Stoffilter is ook geen overbodige luxe zo te zien
De glasvezelverbinding tussen huis & schuur is wel stoer trouwens
[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 18-09-2015 07:37 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 18-09-2015 07:37 ]
Helemaal met ThinkPad eens.ThinkPadd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 07:36:
Stoffilter is ook geen overbodige luxe zo te zienDe glasvezelverbinding tussen huis & schuur is wel stoer trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 18-09-2015 11:13 ]
Heb je in de woonkamer alleen een buisje met kabel of komt deze uit in een lasdoos ?rinkel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:52:
Lang meegelezen, nu ook maar even een plaatje posten.
Wij zijn nu een maandje in ons nieuwe huis en heb de nodige loze leidingen inmiddels bedraad, al moet ik er nog een vijftal.
Hier de meterkast:
[afbeelding]
De rode kabel is de WAN. Omdat de kabel aan de rechterkant binnenkomt en ik alleen ruimte heb aan de linkerkant heb ik een kabel getrokken van links naar rechts met 2 opbouwdozen.
Het is nog werk-in-uitvoering; er komt nog een NAS op het plankje en er moeten nog een paar stopcontacten bij. Daarnaast nog even de voeding en kabels van het Ziggo modem wegwerken.
Nu heb ik een loze leiding naar de woonkamer die geen inbouwdoos heeft (pijpje uit muur/plafond). Daar komt dus mooi een AP te hangen die via POE z'n stroom krijgt. Hetzelfde geldt ook voor een buitencamera.
Nu eigenlijk mijn vraag: zal ik voor die kabels soepel of stug gebruiken?
Eigenlijk wil ik de kabels in de meterkast wel op het patchpaneel hebben (dus stug) maar er moet in de woonkamer en buiten een connector op geknepen worden. Wat is nu handig?
2250 WP Zuid PVoutput
Mogen we een fotorinkel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:57:
Alleen een buisje, geen lasdoos. Dit leek me mooier als er een AP overheen komt.
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 21% gewijzigd door Ben(V) op 18-09-2015 15:43 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Alles eruit, alles erin en altijd met behulp van een trekveer. Dus aan de coax de trekveer en met de trekveer de UTP er doorheen. Dat werkt gewoon het meest veilig.EverLast2002 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:07:
Bedankt voor alle tips.
Zodra bij onze ISP coax komt te vervallen en het alleen nog maar tv kijken wordt dmv utp, dan kan ik de coaxkabel eruittrekken met daaraan vastgemaakt de nieuwe utp kabel. Makkelijker kan het niet. Voor nu moet het netwerkverkeer via wifi. Dat werkt ook wel, maar utp heeft mijn voorkeur.
Dat is wel een aparte plek voor een loze leiding.rinkel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:32:
[...]
Natuurlijk
[afbeelding]
Er zit nog een draad in om de trekveer er doorheen te halen.
Ik ga er idd een stugge kabel doorheen doen en er zo'n speciale stekker aan knijpen.
Dank voor de adviezen!
2250 WP Zuid PVoutput
Ik had het zo eigenlijk nooit gezien, dus dacht dat het eerder een leiding was die eigenlijk voor een lamp wasLightStar schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:23:
@MdO82 waarom zou dat voor een lamp zijn geweest ? Ik laat zelf ook op 2 plaatsen een leiding uit het plafond komen voor accesspoints (ook een nieuwbouw-woning)
2250 WP Zuid PVoutput
In een nieuwbouwhuis kan eigenlijk best veel, ik heb hier gewoon om gevraagd.MdO82 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:25:
[...]
Ik had het zo eigenlijk nooit gezien, dus dacht dat het eerder een leiding was die eigenlijk voor een lamp was
[ Voor 79% gewijzigd door rinkel op 18-09-2015 20:39 ]
Op welke hoogte komt de camera?rinkel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:03:
Hier nog een foto van de aansluiting voor de camera buiten
[afbeelding]
Gezien de foto redelijk hoog
Misschien wel een beetje overkillThinkPadd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 07:36:
Stoffilter is ook geen overbodige luxe zo te zienDe glasvezelverbinding tussen huis & schuur is wel stoer trouwens
[ Voor 41% gewijzigd door ExploitSolo op 19-09-2015 10:44 ]
Dat AP met POE kan toch nog wel op dat punt?rinkel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:03:
Hier nog een foto van de aansluiting voor de camera buiten
[afbeelding]
[...]
In een nieuwbouwhuis kan eigenlijk best veel, ik heb hier gewoon om gevraagd.
Ik denk dat niet veel mensen hier aan denken tijdens of voor de bouw. Er zijn immers zo veel andere dingen waar je aan moet denken.
Eigenlijk had ik dit ook in de gang op de eerste etage moeten doen. Daar heb ik nu een enkel stopcontact en een netwerkdoos op 2,5m hoogte. Daar hangt nu een Airport Express, maar een AP met POE was mooier geweest.
[afbeelding]
ik moet nog wel e.e.a. netjes wegwerken. Mooi is anders, maar het moet moet maar even zo.
ik heb in de woning een aantal rookmelders hangen (is verplicht) nu ga ik dus op zoek naar een rookmelder AP, dan valt ie niet zo op. Ik zit te denken aan een Zyxel.
En misschien kortere kabelsBeekforel schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:58:
[...]
Dat AP met POE kan toch nog wel op dat punt?Scheelt in elk geval 1 kabel. Als je de huidige situatie behoudt zou ik het AP tussen de beide dozen hangen, iets er boven misschien. Lijkt mij mooier dan dit.
[ Voor 27% gewijzigd door rinkel op 19-09-2015 13:14 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
LAN | ||
![]() |
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Thanks! Heeft voor mij niet echt prioriteit, zit tenslotte achter een deurcobo schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:25:
Ziet er goed uit. Een likje verf zal ook niet misstaan
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Eén van je apparaten hangt ondersteboven heaMeauses schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:29:
Van het weekend ook mijn meterkast eens een upgrade gegeven. Ik wacht nu nog op kabelgoten om het helemaal af te maken. De grijze Cisco switch zal worden vervangen met de blauwe netgear switch.
LAN [afbeelding]
Overigens heb ik nu metalen blindplaten die je vast moet schroeven, maar ik weet dat bijv. in HP patch kasten er ook flexibele gebruikt worden. Die duw je er gewoon in en haal je er ook een stuk makkelijker uit. Ik kan deze helaas nergens vinden.
Klopt ja, ivm de kabel die is wat stug en de rechterkant (blok hout) zit wat steviger vast, dus vandaar. Als ik de sticker eraf haal is het in 'the eye of the beholder'Haribo112 schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:36:
[...]
Eén van je apparaten hangt ondersteboven hea
Nice gemaakt in plafond! Neem aan leidingen gelegd en opnieuw stucwerk ertegen?Totaalgeflipt schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:19:
Een schaamteloze crosspost uit het Unifi draadje![]()
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45001209
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Ja klopt. Alle leidingen uitgetekend met de electricien en alles in het plafond laten maken. Die in de woonkamer is de enige zonder inbouwdoos, die kabel zit wel in een pvc buis, maar los in het stucwerk.RobbyTown schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:04:
[...]
Nice gemaakt in plafond! Neem aan leidingen gelegd en opnieuw stucwerk ertegen?
Vraagje stekkerdoos met afschermdekseltje en zonder overspanningen beveiliging waar heb je die gehaald?
NetGate, UniFi Switch 24p, UnifFi AP Nano-HD, 2x UnifFi AP-mesh. AP-lite UniFi Cloud Key Gen.2 Doorbell Pro 4, UVC G4-bullit
Rackprofiel en kooimoeren. O.a. te koop via http://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=rackprofiel (geen aff).thedon46 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:31:
Omdat ik binnenkort ga verhuizen wil ik het gelijk netjes afwerken in de meterkast,
alleen ben ik nog op zoek naar 2 metalen strips waar ik mijn 19inch producten op kan monteren.
Het gaat me dan puur om een L profiel waarmee ik hem aan de ene kant in het houten frame kan zetten en de voorkant met gaten voor het monteren van mijn switch en patchpaneel.
Iets als een patchbeugel ben ik niet naar op zoek, maar ik kan het trefwoord niet vinden wat ik zoek.
Iemand die weet wat ik zoek?
als voorbeeld http://www.amazon.com/APC...g-panel-kit/dp/B0007RBWSU , graag gedaanMeauses schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:29:
Overigens heb ik nu metalen blindplaten die je vast moet schroeven, maar ik weet dat bijv. in HP patch kasten er ook flexibele gebruikt worden. Die duw je er gewoon in en haal je er ook een stuk makkelijker uit. Ik kan deze helaas nergens vinden.
[ Voor 36% gewijzigd door SpamLame op 01-10-2015 13:50 ]
Bedoel je zoiets?thedon46 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:31:
Omdat ik binnenkort ga verhuizen wil ik het gelijk netjes afwerken in de meterkast,
alleen ben ik nog op zoek naar 2 metalen strips waar ik mijn 19inch producten op kan monteren.
Het gaat me dan puur om een L profiel waarmee ik hem aan de ene kant in het houten frame kan zetten en de voorkant met gaten voor het monteren van mijn switch en patchpaneel.
Iets als een patchbeugel ben ik niet naar op zoek, maar ik kan het trefwoord niet vinden wat ik zoek.
Iemand die weet wat ik zoek?
Het ging zoals in de eerste reactie al genoemd om rack profielen. Bedankt voor de tips
Thanks. Ik had ze inderdaad al gevonden op 'toolless blanking panels'. De laatste twee links nog niet gevonden overigens.SpamLame schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:43:
[...]
als voorbeeld http://www.amazon.com/APC...g-panel-kit/dp/B0007RBWSU , graag gedaan
dichterbij huis goedkoper>> http://www.acesdirect.nl/...urce=tweakers.net&c_id=17 http://www.centralpoint.n...e-art-pp1040-num-1633102/ geen id of het echt toolless is
Nog goedkoper ex VAT dan ^^ http://www.ipxchange.nl/p...stic-1he-zwart-Eenh-1-stk geen wat de verzendkosten zijn.
[ Voor 62% gewijzigd door Equator op 06-10-2015 07:05 ]
[ Voor 0% gewijzigd door quizzical op 09-10-2015 14:57 . Reden: typo ]
[ Voor 9% gewijzigd door Puch-Maxi op 09-10-2015 14:50 ]
My favorite programming language is solder.
Voorbedrade flexibele buis; makkelijk installeren, rampzalig om achteraf nog iets te wijzigen.esben schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:00:
Mijn installateur werkt met preflexkabels (wordt in België bijna altijd gebruikt in nieuwbouw) waar UTP kabel in zit. Ik ga ervan uit dat dat stugge kabel zal zijn (goedkoper en minder signaalverlies). Maar als die kabel dan uit de muur komt moet ik dus extreem goed oppassen dat ik de kabel niet te veel buig om het te laten passen in de IP-Cam/access point?
Als ik het goed zie op het plaatje bij de link van hondapower (het plaatje op netwerkproducten.com dus) is dat inderdaad voor solid kabel. Je ziet drie tandjes, waarbij de puntjes van de linker en rechter naar achteren steken. Het middelste tandje steekt naar voren. Als je er horizontaal een solid ader onder legt en dan het kammetje erop drukt zou de kabel dus tussen de tandjes door gaan slalommen.esben schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:23:
Bedankt, Stugge kabel dus niet vaak manipuleren maar af en toe is blijkbaar wel ok.
Hoe ik de juiste connector herken heb ik nog steeds niet goed begrepen.
Als ik op google images zoek op "RJ45 stranded solid" is dit het eerste resultaat:
[afbeelding]
Die beweert dus dat de RJ45 connectors in jouw link voor beide gebruikt kan worden en niet enkel voor stugge kabels.
Het 2e resultaat is deze:
[afbeelding]
Daar staat die van jou niet tussen en is het nog een derde type dat gebruikt zou moeten worden voor stugge kabels.
[ Voor 5% gewijzigd door quizzical op 09-10-2015 17:05 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Kraz op 10-10-2015 16:14 ]
[ Voor 63% gewijzigd door Noahlvb op 10-10-2015 17:13 ]
Ziet er goed uit!!!Kraz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:09:
Ik wist al wel dat mijn meterkast niet de mooiste/netste was, maar naar aanleiding van dit topic toch maar eens het een en ander aangepakt.
*Excuse the potato pictures...
Vóór:
[afbeelding]
Tijdens:
[afbeelding]
Ná:
[afbeelding]
De kabelgoot aan de zijkant heb ik van de Conrad. Helaas nergens bij een bouwmarkt oid te krijgen.
Het viel wel tegen om alle kabels erin te krijgen, maar het is met wat extra moeite toch gelukt.
Ik heb nu de Hager 47mm x 30mm kabelgoot, maar had beter 47mm x 47mm kunnen nemen.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Die zal denk ik gebruikt worden om de gegevens van de youless te verwerkenmhr-zip schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:48:
[...]
Ziet er goed uit!!!
Waar gebruik je die raspberry voor?
2250 WP Zuid PVoutput
Danku!mhr-zip schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:48:
[...]
Ziet er goed uit!!!
Waar gebruik je die raspberry voor?
K25 (P25). Je krijgt er alle denkbare koppelstukjes voor. o.a. Gamma, Hornbach.scorpion303 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:30:
Ik ben bezig met het omleiden van wat netwerkbekabeling, maar heb erg veel moeite de juiste kabelgoot te vinden. Ik ben op zoek naar een zo klein mogelijke, rechthoekige goot waarin precies twee of vier standaard (CAT-6) UTP kabels passen. Heeft iemand een tip of moet ik bij een webshop maar een paar proef-gootjes bestellen?
Dank voor de tip! Ik ga wat test stukjes halen bij de Gamma om te zien of het past.hondapower schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:26:
[...]
K25 (P25). Je krijgt er alle denkbare koppelstukjes voor. o.a. Gamma, Hornbach.
Dit systeem is over 10 jaar ook nog te krijgen terwijl de Praxis dan al 3x van assortiment is gewisseld.
Gaat een CAT6 kabel hier goed door heen wanneer er 90graden bochten inzitten?hondapower schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:26:
[...]
K25 (P25). Je krijgt er alle denkbare koppelstukjes voor. o.a. Gamma, Hornbach.
Dit systeem is over 10 jaar ook nog te krijgen terwijl de Praxis dan al 3x van assortiment is gewisseld.
Het zal een beetje afhankelijk zijn van de kwaliteit van je kabel en of je een stugge of een soepel kabel gebruikt. en of je er 1 of 2 doorheen wilt krijgen.paul999999 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:29:
[...]
Gaat een CAT6 kabel hier goed door heen wanneer er 90graden bochten inzitten?
Verwijderd
Verwijderd
Dat is zacht uitgedrukt... Als ik zo kijk naar de andere Tweakers, kan je er toch wel een veel mooiere meterkast van maken... Dan is het wel iets meer dan alleen wat kabelmanagementVerwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:57:
...
het kan alleen nog wat kabel management gebruiken maar goed.
...
Latin capital letter y with diaeresis
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
[ Voor 0% gewijzigd door Out.of.Control op 16-10-2015 09:05 . Reden: typo ]
Ik ben bij Attema op het Z25 systeem terecht gekomen. Dit lijkt volledig compatibel te zijn met P25, maar dan met extra aandacht voor data bekabeling door het gebruik van ronde-hoekstukken..paul999999 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:29:
[...]
Gaat een CAT6 kabel hier goed door heen wanneer er 90graden bochten inzitten?
Ik heb wat spul besteld. Zal hier wel laten weten of het echt handig is of niet...Z25 en F25 zijn dé opbouwsystemen voor montagevriendelijke databekabeling.
Door de slimme hulpstukken is de volledige inhoud van de kokers te gebruiken voor datakabels tot wel Ø10mm. Een minimale buigradius van 25 mm is met alle hulpstukken verzekerd. Dankzij klikkers en richtplaatjes monteert u het systeem snel en gemakkelijk.
F25 is door het speciale deksel uitermate geschikt voor openbare ruimtes zoals in Fiber to the Home projecten in hoogbouw en trappenhuizen. Doordat het deksel moeilijk te demonteren is, wordt openen door onbevoegden tegengegaan en de kans op storingen in telefoon-, internet- en televisieverkeer verkleind.
[ Voor 32% gewijzigd door Voederbietel op 16-10-2015 18:45 ]
Mag ik even een zeikmodus aanzetten ?Kraz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:09:
Ná:
[afbeelding]
De kabelgoot aan de zijkant heb ik van de Conrad. Helaas nergens bij een bouwmarkt oid te krijgen.
Het viel wel tegen om alle kabels erin te krijgen, maar het is met wat extra moeite toch gelukt.
Ik heb nu de Hager 47mm x 30mm kabelgoot, maar had beter 47mm x 47mm kunnen nemen.
2250 WP Zuid PVoutput
Scherp!MdO82 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:27:
[...]
Mag ik even een zeikmodus aanzetten ?![]()
Je zal het wellicht niet zelf gedaan hebben, maar waarom niet dat pvc-buisje naar je wcd niet wat netter gelegd en vastgezet met een spijkerklem zoals de rest vastgezet is ?
Bij deze einde zeikmodusmaar ik vroeg het mij even af
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 36% gewijzigd door Jerrythafast op 18-10-2015 16:19 ]
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 21% gewijzigd door Ben(V) op 18-10-2015 16:21 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
[ Voor 7% gewijzigd door BlackHawkDesign op 18-10-2015 20:39 ]
Ik zou eerst maar eens netjes een AOP laten plaatsen door Ziggo (of een andere kabelaar).BlackHawkDesign schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:36:
- De tv aansluitingen netjes wegwerken en aan een versterker hangen
Netjes hoorBlackHawkDesign schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:36:
Hey,
Ik volg dit topic al een tijdje. Geinspireerd door de post van Roytje ben ik een paar maanden terug begonnen. Door de kleine man heeft het allemaal wat vertraging opgelopen (een babykamer had nou eenmaal meer prio). Maar we beginnen nu in de buurt van een eind stadium te komen. Dus tijd voor wat foto's (Excuses voor de telefoon pics):
Als eerste een 10 inch patchkastje aangeschaf. Door de aanwezigheid van de dag/nacht meter had ik helaas maar beperkt ruimte.
[afbeelding]
Na het patchen even alle kabels doormeten
[afbeelding]
En toen 6 maanden later.. Voor me server een plankje boven de patchkast gemaakt
[afbeelding]
Alle stekkers en kabbels aangesloten, gereed voor apparatuur
[afbeelding]
En patchen maar! Ook de home server geinstalleerd
[afbeelding]
En even snelheid testen. Ondertussen al de 124 mb aangetikt![]()
[afbeelding]
Wat er nog op het programma staat:
- Een extra plaatje aan de onderkant, ik kwam er net 1 te kort.
- Nog 4 aansluitingen maken
- De tv aansluitingen netjes wegwerken en aan een versterker hangen
Dat zat ik me ook al af te vragenhcQd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:48:
[...]
Ik zou eerst maar eens netjes een AOP laten plaatsen door Ziggo (of een andere kabelaar).
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 7% gewijzigd door Jim423 op 18-10-2015 23:39 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Zoals beloofd nog een foto van het patchpanel zoals ik deze heb:YdieresiS schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:34:
Het punt is, dat de kleurtjes dus niet naast de punten staan waar de kabel tussen moeten. Er staan daar ook geen nummers bij (zal wel komen door de lage prijs). Er zitten alleen stickertjes middenin die dus aangeven wat de B en andere variant is, maar die staan er in als 4 punten boven en 4 punten onder, terwijl op het patch panel niet in zulke rijen verdeeld is.
Zo ziet het er ongeveer uit:
[afbeelding]
Maar ik kan morgen nog wel even foto's maken van hoe het er echt uitziet en waar het moet komen.
2250 WP Zuid PVoutput
Normaal wel ja, tenzij jij extreem dikke buitenkabel hebt.MdO82 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:35:
Vraag ter bevestiging
Er gaan makkelijk 2 stugge cat6 kabels door een 16mm buis toch ?
Er zitten geen bochten en het is maar een stuk van 4 meter
Met de kabel die ik heb gebruikt, gaat dat prima.MdO82 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:35:
Vraag ter bevestiging
Er gaan makkelijk 2 stugge cat6 kabels door een 16mm buis toch ?
Er zitten geen bochten en het is maar een stuk van 4 meter
2250 WP Zuid PVoutput
Deze doosjes kunnen van meerdere kanten ingevoerd worden:MdO82 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:47:
Ik ben even aan het kijken voor die opbouw netwerkdoosjes.
Maar een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden
Ik wil dus vanuit de meterkast een 16mm pvc-buis leggen met daarop aangesloten een netwerkdoos.
De UTP-kabel kan toch ook gewoon van onderen ingevoerd worden toch ?
In de beschrijving zie je voornamelijk vanaf de zijkant ingevoerd, vandaar dat ik het maar even vraag.
Ben nu alleen nog even aan het twijfelen of ik een 16mm pvc-buis pak zodat ik hem in zijn geheel vast kan zetten vanuit de meterkast naar boven of dat ik een strip wit kabelgoot pak
Ik zie het die kan je inderdaad draaienthedon46 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:04:
[...]
Deze doosjes kunnen van meerdere kanten ingevoerd worden:
https://netwerkproducten....bouw-dn-9002-n-p-429.html
op die site staan nog meer producten. Daar moet je wel iets kunnen vinden.
kabelgoot is wel netter, aangezien je pvc buis met zo'n klem vast moet zetten.
pvc is wel steviger en 'future' proof aangezien je dan een kabel opnieuw, of erbij kan trekken.
het is een beetje afhankelijk van je smaak en hoe makkelijk je erbij kan
2250 WP Zuid PVoutput
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Als die van vodafone is dan begrijp ik het wel die zijn namelijk dichtgetimmerd....Ben(V) schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:26:
Blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen een semi professionele router als een Draytek in bridgemode willen zetten om hem dan te vervangen door zo'n consumenten onding van Asus.
Uiteindelijk moet onder de patchkast nog een NAS komen. Ik denk daarvoor later nog een schapje eronder ga maken. Ik heb de router er niet boven gehangen, omdat ik er dan niet meer zonder trapje bij kan en de wand rechts was nog relatief leeg. Qua kabels is het op zich wel te doen. Ik heb op de wand rechts een PVC buis gemonteerd, waar de kabel doorheen loopt. Boven ligt straks een plank, waardoor je niet naar alle kabels kijkt. Ook zijn er nog kabelgoten onderweg om alle bekabeling bij de patchkast straks netjes weg te werken. Grootste uitdaging tot nu toe was een switch vinden met 16 poorten die in een 10 inch patchkast past.BlackHawkDesign schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:39:
@captain: zit er netjes uit! Waarom plaats je die router niet boven of onder je patchkast? Is dat niet makkelijker wat betreft kabel management?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq