Het is echt heel simpel:
- Alle lichtgroepen gaan allemaal rechtstreeks terug naar de schakelkast ( een lichtgroep kan meerdere lichtpunten bevatten, bij mij tot 8 lichtpunten per groep)
- Alle geschakelde stopcontacten gaan rechtstreeks terug naar de schakelkast
- Voor de drukknoppen heb ik SSV kabel met 12 aders genomen (nog makkelijk werkbaar). Hier heb ik 3 kringen van liggen en dus niet 1 op 1 gelegd. Door de 12 aders kan je 11 functies per kring bedienen.
Voor de rest is het maar aansluiten wat je wil. Ik heb geen tekening van het legplan, maar wel van mijn aansluitschema (wel maar 1/4de hieronder). Dit is met afstandschakelaars, dus overal waar eltako staat moet bij u uw domotica systeem komen.
Het is belangrijk dat je je installatie eerst goed doordenkt, ik heb verschillende versies gehad maar ben nog niet 100% tevreden. Maar het ligt er en we zullen het er mee moeten doen

.
Het systeem bestaat bij mij uit
- 3 x 24V voedingen, 1 voor de bediening, 2x voor ledstrips (liggen er nog niet)
- Diverse 230V kringen, het doel is om als 1 kring eruit ligt je nog altijd licht hebt om tot de schakelkast te geraken. (Looppad heeft een andere zekering dan de kamers bv).
- 52 drukknoppen (DX.X), Een lichtpunt kan meestal bedient worden vanop meerdere plaatsen, zo kan de hal bedient worden vanop 7 plaatsen (Woonkamer, 2x HAL, 3x slaapkamer en badkamer)
- 21 lichtgroepen (LX.X), zoals gezegd kan een lichtgroep meerdere lichtpunten zijn
- 3 alles-uit knoppen (voordeur, zijdeur en hal boven)
- 23 afstandsschakelaar voor 21 groepen, dit kunnen relais, LED dimmers, timers of astro-klokken zijn (GPS gebaseerde tijdsklok). Extra timer gebruikt voor de alles-uit knoppen om de stroom door de stuurkabels te beperken (1x schakelen ipv 21x) en voor de astro-klok staat nog een timer om deze gedurende 15 minuten te overrulen in het geval het veel vroeger donker is dan verwacht).
Raad je aan om veel op te zoeken over het systeem wat je wil en een generiek systeem te kiezen zonder eigen bus.