-= Het grote topic voor NETTE LAN afwerking thuis =- Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 60.494 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:43

Duinkonijn

Huh?

Anoniem: 118270 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:12:
Even een korte vraag: ik wil zowel UTP als Coax naar een aantal kamers leggen door kabelgoten heen. Nu begrijp dat deze elkaar kunnen storen als ze naast elkaar liggen. Is het een idee om elke kabel in een aparte kabelgoot te stoppen of maakt dat helemaal geen verschil m.b.t. signaalverlies?
in de praktijk merk ik er eigelijk niks van heb 220 / utp / stp / coax door 1 goot lopen zonder echt effect

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118270

Daar heb je gelijk in, momenteel heb ik het ergens ook zo ongeveer lopen (coax + 2x UTP + 1x telefonie). Maar nu wil ik het op een nieuwe locatie gelijk goed doen. Dus wat is beter: beide kabels in 1 goot, of elke kabel in een goot? Of is er geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 15:40
Kabelgoten of ingefreesde pvcpijp? Die laatste is sowieso te klein om meer dan 2 oid kabels door te doen. Die andere zit in het zicht.

Ik zou 230V van de rest scheiden, dat is de grootste potentiele storingsbron. UTP en coax zijn beiden afgeschermd, de ene door de twists en de andere door de mantel, dus als je van beiden gewoon goede kabel neemt (Dus geen Praxis-coax van 30ct de meter) zou je er niets van mogen merken.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Volgens mij heeft aparte goten alleen zin als er een geaarde metalen afscheiding tussen de goten zit. Hier bestaan speciale (dure) goten voor. Een tweetal K25 gootjes naast elkaar is volgens mij zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:25:
Kabelgoten of ingefreesde pvcpijp? Die laatste is sowieso te klein om meer dan 2 oid kabels door te doen. Die andere zit in het zicht.

Ik zou 230V van de rest scheiden, dat is de grootste potentiele storingsbron. UTP en coax zijn beiden afgeschermd, de ene door de twists en de andere door de mantel, dus als je van beiden gewoon goede kabel neemt (Dus geen Praxis-coax van 30ct de meter) zou je er niets van mogen merken.
UTP is niet afgeschermd, hoor. Die U staat niet voor niets voor Unshielded :P Die twists zijn slechts om het effect van storingen wat te verminderen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 22-05 15:40
CyBeR schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:39:
UTP is niet afgeschermd, hoor. Die U staat niet voor niets voor Unshielded :P Die twists zijn slechts om het effect van storingen wat te verminderen.
Neem maar een utpkabel, haal alle twists eruit, en sluit hem aan -> storingen van hier tot ginder...

UTP == afgeschermd dmv de twists.
Dat STP, FTP, SFTP en net welke combinaties nog meer afscherming hebben wil niet zeggen dat UTP totaal onafgeschermd is ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:53:
[...]
Neem maar een utpkabel, haal alle twists eruit, en sluit hem aan -> storingen van hier tot ginder...
Dat ontken ik ook niet ('om storingen te verminderen'), maar afscherming is nu eenmaal iets anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118270

Oke thnx voor de info. Ik maak inderdaad gebruik van kabelgoten en dus niet gele/grijze pvc buis. Wat Vrijbuiter zegt, daar zit best wel wat in. Ik denk dat ik het gewoon op één kabelgoot ga houden waar beide kabels in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben ik nu de enige die die plastic/alu/metalen gootjes spuglelijk vindt ? Die dingen schreeuwen : kijk hier lopen kabels , volg mij ! Ik gruwel ervan om zoiets lang mijn muur te lopen. Liever dan nog een kabel met wat van die spijkers+plastiekje in de muur rammen dan.

De mooiste oplossing zijn zwarte houten/plastiek tegels van 30x30cm die op 15cm van de gestorte beton liggen. Daaronder je kabels en speciale connectie tegels met een doos + deksel met daarin 3 stroomstekkers en 2 utp aansluitingen (telefoon/netwerk). Dit zie je in sommige bedrijfspanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mr.SiS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 04:23:

De mooiste oplossing zijn zwarte houten/plastiek tegels van 30x30cm die op 15cm van de gestorte beton liggen. Daaronder je kabels en speciale connectie tegels met een doos + deksel met daarin 3 stroomstekkers en 2 utp aansluitingen (telefoon/netwerk). Dit zie je in sommige bedrijfspanden.
Verhoogde vloeren zie je idd in datacenters veel (meestal wel iets hoger dan 15 cm). En hoewel 't echt ontzettend praktisch is, is 't ook ontzettend lelijk om thuis te gebruiken imo. Ook niet goedkoop volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~demoniac/images/server/DSC03071small.JPG
't Is maar 1 foto, maar naar mijn mening wel een hele nette meterkast ;) De kabels van de wanddoosjes verdwijnen in de grond en komen vervolgens in mijn kamer en het kantoor van m'n ouders weer naar boven. (uiteraard ook in wanddoosjes :))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 15:18

Jimbolino

troep.com

allemaal heel netjes geordend enzo, maar al die haakjes waren niet nodig geweest als je het wat slimmer op had gehangen :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Gebruiken jullie ook een tang om die RJ45 stekker aan de kabel te zetten of zoals m'n pa het doet met soldeerbout+soldeertin? :+
(Maar dat plaatje hierboven is wel netjes gedaan en ik zie geen soldeertin ofzo?)

offtopic:
ik zit nu ook te internetten via een soldeerbout+soldeertin-UTP-kabel :P

[ Voor 17% gewijzigd door webfreakz.nl op 24-01-2006 16:45 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:57
webfreakz.nl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:44:
Gebruiken jullie ook een tang om die RJ45 stekker aan de kabel te zetten of zoals m'n pa het doet met soldeerbout+soldeertin? :+
(Maar dat plaatje hierboven is wel netjes gedaan en ik zie geen soldeertin ofzo?)

offtopic:
even vanuit gaande dat jou vader de kabels doorknipt en er dan een extra stuk utp tussenzet?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 15:18

Jimbolino

troep.com

hoe de **** wil je dat gaan solderen?
als ik die pinnetjes van de plug er niet in knijp (met een tang) past hij niet eens in mijn netwerkkaart...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Jimbolino schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:29:
allemaal heel netjes geordend enzo, maar al die haakjes waren niet nodig geweest als je het wat slimmer op had gehangen :)
Ik heb er over zitten denken om de aansluitingen ondersteboven te doen, maar ik was bang dat er dan stof in zou komen, en de kabels komen vanuit de vloer dus dit was de beste optie die ik kon bedenken :P (al zijn al die kabeldingetjes wel een beetje lelijk :/)
webfreakz.nl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:44:

offtopic:
Hoe zit dat in elkaar dan, want ik kan me er niks bij voorstellen :? En als je zelf kabels trekt, koop dan een tang, je hebt ze al voor een euro of 8 (geen super-kwaliteit maar genoeg voor af en toe een kabel) dat scheelt echt zoveel moeite + kwaliteit van de kabel..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 17:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb die netwerk-topologieën en bouwsels gezien, en ik sta er van te kijken. Vooral die jongens die even een straat hadden opengebroken (lees: klinkerweg)....

Zelf ben ik eindelijk nu ook aan het reorganiseren van mijn netwerk. En deels is het al gelukt :). Een 1.5 jaar oude CAT kabel naar mijn PC die door de huiskamer liep (leuk met stofzuigen :X ) heb ik ook eindelijk weg kunnen doen.
Ik hoop in ieder geval mijn pics binnenkort te kunnen posten, als het patchpanel af is, en de rest van de nieuwe kamer die er wordt bijgebouwd..... :P

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Hoe dat werkt met soldeer-UTP kabels?

Uh, je haalt bij de computerboer een x aantal meter UTP kabel zonder stekkers, en een utp kabel van bijvoorbeeld 1meter met 2stekkers. Die 1meter kabel knip je door, en die x-aantal-meter-kabel soldeer je eraan vast en dan op de punten waar het gesoldeert is doe je van dat 'krimpkous' eromheen.... Het schijnt toch te werken... :+ en met FTP naar andere computer hier in huis haal ik ongeveer 8-9 megabyte/s :) Ik ga toch is kijken hoe dat moet met een knijptang, ik vond er pas nog 1 in een MXStream doos om je internet mee aan te leggen :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

webfreakz.nl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:34:
Ik ga toch is kijken hoe dat moet met een knijptang, ik vond er pas nog 1 in een MXStream doos om je internet mee aan te leggen :P
Gewoon, draadjes op de goede volgorde (zie FAQ of TIA-568-B specificatie) in de plug proppen, plug in tang proppen en knijpen maar :P

Die tang die je bij MXStream kreeg is alleen voor RJ-11 stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
bij karwei of andere doe-het-zelf-boer, kun je ook al goedkoop aan een tang komen die zowel rj11 al rj45 knijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Demoniac schreef op zondag 22 januari 2006 @ 12:13:
[afbeelding]
't Is maar 1 foto, maar naar mijn mening wel een hele nette meterkast ;) De kabels van de wanddoosjes verdwijnen in de grond en komen vervolgens in mijn kamer en het kantoor van m'n ouders weer naar boven. (uiteraard ook in wanddoosjes :))
als je de router nou onder die aansluit doorsjes had gehangen. hadden je utp kabels al recht kunnen lopen. en dan die utp kabels door grijze pijp heen heb je hem helemaal mooi. al met al wel een mooi begin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 20-05 11:19
CyBeR schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 15:01:
[...]

Dat ontken ik ook niet ('om storingen te verminderen'), maar afscherming is nu eenmaal iets anders :P
De twisting is om OVERSPRAAK te voorkomen, dat is technisch gezien storing tussen de aderparen :P

door de twisting kunnen signalen dus niet zo makkelijk naar een ander aderpaar overspringen.
Vroeger in flats was dit nogal eens het geval, gewoon de telefoon oppakken, en meeluisteren met het telefoongesprek van de bovenburen. (Toen lagen alle paren nog zonder twisting recht naast elkaar).

Als je je twisting / kleurenvolgorde bij netwerken niet aanhoud, gaat bijvoorbeeld je read aderpaar storen op het write aderpaar, met tot gevolg een traag / niet werkend netwerk.

edit:

Binnenkort hier wat pics van onze thuis situatie, in elke kamer ligt minimaal 1 utp, boven in computerhok, patchkast, met servers en patchpaneel, alle draden netjes met tie-wraps achter de bank langs, en langs het gat van de kachelpijp (C.V.) naar beneden. Fileserver staat in de winter tuinhuisje warm te houden, hiervoor ligt een utp door een buis langs de schutting de tuin in.
Net nieuw: gigabit switch in de patchkast.

[ Voor 25% gewijzigd door rdfeij op 28-01-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
rdfeij schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:15:
[...]

edit:

Binnenkort hier wat pics van onze thuis situatie, in elke kamer ligt minimaal 1 utp, boven in computerhok, patchkast, met servers en patchpaneel, alle draden netjes met tie-wraps achter de bank langs, en langs het gat van de kachelpijp (C.V.) naar beneden. Fileserver staat in de winter tuinhuisje warm te houden, hiervoor ligt een utp door een buis langs de schutting de tuin in.
Net nieuw: gigabit switch in de patchkast.
ben hier wel erg nieuwsgierig naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Anoniem: 159223 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:01:
Hallo allemaal

Weet iemand of er contactdoosjes zijn die alle aansluitingen in één bevatten:
- Coax (TV en Radio)
- Telefoon (RJ11)
- Ethernet (RJ45)

In mijn nieuwe huis heb ik kabels getrokken naar alle kamers. Die komen nu in de plint uit (2 buisjes van 18 mm), maar ik zoek nog inbouw of opbouw doosjes. Het liefst heb ik er eentje en niet 2 of 3.
zoiets als http://www1.nl2.conrad.co...0/973045_RB_00_FB.EPS.jpg
zoek ik maar dan ook nog met coax en RJ11.
Ik kan natuurlijk een RJ45 stekker op mijn telefoonlijn zetten, maar dat wekt in principe wat verwarring bij mijn huisgenoten...)

bedankt alvast
/Mark
Hoewel het al even is geleden liep ik tegen deze link aan:
Combinatie outlet

Zoiets zoek je volgens mij?

Edit: Theorem: Laatste bezoek dinsdag 15 november 2005 17:16, dat schiet niet op dus. Misschien dat iemand anders iets aan die link heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door garage op 02-02-2006 14:03 ]

Koop een taart en ga het vieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 08:24

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Garage schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:01:
[...]

Hoewel het al even is geleden liep ik tegen deze link aan:
Combinatie outlet

Zoiets zoek je volgens mij?

Edit: Theorem: Laatste bezoek dinsdag 15 november 2005 17:16, dat schiet niet op dus. Misschien dat iemand anders iets aan die link heeft.
Ondanks dat ze walgelijk lelijk zijn, is het inderdaad wel ideaal. Wel weer erg jammer dat ze zo te zien de UTP/Telefoon dmv schroefjes vastmaken ipv middels puch-down, maar verder zeker een voor na het verhuizen :) (Wat nog wel even duurt, maar dan wil ik ook eindelijk eens een iets nettere netwerk-kabel-setup realiseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35043

Kippenijzer schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:14:
[...]

Ondanks dat ze walgelijk lelijk zijn, is het inderdaad wel ideaal. Wel weer erg jammer dat ze zo te zien de UTP/Telefoon dmv schroefjes vastmaken ipv middels puch-down, maar verder zeker een voor na het verhuizen :) (Wat nog wel even duurt, maar dan wil ik ook eindelijk eens een iets nettere netwerk-kabel-setup realiseren)
Geld voor mij ook binnenkort trek ik in mijn (nieuwbouw) huis nu is mijn vraag of je door 1 pvc buis een televisie kabel (COAX) en UTP kabel (die je dus voor en netwerk en bellen gebruikt) kan trekken, zonder dat je storingen krijgt?

ps Is het vastzetten van de kabels met schroefjes ook slechter?? Ik dacht dat dit alleen langerduurde en minder compact was.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 35043 op 03-02-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
ik heb zelf een paar utp-contacten van karwei en die hebben ook schroefaders, maar ik heb geen groot verschil gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143019

The Dolf schreef op maandag 27 januari 2003 @ 00:09:
Toevallig ben ik zelf ook bezig met een thuisnetwerkje. 1 server, 9 computers, 3 printers en een kopieermachine. Nu zit ik met 1 probleem en dat zijn uiteraard de netwerkkabels. Er is nl een kabel die 8 aansluitingen nodig heeft en waar niks in de muur gefreesd mag worden.
Nu ben ik al bij verschillende dhz zaken binnengestapt maar geen enkele had kabelgootjes.
Weet er iemand waar ik die wel kan krijgen (tegen een leuk prijsje).

En nog iets. Is het verstandig om electriciteitskabels in de zelfde kabelgoot als de UTP kabels te laten lopen?
Groot gezin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hé hier ben ik ook aan begonnen!

Op dit moment is alleen de meterkast nog maar aan de beurt geweest:
Afbeeldingslocatie: http://www.freakstar.nl/mk_1.jpg
Even ruimte gemaakt om te showen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.freakstar.nl/mk_2.jpg
Zo gaat de meterkast er in het dagelijkse leven door.

Nu ben ik aan het denken hoe ik het verder ga inrichten. De UTP kabel vanuit de Speedtouch loopt naar de zolder waar ik een klein hoekje server ruimte heb. Daar staat ook direct m'n WiFi AP en de eerste client. Vanaf de zolder loopt er een kabel naar mijn kamer waar nog twee clients staan.
Ik ga morgen denk ik even met wat bind draadjes in de weer, dan zal ik meer foto's maken!

offtopic:
Dat gat in de stofzuiger.. :r

[ Voor 5% gewijzigd door Beekforel op 03-02-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Heb je genoeg zaklantaarns denk je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

heee, die oranje zaklamp hadden wij ook.

Mijn kamertje is verbouwd, meteen dus ook maar kabelgoten + stopcontacten onder het bureau geregeld.

Daardoor zijn er kabels de deur uit gewerkt en uiteraard zijn er kabels weggestopt.
Toch handig, die makkelijk snijbare ondervloeren.

Ik zal de pics uploaden naar een fatsoenlijke webhost, en dan zal ik ze ff in deze post zetten :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41228.JPG
Adsl modem/router + 4 poorts switch/printserver
Pa wil em helaas niet wegwerken, omdat het zo goed staat.
Hij heeft een tijdje achter ht bureau gehangen, maar dat flikkerde er steeds af, dus staat 'ie hier weer.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41227.JPG
Printserver voor de oude printer, de 'nieuwe' leek het te begeven, dus ff snel ingericht.
Erg stil, maar op dit moment weer overbodig, gaat dus ook weg.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41226.JPG
Eerste aansluitingen richting boven, naar mijn kamer en die van mijn zusje.
Helaas is het kapje van 1 van de doosjes zoek, die moet dus vervangen worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41229.JPG
Kabel naar boven, foutje gemaakt bij het uitmeteten van het kabelgat, maarja, het is niet anders.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41238.JPG
Hier komt 'ie uit, ik dacht gelijk met de kachelbuizen. Als ik weer zoiets doe, toch maar even in wat bochten om GOED uit te meten.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41237.JPG
De allereerste outlet in dit huis, nu voor de verdeling van de kabel naar mijn kamer en zusje's kamer.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41254.JPG
Hier komt de kabel m'n zusje's kamer binnen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41255.JPG
En hier loopt 'ie langs de plint.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41258.JPG
Hier verdwijnt 'ie de computer in, helaas nog niet met een outlet, maar die heb ik liggen, dus dat komt nog binnen korte tijd.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41239.JPG
De allereerste netwerkkabel in dit huis.
Was een crosskabel tussen onze ouwe P2 266 en mijn eerste pentium zonder cdrom.
Nu loopt 'ie nog steeds naar mijn kamer.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41240.JPG
Mooi achter de luchtpijip langs.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41241.JPG
Hier verdwijnt 'ie een tijdje.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41242.JPG
'serviceaansluiting' voor als er een pc komt ter reparatie.
Gebeurt nogal eens, en daarom maar een aansluiting voor gemaakt.
Kunnen die bakken het internet op, remote installation van XP/2000, scheelt me een heleboel tijd.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41243.JPG
Kabels? Ik zie geen kabels.
Kabelplintje met ruimte eronder voor kabels, zit atm. helemaal vol.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41248.JPG
Hier komt de hele bende de kabelgoot uit, behalve de coaxkabel, die komt er eerder uit.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41249.JPG
Stopcontacten, met randaarde voor de server en computers.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41251.JPG
Switch, moet nog eens vervangen worden door iets anders.
Komt wel als ik er eens wat geld voor vrij kan maken.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41253.JPG
Mijn bescheiden fileservertje, 330 GB, kast moet vervangen worden, want de 3e schijf past er niet bij.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41236.JPG
Netwerkkabel naar de DVD speler (KiSS DP-1504, 40GB)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41233.JPG
In de meterkast, hij moest 'stiekem' gelegd worden, ouders waren het er niet helemaal mee eens, maar ze hadden em nog niet opgemerkt.
Er moeten dus nog eens klemmetjes op.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41232.JPG
En hij komt de meterkast weer uit.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41231.JPG
En de outlet.

Dat is mijn netwerkje op dit moment, moet nog grondig bijgewerkt worden.

[ Voor 190% gewijzigd door Romke op 03-02-2006 21:56 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anti-XP schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:35:
heee, die oranje zaklamp hadden wij ook.

Mijn kamertje is verbouwd, meteen dus ook maar kabelgoten + stopcontacten onder het bureau geregeld.

Daardoor zijn er kabels de deur uit gewerkt en uiteraard zijn er kabels weggestopt.
Toch handig, die makkelijk snijbare ondervloeren.

Ik zal de pics uploaden naar een fatsoenlijke webhost, en dan zal ik ze ff in deze post zetten :)

[afbeelding]
Adsl modem/router + 4 poorts switch/printserver
Pa wil em helaas niet wegwerken, omdat het zo goed staat.
Hij heeft een tijdje achter ht bureau gehangen, maar dat flikkerde er steeds af, dus staat 'ie hier weer.

[afbeelding]
Printserver voor de oude printer, de 'nieuwe' leek het te begeven, dus ff snel ingericht.
Erg stil, maar op dit moment weer overbodig, gaat dus ook weg.

[afbeelding]
Eerste aansluitingen richting boven, naar mijn kamer en die van mijn zusje.
Helaas is het kapje van 1 van de doosjes zoek, die moet dus vervangen worden.

[afbeelding]
Kabel naar boven, foutje gemaakt bij het uitmeteten van het kabelgat, maarja, het is niet anders.

[afbeelding]
Hier komt 'ie uit, ik dacht gelijk met de kachelbuizen. Als ik weer zoiets doe, toch maar even in wat bochten om GOED uit te meten.

[afbeelding]
De allereerste outlet in dit huis, nu voor de verdeling van de kabel naar mijn kamer en zusje's kamer.

[afbeelding]
Hier komt de kabel m'n zusje's kamer binnen.

[afbeelding]
En hier loopt 'ie langs de plint.

[afbeelding]
Hier verdwijnt 'ie de computer in, helaas nog niet met een outlet, maar die heb ik liggen, dus dat komt nog binnen korte tijd.

[afbeelding]
De allereerste netwerkkabel in dit huis.
Was een crosskabel tussen onze ouwe P2 266 en mijn eerste pentium zonder cdrom.
Nu loopt 'ie nog steeds naar mijn kamer.

[afbeelding]
Mooi achter de luchtpijip langs.

[afbeelding]
Hier verdwijnt 'ie een tijdje.

[afbeelding]
'serviceaansluiting' voor als er een pc komt ter reparatie.
Gebeurt nogal eens, en daarom maar een aansluiting voor gemaakt.
Kunnen die bakken het internet op, remote installation van XP/2000, scheelt me een heleboel tijd.

[afbeelding]
Kabels? Ik zie geen kabels.
Kabelplintje met ruimte eronder voor kabels, zit atm. helemaal vol.

[afbeelding]
Hier komt de hele bende de kabelgoot uit, behalve de coaxkabel, die komt er eerder uit.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mijn bescheiden fileservertje, 330 GB, kast moet vervangen worden, want de 3e schijf past er niet bij.

[afbeelding]
Netwerkkabel naar de DVD speler (KiSS DP-1504, 40GB)

[afbeelding]
In de meterkast, hij moest 'stiekem' gelegd worden, ouders waren het er niet helemaal mee eens, maar ze hadden em nog niet opgemerkt.
Er moeten dus nog eens klemmetjes op.

[afbeelding]
En hij komt de meterkast weer uit.

[afbeelding]
En de outlet.

uhm....dit is het topic voor NETTE lan afwerking. :9 er is een netwerk, maar waar is de afwerking :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
het is opzich idd een best leuk netwerk maar mis idd nog een deel van de afwerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Er moeten nog een aantal outlets geplaatst en vervangen worden, nog wat buisjes geplaats worden, die kabel in de meterkast moet nog vastgespijkerd worden.
En een deel van die kabels zijn ook gewoon stroomkabels en tv kabels waarvan mijn ouders denken 'zit achter de kast, daar gaat niemand kijken'.

En die switch moet eens vervangen worden door een toonbaarder exemplaar met wat meer poortjes, want hij zit nu al helemaal vol.
Ik wil nog eens een geschikte kast vaan regelen voor de fileserver en de grote printserver moet opgeruimd worden, want die heeft geen functie meer.

Maarja, $$$, of eerder €€€

[ Voor 9% gewijzigd door Romke op 04-02-2006 10:34 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
  • Laatst online: 06-04-2023
shure-fan schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 03:36:
het is opzich idd een best leuk netwerk maar mis idd nog een deel van de afwerking
Deel is wel het 'understatement" van het jaar ... ik zie helemaal geen afwerking. Dat het überhaubt werkt ... pfff.

Ik snap dat je ouders ff geen kabel in de meterkast erbij wilde hebben. Eerst maar eens wat zooi in orde maken.

Koop een taart en ga het vieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Heee. Is dit topic weer levend? Dan moet ik ook maar eens mijn pic's posten. Ben helemaal klaar en vind het zelf bij mij goed geslaagd.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 20:31
Lijkt het zo of gebruik je van 1 kabel 2x4aders en sluit je daarmee 2 wall outlets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35043

Anoniem: 35043 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:58:
[...]

Geld voor mij ook binnenkort trek ik in mijn (nieuwbouw) huis nu is mijn vraag of je door 1 pvc buis een televisie kabel (COAX) en UTP kabel (die je dus voor en netwerk en bellen gebruikt) kan trekken, zonder dat je storingen krijgt?
Ja sorry maar ff een kickje.

Als je nu een UTP en COAX kabel door 1 pvc leiding trekt krijg je dan last van storing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Even het vervolg op mijn vorige post.

Afbeeldingslocatie: http://www.freakstar.nl/nw_1.jpg
De kabel die vanuit de Speedtouch loopt gaat via de nodige bochten richting zolder alwaar hij hier uitkomt.

Afbeeldingslocatie: http://www.freakstar.nl/nw_2.jpg
Daar loopt ie achter een bureau langs.

Afbeeldingslocatie: http://www.freakstar.nl/nw_3.jpg
Om vervolgens hier de Linksys te voorzien van een internet verbinding. Hier staat normaal mijn servertje ook maar die is een beetje overleden momenteel.

Afbeeldingslocatie: http://www.freakstar.nl/nw_4.jpg
Weer een verdieping lager komt er een aantal kabels die de kabelgoot ingaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.freakstar.nl/nw_5.jpg
En een eindje verderop weer uitgaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.freakstar.nl/nw_6.jpg
Om in de switch geprikt te worden.

De gele kabel in de switch is mijn werkstation, een van de grijze is aanvoer vanaf de Linksys en de andere gaat terug naar zolder om daar een andere pc te voorzien van netwerk.

Ik heb geen extreem netwerk ofzo maar het voldoet prima en ik vind dat ik alles zelf wel netjes weggewerkt heb.
Als ik ooit een eigen huis heb dan zal ik het zeker anders gaan doen, maar dat is toekomst.

Oh en @ keneman: bij mij gaat het prima, UTP en coax. De coax gaat naar 2 tv's en die hebben haarscherp beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Beekforel op 07-02-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
trouwens, ik zag vandaag in het gamma krantje utpcontacten voor
http://gammabouwmarkt.nl/elements/P14dgn06.jpg

de welbekende inbouwbalken (ben even de naam kwijt) kan iemand zeggen wat de prijs hiervan is?
of iemand die ze al thuis heeft? en dus of ze ook practisch zijn (dus ook kwa aansluiten enzo)

Edit:
@ freakstar : je zegt bij de laatste foto dat er 1 kabel van je linksys daar binnenkormt en er ook weer 1 naartoe loopt (of tenminste naar de verdieping waar de linksys ook is) was het dan niet makkelijker geweest om een touwtje rechtstreeks in de linksys te drukken ( ik zie namelijk dat de linksys een ingebouwd switchje heeft) scheelt je kabels en had je die extra switch ook weg kunnen laten.

[ Voor 39% gewijzigd door shure-fan op 07-02-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

shure-fan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:28:
trouwens, ik zag vandaag in het gamma krantje utpcontacten voor
http://gammabouwmarkt.nl/elements/P14dgn06.jpg

de welbekende inbouwbalken (ben even de naam kwijt) kan iemand zeggen wat de prijs hiervan is?
of iemand die ze al thuis heeft? en dus of ze ook practisch zijn (dus ook kwa aansluiten enzo)

Edit:
@ freakstar : je zegt bij de laatste foto dat er 1 kabel van je linksys daar binnenkormt en er ook weer 1 naartoe loopt (of tenminste naar de verdieping waar de linksys ook is) was het dan niet makkelijker geweest om een touwtje rechtstreeks in de linksys te drukken ( ik zie namelijk dat de linksys een ingebouwd switchje heeft) scheelt je kabels en had je die extra switch ook weg kunnen laten.
Inbouwbalken, bedoel je K40? Dat staat op dat plaatje van je, 7.95 per 2 meter. :P

En ja die kabel loopt dubbel maar dat komt omdat de situatie eerder heel anders was. Heb nog geen zin gehad om het aan te passen. En de switch gebruik ik wel degelijk, hier komt nog wel eens wat logeren. ;)
Maar ik denk dat ik hem tzt wel vervang. Dan komen er twee wall-outlets ipv de switch en prik ik alles in de Linksys. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb thuis ook al wel een aardig netwerkje opgebouwd het afgelopen jaar. In februari en maart gaan we de hobby/rommel kamer verbouwen tot 'thuiskantoor'. Daarbij zullen de UTP kabeltjes ook wel mooi weggewerkt worden achter plinten enz. Tegen die tijd zal ik mijn uber netwerkje posten! :)

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 08-02-2006 12:37 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Anti-XP schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:35:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41248.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41249.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41251.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41253.JPG

is geworden:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41267.JPG

Die losse kabel die je ziet liggen gaat naar mijn werkstation die +/- een halve meter verderop staat.
Vond ik een beetje zonde van het geld om daar een outlet te maken.

en

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41268.JPG

en dan is dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41228.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41227.JPG

Wegens het overlijden van de sweex router (na 2 jaar! 24/7) gewijzigd in dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41275.JPG

Het speedtouch modem staat in modem modus, de pc die onder de router en de printserver (linksys) staat doet het verbindingswerk.
De routerfunctie van de speedtouch is dus uitgezet. De router draait windows 2000 server.

Een hele verbetering al zeg ik het zelf.
Dingen die nu nog op het todo lijstje staan zijn:

- Die losse aansluiting aan de andere kant van de kamer voorzien van een outlet. -> deze week Done
- Zusje's kamer voorzien van een outlet -> zeer lage prioriteit Done
- Kabel voor de DVDspeler in de meterkast vastspijkeren -> deze week Done
- Hier en daar een kabelgootje zou ook niet verkeerd zijn. -> Deels: Done
- Korte kabeltjes maken voor bij de router/switch/modem Done

Wachten is echter zoals altijd op de €€€

[ Voor 29% gewijzigd door Romke op 27-03-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
even op bovenstaand reagerend,

misschien dat ik fout zit of het verkeerd zie maar ik snap iets niet.

je sweex is overleden kan gebeuren, en dan laat je een 2000 bak het routeringswerk overnemen terwijl je al een linksys router hebt die ervoor gemaakt is om te routeren en je ook veel geld kan besparen (tenslotte kost een computer veeeel meer stroom dan een routertje)

dus ja waarom niet je modem aan de linksys koppelen, en die gewoon het werk laten doen.

vind het allemaal een beetje overbodig en snap er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 22-05 14:36
shure-fan schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:04:
even op bovenstaand reagerend,

misschien dat ik fout zit of het verkeerd zie maar ik snap iets niet.

je sweex is overleden kan gebeuren, en dan laat je een 2000 bak het routeringswerk overnemen terwijl je al een linksys router hebt die ervoor gemaakt is om te routeren en je ook veel geld kan besparen (tenslotte kost een computer veeeel meer stroom dan een routertje)

dus ja waarom niet je modem aan de linksys koppelen, en die gewoon het werk laten doen.

vind het allemaal een beetje overbodig en snap er niet veel van.
Die linksys is een printserver (staat in de tekst).

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Speedener schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:11:
[...]

Die linksys is een printserver (staat in de tekst).
als je wat verder had gelezen, dan had je ook gelezen dat hij op de zolder verdieping een linksys wireless router heeft staan, en dat blijkt ook uit de foto's

dus ik tel 2 productem van linksys: de printserver (daar heb je dus gelijk in) en nog een wireless router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:09
Iets minder LAN en iets meer nette afwerking in dit topic graag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 23:18
Vinnienerd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:36:
Iets minder LAN en iets meer nette afwerking in dit topic graag :X
Inderdaad, anders kan ik mijn netwerk hier ook wel posten, is beter afgewerkt dan een aantal foto's hierboven laten zien :P

Het is juist leuk om goed afgewerkte dingen te zien, omdat je daar goede ideën uit kunt halen welke je zelf ook kunt gaan gebruiken. En voor de poster is het natuurlijk leuk om te horen dat alles netjes in elkaar is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Met de laatste 2 replys ^^

Ik heb me de afgelopen paar posts ernstig in moeten houden om niet keihard de posts te trashen.
Dit heeft weinig meer te maken met NETTE AFWERKING maar met 'ik spijker een CAT-5 kabel tegen de muur en noem het een infrastructuur'.
Als dit zo doorgaat, moet ik het topic (helaas) sluiten.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

OK, wat mij betreft hier een laatste poging dit topic te redden. Ik heb net een aantal replies met niet-nette netwerken getrashed, alsmede replies op die posts.

Modbreak:Laat het duidelijk zijn dat je hier je NETTE LAN afwerking kan posten, niet zomaar jouw netwerkje. En in hemelsnaam ook alleen dat, niet jouw commentaar dat je andermans post niet aan die regels vindt voldoen.

• PeterEs
Ik ben van het weekend hard bezig geweest om de stuctuur van mijn netwerk flink te verbeteren. Alles is nu netjes weggewerkt in kabelgootjes, pvc buizen, achter plintjes enz.

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/Van_es11/got/patch/1_thumb.JPG
Het patch panel. De kabels die ik heb gebruikt om te patchen zijn tijdelijk, deze zijn namelijk veelstelang zoals je kunt zien. Ik moet hiervoor nog kortere maken, maar mijn connectoren waren op, dus moet eerst weer even nieuwe bestellen. Op het bovenste plankje staat een 10" 8-poorts switch met daarnaast een 5-poorts switch van edimax. Beide verwacht ik in de toekomst te vervangen door een 19" model. Op het tweede plankje staat de router, die zorgt voor de internetverbinding en tevens voor het draadloze netwerk voor de laptop. De dikke bos Lan kabels die naar het patch panel toe gaat vind ik zelf wat lelijk. Ik heb deze nu met ti-wraps bij elkaar gebonden, maar dat vind ik niet echt een mooi gezicht, iemand tips hiervoor?

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/Van_es11/got/patch/2_thumb.JPG
Een van de nog niet gemonteerde (inmiddels wel) wall outlets. Netjes weggewerkt in kabelgoot van de Gamma. Aan de linkerkant staat een kast die iets is opgehoogd, onder op ophooging kon ik de kabels netjes wegwerken.

To Do:
* Kortere patch kabels maken
* Wall outlets eerste verdieping aansluiten

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 11:47
@Peter: dit zijn inderdaad leuke posts voor dit topic, complimenten!

Paar puntjes:
Je kunt van die rack-profielen bestellen (redelijk goedkoop!), dat is een stuk steviger dan direct in hout schroeven en ziet er weer wat meer professioneel uit. Verder zou ik het hout eerst afwerken/schilderen voordat je er vanalles in gaat monteren, dat lijkt me een meer logische volgorde ;)

Heb je die kabelgootjes met die plaktape vastgemaakt of heb je ze toch maar even vastgeschroefd o.i.d.?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 19:33
shure-fan schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:28:
[...]
als je wat verder had gelezen, dan had je ook gelezen dat hij op de zolder verdieping een linksys wireless router heeft staan, en dat blijkt ook uit de foto's

dus ik tel 2 productem van linksys: de printserver (daar heb je dus gelijk in) en nog een wireless router
Als ik al die foto's zie dan had ik voor de makkelijkere en veel nettere optie gegaan: die wireless bak gebruiken voor het hele huis :D Maar ja, ikke is lui denk ik dan maar.

Liege, liege, liegebeest!

• djluc
Vaak is de betrouwbaarheid van een bekabeld netwerk toch net even een stuk hoger!

• PeterEs
djluc schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:14:
@Peter: dit zijn inderdaad leuke posts voor dit topic, complimenten!

Paar puntjes:
Je kunt van die rack-profielen bestellen (redelijk goedkoop!), dat is een stuk steviger dan direct in hout schroeven en ziet er weer wat meer professioneel uit. Verder zou ik het hout eerst afwerken/schilderen voordat je er vanalles in gaat monteren, dat lijkt me een meer logische volgorde ;)

Heb je die kabelgootjes met die plaktape vastgemaakt of heb je ze toch maar even vastgeschroefd o.i.d.?
Ik heb even gezocht naar die rack-profielen, maar dat is voor mij helaas geen optie. Ik heb aan de linkerkant namelijk alleen onderaan een punt heb waar ik het kan bevestigen en dan word het nogal wankel denk ik.
Ik had het misschien eerst kunnen schilderen, maar dat vond ik een beetje onzin. Het staat namelijk in een kast.
De kabelgootjes zitten geschroefd op de muur. Op de muur zit namelijk sierpleister en tape plakt daar erg slecht aan.

[ Voor 7% gewijzigd door PeterEs op 23-02-2006 13:43 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-05 18:23
Die profielen kan je tegen het hout aan schroeven voor de stevigheid. Zo heb ik het ook gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.dot1q.nl/images/rackje.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door FatalError op 23-02-2006 14:39 ]

If it ain't broken, tweak it!

• shure-fan
FatalError schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:06:
Die profielen kan je tegen het hout aan schroeven voor de stevigheid. Zo heb ik het ook gedaan.
[afbeelding]
je hebt daar links ook nog een leuke stapel netwerk zut

@ peter,

kijk dit zijn nou leuke plaatjes van een goed en mooi afgewerkt netwerk in progress, goede start is het halve werk, complimenten

[ Voor 19% gewijzigd door shure-fan op 23-02-2006 15:37 ]

• FatalError
Ik zoek nog n nieuwe server in 19"kast en moet nog de kabels netjes vastbinden :)
Verder moet ik in huis het accesspoint nog netjes ophangen. Als alles is zoals ik wil zal ik weer foto's maken.

Wat links staat is overigens niet allemaal van mij.. wordt gebruikt voor lanparty's.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
FatalError schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:42:
Ik zoek nog n nieuwe server in 19"kast en moet nog de kabels netjes vastbinden :)
Verder moet ik in huis het accesspoint nog netjes ophangen. Als alles is zoals ik wil zal ik weer foto's maken.

Wat links staat is overigens niet allemaal van mij.. wordt gebruikt voor lanparty's.
Welke Lan-party's als ik vragen mag?

• FatalError
Onder andere..
www.wallylan.nl Onze eigen LAN die 1 of 2 keer per jaar is
www.lan-masters.net LAN bij mij in de buurt
www.codemasterscampzone.nl Tjah.. die kent iedereen wel :)
Op campzone hebben we n eigen veldje (we zijn zgn. FieldAdmin). Verder leent Campzone apparatuur van ons.
Volgende week nog bij n besloten LAN van n vrij bekend ICT bedrijf.

[ Voor 18% gewijzigd door FatalError op 23-02-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is, maar om er een nieuw topic voor te openen is ook zonde.

Eerder hebben jullie al foto's kunnen zien van het aangelegde netwerk in mijn ouderlijk huis, voornamelijk via opbouw. Binnenkort ga ik beginnen met het aanleggen van een netwerk in het grootouderlijkhuis, en nu via inbouw 8).

Naast netwerk wil ik ook gelijk deze kans benutten om de telefoon bekabeling in een aantal kamers opnieuw te doen, en een paar aansluitingen erbij te voegen. Echter wil ik alle kabels die van de kamers komen natuurlijk netjes verwerkt en aangesloten hebben, en dacht daarvoor zoiets te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/b/62/27088427.jpg
Echter kan ik nergens een beschrijving, c.q. "How-To", vinden hoe dit aangesloten moet worden. Werkt in iedergeval met LSA, wat geen probleem is (ben in bezit van tang en heb heel wat walloutlets aangesloten).

We hebben twee (analoge) lijnen, wat 'verdeeld' moet worden als volgt:
-Woonkamer (alléén lijn 1)
-Slaapkamer 1 (alléén lijn 1)
-Slaapkamer 2 (lijn 1 én lijn 2; rood+blauw voor lijn 1 en wit+geel voor lijn 2)
-Zolder (lijn 1 én lijn 2; rood+blauw voor lijn 1 en wit+geel voor lijn 2)

Iemand hier die wat aanwijzingen heeft?

[ Voor 2% gewijzigd door naaa op 23-03-2006 16:39 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Nofi maar waarom leg je niet gewoon overal cat5 en gebruik je een patchpanel? Dat is veel flexibeler en kan zowel netwerk als telefonie verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167335

Jongens.. ik zie allemaal kasten met stuk of 4 pc's staan.. dan vraag ik mij af... kan dat allemaal in een groep? ( heel stiekem vraag ik het mij af omdat ik binnenkort met vrienden een lanparty wil houden ;) en me af vraag of er dan geen stoppen doorslaan... ) Tja... ben een beetje de lan n44b hier denk ik zo.. wil binnenkort wel een netjes afgewerkt netwerkje gaan maken... maar daarvan is 2 van de 4 pc's draadloos.. dus of dat nu zo de moeite is..???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Voor een Lan party moet je gaan rekenen hoeveel 1 pc trekt, en dan kijken hoeveel pc's je op je groep kan gooien (meestal 16 Ampere). In de lan party's die ik organiseer zetten we ongeveer 5 a 6 pc's per groep neer. Dit om safe te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mishmash schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:04:
Voor een Lan party moet je gaan rekenen hoeveel 1 pc trekt, en dan kijken hoeveel pc's je op je groep kan gooien (meestal 16 Ampere). In de lan party's die ik organiseer zetten we ongeveer 5 a 6 pc's per groep neer. Dit om safe te spelen.
Oke dankje! Nu even met me ouders overleggen of ik een utp draadje naar boven mag trekken en ik kan aan mijn persoonlijke netwerkje gaan werken.. ( de bedoeling is... dat er onder mijn bed: 1 gameserver 8 slots cod2 en 1 ts voor ook een mannetje of 8 komt.... vraag me alleen af wat voor specs ik daarvoor moet hebben.. en waneer ik dat kan betalen. )

EDIT: is het mogelijk om van 1 upt aansluiting 2 te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 167335 op 23-03-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Je wilt toch geen zoemend ding onder je bed hebben? Dat lijkt me nou niet echt prettig slapen. Verder kan je van 1 utp 2 aansluitingen maken maar dit is niet aan te raden. Zie de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djluc schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:22:
Je wilt toch geen zoemend ding onder je bed hebben? Dat lijkt me nou niet echt prettig slapen. Verder kan je van 1 utp 2 aansluitingen maken maar dit is niet aan te raden. Zie de FAQ.
In faq zie ik alleen deze dingen: en kwa zoemen... een kastje eromheen met dempende matten doet wonderen.. had ik ook om me vorige servertje... alleen die draait geen game servers..

en je bedoeld deze tekening neem ik aan?

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/2in1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

djluc schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:22:
Verder kan je van 1 utp 2 aansluitingen maken maar dit is niet aan te raden. Zie de FAQ.
Ik weet dat die discussie vaak gevoerd is, maar nooit heeft iemand echt mij kunnen overtuigen waarom het niet aan te raden was, behalve als je gbit wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach... zag een 24 poorts hub voor € 15.. dus ik was meteen verkocht.. upt ding is niet meer nodig })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

djluc schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:43:
Nofi maar waarom leg je niet gewoon overal cat5 en gebruik je een patchpanel? Dat is veel flexibeler en kan zowel netwerk als telefonie verwerken.
Overal komt ook Cat.5E te liggen, maar telefonie wil ik apart doen.
Verder zou ik met alle telefonie punten samenkomend op een patchpanel, nog steeds iets moeten hebben om deze lijnen 'samen te voegen'.

Dan is zo'n LSA kast handiger, gezien telefonie en netwerk gescheiden zijn en zo'n kast gelijk alle aansluitpunten samenvoegt.

[ Voor 3% gewijzigd door naaa op 23-03-2006 20:12 . Reden: Win Fantastische Prijzen - eBay - Klik Hier ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Laatst online: 21-05 18:06
Erkens schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:39:
[...]

Ik weet dat die discussie vaak gevoerd is, maar nooit heeft iemand echt mij kunnen overtuigen waarom het niet aan te raden was, behalve als je gbit wilt.
Je krijgt behoorlijke overspraak. Bij de procuctie wordt elke aderpaar ander getwist. De een wat strakker dan de ander. Groen en Oranje zijn afgestemd voor ethernet. Bruin en blauw vinden dat niet zo fijn.

Uit werkervaring weet ik dat de bruin blauwe combinatie 9 van de 10 keer instabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

josvane schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:23:
[...]

Je krijgt behoorlijke overspraak. Bij de procuctie wordt elke aderpaar ander getwist. De een wat strakker dan de ander. Groen en Oranje zijn afgestemd voor ethernet. Bruin en blauw vinden dat niet zo fijn.

Uit werkervaring weet ik dat de bruin blauwe combinatie 9 van de 10 keer instabiel is.
ik kan je uit ervaring vertellen dat dit pure bullshit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
ONTOPIC !!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

shure-fan schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:28:
[...]

Dat zijn Accesspoints, geen routers.

Eerste post

Tweede post

En dan nu weer een fotootje van mijn netwerkje.
Ik zal nog eens foto's maken van de nieuwe outlets beneden en de outletzooi bij mijn zusje op de kamer, maar eerst even dit.

Ik was al een tijdje op zoek naar/aan het sparen voor een nieuwe switch, belt een vriend van me die naar de pc beuers is me op:

Ik zie hier een kereltje staan die switches verkoopt, 24 poort, 15 euro.
Het is een D-Link DES-1024-R+.

Afbeeldingslocatie: http://www.sybaritic.co.za/store/images/SW-DES1024R+.jpg

24 poorten 10/100 Mbit, backplane snelheid 4,8 Gbit, Interne voeding, 19 inch rackmountable.
Al met al een aardig dingetje leek me, en de prijs stond me ook wel aan.
Niet dat ik die 24 poorten nodig hebn, maarja, voor als een 16 poorts 118 euro kost en deze 15 is de keuze snel gemaakt.

Ik moest vanwege de kabellengte even een passente constructie bedenken (patchkast zit er helaas niet in) waar de switch op kan staan, en toen bedacht ik dat de server er meteen wel onder kon :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/mooinetwerk/small/STA41283.JPG

De switch op zijn plank.
Vastgeschroefd aan 2 latjes, met nog 2U ruimte er bovenop zodat er nog wat bij kan.
In de plank onder de switch zitten een paar schroefje die bedoeld zijn als kabelgeleider voor de kabels van de server.
De kabels zijn verder vastgemaakt aan de pootjes van het switchtafeltje.
Onder het switchtafeltje staat mijn curverbak server, die inmiddels is overgegaan van Windows 2000 Advanced Server naar Linux met Samba.
Draagt ook een eind bij aan de snelheid :)

Nu ik een grote switch heb is het de bedoeling dat dit het netwerkknoppunt wordt, dus de kabel vanuit mijn zusje kamer moet nu richting de mijne ipv. naar beneden, en de modem moet naar de meterkast, en dan via een UTP kabel het signaal naar mijn kamer, alwaar alles fijn in de switch geprikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

antonie schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:35:
Ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is, maar om er een nieuw topic voor te openen is ook zonde.

Eerder hebben jullie al foto's kunnen zien van het aangelegde netwerk in mijn ouderlijk huis, voornamelijk via opbouw. Binnenkort ga ik beginnen met het aanleggen van een netwerk in het grootouderlijkhuis, en nu via inbouw 8).

Naast netwerk wil ik ook gelijk deze kans benutten om de telefoon bekabeling in een aantal kamers opnieuw te doen, en een paar aansluitingen erbij te voegen. Echter wil ik alle kabels die van de kamers komen natuurlijk netjes verwerkt en aangesloten hebben, en dacht daarvoor zoiets te gebruiken:
[afbeelding]
Echter kan ik nergens een beschrijving, c.q. "How-To", vinden hoe dit aangesloten moet worden. Werkt in iedergeval met LSA, wat geen probleem is (ben in bezit van tang en heb heel wat walloutlets aangesloten).

We hebben twee (analoge) lijnen, wat 'verdeeld' moet worden als volgt:
-Woonkamer (alléén lijn 1)
-Slaapkamer 1 (alléén lijn 1)
-Slaapkamer 2 (lijn 1 én lijn 2; rood+blauw voor lijn 1 en wit+geel voor lijn 2)
-Zolder (lijn 1 én lijn 2; rood+blauw voor lijn 1 en wit+geel voor lijn 2)

Iemand hier die wat aanwijzingen heeft?
Als het alleen voor telefonie is zijn dit prima dingen (daar zijn ze voor bedoeld) maar mocht je ook computers aansluiten ooit zijn ze compleet onhandig.

Maar anyway 't werkt vrij simpel. Je hebt op elk blok twee rijen. Die zijn electrisch met elkaar verbonden. Aan de ene kant punchdown je het 'source' draadje, en aan de andere kant het 'destination' draadje (bij gebrek aan betere benoemingen). Dat dan voor alle draadjes.

Dus zo:

src | | dst
src | | dst
src | | dst

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Vond het inmiddels ook tijd geworden om mijn nette lan te posten, sinds ik een werkzaam lan hier heb liggen sinds enkele weken

Okey beginnen
Natuurlijk beginnen we met deze rondleiding in de meterkast, de Server is een Pentium III 533Mhz en 512MB geheugen, hierop draait CC 2.6 samen met Samba als PDC, Mailserver, Webserver en Backup server. Natuurlijk ligt hier ook mijn @home verbinding.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/woodyenco/IMGP0489.JPG

Vanuit hier gaan de kabels allemaal naar mijn switch + draadloosnetwerk router, deze staat in switch mode en voorziet de overige computers en laptop met internet en profielen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/woodyenco/IMGP0485.JPG

Zelfde shot, alleen deze laat mijn vader zijn pc zien, beetje een rommeltje, maar in deze kast moet een 17Inch CRT + HP Laserjet1010 + Scanner + boekhouding staan. De kabel die je ziet lopen is de kabel naar me digicam...vergeten weg te halen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/woodyenco/IMGP0486.JPG

Vanuit hier gaan alle kabels naar de overige kamers, dit gaat door een 25cm (!) dikke muur, om te worden in gesloten door een Gamma K25 systeem
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/woodyenco/IMGP0487.JPG

De kabels hieronder lopen onder onze kamers door, en gaan door de gardarobe kast omhoog naar mijn broertjes kamer
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/woodyenco/IMGP0488.JPG

dit is het eindpunt, vanuit hier gaat het naar me broertje zijn kamer en verdwijnt hier in het in het beton uitgefreesde kabelgootje onder het tapijt door naar de overige 4 kamers
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/woodyenco/IMGP0490.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Zo, dat is netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169113

Het ziet er allemaal te gek uit toppie voor iedereen behalve dat kabeltje over die dakpannen heen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Anoniem: 169113 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:47:
Het ziet er allemaal te gek uit toppie voor iedereen behalve dat kabeltje over die dakpannen heen _/-\o_
neem aan dat je het over decrypt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169113

ja inderdaad ik heb over de kabel van decrypt ik heb trouwens heel veel indeeen op gedaan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169113 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:14:
ja inderdaad ik heb over de kabel van decrypt ik heb trouwens heel veel indeeen op gedaan hier
Ik zat al te zoeken naar een dakpan in mijn foto's
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Zeker nog nooit van een kabel gooitje gehoord of een computerkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:54:
Zeker nog nooit van een kabel gooitje gehoord of een computerkast.
Over wie heb je het?? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FatalError schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:06:
[afbeelding]
ben eigenlijk wel benieuwd waar al die kabels wel niet naar toe gaan O-) . vast geen stsndaard installatie :o !(bijvoorbeeld hoeveel pc, e.d. ;) ) alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 23:18
Anoniem: 140651 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:33:
[...]

ben eigenlijk wel benieuwd waar al die kabels wel niet naar toe gaan O-) . vast geen stsndaard installatie :o !(bijvoorbeeld hoeveel pc, e.d. ;) ) alvast bedankt!
Was ik me eerst ook af aan het vragen, maar zo'n patchpaneel maakt er al snel een stuk meer van, het kabeltje gaat heen en komt terug op dezelfde foto.

Een beetje netwerkje met 5 pc's, wireless accespointje en dergelijke, modem, printservertje en noem maar op zorgt al voor zo'n kabelkluwen hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 01-04-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144605

Anti-XP schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:05:
[...]
Ik was al een tijdje op zoek naar/aan het sparen voor een nieuwe switch, belt een vriend van me die naar de pc beuers is me op:

Ik zie hier een kereltje staan die switches verkoopt, 24 poort, 15 euro.
Het is een D-Link DES-1024-R+.

[afbeelding]

24 poorten 10/100 Mbit, backplane snelheid 4,8 Gbit, Interne voeding, 19 inch rackmountable.
Al met al een aardig dingetje leek me, en de prijs stond me ook wel aan.
Niet dat ik die 24 poorten nodig hebn, maarja, voor als een 16 poorts 118 euro kost en deze 15 is de keuze snel gemaakt.
Welke beurs was dat als ik vragen mag ?? verder netjes opgelost zow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Anoniem: 54235 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:36:

Vanuit hier gaan alle kabels naar de overige kamers, dit gaat door een 25cm (!) dikke muur, om te worden in gesloten door een Gamma K25 systeem
[afbeelding]
misschien lullig dat ik het zeg, maar het enige dat netjes afgewerkt is is dat k25 gootje, voor de rest is het meer een show-off, Ik snap dat je er trots op bent, zou ik ook zijn, maar ik zie weinig afwerking op de k25 gootjes na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shure-fan schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:49:
[...]

misschien lullig dat ik het zeg, maar het enige dat netjes afgewerkt is is dat k25 gootje, voor de rest is het meer een show-off, Ik snap dat je er trots op bent, zou ik ook zijn, maar ik zie weinig afwerking op de k25 gootjes na
haha, ja was idd ook het eerste waar ik aan dacht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Anoniem: 140651 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:33:
[...]
Het lijkt misschien meer dan het is..
Er zijn 10 utp aansluitingen in huis die op dat patchpaneel eindigen, die worden echter niet allemaal tegelijk gebruikt:)
Aan apparatuur heb ik in het netwerk:
4 pc's (soms wat extra als ik daar onderhoud aan pleeg)
1 HP OfficeJet 7410 netwerkprinter
1 Cisco 2611XM router
1 Cisco 3550-24 switch
1 Thomson kabelmodem
2 Accesspoints (1 3Com 8250 voor o.a. de laptop en 1 Linksys WRT54G voor bridge verbinding naar n kennis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vindt het wel mee vallen waneer je de kabels ging tellen. Zo bundel lijkt namelijk alleen maar groot.

Hier thuis(huis houde van 6 personen) zitten we op zo 11 aansluiting die tegelijk worden gebruikt, wat steeds maar blijft groeien.
8 worden gebruikt door de computers (waarven 2 laptops)
2 File servers
1 Netwerk printer (Laserjet 5m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 22-05 17:37
Waar heb je thuis 2 fileservers en 8 computers voor nodig als ik het vragen mag? ;)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shure-fan schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:49:
[...]

Ik heb ook niet alles kunnen laten zien, het grootste probleem met het netwerk dat wij wilde aanleggen was dat de electricien en loodgieter bij de verbouwing alle loze leidingen naar onze kamers hadden dichtgestort met cement. Toen we draadloos hadden liep er 1 kabel door een loze leiding ( die nog wel bestond) naar de router en verdeelde daar het internet.
Het netwerk was met draadloos zo slecht dat het ons beter leek bedraad te kiezen.
na enig overwegen en nadenken vonden we deze weg het meeste geschikt, boven in de kamers lopen de kabels in een uitgefreesde goot in het cement ( ongeveer 1cm diep ) en gaat via twee muren naar mijn en me broertjes kamer

De overige kabels ( die zo los lagen op de foto) lopen onder onze trap door, en om daar te komen moet ik eerst door een donker gat, dus die kabels zie je niet. over het algemeen zien we de kabels alleen bij die deur en het gootje...dus weinig afwerking nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op zondag 02 april 2006 @ 19:40:
Ik vindt het wel mee vallen waneer je de kabels ging tellen. Zo bundel lijkt namelijk alleen maar groot.

Hier thuis(huis houde van 6 personen) zitten we op zo 11 aansluiting die tegelijk worden gebruikt, wat steeds maar blijft groeien.
8 worden gebruikt door de computers (waarven 2 laptops)
2 File servers
1 Netwerk printer (Laserjet 5m)
dus... iedereen heeft een eigen pc+ dan nog 2 pc's over :? . lekker overbodig 8)7 . naja niet dat wij dat niet hebben(2 normale pc's +2 laptops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb er helaas geen pix van en het is ook nog niet af, maar hier loopt het grootste deel van de UTP bekabeling onder de vloer. op 4 plaatsen in de huiskamer opbouwdoosjes van 4 ports, bij zusjes op de kamer nu ieder 2 van 2 ports, bij mijn ouders op de kamer nu 1 van 2 ports (maar komt er nog 1 bij).
Alles komt uit in de meterkast op een patchpaneel.
Hopelijk komt mijn oom snel een keer langs met een stevige boor om een paar gaten in het plafond te maken. Dan komt er ook nog eens iets van 6x UTP naar mijn kamer.
Servers komen dan in het ketelhok, net als de telefooncentrale.
Switch gaat verhuizen naar de meterkast, zodat computers direct daarop geroute kunnen worden vanaf het patchpaneel (anders is het jumpen van ingang x naar y)

Anyway, er is nergens meer een kabel zichtbaar, behalve dan wat tussen een wandoutlet en een apparaat zit :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, 8 computers waarvan 2 laptops.
Of wel ieder een eigen computer en twee personen hebben daarnaast nog een laptop er bij (die voornamelijk voor mobiel gebruikt wordt).
Overbodig is niet aangezien een laptop gewoon niet kan tippen aan een vaste computer (Tenzij je die zware dingen met zeer korte accu tijd ook laptops noemt).

Laptops worden voornamelijk via wifi gebruikt al is er ook een utp aansluiting waat voor somige dingen wel handig is. (Zoals C&C met IPX )
Ik zou trouwens kijken of ik binne kort eens een foto van kan maken. Al valt er niet zoveel te zien aangezien we een verlaagde plafon hebben gemaakt in de C.V. hok waar de meeste apparatuur op staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 02-04-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke

Romke

Dieselhead

Ik gee dit topic weer even een enorme rotschop onder z'n reet.

Ik zou graag willen weten wat netwerk outlets van het merk busch jaeger kosten.
Ik heb nu (zoals op de foto te zien is) een balk met stopcontacten ingebouwd, maar daar moet ook nog een netwerkaansluiting bij.

Nu wou ik graag een dubbele outlet die er bij past, maar ik ben na een middagje zoeken er nog steeds niet achter waar die dingen nou te koop zijn, en wat ze kosten.

Ik zou die 2voudige afdekplaat willen vervangen door een 3voudige waar dan de oudlet bij komt.
Ik heb er nu een losse bij liggen omdat ik toch de aansluitingen nodig heb, maar das ook geen ideale oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://home.cdromke.nl/~cdromke/STA41365s.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 14:16

jmr

Bij www.johandatanetwerken.nl kost een compleet setje van Busch-Jaeger 12 Euro. Ik denk dat dit wel een nette prijs is.
Afbeeldingslocatie: http://www.johandatanetwerken.nl/images/artiekel/136.JPG

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05 11:36
jmr schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:21:
Bij www.johandatanetwerken.nl kost een compleet setje van Busch-Jaeger 12 Euro. Ik denk dat dit wel een nette prijs is.
[afbeelding]
Werkt deze wel gewoon voor een UTP netwerk? en om er internet mee over te laten gaan?
Mijn probleem met zoiets van gamma:

Ziet geen kabel bij onboard netwerkkaart

Wil dat hier niet mee maken, dus lukt dat hier wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 14:16

jmr

matsume schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:30:
[...]

Werkt deze wel gewoon voor een UTP netwerk? en om er internet mee over te laten gaan?
Mijn probleem met zoiets van gamma:

Ziet geen kabel bij onboard netwerkkaart

Wil dat hier niet mee maken, dus lukt dat hier wel mee?
Zou niet weten waarom dit niet zou werken. Het is gewoon professioneel spul.
Als je gewoon de kleurcodering aanhoud die staat aangegeven is er niks aan de hand en weet ik zeker dat je er een perfecte 100 Mbit verbinding mee maakt.

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
En dicht.
Keer op keer is bewezen dat er van allerlei puin in dit topic gepost wordt, of dat voor simpele vragen het topic omhoog gekicked wordt voor een vraag die niet de essentie van dit topic is.

De hobbybob knutselaars die thuis een heus DC intichten en hun bezoek liefst verplichten om zich te demagnetiseren bij binnenkomst nodig ik graag uit om een nieuw topic te starten met een mooie TS zoals we die van de laatste tijd gewent zijn op GoT bij grote topics.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier post de postregels van dit topic goed door; als je je niet aan de regels houdt wordt je post getrashed en speel je mee voor een OW.