-= Het grote topic voor NETTE LAN afwerking thuis =- Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 60.796 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shure-fan schreef op 05 April 2003 @ 21:03:
verrekte stoer man, maaruh hoe heb je die kabel langs de weg gelegd? s nachts/overdag pijpjes gebruikt? dat soort dingen, oja hoe zitten een paar van die dingen dan in de grond?
De kabel gaat niet langs de weg ofzo. Gewoon een stuk door onze tuin en dan zitten we al op het terrein van de zaak (grenst eraan dus). Het stuk vanaf ons huis door de tuin naar de eerste hal van de zaak is 80 meter. Ik heb er dus voor gezorgd dat er geen kabel hoeft te worden gekoppeld onder de grond.
We hebben geen PVC-buis gebruikt, maar tyleenbuis. Dat is een buigbare zwarte buis die sterker is als PVC. Kost wel wat meer, maar dan loopt je geen enkel risico dat je er met iets doorheen steekt. Je moet dan al behoorlijk wat in je mars hebben om die buis door te steken met een schep of een graafmachine. Overigens wordt die buis wel op tijd aangegeven met een waarschuwingslint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
* Koffie vandaag ook weer verder gegaan

Eerst maar weer eens electra afgewerkt, 220 richting TL-Balken loopt nu netjes in PVC ipv los hangende aan het plafond 8)7

Komen we op het plafond, maat van me gaat wat regelen voor systeem plafond :9~ zou helemaal toppie en handig zijn :Y)

Verder nog wat K40 gelegd, waarmee ik dus op het volgende probleem stuitte : de UTP contactdoosjes van de praxis passen dus voor geen meter christelijk in K40 :(
Dremel erop gehad, dremel op de K40 inbouwdoos.
Er valt gewoonweg niets passend mee te maken.
Ja .. erin krijgen lukt wel, maar 't ziet er voor geen meter uit (en ik heb toch wel wat meer nodig dan 1 UTP aansluiting).
En om nu een hoop geld aan zulke zooi uit te geven om het dan al dremelend en niet mooi te krijgen vindt ik ook weer zonde.

Kortom .. wie gebruiket er K40 , wat voor (merk) UTP contactdozen gebruik je enzo ??

Tips please ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Koffie schreef op 05 April 2003 @ 21:42:

Kortom .. wie gebruiket er K40 , wat voor (merk) UTP contactdozen gebruik je enzo ??

Tips please ;)
Ik heb een patchpanel in een stuk K40 gehangen. was goedkoper dan 24UTP dozen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 05 april 2003 @ 21:42:

Eerst maar weer eens electra afgewerkt, 220 richting TL-Balken loopt nu netjes in PVC ipv los hangende aan het plafond 8)7

Komen we op het plafond, maat van me gaat wat regelen voor systeem plafond :9~ zou helemaal toppie en handig zijn :Y)

Verder nog wat K40 gelegd, waarmee ik dus op het volgende probleem stuitte : de UTP contactdoosjes van de praxis passen dus voor geen meter christelijk in K40 :(
Ja .. erin krijgen lukt wel, maar 't ziet er voor geen meter uit (en ik heb toch wel wat meer nodig dan 1 UTP aansluiting).
En om nu een hoop geld aan zulke zooi uit te geven om het dan al dremelend en niet mooi te krijgen vindt ik ook weer zonde.

Tips please ;)
Ik heb net even nagevraagd, maar wij gebruiken standaard kabelgoten van Van Geel. Hierop passen die wandcontactdozen van zowel utp als bijvoorbeeld een standaard stopcontact of coax-aansluiting. Je hebt hier natuurlijk wel speciale inbouwdozen voor nodig. Die zijn van kunststof en die kun je heen en weer schuiven in die kabelgoot.

Edit: 100 mm hoog, 70 mm diep. Vervaardigd uit RVS staal en aluminium. De platen aan de voorkant zijn makkelijk uit te nemen en je kunt ze op maat maken met een platenschaar. Dat moet namelijk nog wel eens als je er een extra stopcontact of utp-aansluitinkje bij in wilt hebben :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05
In het studentenhuis waar ik zit was het tijd geworden om de adsl verbinding te delen. Geen probleem zou je zeggen, was het ook niet alleen de adsl splitter is op de eerste verdieping en de server moest vanwege het geluid in de woonkamer komen. Dus de boormachine en een grote gemene boor gepakt. >:)
Dus even opgemeten waar dat gat moest komen in de huiskamer. Maat uitgezet op de eerste verdieping en boren maar. Ja ik ben er! Huisgenoot van beneden: Ik zie geen gat. Wat nou ik zie geen gat, kijk eens in de gang ofzo. Nee ook geen gat.
Ga eens in de kamer van die en die kijken. Oeps O-) foutje bedankt. De kamer op de eerste verdieping heeft namelijk een balkon en het gat zat dus een balkonlengte te ver.
Binnenkort maar eens met wat gips aan de slag om een gat te vullen.

Als ik een digitaal fototoestel kan bemachtigen komen er ook foto's van deze acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Een vraag voor degenen die gebruikmaken van een mooie (bv) TEHALIT gootsysteem waar ook de stopcontacten in zijn verwerkt:

Hoe voorkom je nu piekspanningen :?
Momenteel maak ik gebruik van stekkerdozen die hier tegen bestand zijn, zou je een dergelijk systeem kunnen inbouwen in de gootssytemen of hoe doen jullie dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Mja .. het is maar de vraag *waar* en waarom je de piekspanning zou willen opvangen.
In mijn geval heb ik een aparte groep voor de compukamer aangelegd.
Theoretisch zou ik dan een piekspanning opvang dinges meteen achter de groep kunnen plaatsen, en dan de 220 verder doortrekken.
De vraag is, of zo'n apparaat dat allemaal kan hebben.
Persoonlijk zou ik zo'n geval NA een stopcontact zetten , dus tussen de apparaten waar je het voor wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Koffie schreef op 19 april 2003 @ 11:49:
Mja .. het is maar de vraag *waar* en waarom je de piekspanning zou willen opvangen.
In mijn geval heb ik een aparte groep voor de compukamer aangelegd.
Theoretisch zou ik dan een piekspanning opvang dinges meteen achter de groep kunnen plaatsen, en dan de 220 verder doortrekken.
De vraag is, of zo'n apparaat dat allemaal kan hebben.
Persoonlijk zou ik zo'n geval NA een stopcontact zetten , dus tussen de apparaten waar je het voor wilt gebruiken.
zo'n beveiliging gooien zo normaal gesproken al direct in de meter kast!!

De huis/tuin/keuken oplossing is tussen het stopcontakt en het apparaat, maar profesioneel gezien komt er zo'n overspanning beveiliging etc. ding in de meter kast te hangen, die voor heel je groep werkt.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk is het zover: /me begint ook aan zijn netwerk-herstructurering. Nu moederlief ook een laptop heeft, en zuslief weer thuis komt wonen zijn er verschillende nieuwe aansluitingen door het hele huis nodig.
Mooie gelegenheid dus voor pa JSS en JSS zelf om het netwerk net en mooi te maken :) Alle kabels gaan terug naar mijn kamer, alwaar zich een patchpanel en switch bevinden.
Dit zijn een hoop kabels, dus moet er een manier verzonnen worden om mooi af te werken: K40 :*)

Ik heb inmiddels uitgezocht wat ik nodig heb:
code:
1
2
3
4
5
K40 Basisplaat crème    2mtr*3 st. 6,52   19,56
K40 Afdekplint crème    2mtr*3 st. 5,16   15,48
K40 Binnenhoek crème    1 st.      2,72   2,72

Totaal:                                   36,67

Ik moet twee muren, en één hoek beplinten, dit is in principe genoeg daarvoor.

Nu alleen één vraag: er zijn van die afdekkapjes waar je schakelmateriaal op kunt zetten:
Afbeeldingslocatie: http://www.electroshop.nl/media/9203.jpg
Kan je hier een normaal inbouw-UTP-doosje van zeg de Gamma op zetten? Of moet je dan speciale dingen hebben? (http://www.electroshop.nl...get=dept_337.html&lang=nl)

Oh, en nog iets: hoeveel UTP'tjes zou je in een P25-buis kunnen leggen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 12:33:
Nu alleen één vraag: er zijn van die afdekkapjes waar je schakelmateriaal op kunt zetten:
[afbeelding]
Kan je hier een normaal inbouw-UTP-doosje van zeg de Gamma op zetten? Of moet je dan speciale dingen hebben? (http://www.electroshop.nl...get=dept_337.html&lang=nl)
Koffie schreef op 05 April 2003 @ 21:42:
[..]
Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, da's wel minder :{ Mmja, ik denk dat ik dan gewoon maar K40 als plintgoot ga leggen, en dan met aparte opbouwdoosjes ga werken. Heb er toch maar een of twee nodig :)
Maar wel een probleem inderdaad als je er meerdere nodig hebt :{
Overigens: waar heb jij die K40 gekocht (die link die je gaf, elektroshop?) en in hoeverre is er later, als de goot al ligt, incl. afdekplaat, mogelijk om er kabels bij te leggen?

Verder ziet het systeem er netjes uit, en is niet zo vreselijk duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
K40 is vollop te verkrijgen bij de Gamma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 27 April 2003 @ 20:17:
K40 is vollop te verkrijgen bij de Gamma ;)
Dan gaat deze jongen die winkel deze vakantie eens met een bezoekje vereren :)

offtopic:
Welke kleur UTP zal ik nemen van patchpanel -> switch? Prijs maakt niet uit. :P Groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 22:43:
[...]

Dan gaat deze jongen die winkel deze vakantie eens met een bezoekje vereren :)

offtopic:
Welke kleur UTP zal ik nemen van patchpanel -> switch? Prijs maakt niet uit. :P Groen?
Afbeeldingslocatie: http://hardware.localhost.nl/pictures/Networking/filling_ciscos.jpg

Ik vind dit wel een leuk idee voor je patchkastje. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhoewel ik ze m'n complimenten moet geven over hoe ze met hun kabels omgaan ( :9 ) is geel niet echt mijn kleur zie ik zo :P Denk dat het blauw of rood wordt, of een combinatie van die twee :)

Mijn netwerk-verbouwing staat officieel gepland voor hemelvaart, en ik ga van de week denk ik dat plintgootsysteem neerleggen :) Pics volgen uiteraard tijdens de verbouwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Ik vind geel op zwart anders best een mooie combo, vooral glimmend kanariegeel op matzwart...

Zelf heb ik bij em ouders standaard UTP kabels door van die gele installatiebuizen gelegd, met een dubbele RJ45 aansluiting aan het einde (1x 100TX4 en 1x ISDN). Die bedrading loopt naar 4 verschillende locaties, en komen samen in de meterkast, alwaar de 4 netwerkkabels gepatched worden naar een 5 poorts switch, en de 4 ISDN kabels op de huiscentrale aangesloten worden. De afwerking in de meterkast is minimaal, maar bij de eindpunten zijn mooie opbouw wandcontactdozen geplaatst.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
OMG ..
Zodra Jan des Bouvrie zig met de inrichting van serverruimtes gaat bemoeien, laat ik mij
omscholen tot putjesschepper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VANWEGE QUOTA PICS VERWIJDERD

:P

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 18:05 . Reden: quota overschrijding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Leuk gedaan, en mooi in de richtlijnen van het topic

Alleen lopen er nog wat kabels in huis, zoals bij dat plaatje waar een tv aansluiting naast de rj45 doosjes zitten, kun je die niet achter een plint stoppen ofzow?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~userid/tweakers/plint.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Idd zoiets en niet als

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~userid/tweakers/10.gif

Bij andere foto's kun je ook nog de pvc buis zien en wel lomp gat waar kabels in en uit de grond komen :)

Ja ik ben kritisch, maar dan heb je het op zich wel heel netjes! :Y)

Btw waar je die utp opbouwdoosjes vandaan en hoe duur waren ze?

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 28-04-2003 21:07 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou een patchpanel precies, en wat is het nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
http://kees.student.utwente.nl/~fatass/rack_klein.jpg
Mijn pas gemonteerde patchpaneel (dat zwarte ding waar Brand-Rex op staat). Het ziet er nog niet echt netjes uit, maar als het allemaal af is zet ik hier foto's neer.
Met n patchpaneel kan je alle utp kabels die bijvoorbeeld vanaf alle werkplekken komen aansluiten. Tussen de switch/telefooncentrale/whatever en het patchpaneel maak je dan de benodigde verbindingen.

[ Voor 44% gewijzigd door FatalError op 28-04-2003 22:45 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je kan toch ook gewoon bijvoorbeeld alle utp's gelijk ik de switch doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 22:46:
Maar je kan toch ook gewoon bijvoorbeeld alle utp's gelijk ik de switch doen?
Dat kan ja.

HET voordeel van een patchpaneel is dat ALLE aansluitingen op 1 centraal punt samenkomen.
Je legt 1x overal kabel heen (met meestal doosjes op het uiteinde) en kunt dan naar hartelust willekeurige doosjes gebruiken voor POTS, telefooncentrale, ISDN en netwerk, allemaal door elkaar en zonder (veel) werk zodra er iets verhuist.

Heb je ergens een pc neergezet? Kabel in doosje, in de patchkast ( B) misschien overdreven thuis :P ) ff een kabeltje van die patch naar een (de) switch, goed administreren ( B) thuis vaak ook niet nodig :P ) en je kunt. Komt er een telefoon bij? Hoppa, gewoon aansluiten

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Op m'n werk is een patch panel onmisbaar, maar voor thuis volstaat een extra lang UTP kabeltje prima.
Tenzij je een groot huis hebt met aangebouwd kantoor, of een nieuw huis bouwt zoals Oezie Woezie zou ik het gewoon bij losse kabel/kabel-plinten laten
Onder het laminaat wegwerken is ook een optie.

Zijn die (kabel plinten) al langs gekomen?
Ik heb hier alles (UTP, Tel, Coax) achter kabelplinten liggen wat naar andere kamers gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Gman op 29-04-2003 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor +/- 12 aansluitingen in het huis ook gewoon een patchpanel gebruiken. Het is vreselijk handig als je even een paar computers op een andere switch wilt hebben, of even een kabeltje moet omsteken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 13:21
Zal ik ook maar eens wat pics showen aangezien het een NETTE lan afwerking is zal ik alleen de mooie delen van het netwerk laten zien de rest is beetje niet mooi afgewerkt (ook geen functie)

De aansluiting van benede
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/steketee/plaatjes/got/1.jpg

De aansluiting van werkkamer > slaapkamer
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/steketee/plaatjes/got/2.jpg

Ok 1 niet nette afwerkingsfoto dan de werkkamer (router)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/steketee/plaatjes/got/4.jpg

De server
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/steketee/plaatjes/got/3.jpg

De slaapkamer krijg je niet te zien wat die is echt hopeloos.

Het netwerk heeft dus 3 centrale aansluit punten.
- Benede
- Werkkamer
- Slaapkamer

[ Voor 28% gewijzigd door venomous op 29-04-2003 17:08 . Reden: Router plaatje en server ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar staat die router dan?

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 12:48 . Reden: ikki niet snap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/241.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij Gamma wezen kijken, en K40 is daar wel goedkoper inderdaad :) €8,89 voor 2 meter, maar ik bedenk net dat ik niet heb gekeken of ze ook van die hoekstukken voor K40 hebben :? Koffie, jij had toch K40 bij de Gamma gehaald? Ook die hoekstukken?

Als dat zo is, ga ik donderdag K40 halen en neerleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Dat is toch die witte computer op de grond mag ik aannemen? dat andere kastje lijkt meer een switch/hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pnhers schreef op 29 April 2003 @ 16:32:
[...]

Dat is toch die witte computer op de grond mag ik aannemen? dat andere kastje lijkt meer een switch/hub
Dat kan ook, maar ik zie maar één netwerklijntje die van de pc naar de router gaat. Als die pc als router zou dienen, zou er ook nog een lijntje van het internet in moeten gaan. Die zie ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomous
  • Laatst online: 06-09 13:21
Router is edimax 6104br

FF de plaatjes aangepast momenteel is die pc dus een linux server maar zit er zwaar over te denken om het weer de routeringsfuncties te laten overnemen.

[ Voor 57% gewijzigd door venomous op 29-04-2003 17:10 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 13:54:
Net bij Gamma wezen kijken, en K40 is daar wel goedkoper inderdaad :) €8,89 voor 2 meter, maar ik bedenk net dat ik niet heb gekeken of ze ook van die hoekstukken voor K40 hebben :? Koffie, jij had toch K40 bij de Gamma gehaald? Ook die hoekstukken?

Als dat zo is, ga ik donderdag K40 halen en neerleggen :)
Zeker weten, want ik heb ze ook :+
Voor zover ik me herinner is er niets van K40 wat ze niet hadden, houd er wel rekening mee dat het geen snel lopen product is.
Zo heb ik al 2 keer de laatste paar artikelen meegenomen, kwestie van naar de volgende gamma gaan :P

Suc6, enneuh .. pics he !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's mooi. Ik zag een stuk of 5 van die 2-meter balken staan, en ik heb er drie nodig. Denk wel dat ze er donderdag nog staan. En behalve die 'balken' heb ik één binnenhoek-profiel nodig, geen gek installatiemateriaal ofzo ;)

Pics volgen uiteraard :)

Edit: Ik neem overigens aan dat je zowel de basisplint als de afdekplaat gewoon door kan zagen :? Is allemaal plastic of niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wat een leuke patchdoosjes! :)

Waar heb je die vandaan? Ik heb daar ook eens (kort) voor rond gekeken, maar ik kon ze hier in de buurt eigenlijk nergens krijgen (dat model dan!)

[ Voor 85% gewijzigd door zwahiel op 01-05-2003 00:36 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 11:24:
deze doosjes zijn echt super. goedkoop. makkelijk.
welke doosjes zijn dat dan? en wat kosten ze/waar kan ik ze kopen. ik ben ook nog steeds op zoek naar goedkope doosjes om mijn netwerk netjes af te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
www.1to0.nl kijk en huiver lekker goedkoop lan aanleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bphderuyter schreef op 01 May 2003 @ 12:28:
www.1to0.nl kijk en huiver lekker goedkoop lan aanleggen
En www.crazypc.nl ook. Ongeveer dezelfde prijzen :)

Zojuist spullen voor m'n verbouwing besteld: 305m. UTP Cat5E :*) 5 Wandcontactdoosjes opbouw, en een hele zooi patchkabeltjes :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
ja, maar die doosjes die DarkFiber heeft gebruikt zien er nog simpeler/goedkoper uit. welke doosjes zijn dat? want bijna 7 euro per doosje vind ik nog steeds vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je echt bj een groothandel zijn hoor. Bovendien heb ik die doosjes nog nooit voor minder dan die €7 gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 18:43:
Dan moet je echt bj een groothandel zijn hoor.
En waar vindt je een groothandel in dit spul ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Het maakt niet uit wat ze kosen e.d. maar welke doosjes zijn 't überhaupt!

Dit zijn namelijk niet die standaard doosjes! Deze zijn veel kleiner en compacter! Precies wat ik zoek! En ik weet ook wel dat normale doosjes overal te koop zijn! Maar waar zijn deze uit 't plaatje te halen?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~userid/tweakers/plint.gif

Deze dus!

[ Voor 14% gewijzigd door zwahiel op 01-05-2003 20:26 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 19:45:
[...]

En waar vindt je een groothandel in dit spul ???
Geen idee, maar die zijn er zeker. Vraag eens rond bij bedrijven die datanetwerken aanleggen enzo :) Met een beetje geluk kun je daar zelfs voor een leuk prijsje wat spullen halen.

--

K40 is binnen :) Komende dagen aanleggen, en op hemelvaart doe ik de rest van 't netwerk. Foto's maak ik onderweg, maar ik post alles wel aan 't eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Damn .. weer geen Pics van JSS :(
Dat wordt dan maar weer de BlackBox catalogus onder m'n matras vandaan halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Excuses dat ik mijn lan nog niet heb laten zien, er kwam ff wat tussen. Ik heb iig de spullen nu binnen en ben al begonnen. Pics komen deze week. Ik heb trouwens nog een tip voor mensen die niet weten waar ze hun server moeten neerzetten. Boven de meterkast zit meestal een houten afdekplaatje. Als je dat eruit haalt dan heb je een prima plek voor een servertje :D. Ik moet nog wel wat aan de warmte afvoer gaan doen, toen ik laatst bij die server moest zijn was het er wel heet.

Mijn server is nu ook een camserver trouwens, iets wat ik ook nog ga toelichten: http://212.187.14.178:8080.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 01 May 2003 @ 21:13:
Damn .. weer geen Pics van JSS :(
Dat wordt dan maar weer de BlackBox catalogus onder m'n matras vandaan halen :P
Lol :D

Waar kan je die bestellen BTW? www.blackbox.nl? :P Mijn Playboy's zijn inmiddels flink gescheurd en bevlekt :P
Even een bedrijf verzonnen, en 2 catalogussen besteld :)

Koffie, jij had appeltjesgroene patchkabeltjes hè? Ik heb blauw besteld :9 En een paar rode, om even te ordenen..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Woei ... als Femme ooit nog z'n eigen Tweakers TV Zender opricht, heb ik de volgende programma's al klaar liggen :

- Creatief met UTP
- In Holland licht een patchkast
- Eigen UTP en Coax
- Klussen met users
- Trendy's (met in de eerste aflevering de nieuwe zomer collectie patchkabels

Ohja .. volgens mij moeten we ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 02 May 2003 @ 08:24:
Woei ... als Femme ooit nog z'n eigen Tweakers TV Zender opricht, heb ik de volgende programma's al klaar liggen :

- Creatief met UTP
- In Holland licht een patchkast
- Eigen UTP en Coax
- Klussen met users
- Trendy's (met in de eerste aflevering de nieuwe zomer collectie patchkabels

Ohja .. volgens mij moeten we ontopic
>:) >:) >:) Jij hebt echt humor! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Een hele sterke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL @ Koffie :D *slaat link op* :P

We moeten inderdaad weer eens richting het echte onderwerp: afwerking.. Eén teaser pic:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/teaser1.jpg

Nou ja, nog één dan :9
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/k40.jpg

Het gaat heel mooi worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
* Koffie is benieuwd of je nu wel of niet UTP doosjes in die K40 weggewerkt hebt :?

If ja : ben benieuwd naar je oplossing. Mij lukte het niet zonder de doosjes compleet te verkrachten (waardoor het niet mooiter op werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik ga het niet eens proberen :) Ik hoef toch maar 1 doosje op te hangen waar ook zo'n plintgoot ligt, dus dan hang ik zo'n opbouwdoosje 10cm erboven, en dan klein kabelgootje naar boven leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag K40 neergelegd, paar uurtjes mee bezig geweest. Dit is de eerste stap in het compleet verbouwen van het netwerk. Door deze goten komen straks de kabels uit 3 ruimtes (totaal 10 aansluitingen) naar het patchpanel. Omdat er langs die route al een hoop losse kabels (coax/geluid/230) lagen, heb ik besloten een mooi plintgootsysteem aan te leggen, om alles netjes te houden. En in het kader van goede voorbereiding heb ik dit alvast gedaan.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/k401.jpg
Eerste deel van de goot, afscheiding van kabeltjes voor surroundspeakers en stroom :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/k402.jpg
Een deel van de hoek ligt er, hoekstukje ligt al klaar :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/k403.jpg
Goot achter m'n TV/stereo-meubel, afscheiding van coax en geluid..

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/k404.jpg
Eindpunt van plintgoot, kabels gaan achter dat kastje langs naar de patchkast, als het kastje weer teruggeschoven is, zie je niks meer van die kabels :)

Dit was dus de plintgoot, rond hemelvaart gaat de herbekabeling beginnen, dan meer pics :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 19:14:
Vandaag K40 neergelegd, paar uurtjes mee bezig geweest. Dit is de eerste stap in het compleet verbouwen van het netwerk. Door deze goten komen straks de kabels uit 3 ruimtes (totaal 10 aansluitingen) naar het patchpanel. Omdat er langs die route al een hoop losse kabels (coax/geluid/230) lagen, heb ik besloten een mooi plintgootsysteem aan te leggen, om alles netjes te houden. En in het kader van goede voorbereiding heb ik dit alvast gedaan.

Resultaat:
[afbeelding]
Eerste deel van de goot, afscheiding van kabeltjes voor surroundspeakers en stroom :)

[afbeelding]
Een deel van de hoek ligt er, hoekstukje ligt al klaar :P

[afbeelding]
Goot achter m'n TV/stereo-meubel, afscheiding van coax en geluid..

[afbeelding]
Eindpunt van plintgoot, kabels gaan achter dat kastje langs naar de patchkast, als het kastje weer teruggeschoven is, zie je niks meer van die kabels :)

Dit was dus de plintgoot, rond hemelvaart gaat de herbekabeling beginnen, dan meer pics :9
Netjes gedaan hoor _/-\o_

Maar wat misschien mooier geweest was: Het oude plint weghalen en het vervangen door die K40 :) Nu lijkt het zo dik vind ik.
Of je zou het ook boven het bestaande plint kunnen maken, waardoor het niet zo dik is. Maar dan zit je weer met de royale hoogte die het dan gaat innemen.

Kortom: Misschien was een vervanging van het oude houten plint door K40 mooier geweest, maar dit is ook niet verkeerd. Als jij het mooi vind zo, zou ik het zeker zo doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, heb ik overwogen, probleem is alleen dat die oude plint al een deel in die muur zit verwerkt. Door een aantal keer behangen-stuccen-etc. is die niet zo makkelijk te verwijderen, en al zou dat kunnen: er blijft een groot gat over, hoger dan dat K40 is..

Was dus niet echt een optie :{ Maar ik ben er tovh tevreden over, in het echt ziet het ietsjes beter uit dan dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
updates, klein schopje topic al zo lang niet meer gezien, wil nou wel eens weten hoeverre koffie is met zijn netwerk thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Net zover als de laatst keer :X :D

Moet op korte termijn toch echt verder met de kamer :P
Anyway .. mijn grootste probleem is eigenlijk de UTP.
Tot nu toe heb ik geen enkel inbouw UTP potje gevonden die netjes en mooi in K40 weg te werken valt. Wat dat betreft snap ik eigenlijk niet dat de makers van K40 ze niet uitbrengen in hun stijl ;)

Op korte termijn daar maar eens oplossing voor vinden. Anders ga ik eerst verder met het plafond en de afwerking. Daarna electra afmaken en de laatste dingen enzo.

Als ik er zit kan ik altijd op m'n gemakkie nog ff met UTP gaan stoeien.
Project daarna : De 19" kast volhangen met 19" custom cases :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
haha zoals alle tweakers die geen tijd hebben spreekt koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je niet gewoon opbouw-doosjes, die je 10 cm boven je K40 hangt, en met een klein stukje K25 om hem van UTP te voorzien? Sure, het is veel minder mooi, maar je weet dat het werkt, en het bespaart je een hoop moeite om die doosjes te modden.

En hou wou je die custom cases gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Met de hand :+

Neuh .. ik heb nog geen echt plan voor de CC (Custom Cases :P).
Iig gewoon van hout en in het zwart geverfd.
Het wordt ook geen Hi-Design CaseMode ofzo, maar puur een praktisch iets.

Als het allemaal meezit hangen die kasten nog voor mijn pensioen in de patchkast ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Koffie op 26-05-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Waar blijven de pics mensen :*)

En is Koffie alweer verder gegaan met zijn netwerk?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me gaat met pinkesteren beginnen aan het netjes neerleggen in het nieuwe huis....

dus volgende week maandag wellicht pics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week maandag is bij mij alles af. Ik heb nu al wel wat pics, maar FTP werkt niet ofzo :{ Ff wachten tot volgende week maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een doosje UTP B)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/netwerk/tn_P5250001.jpg

UTP door het knieschot op zolder. Hier komen de kabels binnen van mijn kamer, en gaan naar de rest van de zolder. Hier komen dadelijk dus gewoon weer zolder-spullen
in (oude rugzakken, slaapzakken, kampeeruitrusting :P ) En dat bosje kabel daar is overtollig telefoondraad, geen UTP ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/netwerk/tn_P5300021.jpg

Kabelgootje met 3x UTP 8)7
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/netwerk/tn_P5300022.jpg

Knieschot aan de andere kant van de zolder (die kabelgoot ligt ertussen), wegens onnauwkeurige afmeting loopt kabel een beetje rond :X
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/netwerk/tn_P5300023.jpg

En hier het patchkastje op één van de kamers. En nee, hij hangt nu niet meer zo scheef :P
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/netwerk/tn_P5300024.jpg

Niet zoveel pics van de afwerking, omdat we deze dag vooral kabels hebben getrokken. Komende zondag ga ik de overige kastjes ophangen, en alle kabels afmonteren op het patchpaneel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Zeg JSS , jij hebt ook K40 toch ?
hoe doe jij je electra ?
Want ik moet strax *en* electra *en* UTP wegwerken.
Dat zal met UTP CAT5e toch niet al teveel kwaad kunnen in 1 goot ?

* Koffie gaat v/d eens brainstormen op een oplossing voor de UTP doosjes.
Ik voel steeds meer voor het idee om eerst ff rap het plafond dicht te timmeren (systeem plafond gaat niet door :( ), kabelgoot af te maken met electra en stopcontacten ... dan de zooi inrichten en in gebruik nemen.
Kan ik me vanaf daar beraden op die UTP problematiek.

* Koffie moet binnen anderhalve maand klaar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op 02 June 2003 @ 20:27:
hoe doe jij je electra ?
ik zou electra NIET door dezelfde goot als je CAT5e laten gaan zonder een extra goede afscherming.
Krijg je de meest rare storingen van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 02 June 2003 @ 20:27:
hoe doe jij je electra ?
Nou, ik heb maar één verlengsnoer door die goot liggen, en daar gaat in het ergste geval nog niet eens 200mA (laptop-adapter) doorheen. Maar daar ligt inderdaad speakersnoer, een stapel UTP en wat coax naast.
Ik denk dat het erg meevalt, overspaak enzo. UTP is er voor gemaakt om dat zoveel mogelijk tegen te houden, en volgens verschillende personen kan 50Hz niet zoveel kwaad bij UTP..
*Ik* zou het gewoon doen, maar het wordt misschien ook weer anders als er echt een complete groep doorheen loopt, richting de 10A ofzo.
Ik durf daar niets zekers over te zeggen..
* Koffie gaat v/d eens brainstormen op een oplossing voor de UTP doosjes.
Ik voel steeds meer voor het idee om eerst ff rap het plafond dicht te timmeren (systeem plafond gaat niet door :( ), kabelgoot af te maken met electra en stopcontacten ... dan de zooi inrichten en in gebruik nemen.
Kan ik me vanaf daar beraden op die UTP problematiek.

* Koffie moet binnen anderhalve maand klaar zijn :P
Anderhalve maand? Dat wordt nog krap :P Familie-druk?

En hoeveel UTP-doosjes moet je nu gaan leggen in je kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Quickreply :

Er gaan 3 electra draden doorheen (plus, min en aarde 8)7) welke rechstreeks vanaf een aparte groep komen :P

Damn .. stom dat ik daar niet aangedacht heb.
Back to the drawing board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op 02 June 2003 @ 22:03:
Quickreply :

Er gaan 3 electra draden doorheen (plus, min en aarde 8)7) welke rechstreeks vanaf een aparte groep komen :P
(insectensex: ik neem aan dat het geen gelijkstroom is :+) dan heb je namelijk geen plus en min, en omdat het juist wisselspanning is kan je wel eens problemen krijgen met je netwerk als de boel niet goed afgeschermd is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Laatst online: 16:27
Koffie schreef op 02 juni 2003 @ 22:03:Er gaan 3 electra draden doorheen (plus, min en aarde 8)7) welke rechstreeks vanaf een aparte groep komen :P
Foei koffie!!!
Ik neem aan dat jij er gewoon netspanning doorheen gaat jagen, die hebben dus geen + en min, aarde klopt half, die heet massa.
Netspanningslijdingen voor 230volt hebben een fasedraad, een nuldraad en een massadraad.

En even weer ontopic, wat betreft de storing, bij ons op school doen ze dit ook gewoon zo(aangelegd door een installatiebedrijf) en het werkt perfect hoor!

Ik zou er alleen geen zware motoren op aansluiten, want die maken wel behoorlijke ruis.

offtopic:
Spuit11 :/, maar zo weet ie iig dat ie fout zit!!! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Jorn op 02-06-2003 22:10 ]

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Erkens schreef op 02 juni 2003 @ 22:06:
[...]

(insectensex: ik neem aan dat het geen gelijkstroom is :+) dan heb je namelijk geen plus en min, en omdat het juist wisselspanning is kan je wel eens problemen krijgen met je netwerk als de boel niet goed afgeschermd is :+
Eigenlijk heb je een spanningsvoerende draad, een nuldraad en een aardedraad :)
En dat magnetisch veld wil nog weleens wat stroom opwekken in je netwerkkabels.

[ Voor 9% gewijzigd door bobo1on1 op 02-06-2003 22:14 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met J_iscool eens, het zou echt geen probleem moeten vormen. Je zou eventueel kunnen kijken of je ergens afgeschermd stroomkabel kan vinden. Bestaat vast wel. Ze halen dan gewoon een trucje uit met folie ofzo, en maken die vast aan de massa ofzo..

En inderdaad, + en - heb je niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Zo ...

Als iemand mij vertelt hoe ik een standaard USB2.0 CardReader onder Windows98 SE werkende krijg .. kan ik tussentijdse pics posten 8)7

Mijn PC met XP werkt niet door een nieuw mobo (BSOD bij booten) dus ben ik ff gehandicapt met een Latitude CPi33 ofzo :P
Zit USB op, en de roothub staat ook werkende in apparaat zooi, maar hij wil drivers voor die reader :?
Onder XP vraagtie nooit om drivers (en de reader is USB1.1 downwards compatible).

Iig vanochtend weer verder gegaan, status:

- In het plafond gedeelte 2 PVC buizen gemonteerd (2 verschillende diktes).
De ene is voor stroom (plus, min en aarde :+ ) de andere wordt voor evt. UTP zooi

- Net begonnen met gisplaten te monteren die als plafond gaan dienen.
Niet met netwerken te maken, maar hier toch een tip over : Doe dit niet allen 8)7 |:(
Op het moment dat ik de eerste plaat pakte en wilde gaan monteren kwam ik tot de conclusie dat monteren in je uppie best ruk is :P
De eerste twee hangen. Ze zijn een beetje scheef, maar rondom komen toch plintjes ter afwerking, en besides .. je gaat toch niet de hele dag naar het plafond staren.

Daar ik een nieuwe digicam met flits heb, heb ik ook meteen pics gemaakt van de buizen onder de vloer (van meterkast naar garage).
Pics maken in kruipruimte is best ruk .. je LCD blijft zwart dus het is gokken of datgene er wel op komt te staan (zie je snel genoeg alstie geflitst heeft ;) )

* Koffie gaat ff lug verder pielen met USB, en daarna weer verder met plafond (en TL balken in plafond monteren .. zucht .. klotewerkjes allemaal :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobo1on1 schreef op 27 januari 2003 @ 02:13:
[...]

NEEJJ!!!!11 :P

Als iets veel storing op gaat leveren is het dat wel.
Of je moet STP kabel gaan gebruiken, dan kan het wel dacht ik.
Meestal zie je in kabelgoten dat sterkstroomkabel en UTP kabel gewoon bij elkaar in de goot ligt.

Het geeft verder geen storing.
Maar ik sluit dat natuurlijk niet uit dat het wel voor kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 13:06:
[...]

Meestal zie je in kabelgoten dat sterkstroomkabel en UTP kabel gewoon bij elkaar in de goot ligt.

Het geeft verder geen storing.
Maar ik sluit dat natuurlijk niet uit dat het wel voor kan komen
sterkstroom nogwel :X
als er een stroomkabel samen met een twisted pair in 1 goot ligt, dan zijn beide kabels goed afgeschermd ;)
Koffie schreef op 06 juni 2003 @ 12:51:
Zo ...

Als iemand mij vertelt hoe ik een standaard USB2.0 CardReader onder Windows98 SE werkende krijg .. kan ik tussentijdse pics posten 8)7

Mijn PC met XP werkt niet door een nieuw mobo (BSOD bij booten) dus ben ik ff gehandicapt met een Latitude CPi33 ofzo :P
Zit USB op, en de roothub staat ook werkende in apparaat zooi, maar hij wil drivers voor die reader :?
Onder XP vraagtie nooit om drivers (en de reader is USB1.1 downwards compatible).
heb je geen drivers dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Drivers zaten er niet bij nee :P
Maar toch nog een laptop met W2K gevonden die de reader begreep.

Volgende probleem, pics zijn ca. 1Mb per stuk, en resizen en rotaten gaat niet fijn met de standaard viewer van Win98/
Wel poging gedaan maar het met me stomme kop JPG compressie op allerhoogst ipv allerlaagst,
Alleen maar pixels dus |:(

Anyway .. de 1Mb versies is wel online, mocht iemand zich vervelen .. doe een /. op m'n server , resize en upload ze ergens :+

http://foto.oostindie.com/verbouw3/M4100010.jpg t/m http://foto.oostindie.com/verbouw3/M4100038.jpg

Ohja, als ik die 3 stroomkabels in PVC in de kabelgoot doe, en dan de UTP los in de kabelgoot, dan is de kans op storing toch al stukken minder of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op 06 June 2003 @ 13:37:
Anyway .. de 1Mb versies is wel online, mocht iemand zich vervelen .. doe een /. op m'n server , resize en upload ze ergens :+

http://foto.oostindie.com/verbouw3/M4100010.jpg t/m http://foto.oostindie.com/verbouw3/M4100038.jpg
trage server :Z :P
een een /. kan niet, forbidden :P
maargoed:
http://oege.ie.hva.nl/~erkens04/got/koffie/
ben nog bezig met de laatste maar dat ding gaat maar met 2KB/s 8)7
(en als je ze straks even zelf ergens wilt uppen, jij hebt toch crewspace :P)
foto's verkleind voor je ;)
en ja ik had niets te doen :P
Ohja, als ik die 3 stroomkabels in PVC in de kabelgoot doe, en dan de UTP los in de kabelgoot, dan is de kans op storing toch al stukken minder of niet :?
dan valt het wel mee denk ik

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 06-06-2003 14:25 . Reden: updeet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie ik zie (bijna) nergens aard-draad terug komen.

Lichtpunten moeten net zoals wcd verplicht geaard worden. (iig de voorziening moet aanwezig zijn)

Dus haal de trekveer maar weer uit de kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Erkens, thx :Y)

Uppen moet ik nog ff doen, maar mijn hele main PC moet eerst opnieuw van WinXP voorzien worden.
Eerder kan ik ook niet bij mijn FTP Proggel op NTFS die in de bookmarks het passwd heeft staan ;)

Server c.q. verbinding is niet echt traag.
Het is gewoon Apache die bokt en zelf stimeouts geeft (soms geeft ie timeouts terwijl ik wel mijn admin portal op volle snelheid kan bereiken. Is dus echt apache die de boel verziekt :( )

Weer een plafond plaatje erin inmiddels, nu eens verzinnen hoe ik die TL-armaturen ophang en voorzie van stroom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 14:24:

Lichtpunten moeten net zoals wcd verplicht geaard worden. (iig de voorziening moet aanwezig zijn)

Alleen het licht is niet geaard, klopt ja.
Die 3 TL balkjes ga ik niet aarden hoor :P

Hell, de zolder waar ik nu zit is niet eens geaard |:( (default van de bouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 14:24:

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~erkens04/got/koffie/M4100025.jpg
ik zie wel een geel-groene :P
Koffie schreef op 06 juni 2003 @ 14:25:
Erkens, thx :Y)

Uppen moet ik nog ff doen, maar mijn hele main PC moet eerst opnieuw van WinXP voorzien worden.
Eerder kan ik ook niet bij mijn FTP Proggel op NTFS die in de bookmarks het passwd heeft staan ;)

Server c.q. verbinding is niet echt traag.
Het is gewoon Apache die bokt en zelf stimeouts geeft (soms geeft ie timeouts terwijl ik wel mijn admin portal op volle snelheid kan bereiken. Is dus echt apache die de boel verziekt :( )
mja, als je maar wel bedenkt dat ik het er niet eeuwig op laat staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Het staat er nu ff , en van het weekend ga ik mijn PC inrichten als ik eraan toe kom.
Volgende stap op het 10-jaren plan is de server herinstalleren met een refresh naar Apache2 en nieuwste PHP :P
Zal een stuk performance geven IMHO

Nogmaals dank :>

Die pic die je nu laat zien is idd voor electra-doorvoer.
HEt enige wat dus niet geaard is, zijn de TL-lampen.
Voor de rest wordt alles geaard (je weet wel, plus en min + aarde enzo :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op 06 June 2003 @ 14:32:
Die pic die je nu laat zien is idd voor electra-doorvoer.
HEt enige wat dus niet geaard is, zijn de TL-lampen.
Voor de rest wordt alles geaard (je weet wel, plus en min + aarde enzo :+)
8)7

maar over het aarden van lampen, als er een aansluiting voor is en het staat expliciet in de manual van de lamp (:P) dan denk ik dat het verstandig is om ze te aarden.
In ons huidige huis zijn in de diverse kamers geen eens een aarde draad te vinden :P
Zelf heb ik er een vanuit de badkamer een aarde draad naar mijn kamer getrokken omdat dat makkelijker was dan een trekveer pakken en te gaan prutsen :P (en die draad ligt nog gewoon los :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 06 June 2003 @ 14:28:
[...]

[afbeelding]
ik zie wel een geel-groene :P
[...]
Die stond er nog niet op toen ik keek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 14:54:
[...]

Die stond er nog niet op toen ik keek :P
Moet je maar niet sneller zijn dan die server van Koffie waar ik ze moest downen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 06 juni 2003 @ 14:37:
In ons huidige huis zijn in de diverse kamers geen eens een aarde draad te vinden :P
Zelf heb ik er een vanuit de badkamer een aarde draad naar mijn kamer getrokken omdat dat makkelijker was dan een trekveer pakken en te gaan prutsen :P (en die draad ligt nog gewoon los :X)
En dat mag ook niet volgens mij. Er kan namelijk erg veel stroom op staan (zeker als je trage zekeringen hebt) en dan mag je in verband met brandveiligheid niet zomaar losse draden trekken. Weet niet precies hoe 't zit hoor :P

Koffie, ziet er netjes uit! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 15:41:
[...]

En dat mag ook niet volgens mij. Er kan namelijk erg veel stroom op staan (zeker als je trage zekeringen hebt) en dan mag je in verband met brandveiligheid niet zomaar losse draden trekken. Weet niet precies hoe 't zit hoor :P
op een aarde draad?
als het goed is wordt die niet gebruikt ;)
en waarom zou die niet los mogen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ach .. laat een huis van de grond af aan bouwen vanaf tekening, en geen enkel licht-punt zal aarde draad hebben (tenzij je dat expliciet hebt aangegeven).
Ins ons huis zijn de meeste stopcontacten geaard, maar geen enkel lichtpunt heeft een aarde draad hoor ;)

Net wel allejezus mazzel gehad (en dat zonder aarde :+).
De electre voor een andere TL-lamp lag al helemaal klaar, en aangesloten op een schakelaar.
Ik vrolijk het armatuur ophangen, en de klaarliggende draad verlengen.
Dus door gaatje heen trekken, op kroonsteentjes aansluiten. Andere kant van de rol afknippen en strippen.
Ondertussen ook nog de gereedliggende draden weer van het kroonsteentje afhalen en herverstrippen.

Zo .. tijd voor pauze .. tijdens 'pauze' bedacht ik me "zo, nu nog even die lamp erin, stroom erop en testen maar" ... stroom erop :? :X |:(

Stond dus de hele tijd 220 op, met de schakelaar naar die draad op de AAN stand |:(
Meteen de hoofdschakelaar eraf, laatste draadje op de lamp aansluiten lamp erin et voila ...
* Koffie zag het licht

Het plafond zal absoluut geen schoonheidsprijs winnen, maar ach .. plafond is plafond vindt ik.
Van het weekende nog ff witten en die plintjes erop en het zal er al een stuk beter uitzien.

Ik ga dus eerst de kamer afmaken kwa plafond en electra. Dan ga ik erin en zal ik UTP enzo aanleggen (jaja ... de druk is hoog :P ).
Langs/in de vloergoot komt dus electra in een eigen PVC buis samen met UTP (en wat telefonie en coax bende).

Het huis is nu wel compleet wit en stoffig van de gipsmeuk en zaagsel :+

* Koffie gaat weer verder

=[EDIT]=
Vanaf foto nummer 30 kun je zien hoe de bedrading en electra vanuit de meterkast , onder de vloer door, naar de garage gaat (sommigen moeten nog wel geroteerd worden :P

[ Voor 6% gewijzigd door Koffie op 06-06-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar mijn waarde heerlijk drankje, hoe ga je dat dan doen met UTP? Er komt geen enkel UTP in het plafond te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Jawel .. daar is die andere PVC pijp voor die ik over het plafond gelegd heb vanmorgen :+

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~erkens04/got/koffie/M4100013.jpg

Dit zijn er nu namelijk 2 , 1 voor UTP (is een bredere PVC pijp) en eentje voor electra (std. PVC).

Nu echt verder
offtopic:
Strax lekker McDonalds meuk halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 06 June 2003 @ 16:32:
Jawel .. daar is die andere PVC pijp voor die ik over het plafond gelegd heb vanmorgen :+

[afbeelding]

Dit zijn er nu namelijk 2 , 1 voor UTP (is een bredere PVC pijp) en eentje voor electra (std. PVC).

Nu echt verder
offtopic:
Strax lekker McDonalds meuk halen :9
Aha, ik snap het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
en die webcam komt ook nog buiten te hangen?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Die webcam wil ik ooit nog wel eens buiten hangen jah, maar dan moet ik even kijken hoer we dat USB-Technisch gaan oplossen.

De standaard theorethische lengte van een USB kabel is 5 meter. Let wel, van begin tot eind (dus niet wbcam met eigen snoer + snoer van 5 meter).
Theorethisch kun je er dan nog 5 actieve hubs tussen hangen om zo 35 meter te overbruggen.
Eerst kamertje af, en dan zien we wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
practische afstand is wel langer ( heb er hier nu 10 meter tussen logitech prul ding ( zoon 007 7-up ding))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36
Een speciaal whiteboard voor network-design en verbouwingen koffie? :)

Het valt me mee dat er nog geen mensen geroepen hebben dat je een linuxbak op je plafonnetje moet leggen, en dan in de kernel USB compilen ofzo. Ken de termen verder niet ben Windower. Is er niet een soort jetdirect kastje voor USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

djluc schreef op 07 juni 2003 @ 12:16:
Een speciaal whiteboard voor network-design en verbouwingen koffie? :)

Het valt me mee dat er nog geen mensen geroepen hebben dat je een linuxbak op je plafonnetje moet leggen, en dan in de kernel USB compilen ofzo. Ken de termen verder niet ben Windower. Is er niet een soort jetdirect kastje voor USB?
lijkt me toch makkelijker/goedkoper om een camera met utp op te hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Erkens schreef op 07 June 2003 @ 12:36:
[...]

lijkt me toch makkelijker/goedkoper om een camera met utp op te hangen ;)
inderdaad ik heb eerst me cam dan een originele usb van 5 meter en een stuk utp er tussen werkt perfect (binnenkort de utp uit de camera laten komen en direct aan een usb stekker staat netter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

shure-fan schreef op 07 juni 2003 @ 12:56:
[...]

inderdaad ik heb eerst me cam dan een originele usb van 5 meter en een stuk utp er tussen werkt perfect (binnenkort de utp uit de camera laten komen en direct aan een usb stekker staat netter)
ik doelde meer op een cam met ingebouwde nic :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
ohzo

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier post de postregels van dit topic goed door; als je je niet aan de regels houdt wordt je post getrashed en speel je mee voor een OW.