Kek, das heftig!
Natuurlijk heb ik ook n klein netwerkje aangelegd bij het betreden van m'n nieuwe huis. (alleen vond vriendin al die kabels wat minder.)
Helaas nog geen foto's, volgen later deze week.
Voor het wegwerken van de kabels heb ik gebruik gemaakt van kabelgoten, om zo, zoveel mogelijk storingsvrij te zijn.
Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van gescheiden kabelgoten, waarin een schot zit van aliminium (zo kun aan de ene zijde netwerk leggen, aan de andere zijde powerrrrrr.) Kun je mooi inbouwdozen in plaatsen, contactdoos erin schroeven, dekplaat op maat zagen en erop drukken, zit inbouw doos meteen strak (wordt veel gebruikt in kantoren..

gekrijgd van paps van het werk..

)
Servers, patch kast, telefooncentrale, kabelversterker (voor tv), printers, switch (2x) Verdeling electra, en alle kleine bekabeling heb ik weggewerkt in een speciaal daarvoor aangebouwde kast, welke in de loop van dit jaar voorzien wordt van een mooie arco (kan temperatuur tot 5% graden krijgen

) om zo zoveel mogelijk van het geluid van de servers en koeling af te zijn. Moet allen binnenwand nog bekleden met isolatie, en buitekant schilderen

ofwel eigenlijk de hele zolder nog
Als server draaien we n AMD

700 welke als domein controller en tevens web / mail server functioneert.)
Als Printserver draai ik een Compaq 120 Mhz SCSI server (prosignia VS, voor de pro's) en voor Live stream functioneert de net bijgekochte Pentium 266 errug goed.
Verbinding met adsl netwerkje van hccnet gaat via getweakt adsl modem

.
Verders is alles met elkaar geconnect via Router, en n klein los gevalletje bovenop de patch kast gedrukt.
Voor alle aansluitingen in de keet (telefoon, coax en netwerk) heb ik inbouwdozen gebruikt, (gaatje in muur uitgeboord met zevengatenboor, en met freez sleuvje gefreesd. ) ohw laatste trouwens alleen beneden boven geef ik niet zo om de afwerking benden dus wel.
Omdat ik toch al die RJ connectors aan het plaatsen was, heb ik meteen van hetzelfde soort ook maar gewoon 220 contact dozen (ook inbouw) geplaatst, staat wat netter en altijd bij netwerk aansluiting prik bij de hand.
Telefoon centrale is aan pc gekoppeld (siemens 4015 micro) en domeincontroller, telefooncentrale en adsl modem zijn aan UPS gekoppeld (BELKIN) welke voor ongeveer een uur of anderhalf spanning kan leveren.
Zelf werk ik op het moment nog op een AMD 1800 met Chaintec Apogee moederbordje. (256 + 256 Intern, Brandertje enz. enz.) Leuk is wel mijn nieuwe kastje een ICute, wel grappig ding met plexiglas front.
Vriendin werkt op AMD (ja sorry heb wat met AMD...

) 900, met schijfje, cd-rom enz..
Tevens is gehele netwerk ook naar buren gekoppeld. en binnenkort gaan domeincontroller (samen met andere domeincontroller elders) gemirrored online, om zo een gemirrorde site/domeincontroller neer te zetten.
Ohw... misschien nog wel leuk om te vermelden, telefonie thuis bestaat uit 2 mobieltjes, en een mobiel welke bij binnenkomst over kan schakelen op vaste net, en verders twee maal siemens 4015 Micro (derde is besteld).
En zoveel mogelijk draadloos en met afstandbediening. (woonkamer verlichting kan via remote, deurbel, enz. enz.)
Voor het wegwerken van de electra heb ik gebruik gemaakt van of vaste leidingen in het huisje, of weggetimmerd (op de zolder) achter schot, en beneden achter holle plinten (bij elke goede doe het zelf zaak verkrijgbaar.)
Dit was het wel zon beetje, foto's volgen natuurlijk.
Ohw printers nog

hangen allemaal in netwerk, HP710, HP640, En Western Digital Micromarc;
Mzzls
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 77112 op 28-01-2003 00:38
]