De onze is 120 cm en hangt dus aan het plafond, voordeel je stoot je hoofd niet. De motor hangt in de bijkeuken, bij de meeste novy's kan je heel makkelijk de motor verplaatsen. Als hij voluit aan staat, 800m3 per uur, hoor je hem, maar is het nog niet echt storend.PaT schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:55:
[...]
Hoe bevalt deze Novy jou voor wat betreft geluidsproductie? Ik heb nu een Bosch/Siemens afzuigkap hangen van 120 cm breed en ik vind dat ding zo'n pestherrie maken in vergelijking met een afzuigkap van mijn ouders, zelfs met maar 1 bocht er in (niet flex) en afvoer naar buiten. (voorheen als recirculatie gebruikt, dat was nog erger)
Ik wil dan ook t.z.t. zo'n schuine afzuigkap (Novy 7841 bijvoorbeeld). Deze lijkt qua decibellen vrij laag, maar hoe is dat in de praktijk?
[...]
Nog een kleine tip qua kookplaat. Probeer een kookplaat te vinden met een 5e pit in het midden of bijvoorbeeld een warmhoudzone. (dat zijn dan vaak de platen van 80/90 cm breed). Die middelste pit gebruik ik zelf nooit (is bij mij een warmhouddinges), maar daardoor staan je pannen verder uit elkaar. Daardoor kan je ook met 2 of 3 grotere pannen tegelijk koken. Op een plaat van 60 cm of waarbij je 4 pitten relatief dicht naast elkaar heb, staan de pannen al snel elkaar in de weg.
Qua kookplaat, op een kookeiland is het al makkelijker om een pan kwijt te kunnen, je hebt geen achterwand.