Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste
Acties:
  • 804.862 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 19:14
PaT schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Hoe bevalt deze Novy jou voor wat betreft geluidsproductie? Ik heb nu een Bosch/Siemens afzuigkap hangen van 120 cm breed en ik vind dat ding zo'n pestherrie maken in vergelijking met een afzuigkap van mijn ouders, zelfs met maar 1 bocht er in (niet flex) en afvoer naar buiten. (voorheen als recirculatie gebruikt, dat was nog erger)
Ik wil dan ook t.z.t. zo'n schuine afzuigkap (Novy 7841 bijvoorbeeld). Deze lijkt qua decibellen vrij laag, maar hoe is dat in de praktijk?

[...]

Nog een kleine tip qua kookplaat. Probeer een kookplaat te vinden met een 5e pit in het midden of bijvoorbeeld een warmhoudzone. (dat zijn dan vaak de platen van 80/90 cm breed). Die middelste pit gebruik ik zelf nooit (is bij mij een warmhouddinges), maar daardoor staan je pannen verder uit elkaar. Daardoor kan je ook met 2 of 3 grotere pannen tegelijk koken. Op een plaat van 60 cm of waarbij je 4 pitten relatief dicht naast elkaar heb, staan de pannen al snel elkaar in de weg.
De onze is 120 cm en hangt dus aan het plafond, voordeel je stoot je hoofd niet. De motor hangt in de bijkeuken, bij de meeste novy's kan je heel makkelijk de motor verplaatsen. Als hij voluit aan staat, 800m3 per uur, hoor je hem, maar is het nog niet echt storend.

Qua kookplaat, op een kookeiland is het al makkelijker om een pan kwijt te kunnen, je hebt geen achterwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 23:03
jacovn schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:32:
[...]

[afbeelding]
Plattegrond BG.
Huis 12x8
Bijkeuken 4x4
veranda 4x4
garage 5.8x9
carport 5.8x5

geen aanzicht tekening, is een woning die notariswoning wordt genoemd.
1e verdieping is 3 slaapkamers waarvan 1 met inloopkast en een badkamer.
2e verdieping heeft 60 raden dak en een stuk plat in het midden met wasruimte, technicshe ruimte, 2 slaap/logeerkamers en een hobbykamer (5 kamers, dus 5 deuren etc)
Is het huis 12x8 met garage of zonder?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
artbij schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:43:
[...]

Is het huis 12x8 met garage of zonder?
Zonder.. Dus garage en aanbouw zijn dan 4 meter dieper. Samen 16 meter.

Ik kom net op 998 m3 als ik de garage meeneem en het dak goed bereken op 2 hoog.
De carport en veranda tel ik maar niet mee. (8 en 14K €)

[ Voor 23% gewijzigd door jacovn op 25-10-2016 11:51 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
jacovn schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Zonder.. Dus garage en aanbouw zijn dan 4 meter dieper. Samen 16 meter.
Dan snap ik die prijs inderdaad wel :)

Wat wordt je nu geoffreerd dan? Welk bedrag?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
artbij schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

Dan snap ik die prijs inderdaad wel :)

Wat wordt je nu geoffreerd dan? Welk bedrag?
375.000

Buren bouwen 2 onder 1 kap via die ontwikkelaar en die zitten rond de 300 per m3 (inclusief garage)

Nu snap,ik wel dat ik duurdere opties heb,
3 voudig glas en geen dubbel.
Geisoleerde garage met betondak ten opzichte van ongeisoleerd met houten platen dak.
Aanbouw met grote ramen.
Meer palen omdat oppervlakte 432 m2 tegen 298 m2 (en 2 onder 1 kap)
Grote carport met lichtkoepel afgesloten door gemetselde muur aan erfgrens zijde (rechts op tekening)

Ik was dus meer van die 300 uitgegaan dan 375.. Maar dat zal wel in die opties zitten dan..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
jacovn schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:05:
[...]

375.000

Buren bouwen 2 onder 1 kap via die ontwikkelaar en die zitten rond de 300 per m3 (inclusief garage)

Geisoleerde garage met betondak ten opzichte van ongeisoleerd met houten platen dak.
Aanbouw met grote ramen.
Grote carport met lichtkoepel afgesloten door gemetselde muur aan erfgrens zijde (rechts op tekening)

Ik was dus meer van die 300 uitgegaan dan 375.. Maar dat zal wel in die opties zitten dan..
Praat je in of excl btw? Hoeveel offertes heb je?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
jacovn schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:05:
[...]

375.000

Aanbouw met grote ramen.

Joh :P

Je bouwt effectief een dubbele tweekapper qua grootte, dan is 375k met al die extra's echt niet zo raar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:59
Ik kijk er ook niet zo vreemd van op.

Onze eerste offertes zaten ook op dat geld, en toen hebben wij de goedkoopste aannemer aangeschreven dat hij de goedkoopste was, maar nog steeds boven budget.

Bij ons zaten architectkosten en leges er niet bij in, dus die kreeg ik er nog extra bij (kado :P )

Toen heeft die aannemer de opdracht gekregen om de kostprijs naar beneden te halen.
Door allerlei details te wijzigen is hij toen +- 50K gezakt waardoor het voor ons wel mogelijk was ons droomhuisje te bouwen.

Maar zoals ik het lees heb je 1 offerte, en net als met backups is 1 offerte geen offerte :P

[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 25-10-2016 12:20 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:19:

Onze eerste offertes zaten ook op dat geld, en toen hebben wij de goedkoopste aannemer aangeschreven dat hij de goedkoopste was, maar nog steeds boven budget.

Toen heeft die aannemer de opdracht gekregen om de kostprijs naar beneden te halen.
Door allerlei details te wijzigen is hij toen +- 50K gezakt waardoor het voor ons wel mogelijk was ons droomhuisje te bouwen.

Maar zoals ik het lees heb je 1 offerte, en net als met backups is 1 offerte geen offerte :P
Jij laat alles wel door 1 aannemer doen? Of heb je er ook werk uitgehaald?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
artbij schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:09:
[...]

Praat je in of excl btw? Hoeveel offertes heb je?
In btw..

Trek ik de kosten voor alle extras eraf en simpele garage kom ik op 300K uit.
Dan trek ik de m3 van uitbouw en garage er ook af, kom ik nog op die 375 € per m3 uit.
Lijkt toch wel een vuistregel die ze hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
artbij schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:20:
[...]

Jij laat alles wel door 1 aannemer doen? Of heb je er ook werk uitgehaald?
Aannemer regelt eigenlijk alles op een aantal zaken na

1. Schilderwerk (kameraad van mij is schilder)
2. Vloerbedekking 1e verdieping
3. Terreinafwerking + bestrating
4. Keuken
5. Wandafwerking.

Tevens zijn er een aantal (reële) stelposten opgenomen voor smaak/prijs gevoelige onderdelen zoals:

1. Tegels/vloer B.G.G.
2. Aanschafkosten sanitair

Wel is de aannemer hoofdaanspreekpunt / regelaar van het geheel.

Voor stelposten hebben wij vooraf zijn opslag afgesproken, dus ik vraag gewoon netto prijzen op (desnoods via de aannemer) en hij pakt er gewoon x % tussenweg voor AK/garantie/etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 25-10-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Grolsch schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:19:

Bij ons zaten architectkosten en leges er niet bij in, dus die kreeg ik er nog extra bij (kado :P )

Tja ik krijg er van 2 nu terug dat ik volgend jaar maar eens weer moet komen omdat ze het nu te druk hebben.
1 is druk bezig, en een andere moet nog reageren.
Het is balen dat we er van uit waren gegaan dat een van die afzeggers wel met een nette prijs zou komen, en een afspraak stond al.

Ik zoek door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:23:
[...]

Aannemer regelt eigenlijk alles op een aantal zaken na

1. Schilderwerk (kameraad van mij is schilder)
2. Vloerbedekking 1e verdieping
3. Terreinafwerking + bestrating
4. Keuken
5. Wandafwerking.

Tevens zijn er een aantal (reële) stelposten opgenomen voor smaak/prijs gevoelige onderdelen zoals:

1. Tegels/vloer B.G.G.
2. Aanschafkosten sanitair

Wel is de aannemer hoofdaanspreekpunt / regelaar van het geheel.

Voor stelposten hebben wij vooraf zijn opslag afgesproken, dus ik vraag gewoon netto prijzen op (desnoods via de aannemer) en hij pakt er gewoon x % tussenweg voor AK/garantie/etc.
Als de prijs goed is, dan is dit wel het makkelijkste inderdaad.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
artbij schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:29:
[...]

Als de prijs goed is, dan is dit wel het makkelijkste inderdaad.
Wat is goed :? Het is in ieder geval niet goedkoop, dan had ik alles zelf moeten doen, of geen huis gaan bouwen.

Maar ik heb daar 1. de tijd niet voor en 2. onvoldoende kennis van zaken van, dus dan moet ik het maar laten doen :P

Gelukkig ben ik wel goed in het bedrijven van handel, dus dan moet ik het daar maar weer verdienen :+

Wij zijn voor onze woning +- € 385,00 per m3 kwijt bij de aannemer als ik het terug reken, maar daar zit dus nog lang niet alles in.

Als ik alle kosten (excl. koopprijs van de grond) reken zit ik straks op +- € 500,00 per m3, maar dat is dan inclusief alles, inrichting woning, tuin, straatwerk, warmtepomp, compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Wat is goed :? Het is in ieder geval niet goedkoop, dan had ik alles zelf moeten doen, of geen huis gaan bouwen.

Maar ik heb daar 1. de tijd niet voor en 2. onvoldoende kennis van zaken van, dus dan moet ik het maar laten doen :P

Gelukkig ben ik wel goed in het bedrijven van handel, dus dan moet ik het daar maar weer verdienen :+

Wij zijn voor onze woning +- € 385,00 per m3 kwijt bij de aannemer als ik het terug reken, maar daar zit dus nog lang niet alles in.

Als ik alle kosten (excl. koopprijs van de grond) reken zit ik straks op +- € 500,00 per m3, maar dat is dan inclusief alles, inrichting woning, tuin, straatwerk, warmtepomp, compleet.
Jij praat in of ex btw?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik praat in de BTW (vrij gebruikelijk wat mij betreft als je het over particuliere nieuwbouw hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:49:
Ik praat in de BTW (vrij gebruikelijk wat mij betreft als je het over particuliere nieuwbouw hebt).
Zo zou het moeten zijn, maar dat is het bijna nergens is mijn ervaring. En 21% is nogal een opslag ;).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Hebben jullie bij het ontwerpen/laten bouwen van de woning eigenlijk rekening gehouden met akoestiek en dan vooral de nagalmtijd in de verschillende ruimtes?

En dan bedoel ik niet akoestiek op een audiofielen manier, maar vooral de meer 'praktische' variant. Dus zorgen dat 2 mensen in een ruimte er niet meteen 10 lijken en voorkomen dat de ruimtes heel 'kil' aanvoelen, puur door het geluid.

Woonkeukens bestaan over het algemeen vrijwel uitsluitend uit harde (makkelijk te poetsen ;) ) oppervlakten, dat levert niet perse prettig geluid op. In onze woning hebben we plannen voor een nogal open indeling met open trappen en vides, dat is ook niet perse positief voor de akoestiek. Erg benieuwd of en hoe jullie daar mee bezig zijn geweest.

Dit is overigens wel een aardige (en gratis) app om een snelle indruk te krijgen van een (bestaande) ruimte:
http://www.artnovion.com/impulso-app

[ Voor 38% gewijzigd door bartvb op 25-10-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Naglamberekeningen bestaan (zijn verplicht voor verkeersruimtes in appartementengebouwen), maar in woningen wordt het zelden gedaan. Puur omdat er vaak genoeg meubels e.d. in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
In ons huidige appartement (houten vloer, 2.4m plafond, relatief veel meubels/opp) hebben we een vrij ideale nagalmtijd. Bij vrienden van ons (nieuwere woning, split level, hoge plafonds, harde vloeren, veel glas, open trap) is de akoestiek een heel stuk minder prettig. Best acceptabel hoor, het is geen betonnen trappenhuis in een appartementengebouw, maar zeker niet ideaal.

[ Voor 3% gewijzigd door bartvb op 25-10-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

artbij schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:51:
[...]

Hier gaan wij voor. Wat ik vooral mooi vind is dat je wasbak erin weggewerkt kan worden. Dit is vinden wij veel mooier dan zo'n bak die in de steen hangt. Nadeel is wel dat het niet hittebestendig is.

Dit idee:

[afbeelding]
Erg mooi, bij ons komt er echter een Quooker en ik heb begrepen dat kokend water niet heel handig is met zo'n wasbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

Zijn er hier ook mensen die een aannemer zonder woningborg/bouwgarant hebben? Ik dacht het wel toch? Bij welke bank hebben jullie je hypotheek rond gekregen? Wij lopen er tegen aan dat dit voor veel banken een bezwaar is namelijk. De aannemer kan wel een bankgarantie verstrekken (hij zei meestal voor 17% van de aanneemsom) maar dat is toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricksen87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-09-2024
WNT schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:46:
Zijn er hier ook mensen die een aannemer zonder woningborg/bouwgarant hebben? Ik dacht het wel toch? Bij welke bank hebben jullie je hypotheek rond gekregen? Wij lopen er tegen aan dat dit voor veel banken een bezwaar is namelijk. De aannemer kan wel een bankgarantie verstrekken (hij zei meestal voor 17% van de aanneemsom) maar dat is toch anders.
Wij hebben ook aannemer zonder woningborg... Bij ABN AMRO hebben ze er niet om gevraagd. Overigens vragen sommige banken niet voor niks om een woningborg garantie. Dus maak wel duidelijke afspraken qua financiering (zeker niet gaan voorfinancieren)

SR+ / White / Black / 19, Bestelling 8-10, RN 10-10, VIN 26-11, leverdatum: 16-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Cai schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:25:
[...]

Erg mooi, bij ons komt er echter een Quooker en ik heb begrepen dat kokend water niet heel handig is met zo'n wasbak.
Denk dat dat wel meevalt. Waar moet je anders je aardappels afgieten?

[ Voor 12% gewijzigd door Artbij op 26-10-2016 00:13 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

artbij schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:22:
[...]

Denk dat dat wel meevalt. Waar moet je anders je aardappels afgieten?
Dat inderdaad. Kan natuurlijk zijn dat het er specifiek bij gemeld wordt, maar dan is het voor mij niet functioneel als gootsteen.

Bij ons was men gister weer druk met de oprit, en, buiten beeld van de camera, de bordesjes bij de voor- en zijdeur.
Eigenlijk zou ik dit allemaal zelf gaan doen, maar er was nog zoveel werk waar de kraan bij nodig was, dat ik uiteindelijk de hele klus maar heb uitbesteed, behalve het leggen van de cementtegels op de bordesjes.
Jammer aan het uitbesteden is dat die mannen altijd wel dingen zien die eigenlijk beter op een andere manier gedaan kunnen worden, om het eindresultaat mooier te maken, zoals het ophogen van de putten, verdraaien van 1 van de putdeksels, verbreden van 1 van de bordesjes. Kost altijd weer meer dan je hoopt of verwacht, maar het resultaat zal er dan ook naar zijn hoop ik 8)
Vandaag of morgen moeten ze nog wat laatste boordsteentjes zetten, die putten opmetselen en de steenpuin nog eens aantrillen, dan kan vrijdag de split geleverd worden.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2jg5kk4.jpg

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:38
jacovn schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:25:
Vandaag bericht van een Noord Hollands bouwbedrijf dat ze toch de afspraak in November niet willen laten doorgaan vanwege de drukte..
Dus maar een ander gevraagd,(oosten van het land) gisteren mail gestuurd met mijn idee, en vandaag even overlegd over alle dingen/keuzes en maandag komt de eerste offerte. Kijk dat is wat anders dan 2 maanden wachten op een afspraak.
Toevallig een onderneming uit volendam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 21:58

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

xminator schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:47:
[...]

Of Bovenkarspel. :X

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
xminator schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:47:
[...]

Dat was van Desaunois, en later van CJ Hof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT

WNT

ricksen87 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:41:
[...]

Wij hebben ook aannemer zonder woningborg... Bij ABN AMRO hebben ze er niet om gevraagd. Overigens vragen sommige banken niet voor niks om een woningborg garantie. Dus maak wel duidelijke afspraken qua financiering (zeker niet gaan voorfinancieren)
Dat geeft hoop, wij gaan ook ABN AMRO proberen. Hebben nu heel gunstige rente, zeker icm epc van <0,4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

jacovn schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:49:
[...]

Hof uit Grootebroek?

Familie van mij waren daar afgelopen maand mee bezig, maar die zijn gewoon afgewimpeld..

Andere/beter tips in die regio voor bouw van vrijstaande (notaris achtige) woning in 2017??
We dachten aan :

Toolsma in Enkhuizen
C Peerdeman in Zwaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
WNT schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:46:
Wij hebben een aannemer zonder bouwgarant, en onze hypotheekverstrekker vroeg nergens om (Rabobank).

Voor ons zelf hebben wij onze financiële risico's afgedekt door een bankgarantie te vragen, en een betalingstermijn van 30 dagen na gereed komen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Zou mooi zijn ook als je bouwgarant moest hebben, hoe zit het dan met zelfbouwers?

Wat dat betreft ligt het veel aan het mannetje bij je bank. Kennissen van ons hebben gewoon 385,- per kuub afgesproken en zijn gaan kijken hoever ze daar mee kwamen :X

[ Voor 51% gewijzigd door Artbij op 26-10-2016 16:21 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT

WNT

artbij schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:20:
Zou mooi zijn ook als je bouwgarant moest hebben, hoe zit het dan met zelfbouwers?
Die zijn aangewezen op de grote, maar duurdere banken zoals de Rabobank. Wij hebben daar eerder een offerte gehad en moesten schriftelijk verklaren dat we de risico's inzagen van bouwen zonder bouwgarant, daarna kregen we wel een offerte.

Inmiddels de omgevingsvergunning binnen en nu kunnen we ook bij andere banken kijken (dat was niet de bedoeling hoor, maar contact met aannemer liep vast en hebben we afgebroken). Rente% van hypo aanbieders schelen nogal en Rabo zit in ons geval niet in de top 10 van goedkoopste aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Richard

Kuru Kuru Kururin

artbij schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:20:

Wat dat betreft ligt het veel aan het mannetje bij je bank. Kennissen van ons hebben gewoon 385,- per kuub afgesproken en zijn gaan kijken hoever ze daar mee kwamen :X
En hoever zijn ze gekomen; want je maakt ons nu wel heel nieuwsgierig.
WNT schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:24:
[...]

Die zijn aangewezen op de grote, maar duurdere banken zoals de Rabobank.
Bij ons kwam de Rabo juist als één van de goedkopere uit de bus; na ondertekenen offerte heb ik pas kennis kunnen maken met Attens; en baalde daar nog wel van dat ik die nooit in overweging mee had kunnen nemen.

Toen net voor passeren de rente nogeens 2 procentpunt omlaag ging; was het de beste keuze voor ons.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ben ondernemer, en dan heb je niet zoveel keuzes in banken.

Meer als de helft verstuurt geen eens een offerte, en van de partijen die wel een offerte willen maken stellen zulke vreselijke stomme vragen over jaarcijfers waaruit blijkt dat ze er echt geen pepernoot van snappen, en dus geen hypotheken willen "verkopen" aan ondernemers.

Helaas daarom voor ons gebonden aan grotere (inderdaad meestal iets duurdere) banken.

Al scheelde het bij mij +- 0,2% wat netto in de maand na HRA nu geen schokkende bedragen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grotere banken hebben vaak wel betere voorwaarden. Als ik vrienden uit de randstad vertel over de service hier bij de Rabo snappen ze er echt niets van, dat kennen ze daar echt niet.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

artbij schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:59:
Grotere banken hebben vaak wel betere voorwaarden. Als ik vrienden uit de randstad vertel over de service hier bij de Rabo snappen ze er echt niets van, dat kennen ze daar echt niet.
Klopt, de provinciale Rabo's is niets mis mee. Ik heb (persoonlijk) een hekel aan "de grote banken", en financiele instellingen in het algemeen. Maar de lokale Rabo's doen het vaak erg goed.

Mijn familie in West-Friesland (Enkhuizen regio) zijn uiteindelijk het beste (en goedkoopste) uit bij hun Rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT

WNT

Ik denk dat het inderdaad ook heel erg van het moment afhangt. Hier scheelt bijv. Rabo vs ABN Amro zo'n 0,6%punt, dat tikt toch wel door op een fors bedrag. Een paar maanden geleden was het verschil kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Alles heeft z'n na en voordelen, zo kreeg ik het bij de Rabo zo voor elkaar om in de categorie "Meer dan 67,5% tot en met 90% van de marktwaarde*" rentes te komen puur op indicatie stichtingskosten zonder aanneemovereenkomst.

Andere banken deden daar weer heel erg moeilijk over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Rtificial schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 07:23:
[...]

Dat inderdaad. Kan natuurlijk zijn dat het er specifiek bij gemeld wordt, maar dan is het voor mij niet functioneel als gootsteen.

Bij ons was men gister weer druk met de oprit, en, buiten beeld van de camera, de bordesjes bij de voor- en zijdeur.
Eigenlijk zou ik dit allemaal zelf gaan doen, maar er was nog zoveel werk waar de kraan bij nodig was, dat ik uiteindelijk de hele klus maar heb uitbesteed, behalve het leggen van de cementtegels op de bordesjes.
Jammer aan het uitbesteden is dat die mannen altijd wel dingen zien die eigenlijk beter op een andere manier gedaan kunnen worden, om het eindresultaat mooier te maken, zoals het ophogen van de putten, verdraaien van 1 van de putdeksels, verbreden van 1 van de bordesjes. Kost altijd weer meer dan je hoopt of verwacht, maar het resultaat zal er dan ook naar zijn hoop ik 8)
Vandaag of morgen moeten ze nog wat laatste boordsteentjes zetten, die putten opmetselen en de steenpuin nog eens aantrillen, dan kan vrijdag de split geleverd worden.

[afbeelding]
Grappig, rijden bij jullie de stratenmakers ook al in luxe mercedes cabrio's? :+
Zeker de auto van de vrouw mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

nokiaan958GB schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:46:
[...]

Grappig, rijden bij jullie de stratenmakers ook al in luxe mercedes cabrio's? :+
Zeker de auto van de vrouw mee >:)
:*)

Nee jong, daar rijdt deze baas zelf mee :+ de grondwerkers hier rijden met John Deere's en quads }:O
Grolsch schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:35:
Ik ben ondernemer, en dan heb je niet zoveel keuzes in banken.

Meer als de helft verstuurt geen eens een offerte, en van de partijen die wel een offerte willen maken stellen zulke vreselijke stomme vragen over jaarcijfers waaruit blijkt dat ze er echt geen pepernoot van snappen, en dus geen hypotheken willen "verkopen" aan ondernemers.

Helaas daarom voor ons gebonden aan grotere (inderdaad meestal iets duurdere) banken.

Al scheelde het bij mij +- 0,2% wat netto in de maand na HRA nu geen schokkende bedragen zijn :P
Dat is grappig, zo ken ik dat uit Nederland ook, hier in België maken ze daar geen enkel probleem van. Gek hè?

[ Voor 51% gewijzigd door Rtificial op 27-10-2016 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Rtificial op 27-10-2016 07:41 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met betonstuc / beton cire?

Dit is een erg mooie stuc methode die je kan gebruiken voor de muren, vloeren, keukenbladen, enz.
Vandaag gaan wij kijken voor een offerte. Als jullie straks meer info willen hebben kan ik volgens mij wel iets vertellen. Wij willen de vloer in de keuken en hal van beton cire laten maken. Ook gekeken naar gietvloer maar beton stuc heeft toch meer sfeer. Qua prijs ontloopt het niet veel van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ah, voor vloeren ken ik het niet.
Heb er wel ooit naar gekeken voor een werkblad in de keuken, en nagedacht over toepassing in de doucheruimte, maar uiteindelijk nooit iets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 12:59
Wackmack schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:37:

Dit is een erg mooie stuc methode die je kan gebruiken voor de muren, vloeren, keukenbladen, enz.
Vandaag gaan wij kijken voor een offerte. Als jullie straks meer info willen hebben kan ik volgens mij wel iets vertellen. Wij willen de vloer in de keuken en hal van beton cire laten maken. Ook gekeken naar gietvloer maar beton stuc heeft toch meer sfeer. Qua prijs ontloopt het niet veel van elkaar.
Mijn broer heeft laatst zijn badkamer muren laten stucen met betonstuc, ziet er prachtig uit zo één geheel. Ook heel makkelijk schoon te houden want je hebt geen randen of naden. Hij is er iig heel blij mee :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00
De steigers zijn weg, de alu kozijnen komen er vandaag in! De voeg moet nog een aantal weken drogen (kalk voeg oid?). Wordt nog iets lichter.

Huis def
achterkantzijkantvoorkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wackmack schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:37:

Graag! Dat is iets waar we ook naar kijken voor de nieuwe badkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:55
rewind. schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:54:
De steigers zijn weg, de alu kozijnen komen er vandaag in! De voeg moet nog een aantal weken drogen (kalk voeg oid?). Wordt nog iets lichter.

Huis def
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Meningen verschillen, dat is weer duidelijk :D
Veel te lomp in kil in mijn ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 22:07
Jelte schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:46:
[...]
Meningen verschillen, dat is weer duidelijk :D
Veel te lomp in kil in mijn ogen :)
Da's het mooie van een eigen huis bouwen: ieder zijn eigen ding en je bouwt tenslotte voor jezelf en/of partner.

Persoonlijk vind ik het ook een mooi huis. Simpel en strak. Een moderne variant van een klassieke woning met kap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rewind.
Hij komt op de foto ook wat killer over dan in het echt, ze zijn vanochtend genomen het weer hielp ook niet echt mee dus ik snap de opmerking. Daarnaast is hij echt gebouwd op details, dus zonder pijpjes op het dak zelf, kloppende steenmaten en symmetrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch

Huis def
Ik vind het een mooie woning, geen 13 in een dozijn woning met oog voor details!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Jelte schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:10:
[...]
Graag! Dat is iets waar we ook naar kijken voor de nieuwe badkamer :)
Wow! Het super super mooi. De winkel heeft een hele mooie showroom waar je verschillende vloeren kunt kijken in beton stuc en gietvloer. Verder hebben ze het overal in verwerkt zoals een vloer, toilet, badkamer.

Wij kiezen waarschijnlijk voor de keuken, hal en trekken het door in de gehele toilet. Totaal komt dit op 30m2. De prijs per m2 is ruim € 100,- Natuurlijk niet goedkoop maar ook niet extreem duur.

Wel kiezen wij voor 1 laag waardoor het iets dunner is. Voor de badkamer moet je i.v.m. vocht een dubbele laag aan brengen. Zie dat de goedkope bedrijven wel voor onder de €100,- kunnen leveren maar ik ga liever voor een goed bedrijf. Doordat wij een splitlevel woning hebben kiezen wij voor een andere vloer, dat maakt een splitlevel zo leuk. Zou deze vloer te strak vinden voor de gehele woning.

Hier een mooi voorbeeld hoe een toilet eruit kan zien wel vind ik dit te donker. Wij nemen een lichtere kleur Afbeeldingslocatie: http://www.keylbetonstyle.nl/imgsrc/800/600/user/img/beton-cire-14.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Wackmack op 27-10-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wackmack schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:12:
[...]

Wow! Het super super mooi. De winkel heeft een hele mooie showroom waar je verschillende vloeren kunt kijken in beton stuc en gietvloer. Verder hebben ze het overal in verwerkt zoals een vloer, toilet, badkamer.

Wij kiezen waarschijnlijk voor de keuken, hal en trekken het door in de gehele toilet. Totaal komt dit op 30m2. De prijs per m2 is ruim € 100,- Natuurlijk niet goedkoop maar ook niet extreem duur.

Wel kiezen wij voor 1 laag waardoor het iets dunner is. Voor de badkamer moet je i.v.m. vocht een dubbele laag aan brengen. Zie dat de goedkope bedrijven wel voor onder de €100,- kunnen leveren maar ik ga liever voor een goed bedrijf. Doordat wij een splitlevel woning hebben kiezen wij voor een andere vloer, dat maakt een splitlevel zo leuk. Zou deze vloer te strak vinden voor de gehele woning.

Hier een mooi voorbeeld hoe een toilet eruit kan zien wel vind ik dit te donker. Wij nemen een lichtere kleur [afbeelding]
Poeh, €100/m² is best wat. Dat zou voor de badkamer zo'n €4.000 zijn. Das een flinke hap van het budget.
Maar wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22
[...]
Welke winkel heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Jelte schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:52:
[...]
Poeh, €100/m² is best wat. Dat zou voor de badkamer zo'n €4.000 zijn. Das een flinke hap van het budget.
Maar wel mooi :)
Heb je zo'n grote badkamer?
BigSurf schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:59:
[...]

Welke winkel heb je het over?
http://www.molitli-interieurmakers.nl/projecten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online

Huis def
Ik zou spontaan depressief worden elke keer als ik thuiskom :+

Maar wel een onderhoudsarm, praktisch en robuust ontwerp.Ook grappig die gevelverspringingen onder de raamkozijnen.
Hoe hebben ze dat gedaan met de isolatie? Of heb je binnen geen ruimte onder je vensterbank omdat het binnen ook verspringt?

Iig zou ik never nooit niet regenpijpen door mijn huis laten lopen. Heb al veel te vaak gezien dat dat een keer mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-08 11:16

rommelkast

kitesmurf

[...]

Hier een mooi voorbeeld hoe een toilet eruit kan zien wel vind ik dit te donker. Wij nemen een lichtere kleur [afbeelding]
Ik vind gietvloeren ook heel mooi maar houd er rekening mee dat ze niet heel krasbestendig zijn. En zeker als je met verschillende kleuren werkt (betonlook oid) zijjn deze nooit meer onzichtbaar te herstellen. Ze zijn dus kwetsbaarder en duurder dan tegels maarja, het oog wil ook wat. Denk hier wel goed over na voordat je veel geld uit geeft.

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
nokiaan958GB schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:45:
[...]

Ik zou spontaan depressief worden elke keer als ik thuiskom :+

Maar wel een onderhoudsarm, praktisch en robuust ontwerp.Ook grappig die gevelverspringingen onder de raamkozijnen.
Hoe hebben ze dat gedaan met de isolatie? Of heb je binnen geen ruimte onder je vensterbank omdat het binnen ook verspringt?

Iig zou ik never nooit niet regenpijpen door mijn huis laten lopen. Heb al veel te vaak gezien dat dat een keer mis gaat.
De muren zijn 68cm dik.. dus binnenmuur > isolatie (gespoten pur) > spouw (variabel van diepte) > buitenmuur.

De regenpijp loop in de spouw, en kan dus nooit in huis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
rommelkast schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:15:
[...]

Ik vind gietvloeren ook heel mooi maar houd er rekening mee dat ze niet heel krasbestendig zijn. En zeker als je met verschillende kleuren werkt (betonlook oid) zijjn deze nooit meer onzichtbaar te herstellen. Ze zijn dus kwetsbaarder en duurder dan tegels maarja, het oog wil ook wat. Denk hier wel goed over na voordat je veel geld uit geeft.
Goeie tips, gelukkig kiezen we voor beton cire ipv gietvloer. Dit is veel minder bewerkelijk dan een gietvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wackmack schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:25:
[...]

Heb je zo'n grote badkamer?

[...]
Nee, maar op 40m² inclusief wanden zit je toch al snel.
(Ok, misschien kom ik maar tot de 35m², was ruwe gok)

[ Voor 11% gewijzigd door Jelte op 27-10-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:35
rewind. schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:18:
[...]
De muren zijn 68cm dik.. dus binnenmuur > isolatie (gespoten pur) > spouw (variabel van diepte) > buitenmuur.
Hoeveel cm voor welke lagen (pure interesse :)) ?
Ik heb 10cm binnenmuur > 12cm isolatie > 3cm spouw > 10cm buitenmuur = 35cm totaal.

Huis is erg strak en robuust inderdaad. Welke kleur kozijnen krijg je, donker I guess??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
[...]

Waarom 68? Is meer dan bijv 50 geen overkill?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 18:45

Richard

Kuru Kuru Kururin

nokiaan958GB schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:45:
[...]

In 2006 kreeg ik "opeens" van de aannemer aangepaste tekeningen. "Regenpijp moest uit de spouw en over de buitengevel". Navraag gedaan; GIW wilde zonder deze wijziging geen garantiecertificaat afgeven.
(Projectbouw)

Het kan natuurlijk de specifieke oplossing van de aannemer zijn waar ze niet garant voor wilde staan; maar het heeft me toen wel even aan het denken gezet.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
artbij schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:34:
[...]

Waarom 68? Is meer dan bijv 50 geen overkill?
Ontwerpkeuze van architect. Ook hier weer om op 2 steenmaten uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

[...]

Zorg wel dat ze onderin de regenpijp, bij de bocht onder de grond, een lap rubber leggen bijvoorbeeld. Anders ga je mogelijk tikkend water horen, telkens als het regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Richard schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 06:54:
[...]

In 2006 kreeg ik "opeens" van de aannemer aangepaste tekeningen. "Regenpijp moest uit de spouw en over de buitengevel". Navraag gedaan; GIW wilde zonder deze wijziging geen garantiecertificaat afgeven.
(Projectbouw)

Het kan natuurlijk de specifieke oplossing van de aannemer zijn waar ze niet garant voor wilde staan; maar het heeft me toen wel even aan het denken gezet.
Vroeger hadden sommige gemeentes het ook in de bouwverordening staan en mochten (bij woningen!) geen hwa's onbereikbaar in de spouw zitten.

Maar ja, bedrijfsgebouwen hadden dan weer een pluvia systeem en dat is dan blijkbaar wel goed. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
rewind. schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:15:
[...]

Ontwerpkeuze van architect. Ook hier weer om op 2 steenmaten uit te komen.
Ok...ik zat meer te denken aan energiezuinigheid als reden van die dikke muren.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
Card Nox schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:32:
[...]

Hoeveel cm voor welke lagen (pure interesse :)) ?
Ik heb 10cm binnenmuur > 12cm isolatie > 3cm spouw > 10cm buitenmuur = 35cm totaal.

Huis is erg strak en robuust inderdaad. Welke kleur kozijnen krijg je, donker I guess??
Op de tekening hieronder zie je de maten (detailtekening zegt ook 10,12,3,10) op de plekken met diepere spouw na, daar is het 10,12,36,10. De regenpijp zit in de 36 (zie je op tekening, en is relatief makkelijk bereikbaar vanaf de goot, hij zit niet ingespoten in isolatie oid. Binnenmuren zijn trouwens ook van schoonmetselwerk (behalve bij badkamer en binnenmuren).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qPCCpjF2aAYEQDIc4w2yAaII/full.png

Kozijn is iets lichter van kleur en zit er nu in, nog zonder glas.

kozijn

Er moet trouwens nog flink wat grond bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:33
Steen ziet er een stuk lichter uit zo bij daglicht. Welke steen is dat btw?

Maar ik vind het een mooi strak huis, ziet er netjes uit.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Afgelopen week met de aannemer gezeten. Wat schuiven en schrappen levert al snel veel geld op. Zitten nu ronde de €360,- per m3. Iets wat ik acceptabel vind en wat nog verder naar beneden kan.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Dat is een keurige prijs denk ik.
Inclusief BTW en volledige afwerking kom ik al snel op €445/m3, of €315/m3 als ik de kelder mee zou tellen in het volume. En daarvoor heb ik heel veel werken zelf uit moeten voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Een prijs per m3 zegt helemaal niets als je niet aangeeft wat erbij in zit :)

Is hetzelfde als zeggen dat je een nieuwe auto hebt gekocht voor € 20.000,00, tsjah, is dat duur :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Dat is helemaal waar Grolsch. Bij mij zijn het alle kosten die betrekking hebben op de bouw (planning, vergunning, bouw, volledige afwerking exclusief buitenterrein, keuken, bijkeuken, 2 badkamers, 1 extra toilet, alle technische installaties, vloerbekleding, raambekleding, verlichting, en volgens mij ook een deel van de meubels). Alle technieken, afwerking en een deel van de bouw hebben we zelf uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:08:
Een prijs per m3 zegt helemaal niets als je niet aangeeft wat erbij in zit :)

Is hetzelfde als zeggen dat je een nieuwe auto hebt gekocht voor € 20.000,00, tsjah, is dat duur :?
Alles zit erin, daarom staat het er ook niet apart bij :).

Kosten die niet direct met de bouw te maken hebben niet. Dus geen vergunning, architect etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Artbij op 28-10-2016 17:45 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snavel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03 15:08
artbij schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:38:
Alles zit erin, daarom staat het er ook niet apart bij :).

Kosten die niet direct met de bouw te maken hebben niet. Dus geen vergunning, architect etc.
Dan zegt het nog niet alles. Een rechthoekige doos van de goedkoopste materialen is per kuub veel goedkoper dan een luxe villa met kelder, erkers, dakkapellen, marmeren vloeren etc. De prijs is van zoveel factoren afhankelijk dat je dat eigenlijk niet 1 op 1 kunt vergelijken, al helemaal niet in de particuliere woningbouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
[...]

Dat heeft de architect mooi gedaan.
Het zal wel wat meer kosten maar dan heb je ook wat.
Ik hoop voor je dat de lichtinval door de verdiepte positief van de kozijnen niet teveel door belemmerd wordt.

Ik heb nog nooit spouwankers voor deze maat muur gezien maar dat kan ook eventueel op maat gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertFoxNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-07 06:23
jacovn schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:49:
[...]

Al een keuze gemaakt welke er gaat bouwen? Waar ga je ongeveer bouwen, in almere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firestarz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 14:54
Ik heb op het moment al een zelfbouw rijtjes huis. En ben weer aan het kijken naar wat nieuws. Ik wil van 3 verdiepingen naar 1 of 2 toe en dus naar een flink groter oppervlak.

Mijn huidige huis was 146k om te bouwen en 130m2, voor alles ex grond en diverse aansluitkosten.

Nou heb ik nu een veel ruimer budget ook gezien de lage rente, maar grond is behoorlijk duur. Daarom zat ik nu te denken aan container bouw. Heeft iemand al ervaring met een huis bouwen met zeecontainers?

Heb al het een en ander op internet en YouTube bekeken maar in nederland is er nog maar weinig over te vinden.

Kort gezegt heeft iemand ervaring en wat zouden jullie er van vinden om een huis met containers te bouwen?

YouTube: Luxury Shipping Container Home

Naar zo een design zat ik te kijken als de link boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
DesertFoxNL schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:14:
[...]

Al een keuze gemaakt welke er gaat bouwen? Waar ga je ongeveer bouwen, in almere?
Nee nog steeds bezig met bouwers. Wordt Almere Buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT

WNT

@firestarz geen ervaring met containerbouw hier, wel een gaaf filmpje. Vraag me alleen wel af of je jezelf niet limiteert in je zoektocht naar grond. Ik denk niet dat zoiets zondemeer in een beeldkwaliteitsplan gaat passen dus dan moet de grond die je koopt ook redelijk welstandsvrij zijn.
Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe het zit met de akoestiek en isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 19:14
firestarz schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:20:

Kort gezegt heeft iemand ervaring en wat zouden jullie er van vinden om een huis met containers te bouwen?

Je zou kunnen kijken bij Brett, bierrestaurant op Amsterdam Sloterdijk. Dat is van zeecontainers gemaakt. Is geen woonhuis, maar je krijgt wel een indruk,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firestarz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 14:54
WNT schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:42:
@firestarz geen ervaring met containerbouw hier, wel een gaaf filmpje. Vraag me alleen wel af of je jezelf niet limiteert in je zoektocht naar grond. Ik denk niet dat zoiets zondemeer in een beeldkwaliteitsplan gaat passen dus dan moet de grond die je koopt ook redelijk welstandsvrij zijn.
Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe het zit met de akoestiek en isolatie.
Grond is geen probleem. In Almere hebben ze de welstandscommissie volledig los gelaten en kan je onder architectuur bouwen.

Daarnaast wil ik dus niet perse iets dat er uitziet als een zeecontainer maar deze vooral als bouwblokken gebruiken. Beetje als lego :)

Qua isolatie zou het prima moeten kunnen. Zag al dat er isolatie platen zijn die ze aan de binnenkant vastmaken deze worden oa gebruikt voor vrieskisten dan is het alleen een kwestie van goede (balans) ventilatie.

Ik wil ook duidelijk geen standaard woning maar iets onder architectuur. Mij zal je niet snel meer zien in een standard huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
firestarz schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:20:
[...]

Grond is geen probleem. In Almere hebben ze de welstandscommissie volledig los gelaten en kan je onder architectuur bouwen.

Daarnaast wil ik dus niet perse iets dat er uitziet als een zeecontainer maar deze vooral als bouwblokken gebruiken. Beetje als lego :)

Qua isolatie zou het prima moeten kunnen. Zag al dat er isolatie platen zijn die ze aan de binnenkant vastmaken deze worden oa gebruikt voor vrieskisten dan is het alleen een kwestie van goede (balans) ventilatie.

Ik wil ook duidelijk geen standaard woning maar iets onder architectuur. Mij zal je niet snel meer zien in een standard huis ;)
Mag je in Almere neerplempen wat je wilt?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
  • Laatst online: 22-09 07:15
firestarz schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:20:
Ik heb op het moment al een zelfbouw rijtjes huis. En ben weer aan het kijken naar wat nieuws. Ik wil van 3 verdiepingen naar 1 of 2 toe en dus naar een flink groter oppervlak.

Mijn huidige huis was 146k om te bouwen en 130m2, voor alles ex grond en diverse aansluitkosten.

Nou heb ik nu een veel ruimer budget ook gezien de lage rente, maar grond is behoorlijk duur. Daarom zat ik nu te denken aan container bouw. Heeft iemand al ervaring met een huis bouwen met zeecontainers?

Heb al het een en ander op internet en YouTube bekeken maar in nederland is er nog maar weinig over te vinden.

Het heeft lang geduurd eer dit hier tesprake kwam, meen in het verleden nog wel eens iets gelezen te hebben hier.

Ik woon in Lommel (BE), hier zou het mogen, maar het moet in het straatbeeld passen.
2de probleem is een architect die hier wat mee kan, is nog makkelijk vermits je beroep kan doen op staalbouw.
3de probleem kijken of je aan de huidige energienormen kan voldoen. Lijkt me te moeten kunnen, containers zijn van nature al wind en waterdicht. Maar dan moet je alles netjes zien aan te laten sluiten. denk maar aan raam en deur openingen, containers zelf. maw project met grote leercurve.

In Belgie is er een bedrijf die prefab huizen bouwt met modules, zoek maar eens op skilpod. mooi initiatief, helaas onderbemand door grote vraag.

er zijn voorbeelden genoeg, maar weinig concreet. op een aantal projecten met studentenkamers na. daar zullen ook wel andere richtlijnen voor van toepassing zijn.

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
artbij schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Mag je in Almere neerplempen wat je wilt?
Nee, de kavels hebben een kavelpaspoort en daar staan een aantal voorwaarden in (bouwvlak, max hoogte, type dak en/of stijl)
Wel zijn er ook een flink aantal welstandvrije kavels
Mijn mening daarbij is wel dat je dan een super mooi huis en een super lelijk huis naast elkaar kan krijgen (maar dat is ook ern kwestie van smaak) en dat alles een rommeltje door elkaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertFoxNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-07 06:23
jacovn schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 06:37:
[...]

Nee nog steeds bezig met bouwers. Wordt Almere Buiten.
Ah, ik ben ook in de beginnende fase, maar het gaat Almere Poort worden.
Hebben gelukkig contact met CJ Hof en een offerte van ze.
9x12m Notariswoning , 230.000 + aanpassingen en geisoleerde garage en uitbouw achter = 320.000 K
SelektHuis en Heutink ook offerte aangevraagd, daar begint de basis al bij 270 en 330 (wat 230 is bij HOF).

Heutink heeft ook nog eens de slechtste constructie en materialen. als je normale materialen wilt rekenen ze zo weer 20-30k extra. dus die hoef je niet te contacten. haha.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

firestarz schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:20:
[...]

Bij Grand Designs was een heel mooi huis van containers:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JjIy9REQRvY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
uniek, maar niet goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

£ 133.000 (€ 155.000) voor deze architectuur is geweldig juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
Groot was het niet en praktisch evenmin, gelukkig kon het goedkoper met zijn bad van 40.000 (ff uit het hoofd).

dichterbij, maar dit is nog steeds niet in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
DesertFoxNL schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:57:
[...]

9x12m Notariswoning , 230.000 + aanpassingen en geisoleerde garage en uitbouw achter = 320.000 K
SelektHuis en Heutink ook offerte aangevraagd, daar begint de basis al bij 270 en 330 (wat 230 is bij HOF).

Heutink heeft ook nog eens de slechtste constructie en materialen. als je normale materialen wilt rekenen ze zo weer 20-30k extra. dus die hoef je niet te contacten. haha.

Succes!
Welke kavel heb je in Poort
Was(/ben) daar ook aan het kijken, maar degene waar ik interesse in had, waren al gereserveerd/verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
DesertFoxNL schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:57:
[...]

Succes!
Cj hof was een van de 2 die me nu verteld heeft dat ik volgend jaar maar weer eens contact moet opnemen.
Hij vertelde me dat ze nu eerst veel huizen moeten bouwen tot het weer rustiger wotdt.

Bij variahuis zijn ze ook wat aanpassen voor een aanbod voor ons.

Bij Heuting heb ik ook onze tekeningen gezonden en wacht even op antwoord. Goed om te horen dat jij al voor basis huis 9x12 notaris huis hebt gekregen voor 330K€ dan. Voor ons is het dan 8x12m zal dan wel rond 300K€

Edit: staard type huis waar ik naar kijk is voor 8x11 meter 222.000 euro bij heutink

Bij Selekthuis nog niets aangevraagd.

[ Voor 3% gewijzigd door jacovn op 31-10-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Vandaag sonderingsrapport besteld. Gelukkig kon dit via een gezamenlijke sondering door de verkoper van de grond. Scheelt toch wel veel geld.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quindor
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Ik heb weer een nieuwe video over de bouw van ons huis! Bijna klaar voor het gladzetten van alle muren!

Er zijn weer een hoop zaken gedaan en we zitten in de eind spurt. We hopen er de laatste week van het jaar heen te verhuizen, maar dat zal spannend worden!

Vragen of opmerkingen, altijd welkom!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:41
Quindor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:32:
Ik heb weer een nieuwe video over de bouw van ons huis! Bijna klaar voor het gladzetten van alle muren!

Er zijn weer een hoop zaken gedaan en we zitten in de eind spurt. We hopen er de laatste week van het jaar heen te verhuizen, maar dat zal spannend worden!

[video]

leuke video, tof om te zien hoe overal over nagedacht is voor toekomstige applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Laatst online: 28-12-2022
Gaaf hoor, echt een future ready huis. Konden de buiten scharnieren niet in de kleur van de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 16:48
Quindor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:32:

Jeetje wat een project. Ziet er op zich mooi uit, vind die steenkleur ook wel aardig geslaagd.
Qua installatiewerk, het nut van al die catkabels ontgaat mij. Maar goed je zal er vast over hebben nagedacht >:) Het zal ook wel een gedeelte hobby zijn...

Welk inbouwschakelmateriaal ga je gebruiken? Neem aan dat alles ook draadloos bedienbaar is?? Met welke standaard werk je?

Zo te zien kies je voor een nest thermostaat, gaat dat wel goed samenwerken met de vloerverwaring? Ik dacht dat Nest niet met meerdere zones, sensors kon werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

okio schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:07:
[...]
Welk inbouwschakelmateriaal ga je gebruiken? Neem aan dat alles ook draadloos bedienbaar is?? Met welke standaard werk je?
Er komt Busch-Jaeger spul. Zaken worden inderdaad ook draadloos bedienbaar, welke standaard je bedoelt snap ik niet helemaal. Er komt wireless AC?
Zo te zien kies je voor een nest thermostaat, gaat dat wel goed samenwerken met de vloerverwaring? Ik dacht dat Nest niet met meerdere zones, sensors kon werken??
Nee, ik neem Nest rookmelders. Het systeem om alle kamers apart te bedienen is van Honeywell (EvoHome).

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:23
Welke standaard bedoelt hij denk ik met welk protocol/techniek de schakelaars enzo worden bediend.
Is dat Zwave, Zigbee, 433mhz (klik-aan-klik-uit) of bedraad (KNX) of alles naar de meterkast en daar een PLC of relaisboard.
En welke software ga je gebruiken? Homeseer, Domoticz, Domotiga, wat anders, of een eigen brouwsel?

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic kent een alias in Duurzame Energie & Domotica. Let er dus op dat duurzame installaties en domotica eigen topics hebben die veel meer diepgang hebben over dat onderwerp. Dit topic gaat over de perikelen omtrent het bouwen van een eigen woning.

Voor projectmatige woningbouw: Het nieuwbouwwoning topic