Fusie Ziggo en UPC: gevolgen voor de consument

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tikkietrugjaap schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:32:
Misschien begrijp ik je verkeerd maar wat ik bedoelde is dat er vanuit Ziggo alleen een aansluiting (al dan niet met modem) wordt aangeboden en de rest moet de klant zelf weten en uitzoeken. Momenteel moet er dus gekeken worden of de spullen die gekocht zijn voldoen aan CI+. Dit aangezien elk apparaat die een DVB-C aansluiting heeft het signaal kan ontvangen (met behulp van de instellingen [netwerknr, frequentie, QAM, etc] welke Ziggo heel duidelijk communiceert overigens). Het is het hele CI+ geneuzel dat de boel in de war gooit "Encrypted channel" "Unable to communicatie with CAM module", etc.
Ik geef toe, het is inderdaad een enorme puinzooi op de kabel en vooral bij Ziggo daar UPC de CI+ 1.3 nog niet uitrolt. Nu heb ik een oudere televisie die wel ondersteuning heeft voor CI+ alleen de 1.3 wordt niet ondersteund. Ik weet niet hoe het nu bij Ziggo in zijn werk gaat, maar het lijkt mij dat je tegenwoordig de 1.3 uitgeleverd krijgt met als gevolg dat je UPC/Ziggo gecertificeerde televisie achteraf helemaal niet meer voldoet aan de huidige standaarden. En met die CI+ 1.3 zou je in principe als consument genoodzaakt worden om een nieuwe televisie te kopen.
Ik vermoed dat het leven van de helpdesk medewerkers een stuk simpeler zou zijn als CI+ niet meer gebruikt zou worden, zie hieronder
We weten als consument natuurlijk niet wat de afspraken tussen de omroepen/zenders en aanbieders zijn. Voor het zelfde geldt krijgen toko's als KPN, UPC, Ziggo etc. etc. een beter (goedkoper) aanbod als ze bijvoorbeeld encryptie gebruiken.
Dit verhaal is overigens alleen als we het allebei over problemen met de CI module of met de settopbox hebben, indien je zo'n humax bedoelt die los gekocht is dan vind ik de verantwoordelijkheid ook bij de klant liggen.
Dit is inderdaad het geen wat ik bedoelde... en toch wat wij vinden blijkt de gemiddelde consument veelal niet te snappen met als gevolg dat het gewoon ontzettend veel tijd en geld kost.
Wederom, als Ziggop/UPC gewoon een simpel signaal over de kabel heen gooide en zich dus bij hun core-business hielden, zouden jullie geen vragen krijgen over allerlei randzaken waarvan je van de klant niet mag verwachten dat ze weten waar de verantwoordelijkheid soms ligt.
En toch gaan we meer in de richting van encryptie en beperkingen in aantal ontvangers. Het is tenslotte geen non-profit organisatie en dus een (vanuit zakelijk oogpunt) goed verdienmodel. Daarnaast kun je ondanks dat het voor de consument een beperking is, de ondersteuning beter afstemmen en onnodige tijd die je anders kwijt zou zijn in ondersteuning aan apparatuur die veel te oud is, besparen.
Misschien val ik in herhaling maar wat mij betreft: schoenmaker blijf bij je leest. Hou het gewoon bij het aanbieden van het signaal zonder de CI+ en laat de apparaten lekker aan de klant over. Al koopt die een TV uit China, jullie bieden het signaal en de klant moet zelf maar de verantwoording dragen dat het apparaat dat ze aansluiten DVB-C kan. Doen ISP's zoals Vodafone en KPN toch ook? Die gaan toch ook niet expliciet vermelden welke toestellen wel of niet door hen gecertificeerd zijn (voor de juiste GSM/4G frequenties bijvoorbeeld)?
Nee doen ISP's als Vodafone en KPN niet. Ook bij Vodafone en KPN ben je verplicht om een ontvanger te huren en kun je niet meer 1.2.3. even een device aan de ethernet kabel hangen. Ook bij glasvezel ben je dus genoodzaakt per televisie een device te huren. Daarom zei ik al, het is een verdienmodel en we gaan dit steeds meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iacobus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 08:37
Zal Ziggo door de fusie klanten met oude abonnementen gaan verplichten om overstappen naar een nieuwe abonnement?

Ik heb op dit moment:
Uw huidige abonnement:

Internet 25 Mb & Bellen € 10,00
Digitale Kabel TV en Radio € 18,70

Totaal (per maand) € 28,70
Het goedkoopste 3-in-1 abonnement op de UPC website is op dit moment 40 euro per maand waarbij de enige verandering voor mij internet snelheid (25 > 50Mb) is, voor mij niet echt de € 11,30 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:43:
[...]

Ik geef toe, het is inderdaad een enorme puinzooi op de kabel en vooral bij Ziggo daar UPC de CI+ 1.3 nog niet uitrolt. Nu heb ik een oudere televisie die wel ondersteuning heeft voor CI+ alleen de 1.3 wordt niet ondersteund. Ik weet niet hoe het nu bij Ziggo in zijn werk gaat, maar het lijkt mij dat je tegenwoordig de 1.3 uitgeleverd krijgt met als gevolg dat je UPC/Ziggo gecertificeerde televisie achteraf helemaal niet meer voldoet aan de huidige standaarden. En met die CI+ 1.3 zou je in principe als consument genoodzaakt worden om een nieuwe televisie te kopen.
Ik vraag me af waarom UPC niet gewoon óók de televisie in huurconstructie levert.

Serieus, waarom niet? Een beetje deftige TV begint qua aanschafwaarde pas in de buurt te komen van iets wat voor een redelijk aantal mensen aantrekkelijk kan zijn om te huren/leasen. Voor een module van drie tientjes zijn de administratieve kosten van de huurconstructie zowat hoger dan wat het kreng kost.

Als je het doet, doe het dan goed. Bovendien kan je er grof geld mee verdienen als een klant 5+ jaar met een TV doet.
[...]

We weten als consument natuurlijk niet wat de afspraken tussen de omroepen/zenders en aanbieders zijn. Voor het zelfde geldt krijgen toko's als KPN, UPC, Ziggo etc. etc. een beter (goedkoper) aanbod als ze bijvoorbeeld encryptie gebruiken.
Ziggo is zo'n grote partij (en nu al helemaal) dat ze nogal wat macht hebben binnen de onderhandelingen.

"Wij moeten onze klanten CI+ door de strot duwen? Prima, dan geven we je zender toch gewoon niet meer door?"

Caiway kan het wel. En da's geen grote partij.
Iacobus schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:54:
Zal Ziggo door de fusie klanten met oude abonnementen gaan verplichten om overstappen naar een nieuwe abonnement?

Ik heb op dit moment:

[...]

Het goedkoopste 3-in-1 abonnement op de UPC website is op dit moment 40 euro per maand waarbij de enige verandering voor mij internet snelheid (25 > 50Mb) is, voor mij niet echt de € 11,30 waard.
Da's niet duur.

Jij zit bij UPC. Zoals al jaren bij UPC, afgesloten abonnementen blijven gewoon doorlopen. Bij Ziggo is/was dat anders: als Ziggo de abonnementen aanpast, dan veranderen alle klanten mee.

Er zijn geen aanwijzingen dat UPC dat beleid nu over gaat nemen, laat staan voor oud-UPC klanten.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@lacobus>> je zat dan ook wel erg goed voor dat geld, bij wie vind je dat verder? Kortom ben bang dat je eraan moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:43:
Precies en dat alles omdat een kabelaanbieder zijn netwerk wil beveiligen.
Zoals door mijzelf en anderen hierboven al aangegeven heeft Ziggo een hele machtige positie. Die misbruiken ze nu ten nadele van de consument. Ze hadden met die macht natuurlijk net zo makkelijk keiharde onderhandelingen met de contentleveranciers kunnen voeren. Maar ja, de klanten kunnen zich niet verenigen en lobbyen zoals bedrijven dat kunnen. Dat weten we ook uit de politiek.
Dit is inderdaad het geen wat ik bedoelde... en toch wat wij vinden blijkt de gemiddelde consument veelal niet te snappen met als gevolg dat het gewoon ontzettend veel tijd en geld kost.
Dat ligt aan de onduidelijkheid die Ziggo zelf creeert. Zij geven aan dit kan wel dit kan niet, deze TV wel, deze niet. Koop bij ons recorders, CI+ modules, settopboxen, etc. Als Ziggo zegt: wij leveren een aansluiting, zie maar wat je er mee doet (binnen bepaalde juridische kaders natuurlijk ie. geen buurtbioscopen), dan zouden de klanten ook niet bellen met defecte hardware. Ik bel ook niet naar Eneco als mijn wasmachine stuk is, als mijn meter echter niet werkt, weer wel.
En toch gaan we meer in de richting van encryptie en beperkingen in aantal ontvangers. Het is tenslotte geen non-profit organisatie en dus een (vanuit zakelijk oogpunt) goed verdienmodel. Daarnaast kun je ondanks dat het voor de consument een beperking is, de ondersteuning beter afstemmen en onnodige tijd die je anders kwijt zou zijn in ondersteuning aan apparatuur die veel te oud is, besparen.
We gaan die kant op omdat bedrijven zoals Ziggo/UPC ons dat door de strot duwen. Maar dat was de discussie ook niet. De discussie was dat mensen klaar zijn met het gezeik van Ziggo en dat jullie (als ik het goed begrijp werk(te) jij voor hun callcenter) de frustraties van de klanten over je heen kregen. Ik ben de laatste paar posts aan het uitleggen waarom ik denk/vind dat dat gebeurt.
Nee doen ISP's als Vodafone en KPN niet. Ook bij Vodafone en KPN ben je verplicht om een ontvanger te huren en kun je niet meer 1.2.3. even een device aan de ethernet kabel hangen. Ook bij glasvezel ben je dus genoodzaakt per televisie een device te huren. Daarom zei ik al, het is een verdienmodel en we gaan dit steeds meer zien.
Ik bedoelde mobiele telefonie providers. Zijn idd geen ISP's in de pure zin van het woord dus deze miscommunicatie is aan mij te danken.
De telco providers houden ook geen lijst bij van telefoons waar ze wel of geen ondersteuning op geven. Sterker nog die geven helemaal geen ondersteuning voor apparaten.

Ik heb geen ervaring met Voda of KPN als TV aanbieder dus ik heb geen idee hoe dat werkt.

Over glasvezel: een device per TV voor glasvezel komt natuurlijk omdat het niet via DVB-C binnen komt. Dan is het logisch dat er een vertaalslag moet komen en dat een apparaat dat moet doen. Of dat niet (en zo niet waarom dan?) 1 device kan zijn voor alle apparaten is mij niet bekend en klinkt mij als Ziggo/UPC praktijken ;)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
tikkietrugjaap schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:39:
[...]

Dat ligt aan de onduidelijkheid die Ziggo zelf creeert. Zij geven aan dit kan wel dit kan niet, deze TV wel, deze niet. Koop bij ons recorders, CI+ modules, settopboxen, etc. Als Ziggo zegt: wij leveren een aansluiting, zie maar wat je er mee doet (binnen bepaalde juridische kaders natuurlijk ie. geen buurtbioscopen), dan zouden de klanten ook niet bellen met defecte hardware. Ik bel ook niet naar Eneco als mijn wasmachine stuk is, als mijn meter echter niet werkt, weer wel.
En stel je zou Eneco bellen omdat je wasmachine niet goed werkt, dan zullen ze met plezier iemand langsturen. Blijkt dan dat je wasmachine niet goed werkt omdat ie met een 10A verlengsnoer is aangesloten terwijl de machine 16A nodig heeft, dan mag je lekker zelf de monteur betalen.

Maarja, als je een door Ziggo gecertificeerde TV hebt gekocht, een Ziggo gecertificeerde module of box en kabelkeur om je hele huis hebt gevlochten, dan gaan consumenten verwachten dat Ziggo dus ook zal garanderen dat dit werkt. Dat diezelfde consument dan ergens een plastic splitter is vergeten, tja, dat krijgt de helpdesk dus op z'n bordje.

Zou wmb top zijn als Ziggo alleen het standaardpakket (TV standaard/starter) zonder codering op de kabel zet. Andere (premium) aanbieders kunnen een kanaal/frequentie huren of gewoon hun spul via internet verspreiden. Wat ze dan aan technologie (IPTV, ondemand, DVB-C, ATSC, analoog of iets anders) of encryptie (Luxcrypt, Irdeto, ongecodeerd, wachtwoord, ROT13 of iets anders) gebruiken mogen ze lekker zelf weten. Dit is effectief wat je in andere landen op de satelliet ziet. Vaak is er een ongecodeerd aanbod en daarbij één of meerdere aanbieders met premium content.
Ik heb geen ervaring met Voda of KPN als TV aanbieder dus ik heb geen idee hoe dat werkt.

Over glasvezel: een device per TV voor glasvezel komt natuurlijk omdat het niet via DVB-C binnen komt. Dan is het logisch dat er een vertaalslag moet komen en dat een apparaat dat moet doen. Of dat niet (en zo niet waarom dan?) 1 device kan zijn voor alle apparaten is mij niet bekend en klinkt mij als Ziggo/UPC praktijken ;)
Een paar jaar terug was het nog vrij gebruikelijk dat je via glas ook een analoog/DVB-C signaal kreeg. Dan had je wel een kastje om fiber->coax te doen, vanaf daar kon je alles naar eigen inzicht aansluiten.

KPN ziet daar natuurlijk niets in, die zijn dit dus aan het afbouwen nu ze bijna alle glasaanbieders hebben opgekocht. Een grotere fout konden ze in mijn ogen niet maken. Glas is het enige alternatief om een analoog/DVB-C signaal de huiskamer in te krijgen, voor veel consumenten een vereiste. Met glas was KPN voor veel potentiële klanten de enige concurrent voor de kabel - een positie die KPN gewoon heeft verkwanseld. Met IPTV kan KPN zich veel moeilijker onderscheiden van een UPC mediabox, tele2 of satelliet. Juist het gemak om je TV direct in te pluggen en zonder gedoe het standaard pakket te krijgen, dat is wat veel consumenten willen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 12-03-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

W3ird_N3rd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:07:
[...]
[knip]

Een paar jaar terug was het nog vrij gebruikelijk dat je via glas ook een analoog/DVB-C signaal kreeg. Dan had je wel een kastje om fiber->coax te doen, vanaf daar kon je alles naar eigen inzicht aansluiten.

KPN ziet daar natuurlijk niets in, die zijn dit dus aan het afbouwen nu ze bijna alle glasaanbieders hebben opgekocht. Een grotere fout konden ze in mijn ogen niet maken. Glas is het enige alternatief om een analoog/DVB-C signaal de huiskamer in te krijgen, voor veel consumenten een vereiste. Met glas was KPN voor veel potentiële klanten de enige concurrent voor de kabel - een positie die KPN gewoon heeft verkwanseld. Met IPTV kan KPN zich veel moeilijker onderscheiden van een UPC mediabox, tele2 of satelliet. Juist het gemak om je TV direct in te pluggen en zonder gedoe het standaard pakket te krijgen, dat is wat veel consumenten willen.
Hear hear, ik snap die strategie van KPN (en volgers), in dit opzicht dan ook helemaal niet. Op dit moment blijven bestaande abonnees nog voorzien van een aanwezig DVB-C signaal via glasvezel. Nieuwe klanten wordt het bij voorbaat al onthouden. Dat er uiteindelijk helemaal de stekker uit zal gaan lijkt dan ook niet meer dan logisch en dat zal dan ook het nodige kwaad bloed gaan zetten, met alle gevolgen vandien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

EPG werkt weer op de Cisco! Kreeg een popup op de tv dat het is bijgewerkt en verdomd, het werkt ook nog. Is dat euvel sinds het omzetten van Ziggo naar UPC eindelijk opgelost. Heb ik weer even niets te klagen. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Nu ik erover nadenk had dat hele gelazer met 4G/Digitenne interferentie makkelijk volledig voorkomen kunnen worden door UPC. Zowel voor Ziggo als voor klanten die altijd al bij UPC zaten. Dit is mogelijk door de unieke situatie van UPC.

De kabelindeling is nu als volgt, ruw:
Kanaal 1-4: FM, EuroDOCSIS upload
Kanaal 5-12 (VHF): analoge TV, DVB-C
Kanaal 13-20: EuroDOCSIS download
Kanaal 21-69 (UHF): analoge TV, DVB-C. Hier zitten ook de meeste frequenties dit vatbaar zijn voor interferentie. De hogere kanalen worden sterker gedempt door splitters en lange en/of dunne kabel.

13-20 kan je normaal niet gebruiken voor TV en ook niet iedere tuner zal die frequenties als input accepteren. Daarom zetten ze dat in voor EuroDOCSIS.

Nu het mooie!! UPC had jarenlang (2005-2011, toen ze na lange protesten toch maar met een CI+ module kwamen) 100% controle over de gebruikte digitale decoders. Als je controle hebt over de decoders kan je dus ook zorgen dat ze allemaal geschikt zijn om frequenties op kanalen 13-20 te scannen. Die kan je vervolgens gebruiken voor ondemand diensten en gecodeerde premiumzenders. Gecodeerde premiumzenders waren van 2005-2011 toch niet zonder kastje te zien en ondemand content is dat nog steeds niet bij UPC.

De EuroDOCSIS download kan je dan op de probleemfrequenties (4G, Digitenne) zetten. Het modem zit normaliter toch bovenop het AOP en heeft dus veel minder last van interferentie of demping door lange kabels. Als er al interferentie is dan zal dat niet direct merkbaar zijn, alleen de internetsnelheid kan iets inzakken.

Dus wat heeft UPC nu gedaan, nou, dat niet dus.

Verder kwam ik deze nog tegen, bericht uit 2013:
Het ongecodeerde digitale zenderaanbod dat UPC bij het standaardpakket levert, dient volgens Sutmuller gezien te worden als extra service van het kabelbedrijf. Het is een afspiegeling van het landelijke analoge zenderaanbod dat UPC doorgeeft. Dit zenderaanbod wordt als extra service ook ongecodeerd via de digitale uitzendnorm DVB-C in het standaardpakket aangeboden. Zenderuitbreiding of zenderwijzigingen moeten dan ook niet verwacht worden anders dat UPC het landelijk aanbod van analoge tv-kanalen gaat wijzigen. Niet alle zenders die UPC analoog doorgeeft, worden ook ongecodeerd digitaal aangeboden.
Het is dus een extra service. Beetje net als de usenetserver bij Ziggo. Het zit erbij, maar als ie het soms niet doet of hij zou helemaal verdwijnen, pech gehad. Tis maar een extraatje.

De eerste alinea maakt het al helemaal duidelijk:
UPC stelt via mediawoordvoerder Ronald Sutmuller dat het kabelbedrijf hiermee voldoet aan de criteria die aan een open net-kanaal worden gesteld. FOX is alleen digitaal in Nederland beschikbaar en het Starter-abonnement is bij UPC het instappakket voor digitale tv. Voor FOX is het voldoen aan de eisen die de mediawet aan een open net-kanaal stelt mogelijk pas vanaf volgend jaar zomer belangrijk. Mocht de tv-zender de samenvattingen van de eredivisie willen uitzenden, dient men aan deze eisen te voldoen. Hiervoor moet men in minimaal 75 procent van de Nederlandse huishoudens in het basispakket door de gebruikte tv-aanbieder worden aangeboden.
Starter is het basispakket, het laagste wat er is. DKTV is niets meer dan een extra service bij analoog waarvoor geen enkele verplichting bestaat. Het is geen "basispakket", het ongecodeerde pakket is niets meer en niets minder dan een extra service bij het analoge aanbod.

Het is een afspiegeling van het analoge aanbod. Wat zal er dan mee gebeuren als het analoge pakket verder zal worden uitgekleed of opgeheven, iets wat voor de komende jaren wel onvermijdelijk is te noemen? We zullen het zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 12-03-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment:

[...]

Mijn opa en oma hebben die aanbieding een paar weken geleden nog gekregen (en genomen), dus dat lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
jongetje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:33:
Sinds gister hangt hier de hele stad vol met posters en daarop "De snelheid voor alle pakketten is verhoogd!" Leuke marketing van Ziggo maar klopt natuurlijk voor 1/3 van de pakketten (met langzaamste internet) niet.
Aan die reclame, ook op radio, loop ik me ook een tijdje aan te ergeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik het goed begrepen als ik het volgende stel:

ik heb Z2 en dat is natuurlijk leuk die snelle download maar ik gebruik het ook weer te weinig. Dus zou Z1 beter passen want daar red ik mij ook mee. Nu wil de vrouw graag wat meer zender bekijken en heb ik gelezen dat tv Plus hetzelfde is al tv Extra, alleen goedkoper en zonder on-demand/films kijken wat wij toch niet doen.

Klopt dit? Want dan schakel ik een tandje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
TV plus heeft pas alle zenders per 1 april. Z1 blijft vooralsnog 30mbps. Verder klopt het.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 13-03-2015 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Terrestrial schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:52:
[...]

En waar lag het probleem nu ?
Kabellengte, er ligt 25 meter kabel. Doordat signaal gevoeliger is dan bij Ziggo, codering hebben ze het over, moet er een versterker tussen. Wordt morgen geplaatst.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:06:
Ziggo gaat gelukkig de strategie hanteren van UPC. Waarom gelukkig? Vraag een 'Ziggo medewerker' op klantenservice eens wat voor ellende ze dagelijks tegenkomen. Ik hoor bijna weekelijks van mijn zwager die bij de Ziggo klantenservice werkt mogen vernemen dat het een ware hel is. Klanten kopen maar lukraak hun eigen apparatuur en als iets niet werkt bellen ze direct de klantenservice. Als de klantenservice dan vervolgens zegt dat het apparaat al jaren niet meer geleverd en ondersteund wordt krijg je letterlijk van alles over je heen !
Huh? Door de gigantische technische incompetentie van de zogenaamde Ziggo "technici" voldoet het door Ziggo uitgestuurde DVB signaal regelmatig niet aan de specificaties waardoor daarop aangesloten DVB apparatuur onvoorspelbaar gedrag gaat vertonen. En dan vinden ze het bij Ziggo vreemd dat ze bij de helpdesk klachten ontvangen van hun klanten? Als de Ziggo helpdesk dat vervelend vindt, dan lijkt het mij handiger dat ze die knopjes drukkers die zichzelf "technici" durven te noemen een andere taak geven zodat ze de boel niet meer kunnen verkloten.

Alle problemen die tijdens de omzetting naar voren zijn gekomen waren volledig voorspelbaar omdat die problemen de afgelopen jaren ook al bekend waren de die zogenaamde "technici" door een gebrek aan technisch inzicht toen workarounds zijn gaan verzinnen voor de gevolgen van de problemen in plaats van de problemen op te lossen bij de oorzaak. Continu wordt er door die maloten gekozen voor aanpassingen op de verkeerde plek waardoor andere DVB apparatuur ook workarounds moeten gaan implementeren om aan dezelfde door Ziggo veroorzaakte afwijkingen van de DVB specificaties te kunnen voldoen.

Klanten kopen niet lukraak apparatuur, want de apparatuur die ze in Nederland mogen kopen is door Ziggo zelf op de markt toegelaten. Ziggo beschermt immers die hardware markt door het toepassen van speciale keys in de Irdeto (Soft)CAM om ervoor te zorgen dat niet alle Irdeto apparatuur werkt, maar alleen de apparatuur die zij hebben "gekeurd". Maar ja, als je als partij totaal geen verstand hebt van DVB techniek dan ben je natuurlijk ook niet in staat om te keuren. En dat blijkt want verder dan knopjes drukken komen die nep "technici" niet waardoor iedere toevoeging in het signaal onmiddelijk zorgt voor problemen met die door Ziggo "gekeurde", en in veel gevallen door Ziggo verplicht verklote, apparatuur.

Zelfs hardware die ze volledig in eigen beheer uitbrengen zoals de CI+ CAMs blijken niet eens eenduidig te reageren met hardware van derden wat al weer aangeeft dat Ziggo totaal ongeschikt is als "keurende" partij. En dan gaan die kleuters een beetje lopen klagen dat de klanten maar lukraak apparatuur kopen? Nog even en dan mogen we straks van die incompentente maloten in Nederland alleen nog maar TV's en andere hardware kopen die willen samenwerken moet hun waardeloze Samsung Horizon box. En laat 'het door Ziggo/UPC verkozen Samsung nu net zo'n partij zijn die met hun zeer slechte DVB firmware implementaties verantwoordelijk zijn voor veel idiote DVB aanpassingen op de verkeerde plekken omdat hun door Ziggo en UPC goedgekeurde rotzooi anders niet wil werken. Dat getuigt weer van een behoorlijk gebrek aan technisch inzicht om dan juist zo'n partij uit te kiezen als hardware leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
Falastine schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:39:
Ligt het aan mij of is de kwaliteit van de hd zenders slechter geworden? Ik had altijd ZIGGO in Capelle.
Als je even de moeite had genomen om het topic door te nemen dan haar je verschillende malen kunnen lezen dat sommige zenders inderdaad een lagere bitrate danwel een variabele bitrate hebben gekregen. Zie ook mijn eerdere reactie hier.

Ik heb op dit moment:

[...]

Dat is ook wel een hele goede deal die je hebt. 10 euro voor 25MB internet + vast bellen. Dat vind je nergens meer tegenwoordig. De Telfort/Tele2/Online's van tegenwoordig vragen al snel 20 euro voor alleen tot 20MB internet.
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:55:
[...]

Mijn opa en oma hebben die aanbieding een paar weken geleden nog gekregen (en genomen), dus dat lijkt me niet.
Voor 28,70 p/mnd? Wow, die staat overigens niet op de UPC site is het wel. Telefonisch actie begrijp ik?
Voor 2-1 betaal je met digitale kabel tv en radio + internet (50MB) 37,50 en voor 3-1 40 euro tegenwoordig.

Ik heb overigens 3-1 met Starter en Pace HD voor 40 euro indertijd afgesloten, maar na verhoging zit ik nu op 42 euro p/mnd (inmiddels betalen nieuwe klanten voor hetzelfde alweer 45 euro).
jongetje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:33:
Sinds gister hangt hier de hele stad vol met posters en daarop "De snelheid voor alle pakketten is verhoogd!" Leuke marketing van Ziggo maar klopt natuurlijk voor 1/3 van de pakketten (met langzaamste internet) niet.
Mij waren de radio spotjes ook opgevallen met 'alle pakketten' erg storend dat ze dit in hun hele marketing naar Ziggo klanten promoten, maar dat het Basis pakket toch echt nog op 30/3 zit en niet verhoogd is naar 50/5 zoals bij Basis pakket bij UPC in tegenstelling tot de twee hogere Ziggo pakketten die wel gelijk zijn getrokken met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iacobus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 08:37
funrider schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:00:
Dat is ook wel een hele goede deal die je hebt. 10 euro voor 25MB internet + vast bellen. Dat vind je nergens meer tegenwoordig. De Telfort/Tele2/Online's van tegenwoordig vragen al snel 20 euro voor alleen tot 20MB internet.

[...]

Voor 28,70 p/mnd? Wow, die staat overigens niet op de UPC site is het wel. Telefonisch actie begrijp ik?
Voor 2-1 betaal je met digitale kabel tv en radio + internet (50MB) 37,50 en voor 3-1 40 euro tegenwoordig.

Ik heb overigens 3-1 met Starter en Pace HD voor 40 euro indertijd afgesloten, maar na verhoging zit ik nu op 42 euro p/mnd (inmiddels betalen nieuwe klanten voor hetzelfde alweer 45 euro).
Deze aanbieding werd verspreid via folders in de bus iets meer dan een jaar geleden naar klanten die op dat moment alleen maar analoge televisie afnamen van UPC. Ondanks dat ik al reeds klant was met alles-in-een werd mijn abonnement zonder problemen omgezet. Tot nu toe moet ik zeggen dat ik niks mis aan de lage snelheid (ik had 60MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Wim-Bart schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:29:
[...]

Kabellengte, er ligt 25 meter kabel. Doordat signaal gevoeliger is dan bij Ziggo, codering hebben ze het over, moet er een versterker tussen. Wordt morgen geplaatst.
Ok dus toch aan je installatie dus. Het signaal is niet gevoeliger geworden! alleen zijn er nu meerdere frequenties die eerder niet gebruikt werden waardoor je eerst niet merkte dat sommige frequenties slecht door kwamen. Waarschijnlijk zaten die zenders die jij keek ook niet op die frequenties. In werkelijkheid voldeed je installatie waarschijnlijk al langere tijd niet maar als je het niet merkt denk je .. het zal wel goed zijn. En dat is wat er speelt bij veel consumenten. Nu ziggo eea veranderd en mensen blokjes krijgen denken ze.. ja maar eerst werkte alles toch goed dus moet het vast aan die ziggo liggen echter de werkelijkheid is vaak anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Do not agree. Ik begrijp je punt, maar niet te kort door de bocht gaan.
Ik heb hier live naast de monteur gestaan en uit zijn meting bleek dat ze echt kantje kantje boord genoeg signaal binnen brachten. 2 (goede) connectors verder en er was dus eigenlijk al erg weinig signaal. Hij heeft nog wat door de wijk gereden, iedere keer bellend of het beter werd (het signaal, niet het beeld), maar uiteindelijk lukte dat niet en zou er een vervolg case komen. Nooit meer gebeurd dus.

Moraal van verhaal, ik weet dat het signaal op het randje wordt binnen gebracht en dat ik echt niets geks hoef te doen om net teveel signaalverlies te hebben. Ik heb dus hele goede bekabeling, geen splitters, goede connectors en een hirschmann versterker. Gaat net. Maar als ze ook maar iets kloten met signaal of frequenties wisselen kan ik dus wel degelijk last ervaren. Zenders die veel bekeken worden zitten nu misschien in een frequentie die het net redt. Schuif hem naar een andere frequentie en het kan blokken betekenen. Ligt het dan aan het feit dat ik altijd al slechte infra heb gehad (niet dus!) of aan het feit dat ze zaken veranderen.

Op het randje lopen met signaal gebeurt ook bij 2 vrienden van me verderop in de wijk. 1 met slechte bekabeling en die heeft inderdaad veel problemen maar weet dat ook. De ander heeft ook top materiaal, maar loopt ook op het randje. Ik vind dat niet normaal, maar ja, wat doe je eraan? Het antwoord is, toch is het volgens de norm meneer. Ammehoela dus. Misschien klopt je norm niet helemaal en moet je die eens bijstellen. Er is gewoon 0 marge.
(En ja, de monteur zei letterlijk dat het volgens hem toch eigenlijk ook echt te weinig was en er meer naar binnen moest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Terrestrial schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:19:
[...]

Ok dus toch aan je installatie dus. Het signaal is niet gevoeliger geworden! alleen zijn er nu meerdere frequenties die eerder niet gebruikt werden waardoor je eerst niet merkte dat sommige frequenties slecht door kwamen. Waarschijnlijk zaten die zenders die jij keek ook niet op die frequenties. In werkelijkheid voldeed je installatie waarschijnlijk al langere tijd niet maar als je het niet merkt denk je .. het zal wel goed zijn. En dat is wat er speelt bij veel consumenten. Nu ziggo eea veranderd en mensen blokjes krijgen denken ze.. ja maar eerst werkte alles toch goed dus moet het vast aan die ziggo liggen echter de werkelijkheid is vaak anders.
Eh excuse me? Voldeed je installatie niet? Als de aanbieder de frequenties steeds voller gaat proppen waardoor het signaal storingsgevoeliger wordt kan je moeilijk zeggen dat de installatie van de mensen niet voldoet/voldeed. Het is de aanbieder die steeds meer de grenzen van de techniek aan het opzoeken is en dan wordt het ons verweten dat we geen spullen hebben die er aan voldoen? Kom op zeg.
We blijven aan de gang met die oude analoge coax troep.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
^ Dat dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 22:28
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:46:
[...]

Eh excuse me? Voldeed je installatie niet? Als de aanbieder de frequenties steeds voller gaat proppen waardoor het signaal storingsgevoeliger wordt kan je moeilijk zeggen dat de installatie van de mensen niet voldoet/voldeed. Het is de aanbieder die steeds meer de grenzen van de techniek aan het opzoeken is en dan wordt het ons verweten dat we geen spullen hebben die er aan voldoen? Kom op zeg.
Frequenties worden overal gebruikt. Coax, mobiele telefonie, utp, radio communicatie in welke vorm dan ook. Iedere vorm van communicatie analoog en digitaal loopt via Mhz frequenties (Uitgezonderd glasvezel, dat gebruikt licht techniek).

Als het aan de aanbieder ligt, heeft iedere klant waar dan ook met welke installatie dan ook problemen met het signaal. Dit is niet aan de hand. Slechts een beperkt aantal klanten heeft signaalproblemen.

Storingsgevoeliger, ja dat klopt. Maar met een goede installatie heb je hier geen last van.

De techniek voor een HFC netwerk is al jaren gelijk. De apparatuur van de aanbieder en de kabels van de aanbieder kunnen dan ook nog veel meer technisch aan dan op dit moment gebruikt wordt. De techniek is er op ontwikkeld. Nu komt het punt dat de klant niet de juiste componenten in huis haalt om de technische eisen na het AOP te halen. Als ex storingsmonteur kan ik zeker zeggen dat in 99% van de gevallen het signaal probleem in de binnenhuis installatie van de klant zit. Het gebruik van verkeerde kabels, connectoren, splitters, antenneversterkers zijn daar boosdoener aan. Veelal mond dit uit in de welbekende discussie: "Ja maar ik heb niets veranderd Ziggo deed het". Nee sinds jaar en dag zijn de specificaties voor DVB-C signaal over coax vastgesteld en Ziggo gaat steeds meer gebruik maken van de volledige ruimte waar dit eerst niet nodig was. Vroeger kon er gebruik gemaakt worden van nagenoeg niet storende frequenties om zo de klant tegemoet te komen met storingsvrij beeld. Nu de klant steeds meer HD en zenders wil worden ook de storingsgevoelige frequenties gebruikt. Klanten die goed in hun installatie geïnvesteerd hebben en alles goed geïnstalleerd hebben zullen geen problemen ondervinden. Klanten die zweren bij hun installatie waarvan de technische specificaties niet voldoen hebben problemen. De techniek gaat vooruit, maar de klant niet. Die zal toch mee moeten.

En over signaal en op het randje. Het signaal moet aan bepaalde voorwaarden voldoen in sterkte en kwaliteit. Dit wordt dus ook in die 99% van de gevallen prima behaald. 1% heeft echt problemen met inkomend signaal en is niet door de klant op te vangen. Maar de klant wil tegenwoordig veel te veel voor te weinig geld en weigert zelf te investeren in goede apparatuur. Sommige wensen kosten geld en vragen een op maat oplossing. Je kunt ook hierbij niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

En ben je zeker van je verhaal dat het echt niet in je installatie zit. Bel Ziggo voor een monteur. Maar accepteer wel dat deze wel degelijk weet waar de oorzaak van het probleem zit en dat er kosten gemaakt moeten worden als Ziggo voldoet aan zijn leveringsvoorwaarden.

Waarom vraag je het aan mensen hier die dieper in de materie zitten? Waarom accepteer je het antwoord niet en ga je er eigenwijs tegen in zonder de inhoudelijke kennis? Wil je het niet opgelost krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:46:
[...]

Als je ook maar enigszins verstand had van techniek zou je nu hard lachen.

Er wordt niks gepropt. De frequenties zijn toegewezen aan het TV spectrum. De modulatie 256QAM wordt al jaren gebruikt en kan nog veel efficiënter. Het probleem is onze overheid die zo onverstandig is om allerlei nieuwe partijen ineens te laten uitzenden op frequenties die gebruikt worden voor de kabel. In de NL huishoudens liggen veel oude en slechte kabels, goedkope connectoren, etc.. Ziggo was altijd heel simpel, die probeerde dit soort frequenties te mijden per regio. Maar nu worden er meer frequenties gebruikt omdat je meer content op de kabel krijgt en bovendien die achterlijke overheid hier wil de rest van het TV spectrum ook aan de 4G aanbieders geven dus deze problemen worden veel groter als je niet zorgt dat het kabelnetwerk thuis HF (hoogfrequent) dicht is en aan de hedendaagse eisen voldoet. En voorop gesteld die eisen worden inderdaad langzaam hoger. Maar dat is bij andere technologie toch ook het geval?

Als jij een 1 Gbit verbinding over een CAT 3 kabel probeert te jagen gaat het ook niet werken. Met Wifi was vroeger ook prima een point to point verbinding te maken op 2.4 GHz. Probeer dat nu maar is. Glasvezel ja harstikke leuk maar als je ziet hoe dat hier in de grond is gedropt. letterlijk zonder buis of enige afscherming weet je dat ze dit over een paar jaar weer opnieuw mogen opgraven. Het punt is de techniek is zo goed als het geheel en je moet het up2date houden. Het kabelnetwerk kan state of the arrt zijn maar als de consument het thuis vertikt goed aan te sluiten met de juiste materialen is dat hun eigen schuld. Heb ik geen medelijden mee!

Overigens als je DVB-C over glas krijgt. (sommige aanbieders hebben dat naast IPTV) dan speelt exact hetzelfde, ook dan dient je kabelnetwerkje thuis ook van goede kwaliteit te zijn! Maar dat geldt toch ook voor je UTP kabels.... Hoe vaak hebben we trouwens niet in radar/kassa 1 van die prut programma's gezien dat mensen klaagde omdat problemen hadden met hun IPTV, wat ze dan via netwerk over stroomadapters proberen, tuurlijk volgens hun allemaal de schuld van hun provider. In werkelijkheid gewoon hun eigen schuld natuurlijk. Overigens wat betreft die devolo dngen, dat geeft me een bak met storing in een straal van 50-100 mtr van 1 tot wel 500 Mhz. Dus alles incl. je portable radio is dan vaak verstoord in ontvangst. Ga je dan ook roepen.. gatverdamme wat een ouderwetse techniek die radio. Ik luister toch via internet...

Dus volgende keer: DENK NA voordat je domme dingen roept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MediaZoo schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Frequenties worden overal gebruikt. Coax, mobiele telefonie, utp, radio communicatie in welke vorm dan ook. Iedere vorm van communicatie analoog en digitaal loopt via Mhz frequenties (Uitgezonderd glasvezel, dat gebruikt licht techniek).
Dat is begrijp ik en dat was ook niet mijn punt. Laat ik de situatie waar we steeds meer naar toe gaan vergelijken met ethernet kabels. Vroeger kon iedereen TV kijken via cat 5 UTP. De gebruikte frequenties waren genoeg om de kanalen door te geven en alle connectoren/WCD's/etc waren goed genoeg om geen storingen in het signaal te veroorzaken. Dit is jarenlang genoeg geweest, zodat ook bij relatief nieuwe woningen er ook de coax variant van cat 5 UTP in de muren ligt.
Tegenwoordig wordt er bijna van de klanten vereist dat ze Cat7 SFTP kabels door hun hele huis hebben liggen met de bijbehorende connectoren met aarding om maar een goed signaal te krijgen.
Zoals gezegd zoekt de aanbieder de grenzen van de techniek op en de klant moet maar zorgen dat z'n zooi in orde is. En dan wordt nog doodleuk gezegd "je installatie was al jaren onvoldoende"
Als het aan de aanbieder ligt, heeft iedere klant waar dan ook met welke installatie dan ook problemen met het signaal. Dit is niet aan de hand. Slechts een beperkt aantal klanten heeft signaalproblemen.

Storingsgevoeliger, ja dat klopt. Maar met een goede installatie heb je hier geen last van.
Ja zo ken ik er nog wel een paar. De discussie is niet of 'een goede installatie' last veroorzaakt. De discussie is dat dat dus nu ge-eist wordt omdat de aanbieder gekozen heeft voor deze aanpassing. Waren het de klanten die Ziggo en UPC wilden laten fuseren? Waren het de klanten die kozen voor de nieuwe frequenties als resultaat van die fusie?
De techniek voor een HFC netwerk is al jaren gelijk. De apparatuur van de aanbieder en de kabels van de aanbieder kunnen dan ook nog veel meer technisch aan dan op dit moment gebruikt wordt. De techniek is er op ontwikkeld. Nu komt het punt dat de klant niet de juiste componenten in huis haalt om de technische eisen na het AOP te halen.
Precies. En wiens schuld is dat? De aanbieders die jarenlang dezelfde techniek gebruikt hebben en nu door eigen beleid in minder dan 10 jaar het vereiste niveau van de apparatuur van de klanten verhoogd heeft, of de klanten zelf?
Voorbeeldje: ik heb een 'nieuwbouw'-woning uit 2008. Daar ligt coax in de muur die nu waarschijnlijk niet meer voldoet (nog niet helemaal getest maar zeer aannemelijk). Die kabel moet ik dus nu OF gaan vervangen of met versterkers gaan werken. Heb ik zelf niet voor gekozen hoor.
Als ex storingsmonteur kan ik zeker zeggen dat in 99% van de gevallen het signaal probleem in de binnenhuis installatie van de klant zit. Het gebruik van verkeerde kabels, connectoren, splitters, antenneversterkers zijn daar boosdoener aan. Veelal mond dit uit in de welbekende discussie: "Ja maar ik heb niets veranderd Ziggo deed het". Nee sinds jaar en dag zijn de specificaties voor DVB-C signaal over coax vastgesteld en Ziggo gaat steeds meer gebruik maken van de volledige ruimte waar dit eerst niet nodig was. Vroeger kon er gebruik gemaakt worden van nagenoeg niet storende frequenties om zo de klant tegemoet te komen met storingsvrij beeld.
Tegemoet te komen? Dat is gedaan omdat de kabels en aansluitingen die er toen lagen het signaal prima aankonden. Toen de aanbieders steeds meer naar HD gingen is er geen woord gerept over dat dat ook een weerslag zou gaan hebben op de benodigde apparatuur. Dat zou het prachtige reclamepraatje van "NU ALLES IN HD!!!1!!" natuurlijk verstoren.
De klant is zich nu daar totaal niet van bewust en snapt dan ook niet dat hij nu opeens 'tegen de lamp loopt', voor hen is coax immers nog steeds coax. Kortom, Ziggo/UPC moeten dit hebben zien aankomen en hebben eerst bewust hun mond gehouden en nu ze veranderingen doorvoeren in hun systemen en het bij steeds meer mensen problemen op gaat leveren wordt er gezegd "Ja maar dat is al heel lang zo. Had je vroeger maar betere apparatuur moeten kopen". Lekker makkelijk lullen zo.
Nu de klant steeds meer HD en zenders wil worden ook de storingsgevoelige frequenties gebruikt. Klanten die goed in hun installatie geïnvesteerd hebben en alles goed geïnstalleerd hebben zullen geen problemen ondervinden. Klanten die zweren bij hun installatie waarvan de technische specificaties niet voldoen hebben problemen. De techniek gaat vooruit, maar de klant niet. Die zal toch mee moeten.
Dat de klanten meer zenders wil hebben vind ik nogal een statement. Het enige wat ik er bij zie komen zijn zenders die een niche aanspreken. Kookzenders, obscure buitenlandse zenders, etc. Over "de techniek gaat vooruit, de klant niet", zie hierboven.
En over signaal en op het randje. Het signaal moet aan bepaalde voorwaarden voldoen in sterkte en kwaliteit. Dit wordt dus ook in die 99% van de gevallen prima behaald. 1% heeft echt problemen met inkomend signaal en is niet door de klant op te vangen. Maar de klant wil tegenwoordig veel te veel voor te weinig geld en weigert zelf te investeren in goede apparatuur. Sommige wensen kosten geld en vragen een op maat oplossing. Je kunt ook hierbij niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Wederom het probleem bij de klant leggen terwijl de aanbieder zelf dondersgoed wist dat dit er aan zat te komen. Lekker makkelijk. Gouden bergen beloven zonder erbij te vermelden dat er wel een investering voor benodigd is.
En ben je zeker van je verhaal dat het echt niet in je installatie zit. Bel Ziggo voor een monteur. Maar accepteer wel dat deze wel degelijk weet waar de oorzaak van het probleem zit en dat er kosten gemaakt moeten worden als Ziggo voldoet aan zijn leveringsvoorwaarden.

Waarom vraag je het aan mensen hier die dieper in de materie zitten? Waarom accepteer je het antwoord niet en ga je er eigenwijs tegen in zonder de inhoudelijke kennis? Wil je het niet opgelost krijgen dan?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Er word al jaren vermeld dat er goede componenten gebruikt dienen te worden. En de techniek ligt ook al jaren vast. Ziggo veranderd niets aan die techniek, het zijn wereldwijde standaarden. Ziggo houdt zich aan die standaard en kan door die standaard te gebruiken Storingsvrij signaal afleveren. Ongeacht de hoeveelheid zenders, gebruikte frequenties, wat dan ook.

De klant heeft niet altijd zijn installatie op het niveau van die standaard. De klant is zelf verantwoordelijk voor zijn installatie. De klant maakt zelf de keuze die standaard niet na te leven. De klant ervaart hierdoor storingen. Dat zijn keuzes die de klant zelf maakt. Ziggo adviseert hierin de bekabeling na te lopen. Je hoeft dit advies niet op te volgen. Je hoeft ook niet je installatie aan te passen naar de eisen van de standaard die al jaren van kracht is. Maar klaag dan ook niet als het niet werkt, omdat je installatie de standaard niet aan kan.

En de vergelijking coax - utp gaat niet op. Geheel andere technieken, geheel andere opbouw van kabel, geheel andere wijze van signaal overdracht. Geheel ander frequentie spectrum in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Terrestrial schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:41:
[...]

Als je ook maar enigszins verstand had van techniek zou je nu hard lachen.

Er wordt niks gepropt. De frequenties zijn toegewezen aan het TV spectrum. De modulatie 256QAM wordt al jaren gebruikt en kan nog veel efficiënter. Het probleem is onze overheid die zo onverstandig is om allerlei nieuwe partijen ineens te laten uitzenden op frequenties die gebruikt worden voor de kabel. In de NL huishoudens liggen veel oude en slechte kabels, goedkope connectoren, etc.. Ziggo was altijd heel simpel, die probeerde dit soort frequenties te mijden per regio. Maar nu worden er meer frequenties gebruikt omdat je meer content op de kabel krijgt en bovendien die achterlijke overheid hier wil de rest van het TV spectrum ook aan de 4G aanbieders geven dus deze problemen worden veel groter als je niet zorgt dat het kabelnetwerk thuis HF (hoogfrequent) dicht is en aan de hedendaagse eisen voldoet. En voorop gesteld die eisen worden inderdaad langzaam hoger. Maar dat is bij andere technologie toch ook het geval?Als jij een 1 Gbit verbinding over een CAT 3 kabel probeert te jagen gaat het ook niet werken. Met Wifi was vroeger ook prima een point to point verbinding te maken op 2.4 GHz. Probeer dat nu maar is.
Die frequenties zijn helemaal niet 'toegewezen aan TV'. De TV aanbieders gebruiken die frequenties net zoals de 4G aanbieders ze nu ook gebruiken. HOEFT helemaal geen probleem op te leveren mits de techniek benodigd om ze te scheiden ook up-to-date wordt gehouden. Over dat laatste wordt echter met geen woord gerept door Ziggo totdat het te laat is ze aankomen met "jaaaaa mevrouwtje, daar had je ff Hirschmann 799 moeten gebruiken he".
Glasvezel ja harstikke leuk maar als je ziet hoe dat hier in de grond is gedropt. letterlijk zonder buis of enige afscherming weet je dat ze dit over een paar jaar weer opnieuw mogen opgraven.
Specifiek geval van blijkbaar incompetente bedrijfsvoering, is irrelevant voor deze discussie.
Het punt is de techniek is zo goed als het geheel en je moet het up2date houden. Het kabelnetwerk kan state of the arrt zijn maar als de consument het thuis vertikt goed aan te sluiten met de juiste materialen is dat hun eigen schuld. Heb ik geen medelijden mee!
Vertikt? Zie jij in de reclames van Ziggo/UPC voorlichting over wat er nodig is voor zaken zoals HD ed? Nee natuurlijk niet. Die verantwoordelijkheid leggen ze lekker makkelijk bij de partij die er het minste over weet.
Overigens als je DVB-C over glas krijgt. (sommige aanbieders hebben dat naast IPTV) dan speelt exact hetzelfde, ook dan dient je kabelnetwerkje thuis ook van goede kwaliteit te zijn! Maar dat geldt toch ook voor je UTP kabels.... Hoe vaak hebben we trouwens niet in radar/kassa 1 van die prut programma's gezien dat mensen klaagde omdat problemen hadden met hun IPTV, wat ze dan via netwerk over stroomadapters proberen, tuurlijk volgens hun allemaal de schuld van hun provider. In werkelijkheid gewoon hun eigen schuld natuurlijk.
Combinatie van eerdere argumentatie en weer een specifiek geval wat irrelevant is voor de discussie: zie hierboven en mijn eerdere posts.
Overigens wat betreft die devolo dngen, dat geeft me een bak met storing in een straal van 50-100 mtr van 1 tot wel 500 Mhz. Dus alles incl. je portable radio is dan vaak verstoord in ontvangst. Ga je dan ook roepen.. gatverdamme wat een ouderwetse techniek die radio. Ik luister toch via internet...
Dus volgende keer: DENK NA voordat je domme dingen roept!
8)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MediaZoo schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:05:
Er word al jaren vermeld dat er goede componenten gebruikt dienen te worden. En de techniek ligt ook al jaren vast. Ziggo veranderd niets aan die techniek, het zijn wereldwijde standaarden. Ziggo houdt zich aan die standaard en kan door die standaard te gebruiken Storingsvrij signaal afleveren. Ongeacht de hoeveelheid zenders, gebruikte frequenties, wat dan ook.
Dat wordt pas vermeld als het problemen oplevert. Net zoals nu.
De klant heeft niet altijd zijn installatie op het niveau van die standaard. De klant is zelf verantwoordelijk voor zijn installatie. De klant maakt zelf de keuze die standaard niet na te leven. De klant ervaart hierdoor storingen. Dat zijn keuzes die de klant zelf maakt. Ziggo adviseert hierin de bekabeling na te lopen. Je hoeft dit advies niet op te volgen. Je hoeft ook niet je installatie aan te passen naar de eisen van de standaard die al jaren van kracht is. Maar klaag dan ook niet als het niet werkt, omdat je installatie de standaard niet aan kan.
Wederom: er wordt pas tegen de klant verteld dat betere spullen nodig zijn NADAT ze het gekocht hebben en soms pas nadat er problemen ontstaan.
En de vergelijking coax - utp gaat niet op. Geheel andere technieken, geheel andere opbouw van kabel, geheel andere wijze van signaal overdracht. Geheel ander frequentie spectrum in gebruik.
Ik gebruikte UTP als een metafoor. Ik bedoelde er mee dat jarenlang 'lage' (toen nog standaard) kwaliteit materiaal voldoende was om alles zonder problemen te ontvangen. Nu worden binnen rap tempo de eisen omhooggeschroefd.

Volgens mij wordt mijn argumentatie verkeerd begrepen. Ik realiseer me absoluut dat in 99% van de gevallen het probleem zich na het AOP bevindt. Dat probeer ik niet te weerleggen.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat dit niet geheel aan de klanten ligt. Het is een combinatie van klanten die hun spullen niet opwaarderen en aanbieders die hun klanten niet of onjuist informeren. Hierdoor kan er niet altijd van klanten worden verwacht dat ze dat opwaarderen doen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De UPC klanten hebben geen last omdat ze al eerder met de techniek zijn mee gegaan. De Ziggo klanten hebben dus duidelijk een probleem omdat ze technisch stil zijn blijven staan met hun bekabeling in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
http://www.upc.nl/klantenservice/bekabeling/
https://www.ziggo.nl/klan...n/binnenhuisbekabeling-tv
https://www.caiway.nl/sit...vice/informatie/kabelkeur

De aanbieders vertellen het toch echt wel. Dus de klant zoekt zelf of laat zich gewoon niet informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45
het klinkt alsof er een aantal UPC/ZIGGO mensen zitten te verdedigen dat het bedrijf wel degelijk alles goed doet en dat het aan de klant ligt. Geeft uitstekend blijk van de mentaliteit, de klant staat dus niet centraal, al zijn klachten worden weg gewuifd en het ligt altijd aan de klant. Eenzelfde ervaring hier; prima, ik kan mijn geld (gelukkig!) ergens anders ook kwijt. Ik denk dat er een aantal ziggo/UPC lui niet beseffen dat vetrouwen te voet komt en te paard vertrekt, je klant moet centraal staan, en dat lijkt men t vergeten...

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Ziggo/UPC/Caiway/KPN/XS4ALL/Telfort/Vodafone/Online zijn allemaal het zelfde.

Zij garanderen signaal met de juiste technische specificaties tot en met het AOP. Dit doen ze en de leveringsplicht door de provider is hiermee voldaan. Hier eindigt dan ook de verantwoordelijkheid van de aanbieder voor wat betreft signaal.

Ze leveren de klant uit coulance (eigen belang) een ontvanger die eigendom blijft van de aanbieder. (Ziggo uitgezonderd) Ze nemen dus zelfs nog meer verantwoording van de klant over op dit gebied om het de klant makkelijker te maken.

Ze adviseren de klant gebruikt te maken van de componenten die er geschikt voor zijn. De klant doet dit niet dus werkt het product niet naar behoren. De klant heeft deze keuze ZELF gemaakt en weigert deze keuze te veranderen? Wat doet de provider verkeerd als een klant niet mee wil werken?

Waar ligt überhaupt de verantwoording van de provider bij kabels en spullen van de klant?

En ja ik verdedig Ziggo/UPC. Waarom? De klant neem zijn verantwoording niet en weigert ook maar iets aan te nemen van mensen met kennis van zaken. Als de klant het zo goed wist waren er geen problemen. En als de provider verantwoordelijk was voor de infra van de klant hadden ze allang ingegrepen. Alleen kan dit niet. Tenzij je 3x zoveel per maand wilt betalen, dan krijg je maandelijks kosteloos een monteur die de boel controleert.

Technieken veranderen en als je van die technieken gebruik wilt maken moet je wel spullen in huis halen/hebben die geschikt zijn voor die techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ja sorry maar dergelijke disclaimers op een website zetten vind ik te makkelijk verantwoordelijkheid verschuiven.

Moet je voorstellen dat je een nieuwe klant bent: je denkt leuk TV via ziggo te nemen. Dan zou deze dus eerst naar het kopje Klantenservice moeten gaan (waarom zou een nieuwe klant dat doen? Hij moet nog klant worden)
Daarna moet hij verder klikken op of TV Installeren of Beeld/Signaal (wederom waarom zou hij dat doen als hij beide nog niet eens heeft?)
Waarna hij dan pas kan lezen dat alle kabels en aansluiting die sinds jaar en dag in woningen worden ingebouwd (hebben Ziggo/UPC jarenlang profijt van gehad) van onvoldoende kwaliteit zijn.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Dan krijg je bij UPC en ook Ziggo zelfs in de installatie handleiding instructies mee om Kabel Keur spullen aan te schaffen.

Wat moet Ziggo nog meer doen om het de klant duidelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
prima dat je die lui verdedigd, je moet blijkbaar ook je centjes verdienen. Ik als KLANT voel me in het pak genaaid. in december verhuisd, incl. de ziggo aansluiting. Overal NIEUWE hirschmann kabels en connectoren in gegooid, want tja, de oude bekabeling van de vorige bewoner zal wel niet meer goed zijn. Binnen 2 weken de cisco PVR kapot vanwege netwerkupdate, bellen. "nee, hij is ouder dan 2 jaar en dus geen garantie meer, ik mag u een nieuwe aanbieden voor 99EUR" . Niet gedaan. Vervolgens de netwerk harmonisatie, BBC1, Nickelodeon en nog wat zenders om te janken, blokken, haperend beeld etc. Melding gedaan. " nee het ligt aan uw kabels, die moet u vervangen". Klant centraal? Verdedig jij lekker die tent, misschien kun je ze bijbrengen dat de klant je alle moet zijn ipv dat waar je alles op afschuift. Zorgplicht is een ding wat de leveranciers tegenwoordig toch lastig vinden lijkt het.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:09
Het wordt te groot en te log denk ik.
We bieden een product aan, maar wat zijn die klanten eigenlijk van ons.
Lastige wezens ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
@tikketrujaap.. De gebruikte materialen thuis zijn "jou verantwoording" wat snap je daar niet aan? Je beschuldigd de aanbieder van iets wat je juist zelf doet. Alle verantwoording van de hand wijzen omdat je te gierig bent om het up2date te houden.

En wat moeten de kabelaars dan volgens jou doen? Nu al gaan roepen nou volgend jaar gaat minister X misschien de rest van de UHF frequenties ook weggeven en dat mensen nu al hun kabel/connectorenl moeten vervangen. Uiteraard zal 90% van Nederland dit pas doen als ze problemen ervaren. Het punt is gewoon, van iedere klant mag worden verwacht dat ze hun shit op orde hebben en nee zo hoog zijn die eisen niet. (uitgezonderd gevallen die direct onder zo'n mast wonen want daar red je het niet met koka 799)

Stel jij gebruikt nog overal gloeilampen, kun je wel klagen dat je stroom rekening zo hoog is maar je moet gewoon mee gaan met je tijd. Zelfde geldt voor auto's.. straks zegt de overheid.. je mag niet meer met je oude vervuilende auto de stad is. Allemaal leggen ze de verantwoording bij jou als burger. Kun je het wel niet mee eens zijn maar jammer voor jou dan.

Wat iemand hier zei over UPC dat die eerder met de techniek mee gingen. Die hadden al meer frequenties in gebruik maar ziggo ook alleen die hadden de allochtonen zenders er op zitten, kortom maar een kleine doelgroepen merkte dat als ze geen goede kabels gebruikte dit problemen gaf.

En ik werk niet voor een kabelaar maar zelfs al zou dat wel zo zijn, doet dat iets af aan de argumenten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
bij de volgende beurt van je auto zetten ze je gaspedaal in het midden. "tja, nieuwe techniek heh?" ow, je geeft nu gas ipv te remmen? Ja lastig voor je, mja, jouw auto, jouw probleem ... ga je daar dan ook zomaar mee akkoord? Of ga je toch de garage eens vragen hoe dat nou precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MediaZoo schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:39:

Zij garanderen signaal met de juiste technische specificaties tot en met het AOP. Dit doen ze en de leveringsplicht door de provider is hiermee voldaan. Hier eindigt dan ook de verantwoordelijkheid van de aanbieder voor wat betreft signaal.

Ze leveren de klant uit coulance (eigen belang) een ontvanger die eigendom blijft van de aanbieder. (Ziggo uitgezonderd) Ze nemen dus zelfs nog meer verantwoording van de klant over op dit gebied om het de klant makkelijker te maken.

Ze adviseren de klant gebruikt te maken van de componenten die er geschikt voor zijn. De klant doet dit niet dus werkt het product niet naar behoren. De klant heeft deze keuze ZELF gemaakt en weigert deze keuze te veranderen? Wat doet de provider verkeerd als een klant niet mee wil werken?

Waar ligt überhaupt de verantwoording van de provider bij kabels en spullen van de klant?

Technieken veranderen en als je van die technieken gebruik wilt maken moet je wel spullen in huis halen/hebben die geschikt zijn voor die techniek.
Ziggo adviseert materiaal ( decoders , TV met CI+ modules gecertificeert enz). Prima, men schaft dat aan. Het werkt echt prima, niks geen problemen, jaren lang niet.

Ziggo veranderd recentelijk wat in hun systemen, men krijg storingen thuis en dan ligt het probleem bij hun omdat hun apparatuur niet (meer) geschikt is?? Beetje kort door de bocht vind je niet?

Ik denk ook dat dat de reden is waarom Ziggo nu gratis kabels weggeeft omdat ze inzien dat dit NIET een fout DOOR de klant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap

Ah zit het zo? Dus als het problemen oplevert is het "onze verantwoordelijkheid stopt bij het AOP" maar als de klant zegt "Ga dan aub weg met je CI+/Horizonbox/ander 'beveiligingsgeneuzel' " dan rijkt de invloed/verantwoordelijkheid van Ziggo/UPC opeens tot en met de TV. Wel de lusten maar niet de lasten? Die vlieger gaat mijns inziens niet op.
Laat dat coulance maar weg want die rotzooi is alleen maar om de klant te beperken in wat hij/zij met het signaal kan doen.
Ze adviseren (als je een disclaimer pagina weggestopt in een obscuur hoekje van je website advisering kan noemen) niet of te laat. Niks zeggen totdat het problemen oplevert en dan naar een pagina wijzen? Dat is verkeerd in mijn optiek.
Bij beiden. Zie hierboven.
En ja ik verdedig Ziggo/UPC.
Prima als je ze verdedigt. Anders zou deze discussie beetje eenzijdig worden. Mijns inziens helemaal geen probleem. Een ieder recht op zijn mening.
Waarom? De klant neem zijn verantwoording niet en weigert ook maar iets aan te nemen van mensen met kennis van zaken. Als de klant het zo goed wist waren er geen problemen. En als de provider verantwoordelijk was voor de infra van de klant hadden ze allang ingegrepen. Alleen kan dit niet. Tenzij je 3x zoveel per maand wilt betalen, dan krijg je maandelijks kosteloos een monteur die de boel controleert.
Ik ben van mening dat de verantwoording gedeeld moet worden. Bijvoorbeeld reclame maken voor gouden bergen? Prima maar wel een disclaimer. "let op, behaalde kwaliteit/zenderpakket/whatever alleen bij gebruik van Kabel Keur apparatuur. Zie [url naar info]"
Agreed. Maar.....zie hierboven

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Terrestrial schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:47:
@tikketrujaap.. De gebruikte materialen thuis zijn "jou verantwoording" wat snap je daar niet aan? Je beschuldigd de aanbieder van iets wat je juist zelf doet. Alle verantwoording van de hand wijzen omdat je te gierig bent om het up2date te houden.
De verantwoording van de klant? Dat is prima, maar geef ons dan ook de verantwoording van wat we wel en niet met het signaal mogen doen. Also, niet pas gaan roepen NADAT het product al gekocht is. Leuk overigens dat je het weer nodig vind om op de persoon te spelen door me gierig te noemen en dat ik "het niet snap". Zullen we even als volwassenen discussiëren?
En wat moeten de kabelaars dan volgens jou doen? Nu al gaan roepen nou volgend jaar gaat minister X misschien de rest van de UHF frequenties ook weggeven en dat mensen nu al hun kabel/connectorenl moeten vervangen. Uiteraard zal 90% van Nederland dit pas doen als ze problemen ervaren. Het punt is gewoon, van iedere klant mag worden verwacht dat ze hun shit op orde hebben en nee zo hoog zijn die eisen niet. (uitgezonderd gevallen die direct onder zo'n mast wonen want daar red je het niet met koka 799)
Wat de kabelaars moeten doen is de verantwoordelijkheid delen. Pro-actief zijn in het duidelijk maken dat met nieuwe zenders/HD/etc ook nieuwe spullen horen. Niet alleen pas melden nadat de klant het product al heeft (met een jaarabo erbij). Of jij de eisen hoog of niet hoog vindt is irrelevant. Het is een aanpassing (in sommige huishouden een flinke overigens) die duidelijk wordt nadat het product in huis is.
Stel jij gebruikt nog overal gloeilampen, kun je wel klagen dat je stroom rekening zo hoog is maar je moet gewoon mee gaan met je tijd. Zelfde geldt voor auto's.. straks zegt de overheid.. je mag niet meer met je oude vervuilende auto de stad is. Allemaal leggen ze de verantwoording bij jou als burger. Kun je het wel niet mee eens zijn maar jammer voor jou dan.
De rekening is dan hoger maar m'n gloeilampen doen het tenminste. Die beginnen niet opeens te flikkeren of geven helemaal geen licht. Slechte vergelijking in mijn optiek.
Als de overheid zoiets doet dan doen ze dat (terecht) met een landelijke campagne. Niet door niets te zeggen om vervolgens boetes uit te delen aan vervuilende auto's en dan te verwijzen naar een pagina op hun website. Wederom, slechte vergelijking, in mijn optiek.
Wat iemand hier zei over UPC dat die eerder met de techniek mee gingen. Die hadden al meer frequenties in gebruik maar ziggo ook alleen die hadden de allochtonen zenders er op zitten, kortom maar een kleine doelgroepen merkte dat als ze geen goede kabels gebruikte dit problemen gaf.
Wat is het punt wat je hiermee wilt maken?
En ik werk niet voor een kabelaar maar zelfs al zou dat wel zo zijn, doet dat iets af aan de argumenten dan?
Zeg ik niks over. Een ieder recht op zijn mening.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31

PauseBreak

derp!

En ja ik verdedig Ziggo/UPC. Waarom? De klant neem zijn verantwoording niet en weigert ook maar iets aan te nemen van mensen met kennis van zaken. Als de klant het zo goed wist waren er geen problemen. En als de provider verantwoordelijk was voor de infra van de klant hadden ze allang ingegrepen. Alleen kan dit niet. Tenzij je 3x zoveel per maand wilt betalen, dan krijg je maandelijks kosteloos een monteur die de boel controleert.

Tsja, ik snap wel dat je zo redeneert als ex-storingsmonteur van Ziggo, maar er zijn hier in dit topic genoeg mensen met de juiste spullen én problemen. Dat kun je niet afschuiven op "verantwoordelijkheid van de klant" of het "weigeren om geschikte spullen te halen". Ook als je alleen maar Kabelkeur-kabels, connectors e.d. gebruikt kunnen problemen zich voordoen zonder dat er een duidelijke bron is. Dat is dan ook waar het hier om gaat.

Want inderdaad, hoe wil je dat soort dingen gaan oplossen? Zelf word ik er ook debiel van dat bij ieder onoplosbaar probleem (zoals nu met dat geluid) het vanuit Ziggo wordt geschoven op "interne bekabelingsproblemen", terwijl daar gewoon geen sprake van is. Maar ja, wat doe je eraan? Overstappen is geen optie want er is hier (Groningen) geen concurrentie, dus wat moet je dan?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 20:25
Terrestrial schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:47:En ik werk niet voor een kabelaar maar zelfs al zou dat wel zo zijn, doet dat iets af aan de argumenten dan?
Gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 19:14

Onbekend

...

PauseBreak schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:09:
Want inderdaad, hoe wil je dat soort dingen gaan oplossen? Zelf word ik er ook debiel van dat bij ieder onoplosbaar probleem (zoals nu met dat geluid) het vanuit Ziggo wordt geschoven op "interne bekabelingsproblemen", terwijl daar gewoon geen sprake van is. Maar ja, wat doe je eraan? Overstappen is geen optie want er is hier (Groningen) geen concurrentie, dus wat moet je dan?
Waar zit dat probleem dan wel? Er is iets mis tussen de verdeelkast van Ziggo en de aansluiting van de tv. En als alles correct is aangesloten en de afscherming voldoende is mag je gewoon geen storingen hebben. Misschien zit er wel fabricagefouten in de bekabeling waar beide partijen niets aan kunnen doen.

Maar zoals altijd, om te beginnen met storingzoeken sluit je zoveel mogelijk uit. Begin bij het aansluitpunt waar de kabel het huis binnen komt en sluit daar de tv op aan en controleer of daar het signaal wel in orde is.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Onbekend schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:32:
[...]

Waar zit dat probleem dan wel? Er is iets mis tussen de verdeelkast van Ziggo en de aansluiting van de tv. En als alles correct is aangesloten en de afscherming voldoende is mag je gewoon geen storingen hebben. Misschien zit er wel fabricagefouten in de bekabeling waar beide partijen niets aan kunnen doen.

Maar zoals altijd, om te beginnen met storingzoeken sluit je zoveel mogelijk uit. Begin bij het aansluitpunt waar de kabel het huis binnen komt en sluit daar de tv op aan en controleer of daar het signaal wel in orde is.
Tsja, het kan ook zijn dat er iets mis is met de gebruikte compressietechnieken of -instellingen, wie weet. Alles bij mij intern is al doorgemeten (4x, 1x door m'n schoonpa (elektricien) en 3x door Ziggo-monteurs) en noch met het AOP, noch met de interne bekabeling was wat mis en ook andere kabels gebruiken lost het niet op. Dus waar of wat er fout gaat, geen idee.
Het enige dat ik weet is dat ik meer UPC-klanten ken met exact dit probleem (mijn ouders, hun buren, vrienden in UPC-gebieden), dus het lijkt mij sterk dat dit probleem níet door UPC's tv-platform wordt veroorzaakt. Maar goed, ik ben maar een leek natuurlijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:09
Het blijft natuurlijk lastig. Aan de ene kant wil de klant:
- Sneller, sneller of liefst nog sneller internet
- Zoveel mogelijk TV kanalen in dan liefst ook nog in HD

Hierdoor moet Ziggo zoveel mogelijk frequenties gebruiken om tegemoet te komen aan deze vraag. Dat vraagt natuurlijk meer en meer van de kabels en connectoren binnenshuis ten opzichte van 20 jaar geleden toen mensen een kabel abonnement namen om analoge tv en radio te kunnen ontvangen.

Mijn ervaring met Ziggo is dat als je ze netjes benaderd ze met een oplossing komen zoals opsturen van een goede kabel om iig e.e.a. uit te sluiten en op te lossen en desnoods een monteur langssturen. Ook doen ze niet moeilijk over korting vanwege storingen of ongemak.

(en nee ik werk niet voor Ziggo)

En wat betreft bovenstaande, dien desnoods een klacht in, dan loopt het via andere afdelingen en krijgt het meer aandacht.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 13-03-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:20:
TV plus heeft pas alle zenders per 1 april. Z1 blijft vooralsnog 30mbps. Verder klopt het.
Dan ga ik na het weekend downgraden met het Plus pakket i.p.v. de hogere snelheid.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:54:
[...]

Dan ga ik na het weekend downgraden met het Plus pakket i.p.v. de hogere snelheid.
Dank!
Wat gaan ze eigenlijk met het extra pakket doen?
Hier was al geopperd dat je alleen het on demand erbij zou hebben en bij plus niet, maar officieel is hier nog geen communicatie geweest vanuit ziggo.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb Extra vorige week vervangen door Plus. Benieuwd wat er gaat gebeuren verder.
In ieder geval niet dezelfde zenders als Extra.

[ Voor 177% gewijzigd door UltraSub op 13-03-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

MediaZoo schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:42:
Dan krijg je bij UPC en ook Ziggo zelfs in de installatie handleiding instructies mee om Kabel Keur spullen aan te schaffen.

Wat moet Ziggo nog meer doen om het de klant duidelijk te maken?
Onder Ziggo werke alles goed met "Kabelkeur" spullen. Maar onder UPC niet. UPC voert een wijziging uit waardoor ik, en velen met mij opeens met problemen zitten. En nu is het opeens de schuld van de consument. Het werkte goed, voldeed aan de specificaties en nu werkt het niet meer.

UPC/Ziggo past de specificaties van levering aan waardoor het probleem opeens bij de gebruiker komt te liggen. Dat is gewoonweg, om het netjes te zeggen, niet netjes van ze.

Het zelfde gold voor mijn CI+ module, werkte probleemloos en is in combinatie met mijn TV ondersteund, speciaal nog gecontroleerd toen ik de combinatie aanschafte. En nu, opeens deed hij het niet meer en UPC/Ziggo opeens naar Sony verwijzen en dat die het probleem maar moeten oplossen. Dat is toch gewoon oplichting en mensen onnodig op kosten jagen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:25:
[...]

Hier was al geopperd dat je alleen het on demand erbij zou hebben en bij plus niet, maar officieel is hier nog geen communicatie geweest vanuit ziggo.
Geen idee. als ik op de website van Ziggo kijk zie ik alleen het Extra pakket met gratis 1000 films en 150 series On Demand. Het Plus pakket is wel te zien in mijnziggo en aanpasbaar. Vanaf 1 april wordt Plus Extra heb ik begrepen, dus ik zet hem om.

edit: net omgezet naar Z1 met TV Plus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MdO82 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:25:
[...]
Volgens mij staat het op deze pagina allemaal opgesomd?

https://www.ziggo.nl/klan...erwijzigingen-digitale-tv

Maar volgens mij is onderstaand zowat het enige verschil tussen plus en extra;

Gratis On Demand films en series
Heeft u TV Standaard of TV Plus en gebruikt u Interactieve Televisie? In onze grote On Demand catalogus stond voorheen een klein aantal gratis films en series. Deze komen te vervallen. Met TV Extra kunt u hier nog wel gebruik van maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het prijsverschil tussen Plus en Extra van een aantal Euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
Wim-Bart schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:39:
[...]

Dat is toch gewoon oplichting.
Zullen we dergelijke termen hier niet gebruiken. Dit is het Tweakers forum geen Kassa/Radar forum waar men constant smijt met dergelijk termen. De term 'oplichting' wordt te vaak op fora gebruikt terwijl daar helemaal geen sprake van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
hardware-lover schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:05:
[...]

Volgens mij staat het op deze pagina allemaal opgesomd?

https://www.ziggo.nl/klan...erwijzigingen-digitale-tv

Maar volgens mij is onderstaand zowat het enige verschil tussen plus en extra;

Gratis On Demand films en series
Heeft u TV Standaard of TV Plus en gebruikt u Interactieve Televisie? In onze grote On Demand catalogus stond voorheen een klein aantal gratis films en series. Deze komen te vervallen. Met TV Extra kunt u hier nog wel gebruik van maken.
Bedankt wellicht had ik even beter moeten zoeken, maar het is zo opgelost.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:10:
En het prijsverschil tussen Plus en Extra van een aantal Euro's.
Dat is inderdaad zo, maar 12 * €4 is toch € 48 dat ik bespaar voor een service die ik niet gebruik.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind sinds de update naar UPC/Ziggo dat bv Panasonic tv langer nodig heeft voor EPG en moeite heeft met doorschakelen. De Ziggo ondemand is echt langzaam en traag. Als het aan mij ligt ok, maar ik heb het nu gezien op een 42as500, 48as630 en 47wt60. Erg jammer want vroeger was het snel zappen en nu even wachten.

Over het gezeur met de binnenhuis bekabeling. Hoe vaak ik in mijn werk die goedkope honkitonki rotzooi van Action, handyman etc kabels heb weggegooid en door heb geknipt bij klanten is niet normaal. Omdat het goedkoop is en slecht beeld standaard geeft. Als je sateliet neemt, neem je toch ook geen halve schotel? Mensen kunnen wel zeuren over, ja nu moeten we kabels gaan vervangen. De meeste mensen hebben de goedkope troep kabels liggen uit de rommelbak voor € 2,50 voor 10 meter en wat verwacht je daarvan? Net als voor elektra. De goedkope verlengblokken gaan na aantal jaren bros worden bij wat meer belasting. Vaak bij de troep van ikea gezien. Ik kon de kabel met mijn handen breken.
Dus ik leg nu vaak sateliet kabel neer bij mijn klanten met hogere waardes en dat werkt als een trein. Nooit meer problemen gehad en gezeur. Alleen de problemen welke mensen digitale tv hebben is bijna 98% te wijten en slechte binnenhuis bekabeling. Ook het verhaal met rijtdozen bij de Aop is ook zo'n hit. Nooit doen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
funrider schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:10:
De term 'oplichting' wordt te vaak op fora gebruikt terwijl daar helemaal geen sprake van is.
Gezien de door Wim-Bart aangekaarte problemen is hier de juridische term grove nalatigheid van de kant van Ziggo/UPC en NLkabel beter op zijn plaats. Er is duidelijk immers sprake van zeer slecht test werk door Ziggo/UPC en NLkabel waardoor klanten na een wijziging opeens te maken krijgen met niet meer of slecht functionerende apparatuur. Als een CI+ CAM en TV combinatie na de overgang naar het signaal van Ziggo/UPC opeens niet meer werkt dan is dat een aanwijzing dat Ziggo/UPC niet meer in staat is om de CI+ CAM vanuit de Ziggo/UPC digitale TV headend op gelijke wijze aan te sturen als gebeurde vanuit de voormalig Ziggo headends. En dat zou betekenen dat voormalig Ziggo voorheen maar wat deed tijdens bij het instellen en het testen en "certificeren" van CI+ CAM's en TV's met CI+ slot. Een zeer kwalijke zaak dat klanten voor de werking van hun appartuur afhankelijk zijn van de zeer beperkte technische capaciteiten van het Ziggo/UPC personeel dat zich met dergelijk taken bezighoud.

Zelf ben ik ook een zo'n slachtoffer van die zogenaamde technische maloten bij Ziggo. Het mag een wonder genoemd worden dat mijn Panasonic TV ooit door de "keuring" van die maloten is gekomen zoveel bugs ik na aankoop heb aangetroffen. Uiteraard heb ik al die bugs bij Panasonic Nederland onder de aandacht gebracht bij de CTO en de CFO waarna Panasonic Nederland bescherming zocht bij die zelfde "technische" en keurende maloten van Ziggo en ook kreeg zodat van mening waren dat ze geen nieuwe firmware versie hoefden uit te brengen omdat die maloten hun firmware hadden goedgekeurd. Ik als consument moest het er maar mee doen. En daar sta je dan als consument die zich keurig aan alle voorwaarden van Ziggo had gehouden door hun "gecertificeerde" apparatuur aan te schaffen.

Vervolgens brengen de maloten van Ziggo enige tijd later een nieuwe firmware versie voor hun CI+ CAM uit. Omdat ik sterk het vermoeden had dat een deel van de bugs CI+ CAM gerelateerd waren had ik besloten om ook mijn CI+ CAM te updaten in de hoop dat dit zou zorgen voor minder problemen. Wat blijkt: Die zogenaamde "technici" van Ziggo zijn ook niet in staat om ervoor te zorgen dat hun firmware updates minimaal gelijkwaardig gedrag vertonen en dat te testen, want door de firmware update komen er juist een nieuw probleem bij namelijk het falen van de authenticatie waardoor ik vaak mijn TV opnieuw moet opstarten. Als ik dan maar een CI+ CAM van een ander merk neem verdwijnen ook opeens een paar oude bugs waaraan af te leiden is dat de Ziggo CI+ CAM's duidelijk verschillende werken op de interface naar de apparatuur van de klanten wat nooit de bedoeling kan zijn van gestandaardiseerde interfaces. Grove nalatigheid van de kant van Ziggo dus om apparatuur in omloop te brengen waarvan ze niet geverifieerd hebben of die apparatuur voldoet aan de standaarden. Zeker als die standaarden deel uitmaken van een certificeringsproces voor het testen van apparatuur van derden. Gezien de ervaringen lijkt het erop dat Ziggo alleen maar keurmeestertje speelt maar geen idee hebben wat ze aan het doen zijn en vervolgens als het misgaat de klanten opschepen met de door Ziggo veroorzaakte problemen.

Exact hetzelfde zie je gebeuren met dat flauwekul keurmerk van NLkabel. Het is er niet om de klanten te helpen de juiste materialen uit te kiezen, maar om Ziggo/UPC te beschermen in geval van signaal problemen. Hoe is het immers mogelijk dat voorheen door NLkabel goedgekeurde materialen nu weer worden ingetrokken? Die materialen voldeden toch aan alle zware keuringseisen van NLkabel en waren dus goed op het moment dat vele klanten ze kochten. En dan zeker roepen dat de signaal problemen de schuld zijn van slechte materialen bij klanten om dat ze niet (meer) op het lijstje van NLkabel staan. Ik heb ook netjes volgens voorschrift van Ziggo kabelkeur materialen gebruikt, maar een Ziggo monteur met kennelijk een eigen keurmerk was van mening dat eigenlijk alleen krimp connectors goed waren omdat, en nu komt ie, hij die andere opschroef F-connectors er zo vanaf kon trekken als ie er wat kracht op zou zetten. Kennelijk ging deze monteur er vanuit dat er regelmatig aan die kabels in de meterkast gehangen werd. Ook voldeed een kabelkeur AOP opeens niet meer en moest vervangen worden door een ander type. Uiteraard met geen enkel effect op het signaal probleem waar hij voor gekomen was. Mijn conclusie is in ieder geval dat je als consument dus ook niets aan zo'n kabelkeur keurmerk als er door de "keurende" partijen zo mee om wordt gesprongen en ik kan me dus best voorstellen dat sommigen zich behoorlijk besodemietert voelen als hun aangekochte kabelkeur materialen nu op geen kabelkeur meer blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat vrijwel alle dingen die ik koop (en ooit kocht) na verloop van tijd niet meer voldoen. Zelfs de keukenkastjes moeten er op enig moment aan geloven. Dat er door ontwikkelingen en voortschrijdend inzicht dingen veranderen vind ik dus eigenlijk niet zo gek.

Wat denk ik voor de frustraties zorgt is dat Ziggo/UPC eenzijdig besluit dat het tijd is voor verandering en je als klant opeens met slecht beeld en een onverwachte kostenpost opgezadeld wordt. En daar zit voor mij de grote vraag: was het wel echt onverwacht? Of was het toch een beetje naïef? Mogen we in het tijdperk waar elke gadget elke 2 jaar vervangen wordt nog wel verwachten dat onze TV-setup het 15 jaar uithoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 20-09 19:14

Onbekend

...

Ziggo houdt altijd rekening mee dat een verandering voor bepaalde mensen negatief kan uitpakken. Maar ze geven dan ook netjes aan dat je gewoon zonder verdere verplichtingen het abonnement kunt opzeggen. Als je niet opzegt en een andere aanbieder kiest, is Ziggo waarschijnlijk nog steeds beter dan de concurrentie. Op heel veel adressen kan Digitenne en ADSL (alles in 1) geleverd worden, en je kunt zelfs zenders ontvangen via de schotel. Voldoende aanbieders dus, maar elk met hun voor-en nadelen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:31:
Ik moet eerlijk zeggen dat vrijwel alle dingen die ik koop (en ooit kocht) na verloop van tijd niet meer voldoen. Zelfs de keukenkastjes moeten er op enig moment aan geloven. Dat er door ontwikkelingen en voortschrijdend inzicht dingen veranderen vind ik dus eigenlijk niet zo gek.

Wat denk ik voor de frustraties zorgt is dat Ziggo/UPC eenzijdig besluit dat het tijd is voor verandering en je als klant opeens met slecht beeld en een onverwachte kostenpost opgezadeld wordt. En daar zit voor mij de grote vraag: was het wel echt onverwacht? Of was het toch een beetje naïef? Mogen we in het tijdperk waar elke gadget elke 2 jaar vervangen wordt nog wel verwachten dat onze TV-setup het 15 jaar uithoud?
Tis niet zozeer "voortschrijdend inzicht". De kabelaars hadden bij de introductie van digitale TV direct alle frequenties met 256QAM in kunnen zetten.

Alleen was digitale TV dan nòg langzamer van de grond gekomen. Zeker in een tijd dat echt iedereen alles nog aansloot met plastic connectoren en splitters.

Je kan je natuurlijk wel afvragen waarom die gevoelige frequenties niet voor de minst populaire helft van het analoge aanbod worden ingezet. Dan heb je daar wel ruis op, maar da's minder erg dan storing op digitaal.

Al is dat natuurlijk maar uitstel van executie. Hoewel, na uitfasering van analoog kunnen diezelfde frequenties aan EuroDOCSIS download worden toegewezen voor nog meer download. Daar heb je ook weinig tot geen last van storing.

Misschien ook een interessante vraag: de EuroDOCSIS upload is bij mijn weten flink uit te breiden door FM-radio op te offeren. Als je alle radiozenders op één DVB-C frequentie zet, hoeveel zou het dan kosten om een kastje te maken met één DVB-C tuner, elektronica om 36 audiostreams te decoderen en 36 DACs en FM-modulatoren.

In massaproductie gaat dat volgens mij toch minder dan €100 kosten. En lang niet iedereen heeft ook echt een analoge radio aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Onbekend schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:42:
Ziggo houdt altijd rekening mee dat een verandering voor bepaalde mensen negatief kan uitpakken. Maar ze geven dan ook netjes aan dat je gewoon zonder verdere verplichtingen het abonnement kunt opzeggen. Als je niet opzegt en een andere aanbieder kiest, is Ziggo waarschijnlijk nog steeds beter dan de concurrentie. Op heel veel adressen kan Digitenne en ADSL (alles in 1) geleverd worden, en je kunt zelfs zenders ontvangen via de schotel. Voldoende aanbieders dus, maar elk met hun voor-en nadelen.
Dat is ook niet zo moeilijk als er geen concurrentie is.... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Zonder concurrentie in veel gebieden (denk aan glas) en een monopoly positie op de kabel kan je doen wat je wilt, de klant kan toch geen kant op of trage adsl -O-

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren abonnement omgezet naar Z1 met TV Plus. Omdat ik de zender van het TV Extra pakket niet ontving maar eens gebeld, immers zouden de TV Plussers de zender van Extra erbij krijgen. Dat klopt ook, maar vanaf 1 april gaat dat in. De medewerker wist mij te vertellen dat hij het niet waarschijnlijk achtte dat de prijs van Plus omhoog zou gaan en gelijk getrokken zou worden met TV Extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:47

john43

Emmen

reken er maar op dat er wel prijs aanpassingen zullen komen

Ik heb de brief al gekregen van Ziggo. Enige weken geleden stond kreeg ik de papieren mededeling dat er gratis extra zenders bijgekomen zijn en dat er in april ook een prijsaanpassing staat aan te komen.

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de brief gekregen volgens mij, maar gaat het niet om de prijsaanpassingen van de internet/tv/telefoniepakketten? Ik heb nog geen brief of mail gehad dat de tv pakketten aangepast gaan worden qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:20:
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:01:
Vanaf 1 april wordt Plus Extra heb ik begrepen, dus ik zet hem om.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:50:
Gisteren abonnement omgezet naar Z1 met TV Plus. Omdat ik de zender van het TV Extra pakket niet ontving maar eens gebeld, immers zouden de TV Plussers de zender van Extra erbij krijgen. Dat klopt ook, maar vanaf 1 april gaat dat in.
Misschien moet je jezelf eens laten testen op Alzheimer? :+

Ik snap echt niet hoe dit nog als een verrassing kon komen. :P

Als je denkt dat Plus nu Extra gaat worden: nee, beide pakketten blijven bestaan. Het verschil zit hem in de ondemand. (ik ken niemand die dat serieus gebruikt, dus iedereen downgrade nu naar Plus.. jij bent wel de eerste die ik hoor die van niets naar Plus gaat)
De medewerker wist mij te vertellen dat hij het niet waarschijnlijk achtte dat de prijs van Plus omhoog zou gaan en gelijk getrokken zou worden met TV Extra.
In ieder geval niet per 1 april. Daarna ook niet, Royaal bij UPC kost namelijk ook €10. Dat is dus al gelijkgetrokken. Enige verschil is dat je MyPrime (€6,50 bij UPC, ondemand) niet zonder extra zenders af kan sluiten bij Ziggo.

In de toekomst zal de prijs waarschijnlijk wel weer hoger worden, zoals met alles.

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 15-03-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee joh, ik had het verkeerd gelezen. Maar dan nog vind ik het wel best zo. Dat de snelheid voor Z1 nog niet omhoog is maakt mij eigenlijk niet uit, ook die wordt wel vlot getrokken met de snelheden van UPC. Ze moeten wel.

Die 120mbit is leuk maar om heel eerlijk te zijn doe ik er ook niet veel mee. Ik download wel eens een filmpje of wat andere bestanden, en met twee computers en twee telefoons is Z1 ruim voldoende. Een pc functioneert als HTPC en staat weinig aan.

Dus nee, geen alzheimer, eerder een bril :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
W3ird_N3rd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:07:
Als je denkt dat Plus nu Extra gaat worden: nee, beide pakketten blijven bestaan. Het verschil zit hem in de ondemand. (ik ken niemand die dat serieus gebruikt, dus iedereen downgrade nu naar Plus.. jij bent wel de eerste die ik hoor die van niets naar Plus gaat)
Misschien dat het al vaker voorbij is gekomen, maar ik kon het zo gauw even niet vinden.
Bij Ai1 Plus heb je straks geen on demand meer en dus ook geen uitzending gemist als ik het goed heb begrepen ?

Of ging het echt puur om het huren van films ?

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 15-03-2015 11:09 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
MdO82 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:08:
[...]

Misschien dat het al vaker voorbij is gekomen, maar ik kon het zo gauw even niet vinden.
Bij Ai1 Plus heb je straks geen on demand meer en dus ook geen uitzending gemist als ik het goed heb begrepen ?

Of ging het echt puur om het huren van films ?
Dit gaat over TV Plus. Dat is niet hetzelfde als Ai1 plus!

Bij Ai1 plus zit TV Standaard. Daar zitten nu nog 15 films en ~18 series bij inbegrepen, die verdwijnen inderdaad.

UitzendingGemist valt hier verder buiten, het gaat alleen om alles wat onder "films" en "series" staat op interactieve TV.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 15-03-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
W3ird_N3rd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:15:
[...]

Dit gaat over TV Plus. Dat is niet hetzelfde als Ai1 plus!

Bij Ai1 plus zit TV Standaard. Daar zitten nu nog 15 films en ~18 series bij inbegrepen, die verdwijnen inderdaad.

UitzendingGemist valt hier verder buiten, het gaat alleen om alles wat onder "films" en "series" staat op interactieve TV.
Excuus zat verkeerd te lezen 7(8)7 :$
zoekt nog een smiley voor onder de steen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

PauseBreak schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:37:
[...]

Tsja, het kan ook zijn dat er iets mis is met de gebruikte compressietechnieken of -instellingen, wie weet. Alles bij mij intern is al doorgemeten (4x, 1x door m'n schoonpa (elektricien) en 3x door Ziggo-monteurs) en noch met het AOP, noch met de interne bekabeling was wat mis en ook andere kabels gebruiken lost het niet op. Dus waar of wat er fout gaat, geen idee.
Het enige dat ik weet is dat ik meer UPC-klanten ken met exact dit probleem (mijn ouders, hun buren, vrienden in UPC-gebieden), dus het lijkt mij sterk dat dit probleem níet door UPC's tv-platform wordt veroorzaakt. Maar goed, ik ben maar een leek natuurlijk.
Even een update voor hen die dit een beetje volgen:
Na een Ziggo bus bij de wijkkast zijn de problemen opgelost. Hetzelfde was het geval bij mijn ouders, nadat UPC daar de wijkkast heeft vernieuwd.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:08
Geen idee of het al voorbij is gekomen: Alle zenders uit standaard pakket (UPC) zijn naast SD nu ook FTC in HD te bekijken. Eindelijk....

Edit:
funrider schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:24:
Tot 1 april blijven er tijdelijk extra zenders ongecodeerd te zien in SD en HD echter die na 1 april weer gecodeerd zijn (TV Standaard of aanvullend extra pakket) zoals Ziggo ook hier bekend heeft gemaakt.
F*ck; waarom nu weer.
edit:
quote toegevoegd

[ Voor 63% gewijzigd door The Lord op 17-03-2015 14:10 ]

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
The Lord schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:07:
Geen idee of het al voorbij is gekomen: Alle zenders uit standaard pakket (UPC) zijn naast SD nu ook FTC in HD te bekijken. Eindelijk....

Edit:

[...]

F*ck; waarom nu weer.
edit:
quote toegevoegd
Omdat na 1 april alle Ziggo TV kijkers als het goed is gemigreerd zijn naar het UPC platform. Als ik mij niet vergis waren de ongecodeerde zenders een "cadeautje" om er voor te zorgen dat mensen ook tijdens de migratie gewoon TV konden blijven kijken mocht hun tuner bijvoorbeeld problemen hebben met de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Tjoekie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:25:
[...]

Als ik mij niet vergis waren de ongecodeerde zenders een "cadeautje" om er voor te zorgen dat mensen ook tijdens de migratie gewoon TV konden blijven kijken mocht hun tuner bijvoorbeeld problemen hebben met de upgrade.
Als ik me goed herinner zaten oud-Multikabel abonnees op een andere provider wat betreft Irdeto. Dat moet je dus zien zoals Zeelandnet en Ziggo die allebei Irdeto gebruiken maar niet dezelfde provider zijn. Een Ziggo-smartcard in Zeeland in een decoder steken, dat gaat niet werken.

Met de migratie hebben die nu dezelfde provider, maar het kan tot een uur duren voor de smartcard dat oppikt. Zwart beeld in de tussentijd is dan niet zo tof.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 20-03-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:08
Tjoekie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:25:
Omdat na 1 april alle Ziggo TV kijkers als het goed is gemigreerd zijn naar het UPC platform.
Dat is natuurlijk niet de reden om het weer te coderen. Dat zijn de €'s. :+
Als ik mij niet vergis waren de ongecodeerde zenders een "cadeautje" om er voor te zorgen dat mensen ook tijdens de migratie gewoon TV konden blijven kijken mocht hun tuner bijvoorbeeld problemen hebben met de upgrade.
en:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:41:
Met de migratie hebben die nu dezelfde provider, maar het kan tot een uur duren voor de smartcard dat oppikt. Zwart beeld in de tussentijd is dan niet zo tof.
Dat is op zich vreemd, want dat zou dan impliceren dat het voor de extra pakketten op een gegeven moment (al dan niet tijdelijk) niet werkt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
PauseBreak schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:07:
[...]

Even een update voor hen die dit een beetje volgen:
Na een Ziggo bus bij de wijkkast zijn de problemen opgelost. Hetzelfde was het geval bij mijn ouders, nadat UPC daar de wijkkast heeft vernieuwd.
Hier hebben ze twee maanden geleden de hele wijkkast vernieuwd. Ik denk hah, mooi, dan heb ik eindelijk een sterker inkomend signaal in plaats van zoals eerder (gemeten door Ziggo) op het randje. Wat denk je? Juist, slechter. En na de conversie naar UPC nog slechter.
Maar ja, het ligt aan mijn bekabeling als ik de fanboys hier moet geloven en die niet lezen wat ik hier al heb geschreven over mijn bekabeling :F 8)7

Ik hoop dat snel glasvezel uitgerold wordt hier. Kan niet wachten. En dan niet voor internet, ben ik tevreden over. Maar puur voor tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
The Lord schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:25:
[...]

Dat is op zich vreemd, want dat zou dan impliceren dat het voor de extra pakketten op een gegeven moment (al dan niet tijdelijk) niet werkt.
Klopt, als ik me niet vergis konden oud-multikabel abonnees na de harmonisatie voor hooguit een uur geen extra pakketten (en vermoedelijk ook geen interactieve TV) kijken.

Dat zal waarschijnlijk geen grote problemen opleveren, maar als RTL4 het niet doet (want als Ziggo abonnee zap je met "4" naar de gecodeerde HD variant) dan krijgt de helpdesk een hoop gelazer. Zodoende de codering van het start/standaardpakket af.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 20-03-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
Heb gehoord dat er nieuwe pakketten komen voor alle Ziggo klanten. De pakketten zullen hetzelfde zijn als de UPC pakketten, maar dan ~4 euro p/maand meer kosten, maar wel een volledig tv gemist/begin gemist aanbieden tot 7 dagen terug voor vrijwel alle programma's voor de oude en extra power pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 19:55
UltraSub schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:42:
[...]

Hier hebben ze twee maanden geleden de hele wijkkast vernieuwd. Ik denk hah, mooi, dan heb ik eindelijk een sterker inkomend signaal in plaats van zoals eerder (gemeten door Ziggo) op het randje. Wat denk je? Juist, slechter. En na de conversie naar UPC nog slechter.
Maar ja, het ligt aan mijn bekabeling als ik de fanboys hier moet geloven en die niet lezen wat ik hier al heb geschreven over mijn bekabeling :F 8)7
Wanneer jij echt een zwak binnenkomend signaal hebt dan is Ziggo gewoon verantwoordelijk voor een goed signaal op het overnamepunt. Wat ik eerder denk is dat het signaalniveau meer richting min. norm zit dan op max. norm (wat geen probleem hoeft te zijn) en dit bestempeld is als op het randje.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
MdO82 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:44:
[...]

Dat is inderdaad zo, maar 12 * €4 is toch € 48 dat ik bespaar voor een service die ik niet gebruik.
Bij mij is de besparing minder, 12 * €2,05 dus €24,60. Ik heb in februari de omzetting per 31-03-2015 aangevraagd en bevestigd gekregen. Wat ik wel vreemd vind is dat er op mijnziggo al een factuur voor de periode 01-04-2015 tot 01-05-2015 klaar staat waar TV Extra nog altijd op vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De EPG is wat ik hoor duidelijk veel slechter geworden na de omschakeling. Schandalig dat dit zo maar kan. Het regent klachten hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De epg is alweer veranderd. We zijn van jaartal, regisseur, acteurs en verhaallijn naar alleen verhaallijn met IMDB score gegaan. En nu is het alleen nog of het een serie is of film met een beetje info. Daarnaast doet bij Veronica het alweer niet en ook het zappen is lijkt moeizamer te gaan. Lijk wel alsof er een vertraging in zit als je zapt. Nu heb ik daar ook nog bij dat de recorder een fractie beeld laat zien bij het zappen, vervolgens op zwart gaat voor een fractie en dan gewoon beeld geeft.

Die hele harmonisatie is niets anders dan een pain in the butt aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Speak for yourself, ik vind de dikke uitbreiding der aantal HD-zenders, als Starterabo, zeer en zeer aangenaam. tJa , dat de Royaal en Tv-Extra abos daar niks aan hebben kan ik niks aan doen, ze zijn misschien 1/6e vh aantal Starter/Basis-abos, maar ze klinken altijd het hardst op de fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 20:25
Nou die paar rotzooi zenders die in de plaats van France 2 komen mogen we blij mee zijn hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jim423 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:04:
[...]

Wanneer jij echt een zwak binnenkomend signaal hebt dan is Ziggo gewoon verantwoordelijk voor een goed signaal op het overnamepunt. Wat ik eerder denk is dat het signaalniveau meer richting min. norm zit dan op max. norm (wat geen probleem hoeft te zijn) en dit bestempeld is als op het randje.
Het is ook wat je schrijft. Zit echt net boven de minimale norm. Dus op het randje. En dat betekent dat het minste of geringste verlies wat je in je eigen bekabeling krijgt (en dat zal zeker gebeuren) er problemen kunnen ontstaan. Dus dan zou die minimum norm hoger moeten en is het ook goed.

/edit
Inderdaad. Dat zappen! Langzamer. Erg irritant. Wordt er allemaal niet beter op daar :(

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 22-03-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:01
Ik heb de laatste paar weken (sinds de harmonisatie dus volgens mij) geregeld dat mijn internetverbinding eruit ligt. Enkel het power lampje van mijn modem brandt dan nog. Uit- en aanzetten zorgt ervoor dat het weer werkt. Vrij vervelend, voorheen was ik makkelijk een half jaar online zonder dat mijn modem ook maar een keer uit ging.

Is dit toeval, of kan het er mee te maken hebben?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Knipperen DS/US of zijn ze helemaal uit? Wanneer puur het power lampje brand en verder niets wordt het tijd voor een nieuw modem denk ik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:01
Jim423 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:20:
Knipperen DS/US of zijn ze helemaal uit? Wanneer puur het power lampje brand en verder niets wordt het tijd voor een nieuw modem denk ik.
Ze zijn helemaal uit. Ik kan wel gewoon mijn modem benaderen nog, maar zie daar vervolgens dat ie up- en downstream geen enkel kanaal meer open heeft.

Nieuw modem zou kunnen, maar wel heel toevallig dat dit net nu gaat spelen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ja kan firmware issue zijn, maar DS/US knippert in UPC gebied altijd wanneer hij zijn lock kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:31:
Laat ik die laatste regel even voor je verbeteren in een hoog % van de gevallen:
Dat er door commerciële belangen dingen veranderen vind ik dus eigenlijk niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
ThinkPadd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:24:
Helaas, sinds vandaag heb ik m'n CI+ en smartcard weer nodig om bijv. RTL4 in HD te kunnen kijken. Sinds de migratie in mijn postcode (9401) kon ik die zenders zonder smartcard kijken.

Daar gaat het lekkere snelle zappen zonder CI+ module ;w
ThinkPadd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:47
Wij ovsrgezet als ziggo klant eersteindruk is dat ik sneller storing heb. Hoe? Als ik tvaanzet engelijkop ander kanaal zet. Daarna alle zenders zwart. Oplossinv tuitzetten opnieuw aanzetten daarna o er.. elke dag. Tv1 jaar oud en nooitgen problemen. Wanneer wel? Vanaf dedag van overzetten ziggo. Echt knulighad recent bekabeling inclziggo versterker al vervangen nietblij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brownyster schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:35:
Wij ovsrgezet als ziggo klant eersteindruk is dat ik sneller storing heb. Hoe? Als ik tvaanzet engelijkop ander kanaal zet. Daarna alle zenders zwart. Oplossinv tuitzetten opnieuw aanzetten daarna o er.. elke dag. Tv1 jaar oud en nooitgen problemen. Wanneer wel? Vanaf dedag van overzetten ziggo. Echt knulighad recent bekabeling inclziggo versterker al vervangen nietblij
Kabels vervangen door kabelkeur kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hier hetzelfde, zowel ziggo als upc woning (2 verschillende steden dus) kan niet alle zenders meer aan. Ziggo moet weer met de module en UPC heeft weer het oude basis pakket (geen HD, geen Xite, 24kitchen, etc.) Beetje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:47
Hoi

geen idee of het kabelkeur was ..alles werkte naar behoren .. nu niet meer ..

Kan nu nog een keer aan het werk. Op één kamer mis ik pakweg 50% van de zenders .. door zwart scherm of blokken of gewoon niets ... (einde van de kabel netwerk ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:39:
[...]

Kabels vervangen door kabelkeur kabels?
Die kabelkeur stelt naar mijn bescheiden mening geen reet voor en is gewoon het zoveelste keurmerk voor een product waar je niets aan hebt.

Met of zonder kabelkeurmerk heb je last van die migratie. De problemen zijn terug te lezen in dit topic dus die hoeven niet meer genoemd te worden. Met of zonder kabelkeurmerk, ik heb nog af en toe nog blokkerig beeld op sommige zenders, Veronica ligt er geregeld uit, internetsnelheid wisselt soms ook nog al valt dat laatste nu wel mee. En ik heb alles al vervangen met diverse kabels, zelfs een Ziggo monteur aan huis gehad.

Dus kabelkeur kabels zijn naar mijn bescheiden mening niet (altijd) de oplossing. Die migratie is te snel geweest, te snel wilden ze Ziggo worden en te weinig is er getest.

[ Voor 0% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Laatst online: 19-09 08:49

Foamy

Fulltime prutser

Migratie? Praat me d'r niet van. Ik heb mn abbo inmiddels opgezegd. Nieuwbouwwoning van nog geen jaar oud. En natuurlijk *exact* na de migratie blokken in beeld en drama in de kwaliteit van sommige HD zenders... En uiteraard zou het aan de kwaliteit van mijn bekabeling liggen....

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
Foamy schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:41:
Migratie? Praat me d'r niet van. Ik heb mn abbo inmiddels opgezegd. Nieuwbouwwoning van nog geen jaar oud. En natuurlijk *exact* na de migratie blokken in beeld en drama in de kwaliteit van sommige HD zenders... En uiteraard zou het aan de kwaliteit van mijn bekabeling liggen....
idem hier, ze gaan eerst hun rommel maar in orde maken voordat ik overweeg weer terug te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
En het 'gekke' is dat mijn kabels thuis gewoon echt slecht zijn (sommige hebben geen plastic kapjes meer) en ligt de kabel gewoon 'bloot'. Ik heb alleen storing op de lokale omroepen, op elk ander kanaal voor en na de migratie geen storing. Naar die lokale omroepen kijk ik nooit en heb genoeg aan alle basis zenders die het voor de rest wel doen. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beeldkwaliteit zijn veel klachten over na de migratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinM16
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-09-2020
Ik werk voor een bedrijf (niet Ziggo/UPC) en sinds 24-03-2015 krijg ik extreem veel klachten binnen over dat opeens alle zenders weg zijn, beeld vol met blokjes en strepen en andere ongein.
Ziggo/UPC zegt dat wij updates hebben tegen dit probleem en wij zeggen vervolgens: Updates? Ziggo/UPC zijn instellingen aan het aanpassen, deze storing ligt niet bij ons.

Klanten: Wat is dit nu voor een onzin.. Ik wordt nu van het kastje naar de muur gestuurd.
Wij: U bent niet de enige (niet letterlijk wat gezegd wordt, maar wel de insteek)...

MIjn mening is mijn mening, ben je het daar niet mee eens? Dat is dan jouw mening!

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste