Ten opzicht van standaard aanbieding bouwer wil ik garage 2 meter uitgebouwd hebben en een bijkeuken en een veranda als speciale dingen.
Daarnaast kamer indeling op 2 hoog die standaard leeg geoffreerd wordt en 3 verdiepingen vloerverwarming in plaats van lage temperatuur radiatoren.
Bij bouwer X was vloerverwarming per verdieping 3500 meerprijs. (online meerwerk prijslijst gevonden)
Instalateur die kennis gebruikt heeft gaf aan dat het nauwelijks duurder hoeft te zijn.
Om al dit soort (gekke) acties van bouwers te tackelen heb ik gisteren een orienterend gesprek met een bouwbegeleider gehad.
Het lijkt me een goede optie, komt ook met goede referenties van mensen die ik ken.
Alleen vooraf bedrag voor de onderhandelingen en achteraf een percentage van de koopsom.
Dan gaat hij met elke onderhandeling mee en komt elke dag op de bouw kijken en houdt de boel in de gaten. (tussen de 5 minuten en een uur per dag, of meer als nodig)
Ik kan alleen niet bepalen of hij mij een financiele besparing oplevert.
In de eerste fase (onderhandelingen) waarschijnlijk wel, hij heeft 15 jaar ervaring en veel contacten die ook afbouw kunnen doen (voor minder) en daar confronteerd hij de bouwer mee als de prijs hem niet aan staat (althans dat vertelde hij)
Ik moet nu maar duidelijk krijgen of hij zijn kosten ook als besparing realiseren kan. Gemoedsrust afkopen is ook wat waard, als ik vanwege werk niet kan gaan kijken (overdag)
Verder claimed hij dat ik niet ga omkomen in meerwerk door slechte voorbereiding (hij wil alles in de voorbereiding en onderhandelingen al goed op papier zetten)
Voorbeeld: Ik kom snel op 40 loze leidingen uit. Als die standaard 175 euro zijn (met UTP afgemonteerd) en hij kan volgens zeggen ze voor 85 doen dan is dat al 3600 euro..
Veranda die 17K moet kosten die dan 11K wordt is ook al weer 6000 euro..
Op deze manier kom ik wel snel op het bedrag wat hij me kosten gaat natuurlijk.
Hebben mensen ervaringen met een bouwbegeleider (externe die niet bij bouwbedrijf hoort uiteraard)
[
Voor 4% gewijzigd door
jacovn op 31-08-2016 08:26
]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase