Olga2000 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:57:
[...]
Op website van Ziggo:
"Kan ik een eigen mediabox gebruiken om digitale TV te kijken?
Dat hangt af van je adres. Woon je ergens waar UPC verkrijgbaar was? Dan kun je geen digitale televisie kijken met je eigen mediabox. Bij een Ziggo abonnement krijg je vanaf 13 april een mediabox in bruikleen. Op ziggo.nl zie je alle nieuwe abonnementen op een rij."
"Ziggo biedt ook de mogelijkheid om een mediabox of CI+ Module voor digitale ontvangst te kopen. Kan ik dat als voormalig UPC klant nu ook?
Voortaan bieden we bij alle abonnementen apparatuur in bruikleen aan."
Voor gecodeerde zenders gaat het bovenstaande (helaas) wel op vanaf 13 april voor gehele Ziggo gebied.
Voor ongecodeerde zenders (tv: 30+ SD, 3HD radio: 40+,
zie ook 'te bekijken zonder smartcard') kun je gelukkig wel in gehele Ziggo/UPC gebied nog wel d.m.v. DVB-C met een ingebouwde DVB-C tuner of decoders van bijv. Humax prima kijken. Dit doe ik ook al lang in UPC gebied op de slaapkamer (en recent tijdelijk ook in de woonkamer).
Dat klopt. UPC heeft deze wijziging al langer aangekondigd en per 1 april doorgevoerd dat HD zenders vooraan staan ipv SD versies voor zowel ongecodeerd DVB-C (helaas dus ook ondanks dat je alleen NPO 1,2,3 in HD ongecodeerd kan ontvangen), CI+ modules, mediaboxen/decoders.
Ik heb ook tijdelijk ongecodeerd DVB-C op mijn Samsung tv en heb gisteren ook met veel moeite een favorietenlijst in de tv aangemaakt. Sorteren behalve op zendernummer of naam lukte mij niet, maar daar is dacht ik een software tool voor maar dat vind ik teveel werk
Overigens als ik nu mijn favorietenlijst open heb en zap van boven/beneden gaat het wel goed. Zodra ik '4' in tik krijg ik helaas wel weer RTL4 HD die gecodeerd is (omdat deze alleen vanaf Starter pakket te zien is).
Ik heb nu in mijn favorietenlijst van Samsung NPO 1,2,3 HD, RTL4 SD enz (die inderdaad nu in de 900 reeks zitten). Zie ook de
Ziggo site bij 'te bekijken zonder smartcard'. Zoals eerder aangegeven is het overigens wel zo dat 13th Street (SD) en SBS9 (SD) niet in het oud UPC gebied te zien zijn (alleen in bestaand Ziggo gebied ivm contracten).
De UPC site is slechts deels aangepast. De
algemene zenderlijst is nog oud.
Hier staat wel wat algemene info en een nieuwe zenderlijst, maar ongecodeerd DVB-C zender nummers ontbreken laat staan info erover.
Onbekend schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:27:
[...]
Precies de reden die jij opgeeft.
Na elke negatieve aanpassing van een dienst mag je volgens mij opzeggen. Nu ineens HD is gecodeerd terwijl dat hiervoor niet was lijkt mij een valide reden om op te zeggen.
(Ik ben nog even aan het zoeken waar dat precies staat.)
HD was tijdelijk beschikbaar door de fusie van de netwerken van Ziggo/UPC. Zie ook
officiële Ziggo forum. Volgens mij kan je door recente zenderwijziging opzeggen. Zoals altijd bij wijzigingen volgens mij. Echter lees ik wel dit "
Wilt u uw abonnement wijzigen of beëindigen, dan is dit mogelijk tot 1 april 2015. Hiervoor belt u ons op 088 059 01 11. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.30 tot 18.00 uurr"
bron:
UPC wijzigingen site.
[
Voor 60% gewijzigd door
funrider op 02-04-2015 10:58
]