Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 804.740 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Jochemd13 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:51:
[...]

Waar zitten de buitendeuren?

En om ook gelijk over na te denken, wat voor verlichting wil je buiten of eventueel in de oprit verwerken?
Hier rood gearceerd de deuren, dus voordeur, garagedeur, deur bijkeuken, en schuifdeuren van de veranda.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2lwm4g3.jpg

Verlichting komt ook later, ik wil uiteindelijk een poort oid hebben met 2 gemetselde poeren.

Er wordt al wel een schutbuis naar voren getrokken met kabels erin.

De tuin is een beetje een sluitpost, dus daar wil ik niet direct voor 50K in investeren :P

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 31-03-2017 12:53 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Grolsch schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:53:
Dit moet het ongeveer worden.

Totaal 346m2 bestrating
Totaal 36m2 veranda

[afbeelding]

Jullie nog tips en/of ideeën :?
Lijkt mij een eenvoudige, prima basis.
Oprit kan breder, maar wordt dan inderdaad wat lomp, zeker met klinkers, dus dat zou ik niet doen. 3500 is voor de verhoudingen prima denk ik.
De draai naar de 2 parkeervakken buiten de carport is wel wat moeilijk, maar ik weet niet hoe vaak die gebruikt gaan worden? Het gaat wel, maar gemakkelijk is anders. Nu, je moet ook niet je hele tuin inrichten op gemakkelijk gebruik met de auto, want dan kan je net zo goed alles verharden :+

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JaMaaT schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:01:
Of een garage onder het huis? Of is dat geen optie? Een garagebox van huis af zou ik dan weer niet ideaal vinden. Waar laat je bijvoorbeeld je fietsen?
Door de greppel voor het huis zou dat een heel steile helling worden om in de garage te geraken.

Fietsen zouden in een soort van buitenberging komen want die moeten inderdaad zo dicht mogelijk bij het huis staan of je gebruikt ze nooit meer. De garagebox zou louter dienen om de auto en minder vaak gebruikt (werk)materiaal te stallen zoals ladders, een dakkoffer, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou persoonlijk nooit meer in een woning willen wonen waarbij ik met de auto niet minstens op eigen terrein kan parkeren. Zeker als ik zelf zou bouwen op een kavel dan zou dat een absolute dealbreaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
@Grolsch ik neem aan dat er al wat elektra is voorzien voor de tuin? Handig om een of meer mantelbuizen of in ieder geval grondkabels onder de bestrating door te leggen daarvoor. Beetje jammer als je zaken open moet gaan breken op het moment dat je de tuinverlichting gaat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Kaasplank schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:24:
Ik zou persoonlijk nooit meer in een woning willen wonen waarbij ik met de auto niet minstens op eigen terrein kan parkeren. Zeker als ik zelf zou bouwen op een kavel dan zou dat een absolute dealbreaker zijn.
Er is wel plek om de auto op eigen terrein te zetten op een oprit, enkel niet binnen. Zoals gezegd is er een overwelving voor het huis waar een auto over kan rijden en er is plaats voor het huis om een oprit/parkeerplaats aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:18

Wailing_Banshee

You're Next

Grolsch schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:51:
[...]

Veel breder vind ik een beetje "te lomp" worden, voor aan de straat kunnen ook nog genoeg auto's staan, en als wij een feestje hebben komt het merendeel toch nog op de fiets.

Ik hou wel van een beetje meer groen ipv klinkers, vandaar dat we het zo willen doen.
Ik ken dat, wij hebben een oprit van 5x20m. En als we daar klinkers in hadden gedaan was het zo'n grijze massa geworden. Dus wij zijn voor grasstenen gegaan.

Oprit

Je ziet alleen aan het begin van de lente (en de winter) dat er stenen onder liggen, zodra het gras gaat groeien, is het een mooie grasmat. En je gaat er gewoon met de grasmaaier overheen :p We hebben ze ook langs het huis liggen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertFoxNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-07 06:23
Nog nooit van grasstenen gehoord ! GENIAAL !
Helaas zou het niet bij ons huis passen hoe ik het in mijn hoofd had, maar wel een topidee.
Bij ons is hopelijk bijna de vergunning rond. Dan krijgen wij de kopzorgen over de precieze type van de baksteen, dorpels, badkamer, deuren etc.

Bouw start bij ons bijna... begin... juli ? (zal dan wel bouwvak net zijn als we pech hebben)
Langzaam maar zeker...
Erg handig en mooi om dit allemaal te volgen bij iederen, de afgelopen weken al heel wat wijzer geworden weer.

Gisteren een filmpje gezien over de Fibaro Swipe, wat een unit zeg. Zou die het liefst in elke ruimte in de muur willen verstoppen en lekker erop los swipen om alles te regelen. (Zwave smarthome ding is het)

[ Voor 6% gewijzigd door DesertFoxNL op 31-03-2017 17:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grolsch
En het aanrechtblad zit erin!

Heel erg blij mij :)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2qcl008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2emj69d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/swvjaq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/rli3o1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ziet er knap uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:19
Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan met de aansluitingen op netbeheerders/glasvezel?

Ik zie namelijk staan op mijnaansluiting.nl dat het stukadoorswerk gereed moet zijn.. Maar dat vind ik dan vreemd. Ze moeten toch gewoon bij de meterkast de aansluitingen aanbrengen, wat heeft dat met stukadoorswerkzaamheden te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27
Ik denk dat het niets met stukadoorswerkzaamheden te maken heeft. Meer dat dit een richtlijn is hoe ver het statium van de woning is.

Niet dat ze komen terwijl de fundering nog gestort moet worden.

Althans dat denk ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Wow, ziet er goed uit, @Grolsch!

@DesertFoxNL neem aan dat je bedoelt dat de vergunning bijna kan worden aangevraagd?

Hier zijn we druk bezig met het oplossen van problemen die de constructeur heeft met het ontwerp dat er ligt :| Na flink wat puzzelen en de constructeur overtuigen dat alles echt wel wat creatiever opgelost kan worden dan standaard blijven de wijzigingen best wel wat implicaties hebben. Jammer.

Wat dat betreft; er is heel veel te zeggen voor een goed bouwteam of ander integraal bouwproces :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 21:46
bartvb schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:28:

@DesertFoxNL neem aan dat je bedoelt dat de vergunning bijna kan worden aangevraagd?

Hier zijn we druk bezig met het oplossen van problemen die de constructeur heeft met het ontwerp dat er ligt :| Na flink wat puzzelen en de constructeur overtuigen dat alles echt wel wat creatiever opgelost kan worden dan standaard blijven de wijzigingen best wel wat implicaties hebben. Jammer.

Wat dat betreft; er is heel veel te zeggen voor een goed bouwteam of ander integraal bouwproces :)
idd constructeurs zijn vaak zo flexibel als een deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ze worden natuurlijk ook betaald om te garanderen dat iets veilig is. Maar een klein beetje meer out of the box zou helpen. Dat is iig de indruk die ik nu krijg, ik heb de beste man zelf niet gesproken. Dat doen de architect en bouwbegeleider voornamelijk.

In ons geval gaat het nu nog vooral om stabiliteit. Afhankelijk van hoe je de stabiliteitswanden vormgeeft gaat de bovenkant van de woning bij flink wat wind 11 tot 35mm op en neer. (totaal 12,5m hoog). Het is me alleen nog niet duidelijk geworden wat daarvan de implicaties zijn. Iemand een idee hoe je dat een beetje inzichtelijk kan maken? Wat is acceptabel en waarom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 14:23
bartvb schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:28:

Als een constructeur veel moet veranderen kun je je natuurlijk afvragen hoe goed de architect over het ontwerp nagedacht heeft...

Of je hebt een verkeerde constructeur...

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
We hebben vooral een niet heel erg standaard ontwerp in combinatie met een niet heel erg standaard bouwmethode. Wat ook niet helpt is dat die bouwmethode tijdens het ontwerpen ook nog is aangepast.

Constructeur dacht in eerste instantie ook dat het allemaal geen probleem zou zijn, tot hij echt ging rekenen. Leerpuntje voor de volgende keer zullen we maar denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ja, ik ben het eens met @artbij. Ofwel je architect maakt er een potje van, of de constructeur. Maar de situatie lijkt me niet normaal. Ook niet bij een uitzonderlijk ontwerp. Als er geen nieuwe materialen voor ontwikkeld hoeven te worden, dan mag er in het ontwerp van de architect toch geen grote verrassing zitten naar stabiliteit toe. Kan je nagaan wat voor financiële risico's je dan bij de daadwerkelijke realisatie loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Grolsch schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:53:
[...]

Hier rood gearceerd de deuren, dus voordeur, garagedeur, deur bijkeuken, en schuifdeuren van de veranda.

[afbeelding]

Verlichting komt ook later, ik wil uiteindelijk een poort oid hebben met 2 gemetselde poeren.

Er wordt al wel een schutbuis naar voren getrokken met kabels erin.

De tuin is een beetje een sluitpost, dus daar wil ik niet direct voor 50K in investeren :P
Moet je robotmaaier elke dag je oprit oversteken om het stukje rechtsboven te maaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bartvb schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:48:
Ze worden natuurlijk ook betaald om te garanderen dat iets veilig is. Maar een klein beetje meer out of the box zou helpen. Dat is iig de indruk die ik nu krijg, ik heb de beste man zelf niet gesproken. Dat doen de architect en bouwbegeleider voornamelijk.

In ons geval gaat het nu nog vooral om stabiliteit. Afhankelijk van hoe je de stabiliteitswanden vormgeeft gaat de bovenkant van de woning bij flink wat wind 11 tot 35mm op en neer. (totaal 12,5m hoog). Het is me alleen nog niet duidelijk geworden wat daarvan de implicaties zijn. Iemand een idee hoe je dat een beetje inzichtelijk kan maken? Wat is acceptabel en waarom?
11 mm gaat nog, 35 is veel te veel. Vroeger mocht je van het Bouwbesluit niet meer dan 20mm doorbuigen. Die regel is er nu niet meer, maar is wel een aardige richtlijn.

Maar een woning niet goed constructief kunnen ontwerpen... Hoe 'out of the box' zijn ze dan bezig geweest??? Als iets over het algemeen simpel is, is het wel een huis ontwerpen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:10

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:03:
[...]

Ik ken dat, wij hebben een oprit van 5x20m. En als we daar klinkers in hadden gedaan was het zo'n grijze massa geworden. Dus wij zijn voor grasstenen gegaan.

[afbeelding]

Je ziet alleen aan het begin van de lente (en de winter) dat er stenen onder liggen, zodra het gras gaat groeien, is het een mooie grasmat. En je gaat er gewoon met de grasmaaier overheen :p We hebben ze ook langs het huis liggen.
Klinkt een beetje als 1 april 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
nokiaan958GB schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 00:15:
[...]

Moet je robotmaaier elke dag je oprit oversteken om het stukje rechtsboven te maaien?
Daar heb ik over nagedacht, er ligt nog een strook gras van een meter langs het hek.

Hebben jullie nog goede tips voor een robot grasmaaier :?

[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 01-04-2017 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Serieus, kennen jullie die stenen niet? Hier noemen ze het grasdalsen, maar ik ken ze uit Nederland uit m'n jeugd ook wel. Van die betonnen zigzag stenen, met veel open ruimte.

Afbeeldingslocatie: http://webshop.cevo.be/media/catalog/product/cache/1/small_image/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/4/2/42115_42115.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:53

orf

Grolsch schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 07:47:
[...]
Geen eigen ervaringen, maar ik las laatst dit topic en daar staat goede info in:
Robotmaaiers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Je hebt natuurlijk tig varianten in stenen en split. Je hoeft geen standaard 20x10 betonklinker met basisverband erin te leggen. Grasstenen zie je overal, snap niet dat men ze nooit gezien heeft.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ik ben blij dat ik hier voor split gekozen heb, in plaats van klinkers. Maar bij het huis van @Grolsch zou ik ook eerder iets met klinkers doen, of boerengrind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou wel betonsteen vermijden als je het mooi wil doen. Verkleurt als de ziekte en is een algenmagneet. Maar ja, fatsoenlijk keramisch begint vanaf 40-50/m2... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Inderdaad, al die 'coatings' op betontegels is troep. We hebben het hier ook liggen en elke keer nadat de kinderen buiten hebben gespeeld zijn hun handen grijs van de grafiet in de stenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Optisch gezien is hard gebakken het mooiste, maar financieel gezien niet (350×50) :(

Als ik moderator op GOT was kon ik het misschien betalen :+

[ Voor 27% gewijzigd door Grolsch op 01-04-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
Grolsch schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 07:47:
[...]

Daar heb ik over nagedacht, er ligt nog een strook gras van een meter langs het hek.

Gardena is een goed merk, Robomow ook wel eens in actie gezien en dat werkte ook prima, verder kan ik er niet veel zeggen aangezien we er zelf (nog) geen hebben ;)

Let er wel op dat je altijd zo'n soort draad moet leggen YouTube: GARDENA SILENO/SILENO+ How to (Chapter 9: Additional area)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grolsch schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:56:
Optisch gezien is hard gebakken het mooiste, maar financieel gezien niet (350×50) :(

Als ik moderator op GOT was kon ik het misschien betalen :+
Als je geen mod bent hou je veel meer tijd over anders :+

Maar heb nu een oprit met zwarte excluton 20x30 betontegels. Binnen een paar jaar net zo grijs als standaard. Je hebt wel soorten met natuurstenen toplaag, maar die zijn niet heel veel goedkoper dan the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

Even een snelle vraag tussendoor?

Ik heb laatst draadenden (M5) door mijn vloer gebracht om onderin de kelder wat slangen te bevestigen. Weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat dit doorgeroest is? Ik ging er nl vanuit dat het RVS (S316) materiaal zou zijn, maar zijn gewoon stalen draadenden. Nu de vloer weer dicht is kan ik dit niet 123 aanpassen.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is natuurlijk niet te voorspellen. Alles tussen een week en een eeuw is mogelijk. Ligt aan luchtvochtigheid, zoutgehalte, zuurstofgehalte, nat/droogcycli, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ok, das minder. Dan maar elk jaar even kijken.

Materiaal is overigens thermisch verzinkt 8.8 DIN933

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je hetzelfde erop draait scheelt het al een boel. Alleen is de zinklaag vaak kapot, daar waar je de moer erop draait. Dus misschien even inspuiten met zinkspray o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Een normale 8.8 verzinkte draadstang gaat niet zo 123 roesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Señor Sjon schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:52:
Ik zou wel betonsteen vermijden als je het mooi wil doen. Verkleurt als de ziekte en is een algenmagneet. Maar ja, fatsoenlijk keramisch begint vanaf 40-50/m2... :X
Hier 18 jaar geleden een lap gedaan met betonklinkers BKK 8cm dik met minimaal 20cm zand er onder.
Wel bewust voor de kleur grijs gekozen omdat kleuren snel verbleken.Kleur ben ik nog erg tevreden over.
Helemaal geen last van alg. Wellicht dat het komt door het goede afschot wat we hebben toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Señor Sjon schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:12:
Als je hetzelfde erop draait scheelt het al een boel. Alleen is de zinklaag vaak kapot, daar waar je de moer erop draait. Dus misschien even inspuiten met zinkspray o.i.d.
Ja dit klopt indd. Er zit al wat vlakke roest op van het opdraaien van de moertjes.
Een goede tip van die zink spray, dat ik hier zelf niet even op ben gekomen _/-\o_

@allen- Thanks voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Señor Sjon schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 09:41:
Grasstenen zie je overal, snap niet dat men ze nooit gezien heeft.
Wel gezien, niet bewust gezien, denk ik. Ze worden heel veel gebruikt op campings (camperplekken), maar ook in bermen.
Wij kregen het idee na een vakantie, toen we een camping hadden gezien met die stenen en gras erin. We hadden ze wel vaker gezien (achteraf nadenkend), maar niet bewust, gezien het feit dat we toen nog geen toepassing zagen voor ons zelf.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ik voel me oud. In de jaren 80 lag het hele land er vol mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
Rtificial schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:58:
Ik voel me oud. In de jaren 80 lag het hele land er vol mee.
En dat is gelukkig niet meer zo....

Voor een camping snap ik wel dat je dit pakt, maar voor naast een mooie woning vind ik een normale tegel toch echt wel 10x mooier.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is in de regel ook geen gezicht als oprit. Je kweekt er met name onkruid mee. :P Je ziet het veel als uitloop voor parkeerterreinen, zoals bv de Jaarbeurs.

[ Voor 30% gewijzigd door Señor Sjon op 03-04-2017 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 13:37
ik vind die gras-stenen er zo goedkoop en lelijk uit zien, ik heb ze ook nog nooit met mooi gras er op gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

artbij schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:59:
[...]

En dat is gelukkig niet meer zo....

Voor een camping snap ik wel dat je dit pakt, maar voor naast een mooie woning vind ik een normale tegel toch echt wel 10x mooier.
100m2 grijze tegel was vreselijk lelijk geweest. Grind had nog wel gekund, maar dat is pas een onkruid broeinest en dan hadden er geen 2 auto's naast elkaar gekund.
Señor Sjon schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:05:
Het is in de regel ook geen gezicht als oprit. Je kweekt er met name onkruid mee. :P Je ziet het veel als uitloop voor parkeerterreinen, zoals bv de Jaarbeurs.
Er zit net zoveel onkruid in onze oprit als in ons grasveld. Het is gewoon een uitbreiding van het grasveld, je gaat er gewoon met de grasmaaier overheen.
Katerin schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:09:
ik vind die gras-stenen er zo goedkoop en lelijk uit zien, ik heb ze ook nog nooit met mooi gras er op gezien.
Heb je die foto van mij dan niet gezien? Zit prachtig gras op. Eind van de winter, vooral aan de straatkant, iets minder (zout is meestal niet zo goed voor gras), maar zodra het gras begint te groeien, wordt het weer een mooie groene mat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
No offence, maar ik blijf erbij dat het een vrij armoedige uitstraling heeft.

Maar goed, ik heb dan ook kunstgras om maar niet te hoeven maaien. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Wij bestellen voor 99% zeker getrommelde dikformaten (21x7x6 Paars GV)

We zijn heen kijken geweest bij een woning waar deze steen in ligt, en deze vinden wij mooi.

Deze straat ligt er ruim een jaar in:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/4syb6u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/wldpvb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2jetqaf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Señor Sjon schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:14:

Maar goed, ik heb dan ook kunstgras om maar niet te hoeven maaien. >:)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/images/600x600/5575130/not-sure-if-troll.jpg

Not sure if trolling.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Wailing_Banshee schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:54:
[...]

100m2 grijze tegel was vreselijk lelijk geweest. Grind had nog wel gekund, maar dat is pas een onkruid broeinest en dan hadden er geen 2 auto's naast elkaar gekund.

[...]

Er zit net zoveel onkruid in onze oprit als in ons grasveld. Het is gewoon een uitbreiding van het grasveld, je gaat er gewoon met de grasmaaier overheen.

[...]

Heb je die foto van mij dan niet gezien? Zit prachtig gras op. Eind van de winter, vooral aan de straatkant, iets minder (zout is meestal niet zo goed voor gras), maar zodra het gras begint te groeien, wordt het weer een mooie groene mat.
Wat jij mooi vindt moet je zeker in je eigen tuin leggen :).

Maar bij mij komt het er niet in ;).
Grolsch schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:22:

We zijn heen kijken geweest bij een woning waar deze steen in ligt, en deze vinden wij mooi.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Jij was toch anti-onderhoud? Al die kleine spleetjes kan komt onkruid in...

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Even losse vraag, daarom in een aparte post.

Ik ben bezig met een offerte voor mijn garage. Best groot ding 5x8 meter. Puntdak met zolder erop (6m) hoog. 3 kozijnen, zijdeur en een garagedeur aan de voorkant. Iemand een idee wat dit mag kosten? Ik schrok me kapot van de offerte die ik hiervoor kreeg. Maar krijg van de aanbieder niet echt duidelijk waarom het zo duur moet zijn.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grolsch schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat heb ik ook in de achtertuin (wel kleiner formaat en met meer zand in de voegen. :P, zie ook foto hieronder).
PaT schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:25:
[...]

[afbeelding]

Not sure if trolling.... :P
Echte mannen maaien niet. O-) Was ook niet een goedkoop Leenbakker matje. Uit mijn hoofd dit type: https://www.grasengroenku...rtiment/california-chill/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KGlgFyEmDS2YCU1TocvSu6Mq/medium.jpg
Klikbaar, heb geen recentere foto.
artbij schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:43:

Ik ben bezig met een offerte voor mijn garage. Best groot ding 5x8 meter. Puntdak met zolder erop (6m) hoog. 3 kozijnen, zijdeur en een garagedeur aan de voorkant. Iemand een idee wat dit mag kosten? Ik schrok me kapot van de offerte die ik hiervoor kreeg. Maar krijg van de aanbieder niet echt duidelijk waarom het zo duur moet zijn.
Je loopt ook lang genoeg rond hier om te weten dat dit echt veel te summier is. Ook heeft iedereen een andere 'schrikgrens' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
artbij schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:42:
[...]

Wat jij mooi vindt moet je zeker in je eigen tuin leggen :).

Maar bij mij komt het er niet in ;).

[...]

Jij was toch anti-onderhoud? Al die kleine spleetjes kan komt onkruid in...
Heb je een beter idee :? Die grasklinkers vind ik al helemaal geen optie (vind ik absoluut niet mooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:51:
[...]

Heb je een beter idee :? Die grasklinkers vind ik al helemaal geen optie (vind ik absoluut niet mooi).
Grotere tegels, maar dat is mbt prijs niet leuk denk ik.

Als ze naast je gras liggen kun je eigenlijk ook niet spuiten ofzo. Blijft handwerk dan. Ik vrees dat ik op hetzelfde uitkom, terwijl ik ook niet van onderhoud houd.

Trouwens voor je gras kun je eens kijken naar een Landroid van Worx. Mijn vader heeft er ook een en ik vind het een superding. Qua prijs ook erg vriendelijk.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Señor Sjon schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:51:

Je loopt ook lang genoeg rond hier om te weten dat dit echt veel te summier is. Ook heeft iedereen een andere 'schrikgrens' ;)
Hoopte eigenlijk op een richtprijs. Per m2 of per m3. Volgens mij zijn er bij een garage veel minder variabelen dan bij een woonhuis, vandaar deze sumiere opsomming.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Señor Sjon schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:51:
[...]
Echte mannen maaien niet. O-) Was ook niet een goedkoop Leenbakker matje. Uit mijn hoofd dit type: https://www.grasengroenku...rtiment/california-chill/

[afbeelding]
Klikbaar, heb geen recentere foto.
Tja, dan vind je ons grasveld zelf waarschijnlijk ook niet mooi. Onze oprit is over het algemeen strakker dan het grasveld... Schiet niet op als er weer eens paarden doorheen hobbelen... Of die mooie gaten van veldmuizen...
artbij schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:43:

Hout? Steen? Golfplaten? Dakpannen? Aan het huis vast? Losstaand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
@Wailing_Banshee Hebben jullie ook een laagje zand over de tegels liggen? Normaal zie je bij dat soort tegels plukjes gras waar geen beton zit, op je foto lijkt het een aangesloten grasmat?

Wij zijn ook aan het kijken naar een dergelijke oplossing, ook omdat we hier regenwater moeten infiltreren. Minder water van de inrit/parkeerplekken (totaal bijna 500m2) is minder gedoe met infiltreren. Uit 'groen' oogpunt is het ook een fijnere oplossing dan een lap betontegels of klinkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:46
Grolsch schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:51:
[...]

Waarom kies je niet voor split? Puin laten storten (of splitplaten, maar voor een groot oppervlak relatief prijzig) en een paar ton los er boven storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
@PaT Thanks! Die 20mm is dat nog hoogte afhankelijk? Een bungalow die aan de bovenkant 20mm op en neer gaat is heel wat anders dan een woning van 4 verdiepingen lijkt me?

Wat constructie betreft zijn er in hoofdlijnen twee dingen aan de hand, we hebben een uitkraging aan de voorkant waardoor 3 van de 4 verdiepingen tussen de 1 en 2 meter over de onderste verdieping heen hangen. Daarnaast is de bouwmethode tijdens het proces gewijzigd wat constructief nogal flinke implicaties heeft. Eerste idee (waar de architect vanuit is gegaan) is staalskelet met sandwichpanelen. Die panelen zijn stijf, geven schijfwerking en verzorgen daardoor een groot deel van de stabiliteit. Dat is nu veranderd naar staalskelet opgevuld met isolatiemateriaal in een soort houtskelet. Het laatste wordt eigenlijk alleen gebruikt om isolatie en afwerking op z'n plek te houden. Constructief draagt het niets bij. Dat geeft natuurlijk een heel ander plaatje.

Idee in eerste instantie was (vrijwel) volledige indelingsvrijheid, geen dragende wanden in de woning. Nu komen er stabiliteitswanden van 3 meter op iedere verdieping :\ Bij de meeste woningen (in totaal 6) geen probleem, maar geeft bij een paar mensen wel wat uitdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
bartvb schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:23:
@PaT Thanks! Die 20mm is dat nog hoogte afhankelijk? Een bungalow die aan de bovenkant 20mm op en neer gaat is heel wat anders dan een woning van 4 verdiepingen lijkt me?

Wat constructie betreft zijn er in hoofdlijnen twee dingen aan de hand, we hebben een uitkraging aan de voorkant waardoor 3 van de 4 verdiepingen tussen de 1 en 2 meter over de onderste verdieping heen hangen. Daarnaast is de bouwmethode tijdens het proces gewijzigd wat constructief nogal flinke implicaties heeft. Eerste idee (waar de architect vanuit is gegaan) is staalskelet met sandwichpanelen. Die panelen zijn stijf, geven schijfwerking en verzorgen daardoor een groot deel van de stabiliteit. Dat is nu veranderd naar staalskelet opgevuld met isolatiemateriaal in een soort houtskelet. Het laatste wordt eigenlijk alleen gebruikt om isolatie en afwerking op z'n plek te houden. Constructief draagt het niets bij. Dat geeft natuurlijk een heel ander plaatje.

Idee in eerste instantie was (vrijwel) volledige indelingsvrijheid, geen dragende wanden in de woning. Nu komen er stabiliteitswanden van 3 meter op iedere verdieping :\ Bij de meeste woningen (in totaal 6) geen probleem, maar geeft bij een paar mensen wel wat uitdagingen.
In plaats van wanden zou je waarschijnlijk ook wel afkunnen met kolommen en balken. Weet niet of dat nog iets uitmaakt?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

bartvb schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:17:
@Wailing_Banshee Hebben jullie ook een laagje zand over de tegels liggen? Normaal zie je bij dat soort tegels plukjes gras waar geen beton zit, op je foto lijkt het een aangesloten grasmat?

Wij zijn ook aan het kijken naar een dergelijke oplossing, ook omdat we hier regenwater moeten infiltreren. Minder water van de inrit/parkeerplekken (totaal bijna 500m2) is minder gedoe met infiltreren. Uit 'groen' oogpunt is het ook een fijnere oplossing dan een lap betontegels of klinkers.
Er is gewoon een flinke hoeveelheid aarde op en ingegooid:
https://1drv.ms/i/s!AsmHwRaL5hbowA0d-OPF4DnMRzVx

Uiteindelijk zag het er zo uit:
https://1drv.ms/i/s!AsmHwRaL5hbowB2DPj-VTVOob_IG
(hier hebben we het net ingezaaid)

https://1drv.ms/i/s!AsmHwRaL5hbog-VbpxM0AD_QGZlZTA
En zo ziet het er in januari uit (ik moet toch eens een nieuwe foto maken vanaf de achtertuin!)

https://1drv.ms/i/s!AsmHwRaL5hbog-VWeYw_wWQJCw8hbA
En van dichtbij (foto is vreselijk mislukt, ik vraag me echt af waarom die gemaakt is, maar het laat wel de grasmat van dichtbij zien :D)

En nu is het inderdaad een dichte grasmat. Je ziet, als je erboven hangt, stukjes grijs uitsteken (je kunt ze op die laatste foto ook zien :p). Dat zijn de noppen van de stenen, die liggen boven, zodat we altijd (zelfs met een laagje sneeuw!) grip hebben met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
artbij schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:54:
[...]

Grotere tegels, maar dat is mbt prijs niet leuk denk ik.

Als ze naast je gras liggen kun je eigenlijk ook niet spuiten ofzo. Blijft handwerk dan. Ik vrees dat ik op hetzelfde uitkom, terwijl ik ook niet van onderhoud houd.
Spuiten wil wel, maar dan wel ff windstil weer hebben, anders krijg je van dat gele gras ;)
Trouwens voor je gras kun je eens kijken naar een Landroid van Worx. Mijn vader heeft er ook een en ik vind het een superding. Qua prijs ook erg vriendelijk.
Tnx voor de tip, neem ik mee !
-Muncky- schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:19:
[...]

Waarom kies je niet voor split? Puin laten storten (of splitplaten, maar voor een groot oppervlak relatief prijzig) en een paar ton los er boven storten.
Vind ik persoonlijk ook niet mooi, ik vind klinkers mooier om te zien.

En in split gaat ook onkruid groeien, het onkruid wat op bestratingen groeit komt niet van onderen, maar van boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
En split + motor gaat ook vanzelf een keer mis. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bartvb schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:23:
Die 20mm betrof doorbuiging van vloeren/daken. In feite is dat ook een soort "bewegen" alleen een andere kant op (naar beneden in plaats van links/rechts).
Ik ben absoluut geen constructeur, dus ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Klinkers voegen met een voegmortel ?
YouTube: Bestrating invoegen met voegmortel - Varistone LM Aqua

Niet goedkoop, maar houd erg veel onkruid tegen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@ZeRoC00L
Volgens mij moet je dan wel je afwatering heel goed op orde hebben, er kan geen water meer doorheen. Eigenlijk vind ik het zelfs niet meer kunnen, in deze tijd. Hoe meer water de grond in kan zakken, hoe minder de riolering over loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
Wailing_Banshee schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:12:
@ZeRoC00L
Volgens mij moet je dan wel je afwatering heel goed op orde hebben, er kan geen water meer doorheen. Eigenlijk vind ik het zelfs niet meer kunnen, in deze tijd. Hoe meer water de grond in kan zakken, hoe minder de riolering over loopt...
Het water moet toch ergens heen, infiltatiekratje naast het terras op laagst gelegen deel is toch zo gedaan?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

vandermark schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:51:
[...]

Het water moet toch ergens heen, infiltatiekratje naast het terras op laagst gelegen deel is toch zo gedaan?
Daarom zei ik dat je de afwatering dan wel goed op orde moet hebben. Dat is iets wat heel afhankelijk is van de situatie. Voor ons was dat geen optie geweest, zo'n zwak punt bij het begin van een oprit lijkt me niet verstandig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Die infiltratiekratten kunnen een paar ton aan gewicht hebben. Dat is het probleem niet zo.

@PaT dank! Doorbuiging van vloeren/daken is inderdaad ook een belangrijk punt maar dat gaat bij ons het grote probleem niet zijn. Die uitwijking in horizontale richting daar is minder over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

bartvb schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:08:
Die infiltratiekratten kunnen een paar ton aan gewicht hebben. Dat is het probleem niet zo.
Jawel, want je kunt er natuurlijk geen stenen op leggen, want dan heb je nog geen oppervlak waar water doorheen kan. Dus je moet dan die rand heel smal maken (zodat je wiel er niet in kan blijven haken), of je moet zo'n lelijk rooster neerleggen (wat zeer goed is voor kattepootjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Grolsch schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:40:
... het onkruid wat op bestratingen groeit komt niet van onderen, maar van boven.
Inderdaad. Dus de enige goede preventieve oplossing voor onkruid is wekelijks vegen.

De buurman hier heeft ook serieus veel m2 aan straatwerk, verglijkbaar met jouw plannen. Hij heeft een tweedehands veegmachine gekocht met een vrij brede borstel voorop. Elke zaterdag even een rondje maken en dan blijft het verrassend goed onkruidvrij.

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:57
Jack schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:21:
[...]

Inderdaad. Dus de enige goede preventieve oplossing voor onkruid is wekelijks vegen.

De buurman hier heeft ook serieus veel m2 aan straatwerk, verglijkbaar met jouw plannen. Hij heeft een tweedehands veegmachine gekocht met een vrij brede borstel voorop. Elke zaterdag even een rondje maken en dan blijft het verrassend goed onkruidvrij.
Wat een sleur. Kun je net zo goed gras gaan maaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Terpen Tijn schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:52:
[...]
Wat een sleur. Kun je net zo goed gras gaan maaien. :)
Of asfalt neerleggen!

Natuurlijk niet zomaar, maar zoiets:
http://www.streetprint.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
Wailing_Banshee schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:55:
[...]

Of asfalt neerleggen!

Natuurlijk niet zomaar, maar zoiets:
http://www.streetprint.nl/
Dat is wel heel gaaf. Vanaf hoeveel m2 zouden ze daarvoor langskomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 17:27
Dirtbiter schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:00:
[...]

Dat is wel heel gaaf. Vanaf hoeveel m2 zouden ze daarvoor langskomen?
No offence maar dan bel je ze toch op??? Altijd beter info uit eerste hand te horen dan via via (forum). Zeker hier bij het bouwen van een eigen woning moet je assertief zijn, als je dat niet bent begin er dan maar niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:15
c0sje schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:22:
Bedankt voor de hulp. We hebben inmiddels een hulplijn ingeschakeld die ons hierbij gaat begeleiden. Maandag a.s. zitten wij bij de aannemer om alles te bespreken. Ik zal t.z.t. hier een update geven!

De prijs per kuub, is dit inclusief vloer, keuken etc?
We hebben inmiddels samen een bouwtekening gemaakt en van elke ruimte de wensen in kaart gebracht inclusief materialen (welke afwerking, deuren, trappen, vensterbanken, wandjes, wandcontactdozen, leidingen, douche-wtw, etc, etc). Hierbij hebben we gekozen voor redelijk "luxe afwerking": denk aan multi-zone vloerverwarming, luxe deuren, extra groepen, villeroy en boch sanitair, etc.

Inmiddels heeft de aannemer deze per ruimte afgeprijsd (inmiddels pagina's dan het verkiezingsprogramma van de PVV >:) ) en het totaal voor de afbouw is: 76.000 euro,-

Wat resteert is de keuken, vloeren en wanden.

Wat is jullie eerste reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Jack schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:21:
[...]

Dan kun je met hetzelfde gemak 3 x per jaar met glyfosaat gaan spuiten.

Daar ontkom je toch niet aan als je veel bestrating hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
c0sje schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:48:
[...]

We hebben inmiddels samen een bouwtekening gemaakt en van elke ruimte de wensen in kaart gebracht inclusief materialen (welke afwerking, deuren, trappen, vensterbanken, wandjes, wandcontactdozen, leidingen, douche-wtw, etc, etc). Hierbij hebben we gekozen voor redelijk "luxe afwerking": denk aan multi-zone vloerverwarming, luxe deuren, extra groepen, villeroy en boch sanitair, etc.

Inmiddels heeft de aannemer deze per ruimte afgeprijsd (inmiddels pagina's dan het verkiezingsprogramma van de PVV >:) ) en het totaal voor de afbouw is: 76.000 euro,-

Wat resteert is de keuken, vloeren en wanden.

Wat is jullie eerste reactie?
Tekening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Grolsch schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:26:
[...]

Dan kun je met hetzelfde gemak 3 x per jaar met glyfosaat gaan spuiten.

Daar ontkom je toch niet aan als je veel bestrating hebt.
Liever wegbranden. En ik ben niet eens een bomenknuffelaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Volgens onze "onkruiddeskundige" werkt glyfosaat beter, dan gaat het onkruid echt t/m de wortel kapot.

En daarbij zo'n gloria drukspuit kost een paar 10'tjes, een brander is iets duurder denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

jazeker, het werkt beter, maar het breekt slecht af. De milleulast is vrij groot voor het beoogde doel. Maar het is een vrij land he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:15
Begane grond:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ri9u1q3figbaykc/bg.PNG?dl=1

1e verdieping:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ckww1637pqmkjjf/1e.PNG?dl=1

De badkamer hebben we inmiddels vergroot, maar dat is nog niet op deze tekening verwerkt.

souterrain:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/x22nligk3dv8f8c/souterrain.PNG?dl=1

[ Voor 10% gewijzigd door c0sje op 04-04-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
PolderPloer! schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:33:
[...]

No offence maar dan bel je ze toch op??? Altijd beter info uit eerste hand te horen dan via via (forum). Zeker hier bij het bouwen van een eigen woning moet je assertief zijn, als je dat niet bent begin er dan maar niet aan
Zo, did I hit a nerve?

Natuurlijk kan ik ze opbellen. Als mijn huis over een jaar opgeleverd wordt, zal ik er eens over nadenken.
Ik vond het een origineel idee. Misschien had iemand er al wat ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firestarz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:08
We hebben nog eens met de architect om de tafel gezet, en hebben op basis van de feedback hier ook nog het een en ander aangepast.

We gaan nu voor een grotere woonkamer, en maar een ingang in het midden. We hebben de office naar de voorkant van het huis verplaats om zo de grotere woonkamer te realiseren. We zijn nu happy met de indeling, het blijft een gepuzzel met zo een container/prefab concept, omdat je niet zomaar ergens een muur kunt plaatsen/verplaatsen.

Binnenkort horen we meer over het wp systeem, we krijgen l/l en willen graag per kamer de temperatuur kunnen regelen, en hij moet op de stadsverwarming aangesloten zijn. Al overwegen we om de stadsverwarming buiten beschouwing te laten, als dat het aansluiten makkelijker maakt.

Hierbij nog een keer de tekening en zijaanzichten. Hopelijk gaan we binnenkort verder praten over de facade, want we willen een combinatie rockpanel met een patroon erin en hout :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5l0CmRYNgfLLPjixAsjMgN05/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vg0S9etuaj0zeqKFwir0twQc/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wxXY8llrSQek88v7BUf5N6RF/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dirtbiter schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:08:
[...]
Natuurlijk kan ik ze opbellen. Als mijn huis over een jaar opgeleverd wordt, zal ik er eens over nadenken.
Ik vond het een origineel idee. Misschien had iemand er al wat ervaring mee.
Alleen met het resultaat en toen ik het voor het eerst zag dacht ik echt dat het steentjes waren. Het was echt heel verwarrend toen ik er voor het eerst overheen reed met de auto. Het ziet eruit als klinkers, maar klinkt als asfalt, met een ondertoon van klinkers, want je rijdt wel over die riggels heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@firestarz Ik blijf het erg hokkerig vinden.

Zoals je ziet is het op tekening al moeilijk om EN een toilet, EN een bad, EN een douchecabine, EN een wasbak in de master Bathroom van 5,6m2 te zetten :? Dat gaat toch NOOIT en te nimmer passen naar mijn idee :?

Voor wie is die andere Bathroom dan met alleen een wasbak :?

Je hebt 2 storagerooms waar ik ook zo het nut niet van in zie :?

Maar als jullie er goed over nagedacht hebben en het jullie wens is, be my guest, maar ik kan me niet voorstellen dat dit het idee van een architect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De andere badkamer heeft ook een douche zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is denk ik inherent aan de bouwstijl. Mij trekt het ook niet. Ik zou eens kijken naar het toilet. Bezoek struint zo door je privévertrekken om het toilet te vinden. Dat lijkt me niet heel wenselijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Grolsch schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:34:

Zoals je ziet is het op tekening al moeilijk om EN een toilet, EN een bad, EN een douchecabine, EN een wasbak in de master Bathroom van 5,6m2 te zetten :? Dat gaat toch NOOIT en te nimmer passen naar mijn idee :?
Onze badkamer is ook zoiets, qua oppervlak, en wij hebben ook een bad, wc, douche en wasmeubel. Gewoon een kwestie van de juiste spullen kopen en deze zo efficient mogelijk plaatsen.
Voor wie is die andere Bathroom dan met alleen een wasbak :?
En douchebak. Er zijn nog 2 andere slaapkamers en een logeerkamer.
Je hebt 2 storagerooms waar ik ook zo het nut niet van in zie :?
Eén voor kantoor artikelen (archief kasten?) en één voor het huis zelf. Het is een één-laagse woning, dus je moet dan echt wel wat opslagruimte inplannen.

Ik zou wel de wc en en techroom omdraaien, persoonlijk. En dan de deur naar de WC tegenover die van de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Grolsch schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:34:

Pftt.... amateur... :P (grapje)
Het bovenstaande programma heb ik zelf in 5,2 m2 weten te krijgen (badkamer van 2,6 x 2 meter) en dat het nog bruikbaar is ook. Het bad is niet het grootste bad, maar echt NOOIT en te nimmer is dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firestarz
Dit is inderdaad inherent aan de bouwstijl, badkamers en wc moeten in een unit zitten (2,5 x 3,5) omdat ze vanaf de fabriek al betegelt worden. Badkamer is prima te doen, hebben we al in 3d doorheen gelopen :P We hebben daar overigens nu gewoon een bad van 1,8m in en een inloop douche plus een dubbele wastafel en wc.

De overige badkamer heeft een dubbele wastafel en een inloop douche.

De kleine storage ruimte heeft de architect als bezemkast bedoeld, maar ga ik bij de office betrekken denk, kan daar altijd nog kasten in plaatsen en geeft iets meer mogelijkheden met de office

Wc kan niet op een andere plek, dan kruist de wc meerdere units. Omdraaien kan misschien, maar de technische ruimte moet eigenlijk in het midden van de woning zitten ivm de leidingen die niet te lang kunen zijn (afschot etc).
Als je goed kijkt kun je zien waar de kolommen zitten op de bouwtekening, deze zijn iets dikker in de muren getekend. We zijn dus gelimiteerd qua bouw maar ook qua kavel, daar dit al over het bouwvolume heengaat maar we kunnen gelukkig een deel vergunningsvrij bouwen.

Maar hou wel rekening met het feit dat dit ongeveer de helft kost van alle andere bouwers die we benaderd hebben, anders hadden we dit niet kunnen/willen betalen. Kosten zitten op 1295/m2 vs 2000/m2. En deze prijs is sleutelklaar, dus incl keuken, vloeren, wanden geschilderd, inbouwkasten, etc.

En ik geloof heel erg in visie dat een huis volledig neutraal/sustainable kan zijn, zowel qua leefkosten als materialen.

De wc gaan we nog wel even navragen bij de architect of dat nog anders kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verhip, ik zie nu ook een douche in de andere "bathroom" :P

Persoonlijk vind ik het jammer om met zo'n oppervlakte (17x15,5 bruto) zulke kleine hokjes te maken.

En je zult het misschien wel pas kunnen maken als je de douche/bad/wastafel erg klein gaat maken in 5,6m2, maar dan is het alles behalve riant.

Ik zou bijvoorbeeld al niet normaal in het bad kunnen liggen met m'n 1,90 mtr en 110KG.

Ook een douche van 80cm breed (afgeschaald) is niet erg breed te noemen.
Dan kun je "ff" romantisch met z'n 2'en onder de douche wel vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Grolsch schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:22:
Verhip, ik zie nu ook een douche in de andere "bathroom" :P

Persoonlijk vind ik het jammer om met zo'n oppervlakte (17x15,5 bruto) zulke kleine hokjes te maken.

En je zult het misschien wel pas kunnen maken als je de douche/bad/wastafel erg klein gaat maken in 5,6m2, maar dan is het alles behalve riant.

Ik zou bijvoorbeeld al niet normaal in de bad kunnen liggen met m'n 1,90 mtr en 110KG.

Ook een douche van 80cm breed (afgeschaald) is niet erg breed te noemen.
Dan kun je "ff" romantisch met z'n 2'en onder de douche wel vergeten :P
Kijk daar ga je al extra eisen stellen! Jij zou niet eens comfortabel in onze badkamer kunnen staan, laat staan douchen, want de gehele hoogte is maar 2m :p

En nee, romantisch met z'n 2'en onder de douche is er niet bij (het kan, maar is dan wel "heel" romantisch), maar wel gezellig met z'n 2'en in bad! (wel een bad met de stop in het midden nemen!)

Uiteindelijk bouw/verbouw je een huis toch voor jezelf, en niet voor een ander. Tenzij het natuurlijk je werk is om ze ook weer zo snel mogelijk te verkopen...

Ja, ik vind het ook wat hokkering, maar kan ook niet zien wat je eraan kunt doen, als je de eis hebt om drie slaapkamers en een logeerkamer te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:30:
[...]

Kijk daar ga je al extra eisen stellen! Jij zou niet eens comfortabel in onze badkamer kunnen staan, laat staan douchen, want de gehele hoogte is maar 2m :p

En nee, romantisch met z'n 2'en onder de douche is er niet bij (het kan, maar is dan wel "heel" romantisch), maar wel gezellig met z'n 2'en in bad! (wel een bad met de stop in het midden nemen!)

Uiteindelijk bouw/verbouw je een huis toch voor jezelf, en niet voor een ander. Tenzij het natuurlijk je werk is om ze ook weer zo snel mogelijk te verkopen...

Ja, ik vind het ook wat hokkering, maar kan ook niet zien wat je eraan kunt doen, als je de eis hebt om drie slaapkamers en een logeerkamer te hebben.
Klopt, en een heel belangrijke, als je de eis hebt om 1-laags te bouwen ben je toch al snel beperkt.

maar als je het wil, en je bent er tevreden mee, "loat goan" :+

@firestarz vraagt ons om onze mening, anders had hij de tekening hier niet gepost, dus dan krijgt hij die :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firestarz
En ik waardeer jullie mening, vooral om te zien of ik zelf iets over het hoofd heb gezien.
Iedereen heeft toch een andere kijk op een huis en andere eisen :)

Onze nummer 1 eis is idd 1-laags bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
firestarz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:27:
En ik waardeer jullie mening, vooral om te zien of ik zelf iets over het hoofd heb gezien.
Iedereen heeft toch een andere kijk op een huis en andere eisen :)

Je moet ook je eigen plan trekken.

Toen ik onze tekeningen voor het eerst liet zien waren er ook veel mensen die zich afvroegen waarom wij geen 2e badkamer lieten maken.

Maar zelf hou ik meer van "eenvoudige" "Grote" en "praktische" ruimtes.

Liever 1 badkamer van 10m2 als 2 van 5m2.

Zelf hebben wij ervoor gekozen om ondanks de ruimte van 10,4m2 voor de badkamer, toch de toilet eruit te halen en daar een eigen "hokje" voor te maken om e.e.a. ruimtelijker te houden in de badkamer.

Bij ons ging het trouwens verkeerd in de badkamer.

Al 3 x geattendeerd dat wij zo'n "voetenrand" onder het bad willen, kom ik vorige week woensdagavond ff een keer "polshoogte" nemen, en verdomd, geen voetenrand :(

(excuses voor de slechte belichting)

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/zqy9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2hgsncx.jpg

Direct de aannemer ff geappt dat dit volgens mij niet de bedoeling was, toen direct 1000 x excuses, zijn fout, en een dag later kreeg ik deze foto :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/142wkf5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@firestarz
Waarom is die Slaapkamer 1 eigenlijk zo groot? Zou je die niet in tweeën kunnen hakken, de huidige Slaapkamer 2 weg doen en die ruimte verdelen over de Master, en Slaapkamer 1 en 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:17
Graag jullie ervaring met nieuwbouw in relatie tot de zolder:
- Zijn (LTV) radiatoren op de zolder (slaap op zolder) wel nodig? Ik heb in mijn huidige huis nooit de verwarming aan op de slaapkamers en verwacht dat dit bij een EPC 0.4 huis nog minder noodzakelijk is? Wellicht alleen afgedopte leidingen zodat een radiator altijd nog kan?
- Ik heb een lucht-wtw systeem. Echter op de zolder zijn geen in-uitvoer kanalen voorzien. Hoe kan ik eenvoudig voorzien in frisse lucht in de diverse kamers op zolder? In de scharnier-kap wegwerken van leidingen is helaas niet mogelijk. Ik ben geen voorstander van roosters in het kozijn (woning staat dicht bij vliegveld en wil geluidslekker beperken).

Wellicht heeft iemand creatieve ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

_sepulnation_ schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:03:
Graag jullie ervaring met nieuwbouw in relatie tot de zolder:
- Zijn (LTV) radiatoren op de zolder (slaap op zolder) wel nodig? Ik heb in mijn huidige huis nooit de verwarming aan op de slaapkamers en verwacht dat dit bij een EPC 0.4 huis nog minder noodzakelijk is? Wellicht alleen afgedopte leidingen zodat een radiator altijd nog kan?
Wij hebben geen verwarming op zolder (slapen we). Wat wij wel doen is met de koude winterdagen het trapgat afdekken (open trap naar boven). Anders trekt de warmte van beneden zo naar boven. Maar qua temperatuur in de slaapkamer vind ik het wel perfect. Zelfs met diepe vorstnachten zetten wij de ramen nog open :p

Ik zou wel de aansluiting maken en afdoppen, zodat een eventuele volgende bewoner (of jezelf als je wat ouder wordt...) makkelijk wel een radiator kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firestarz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:27:
Ik vindt het al een flinke verbetering t..o.v. de eerdere situatie.

Persoonlijk zou ik nog eens goed kijken naar je opslag en andere "lege" ruimtes. Die vindt ik niet zo heel erg handig. Waar staat bijvoorbeeld je was machine? Hopelijk niet achter je keuken, de "store room" lijkt heel wat praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:16

The Legend

*Plop*

Grolsch schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:40:
[...]

Je moet ook je eigen plan trekken.

Toen ik onze tekeningen voor het eerst liet zien waren er ook veel mensen die zich afvroegen waarom wij geen 2e badkamer lieten maken.

Maar zelf hou ik meer van "eenvoudige" "Grote" en "praktische" ruimtes.

Liever 1 badkamer van 10m2 als 2 van 5m2.

Zelf hebben wij ervoor gekozen om ondanks de ruimte van 10,4m2 voor de badkamer, toch de toilet eruit te halen en daar een eigen "hokje" voor te maken om e.e.a. ruimtelijker te houden in de badkamer.

Bij ons ging het trouwens verkeerd in de badkamer.

Al 3 x geattendeerd dat wij zo'n "voetenrand" onder het bad willen, kom ik vorige week woensdagavond ff een keer "polshoogte" nemen, en verdomd, geen voetenrand :(

(excuses voor de slechte belichting)

[afbeelding]

[afbeelding]

Direct de aannemer ff geappt dat dit volgens mij niet de bedoeling was, toen direct 1000 x excuses, zijn fout, en een dag later kreeg ik deze foto :)

[afbeelding]
Wat is een voetenrand? Verder mooie badkamer, volgens mij hebben wij exact hetzelfde bad met dezelfde handdouche in de badrand en ook dezelfde Hotbath kranen en uitloop voor de wastafel :+

(Edit)

Zie nu de laatste foto. Zit hier een praktisch nut aan? :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The Legend schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:07:
[...]

Wat is een voetenrand? Verder mooie badkamer, volgens mij hebben wij exact hetzelfde bad met dezelfde handdouche in de badrand en ook dezelfde Hotbath kranen en uitloop voor de wastafel :+
een uitsparing in de zijwand van het bad zodat je tenen een plek hebben als je bij het bad staat. Eeuwig zonde van het strakke tegelwerk imho :P
Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic kent een alias in Duurzame Energie & Domotica. Let er dus op dat duurzame installaties en domotica eigen topics hebben die veel meer diepgang hebben over dat onderwerp. Dit topic gaat over de perikelen omtrent het bouwen van een eigen woning.

Voor projectmatige woningbouw: Het nieuwbouwwoning topic