Het grote topic voor nette lan afwerking thuis deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 859.199 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 16:00
Flying schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:51:
Bij veel mensen zie ik stekkerdozen gebruikt worden in de meterkast, vaak dicht bij de zekeringskast. Ik overweeg zelf om onmiddellijk 4 stopcontacten te voorzien. Zijn er redenen waarom niet meer mensen dat doen?
Heb gewoon 2x een 2voudig WCD geplaatst. Had ruimte genoeg. Kom nu geen ruimte meer te kort. Let op: als je stekkerdozen in de meterkast gebruikt moet je ze officieel vastzetten. En nee, ik zou er niet gewoon een schroef doorheen jassen wat je ook wel eens ziet. :)
ijdod schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:15:
Thuisnetwerk maar een keer aangepakt. Dit ligt er al sinds dat ik er woon, de server onderin de kast is een Asus barebone die fungeert als router en NAS. Deze is rechtstreeks aangesloten op een Netgear switch in het AV meubel, waar ook het wifi AP op aangesloten in. Voornaamste reden van upgrade is dat de Asus inmiddels bijna 6 jaar oud is, en de schijven al die rijd hun rondjes draaien. Tijd dus voor een upgrade.
Oude situatie:[afbeelding]
In de nieuwe situatie wordt de routing gedaan door een Ubiquity Edgerouter Pro. Hierom is een Raspberry aangesloten voor DNS/DHCP, en een tweetal manager TP-Link GS2008 switches. De beide Microservers draaien ESXi (mijn speeltijd, staat uit indien niet in gebruik) en FreeNAS. Een Eaton UPS bewaakt de spanning, de FreeNAS server is hier op aangesloten.

[afbeelding]
Enorme verbetering! Netjes hoor. Maar wat ligt er nog op de gasmeter? :) Ook een stekkerdoos? ook even mooi vastzetten? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:13
Ik gebruik een stekkerdoos met een ingebouwde overspannings beveiliging.

Is geen absolute bescherming tegen indirekte blikseminslag maar alle beetje helpen en er hangt een behoorlijke hoeveelheid apparatuur aan dus die extra investering wel waard.

Om nog even terug te komen op meerdere lanpoorten van een NAS.
Nee die kunnen nooit als switch gebruikt worden en ook niet als router.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ThinkPadd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:00:
Makkelijker voor als je geen verstand hebt van elektra. En als je er een UPS tussen wil zetten ontkom je niet aan stekkerdozen.
Ha! ook makkelijker als je er wel verstand van hebt hoor ..

Iperf

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Flying schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:51:
Mooie setup en leuk speelgoed erbij!

Bij veel mensen zie ik stekkerdozen gebruikt worden in de meterkast, vaak dicht bij de zekeringskast. Ik overweeg zelf om onmiddellijk 4 stopcontacten te voorzien. Zijn er redenen waarom niet meer mensen dat doen?
Nou ik doe dat niet omdat het niet mijn stoppenkast is (huurhuis) en omdat ik echt te lui er voor ben.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:41
Henkie-Jan schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:10:
[...]

Enorme verbetering! Netjes hoor. Maar wat ligt er nog op de gasmeter? :) Ook een stekkerdoos? ook even mooi vastzetten? :)
Staat nog op de to-do lijst. Probleem is plek in combinatie met waar de stekkers uitkomen. Voor de standaard netsnoeren is daar nog wel een mouw aan te passen, maar met name de kleinde voedinkjes is wat lastiger.

Daarnaast moet ik nog even puzzelen met de aarding. Er zit een enkel ongeaard stopcontact in de meterkast, ooit bedoelt voor de deurbel. Er zit een aardrail in die kast, waar o.a. de stoppenkast op is aangesloten (en in de kruipruimte ook de gasleiding (maar niet die van de buren, gek genoeg, die ook door de kast loopt)). Als ik de aarde van het stekkerdoos echter aan die aardrail leg, gaat de aardlek er uit. Er is iets niet helemaal kosher, maar wat precies ben ik nog niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 03-09-2015 21:34 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 03:14
Beste Mede-Tweakers

Vandaag mijn meterkast afgemaakt en zoveel mogelijk kabels proberen weg te werken 8)

In de meterkast zijn niet al teveel kabels te vinden omdat het meeste op de 2e verdieping word " verdeeld "

Het is niet de allerbeste meterkast maar ik ben trots op mijn meterkast. hoe ik het hier heb opgeknapt ;) ( uiteraard met mijn pa. ) 8)

Wat je wel ziet

RT-AC87U
Cisco EPC3928AD ( Briged modem van Ziggo )

Wat je niet ziet ;)

TP-Link TL-SG105E
TP-Link TL-SG1008D
Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000) ( AP POINT 2e verdieping. )
Asus RP-N53 N600 ( AP POINT 3e verdieping. )

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8FvbXkNfJNrzyDWITSf8MjIS/full.jpg

De aangeraden AOP van Ziggo geinstaleerd door monteur en als eerste een PVC buis klaar gelegd voor de veiligheid om kabel breuken knikken of beschadigingen te voorkomen ;) .

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/g1ZrEcmJMtCrMzZRqXcRAc7h/full.jpg

Even voor de duidelijkheid. Je ziet 3 kabels. 1 gaat naar de televisie en daar staat een 5 port switch die verdeeld het internet mocht het nodig zijn 8))

En de overige 2 kabels gaan naar mijn vaders zijn kantoor en daar word het gesplitst naar andere kamers in het huis 8)

Het hele huis is op 1 kamer na. is alles bekabeld of kan je een LAN kabel vinden
8)7

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pnhjBZrX4KHsduH6z6oWc4TA/full.jpg

RT-AC87U & Cisco modem van ziggo

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DnDTG6Hug3GqTusTmA0wmRd8/full.jpg

Wie wist dat hier kabels achter zou lopen bij de eerste foto? :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6FLDNrIg6HIKK9tBNckyIFUJ/full.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door michaell958 op 02-11-2015 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Netjes hoor. Mooi ruime kast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 20:25
Mijn kloppend hart...

Afbeeldingslocatie: http://lemmens.familyds.com/photo/webapi/thumb.php?api=SYNO.PhotoStation.Thumb&method=get&version=1&size=small&id=photo_636c6f7564626f78_32303135303930345f3137353731362e6a7067&rotate_version=0&thumb_sig=2f766f6c756d65312f70686f746f2f636c6f7564626f782f32303135303930345f3137353731362e6a7067&mtime=1441382284

;)

[ Voor 63% gewijzigd door limboconnect op 04-09-2015 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 10:13
Nu nog een kloppende foto ;)

U+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:30
Het stille hart ;)
Rechten staan denk ik niet goed

Gefixt :)

[ Voor 62% gewijzigd door MdO82 op 04-09-2015 19:59 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Hi all,

Ik heb ook sinds kort de sleutel van mijn nieuwe huisje. Hier neem ik VDSL met Vectoring af van KPN. Net als mensen met glasvezel doen, heb ik met koper de Experiabox gebypassed via een Draytek Vigor 2860N+. Dit heeft veel voordelen, maar 1 nadeel: Namelijk dat ik voor TV een extra kabel nodig heb en dit niet in een 'standaard'-switch kan.

Nu heb ik vanaf mijn meterkast naar mijn tv hoek de Coax kabel al vervangen voor een UTP CAT6. Echter dit betekent dat over deze kabel alleen mijn TV signaal kan lopen. Ik heb er dus eentje te kort. Ik wil namelijk graag in mijn tv hoek een gigabit switch neerleggen voor de PlayStation, TV, Squeezebox etcetera. Nu heb geprobeerd om naast de cat6 er een cat5e door de buis te trekken, echter dit is niet gelukt. Telkens lijkt deze een 60cm onder de woonkamer klem te komen. Er zit hier een veel te strakke bocht in. Ik heb nu ook nieuwe CAT5e kabel besteld en ga proberen om 2x CAT5e te gebruiken. Heeft iemand tips hoe deze kabels het beste aan de trekveer vastgemaakt kunnen worden (gezien de lastige buizen?).

Naar zolder heb ik een CAT6 naar een Vigor800 AP. Dit werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Je maakt ons lekker, maar vergeet het menu. :?
Linksonder zie ik een witte Synology nas, maar de resolutie is net tè grof om te zien of het de DS215j uit je gallery: limboconnect is. Wat zien we nog meer (HP, APC, D-link, welke kast)?
Caros schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:51:
Heeft iemand tips hoe deze kabels het beste aan de trekveer vastgemaakt kunnen worden (gezien de lastige buizen?).
Het toverwoord heet: trekkous. Meer ervaringen daarmee te vinden via: http://gathering.tweakers...5B%5D=19&keyword=Trekkous.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 08-09-2015 18:15 . Reden: Trekkous. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:07
Bezig met het netter maken van mijn meterkast (en dus ook mijn lan afwerking).

Bij de koop had ik last van vochtig/rot hout achter mijn meters en stoppen.

Deze verwijderd:

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/t0c94c987/meterkast1.jpg

en voorzien van nieuw hout :)

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/m6z6ahpuj/meterkast2.png

Is nog steeds een work in progress.
Complete breedte word beschikbaar om alles in te delen :)

Alvast aangeschaft/ingesteld:
- HP 1930 24 poort switch
- 3x D-Link DAP2660 (voor elke verdieping één) + PoE injectors
- ESXi servertje met pfSense, Xpenology en TVHeadend

Server zit nu in een normale ATX kast. Iemand tips om deze in een 19"rack (2U/3U/4U) model te krijgen?
Ik heb beperkte ruimte helaas (40x60 cm) om deze te plaatsen (rechts van de meterkast).

Edit:
Ging daarna naar één van mijn werk locaties toe waar ik dit aantrof. Aangelegd door mijn voorganger 8)7 :

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/4jkrjnxbt/switch_vies.png

[ Voor 10% gewijzigd door renedis op 11-09-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Plaatjes zijn stuk.
renedis schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:19:
[...]

Zijn van http://postimg.org/.
Wellicht geblokkeerd op de verbinding waar je nu actief bent?
* MisteRMeesteR zat idd op het verkeerde netwerk, nu doen ze het wel :)

[ Voor 52% gewijzigd door MisteRMeesteR op 11-09-2015 10:22 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Zijn van http://postimg.org/.
Wellicht geblokkeerd op de verbinding waar je nu actief bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik meld me ook maar eens in dit topic. Ik heb begin dit jaar een nieuwbouwwoning gekocht en daar het nodige aan loze leidingen laten leggen met het oog op:
  • Nette afwerking van de muren
  • Geen kabelbrij op de grond
  • Geen kabels of kabelgoten tegen de muren
  • Voorbereiding op de (nabije) toekomst met electrische screens/rolluiken
Het begin is ik aan beide kanten van de woonkamer met een frees een uitsparing heb laten frezen waar een rechthoekige PVC pijp is is gezet met een gipsplaat ertegenaan. Door die pijp kunnen de kabels van TV meubel naar de TV. (ik heb voor beide kanten van de woonkamer gekozen omdat ik misschien over 10 jaar de opstelling 180graden wil draaien en dan ook daar eenvoudig de kabels achter de muur kan laten lopen)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mVMV8l9F5VUAoNbFljjqxaRr/full.jpg

Na het frezen een gipsplaat ertegen aan
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/t5YMIBNTmJtN3fVIVUDLEJGt/full.jpg

Daarna is alles dichtgesmeerd en is 1 wand geverfd in een Histor 'Shells and Grey' kleur
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UaeB7hHfTceUjmVPIReRJ198/full.jpg

In de slaapkamer had ik ook een loze leiding laten leggen om daar mijn COAX en UTP heen te kunnen trekken. Aangezien dat makkelijk past in een 19mm pijpje en ik al een extra dubbele WCD had laten plaatsen is dat ook strak en klaar om een TV op te kunnen hangen
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xxolwfk4Rc3BpvwUIcuV4DXO/full.jpg

Voor alle aansluitingen heb ik gekozen om voor keystone te kiezen. Dit biedt veel mogelijkheden qua cominaties.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NSjYfaRAhfbw9sAxYCVWJgpA/full.jpg

Speakerkabels gaan straks door een ringleiding in de grond naar keystone (ik heb ervoor gekozen om speakerkabel naar tulp te monteren, dan via een keystone RCA naar de voorkant (zichtbare kant) van de muur en daarvandaan weer met tulp naar de speakers.
UTP en COAX zitten saampjes in 1 19mm pijp naar een keystone F-Connector en een CAT6 keystone.

In de meterkast is het nu nog een rommeltje aangezien ik nog het nodige daar moet monteren zoals een Netgear PoE switch, een antenneversterker, kabelgoten, UPS, NAs etc... Als dat allemaal geplaatst is zal ik de UTP en COAX netjes moeten inkorten en wegwerken. Da's voor later :)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Tallguy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:28:
[...]
Het begin is ik aan beide kanten van de woonkamer met een frees een uitsparing heb laten frezen waar een rechthoekige PVC pijp is is gezet met een gipsplaat ertegenaan. Door die pijp kunnen de kabels van TV meubel naar de TV. (ik heb voor beide kanten van de woonkamer gekozen omdat ik misschien over 10 jaar de opstelling 180graden wil draaien en dan ook daar eenvoudig de kabels achter de muur kan laten lopen)
[...]
Dat is een heel sjieke oplossing, aardige variant op een tv-voorzetwandje. Omdat ik geen gaten meer zie: maak je met een klokboor door gips en pvc-pijp heen twee gaten op de plek waar je de tv gaat ophangen (een onderaan voor invoeren div. kabels, bovenaan naar de tv toe)? Of heb je dat al gedaan op de plek die je wel fotografeerde, maar niet hier deelde? ;) Hoe werkte je de rand van die gaten af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik kan tzt met een gatenzaag de gaten maken onder en bovenin de pijp, naar gelang de hoogte dat ik de kabels erin en eruit wil laten komen. Ik heb de pijp zo dat ik van 40cm vanaf de grond tot 130cm hoog kan boren.
De gaten voor de TV beugel komen net iets boven die 130cm tzt.
De rand van de gaten is met een klein dwarslatje dichtgemaakt boven en beneden. Alles is daar toch vastgekit, en daarna gesmeerd...dat blijft wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Over nette afwerking gesproken. Ik wil in de woonkamer mijn laptop op de WiFi met line-of-sight maar welk accesspoint durf (mag van wederhelft) midden in de woonkamer.

Ik ben er tot nu toe 2 tegen gekomen:
- Apple AirPort Extreme
- Gramofon

Wie weet er nog meer? Met zo'n veredelde brandmelder vind ik het netwerk niet netjes (afgewerkt).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Laatst online: 22-06 17:02

SpamLame

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Bedankt voor het mee zoeken, maar die vind ik ook een beetje onder de veredelde brandmelders vallen.
En ik wil hem op het wandmeubel zetten, niet aan het plafond hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
mhr-zip schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:25:
Over nette afwerking gesproken. Ik wil in de woonkamer mijn laptop op de WiFi met line-of-sight maar welk accesspoint durf (mag van wederhelft) midden in de woonkamer.

Ik ben er tot nu toe 2 tegen gekomen:
- Apple AirPort Extreme
- Gramofon

Wie weet er nog meer? Met zo'n veredelde brandmelder vind ik het netwerk niet netjes (afgewerkt).
Een google onhub?

De gramofon heb ik ook maar die heeft echt een slecht bereik.Die gebruik ik ook alleen maar voor spotify. De unifi's zijn wel erg mooi. De nieuwe versies komen in november uit en zijn wat compacter. Misschien dat dat wat is?

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 14-09-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
m3gA schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:46:
[...]

Een google onhub?

De gramofon heb ik ook maar die heeft echt een slecht bereik.Die gebruik ik ook alleen maar voor spotify. De unifi's zijn wel erg mooi. De nieuwe versies komen in november uit en zijn wat compacter. Misschien dat dat wat is?
Die onhub is volgens mij niet leverbaar in Nederland. En om Google nu mijn internet verkeer te laten regelen....

Bedankt voor het melden dat die Gramofon slecht is. Is doorvoer snelheid ook slecht of alleen bereik? Hij is ook wel handig om mijn radio van spotify te voorzien.

Ik vind het design van die unifi's niet zo, zal even zoeken naar die nieuwe.

Raar eigenlijk dat er in 2015 maar weinig van die dingen zijn die je in het zicht kan plaatsen (zodat ze wel net beste werken). Beetje het zelfde als een pc uit 1998, in alle kleuren en maten te verkrijgen. Zolang het maar lelijk wit en rechthoekig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 16-06 12:33
mhr-zip schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:46:
[...]

Die onhub is volgens mij niet leverbaar in Nederland. En om Google nu mijn internet verkeer te laten regelen....

Bedankt voor het melden dat die Gramofon slecht is. Is doorvoer snelheid ook slecht of alleen bereik? Hij is ook wel handig om mijn radio van spotify te voorzien.

Ik vind het design van die unifi's niet zo, zal even zoeken naar die nieuwe.

Raar eigenlijk dat er in 2015 maar weinig van die dingen zijn die je in het zicht kan plaatsen (zodat ze wel net beste werken). Beetje het zelfde als een pc uit 1998, in alle kleuren en maten te verkrijgen. Zolang het maar lelijk wit en rechthoekig is.
De gramofon komt een stuk minder ver dan mijn unifi access points. De snelheid valt mee maar hij valt regelmatig weg. Ik gebruik hem vooral voor Spotify en Fon access. Aangezien ik hem vrij goedkoop heb via de kickstarter is hij het geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Tallguy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:28:
Ik meld me ook maar eens in dit topic. Ik heb begin dit jaar een nieuwbouwwoning gekocht en daar het nodige aan loze leidingen laten leggen met het oog op:
  • Nette afwerking van de muren
  • Geen kabelbrij op de grond
  • Geen kabels of kabelgoten tegen de muren
  • Voorbereiding op de (nabije) toekomst met electrische screens/rolluiken

[afbeelding]

Na het frezen een gipsplaat ertegen aan
[afbeelding]

Daarna is alles dichtgesmeerd en is 1 wand geverfd in een Histor 'Shells and Grey' kleur
[afbeelding]

In de slaapkamer had ik ook een loze leiding laten leggen om daar mijn COAX en UTP heen te kunnen trekken. Aangezien dat makkelijk past in een 19mm pijpje en ik al een extra dubbele WCD had laten plaatsen is dat ook strak en klaar om een TV op te kunnen hangen
[afbeelding]

Voor alle aansluitingen heb ik gekozen om voor keystone te kiezen. Dit biedt veel mogelijkheden qua cominaties.
[afbeelding]

Speakerkabels gaan straks door een ringleiding in de grond naar keystone (ik heb ervoor gekozen om speakerkabel naar tulp te monteren, dan via een keystone RCA naar de voorkant (zichtbare kant) van de muur en daarvandaan weer met tulp naar de speakers.
UTP en COAX zitten saampjes in 1 19mm pijp naar een keystone F-Connector en een CAT6 keystone.

In de meterkast is het nu nog een rommeltje aangezien ik nog het nodige daar moet monteren zoals een Netgear PoE switch, een antenneversterker, kabelgoten, UPS, NAs etc... Als dat allemaal geplaatst is zal ik de UTP en COAX netjes moeten inkorten en wegwerken. Da's voor later :)
Ziet er netjes en strak uit.
Vroeg me af waar die gaten bovenin de slaapkamer voor dienen (misschien had je het al gezegd).
En waarmee had je het dichtgesmeerd ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
renedis schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:52:
Bezig met het netter maken van mijn meterkast (en dus ook mijn lan afwerking).

Bij de koop had ik last van vochtig/rot hout achter mijn meters en stoppen.

Deze verwijderd:

[afbeelding]
Dat vocht moet ergens vandaan komen, heb je dat ook gefixed?
- ESXi servertje met pfSense, Xpenology en TVHeadend

Server zit nu in een normale ATX kast. Iemand tips om deze in een 19"rack (2U/3U/4U) model te krijgen?
Ik heb beperkte ruimte helaas (40x60 cm) om deze te plaatsen (rechts van de meterkast).
Ondiepe rack cases zijn vrij lastig te vinden, ik heb een travla:
http://www.travla.com.tw/...=0000000018&c2=0000000045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
SiErRa schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:07:
[...]

Dat vocht moet ergens vandaan komen, heb je dat ook gefixed?

[...]

Ondiepe rack cases zijn vrij lastig te vinden, ik heb een travla:
http://www.travla.com.tw/...=0000000018&c2=0000000045
Zeker gefixed :) Daarboven zit het dakterras. Er zat een scheur in de dakdekking. Nieuwe dak laten plakken was voldoende.

Thanks voor je suggestie op de racks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:32
Erg tof! eindelijk een mooie betaalbare AC oplossing!

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04 14:47
MdO82 schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:18:
[...]

Vroeg me af waar die gaten bovenin de slaapkamer voor dienen (misschien had je het al gezegd).
Was ik ook benieuwd naar inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:45
vincent44 schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:35:
[...]

Was ik ook benieuwd naar inderdaad..
Mogelijk ophangen van de TV zodat hij kabels netjes weg kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 14:54

TheNephilim

Wtfuzzle

Awesome! ^^ Hopelijk krijgen we hier op Tweakers ook eindelijk eens een goede vergelijkende review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:16
maomanna schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:35:
Erg tof! eindelijk een mooie betaalbare AC oplossing!
Niet alleen voor AC, ook eindelijk betaalbare 5 GHz op een UniFi :) De (oude) Pro was met € 200+ aan de dure kant als 5 GHz de enige feature is die je mist op de € 93 non-pro :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:43
Paul schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:47:
[...]
Niet alleen voor AC, ook eindelijk betaalbare 5 GHz op een UniFi :) De (oude) Pro was met € 200+ aan de dure kant als 5 GHz de enige feature is die je mist op de € 93 non-pro :P
Daarom de nieuwe moet dan ongeveer 90 euro kosten. Er zat standaard wifi AC op dus dat is een mooie feature. En ze moesten compacter zijn dacht ik :)

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

MdO82 schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:18:
[...]

De gaten boven in: bij de dubbele zit nu een dubbele WCD voor stroom. De enkele ernaast is voor de keystone met UTP en COAX. Dit omdat ik mijn TV tegen die wand ga ophangen.
Dichtsmeren heb ik zelf niet gedaan, maar een klusjesman.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43
Ik overweeg om een patchkast in de kelder te hangen, zijn er meer mensen die dit gedaan hebben?

Er is te weinig ruimte in de meterkast en met alle apparatuur erin, loopt de temp nogal op.
Zit dus te denken om kastje in kelder te hangen met patchpaneel, switch en NAS.
De kelder heeft een raampje wat onder de voordeur uit komt en hiermee dus direct in contact met de buitenlucht staat.
Maar vroeg me af of je niet problemen kan krijgen door de luchtvochtigheid!?

[ Voor 14% gewijzigd door loyske op 16-09-2015 11:01 ]

• EverLast2002
  • Laatst online: 11:43
Even een vraagje......ik wilde gisteren in de wandcontactdoos waar de COAX/CAI kabel uitkomt in de woonkamer, een UTP kabel erbij trekken. Maar de diameter van de pijp in die WCD was zo smal dat er geen kabel extra meer bij kon. (Vanuit de meterkast kon ik zonder probleem meters UTP erdoorheen voeren). Is het normaal dat het "eindstuk" in zo'n WCD zo smal is dat alleen 1 COAX kabel erdoor past ??

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:40

painkill

Pain(k)(ill)

loyske schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:50:
Ik overweeg om een patchkast in de kelder te hangen, zijn er meer mensen die dit gedaan hebben?

Er is te weinig ruimte in de meterkast en met alle apparatuur erin, loopt de temp nogal op.
Zit dus te denken om kastje in kelder te hangen met patchpaneel, switch en NAS.
De kelder heeft een raampje wat onder de voordeur uit komt en hiermee dus direct in contact met de buitenlucht staat.
Maar vroeg me af of je niet problemen kan krijgen door de luchtvochtigheid!?
Je kunt zeker in de problemen komen met luchtvochtigheid. Maar als de kelder droge muren heeft en geen schimmel of andere ongein heeft dan is er weinig aan de hand. Oplopende temperatuur in de meterkast is trouwens niet direct een probleem. Hoogstens een wat kortere levensduur van harde schijven en andere elektronica wat er gevoelig voor is. En je groepen gaan er eerder uit als het warmer is in de meterkast :P
EverLast2002 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:55:
Even een vraagje......ik wilde gisteren in de wandcontactdoos waar de COAX/CAI kabel uitkomt in de woonkamer, een UTP kabel erbij trekken. Maar de diameter van de pijp in die WCD was zo smal dat er geen kabel extra meer bij kon. (Vanuit de meterkast kon ik zonder probleem meters UTP erdoorheen voeren). Is het normaal dat het "eindstuk" in zo'n WCD zo smal is dat alleen 1 COAX kabel erdoor past ??
Ja, inbouwdozen hebben een klein knikje, waar je last van kunt hebben, en als er dan ook een coax in de weg zit dat gaat het soms wat moeilijker. Maar het kan ook zijn dat er op het laatste stukje flexibele buis is gebruikt of een scherpe bocht. Als je er eerst een andere draad in stopt dan en die als trekdraad gebruikt?

Beste optie is trouwens alle kabels/draden die in een buis komen tegelijk te trekken. Dan beschadig je in jouw geval de coax ook niet met het trekken van een andere kabel (zeker als je er een trekveer bij doet).

[ Voor 34% gewijzigd door painkill op 16-09-2015 17:05 ]

Mijn SNES verzameling!

• EverLast2002
painkill schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:00:

[...]

Ja, inbouwdozen hebben een klein knikje, waar je last van kunt hebben, en als er dan ook een coax in de weg zit dat gaat het soms wat moeilijker. Maar het kan ook zijn dat er op het laatste stukje flexibele buis is gebruikt of een scherpe bocht. Als je er eerst een andere draad in stopt dan en die als trekdraad gebruikt?

Beste optie is trouwens alle kabels/draden die in een buis komen tegelijk te trekken. Dan beschadig je in jouw geval de coax ook niet met het trekken van een andere kabel (zeker als je er een trekveer bij doet).
Zelfs vanuit de WCD (in de woonkamer) kreeg ik de UTP kabel niet bij de COAX kabel geduwd, zo'n kleine diameter is het. Er is net genoeg ruimte voor 1 COAX kabel.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:40

painkill

Pain(k)(ill)

Coax en utp moet wel door 1 buis willen, ook wel door 5/8 flex met moeite.
Het probleem met het trekken van kabels langs andere kabels, en zeker bij UTP is dat je geen kracht kunt zetten, de kabel knikt gelijk. Mijn advies is dus om een 2.5mm elektradraad er doorheen te trekken en de utp kabel daaraan vast te maken. Om hem vervolgens met 2 personen er door te trekken. 1 trekt en 1 duwt. Liefst met schokkende beweging zodat hij wat makkelijker door de buis gaat.

Mocht dat niet lukken dan zul je toch de coax en utp samen moeten trekken. m.a.w. De coax er eerst uithalen.

Mijn SNES verzameling!

• MdO82
Je kunt een paar dingen proberen.

- neem een nylondraad van voldoende lengte neem aan de andere kant van de buis.
In de meterkast is dat wellicht het makkelijkste.
Stop hier een trechter in en sluit deze goed af.
Als je hierop een stofzuigmond zet kan je kijken of je aan de andere kant een zuiging voelt.
Probeer dan de nylondraad erdoor te krijgen.
Maak een klein knoopje in het draad voordat je begint.

- Probeer het zoals hierboven eens met een electriciteitsdraad, maar de zal denk ik niet stevig genoeg zijn.

- Als je een trekveer kunt lenen probeer deze dan eens door de buis te krijgen.

En mocht er nu een coax doorheen zitten dan maak je aan het uiteinde een draad goed vast en trek rustig je coax terug.

Een utp kabel naast een coax in de buis krijgen gaat je bijna niet lukken als je de coax laat zitten.

En dit vinden we helemaal leuk, maak eens een foto van de situatie ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MdO82 op 16-09-2015 18:28 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• EverLast2002
Bedankt voor alle tips.
Zodra bij onze ISP coax komt te vervallen en het alleen nog maar tv kijken wordt dmv utp, dan kan ik de coaxkabel eruittrekken met daaraan vastgemaakt de nieuwe utp kabel. Makkelijker kan het niet. Voor nu moet het netwerkverkeer via wifi. Dat werkt ook wel, maar utp heeft mijn voorkeur.

• Ben(V)
Gewoon een nieuwe coax + utp kabel aan de oude coax vastmaken en dan de oude coax eruit trekken en gelijktijdig de nieuwe coax + utp erin trekken.
Neem niet die dikke koka 799 coax maar een iets dunnere versie en neem cat5e voor de utp.
Die combinatie krijg je er wel door.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• EverLast2002
Ben(V) schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:11:
Gewoon een nieuwe coax + utp kabel aan de oude coax vastmaken en dan de oude coax eruit trekken en gelijktijdig de nieuwe coax + utp erin trekken.
Neem niet die dikke koka 799 coax maar een iets dunnere versie en neem cat5e voor de utp.
Die combinatie krijg je er wel door.
Dat is ook een goed idee. Al moet ik niet te dunne coaxkabel gaan gebruiken gezien de weerstand en signaalverlies (er hangt al een signaalversterker tussen).
Komt goed, bedankt voor de feedback :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabix
  • Laatst online: 08-06 17:25
Tijd maar weer voor een plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/sd3gxe.jpg

Nieuwe schuur gebouwd. Daar moet natuurlijk wel internet in. De switch had ik nog ergens liggen. Deze is aangesloten op de switch in het huis d.m.v. een OM3 glasvezelkabel.

De definitieve afwerking moet nog wat beter. Bijvoorbeeld patchkabels op lengte gebruiken en misschien nog een rangeerpaneel er tussen. Maar goed, het is natuurlijk maar in de schuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Stoffilter is ook geen overbodige luxe zo te zien :D De glasvezelverbinding tussen huis & schuur is wel stoer trouwens 8)

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 18-09-2015 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Laatst online: 23-06 23:19

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

ThinkPadd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 07:36:
Stoffilter is ook geen overbodige luxe zo te zien :D De glasvezelverbinding tussen huis & schuur is wel stoer trouwens 8)
Helemaal met ThinkPad eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabix
  • Laatst online: 08-06 17:25
Goed idee inderdaad, stoffiltertje inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:47
Lang meegelezen, nu ook maar even een plaatje posten.
Wij zijn nu een maandje in ons nieuwe huis en heb de nodige loze leidingen inmiddels bedraad, al moet ik er nog een vijftal.

Hier de meterkast:

Meterkast

De rode kabel is de WAN. Omdat de kabel aan de rechterkant binnenkomt en ik alleen ruimte heb aan de linkerkant heb ik een kabel getrokken van links naar rechts met 2 opbouwdozen.

Het is nog werk-in-uitvoering; er komt nog een NAS op het plankje en er moeten nog een paar stopcontacten bij. Daarnaast nog even de voeding en kabels van het Ziggo modem wegwerken.

Nu heb ik een loze leiding naar de woonkamer die geen inbouwdoos heeft (pijpje uit muur/plafond). Daar komt dus mooi een AP te hangen die via POE z'n stroom krijgt. Hetzelfde geldt ook voor een buitencamera.
Nu eigenlijk mijn vraag: zal ik voor die kabels soepel of stug gebruiken?
Eigenlijk wil ik de kabels in de meterkast wel op het patchpaneel hebben (dus stug) maar er moet in de woonkamer en buiten een connector op geknepen worden. Wat is nu handig?

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 18-09-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
rinkel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:52:
Lang meegelezen, nu ook maar even een plaatje posten.
Wij zijn nu een maandje in ons nieuwe huis en heb de nodige loze leidingen inmiddels bedraad, al moet ik er nog een vijftal.

Hier de meterkast:

[afbeelding]

De rode kabel is de WAN. Omdat de kabel aan de rechterkant binnenkomt en ik alleen ruimte heb aan de linkerkant heb ik een kabel getrokken van links naar rechts met 2 opbouwdozen.

Het is nog werk-in-uitvoering; er komt nog een NAS op het plankje en er moeten nog een paar stopcontacten bij. Daarnaast nog even de voeding en kabels van het Ziggo modem wegwerken.

Nu heb ik een loze leiding naar de woonkamer die geen inbouwdoos heeft (pijpje uit muur/plafond). Daar komt dus mooi een AP te hangen die via POE z'n stroom krijgt. Hetzelfde geldt ook voor een buitencamera.
Nu eigenlijk mijn vraag: zal ik voor die kabels soepel of stug gebruiken?
Eigenlijk wil ik de kabels in de meterkast wel op het patchpaneel hebben (dus stug) maar er moet in de woonkamer en buiten een connector op geknepen worden. Wat is nu handig?
Heb je in de woonkamer alleen een buisje met kabel of komt deze uit in een lasdoos ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Alleen een buisje, geen lasdoos. Dit leek me mooier als er een AP overheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gewoon een solid kabel gebruiken, daar knijp je toch ook zonder problemen een stekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
rinkel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:57:
Alleen een buisje, geen lasdoos. Dit leek me mooier als er een AP overheen komt.
Mogen we een foto ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Solid kabel nemen.

Indien je een connector moet aanknijpen, neem dan de speciale connectors die voor solid kabel gemaakt zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Ben(V) op 18-09-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Natuurlijk

Plafond buisje

Er zit nog een draad in om de trekveer er doorheen te halen.

Ik ga er idd een stugge kabel doorheen doen en er zo'n speciale stekker aan knijpen.

Dank voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 16-06 11:45

Prx

EverLast2002 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:07:
Bedankt voor alle tips.
Zodra bij onze ISP coax komt te vervallen en het alleen nog maar tv kijken wordt dmv utp, dan kan ik de coaxkabel eruittrekken met daaraan vastgemaakt de nieuwe utp kabel. Makkelijker kan het niet. Voor nu moet het netwerkverkeer via wifi. Dat werkt ook wel, maar utp heeft mijn voorkeur.
Alles eruit, alles erin en altijd met behulp van een trekveer. Dus aan de coax de trekveer en met de trekveer de UTP er doorheen. Dat werkt gewoon het meest veilig.

Wanneer er problemen te verwachten zijn met trekken (frictie) dan gebruik maken van kabelglijmiddel (geen afwasmiddel, geen water, geen <insert andere vloeistof>).

Wanneer er meer dan 1 kabel ingevoerd moet worden dan altijd met twee personen werken. Persoon 1 staat lekker te trekken (en doe dat lage snelheid, het liefste nog met schokjes waar nodig). Persoon 2 voert de kabels in en zorgt ervoor dat ze op dezelfde manier ingevoerd worden (en er dus geen onnodige draai komt te zitten in de kabels).

De truuk met nylondraad werkt goed bij een lege buis, maar knoop daar dan weer de trekveer aan om het makkelijker te geleiden. Het vastmaken van de ene kabel aan de andere, een kabel aan een nylondraad, een kabel aan stroomdraad, etc heeft bij sommige mensen geleid tot fantastische resultaten en bij anderen tot de grootste drama's. Als je geen trekveer hebt, huur/leen er dan één. Hij is het absoluut waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
rinkel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:32:
[...]

Natuurlijk

[afbeelding]

Er zit nog een draad in om de trekveer er doorheen te halen.

Ik ga er idd een stugge kabel doorheen doen en er zo'n speciale stekker aan knijpen.

Dank voor de adviezen!
Dat is wel een aparte plek voor een loze leiding.
Was bedoelt voor een lamp ?

Welke stekker ga je erop knijpen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Laatst online: 23-06 08:48
@MdO82 waarom zou dat voor een lamp zijn geweest ? Ik laat zelf ook op 2 plaatsen een leiding uit het plafond komen voor accesspoints (ook een nieuwbouw-woning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb dat speciaal zo laten aanleggen (nieuwbouwhuis). Het is een loze leiding naar de meterkast, en dus zonder inbouwdoos. Speciaal voor een AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
LightStar schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:23:
@MdO82 waarom zou dat voor een lamp zijn geweest ? Ik laat zelf ook op 2 plaatsen een leiding uit het plafond komen voor accesspoints (ook een nieuwbouw-woning)
Ik had het zo eigenlijk nooit gezien, dus dacht dat het eerder een leiding was die eigenlijk voor een lamp was

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Hier nog een foto van de aansluiting voor de camera buiten

Camera buiten
MdO82 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:25:
[...]
Ik had het zo eigenlijk nooit gezien, dus dacht dat het eerder een leiding was die eigenlijk voor een lamp was
In een nieuwbouwhuis kan eigenlijk best veel, ik heb hier gewoon om gevraagd.
Ik denk dat niet veel mensen hier aan denken tijdens of voor de bouw. Er zijn immers zo veel andere dingen waar je aan moet denken.

Eigenlijk had ik dit ook in de gang op de eerste etage moeten doen. Daar heb ik nu een enkel stopcontact en een netwerkdoos op 2,5m hoogte. Daar hangt nu een Airport Express, maar een AP met POE was mooier geweest.

Ap gang

ik moet nog wel e.e.a. netjes wegwerken. Mooi is anders, maar het moet moet maar even zo.

ik heb in de woning een aantal rookmelders hangen (is verplicht) nu ga ik dus op zoek naar een rookmelder AP, dan valt ie niet zo op. Ik zit te denken aan een Zyxel.

[ Voor 79% gewijzigd door rinkel op 18-09-2015 20:39 ]

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
rinkel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:03:

[afbeelding]
Op welke hoogte komt de camera?

• ExploitSolo
nokiaan958GB schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 01:54:
[...]

Op welke hoogte komt de camera?
Gezien de foto redelijk hoog :)
ThinkPadd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 07:36:
Misschien wel een beetje overkill :X

[ Voor 41% gewijzigd door ExploitSolo op 19-09-2015 10:44 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

rinkel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:03:

[afbeelding]

[...]

In een nieuwbouwhuis kan eigenlijk best veel, ik heb hier gewoon om gevraagd.
Ik denk dat niet veel mensen hier aan denken tijdens of voor de bouw. Er zijn immers zo veel andere dingen waar je aan moet denken.

Eigenlijk had ik dit ook in de gang op de eerste etage moeten doen. Daar heb ik nu een enkel stopcontact en een netwerkdoos op 2,5m hoogte. Daar hangt nu een Airport Express, maar een AP met POE was mooier geweest.

[afbeelding]

ik moet nog wel e.e.a. netjes wegwerken. Mooi is anders, maar het moet moet maar even zo.

ik heb in de woning een aantal rookmelders hangen (is verplicht) nu ga ik dus op zoek naar een rookmelder AP, dan valt ie niet zo op. Ik zit te denken aan een Zyxel.
Dat AP met POE kan toch nog wel op dat punt? :? Scheelt in elk geval 1 kabel. Als je de huidige situatie behoudt zou ik het AP tussen de beide dozen hangen, iets er boven misschien. Lijkt mij mooier dan dit.

• ExploitSolo
Beekforel schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:58:
[...]

Dat AP met POE kan toch nog wel op dat punt? :? Scheelt in elk geval 1 kabel. Als je de huidige situatie behoudt zou ik het AP tussen de beide dozen hangen, iets er boven misschien. Lijkt mij mooier dan dit.
En misschien kortere kabels :)

• rinkel
Die buitencamera zit idd boven de voordeur, op ongeveer 2,5m

Ik moet idd nog eens aan de slag met dit AP, maar bij een nieuw huis zijn zoveel dingen die nog moeten gebeuren.
Ik denk dat ik die dozen daar dicht ga maken en ook een POE AP ga ophangen tzt.

De reden dat ik het zo heb gedaan is omdat ik altijd erg tevreden ben geweest over de AirPort, hij heeft het nog nooit laten afweten, in tegenstelling tot andere AP's/routers die ik heb gehad.

[ Voor 27% gewijzigd door rinkel op 19-09-2015 13:14 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:48
Gewoon een AP tegen de muur schroeven over die doos met de ethernet aansluiting? Stopcontact kun je laten zitten, of dichtsmeren inderdaad, maar het gaat er IMO sowieso al veel netter uitzien dan nu. ;)

Kijk anders eens naar de unifi accesspoints, daar zijn ook heel veel mensen erg tevreden over...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:16
Van het weekend ook mijn meterkast eens een upgrade gegeven. Ik wacht nu nog op kabelgoten om het helemaal af te maken. De grijze Cisco switch zal worden vervangen met de blauwe netgear switch.

LAN
meterkast

Overigens heb ik nu metalen blindplaten die je vast moet schroeven, maar ik weet dat bijv. in HP patch kasten er ook flexibele gebruikt worden. Die duw je er gewoon in en haal je er ook een stuk makkelijker uit. Ik kan deze helaas nergens vinden.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• cobo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 10:14

cobo

I’m not make it, I create it

Ziet er goed uit. Een likje verf zal ook niet misstaan :)

• Meauses
cobo schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:25:
Ziet er goed uit. Een likje verf zal ook niet misstaan :)
Thanks! Heeft voor mij niet echt prioriteit, zit tenslotte achter een deur ;)
Maar mocht ik me vervelen, zeker een idee.

Zodra ik het verder heb af kunnen maken deel ik weer een update.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Meauses schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:29:
Van het weekend ook mijn meterkast eens een upgrade gegeven. Ik wacht nu nog op kabelgoten om het helemaal af te maken. De grijze Cisco switch zal worden vervangen met de blauwe netgear switch.

LAN
[afbeelding]

Overigens heb ik nu metalen blindplaten die je vast moet schroeven, maar ik weet dat bijv. in HP patch kasten er ook flexibele gebruikt worden. Die duw je er gewoon in en haal je er ook een stuk makkelijker uit. Ik kan deze helaas nergens vinden.
Eén van je apparaten hangt ondersteboven hea >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Haribo112 schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:36:
[...]

Eén van je apparaten hangt ondersteboven hea >:)
Klopt ja, ivm de kabel die is wat stug en de rechterkant (blok hout) zit wat steviger vast, dus vandaar. Als ik de sticker eraf haal is het in 'the eye of the beholder' ;)

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:24

Totaalgeflipt

De enige echte

Een schaamteloze crosspost uit het Unifi draadje >:)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45001209

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Nice gemaakt in plafond! Neem aan leidingen gelegd en opnieuw stucwerk ertegen?

Vraagje stekkerdoos met afschermdekseltje en zonder overspanningen beveiliging waar heb je die gehaald?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:24

Totaalgeflipt

De enige echte

RobbyTown schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:04:
[...]

Nice gemaakt in plafond! Neem aan leidingen gelegd en opnieuw stucwerk ertegen?

Vraagje stekkerdoos met afschermdekseltje en zonder overspanningen beveiliging waar heb je die gehaald?
Ja klopt. Alle leidingen uitgetekend met de electricien en alles in het plafond laten maken. Die in de woonkamer is de enige zonder inbouwdoos, die kabel zit wel in een pvc buis, maar los in het stucwerk.

Alle spulllen voor de kast komen van www.patchkast.com al lijkt daar nu onderhoud aan plaats te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
Omdat ik binnenkort ga verhuizen wil ik het gelijk netjes afwerken in de meterkast,
alleen ben ik nog op zoek naar 2 metalen strips waar ik mijn 19inch producten op kan monteren.

Het gaat me dan puur om een L profiel waarmee ik hem aan de ene kant in het houten frame kan zetten en de voorkant met gaten voor het monteren van mijn switch en patchpaneel.

Iets als een patchbeugel ben ik niet naar op zoek, maar ik kan het trefwoord niet vinden wat ik zoek.

Iemand die weet wat ik zoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartHeerink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
Wat je zoekt heet 'Rack-profiel'. Wordt door ons ook veel in (professionele) audio/video-installaties toegepast:
http://av-deal.eu/ProductInfo?BArtikel=F6130

NetGate, UniFi Switch 24p, UnifFi AP Nano-HD, 2x UnifFi AP-mesh. AP-lite UniFi Cloud Key Gen.2 Doorbell Pro 4, UVC G4-bullit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-06 20:56
thedon46 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:31:
Omdat ik binnenkort ga verhuizen wil ik het gelijk netjes afwerken in de meterkast,
alleen ben ik nog op zoek naar 2 metalen strips waar ik mijn 19inch producten op kan monteren.

Het gaat me dan puur om een L profiel waarmee ik hem aan de ene kant in het houten frame kan zetten en de voorkant met gaten voor het monteren van mijn switch en patchpaneel.

Iets als een patchbeugel ben ik niet naar op zoek, maar ik kan het trefwoord niet vinden wat ik zoek.

Rackprofiel en kooimoeren. O.a. te koop via http://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=rackprofiel (geen aff).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Laatst online: 22-06 17:02

SpamLame

niks

Meauses schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:29:

als voorbeeld http://www.amazon.com/APC...g-panel-kit/dp/B0007RBWSU , graag gedaan
dichterbij huis goedkoper>> http://www.acesdirect.nl/...urce=tweakers.net&c_id=17 http://www.centralpoint.n...e-art-pp1040-num-1633102/ geen id of het echt toolless is
Nog goedkoper ex VAT dan ^^ http://www.ipxchange.nl/p...stic-1he-zwart-Eenh-1-stk geen wat de verzendkosten zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door SpamLame op 01-10-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossssie1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-02-2021
thedon46 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:31:

Bedoel je zoiets?
http://www.serverkast.com...h-wall-mount-bracket.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
Het ging zoals in de eerste reactie al genoemd om rack profielen. Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Thanks. Ik had ze inderdaad al gevonden op 'toolless blanking panels'. De laatste twee links nog niet gevonden overigens.
Hier vond ik een hele lijst met merken en variaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:42
Even een schaamteloze advertentie erin zetten, maar hij is hier denk ik wel gepast.Niet dus.. :(

[ Voor 62% gewijzigd door Equator op 06-10-2015 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Laatst online: 21-05 17:48
Vraagje:
Ik heb ondertussen begrepen dat ik in mijn nieuwbouw best een patchpanel (ofwel in een serverkast ofwel verticaal tegen de muur gemonteerd) gebruik omdat die Installatiekabels een volle kern hebben.
Op deze manier bewegen de installatiekabels (fragieler dan stranded kabels) ook niet meer want wijzigingen gebeuren NA het patchpaneel.
Echter wat doe ik voor de CAT6 UTP kabels die ik laat plaatsen voor POE webcams (binnen EN buiten!), Wireless access points etc? Ik was niet van plan om daar een wandcontactdoos te plaatsen... Echter begrijp ik dat omdat het een volle kern is en de kabel fragiel is, een losse draad laten hangen ook geen goed idee is?

[ Voor 0% gewijzigd door quizzical op 09-10-2015 14:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 15:49
Netwerkbekabeling met een vaste kern monteer je doorgaans of op een patchpaneel, al dan niet in combinatie met een data-sokkel (wcd) aan de andere kant. Soepele netwerkkabel kun je niet afmonteren op een patchpaneel. Als je dus een vaste installatie gaat maken voor je camera's kun je beter gebruik maken van stugge kabel, de camera's zitten immers vast en zullen niet veel bewegen.
edit:
Er zijn speciale connectoren beschikbaar voor gebruik met vaste kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door Puch-Maxi op 09-10-2015 14:50 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Mijn installateur werkt met preflexkabels (wordt in België bijna altijd gebruikt in nieuwbouw) waar UTP kabel in zit. Ik ga ervan uit dat dat stugge kabel zal zijn (goedkoper en minder signaalverlies). Maar als die kabel dan uit de muur komt moet ik dus extreem goed oppassen dat ik de kabel niet te veel buig om het te laten passen in de IP-Cam/access point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 23-06 09:36
esben schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:00:
Mijn installateur werkt met preflexkabels (wordt in België bijna altijd gebruikt in nieuwbouw) waar UTP kabel in zit. Ik ga ervan uit dat dat stugge kabel zal zijn (goedkoper en minder signaalverlies). Maar als die kabel dan uit de muur komt moet ik dus extreem goed oppassen dat ik de kabel niet te veel buig om het te laten passen in de IP-Cam/access point?
Voorbedrade flexibele buis; makkelijk installeren, rampzalig om achteraf nog iets te wijzigen.

Het is niet zo dat stugge kabel meteen kapot gaat bij buigen, het is alleen dat ze niet te vaak en te ver moet buigen. voor situaties waarin de kabel achteraf niet meer beweegt zoals een vaste camera of access point kan dat best.
Voor stugge kabel heb je speciale RJ45 stekkers. bv https://netwerkproducten....-stugge-kabel-p-2893.html
Bij deze stekkers klemmen de pinnetjes om de aders als je m perst. Stekker voor flexibele kabel die klemmen in de aders.
Maar als je die gebruikt met stugge kabel dan komen die pinnetjes er niet doorheen en blijven ze ertegenaan zitten. Dit levert naderhand slecht contact en dus storingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Bedankt, Stugge kabel dus niet vaak manipuleren maar af en toe is blijkbaar wel ok.
Hoe ik de juiste connector herken heb ik nog steeds niet goed begrepen.
Als ik op google images zoek op "RJ45 stranded solid" is dit het eerste resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://td-er.nl/wp-content/uploads/2012/11/Stranded_vs_solid_contact_lg.jpg
Die beweert dus dat de RJ45 connectors in jouw link voor beide gebruikt kan worden en niet enkel voor stugge kabels.
Het 2e resultaat is deze:
Afbeeldingslocatie: http://images1.cableorganizer.com/articles/solid-stranded-rj45-connectors/identify-solid-stranded-rj45.png
Daar staat die van jou niet tussen en is het nog een derde type dat gebruikt zou moeten worden voor stugge kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 11:59
esben schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:23:
Bedankt, Stugge kabel dus niet vaak manipuleren maar af en toe is blijkbaar wel ok.
Hoe ik de juiste connector herken heb ik nog steeds niet goed begrepen.
Als ik op google images zoek op "RJ45 stranded solid" is dit het eerste resultaat:
[afbeelding]
Die beweert dus dat de RJ45 connectors in jouw link voor beide gebruikt kan worden en niet enkel voor stugge kabels.
Het 2e resultaat is deze:
[afbeelding]
Daar staat die van jou niet tussen en is het nog een derde type dat gebruikt zou moeten worden voor stugge kabels.
Als ik het goed zie op het plaatje bij de link van hondapower (het plaatje op netwerkproducten.com dus) is dat inderdaad voor solid kabel. Je ziet drie tandjes, waarbij de puntjes van de linker en rechter naar achteren steken. Het middelste tandje steekt naar voren. Als je er horizontaal een solid ader onder legt en dan het kammetje erop drukt zou de kabel dus tussen de tandjes door gaan slalommen.

Je kunt het plaatje van netwerkproducten.com vergelijken met het rechter voorbeeld van het eerste plaatje in jouw post. Ook het rechtercirkeltje in jouw tweede plaatje moet ditzelfde systeem voorstellen, maar het is wel erg onduidelijk getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Bedankt, dankzij je uitleg snap ik hoe het werkt! Hetgeen ertoe doet heb ik nu begrepen: die drietand met 2 naar achter gebogen puntjes en 1 naar voren gebogen puntje is goed voor solid aders.
Mijn twee plaatjes spreken elkaar wel nog steeds tegen.
Het eerste plaatje zegt dat het 1e & 3e type zowel met solid als stranded werken.
Het tweede plaatje zegt dat 1e type stranded only is en 2e type solid only

[ Voor 5% gewijzigd door quizzical op 09-10-2015 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaell958
  • Laatst online: 04-06 03:14
Kom maar op met die plaatjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36

Kraz

Saving the world

Ik wist al wel dat mijn meterkast niet de mooiste/netste was, maar naar aanleiding van dit topic toch maar eens het een en ander aangepakt.

*Excuse the potato pictures...

Vóór:
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/6w6ordjyt/meterkast_1.jpg

Tijdens:
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/o6pdp3t05/meterkast_2.jpg

Ná:
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/nqv9twoxn/meterkast_3.jpg

De kabelgoot aan de zijkant heb ik van de Conrad. Helaas nergens bij een bouwmarkt oid te krijgen.
Het viel wel tegen om alle kabels erin te krijgen, maar het is met wat extra moeite toch gelukt.
Ik heb nu de Hager 47mm x 30mm kabelgoot, maar had beter 47mm x 47mm kunnen nemen.

[ Voor 32% gewijzigd door Kraz op 10-10-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Laatst online: 23-06 23:19

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Houd het topic al lang in de gaten maar zal nu ook mijn netwerk setup tonen. het is niet veel maar wel netjes. De kabels aan de linker muur zitten allemaal een beetje uit elkaar omdat ik er nog wel eens mee zit te rommelen.

Links het Ziggo modem in bridge en rechts een Fritzbox 7390

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/ly25kvfmp/IMG_20151010_170745692.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Noahlvb op 10-10-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Kraz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:09:
Ik wist al wel dat mijn meterkast niet de mooiste/netste was, maar naar aanleiding van dit topic toch maar eens het een en ander aangepakt.

*Excuse the potato pictures...

Vóór:
[afbeelding]

Tijdens:
[afbeelding]

Ná:
[afbeelding]

De kabelgoot aan de zijkant heb ik van de Conrad. Helaas nergens bij een bouwmarkt oid te krijgen.
Het viel wel tegen om alle kabels erin te krijgen, maar het is met wat extra moeite toch gelukt.
Ik heb nu de Hager 47mm x 30mm kabelgoot, maar had beter 47mm x 47mm kunnen nemen.
Ziet er goed uit!!!

Waar gebruik je die raspberry voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
mhr-zip schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:48:
[...]

Ziet er goed uit!!!

Die zal denk ik gebruikt worden om de gegevens van de youless te verwerken

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36

Kraz

Saving the world

mhr-zip schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:48:
[...]

Ziet er goed uit!!!

Danku!

Op de Pi draai ik Domoticz, een open source domotica oplossing. De 'USB stick' die je eraan ziet hangen is een z-Wave stick om de verschillende z-Wave nodes in mijn appartement mee te besturen.

Omdat er iemand zo vrij is geweest om code te schrijven voor Domoticz om de Youless mee uit te lezen gebruik ik de Pi inderdaad ook om stroomverbruik te zien. Op die manier staan mijn gegevens ook niet online bij partij X. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Ik ben bezig met het omleiden van wat netwerkbekabeling, maar heb erg veel moeite de juiste kabelgoot te vinden. Ik ben op zoek naar een zo klein mogelijke, rechthoekige goot waarin precies twee of vier standaard (CAT-6) UTP kabels passen. Heeft iemand een tip of moet ik bij een webshop maar een paar proef-gootjes bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 23-06 09:36
scorpion303 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:30:
Ik ben bezig met het omleiden van wat netwerkbekabeling, maar heb erg veel moeite de juiste kabelgoot te vinden. Ik ben op zoek naar een zo klein mogelijke, rechthoekige goot waarin precies twee of vier standaard (CAT-6) UTP kabels passen. Heeft iemand een tip of moet ik bij een webshop maar een paar proef-gootjes bestellen?
K25 (P25). Je krijgt er alle denkbare koppelstukjes voor. o.a. Gamma, Hornbach.
Dit systeem is over 10 jaar ook nog te krijgen terwijl de Praxis dan al 3x van assortiment is gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
hondapower schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:26:
[...]
K25 (P25). Je krijgt er alle denkbare koppelstukjes voor. o.a. Gamma, Hornbach.
Dit systeem is over 10 jaar ook nog te krijgen terwijl de Praxis dan al 3x van assortiment is gewisseld.
Dank voor de tip! Ik ga wat test stukjes halen bij de Gamma om te zien of het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674369

Veel mooie netwerken hier,
Ik ga vanmiddag mijn netwerk ook maar eens posten
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Dit topic is niet bedoeld voor kletsen maar voor het tonen van je nette LAN afwerking thuis. Slap kletsen kan je doen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1358515">de NT Kroeg</a>~~~[/html]