Auw ... spierpijn 
De batterij zit in de oplader, dus pics komen strax.
Morgen scan ik even de bouwtekening van de garage om daar even in te tekenen wat de compu kamer is geworden.
Gisteren veel gedaan ;
• Kabels getrokken van meterkast naar comukamer via kruipruimte
• Kabelgoot gelegd en kabels weggewerkt
• Tijdelijke TL-balk eindelijk op een schakelaar (woei .. hoef niet meer de hoofdschakelaar om te halen om het licht uit te doen)
• 2 bureaus gemaakt
• whiteboard opgehangen
• stukje laminaat afgemaakt waar kabels binnenkomen
enkele specs:
• ca. 25 meter coax
• ca. 25 meter UTP Cat5e
• ca. 75 meter telefoondraad
Als ik de pics gemaakt heb zal ik er wat beschrijvingen bij posten.
Avast wat tipjes:

Dit zijn dus nog de 'oude' foto's. Op de plak waar de PVC buizen zitten, zijn gaten geboord.
Deze gaten komen uit in de kruipruimte (dus direct door de vloer heen de kruipruimte in, echter wel schuin omdat in mijn specifieke geval je niet onder de vloer van de garage kan komen. Er is dus schuin geboort om zo onder de vloer van de hal te komen).
De prut rondom de PVC is lijm wat je voor cellenbeton blokken gebruikt. Ik had gehoopt hiermee de boel dicht te kunnen smeren. dat lukte niet echt, want in vloeibare substantie viel het gewoon door het gat
Dit heb ik dus ook grootendeels weer weggehakt.
De buizen zijn een stuk teruggeduwd en/of afgezaagd.
Als je met bestaande PVC bezig ben en deze moet zo diep mogelijk afgezaagd worden ... een dremel bied uitkomst
De PVC buis met de grijze 220 kabel licht gewoon los in de kruipruimte, daar het een fgachermde kabel is.
Als je goed kijkt zie 2 maten PVC buis. De ene is de standaard, de andere is net een slagje groter.
Als je een beetje knijpt en wrikt/wringt krijg je 2 van die dikkere in een 40mm riol pijp.
Dat hebben we dus ook gedaan. De gehele verbinding tussen compukamer en meterkast onder de grond is via 40mm pijp (en veel ducktape
).
De andere 2 pijpje zitten met tape aan de 40mm vast , zodat ik deze later altijd nog eens kan gebruiken.
In 1 buis zit:
- Coax (voor de TV)
- UTP Cat5e (je weet maar nooit)
- Telefoondraad (telefonie)
- Telefoondraad (ADSL)
In het andere pijpje zit ook telefoondraad. Deze zit er voor Jan l*l
Telefoondraad is relatief goedkoop en smal, dus lekker makkelijk. Mocht ik nu ooit een exrta kabel moeten trekken, kan ik de reeds bestaande telefoondraad als trekveer gebruiken (de nieuwe kabeler even aanknopen en trekken maar).
Er zitten namelijk wat bochten in de 40mm pijp, wat af en toe best moeite kost om daar een trekveer doorheen te krijgen.
Nu waren we toch bezig , en hebben we er dus een loze kabel in gelegd.
Het uiteinde zit gewoon in de kabelgoot verwerkt.
Zo .. weer een stap dichterbij de perfect compukamer
De batterij zit in de oplader, dus pics komen strax.
Morgen scan ik even de bouwtekening van de garage om daar even in te tekenen wat de compu kamer is geworden.
Gisteren veel gedaan ;
• Kabels getrokken van meterkast naar comukamer via kruipruimte
• Kabelgoot gelegd en kabels weggewerkt
• Tijdelijke TL-balk eindelijk op een schakelaar (woei .. hoef niet meer de hoofdschakelaar om te halen om het licht uit te doen)
• 2 bureaus gemaakt
• whiteboard opgehangen
• stukje laminaat afgemaakt waar kabels binnenkomen
enkele specs:
• ca. 25 meter coax
• ca. 25 meter UTP Cat5e
• ca. 75 meter telefoondraad
Als ik de pics gemaakt heb zal ik er wat beschrijvingen bij posten.
Avast wat tipjes:

Dit zijn dus nog de 'oude' foto's. Op de plak waar de PVC buizen zitten, zijn gaten geboord.
Deze gaten komen uit in de kruipruimte (dus direct door de vloer heen de kruipruimte in, echter wel schuin omdat in mijn specifieke geval je niet onder de vloer van de garage kan komen. Er is dus schuin geboort om zo onder de vloer van de hal te komen).
De prut rondom de PVC is lijm wat je voor cellenbeton blokken gebruikt. Ik had gehoopt hiermee de boel dicht te kunnen smeren. dat lukte niet echt, want in vloeibare substantie viel het gewoon door het gat
Dit heb ik dus ook grootendeels weer weggehakt.
De buizen zijn een stuk teruggeduwd en/of afgezaagd.
Als je met bestaande PVC bezig ben en deze moet zo diep mogelijk afgezaagd worden ... een dremel bied uitkomst
De PVC buis met de grijze 220 kabel licht gewoon los in de kruipruimte, daar het een fgachermde kabel is.
Als je goed kijkt zie 2 maten PVC buis. De ene is de standaard, de andere is net een slagje groter.
Als je een beetje knijpt en wrikt/wringt krijg je 2 van die dikkere in een 40mm riol pijp.
Dat hebben we dus ook gedaan. De gehele verbinding tussen compukamer en meterkast onder de grond is via 40mm pijp (en veel ducktape
De andere 2 pijpje zitten met tape aan de 40mm vast , zodat ik deze later altijd nog eens kan gebruiken.
In 1 buis zit:
- Coax (voor de TV)
- UTP Cat5e (je weet maar nooit)
- Telefoondraad (telefonie)
- Telefoondraad (ADSL)
In het andere pijpje zit ook telefoondraad. Deze zit er voor Jan l*l
Telefoondraad is relatief goedkoop en smal, dus lekker makkelijk. Mocht ik nu ooit een exrta kabel moeten trekken, kan ik de reeds bestaande telefoondraad als trekveer gebruiken (de nieuwe kabeler even aanknopen en trekken maar).
Er zitten namelijk wat bochten in de 40mm pijp, wat af en toe best moeite kost om daar een trekveer doorheen te krijgen.
Nu waren we toch bezig , en hebben we er dus een loze kabel in gelegd.
Het uiteinde zit gewoon in de kabelgoot verwerkt.
Zo .. weer een stap dichterbij de perfect compukamer
Tijd voor een nieuwe sig..