-= Het grote topic voor NETTE LAN afwerking thuis =- Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 60.619 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Zo, dat is netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169113

Het ziet er allemaal te gek uit toppie voor iedereen behalve dat kabeltje over die dakpannen heen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:18
Anoniem: 169113 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:47:
Het ziet er allemaal te gek uit toppie voor iedereen behalve dat kabeltje over die dakpannen heen _/-\o_
neem aan dat je het over decrypt hebt?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169113

ja inderdaad ik heb over de kabel van decrypt ik heb trouwens heel veel indeeen op gedaan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Anoniem: 169113 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:14:
ja inderdaad ik heb over de kabel van decrypt ik heb trouwens heel veel indeeen op gedaan hier
Ik zat al te zoeken naar een dakpan in mijn foto's
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Zeker nog nooit van een kabel gooitje gehoord of een computerkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:54:
Zeker nog nooit van een kabel gooitje gehoord of een computerkast.
Over wie heb je het?? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

FatalError schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:06:
Die profielen kan je tegen het hout aan schroeven voor de stevigheid. Zo heb ik het ook gedaan.
[afbeelding]
ben eigenlijk wel benieuwd waar al die kabels wel niet naar toe gaan O-) . vast geen stsndaard installatie :o !(bijvoorbeeld hoeveel pc, e.d. ;) ) alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:56
Anoniem: 140651 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:33:
[...]

ben eigenlijk wel benieuwd waar al die kabels wel niet naar toe gaan O-) . vast geen stsndaard installatie :o !(bijvoorbeeld hoeveel pc, e.d. ;) ) alvast bedankt!
Was ik me eerst ook af aan het vragen, maar zo'n patchpaneel maakt er al snel een stuk meer van, het kabeltje gaat heen en komt terug op dezelfde foto.

Een beetje netwerkje met 5 pc's, wireless accespointje en dergelijke, modem, printservertje en noem maar op zorgt al voor zo'n kabelkluwen hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 01-04-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144605

Anti-XP schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:05:
[...]
Ik was al een tijdje op zoek naar/aan het sparen voor een nieuwe switch, belt een vriend van me die naar de pc beuers is me op:

Ik zie hier een kereltje staan die switches verkoopt, 24 poort, 15 euro.
Het is een D-Link DES-1024-R+.

[afbeelding]

24 poorten 10/100 Mbit, backplane snelheid 4,8 Gbit, Interne voeding, 19 inch rackmountable.
Al met al een aardig dingetje leek me, en de prijs stond me ook wel aan.
Niet dat ik die 24 poorten nodig hebn, maarja, voor als een 16 poorts 118 euro kost en deze 15 is de keuze snel gemaakt.
Welke beurs was dat als ik vragen mag ?? verder netjes opgelost zow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Laatst online: 18:18
Anoniem: 54235 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:36:

Vanuit hier gaan alle kabels naar de overige kamers, dit gaat door een 25cm (!) dikke muur, om te worden in gesloten door een Gamma K25 systeem
[afbeelding]
misschien lullig dat ik het zeg, maar het enige dat netjes afgewerkt is is dat k25 gootje, voor de rest is het meer een show-off, Ik snap dat je er trots op bent, zou ik ook zijn, maar ik zie weinig afwerking op de k25 gootjes na

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shure-fan schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:49:
[...]

misschien lullig dat ik het zeg, maar het enige dat netjes afgewerkt is is dat k25 gootje, voor de rest is het meer een show-off, Ik snap dat je er trots op bent, zou ik ook zijn, maar ik zie weinig afwerking op de k25 gootjes na
haha, ja was idd ook het eerste waar ik aan dacht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
Anoniem: 140651 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:33:
[...]
Het lijkt misschien meer dan het is..
Er zijn 10 utp aansluitingen in huis die op dat patchpaneel eindigen, die worden echter niet allemaal tegelijk gebruikt:)
Aan apparatuur heb ik in het netwerk:
4 pc's (soms wat extra als ik daar onderhoud aan pleeg)
1 HP OfficeJet 7410 netwerkprinter
1 Cisco 2611XM router
1 Cisco 3550-24 switch
1 Thomson kabelmodem
2 Accesspoints (1 3Com 8250 voor o.a. de laptop en 1 Linksys WRT54G voor bridge verbinding naar n kennis)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vindt het wel mee vallen waneer je de kabels ging tellen. Zo bundel lijkt namelijk alleen maar groot.

Hier thuis(huis houde van 6 personen) zitten we op zo 11 aansluiting die tegelijk worden gebruikt, wat steeds maar blijft groeien.
8 worden gebruikt door de computers (waarven 2 laptops)
2 File servers
1 Netwerk printer (Laserjet 5m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:11
Waar heb je thuis 2 fileservers en 8 computers voor nodig als ik het vragen mag? ;)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shure-fan schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:49:
[...]

Ik heb ook niet alles kunnen laten zien, het grootste probleem met het netwerk dat wij wilde aanleggen was dat de electricien en loodgieter bij de verbouwing alle loze leidingen naar onze kamers hadden dichtgestort met cement. Toen we draadloos hadden liep er 1 kabel door een loze leiding ( die nog wel bestond) naar de router en verdeelde daar het internet.
Het netwerk was met draadloos zo slecht dat het ons beter leek bedraad te kiezen.
na enig overwegen en nadenken vonden we deze weg het meeste geschikt, boven in de kamers lopen de kabels in een uitgefreesde goot in het cement ( ongeveer 1cm diep ) en gaat via twee muren naar mijn en me broertjes kamer

De overige kabels ( die zo los lagen op de foto) lopen onder onze trap door, en om daar te komen moet ik eerst door een donker gat, dus die kabels zie je niet. over het algemeen zien we de kabels alleen bij die deur en het gootje...dus weinig afwerking nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op zondag 02 april 2006 @ 19:40:
Ik vindt het wel mee vallen waneer je de kabels ging tellen. Zo bundel lijkt namelijk alleen maar groot.

Hier thuis(huis houde van 6 personen) zitten we op zo 11 aansluiting die tegelijk worden gebruikt, wat steeds maar blijft groeien.
8 worden gebruikt door de computers (waarven 2 laptops)
2 File servers
1 Netwerk printer (Laserjet 5m)
dus... iedereen heeft een eigen pc+ dan nog 2 pc's over :? . lekker overbodig 8)7 . naja niet dat wij dat niet hebben(2 normale pc's +2 laptops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb er helaas geen pix van en het is ook nog niet af, maar hier loopt het grootste deel van de UTP bekabeling onder de vloer. op 4 plaatsen in de huiskamer opbouwdoosjes van 4 ports, bij zusjes op de kamer nu ieder 2 van 2 ports, bij mijn ouders op de kamer nu 1 van 2 ports (maar komt er nog 1 bij).
Alles komt uit in de meterkast op een patchpaneel.
Hopelijk komt mijn oom snel een keer langs met een stevige boor om een paar gaten in het plafond te maken. Dan komt er ook nog eens iets van 6x UTP naar mijn kamer.
Servers komen dan in het ketelhok, net als de telefooncentrale.
Switch gaat verhuizen naar de meterkast, zodat computers direct daarop geroute kunnen worden vanaf het patchpaneel (anders is het jumpen van ingang x naar y)

Anyway, er is nergens meer een kabel zichtbaar, behalve dan wat tussen een wandoutlet en een apparaat zit :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, 8 computers waarvan 2 laptops.
Of wel ieder een eigen computer en twee personen hebben daarnaast nog een laptop er bij (die voornamelijk voor mobiel gebruikt wordt).
Overbodig is niet aangezien een laptop gewoon niet kan tippen aan een vaste computer (Tenzij je die zware dingen met zeer korte accu tijd ook laptops noemt).

Laptops worden voornamelijk via wifi gebruikt al is er ook een utp aansluiting waat voor somige dingen wel handig is. (Zoals C&C met IPX )
Ik zou trouwens kijken of ik binne kort eens een foto van kan maken. Al valt er niet zoveel te zien aangezien we een verlaagde plafon hebben gemaakt in de C.V. hok waar de meeste apparatuur op staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 02-04-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Ik gee dit topic weer even een enorme rotschop onder z'n reet.

Ik zou graag willen weten wat netwerk outlets van het merk busch jaeger kosten.
Ik heb nu (zoals op de foto te zien is) een balk met stopcontacten ingebouwd, maar daar moet ook nog een netwerkaansluiting bij.

Nu wou ik graag een dubbele outlet die er bij past, maar ik ben na een middagje zoeken er nog steeds niet achter waar die dingen nou te koop zijn, en wat ze kosten.

Ik zou die 2voudige afdekplaat willen vervangen door een 3voudige waar dan de oudlet bij komt.
Ik heb er nu een losse bij liggen omdat ik toch de aansluitingen nodig heb, maar das ook geen ideale oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://home.cdromke.nl/~cdromke/STA41365s.JPG

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 14:16

jmr

Bij www.johandatanetwerken.nl kost een compleet setje van Busch-Jaeger 12 Euro. Ik denk dat dit wel een nette prijs is.
Afbeeldingslocatie: http://www.johandatanetwerken.nl/images/artiekel/136.JPG

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:26
jmr schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:21:
Bij www.johandatanetwerken.nl kost een compleet setje van Busch-Jaeger 12 Euro. Ik denk dat dit wel een nette prijs is.
[afbeelding]
Werkt deze wel gewoon voor een UTP netwerk? en om er internet mee over te laten gaan?
Mijn probleem met zoiets van gamma:

Ziet geen kabel bij onboard netwerkkaart

Wil dat hier niet mee maken, dus lukt dat hier wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 14:16

jmr

matsume schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:30:
[...]

Werkt deze wel gewoon voor een UTP netwerk? en om er internet mee over te laten gaan?
Mijn probleem met zoiets van gamma:

Ziet geen kabel bij onboard netwerkkaart

Wil dat hier niet mee maken, dus lukt dat hier wel mee?
Zou niet weten waarom dit niet zou werken. Het is gewoon professioneel spul.
Als je gewoon de kleurcodering aanhoud die staat aangegeven is er niks aan de hand en weet ik zeker dat je er een perfecte 100 Mbit verbinding mee maakt.

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
En dicht.
Keer op keer is bewezen dat er van allerlei puin in dit topic gepost wordt, of dat voor simpele vragen het topic omhoog gekicked wordt voor een vraag die niet de essentie van dit topic is.

De hobbybob knutselaars die thuis een heus DC intichten en hun bezoek liefst verplichten om zich te demagnetiseren bij binnenkomst nodig ik graag uit om een nieuw topic te starten met een mooie TS zoals we die van de laatste tijd gewent zijn op GoT bij grote topics.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier post de postregels van dit topic goed door; als je je niet aan de regels houdt wordt je post getrashed en speel je mee voor een OW.