Fusie Ziggo en UPC: gevolgen voor de consument

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
tikkietrugjaap schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:18:
[...]

Ah dan is inderdaad alles geoorloofd. Als de aandeelhouders maar niet boos worden. Schijt aan de klant want er moet grof geld verdiend worden.
Zo werkt het toch gewoon? Ja kijk tuurlijk is het klote maar kun je wat anders? Ik niet, ik zit vast aan ziggo. Moet ik daar blij mee zijn? Nee misschien niet. Moet ik er het beste van maken? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:37

spartacusNLD

This is Sparta!!

tikkietrugjaap schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:18:
[...]

Ah dan is inderdaad alles geoorloofd. Als de aandeelhouders maar niet boos worden. Schijt aan de klant want er moet grof geld verdiend worden.
Wikipedia: Aandeelhouderswaarde

zo werkt het nou eenmaal in onze westerse economie.. als je dat niet wil kan je beter naar china verhuizen :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
CyBeR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:15:
[...]

Nee die vergelijking loopt spaak. Wat de consument daar niet snapt is dat iets dat altijd prima werkte, na een verandering bij UPC/Ziggo vandaan niet meer werkt. Dan is 't dus niet het probleem van de consument, en dat probeert UPC/Ziggo 't nu wel te maken.
En overal maar dan ook overal, Kassa, Ziggo website, hier, andere fora, wordt uitgelegd wat er is veranderd en waarom het niet meer werkt. De oplossing wordt ook geboden. Als je zelf de keuze maakt dit niet voor waar aan de te nemen en hier niets mee te doen. Tja dan houdt het op en lost het probleem nooit op. Hier kan niemand iets aan veranderen behalve de klant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
MediaZoo, waar het om gaat is dat je erg in de Ziggo/UPC verdediging zit. Prima, mag je doen, moet je er wel tegen kunnen dat anderen daar anders over denken. Tot 1 week voor de migratie stond op de Ziggo site dat coaxkabels koka of mediakeur moesten hebben. Er stond NIKS over 4G straling of andere duurdere oplossingen.

Beetje flauw om dan als klanten klagen over bagger signaal, haperingen en blokken te gaan wijzen naar de inferieure kabels en apparatuur bij de klant en het probleem daar neer te leggen.

Maar goed, dat wil je vast niet horen, het is de klant zijn probleem en jij wil vast kabeltjes etc verkopen, ik snap het wel hoor :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 13:30
Koekenbakkertje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:26:
[...]

Internet in ziggo gebied gaat volgens mij via extern modem dus niet via hoerizonbox
Ja hebt de keuze. Of een extern modem, of het modem/router van de Horizon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
JeroenC schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:24:
[...]

Ja hebt de keuze. Of een extern modem, of het modem/router van de Horizon gebruiken
in UPC gebied, in Ziggo (voorlopig) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21
MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:18:
[...]

En wat doe je als je geen kennis van zaken hebt? Dan roep je hulp in van mensen die het wel hebben.

En ik wijs naar de partij die aangewezen moet worden. Waarom is Ziggo verantwoordelijk voor de installatie van een consument. De energie leverancier is ook niet verantwoordelijk voor mijn stroom verbruikende apparatuur. De gas leverancier ook niet voor mijn cv ketel. Tank tankstation ook niet voor mijn auto. Maar Ziggo wel voor jouw kabels en ontvanger?
Dat mensen hulp in roepen van mensen met kennis staat buiten deze discussie. Tot deze fusie was er nooit een wolkje aan de lucht. Niemand heeft deze mensen ooit verteld dat ze hun kabels moesten gaan vervangen om zo in de toekomst ook nog TV te kunnen kijken. Waarom zouden mensen hulp in roepen als er geen probleem is of er nooit verteld is dat er een probleem is/gaat komen?

Mochten we ooit in een situatie komen waarbij stroom niet meer door de, tot dan toe, gebruikte (en standaard in woningen aangelegde) kabels kan stromen dan mag ik hopen dat de energieleverancier(s) daar voortijds een campagne voor starten en niet achterover leunen.

Feit blijft dat Ziggo zich verbergt achter 'persoonlijke verantwoordelijkheid' terwijl ZIJ juist degene waren die dit van mijlenver zagen aankomen. Zij hebben nooit iets gezegd en voeren nu een wijziging door in hun systeem waardoor het nu voor velen pijnlijk duidelijk wordt. Dan kan je mooi met kromme vergelijkingen komen tussen Ziggo en andere partijen maar feit blijft dat het gezeik dat Ziggo nu over zich heen krijgt volledig terecht is.

Also, als we dan toch Ziggo gaan vergelijken met nuts bedrijven dan zou ik graag willen dat Ziggo ook dezelfde dienstverlening zou aanbieden. Signaal tot aan het punt en daarachter moeten mensen het zelf weten. Geen smartcards a 90Euro, geen settop boxen waarvan je maar mag hopen dat ze het doen en dat je, ondanks dat je huur er voor betaald, maar moet zien hoe snel monteurs komen om het ding te fixen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Bockelaar schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:24:
MediaZoo, waar het om gaat is dat je erg in de Ziggo/UPC verdediging zit. Prima, mag je doen, moet je er wel tegen kunnen dat anderen daar anders over denken. Tot 1 week voor de migratie stond op de Ziggo site dat coaxkabels koka of mediakeur moesten hebben. Er stond NIKS over 4G straling of andere duurdere oplossingen.

Beetje flauw om dan als klanten klagen over bagger signaal, haperingen en blokken te gaan wijzen naar de inferieure kabels en apparatuur bij de klant en het probleem daar neer te leggen.

Maar goed, dat wil je vast niet horen, het is de klant zijn probleem en jij wil vast kabeltjes etc verkopen, ik snap het wel hoor :)
De Ziggo site was ervoor ook al voldoende vol geschreven hierover. Al jaren zelfs. De storingen waren toen ook al aanwezig. Alleen nu Ziggo het netwerk efficiënter gaat gebruiken komen de storingen naar boven. Ziggo wijst de oorzaak aan en de oplossing.

Zoals iedere provider is er een Abonnee Overname Punt, dat is het laatst punt waar de provider verantwoordelijk is. Hierna is de klant het zelf. Ziggo != klant.

Ik geef advies om problemen op de lossen. Of ze het bij mij of pietje puk kopen maakt me weinig uit. Maar richting de verkeerde organisatie bashen lost het probleem nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:23:
[...]

En overal maar dan ook overal, Kassa, Ziggo website, hier, andere fora, wordt uitgelegd wat er is veranderd en waarom het niet meer werkt. De oplossing wordt ook geboden.
Ja. Precies. Het is die slimmerds dus nog gelukt ook. De klant wordt verantwoordelijk gehouden voor iets wat niet meer werkt na een verandering bij Ziggo vandaan waar de klant niet om gevraagd heeft.

Ik herhaal 'm nog maar eventjes:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yUAkMb9.png

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Koekenbakkertje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:19:
[...]

Zo werkt het toch gewoon? Ja kijk tuurlijk is het klote maar kun je wat anders? Ik niet, ik zit vast aan ziggo. Moet ik daar blij mee zijn? Nee misschien niet. Moet ik er het beste van maken? Ja.
Dat is de pragmatische aanpak om nu verder te kunnen waar ik het mee eens ben. Dat we het maar moeten accepteren als "zo is het nou eenmaal"? Nee, absoluut niet.

Als het aan mij ligt wordt een bedrijf als Ziggo veel meer aan banden gelegd. Opzouten met die troep die ze in de huizen van mensen willen plaatsen. Lijntje tot aan de deur, eventueel modem voor omzetting signaal Ziggo naar zaken zoals Tv/Radio/Internet en klaar.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
CyBeR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:30:
[...]

Ja. Precies. Het is die slimmerds dus nog gelukt ook. De klant wordt verantwoordelijk gehouden voor iets wat niet meer werkt na een verandering bij Ziggo vandaan waar de klant niet om gevraagd heeft.

Ik herhaal 'm nog maar eventjes:
[afbeelding]
Ja zo is het nu eenmaal. Je kunt klagen, zeuren, je gelijk willen halen. Maar het is zo, blijft zo en veranderd niet. Ziggo kan de verantwoordelijkheid niet nemen voor een klant die zijn spullen niet op orde heeft. Ziggo kan slechts informeren. Dat het niet leuk is, tja ik vind dingen ook wel eens niet leuk. Maar soms moet ik ook door de zure appel heen bijten om iets opgelost te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:23:
[...]

En overal maar dan ook overal, Kassa, Ziggo website, hier, andere fora, wordt uitgelegd wat er is veranderd en waarom het niet meer werkt. De oplossing wordt ook geboden. Als je zelf de keuze maakt dit niet voor waar aan de te nemen en hier niets mee te doen. Tja dan houdt het op en lost het probleem nooit op. Hier kan niemand iets aan veranderen behalve de klant zelf.
Volledig met je eens.

Het is uiteraard zo, afgelopen zondag werkten het, en op maandag werkte het ook maar dan net iets anders ( volgorde is gewijzigd punt uit. )
En dan gaan mensen huilen, klagen, in een hoekje zitten, een doos in elkaar schoppen.. En waarom? Omdat UPC eindelijk eens de boel ( zenders ) ordent in een logische volgorde en groepen? En is dat dan fout van UPC? Of overdrijft de klant gewoon omdat het om UPC en/of Ziggo gaat? En een plasje plegen op UPC/Ziggo is een hobby of tijdverdrijf?

Ik denk de laatste 2 :D

Wat is nu daadwerkelijk de grootste verandering?
Analoge zenders die eerst op 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 zo ongeveer stonden zijn verhuisd naar 925 en hoger
HD zenders zijn verplaatst van kanaal 71+ naar kanaal 1/xx

Nou snap ik niet waarom ze deze 1 april wijziging niet eerder gedaan hebben, het is volkomen logische.

Problemen die ik me kan indenken:
CI+ en analoge gebruikers ( voornamelijk de oudjes ) zullen schrikken aangezien de meeste tv's niet ''smart'' genoeg zijn en het zelf gaat corrigeren, dus die hebben op analoog alleen nog kanaal 1/2/3 (ned1,2,3 zijn HD ook op analoog) dus die blijven staan ( duh! ).
Maar die ontvangen geen 4 meer doordat ze geen recht hebben op RTL4 HD, en die (sd zenders) zijn dus verplaatst naar 925+

Nee ik heb het nieuwe zenderoverzicht bekeken, en ik sta 100% achter UPC/Ziggo met de wijziging, in 1 woord top ( nu heb ik de horizon dus ik heb totaal geen last van ''missende'' zenders, aangezien de mediaboxen alles automatische regelt en een tv (analoog/ci+) zal dat lijkt mij niet doen..)

Het enige wat ik NIET snap is dat zenders als History, CI/ ID uit het ''starter'' pakket gehaald zijn en dat er een mediatek italia en een ztv turk ofzo voor in de plaats gekomen is... Nu heb ik het Royaal HD pakket dus ik heb alle zenders nog gewoon, maar ik kan me goed in denken dat klanten pissed off zijn omdat redelijk interessante zenders plaats moeten maken voor buitenlandse zenders zoals die Turkse en Italiaanse kanalen.

Zenderoverzicht sinds 1 april:
http://www.upc.nl/pdf/zenderoverzicht-april.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 02-04-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is het belachelijke juist. Die Horizon regelt automatisch dat '4 == RTL4 HD'. Het gaat juist om degenen zonder Horizon e.d., waar nu opeens geldt dat '4 == zwart beeld want geen CI+'. Nog weer zo'n verandering waar niemand (in deze vorm) om gevraagd heeft. Als ze nou het basispakket in HD ook ongecodeerd doorgaven was er geen probleem geweest; vrijwel iedereen met DVB-C ingebouwd in de tv is tegenwoordig in staat om HD te ontvangen.

Analoog is er geen probleem overigens want daar krijg je geen HD door.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeR op 02-04-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:32:
[...]

Ja zo is het nu eenmaal. Je kunt klagen, zeuren, je gelijk willen halen. Maar het is zo, blijft zo en veranderd niet. Ziggo kan de verantwoordelijkheid niet nemen voor een klant die zijn spullen niet op orde heeft. Ziggo kan slechts informeren. Dat het niet leuk is, tja ik vind dingen ook wel eens niet leuk. Maar soms moet ik ook door de zure appel heen bijten om iets opgelost te krijgen.
Je danst leuk om de discussie heen maar het gaat er om dat Ziggo "slechts informeert" als het te laat is. Heb jij bij die bushokjes met Ziggo reclame door de jaren heen OOIT iets van een waarschuwing gezien dat mensen hun spullen moeten opwaarderen? Precies. Ziggo hield mooi zijn mond dicht en nu ze niet meer kunnen zwijgen is het opeens "jaaaa dat hadden mensen al lang moeten doen"

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
CyBeR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:37:
Dat is het belachelijke juist. Die Horizon regelt automatisch dat '4 == RTL4 HD'. Het gaat juist om degenen zonder Horizon e.d., waar geldt dat '4 == zwart beeld want geen CI+'.

Analoog is er geen probleem overigens want daar krijg je geen HD door.
Op analoog krijg je als je de zenders niet opnieuw ingedeeld hebt, op kanaal 1/3 ned1/3 HD ( je krijgt bij upc dus wel HD op analoog )

Bij Ci+ moet je opnieuw naar zenders zoeken ( uiteraard zonder de ci+ erin maar dat spreekt denk ik voor zich ) zodat je ook op 4 rtl4hd krijgt.

Zelf hoef ik ook min of meer om dit soort redenen geen Ci+, ik ben volledig afhankelijk van de functionaliteit van de TV. Liever heb ik hier geen omkijken naar en daarom altijd al een mediabox gehad (begon volgens mij met een ratelende philips heel wat jaartjes terug:D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
tikkietrugjaap schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:38:
[...]

Je danst leuk om de discussie heen maar het gaat er om dat Ziggo "slechts informeert" als het te laat is. Heb jij bij die bushokjes met Ziggo reclame door de jaren heen OOIT iets van een waarschuwing gezien dat mensen hun spullen moeten opwaarderen? Precies. Ziggo hield mooi zijn mond dicht en nu ze niet meer kunnen zwijgen is het opeens "jaaaa dat hadden mensen al lang moeten doen"
Enig idee wat een campagne kost, in verhouding tot het publiek wat bereikt moet worden?

Slechts een beperkte hoeveelheid klanten ervaart problemen. Die bellen en worden zo geïnformeerd of kunnen op de website terecht waar ze ook die informatie krijgen.

https://www.ziggo.nl/klan...lannen/blokken-of-strepen

Deze staat al jaren op de website van Ziggo en ook soort gelijk bij UPC. Het is ook de plicht van de klant zelf zich te laten informeren bij problemen. Direct wijzen zonder informatie ronde is iets voor de klant zelf om aandacht aan te schenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
[...]

Ziggo is toch niet verantwoordelijk voor het feit dat jij je zooi niet in orde hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Koekenbakkertje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:43:
[...]

Ziggo is toch niet verantwoordelijk voor het feit dat jij je zooi niet in orde hebt?
In zijn ogen blijkbaar wel helaas. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Hmm, de klant is volgens mij ( althans ik ) in februari al hierover geïnformeerd.

Waarom moet de klant opwaarderen? Waarom word de klant verantwoordelijk gehouden? Ik denk als je ziggo opbelt dat ze je erdoorheen helpen binnen 30 sec hoor.

Ik zou zeggen lees mijn post hierboven met het enige wat aan de hand is.

Hier word gewoon zwaar van een mug een uit de kluiten gewassen olifant gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Weet ik ook zeker. Kabels, monteurs alles wordt wat dat betreft uit de kast getrokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:42:

Enig idee wat een campagne kost, in verhouding tot het publiek wat bereikt moet worden?
Het toevoegen van een zin in de trant van "Let op, voor HD en beter heeft u wellicht Kabelkeur spullen nodig" kost geld? Meer geld dan een stroom aan telefoontjes ontvangen en beantwoorden na de fusie? Lijkt me onwaarschijnlijk.
Slechts een beperkte hoeveelheid klanten ervaart problemen. Die bellen en worden zo geïnformeerd of kunnen op de website terecht waar ze ook die informatie krijgen.
https://www.ziggo.nl/klan...lannen/blokken-of-strepen
Deze staat al jaren op de website van Ziggo en ook soort gelijk bij UPC.
Deze discussie hebben we ook al eens gehad. Moet je voor de gein kijken hoe diep deze cruciale informatie staat verborgen op hun website. Welke nieuwe klant gaat er in godsnaam bij een klantenservice pagina kijken totdat hij als klant problemen krijgt. Maar dan is het al te laat.
Het is ook de plicht van de klant zelf zich te laten informeren bij problemen. Direct wijzen zonder informatie ronde is iets voor de klant zelf om aandacht aan te schenken.
Welke klant laat zich informeren over iets waar jarenlang over gezwegen is? Zoals ik al zei: jarenlang was er geen vuiltje aan de lucht en nu komt het opeens boven drijven. Wat hadden die mensen moeten doen dan? Uit zichzelf het internet rond struinen naar mogelijke, toekomstige problemen door het gebruik van bekabeling zonder de juiste hoeveelheid shielding?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
pacificocean schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:16:
[...]

Toch blijft het raar dat in het basic pakket van Ziggo. Volgens mij is dat TV standaard. gewoon 27 HD zenders zitten. Hoezo fusie?

Onderstaande uit TS klopt dus ook niet.

[...]
TV Standaard bij Ziggo = Starter bij UPC (althans voor wat betreft alles in 1 3-1/2-1 pakketten) voor losse tv ben je inderdaad bij Ziggo voordeliger uit en krijg je dus mooi 27HD zenders voor 18,25 p/mnd.
Bij oud UPC gebied kost dit mooi 18,70 + 5,50 Starter = 24,20 euro p/mnd.
Ik zie het nog wel gebeuren dat na de fusie datum dat Ziggo dit basis pakket gaat versoberen en gelijk trekt met UPC om zo mensen over te halen voor Alles-in-1 te gaan.

Het ongecodeerde 'digitale kabel tv en radio' bij Ziggo en UPC is vrijwel gelijk zie ook 'te ontvangen zonder smartcard' op de Ziggo site (momenteel lijkt de pagina het even niet te doen, vanmorgen wel overigens). Alleen SBS9 en 13thStreet in SD zul je niet ongecodeerd aantreffen in oud UPC gebied i.v.m. verschil in lopende contracten tussen Ziggo en UPC.

Ik zie inmiddels wel op de wijziging pagina van UPC onderstaande tekst en lijst staan.

"Indien u nog een SD box heeft dan vindt u hier het SD-zenderoverzicht."

Let er wel op dat het dus niet zo is dat je alle SD zenders ongecodeerd kan ontvangen. Dit blijft die 30+ zoals in het verleden al is aangegeven en ook op Ziggo site staat (excl eerder twee genoemde in oud UPC gebied).
JeroenC schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:41:
[...]
Op analoog krijg je als je de zenders niet opnieuw ingedeeld hebt, op kanaal 1/3 ned1/3 HD ( je krijgt bij upc dus wel HD op analoog )
NPO 1,2,3 zijn in HD alleen digitaal ongecodeerd te zien in het zogeheten digitale kabel tv en radio pakket. In het analoge pakket tref je alleen NPO 1,2,3 in analoge SD kwaliteit aan.
Het punt wat hier juist wordt gemaakt is dat het prima is dat de HD zenders voor Starter/Royaal klanten met CI+ / mediabox nu juist mooi naar voren zijn gezet, echter voor een klant met alleen 'digitale kabel tv en radio' pakket en/of voor op slaapkamer e.d. nu ook '4' RTL4 HD & andere commerciële zenders gecodeerd oplevert omdat de HD zenders ook daar vooraan staan.

Ik heb inmiddels handmatig in mijn Samsung RTL4 SD van 900 reeks in een nieuwe favorietenlijst gezet van mijn tv op de 4e plek. Echter werkt dit alleen door omhoog/omlaag te zappen. Bij intikken '4' ben ik gewoon weer bij RTL4 HD (die gecodeerd is). Mogelijk zit hier een technische beperking in voor UPC/Ziggo waardoor dit niet anders kan, maar het is enigszins onhandig.

[ Voor 19% gewijzigd door funrider op 02-04-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:29:
Zoals iedere provider is er een Abonnee Overname Punt, dat is het laatst punt waar de provider verantwoordelijk is. Hierna is de klant het zelf. Ziggo != klant.
Ga als Ziggo dan achter dat punt ook geen zaken eisen als bepaalde decoders, smartcards, maximaal aantal TV's etc. etc. en daar vervolgens ook nog hoge huurprijzen (p/stuk) voor vragen.

Gewoon inderdaad dit:
tikkietrugjaap schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:32:
Lijntje tot aan de deur, eventueel modem voor omzetting signaal Ziggo naar zaken zoals Tv/Radio/Internet en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Koekenbakkertje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:43:
[...]

MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:44:
[...]

In zijn ogen blijkbaar wel helaas. :'(
Het grappige van dit alles is dat bij mij de dingen prima werken omdat ik sowieso onlangs nieuwe kabels heb getrokken en toen gelijk Koka....something heb gekocht.

Deze discussie begon omdat mensen het raar vinden dat de klantenservice overspoeld werd door mensen wiens spullen niet meer werkten. Toen gaf ik aan dat ik niet meer dan normaal vind aangezien de mensen die bellen geen idee hebben wat ze hadden moeten doen. En waarom weten ze dat niet? Omdat de partijen met kennis van zaken (UPC/Ziggo) doodleuk hun mond hielden om gouden bergen te kunnen verkopen.

Jullie moeten mijn berichten wel goed lezen. Nieuwe kabels kopen moeten consumenten zelf doen. Consumenten voortijdig waarschuwen voor de noodzaak van nieuwe kabels, die verantwoordelijkheid ligt bij Ziggo, mijns inziens.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
JeroenC schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:45:
[...]

Hmm, de klant is volgens mij ( althans ik ) in februari al hierover geïnformeerd.

Waarom moet de klant opwaarderen? Waarom word de klant verantwoordelijk gehouden? Ik denk als je ziggo opbelt dat ze je erdoorheen helpen binnen 30 sec hoor.

Ik zou zeggen lees mijn post hierboven met het enige wat aan de hand is.

Hier word gewoon zwaar van een mug een uit de kluiten gewassen olifant gemaakt.
De discussie waarvoor ik argumenten aandraag is niet vanwege zender volgorde of nummering. Ik heb het over slecht of geen beeld door oude kabels/WCD's

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:09
funrider schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:51:
[...]

TV Standaard bij Ziggo = Starter bij UPC
Het ongecodeerde 'digitale kabel tv en radio' bij Ziggo en UPC is vrijwel gelijk zie ook 'te ontvangen zonder smartcard' op de Ziggo site (momenteel lijkt de pagina het even niet te doen, vanmorgen wel overigens). Alleen SBS9 en 13thStreet in SD zul je niet ongecodeerd aantreffen in oud UPC gebied i.v.m. verschil in lopende contracten tussen Ziggo en UPC.
Starter UPC is een plus pakket waarvoor je 5.50 euro extra betaald. Volgens mij is TV standaard het goedkoopste pakket bij Ziggo. Ik kan geen ander TV goedkoper pakket vinden op de site van ziggo. Dus vrijwel gelijk slaat niet op het abonnementsbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
tikkietrugjaap schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:58:
[...]

De discussie waar ik argumenten aandraag is niet vanwege zender volgorde of nummering. Ik heb het over slecht of geen beeld door oude kabels/WCD's
oh ouch, mijn excuses dan zaten we inderdaad niet op dezelfde lijn!

Maar goed, enige wat ik over kabels weet is dat het de verantwoordelijkheid van de klant is en dat ze standaard kabels meeleveren die de juiste eisen hebben om ''optimaal'' kwaliteit te hebben. Dus als jij andere kabels gaat gebruiken kan de provider niet meer garant staan. Ook krijg je de kabels gratis (jou eigendom), dus als die stuk zijn of gaan is het jou verantwoordelijkheid. En dat deze steeds meer problemen kunnen opleveren doordat er steeds meer stralingen rond gaan ( zoals het sterke 4G etc ), die zullen natuurlijk inbreuk kunnen doen op je kern isolatie etc..
WCD daarintegen zou de verantwoordelijkheid van de woningbouw/aannemer/provider kunnen zijn, afhankelijk van de gene die hem geplaatst heeft lijkt mij.

Ik weet niet of jij dit ook al gezegd heb maar goed :D

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 02-04-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
JeroenC schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:02:
[...]

Maar goed, enige wat ik over kabels weet is dat het de verantwoordelijkheid van de klant is en dat ze standaard kabels meeleveren die de juiste eisen hebben om ''optimaal'' kwaliteit te hebben. Dus als jij andere kabels gaat gebruiken kan de provider niet meer garant staan. Ook krijg je de kabels gratis (jou eigendom), dus als die stuk zijn of gaan is het jou verantwoordelijkheid.
WCD daarintegen zou de verantwoordelijkheid van de woningbouw/aannemer/provider kunnen zijn, afhankelijk van de gene die hem geplaatst heeft lijkt mij.

Ieder component na het AOP is verantwoording voor de klant. Soms is het AOP de WCD, vooral in oudere situaties, in nieuwe situaties is het AOP in de meterkast. Dus ook de WCD is verantwoording voor de klant.

En ik zeg ook niet dat het direct nodig is om bekabeling te vervangen. Maar een rot gemonteerde connector kan al enorm veel ellende veroorzaken terwijl je jezelf een ongeluk zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
JeroenC schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:02:
[...]

Geen probleem.
Maar goed, enige wat ik over kabels weet is dat het de verantwoordelijkheid van de klant is en dat ze standaard kabels meeleveren die de juiste eisen hebben om ''optimaal'' kwaliteit te hebben. Dus als jij andere kabels gaat gebruiken kan de provider niet meer garant staan. Ook krijg je de kabels gratis (jou eigendom), dus als die stuk zijn of gaan is het jou verantwoordelijkheid.

We hebben het hier voornamelijk over inbouw apparatuur en kabels. Die hadden door de jaren heen moeten worden vervangen.

Dat is jarenlang niet gebeurd omdat er jarenlang over gezwegen is.

[ Voor 3% gewijzigd door tikkietrugjaap op 02-04-2015 16:07 . Reden: Zin dubbelop ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
tikkietrugjaap schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:07:
[...]

Geen probleem.

[...]

We hebben het hier voornamelijk over inbouw apparatuur en kabels. Die hadden door de jaren heen moeten worden vervangen.

Dat is jarenlang niet gebeurd omdat er jarenlang over gezwegen is.
Het is toch algemeen bekend dat er een technische levensduur is. En dat dit ook geld voor electra? Hier is niet over gezwegen, het is taak van de klant om de technische levensduur te peilen en als deze bereikt is hier zelf actie op te ondernemen. Al dan niet door het inroepen van hulp door een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
pacificocean schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:59:
[...]

Starter UPC is een plus pakket waarvoor je 5.50 euro extra betaald. Volgens mij is TV standaard het goedkoopste pakket bij Ziggo. Ik kan geen ander TV goedkoper pakket vinden op de site van ziggo. Dus vrijwel gelijk slaat niet op het abonnementsbedrag.
Je hebt gelijk dat je inderdaad bij het 'oude' Ziggo je nog een los TV Standaard pakket kunt afnemen voor 18.25 euro p/mnd waar je ook 16 (en nu dus 27) HD zenders bij krijgt.

Bij het Digitale kabel tv en radio pakket van UPC krijg je alleen ongecodeerd DVB-C (30+ SD en 3HD) voor 18,70 euro p/mnd

Ik was helemaal gefocust op de pakketten waarbij het Alles-in-1 (3-1) Basis pakket van Ziggo (45,95 euro) en bij UPC Alles-in-1 (3-1) Basis pakket (45 euro) waarbij het huidige Starter TV bij UPC erbij zit en vrijwel gelijk is aan TV Standaard (en internet van UPC is 50/5 ipv 30/3 bij Ziggo).
Voor de pakketten (2-1 of 3-1) zit je bij UPC beter. Voor losse tv is Ziggo fijner geprijsd.

Ik heb mijn eerdere bericht hier gelijk even op aangepast:
TV Standaard bij Ziggo = Starter bij UPC (althans voor wat betreft alles in 1 3-1/2-1 pakketten) voor losse tv ben je inderdaad bij Ziggo voordeliger uit en krijg je dus mooi 27HD zenders voor 18,25 p/mnd.
Ik zie het nog wel gebeuren dat na de fusie datum dat Ziggo dit basis pakket gaat versoberen en gelijk trekt met UPC om zo mensen over te halen voor Alles-in-1 te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door funrider op 02-04-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:09:
[...]

Het is toch algemeen bekend dat er een technische levensduur is. En dat dit ook geld voor electra? Hier is niet over gezwegen, het is taak van de klant om de technische levensduur te peilen en als deze bereikt is hier zelf actie op te ondernemen. Al dan niet door het inroepen van hulp door een expert.
Ga jij 1x in de zoveel tijd je electra vervangen zonder dat je kortsluitingen of andere rare symptomen ervaart? Nee. En waarom niet? Omdat, voor zover jij weet, er geen noodzaak is om dat te doen.
Dat er wellicht een nieuw soort electriciteit aan zit te komen heb jij geen weet van en kom je pas achter als t doorgevoerd wordt.

Hoe fair zou je t dan vinden als nuon opeens zegt "ja meneer, dat had je jaren geleden al moeten vervangen"?

Dit is hoe consumenten dit nu zien. Kabels zijn kabels en ze hebben geen idee dat je die dingen moet 'upgraden' af en toe

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

JeroenC schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:41:
[...]

Nee, dat is niet analoog. Dat is FTA (of FTC whatever) digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
tikkietrugjaap schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:25:
[...]

Ga jij 1x in de zoveel tijd je electra vervangen zonder dat je kortsluitingen of andere rare symptomen ervaart? Nee. En waarom niet? Omdat, voor zover jij weet, er geen noodzaak is om dat te doen.
Dat er wellicht een nieuw soort electriciteit aan zit te komen heb jij geen weet van en kom je pas achter als t doorgevoerd wordt.

Hoe fair zou je t dan vinden als nuon opeens zegt "ja meneer, dat had je jaren geleden al moeten vervangen"?

Dit is hoe consumenten dit nu zien. Kabels zijn kabels en ze hebben geen idee dat je die dingen moet 'upgraden' af en toe
Ik weet dat het electranet ongeveer 40 jaar meegaat en dan aan vervanging toe is. Dat coaxkabels een andere levensduur hebben wist ik ook niet. Tot ik mij ook liet informeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:27:
[...]

Ik weet dat het electranet ongeveer 40 jaar meegaat en dan aan vervanging toe is. Dat coaxkabels een andere levensduur hebben wist ik ook niet. Tot ik mij ook liet informeren ;)
En als je dat, compleet out of the blue, hebt gedaan toentertijd dan ben je redelijk uniek.
Kijk het is makkelijk lullen op een forum met hoger, technisch, opgeleiden. Die extrapoleren de kennis die ze hebben van andere systemen zoals computers en electronica naar andere zaken. De gemiddelde consument snapt daar geen snars van. Die weten niet eens dat systemen bandbreedte hebben laat staan dat ze het verschil weten tussen laag en hoogfrequent.

Mensen laten zich informeren als daar noodzaak voor is. Niet zomaar. Dat kan je ook niet van ze verwachten. Als je dat wel doet....dan kan je ook gezeik verwachten

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Weinig toe te voegen aan de posts van tikkietrugjaap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
funrider schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:12:
[...]

Je hebt gelijk dat je inderdaad bij het 'oude' Ziggo je nog een los TV Standaard pakket kunt afnemen voor 18.25 euro p/mnd waar je ook 16 (en nu dus 27) HD zenders bij krijgt.

Bij het Digitale kabel tv en radio pakket van UPC krijg je alleen ongecodeerd DVB-C (30+ SD en 3HD) voor 18,70 euro p/mnd

Ik was helemaal gefocust op de pakketten waarbij het Alles-in-1 (3-1) Basis pakket van Ziggo (45,95 euro) en bij UPC Alles-in-1 (3-1) Basis pakket (45 euro) waarbij het huidige Starter TV bij UPC erbij zit en vrijwel gelijk is aan TV Standaard (en internet van UPC is 50/5 ipv 30/3 bij Ziggo).
Voor de pakketten (2-1 of 3-1) zit je bij UPC beter. Voor losse tv is Ziggo fijner geprijsd.

Ik heb mijn eerdere bericht hier gelijk even op aangepast:
Maar als Ziggo en Upc nu toch op hetzelfde netwerk zitten. Kan ik nu mijn Upc abonnement opzeggen en bij Ziggo een nieuwe nemen? Dan heb ik namelijk 27 HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:46

Onbekend

...

funrider schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:43:
[...]

HD was tijdelijk beschikbaar door de fusie van de netwerken van Ziggo/UPC. Zie ook officiële Ziggo forum. Volgens mij kan je door recente zenderwijziging opzeggen. Zoals altijd bij wijzigingen volgens mij. Echter lees ik wel dit "Wilt u uw abonnement wijzigen of beëindigen, dan is dit mogelijk tot 1 april 2015. Hiervoor belt u ons op 088 059 01 11. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.30 tot 18.00 uurr"
bron: UPC wijzigingen site.
Ziggo heeft weliswaar aangegeven dat er wijzigingen zouden komen, maar het was niet mogelijk om dit in de praktijk te ervaren. Pas sinds gisteren zijn die wijzigingen daadwerkelijk doorgevoerd en zouden de klanten direct op moeten kunnen zeggen. Voor een bepaalde groep mensen zijn deze wijzigingen duidelijk negatief merkbaar terwijl ze dat niet wisten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
pacificocean schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:46:
[...]

Maar als Ziggo en Upc nu toch op hetzelfde netwerk zitten. Kan ik nu mijn Upc abonnement opzeggen en bij Ziggo een nieuwe nemen? Dan heb ik namelijk 27 HD zenders.
Vanaf 13 april kun je als oud UPC klant gebruik maken van MijnZiggo ipv MijnUPC. Ik heb net geprobeerd om Ziggo TV Standaard te bestellen echter gaat dit (nog) niet omdat ie aangeeft dat ik in UPC gebied zit en dat ik wordt doorgelinkt naar UPC site. Als het goed is wordt vanaf 13 april alles via Ziggo.nl geregeld. Ik ben benieuwd of dit dan ook kan inderdaad. Als je alleen tv wilt afnemen is die switch een prima deal t.o.v. huidige UPC basis tv pakket.

Ik lees wel op deze en deze pagina's van Ziggo dat er na 13 april wel andere pakketten en prijzen komen dus ik ben benieuwd of dit geen negatief effect heeft op dit pakket voor 'nieuwe' Ziggo klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:57:
[...]

Ik vind de Horizon box van UPC anders een flinke innovatie in verhouding tot de Humax ontvangers of de Cisco ontvangers die UPC ook nog in gebruik heeft. En daar is flink in geïnvesteerd. Veel meer dan vooraf was voorzien.

En ja een commerciële organisatie heeft altijd als motivatie geld. Anders zijn ze niet commercieel maar een liefdadigheidsinstelling.

En je geeft het antwoord zelf al. Het signaal wat Ziggo kan leveren sluit niet aan op wat de klant aan apparatuur heeft of hierin wil investeren.Gevolg Ziggo kan niet genoeg innoveren met het gevolg dat er complete stilstand is. Nu Ziggo vooruit gaat klagen mensen steen en been, omdat ze zelf niet mee innoveren..

Ik voorzie ook problemen bij de invoeren van DVB-C2 waarbij er allerlei apparatuur beschikbaar is om 4K weer te geven en de klant bij het koop model weigert te investeren in die apparatuur om het ook daadwerkelijk te kunnen ontvangen. Gevolg is wel dat er ten onrechte geklaagd wordt tegen de verkeerde partij. Dan maar liever het huur model dat als ik als klant nieuwe techniek wil gebruik de aanbieder mij voorziet in de juiste ontvangst apparatuur.
Waar haal je deze onzin allemaal vandaan :?.

Ziggo innoveerde juist vrij veel zoals Ondemand via ci kaartjes zodat je alleen je tv nodig had een geen extra apparatuur die stroom slurpte. In de toekomst kon je via de ci zelfs meerdere streams decoderen zodat je ook via je tv kon opnemen.

Wat voor voordeel heeft die horizonbox dan?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

MediaZoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:18:
[...]

En wat doe je als je geen kennis van zaken hebt? Dan roep je hulp in van mensen die het wel hebben.

En ik wijs naar de partij die aangewezen moet worden. Waarom is Ziggo verantwoordelijk voor de installatie van een consument. De energie leverancier is ook niet verantwoordelijk voor mijn stroom verbruikende apparatuur. De gas leverancier ook niet voor mijn cv ketel. Tank tankstation ook niet voor mijn auto. Maar Ziggo wel voor jouw kabels en ontvanger?
Wel als men opeens overgaat op 450v, Wwel als men overgaat op een andere onbruikbare gasmix (dat gaat trouwens echt gebeuren), Wel als ze de kwaliteit van de benzine veranderen.

Er waren specs, er was zelfs een keurmerk en opeens wordt dat allemaal overhoop gegooid om een voor de klant inferieur product te pushen. Nu snap ik natuurlijk dat jij graag kabeltjes verkoopt maar dat is niet in het voordeel van de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het is niet dat kabelkeur nu ineens niet meer volstaat hoor. Dat doet het namelijk prima. Ik zag iemand dat eerder al opmerken in dit topic, maar Koka en Kabelkeur is nog steeds de geldende standaard. Wel goed monteren natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben het eens met tikkietrugjaap.

Daarnaast als alles achter het AOP de verantwoordelijkheid vd klant is, waarom moet ik dan in vredesnaam wel horizonboxen etc. huren en accepteren. :?

Het hele (horizonbox) huurmodel vind ik sowieso niks want er is dus nul concurrentie of keuzevrijheid meer.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Help!!!! schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:49:
Ben het eens met tikkietrugjaap.

Daarnaast als alles achter het AOP de verantwoordelijkheid vd klant is, waarom moet ik dan in vredesnaam wel horizonboxen etc. huren en accepteren. :?

Het hele (horizonbox) huurmodel vind ik sowieso niks want er is dus nul concurrentie of keuzevrijheid meer.
Kan je analoog kijken. Wil je meer dan moet je inderdaad kijken wat de aanbieder van het geheel te bieden heeft en zich naar zijn regels conformeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Timmert schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:22:
Het is niet dat kabelkeur nu ineens niet meer volstaat hoor. Dat doet het namelijk prima. Ik zag iemand dat eerder al opmerken in dit topic, maar Koka en Kabelkeur is nog steeds de geldende standaard. Wel goed monteren natuurlijk ;)
Alleen een beetje jammer dat Kabelkeur in sommige gevallen gewoon 'ingetrokken' wordt waardoor je braaf aangekochte dure kabels ineens niet meer ondersteund worden. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
icecreamfarmer schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:30:
[...]

Wel als men opeens overgaat op 450v, Wwel als men overgaat op een andere onbruikbare gasmix (dat gaat trouwens echt gebeuren), Wel als ze de kwaliteit van de benzine veranderen.

Er waren specs, er was zelfs een keurmerk en opeens wordt dat allemaal overhoop gegooid om een voor de klant inferieur product te pushen. Nu snap ik natuurlijk dat jij graag kabeltjes verkoopt maar dat is niet in het voordeel van de consument.
Als een aanbieder van gas/electra hun product specs aanpassen ga je wel mee. Als een telecom aanbieder dit doet doe je het niet. Ik probeer dit te begrijpen maar het lukt me maar niet.

Dat Kabel Keur blijft gewoon zoals het is. Hier veranderd niets aan. Dit wordt ook gewoon volledig ondersteunt.
Gonadan schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:12:
[...]

Alleen een beetje jammer dat Kabelkeur in sommige gevallen gewoon 'ingetrokken' wordt waardoor je braaf aangekochte dure kabels ineens niet meer ondersteund worden. ;)
Producten worden gekeurd en krijgen een certificaat voor een x periode. Het is aan de leverancier zelf om te kiezen dit certificaat te verlengen of niet.

Aan Kabel Keur zit naast de technische kant ook een commerciële kant. Een producent die het Kabel Keur keurmerk mag voeren zal ook meer van zijn producten verkopen. Hierdoor zal hij met deze producten voor zijn bedrijf meer omzet genereren. De klant is gebaad bij deze duidelijkheid.

Een ingetrokken certificaat is niets meer dan een keuze van de fabrikant het Keur Merk label voor zijn producten niet te verlengen. De producten zijn hiermee niet van de ene op andere dag waardeloos. Deze voldoen immers nog steeds aan de eisen.

Een inferieur product als je stelt zou bij niemand goed moeten werken. Het is immer een broadcast netwerk waarbij alle ontvangers het zelfde signaal ontvangen. Toch ken ik geen mensen in mijn omgeving die problemen ervaren met de omschakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

MediaZoo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:25:
[...]

Als een aanbieder van gas/electra hun product specs aanpassen ga je wel mee. Als een telecom aanbieder dit doet doe je het niet. Ik probeer dit te begrijpen maar het lukt me maar niet.

Dat Kabel Keur blijft gewoon zoals het is. Hier veranderd niets aan. Dit wordt ook gewoon volledig ondersteunt.
Dan ga je mee???
Jij denkt niet dat er een hoop geklaag komt als iedereen zijn CV ketel en fornuis moet vervangen.
Hell ik denk dat dat verkiezingsmateriaal wordt.

Ik probeerde juist uit te leggen dat het dan ook niet aan de consument ligt en het dan ook niet raar is dat er klachten komen. Net zoals bij de kabel.

Als ik de kabel als normale nutsvoorziening moet zien dan houdt dat ook in dat ik vrij ben om eigen apparatuur te kiezen net zoals bij elke andere nutsvoorziening. Het is een beetje zoals dat je bij Essent alleen maar een door hun verstrekte cv ketel mag gebruiken ah €200 p.m.
[...]

Producten worden gekeurd en krijgen een certificaat voor een x periode. Het is aan de leverancier zelf om te kiezen dit certificaat te verlengen of niet.

Aan Kabel Keur zit naast de technische kant ook een commerciële kant. Een producent die het Kabel Keur keurmerk mag voeren zal ook meer van zijn producten verkopen. Hierdoor zal hij met deze producten voor zijn bedrijf meer omzet genereren. De klant is gebaad bij deze duidelijkheid.

Een ingetrokken certificaat is niets meer dan een keuze van de fabrikant het Keur Merk label voor zijn producten niet te verlengen. De producten zijn hiermee niet van de ene op andere dag waardeloos. Deze voldoen immers nog steeds aan de eisen.

Een inferieur product als je stelt zou bij niemand goed moeten werken. Het is immer een broadcast netwerk waarbij alle ontvangers het zelfde signaal ontvangen. Toch ken ik geen mensen in mijn omgeving die problemen ervaren met de omschakeling.
Dan mogen ze dat wel bij dat keurmerk vermelden.
* Let op enkel goedgekeurd voor de komende 5 jaar!

Overigens bij ons zijn er 0 problemen op alle 3 de tv's dus ik heb hier geen geheime agenda achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Koekenbakkertje schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:25:
[...]

Kan je analoog kijken. Wil je meer dan moet je inderdaad kijken wat de aanbieder van het geheel te bieden heeft en zich naar zijn regels conformeren.
En zo'n arrogante houding zou er normaliter voor zorgen dat een bedrijf zich uit de markt prijst. Maar ja, monopolie positie van de kabelaanbieders he.

Snap niet dat mensen anno 2015 nog steeds denken kopende partijen zich naar de wensen van de verkopende partij moeten schikken. Vraag maar aan de multimedia-industrie wat het resultaat van een dergelijke denkwijze is.
[...]

En weer ga je voorbij het punt. Mensen passen hun spullen nu wel aan. Ze zullen wel moeten. Het gaat er om dat mensen pissig zijn dat het hen nu pas wordt verteld en niet toen er in het verleden reclame werd gemaakt voor dingen zoals "Nog meer zenders" en "Kijk nu in HD". Toen hoorde je UPC en Ziggo niet namelijk.

Ik begin te vermoeden dat je alleen reageert op de punten waar je denkt een antwoord op te hebben om maar te voorkomen dat je moet toegeven dat de kabelboeren een groot deel van de verantwoording op zich moeten nemen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Je lijkt nogal veel moeite te hebben om je in de klant te verplaatsen. Waar geen (echte) concurrentie is moet je wel mee tenzij je in een kartonnen doos wilt wonen.

Punt blijft dat het op geen enkele manier fatsoenlijk is om iets wat voor Ziggo/gasbedrijf al lang duidelijk is op zo'n manier te communiceren.

Wat zijn eigenlijk de banden/afhankelijkheden van Mediazoo met Ziggo en UPC :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Ik zal nooit toegeven dat kabelboeren hun verantwoording moeten nemen. Dit kunnen zij namelijk niet op het door jou gewenste gebied. Zij hebben de verantwoording storingsvrij signaal af te leveren op het AOP. Sommige aanbieders maken ook de keuze om de klant apparatuur te verhuren. Deze verantwoordelijkheid nemen ze en hier betaald de klant ook voor. Dat is de aangeboden dienst.

De klant betaald niet voor zijn eigen installatie aan de aanbieder. Hier legt de aanbieder, terecht, de verantwoording bij de klant. Je wilt graag horen van aanbieders en kenners dat de fout bij de aanbieders ligt. Dat zal nooit gebeuren. We wijzen aan waar de problemen zich bevinden. Het is de klant zijn verantwoording hier iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Help!!!! schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:47:
[...]

Je lijkt nogal veel moeite te hebben om je in de klant te verplaatsen. Waar geen (echte) concurrentie is moet je wel mee tenzij je in een kartonnen doos wilt wonen.

Punt blijft dat het op geen enkele manier fatsoenlijk is om iets wat voor Ziggo/gasbedrijf al lang duidelijk is op zo'n manier te communiceren.

Wat zijn eigenlijk de banden/afhankelijkheden van Mediazoo met Ziggo en UPC :?
Ik wil mij en verplaats mij ook in de klant. Ik ben zelf ook abonnee. Maar ik heb mijn spullen op orde gemaakt en nergens last van. Dit ook bij meerdere andere huishoudens gedaan, deze ervaren ook geen enkel probleem. Als ik ergens klant ben en iets werkt niet zoek ik uit waar het probleem ligt.

Voorbeeld: Er is een lamp in huis stuk, de lamp zelf werkt wel maar de fitting niet om een of andere reden. Ik test de lamp op in een fitting direct achter de meter en het werkt prima. Ik kan boos worden op de energie leverancier, maar die levert netjes elektriciteit af in de meterkast. Zoals ik afgesproken heb met ze. Dan ligt het probleem tussen de fitting en meterkast en niet de energie leverancier. Dan huur ik de persoon in die daar verstand van heeft. Ik ga de schuld niet bij de energie leverancier leggen.

Vervang fitting voor ontvanger, elektriciteit voor signaal, energie leverancier Ziggo en meter voor AOP. Misschien maakt dit het wel duidelijk.

Waar zou ik een kabelmaatschappij die signaal goed op het AOP aflevert verantwoordelijk voor moeten stellen? En de communicatie is er op hun website. Hierin komen ze de klant al tegemoet door een wizard gemaakt te helpen om problemen op te sporen en op te lossen.

Mijn band met Ziggo/UPC? Geen. Geen enkel belang bij deze organisaties. Ik probeer mensen te helpen om wel ongestoord TV te kijken. En ik merk, net als anderen die wel kennis van zaken hebben, dat deze hulp niet gewenst is gezien Ziggo hier de leverancier is. Leverancier van uw installatie of leverancier van signaal?

[ Voor 8% gewijzigd door MediaZoo op 03-04-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:39
Volgens mij is het probleem bij kabel nog wel, dat een installateur het komt leveren en testen (iig wel bij mijn recente overstap).

Als die het aansluit en het werkt, en daarna wijzigt het... ligt het dus bij de provider die de installateur stuurt. In dit geval Ziggo.

Je kan de vergelijking met gas/electra niet maken, omdat die de electra niet aanleggen of aansluiten. Daarnaast is het een vast product, waar dat bij tv niet zo is. En ze leveren ook extra apparatuur (decoders), wat een nutsbedrijf niet doet.

Ziggo is dus zowel leverancier van signaal als leverancier van (een) installatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 03-04-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:06
Niet echt een eerlijke vergelijking. UPC heeft iets veranderd aan de indeling, waardoor mensen iets moeten aanpassen bij hun thuis. Als UPC niks had veranderd, hoef jij ook nisk te doen. Maar dat is nu wel het geval geweest.

Bovendien zijn er nog steeds mensen die geen internet hebben en/of een computer. Dan wordt het erg lastig om op die website te gaan kijken van ze. Zeker bij mensen die zelf weinig tot geen technische kennis hebben. Ben gisteren bezig geweest om de tv bij m'n oma opnieuw in te stellen. Ik ben redelijk technisch onderlegd, maar niet bekend met Philips tv's. Dus ik was wel even bezig met uitzoeken hoe ik de zenders kon verplaatsen.

Toen Ziggo deze wijziging doorvoerde stelden ze gratis monteurs beschikbaar om mensen te helpen. Ditzelfde heeft UPC voor zover ik weet niet gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 03-04-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Waah schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:00:
Volgens mij is het probleem bij kabel nog wel, dat een installateur het komt leveren en testen (iig wel bij mijn recente overstap).

Als die het aansluit en het werkt, en daarna wijzigt het... ligt het dus bij de provider die de installateur stuurt. In dit geval Ziggo.

Je kan de vergelijking met gas/electra niet maken, omdat die de electra niet aanleggen of aansluiten. Daarnaast is het een vast product, waar dat bij tv niet zo is. En ze leveren ook extra apparatuur (decoders), wat een nutsbedrijf niet doet.

Ziggo is dus zowel leverancier van signaal als leverancier van (een) installatie.
Leveren ze je binnenhuis installatie? Nog niet eerder van gehoord namelijk. Dit heb ik destijds moeten laten doen door een externe partij. Ziggo leverde slechts een groene kabel, AOP en signaal af bij mijn huis. Alles na het AOP was voor mij. Ze hielpen me slechts met de keuze van de juiste ontvanger middels een gerichte aanbieding.

En ik zie steeds terug komen UPC/Ziggo veranderd bla bla. En mijn apparatuur functioneert niet naar wens hierdoor. Vervolgens lees ik ja met eigen apparatuur kan Ziggo innoveren.

Ik kan het mis hebben, maar dit innoveren doen ze o.a. door HD zenders voorin in de kanaal indeling te zetten en SD naar 9xx. Kan Ziggo er nu iets aan doen dat de apparatuur het niet ondersteunt of de klant geen abonnement afsluit waar HD niet bij zit?

[ Voor 17% gewijzigd door MediaZoo op 03-04-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MediaZoo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:02:
[...]

Leveren ze je binnenhuis installatie? Nog niet eerder van gehoord namelijk. Dit heb ik destijds moeten laten doen door een externe partij. Ziggo leverde slechts een groene kabel, AOP en signaal af bij mijn huis. Alles na het AOP was voor mij. Ze hielpen me slechts met de keuze van de juiste ontvanger middels een gerichte aanbieding.
Geen idee, want ziggo is al heeeel lang geleden voor mij. Vodafone kwam wel alles aansluiten, tv en internet, en testen. Misschien dat die wat extra service verlenen ivm concurrentie op de DSL lijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Waah schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:04:
[...]

Geen idee, want ziggo is al heeeel lang geleden voor mij. Vodafone kwam wel alles aansluiten, tv en internet, en testen. Misschien dat die wat extra service verlenen ivm concurrentie op de DSL lijn. :+
Ik kan me niet voorstellen dat Vodafone een compleet huis bekabeld met alle benodigde spullen. Ze leveren net als Ziggo materialen voor het installeren van de 1e ontvanger. Waarbij het trekken van kabels, etc ook nog voor eigen rekening komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MediaZoo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:07:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat Vodafone een compleet huis bekabeld met alle benodigde spullen. Ze leveren net als Ziggo materialen voor het installeren van de 1e ontvanger. Waarbij het trekken van kabels, etc ook nog voor eigen rekening komt.
Kabels leggen ze voor je aan... en zetten ze vast met kabelclipjes ed. Ze boren evt ook de gaten zonder extra kosten. Alleen onder de vloer kost extra (maar doen ze wel).

Dus ze leveren zowel de apparatuur als de kabels (zodat je zeker goede hebt) en sluiten het aan inclusief testen.

Dat jij het je niet kan voorstellen.... geeft wel aan hoe je in de verdedigingsstand staat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Het punt is dat de kabel qua kwaliteit niet veranderd is, maar omdat de fabrikant geen zin heeft om wéér te betalen verliest hij zijn keurmerk. Fabrikanten moeten zelf investeren in het keurmerk omdat de consument bang is voor conflict met de helpdesk, doe je dat niet dan loop je achter terwijl je kabel misschien wel beter is dan die met keurmerk. Puur een marketingtechnische garantie.

Het resultaat is dat ik ooit Hirschmann met Keurmerk gekocht heb en dat deze nu mogelijk het keurmerk verloren hebben. De installatie is dan kwalitatief niets veranderd, maar ondersteuning krijg ik niet meer en een monteur komt pas langs als ik nieuwe kabels heb gekocht die feitelijk geen verschil maken. Dát vind ik belachelijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

MediaZoo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:56:
[...]

Ik wil mij en verplaats mij ook in de klant. Ik ben zelf ook abonnee. Maar ik heb mijn spullen op orde gemaakt en nergens last van. Dit ook bij meerdere andere huishoudens gedaan, deze ervaren ook geen enkel probleem. Als ik ergens klant ben en iets werkt niet zoek ik uit waar het probleem ligt.

Voorbeeld: Er is een lamp in huis stuk, de lamp zelf werkt wel maar de fitting niet om een of andere reden. Ik test de lamp op in een fitting direct achter de meter en het werkt prima. Ik kan boos worden op de energie leverancier, maar die levert netjes elektriciteit af in de meterkast. Zoals ik afgesproken heb met ze. Dan ligt het probleem tussen de fitting en meterkast en niet de energie leverancier. Dan huur ik de persoon in die daar verstand van heeft. Ik ga de schuld niet bij de energie leverancier leggen.

Vervang fitting voor ontvanger, elektriciteit voor signaal, energie leverancier Ziggo en meter voor AOP. Misschien maakt dit het wel duidelijk.

Waar zou ik een kabelmaatschappij die signaal goed op het AOP aflevert verantwoordelijk voor moeten stellen? En de communicatie is er op hun website. Hierin komen ze de klant al tegemoet door een wizard gemaakt te helpen om problemen op te sporen en op te lossen.

Mijn band met Ziggo/UPC? Geen. Geen enkel belang bij deze organisaties. Ik probeer mensen te helpen om wel ongestoord TV te kijken. En ik merk, net als anderen die wel kennis van zaken hebben, dat deze hulp niet gewenst is gezien Ziggo hier de leverancier is. Leverancier van uw installatie of leverancier van signaal?
Je komt steeds met kromme vergelijkingen.

Wat het in jouw geval moet zijn:

Essent verhoogd de spanning naar 400V en veel van jouw apparatuur gaat er aan. Wie geef je dan de schuld? Essent die de wijziging doorvoert of de consument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

MediaZoo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:02:
[...]

En ik zie steeds terug komen UPC/Ziggo veranderd bla bla. En mijn apparatuur functioneert niet naar wens hierdoor. Vervolgens lees ik ja met eigen apparatuur kan Ziggo innoveren.

Ik kan het mis hebben, maar dit innoveren doen ze o.a. door HD zenders voorin in de kanaal indeling te zetten en SD naar 9xx. Kan Ziggo er nu iets aan doen dat de apparatuur het niet ondersteunt of de klant geen abonnement afsluit waar HD niet bij zit?
Ja, ze kunnen de hd kanalen ook ongecodeerd door geven dan is er geen probleem meer want iedereen kan zelf de volgorde dan bepalen. Dan heeft 3/4 ook geen horizonkastje meer nodig a €5 pm.

Je hebt innoveren en innoveren. Wederom hier geen problemen maar je ziet weer dat er een keuze doorgedrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
icecreamfarmer schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:11:
[...]

Je komt steeds met kromme vergelijkingen.

Wat het in jouw geval moet zijn:

Essent verhoogd de spanning naar 400V en veel van jouw apparatuur gaat er aan. Wie geef je dan de schuld? Essent die de wijziging doorvoert of de consument?
Ziggo verhoogd/verlaagd technisch niets. Ziggo wijzigt de indeling waardoor er lekken naar boven komen die eerst niet opgemerkt werden. Dat is de correcte vergelijking. Die lekken zitten vrijwel altijd tussen het AOP en de ontvanger. Dan is Ziggo niet verantwoordelijk dat is de klant zelf.

Daarbij kan in jouw vergelijking Essent niet verhogen, omdat dit Europese afspraken zijn. Net als DVB-C en de wijze van doorgifte op de kabel een internationale technische standaard is waar Ziggo zich netjes aan houdt. Dus als consument mag je afwijken van deze internationale standaard om vervolgens Ziggo te dwingen de wereldwijd wel werkende standaard aan te passen naar die ene gebruiker die weigert zijn spullen op orde (te laten) brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
MediaZoo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:30:
[...]

Ziggo verhoogd/verlaagd technisch niets. Ziggo wijzigt de indeling waardoor er lekken naar boven komen die eerst niet opgemerkt werden. Dat is de correcte vergelijking. Die lekken zitten vrijwel altijd tussen het AOP en de ontvanger. Dan is Ziggo niet verantwoordelijk dat is de klant zelf.

Daarbij kan in jouw vergelijking Essent niet verhogen, omdat dit Europese afspraken zijn. Net als DVB-C en de wijze van doorgifte op de kabel een internationale technische standaard is waar Ziggo zich netjes aan houdt. Dus als consument mag je afwijken van deze internationale standaard om vervolgens Ziggo te dwingen de wereldwijd wel werkende standaard aan te passen naar die ene gebruiker die weigert zijn spullen op orde (te laten) brengen.
Er verandert technisch juist van alles. De nieuwe indeling is gewoon een technische verandering. Tevens heb ik geen HD zenders meer, maar een soort van SD+ zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterpas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:27
MediaZoo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:30:
[...]

Ziggo verhoogd/verlaagd technisch niets.
Ziggo verhoogd de modulatie naar 256QAM en verlaagd daar tevens de foutcorrectie mee t.o.v. 64QAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
waterpas schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:57:
[...]

Ziggo verhoogd de modulatie naar 256QAM en verlaagd daar tevens de foutcorrectie mee t.o.v. 64QAM.
Dit was reeds eerder uitgevoerd dan de koppeling van het UPC headend aan het Ziggo netwerk. Hierover waren klanten ook al eerder op de hoogte gebracht dat er wijzigingen aan het netwerk zouden plaats vinden. Dit destijds ter voorbereiding van het koppelen van het UPC headend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
pacificocean schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:54:
[...]

Er verandert technisch juist van alles. De nieuwe indeling is gewoon een technische verandering. Tevens heb ik geen HD zenders meer, maar een soort van SD+ zenders.
HD zenders horen niet bij het door jouw gekozen abonnement. Je hebt nu een x aantal vrije zenders gekregen. Bij Ziggo had je slecht analoog en was digitaal alleen NPO 1 te ontvangen.

Is het nu ook al Ziggo's schuld dat jij een abonnement hebt gekozen wat niet aansluit bij je wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 22:58
Zal wel komen door dat hele TV gedoe

http://www.providercheck....j-overname-ziggo-door-upc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg bericht van een zenderpakket wijziging. De enige zender die ik uberhaupt kijk (Syfy HD) verdwijnt door de fusie.

Ik heb het even nagekeken, ik heb de afgelopen 12 maanden 7 maanden niet gebeld met mijn vaste telefoon en de overige maanden minimaal.

Daarbij heeft KPN net een glasvezel verdeelpunt in het appartementen complex geplaatst.

Wat een mooie samenloop, ik neem een 500/500 glasvezel abonnement zonder televisie en telefoon. Sorry UPC, maar jullie hebben net de enige reden dat ik nog een abonnement had afgeschaft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
MediaZoo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:03:
[...]

HD zenders horen niet bij het door jouw gekozen abonnement. Je hebt nu een x aantal vrije zenders gekregen. Bij Ziggo had je slecht analoog en was digitaal alleen NPO 1 te ontvangen.

Is het nu ook al Ziggo's schuld dat jij een abonnement hebt gekozen wat niet aansluit bij je wensen?
Ja hoor ik betaal voor het hele pakket, inclusief npo1,2,3 HD. Dat heb ik altijd gehad. Ik heb geen vrije zenders. Dat sluit prima bij mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 19:00

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is het raadzaam om nog snel een UPC-abonnement te nemen, of wordt alles toch rechtgetrokken qua prijzen als de naam UPC niet meer wordt gebruikt? Kom er niet echt uit, de laatste 100 posts hier gaan vooral over zenderwijzigingen, kabelkeurmerken en aandeelhouders :)

Ik wil in mijn nieuwe woning gewoon 120/12Mb internet, verder niks. Bij UPC kost dit €45, bij Ziggo €52,50. Zit nu in UPC-gebied (Amsterdam).

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 04-04-2015 13:15 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

De naam UPC gaat verdwijnen en op den duur worden de prijzen en abonnementenaanbod gelijkgetrokken. Grote kans dat straks de prijzen naar het hoogste tarief gaan en natuurlijk heb je een maand opzegtermijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Wij hebben nu het probleem dat onze Horizon box hapert (beeld hapert maar geluid gaat wel door) en we missen heel veel zenders.

UPC/Ziggo zegt dat dat ons probleem is omdat onze bekabeling niet voldoet. Terwijl het VOOR de zender wijziging van 1-4-2015 gewoon moeiteloos werkte.

Ik zit al te zoeken naar andere provider want zij zeggen gewoon dat bekabeling niet goed is o0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MediaZoo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:56:
[...]

Ja. Goede vergelijking inderdaad. Als namelijk de Nuon bij jou opeens de stroom op een andere frequentie aflevert (bijvoorbeeld 400 ipv 50Hz) dan hang je toch echt wel in de telefoon om te vragen wat de fuck ze aan het doen denken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:09

WeirdEye

Eindbaas

Solid Seal schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:32:
Wij hebben nu het probleem dat onze Horizon box hapert (beeld hapert maar geluid gaat wel door) en we missen heel veel zenders.

UPC/Ziggo zegt dat dat ons probleem is omdat onze bekabeling niet voldoet. Terwijl het VOOR de zender wijziging van 1-4-2015 gewoon moeiteloos werkte.

Ik zit al te zoeken naar andere provider want zij zeggen gewoon dat bekabeling niet goed is o0
Horizon is gevoelig voor signaal, een slecht signaal geeft problemen.
Heb je hem zelf aangesloten of een monteur? Een oude contactdoos kan al problemen geven.

En voor zover ik weet is de zenderwijziging van 1-4 niets meer dan schuiven van nummertjes van de zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

CyBeR schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:52:
[...]

Ja. Goede vergelijking inderdaad. Als namelijk de Nuon bij jou opeens de stroom op een andere frequentie aflevert (bijvoorbeeld 400 ipv 50Hz) dan hang je toch echt wel in de telefoon om te vragen wat de fuck ze aan het doen denken te zijn.
400 Hz op het elektriciteitsnet voldoet niet aan de beloofde specificaties. Het signaal dat Ziggo levert voldoet echter gewoon aan de beloofde specificaties. Bijzonder slechte vergelijking van jouw kant dus ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Glashelder schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:18:
[...]

400 Hz op het elektriciteitsnet voldoet niet aan de beloofde specificaties. Het signaal dat Ziggo levert voldoet echter gewoon aan de beloofde specificaties. Bijzonder slechte vergelijking van jouw kant dus ;)
Nee hoor. Ik kreeg gisteren pas een brief dat de specificaties gewijzigd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Met "de specificaties" bedoel ik de DVB-C standaard. Aan die standaard is niets gewijzigd ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
pacificocean schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:26:
[...]

Nee hoor. Ik kreeg gisteren pas een brief dat de specificaties gewijzigd waren.
Ziggo levert prima binnen de specificaties. Hier hoeft dan ook niet over gecommuniceerd te worden aan de klant. Er valt niets te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Solid Seal schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:32:

Bekend probleem bij de Horizon box. Ergens in je binnenhuis installatie heb je onvoldoende massa gemaakt. Dit komt uit verkeerde montage of slechte componenten. Dit heeft NIETS met de zender wijziging te maken maar met de gevoeligheid van de Horizon box die graag ruis vrij signaal wil.

Succes met zoeken naar een andere provider en het vervangen van de bekabeling hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:45:
Ik kreeg bericht van een zenderpakket wijziging. De enige zender die ik uberhaupt kijk (Syfy HD) verdwijnt door de fusie.

Ik heb het even nagekeken, ik heb de afgelopen 12 maanden 7 maanden niet gebeld met mijn vaste telefoon en de overige maanden minimaal.

Daarbij heeft KPN net een glasvezel verdeelpunt in het appartementen complex geplaatst.

Wat een mooie samenloop, ik neem een 500/500 glasvezel abonnement zonder televisie en telefoon. Sorry UPC, maar jullie hebben net de enige reden dat ik nog een abonnement had afgeschaft :X
Zal wel een bepaald abbo zijn, heb hier nog prima syfy hd.

Maar je zeurt op upc en dan stap je over op KPN ZONDER tv ??? Ik snap het niet, TV was toch je probleem....

Ik vind het wel grappig, een paar jaar gelden deden alle abbonnees huilie huilie hier omdat hun bekabeling bagger was...Nu komt de Ziggo golf.. >:) :D :D :D :D

En maar drammen omdat hun 5mm Gamma bekabeling van 15 jr oud niet meer werkt...
Alles wordt oud, alles moet een keer geupgrade..

[ Voor 15% gewijzigd door KillerAce_NL op 04-04-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Ben ik de enigste die zich wondert hoe het zover is gekomen dat een Amerikaans bedrijf de grootste is geworden in Nederland?

Ondertussen is de kabel niet opengegaan voor andere partijen, maar de laatste jaren moest o.a. wel KPN zijn netwerk openstellen voor derden.

Ik ben compleet flabergasted dat deze fusie nu een feit is en dat de kabel nog steeds dicht is voor andere partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
toro36 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:29:
Ben ik de enigste die zich wondert hoe het zover is gekomen dat een Amerikaans bedrijf de grootste is geworden in Nederland?

Ondertussen is de kabel niet opengegaan voor andere partijen, maar de laatste jaren moest o.a. wel KPN zijn netwerk openstellen voor derden.

Ik ben compleet flabergasted dat deze fusie nu een feit is en dat de kabel nog steeds dicht is voor andere partijen.
Nee ik snap er ook geen moer van. De kabel is in de jaren 70 & 80 met overheidsgeld uitgerold. Dit is door Ziggo en Upc voor een appel en een ei overgenomen. En nu leveren ze een belabberde service voor gigantisch veel geld. Dat het veel beter en veel goedkoper kan tonen de enkele kleine kabelaars die er nog over zijn aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34
Er vloeit natuurlijk veel geld weg naar het grote continent en de aandeelhouders nu. Service vind ik nog wel meevallen opzich, dan heb je het in het verleden nog niet meegemaakt :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
KillerAce_NL schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:29:

Ik vind het wel grappig, een paar jaar gelden deden alle abbonnees huilie huilie hier omdat hun bekabeling bagger was...Nu komt de Ziggo golf.. >:) :D :D :D :D

Man man, is dit het nieuwe discussieren op tweakers? Mensen uiten kritiek en dan wordt het 'huilie huilie' genoemd? Om voor zoiets simpels al op de man te gaan spelen.

Als je de thread nou goed had gelezen dan had je geweten dat er genoeg mensen hier zijn die wel hun spullen op orde hebben maar het nog steeds belachelijk vinden hoe leken worden behandeld.

Op Mediazoo hoef ik, als ik het zo lees, ook niet meer te reageren want die reageert helaas alleen op de punten uit andermans reacties waar hij zin in heeft. Jammer.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
tikkietrugjaap schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:12:
[...]

Man man, is dit het nieuwe discussieren op tweakers? Mensen uiten kritiek en dan wordt het 'huilie huilie' genoemd? Om voor zoiets simpels al op de man te gaan spelen.

Als je de thread nou goed had gelezen dan had je geweten dat er genoeg mensen hier zijn die wel hun spullen op orde hebben maar het nog steeds belachelijk vinden hoe leken worden behandeld.

Op Mediazoo hoef ik, als ik het zo lees, ook niet meer te reageren want die reageert helaas alleen op de punten uit andermans reacties waar hij zin in heeft. Jammer.
Waar wil je dan dat ik op reageer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:03
MediaZoo schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:13:
[...]

Waar wil je dan dat ik op reageer?
Denk dat hij bedoelt "hoe" en niet "waar op"

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

pacificocean schreef op zondag 05 april 2015 @ 00:16:
[...]

Nee ik snap er ook geen moer van. De kabel is in de jaren 70 & 80 met overheidsgeld uitgerold. Dit is door Ziggo en Upc voor een appel en een ei overgenomen. En nu leveren ze een belabberde service voor gigantisch veel geld. Dat het veel beter en veel goedkoper kan tonen de enkele kleine kabelaars die er nog over zijn aan.
Die bekabeling uit de jaren 80 ligt er nog steeds? Het meeste is later al eens vervangen door glasvezel, dus veel hebben ze ook zelf moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Onbekend schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:22:
[...]

Die bekabeling uit de jaren 80 ligt er nog steeds? Het meeste is later al eens vervangen door glasvezel, dus veel hebben ze ook zelf moeten doen.
Het meeste is niet vervangen. Anders hoefde er niet in nederland een volledig glasvezelnet uigerold te hoeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
pacificocean schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:52:
[...]

Het meeste is niet vervange. Anders hoefde er niet in nederland een volledig glasvezelnet uigerold te hoeven worden.
Vrijwel de hele netwerken van UPC en Ziggo zijn glasvezel. Slechts het laatste stuk tussen de node of soms tussen de groepsversterker en de klant is coax. Dit gaan ze niet verglazen, omdat dit niet nodig is en een zeer hoge terug verdien tijd heeft. De capaciteit op de kabel is nog lang niet volop in gebruik en met nieuwe technieken is het mogelijk nog veel meer data over de kabel te versturen.

Het nadeel is dat concurrentie op de kabel slechts mogelijk is maar dat dan nog steeds het signaal bij Ziggo vandaan komt. Er staat slechts een andere naam op je factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:29:
[...]
Zal wel een bepaald abbo zijn, heb hier nog prima syfy hd.

Maar je zeurt op upc en dan stap je over op KPN ZONDER tv ??? Ik snap het niet, TV was toch je probleem....

In de brief stond dat de zender ergens in de loop van dit jaar gaat verdwijnen. Geen van de leveranciers (kabel en glas) heeft die zender dan nog in HD, UPC is tot die datum de enige. Het is toch logisch dat ik geen TV abo meer neem als de enige zender die ik kijk toch niet meer beschikbaar is?

En bij de kabel boeren ben ik verplicht TV af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Goed dat je dat aangeeft omegasupreme. Hiervan was ik niet op de hoogte.

Vanwege de prijsstelling vond ik glas tot nu toe geen alternatief (zeker niet als je 3+ tv's hebt).
Maar nu 13th street weggaat, ga ik serieus overwegen om op te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
B
MediaZoo schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:09:
[...]

Vrijwel de hele netwerken van UPC en Ziggo zijn glasvezel. Slechts het laatste stuk tussen de node of soms tussen de groepsversterker en de klant is coax. Dit gaan ze niet verglazen, omdat dit niet nodig is en een zeer hoge terug verdien tijd heeft. De capaciteit op de kabel is nog lang niet volop in gebruik en met nieuwe technieken is het mogelijk nog veel meer data over de kabel te versturen.

Het nadeel is dat concurrentie op de kabel slechts mogelijk is maar dat dan nog steeds het signaal bij Ziggo vandaan komt. Er staat slechts een andere naam op je factuur.
Wikipedia: Tunnelvisie (onderzoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 15:51

servies

Veni Vidi Servici

MediaZoo schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:09:
[...]

Vrijwel de hele netwerken van UPC en Ziggo zijn glasvezel. Slechts het laatste stuk tussen de node of soms tussen de groepsversterker en de klant is coax.
Vandaar dat UPC bij mij in de buurt al in geen 20 jaar nieuwe kabels heeft gelegd. Envtoen is er echt nog niet overal al glasvezels l gelegd...
Dit gaan ze niet verglazen, omdat dit niet nodig is en een zeer hoge terug verdien tijd heeft. De capaciteit op de kabel is nog lang niet volop in gebruik en met nieuwe technieken is het mogelijk nog veel meer data over de kabel te versturen
Oh vandaar dat al die analoge zenders er af moeten... Er is toch bandbreedte genoeg? Laten we het maar niet over de 'slijtage' van de afgelopen 20 jaar hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
servies schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:57:
[...]

Vandaar dat UPC bij mij in de buurt al in geen 20 jaar nieuwe kabels heeft gelegd. Envtoen is er echt nog niet overal al glasvezels l gelegd...

[...]
De glasvezel kabels in die 20 jaar zeker wel gelegd. Misschien heb je het niet gezien, is het je niet opgemerkt, of weet je het niet.
Oh vandaar dat al die analoge zenders er af moeten... Er is toch bandbreedte genoeg? Laten we het maar niet over de 'slijtage' van de afgelopen 20 jaar hebben...
Bandbreedte genoeg, het netwerk kan voldoende aan. Omdat de eind gebruiker niet altijd zijn spullen op orde heeft kunnen ze niet de volledige bandbreedte gebruiken. Er is een kleine 900 mbit/s direct in gebruik te nemen, mits de eind gebruiker zijn installatie op orde heeft. Dan hoeft er weinig aan apparatuur te veranderen. Daarbovenop is er nog eens 1.3Gbit/s beschikbaar als ook de apparatuur aangepast wordt in het netwerk en bij de klant thuis. Door gebruik van andere modulatie technieken is er nog meer bandbreedte vrij te krijgen via de coaxkabel. Die analoge zenders ie geen kwestie van te kort bandbreedte maar ze nemen onnodig bandbreedte in. Voor 1 analoog kanaal kun je 5 HD zenders doorgeven of 8 SD zenders. Die ruimte gebruiken ze liever nuttiger waar ook nog eens bij komt dat analoog steeds minder gebruikt wordt door de afnemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, een wireless lan verbinding haalt tegenwoordig ook 400Mbit. Theoretisch. Een powerline nog meer. Theoretisch. Allemaal dankzij overhead enzo.
Als je afdwingt dat er goede apparatuur nodig is om een signaal te kunnen verwerken, moet je er ook voor zorgen dat het signaal bij die apparatuur kunt komen. En niet net dat stukje bij de consument neerleggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
The Eagle schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:15:
Mja, een wireless lan verbinding haalt tegenwoordig ook 400Mbit. Theoretisch. Een powerline nog meer. Theoretisch. Allemaal dankzij overhead enzo.
Als je afdwingt dat er goede apparatuur nodig is om een signaal te kunnen verwerken, moet je er ook voor zorgen dat het signaal bij die apparatuur kunt komen. En niet net dat stukje bij de consument neerleggen.
Het zijn geen theoretische snelheden het zijn praktische snelheden. En het gaat niet om de snelheid maar de hoeveelheid gegevens die over de kabel gestuurd worden. Het UPC netwerk verwerkt nu al op iedere aansluiting een datastroom van 2.0Gb/s alleen voor DTV. Tel hier nog 880Mb/s voor internet bij op + de analoge, radio, upstream kanalen. Daar kom nog bovenop wat ik net aangaf en technisch mogelijk is met de huidige apparatuur en modulatie techniek. Door nog meer aanpassingen te doen is nog meer snelheid mogelijk.

Jij haalt apparatuur aan in praktijk ook die snelheden haalt, mits de omgeving geen invloed uitoefent op de data overdracht. Gebeurd dit wel loopt de snelheid terug. Dit werkt op de kabel exact zo. De kwaliteit van het signaal loopt terug als externe factoren het signaal bereiken. Die goede apparatuur is volop te verkrijgen.

Om het de klant makkelijk te maken is hiervoor Kabel Keur in het leven geroepen maar er zijn ook voldoende producten te krijgen die dit keurmerk niet hebben maar wel voldoen. Dit is voor de leek inderdaad aan de buitenkant niet te zien. Maar de verantwoording houdt wel op na het AOP. Net als voor andere nutsvoorzieningen je na de meter zelf verantwoordelijk bent. Hiervoor huur je een elektricien, loodgieter in. Maar voor de kabel doen we het niet en roepen we dat het aan alles en iedereen ligt. Ik snap dat niet. Ziggo is er duidelijk in, ze leveren tot het AOP. Hierna is de klant verantwoordelijk en geven wij advies in de vorm van Kabel Keur kabels. Wat is hier het discussie punt in? Dat ze meer moeten doen? Dat is hun taak niet. Dat heb je niet met de afgesproken. Dit doen ze dan ook, begrijpelijk, niet. Dat je als klant weigert de juiste partij hiervoor op te zoeken is een keuze. Maar accepteer alsjeblieft wel dat je antwoorden krijgt die niet overeenstemmen met je eigen overtuiging en het probleem niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34
Ik denk dat het komt omdat dit ver buiten de technische vakkennis van de mensen ligt (zelfs op tweakers groot deel) en dit dus frustraties oplevert. Water door een pijp en 2 aders voor netspanning valt nog te behapstukken. Dat er een groep bij moet voor meer vermogen en een kroonsteentje niet werkt begrijpen mensen ook nog. Maar dit is materie wat totaal niet te ''grijpen'' is en krijgen dan ook nog conflicterende verhalen van verschillende bronnen. Wanneer je de lijn vanuit de rest van de nuts (CAI is eigenlijk ook een nutsvoorziening ongeveer) door zou trekken huur je dus gewoon een goede CAImonteur in en klaar. Deze kun je zelfs via UPC zelf laten komen, wanneer je goede kabels zelf al legt ben je maar €60 + connectoren kwijt. Of je kunt in de hoogste boom klimmen je gelijk proberen te halen :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Jim423 schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:37:
Ik denk dat het komt omdat dit ver buiten de technische vakkennis van de mensen ligt (zelfs op tweakers groot deel) en dit dus frustraties oplevert. Water door een pijp en 2 aders voor netspanning valt nog te behapstukken. Dat er een groep bij moet voor meer vermogen en een kroonsteentje niet werkt begrijpen mensen ook nog. Maar dit is materie wat totaal niet te ''grijpen'' is en krijgen dan ook nog conflicterende verhalen van verschillende bronnen. Wanneer je de lijn vanuit de rest van de nuts (CAI is eigenlijk ook een nutsvoorziening ongeveer) door zou trekken huur je dus gewoon een goede CAImonteur in en klaar. Deze kun je zelfs via UPC zelf laten komen, wanneer je goede kabels zelf al legt ben je maar €60 + connectoren kwijt. Of je kunt in de hoogste boom klimmen je gelijk proberen te halen :)
Het is ongrijpbaar. Dat is het probleem helaas. Je bent om het grijpbaar te maken ook dure meet apparatuur nodig en een hoop kennis van de materie. Dan pas kun je gericht naar problemen gaan zoeken. UPC biedt nu nog die monteur aan. Ziggo deed dit al niet meer. De kans is groot dat bij de overgang naar Ziggo die monteur ook komt te vervallen en dat er dan alleen een monteur komt om het AOP te checken. Als dat goed is ben je op jezelf of externe partijen aangewezen. En ja soms hoeven de kosten niet hoog te zijn. Maar vermijden lost het daadwerkelijke probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:09

WeirdEye

Eindbaas

Zowel Ziggo als UPC sturen nu gewoon een monteur. Bij UPC is eerste 8 weken na ontvangen installatiepakket gratis monteur, alles tot 1e product (1 tv, 1 telefoon en 1 pc) is gratis aangesloten. Dus ook nieuwe kabels, stekkers etc. Wil je meer aangesloten hebben dan betaal je hier wat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
MediaZoo schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:41:
[...]

Het is ongrijpbaar. Dat is het probleem helaas. Je bent om het grijpbaar te maken ook dure meet apparatuur nodig en een hoop kennis van de materie. Dan pas kun je gericht naar problemen gaan zoeken. UPC biedt nu nog die monteur aan. Ziggo deed dit al niet meer. De kans is groot dat bij de overgang naar Ziggo die monteur ook komt te vervallen en dat er dan alleen een monteur komt om het AOP te checken. Als dat goed is ben je op jezelf of externe partijen aangewezen. En ja soms hoeven de kosten niet hoog te zijn. Maar vermijden lost het daadwerkelijke probleem niet op.
Ziggo heeft ook gewoon een installatiemonteur die kabeltjes op de plint spijkert en dergelijke hoor?
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste