbreedte echt niet zinniger ingezet worden. Hetzelfde voor fasionTV
Verwijderd
Programma's voor iedere doelgroepicecreamfarmer schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:41:
Overigens een aparte klacht.
Ze kunnen natuurlijk niet alleen wat jij leuk vindt uitzenden.
Dat snap ik maar er zijn hopen andere zenders waar naar mijn mening meer mensen naar kijken die wel een upgrade konden krijgen.schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:43:
[...]
Programma's voor iedere doelgroep
Ze kunnen natuurlijk niet alleen wat jij leuk vindt uitzenden.
[ Voor 2% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:52 ]
Verwijderd
Klopt inderdaad, of sommige HD zenders alleen via de app uitzenden oid (als de download- upload snelheid er dan tenminste op vooruit gaaticecreamfarmer schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:44:
[...]
Dat snap ik maar er zijn hopen andere zenders waar naar mijn mening meer mensen naar kijken die wel een upgrade konden krijgen.
Een kleine vraag. Sinds ik over ben gezet van Ziggo naar UPC merk ik het volgende:
- Een aantal HD kanalen is minder scherp
- Bij meer HD kanalen geluid niet synchroon meer
- Veel meer zenders met slecht ontvangst (blokken)
- EPG is niet meer goed bijgewerkt
Daarnaast op mijn 2e TV boven met losse decoder (beneden is plasma met CI+) zijn de problemen nog veel erger en ontvang ik bepaalde zenders niet met de melding "Geen signaal". Toen het nog Ziggo was had ik daar ook perfect beeld.
Beneden, 8 meter C12 kabel
Boven, 24 meter C12 kabel
En het probleem ligt niet aan de kabel en connectoren want toen het Ziggo was waren er geen problemen.
Daarnaast op mijn 2e TV boven met losse decoder (beneden is plasma met CI+) zijn de problemen nog veel erger en ontvang ik bepaalde zenders niet met de melding "Geen signaal". Toen het nog Ziggo was had ik daar ook perfect beeld.
En het probleem ligt niet aan de kabel en connectoren want toen het Ziggo was waren er geen problemen.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Topic doorgelezen?Wim-Bart schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:11:
Een aantal van de genoemde zaken (HD bitrate, EPG beperking) zijn al diverse malen hier aan bod gekomen. Lees even hier, hier.Wim-Bart schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:11:
Een kleine vraag. Sinds ik over ben gezet van Ziggo naar UPC merk ik het volgende:
Voor sommige zenders kan er inderdaad verschil zijn in kwaliteit zoals bij de HD zenders van Discovery, BBC, Belgen en FoxSports. (Bron).
Omtrent je geluid en 'blokken' in beeld kan ik zeggen dat alleen hoogwaardige kabels en connectoren gebruiken niet genoeg is. Wanneer is je wandcontactdoos (WCD) /aansluitpunt (AOP) voor het laatst vervangen? UPC gebruikt ook voormalige frequenties voor analoge radio welke nu voor digitale tv/radio worden ingezet. Mogelijk is je verouderde wandcontactdoos het probleem in deze.
Overigens een interessant topic omtrent o.a. hoogwaardige wandcontactdoos (WCD) vind je hier.
[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 10-03-2015 16:55 ]
Ik ben een oud-ziggo klant en sinds de omzetting kan ik eigenlijk weinig verschil in beeld merken, maar ik verbeeld me wel dat het geluid slechter is geworden. Gisteren merkte ik het vooral tijdens het rtl4-nieuws van 19.30 uur. Het geluid is niet onderbroken, maar soms lijkt er een soort lichte brom of pulsjes mee te komen. Bij andere items, vooral reportages vanuit het veld, heb ik alleen geluid op links en rechts niks. Dus dan denk ik dat ze dat in de rtl controlekamer wel even corrigeren, maar nee. Ben ik dan de enige die dat heeft?funrider schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:52:
Omtrent je geluid en 'blokken' in beeld kan ik zeggen dat alleen hoogwaardige kabels en connectoren gebruiken niet genoeg is. Wanneer is je wandcontactdoos (WCD) /aansluitpunt (AOP) voor het laatst vervangen? UPC gebruikt ook voormalige frequenties voor analoge radio welke nu voor digitale tv/radio worden ingezet. Mogelijk is je verouderde wandcontactdoos het probleem in deze.
Zeer waarschijnlijk is mijn aop idd verouderd, het is een 12 jaar oude Essent CTU-01, die volgens mij direct op de groene kabel zit. Dat was nog in de @home tijd. In de jaren daarna heeft ziggo me nooit andere spullen toegestuurd en/of me laten weten dat er iets vervangen moest worden.
Behalve bekabeling, die volledige afscherming moet bieden, is ook het AOP een mogelijke bron van storing. De oudere types bieden onvoldoende afscherming tegen met name 4G-signalen in de 800 MHz frequentierange. Zelfs de relatief moderne TRAS1000/B biedt in het hoge frequentie gebied onvoldoende afscherming, als de 4G signalen te sterk zijn.
Uit eigen ervaring:
Vervanging van de 3 jaar geleden door Ziggo geïnstalleerde combi TRAS1000/B / UMU-01 door het nieuwe setje Technetix DIO-01 / UMU1006/T loste hier alle storingsproblemen op.
Uit eigen ervaring:
Vervanging van de 3 jaar geleden door Ziggo geïnstalleerde combi TRAS1000/B / UMU-01 door het nieuwe setje Technetix DIO-01 / UMU1006/T loste hier alle storingsproblemen op.
Even bellen, ze sturen je zo een gratis vervanger toe, ik had hem de eerstvolgende werkdag al in huis.grun93 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:39:
[...]
[knip]
Zeer waarschijnlijk is mijn aop idd verouderd, het is een 12 jaar oude Essent CTU-01, die volgens mij direct op de groene kabel zit. Dat was nog in de @home tijd. In de jaren daarna heeft ziggo me nooit andere spullen toegestuurd en/of me laten weten dat er iets vervangen moest worden.
Testing, one, two ...
Mijn WCD is 3 jaar geleden vervangen door Ziggo.funrider schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:52:
[...]
Een aantal van de genoemde zaken (HD bitrate, EPG beperking) zijn al diverse malen hier aan bod gekomen. Lees even hier, hier.
Voor sommige zenders kan er inderdaad verschil zijn in kwaliteit zoals bij de HD zenders van Discovery, BBC, Belgen en FoxSports. (Bron).
Overigens een interessant topic omtrent o.a. hoogwaardige wandcontactdoos (WCD) vind je hier.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Lees eens 2 posts boven je wat daarover gezegd wordt.Wim-Bart schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 01:24:
[...]
Mijn WCD is 3 jaar geleden vervangen door Ziggo.
De techniek staat niet stil.
Ik meld het wel bij Ziggo aan, laten zij het maar oplossen. Het heeft gewerkt en nu werkt het niet meer na de migratie. Ga geen kosten maken met kabels vervangen andere splitters en zaken omdat zij het kapot hebben gemaakt.Wild Chocolate schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 02:41:
[...]
Lees eens 2 posts boven je wat daarover gezegd wordt.
De techniek staat niet stil.
Zo kom je er welWim-Bart schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:27:
[...]
Ik meld het wel bij Ziggo aan, laten zij het maar oplossen. Het heeft gewerkt en nu werkt het niet meer na de migratie. Ga geen kosten maken met kabels vervangen andere splitters en zaken omdat zij het kapot hebben gemaakt.
Ik merk nu dat, na het opnieuw zoeken van de zender, de 2 Belgische zenders geen beeld meer geven.
.
De HD versies er van doen het echter wel. 1 dezer dagen maar eens onderzoeken en wellicht Ziggo bellen.
De HD versies er van doen het echter wel. 1 dezer dagen maar eens onderzoeken en wellicht Ziggo bellen.
Prima.
Wij zijn consumenten, bedrijven denken dat ze slaafs zijn ofzo en maar volgen, als gebruikers moeten we harder worden. In het klein (als thuis consument) en zakelijk (als groot consument). Wij Nederlanders laten ons veels te makkelijk in een hoek wegzetten.
[ Voor 24% gewijzigd door Wim-Bart op 11-03-2015 12:02 ]
Wat wil je dan doen? Ik ga ook geen kosten maken om het probleem van wegvallend geluid op te lossen. Dat is een probleem dat ligt bij UPC/Ziggo, niet bij mij. Het gelul over kabels is leuk en aardig, maar als alles normaal werkt en na overgang van het ene naar het andere tv-platform niet meer dan ligt de fout niet bij de klant. Dat lijkt me toch wel duidelijk genoeg.
Nee, merp!
Het werkte voorheen ook al niet normaal alleen op zenders welke je niet keek.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Nee, het werkte voorheen probleemloos op zenders waarop ik nu problemen ervaar.Jim423 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:12:
Het werkte voorheen ook al niet normaal alleen op zenders die je niet keek.
Nee, merp!
Verwijderd
Omdat Ziggo voorheen de frequenties waarop 4G en andere instralingsbronnen voorkomen niet (actief) gebruikte. Door de overgang naar het UPC platform zijn deze frequenties in gebruik genomen.Wim-Bart schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:00:
[...]
Wij zijn consumenten, bedrijven denken dat ze slaafs zijn ofzo en maar volgen, als gebruikers moeten we harder worden. In het klein (als thuis consument) en zakelijk (als groot consument). Wij Nederlanders laten ons veels te makkelijk in een hoek wegzetten.
Ziggo is alleen verantwoordelijk voor de bekabeling tot aan het AOP. Daarna ben je er zelf verantwoordelijk voor (zie av). Nu zijn ze nog zo aardig om gratis COAX kabels tot 5 meter op te sturen dus daar moet je eigenlijk best blij mee zijn
De blokken in beeld etc etc komen allemaal doordat de bekabeling niet goed is.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 13:39 . Reden: Verkeerde quote. ]
Het problem zit voornamelijk op de zenders welke ik kijk, eigenlijk zo een beetje al mijn Favo zenders zoals History HD, Discovery HD, RTLCrime, Investigation Discovery, zo een beetje op iedere Regio zender. Op alle zenders welke ik niet zo veel kijk (NL1-3, RTL4-999) en dergelijke heb ik geen problemen, maar juist op de interessante zenders. Dat maakt het zo frustrerend. Wat kan mij het schelen dat HBO, Porno en andere diensten niet goed werken, als de mijne maar goed werken en die werkten zonder problemen. Op analoog heb ik stralend mooi beeld maar tja, daar heb ik niks aan.Jim423 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:12:
Het werkte voorheen ook al niet normaal alleen op zenders welke je niet keek.
UPC/Ziggo moet de boel niet op ons afschuiven. Het is simpel: 1 het werkte, Ziggo doet iets, het werkt niet meer. En als ik kijk hoe veel geld het gekost heeft om 2 jaar geleden dure kabels neer te leggen omdat Ziggo dat aanbeveelde en nu moet ik weer de boel vervangen (kabels trekken door de muur) en kosten maken, dan is dat UPC/Ziggo haar probleem.
Ziggo was een fantastisch bedrijf ook qua support. Maar UPC is een draak van een bedrijf en nu is het waarheid geworden. Ziggo is van een geode provider een klote provider geworden alleen is het gewoon waardeloos dat je gedwongen wordt bij hun te zitten omdat er geen vervangende infrastructuur is voor Internet in mijn omgeving.
Misschien moet je even lezen wat mijn probleem is. Dat heeft niks te maken met slechte bekabeling, connectors of een slecht aangesloten AOP. Ik heb hier in huis alléén kabelkeur-kabels (met zo dik mogelijke afscherming), degelijke connectors en goede retour-geschikte units.schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:27:
[...]
Omdat Ziggo voorheen de frequenties waarop 4G en andere instralingsbronnen voorkomen niet (actief) gebruikte. Door de overgang naar het UPC platform zijn deze frequenties in gebruik genomen.
Ziggo is alleen verantwoordelijk voor de bekabeling tot aan het AOP. Daarna ben je er zelf verantwoordelijk voor (zie av). Nu zijn ze nog zo aardig om gratis COAX kabels tot 5 meter op te sturen dus daar moet je eigenlijk best blij mee zijn
De blokken in beeld etc etc komen allemaal doordat de bekabeling niet goed is.
Het beeld loopt ook gewoon normaal. Op geen enkele zender ervaar ik daar problemen mee, behalve dan dat de beeldkwaliteit duidelijk niet is wat het op het Ziggo tv-platform was maar daar kan ik mee leven. Het vervelende is alleen dat het geluid af en toe wegvalt en dat is het ergst op NPO1/2/3, BBC1/2 en RTL7.
4G interferentie lijkt me overigens heel sterk aangezien niemand in dit huis zelfs maar GSM-ontvangst kan krijgen. Pas zodra je de voordeur uitstapt heb je ontvangst, eerder niet. Daarom heb ik ook telefonie over de vaste lijn.
[ Voor 0% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:53 ]
Nee, merp!
Verwijderd
Verkeerde quotePauseBreak schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:36:
[...]
Misschien moet je even lezen wat mijn probleem is. Dat heeft niks te maken met slechte bekabeling, connectors of een slecht aangesloten AOP. Ik heb hier in huis alléén kabelkeur-kabels (met zo dik mogelijke afscherming), degelijke connectors en goede retour-geschikte units.
Het beeld loopt ook gewoon normaal. Op geen enkele zender ervaar ik daar problemen mee, behalve dan dat de beeldkwaliteit duidelijk niet is wat het op het Ziggo tv-platform was maar daar kan ik mee leven. Het vervelende is alleen dat het geluid af en toe wegvalt en dat is het ergst op NPO1/2/3, BBC1/2 en RTL7.
4G interferentie lijkt me overigens heel sterk aangezien niemand in dit huis zelfs maar GSM-ontvangst kan krijgen. Pas zodra je de voordeur uitstapt heb je ontvangst, eerder niet. Daarom heb ik ook telefonie over de vaste lijn.

Bericht moest gericht zijn aan Wim-Bart.
Je gaat toch niet weer kabels vervangen hoop ik. De kans dat het daaraan ligt lijkt mij vrij minimaal als dat goede zijn? Ik zou het eerder zoeken bij wandaansluitdozen, versterkers, splitters enzo.Wim-Bart schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:34:
[...]
Het problem zit voornamelijk op de zenders welke ik kijk, eigenlijk zo een beetje al mijn Favo zenders zoals History HD, Discovery HD, RTLCrime, Investigation Discovery, zo een beetje op iedere Regio zender. Op alle zenders welke ik niet zo veel kijk (NL1-3, RTL4-999) en dergelijke heb ik geen problemen, maar juist op de interessante zenders. Dat maakt het zo frustrerend. Wat kan mij het schelen dat HBO, Porno en andere diensten niet goed werken, als de mijne maar goed werken en die werkten zonder problemen. Op analoog heb ik stralend mooi beeld maar tja, daar heb ik niks aan.
UPC/Ziggo moet de boel niet op ons afschuiven. Het is simpel: 1 het werkte, Ziggo doet iets, het werkt niet meer. En als ik kijk hoe veel geld het gekost heeft om 2 jaar geleden dure kabels neer te leggen omdat Ziggo dat aanbeveelde en nu moet ik weer de boel vervangen (kabels trekken door de muur) en kosten maken, dan is dat UPC/Ziggo haar probleem.
Ziggo was een fantastisch bedrijf ook qua support. Maar UPC is een draak van een bedrijf en nu is het waarheid geworden. Ziggo is van een geode provider een klote provider geworden alleen is het gewoon waardeloos dat je gedwongen wordt bij hun te zitten omdat er geen vervangende infrastructuur is voor Internet in mijn omgeving.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Begin eerst bij het begin en sluit dingen uit. Zet jouw tv neer bij het aansluitpunt van UPC/Ziggo (einde groene kabel dus) en zonder versterker e.d. test alle zenders. Werkt alles goed, dan ligt het aan de bekabeling in huis. Ga dan verder met testen, bijvoorbeeld door eerst bijvoorbeeld de antenneversterker er tussen te zetten.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik heb even gekeken, had nog een stukkie liggen.Onbekend schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:39:
Begin eerst bij het begin en sluit dingen uit. Zet jouw tv neer bij het aansluitpunt van UPC/Ziggo (einde groene kabel dus) en zonder versterker e.d. test alle zenders. Werkt alles goed, dan ligt het aan de bekabeling in huis. Ga dan verder met testen, bijvoorbeeld door eerst bijvoorbeeld de antenneversterker er tussen te zetten.
kabel: KOKA799 19 meter
Splitter: van metal
En dat is het. Geen versterker. Overigens, kabel gaat muur in vanaf splitter (geen WCD) en direct naar de Decoder. Dus geen WCD's er tussen.
[ Voor 7% gewijzigd door Wim-Bart op 11-03-2015 15:52 ]
Kreeg net van iemand te horen dat je bij UPC dit ding nodig hebt als je lange kabels hebt:
http://www.cablers.nl/epa...giproof/Products/19000005
Echt, eerst gekloot met me CI+ in mijn TV die opeens niet meer werkte en daar een sloot geld voor uitgeven omdat de oude CI+ module (gecertificeerd met mijn TV en door Ziggo geleverd) niet meer werkte het nu zo nodig opeens een 1.3 moest zijn en dan nu opeens ook nog een versterker nodig hebben.
Echt, UPC is een teruggang in techniek en kwaliteit ten opzichte van Ziggo. Geintje kost gewoon meer dan € 100,00. Tijd voor de Consumentenbond en Kassa.
Echt, eerst gekloot met me CI+ in mijn TV die opeens niet meer werkte en daar een sloot geld voor uitgeven omdat de oude CI+ module (gecertificeerd met mijn TV en door Ziggo geleverd) niet meer werkte het nu zo nodig opeens een 1.3 moest zijn en dan nu opeens ook nog een versterker nodig hebben.
Echt, UPC is een teruggang in techniek en kwaliteit ten opzichte van Ziggo. Geintje kost gewoon meer dan € 100,00. Tijd voor de Consumentenbond en Kassa.
Die hangt ook bij mijn ouders (UPC klanten) en dat lost bij hun niks op hoorWim-Bart schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:54:
Kreeg net van iemand te horen dat je bij UPC dit ding nodig hebt als je lange kabels hebt:
Nee, merp!
Ja, dat vermoedde ik al, toen ze bij mij de kabel naar boven gingen aanleggen gaf een versterker ook geen verschil, het enige wat wel verschil gaf toen was geen WCD gebruiken boven. Vanavond komt er even iemand kijken van het bedrijf wat de kabel voor me getrokken heeft en die gaan wat meten want ze zeggen dat het geen probleem moet zijn. Het enige wat ze me wel vertelden is dat het misschien aan de kabel van verdeler in de wijk naar de AOP kan liggen omdat deze kabel (grijs)bruin is en niet groen. De monteur van Ziggo zei ooit dat het geen probleem was. En als het daar aan ligt, dan gooien ze de straat maar open.PauseBreak schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:56:
[...]
Die hangt ook bij mijn ouders (UPC klanten) en dat lost bij hun niks op hoor
[ Voor 6% gewijzigd door Wim-Bart op 11-03-2015 17:09 ]
Goed nieuws....
Bron: http://nl.hardware.info/n...in-hd-zonder-codering-aan
Bron: http://nl.hardware.info/n...in-hd-zonder-codering-aan
[ Voor 64% gewijzigd door hardware-lover op 11-03-2015 19:37 ]
Testing, one, two ...
Tja zeker, alleen het bericht is vaag: Vanmiddag is ons gemeld dat Ziggo definitief het volledige basispakket op de kabel en in HD zonder codering aan zal gaan bieden <<< ja leuk, wie meldde dat?
Ziggo biedt volledig basispakket op de kabel en in HD zonder codering aanSjah schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:57:
Tja zeker, alleen het bericht is vaag: Vanmiddag is ons gemeld dat Ziggo definitief het volledige basispakket op de kabel en in HD zonder codering aan zal gaan bieden <<< ja leuk, wie meldde dat?
Door Richard Schouw woensdag 11 maart 2015 18:15, views: 2.522, bron: Ziggo
Testing, one, two ...
Tja, misschien is die website waarnaar verwezen wordt wel die Ziggo bron en heeft deze persoon na het lezen van tab zenders na 1 april dezelfde interpretatie fout gemaakt als enige tijd geleden ook werd gemaakt door diverse personen.hardware-lover schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:58:
[...]
Ziggo biedt volledig basispakket op de kabel en in HD zonder codering aan
Door Richard Schouw woensdag 11 maart 2015 18:15, views: 2.522, bron: Ziggo
Die "bron" waar ze naar linken (zenderoverzicht Ziggo) is niet gewijzigd op het punt van vrij te ontvangen zenders (nog steeds gedeeltelijk basispakket en alleen NPO 1, 2, 3 in HD). Ik hoop dat ze betere informatie van Ziggo zelf hebben, maar ik vrees van niet.
We wachten het maar af, veel meer kunnen we niet doen. Mocht het artikel niet kloppen dan verwacht ik een aanpassing binnen afzienbare tijd.
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 11-03-2015 20:40 ]
Testing, one, two ...
Ben bang dat de HD kanalen gewoon achter de codering gaan, maar als dit zou kloppen dan zou dat echt geweldig zijn.
Maar upc ehhh Ziggo wil natuurlijk (op ten duur) jou die horizon box opdringen/aansmeren dus een gecodeerd HD basis pakket is al genoeg voor het merendeel van de klanten om zo'n box te nemen.
Maar upc ehhh Ziggo wil natuurlijk (op ten duur) jou die horizon box opdringen/aansmeren dus een gecodeerd HD basis pakket is al genoeg voor het merendeel van de klanten om zo'n box te nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Zombymario op 11-03-2015 21:30 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Maar als ik eerlijk ben is die Horizon box in de laatste iteratie helemaal niet zo'n verkeerd ding. Lekker tv-kijken en ondertussen meerdere dingen tegelijk opnemen zonder dat het ding rare dingen doet vind ik niet verkeerd. Dat kan mijn Humax niet.
Nee, merp!
Kost je wel maandelijks 10 euro extra denk dat dat het probleem bij de meesten isPauseBreak schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:32:
Maar als ik eerlijk ben is die Horizon box in de laatste iteratie helemaal niet zo'n verkeerd ding. Lekker tv-kijken en ondertussen meerdere dingen tegelijk opnemen zonder dat het ding rare dingen doet vind ik niet verkeerd. Dat kan mijn Humax niet.
En waar lag het probleem nu ?Wim-Bart schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:06:
[...]
Ja, dat vermoedde ik al, toen ze bij mij de kabel naar boven gingen aanleggen gaf een versterker ook geen verschil, het enige wat wel verschil gaf toen was geen WCD gebruiken boven. Vanavond komt er even iemand kijken van het bedrijf wat de kabel voor me getrokken heeft en die gaan wat meten want ze zeggen dat het geen probleem moet zijn. Het enige wat ze me wel vertelden is dat het misschien aan de kabel van verdeler in de wijk naar de AOP kan liggen omdat deze kabel (grijs)bruin is en niet groen. De monteur van Ziggo zei ooit dat het geen probleem was. En als het daar aan ligt, dan gooien ze de straat maar open.
Verwijderd
En bij Ziggo is het gratis? Volgens mij betaal je bij Ziggo € 7,90 per maand meer en zou je de eenmalige kosten van de smartcard het beste kunnen delen door 12 maanden. Pas na het eerste jaar zou je dan inderdaad kunnen spreken over goedkoper uit zijn.Bullet NL schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:34:
Het UPC systeem blijkt klote... De enige reden om van de smartcards af te willen is volgens mij cardsharing, maar ze leggen met het huur model van UPC zoveel beperkingen op...
Waardeloos...
Ziggo gaat gelukkig de strategie hanteren van UPC. Waarom gelukkig? Vraag een 'Ziggo medewerker' op klantenservice eens wat voor ellende ze dagelijks tegenkomen. Ik hoor bijna weekelijks van mijn zwager die bij de Ziggo klantenservice werkt mogen vernemen dat het een ware hel is. Klanten kopen maar lukraak hun eigen apparatuur en als iets niet werkt bellen ze direct de klantenservice. Als de klantenservice dan vervolgens zegt dat het apparaat al jaren niet meer geleverd en ondersteund wordt krijg je letterlijk van alles over je heen ![b][message=43857270,noline]Laat iedereen gewoon lekker zelf zijn eigen apparatuur bepalen, de beste manier.... We hebben ook niet allemaal de zelfde TV of home audio spullen.
Helaas valt maar wat vaak op dat de gemiddelde tweakers.net bezoeker vooral kijkt naar de eigen ervaringen en situaties... dat bij de gemiddelde consument kennis ontbreekt en deze voor ieder kleinigheidje direct aan de telefoon hangt kan men zich veelal nauwelijks voorstellen. Niet voor niets hanteert UPC al jaren deze strategie. Het is niet alleen een stukje financiëen... het is ook een stuk vooruit kijken en denken hoe je kan voorkomen dat je duizenden verschillende klanten met tientallen verschillende digitale (HD) ontvangers/recorders kan voorzien van support.
zo verschrikkelijk eens. Ik juich het ook toe. Hoe vaak ik uitgescholden ben dat het 'kastje' na tien jaar het niet meer doet en ze een nieuwe eisen omdat ze ervoor betalen. Nou vanaf april zullen ze ervoor betalen. Scheelt een hoop gescheldVerwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:06:
[...]
En bij Ziggo is het gratis? Volgens mij betaal je bij Ziggo € 7,90 per maand meer en zou je de eenmalige kosten van de smartcard het beste kunnen delen door 12 maanden. Pas na het eerste jaar zou je dan inderdaad kunnen spreken over goedkoper uit zijn.
[...]
Ziggo gaat gelukkig de strategie hanteren van UPC. Waarom gelukkig? Vraag een 'Ziggo medewerker' op klantenservice eens wat voor ellende ze dagelijks tegenkomen. Ik hoor bijna weekelijks van mijn zwager die bij de Ziggo klantenservice werkt mogen vernemen dat het een ware hel is. Klanten kopen maar lukraak hun eigen apparatuur en als iets niet werkt bellen ze direct de klantenservice. Als de klantenservice dan vervolgens zegt dat het apparaat al jaren niet meer geleverd en ondersteund wordt krijg je letterlijk van alles over je heen !
Helaas valt maar wat vaak op dat de gemiddelde tweakers.net bezoeker vooral kijkt naar de eigen ervaringen en situaties... dat bij de gemiddelde consument kennis ontbreekt en deze voor ieder kleinigheidje direct aan de telefoon hangt kan men zich veelal nauwelijks voorstellen. Niet voor niets hanteert UPC al jaren deze strategie. Het is niet alleen een stukje financiëen... het is ook een stuk vooruit kijken en denken hoe je kan voorkomen dat je duizenden verschillende klanten met tientallen verschillende digitale (HD) ontvangers/recorders kan voorzien van support.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw
Daar staat de lijst, onder het tabje "Te bekijken zonder Smartcard".
Alleen 1, 2 en 3 in HD inderdaad. Maar al mooi dat alles dus nu te ontvangen is in extra kamers, zonder extra kastjes. Daarnaast zal het de zap-snelheid ook wel ten goede komen vergeleken met een ci+ module.
Daar staat de lijst, onder het tabje "Te bekijken zonder Smartcard".
Alleen 1, 2 en 3 in HD inderdaad. Maar al mooi dat alles dus nu te ontvangen is in extra kamers, zonder extra kastjes. Daarnaast zal het de zap-snelheid ook wel ten goede komen vergeleken met een ci+ module.
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:06:
Ziggo gaat gelukkig de strategie hanteren van UPC. Waarom gelukkig? Vraag een 'Ziggo medewerker' op klantenservice eens wat voor ellende ze dagelijks tegenkomen. Ik hoor bijna weekelijks van mijn zwager die bij de Ziggo klantenservice werkt mogen vernemen dat het een ware hel is. Klanten kopen maar lukraak hun eigen apparatuur en als iets niet werkt bellen ze direct de klantenservice. Als de klantenservice dan vervolgens zegt dat het apparaat al jaren niet meer geleverd en ondersteund wordt krijg je letterlijk van alles over je heen !
Ik ben het (deels) niet met jullie eens.Koekenbakkertje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 06:05:
[...]
zo verschrikkelijk eens. Ik juich het ook toe. Hoe vaak ik uitgescholden ben dat het 'kastje' na tien jaar het niet meer doet en ze een nieuwe eisen omdat ze ervoor betalen. Nou vanaf april zullen ze ervoor betalen. Scheelt een hoop gescheld
Ik ben het wel eens met het feit dat iedereen gewoon fatsoenlijk moet blijven en dus niet de mensen bij de callcenters moet gaan lopen uitkafferen. Hoe boos je ook wordt over iets, agressie tegen het personeel is nooit terecht (zie de kwesties bij de NS bijvoorbeeld)
Waar ik het echter niet mee eens ben is de redenering dat de burger/klant maar moet opdraaien voor alle fratsen die Ziggo/UPC willen toepassen op hun product. Klanten zouden ook lukraak apparatuur moeten kunnen kopen. Het DVB-C systeem is zo simpel als de pest maar Ziggo en UPC maken het zelf gecompliceerd. Dan kan ik best begrijpen dat mensen daar pissig over worden.
Het is mijns inziens van de zotte dat een kabelboer TV's gaat 'certificeren' zodat ze kabel TV kunnen ontvangen. Ook vind ik het achterlijk dat als mensen een LCD tv hebben die te oud is en niet de nieuwste CI+ 1.3 standaard ondersteunen dat deze opeens geen TV meer kunnen (konden blijkbaar; zie bovenstaande post van waah) kijken.
Ziggo en UPC maken simpelweg misbruik van hun monopolie positie door de klant allerlei eisen op te leggen die nergens voor nodig zijn.
Moet je voorstellen dat de energiebedrijven dit soort eisen zouden gaan stellen. "Ja sorry deze TV kunnen wij niet meer van stroom voorzien want hij voldoet niet meer aan de beveiligingseisen......die wij zelf gesteld hebben."
Het zou, mijns inziens, zo moeten zijn dat je een abo met modem koopt van Ziggo/UPC en alles daarachter zoek je zelf maar uit. Horizonbox/Humax/Eeuwen oude TV/Whatever.
Prima.
Certificeren gebeurt overal, dat is niet alleen bij de Nederlandse kabelboeren. Het punt zit ook niet in de implementatie van DVB-C, maar omdat ze per se CI+ willen gebruiken. Een commerciële variant op de CI-standaard om maar dingen te kunnen blokkeren als je niet betaalt. Uiteindelijk kan het dus zijn dat de kabelboer op andere versie van codering over gaat welke de oudste CI+-kaarten niet ondersteunt, dan is de consument de sjaak.
Zouden er ook zoveel klachten geweest zijn toen PTT overging van puls naar toonkiezen?
De manier waarop is wel degelijk voor verbetering vatbaar. Fabrikanten moeten nu zelf initiëren dat ze en certificering willen en het zou mij niet verbazen dat ze nog zelf voor de kosten mogen opdraaien ook. Zo las ik al ergens dat Panasonic geen zin had om een certificering voor de satelliet te regelen omdat de kabelmarkt al groot genoeg was.
Zouden er ook zoveel klachten geweest zijn toen PTT overging van puls naar toonkiezen?
De manier waarop is wel degelijk voor verbetering vatbaar. Fabrikanten moeten nu zelf initiëren dat ze en certificering willen en het zou mij niet verbazen dat ze nog zelf voor de kosten mogen opdraaien ook. Zo las ik al ergens dat Panasonic geen zin had om een certificering voor de satelliet te regelen omdat de kabelmarkt al groot genoeg was.
Dan verwacht ik exact dezelfde shitstorm als nu, maar dan over het feit dat met niet de eigen modem kan kiezen. Overigens alleen van tweaker-achtigen, de rest van de consumenten maakt zich alleen druk als de TV-ontvangst niet werkt.tikkietrugjaap schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:24:
Het zou, mijns inziens, zo moeten zijn dat je een abo met modem koopt van Ziggo/UPC en alles daarachter zoek je zelf maar uit. Horizonbox/Humax/Eeuwen oude TV/Whatever.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een erg onduidelijk bericht en de bron verwijzing geeft inderdaad zoals rick77 al aangeeft nog steeds NPO 1,2,3 in HD aan wat ongecodeerd wordt doorgegeven na 1 april.
Inderdaad want dit bericht van Hardware.info is erg gebrekkig. Pas als Ziggo, UPC of Totaaltv, derotsmedia iets hierover vermelden geloof ik het pas.rick77 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:04:
Die "bron" waar ze naar linken (zenderoverzicht Ziggo) is niet gewijzigd op het punt van vrij te ontvangen zenders (nog steeds gedeeltelijk basispakket en alleen NPO 1, 2, 3 in HD). Ik hoop dat ze betere informatie van Ziggo zelf hebben, maar ik vrees van niet.
Tot 1 april blijven er tijdelijk extra zenders ongecodeerd te zien in SD en HD echter die na 1 april weer gecodeerd zijn (TV Standaard of aanvullend extra pakket) zoals Ziggo ook hier bekend heeft gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 12-03-2015 10:35 ]
Zo'n smartcard gaat gelukkig wel makkelijk 5+ jaar mee.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:06:
[...]
En bij Ziggo is het gratis? Volgens mij betaal je bij Ziggo € 7,90 per maand meer en zou je de eenmalige kosten van de smartcard het beste kunnen delen door 12 maanden. Pas na het eerste jaar zou je dan inderdaad kunnen spreken over goedkoper uit zijn.
Dat ligt aan de gebruikte techniek het hoeft allemaal niet zo moeilijk. Knal gewoon het basispakket ongecodeerd (en in HD) de kabel over.[...]
De verwachte update is er dan eindelijk:
http://nl.hardware.info/n...onder-codering-aan-update
"UPDATE 12-3: Onze berichtgeving dat Ziggo het complete basispakket zonder codering én in HD gaat doorgeven blijkt onjuist. Het complete basispakket is met de invoering van de nieuwe zenderlijst weliswaar zonder smartcard te bekijken, maar dit geldt niet voor de HD varianten van deze zenders. Alleen Nederland 1, 2, en 3 HD zijn zonder smartcard te bekijken."
Het was ook te mooi om waar te zijn. Overigens kan het goed zijn dat de berichtgeving nog steeds onjuist is na de update. Want wat we tot nu toe van Ziggo gehoord hebben is dat niet het hele basispakket zonder smartcard te bekijken is, slechts een gedeelte van het basispakket. Zo zijn Xite en 24 Kitchen niet zonder smartcard te bekijken. Ook vele buitenlandse zenders (WDR, ARTE, RTV-7, Mediaset Italia, enzovoorts) zijn niet zonder smartcard te bekijken.
"UPDATE 12-3: Onze berichtgeving dat Ziggo het complete basispakket zonder codering én in HD gaat doorgeven blijkt onjuist. Het complete basispakket is met de invoering van de nieuwe zenderlijst weliswaar zonder smartcard te bekijken, maar dit geldt niet voor de HD varianten van deze zenders. Alleen Nederland 1, 2, en 3 HD zijn zonder smartcard te bekijken."
Het was ook te mooi om waar te zijn. Overigens kan het goed zijn dat de berichtgeving nog steeds onjuist is na de update. Want wat we tot nu toe van Ziggo gehoord hebben is dat niet het hele basispakket zonder smartcard te bekijken is, slechts een gedeelte van het basispakket. Zo zijn Xite en 24 Kitchen niet zonder smartcard te bekijken. Ook vele buitenlandse zenders (WDR, ARTE, RTV-7, Mediaset Italia, enzovoorts) zijn niet zonder smartcard te bekijken.
Verwijderd
Ik ken op gebied van internet in principe maar weinig partijen die de mogelijkheid bieden om apparatuur te kopen. Ziggo is hierop altijd 'de' uitzondering geweest maar zelfs intern bij Ziggo werd al enkele jaren een discussie in het team gehouden of het niet beter was alle vrij te verkrijgen apparatuur aan banden gelegd moet worden en een systeem als dat KPN, Vodafone, Telfort en UPC al bieden te gaan hanteren. Het speelde binnen Ziggo dus ook al een aardige tijd.tikkietrugjaap schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:24:
Waar ik het echter niet mee eens ben is de redenering dat de burger/klant maar moet opdraaien voor alle fratsen die Ziggo/UPC willen toepassen op hun product. Klanten zouden ook lukraak apparatuur moeten kunnen kopen. Het DVB-C systeem is zo simpel als de pest maar Ziggo en UPC maken het zelf gecompliceerd. Dan kan ik best begrijpen dat mensen daar pissig over worden.
Niet alleen was de reden dat klanten soms nog wel eens aggressief konden reageren, ook gewoon de eis die de klant stelt... "ik betaal jullie maandelijks, dus zorgen jullie maar dat ik weer digitale televisie kan kijken' er even niet normaal bij stilstaand dat de verantwoordelijkheid omtrent ontvangers volledig bij de klant ligt. Ook vinden veel klanten het onacceptabel dat ze weken moeten wachten op een replacement of reparatie aan hun (nog binnen garantie vallende) digitale ontvanger/recorder.
Klanten zijn niet (wettelijk) verplicht om een door Ziggo/UPC gecertificeerde televisie te kopen, verre van. Het is vaak ook gewoon het geval dat een televisie gewoon gebruikt kan worden. Echter moet de klant zich wel beseffen dat de ondersteuning/support etc. al gauw ophoudt als de klant een televisie gebruikt die niet gecertificeerd is. Die certificering is er niet om de klant te treiteren maar wel om de support/ondersteuning op het niet functioneren van digitale televisie (CI+) zo goed mogelijk te kunnen verrichten. Werkt iets niet kan de klant niet worden verweten dat de televisie het niet ondersteund, en vergeet natuurlijk niet... als het dan echt iets is dat aan UPC ligt heb je ook recht op compensaties.... Ziggo zie je het vooral bij digitale televisie niet doen!Het is mijns inziens van de zotte dat een kabelboer TV's gaat 'certificeren' zodat ze kabel TV kunnen ontvangen. Ook vind ik het achterlijk dat als mensen een LCD tv hebben die te oud is en niet de nieuwste CI+ 1.3 standaard ondersteunen dat deze opeens geen TV meer kunnen (konden blijkbaar; zie bovenstaande post van waah) kijken.
Ziggo en UPC maken simpelweg misbruik van hun monopolie positie door de klant allerlei eisen op te leggen die nergens voor nodig zijn.
Het is een certificering om het klanten die een nieuwe televisie willen kopen, makkelijker te maken. Zie je de mededeling, weet je dat je een geschikte televisie gevonden hebt.Moet je voorstellen dat de energiebedrijven dit soort eisen zouden gaan stellen. "Ja sorry deze TV kunnen wij niet meer van stroom voorzien want hij voldoet niet meer aan de beveiligingseisen......die wij zelf gesteld hebben."
Dat doet Ziggo dus, met als gevolg dat meer dan 25% van de telefoontjes die dagelijks plaatsvinden teveel tijd en geld kosten... door een gesloten systeem te hanteren, kun je klanten beter/sneller helpen en devices zelfs sneller vervangen.Het zou, mijns inziens, zo moeten zijn dat je een abo met modem koopt van Ziggo/UPC en alles daarachter zoek je zelf maar uit. Horizonbox/Humax/Eeuwen oude TV/Whatever.
Er blijft op die manier natuurlijk wel een enorm verschil bestaan tussen Ziggo (oud) en UPC. Bij Ziggo (oud) kun je dus voor € 18,25 per maand, zij het met smartcard, hetzelfde pakket zien als bij UPC voor 18,70+5,50=€24,20 per maand (ook met smartcard). Wat mij betreft is dat geen situatie die lang houdbaar is als het bedrijf straks onder dezelfde naam verdergaat.dusty-2011 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:17:
De verwachte update is er dan eindelijk:
Sinds gister hangt hier de hele stad vol met posters en daarop "De snelheid voor alle pakketten is verhoogd!" Leuke marketing van Ziggo maar klopt natuurlijk voor 1/3 van de pakketten (met langzaamste internet) niet.
Onhoudbaar ja, en daarom ook gaat het echt wel veranderen. Waarnaar toe het gaat, is het hele eieren eten, en misschien het meest interessante vd operatie. Ik houd het erop dat het 18.70 wordt, plus 2 euro voor CI+ of mediabox (zijnde niet-Horizon).TexMex schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:27:
[...]
Er blijft op die manier natuurlijk wel een enorm verschil bestaan tussen Ziggo (oud) en UPC. Bij Ziggo (oud) kun je dus voor € 18,25 per maand, zij het met smartcard, hetzelfde pakket zien als bij UPC voor 18,70+5,50=€24,20 per maand (ook met smartcard). Wat mij betreft is dat geen situatie die lang houdbaar is als het bedrijf straks onder dezelfde naam verdergaat.
Zeg maar gerust de meerderheid die heeft dat langzaamste abo. Maar zou het niet zo zijn dat nieuwe abonees wel degelijk 50 krijgen, denk het dan wel. Waarom de hudige 30'ers dan geen 50 krijgen? Omdat zeer velen nog niet op DocSIS 3 zitten? Misschien eens bellen en informeren?jongetje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:33:
Sinds gister hangt hier de hele stad vol met posters en daarop "De snelheid voor alle pakketten is verhoogd!" Leuke marketing van Ziggo maar klopt natuurlijk voor 1/3 van de pakketten (met langzaamste internet) niet.
Misschien begrijp ik je verkeerd maar wat ik bedoelde is dat er vanuit Ziggo alleen een aansluiting (al dan niet met modem) wordt aangeboden en de rest moet de klant zelf weten en uitzoeken. Momenteel moet er dus gekeken worden of de spullen die gekocht zijn voldoen aan CI+. Dit aangezien elk apparaat die een DVB-C aansluiting heeft het signaal kan ontvangen (met behulp van de instellingen [netwerknr, frequentie, QAM, etc] welke Ziggo heel duidelijk communiceert overigens). Het is het hele CI+ geneuzel dat de boel in de war gooit "Encrypted channel" "Unable to communicatie with CAM module", etc.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:24:
Ik ken op gebied van internet in principe maar weinig partijen die de mogelijkheid bieden om apparatuur te kopen. Ziggo is hierop altijd 'de' uitzondering geweest maar zelfs intern bij Ziggo werd al enkele jaren een discussie in het team gehouden of het niet beter was alle vrij te verkrijgen apparatuur aan banden gelegd moet worden en een systeem als dat KPN, Vodafone, Telfort en UPC al bieden te gaan hanteren. Het speelde binnen Ziggo dus ook al een aardige tijd.
Ik vermoed dat het leven van de helpdesk medewerkers een stuk simpeler zou zijn als CI+ niet meer gebruikt zou worden, zie hieronder
En hier heb ik het dus over. Wij moeten OF een TV met CI+ 1.3 hebben OF we moeten net zoals bij UPC lopen hannesen met zo'n klote settopbox. Kortom, we moeten spullen kopen/gebruiken vanuit een eis van de provider. Met het stellen van de eisen komt, mijns inziens, ook een verantwoordelijkheid. Dat betekent dus ook dat het vervangen van zo'n settopbox niet weken moet duren.Niet alleen was de reden dat klanten soms nog wel eens aggressief konden reageren, ook gewoon de eis die de klant stelt... "ik betaal jullie maandelijks, dus zorgen jullie maar dat ik weer digitale televisie kan kijken' er even niet normaal bij stilstaand dat de verantwoordelijkheid omtrent ontvangers volledig bij de klant ligt. Ook vinden veel klanten het onacceptabel dat ze weken moeten wachten op een replacement of reparatie aan hun (nog binnen garantie vallende) digitale ontvanger/recorder.
Dit verhaal is overigens alleen als we het allebei over problemen met de CI module of met de settopbox hebben, indien je zo'n humax bedoelt die los gekocht is dan vind ik de verantwoordelijkheid ook bij de klant liggen.
Wederom, als Ziggop/UPC gewoon een simpel signaal over de kabel heen gooide en zich dus bij hun core-business hielden, zouden jullie geen vragen krijgen over allerlei randzaken waarvan je van de klant niet mag verwachten dat ze weten waar de verantwoordelijkheid soms ligt.
En weer komt CI+ als oorzaak van het gezeur. Niet gecertificeerde (en volgens mij, in het buitenland gekochte) televisies kunnen prima DVB-C ontvangen alleen de communicatie met dat verdomde CI+ ding maakt het moeilijk.Klanten zijn niet (wettelijk) verplicht om een door Ziggo/UPC gecertificeerde televisie te kopen, verre van. Het is vaak ook gewoon het geval dat een televisie gewoon gebruikt kan worden. Echter moet de klant zich wel beseffen dat de ondersteuning/support etc. al gauw ophoudt als de klant een televisie gebruikt die niet gecertificeerd is. Die certificering is er niet om de klant te treiteren maar wel om de support/ondersteuning op het niet functioneren van digitale televisie (CI+) zo goed mogelijk te kunnen verrichten. Werkt iets niet kan de klant niet worden verweten dat de televisie het niet ondersteund, en vergeet natuurlijk niet... als het dan echt iets is dat aan UPC ligt heb je ook recht op compensaties.... Ziggo zie je het vooral bij digitale televisie niet doen!
Misschien val ik in herhaling maar wat mij betreft: schoenmaker blijf bij je leest. Hou het gewoon bij het aanbieden van het signaal zonder de CI+ en laat de apparaten lekker aan de klant over. Al koopt die een TV uit China, jullie bieden het signaal en de klant moet zelf maar de verantwoording dragen dat het apparaat dat ze aansluiten DVB-C kan. Doen ISP's zoals Vodafone en KPN toch ook? Die gaan toch ook niet expliciet vermelden welke toestellen wel of niet door hen gecertificeerd zijn (voor de juiste GSM/4G frequenties bijvoorbeeld)?Het is een certificering om het klanten die een nieuwe televisie willen kopen, makkelijker te maken. Zie je de mededeling, weet je dat je een geschikte televisie gevonden hebt.
Wederom zeg ik: Ziggo maakt het moeilijk door CI+ dan mag Ziggo ook verwachten dat mensen de oplossing bij hen zoeken.Dat doet Ziggo dus, met als gevolg dat meer dan 25% van de telefoontjes die dagelijks plaatsvinden teveel tijd en geld kosten... door een gesloten systeem te hanteren, kun je klanten beter/sneller helpen en devices zelfs sneller vervangen.
Prima.
Klopt, Irdeto smartcards gaan er dus uit.TexMex schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:27:
[...]
Er blijft op die manier natuurlijk wel een enorm verschil bestaan tussen Ziggo (oud) en UPC. Bij Ziggo (oud) kun je dus voor € 18,25 per maand, zij het met smartcard, hetzelfde pakket zien als bij UPC voor 18,70+5,50=€24,20 per maand (ook met smartcard). Wat mij betreft is dat geen situatie die lang houdbaar is als het bedrijf straks onder dezelfde naam verdergaat.
2 euro is op dit moment alleen voor een extra CI+ module. De eerste module of mediabox kost gewoon €5,50.Sjah schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:18:
Onhoudbaar ja, en daarom ook gaat het echt wel veranderen. Waarnaar toe het gaat, is het hele eieren eten, en misschien het meest interessante vd operatie. Ik houd het erop dat het 18.70 wordt, plus 2 euro voor CI+ of mediabox (zijnde niet-Horizon).
In Duitsland kan je zowel een CI als CI+ Irdeto module voor €35 kopen. Heb je hier verder niks aan (zit de boxkey die Ziggo smartcards nodig hebben niet in), maar het zijn dus geen hele dure dingen.
Dat modem is ook maar gewoon EuroDOCSIS - natuurlijk is het handig om er standaard eentje aan te bieden, maar er is geen technische reden waarom een klant niet zelf een modem zou moeten kunnen kopen.tikkietrugjaap schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:32:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd maar wat ik bedoelde is dat er vanuit Ziggo alleen een aansluiting (al dan niet met modem) wordt aangeboden en de rest moet de klant zelf weten en uitzoeken.
Klopt. Als het werkelijk aan de contentaanbieders zou liggen (wat ik ten zeerste betwijfel en voor het basispakket botweg niet geloof), dan zou ik alle aanbieders die CI+ vereisen gewoon eruit gooien. Dan maar geen sport/filmzenders.Momenteel moet er dus gekeken worden of de spullen die gekocht zijn voldoen aan CI+. Dit aangezien elk apparaat die een DVB-C aansluiting heeft het signaal kan ontvangen (met behulp van de instellingen [netwerknr, frequentie, QAM, etc] welke Ziggo heel duidelijk communiceert overigens). Het is het hele CI+ geneuzel dat de boel in de war gooit "Encrypted channel" "Unable to communicatie with CAM module", etc.
Ik vermoed dat het leven van de helpdesk medewerkers een stuk simpeler zou zijn als CI+ niet meer gebruikt zou worden, zie hieronder
"Geachte klant. De aanbieder van de zenders $zenders vereist van televisieaanbieders dat er draconische maatregelen worden genomen om het signaal te beveiligen. Deze maatregelen jagen de klant op kosten en veroorzaken regelmatig ontvangstproblemen. Wij als $bedrijf vinden dit niet acceptabel voor onze klanten.
Zodoende hebben wij helaas moeten besluiten om de doorgifte van $zenders te staken. Wij hopen op uw begrip."
Als alle aanbieders dat dan tegelijk doen is het helemaal snel afgelopen met CI+. Fantasiewereld natuurlijk: Liberty Global is zelf de uitbater van Film1Sport1. Caiway laat echter zien dat de zenders van het basispakket helemaal geen draconische maatregelen vereisen.
Het originele CI was overigens prima in staat om het signaal te beveiligen tegen niet-abonnees. Alleen kon je daarmee zonder beperkingen opnemen en reclame doorspoelen. CI+ maakt het mogelijk daar beperkingen in op te leggen.En weer komt CI+ als oorzaak van het gezeur. Niet gecertificeerde (en volgens mij, in het buitenland gekochte) televisies kunnen prima DVB-C ontvangen alleen de communicatie met dat verdomde CI+ ding maakt het moeilijk.
Of het voor cardsharing veel uitmaakt vraag ik me af. Het systeem blijft gebaseerd op een decryptiesleutel die voor iedereen hetzelfde is. Als een gewone CI niet genoeg beveiliging is voor je signaal, dan moet je serieus overwegen om je zenders op een IPTV platform achter een gebruikersnaam+wachtwoord te zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 12-03-2015 14:19 ]
Ja voor Upc-leden, heb jij al ergens bevestigd zien worden dat oud-Ziggo daar ook toe over moet? Ik niet, en je weet niet wat er na 1 April komt, dáár speculeer ik over.W3ird_N3rd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:05:
[...]
2 euro is op dit moment alleen voor een extra CI+ module. De eerste module of mediabox kost gewoon €5,50.

Klopt, maar bij UPC is recent al de wijziging gedaan dat een extra (niet eerste) module €2/maand gaat kosten. Het zou vreemd zijn mocht oud-Ziggo nu weer iets anders gaan doen. Als de eerste module €2 moet gaan kosten, dan had UPC dat met die wijziging toen voor de eigen abonnees ook wel ingevoerd.Sjah schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:12:
[...]
Ja voor Upc-leden, heb jij al ergens bevestigd zien worden dat oud-Ziggo daar ook toe over moet? Ik niet, en je weet niet wat er na 1 April komt, dáár speculeer ik over.![]()
Ik kan me dus geen reden verzinnen waarom de prijsstructuur van UPC niet één-op-één zou worden overgenomen voor oud-Ziggo.
[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 12-03-2015 14:18 ]
Hier (oud ziggo) gisteren overgezet. CI+ module en een Humax 5200c als recorder. Vooralsnog geen issues gezien 
Weet alleen niet in hoeverre onze CI+ module compatible is, maar dat merk ik vanzelf denk ik. Het kan dus kennelijk wel
Weet alleen niet in hoeverre onze CI+ module compatible is, maar dat merk ik vanzelf denk ik. Het kan dus kennelijk wel
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ligt het aan mij of is de kwaliteit van de hd zenders slechter geworden? Ik had altijd ZIGGO in Capelle.
Experience is what you get when you don't get what you want.....