Ziet geen kabel bij onboard netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 571 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Hey,

Ik heb gisteren zo'n inbouw ding gekocht voor netwerken bij de gamma, waar je 2 kabels aan kunt sluiten.
Mijn probleem is als volgt:

Als ik de kabel(die 100% werkt) aansluit op mijn onboard(A8N-sli) netwerkkaart, dan zegt ie "Een van de netwerkkabels is niet aangesloten". Als ik de kabel dan aansluit op een oude 10Mb/s RealTek kaartje, dan werkt het wel gewoon(zit deze post te typen op dezelfde computer). maar als ik heb dan weer aansluit op onboard niet..

Weet iemand hoe dit komt, het ligt dus niet aan dat ding van de gamma maar aan mijn netwerkkaart.
Op de verpakking van dat gamma ding staat dat het voor ISDN/ADSL en KABEL is, en wij hebben kabel.

Iemand een oplossing?
Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

heb je de netwerkdrivers geinstalleerd van je onboardNIC?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:41:
heb je de netwerkdrivers geinstalleerd van je onboardNIC?
jah voorheen deed hij het gewoon perfect, en heb geen windows reinstall gedaan.
Of moet ik alsnog mijn drivers reinstallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het inbouw kastje wel CAT5(E)?

10Mbit is minder kritisch dan 100Mbit, als je netwerkbekabeling (incl. inbouwdoos) niet in orde is zal dit met 10Mbit minder problemen opleveren dan met 100Mbit.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
_Diederik schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:43:
Is het inbouw kastje wel CAT5(E)?

10Mbit is minder kritisch dan 100Mbit, als je netwerkbekabeling (incl. inbouwdoos) niet in orde is zal dit met 10Mbit minder problemen opleveren dan met 100Mbit.
Er staat nergens iets over CAT, alleen over "type RJ45/8-polig"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

En kijk eens goed naar de pinnetjes in de connector van de kaart. Als er één scheef zit, krijg je heel rare effecten. * Freee!! spreekt uit ervaring :(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk heb je voor je aansluiting niet de juiste kleurvolgorde aangehouden. Het verschijnsel wat jij schetst wordt in 99% van de gevallen veroorzaakt door slechte kabels en/of verkeerde kleurvolgorde. Onboard nic is heel makkelijk uit te sluiten. Als je hem bij de instellingen op 10mbit zet zal hij het waarschijnlijk wel doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Janoz op 01-08-2006 12:48 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Freee!! schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:46:
En kijk eens goed naar de pinnetjes in de connector van de kaart. Als er één scheef zit, krijg je heel rare effecten. * Freee!! spreekt uit ervaring :(
De connectors zitten er allemaal goed in.
@janoz: ze zitten wel goed, want ik heb het al 5x getest, en net ook nog even. Of dat papiertje van de gamma is fout (het is wel raar, want het is steeds bv Blauw, en dan blauw-wit, maar bij groen en bruin is dat niet zo.) Als dit papiertje fout is, kan iemand dan de goede geven?

[ Voor 31% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-08-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05
De kabel die je omprikt laat je die op de zelfde plaats in het wandcontact zitten?
Of wissel je die ook om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

matsume schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:48:
@janoz: ze zitten wel goed, want ik heb het al 5x getest, en net ook nog even
Als ze goed zitten dan werkt het. Hoe test je? Het doormeten om te kijken of elk van de 8 aders daadwerkelijk verbonden is met de 8 aders aan de andere kant is niet genoeg. In het topic staat al meerdere keren dat ook de volgorde van belang is!
Als dit papiertje fout is, kan iemand dan de goede geven?
Doe asjeblieft eens niet zo ontiegelijk lui en neem de moeite om eens op het FAQ topicje te drukken dat bovenaan in netwerken staat.

[ Voor 19% gewijzigd door Janoz op 01-08-2006 12:53 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
matsume schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:48:
[...]

De connectors zitten er allemaal goed in.
@janoz: ze zitten wel goed, want ik heb het al 5x getest, en net ook nog even. Of dat papiertje van de gamma is fout (het is wel raar, want het is steeds bv Blauw, en dan blauw-wit, maar bij groen en bruin is dat niet zo.) Als dit papiertje fout is, kan iemand dan de goede geven?
Geef eens de precieze volgorde die je gebruikt hebt.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Devilmen schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:49:
De kabel die je omprikt laat je die op de zelfde plaats in het wandcontact zitten?
Of wissel je die ook om?
Ik hou het bij dezelfde, maar als ik die dan ook verander heeft het geen nut.
Alle 2 doen het wel goed, want ze doen het met de 10Mb/s kaart.
@diederik: Mijn volgorde:

1:wit-oranje
2:oranje
3:wit-Groen
4:blauw
5:wit-blauw
6:groen
7:wit-bruin
8:bruin

[ Voor 13% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-08-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Volgorde is goed zo.

Maak nu eens duidelijk wat er allemaal tussen je PC en de switch zit.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
_Diederik schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:59:
Volgorde is goed zo.

Maak nu eens duidelijk wat er allemaal tussen je PC en de switch zit.
Nou we hebben de modem beneden in de meterkast.
daar gelijk aan zit een router.
1 kabel gaat naar de zolder naar een switch(echte, linksys), die het internet splits naar 2 computers(vader en moeder, die het allebei perfect doet).
Ook gaan er via de router 2 kabels naar de "gamma switch", die we (dus) goed hebben aangesloten.
En daarvan gaat dus 1 kabel naar mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng
  • Laatst online: 20-08 23:06
Uit eigen ervaring van een paar weken terug:
De kastjes te koop bij de gamma zijn NIET geschikt voor UTP netwerk aansluitingen. Ze zijn gemaakt voor ADSL/ISDN. De 2 RJ45 bussen zijn rechtstreeks met elkaar doorgelust. Het is niet mogelijk hier 2 netwerkkabels op aan te sluiten. Er zijn intern ook maar 8 aansluit mogelijkheden, als je 2 UTP aansluitingen wil bedraden heb je er toch echt 16 nodig.

Je zult behoorlijk moeten zoeken om bij een bouwmarkt een dubbele RJ45 doos te vinden. Online heb je mogelijk meer succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Sjeng schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:01:
Uit eigen ervaring van een paar weken terug:
De kastjes te koop bij de gamma zijn NIET geschikt voor UTP netwerk aansluitingen. Ze zijn gemaakt voor ADSL/ISDN. De 2 RJ45 bussen zijn rechtstreeks met elkaar doorgelust. Het is niet mogelijk hier 2 netwerkkabels op aan te sluiten. Er zijn intern ook maar 8 aansluit mogelijkheden, als je 2 UTP aansluitingen wil bedraden heb je er toch echt 16 nodig.

Je zult behoorlijk moeten zoeken om bij een bouwmarkt een dubbele RJ45 doos te vinden. Online heb je mogelijk meer succes.
Er zijn wel zeker 16 aansluitingen hoor.
Je kan 2x de 8 draden in pluggen, 1 rij 8 boven, en 1 rij 8 beneden.

En hoe heet zoiets dan precies, dat ik het dan opzoek in pricewatch

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-08-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

Vaak kan je (twee) verchillende volgordes aanhouden bij deze aansluitkastjes. Heb je een multimeter waarmee je eventeel een en ander kan doormeten ?

En wat staat er precies op de gebruiksaanwijzing ?

[ Voor 15% gewijzigd door lier op 01-08-2006 13:41 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng
  • Laatst online: 20-08 23:06
Vaak verraden de sporen op deze printplaatjes ook al een hoop. Zie pricewatch: CAT5E Wandcontactdoos (2X RJ45, retail) Opbouw voor een opbouw CAT5e doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
lier schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:35:
Vaak kan je (twee) verchillende volgordes aanhouden bij deze aansluitkastjes. Heb je een multimeter waarmee je eventeel een en ander kan doormeten ?

En wat staat er precies op de gebruiksaanwijzing ?
dat je op de volgende moet aansluiten(wat boven staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

matsume schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:55:
[...]

dat je op de volgende moet aansluiten(wat boven staat)
Meeste gebruiksaanwijzingen staat meer tekst...

Kan je misschien een scan maken van de gebruiksaanwijzing ?

offtopic:
Zal me nu beperken tot één vraag, is moeilijk genoeg... ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
lier schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:22:
[...]

Meeste gebruiksaanwijzingen staat meer tekst...

Kan je misschien een scan maken van de gebruiksaanwijzing ?

offtopic:
Zal me nu beperken tot één vraag, is moeilijk genoeg... ;)
Onze scanneer is mometeel niet geinstalleerd etc. Maar er staan 3 stappen op en een schema hoe je het moet aansluiten, de schema heb ik hier al een beetjev ermeld, en de 3 stappen spreken voor zich, zoals 10 cm van de kabel voorzicht ontmantelen, en stap 2 is draden aansluiten, en stap 3 is dicht schroeven.
@Sjeng: heb je ook met dat ding ervaring?(aangezien je ook ervaring met dat gamma ding ervaring had)
En wil het daar wel mee?(snel internet, snelle netwerk)?

[ Voor 11% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-08-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
matsume schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:36:
[...]

Onze scanneer is mometeel niet geinstalleerd etc. Maar er staan 3 stappen op en een schema hoe je het moet aansluiten, de schema heb ik hier al een beetjev ermeld, en de 3 stappen spreken voor zich, zoals 10 cm van de kabel voorzicht ontmantelen, en stap 2 is draden aansluiten, en stap 3 is dicht schroeven.
@Sjeng: heb je ook met dat ding ervaring?(aangezien je ook ervaring met dat gamma ding ervaring had)
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matsume schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:36:
[...]

dan installeer je hem?....l.

eigen inzet is gevraagd hoor.. het is niet van gooi je vraag maar neer en dan komt alles goed :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

+10 D'oh! 7(8)7

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Let heel goed op de volgende tekst... :)
Als ik de kabel(die 100% werkt) aansluit op mijn onboard(A8N-sli) netwerkkaart, dan zegt ie "Een van de netwerkkabels is niet aangesloten". Als ik de kabel dan aansluit op een oude 10Mb/s RealTek kaartje, dan werkt het wel gewoon(zit deze post te typen op dezelfde computer). maar als ik heb dan weer aansluit op onboard niet...
Dus we kunnen er vanuit gaan dat de kabels etc. goed zijn. Wat voor merk onboard LAN heb je? Met onboard Realtek NICjes kun je wel eens rare problemen krijgen met de standaard XP driver. (oa. Netwerkkabel is niet aangesloten)

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

matsume schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:40:
...
Op de verpakking van dat gamma ding staat dat het voor ISDN/ADSL en KABEL is, en wij hebben kabel.
Met kabel bedoeld de gamma niet netwerk kabel. En het strippen en untwisten van netwerkkabels moet je NOOIT 10 CM doen, zoals je ergens vermeldde. Max. 1 cm strippen en untwisten. 2 cm is ook nog te doen, maar meer niet.
Zoals al eerder gezegd: geef eens meer info (merk model van router, hub of switch), probeer eens wat meer.
Sluit bijv. je computer eens rechtstreeks aan op de router, hub of switch. (zonder tussenkomst van de gamma doos en overige rommel).
Doet ie het dan wel?
Is je router, hub of switch wel 100mbit?
Komt die melding op je computer niet gewoon van de 10mbit kaart waar geen kabel meer inzit als je de kabel in de 100mbit onboard stopt?

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 03-08-2006 11:54 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Als ik bij netwerkverbindingen kijk zie ik:

Nvidia nFroce Networking controller

@remco_k: Alles werkt gewoon goed als ik mijn computer rechtstreek op de router aansluit, maar als ik dan een kabel in dat doosje druk staat er kabel niet aangesloten. Mijn router is wel 100mbit, en de melding komt niet van de 10mbit kaartje...

[ Voor 60% gewijzigd door Perzikvrucht op 03-08-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

matsume schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:26:
Als ik bij netwerkverbindingen kijk zie ik:

Nvidia nFroce Networking controller

@remco_k: Alles werkt gewoon goed als ik mijn computer rechtstreek op de router aansluit, maar als ik dan een kabel in dat doosje druk staat er kabel niet aangesloten. Mijn router is wel 100mbit, en de melding komt niet van de 10mbit kaartje...
Duidelijkdan; het ligt aan de wandcontactdoos van de gamma (omdat die niet is gemaakt voor networking) en/of aan de kabel(s) naar de router of de aansluitingen ervan.
Maak eens een foto van de voor- en achterkant van die contactdoos.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Sjeng schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:41:
Vaak verraden de sporen op deze printplaatjes ook al een hoop. Zie pricewatch: CAT5E Wandcontactdoos (2X RJ45, retail) Opbouw voor een opbouw CAT5e doos.
Ik heb die vandaag binnen gekregen en met succes, het lag dus aan de gamma doos.

Mod: Kan dicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
matsume, heb je nou voor zo'n inbouw-/opbouwdoos zo'n speciale tang nodig ofzo? Of hoe sluit je de draadjes aan in dat ding?

[ Voor 6% gewijzigd door Exar op 07-08-2006 23:54 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exar_Kunn schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:53:
matsume, heb je nou voor zo'n inbouw-/opbouwdoos zo'n speciale tang nodig ofzo? Of hoe sluit je de draadjes aan in dat ding?
Patchtang. Er zit een veer in waardoor hij netjes de kabel bloot drukt in het ijzere framepje, dit dmv een ding wat los schiet (vaag uit te leggen).

Ik neem zelf altijd netwerkcontactdozen van ITT, deze kan je zonder patchtang maken (kwestie van in elkaar duwen, werken echt goed). De behuizing boeit niet, het RJ45-stopcontactje is universeel voor hun netwerkdozen en patchpanels.
Pagina: 1