-= Het grote topic voor NETTE LAN afwerking thuis =- Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 60.793 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 20:55:
[...]

Ziet er netjes uit, maar ik kan er niet uit opmaken wat de backplane snelheid is :? Toch wel relevant bij een 24-poorter. Mijn SMC doet 4,8 GBit intern :9 *pats*

/me is dom, ik zie het al: 2,1 Gbit.. En staar je verder niet blind op die 20/200 Mbit, dit is dus gewoon 2x (omdat et full-duplex is vinden ze dat ze het mogen verdubbelen) 10/100 Mbit. In de praktijk zal het nooit zo uitpakken..

[...]

Fast Ethernet is wel ok, en snel :)

[...]

Hmm, dat maakt de zaak wat ingewikkelder. Maar het weerhoud je er niet van om meerdere kleine PVC (wel verdeeld over de breedte) te leggen, en vooral om die naar beneden te laten richten, zodat je er gewoon kabels doorheen kan schuiven. Of een wegschuifbaar plafond aanleggen :9 A la garagedeur :+

Edit2: En wilde je nou een 19" kast gaan maken, of 19" behuizingen voor computers zeg maar (bijv. 4U)?
Tsk niet zo patsen, mijn 24 poorts HP Procurve heeft een 9,6 gbit backplane :P.
Nu genoeg gepatst! :D
Vanmiddag ga ik even foto's maken van hoe m'n netwerk op dit moment is.
Deels is 't mooi afgewerkt, deels lopen de kabels gedraaid om een balk (op de rommelzolder, dus dat maakt niet zo gek veel uit).

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 13:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 21:21:

KNIP

Verder heb je die switch jou kennende voor redelijk weinig gekocht, dus dan kan je tevreden zijn met wat je hebt. Natuurlijk, een Cisco 2924 doet een stuk meer, meer nog dan die SMC van mij. Maar je moet het wel in verhouding zien met prijs, en klasse.

KNIP
Op zich heeft een cisco 2924 XL ook 'maar' een backplane van 3,2 gbit :).
Ik denk dat ze niet echt geschikt zijn om op een LAN party 24 man een 100mbit connectie te leveren (wanneer je de max snelheid wilt halen he). Daarvoor zul je (ff snel omgerekend) zo'n 4,8gbit moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 13:56:
[...]

Op zich heeft een cisco 2924 XL ook 'maar' een backplane van 3,2 gbit :).
Ik denk dat ze niet echt geschikt zijn om op een LAN party 24 man een 100mbit connectie te leveren (wanneer je de max snelheid wilt halen he). Daarvoor zul je (ff snel omgerekend) zo'n 4,8gbit moeten hebben.
8)7 Ik had het eigenlijk over een zo'n Cisco met 2x GBIC (3124 ?), die heeft als het goed is wat meer. Verder was het een voorbeeld, ik heb (helaas) geen ervaring met Cisco app.
Die SMC doet idd 4,8 Gb, dus theoretisch genoeg voor een drukke LAN. Vraag me alleen af in hoeverre die waarde ook echt klopt.

Verder zijn er nog meer factoren die de algemene snelheid beinvloeden..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 14:18:
[...]

8)7 Ik had het eigenlijk over een zo'n Cisco met 2x GBIC (3124 ?), die heeft als het goed is wat meer. Verder was het een voorbeeld, ik heb (helaas) geen ervaring met Cisco app.

Verder zijn er nog meer factoren die de algemene snelheid beinvloeden..
Ik heb er ook geen ervaring mee :).
Maar toen ik een switch wou kopen (voor LAN party's dus), had ik al bijna een Cisco uit de 2900 serie gekocht. Maar na alles uitgeplozen te hebben, bleek die backplane dus wat aan de lage kant te zijn. Toch maar voor HP gegaan toen (mede omdat ze die bij Drome 9 ook (met succes) gebruikten :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 14:19:
[...]

Ik heb er ook geen ervaring mee :).
Maar toen ik een switch wou kopen (voor LAN party's dus), had ik al bijna een Cisco uit de 2900 serie gekocht. Maar na alles uitgeplozen te hebben, bleek die backplane dus wat aan de lage kant te zijn. Toch maar voor HP gegaan toen (mede omdat ze die bij Drome 9 ook (met succes) gebruikten :)).
Mja, HP heeft ook hele mooie netwerkzut. Vooral die glas-backbones :9 Die SMC was een hele leuke aanbieding ooit, was helemaal niet eens van plan zo'n switch te kopen. Zat gewoon voor de gein door Marktplaats.nl te scrollen, kwam ik dat ding tegen voor Eur. 125. Beetje afdingen, uiteindelijk voor 100 Eur. gekregen :) BIjna helemaal nieuw, nieuwprijs Eur. 250 :)

Maar heb je die schuur al ingericht?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 14:23:
[...]

Mja, HP heeft ook hele mooie netwerkzut. Vooral die glas-backbones :9 Die SMC was een hele leuke aanbieding ooit, was helemaal niet eens van plan zo'n switch te kopen. Zat gewoon voor de gein door Marktplaats.nl te scrollen, kwam ik dat ding tegen voor Eur. 125. Beetje afdingen, uiteindelijk voor 100 Eur. gekregen :) BIjna helemaal nieuw, nieuwprijs Eur. 250 :)

Maar heb je die schuur al ingericht?
Nee, daar zit nog heel wat werk in :).
Eerst moet ik hem helemaal leeghalen samen met m'n oom, en dan vanaf 0 beginnen. Eerst plafond eruit halen, dan de boel verhogen ('t is nu veel te laag), dan de wanden isoleren, vloertje storten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 14:57:
[...]

Nee, daar zit nog heel wat werk in :).
Eerst moet ik hem helemaal leeghalen samen met m'n oom, en dan vanaf 0 beginnen. Eerst plafond eruit halen, dan de boel verhogen ('t is nu veel te laag), dan de wanden isoleren, vloertje storten, etc.
Ah, I see :)

Even offtopic:
Er staat bij V&A een advertentie voor een hele stapel 10Mbit prof spul: http://www.tweakers.net/aanbod/82957/all
Is dit iets leuks om als liefhebber eens mee te spelen om ervaring op te doen, en dingen over Ethernet te leren? En welke blades/onderdelen zijn dan in het speciaal leuk/belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
raymonvdm schreef op 02 februari 2003 @ 03:14:
IK ben vandaag in mijn server ruimte geweest en daaruit kwam het volgende resultaat:

Processor Temp 15 | Mainbord Temp 6 | Power Temp 20 alles = graden (lekker cool dus)

In m`n kamer kwam het altijd tot de 35 Graden ( Ja lagen temp meter op )

Mischien is het nog van belang om ff erbij te zeggen dat het buiten nu -4 is !!! Brrr

Mijn Server Rack staat in de schuur die redelijk geisoleerd is. En op dit moment draait er een server. (Windows 2000 AV )

P3 650 / 512 MB met 1*20GB + 1* 80GB intel10/100 , 3com5x9 , teles 16.3 ISDN (doet ook voice mail en fax)

Van m`n server rack gaan 10 CAT5e kabels over de buitenmuur door een 32mm pvc pijp naar m`n slaapkamer waar m`n 16 poorts w-linx 19" switch verblijft. In een 19" Frame met daaronder m`n Accton 10 mbit 12 poorts 19" Hub voor m`n inetbackbone.

Over de 10 kabels gaan 1* ISDN
3 * LAN Ethernet en
3 * Internet Ethernet

Elke Server heeft dus zijn eigen inet aansluiting naar m`n adsl modem via de Accton = 3com hub

Op dit moment draait er maar 1 want de andere is overbodig / rommeldoos

En m`n NW6 BM3.6 doos reboot continue omdat de voeding en m`n kast rot zijn.
maar heb vandaan een prijs opgevraagt voor deze kastjes

http://www.rackserver.nl/...pup&uPopUp=1&ProdID=32868

alleen in het zwart dan

Vanuit m`n frame in m`n kamer gaat 4 keer CAT5e naar beneden de meterkast in door 2 hulzen van cv verwarming van die ribbelstuff die je normaal in het beton stort.

1 keer Serial link over utp om m`n telcentrale te proggen en uit te lezen
1 keer UTP voor de Interne S0 bus van m`n centrale
1 keer UPT voor m`n ADSLmodem
1 keer UTP opgespits in 4 analoge telefoon aansluitingen

Beneden verblijft mijn:

Tiptel 811 telcentrale
Speedtouch 510 v4 router
M`n APC BackUPS (kdacht 170VA)
en wanneer kwamen die foto's (van het afgewerkte gedeelte) ook alweer???

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shure-fan schreef op 04 February 2003 @ 17:33:
en wanneer kwamen die foto's (van het afgewerkte gedeelte) ook alweer???
Anders haal je ff die lange quote weg..

Ik ben nu de laatste hand aan het leggen aan 'patchkastjes' die de eindeloze kabelzooi op LAN's moet gaan elimineren. 3 kastjes van 8 poorten met 20 meter kabel, waardoor mensen die daar inpluggen direct op de switch zitten die ergens in het midden van de zaal staat. 4 UTP-kabels netjes aan elkaar gebonden, zodat je ze lekker langs et plafond kunt hangen, en niet meer naar hoeft te kijken.. Foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/tn_P2050001.JPG
Dit is dus het kastje even snel in een houten framepje getimmerd. Maakt niet zoveel uit hoe mooi het is :z
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/tn_P2050006.JPG
Zo was het eerst, een .110 Punch Down methode om kabels vast te maken, en een fem. RJ-45 poort op een printje :) (Excuus voor de bewogen foto)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/tn_P2050011.JPG
Hier kwam het vandaan, een mooi 24-poorts patch-paneel. Alles is bewaard, dus ik kan als ik wil dat patchpaneel nog een keer in ere herstellen zonder teveel moeite :)

N.B. klik voor 2048*1536 formaat >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 15:56:
[...]

Anders haal je ff die lange quote weg..

Ik ben nu de laatste hand aan het leggen aan 'patchkastjes' die de eindeloze kabelzooi op LAN's moet gaan elimineren. 3 kastjes van 8 poorten met 20 meter kabel, waardoor mensen die daar inpluggen direct op de switch zitten die ergens in het midden van de zaal staat. 4 UTP-kabels netjes aan elkaar gebonden, zodat je ze lekker langs et plafond kunt hangen, en niet meer naar hoeft te kijken.. Foto:
[afbeelding]
Dit is dus het kastje even snel in een houten framepje getimmerd. Maakt niet zoveel uit hoe mooi het is :z
[afbeelding]
Zo was het eerst, een .110 Punch Down methode om kabels vast te maken, en een fem. RJ-45 poort op een printje :) (Excuus voor de bewogen foto)
[afbeelding]
Hier kwam het vandaan, een mooi 24-poorts patch-paneel. Alles is bewaard, dus ik kan als ik wil dat patchpaneel nog een keer in ere herstellen zonder teveel moeite :)

N.B. klik voor 2048*1536 formaat >:)
dit zijn leuke foto's, maar het gaat om een NET WEGGEWERKT netwerk

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Haco schreef op 05 February 2003 @ 16:16:
[...]

mja, maar dit is een mooie manier om je kabels weg te werken, zo bundelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 09-09 09:02
Nu het hier over netjes wegwerken van netwerken gaat toch ff een vraagje,
zou het qua stroom verschillen of ik een router gebruik die 24/7 aanstaat of dat ik een leuk 486 of 166MHz gebruik voor mijn zee 1337 idee, namelijk. Uitwerking zullen jij nog wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DTC_marijn schreef op 05 February 2003 @ 16:34:
Nu het hier over netjes wegwerken van netwerken gaat toch ff een vraagje,
zou het qua stroom verschillen of ik een router gebruik die 24/7 aanstaat of dat ik een leuk 486 of 166MHz gebruik voor mijn zee 1337 idee, namelijk. Uitwerking zullen jij nog wel zien.
hierbij nomineer ik je voor de duidelijkste post in deze draad tot dusver ;)

ik neem aan dat je vraag is of een pc meer stroom verbruikt dan zo'n router? dat is ook zo ;)
maar wat die met dit topic te maken heeft is mij een raadsel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
het gaat om het 1337 netwerkje wat er dan komt ik zal er ook nog ff posten van hou het nu is weggewerkt. Die foto's komen zometeen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haco schreef op 05 februari 2003 @ 16:16:
[...]

Mja, waar werk je draden mee weg? Precies, met patchkastjes :)
DTC_marijn schreef op 05 februari 2003 @ 16:49:
het gaat om het 1337 netwerkje wat er dan komt ik zal er ook nog ff posten van hou het nu is weggewerkt. Die foto's komen zometeen wel.
Hij is nog steeds niet duidelijker hoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
oh... :+ Mijn vraag, wat verbruikt meer per 24uur een Router die de hele 24 uur aanstaat of de server die maar 14 uur van die tijd aanstaat.

Hier wat pics van ons huidige netwerkje bestaande uit een router met 2 clients en het is zeer netjes weg gewerkt vind ikzelf.

Hier ligt de router, met 1 van de 2 client PC's:
Afbeeldingslocatie: http://home.nedlinux.nl/~marijn/netwerk2.JPG

Hier gaat de UTP kabel naar boven toe langs een verwarmingspijp:
Afbeeldingslocatie: http://home.nedlinux.nl/~marijn/netwerk1.JPG

En uiteindelijk komt ie boven en gaat naar de kamer ernaast waar mijn PC staat.

Afbeeldingslocatie: http://home.nedlinux.nl/~marijn/netwerk.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Laatst online: 18-05 20:55
Leuk topic om ideeën en ervaring op te doen. Mijn netwerk is niet leuk genoeg om hier gepost te worden, maar mss is het ook leuk erbij te plaatsen hoeveel het geheel gekost heeft? (Voor zover dat mogelijk is natuurlijk, want dat lukt niet altijd.) En ook hoeveel het kost tijdens het gebruik (elektriciteitrekening enzo), want ik neem aan dat de meesten hun servers 24/7 blijven draaien. Of gaat dat te ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DTC_marijn schreef op 05 February 2003 @ 17:08:
oh... :+ Mijn vraag, wat verbruikt meer per 24uur een Router die de hele 24 uur aanstaat of de server die maar 14 uur van die tijd aanstaat.
server verbruikt meer ;) is ook logisch, er moeten dan veel compontenten stroom krijgen, bij een routertje heb je maar 1 klein kastje wat stroom verbruikt en die verbruikt veeeeeel minder ;)
Hier wat pics van ons huidige netwerkje bestaande uit een router met 2 clients en het is zeer netjes weg gewerkt vind ikzelf.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
mja echt netjes weggewerkt vind ik die kabel niet, die hangt gewoon los, je zou die op zijn minst vast kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL_Loco
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

--knip--
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 16:50:
[...]

Mja, waar werk je draden mee weg? Precies, met patchkastjes :)

[...]
--/knip--

sorry, daar heb je wel gelijk in, maar stuk terug stond dit ongeveer:
geen foto's van een bos kabel en/of een switch posten
zodoende... :>

* EL_Loco moet eens op jacht naar een digicam, kan hij ook pics maken

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haco schreef op 05 February 2003 @ 17:14:
--knip--
--/knip--

sorry, daar heb je wel gelijk in, maar stuk terug stond dit ongeveer:
zodoende... :>

/me moet eens op jacht naar een digicam, kan hij ook pics maken
Nee ok, maar ik vond dat idee van die patchkastjes wel een goede, en die wilde ik wel ff delen met jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:26

Predator

Suffers from split brain

Haco, & JSS get a room -> ICQ :P

slowchat verwijderd
DTC_marijn schreef op 05 februari 2003 @ 17:08:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wil jij eens uitleggen wat hier een 'net' netwerk aan is, of 'speciaal' aan is ?

Een kabel langs een buis en een slecht afgewerkt gat in de muur :?

[ Voor 4% gewijzigd door Predator op 05-02-2003 19:29 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Ik ben op dit moment bezig met het net wegwerken van net-werk kabels in mijn nieuwe huissie. Na lang wikken en wegen (kosten !!) heb ik gekozen voor een K40 plintgoot systeem (zie www.attema.nl) in de woonkamer en mijn hobbykamer. Voor de overige kamers (keuken, logeerkamers) ben ik van plan de kabels weg te werken met een overzetplint. Ik gebruik in- en opbouwdozen van 1to0 webstore, patchpanels, alles op LSA punchdown. Omdat ik nog bezig ben nog heel even geen pics, maar als het morgen af is zien kan je zien hoe mooi de circa 500(!!!) meter kabel is weggewerkt. Morgen pics, wie wil ze hosten voor me pweese ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
[quote]DTC_marijn schreef op 05 February 2003 @ 17:08:

*verhaal + foto's *

Zo heb ik het ook langs de verwarmingsbuizen overal langs :)
Zo komt alles boven op me kamer samen, heb ook internet naar boven aangelegt, vind ik gewoon makkelijker dat de server/router op me kamer staat :D
Dus mijn opzet is gewoon bijna hetzelfde als DTC_marijn heeft :)
ShadowrunR schreef op 05 February 2003 @ 17:12:
Leuk topic om ideeën en ervaring op te doen. Mijn netwerk is niet leuk genoeg om hier gepost te worden, maar mss is het ook leuk erbij te plaatsen hoeveel het geheel gekost heeft? (Voor zover dat mogelijk is natuurlijk, want dat lukt niet altijd.) En ook hoeveel het kost tijdens het gebruik (elektriciteitrekening enzo), want ik neem aan dat de meesten hun servers 24/7 blijven draaien. Of gaat dat te ver?
Mijn server draait 24/7 ik denk van de meeste wel hoor...

[ Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 05-02-2003 22:10 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dweil schreef op 05 February 2003 @ 21:49:
Ik ben op dit moment bezig met het net wegwerken van net-werk kabels in mijn nieuwe huissie. Na lang wikken en wegen (kosten !!) heb ik gekozen voor een K40 plintgoot systeem (zie www.attema.nl) in de woonkamer en mijn hobbykamer. Voor de overige kamers (keuken, logeerkamers) ben ik van plan de kabels weg te werken met een overzetplint. Ik gebruik in- en opbouwdozen van 1to0 webstore, patchpanels, alles op LSA punchdown. Omdat ik nog bezig ben nog heel even geen pics, maar als het morgen af is zien kan je zien hoe mooi de circa 500(!!!) meter kabel is weggewerkt. Morgen pics, wie wil ze hosten voor me pweese ?
Mail de foto's maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kán netjes gaan frezen in de muren om daar PVC-buis in te zetten. Probleem echter: dat is ook keihard beton en dat freest niet echt geweldig.
Misschien een idee, ik heb hier de bekabeling in de afstrijlaag die normaal over het beton gestort wordt weggewerkt. Was heel makkelijk want een aftrijklaag is erg zacht en met een verfkrabber kon ik er sleuven in maken. Toen de pvcpijp erin en bij de gamma wat gietbeton gehaald en de gleuven weer dicht gegoten. Dat zit nu al 12 jaar goed en je kunt er altijd weer bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Oké, Ik heb de foto's. Jadjong is zo vriendelijk om ze te posten, maar ik zal alvast commentaar geven bij de foto's-to-come.

foto 1: Hier komen de 13 kabels naar de woonkamer binnen, allemaal verwerkt in de K40 plint. Aan de rechterkant hoef ik geen kabels weg te werken, want hier komt een scherm over de radiator.

foto 2: Zo hoort het dus afgewerkt te zijn. Ik kan de UTP doosjes niet in de plintgoot inbouwen wegens voorschriften. Ik mag geen tweede groep (sterk- of zwakstroom) in dezelfde goot zetten. Wel kan ik die doorvoeren, en dat is dus precies wat ik doe.

foto 3: Direct onder de woonkamer zit de garage, dit is dus over de vloer van foto 1. Dertien kabels, waaronder 10 UTP, 1 XMVK en 2 coax. Links gaan deze een kabelgoot in, deze is wel wat goedkoper als de K40.

foto 4: De kabelgoot in de garage gaat aan de achterkant naar beneden. Een gat naar de hobby / computerruimte moet ik nog boren, vandaar dat ze er wat losjes bijhangen.

foto 5: Hier moet ik nog het UTP doosje monteren. Laat genoeg kabel over om gemakkelijk te monteren.

foto 6: Stiekem toch een foto van een bos met kabels. Moraal bij veel kabels: schrijf op elke kabel waar hij vandaan komt. Ik heb die van mij genummerd - I II III IV V etc. Anders zie je door de kabels het nette werk niet meer.

Mocht je ook een K40 plint systeem willen: Het is niet goedkoop. Prijzen
- per 2 meter K40 plintgoot 8.75 euro (Hornbach)
- Binnenhoekstuk K40 2.29 euro (Gamma)
- Buitenhoekstuk K40 2.70 euro (Hornbach)
- Afdekplaat K40 voor schakelaars en contactdozen 1.81 euro (Hornbach)
- Afdekinvoerstuk K40 (onder elke UTP doos) 1.70 euro (Hornbach)
- Eindstuk K40 1.72 euro (Hornbach)
- Wandconactdoos met randaarde K40 4.81 euro (Hornbach)
- UTP dozen inbouw 7 euro (1to0 webshop)
- UTP kabel per doos 305 meter 51 euro (1to0 webshop)
- Opbouwrand voor inbouwdozen ongeveer 2 euro (heel goed zoeken, een lokale installateur had em)
- XMVK kabel 3 maal 2,5 mm2 0,78 euro per meter, ik kreeg 55 meter voor 25 euro! (Hornbach)
- Coax muurdoos doorvoer opbouw 6.13 (Hornbach)

En dat was em wel zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 17:35

morphje

let's all love lain

Dweil schreef op 06 February 2003 @ 21:20:
Mocht je ook een K40 plint systeem willen: Het is niet goedkoop. Prijzen
- per 2 meter K40 plintgoot 8.75 euro (Hornbach)
- Binnenhoekstuk K40 2.29 euro (Gamma)
- Buitenhoekstuk K40 2.70 euro (Hornbach)
Ik ken dat :( bij de gamma hier rekenen ze zelfs 9,60 per 2 meter. Ik zoek nog een goedkoper alternatief. Mooi spul, maar reteduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Ik zie hier een aantal mensen praten over frezen, op zich kan je het beste voor beton een diamantfrees halen, die dingen hebben twee diamantbladen naast elkaar, dan hoef je alleen nog met een boorhamer de sleuf uit te hakken.

Oh ja, zorg voor stofkapjes, stofbril (Die twee heb je ECHT nodig) en voor oordopjes (Wat zeg je?)

Gebruik zo'n diamantfrees NIET voor gips, klinkt vreemd maar dan slijt de schijf echt enorm snel. En aangezien je per afgesleten mm moet betalen kan je dat beter niet doen. (Nieuw blad kost 800 euro).

Enne, het is een kutwerk als je veel meters moet doen, zorg dus dat je dat niet alleen moet doen, die fresen zijn best zwaar, lomp en onhandig vast te houden. En dat stof en de herrie is ook niet erg fijn om daar uren achter elkaar in te moeten zitten.

(Nee geen netwerk aangelegd, maar een badkamer verbouwd, waterleidingen in de muur moeten frezen. De volgende keer huur ik iemand in voor het freeswerk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

waar blijven die foto's of kijk ik er nu helemaal langs?

Ik heb de tekst nu al gezien, nu de foto's nog :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 14:18:
[...]

Die SMC doet idd 4,8 Gb, dus theoretisch genoeg voor een drukke LAN. Vraag me alleen af in hoeverre die waarde ook echt klopt.
Excuses voor het redelijk OT zijn:

Er zijn grofweg 3 zaken die dat op een switch beinvloeden:

1. Backplane; bits per seconde, spreekt redelijk voor zich.

2. Switchcapaciteit; frames per seconde die het apparaat kan switchen. Neem je de kleinst mogelijke frame size (64 byte), dan heb je een switching capaciteit nodig van 9,4 miljoen frames per seconde. Voor het grootste framesize (1518 bytes ) slechts 0,4 miljoen frames per seconde, uitgaande van een backplane van 4,8 Gbps. Een 2924 heeft een backplane van 3,2 Gbps, en een capaciteit van 3,0 Mpps (Cisco heeft het hardnekkig over packets). De opvolger, de 2950-24, doet 4,8 Gbps en 3,6 Mpps. De genoemde HP Procurve 2524 doet 9,6 Gbps en 6 Mpps. De cisco 3524XL doet 10 Gbps en 8 mpps. Deze laatste 2 hebben de mogelijkheid voor Gbit poorten, wat de hogere capaciteit nodig maakt. Dat Cisco niet meeste bang for the buck geeft is bekend :).

3. Structuur. Kan de switch een full mesh belasting aan? (deze is het moeilijkst te beantwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 08-02-2003 20:16 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Pics van Dweil
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/de_jong_jj/GoT/foto6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/de_jong_jj/GoT/foto2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/de_jong_jj/GoT/foto3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/de_jong_jj/GoT/foto4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/de_jong_jj/GoT/foto5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/de_jong_jj/GoT/foto1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

De plaatjes lopen dus 6 , 2 , 3 ,4 ,5 ,1.

[ Voor 35% gewijzigd door Dweil op 08-02-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi systeem inderdaad. Wel errug duur :{

En ik neem aan dat die UTP-kastjes nog in de plint komen :o

Edit:
ijdod schreef op 08 February 2003 @ 13:15:
Excuses voor het redelijk OT zijn:

Er zijn grofweg 3 zaken die dat op een switch beinvloeden:

1. Backplane; bits per seconde, spreekt redelijk voor zich.

2. Switchcapaciteit; frames per seconde die het apparaat kan switchen. Neem je de kleinst mogelijke frame size (64 byte), dan heb je een switching capaciteit nodig van 9,4 miljoen frames per seconde. Voor het grootste framesize (1518 bytes ) slechts 0,4 miljoen frames per seconde, uitgaande van een backplane van 4,8 Gbps. Een 2924 heeft een backplane van 3,2 Gbps, en een capaciteit van 3,0 Mpps (Cisco heeft het hardnekkig over packets). De opvolger, de 2950-24, doet 4,8 Gbps en 3,6 Mpps. De genoemde HP Procurve 2524 doet 9,6 Gbps en 6 Mpps. De cisco 3524XL doet 10 Gbps en 8 mpps. Deze laatste 2 hebben de mogelijkheid voor Gbit poorten, wat de hogere capaciteit nodig maakt. Dat Cisco niet meeste bang for the buck geeft is bekend :).

3. Structuur. Kan de switch een full mesh belasting aan? (deze is het moeilijkst te beantwoorden.
Dank voor deze uitleg, erg interessant allemaal. _/-\o_ Ik zal de specs van SMC er nog even op naslaan.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Laatst online: 27-07 10:47

ReLight

echo("What Now ? !")

De Cisco 2950 zit er tussen en heeft ook 2 Gb poorten. (wel erg bedankt voor de specs. Toevallig die van de HP 2424 ook bij de hand ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
Euhm.. de Cisco 2950-24 heeft n 5.2-8.8 gbit/s backplane, afhankelijk van het model, en een forwarding rate van 3.9-6.6 mpps :)
Maar zoals je zegt.. Cisco geeft niet de meeste bang for the buck.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
jullie blijven me voor lopen ik heb net pas me 19" kasten gekocht.

nou maar hopen dat er over een onbepaalde tijd nog steeds zo'n topic bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Okay, update. In een vorige post meldde ik dat ik een nieuw huis had en daar een mooi netwerk wilde aanleggen.

Dit is het plan:

Het is de bedoeling alle kabels mooi weg te werken in de plint of langs de laminaatvloer, mooie wcd's te plaatsen en de boel gewoon NETJES af te werken. Infrezen wordt erg lastig omdat de wanden waar de kabels komen te liggen van beton zijn. Zodra ik aan de gang ga en pics heb meld ik me wel weer :)

[ Voor 6% gewijzigd door LuNaTiC op 23-12-2010 15:12 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
morgen avond dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FatalError schreef op:
Euhm.. de Cisco 2950-24 heeft n 5.2-8.8 gbit/s backplane, afhankelijk van het model, en een forwarding rate van 3.9-6.6 mpps :)
Ja, en dat is inderdaad jammer, want iedereen roept bij "professioneel" netwerk apparatuur direct "Cisco!!!", terwijl ze wel goed zijn, maar irritante dingen hebben zoals het 10/15 seconden wachten voordat echt een verbinding tot stand is (2924XL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Wokschotel, waarom leg je voor je pstn net ook niet gewoon cat5 met rj45 aan? De rj11 stekkertjes passen ook in een rj45 bus, en je kunt later flexibeler je netwerk veranderen. Heb ik ook gedaan, en tot nu toe geen spijt van. Ook heb ik een telefooncentrale gekocht, 8 binnenlijnen 2 buitenlijnen voor 2 euro (rommelmarkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 13:37:
[...]

Ja, en dat is inderdaad jammer, want iedereen roept bij "professioneel" netwerk apparatuur direct "Cisco!!!", terwijl ze wel goed zijn, maar irritante dingen hebben zoals het 10/15 seconden wachten voordat echt een verbinding tot stand is (2924XL).
Dat is om lussen te voorkomen (Spawning Tree geloof ik, maar weet het niet zeker, klok klepel verhaal :P)

Dit kun je uitzetten, maar als je dan een lus creeërd dan krijg je broadcast storms en zo. Schijnen een hoop nare dingen aan te zijn, die hiermee dus verholpen zijn.

En zeg nou zelf, tussen het kabeltje in het goede patchpaneel stoppen en naar je werkplek teruglopen is hij al weer (bijna) klaar.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
ReLight schreef op 09 February 2003 @ 09:47:
De Cisco 2950 zit er tussen en heeft ook 2 Gb poorten. (wel erg bedankt voor de specs. Toevallig die van de HP 2424 ook bij de hand ?
Ik had het over de 2950-24. Deze heeft alleen 24 10/100 poorten. Je hebt ook de 2950G-xx, met inderdaad 2 GBIX poorten, of een 2950T-24, met 2 10/100/1000 poorten. Er zit in de serie wel enige variatie in specs om de extra capaciteit aan de kunnen.

Uit onbevestigde bronnen heeft de 2424M een backplane van 3,6 Gbps.
FatalError schreef op 09 February 2003 @ 13:18:
Uit de 2950 datasheets: (link bij cisco, account nodig)

Catalyst 2950-12: 2.4-Gbps maximum forwarding bandwidth
Catalyst 2950-24: 4.8-Gbps maximum forwarding bandwidth
Catalyst 2950SX-24: 8.8-Gbps maximum forwarding bandwidth
Catalyst 2950G-48: 13.6-Gbps maximum forwarding bandwidth
Catalyst 2950G-24: 8.8-Gbps maximum forwarding bandwidth
Catalyst 2950G-12: 6.4-Gbps maximum forwarding bandwidth
Catalyst 2950T-24: 8.8-Gbps maximum forwarding bandwidth
Catalyst 2950C-24: 5.2-Gbps maximum forwarding bandwidth

Catalyst 2950-12: 1.8-Mpps wire-speed forwarding rate
Catalyst 2950-24: 3.6-Mpps wire-speed forwarding rate
Catalyst 2950SX-24: 6.6-Mpps wire-speed forwarding rate
Catalyst 2950G-48: 10.1-Mpps wire-speed forwarding rate
Catalyst 2950G-24: 6.6-Mpps wire-speed forwarding rate
Catalyst 2950G-12: 4.8-Mpps wire-speed forwarding rate
Catalyst 2950T-24: 6.6-Mpps wire-speed forwarding rate
Catalyst 2950C-24: 3.9-Mpps wire-speed forwarding rate
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 13:37:
Denkelijk heb je het over STP (wat je in een professionele omgeving inderdaad gebruikt), wat je voor access poorten (eindgebruikers/servers) uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis mijn werk (SAN) . Dus een beetje testen enzo .. is zelfs oude foto, mijn DLT library staat er niet op , en ik heb nu een 2de server met FC adapters ( dit is geen 1gb LAN maar SAN )

als LAN heb ik een cisco 2900XL

snelheid is chello ..

Modbreak
Zoals in de openingspost van Koffie wel 5x vermeld staat gaan het om thuisnetwerken en zijn pics van enige hardware die niet thuis staat, niet gewenst.
Post is verwijderd

[ Voor 40% gewijzigd door Predator op 15-02-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Mocht dit nog niet duidelijk zijn uit de openingspost:

Reply's zoals:
• "Geil"
• "Mooi gedaan"
• "He, dat heb je goed gedaan"
• "Dat ziet er leuk uit"
• ...
horen hier niet...

Evenmin melding dat plaatjes traag laden

een paar van dat soort reply's zijn verwijderd

[ Voor 49% gewijzigd door Predator op 15-02-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 17:25:
tis mijn werk (SAN) . Dus een beetje testen enzo .. is zelfs oude foto, mijn DLT library staat er niet op , en ik heb nu een 2de server met FC adapters ( dit is geen 1gb LAN maar SAN )

als LAN heb ik een cisco 2900XL

snelheid is chello ..

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Zoals in de openingspost van Koffie wel 5x vermeld staat gaan het om thuisnetwerken en zijn pics van enige hardware die niet thuis staat, niet gewenst.
Post is verwijderd</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>
Hij heeft dit thuis staan :+

Om te oefenen voor zijn werk, B) is moeilijk he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sluit mij helemaal bij jadjong aan ... staat gewoon thuis, en SAN is mijn werk. vandaar dat ik dat thuis heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 19:09:
ik sluit mij helemaal bij jadjong aan ... staat gewoon thuis, en SAN is mijn werk. vandaar dat ik dat thuis heb ...
ok, maar je post alleen pics van je hardware wat ook niet de bedoeling is, het gaat om het netwerk, niet om de "kastjes" enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 19:09:

Dat is het punt niet, als jij een volledig datacenter thuis staan hebt dat hoort dit hier ook niet.

Je snapt toch wel het verschil hoop ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

true true .. hoewel het een goed voorbeeld was van hoe het NIET moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Dweil schreef op 14 februari 2003 @ 21:47:
Wokschotel, waarom leg je voor je pstn net ook niet gewoon cat5 met rj45 aan? De rj11 stekkertjes passen ook in een rj45 bus, en je kunt later flexibeler je netwerk veranderen. Heb ik ook gedaan, en tot nu toe geen spijt van. Ook heb ik een telefooncentrale gekocht, 8 binnenlijnen 2 buitenlijnen voor 2 euro (rommelmarkt)
Dat was ik ook van plan, het is ook niet zo zo zeer een technisch als meer een functioneel bedradingsschema. Alle outlets worden RJ45 dozen met inderdaad als bekabeling RJ45 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Dweil schreef op 14 februari 2003 @ 21:47:
De rj11 stekkertjes passen ook in een rj45 bus(rommelmarkt)
Als je er genoegen in schept je RJ45 poorten te mollen, dan kan het ja. Mechanisch past het, maar het RJ11 stekkertje drukt contact 1 en 8 van de RJ45 stuk. Niet altijd, toegegeven, maar ik zou zelf het risico niet willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Daarom heb ik er dus ook TOT NU TOE geen spijt van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dweil schreef op 16 February 2003 @ 10:04:
Daarom heb ik er dus ook TOT NU TOE geen spijt van...
En anders kun je nog altijd met een UTP-tang aan de gang :)
Hoppa, blauw en rood in de middelste 2 (volgorde niet belangrijk) en knijpen maar :)
Heb je nou 4 draadjes in je aansluitkabel dan moet je vtv even kijken hoe ze zitten, want ik weet niet of de volgorde van de buitenste 2 wel uitmaakt.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op 16 February 2003 @ 00:10:
[...]

Als je er genoegen in schept je RJ45 poorten te mollen, dan kan het ja. Mechanisch past het, maar het RJ11 stekkertje drukt contact 1 en 8 van de RJ45 stuk. Niet altijd, toegegeven, maar ik zou zelf het risico niet willen nemen.
Wat weerhoud je er trouwens van om aan de ene kant (wandcontactdoos) niet gewoon rj-45 te gebruiken? Aan de andere kant doe je gewoon rj-11 zodat die lekker in je telefoon passen, ben je ook af van dat rj-11 in rj-45 de boel sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
:+ :+ KICK :+ :+
Omdat het zonde is om dit topic te laten doodbloeden.

[ Voor 4% gewijzigd door Underground75 op 26-02-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Kick dan met leuke plaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
fetcher schreef op 26 februari 2003 @ 18:43:
Kick dan met leuke plaatjes :)
:'( :'( Als dat kon zou ik het doen. Ik zit nu in een huurhuis en ben me aan het voorbereiden op een koophuis, daar hoort natuurlijk het aanleggen van een LAN bij. Helaas duurt het nog even voordat alles zover is, ik ben nog geen geschikt huis tegengekomen (lees prijs, locatie)

• shure-fan
nu nog netjes maken

• zwahiel
  • Nu online

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

foto's van bekabeling en zo, dus wel even aan de regels houden!

Hoe heb je 't afgewerkt? Je laat een paar servers zien en wat switches, wat er wel :9 uitziet daarniet van, maar hoe ligt 't in de eindpunten hoe heb je 't uit 't zicht gewerkt.

Kortom waar is het nette ?

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Underground75
jep schreef op 27 February 2003 @ 19:46:
Heb alleen een network-layout, die post ik wel even in code...

Conclusie: Server is bereikbaar via XS4ALL, en via Chello. Netwerk
gaat default via xs4all, de router/modem geeft alles door naar de
server (alle soorten packets, maar NAT toch!). Voor ipv6 verkeer
heeft de server een tunnel naar xs4all.

Foto's zal ik even maken :P
Waarom en fast ADSL van XS4ALL en Chello :?

[ Voor 72% gewijzigd door Underground75 op 27-02-2003 19:52 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:57

jep

The Undertaker schreef op 27 februari 2003 @ 19:50:
[...]

Redundancy :Y)

offtopic:
Nou, mijn chello gaat weg, maar op dit moment heb ik 2 verbindingen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

jep schreef op 27 February 2003 @ 19:46:
Heb alleen een network-layout, die post ik wel even in code...
...
Foto's zal ik even maken :P
waarom eerst posten en dan pas foto's :?
doet het gewoon tegerlijkertijd :/
daarmee ver*** je het topic niet ;)

• Underground75
jep schreef op 27 February 2003 @ 19:52:
[...]

Redundancy :Y)

offtopic:
Nou, mijn chello gaat weg, maar op dit moment heb ik 2 verbindingen.
You are a very clever boy ;)

• Koffie
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Troep maar weer eens trashed :X |:(

Tijd voor een nieuwe sig..

• LeonM
  • Laatst online: 26-08 08:22
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/familiemelis/kamert/netwerklayout.jpg
klickable om tekst te kunnen lezen

Alles word dus vanuit mijn kamer geregeld. Alle kabels zijn netjes samengebonden met een stuk van dat cablemesh (of hoe het ook heet) is zegmaar van dat crullende plastic wat er omheen zit.

De kabel naar me zusje loopt eerst me hele kamer rond, dan gaat het achter de alu deurpost langs omhoog, achter de alu deurpost van de kamer naast mee. Dan door een pijpengoot haar kamer in.

Als alles een beetje meezit gaat me zus volgend jaar het huis uit en word de zolder waar ze nu woont een hobby ruimte, daar krijg ik dan me server hok :)

• jadjong
  • Niet online
Misschien dat het op deze manier duidelijk gemaakt kan worden:

WAT WE WEL WILLEN ZIEN:
Dus alle afwerking wat kabels betreft.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/de_jong_jj/GoT/IMG_4373.jpg

DIT WILLEN WE NIET
Daaronder vallen de hoopjes kabels, kasten voor met 10mbit HUBs enz.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/de_jong_jj/GoT/amsix-widexs-ipv6.jpg

Ook geen schema's en schirftelijke omschrijvingen

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb gewoon WLAN :P
Okee, er komt een kabel binnen uit de meterkast en die gaat in een klein switchje, van daaruit gaat er een kabel naar het PC-hok en eentje naar achter de bank (voor als de WLAN het niet doet). Laptops doen we aan WLAN. :)

Heb overigens Intel 5000-serie, dat is 802.11a en dat zuigt. Bereik van euh 3 muren :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou lekker intressant dan, kunnen we toch ook niets aan doen dat een mod besluit het vorige topic te continueren met een heel ander doel ??!! , ik vin persoonlijk de foto die jij onder niet heb staan veel intressanter als dat stelletje duffe goten en ladders.
jadjong schreef op 27 februari 2003 @ 22:56:

WAT WE WEL WILLEN ZIEN:
[afbeelding]

DIT WILLEN WE NIET
Daaronder vallen de hoopjes kabels, kasten voor met 10mbit HUBs enz.
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
The Undertaker schreef op 27 februari 2003 @ 19:50:
[...]

Dat heb ik ook, maar meer omdat het opzeggen bij chello zo lastig gaat :P

(ik zal vanavond wat foto's droppen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

jadjong schreef op 27 February 2003 @ 22:56:

WAT WE WEL WILLEN ZIEN:
[afbeelding]
ook dat niet ;)
althans ik neem aan dat dat niet bij jou thuis is :P
wel ter verduidelijking BIJ de foto's, maar los niet nee ;)
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 08:27:
Nou lekker intressant dan, kunnen we toch ook niets aan doen dat een mod besluit het vorige topic te continueren met een heel ander doel ??!! , ik vin persoonlijk de foto die jij onder niet heb staan veel intressanter als dat stelletje duffe goten en ladders.
:?
Als je het topic niet bevalt dan open je hem toch niet :?
niemand verplicht jou om deze foto's te zien ;)
foto's van geile apparatuur kan je ook elders vinden ;)
maar dit topic gaat (alsmede de vorige) over de afwerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eerste foto he, met die metalen kabelgoten zeg maar. Dat hebben we bij mij op school ook. Zou dat duur zijn? Ongetwijfeld :{ En waar is zoiets te halen?

Ohja, hoe zou je dan kabels naar beneden mooi/netjes neer kunnen leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Kabelgoten, infreezen ...

In dit topic, en het eerste topic staan een aantal tips genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 28 February 2003 @ 17:17:
Kabelgoten, infreezen ...

In dit topic, en het eerste topic staan een aantal tips genoemd ;)
Haha, ga niet voor een kabeltje van een meter infrezen :D Kabelgoot kan idd wel.

Iemand ervaring met die metalen geleiders die aan het plafond hangen? Lijkt me wel een ideale oplossing.

offtopic:
Koffie, heb je m'n mailtje nog gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
In de HK was eerst mooi topic gewoon voor wat de mensen voor troep thuis hadden staan.
Maar dit is NT dus hier wordt iets meer verwacht dan van die standaard prut :)
Daarom post ik ook maar niet :P (met foto's bedoel ik)
Ik heb het wel allemaal door plafond enzo de kabels maar niet interessant genoeg..

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 01-03-2003 19:49 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar, dit ga je toch niet snappen en ik heb geen zin om het uit te leggen.

oh ja als m'n post je niet aan staat reageer je toch niet.
Erkens schreef op 28 February 2003 @ 10:40:
[...]

ook dat niet ;)
althans ik neem aan dat dat niet bij jou thuis is :P

[...]

wel ter verduidelijking BIJ de foto's, maar los niet nee ;)

[...]

:?
Als je het topic niet bevalt dan open je hem toch niet :?
niemand verplicht jou om deze foto's te zien ;)
foto's van geile apparatuur kan je ook elders vinden ;)
maar dit topic gaat (alsmede de vorige) over de afwerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
En ik heb hier ook geen zin in.
Dit is de allerlaatste waarschuwing

Er wordt hier tig keer gehamder op de regels van het topic.
Zodra het weer nodig is om te gaan zitten puinruimen omdat sommingen te lui en arrogant zijn om zich aan de regels te houden, gaat deze op slot.

Het moge dan duidelijk zijn dat as usual een kleine groep het weer eens voor de grote meerderheid verkloot. :Z

[ Voor 8% gewijzigd door Koffie op 02-03-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Nu online

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Koffie schreef op 02 March 2003 @ 20:22:

Zodra het weer nodig is om te gaan zitten puinruimen omdat sommingen te lui en arrogant zijn om zich aan de regels te houden, gaat deze op slot.

Het moge dan duidelijk zijn dat as usual een kleine groep het weer eens voor de grote meerderheid verkloot. :Z
Koffie :* :*

Rustig rustig... 4 uur cuppasoup... ;)

Maar ik ben 't wel eens met Koffie!

LEES HET TOPIQUE DOOR, EN HOUD JE AAN DE REGELS!
ja het is zo moeilijk voor sommige mensen, ik weet 't maar doe 't toch maar!

Trouwens heeft Koffie nog nieuws over zijn eigenlijk vooruitgang?
* zwahiel niet, nog steeds geen vooruitgang... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha ha heb je er nogal wijs aan gedaan om modje te worden :)

en wie heeft die regels verandert t.o.v. het laatste topic (lees vorige) ?????
Koffie schreef op 02 maart 2003 @ 20:22:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
en wie heeft die regels verandert t.o.v. het laatste topic (lees vorige) ?????
Ik, bij het starten van dit topic ;)
Koffie in "-= Het grote topic voor NETTE LAN afwerk"

[ Voor 22% gewijzigd door Koffie op 03-03-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die post van jadjong is volgens mij ook niet echt zijn thuisnetwerk dacht ik zo dus beiden zijn pics zouden niet gewenst zijn.

Maar wat ik dan niet begrijp is dat er een lopend topic gesloten wordt en voortgezet in en nieuwe met andere regels. IMHO had het vorige topic gewoon niet gesloten moeten worden, hadden de patsers ook nog een plekkie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 20:56:
Die post van jadjong is volgens mij ook niet echt zijn thuisnetwerk dacht ik zo dus beiden zijn pics zouden niet gewenst zijn.

Maar wat ik dan niet begrijp is dat er een lopend topic gesloten wordt en voortgezet in en nieuwe met andere regels. IMHO had het vorige topic gewoon niet gesloten moeten worden, hadden de patsers ook nog een plekkie :)
waarom zou die open moeten blijven, die plaatjes kunnen prima in de huiskamer voor diegene die daar inkunnen dan, in de techfora is daar gewoon geen ruimte voor ;)
Maar kunnen we nu weer back on topic?
Anders stuur je Koffie een mailtje ofzo, wat gebruikelijk is als je het niet eens bent met een gesloten topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik las net iets over frezen in beton... Ik kan je een hele goede tip geven... ga nooit maar dan ook nooit frezen... huur een sleuvenzaag.. (slijptol ding met 2 diamon zagen) daar maak je netjes banen mee en dan vervolgens met een breekhamer de midden groef dr uit hakken... Is veel werk leverd veel stof maar een super resultaat... ik ken het weten want ik heb het zelfde gedaan in de woonkamer... elke hoek heeft 2x utp... vervolgens overal nieuwe leiding onder het plafond gelegd en dat netjes afgemonteerd op een patch paneel... ik zal in het weekend wel ff wat picjes maken van het geheel...

het netwerk bestaat uit... 1 w2k server + isa server als firewall + hp deskjetje als netwerk printer. 1 freebsd machine voor websites en andere geinige stuff.. 3 gebruikers pc... klein intern test netwerkje.. en dat zit via een 100mbit hub en een 100mbit switch aangesloten op e-tech 8mbit adsl routertje...

:) redelijk netjes voor elkaar.. tenminste de woonkamer de rest moet nog gebeurd... het hakt er aardig in alle kabeltjes nieuw trekken, stroom, utp en coax door een heel huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Nu online

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 23:03:
ik las net iets over frezen in beton... Ik kan je een hele goede tip geven... ga nooit maar dan ook nooit frezen... huur een sleuvenzaag.. (slijptol ding met 2 diamon zagen) daar maak je netjes banen mee en dan vervolgens met een breekhamer de midden groef dr uit hakken... Is veel werk leverd veel stof maar een super resultaat... ik ken het weten want ik heb het zelfde gedaan in de woonkamer... elke hoek heeft 2x utp... vervolgens overal nieuwe leiding onder het plafond gelegd en dat netjes afgemonteerd op een patch paneel... ik zal in het weekend wel ff wat picjes maken van het geheel...

het netwerk bestaat uit... 1 w2k server + isa server als firewall + hp deskjetje als netwerk printer. 1 freebsd machine voor websites en andere geinige stuff.. 3 gebruikers pc... klein intern test netwerkje.. en dat zit via een 100mbit hub en een 100mbit switch aangesloten op e-tech 8mbit adsl routertje...

:) redelijk netjes voor elkaar.. tenminste de woonkamer de rest moet nog gebeurd... het hakt er aardig in alle kabeltjes nieuw trekken, stroom, utp en coax door een heel huis...
goedzo! Dit willen we dus zien!

Nu nog wat goede pic's van je netwerkje... Dat is nou precies de bedoeling van dit topique!

maar vraagje, heb je nu met die duo diamantzaag ook in de wand gezaagd?
Dat lijkt me one hell of a job... als ik 't zo hoor of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Vrienden van mij hebben zo nieuwe electra aangelegd in een uitbouw, slijptol erin en gaan, veel stop maar beter handelbaar dan een sleuffrees.

Met bv. een switch in de meterkast zou je vanuit de meterkast alle leidingen kunnen trekken naar boven. Op de bovenverdieping zal je misschien ook horizontaal moeten gaan om naar de ander kant van het huis te komen. Nieuwe holle plinten maken, PVC pijp eronder, kan in een bestaande woning zonder al te veel stof. Rest alleen een kleine sluif naar de wandcontactdoos welke je direct boven de plint kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 20:56:

Wat valt er niet te begrijpen aan mijn openingspost, en de tig andere waarshuwing die hier reeds eerder neergezet zijn :?
Dit topic is voor NETTE LANs, zoals de afwerking van je bekabeling e.d.

Patsen doen we in de HK.

Normale pats topics over het showen van een server, of een visio tekening van je LAN zijn nooit toegestaan in NT.
Vroeger niet , en nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 16:18

BrZ

Ben nu bezig met de verbouwing waar ik het een tijd geleden al over had. Hier de eerste fotootjes, als het af is meer :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11506/full.jpg
305m cat5e UTP *D

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11507/full.jpg
Paar kabels komt hier het berghok/serverruimte binnen vanuit de rest van het huis :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11508/full.jpg
Kabels lopen over het plafond

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11509/full.jpg
Hier komen server + switch

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11510/full.jpg
Gaat hard met UTP 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door BrZ op 05-10-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Woei .. ziet er nice uit.

Onder druk van diverse familieleden vandaag besloten om a.s. zaterdag bij mij de vebrouwing af te ronden 8)7

Derhalve ben ik dus wel geintresseerd naar de truuk die BrZ gebruikt heeft ;)
Op het 2e plaatje zie ik namelijk UTP boven een PVC pijp lopen. Heb je dit met dezlefde klemmetjes gedaan als die voor een PVC pijp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op 09 March 2003 @ 20:08:
Onder druk van diverse familieleden vandaag besloten om a.s. zaterdag bij mij de vebrouwing af te ronden 8)7
aha, dus digicam staat klaar :? :P
ik ben benieuwd hoe het gaat worden :)
Op het 2e plaatje zie ik namelijk UTP boven een PVC pijp lopen. Heb je dit met dezlefde klemmetjes gedaan als die voor een PVC pijp :?
volgens mij wel:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.j.erkens/michael/kabel.jpg

wel een slimme truuk btw, alleen vraag ik me wel af of dat zo goed afgeschermd is :?

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 09-03-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn inbouwkast op mijn kamer komen alle netwerkkabels binnen. zoals je hieronder ziet.

[img]http:http://www.tomzev.nl/fotos/foto2.jpg[/img]

Doormiddel van pvc pijpen uit het plafond komen de kabels binnen

[img]http:http://www.tomzev.nl/fotos/foto3.jpg[/img]

Deze kabels worden met behulp van een linksys 8 port 10/100 switch aan elkaar gekoppeld. Een linksys router zorg ervoor dat deze voorzien worden van internet. Boven op de plank staat mijn file/internet server

[img]http:http://www.tomzev.nl/fotos/foto1.jpg[/img]

Het mooie van dit systeem is dat ik gewoon de deur dicht doe van de inbouwkast en dat ik dan alle kabels en netwerkcomponenten kwijt ben.

[img]http:http://www.tomzev.nl/fotos/foto5.jpg[/img]

Ingevreesde inbouwdozen op mijn kamer met daarin utp kastjes zorgen voor een mooie afwerking. Alleen jammer van die andere kabels.

[img]http:http://www.tomzev.nl/fotos/foto4.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Erkens schreef op 09 maart 2003 @ 20:21:
wel een slimme truuk btw, alleen vraag ik me wel af of dat zo goed afgeschermd is :?
UTP is specifiek ontworpen om goed om te gaan met interferentie veroorzaakt door bronnen die evenwijdig lopen met de kabel. Dit omdat er 2 (of 4, maar 2x is retour) signalen door dezelfde kabel, en vaak meerdere kabels in 1 bundel gebruikt worden.
Dus storing van die andere buis zal wel niet echt erg zijn. Door er een PVC pijp omheen te leggen zal de storing ook niet minder worden. Een stukje plastic houd echt geen electromagnetische velden tegen.

Dat is overigens ook meteen de reden dat je kruisende hoogampère stroomdraden het beste een stukje evenwijdig aan de kabel kunt leggen. Nou zal er in zo'n situatie eerder gebruik gemaakt worden van STP of FTP, maar toch :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 16:18

BrZ

Koffie schreef op 09 March 2003 @ 20:08:
Ja :)
Het zijn 4 kabels, passen er precies in, en je hebt zelfs wat speling :)
Erkens schreef op 09 March 2003 @ 20:21:
Ik hoop het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Paul Nieuwkamp schreef op 09 March 2003 @ 21:03:
Een stukje plastic houd echt geen electromagnetische velden tegen.
dat bedoelde ik juist, mij is immers altijd verteld dat je de 230 leiding altijd moet afschermen van je utp ivm storingen :)
de praktijk zal het uitwijzen :P

[ Voor 42% gewijzigd door Koffie op 10-03-2003 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Koffie schreef op 04 March 2003 @ 09:41:

[...]

Wat valt er niet te begrijpen aan mijn openingspost, en de tig andere waarshuwing die hier reeds eerder neergezet zijn :?

Patsen doen we in de HK.

Normale pats topics over het showen van een server, of een visio tekening van je LAN zijn nooit toegestaan in NT.
Nou nou, even rustig aan :/ Ik heb juist een Visio-tekening geplaatst omdat ik het leuk vind om te laten zien hoe je vanuit een beginplanning naar uiteindelijk een net afgewerkt LAN kan komen. Dat lijkt mij interessant en bovendien nog leerzaam ook voor degenen die ook iets dergelijks willen doen. Van elkaars fouten kun je leren en daar is een forum als GoT uitermate geschikt voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Koffie schreef op 30 January 2003 @ 20:47:
Ook al aan gedacht, en in principe een goede oplossing, echter gaat dat niet werken :(
De garage is 3 meter breed. Over de hele lengte is er om de 60-80 cm (gok ik) elke keer een draagbalk in de breedte (een balk van 3 meter lang dus).
Nu lukt het wel om daar normaal PVC doorheen te leggen, maar ik denk dat als ik een netwerk van dikke pijpen ga leggen, de draagkracht weg is (de zo gecreerde bovenverdieping wordt als opslag vlierinkje gebruikt).

Plaatje ter verduidelijking:
[afbeelding]
geen idee of je inmiddels al de gaten hebgeboord (tis nog geen zaterdag 15maart) maar is het niet veel makkelijker om de kabels over het te laten lopen? twee x door de plafond/vloer heen boren en kabeltjes leggen. je houd de stevigheid en ziet er nog netter uit ook. en op de vliering netjes tegen de muur aan leggen. niemand die er last van heeft

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Woei ... morgen gaan we beginnen 8)

Ik *had* dus dat plintgootsysteem van de Praxis (ben ff de naam kwijt, maar het huismerk van de praxis/gamma voor dat soort zooi. Tevens voor de goedkooppie stopcontacten enzo).

Nadeel van dit systeem is dat je er niet rechtstreeks een op/inbouw doos op kan doen.
Je moet altijd met een soort T-Stukje omhoog (als ik de naam wist kon ik het op de site laten zien :( ), plus het feit dat er 'gleuven' inzitten, hierdoor verlies je dus veel ruimte voor je bekabeling.

Ik ga strax K40 halen met een beetje mazzel, iets duurder .. maar veel beter en makkelijker :Y) kost iets van €10,- per 2 meter (en dan nog de opbouw zooi enzo).

Uiteraard weer typisch iets voor mij om daar de laatste dag mee aan te komen 8)7
Meteen ff kijken of we de opbouwhulsjes kunnen modden zodat er ook netjes UTP in past.

Ik heb al een rol van 200meter UTP klaar liggen, en paps gaat morgen helpen :Y)

De draden die over het plafond moeten zal ik via een 40mm buis laten verlopen.
Ik zal de vrouw ff vragen om in de chaos pics te maken morgen .. dan zal ik die in de loop v/d week wel eens ff posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dit b.v. :

Quote uit eerste post :

in dit draadje gaan wij verder.

Is dus gewoon niets van waar, we gaan niet verder we beginnen gewoon een nieuw topic met een ander onderwerp en andere regels.

Tevens reageer je ook nog niet op de opmerking over de ander post met volgens mij dan plaatjes die ook beiden niet gewenst zijn.
Koffie schreef op 04 maart 2003 @ 09:41:

[...]

Patsen doen we in de HK.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27
Anders hou je ff op met doorzeuren over dat ene en doe je lekker mee met het topic of als je dit niet wilt dan open je dit topic toch helemaal niet meer?

Als je er een opmerking over maakt, oke, maar zo erg er over doorzeuren......
Als je je hier echt niet in kunt vinden dan mail/icq je koffie toch?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik beantwoord alleen maar een vraag van koffie, start dat verhaal over het gezeur dan maar ff tegen hem. Mijn punt is alleen dat koffie deze zaken zelf veroorzaakt heeft ,je afwerking showen is net zo goed patsen, en heeft dus ook niets met troubleshooting te maken. en ik ben echt niet de enige die daar anders over denkt getuige de vele trashes van koffie.

en daarmee is dit mijn laatste post in dit topic so dont bother.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 11:37
Heb me ook ffe beziggehouden met wat piccies te nemen van hoe het bij me thuis is :)
Wel niet ZO net als sommigen hier, maar dit is dan ook geen nieuwe woning :)

Afbeeldingslocatie: http://www.evilhomer.be/Images/netwerk/networkexplain.jpg
Dit is me server. Hij staat naast een verwarmingsradiator, maar heeft geen probs ermee. Die verwarming zelf is ingebouwd en er is een soort van afdekking voor. Maar das voor een latere pic.
Specs: PII350, 512MB SDRAM, 1*10mbit NIC (internet), 1*100Mbit NIC.
Netwerkkabels gelabeled. Het blauwe spul dat je ziet zijn filtermatten voor vijverpompen enzo, werkt perfect trillingdempend. Verder zijn de fans @ 7Volt.
De dikke zwarte 'kabel' is een soort van opengesneden kabel. Maar speciaal gemaakt om kabels net samen te houden. (gemakkelijk te doen, er zit een tooltje bij: je steekt je kabels in het tooltje, en je ritst als het ware je kabels erin _/-\o_ )
Het rode vierkantje dat je ziet is waar de kabels samenkomen (niet echt zichtbaar) en in de muur vertrekken voor enkele meters, naar een 100mbit switchje, die op me monitor staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.evilhomer.be/Images/netwerk/invisible.jpg
En dit is dus met de afscherming ervoor. Lekker stil, en is niet storend voor het oog :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.evilhomer.be/Images/netwerk/switch.jpg
En dit is de switch, samen met de oude hub die staat weg te rotten :O

Nu ben ik nog bezig met het wegwerken van de UTP kabel naar de andere verdiepingen (zit op het 2de verdiep van ons huis, dit alles staat in m'n kamer, samen met de motorola CyberSurfr Wave kabelmodem (10MBit downen hier in België _/-\o_ ))

Geef gerust comment :) Sta altijd open voor opbouwende kritiek ;)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Nu online

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

euhm commentaar?

REGELS?

Misschien, wat foto's van de AFWERKING van je netwerk, niet wat verdere kabelmeuk...

je hebt wel mooi die schotten ervoor staan, maar wat heb je verder!?

Mijn server ligt onder me bed, maar zie je daar foto's van? Nee omdat ik de rest van 't netwerk nog niet af heb! Het is nog niets.... alleen wat kabels en wat servers... en dat wil ik verder niets...

(wie wist btw dat Tiscali en Planet (planet heeft 't geloof ik al) poort 25 dicht gaan gooien! tegen open relay's en abuse meuk... :( )

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier post de postregels van dit topic goed door; als je je niet aan de regels houdt wordt je post getrashed en speel je mee voor een OW.