Deveon schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:24:
Ik weet niet in wat voor een markt jij naar woningen kijkt, maar wel een beetje vreemde gedachte aangezien het standaard is tegenwoordig. De kans is groot dat de koper/opdrachtgever van de woning er niet eens bij stil heeft gestaan.
In de projectbouw is het standaard ja, alles voor de marge van de aannemer, maar bij particuliere opdrachtgevers is het echt niet standaard hoor.
De projectontwikkelaar/grote aannemer heeft daar wel degelijk bij stil gestaan hoor, net als bij bovenlichten boven een deur.
Zo,n bovenlicht is gewoon goedkoper bouwen, je hebt geen latei nodig boven het kozijn, en het metselt sneller door.
Als je niet anders gewend bent dan vind je dat allemaal wel best waarschijnlijk omdat je niet beter weet......
Ik heb mijn 2 onder 1 kap samen met de buurman laten ontwerpen, we zijn gewoon een lijstje afgegaan:
Wat voor kozijnen, trap, vloerverwarming ja/nee, hoe groot moet de garagedeur, wat voor stenen en dakpannen, etc
De ontwerper van de woning kwam later ook nog weer met punten en keuze,s waar we zelfs nog niet een aan gedacht hadden.
En dan ga je gewoon bij een bouwmaterialenhandel langs en kies je stenen en pannen uit......
Voor de prijs van dat schildersbedrijf + verf kun je het waarschijnlijk ook om de 5 jaar bij een ander laten doen...
Die garantie betaal je voor een groot deel zelf denk ik......
[
Voor 13% gewijzigd door
bluemoon23 op 08-03-2016 21:36
]