Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brambo123 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:48:
[...]

Dit is het "Telfort Internet ervaringen topic" en niet een storing's topic.
Misschien een beetje ongelukkig moment om het er zo tussen te plaatsen, maar wel op zijn plek.
offtopic:
of een app geschikt is voor de Nexus 7 is NVT in dit topic, lijkt mij. Want dat is zijn probleem. Vandaar dat ik die link ook plaatste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 16:27
Als trouwe Telfort-klant (nu al 7+ jaar) zojuist maar een abonnementswijziging gedaan naar Internet Standaard. Met het fijne Vast bellen erbij ben ik dan toch 5 euro per maand goedkoper uit. Ben wel benieuwd naar de eventuele snelheidswinst, vooral de upload mag wel een stuk sneller. In Utrecht gaat het nog niet zo hard volgens mij met de VDSL uitrol, of heb ik dat mis? Iemand een idee wanneer ik op 3551AS van 3MB upload kan genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

Hier iets vergelijkbaars , echter wordt mijn wijziging niet doorgezet (1398PA) - vreemd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Amsterdam ook harde storing gehad rond om 7:00. Geen IP adres gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

tyson69 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:32:
Als trouwe Telfort-klant (nu al 7+ jaar) zojuist maar een abonnementswijziging gedaan naar Internet Standaard. Met het fijne Vast bellen erbij ben ik dan toch 5 euro per maand goedkoper uit. Ben wel benieuwd naar de eventuele snelheidswinst, vooral de upload mag wel een stuk sneller. In Utrecht gaat het nog niet zo hard volgens mij met de VDSL uitrol, of heb ik dat mis? Iemand een idee wanneer ik op 3551AS van 3MB upload kan genieten?
Dat is een paar honderd meter bij mij vandaan (aan het andere kant van het spoor).
In deel 19 van dit topic wist webcare te vertellen dat dit in Q2 van 2012 gepland stond. Volgens de postcodecheck is het nog steeds niet beschikbaar.
Wellicht in 2020 meer geluk :+

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbelpost :? (Mag deleted, moderator- excuses voor het ongemak.)

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:28:
Kon ik eindelijk weer op MijnTelfort. Zie ik een factuur staan boven de 200 euro. Terwijl mijn factuur p/m 22,58 MOET ZIJN. Internet Instap (17,50), Vast Bellen Totaal (5,08). Hebben er meerdere mensen last van hoge facturen hier? In ieder geval. De webcare van Telfort gaat mij maar mooi refunden voor die factuur :(
Heeft een kennis van mij ook gehad, incorrecte factuur- werd niet goed opgepakt door Telfort, hoop gebel en gedoe, Telfort laat de klant gewoon barsten, blijft gewoon verkeerd facturen en geen dialoog mogelijk, sluit de verbinding af onder het mom "niet op tijd betaald", klant is zijn hele verbinding kwijt inmiddels; zaak ligt nu bij de deurwaarder en wordt binnenkort een rechtszaak :')

Ik heb er samen met een andere kennis (=advocaat) naar gekeken en kans is groot dat dit Telfort gewoon een duit centen gaat kosten (4-5 keer het jaarbedrag van het abonnement.) Ik heb de kennis aangeraden om naar Kassa/Radar/Meldpunt/De Belbus te stappen, want het gaat echt nergens over. Dus wellicht binnenkort op TV! (Onder voorbehoud uiteraard.) :)

Lijkt wel of de service sinds een jaar ongeveer sterk gedaald is, ik lees steeds meer klachten- met name over het administratieve gedeelte, technisch valt het nog wel mee lijkt het.
Leuke spotjes op TV, met die vent+gezin in de bus (kom je ons zo weer ophalen?), maar als je service slecht is, kun je beter daar je geld in steken, i.p.v. televisie-commercials.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Laatst online: 12-09 16:27
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:49:
... heel verhaal...

Lijkt wel of de service sinds een jaar ongeveer sterk gedaald is, ik lees steeds meer klachten- met name over het administratieve gedeelte, technisch valt het nog wel mee lijkt het.
...
Herken mij helemaal niet in dit relaas. Natuurlijk gaat bij een bedrijf met een heel groot aantal klanten (bulk product) wel eens wat fout maar het overgrote deel gaat echt goed. Maar goed, vervelend als het je overkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door tyson69 op 12-12-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

tyson69 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:22:
[...]

Herken mij helemaal niet in dit relaas. Natuurlijk gaat bij een bedrijf met een heel groot aantal klanten (bulk product) wel eens wat fout maar het overgrote deel gaat echt goed. Maar goed, vervelend als het je overkomt.
Dat er fouten worden gemaakt is 1, dat ze niet worden opgelost en dat Telfort zeer slecht bereikbaar is is 2.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
@telfort webcare: We zijn onderhand een jaar verder, is er al zicht op VDSL in de regio 2282LL?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat een reden kan zijn voor het verlagen van de downloadsnelheid? Ik merkte dat mijn downloadsnelheid minder was. Ik had altijd in de infopagina van mijn modem 30/3 als rate staan, maar nu ineens nog maar 27/3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:47:
Weet iemand wat een reden kan zijn voor het verlagen van de downloadsnelheid? Ik merkte dat mijn downloadsnelheid minder was. Ik had altijd in de infopagina van mijn modem 30/3 als rate staan, maar nu ineens nog maar 27/3!
Misschien door de DLM? Of je attainable rate is blijkbaar opeens gezakt, of ligt de attainable rate ver boven die 27Mbit/s? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
@webcare
Ik las bij telfort dat Telfort ook glas gaat aanbieden. De prijzen zijn erg aantrekkelijk. Hebben jullie enig idee wanneer Maarssen aan de beurt komt ? Komen gebieden waarbij de centrales niet geupgrade zijn voor VDSL als eerste of wordt daar geen rekening mee gehouden?

[ Voor 4% gewijzigd door Chadi op 13-12-2012 13:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:49:
[...]

Heeft een kennis van mij ook gehad, incorrecte factuur- werd niet goed opgepakt door Telfort, hoop gebel en gedoe, Telfort laat de klant gewoon barsten, blijft gewoon verkeerd facturen en geen dialoog mogelijk, sluit de verbinding af onder het mom "niet op tijd betaald", klant is zijn hele verbinding kwijt inmiddels; zaak ligt nu bij de deurwaarder en wordt binnenkort een rechtszaak :')

Ik heb er samen met een andere kennis (=advocaat) naar gekeken en kans is groot dat dit Telfort gewoon een duit centen gaat kosten (4-5 keer het jaarbedrag van het abonnement.) Ik heb de kennis aangeraden om naar Kassa/Radar/Meldpunt/De Belbus te stappen, want het gaat echt nergens over. Dus wellicht binnenkort op TV! (Onder voorbehoud uiteraard.) :)

Leuke spotjes op TV, met die vent+gezin in de bus (kom je ons zo weer ophalen?), maar als je service slecht is, kun je beter daar je geld in steken, i.p.v. televisie-commercials.
Zozo. Dat is nogal een verhaal. Kan in ieder geval niet wachten op de uitzending. Eens kijken hoe die gezichten van KPN (Eigenaar van Telfort) dan zullen zijn. In iedergeval zit ik helaas nog wel even vast aan mijn contract helaas |:(

Verwijderd

MensionXL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:01:
[...]

Misschien door de DLM? Of je attainable rate is blijkbaar opeens gezakt, of ligt de attainable rate ver boven die 27Mbit/s? :)
Bedoel je dit?
current rate upstream: 3080 kbps
current rate downstream: 27008 kbps

attainable rate upstream: 15948 kbps
attainable rate downstream: 67202 kbps
Daar lijkt m.i. dus nog marge genoeg in te zitten?

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Chadi schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:22:
@webcare
Ik las bij telfort dat Telfort ook glas gaat aanbieden. De prijzen zijn erg aantrekkelijk. Hebben jullie enig idee wanneer Maarssen aan de beurt komt ? Komen gebieden waarbij de centrales niet geupgrade zijn voor VDSL als eerste of wordt daar geen rekening mee gehouden?
Ik ben weliswaar geen webcare maar ik las op de site van het bewonersinitiatief voor o.a. Maarssen dat in Maarssen de enkel de 'portaal woningen' via een gesloten netwerk tot glasvezel toegang hebben en wel de provider XMS. Al is XMS 1 van de providers die KPN enige tijd geleden heeft opgekocht en die op zal gaan in Telfort tzt. Het grote voordeel van het huidige XMS is nog wel dat je analoge tv en DVB-C diensten hebt terwijl Telfort die niet aanbied. Ik zou dus als ik jou was nog het oude XMS abo aangaan zolang het nog kan. Het is te hopen dat KPN, Xs4all en Telfort ook analoge en DVB-C gaan leveren want dat is echt een gigantische meerwaarde zeker als je meerdere tv's in huis hebt en dat heeft het gemiddelde huishouden. Het huren van extra decoders is namelijk niet nodig met DVB-C.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:36
Ik wil graag telfort TV gaan nemen.

Nu hebben mij ouders nog digitenne met 3 kaarten (Waarbij je niet per stuk die huur betaald). Zij zijn sinds kort over op UPC dus ik dacht erover om van hen digitenne contract over te nemen (met die drie kaarten) en dan telfort TV aan te vragen.
Geld het nog steeds dat je dan niet extra hoeft te betalen voor digitenne en deze kaarten? Dat zou een goede oplossing voor mij zijn zonder dat ik nog eens 4 euro per tv extra hoef te betalen (niet dat ik er drie nodig heb maar toch)

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDiWoDo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-04-2021
Zoals velen kreeg ook ik ergens in oktober een brief met hierin de aanbieding om als vaste Telfort klant over te stappen naar een Internet Standaard 30/3 abonnement. Heb toen op de site van Telfort een postcodecheck gedaan en deze gaf aan dat voor mijn adres een snelheid van 27mb haalbaar zou zijn. De snelheidswinst vond ik groot genoeg om de omzetting van mijn bestaande Telfort ADSL 20/1 naar VDSL 30/3 aan te vragen.

12 November kreeg ik de VDSL lijn werkend opgeleverd. Na een aantal dagen bleef de max attainable rate van mijn verder stabiele verbinding steken op 21747kbps down en 1416kbps up.

Nu hoopte ik dat na het verstrijken van 30 dagen DLM opnieuw zou gaan zoeken naar het best mogelijke profiel. De attainable rate blijft echter gelijk en komt geen stap dichter bij de eerder door de Telfort postcodecheck afgegeven 27mb.

Wat schetst echter mijn verbazing. Als ik nu een Telfort postcodecheck doe, komt deze voor mijn adres terug met een maximaal haalbare snelheid van 20mb.

Wat is hier aan de hand. Gegoochel met cijfers is leuk maar als ik dit getal in oktober had berekend gekregen was de geringe snelheidswinst voor mij geen aanleiding geweest om van abonnement te wisselen.

Telfort verklaar U nader.

Kijkt Telfort (lees Hugo) nog wel een beetje mee, zag ergens in oktober volgens mij een laatste reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door MaDiWoDo op 15-12-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ MaDiWoDo

Wat is de huidige "Loop Lenght" ?
Post eens je huidige DSL Line info zoals ik het hier heb gepost.

Verder kan je de snelheden nog proberen te verbeteren door de verbinding tussen IS/RA en het Modem zo veel als mogelijk verliesvrij aan te sluiten:
Het beste is, indien je ADSL/VDSL afneemt, om ervoor te zorgen dat alle bekabeling vanaf je ISRA zo goed mogelijk (lees: verliesvrij) is aangesloten. Punten om dan op te letten of te verbeteren zijn dan:

- Gebruik geen spitter indien je naast je DSL geen aparte (oldfashion) vaste analoge telefonie van KPN hebt/afneemt.
- Plaats het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt. (evt. ophangen aan de wand direct naast IS/RA)
- Knijp zelf een kabeltje (stukje installatie Cat5e 'solid copper' met 2 aders/1 'twisted' aderpaar aangesloten) met RJ11 steker(-s) en hou deze zo kort mogelijk (20cm-30cm). Bij RJ11 gebruik je de 2 middelste contacten.

Dat geeft je de beste 'lijnkwaliteit' die je zelf simpel kan realiseren.
Als dat voor elkaar is dan zouden de Attainable Rate's een stukje hoger kunnen liggen.
DLM duurt zo'n 10 dagen, bij mij ging al na 3 dagen de snelheid naar de max. Attainable Rate toe en is sindsdien daarop stabiel gebleven.
MaDiWoDo schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:19:
Kijkt Telfort (lees Hugo) nog wel een beetje mee, zag ergens in oktober volgens mij een laatste reactie.
Ze reageren niet echt meer, mogelijk wel lezen. Je kan daarom beter je vraag ook op het Telfort Forum stellen, daar zijn ze nog wel actief.

[ Voor 12% gewijzigd door bitshape op 15-12-2012 17:08 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDiWoDo
@ bitshape

Ik twijfel niet direct aan de kwaliteit van de modem/router aansluiting. IRSA en router hangen in de meterkast en zijn verbonden met twee 2-aderige getwiste vol kern telefoonkabels van nog geen 20cm elk.
Splittertje kan ik niet missen ivm mijn analoge telefoonlijn.

Mijn round trip lengte zit op 1778. Met een dergelijke lengte zou 26 tot 27mb haalbaar moeten zijn. Het intrainen duurde bij mij ook netjes een dag of 5 en is sindsdien stabiel qua snelheid en uptime.

Werd vooral verrast door de nu afwijkende uitkomst van de Postcodecheck.

Dit is trouwens een dumpje van 13 december j.l.:

Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)-20120807
DSL version information: 5.4.8.0.0.6
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNT SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.8.0.0.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1FCF5281D5B68 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=IKNS VersionNumber=6.7.1.6.8IK00501 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 2 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 26 db
loop length is 1778m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1340 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 21724 kbps
interleaving delay downstream: 8.50 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1440 kbps
attainable rate downstream: 21747 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 29 days, 10:02
CodeViolations near end: 9309
FEC near end: 456960581
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

Zal zekerheidshalve ook een post plaatsen op het Telfort Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ MaDiWoDo

Aan de gegevens te zien is dat het maximale wat je eruit haalt met de splitter voor analoge telefonie ertussen, ik denk dat Telfort Webcare je dat ook gaat vertellen op hun eigen forum.

De postcodecheck past zich aan op je huidige intrainwaarde's, ik train in op zo'n 26000kbps down, dat is irl. 24,8Mb en de postcodecheck op de Telfort website geeft nu sinds kort bij mij 23Mb aan. Bij de overige flat-genoten welke geen xDSL hebben blijft de postcodecheck-prognose op 18Mb staan.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:18
@ webcare,

Net een internet+TV abonnement afgesloten voor m'n nieuwe huis. Kunnen jullie de 7 dagen annuleringstijd schrappen? De huidige UPC verbinding van de vorige bewoner stopt 14 januari en volgens het bestelproces van jullie kan m'n nieuwe verbinding pas de 21e opgeleverd worden. Het schrappen van de annuleringsperiode zou mooi uitkomen :) Ordernummer zit in jullie DM-box.

Alvast bedankt!

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

magiel schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:50:
@ webcare,

Net een internet+TV abonnement afgesloten voor m'n nieuwe huis. Kunnen jullie de 7 dagen annuleringstijd schrappen? De huidige UPC verbinding van de vorige bewoner stopt 14 januari en volgens het bestelproces van jullie kan m'n nieuwe verbinding pas de 21e opgeleverd worden. Het schrappen van de annuleringsperiode zou mooi uitkomen :) Ordernummer zit in jullie DM-box.

Alvast bedankt!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:40:
Huishoudelijke mededeling: Verzoeken om bedenktijd te verwijderen zal ik niet meer in behandeling nemen. We hebben de leverstraat geoptimaliseerd waardoor er nu ook zonder het verwijderen van de bedenktijd vrijwel even snel wordt opgeleverd.
Verder is Telfort Webcare hier jammer genoeg niet meer erg actief, maak daarom een nieuw Topic aan op het Forum van Telfort, daar is Telfort Webcare nog wel actief. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDiWoDo
@ bitshape

Oké, dat van een dynamische postcode check was mij niet bekend. Dat men daarbij schijnbaar ook altijd een meting zonder VDSL splitter hanteert vind ik dan weer minder. Dat deze door Telfort verstrekte VDSL splitter dermate vervuilend werkt valt wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41
MaDiWoDo schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:27:
@ bitshape

Oké, dat van een dynamische postcode check was mij niet bekend. Dat men daarbij schijnbaar ook altijd een meting zonder VDSL splitter hanteert vind ik dan weer minder. Dat deze door Telfort verstrekte VDSL splitter dermate vervuilend werkt valt wat tegen.
Inderdaad grappig. Ik had ook een verwachte snelheid van 27Mb/sec. Ik haal nu 21 Mb wat dus een stuk lager is maar aan de andere kant een verdubbeling van wat ik had. Eerst werd hier altijd vermeld dat de postcode check juist pessimistisch was en dat je een hogere snelheid kon verwachten dan wat de postcode check aangaf. Nu is het opeens dat het dynamisch is en zich aanpast aan de werkelijke snelheden...

Maar inderdaad mijn postcode check geeft nu precies aan wat ik ook heb. Dus ze hebben het nu perfect kloppend 8)

(Overigens mijn gegevens:
loop length is 1243m
current rate upstream: 3060 kbps
current rate downstream: 22380 kbps
attainable rate upstream: 4064 kbps
attainable rate downstream: 22397 kbps)

[ Voor 9% gewijzigd door GHorsie op 15-12-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 08:38
De check is in die zin dynamisch dat hij aangepast wordt naar werkelijk haalbare snelheden ja, maar is nog altijd pessimistisch. Jouw snelheid lijkt wat laag voor een 1243m lange lijn, wat halen je buren voor attainable snelheid over VDSL?

Overigens geeft de postcodecheck nog steeds maar maximaal 49Mb aan. Zit hier met:

Current rate upstream: 5233 kbps
Current rate downstream: 52000 kbps
Attainable rate upstream: 31024 kbps
Attainable rate upstream: 120032 kbps
Loop length is 70m

Met profiel 17a. Denk dat hier nog een hoop mogelijk zou zijn (tot 300Mbit) met profiel 30a maar da's toekomstmuziek. Maar toch is het gek, je zou toch zeggen dat hier dan gewoon "Snelheid op jouw adres 50Mb" zou moeten staan maar dat doen ze dus toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
funrider schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:24:
[...]

Ik ben weliswaar geen webcare maar ik las op de site van het bewonersinitiatief voor o.a. Maarssen dat in Maarssen de enkel de 'portaal woningen' via een gesloten netwerk tot glasvezel toegang hebben en wel de provider XMS. Al is XMS 1 van de providers die KPN enige tijd geleden heeft opgekocht en die op zal gaan in Telfort tzt. Het grote voordeel van het huidige XMS is nog wel dat je analoge tv en DVB-C diensten hebt terwijl Telfort die niet aanbied. Ik zou dus als ik jou was nog het oude XMS abo aangaan zolang het nog kan. Het is te hopen dat KPN, Xs4all en Telfort ook analoge en DVB-C gaan leveren want dat is echt een gigantische meerwaarde zeker als je meerdere tv's in huis hebt en dat heeft het gemiddelde huishouden. Het huren van extra decoders is namelijk niet nodig met DVB-C.
Bedankt voor het mee denken. XMS zit een stuk boven de prijs van Telfort. Ze leveren wel meer maar ik heb dat gedeelte meer niet nodig. Ik vind 50mbit al overkill in feite. 100mbit dan staat mijn lijn 90% van de tijd te niksen :). Maar 50 mbit geeft me wel snel genoeg wat ik snel wil hebben... lekkere uitleg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:29
sinds kort werkt onze voip niet meer zowel inkomend als uitgaand (via voipcheap en budgetphone) uitgaand horen we alleen een soort kiestoon en binnenkomend veel geluidsvervorming. Alle instellingen lijken nog goed te staan. We gebruiken het bekende zyxel modem. Heeft iemand dit al een keer ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:03
tha_bulldog schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 23:29:
De check is in die zin dynamisch dat hij aangepast wordt naar werkelijk haalbare snelheden ja, maar is nog altijd pessimistisch. Jouw snelheid lijkt wat laag voor een 1243m lange lijn, wat halen je buren voor attainable snelheid over VDSL?

Overigens geeft de postcodecheck nog steeds maar maximaal 49Mb aan. Zit hier met:

Current rate upstream: 5233 kbps
Current rate downstream: 52000 kbps
Attainable rate upstream: 31024 kbps
Attainable rate upstream: 120032 kbps
Loop length is 70m

Met profiel 17a. Denk dat hier nog een hoop mogelijk zou zijn (tot 300Mbit) met profiel 30a maar da's toekomstmuziek. Maar toch is het gek, je zou toch zeggen dat hier dan gewoon "Snelheid op jouw adres 50Mb" zou moeten staan maar dat doen ze dus toch niet...
Hier geeft de meting: Snelheid op jou adres tot 20 Mbit. Ik zit op 30 Mbit down en 2,2 Mbit up. De meting op de website lijkt niet te kloppen, en wellicht is hier een veiliheidsmarge in opgenomen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Is hier ook iemand die een PS3 heeft en deze gebruikt i.c.m. PS3 Media Server? Ik krijg het niet meer aan de praat sinds 2 weken... daarvoor deed hij het altijd goed. Hij werkt op het moment alleen als ik de DSL kabel eruit haal.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:34
Telfort-ervaringen-topic, wat een uitkomst! 

Ik heb een jaar lang een Telfort Abo gehad: internet (20mbit) voor 17,50 per maand, na 12 maanden 24,95 euro dus in augustus 2012 ging ik op het aanbod van Telfort in: Internet standaard (30mbit) voor 20 euro per maand. Op 17 augustus kreeg ik de bevestiging van Telfort:
“Bedankt voor het gebruikmaken van ons aanbod.
U heeft gekozen voor Telfort Internet Standaard voor de vaste lage prijs van per maand, met een nieuw jaarcontract.”

Alles leek goed te gaan, totdat ik merkte dat ik over oktober 2012 een nota kreeg voor 24,95 voor een abonnement “Internet Plus”.
Ik gebeld naar de helpdesk, daar bleek niets van mijn switch naar “Internet Standaard” bekend te zijn, hoe ik aan een bevestigings-email kom was een raadsel.
Direct werd mijn abonnement omgezet naar “Internet Standaard”, met excuses, en ik zou worden teruggebeld door iemand van de afdeling ‘betalingen’ om de inmiddels 2x5 euro te veel betaalde abonnementskosten terug te krijgen.
Ik werd een week later gebeld: “wat is precies het probleem?”
Nu ben ik wel wat gewend (ben klant geweest van UPC) op dit gebied: niemand weet van elkaar wat ze doen en je moet als klant alles tig keer uitleggen.
Ik het verhaal uitgelegd, maar dit bleek niet zo eenvoudig: mijn nieuwe abonnement was pas net aktief en ik kon dus nog annuleren, wilde ik annuleren?
Wat? Ik heb eigenlijk al sinds augustus dit abonnement en dus wil ik te veel betaald geld terug. Oh, ja ok dat zal verrekend worden.
Ik had op dit punt nog hoop op een goede afloop, echter nu bleek de ellende pas goed begonnen.

Begin november wilde ik mijn verhuizing doorgeven via Mijn Telfort, echter daar kreeg ik de melding dat dit niet mogelijk was omdat er “al een wijziging actief” was.
Goed, ik maar weer bellen.
“Nee meneer wij kunnen uw verhuizing niet doorvoeren, er is nog een wijziging aktief”
Ja dat lees ik ook op Mijn Telfort, en daarom bel ik dus de helpdesk, want dat staat erbij, dat ik moet bellen.
Nee, het kon niet, er kon niets in mijn account worden aangepast want er liep al iets, wat dat was kon ze mij niet zeggen en het lag bij Backoffice.
Ik kon het haar wel zeggen en heb toen uitgelegd wat er gewijzigd zou moeten worden.
Mij werd aangeraden te wachten, want Backoffice regelt dat.

Twee weken later weer gebeld, omdat ik via Mijn Telfort mijn aanstaande verhuizing nog niet kon doorvoeren. Nog steeds niet mogelijk, weer gebeld, weer zelfde reactie.
Blijkbaar liep alles vast bij de afdeling Back Office (of “BO” zoals dat bij Telfort intern heet), daar ging alles mis. En nee, ik kan niet worden doorverbonden met die afdeling, dat ging allemaal echt niet. En nee, mijn verhuizing kon niet worden doorgevoerd. Ik moest wachten, het kon elk moment geregeld zijn, binnen een uur zelfs, en over de factuur hoefde ik mij “geen zorgen te maken”, wat dat precies betekent is mij nog steeds een raadsel.

Inmiddels was ik verhuisd, op 18 november 2012.

Twee weken later heb ik een bericht gestuurd naar Telfort, dat ik niet alleen het te veel betaalde abonnementsgeld terug wilde, maar dat ik ook de belkosten vergoed wil, en als laatste: een internet verbinding op mijn nieuwe adres.
Niets op gehoord.

Paar dagen later toch maar weer eens gebeld, na mijn verhaal kort gedaan te hebben werd ik doorverbonden, na ongeveer 15 minuten kreeg ik een dame aan de lijn die de situatie wel leek te snappen, zij bood mij compensatie, en zou er voor zorgen dat mijn verhuizing zou worden doorgevoerd, echter pas op 20 december zou mijn lijn actief zijn en ik dus internet hebben op mijn nieuwe adres.

En ja hoor, ik kreeg een heuse bevestiging per post: op 20 december zal de verhuizing een feit zijn.

Je raadt het al: op 20 december 2012 geen internet.
Ik weer gebeld, uiteraard werd de verbinding verbroken toen ik eindelijk iemand aan de lijn had (dit lijkt de nieuwste trend te zijn bij Telfort).
Weer gebeld, uitgelegd dat mijn internet op 20 december zou worden opgeleverd.
“Meneer, u zou al op 9 november internet moeten hebben”
Ja, en dat is het ook al geweest.
Wat bleek: mijn verhuizing is vastgelopen in het systeem.
Waarom er dan niemand actie onderneemt op een vastgelopen aanvraag?
De niet zo behulpzame medewerker van Telfort wist het ook niet, maar hij zou mij terugbellen als hij weet wanneer ik eindelijk een internetverbinding heb, maar het kan nog wel 5 tot 10 dagen duren, zo dacht hij. Ik gok dat hij niet meerekent dat de feestdagen er ook nog tussen zitten.

Ik ben nog niet gebeld door Telfort, heb inmiddels een telefoonrekening van meer dan 40 euro voor het bellen naar de helpdesk van Telfort, heb problemen met mijn werk omdat ik zo lang slecht bereikbaar ben, heb de databundels van mijn eigen telefoon en die van mijn vrouw al verbruikt, heb de te veel betaalde abonnementskosten nog niet terug, en zonet ontving ik een factuur van Telfort, en bovenal: nog steeds geen internet.

Ik kan weer gaan bellen, maar ik verwacht er niets van, het kost me alleen maar tijd en geld, en het levert helemaal niets op.

Ik weet niet wat ze daar bij Telfort doen de hele dag, maar volgens mij gaat er zo veel mis dat niemand precies weet waar te beginnen met opruimen van de ellende.

Mijn vrienden vragen of ik een boek schrijf over mijn ervaringen, “my life offline” als werktitel. Sommigen vragen of ik soms UPC heb genomen, en dan weet je dat je het lachertje van de groep bent geworden. “In Afrika hebben ze tenminste nog internet” krijg ik dan te horen. Lach er maar om…

Ik post dit ook op het Telfort forum, maar verwacht helemaal niets meer van ze. Ik hoop dat ik mensen kan weerhouden dezelfde fout te maken als ik: klant blijven bij Telfort.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb totaal geen problemen met telfort en alles gaat ok, maar in jouw geval had ik allang bedragen gestorneerd en hadden ze het zelf uit mogen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@fritsjof, maak ook even een account aan op het Telfort Forum om dit verhaal te vertellen. Op GoT is Telfort niet meer zo actief, op hun eigen forum maak je meer kans op een reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:34
Dank Satch, heb ik gedaan, daar post ik mijn ervaringen:
https://forum.telfort.nl/...de-dupe-30664/#post314048

Heb nu weer een factuur van Telfort gekregen voor "Internet Plus", iets dat ik al lang iet meer heb en....ik heb uberhaput niet eens een internetverbinding! :S

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
@Telfort-Webcare: Mijn vader heeft een nieuw abbonoment gekozen waarbij alles nu via Telfort gaat, het alles-in-één basis. Helaas merk ik dat er veel time-outs ontstaan tijdens het internetten, maar het is vooral te merken tijdens online gamen. Bij het internetten moet ik regelmatig een pagina verversen om hem te laden.
Wanneer ik een ping naar de router doe, krijg ik regelmatig time-outs, dit verklaard waarschijnlijk het probleem. Is dit een bekend probleem en weet iemand misschien een oplossing?

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@R0SSI: er is al enkele dagen een vervelende storing gaande, zie ook dit topic op het Telfort forum: https://forum.telfort.nl/...sinds-21-12-2012-a-30653/

Ik zou je klacht ook even melden in dit topic op het Telfort forum, maar daarnaast ook telefonisch of via mail (via de Telfort site), zie ook de laatste reacties in het topic (webcare heeft namelijk nog niet gereageerd).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

KillerBee schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:59:
@R0SSI: er is al enkele dagen een vervelende storing gaande, zie ook dit topic op het Telfort forum: https://forum.telfort.nl/...sinds-21-12-2012-a-30653/

Ik zou je klacht ook even melden in dit topic op het Telfort forum, maar daarnaast ook telefonisch of via mail (via de Telfort site), zie ook de laatste reacties in het topic (webcare heeft namelijk nog niet gereageerd).
Daarnaast kan het zinvol zijn om je eigen netwerk een na te lopen. Wat gebeurd er bijvoorbeeld als je een netwerkkabel gebruikt en rechtstreeks op je modem aansluit, gaat het dan wel goed of hou je dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@All,

Allereerst onze excuses voor de lange afwezigheid. Vanaf nu proberen wij alle vragen weer zo snel mogelijk te beantwoorden.

Om het overzicht te bewaren, lijkt het mij verstandig om de dringende vragen nogmaals van jullie te krijgen, dan kan ik hier direct mee aan de slag.

En daarbij voor iedereen vast hele fijne dagen toegewenst! :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Speedmaster schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:42:
[...]

Daarnaast kan het zinvol zijn om je eigen netwerk een na te lopen. Wat gebeurd er bijvoorbeeld als je een netwerkkabel gebruikt en rechtstreeks op je modem aansluit, gaat het dan wel goed of hou je dezelfde problemen?
Uiteraard, als je de enige bent die deze problemen ervaart. Maar met tig mensen met dezelfde problemen, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het probleem thuis ligt ;) .

@Telfort webcare (Henk): ook fijne kerstdagen gewenst ;) .
Ik hoop dat er vandaag nog duidelijkheid komt wat betreft de door velen gemelde storing op het Telfort forum? (zie link in mijn eerdere bericht).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Killerbee,

Wat ik ervan begrepen heb is deze storing inmiddels opgelost. Ervaar je nog steeds dezelfde problemen? Zo ja, ontvang ik graag je postcode en huisnummer zodat ik dit kan nakijken.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Henk:
https://forum.telfort.nl/...53/index3.html#post314304

Bericht in bovenstaande post is van mij (dan heb je ook gelijk mijn IP adres ;) ).
Ik dacht -in eerste instantie- ook dat het opgelost was, maar ik kon vanochtend niet op de site www.quakelive.com geraken. Sinds vanmiddag gaat het wel, maar het duurt echt lang eer de site geladen is.
Dit is ook mijn enige voorbeeld, afgelopen twee dagen was het idd een stuk erger, maar helemaal over is het dus niet.

Ik ben overigens niet de enige bij wie dit probleem nog speelt, gezien de reacties op het Telfort forum.

[edit]story of my life: zojuist een paar keer achter elkaar de genoemde site bezocht en nu gaat het wél goed 7(8)7 . Ik weet niet of dit toeval is of dat Telfort 'iets' heeft gedaan, maar het lijkt nu weer goed te werken :)

[ Voor 14% gewijzigd door KillerBee op 24-12-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Killerbee,

Ik heb aan uw verbinding in ieder geval niks gedaan. Wel fijn om te lezen dat het is opgelost.

Ik zal tevens kijken naar de problemen van de andere gebruikers. Bedankt voor de melding!

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Graag gedaan en thanks Henk! d:)b

[ Voor 34% gewijzigd door KillerBee op 24-12-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:46
Ik kan bevestigen dat de snelheid terug is. Goed om te weten zo voor kerstavond.

*Ow, dat klinkt wel heel erg triest haha. Don't worry peepz*

[ Voor 213% gewijzigd door BartOtten op 24-12-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
Hoi Henk, zou je ook even naar mijn account(s) bij Telfort kunnen kijken? Heb een vrij lang gesprek per PM en telefoon gevoerd met Hugo, maar het is ergens doodgelopen aan jullie kant.

Groetjes,
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Is er ergens een lijst beschikbaar met informatie over wanneer welke aansluitingen overgezet worden naar VDSL? Ik zou graag meer snelheid willen dan mijn huidige ~13 mbit, maar de check op de telfort site geeft nog steeds aan: maximaal 20 op uw adres. De KPN check zegt 40/4, maar ik ben bang dat deze te optimistisch is.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
Nvidiot schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:48:
Is er ergens een lijst beschikbaar met informatie over wanneer welke aansluitingen overgezet worden naar VDSL? Ik zou graag meer snelheid willen dan mijn huidige ~13 mbit, maar de check op de telfort site geeft nog steeds aan: maximaal 20 op uw adres. De KPN check zegt 40/4, maar ik ben bang dat deze te optimistisch is.
De KPN kan sneller internet leveren dan Telfort. Apart aangezien Telfort een dochterbedrijf is, maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BartOtten,

Uiteraard kijk ik graag even mee, wil je mij het gesprek even doorsturen? Dan kijk ik meteen waar ik bij kan helpen!

@Nvidiot,

Dat hangt ervan af, ik kan aan de hand van uw gegevens bekijken welke snelheid er daadwerkelijk behaald kan worden. Wil je deze via een DM versturen? :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Henk, op het Telfort forum krijg ik maar geen reactie van Hugo over het pilot modem die ik (wellicht) zou krijgen. Kan je daar eens naar kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tha_bulldog,

Ik zie de melding staan inderdaad, ik ga kijken of er nog een modem beschikbaar is. Zodra ik meer weet hoor je het.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Telfort Webcare, net gebeld met de helpdesk en hoorde dat er een kabelbreuk in Brabant was (Den bosch, postcode gebied 5235). Hoe lang denken jullie dat dit nog gaat duren?

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Buzzin Hornet,

Ik zie de storingsmelding in de buurt.

Er is op dit moment een lasploeg op locatie en er wordt hard gewerkt om het zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dank voor de update, dat zeiden ze aan telefoon ook. Alles ligt er al uit sinds vanmorgen, we wachten geduldig af. Fijne dagen.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

@ Webcare: af en toe is er nog wel wat packetloss op drukke tijdstippen zoals zondagmiddag/-avond. Voorheen kwam de downloadsnelheid dan niet boven de 2Mbit/s uit (als dat überhaupt gehaald werd) maar dat lijkt nu voor het grootste gedeelte opgelost te zijn en wordt over het algemeen de maximale snelheid gehaald. Is eigenlijk bekend bij jullie wat hiervan de oorzaak was? Was dit gewoon een tekort aan capaciteit? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Speedmaster schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:42:
[...]

Mijn vader maakt op het moment gebruik van de standaard router die geleverd wordt bij alles-in-één basis, ik weet zo niet welk type. Alles is getest met een draadloze verbinding, dit hoort gewoon te werken. Bekabeld lijkt wel goed te werken, want bij het tv kijken is er niets aan de hand.

@Webcare; er zijn problemen met de wireless verbinding met de router. Regelmatig time-outs met verbindingen naar de router. De router bevindt zich ongeveer op 3 meter afstand van de laptop.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort;

Een tijd geleden heb ik een aanvraag ingediend om per 1 februari over te stappen naar jullie. Momenteel zit ik bij XS4ALL met IPTV +Digitenne. Zodra de verhuizing naar jullie een feit is, blijft mijn Digitenne abbo gewoon doorlopen onder dezelfde voorwaarden wat ik nu heb via XS4ALL?

Eveneens nog een vraag.... Via mijn huidige ISP heb ik een abbo met 1 tv. Later heb van een andere kennis een oude motorola VIP1953 gekregen en via een switch een 2de tv aangesloten. Is dat bij jullie ook mogelijk? Ik vermeld er wel even bij dat de 2de tv (slaapkamer) HD uitgezet is. Anders trekt het teveel bandbreedte van mijn ADSL weg. Daarnaast is het met SD prima te doen aangezien de 2de tv een kleintje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-03 08:57
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:29:
@Killerbee,

Wat ik ervan begrepen heb is deze storing inmiddels opgelost. Ervaar je nog steeds dezelfde problemen? Zo ja, ontvang ik graag je postcode en huisnummer zodat ik dit kan nakijken.

Henk
@Henk, fijn dat er hier iemand aktief is van Telfort aangezien er in jullie eigen forum helemaal niet op gereageerd word!!
En ja ik was/ ben de topicstarter daar, ben benieuwd of jij meer informatie hebt over het desbetreffende probleem..... en dit a.s.a.p. misschien kunt fixen ?? :)
Probleem bestaat nog steeds namelijk...
https://forum.telfort.nl/...sinds-21-12-2012-a-30653/
Grtz, Foeps

Verwijderd

Buzzin Hornet schreef op maandag 24 december 2012 @ 16:59:
Dank voor de update, dat zeiden ze aan telefoon ook. Alles ligt er al uit sinds vanmorgen, we wachten geduldig af. Fijne dagen.
Ik zie dat de verstoring omstreeks 20.00 opgelost was, fijn dat dit nog voor de Kerst opgelost is. Onze excuses voor het ongemak!
MensionXL schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:32:
@ Webcare: af en toe is er nog wel wat packetloss op drukke tijdstippen zoals zondagmiddag/-avond. Voorheen kwam de downloadsnelheid dan niet boven de 2Mbit/s uit (als dat überhaupt gehaald werd) maar dat lijkt nu voor het grootste gedeelte opgelost te zijn en wordt over het algemeen de maximale snelheid gehaald. Is eigenlijk bekend bij jullie wat hiervan de oorzaak was? Was dit gewoon een tekort aan capaciteit? :)
Dat zijn altijd lastige vraagstukken, het is namelijk afhankelijk van een groot aantal factoren. Ik ben blij te lezen dat het inmiddels niet meer voorkomt. Als je wilt kan ik alsnog even nakijken of er in de tussentijd iets verandert is aan de verbinding of bij je in de wijkcentrale.
R0SSI schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 10:38:
[...]

Mijn vader maakt op het moment gebruik van de standaard router die geleverd wordt bij alles-in-één basis, ik weet zo niet welk type. Alles is getest met een draadloze verbinding, dit hoort gewoon te werken. Bekabeld lijkt wel goed te werken, want bij het tv kijken is er niets aan de hand.

@Webcare; er zijn problemen met de wireless verbinding met de router. Regelmatig time-outs met verbindingen naar de router. De router bevindt zich ongeveer op 3 meter afstand van de laptop.
Dat is vervelend, komt dit voor met meerdere laptop's of mobiele apparaten? Is het modem reeds een keer gereset naar de fabrieksinstellingen? Graag ontvang ik de naw-gegevens per DM zodat ik mee kan kijken. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:25:
@Telfort;

Een tijd geleden heb ik een aanvraag ingediend om per 1 februari over te stappen naar jullie. Momenteel zit ik bij XS4ALL met IPTV +Digitenne. Zodra de verhuizing naar jullie een feit is, blijft mijn Digitenne abbo gewoon doorlopen onder dezelfde voorwaarden wat ik nu heb via XS4ALL?

Eveneens nog een vraag.... Via mijn huidige ISP heb ik een abbo met 1 tv. Later heb van een andere kennis een oude motorola VIP1953 gekregen en via een switch een 2de tv aangesloten. Is dat bij jullie ook mogelijk? Ik vermeld er wel even bij dat de 2de tv (slaapkamer) HD uitgezet is. Anders trekt het teveel bandbreedte van mijn ADSL weg. Daarnaast is het met SD prima te doen aangezien de 2de tv een kleintje is :)
Er zijn verschillende afspraken tussen ISP's en Digitenne maar ik kijk het graag even aan de hand van je gegevens na of wij zo over kunnen nemen. Wil je deze via DM aan mij kenbaar maken?

Een tweede TV aansluiten is bij ons ook mogelijk. Heb je op de tweede ontvanger dezelfde gegevens ingegeven? Dit kan uiteindelijk voor problemen op de aanmeld-server voor I-TV zorgen namelijk.
Foeps schreef op woensdag 26 december 2012 @ 04:01:
[...]

@Henk, fijn dat er hier iemand aktief is van Telfort aangezien er in jullie eigen forum helemaal niet op gereageerd word!!
En ja ik was/ ben de topicstarter daar, ben benieuwd of jij meer informatie hebt over het desbetreffende probleem..... en dit a.s.a.p. misschien kunt fixen ?? :)
Probleem bestaat nog steeds namelijk...
https://forum.telfort.nl/...sinds-21-12-2012-a-30653/
Grtz, Foeps
Een opmerkelijk fenomeen, ik heb het topic doorgenomen en zie aan de hand van lijnmetingen geen problemen op uw lijn. Heeft het modem nog een harde reset gehad in de tussentijd?

Ik heb zojuist je verbinding omgezet van WBA-A naar WBA-E, dit in combinatie met een nieuwer modem. Wijziging zal binnen nu en 10 werkdagen voltooid worden. Ik hoor het graag wanneer het modem binnen is en ik zal je via DM op de hoogte houden van de wijziging.

Henk

• chrisdrielsma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-02-2024
@Henk @telfort

Zou jij mij kunnen vertellen of de datum in de brief van de bevestiging van mijn verhuizing klopt aangezien deze op een zaterdag valt?

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 15:21
@webcare
Ten eerst: Welcome back Telfort :)

Een kennis van mij krijgt over een paar maanden glasvezel.
Nou heb ik een aantal vragen hiervoor:
- Welk modem/router wordt er geleverd voor glasvezel?
- Gaat telefoon op glasvezel punt of op modem/router?
- Zij hebben op dit moment een ISDN telefoon centrale met 4 lijnen.
Is het mogelijk om het aantal telefoon aansluitingen uit te bereiden door een losse voip centrale?
En dat dus zowel modem/router als losse ontvangers geregistreerd zijn.

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@Webcare

Wij zijn van 20Mbit (alleen internet) 'overgestapt' naar 30Mbit (en interactieve TV), alleen zorgt het nieuwe modem voor een vervelend probleem;

Op een gegeven moment kunnen we geen verbinding meer maken via wifi. Overigens wel raar, mijn iPad maakt automatisch verbinding zodra de modem aanstaat, daar kan ik dan ook gewoon mee surfen. Als mijn laptop verbinding wilt maken als ik 's avonds thuis kom, moet ik eerst bedraad inloggen in de modem, daar wifi uitzetten en weer aanzetten, dan kan ik met beide apparaten weer verbinden en internetten.

Een reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen, hij kon verder ook geen nieuwe firmware vinden. Wellicht dat ik iets over het hoofd zie?

Verwijderd

chrisdrielsma schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:16:
@Henk @telfort

Zou jij mij kunnen vertellen of de datum in de brief van de bevestiging van mijn verhuizing klopt aangezien deze op een zaterdag valt?
Uiteraard, graag ontvang ik je naw-gegevens zodat ik dit direct kan nakijken. :)
brambo123 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:19:
@webcare
Ten eerst: Welcome back Telfort :)

Een kennis van mij krijgt over een paar maanden glasvezel.
Nou heb ik een aantal vragen hiervoor:
- Welk modem/router wordt er geleverd voor glasvezel?
- Gaat telefoon op glasvezel punt of op modem/router?
- Zij hebben op dit moment een ISDN telefoon centrale met 4 lijnen.
Is het mogelijk om het aantal telefoon aansluitingen uit te bereiden door een losse voip centrale?
En dat dus zowel modem/router als losse ontvangers geregistreerd zijn.
Thanks! :)
  • Dit is nog niet bekend.
  • Telefonie loopt via modem/router.
  • Het is mogelijk om één nummer mee te nemen, uitbreiden is vooralsnog niet mogelijk. Ik heb je vraag ter controle doorgezet, zodra ik meer weet hoor je het.

Mochten er nog meer vragen bijkomen is het ook mogelijk om te bellen met het gratis nummer 088-1200000. :)
xPhantom schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:30:
@Webcare

Wij zijn van 20Mbit (alleen internet) 'overgestapt' naar 30Mbit (en interactieve TV), alleen zorgt het nieuwe modem voor een vervelend probleem;

Op een gegeven moment kunnen we geen verbinding meer maken via wifi. Overigens wel raar, mijn iPad maakt automatisch verbinding zodra de modem aanstaat, daar kan ik dan ook gewoon mee surfen. Als mijn laptop verbinding wilt maken als ik 's avonds thuis kom, moet ik eerst bedraad inloggen in de modem, daar wifi uitzetten en weer aanzetten, dan kan ik met beide apparaten weer verbinden en internetten.

Een reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen, hij kon verder ook geen nieuwe firmware vinden. Wellicht dat ik iets over het hoofd zie?
Draadloos al eens opnieuw ingesteld, wellicht encryptie veranderen van WPA2 naar WPA? Wat voor besturingssysteem gebruikt u? Het lijkt namelijk dat er tussen de computer en het modem iets niet goed gaat.

@Icehawk,

Gegevens ontvangen. Ik ga voor je aan de slag!

Henk

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 15:21
@webcare
Dat er maar 1 nummer mee wordt genomen is geen probleem.
Is het wel mogelijk om meerdere SIP client tegelijk verbinding te laten maken met de SIP server?
Dus modem + losse ATA gateway (bv. PAP2T) tegelijk verbinding laten maken.
Staan namelijk teveel telefoons in huis om allemaal rechtstreeks aan modem te hangen.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:03
Na 17-10-2012 is op 24-12-2012 Telfort Webcare teruggekomen hulde! :) *O*

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• chrisdrielsma
@Henk @Telfort

NAW gegevens verzonden :)

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@webcare
Encryptie heeft in principe altijd (ook met de vorige ZyXEL, de 2602HW D1A) op WPA2 gestaan, daar had ik nooit last van. Overigens, als ik met de iPad probeer te verbinden als de laptop dat ook al heeft geprobeerd, lukt het daar ook niet mee. Verder zal ik vanavond als ik thuis kom wireless even opnieuw instellen, wellicht dat een firmware upgrade kan helpen (ik geloof dat we nog op 3.10 zitten terwijl 3.11 oid al beschikbaar is)?

Verwijderd

brambo123 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:27:
@webcare
Is het wel mogelijk om meerdere SIP client tegelijk verbinding te laten maken met de SIP server?
Staan namelijk teveel telefoons in huis om allemaal rechtstreeks aan modem te hangen.
Ik ga dit navragen, antwoord volgt!
Jumpman schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:37:
Na 17-10-2012 is op 24-12-2012 Telfort Webcare teruggekomen hulde! :) *O*
Dank! _/-\o_
chrisdrielsma schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:44:
@Henk @Telfort

NAW gegevens verzonden :)
PB beantwoord. Geplande opleverdatum wordt 04-01-2013. :)
xPhantom schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:44:
@webcare
Encryptie heeft in principe altijd (ook met de vorige ZyXEL, de 2602HW D1A) op WPA2 gestaan, daar had ik nooit last van. Overigens, als ik met de iPad probeer te verbinden als de laptop dat ook al heeft geprobeerd, lukt het daar ook niet mee. Verder zal ik vanavond als ik thuis kom wireless even opnieuw instellen, wellicht dat een firmware upgrade kan helpen (ik geloof dat we nog op 3.10 zitten terwijl 3.11 oid al beschikbaar is)?
Graag ontvang ik je naw-gegevens zodat ik kan achterhalen waar het aan ligt.

Henk

• chrisdrielsma
@Telfort @Henk

Kunnen jullie me ook vertellen hoelang de verbinding op het oude adres actief blijft als KPN de lijn op 4 Januari activeerd op het nieuwe adres?

Verwijderd

@chrisdrielsma,

De verbinding wordt, zoals het er nu op lijkt op 08-01-2013 gesloopt.

Henk

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
brambo123 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:27:
@webcare
Het lijkt erop dat je maximaal 2 devices kunt registreren: https://forum.telfort.nl/...telefoniedienst-nl-30443/
Maar als één van die devices b.v. een Asterisk server is kun je daarachter waarschijnlijk veel meer telefoons aansluiten. Maar je hebt dan nog steeds maar één nummer, dus je moet wel nadenken hoe je de binnenkomende gesprekken routeert. En uiteraard kun je ook niet meerdere uitgaande gesprekken gelijktijdig voeren.

[ Voor 11% gewijzigd door geerten op 27-12-2012 12:42 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

@WebCare @Telfort @Henk

Wij hebben sinds maandag telfort internet + tv + bellen, echter haperde itv maandagavond (kerstavond) flink. Gisteren was er niets aan de hand. Modem traint in op 15000/1024, ook na een reset, wat ik niet bijster hoog vind. Kun jij zien waarom er niet hoger ingetraint wordt en wat de problemen kan verklaren?

Thanks alvast!

PC: <weg> (Correctie Postcode)

[ Voor 5% gewijzigd door zandpaddo op 28-12-2012 08:19 ]

Verwijderd

@zandpaddo,

Op bovenstaande gegevens vind ik geen aansluiting. Graag ontvang ik je bestelnummer, daar kan ik het ook op vinden. :)

Henk

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:03:
@zandpaddo,

Op bovenstaande gegevens vind ik geen aansluiting. Graag ontvang ik je bestelnummer, daar kan ik het ook op vinden. :)

Henk
@WebCare @Telfort @Henk

Beste Henk,
Sorry, verkeerde letters van postcode opgeschreven. Bestelnummer is <weg>.

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door zandpaddo op 28-12-2012 08:19 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
@ Henk

De laatste tijd hebben mijn ouders nogal wat vastlopers met IPTV. Dan blijft zomaar het beeld hangen (en geluid), en moet je zappen om het weer goed te krijgen.
Gebeurt willekeurig..

Is dit probleem bekend?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Verwijderd

zandpaddo schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:55:
[...]

@WebCare @Telfort @Henk

Beste Henk,
Sorry, verkeerde letters van postcode opgeschreven. Bestelnummer is 2547615.

Thanks!
Gevonden! De verbinding maakt gebruik van het ADSL-profiel en traint in op 15.007 / 1.028.

Gezien de afstand (ongeveer 2300m) is dit de hoogt haalbare snelheid.
GAIAjohan schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:08:
@ Henk

De laatste tijd hebben mijn ouders nogal wat vastlopers met IPTV. Dan blijft zomaar het beeld hangen (en geluid), en moet je zappen om het weer goed te krijgen.
Gebeurt willekeurig..

Is dit probleem bekend?
Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem, op onze Mededelingen Pagina staat de melding open. Onze excuses voor het ongemak.

Henk

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:35:
[...]

Gevonden! De verbinding maakt gebruik van het ADSL-profiel en traint in op 15.007 / 1.028.

Gezien de afstand (ongeveer 2300m) is dit de hoogt haalbare snelheid.

[...]

Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem, op onze Mededelingen Pagina staat de melding open. Onze excuses voor het ongemak.

Henk
Thanks. Ik dacht dat we dichterbij zaten. Je post eronder verklaart ook de glitches. Is er al zicht op een oplossing, want dat was juist de reden dat we bij digitenne zijn vertrokken....?

Verwijderd

@zandpaddo,

Helaas nog niet, zojuist een reminder verstuurd naar de verantwoordelijke(n).

We zijn er mee bezig!

Henk

• RadioAir
Hoi Henk, waren er nog testmodems? :) Heeft geen haast, hoor het wel :)

Zijn er eigenlijk nog plannen voor snelheidsverhogingen? Die 120Mbit attainable ziet er zo lullig uit nu ;)

[ Voor 43% gewijzigd door RadioAir op 27-12-2012 17:01 ]

Verwijderd

@tha_bulldog,

Op dit moment niet. Ik heb je in ieder geval op de 'reservelijst' gezet :)

Zodra ik meer weet, hoor je het.

Henk

• TimDJ
  • Laatst online: 13-09 11:36
@telfort webcare, zou bedenktijd van mijn interactieve tv bestelling afmogen? postcode in DM

Freelance Drupal Developer

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Jamoru schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:49:
Is hier ook iemand die een PS3 heeft en deze gebruikt i.c.m. PS3 Media Server? Ik krijg het niet meer aan de praat sinds 2 weken... daarvoor deed hij het altijd goed. Hij werkt op het moment alleen als ik de DSL kabel eruit haal.
Nogmaals, voornamelijk voor het Webcare Team.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:55:
@zandpaddo,

Helaas nog niet, zojuist een reminder verstuurd naar de verantwoordelijke(n).

We zijn er mee bezig!

Henk
Thanks iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:24:
@telfort webcare: We zijn onderhand een jaar verder, is er al zicht op VDSL in de regio 2282LL?
@telfort Blijkbaar was deze jullie ontschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 10:17

-Z-

@telfort webcare

op dit moment geen internet in alkmaar 1824
modem krijgt geen ip adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimDJ schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:50:
@telfort webcare, zou bedenktijd van mijn interactieve tv bestelling afmogen? postcode in DM
Bedenktijd van tv-orders kunnen niet worden verwijderd.
Jamoru schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:00:
[...]

Nogmaals, voornamelijk voor het Webcare Team.
Graag ontvang ik je naw-gegevens in een DM voor nader onderzoek.
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:12:
[...]

@telfort Blijkbaar was deze jullie ontschoten.
VDSL is wel leverbaar maar gaat op deze afstand niet boven de 14Mb komen. Helaas is er geen zicht op wanneer deze situatie gaat veranderen/verbeteren. :(
-Z- schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:28:
@telfort webcare

op dit moment geen internet in alkmaar 1824
modem krijgt geen ip adres
Graag ontvang ik je postcode en huisnummer in een DM zodat ik kan kijken wat er aan de hand is.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
@webcare: raar met adsl2 heb ik rond de 18mbit en met vdsl 14? hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
@ webcare, is er al iets bekend over de update van de straatkast voor mijn verbinding? Ik zou graag sneller willen, de verbinding wordt te traag voor 8 studenten ;-)
Laatst heb ik wel een nieuwe glasvezel ring zien leggen in Breda en die loopt vlak langs mijn woning.
Als het goed is hebben jullie mijn gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-03 08:57
@Telfortwebcare @Henk
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:42:
[...]

[...]

Een opmerkelijk fenomeen, ik heb het topic doorgenomen en zie aan de hand van lijnmetingen geen problemen op uw lijn. Heeft het modem nog een harde reset gehad in de tussentijd?

Ik heb zojuist je verbinding omgezet van WBA-A naar WBA-E, dit in combinatie met een nieuwer modem. Wijziging zal binnen nu en 10 werkdagen voltooid worden. Ik hoor het graag wanneer het modem binnen is en ik zal je via DM op de hoogte houden van de wijziging.

Henk
Alvast bedankt voor de moeite Henk ;) , vandaag mail gehad van klantenservice dat lijnomzetting op 07 December gaat plaatsvinden ??
Zullen wel 07 Januari 2013 bedoelen >:)
Ik hoor nog wel iets wanneer een en ander heeft plaatsgevonden ..... en laat de ervaring hier of via DM achter.
Op dit moment nog steeds geen verbetering qua snelheid trouwens....
Nogmaals wel betreurenswaardig dat collega's in het Telfort-forum geen reactie geven terwijl het topic nog groeiende is....

M.vr.gr Foeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Zit er eigenlijk een maximum aantal apparaten dat je wireless kan aansluiten op de zyxel?
Sinds ik meer mobile devices heb gekoppeld vliegt geregeld het internet er uit of wordt deze enorm instabiel.

Mocht type en gegevens nodig zijn kan ik dit vanavond na kijken.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:20:
@webcare: raar met adsl2 heb ik rond de 18mbit en met vdsl 14? hoe kan dat?
Onderstaand grafiekje geeft het goed weer. Naarmate de afstand groter wordt, neemt de snelheid van VDSL sneller af.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/VDSL2_Snelheid.gif
smartie89 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:35:
@ webcare, is er al iets bekend over de update van de straatkast voor mijn verbinding? Ik zou graag sneller willen, de verbinding wordt te traag voor 8 studenten ;-)
Laatst heb ik wel een nieuwe glasvezel ring zien leggen in Breda en die loopt vlak langs mijn woning.
Als het goed is hebben jullie mijn gegevens.
Ik kan de gegevens zo niet terug vinden, wil je die nogmaals via DM versturen? Dan kan ik aan de slag. :)
Foeps schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:34:
@Telfortwebcare @Henk

[...]

Alvast bedankt voor de moeite Henk ;) , vandaag mail gehad van klantenservice dat lijnomzetting op 07 December gaat plaatsvinden ??
Zullen wel 07 Januari 2013 bedoelen >:)
Ik hoor nog wel iets wanneer een en ander heeft plaatsgevonden ..... en laat de ervaring hier of via DM achter.
Op dit moment nog steeds geen verbetering qua snelheid trouwens....
Nogmaals wel betreurenswaardig dat collega's in het Telfort-forum geen reactie geven terwijl het topic nog groeiende is....

M.vr.gr Foeps
Ik zal het doorgeven, lijkt mij ook het volgende jaar te worden. :)

Ben op dit moment bezig een reactie onder het topic te plaatsen.
solique schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:38:
Zit er eigenlijk een maximum aantal apparaten dat je wireless kan aansluiten op de zyxel?
Sinds ik meer mobile devices heb gekoppeld vliegt geregeld het internet er uit of wordt deze enorm instabiel.

Mocht type en gegevens nodig zijn kan ik dit vanavond na kijken.
Dit verschilt inderdaad per modem en ik kijk graag na of er een limiet is voor het modem wat je gebruikt. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens in een DM voor nader onderzoek.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdrielsma
@Henk @Telfort

Ik hoop dat je 2013 bedoelt ;) ipv 04-01-2012 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door chrisdrielsma op 28-12-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisdrielsma schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:21:
@Henk @Telfort

Ik hoop dat je 2013 bedoelt ;) ipv 04-01-2012 ;)
Geweldig, hoe vaak ik het moet horen/lezen voordat ik het ook daadwerkelijk schrijf! 8)7

2013 inderdaad! :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

@Henk @Telfort

Ik heb de ontvanger voor ITV aangesloten middels een "draadloze" setje powerline adapters van zyxel op poort 4 van de router. Nu zou ik graag ook een ander apparaat naast de ontvanger aansluiten. Behalve de aansluiting van de ITV is er geen netwerkaansluiting beschikbaar en draadloos werkt niet goed. Is poort 4 dedicated voor iptv en gescheiden van de rest van het internet/netwerk?

Ofwel, mag ik / kan ik het signaal vanuit poort 4 delen dmv een hub/switch voor mijn lokale netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
@ Henk @ TelfortWC

Mijn Internet Extra abonnement loopt op 31.01.2013 af. Wil graag verlengen, eventueel met ITV. Zou iemand mij kunnen bellen en een interessant aanbod willen/kunnen doen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zandpaddo schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:05:
@Henk @Telfort

Ik heb de ontvanger voor ITV aangesloten middels een "draadloze" setje powerline adapters van zyxel op poort 4 van de router. Nu zou ik graag ook een ander apparaat naast de ontvanger aansluiten. Behalve de aansluiting van de ITV is er geen netwerkaansluiting beschikbaar en draadloos werkt niet goed. Is poort 4 dedicated voor iptv en gescheiden van de rest van het internet/netwerk?

Ofwel, mag ik / kan ik het signaal vanuit poort 4 delen dmv een hub/switch voor mijn lokale netwerk?
Ja, poort 4 is enkel bruikbaar met I-TV. Een hub/switch daarachter plaatsen zal dus niet werken.
Superbaddd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:17:
@ Henk @ TelfortWC

Mijn Internet Extra abonnement loopt op 31.01.2013 af. Wil graag verlengen, eventueel met ITV. Zou iemand mij kunnen bellen en een interessant aanbod willen/kunnen doen? Alvast bedankt.
Uiteraard, graag ontvang ik jouw mobiele nummer en een tijdstip volgende week wanneer je bereikbaar bent, dan zal ik het regelen.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:12:
[...]

Onderstaand grafiekje geeft het goed weer. Naarmate de afstand groter wordt, neemt de snelheid van VDSL sneller af.
[afbeelding]

Henk
Henk, lees de vraag van Ziggy eens even goed (no offence hoor). Je geeft namelijk geen antwoord op zijn vraag. Blijkbaar haalt Ziggy nu 18Mbit op ADSL2+, jij zegt dat hij max 14Mbit haalt op VDSL2. Vervolgens post je een grafiekje waarbij de snelheid van VDSL2 altijd hoger ligt dan dat van ADSL2+.

We snappen dat de snelheid van DSL afneemt naarmate de afstand toeneemt, maar volgens je grafiek is VDSL2 altijd sneller dan ADSL2+ ongeacht de afstand. Ik neem aan dat die 14Mbit een schatting is? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Beste mensen, ook ik meld me even in dit topic.
Ik heb Telfort internet + iTV besteld, eind januari wordt dit geinstalleerd door de monteur.

@Webcare @Telfort
Ik heb 2 vragen m.b.t. de installatie:

1. Toen ik mijn bestelling 1 week geleden deed kwam er bij de postcodecheck 11mbit uit de check.
Toen ik vandaag de check deed stond er ineens nog maar 9mbit. Als ik de postcodecheck doe op het adres van onze benedenburen komt er 11mbit uit? Dit terwijl we op het zelfde isra punt aangesloten zitten. Hoe kan dit verschillen en hoe kan dit ineens omlaag zijn gegaan?

2. Ik woon in een apartement op de 2e etage, het ISRA punt zit in de meterkast op de beganegrond. De afstand is ongeveer 20meter. Er loopt slechts 1 telefoonkabel (met 2 aderparen) van de meterkast omhoog die via onze onderburen naar ons toe gaat. Er zit dus een aftakking bij onze onderburen.
Deze situatie lijkt me niet echt goed voor een stabiele verbinding.

Nu ben ik wel in de mogelijkheid om zelf 2 Cat5 kabels te trekken van het isra punt naar ons apartement.
Ik had bedacht om het modem in de meterkast te laten plaatsen en dan 1 kabel voor de TV ontvanger te gebruiken en op de andere een accesspoint aan te sluiten.

Lijkt jullie dit de beste manier of zijn er andere mogelijkheden?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:42:
[...]

Dat zijn altijd lastige vraagstukken, het is namelijk afhankelijk van een groot aantal factoren. Ik ben blij te lezen dat het inmiddels niet meer voorkomt. Als je wilt kan ik alsnog even nakijken of er in de tussentijd iets verandert is aan de verbinding of bij je in de wijkcentrale.

Henk
Graag, daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Zijn er nog mensen met Internet problemen in Noord-Holland? Duurt nu wel erg lang..

Sinds 22.00 werkt het weer :)

[ Voor 19% gewijzigd door jamesbond007uk op 28-12-2012 22:58 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 10:17

-Z-

jamesbond007uk schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:21:
Zijn er nog mensen met Internet problemen in Noord-Holland? Duurt nu wel erg lang..
hele dag was geen i-net hier (Alkmaar)
Pagina: 1 ... 4 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie