Heb gewoon 2x een 2voudig WCD geplaatst. Had ruimte genoeg. Kom nu geen ruimte meer te kort. Let op: als je stekkerdozen in de meterkast gebruikt moet je ze officieel vastzetten. En nee, ik zou er niet gewoon een schroef doorheen jassen wat je ook wel eens ziet.Flying schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:51:
Bij veel mensen zie ik stekkerdozen gebruikt worden in de meterkast, vaak dicht bij de zekeringskast. Ik overweeg zelf om onmiddellijk 4 stopcontacten te voorzien. Zijn er redenen waarom niet meer mensen dat doen?
Enorme verbetering! Netjes hoor. Maar wat ligt er nog op de gasmeter?ijdod schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:15:
Thuisnetwerk maar een keer aangepakt. Dit ligt er al sinds dat ik er woon, de server onderin de kast is een Asus barebone die fungeert als router en NAS. Deze is rechtstreeks aangesloten op een Netgear switch in het AV meubel, waar ook het wifi AP op aangesloten in. Voornaamste reden van upgrade is dat de Asus inmiddels bijna 6 jaar oud is, en de schijven al die rijd hun rondjes draaien. Tijd dus voor een upgrade.
Oude situatie:[afbeelding]
In de nieuwe situatie wordt de routing gedaan door een Ubiquity Edgerouter Pro. Hierom is een Raspberry aangesloten voor DNS/DHCP, en een tweetal manager TP-Link GS2008 switches. De beide Microservers draaien ESXi (mijn speeltijd, staat uit indien niet in gebruik) en FreeNAS. Een Eaton UPS bewaakt de spanning, de FreeNAS server is hier op aangesloten.
[afbeelding]
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw