Fusie Ziggo en UPC: gevolgen voor de consument

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 17:45
Wat ik niet snap is dat ze zeggen dat er voor de 10 belangrijkste HD zenders geen technische wijzigingen zijn geweest. Ik zit bij Ziggo Groningen, en sinds kort is RTL4 HD en andere (standaard tv pakket) versleuteld met irDeto en Kudelski. Die waren eerst free to air! Lekker dan, aangezien ik met mijn Anysee geen werkende cardreader heb op linux. Kan iemand dit bevestigen / is er een oplossing?

Zoek op deze site naar rtl en je ziet bij rtl4 hd nu een sleuteltje staan:

http://www.dtvmonitor.com...46-7B93-FDCD-20EFC79691E0

Edit: Op info Ziggo zelf is te zien dat alleen NPO nog HD free-to-air is :-(
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

Dus: is er een mogelijkheid om een irdeto smartcard reader werkend te krijgen op een raspberry pi (Debian)?

[ Voor 17% gewijzigd door The Underminer op 29-03-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
The Underminer schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:04:
Wat ik niet snap is dat ze zeggen dat er voor de 10 belangrijkste HD zenders geen technische wijzigingen zijn geweest. Ik zit bij Ziggo Groningen, en sinds kort is RTL4 HD en andere (standaard tv pakket) versleuteld met irDeto en Kudelski. Die waren eerst free to air! Lekker dan, aangezien ik met mijn Anysee geen werkende cardreader heb op linux. Kan iemand dit bevestigen / is er een oplossing?

Zoek op deze site naar rtl en je ziet bij rtl4 hd nu een sleuteltje staan:

http://www.dtvmonitor.com...46-7B93-FDCD-20EFC79691E0
Volgens mij had Ziggo tijdens de omzetting alle kanalen free-to-air gemaakt om zo eventuele problemen te voorkomen. De de omzetting klaar is gaan alle hd zenders weer achter de decoder.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:03
Ik weet niet of het door de fusie komt maar de laatste dagen bij UPC iedere dag de tv zendes kwijt.
Melding die ik krijg : niet geabboneerd , dit terwijl ik in mij abbo alle tv zenders heb. Staat niets op de site van UPC over storing maar tech service geeft wel toe dat het een landelijk probleem is ???
Enige oplossing is iedere dag bellen voor een refresh voor de zenders en dan werkt het weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:49
merk sinds een paar dagen dat er meer storingen op treden, haperingen in beeld.

En nee het ligt niet aan mijn kabels want had voor de omzetting al last van 4g instraling dus voor die tijd alles al vervangen en dus ook na de omzetting geen blokken meer gehad of weg vallende zenders.

Maar nu zie ik steeds vaker soringen in beeld en ook op welke zender dan ook . Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

@Dancis
Ja, bij mij ook (Gorinchem) sinds de omzetting vaker
Vooral op openbare en commerciële NL zenders begin van de avond (soms paar keer per minuut)
Even een freeze van een paar frames, of groene blokken, strepen en dergelijke.
Sterkte van het signaal is altijd goed (tussen 50 en 60%), kwaliteit altijd 100% (BER is ook altijd 0)

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die EPG mag ook weleens snel terug naar het oude Ziggo niveau zeg.

Je kan wel merken dat de Horizon klanten worden voor getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Inderdaad.
Dat de kijkwijzer ontbreekt, maakt me niet uit
Maar ik zou wel weer graag willen zien uit welk jaar een film is en wie de hoofdrolspelers zijn.
De imdb rating vind ik dan wel weer een leuke toevoeging.

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
De EPG- is beduidend trager geworden en mist toch wel af en toe informatie. Kwaliteit van de zenders is minder geworden. Ik constateer veel meer onzuiverheden (Blokjes, vertragingen) in het beeldsignaal. Zeker van de televisie bij ons beneden in de woonkamer. De televisie bij mij op zolder heeft pas nieuwe bekabeling en een speciale wandcontactdoos (tegen het 4G-signaal). Toch constateer ik regelmatig dat de CI+ module/Authenticatie niet lekker gaat op de televisie op zolder. Dat resulteert in wekelijks resetten (of via de website, of het in/uit doen van de CI+ module + kaart). Ik ben dat eigenlijk zat. De CI+ module systeem werkt gewoon niet fijn. Klacht over ingediend, op zowel Social-media als telefonisch. Krijg doodleuk te horen dat ze geen Decoder kunnen leveren tot zeker 13 April. Het is toch wel te schandalig voor woorden. Verder heb ik van Ziggo nooit aanbiedingen mogen ontvangen van nieuw materiaal. En ze informeren je ook niet over de zender-veranderingen. Maanden teveel betaald voor een pakket met zenders, waarvan enkele zenders al gestandaardiseerd waren. Dus nu de abonnementsvorm teruggezet naar een goedkopere.
Voor het internet zelf is er niet veel veranderd. Dat werkt nog als voorheen. Eigenlijk moet er nog e en keer een andere Router komen, die van Ziggo (Ubee) is bar en bar slecht. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Lootbox op 31-03-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vaan Banaan schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:23:
Inderdaad.
Dat de kijkwijzer ontbreekt, maakt me niet uit
Maar ik zou wel weer graag willen zien uit welk jaar een film is en wie de hoofdrolspelers zijn.
De imdb rating vind ik dan wel weer een leuke toevoeging.
Man, man inderdaad echt irritant. Waarom in vredesnaam die EPG zo crippelen :?

What's next, een euro per maand voor normale EPG :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

edebee schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:17:
Ik weet niet of het door de fusie komt maar de laatste dagen bij UPC iedere dag de tv zendes kwijt.
Melding die ik krijg : niet geabboneerd , dit terwijl ik in mij abbo alle tv zenders heb. Staat niets op de site van UPC over storing maar tech service geeft wel toe dat het een landelijk probleem is ???
Enige oplossing is iedere dag bellen voor een refresh voor de zenders en dan werkt het weer even.
Bij Ziggo heb ik dat nu in de afgelopen dagen dat ook al gehad. Ineens alle zenders van de Cisco recorder verdwenen. Ik laat dat ding dan automatisch opnieuw zoeken en dan zijn ze ook weer zo gevonden, maar het is wel toevallig dat dit soort problemen ook ineens opduiken terwijl we jaren geen problemen hebben gehad. (Signaalsterkte is 98% en kwaliteit 100%, dus dat zou zeker geen probleem mogen zijn.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 18:56
Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met Ziggo. Dit allemaal na het overzetten naar het UPC netwerk.
2,4GHz verbinding wat een 169 IP geeft, 5GHz werkt wel normaal.

Als ik mijn ChromeCast in de TV laat zitten krijg ik blokjes door het beeld en wegvallend TV signaal.

Ik zou dit 1 jaar geleden nooit gezegd hebben maar Ziggo heeft het echt verprutst hier!

Ik heb onderhand al bij Jonaz.nl internet. Echter televisie kan ik, vanwege dubbele kosten, niet weg doen. (Wijkcollectief met Ziggo)

Als ik Ziggo dan bel krijg ik de melding dat het interferentie is. DIT HEB IK NOOIT GEHAD?! Ziggo gaat hier dan ook niks aan doen. Mijn hele huis is bekabeld met schotel coax. Wat dus al een stuk dikker is dan die kabel-keur meuk.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 15:05
Nou, het is 1 april. Ondertussen zitten de zenders hier al op een andere plek.
Net zat ik History te kijken op 28 i.p.v. 206. Valt ie plots weg, melding: Deze zender maakt geen onderdeel uit van uw abonnement.

Ik heb TV Extra per vandaag omgezet naar TV Plus, hopen dat de zenders morgen wel weer uitmaken van m'n abonnement :P Als ik op mn laatste factuur kijk zie ik dat daar staat dat ik nog 13,95 heb betaald voor TV Extra tot 1 mei, dus daar klopt sowieso iets niet. Als ik voor TV Extra heb betaald zou ik juist wel alles nog moeten kunnen bekijken...

[update] Ondertussen kan ik weer naar History kijken :) Net ook gebeld, was wel goed omgezet naar Plus. Beetje een vaag verhaal, facturen worden aan het begin van de maand opgemaakt en aan het eind van de maand verzonden, maar t wordt bij de volgende factuur gecorrigeerd zeggen ze. Even in de gaten houden dus. [/update]

[ Voor 22% gewijzigd door LearnDriver op 01-04-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
iriseyoufall schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:01:
De EPG- is beduidend trager geworden en mist toch wel af en toe informatie. Kwaliteit van de zenders is minder geworden. Ik constateer veel meer onzuiverheden (Blokjes, vertragingen) in het beeldsignaal. Zeker van de televisie bij ons beneden in de woonkamer. De televisie bij mij op zolder heeft pas nieuwe bekabeling en een speciale wandcontactdoos (tegen het 4G-signaal). Toch constateer ik regelmatig dat de CI+ module/Authenticatie niet lekker gaat op de televisie op zolder. Dat resulteert in wekelijks resetten (of via de website, of het in/uit doen van de CI+ module + kaart). Ik ben dat eigenlijk zat. De CI+ module systeem werkt gewoon niet fijn. Klacht over ingediend, op zowel Social-media als telefonisch. Krijg doodleuk te horen dat ze geen Decoder kunnen leveren tot zeker 13 April. Het is toch wel te schandalig voor woorden. Verder heb ik van Ziggo nooit aanbiedingen mogen ontvangen van nieuw materiaal. En ze informeren je ook niet over de zender-veranderingen. Maanden teveel betaald voor een pakket met zenders, waarvan enkele zenders al gestandaardiseerd waren. Dus nu de abonnementsvorm teruggezet naar een goedkopere.
Voor het internet zelf is er niet veel veranderd. Dat werkt nog als voorheen. Eigenlijk moet er nog e en keer een andere Router komen, die van Ziggo (Ubee) is bar en bar slecht. 8)7
Per 13 april mag je een castraat huren. Ziggo stopt met decoders in eigendom. Mag je lekker per maand huur betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
Olga2000 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:28:
[...]

Per 13 april mag je een castraat huren. Ziggo stopt met decoders in eigendom. Mag je lekker per maand huur betalen.
Bron? en werken oude decoders/ci+ modules nog wel? want dan wacht ik nog even met de verkoop van mijn CI+ module >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 01-04-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Waah schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:45:
[...]

Bron? en werken oude decoders/ci+ modules nog wel? want dan wacht ik nog even met de verkoop van mijn CI+ module >:)
Op website van Ziggo:

"Kan ik een eigen mediabox gebruiken om digitale TV te kijken?
Dat hangt af van je adres. Woon je ergens waar UPC verkrijgbaar was? Dan kun je geen digitale televisie kijken met je eigen mediabox. Bij een Ziggo abonnement krijg je vanaf 13 april een mediabox in bruikleen. Op ziggo.nl zie je alle nieuwe abonnementen op een rij."

"Ziggo biedt ook de mogelijkheid om een mediabox of CI+ Module voor digitale ontvangst te kopen. Kan ik dat als voormalig UPC klant nu ook?
Voortaan bieden we bij alle abonnementen apparatuur in bruikleen aan."

"Hoeveel ontvangers voor digitale TV kan ik bij Ziggo krijgen?
Hetzelfde aantal als bij UPC. Afhankelijk van je abonnement zijn dat er maximaal 4. Maar ook zonder ontvanger kijk je op al je geschikte TV-toestellen digitaal."

Maximaal 4 is dus als je Horizon huurt, dan krijg je een paar horizontjes erbij. Mag maar één CI+ module! Moeilijk te zeggen wat voor 'fijne' verrassingen huidige Ziggo klanten nog wachten.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=49117

Tevens iemand op Ziggo-gebruikers heeft via twitter of zo om nieuwe decoder gevraagd en ziggo medewerker zei dat voorlopig (al 1,5 week) worden er geen nieuwe decoders geleverd. Zie post 186:

http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=48799&page=19

[ Voor 49% gewijzigd door Olga2000 op 01-04-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Hmmm, ik kan via mijn leverancier nog steeds Humax decoders bestellen, misschien dat Ziggo zelf dan wel aan de Horizon gaat, maar het lijkt er op dat je via andere verkoopkanalen gewoon nog aan Humaxjes kan komen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Bullet NL schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:10:
Hmmm, ik kan via mijn leverancier nog steeds Humax decoders bestellen, misschien dat Ziggo zelf dan wel aan de Horizon gaat, maar het lijkt er op dat je via andere verkoopkanalen gewoon nog aan Humaxjes kan komen.
Ja, dat kan. Ziggo geeft basispakket ongecodeerd door. Die kan je nog steeds met Humax ontvangen. Die zal je dan volledig moet zelf betalen. Ik heb ooit mijn Humax voor 50 Euro van Ziggo gekregen, toen die overal 350 was! Zolang smarkaarten het doen, kan je ook gecodeerde zenders kijken. Zodra Ziggo naar Nagravision overstapt of op een of andere manier gaat smartkaart aan apparatuur koppelen, heb je dus een dure ontvanger voor handje vol SD zenders en 3 HD zenders. En dan nooit bv. HBO of Film1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Betekent dit dat CI+ ook niet meer mogelijk is, dus alleen nog maar TV kijken via en settop box? Dat zou zwaar waardeloos zijn.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Olga2000 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:18:
[...]

Ja, dat kan. Ziggo geeft basispakket ongecodeerd door. Die kan je nog steeds met Humax ontvangen. Die zal je dan volledig moet zelf betalen. Ik heb ooit mijn Humax voor 50 Euro van Ziggo gekregen, toen die overal 350 was! Zolang smarkaarten het doen, kan je ook gecodeerde zenders kijken. Zodra Ziggo naar Nagravision overstapt of op een of andere manier gaat smartkaart aan apparatuur koppelen, heb je dus een dure ontvanger voor handje vol SD zenders en 3 HD zenders. En dan nooit bv. HBO of Film1.
Ik verwacht niet dat Ziggo zomaar met de smartcards gaat stoppen, dan komen heel veel oud-Ziggo abonnees in de problemen. Heb je een geactiveerde smartcard dan zal deze dus ook gewoon blijven werken. Dus kan je ok altijd een nieuwe decoder (bijvoorbeeld een nieuwe Humax) gebruiken i.c.m. deze smartcard.

bovendien is het zo dat wanneer je een poos niet kijkt met een smartcard, deze handmatig weer geactiveerd moet worden. Ik zie het voor de oud-ziggo abonnees qua smartcards niet zo somber in.

Bij de oud UPC abonnees en nieuwe klanten ligt dit wellicht anders, deze maken natuurlijk van de nieuwe situatie gebruik.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Lees ik nu dat ze meiden van holland soft nog niet aanbieden?
Volgens mij is een zender als family7 veel schadelijker voor de tere kinderziel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
hjs schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:51:
Lees ik nu dat ze meiden van holland soft nog niet aanbieden?
Volgens mij is een zender als family7 veel schadelijker voor de tere kinderziel.
Maar wat heb ik aan de meiden van Holland als ik de meiden van de Wereld zo met een ctrl + shift + n (en een werkende internetverbinding lijk mij dan ook handig) kan zien ;) :9

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:06
Mijn oma woont in UPC gebied. Ze belde me net dat alle zenders op zwart zijn sinds gisteren, behalve ned123. Ik heb zelf Ziggo, dus ik weet verder niet of UPC klanten ook iets moeten aanpassen.
Weet iemand hier dat? Of is bij UPC nu ook alles achter de decoder gegooid?

Ze heeft geen CI+ module maar gebruikt wel de interne tuner van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 23:49
"UPC en Ziggo gaan straks verder als één bedrijf met dezelfde producten en diensten voor alle klanten. Als er in de toekomst iets in je pakket verandert, informeren we je ruim van tevoren. Wil je zelf een ander pakket? Kijk dan dan op ziggo.nl voor alle nieuwe mogelijkheden."

Waar blijft dan de verhoging van het basis pakket?? :o Deze is bij UPC ook 50 mbps dus ze spreken zichzelf wel tegen zo.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Boh. Nog nooit heb ik zoveel klachten om me heen gehoord. Allemaal exact na moment omzetting. En iedereen die heeft gebeld voor support hetzelfde verhaal: bekabeling, doen we niks aan. Schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 22:58
Dancis schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:21:
"UPC en Ziggo gaan straks verder als één bedrijf met dezelfde producten en diensten voor alle klanten. Als er in de toekomst iets in je pakket verandert, informeren we je ruim van tevoren. Wil je zelf een ander pakket? Kijk dan dan op ziggo.nl voor alle nieuwe mogelijkheden."

Waar blijft dan de verhoging van het basis pakket?? :o Deze is bij UPC ook 50 mbps dus ze spreken zichzelf wel tegen zo.... :X
Doen ze hoogst waarschijnlijk over een aantal maanden weer. Want de niet goed betalende klanten krijgen geen voorgang :+

Hoogst waarschijnlijk als ze klaar zijn me de uitrol van die nieuwe modems verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:19
tiguan schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:04:
Mijn oma woont in UPC gebied. Ze belde me net dat alle zenders op zwart zijn sinds gisteren, behalve ned123. Ik heb zelf Ziggo, dus ik weet verder niet of UPC klanten ook iets moeten aanpassen.
Weet iemand hier dat? Of is bij UPC nu ook alles achter de decoder gegooid?

Ze heeft geen CI+ module maar gebruikt wel de interne tuner van de tv.
Vertel je Oma dat ze naar 928 en verder moet zappen, daar zitten nu de Rtl4 SD en verder -kanalen. Niet leuk nee, wel de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ik ben benieuwd, ik heb zelf 5 kaarten draaien. Lijkt mij niet dat ze die zomaar afsluiten, anders hebben ze een hele boze klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pff die nieuwe zender indeling voor upc klanten is wel erg vaag... niet meer alles logisch bij elkaar (neem de diverse docu zenders die ver uit elkaar zitten, eurosport zenders die enorm ver uit elkaar ligggen)..
Niet handig, gaat snooker van eurosport 1 naar 2, ben je toch aan het zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Sjah schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:19:
[...]

Vertel je Oma dat ze naar 928 en verder moet zappen, daar zitten nu de Rtl4 SD en verder -kanalen. Niet leuk nee, wel de realiteit.
Thanks, dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Superkansloos dit. Zet dan tenminste die fucking codering uit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er een hoop Ziggo klanten hun abonnement opzeggen als ze de UPC kant opgaan.

Dit slaat echt helemaal nergens op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
[...]

Als ze ziggo had, had ze gewoon via "MijnZiggo" of via de helpdesk de smartcard kunnen laten her-activeren....

en dan werkt het gewoon... standaard practice bij een E16 of E30 melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dutch2007 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:36:
[...]

Als ze ziggo had, had ze gewoon via "MijnZiggo" of via de helpdesk de smartcard kunnen laten her-activeren....

Ze heeft geen Ziggo, ze heeft UPC. Ik heb zelf Ziggo. Vandaar dat ik niet precies wist wat er aan de hand was. Ik krijg namelijk geen brieven van UPC over dit soort zaken.

Bovendien heeft ze geen internet en ook geen apparaat dat het internet op kan, laat staan dat ze weet hoe ze naar een website moet. Voor oudere mensen is dit gewoon een erg vervelende wijziging.

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 01-04-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 17:05
Heeft niet zozeer met de fusie te maken denk ik, maar waarom niet de coax openstellen voor meer aanbieders. Goed dan zegt men dat dit veel geld kost, dat klopt, maar het kan op andere gebieden ook.

Denk hierbij aan telecom en energie etc.

Waarom niet een netwerkaanbieder die verantwoordelijk is voor de infra en dan partijen die hun diensten aanbieden.

Als er een bedrijf is die de infra levert ben je het gedoe met de zgn hoge kosten toch ook kwijt?

Veel klanten hebben gewoon geen alternatief (ja adsl :X of op sommige plekken vdsl)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 15-09 19:41

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik heb UPC en vroeg me af of ik nog onder mijn abonnement uit kan? (loopt nog een maand of 4) of ben ik hier net te laat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:33:
Ik denk dat er een hoop Ziggo klanten hun abonnement opzeggen als ze de UPC kant opgaan.

Dit slaat echt helemaal nergens op !
Ik denk dat t eerder andersom is. Want bij Ziggo is 't altijd al zo geweest. Bij UPC wordt 't nu juist veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Het UPC-tv-platform is nu in gebruik, en vandaar dat ineens de Ziggo-klanten klagen. Ik hoop dat ze daar hard mee bezig zijn, want op die "blokjes" in het scherm na zijn alle problemen de oorzaak van het Ziggo-netwerk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik klaag sinds vandaag als UPC-klant ook want die zenderingdeling met de SD-kanalen ergens achteraan en HD gecodeerd is echt kompleet je klanten in de zeik nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Zouden ze nog een zenderlijst rondsturen met de nieuwe indeling ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

MdO82 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:57:
Zouden ze nog een zenderlijst rondsturen met de nieuwe indeling ?
tataa :) http://www.upc.nl/pdf/zenderoverzicht-april.pdf

Wat ik mij afvroeg: Zou een reeds geactiveerde Ziggo smartcard met bijbehorende CI+ module nu ook op het UPC netwerk werken? De netwerken zouden 1 moeten zijn maar hoe ver gaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Alfisti schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:01:
[...]

tataa :) http://www.upc.nl/pdf/zenderoverzicht-april.pdf

Wat ik mij afvroeg: Zou een reeds geactiveerde Ziggo smartcard met bijbehorende CI+ module nu ook op het UPC netwerk werken? De netwerken zouden 1 moeten zijn maar hoe ver gaat dit?
Ja digitaal is alles te vinden, maar voor klanten die geen internet hebben ;)
Oké, die kunnen iemand vragen om de lijst te printen, maar zou UPC/ziggo dat niet gewoon moeten regelen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53
MdO82 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:03:
[...]

Ja digitaal is alles te vinden, maar voor klanten die geen internet hebben ;)
Oké, die kunnen iemand vragen om de lijst te printen, maar zou UPC/ziggo dat niet gewoon moeten regelen ?
Juist ja, voor de verandering van één maand kregen we wél een gedrukt exemplaar van de zenderindeling. Die nieuwe moeten we maar online opzoeken. RAAR! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 06:50
CyBeR schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:52:
Ik klaag sinds vandaag als UPC-klant ook want die zenderingdeling met de SD-kanalen ergens achteraan en HD gecodeerd is echt kompleet je klanten in de zeik nemen.
Ik kom net thuis en zie dit ook als UPC klant. Bezopen, achterlijk, volkomen ruk dit.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 15-09 19:41

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

nadroJ schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:22:
[...]

Ik kom net thuis en zie dit ook als UPC klant. Bezopen, achterlijk, volkomen ruk dit.
Ja dat heb ik dus ook en wil eigenlijk opzeggen maar ik zie in de brief van UPC dat dit maar mogelijk was tot 1 april. Het lijkt er dus op dat ik dus net te laat ben en nog een paar maanden aan UPC vast zit. Of heeft er iemand misschien nog een goede tip om er alsnog onderuit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
DavidZH schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:17:
[...]

Juist ja, voor de verandering van één maand kregen we wél een gedrukt exemplaar van de zenderindeling. Die nieuwe moeten we maar online opzoeken. RAAR! |:(
komt eraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Tweak-Freak schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:32:
[...]

Ja dat heb ik dus ook en wil eigenlijk opzeggen maar ik zie in de brief van UPC dat dit maar mogelijk was tot 1 april. Het lijkt er dus op dat ik dus net te laat ben en nog een paar maanden aan UPC vast zit. Of heeft er iemand misschien nog een goede tip om er alsnog onderuit te komen?
Precies de reden die jij opgeeft.
Na elke negatieve aanpassing van een dienst mag je volgens mij opzeggen. Nu ineens HD is gecodeerd terwijl dat hiervoor niet was lijkt mij een valide reden om op te zeggen.

(Ik ben nog even aan het zoeken waar dat precies staat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HD was al gecodeerd, het probleem is dat dat nu nog steeds zo is terwijl ze wel verplaatst zijn naar de plek waar je ze in je basispakket zou verwachten. Dus NLD 1-2-3 HD zitten op 1, 2 en 3 (wat prima is, want ongecodeerd) ipv 71, 72, 73 zoals gisteren. Maar dat geldt dus ook voor rtl4/5, sbs6 veronica etc., alleen zijn die dus nog steeds gecodeerd. Dus als je geen specifiek digitale tv abo hebt kun je Nld 1, 2, 3 kijken op de plek waar je ze verwacht en voor rtl4 en verder moet je naar 925 of zo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ondanks dat samenvoegen voor met name Ziggo klanten in de toekomst nadelig kan uitpakken, breken voor de huidige UPC 'tweakers' min of meer gouden tijden aan betreft TV kijken.
Huidige Ziggo kaarten werken nu ook in het UPC gebied, dus kunnen de HTPC's met DVB-C tuner, Dreamboxen en andere leuke Linux ontvangers weer van de zolder gehaald worden.
Ter informatie, UPC gebruikt uitsluitend smartcards die hard gekoppeld zijn aan de ontvanger of CI+ module waarmee ze geleverd worden, je kunt ze dus niet elders in gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Mijn pa heeft gisteren de tv decoder van "upc" ontvangen. Op advies van upc tot vandaag gewacht met aansluiten. Maar hij is dubbel blij. Voor 5,50 meer per maand heeft hij nu het starters pakket waarbij hij 27 HD kanalen heeft. En hij was ook blij dat zelfs hij (zijn woorden) dit gewoon kon aansluiten en instellen.

Omdat ie ongeveer 4 weken het hele HD pakket had (zomaar..) heeft ie een goed vergelijk, en de beeldkwaliteit is super! De Humax die ik vorig jaar bij hem had neergeplant (basic met hdmi) gaf de HD zenders in die 4 weken al goed weer. Dit weekend zal ik m'n haviksogen :) eens op beeldkwaliteit van de nieuwe decoder en zenders concentreren..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Dutch2007 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:36:
[...]

Tot wanneer kan je een Ziggo smartcard eigenlijk activeren? Ik heb er nog een liggen maar ben dit een beetje vergeten :X

Achja, ze zijn overal nog te koop dus dan zou activeren overal moeten lukken denk ik dan..

[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 02-04-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook Ziggo smartcards activeren als je in voormalig UPC gebied woont?

Ik denk dat een hoop UPC klanten blij zijn als ze verlost zijn van dat rotte huurmodel met idioot hoge huurtarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

kevinwalter schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:37:
Ik ben benieuwd, ik heb zelf 5 kaarten draaien. Lijkt mij niet dat ze die zomaar afsluiten, anders hebben ze een hele boze klant.
Nee, dan hebben ze helemaal geen boze klant. Wel geen klant.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Olga2000 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:57:
[...]

Op website van Ziggo:

Dat hangt af van je adres. Woon je ergens waar UPC verkrijgbaar was? Dan kun je geen digitale televisie kijken met je eigen mediabox. Bij een Ziggo abonnement krijg je vanaf 13 april een mediabox in bruikleen. Op ziggo.nl zie je alle nieuwe abonnementen op een rij."

"Ziggo biedt ook de mogelijkheid om een mediabox of CI+ Module voor digitale ontvangst te kopen. Kan ik dat als voormalig UPC klant nu ook?

"Hoeveel ontvangers voor digitale TV kan ik bij Ziggo krijgen?
Hetzelfde aantal als bij UPC. Afhankelijk van je abonnement zijn dat er maximaal 4. Maar ook zonder ontvanger kijk je op al je geschikte TV-toestellen digitaal."

Maximaal 4 is dus als je Horizon huurt, dan krijg je een paar horizontjes erbij. Mag maar één CI+ module! Moeilijk te zeggen wat voor 'fijne' verrassingen huidige Ziggo klanten nog wachten.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=49117

Tevens iemand op Ziggo-gebruikers heeft via twitter of zo om nieuwe decoder gevraagd en ziggo medewerker zei dat voorlopig (al 1,5 week) worden er geen nieuwe decoders geleverd. Zie post 186:

http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=48799&page=19
Wat hebben ze in godesnaam tegen mensen die 4 ci+ modules willen hebben?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

icecreamfarmer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:10:
[...]

Wat hebben ze in godesnaam tegen mensen die 4 ci+ modules willen hebben?
1 keer een groot TV abonnement, en dat ene abonnement delen met vele huizen door alle kaartjes op 1 abo te gooien. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Hooglander1 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:12:
[...]

1 keer een groot TV abonnement, en dat ene abonnement delen met vele huizen door alle kaartjes op 1 abo te gooien. :)
En dat lukt met die horizon box niet? Verder loont dat niet echt de moeite met een max van 4.

[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 02-04-2015 10:13 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
De horizonbox huur je en is hard aan je abonnement gekoppeld. Die kun je dus niet op iemand anders zijn naam zetten, het is tenslotte ook je modem en wifi router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De CI-kaart huur je ook, hoe belachelijk dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
jongetje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:24:
De horizonbox huur je en is hard aan je abonnement gekoppeld. Die kun je dus niet op iemand anders zijn naam zetten, het is tenslotte ook je modem en wifi router.
Internet in ziggo gebied gaat volgens mij via extern modem dus niet via hoerizonbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Gewoon 1 apparaatje in het huis waar alles gedecodeerd wordt. Waarom verzinnen ze niet zo iets?

Ik gebruik in de woonkamer al 2 kaartjes voor televisie. 1x ci module en 1x decoder. 2 slaapkamers en een computer kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

kevinwalter schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:27:
Gewoon 1 apparaatje in het huis waar alles gedecodeerd wordt. Waarom verzinnen ze niet zo iets?

Ik gebruik in de woonkamer al 2 kaartjes voor televisie. 1x ci module en 1x decoder. 2 slaapkamers en een computer kamer.
Ik wil geen "apparaatje in huis". Ik heb een TV met een ingebouwde mogelijkheid om TV te kijken (gek verhaal toch?) en daar maak ik graag gebruik van. Al die domme stb's hebben altijd weer hun eigen afstandsbediening nodig en dat soort onzin. Plus, kost weer extra stroom, etc.

Ik begrijp niet waarom kabelaars hun klanten altijd zo slecht behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21
CyBeR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:29:
[...]

Ik wil geen "apparaatje in huis". Ik heb een TV met een ingebouwde mogelijkheid om TV te kijken (gek verhaal toch?) en daar maak ik graag gebruik van. Al die domme stb's hebben altijd weer hun eigen afstandsbediening nodig en dat soort onzin. Plus, kost weer extra stroom, etc.

Ik begrijp niet waarom kabelaars hun klanten altijd zo slecht behandelen.
Ben ik geheel met je eens. Die gasten doen gewoon wat ze willen. En waarom? Zie onderstaand:

YouTube: South Park-Cable Company full scene

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
Olga2000 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:57:
[...]
Op website van Ziggo:

Voor gecodeerde zenders gaat het bovenstaande (helaas) wel op vanaf 13 april voor gehele Ziggo gebied.
Voor ongecodeerde zenders (tv: 30+ SD, 3HD radio: 40+, zie ook 'te bekijken zonder smartcard') kun je gelukkig wel in gehele Ziggo/UPC gebied nog wel d.m.v. DVB-C met een ingebouwde DVB-C tuner of decoders van bijv. Humax prima kijken. Dit doe ik ook al lang in UPC gebied op de slaapkamer (en recent tijdelijk ook in de woonkamer).
CyBeR schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:52:
nadroJ schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:22:
[...]

Dat klopt. UPC heeft deze wijziging al langer aangekondigd en per 1 april doorgevoerd dat HD zenders vooraan staan ipv SD versies voor zowel ongecodeerd DVB-C (helaas dus ook ondanks dat je alleen NPO 1,2,3 in HD ongecodeerd kan ontvangen), CI+ modules, mediaboxen/decoders.

Ik heb ook tijdelijk ongecodeerd DVB-C op mijn Samsung tv en heb gisteren ook met veel moeite een favorietenlijst in de tv aangemaakt. Sorteren behalve op zendernummer of naam lukte mij niet, maar daar is dacht ik een software tool voor maar dat vind ik teveel werk ;)
Overigens als ik nu mijn favorietenlijst open heb en zap van boven/beneden gaat het wel goed. Zodra ik '4' in tik krijg ik helaas wel weer RTL4 HD die gecodeerd is (omdat deze alleen vanaf Starter pakket te zien is).

Ik heb nu in mijn favorietenlijst van Samsung NPO 1,2,3 HD, RTL4 SD enz (die inderdaad nu in de 900 reeks zitten). Zie ook de Ziggo site bij 'te bekijken zonder smartcard'. Zoals eerder aangegeven is het overigens wel zo dat 13th Street (SD) en SBS9 (SD) niet in het oud UPC gebied te zien zijn (alleen in bestaand Ziggo gebied ivm contracten).

De UPC site is slechts deels aangepast. De algemene zenderlijst is nog oud. Hier staat wel wat algemene info en een nieuwe zenderlijst, maar ongecodeerd DVB-C zender nummers ontbreken laat staan info erover.
Onbekend schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:27:
[...]

Precies de reden die jij opgeeft.
Na elke negatieve aanpassing van een dienst mag je volgens mij opzeggen. Nu ineens HD is gecodeerd terwijl dat hiervoor niet was lijkt mij een valide reden om op te zeggen.

(Ik ben nog even aan het zoeken waar dat precies staat.)
HD was tijdelijk beschikbaar door de fusie van de netwerken van Ziggo/UPC. Zie ook officiële Ziggo forum. Volgens mij kan je door recente zenderwijziging opzeggen. Zoals altijd bij wijzigingen volgens mij. Echter lees ik wel dit "Wilt u uw abonnement wijzigen of beëindigen, dan is dit mogelijk tot 1 april 2015. Hiervoor belt u ons op 088 059 01 11. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.30 tot 18.00 uurr"
bron: UPC wijzigingen site.

[ Voor 60% gewijzigd door funrider op 02-04-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Ci+ werkt toch en blijft toch werken? Geen decoder nodig. Hooguit een smartcard omdat niet alle zenders HD worden doorgegeven. Je kan problemen zoeken.

Huur of koop is een lastige. Huur ben je absoluut duurder uit maar als het kapot gaat regelt je provider een ander kastje/module.

Koop kost wat knaken in het begin maar daarna ben je ook zelf weer afhankelijk van vervanging. Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar het laatste. Maar met het eerste kan ik ook wel leven. Geld kost het allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Koekenbakkertje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:56:
Ci+ werkt toch en blijft toch werken? Geen decoder nodig. Hooguit een smartcard omdat niet alle zenders HD worden doorgegeven. Je kan problemen zoeken.

Huur of koop is een lastige. Huur ben je absoluut duurder uit maar als het kapot gaat regelt je provider een ander kastje/module.

Koop kost wat knaken in het begin maar daarna ben je ook zelf weer afhankelijk van vervanging. Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar het laatste. Maar met het eerste kan ik ook wel leven. Geld kost het allemaal
Huur vind ik vreselijk. Ik ben altijd zuinig op mijn spullen en we hebben zelfs de Panasonic nog die we ooit als allereerste decoder hadden (is pas in december vervangen door een andere decoder omdat we die toch "gratis" (in bruikleen) kregen toen we overstapten naar alles-in-1 en aangezien hij hing aan een antieke CRT 55cm 4:3 beeldbuis, was het ook niet erg dat hij geen HD had :p). En toen we een tweede TV erbij wilden, zijn we gewoon naar de winkel gegaan en hebben een humax gekocht. En die staat er ook alweer een jaar of 8.

Nu kun je zeggen: maar bij huur krijg je dan elke zoveel tijd het nieuwste! Maar dat valt ook nog maar te bezien, wanneer ze besluiten dat iets nieuws oud genoeg is dat ze het kunnen uitleveren aan een enorme gebruik gebruikers. En daarnaast, keuze bestaat dan ook niet meer. We hebben dus sinds december die andere decoder, een Samsung. Ik vind het een ruk apparaat. Geef mij die 8 jaar oude Humax maar. Die Samsung is naar de keuken gedelegeerd en wordt vanaf morgen vervangen door een CI+ module. Het is dat we er niet extra voor hoefden te betalen, anders was hij gewoon terug gegaan.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Gevaar bij huur is ook dat het voor de aanbieders en ontwikkelaars niet interessant is om te innoveren. Het product verdient immers elke maand geld, of je nu extra uitgeeft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Koekenbakkertje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:56:

Waah schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:34:
Gevaar bij huur is ook dat het voor de aanbieders en ontwikkelaars niet interessant is om te innoveren. Het product verdient immers elke maand geld, of je nu extra uitgeeft of niet.
Ik vind huur echt verschrikkelijk in dit opzicht. Als ik af en toe verhalen hoor van UPC klanten die weken moeten wachten tot hun apparatuur wordt vervangen, als ze UPC daar al überhaupt goedkeuring voor geeft, dan gaan de haren in mijn nek al rechtop staan.

Plus het is ook zo overduidelijk alleen maar in hun voordeel dat ik steeds meer begin te walgen van dit hele gebeuren. Eerst via codering het signaal vast zetten om vervolgens mondjesmaat diensten aan te bieden op eigen voorwaarden en via eigen apparatuur.

Ik heb het al meerdere keren gezegd maar ik blijf er bij: kabelboeren moeten gewoon het signaal doorgeven en niet gaan bemoeien met wat mensen met het signaal doen. Vind het ook ongelooflijk dat de Nederlandse overheid dit gewoon accepteert. Dat zo'n papieren tijger als het ACM doodleuk verklaart dat er geen monopolie is. Ziggo dwingt hun klanten tot van alles en nog wat en ze zijn nog niet eens klaar zo lijkt het. Als je dan gaat kijken wat er tegenover staat. Meer kanalen maar veel kanalen minder kwaliteit? Is dat wat we er op vooruit zijn gegaan? Zulke praktijken zijn toch overduidelijk het gevolg van een gebrek aan marktwerking?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog maar te zwijgen van die nieuwe Horizon cliënt boxen om ze goed werkend te krijgen.
Ik lees daar de meest ingewikkelde dingen over, dat ze geen verbinding krijgen met de Horizon box via moca en meer van deze onnodige ingewikkelde dingen.

Die cliënt box heeft namelijk geen eigen tuners, maar maakt gebruik van de tuners van de Horizon box.
Ondanks het feit dat het een zeer simpel kastje is, wat zelfs geen tuners aan boord heeft, vraagt UPC daar vijf euro per maand voor! Ik denk dat zo'n kastje nog geen zestig euro waard is.

Je wordt weer getild door dat huurmodel waar je bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 07:42
Ook ik heb UPC en ondervind de hinder van de fusie en de wijzigingen binnen het zenderpakket. Ik heb nog gewoon het analoge tv pakket, waardoor ik dus niet de HD zenders kan ontvangen die nu mooi naar de eerste posities zijn verschoven. Kortom, wil ik nu rtl 4 kijken dan moet ik 931 intypen. Niet handig. Het stond allemaal goed en kan nu moeilijk gewijzigd worden, of het is heeeeel veel werk. Zojuist UPC gebeld en eigenlijk komt het er nu op neer dat ik verplicht ben om mijn pakket uit te breiden met een CI+ module. Kosten 5 euro extra per maand. Daarnaast heb ik nog een extra module nodig voor mijn andere tv, wat me nog eens 2 euro gaat kosten.

Het mooie is dat we een aantal maanden veel gecodeerde zenders konden bekijken zoals 24Kitchen. De klant is lekker gemaakt en wil de zenders nu natuurlijk terug. Uiteraard kan dit maar dan betaal je hier wel weer extra per maand voor. Ik vind het vrij misleidend wat hier allemaal gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zo te horen heb je geen analoog maar digitaal. Bij analoog kan je zelf bepalen waar je zenders staan. Je hebt alleen geen HD. Maar het is alsnog erg irritant allemaal.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 02-04-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja klopt analoog dat naar digitaal wordt omgezet. Al moet ik zeggen dat de kwaliteit voor 1 april toch beduidend beter was. De vraag is nu even.. moet ik nu overstappen naar het starterpakket of denken jullie dat vanwege de vele klachten er straks een gratis oplossing komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:09
Blueflame_Core schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:07:
Ja klopt analoog dat naar digitaal wordt omgezet. Al moet ik zeggen dat de kwaliteit voor 1 april toch beduidend beter was. De vraag is nu even.. moet ik nu overstappen naar het starterpakket of denken jullie dat vanwege de vele klachten er straks een gratis oplossing komt?
Dat is mooi extra betalen, omdat ze van het basis pakket een zooitje maken. Dat nooit. Voor mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 01:24
Zat er toevallig aan te denken om het HBO pakket te nemen, TV Plus en sport 1, maar de pakketen zijn wel erg duur, daarom is het juist zo leuk en wordt het betaalbaar als je de kosten deelt met vrienden door een kaartje te ruilen. Daarnaast gaat het TV kijken meer leven bij nog meer mensen. Ik kan niet begrijpen dat Ziggo/ UPC dit juist als ongewenst ziet. Vraag mij ook af of het wel bewijsbaar is dat ze daadwerkelijk inkomsten mislopen door deze manier van "kosten delen en daardoor extra pakketen aan te schaffen", mischien dat er andere manieren van misbruik zijn die wel schadelijk zijn, maar de Horizon methode van UPC blijkt toch wel voor veel mensen ergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Je kan je er druk om maken. Heb ik een alternatief? Nee dat grafkpn maakt hun beloftes ook niet waar. Blokjes, blokjes terwijl de snelheid wel doable zou zijn maar ook daar bleef s-avonds geen drol van over. Drie maanden klant geweest toen kom er vanuit coulance een eind gemaakt worden aan dat drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ik heb ook een soort coulance aangeboden gekregen... 6 maanden onbeperkt bellen (dit pakket heb ik nu al).
Echt geen idee wat ik nu moet doen. Maar zoals je (pacificocean) al zegt.. extra betalen omdat hun er een zootje van maken dat nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yUAkMb9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Voor de mensen die graag hun kanalen willen ordenen zoals ze dat zelf willen:
Stel, in de instellingen van de TV, het land in op bijvoorbeeld Frankrijk en je kan weer de kanalen plaatsen zoals je zelft wilt. Ik weet niet waar de eis vandaan komt maar bij Samsung televisies die op NL staan ingesteld kan je de zenders niet ordenen (voor zover ik weet)

PS. De EPG is dan wel een uur te vroeg of te laat, ben even vergeten welke kant op.

[ Voor 10% gewijzigd door tikkietrugjaap op 02-04-2015 13:56 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het probleem daarmee is dat 't ten eerste een pokkewerk is en ten tweede: dat heb ik vroeger ooit gedaan om NLD1/2/3 HD op 1/2/3 te krijgen. En toen morrelde UPC weer eens aan hun eigen zendervolgorde en was ik pardoes NLD3 kwijt. En die was niet terug te krijgen zonder de hele boel opnieuw te laten scannen, waardoor de volgorde kwijt raakt en je dus weer opnieuw kunt beginnen. Echt heel slecht dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
CyBeR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:00:
Het probleem daarmee is dat 't ten eerste een pokkewerk is en ten tweede: dat heb ik vroeger ooit gedaan om NLD1/2/3 HD op 1/2/3 te krijgen. En toen morrelde UPC weer eens aan hun eigen zendervolgorde en was ik pardoes NLD3 kwijt. En die was niet terug te krijgen zonder de hele boel opnieuw te laten scannen, waardoor de volgorde kwijt raakt en je dus weer opnieuw kunt beginnen. Echt heel slecht dit.
Maar dat ben je toch sowieso als Ziggo de frequenties verandert? Moet eerlijk zeggen dat op deze 1 april fusie na ik nog nooit frequenties heb moeten herscannen/opzoeken.

Is het een pokkewerk? Ja inderdaad, aangezien de UI van Samsung televisies (in combinatie met alleen een afstandsbediening als input device) rottig werkt. Maar goed, zoals ik al zei: 1 keer doen en dan wel lekker de zenders zoals je ze zelf wilt hebben.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb geen Ziggo maar UPC. En daar ben ik dus al eerder gebeten met het handmatig schuiven van kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Voor Samsung tv's is er nog deze om de kanaal volgorde te veranderen:
http://samschanneledit.sourceforge.net/

Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Waah schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:34:
Het is hierbij juist interessant om te innoveren. De apparatuur en het signaal sluiten goed op elkaar aan en er kunnen daardoor sneller voor de klant goed werkende producten ontwikkeld worden.

Wat je nu ziet gebeuren is dat Ziggo zijn eigen "verouderde" netwerk omzet naar het modernere "UPC" netwerk. De UPC headends sturen het signaal toch net iets anders uit, wat bij de "UPC ontvangers" geen problemen oplevert. Ook hebben de modernere Humax/Samsung ontvangers nagenoeg geen problemen. Maar de reeds sterk verouderde ontvangers leveren nu problemen en dus klachten op. Gevolg is of de klant moet zelf zijn eigendommen vervangen of de aanbieder kan niet innoveren. Bij UPC zie je dat ze vorig jaar alle SD ontvangers en recoders vervangen hebben door nieuwere generatie ontvangers. Bij een model waarbij het apparaat eigendom is is de vervang termijn veel langer en ligt dit bij de klant.

Daarbij komt ook nog eens dat problemen met door de provider geleverde apparatuur sneller opgespoord en opgelost kunnen worden, omdat de provider de kennis van de apparatuur in huis heeft. Als de klant zelf aanschaft moet voor ieder type ontvanger opnieuw de kennis opgedaan worden, wat voor een aanbieder onnnodig kosten met zich meebrengt.

Daarbij zijn aanbieders er om geld aan ons te verdienen, niet om liefdadig de klant tot in de eeuwigheid tegemoet te kosten tegen alle kosten. En commercieel gezien is huren gewoon voor de aanbieder winstgevender en zal dan ook ingevoerd worden.

Wil je een koop model? Verhuis naar een gebied waar ze nog met het koop model werken of begin zelf een provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:25:
[...]
of begin zelf een provider ;)
Om vervolgens niet tot de kabel toegelaten te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:25:
[...]

Het is hierbij juist interessant om te innoveren. De apparatuur en het signaal sluiten goed op elkaar aan en er kunnen daardoor sneller voor de klant goed werkende producten ontwikkeld worden.
Maar wat is de motivatie voor Ziggo/UPC om te gaan innoveren? zodra het huur is, zal er geen enkele motivatie zijn om verder te ontwikkelen. De enige motivatie is namelijk geld... En dat krijgen ze bij huur toch wel, of ze er wel of niet in investeren.

Dus investeren ze niet, want dat is goedkoper.

Het KAN inderdaad veel beter door goede aansluiting van apparatuur en signaal. Maar dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
1e 3 smartcards kan je zelf, 4e en 5e via ziggo... (nu kan het nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
Blueflame_Core schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:58:
Ook ik heb UPC en ondervind de hinder van de fusie en de wijzigingen binnen het zenderpakket. Ik heb nog gewoon het analoge tv pakket, waardoor ik dus niet de HD zenders kan ontvangen die nu mooi naar de eerste posities zijn verschoven. Kortom, wil ik nu rtl 4 kijken dan moet ik 931 intypen. Niet handig. Het stond allemaal goed en kan nu moeilijk gewijzigd worden, of het is heeeeel veel werk. Zojuist UPC gebeld en eigenlijk komt het er nu op neer dat ik verplicht ben om mijn pakket uit te breiden met een CI+ module. Kosten 5 euro extra per maand. Daarnaast heb ik nog een extra module nodig voor mijn andere tv, wat me nog eens 2 euro gaat kosten.

Het mooie is dat we een aantal maanden veel gecodeerde zenders konden bekijken zoals 24Kitchen. De klant is lekker gemaakt en wil de zenders nu natuurlijk terug. Uiteraard kan dit maar dan betaal je hier wel weer extra per maand voor. Ik vind het vrij misleidend wat hier allemaal gebeurt.
Je kijkt zo te zien naar ongecodeerd digitale kabel tv en radio van UPC niet analoog.
Welk merk/type tv gebruik je? Je kunt de SD zenders wel op de HD plek krijgen door het maken van een eigen favorietenlijst. Het sorteren zelf is overigens bij mijn Samsung tv wel een drama. Mocht je dit niet willen/kunnen dan kun je ook een losse decoder aanschaffen (eenmalig, dus geen abo).

Voor 5-10 euro een Humax IR-Fox-C of Fox-Z via Marktplaats/Tweakers op de kop tikken (wel alleen SD zenders) of voor iets meer eenmalig een HD decoder (voor alleen NPO 1,2,3) om zo toch de ongecodeerde zenders te ontvangen. Ik heb een Fox-Z op de slaapkamer staan sinds UPC startte met ongecodeerde digitale tv en dit werkt prima. Daar kun je ook makkelijk zelf zenders sorteren en in favorietenlijst(en) zetten.
tikkietrugjaap schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:55:
Voor de mensen die graag hun kanalen willen ordenen zoals ze dat zelf willen:
Stel, in de instellingen van de TV, het land in op bijvoorbeeld Frankrijk en je kan weer de kanalen plaatsen zoals je zelft wilt. Ik weet niet waar de eis vandaan komt maar bij Samsung televisies die op NL staan ingesteld kan je de zenders niet ordenen (voor zover ik weet)

PS. De EPG is dan wel een uur te vroeg of te laat, ben even vergeten welke kant op.
Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken of dit ook op mijn tv de boel verbeterd. Ik heb al wel met favorietenlijst de SD zenders op plek 4,5,6 (RTL 4SD, enz.) na NPO 1,2,3 HD gezet en met boven/beneden zappen gaat dit prima. Echter bij intikken '4' gaat ie toch weer door naar RTL4 HD ondanks dat ik mijn favorienlijst open heb staan en waar RTL4 SD op de vierde plek staat.

Daarnaast is er nog die software van SamyGo echter weinig trek in om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
funrider schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:40:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken of dit ook op mijn tv de boel verbeterd. Ik heb al wel met favorietenlijst de SD zenders op plek 4,5,6 (RTL 4SD, enz.) na NPO 1,2,3 HD gezet en met boven/beneden zappen gaat dit prima. Echter bij intikken '4' gaat ie toch weer door naar RTL4 HD ondanks dat ik mijn favorienlijst open heb staan en waar RTL4 SD op de vierde plek staat.

Daarnaast is er nog die software van SamyGo echter weinig trek in om dat te doen.
Als je de het land op een buitenland hebt gezet moet je wel even flink zoeken om bij de ordenopties te komen.
Uit mijn hoofd moet je in het hoofdmenu naar Channel Manager oid. en dan in de lijst die je krijgt het knopje Options op je afstandsbediening en daar staat het volgens mij ergens.

Het is in ieder geval flink weggestopt dus bereid je voor :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Waah schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:28:
[...]

Maar wat is de motivatie voor Ziggo/UPC om te gaan innoveren? zodra het huur is, zal er geen enkele motivatie zijn om verder te ontwikkelen. De enige motivatie is namelijk geld... En dat krijgen ze bij huur toch wel, of ze er wel of niet in investeren.

Dus investeren ze niet, want dat is goedkoper.

Het KAN inderdaad veel beter door goede aansluiting van apparatuur en signaal. Maar dat gaat niet gebeuren.
Ik vind de Horizon box van UPC anders een flinke innovatie in verhouding tot de Humax ontvangers of de Cisco ontvangers die UPC ook nog in gebruik heeft. En daar is flink in geïnvesteerd. Veel meer dan vooraf was voorzien.

En ja een commerciële organisatie heeft altijd als motivatie geld. Anders zijn ze niet commercieel maar een liefdadigheidsinstelling.

En je geeft het antwoord zelf al. Het signaal wat Ziggo kan leveren sluit niet aan op wat de klant aan apparatuur heeft of hierin wil investeren. Gevolg Ziggo kan niet genoeg innoveren met het gevolg dat er complete stilstand is. Nu Ziggo vooruit gaat klagen mensen steen en been, omdat ze zelf niet mee innoveren.

Ik voorzie ook problemen bij de invoeren van DVB-C2 waarbij er allerlei apparatuur beschikbaar is om 4K weer te geven en de klant bij het koop model weigert te investeren in die apparatuur om het ook daadwerkelijk te kunnen ontvangen. Gevolg is wel dat er ten onrechte geklaagd wordt tegen de verkeerde partij. Dan maar liever het huur model dat als ik als klant nieuwe techniek wil gebruik de aanbieder mij voorziet in de juiste ontvangst apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:57:
[...]
Ik voorzie ook problemen bij de invoeren van DVB-C2 waarbij er allerlei apparatuur beschikbaar is om 4K weer te geven en de klant bij het koop model weigert te investeren in die apparatuur om het ook daadwerkelijk te kunnen ontvangen. Gevolg is wel dat er ten onrechte geklaagd wordt tegen de verkeerde partij. Dan maar liever het huur model dat als ik als klant nieuwe techniek wil gebruik de aanbieder mij voorziet in de juiste ontvangst apparatuur.
Euh. Als je geen 4K tv hebt, is een 4K ontvanger ook niet nuttig. Als je wel een 4K tv hebt, maar je wilt geen 4K ontvanger kopen (er van uitgaande dat er wel 4K uitzendingen zijn natuurlijk) dan is dat je eigen probleem. Dat snapt de consument ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
CyBeR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:01:
[...]

Euh. Als je geen 4K tv hebt, is een 4K ontvanger ook niet nuttig. Als je wel een 4K tv hebt, maar je wilt geen 4K ontvanger kopen (er van uitgaande dat er wel 4K uitzendingen zijn natuurlijk) dan is dat je eigen probleem. Dat snapt de consument ook wel.
Als je het complete DVB-C signaal wilt ontvangen, maar je binnenhuis installatie voldoet niet aan de technische eisen moet je je installatie technisch geschikt maken. Wil je dit niet is dit je eigen probleem.
Dat snapt de consument ook wel.

Ow wacht laat dit nu net de oorzaak zijn van vele klachten op het moment. De consument wil niet investeren en snapt niet dat Ziggo dit niet wil doen voor ze.

Dus nee, de gemiddelde consument snapt dit niet, de aanbieder neemt obstakels voor zijn klanten weg. Niets mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Ik vind de Horizon box van UPC anders een flinke innovatie in verhouding tot de Humax ontvangers of de Cisco ontvangers die UPC ook nog in gebruik heeft. En daar is flink in geïnvesteerd. Veel meer dan vooraf was voorzien.

En ja een commerciële organisatie heeft altijd als motivatie geld. Anders zijn ze niet commercieel maar een liefdadigheidsinstelling.

En je geeft het antwoord zelf al. Het signaal wat Ziggo kan leveren sluit niet aan op wat de klant aan apparatuur heeft of hierin wil investeren. Gevolg Ziggo kan niet genoeg innoveren met het gevolg dat er complete stilstand is. Nu Ziggo vooruit gaat klagen mensen steen en been, omdat ze zelf niet mee innoveren.

De Horizon box is nog van de tijd dat UPC nog "concurrent" was van Ziggo. Dat zijn ze nu niet meer. Dus je geeft zelf al aan dat innoveren voor het samengaan nog nut had. Nu is dat toch wel grotendeels weg. Daarnaast is Horizon vooral gekomen om extra inkomsten te genereren uit On Demand e.d. Niet om betere kwaliteit te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Waah schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:04:
[...]

De Horizon box is nog van de tijd dat UPC nog "concurrent" was van Ziggo. Dat zijn ze nu niet meer. Dus je geeft zelf al aan dat innoveren voor het samengaan nog nut had. Nu is dat toch wel grotendeels weg. Daarnaast is Horizon vooral gekomen om extra inkomsten te genereren uit On Demand e.d. Niet om betere kwaliteit te bieden.
con·cur·rent (de; m,v; meervoud: concurrenten) 1iem. die, bedrijf dat een ander probeert te overtreffen

Ze zullen KPN (En dochters/wholesalers) willen overtreffen. Daarbij komt dat ze Ziggo nooit hebben willen overtreffen, omdat ze beiden in een gescheiden markt opereerden. Er was geen keuze uit Ziggo of UPC. Je had slechts UPC of Ziggo beschikbaar aan de hand van de lokatie waar je woont.

Daarbij is Horizon geen Nederlandse maar een Europese aangelegenheid. Dit zal dan ook, net als alle andere producten van Liberty Global dochters, europees wijdt blijven. Het is slechts kwestie van tijd voordat de LG producten bij Ziggo ingevoerd worden. Horizon wordt immers als binnen de Ziggo omgeving getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ik heb zelf een Philips en Samsung smart tv. Bij beide is het een "Pokkewerk" om deze kanalen zo te wijzigen dat het weer als vanouds is, als het al mogelijk is. Ik hoop dat ze voor de digitale kabel kijker (zonder extra pakket, box of module) een oplossing vinden zodat rtl 4 gewoon op 4 komt. Al heb ik er een hard hoofd in.

Wat ik ook raar vind is dat de gecodeerde zenders de afgelopen weken gewoon als ongecodeerd bekeken konden worden, zonder module of box. Dit is inmiddels weer teruggedraaid en nu heb je er dus wel weer een module of box voor nodig. Bullshit als je het mij vraagt. Daarnaast wordt het ook hoog tijd dat die pakketten komen te vervallen en je gewoon losse zenders kunt kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Blueflame_Core op 02-04-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ah MediaZoo probeert het weer. Lekker met de vinger wijzen naar de partij die in dit geheel de minste kennis van zaken heeft. Makkelijk he?
Net zo makkelijk als hoe Ziggo al die jaren mooi weer heeft kunnen spelen bij het aanbieden van de producten. Totdat de ballon knapte en er dus, blijkt nu, jaren geleden al investeringen hadden moeten worden gedaan door de burger/klant.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
[...]

Hier ben ik het mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:04:
[...]

Als je het complete DVB-C signaal wilt ontvangen, maar je binnenhuis installatie voldoet niet aan de technische eisen moet je je installatie technisch geschikt maken. Wil je dit niet is dit je eigen probleem.
Dat snapt de consument ook wel.

Ow wacht laat dit nu net de oorzaak zijn van vele klachten op het moment. De consument wil niet investeren en snapt niet dat Ziggo dit niet wil doen voor ze.

Dus nee, de gemiddelde consument snapt dit niet, de aanbieder neemt obstakels voor zijn klanten weg. Niets mis mee toch?
Nee die vergelijking loopt spaak. Wat de consument daar niet snapt is dat iets dat altijd prima werkte, na een verandering bij UPC/Ziggo vandaan niet meer werkt. Dan is 't dus niet het probleem van de consument, en dat probeert UPC/Ziggo 't nu wel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Blueflame_Core schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:10:
Ik heb zelf een Philips en Samsung smart tv. Bij beide is het een "Pokkewerk" om deze kanalen zo te wijzigen dat het weer als vanouds is, als het al mogelijk is. Ik hoop dat ze voor de digitale kabel kijker (zonder extra pakket, box of module) een oplossing vinden zodat rtl 4 gewoon op 4 komt. Al heb ik er een hard hoofd in.

Wat ik ook raar vind is dat de gecodeerde zenders de afgelopen weken gewoon als ongecodeerd bekeken konden worden, zonder module of box. Dit is inmiddels weer teruggedraaid en nu heb je er dus wel weer een module of box voor nodig. Bullshit als je het mij vraagt. Daarnaast wordt het ook hoog tijd dat die pakketten komen te vervallen en je gewoon losse zenders kunt kopen.
Toch blijft het raar dat in het basic pakket van Ziggo. Volgens mij is dat TV standaard. gewoon 27 HD zenders zitten. Hoezo fusie?

Onderstaande uit TS klopt dus ook niet.
• Als van een zender in je pakket ook een HD-variant beschikbaar is dan krijg je die bij Ziggo altijd zonder meerprijs. Dit is voor UPC-klanten voortaan ook het geval, je hebt geen apart of duurder pakket meer nodig voor HD. bron

[ Voor 13% gewijzigd door pacificocean op 02-04-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
[b]Blueflame_Core schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:10:[b]

Dat was vanwege harmonisatie.
Ziggo is commercieel moet geld verdienen... Anders worden de aandeelhouders boos. Lijkt me logisch dat ze niet alles zomaar open gooien. Mag ook niet qua rechten heb ik zo vermoedens. Bij KPN heb je toch ook een decoder nodig om alles ongecodeerd te kijken. Het is volgens mij alleen Caiway die ongecodeerd doorzet toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Koekenbakkertje op 02-04-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
tikkietrugjaap schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:15:
Ah MediaZoo probeert het weer. Lekker met de vinger wijzen naar de partij die in dit geheel de minste kennis van zaken heeft. Makkelijk he?
Net zo makkelijk als hoe Ziggo al die jaren mooi weer heeft kunnen spelen bij het aanbieden van de producten. Totdat de ballon knapte en er dus, blijkt nu, jaren geleden al investeringen hadden moeten worden gedaan door de burger/klant.
En wat doe je als je geen kennis van zaken hebt? Dan roep je hulp in van mensen die het wel hebben.

En ik wijs naar de partij die aangewezen moet worden. Waarom is Ziggo verantwoordelijk voor de installatie van een consument. De energie leverancier is ook niet verantwoordelijk voor mijn stroom verbruikende apparatuur. De gas leverancier ook niet voor mijn cv ketel. Tank tankstation ook niet voor mijn auto. Maar Ziggo wel voor jouw kabels en ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Koekenbakkertje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:16:

Ziggo is commercieel moet geld verdienen... Anders worden de aandeelhouders boos.
Ah dan is inderdaad alles geoorloofd. Als de aandeelhouders maar niet boos worden. Schijt aan de klant want er moet grof geld verdiend worden.

Prima.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste