Ik vraag om een mening, en ik krijg ze ook
dank allen.
Best confronterend, gezien de architect hier niet op was gekomen.
Keuken spiegelen gaan we overwegen, ik denk voldoende argumenten.
Voordeur weglaten blijft een lastige (gevoelsmatig), maar ik wil dat wel in een alternatieve tekening zien van de architect.
Je zegt inderdaad hetzelfde; voordeur weg. "bijkeuken" als hal laten functioneren en keuken spiegelen?
. Zeker omdat ik dan zelf een beter beeld ervan krijg.
Dat ziet er best fraai uit.
Je 'bonjourt' alleen wel een raam weg die van boven het werkblad.
Als ik het goed zie gaat de muur van de hal weg, meterkast in de grotere bijkeuken, de deur naar de keuken weg, en de trap open en bloot in de woonkamer
Best confronterend, gezien de architect hier niet op was gekomen.
Dat klopt. Zoals ik al zei hebben we ons alleen gefocust op het formaat van de hal.Señor Sjon schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:58:
Dit zijn dezelfde plaatjes? Ze hebben alleen de hal (nog) smaller gemaakt. 1950 breedte is echt te mager voor trap + loopruimte in een vrijstaande woning.
Ik zou toch de keuken spiegelen zoals ik eerder al zei en ook die voordeur in de voorgevel is iets wat vrijstaande huizen die zo geplaatst zijn vaak juist niet hebben. Het is cru gesteld een tussenwoning oplossing waar je de hal nodig hebt om mensen de woning in te voeren. Ik zie veel meer woonkwaliteit door de bijkeuken als hoofdentree te maken.
Keuken spiegelen gaan we overwegen, ik denk voldoende argumenten.
Voordeur weglaten blijft een lastige (gevoelsmatig), maar ik wil dat wel in een alternatieve tekening zien van de architect.
Ja, de ruimte tussen eiland en kastenwand wordt dan groter. Daar ben ik me van bewust.Sturgeon22 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:17:
Je geeft zelf aan dat het kookeiland in de huidige tekening zorgt voor een te krappe doorgang en wilt dat oplossen door het kookeiland een stukje verder in de keuken te zetten. Gevolg is wel dat je een grote afstand creeert tussen je kookeiland en kastenwand/spoelbak, waardoor je tijdens het koken te veel stappen moet zetten.
Het idee van Senor Sjon om de keuken te spiegelen is zeker de moeite waard. Je kunt je keuken dan inrichten op optimaal gebruik als keuken en de tafel aan de rechterkant zorgt voor veel meer loopruimte. Dat de keuken verder van de "bijkeuken" af zit maakt in dit geval niks uit, omdat de bijkeuken als hal functioneert.
Je zegt inderdaad hetzelfde; voordeur weg. "bijkeuken" als hal laten functioneren en keuken spiegelen?
Bedankt voor je vrijheid, waardeer ikCpt.Chaos schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:16:
[...]
Ik heb de vrijheid genomen om paint te gebruiken voor misschien een idee.
***members only***
Voordeur in de bijkeuken, deze iets groter maken, meterkast die kant heen. Muurtje in de woonkamer weg, trap naar voren (dan wordt de bovenverdieping een stuk makkelijker in te delen, de overloop is nu "raar"). De trap kan dan eventueel ook rechtdoor lopen, en dan een L-overloop. En suite deuren aan de woonkamerkant wegwerken, dan heb je meer ruimte in de woonkeuken.
Geen dode ruimtes meer.
Edit: waarom zie ik nou geen plaatje
offtopic:
Plaatje is overigens wel op te vragen. Je moet alleen even de 'share' link met BBcode gebruiken.
Plaatje is overigens wel op te vragen. Je moet alleen even de 'share' link met BBcode gebruiken.
Dat ziet er best fraai uit.
Je 'bonjourt' alleen wel een raam weg die van boven het werkblad.
Als ik het goed zie gaat de muur van de hal weg, meterkast in de grotere bijkeuken, de deur naar de keuken weg, en de trap open en bloot in de woonkamer