Terechte punten:
slaapkamer Ik had eerst een schuifdeur getekend, maar die heeft mijn vriendin op prijs afgekeurd. Open laten is een alternatief.
De dubbele deur is een compromis: ik houd niet van een krappe slaapkamer, ik voel me dan wat opgesloten. Maar door de trap is het niet mogelijk om de slaapkamer over de volledige breedte te doen. Daarom dubbele deuren met glas zodat het platje aan het eind van de trap bij de slaapkamer kan horen. We kunnen de deuren overdag open laten.
Gamesroom We hebben ergens een logeerkamer nodig. Ik vind het zonde om deze ruimte standaard te reserveren. Daarom een opklapbaar logeerbed in de gamesroom. We willen op die verdieping in ieder geval een toilet, een wasbak is handig. Als we dan toch bezig zijn kan die laatste vierkante meter voor een douche er ook wel bij. Ook handig als we intensief DDR gespeelt hebben

.
Hobbyruimte De spoelbak is voor de schoonmaakster. Bij klussen is het handig om de handen te kunnen wassen. Omdat de precieze vorm/plek voor beide niet zo precies komt heb ik ze gecombineerd. Of bedoel je de plek in de hobbyruimte?
Keuken Dat is inderdaad een placeholder. Ik heb hier advies bij nodig, ik kan geen goede indelingen van keukens verzinnen.
Algemeen Klopt. Wij hebben nu in de praktijk een vergelijkbare plattegrond, inclusief vide. Wij leven op de tussenverdieping. Extra is vooral de hobbyruimte en een andere plek voor de slaapkamer. Ik zoek bewust commentaar omdat je soms klem zit in je eigen uitgangspunten/ideeën en een buitenstaander daar terecht gaten in kan schieten. Dus bedankt!
Klopt, daar schrijven wij bewust een stuk op af. Het is nu een Dinky huis, en de indeling is erg persoonlijk. We kopen voor ons zelf, niet om geld op te verdienen. Het is mogelijk om daarin door te schieten, dus als er zaken in zitten die voor anderen echt vervelend zijn dan hoor ik dat graag.
- Huislift is een gat in de vloer natuurlijk, dan praat je over het ravelen of constructief maken van die lift. Dan kan hij beter in een hoek zitten, scheelt constructieve aanpassingen.
Goed punt, ik heb hem daar getekend omdat het dan makkelijker is hem van buiten bereikbaar te maken, en hij op de bovenste verdieping vrij kan uitrijden i.p.v. tegen het toilet te botsen. We gaan ervan uit dat we deze nooit nodig hebben, maar ik wil niet perse direct moeten verhuizen als er wat vervelends gebeurd.
- waar staat de koelkast in de keuken?
Geen idee, ergens in de keukenblokken. We hebben nu een half hoge koelkast.
- toilet is niet toegankelijk voor mindervaliden (deur spiegelen of toilet spiegelen). Als je dan toch rekening houdt met een huislift...
Ik kan met de locatie van het toilet of de voordeur niet schuiven. Ik snap niet goed hoe te spiegelen: op locatie, of van de ene naar de andere kant? Links-rechts of boven-onder?
- je hebt het over logees, maar in je hele huis is maar één slaapkamer.
Klopt, de logeerruimte is qua locatie gedeeld. Zie mijn commentaar hiervoor.
[
Voor 35% gewijzigd door
Milmoor op 15-07-2015 10:29
]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.