Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste
Acties:
  • 804.788 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons maakte de CRK tijdens de vergadering zelfs onderling ruzie... Ging helemaal nergens over.
Zoals Grolsch al zegt. Je kan ze beter stroop in de bek smeren dan ze kwaad te maken. Tenminste als je "snel" je vergunning wilt.

Het blijft vreemd dat die lui eigenlijk bepalen hoe jouw huis er uit komt te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 13:58
Inderdaad, ik wou destijds ons toekomstige huis 90 graden gedraaid bouwen, maar dat mocht absoluut niet.
In 1 of ander plan stond dat de nokrichting haaks op de verkaveling moest staan.

Als argument gaf ik aan dat in dezelfde straat wel 10 huizen zo gebouwd zijn (huis in de breedte), maar daar had meneer niets mee te maken.

Hij zei letterlijk "In dorp x (waar ik dus wil bouwen) wonen boeren, en alle boeren bouwen zo, dus jij gaat ook zo bouwen. Wat jij bedacht hebt is heel mooi, maar veelste mooi voor die omgeving".

Als klapper op de vuurpijl maakte hij letterlijk de volgende vergelijking: "Als je wilt bouwen wat je wil, dan ga je maar in Amerika bouwen, maar wij Nederlands houden van hetzelfde, stel je voor dat je op een camping staat met allemaal Nederlanders, dan wordt jij er toch ook niet blij van als er een stel Marokkanen op de camping komt staan :? ".

Uiteindelijk de discussie maar gestopt en ons huis 90 graden gedraaid, van zulke mensen win je het niet.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Lol wtf, gelukkig zit in niet aan welstand en hoef ik alleen maar te voldoen aan de richtlijnen in het bestemmingsplan en die zijn vrij eenvoudig.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00
wij hebben exact dezelfde gehad als Grolsch, ook verkeerde nokrichting terwijl beide buren ook zo staan.. Dit ivm. terug willen naar de lintbebouwing, dus wel normaal onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Het is mij te toevallig dat de eigenaren van de woningen die de nokrichting zo hebben als ik wil of ambtenaar zijn, of zeer goed bevriend zijn met de betrokken ambtenaren ;)

Maar ik maak me er niet meer druk om, zoals ik al eerder aangaf allemaal negatieve energie, en als je de vergunningaanvraag al begint met advocaten heb ik zo'n bruin vermoeden dat ze gedurende de bouw erg vervelend kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verademing heah als die vergunning dan eindelijk op de mat ligt. Eindelijk af van dat gezijk en eindelijk leuke dingen doen namelijk bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 23:22
Grolsch schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:47:
Inderdaad, ik wou destijds ons toekomstige huis 90 graden gedraaid bouwen, maar dat mocht absoluut niet.
In 1 of ander plan stond dat de nokrichting haaks op de verkaveling moest staan.

Als argument gaf ik aan dat in dezelfde straat wel 10 huizen zo gebouwd zijn (huis in de breedte), maar daar had meneer niets mee te maken.

Hij zei letterlijk "In dorp x (waar ik dus wil bouwen) wonen boeren, en alle boeren bouwen zo, dus jij gaat ook zo bouwen. Wat jij bedacht hebt is heel mooi, maar veelste mooi voor die omgeving".

Als klapper op de vuurpijl maakte hij letterlijk de volgende vergelijking: "Als je wilt bouwen wat je wil, dan ga je maar in Amerika bouwen, maar wij Nederlands houden van hetzelfde, stel je voor dat je op een camping staat met allemaal Nederlanders, dan wordt jij er toch ook niet blij van als er een stel Marokkanen op de camping komt staan :? ".

Uiteindelijk de discussie maar gestopt en ons huis 90 graden gedraaid, van zulke mensen win je het niet.
:o
|:(
Ik dacht dat Nederland erom bekend stond de ruimtelijke ordening mooi geregeld te hebben, in tegenstelling tot ons Belgen. Nu proberen jullie ons de loef af te steken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Wij beginnen met SRV toets (stedbouwkundige rand voorwaarden)

Daar staat dit in:
Op de situatietekening en de bouwkundige tekening moet vermeld zijn:
o maatvoering van de kavel
o maatvoering van de gebouwen (3-dimensionaal)
o maatvoering van de gebouwen tot de erfgrenzen en rooilijn / rooilijnen o maatvoering van de opstelplaats auto (indien van toepassing)
o geveltekeningen en materialisering (indien Welstand van toepassing is) o opzet van oppervlakkig waterafvoer (indien van toepassing)

Volgens wat ik begrepen heb checken ze alleen of je aan de voorwaarden voldoet voor het gebied waarin je bouwt (kavelpaspoort) Zo mogen wij 60% kavel bebouwen, niet hoger dan 11 meter en eisen voor waar op kavel de voorgevel moet staan, en ook waar ten opzichte van erfgrens het hoofdgebouw. Tevens moet er 1 auto op eigen grond kunnen parkeren.

Welstand hebben we hier niet, en dat is helaas te zien aan sommige gebouwen, maar goed smaakt verschilt.

Als deze goedgekeurd is moeten we een omgevingsvergunning aanvragen, en het huis moet gelijk blijven ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jacovn op 13-12-2016 08:03 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:15
teaser schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:28:
[...]

:o
|:(
Ik dacht dat Nederland erom bekend stond de ruimtelijke ordening mooi geregeld te hebben, in tegenstelling tot ons Belgen. Nu proberen jullie ons de loef af te steken??
We hebben het ook mooi geregeld :).

Ik rijd altijd vol verwondering door Belgie, geen enkel huis is de straat lijkt op elkaar. Sommige storten bijna in, anderen wonen ze al een tijdje in de garage terwijl ze langzaam de rest van het huis bouwen. Geweldig :).

Ik zelf vind het wel goed dat er in Nederland regels zijn. Veel gemeentes hebben beeld kwaliteitsplannen waar gewoon in staat wat wel en niet mag, discussies over nokrichting etc krijg je dan ook niet, wat op papier staat telt.

Zelf ga ik een woning bouwen, ben erg blij dat naast mij nooit aartslelijke woningen gebouwd kunnen worden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

allez jong, koop je voor Hollandse prijzen van >300€/m2 een stukje grond om je huis op te zetten, gaan een stel bobo's met te veel tijd om handen bepalen hoe het er uit mag zien :D

Vergis je niet, in België zijn ook gewoon regels. Maar die regels zeggen niet dat alle huizen op elkaar moeten lijken, dat niet. Het is wel zo dat er meer regels gekomen zijn. Tot 10-15 jaar geleden was er nog een stuk meer mogelijk dan tegenwoordig.
De regels zijn hier zo ruim te interpreteren, dat de gemeente in feite altijd wel kan afkeuren als het ze niet aanstaat. Als het eenmaal goedgekeurd is, dan geeft je eigen interpretatie van de vergunning je ook weer wat vrijheden.
Allemaal wat minder dichtgetimmerd dan in Nederland natuurlijk, dat is duidelijk. Als je hier wat langer woont is dat iets wat je overigens alleen maar meer gaat waarderen.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
Ik krijg zojuist een berichtje van de aannemer, de kappen zijn onderweg naar de bouw :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/33y4xs3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ltkaxc.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 13-12-2016 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
En undercover spion "schoonmoeder" stuurt zojuist deze foto, dus het lijkt erop dat de eerste kap er op zit :)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/svs3ki.jpg

Toch altijd een hele mijlpaal als de kap er op zit, dat gaat me binnen kort enkele bakjes * Grolsch kosten :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grolsch
En nu de laatste foto's van de aannemer, nu heb ik voorlopig weer genoeg dit topic "vervuild" met onze foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2lbgwav.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2sanr60.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2s7xldh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/w8un4h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:43
Wij zijn momenteel in overleg met de buren een keuze aan het maken voor de energieleverancier voor onze bouwaansluiting, nu komt de hamvraag wat verwachten jullie tijdens een jaar bouwen aan energieverbruik (voor een twee-onder-een kap woning)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Goh, bij ons viel het goed mee. Inclusief droogzuiging meen ik zo'n 400kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:31

Richard

Kuru Kuru Kururin

Willem1990 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:30:
Wij zijn momenteel in overleg met de buren een keuze aan het maken voor de energieleverancier voor onze bouwaansluiting, nu komt de hamvraag wat verwachten jullie tijdens een jaar bouwen aan energieverbruik (voor een twee-onder-een kap woning)?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:22
Hoe doen jullie dat met coax aansluitingen? Heb er nu een stuk of 6 staan en ben bang dat het een overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 15:54

RUFFNECK

Poentje

Onze aannemer neemt de (tijdelijke) bouwaansluitingen voor zijn rekening, regelt dat allemaal dus zelf, maar zoals ik het begreep (weet niet zeker) hebben ze "mobiele oplossingen" voor hun stroom.. Generatoren misschien? Don't know, was allang blij dat ik geen kosten daarin maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Willem1990 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:30:
In de open begroting van onze aannemer is € 500,00 excl. BTW aan verbruikskosten (water + stroom) meegenomen

Aansluitkosten staan erin voor 550 (water) en 450 (stroom) excl. BTW. Totaal dus 1500 excl. BTW.

Maar dat gedeelte is vast aangenomen, dus niet mijn probleem als het tegenvalt.
xminator schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:42:
Hoe doen jullie dat met coax aansluitingen? Heb er nu een stuk of 6 staan en ben bang dat het een overkill is.
Ik hebt er 8 voorzien (keuken, kamer, kantoor, slaapkamer 1 t/m 4 en buiten) in totaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Grolsch op 13-12-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:31

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wat is je vraag? Want 6 coax aansluitingen in je meterkast is overkill ja; en 6 in de woonkamer ook. Maar in elk van de 5 slaapkamers 1 en 1 in de woonkamer is weer wel heel normaal.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ik heb zelf alleen in de woonkamer laten doen, aangezien ik toch op glasvezel blijf. Echter heb ik wel loze leidingen in alle slaapkamers laten zetten, mocht ik in de toekomst daar dus coax wil laten trekken.
Over aansluitingen gesproken, hoe ver van te voren is het beetje normaal om deze aan te vragen via mijnaansluiting ?

[ Voor 12% gewijzigd door RUFFNECK op 13-12-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 10:46
Ik zou naar elke locatie zowel coax als netwerkkabel trekken. Dan houd je keuzevrijheid over qua aanbieder (afhankelijk van je regio natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00
Ik kan helemaal geen kabel krijgen daarom zijn alle ruimtes voorzien van UTP ipv. coax en telecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Bij ons alle 2, waar COAX ligt, ligt ook UTP, en in totaal heb ik nog een aantal UTP punten extra waar ik geen coax heb zoals technische ruimte, buiten, en andere plekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ik ben voor kabelloos gegaan. Houten huis, dus binnenshuis is draadloos geen probleem gebleken. Kan overigens vrij gemakkelijk kabel leggen als t moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Ik bent als het om kwaliteit gaat anti-draadloos, ik knup aan alles wat belangrijk is en waar ik me niet aan wil ergeren een UTP kabel.

Als ik een een bluray film zit te kijken wil ik geen gestotter of gehaper hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:49

The Legend

*Plop*

Ik heb in ieder slaapkamer en op zolder een dubbele 19mm loze leiding laten leggen waar ik 1x coax en 2x utp cat7 doorheen heb gelegd. In de woonkamer bij de tv heb ik 1x coax en 4x utp, muur tegenover de tv 2x utp en bij de eettafel in de keuken ook 2x utp. Als je bouwt met 100mm kalkzandsteen aan binnenmuren gaat wireless al vrij moeizaam (heb 2 ubiquity ap's om in het hele huis WiFi te hebben en dan nog zijn er blind spots). Heb 17 utp aansluitingen door het hele huis. Patchpaneel in de meterkast met een 24 poorts switch. Maar das nog niks vergeleken met die wip-filmpjes die hier geregeld langskomen :+

[ Voor 17% gewijzigd door The Legend op 13-12-2016 22:36 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Toen ik uit de IT ging was utp cat5e "the bomb". Wat is op dit moment "hot" en geeft de meeste "bang for the buck" :?

Ik heb geen ambities om een data centre te beginnen, maar wel natuurlijk niet voor lul staan op een verjaardag vol it'ers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Richard schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:45:
[...]

Wat is je vraag? Want 6 coax aansluitingen in je meterkast is overkill ja; en 6 in de woonkamer ook. Maar in elk van de 5 slaapkamers 1 en 1 in de woonkamer is weer wel heel normaal.
Waar het om draait is, wat is de toekomstzekerheid van Coax en het nut om deze in elke kamer te plaatsen als er glasvezel wordt aangeboden en andere zaken zijn zoals bijv. een horizon go/netflix die prima in de slaapkamers toegepast zouden kunnen worden?

Ik heb zelf nu:
2x coax in de woonkamer (zodat de meubels/tv in een andere opstelling kan mocht het ooit vervelen), elke slaapkamer 1x coax + zolder 1x coax. (wat misschien naar 0x coax gaat als ik voor glasvezel kies)

UTP: op elke verdieping op een centrale locatie UTP voor een AP. Plus op een enkele locatie UTP voor als er een desktop gebruikt gaat worden of voor de spelconsoles.

[ Voor 30% gewijzigd door xminator op 13-12-2016 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Rtificial schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:54:
Ik ben voor kabelloos gegaan. Houten huis, dus binnenshuis is draadloos geen probleem gebleken. Kan overigens vrij gemakkelijk kabel leggen als t moet.
Het bereik is vaak niet het probleem het is meestal de snelheid die de zenders/ontvangers aankunnen, helemaal als er ook nog eens 5 andere netwerken in de buurt zijn en tig wifi apparaten die allemaal de ether volblaffen.
Grolsch schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:16:
Toen ik uit de IT ging was utp cat5e "the bomb". Wat is op dit moment "hot" en geeft de meeste "bang for the buck" :?

Ik heb geen ambities om een data centre te beginnen, maar wel natuurlijk niet voor lul staan op een verjaardag vol it'ers :P
Glas natuurlijk :*) Maar voor de gewone sterveling zou ik Cat7 kiezen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:55
Grolsch schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:16:

CAT6 of CAT6A.

Beide voldoende voor 10Gbit ethernet. CAT6 mag tot 55 meter, CAT6A de volle 100 meter. CAT7 heeft als enige meerwaarde dat je er in theorie 100Gbit overheen kan sturen, maar apparatuur daarvoor moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000

The Legend

*Plop*

15 jaar geleden was 10Mbit normaal dus het kan snel gaan. Ik heb CAT7 gelegd met de gedachte dat ik kabels toch niet ga vervangen, en dan wel nog meekan met de 100Gbit standaard die vast gaat komen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik laat nergens coax leggen. Ook geen utp trouwens. Ga uit van 2 loze leidingen naar de punten waar mogelijk een tv of pc komt te staan. Trek alleen een kabel die gebruikt wordt.

Kabeltjes is leuk, maar je ontkomt er niet aan om ook een goed wireless netwerk aan te leggen. 95% van de apparaten communiceert toch draadloos.

Zit zelf te kijken hoe of wat ik het precies moet doen met mijn AP's. Krijg een houten zoldervloer dus wellicht kan ik beter een AP op zonder zetten dan er een tussen de muren op de eerste verdieping te doen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Erasmo schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:43:
[...]

Het bereik is vaak niet het probleem het is meestal de snelheid die de zenders/ontvangers aankunnen, helemaal als er ook nog eens 5 andere netwerken in de buurt zijn en tig wifi apparaten die allemaal de ether volblaffen.
Ja, ok, daar heb ik hier geen last van. Geen buren in de buurt.
In ieder geval werkt het voor mij prima, voor HD streaming, audio, internet. Heb er nog geen klachten over gehad, behalve dan dat ik buiten nog een repeater moet hangen voor de zomer :+

Voor TV heb ik hier ook nog een schotel staan, maar eerlijk gezegd wordt die niet gebruikt. Dus die coax is vrij zinloos, er wordt enkel gestreamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Rtificial schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:19:
[...]

Ja, ok, daar heb ik hier geen last van. Geen buren in de buurt.
In ieder geval werkt het voor mij prima, voor HD streaming, audio, internet. Heb er nog geen klachten over gehad, behalve dan dat ik buiten nog een repeater moet hangen voor de zomer :+

Voor TV heb ik hier ook nog een schotel staan, maar eerlijk gezegd wordt die niet gebruikt. Dus die coax is vrij zinloos, er wordt enkel gestreamd.
Dat had ik ook nog in mijn achterhoofd. Chromecasts oid aan de tv's en dan gewoon streamen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Hamvraag (althans voor mij) is dus:
Heeft het nut om coax aan te leggen als je toch glasvezel gaat gebruiken?

Enige reden wat ik kan bedenken is dat het eventueel handig is bij doorverkoop van je huis aan een fervente kabelgebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

xminator schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:34:

Enige reden wat ik kan bedenken is dat het eventueel handig is bij doorverkoop van je huis aan een fervente kabelgebruiker?
Om dezelfde reden heb ik dus alleen in de woonkamer coax en in de kamers loze leidingen voor als daar ooit de wens voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
xminator schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:34:

Ik krijg ook glasvezel, maar kan kiezen voor ontvangers voor tv die werken via coax....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

:+ ik weet zeker dat daar waar ik woon nooit glasvezel gelegd gaat worden. Coax ligt er nog niet eens.

Anyway, binnen niet al te lange tijd zijn de mobiele bandbreedtes zo groot, dat er geen business case meer is om overal glas te leggen. Dat is mijn gevoel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:58
Hier wordt op één van de 4 glasvezels een DVB-C signaal aangeboden, de NTU zet dit om naar Coax. Ideaal wat mij betreft, hierdoor heb je keus als eindgebruiker hoe je het aan wilt sluiten. Slaapkamers hebben ook een UTP aansluitingen, maar dus ook Coax, scheelt namelijk weer receivers.

Mobiele bandbreedte is wel groot, maar de totale capaciteit van het netwerk niet. Als het hele dorp op eens alles over 4G gaat doen dan is de boel niet meer vooruit te branden. Alles wat bedraad kan heb ik bedraad aangesloten, dan weet je zeker dat 't werkt.

UTP kabels heb ik overigens voor CAT6 gekozen, 10 Gbit tot 55 meter acht ik voorlopig afdoende. Daarmee kan ik wel wat jaren vooruit en ik heb geen glazen bol dus wat over 10-20 jaar de standaard is heb ik geen idee van. Mogelijk zijn we dan al lang over gestapt naar glas binnenshuis, dan trek ik de huidige kabels er wel weer uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Oilman op 14-12-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:33
Ik heb coax helemaal achterwege gelaten. Wil glasvezel gaan gebruiken met utp naar de tv. (heb 1 tv in huis, gebruik in de slaapkamer incidenteel ipad met programma gemist) Wel in beiden slaapkamers loze leiding aan laten leggen waar ik ook utp doorheen wil leggen. Denk dat dat de toekomst is.

Wij zitten nu in de sanitairfase
Is er ergens een rekenmethode om te bepalen of een douchewand van 130 x 200 door het trapgat past?

Wij willen een andere dan de standaard verwarming. De aannemer wil de aansluiting voor ons afdoppen, maar geeft aan dat de warmtegarantie dan komt te vervallen. Iemand die kan vertellen wat dat inhoud?
(wil graag geïnformeerd zijn voor het contact met de aannemer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:11
Dit betekend dat hij geen garantie geeft dat je de kamers warm krijgt.

In de EPC berekening worden bepaalde aannames gedaan betreft het wattage van de verwarming per kamer en of er LTV (lage temeperatuur verwarming) of HTV (Hogetemperatuur verwarming) wordt toegepast.

Stel je hangt een te kleine radiator neer dan is de aannemer natuurlijk niet verantwoordelijk dat jij het in de winter niet warm gestookt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
En in je bestek staat over het algemeen iets als 'In de woonkamer kan het 22 graden worden gestookt bij een buitentemperatuur van -10'. Daar wordt de installatie op ontworpen.

Als jij de berekende capaciteit op de badkamer (met b.v. minimaal 24 graden) gaat veranderen dan kan de aannemer niet garanderen dat jij het daar in de winter 24 graden gestookt krijgt.

Prima dus, als die warmtegarantie alleen in de badkamer vervalt. Op de rest van je installatie heeft het vrijwel geen invloed.

Wat bekabeling betreft ga ik mee met @miles behalve dat glasvezel hier geen optie is ;(

Er komt dus een coax van de meterkast naar de TV, verder vooral loze leidingen en UTP waar het wordt gebruikt. Er komt natuurlijk een fatsoenlijk wifi-netwerk, maar waar het bedraad kan wordt het bedraad. Tot nu toe bijzonder weinig positieve ervaring met draadloos (in de breedste zin van het woord) en betrouwbaar. Bij renovatie ontkom je er niet aan maar bij zelfbouw kunnen we overal kabels trekken, dat gaan we dus ook enthousiast doen. Of in ieder geval voorbereiden.

[ Voor 36% gewijzigd door bartvb op 14-12-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
miles schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:44:
Ik heb coax helemaal achterwege gelaten. Wil glasvezel gaan gebruiken met utp naar de tv. (heb 1 tv in huis, gebruik in de slaapkamer incidenteel ipad met programma gemist) Wel in beiden slaapkamers loze leiding aan laten leggen waar ik ook utp doorheen wil leggen. Denk dat dat de toekomst is.

Wij zitten nu in de sanitairfase
Is er ergens een rekenmethode om te bepalen of een douchewand van 130 x 200 door het trapgat past?

Wij willen een andere dan de standaard verwarming. De aannemer wil de aansluiting voor ons afdoppen, maar geeft aan dat de warmtegarantie dan komt te vervallen. Iemand die kan vertellen wat dat inhoud?
(wil graag geïnformeerd zijn voor het contact met de aannemer)
Pythagoras? Anders: Verhuiswonder? :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ik zat me laatst ook druk te maken of eea qua ligbad etc de trap op zou passen. Toen zei de badkamerboer doodleuk, maar ik zie dat jullie een grote vide hebben....

"Oh ja.."

Ideaal dus :) (zegt hij dan, zij kunnen de spullen dan zo naar boven krijgen blijkbaar)

[ Voor 16% gewijzigd door RUFFNECK op 14-12-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Dus een grote vide of een verhuisraam op de 1e verdieping :)

Goed punt voor ons ontwerp :o We hebben op het moment geen heel vreemde plannen (en huidige indeling bevat vooral steektrappen), maar handig om hier wat rekening mee te houden.

Lijkt me overigens dat een douchewand van 130x200 prima door een trapgat moet passen? Of je moet echt een heel compacte trap hebben. Minimale hoogte boven de treden is 220cm, breedte is 90cm of 100cm over het algemeen. Dat moet best makkelijk gaan, maar e.e.a. hangt nogal af van de vorm van je trap. En weet niet hoe groot je ramen zijn op de verdieping?

[ Voor 42% gewijzigd door bartvb op 14-12-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ik zou me bij 130x200 geen zorgen maken om of het past, maar om wie het naar boven moet tillen :) Is echt een lomp gewicht met z'n tweetjes. Maar gemiddeld genomen moet dat wel over een trap passen hoor. Het gewicht maakt dat het met draaien in de trap wat moeilijker kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09 15:39
Rtificial schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:53:
Ik zou me bij 130x200 geen zorgen maken om of het past, maar om wie het naar boven moet tillen :) Is echt een lomp gewicht met z'n tweetjes. Maar gemiddeld genomen moet dat wel over een trap passen hoor. Het gewicht maakt dat het met draaien in de trap wat moeilijker kan zijn.
Of het naar boven laten hijzen als de trap er nog niet inzit. Zo is bij ons het bad naar boven gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

jerh schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:40:
[...]

Of het naar boven laten hijzen als de trap er nog niet inzit. Zo is bij ons het bad naar boven gegaan.
Dat is ook een goede optie. Hoewel ik niet graag een glazen douchewand te lang op de werf zou laten staan, met alle risico's van dien.

Onze trap werd trouwens in 1 stuk geleverd, dus ben blij dat we die er in hebben laten hijsen voordat het dak er op zat :) Maar goed, is een heel andere bouwwijze dan over het algemeen gebruikt wordt, dus kon ook naar het weer toe enzo geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 21:33
Is het gebruikelijk dat de snijkanten van (keramische) dakpannen oranje zijn en dit verder niet afgewerkt wordt?

Mijn dakpannen liggen er nu op, maar rondom mijn dakramen zie je de oranje snijkant van de dakpannen terwijl de rest mooi zwart is.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:05
Qosmic schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:44:
Is het gebruikelijk dat de snijkanten van (keramische) dakpannen oranje zijn en dit verder niet afgewerkt wordt?

Mijn dakpannen liggen er nu op, maar rondom mijn dakramen zie je de oranje snijkant van de dakpannen terwijl de rest mooi zwart is.
Als je erin snijdt (dus niet de randen af-fabriek), dan is dat inderdaad normaal. Het lijkt me ook wel normaal om het dan wel even af te werken, met bijvoorbeeld een latje ervoor. Dat is bij ons wel netjes gedaan; anders is het echt geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik snap omdat het een klei product is dat je dan de oranje onderkant ziet.
Maar bij mij is het verder zo gelaten en niet afgewerkt. Geen latje, niet geverfd, gewoon niet zwart gemaakt.
Als ik een Dakraam open zie ik aan 1 kant die oranje snijkant.

Snijkant dakpan

Edit: foto toegevoegd

[ Voor 41% gewijzigd door Qosmic op 14-12-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Lijk me niet, komt er niets voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Nope, toen ik erover begon wordt mij verteld dat de snijkanten blijven zoals ze zijn er dat de rode kleur wel minder wordt met de tijd.

Wat moet ik hier nu mee?
Ik wil dit niet accepteren, maar als zij zeggen, dat blijft zo en wordt wel minder, mja... :s

[ Voor 22% gewijzigd door Qosmic op 14-12-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Hoe moet het minder worden dan ?
Door dat er op die open kanten wel alg/mos aanslag komt en dat het daardoor donkerder wordt ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:51
Hmmm dat is een goede, wij krijgen 3 dakramen. Deze gaan we alleen zelf plaatsen. Ben benieuwd wat de oplossing hiervoor is.

Wil wel kijken of het zo uitkomt dat er maar aan 1kant geslepen hoeft te worden. Dat is natuurlijk afhankelijk van de balklaag erachter. Anders met een likje verf er langs? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ja dat is denk ik wat die bedoeld. Maar goed, ik ben het er niet mee eens en wil dat het afgewerkt wordt.
Hoe krijg ik die gasten alleen zo ver.

Bij mij is het ook maar aan 1 kant, 1 kant begint met een hele pan en aan de andere kant moest de pan dus wel geslepen worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Qosmic op 14-12-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Oh, ik heb dat ook gewoon zo afgewerkt. Zo staat het ook in de Velux instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Jij hebt het gewoon zo oranje gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ja. Nu zijn mijn pannen niet zwart, maar donkerbruin, dus het contrast is iets minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
En ik maar denken dat ik de ramen zo uit elkaar wel hebben dat er 2 zonnepanelen tussen passen. Heb ik straks allemaal van die randen.. :(

Moet je dan eigenlijk een dakraam maat nemen die bij je pannen passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:51
En hopen dat de balklaag erachter dan goed zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snavel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03 15:08
De maat van het dakraam past in principe altijd bij je dakpannen, dit is niet relevant. De maat van je dakelement (of sporen/balklaag/etc) is veel belangrijker. Is je dakraam groter zul je een raveling moeten maken en dat kan niet altijd zomaar.

Het is doodnormaal dat de pan gezaagd wordt bij dit soort aansluitingen, op de foto valt het ook erg op. Vergeet niet dat je er nu met de neus boven op staat, bekijk het eens vanaf de straat of tuin. Dan is het al een stuk minder. Vind je het dan nog steeds zo storend, kun je altijd een pot verf kopen en schilder je die rand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voor raamdorpelstenen had je potjes glazuur voor de kopse kanten. Laat me raden, je dakraamsparingen zaten al in de kap? Dit komt eigenlijk nooit uit, tenzij ze achteraf ingebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Klopt, de sparingen zaten al in de kap.
Waar kan je die potjes glazuur kopen dan? Want ik kan er zelf ook wel bij als ik het raam open zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan het eens navragen bij je pannenleverancier. Ik garandeer niks, jaren geleden waren die krengen al bijna niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Nelskamp heeft ze, maar ik vond het de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Waar kan ik dat van Nelskamp vinden? Hoe ik ook zoek, ik kom er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zelfs zonder google, www.nelskamp.nl misschien :?

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:25
Qosmic schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:44:
Hoeft niet altijd, ik heb daarop gelet en een pan op een blauwe scherf gekozen, die is van binnen ook donker waardoor je dat soort randen en eventuele beschadigen (bijna) niet ziet.

Zoals aangeraden, potje kopen en even bij tippen.

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Qosmic schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:25:
Waar kan ik dat van Nelskamp vinden? Hoe ik ook zoek, ik kom er niet op.
Ik heb het op de bestellijst zien staan toen ik de pannen bestelde bij de bouwshop.
Maar om eenvoudig bij te werken in zwart zou ik waarschijnlijk kiezen voor elastomeer verf, bijvoorbeeld:
http://www.mapei.com/nl-n...9&IDTipo=4267&IDLinea=122

Je kan ook dacht ik elastomeer door verf mengen, om dezelfde eigenschappen te krijgen, maar daar weet ik echt te weinig van.

Even nog verder gezocht, de fabrikanten hebben kleinere potjes, dat is interessanter:
Nelskamp
https://www.bausep.de/wei...anten-farbe-longlife.html

Koramic
https://www.bausep.de/kor...chzubehoer/kaltengobe-ty/

Gewoon best even vragen bij de fabrikant van je pannen, ik kan niet goed herkennen welke het zijn.

Ze mogen de loodslab wel iets strakker leggen overigens. Op deze manier heb je met stevige wind nog wel het risico dat er regen of stuifsneeuw onder komt, met mogelijk lekkage als gevolg.

[ Voor 31% gewijzigd door Rtificial op 15-12-2016 07:58 ]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rtificial schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:50:

Ze mogen de loodslab wel iets strakker leggen overigens. Op deze manier heb je met stevige wind nog wel het risico dat er regen of stuifsneeuw onder komt, met mogelijk lekkage als gevolg.
+1

die ligt bij mij een stuk strakker op mijn pannen. :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Qosmic
Dakpannen zijn Koramic Alegra 12 zwart edel engobe!

Bedankt voor het linkje Rtificial, ik koop zo'n potje en werk het bij.

• dewil1990
Heeft iemand hier ervaring of kennis van het verschil in kwaliteit / producteigenschappen tussen "Holonite" en "Marmercomposiet" dorpels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Luxaflex of jaloezieën bedoel je? :+ Oftewel, de een is een merknaam, de ander het product.

[ Voor 43% gewijzigd door Señor Sjon op 15-12-2016 11:07 ]

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Grolsch schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:22:
En nu de laatste foto's van de aannemer, nu heb ik voorlopig weer genoeg dit topic "vervuild" met onze foto's :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mag ik vragen waar je bouwt omgeving (Pollen of Weitemanslanden)? Komt me iig bekend voor maar kan het niet plaatsen.

• Grolsch
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 34% gewijzigd door Grolsch op 16-12-2016 22:44 ]

• dewil1990
Señor Sjon schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:07:
Luxaflex of jaloezieën bedoel je? :+ Oftewel, de een is een merknaam, de ander het product.
Dit lijken mij toch twee daadwerkelijk verschillende materialen, of heb ik het mis?

Het marmercomposiet wat hier wordt genoemd: http://www.marmerindustrie.nl/index2.php?mid=2&id=17
Tegenover holonite: http://www.holonite.nl/producten/kozijnenindustrie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002

Minkie

Groazers Unite.

Grolsch schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:30:
Haha, een bekende in de regio, pollen ;) waar kom jij weg :?
Ik lees stiekem ook mee O-) . Kwam in dit topic een foto tegen die je geplaatst had en dacht :"verrek, dat is hier in de buurt volgens mij". Heeft nog even wat gespeur gekost voor ik erachter was waar het was,maar met terugzoeken in dit topic op je naam was ik er zo achter. Toen moest ik er alleen nog achterkomen wie er achter de naam Grolsch schuilt maar dat is ook goed gekomen O-)

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Willem1990 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:41:
[...]

Dit lijken mij toch twee daadwerkelijk verschillende materialen, of heb ik het mis?

Het marmercomposiet wat hier wordt genoemd: http://www.marmerindustrie.nl/index2.php?mid=2&id=17
Tegenover holonite: http://www.holonite.nl/producten/kozijnenindustrie/
Holonite is een steencomposiet. Ietsje 'laagwaardiger' dan marmer, maar marmer is dan weer heel zacht en poreus. Voor buitendorpels op maaiveld zou ik voor Holonite gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:56
Rtificial schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:50:
Je hebt nog een onderdak natuurlijk :). Maar dat kan wel een stuk strakker ja, mss wachten ze op de zwaartekracht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Engineer Stewie schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:50:
[...]

Je hebt nog een onderdak natuurlijk :). Maar dat kan wel een stuk strakker ja, mss wachten ze op de zwaartekracht :P
Nee, potentiële lekkage rond de velux. Is een gekende plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
Vandaag weer een kijkje kunnen nemen sinds 1,5 week, en ze zijn druk bezig de dakplaten erop te leggen.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/34yuzhs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2je1ax2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/adkwo5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/5ocl61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

schiet al lekker op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat is niet wat ik had verwacht: een prijs van meer dan €450/m² voor een casco aanbouw. :S

Wie heeft er ervaringen met aannemers in de omgeving Nijmegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Jelte schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:00:
Dat is niet wat ik had verwacht: een prijs van meer dan €450/m² voor een casco aanbouw. :S

Wie heeft er ervaringen met aannemers in de omgeving Nijmegen?
Volgens mij valt dat toch wel mee. Wat had je zelf verwacht?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
artbij schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:01:
[...]

Volgens mij valt dat toch wel mee. Wat had je zelf verwacht?
Het is casco, dus van binnen niet afgewerkt en geen installatiewerk (alleen buitenriolering en afwatering).

Architect begon over €250,-. Dus ik dacht meer aan €300,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De meeste aannemers hebben het op dit moment erg druk, de prijzen gaan alweer hard omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:24:
De meeste aannemers hebben het op dit moment erg druk, de prijzen gaan alweer hard omhoog.
Maar niet de helft omhoog, mag ik hopen?
En zo ja, dan gaan we even rustig aan doen denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelte op 19-12-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ken niet 1 aannemer die niet tot de zomer 2017 vol zit, er is nu echt een groot tekort aan het ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:29:
Ik ken niet 1 aannemer die niet tot de zomer 2017 vol zit, er is nu echt een groot tekort aan het ontstaan.
Ik ook niet :p

Euh, maar dat had ik we laan zien komen. Maar flauw dat ze dan de prijs zo ophogen. Dan wacht ik wel geduldig hoor. Zo erg is het niet om nog even in deze situatie te blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Je mag al blij zijn dat je op dit moment een aannemer vindt die een huis wil bouwen voor <500 € /m3 (wel compleet dan), dus ik kijk niet vreemd op van € 450,00 /m3 voor een uitbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Grolsch schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:33:
Je mag al blij zijn dat je op dit moment een aannemer vindt die een huis wil bouwen voor <500 € /m3 (wel compleet dan), dus ik kijk niet vreemd op van € 450,00 /m3 voor een uitbouw.
Ook een casco-uitbouw?
Want volledig af met installaties en stukwerk, ja. Dan snap ik de €450/m³.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Jelte schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:43:
[...]
Ook een casco-uitbouw?
Want volledig af met installaties en stukwerk, ja. Dan snap ik de €450/m³.
Je schrijft m2.....

Overigens zijn er nog genoeg aannemers voor normale prijzen.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
artbij schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:46:
[...]

Je schrijft m2.....

Overigens zijn er nog genoeg aannemers voor normale prijzen.....
Oeps... fixed.

:X -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Is het nu vierkante of kubieke meter? 450€/m2 is een normale prijs voor casco. Per kubieke meter zou dat veel minder moeten zijn natuurlijk. Daar zou je voor die prijs volledig afgewerkt klaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Rtificial schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:08:
Is het nu vierkante of kubieke meter? 450€/m2 is een normale prijs voor casco. Per kubieke meter zou dat veel minder moeten zijn natuurlijk. Daar zou je voor die prijs volledig afgewerkt klaar moeten zijn.
Per m³. Vandaar ook mijn verbazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Dat vind ik ook echt wel veel. Nu, het is moeilijk oordelen zonder de situatie te kennen. Bereikbaarheid en totale grootte van het project spelen wel een belangrijke rol in de uiteindelijke m3-prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:13
Nou, morgen wordt onze woning opgeleverd. Hoewel we allemaal een eigen ontwerp hebben, een eigen aannemingsovereenkomst, betalingen vanuit bouwdepot en dergelijke is het door de gezamenlijke aannemer toch behandeld als één project. Dat zorgt wel voor stomme fouten, vervelend voor ons en kostbaar voor de aannemer. De oplevering is 'maar' een week uitgesteld. Om maar een voorbeeld te noemen: er is een douchekraan- en stang geïnstalleerd terwijl wij die niet wilden. Nu zitten er dus al bevestigingsgaten in de tegels. Ook hebben wij een speerpunt gemaakt van duurzaamheid en daar kon onze aannemer - ondanks de begeleiding van een bouwbegeleider - helemaal niet mee omgaan waardoor er nu verwarring ontstaat wie wat moet doen. Zo werd er vandaag nog rondgemaild welk type verdelers er op de vloerverwarming moet komen (zoals gezegd, een dag voor de oplevering!) terwijl ik vorige week hoorde dat het geregeld werd en ik er zelf niet achteraan hoefde te gaan. Toch wel een beetje spijt van deze aannemer, maar hij zat nou aan onze (prima) architect verbonden dus het leek wel goed te zitten.

Moraal van het verhaal: leg méér dan nodig vast op papier, maak notulen van alles, vraag en herinner om bevestigingen bij eventuele wijzigingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Jammer, Vincm. Zeker zo dicht voor de oplevering en het klinken als punten die niet echt nodig waren met een beetje opletten vanuit de aannemer.

Klinkt overigens als een bijzondere constructie? Je had een architect waar een aannemer aan verbonden is en dat is dezelfde architect/aannemer als de buren?

Sterkte iig met de laatste loodjes!
Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic kent een alias in Duurzame Energie & Domotica. Let er dus op dat duurzame installaties en domotica eigen topics hebben die veel meer diepgang hebben over dat onderwerp. Dit topic gaat over de perikelen omtrent het bouwen van een eigen woning.

Voor projectmatige woningbouw: Het nieuwbouwwoning topic