artbij schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 07:55:
De bouw is al begonnen, wat wil je nog veranderen dan?
Slaapkamer met wat meer ramen inderdaad. Je kunt nu ook niet binnendoor naar je garage, ik zou een deur laten maken. Want waar laat je nu je extra koelkast/vriezer en opbergkast? Ideaal wordt dat niet, want het zit altijd ver van je keuken.
Ik kan me sterk vergissen, maar waar zitten al die kuubs? Huis is bijna 800m3, toch vind ik het niet echt groot, of telt de garage ook mee?
Met bouw is begonnen bedoelde ik dat ze begonnen zijn met storten vd fundering, dus er zijn wellicht nog last minute aanpassingen mogelijk.
Deur naar garage is bewust weggelaten omdat dit vrij bepalend is voor indeling woongedeelte, hebben wij dus wel zeer zeker over nagedacht. Wellich dat we daar over een tijd wel spijt van krijgen
keuken zelf heeft spoeleiland, 2 hoge kasten voor koel-vries combi,oven etc, kookgedeelte is geplaatst tegen muur vd hal. Wellicht niet duidelijk te zien op de plattegrond.
Rtificial schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:02:
De indeling is verder overzichtelijk en eenvoudig. Mooie ruime leefruimte. Verloren ruimte aan verkeersruimtes is inderdaad minimaal. Ik dacht niet dat ik dat ooit zou zeggen, maar de hal lijkt me voor deze woning vrij klein. Zorg voor een glazen deur naar de woonkamer, dan is het al een stuk minder claustrofobisch denk ik.
Boven vind ik de overloop prima. Ik ben inderdaad een van die mensen die veel oppervlakte aan verkeersruimtes zonde vind :-)
Wel ben ik het eens met Artbij, ik zie niet waar die bijna 800m3 in gaat zitten. een kleine 500m3 op de begane grond en etage, en dan nog heel veel op zolder? Is dat dan niet zonde? Moet ook allemaal verwarmd worden.
De hal is inderdaad een punt om nog eens kritisch naar te kijken, wellicht dat daar nog wat te halen valt qua aanpassing. Is wel aangeboden als optie om te vergroten, mischien toch maar her-overwegen om te doen.
De te plaatsen deur is een standaard stompe deur, dit omdat wij zelf de mogelijkheid wilden hebben om achteraf een deur naar keuze elders uit te zoeken.
Inhoud is gemeten inclusief garage, dus dan gaan er idd wel wat kuubjes af.
Waar zou jij deze eventuele bijkeuken dan ergens plaatsen in het geheel?
Rob-T6 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:42:
Het lijkt vrij optimaal qua ruimte.
Inderdaad een kleine hal (misschien ergens wat te klein, waar laat je de jassen ed?) en ik zou misschien iets meer overloop willen door de deur van slaapkamer 1 te verplaatsen, gelijk met de badkamer en achterkant van de trap, hierdoor ook een traphek plaatsen aan de zijkant.
Als tip, een aantal loze leidingen naar je garage opnemen, deze is zeer spaarzaam voorzien van elektra, en als je er iets wil.....
Het zelfde geld voor de zolder, gewoon naar de diverse hoeken een loze leiding opnemen tbv. toekomstige indeling.
Dit kost je nu iets van € 150,- / € 190,- per stuk vermoed ik, maar later kom je er niet meer bij.
Een deur naar de garage zou mooi zijn, maar bepaald wel de hele indeling van het achterste deel van je huis.
Loze leidingen naar garage zou alleen noodzakelijk zijn voor eventueel coax & data? Garage wordt kaal opgeleverd, dus extra lichtpunten + wcd's trekken vanaf de bestaande aansluitingen lijkt mij geen probleem?
Naar zolder lopen er wel al 3 loze leidingen, welke rechtsboven naast de MV uitkomen voor toekomstige data en elektra (zonnepanelen e.g.)
Bedankt, alhoewel de kans dat beide tegelijk in gebruik worden genomen niet al te groot is schat ik.