• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

sjors86 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:10:
Bij deze zojuist gebeld door de technische dienst en ze schrokken nogal van de problemen die er momenteel gemeld worden op het Forum. Ik heb hun mijn probleem met het DLNA voorgelegd en ze gaan dit onderzoeken, wat ik zover begrijp betreft dit toch echt een bug en is dit bij eerdere tests niet naar boven gekomen/gemeld. Ze vermoeden dat dit in de firewall zit, wat best aannemelijk is.

Ik ben nu tijdelijk geholpen, doordat mijn firmware is gedowngraded (nog niet getest) en voor zover ik begreep, zijn er nu twee wegen die ze kunnen/gaan bewandelen, eerst moet er echter nog een inventaris gemaakt worden van de huidige problemen.
Maar kortweg waren er twee opties, een rollback (terug naar vorige firmware) of een spoedfix

Edit: Downgraden van firmware is toch nog niet gelukt
In de tijd dat Telfort Webcare hier nog actief was kon Telfort een behoorlijke groep gebruikers vragen mee te doen aan een pilot voor test doeleinden. Dat hebben ze laten varen. Waarschijnlijk zitten ze nu met de gebakken peren. Niet goed testen is op de blaren zitten.

Overigens rollback naar versie? En wat is de spoedfix?

Ander goed nieuws: local loopback werkt nog steeds zonder problemen op de Zyxel.

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 14-08-2014 20:14 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb ik weer. :(

Ineens nog maar 22400/2152 kbps waar ik normaal altijd zonder problemen 30100/3000 had. :?

* P2812HNU-F1
* FW = V3.11TUE6.b5
* Datapump = 5.7.2.13.0.7

Uit welk log kan ik het beste halen waar dit wellicht door veroorzaakt wordt :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:07
Die terugval in snelheid hebben meerdere mensen gemeld waarvan het modem is geupdate naar die firmware versie, lees maar eens een paar pagina's terug.

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
@Help!!!!
Is je daadwerkelijke snelheid ook gedaald? door een foutje in de firmware kan het zijn dat bij Vectoring VDSL (VVDSL) lijnen de snelheid niet helemaal correct wordt weergegeven. Meestal geeft deze dan 70% van de daadwerkelijke snelheid weer. Wat in jou geval zou kunnen kloppen want 32000 x 0,7 = 22400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nielson schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:07:
Die terugval in snelheid hebben meerdere mensen gemeld waarvan het modem is geupdate naar die firmware versie, lees maar eens een paar pagina's terug.
Ja, alleen dat was vlak na de update. Bij mij heeft deze firmware ruim een maand zonder problemen gedraaid. Ook gaf hij gewoon 31000\3000 aan. (Wat overigens lager is dan wat ik op mijn adres zou kunnen krijgen.)
Prolution schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:19:
@Help!!!!
Is je daadwerkelijke snelheid ook gedaald? door een foutje in de firmware kan het zijn dat bij Vectoring VDSL (VVDSL) lijnen de snelheid niet helemaal correct wordt weergegeven. Meestal geeft deze dan 70% van de daadwerkelijke snelheid weer. Wat in jou geval zou kunnen kloppen want 32000 x 0,7 = 22400.
Volgensmij heb ik wel degelijk lagere snelheid (had ineens issues met usenet snelheid) maar zal vandaag nog eens checken.

EDIT: Download blijkt in praktijk wel goed, upload blijft hangen op 2Mbps ipv 3Mbps.

Blijft toch wonky allemaal wat Telfort aan het klooien is met die (beta) FW updates en vectoring..... :N

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 15-08-2014 12:38 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Inmiddels heeft Telfort op zijn forum een topic geopend om de problemen met deze nieuwe ZyXEL firmware te bespreken: https://forum.telfort.nl/...11tue6b5-ervaringen-44644

Ze geven inmiddels aan dat ze bezig zijn met een nieuwe release waarin getracht wordt de problemen op te lossen, het is op dit moment nog niet duidelijk wanneer nieuwe firmware wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Prolution schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:43:
Inmiddels heeft Telfort op zijn forum een topic geopend om de problemen met deze nieuwe ZyXEL firmware te bespreken: https://forum.telfort.nl/...11tue6b5-ervaringen-44644

Ze geven inmiddels aan dat ze bezig zijn met een nieuwe release waarin getracht wordt de problemen op te lossen, het is op dit moment nog niet duidelijk wanneer nieuwe firmware wordt uitgebracht.
Dank, zal daar ook ns posten. Wat ge-emmer zeg. Hoe moeilijk is het om per modem en FW update een topic met changelog te openen.... En liefst eerst testen met beperkte groep gebruikers alvorens beta FW uit te rollen...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Het zou fijn zijn als Telfort bij een firmware update eens een changelog beschikbaar stelt. Dan weten we waar het over hebben. Nu gaat het: firmware update en wachten wat voor klachten er komen en dan bijschaven. Omgekeerde wereld, lijkt me.

Aan de andere kant: Telfort is de budget dochter van KPN. Bevalt het je niet zo als we het doen; ga gerust naar een andere provider :-( toedeledokie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

OgWok schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:59:
Het zou fijn zijn als Telfort bij een firmware update eens een changelog beschikbaar stelt. Dan weten we waar het over hebben. Nu gaat het: firmware update en wachten wat voor klachten er komen en dan bijschaven. Omgekeerde wereld, lijkt me.

Aan de andere kant: Telfort is de budget dochter van KPN. Bevalt het je niet zo als we het doen; ga gerust naar een andere provider :-( toedeledokie
Dat gaat echt niks uitmaken. Mijn vriendin zit bij KPN op premium premium en daar is het ook meer dan uien met de customersupport.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Help!!!! schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:07:
[...]

Dat gaat echt niks uitmaken. Mijn vriendin zit bij KPN op premium premium en daar is het ook meer dan uien met de customersupport.
Dat is altijd al zo geweest, alleen Zakelijk lopen ze wat harder, dan wel binnen het SLA-boekje.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 11:46
Ik heb vandaag al twee keer een korte storing gehad van een paar minuten geen internet. Dit gaf mijn laptop bedraad met Windows netjes aan via het netwerkpictogram. Via wifi op de mobiel werkte het internet ook niet. Modem gaf niks raars aan, behalve dat Voip ook niet meer geregistreerd kon worden. Ik kon 8.8.8.8 niet pingen.
Firmware V3.11TUE6.b5 zit er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenskoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 15:45
ditbenikecht schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:03:
Ik heb vandaag al twee keer een korte storing gehad van een paar minuten geen internet. Dit gaf mijn laptop bedraad met Windows netjes aan via het netwerkpictogram. Via wifi op de mobiel werkte het internet ook niet. Modem gaf niks raars aan, behalve dat Voip ook niet meer geregistreerd kon worden. Ik kon 8.8.8.8 niet pingen.
Firmware V3.11TUE6.b5 zit er op.
Ik heb vandaag precies hetzelfde gehad met dezelfde firmware. Misschien is het 2 keer een kleine storing geweest? Tv werkte ondertussen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Help!!!! schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:07:
[...]

offtopic:
Slechte ervaring met KPN nav. SMSen in het buitenland met KPN dongel. In juli geen probleem met SMS. In aug. geen SMS te versturen. Volgens technische dienst KPN kan je met de dongel in het buitenland helemaal geen SMS versturen…… wat een prutswerk en misinformatie. Waarom werken zoveel mensen mee aan "producten' die slecht zijn of gewoon niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 11:46
Gisteren al korte tijd gevoeld hoe het is zonder internet, vandaag de echte langdurige storing.
In meerdere regio's storing staat op de telfort website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 07:16
Correct, het lijkt ditmaal een behoorlijk brede storing te zijn; krijg een hoop meldingen uit verschillende hoeken van dit land. Modems maken wel verbinding (trainen in); maar krijgen geen DHCP-lease van Telfort.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:51
In Enschede heb ik ook problemen met mijn internet, TV werkt wel. Ook merk ik dat mn modem via de admin interface niet voor uit te branden is. Firmware v3.11tue6.b5 op de zyxel p-2812hnu-f1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Nieuwe modem aanvragen? Krijg je de Arcadyan VGV 7519 (a.k.a. ExperiaBox v8).

Tevens hoef je niet veel te verwachten van een budget provider.. :*).
Zjosh schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:34:
In Enschede heb ik ook problemen met mijn internet, TV werkt wel. Ook merk ik dat mn modem via de admin interface niet voor uit te branden is. Firmware v3.11tue6.b5 op de zyxel p-2812hnu-f1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hoe gaat het nu met die Beta FW update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Coenen schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:09:
Hoe gaat het nu met die Beta FW update?
Telfort heeft op z'n forum eindelijk een Topic lopen: ZyXEL firmware V3.11TUE6.b5 ervaringen
In het kort, er komt snel een gefixte TUE6 firmware waarin alle in dat topic (OP) gemelde problemen zullen zijn opgelost. Wanneer de firmware klaar is, is natuurlijk nog niet bekend.
Dus als je nu nog tegen andere bug's aanloopt die je niet in dat Topic terugvind, zou het handig zijn dat ook daar duidelijk te melden. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

bitshape schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:32:
[...]

Telfort heeft op z'n forum eindelijk een Topic lopen: ZyXEL firmware V3.11TUE6.b5 ervaringen
In het kort, er komt snel een gefixte TUE6 firmware waarin alle in dat topic (OP) gemelde problemen zullen zijn opgelost. Wanneer de firmware klaar is, is natuurlijk nog niet bekend.
Dus als je nu nog tegen andere bug's aanloopt die je niet in dat Topic terugvind, zou het handig zijn dat ook daar duidelijk te melden. ;)
Bedankt voor de info. Nu weten we tenminste dat er iets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Nu online
Webcare help!
Ik loop al lang te knoeien met het bereik van m'n Experiabox v8. Alle mogelijk kanalen en verbindingsinstellingen geprobeerd.
Dit is inmiddels wel een bekend probleem, gezien de vele klachten op fora hierover.
Alleen kom ik bij de Telfort klantenservice niet verder dan het advies om een repeater te gaan kopen (ticket: 4340332)
Dit kan niet de bedoeling zijn!
Zijn er al andere mogelijkheden inzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 21:22
Ja, koop je eigen router/access point.

Of hoe werkt dat nu eigenlijk tegenwoordig? Vroeger had je een modem met 1 LAN-poort, tegenwoordig is de provider klaarblijkelijk verantwoordelijk voor een goedwerkende WiFi-infrastructuur binnenshuis (tenminste, dat lijken klanten te verwachten gezien het aantal klachten richting providers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Nu online
Thralas schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:27:
Ja, koop je eigen router/access point.

Of hoe werkt dat nu eigenlijk tegenwoordig? Vroeger had je een modem met 1 LAN-poort, tegenwoordig is de provider klaarblijkelijk verantwoordelijk voor een goedwerkende WiFi-infrastructuur binnenshuis (tenminste, dat lijken klanten te verwachten gezien het aantal klachten richting providers).
:? Weet jij zowieso wel waar je het over heb?

Dus als Telfort z'n modem vervangt en het bereik is minder dan ik gewend was, moet ik maar hardware aan gaan schaffen...

Dit kan niet eens meer, aangezien dat Telfort Interactieve TV werkt met een apart Vlan die alleen in poort 1 van het standaard modem werkt.
Volgens mij kan je van een draadloos modem verwachten dat het bereik minimaal hetzelfde is als z'n voorganger en dat de wireless snelheid niet continu inzakt, soms tot wel 4mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Van het weekend een modem reboot gedaan omdat ik weer een CPU op 100% had. Tot die tijd had ik een oude FW, ik wou eerst melden dat ik geen problemen heb omdat ik nog met een oude FW had, ik heb inmiddels ook de beruchte V3.11TUE6.b5 versie.

Voorals nog geen problemen. M'n downloads gaaan nog als vanouds. Voor m'n WiFi gebruik ik een eigen AP.
Ik heb m'n Zyxel AP trouwens op 802.11b/g staan. Youtube op de Ipad werkt nog, zodra dat niet meer werkt krijg ik meestal gelijk klachten.

Vaag dat deze versie nog steeds uitrollen.

[ Voor 15% gewijzigd door Coenen op 25-08-2014 19:41 . Reden: nog wat toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Net nog weer eens wat testen gedaan en oude resultaten opgezocht:

20:29 20 ms, down 21,62 MB/s, up 1,59 MB/s.
20:31 21 ms; down 25,44 MB/s, up 1,60 MB/s.

Voor V3.11TUE6.b5 was het:

18:30 10 ms, down 27,66 MB/s, up 2,54 MB/s.

Het is misschien nu iets drukker op de lijn als rond 18:30 uur.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:14
jmderonde schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:51:
[...]

Dus als Telfort z'n modem vervangt en het bereik is minder dan ik gewend was, moet ik maar hardware aan gaan schaffen...

Dit kan niet eens meer, aangezien dat Telfort Interactieve TV werkt met een apart Vlan die alleen in poort 1 van het standaard modem werkt.
Volgens mij kan je van een draadloos modem verwachten dat het bereik minimaal hetzelfde is als z'n voorganger en dat de wireless snelheid niet continu inzakt, soms tot wel 4mb.
Een internetprovider kan nooit garantie geven op het draadloze gedeelte. Er zijn teveel zaken op te noemen die (negatieve) invloed hebben op het draadloze signaal. Het beste in jouw situatie zal waarschijnlijk een goede router zijn. Extender zijn de meeste mensen niet zo een fan van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
jmderonde schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:51:
Daar ben ik redelijk van overtuigd >:)
Yup. Of de boel werkend proberen te krijgen dmv. configuratie van het modem (specifieker: kanaalinstellingen), maar als dat geen soelaas biedt (zoals je lijkt aan te geven) houdt het een keer op. In de meeste gevallen kun je echter wel een verklaring vinden (zoals een lastig pand of juist een overvloed aan andere APs in de buurt)..

Ik heb de voorwaarden er nog even voor je op nageslagen, maar die zeggen weinig specifieks over de apparatuur. Aangezien men het internet wel verkoopt 'met draadloos modem' mag je verwachten dat het ding voor de meeste klanten prima WiFi oplevert. Ik ben ook overtuigd dat dat in 99% van de gevallen zo is.
Wat kan er niet meer? Welk 'standaard modem'? Het 'standaardmodem' is tegenwoordig de Experiabox v8, deze kent de beperkingen die jij opnoemt in ieder geval niet. Het vorige standaardmodem (ZyXEL P2812HNU-F1) overigs ook niet, meen ik.
Volgens mij kan je van een draadloos modem verwachten dat het bereik minimaal hetzelfde is als z'n voorganger
Dat lijkt me eerlijk gezegd niet zo. Het lijkt me redelijk dat beide modems bij doorsnee gebruik prima werken, dat er verschillen zijn lijkt me niet heel relevant, hoewel ik kan begrijpen dat het vervelend is als je ergens op achteruitgaat.
en dat de wireless snelheid niet continu inzakt, soms tot wel 4mb.
Zoals Steefmeister boven me al heel mooi samenvat, er zijn simpelweg teveel factoren om in alle gevallen perfect signaal te 'leveren'. Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat de Experiabox v8 een prima ding is voor de gemiddelde klant.

Tenminste, ik ga er even vanuit dat je klachten betrekking hebben op de Experiabox

Verder kun je klagen wat je wilt, maar je wifi wordt er niet beter op. Ik zou je beklag in ieder geval elders doen als je hoopt op een reactie van webcare, die lezen hier niet echt meer mee. Ze zijn in ieder geval de beroerdste meestal niet qua modemwissels, al gaat dat meestal de andere kant op (Experiabox ipv. ZyXEL).

Als je inderdaad een betere verbinding had met de ZyXEL, dan zal het net op 't randje zijn geweest.

Persoonlijk zou ik het niet op Telfort proberen af te schuiven, maar zelf aan de slag gaan met de nodige tools (spectrum al bekeken, voor zover mogelijk?), en desnoods die paar tientjes ophoesten om een ander/extra accesspoint/router aan te schaffen, dan ben je in ieder geval niet meer afhankelijk van Telfort.

[ Voor 3% gewijzigd door Thralas op 25-08-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

En het gaat niet beter worden met de WiFi. Meer signalen die elkaar gaan storen. 5GHz zal even wat soelaas bieden. Lang leve de CAT5 kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:44
Ik heb ineens een probleem met mijn Playstation 3 in combinatie met Gta 5 online. Ik heb een
Arcadyan VGV7519 zelfs in DMZ wil ie niet. Maar ik krijg volgende mededeling ip fragments problem nu heb ik lopen googlen ik MTU aanpassen onder welke kopje vind ik die in de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:22
Jongens, neem het advies van een oud Telfort gebruiker. Stop met klooien en stap over naar Tele2. In mijn geval dubbele snelheid v minder dan de helft vh geld. Aanrader!

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peacelord schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:36:
Jongens, neem het advies van een oud Telfort gebruiker. Stop met klooien en stap over naar Tele2. In mijn geval dubbele snelheid v minder dan de helft vh geld. Aanrader!
Interessante optie... :P
Kan je eens vertellen welk abo je hebt in vergelijk met het (zelfde) Telfort abo..?

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:22
Ik zit bij KPN en kan dan gewoon 50Mbit krijgen. Online en tele2 leveren niet meer dan 20mbit.. Op zich is dat ook snel genoeg, maar heb toch liever 50mbit.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Tsja. Nu betaal ik voor 20Mb internet en vast bellen € 25,54 abo-kosten (ex BTW). Verbinding is strak 20 Mb en bellen naar een vast nummer kost me alleen € 0,09 startkosten.
Dus hoe Tele2 de dubbele snelheid biedt en de helft van de kosten, dat klopt niet, dus.

Verwijderd

OgWok schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:00:
Dus hoe Tele2 de dubbele snelheid biedt en de helft van de kosten, dat klopt niet, dus.
Het is ook onzin, Tele2 is zelfs € 3,- duurder bij een 'tot 40 Mbps' abonnement.
Ze geven nu alleen tijdelijk 8 maanden korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35

-Z-

Kan iemand uitleggen waarom als ik hier speedtest doe http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin En gebruik Colo Center dan zie ik snelheid van 50 MB/s 8)7 met abbo 30/3 ?

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/or4mpstqz/50_MB_s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
-Z- schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:07:
Kan iemand uitleggen waarom als ik hier speedtest doe http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin En gebruik Colo Center dan zie ik snelheid van 50 MB/s 8)7 met abbo 30/3 ?

[afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde?! 8)7

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb nog een 20Mbit abbo, maar ik krijg 50/5, mooi toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Bij mij is het trouwens over een 8Mbit/1Mbit ADSL-lijntje, dus het zal wel een fout zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ben je niet over gezet naar VDSL? Kan je in je modem zien. 8/1 bestaat dat nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Coenen schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:26:
Ik heb nog een 20Mbit abbo, maar ik krijg 50/5, mooi toch?
Hoe heb je dat gedaan/geregeld? Heb zelf ook een 20Mb abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb ooit meegedaan aan de VDSL pilot, vandaar ben ik mee gaan doen met de glas pilot. Daarna ben ik terug gegaan naar VDSL, eerst 40/4, later 50/5. Volgens m'n faktuur heb ik een internet plus, dit was ooit een 20 (of 24) Mbit abbo. Nu met Internet Extra krijg je 50/5.
Qua prijs is het nu zo goed als gelijk. Alleen als ik nu zou overstappen gaat m'n telefonie duurder worden, ik betaal nu alleen maar 9 cent start tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Als je een ander inet abbo neemt blijft je telefoon gewoon hetzelfde als nu als het goed is.
Ik ben toen overgestapt op extra en betaal nu ook nog steeds 9 cent starttarief.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
-Z- schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:07:
De server past gzip-compressie toe, dus dan is je 1000 MB testfile opeens nog maar 994 k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thralas schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:04:
[...]

De server past gzip-compressie toe, dus dan is je 1000 MB testfile opeens nog maar 994 k.
En op welke manier is dat van invloed op je downloadsnelheid..?
Hij is alleen veel sneller binnen.

Er zit gewoon iets niet goed op die testserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:23:
[...]

En op welke manier is dat van invloed op je downloadsnelheid..?
Hij is alleen veel sneller binnen.

Er zit gewoon iets niet goed op die testserver.
De file is te voorspelbaar dus de server vertelt jouw computer dus

1ste stukje is "startbit,11111111111111111111111111111111,stopbit"
2de is het zelfde als stukje 1
3de is het zelfde
4de is het zelfde, enzzzz.....

Dus server stuurt (content),same,same,same,same,same,same,same,same,same,same,enzzz...

~500mbit is dus de maximum snelheid na 100% ideale compressie of de write snelheid van je harddisk.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Ten eerste, de modem(s) die Tele2 levert, zijn zo beperkt dat je maar een paar instellingen kunt aanpassen. Ook zijn deze modem(s) zo brak, dat je geen fatsoenlijk WiFi Signaal hebt. (Slechter dan de EB v8 en de Ziggo modem(s)).

Ook worden sommige dingen geblokkeerd door Tele2, waaronder DMZ (volgensmij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Tele2 levert maximaal tot 40 Mb/s :*).
HvanderT schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:47:
Ik zit bij KPN en kan dan gewoon 50Mbit krijgen. Online en tele2 leveren niet meer dan 20mbit.. Op zich is dat ook snel genoeg, maar heb toch liever 50mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:28
Ik heb sinds een tijdje problemen met de tv. HD zenders kan ik eigenlijk niet kijken omdat het beeld daadwerkelijk vastloopt, en ik van zender moet wisselen. SD schokt ontzettend. Ingetrainde snelheid is prima, daadwerkelijke snelheid fluctueert nogal.
VDSL WAN Up 24083/1263 kbps
Daadwerkelijk is tussen 10-22mbit

of zou dit ook met het modem te maken hebben

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 31-08-2014 11:36 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@GAIAjohan: welk modem heb je en welke firmware? Wat is een "tijdje"? Gebruik je ook de "draadloze" powerplugs?

[ Voor 23% gewijzigd door OgWok op 31-08-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Een tijdje is +/-4-6 weken? Bij het WK hadden we in ieder geval zeker weten nergens last van.
Modem Is de Zyxel P2812HNU-F1
Firmware Version: V3.11TUE6.b5

Ik heb de draadloze powerplugs, maar daarmee hebben we sinds we de stopcontacten in de meterkast en de woonkamer op dezelfde fase gezet hebben geen problemen meer. Alle lampjes zijn gewoon groen.

ook lijk ik de diagnostics run niet meer te kunnen doen in het modem?
Looplength is overigens 2080m geloof ik..

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 31-08-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

GAIAjohan schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:45:
Een tijdje is +/-4-6 weken? Bij het WK hadden we in ieder geval zeker weten nergens last van.
Modem Is de Zyxel P2812HNU-F1
Firmware Version: V3.11TUE6.b5

Ik heb de draadloze powerplugs, maar daarmee hebben we sinds we de stopcontacten in de meterkast en de woonkamer op dezelfde fase gezet hebben geen problemen meer. Alle lampjes zijn gewoon groen.

ook lijk ik de diagnostics run niet meer te kunnen doen in het modem?
Looplength is overigens 2080m geloof ik..
Toch kan het handig zijn de powerplugs eens een minuut uit te schakelen en opnieuw in het stopkontakt te doen.
De DSL linetests zijn in je huidige firmware "uitgeschakeld". Telfort zegt er mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 22:37
Ik betaal voor 50mbit maar ik haal de helft van de snelheid. VDSL lijn overboekt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Er zijn meer meldingen van lage snelheden (en hoge latency) de laatste tijd, zie ook dit topic https://forum.telfort.nl/...56/index4.html#post407828 @ Telfort forum.

Indien je hier regelmatig last van hebt zou ik het wel in dat topic melden, dan is het ook mogelijk sneller opgelost.
Zou wel eerst ff checken of je VDSL lijn ook echt op 50Mbit intrained op je modem ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Prolution op 01-09-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:27
Heeft iemand al iets opgemerkt en of een upgrade gehad vanwege het 1 Sept , Upgrade verhaal van KPN?

Ik heb namelijk sinds een restart vanochtend een behoorlijk hoge attainable rate staan in me modem.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/vuzjuume5/vvdsl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35

-Z-

chris-drielsma schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:26:
Heeft iemand al iets opgemerkt en of een upgrade gehad vanwege het 1 Sept , Upgrade verhaal van KPN?

Ik heb namelijk sinds een restart vanochtend een behoorlijk hoge attainable rate staan in me modem.

[afbeelding]
ik denk dat je ben overgezet naar Vectoring VDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 06:26
Nog niks gemerkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Hetzelfde; hier ook nog niks gemerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3730204088.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Het lijkt me supernuttig om allemaal te roepen dat er niets te merken is.

Oh, niet. KPN heeft een aankondiging gedaan waarin gesteld werd dat het netwerk vanaf 1 september (gedeeltelijk) gereed is voor hogere snelheden.

Telfort heeft hier nog helemaal niets over gecommuniceerd, dus vooralsnog is niets anders dan anders.

Het zijn wel grappenmakers bij KPN trouwens, uit het persbericht:
. De 100Mbps is, zoals gebruikelijk bij KPN DSL en FttH, beschikbaar per verbinding en wordt dus niet
gedeeld over meerdere eindgebruikers zoals bij andere technologieën het geval is.
Right. Welke technologien? De kabelboeren hebben er volgens mij weinig moeite mee om 180 Mbit/s (of meer) te leveren, of dat nu theoretich shared is of niet. Vervelende marketinglui :F

[ Voor 33% gewijzigd door Thralas op 02-09-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
KPN Wholesale heeft inderdaad alleen aangekondigd dat de max. (technisch) aangeboden snelheid van 80/8 Mbit naar 100/10 Mbit gaat. Dit is vooralsnog alleen het geval bij omgebouwde straatkasten met Vectoring.

Telfort bied nog geen hogere snelheden dan 50Mbit aan dus gaat er op dit moment weinig veranderen. Mogelijk dat ze in de toekomst de snelheden van hun pakketten gaan verhogen. Maar zodra dat het geval is zal Telfort dit zelf wel laten weten aan hun klanten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 23:07
Ik denk dat ik over ben op vectoring, kan ik dit ergens aan zien in het modem? Mijn attainable download speed is in ieder geval aanzienlijk verhoogd. En daarbij heb ik een ping van 6-7 ms (?!) naar servers in Amsterdam, waar dit voorheen altijd 16-17 ms was. Dat is nog beter dan de kabel, die zit hier rond 9-10 ms naar Amsterdam. Zo'n ping had ik echt niet verwacht op vdsl. Heerlijk voor het gamen die lage ping :9
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3731323479.png
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x480q90/538/qNBa5X.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Bij VVDSL (Vectoring) lijnen wordt een ander type foutcorrectie gebruikt dan op reguliere VDSL lijnen (G.INP i.p.v. iFEC). Dit zorgt inderdaad voor een lagere latency (ping < 10ms) dan voorheen (20 tot 30 ms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Laatst online: 21-09 11:37
largovich schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:25:
Ik denk dat ik over ben op vectoring, kan ik dit ergens aan zien in het modem?
Heb je bericht gehad dat je wijkkast geupgrade werd?
KPN is op dit moment bezig om de straatkasten te voorzien van nieuwe hardware om hogere internetsnelheden mogelijk te maken. De gebruikte techniek heet Vectoring VDSL (VVDSL) en gaat de huidige VDSL technieken vervangen. Gebieden met alleen ADSL zullen worden opgewaardeerd naar VVDSL. Door gebruik te maken van ruisonderdrukking worden de effecten van ruis en de lengte van de lijn verminderd. Hierdoor worden, afhankelijk van lijnlengte, snelheden tot 80Mb down / 8Mb up mogelijk.

Naast een upgrade van de huidige VDSL straatkasten (BuitenRingen) wordt ook het totale aantal VDSL straatkasten vergroot. Nieuwe straatkasten worden vanaf nu met VVDSL ondersteuning opgeleverd en gedurende 2014, begin 2015 wordt vectoring overal in Nederland uitgerold.

Om als klant van Telfort gebruik te gaan maken van vectoring hoef je in principe niets te doen. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk en onze klanten profiteren daarom direct mee van deze vernieuwingen. Als jouw straatkast wordt geüpgraded zullen we je daarover uiterlijk 2 weken van te voren informeren. Als hierdoor een sneller abonnement of Interactieve TV op jouw adres leverbaar is geworden, wordt je ook daarover geïnformeerd. Indien nodig ontvang je van ons kosteloos een geschikt modem.

Wat gaat er nog gebeuren?

De systemen van Telfort worden geschikt gemaakt voor het bestellen van internet over vectoring. Vanaf februari 2014 zal KPN in een hoger tempo VVDSL uitrollen op bestaande straatkasten. Uiteindelijk zullen 2.1 miljoen huishoudens straks kunnen profiteren van hogere internet snelheden.
bron, 9 maanden geleden: https://forum.telfort.nl/...toring-vdsl-telfort-38205

[ Voor 11% gewijzigd door job_h op 03-09-2014 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
job_h schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:42:
[...]

Heb je bericht gehad dat je wijkkast geupgrade werd?

[...]

bron, 9 maanden geleden: https://forum.telfort.nl/...toring-vdsl-telfort-38205
Ik ben op de hoogte van de vectoring nieuwsberichten, maar nee ik heb geen bericht gehad. Nu had ik ook al 50/5 (alleen attainable is hoger geworden en ping verlaagd) en aangezien telfort geen hogere snelheids pakketten aanbied, lijkt het mij nutteloos om een bericht/brief daarvoor te versturen. Zou nu dus wel een hogere snelheid kunnen halen als ik bij kpn het 80/8 pakket aanschaf, maar die prijs... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@job_h: De firmware van de ZyXEL was lange tijd niet geschikt voor Vectoring VDSL verbinding. Je kreeg dan een Experiabox v8 als vervanging van Telfort omdat die wel Vectoring ondersteunde. Ook kreeg je inderdaad die brief waaraan je refereert, om te informeren dat er een nieuw modem nodig was wegens "netwerk vernieuwingen".

Omdat het ZyXEL modem inmiddels ook Vectoring ondersteund (sinds de laatste firmware update) wordt dit modem door Telfort niet meer actief vervangen voor Experiabox v8. En worden er dus ook geen brieven meer gestuurd lijkt me.

Dit is waarschijnlijk ook de reden dat er een redelijk "buggy" firmware is uitgegeven voor de ZyXEL, ze wouden deze zo snel mogelijk Vectoring ondersteuning geven zodat ze geen modems hoefden te vervangen (= kostenbesparing ;) ).

Dus die brief die je zou moeten krijgen is niet zo heel spannend, de beste manier om te checken of Vectoring actief is op je lijn is gewoon je Attainable waarden checken (deze zouden hoger moeten zijn dan voorheen). En je kan checken of je ping lager is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Prolution schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:36:
@job_h: De firmware van de ZyXEL was lange tijd niet geschikt voor Vectoring VDSL verbinding. Je kreeg dan een Experiabox v8 als vervanging van Telfort omdat die wel Vectoring ondersteunde. Ook kreeg je inderdaad die brief waaraan je refereert, om te informeren dat er een nieuw modem nodig was wegens "netwerk vernieuwingen".

Omdat het ZyXEL modem inmiddels ook Vectoring ondersteund (sinds de laatste firmware update) wordt dit modem door Telfort niet meer actief vervangen voor Experiabox v8. En worden er dus ook geen brieven meer gestuurd lijkt me.

Dit is waarschijnlijk ook de reden dat er een redelijk "buggy" firmware is uitgegeven voor de ZyXEL, ze wouden deze zo snel mogelijk Vectoring ondersteuning geven zodat ze geen modems hoefden te vervangen (= kostenbesparing ;) ).

Dus die brief die je zou moeten krijgen is niet zo heel spannend, de beste manier om te checken of Vectoring actief is op je lijn is gewoon je Attainable waarden checken (deze zouden hoger moeten zijn dan voorheen). En je kan checken of je ping lager is geworden.
Bedankt voor de uitleg :)

Grappige ontdekking, mijn downstream actual data rate ligt hoger dan mijn attainable waarde:
Afbeeldingslocatie: http://i1152.photobucket.com/albums/p495/j0bb13/vdslstatus2014-09-03_zpsc13183a6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 06:24

Nikeo

Jawelles

:> Een fysieke reclamemailing in de bus gekregen. Onze wijkkast in 9713 is omgebouwd voor vdsl. De URL die in de folder + begeleidende brief staat is echter onbereikbaar (www.telfort.nl/internetextra) Dat is wel redelijk slordig, of ligt het aan mij? *edit* Inmiddels hebben ze het gefixt

Ik ben in ieder geval wel blij dat er nu een serieus goedkoper ziggo alternatief is. Zolang je daar verplicht tv bij moet nemen hoef ik dat niet. Ik zit nog een half jaartje vast aan mijn Tele2 (10e/maand voor een behaalde 8 mbit en dan ook hier in de oude oosterparkwijk snel internet over de telefoonlijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door Nikeo op 04-09-2014 17:11 ]

• Prolution
Ik heb ook die reclame van Telfort in de bus gehad, inderdaad slordig dat de URL in de brief niet werkt. Ik hoop ook dat ze de snelheden van hun huidige pakketten gaan upgraden omdat nu op veel plekken VVDSL (Vectoring) beschikbaar is.

Zou mooi zijn als ze over de gehele linie van hun pakketten gaan upgraden zodat het aanbod bijv. 30/3, 50/5 & 80/8 (of zelfs 100/10) wordt als vervanging voor de huidige 8/1, 30/3 & 50/5 snelheden, maar mogelijk is dit teveel gevraagd :P, Telfort blijft toch een budget provider ;)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

En 20/2.

• timmie1
Prolution schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:50:
Ik heb ook die reclame van Telfort in de bus gehad, inderdaad slordig dat de URL in de brief niet werkt. Ik hoop ook dat ze de snelheden van hun huidige pakketten gaan upgraden omdat nu op veel plekken VVDSL (Vectoring) beschikbaar is.

Zou mooi zijn als ze over de gehele linie van hun pakketten gaan upgraden zodat het aanbod bijv. 30/3, 50/5 & 80/8 (of zelfs 100/10) wordt als vervanging voor de huidige 8/1, 30/3 & 50/5 snelheden, maar mogelijk is dit teveel gevraagd :P, Telfort blijft toch een budget provider ;)
Ik denk niet dat het ADSL-only abonnement(8/1) gaat verdwijnen, want anders gaan er teveel klanten zeuren dat ze lang niet krijgen waarvoor ze betalen. :9 Er zijn nog teveel plekken waar alleen langzame ADSL-verbindingen mogelijk zijn.

• Prolution
Ja dat is inderdaad een mogelijk een probleem, maar XS4ALL bied tegenwoordig ook minimaal 20Mb aan dus het moet wel kunnen :). Enkele jaren geleden had Telfort maar 1 internet pakket, 20Mb voor 20 euro, dus toen kon het ook :P.

We zullen het wel zien, kan ook zijn dat het gewoon nog een tijdje duurt en ze de huidige snelheden/pakketten blijven voeren en dat in de loop van 2015 er aanpassingen gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 01:21
Zit sinds vrijdag begin middag zonder internet door wan beleid. Het hele verhaal is hier te lezen Zo maar iets: Wan praktijken Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

franssie

Save the albatross

Ik heb in het verleden soortgelijke ervaringen gehad, het lijkt alsof er één admin bij Telfort maar wat loopt te kloten en de anderen daar niets van weten.als het werkt werkt het maar het doet wat aan UPC denken.sterkte!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
Idd dat idee kreeg ik ook toen ik ze belde. En betreft UPC en sterkte, het is niet mijn eerste keus ben totaal geen UPC fan maar ik heb geen keus. Maar opzich verwacht ik niet veel problemen ik woon in een wijk met geen flat gebouwen dus ik verwacht niet veel ondercapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Weten jullie of je na opzegging van je abbo nog bericht krijgt over het terugsturen van je modem? Het liefst steek ik die Experia V8 in de fik, maar als Telfort hem terug wil, dan is dat ook prima.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
PaT schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:35:
Weten jullie of je na opzegging van je abbo nog bericht krijgt over het terugsturen van je modem?
Het antwoord is met 99% zekerheid ja een jaar of 5 geleden kreeg je de modem in eigendom. Maar een jaar of 3 geleden hebben ze dat veranderd naar lenen/huren. Dus tenzij ze het weerveranderd hebben......
Het liefst steek ik die Experia V8 in de fik, maar als Telfort hem terug wil, dan is dat ook prima.
LOL, kreeg een smile op me gezicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 11:22

marnix11

AFCA ★★★

De afgelopen tijd is mij veel duidelijk geworden over de handelswijze van Telfort. Tot afgelopen maart haalde ik 20/3, maar daarna liep de snelheid steeds verder terug, tot de snelheid die ik nu heb (15/2). Ik heb hierover meerdere malen contact gehad met de helpdesk, maar die schoven het iedere keer af op situatie binnenshuis, waar niets aan veranderd is overigens.

Met moeite heb ik contact gekregen met een 2e lijns medewerker, die een DLM reset zou uitvoeren.Dit is volgens Telfort ook gebeurd, maar de snelheid is nog steeds hetzelfde. Nu belde ze vandaag op, en meldde doodleuk "Dat de huidige snelheid de maximale snelheid is", en "er niks aan veranderd kan worden".

Op de vraag waarom dit nu zo is konden ze geen antwoord geven. En de VVDSL snelheid is niet leverbaar via Telfort ("Wij zijn afhankelijk van KPN...")

Conlusie is dus dat, als de twee tv ontvangers aan staan (waar nato bene extra voor betaalt moet worden), er nauwelijks bandbreedte overblijft om andere zaken te doen op internet.

Geluk bij een ongeluk dat het contract bijna afloopt. Dááág Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Na alle schokkende uitzendingen afgelopen week, heb ik uiteindelijk een nieuwe tv-ontvanger gekregen, maar daarmee zie ik helemaal geen HD-zenders. Ik heb ze zelfs in het menu aangezet.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

GAIAjohan schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:15:
Na alle schokkende uitzendingen afgelopen week, heb ik uiteindelijk een nieuwe tv-ontvanger gekregen, maar daarmee zie ik helemaal geen HD-zenders. Ik heb ze zelfs in het menu aangezet.. Iemand een idee?
Volgens mij moesten ze die aan je abbo koppelen.
Dus even bellen of het forum, dan kunnen ze de oude verwijderen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Nieuwe ervaring!
Mijn Experiabox hoef ik schijnbaar niet meer om de twee weken uit en aan te zetten. Mijn 3e nieuwe Experiabox heeft een firmware van mei 2014 en deze lijkt stabiel tot op heden.

Met de twee andere firmwares die ik gehad heb (januari 2013 en januari 2014) moest ik om de 2 tot 14 dagen het modem uit en aan zetten. De uplink was dan nog prima, maar het modem had geen IP adres meer.

Ik heb het modem weer in bridge modus gezet (na 20 dagen zonder reset in normale modus) en hoop niet weer over een maandje met de klantenservice aan de lijn te hangen :)

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Even een vraag. Ik heb de Zyxel, en heb een nieuwe Router aangeschaft voor een snellere draadloze verbinding. (Asus RT-N66U)
Is het mogelijk (en verstandig) om de Zyxel in bridge-modus te zetten? Ik maak ook gebruik van IPTV namelijk. Ik geloof dat de Asus ook vrij geavanceerde instellingen toestaat, dus ik denk dat het mogelijk moet zijn. Weten jullie waar ik dit in zou kunnen stellen op de zyxel?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ykqrn3dkgqlhlsx/zyxel1.png?dl=1

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 23:04
Krijgt je TV-ontvanger geen IP-adres van de Zyxel? Of puur signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
ivo-nl schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:54:
Krijgt je TV-ontvanger geen IP-adres van de Zyxel? Of puur signaal?
Het enige wat ik weet ik dat ik de TV-ontvanger direct op LAN-poort 4 moet aansluiten op de Zyxel. Is verder ook niet zichtbaar in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Milosonator schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 22:16:
Weten jullie waar ik dit in zou kunnen stellen op de zyxel?
Heb je al op die edit-knopjes naast de entries gedrukt? Ik zou verwachten dat 't daar kan, maar heb er geen ervaring mee. Probeer het?

Entry 1/2 is in ieder geval voor ethernet uplinks (i.e. glas), 3/4 voor ADSL, 5/6 voor VDSL. Dan zou ik degene zonder IPTV-suffix op bridged mode zetten.
Milosonator schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:09:
Het enige wat ik weet ik dat ik de TV-ontvanger direct op LAN-poort 4 moet aansluiten op de Zyxel. Is verder ook niet zichtbaar in het netwerk.
Die zit op een apart VLAN. Dat hopelijk blijft werken als je de andere poorten bridged :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Thralas schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:17:
[...]

Heb je al op die edit-knopjes naast de entries gedrukt? Ik zou verwachten dat 't daar kan, maar heb er geen ervaring mee. Probeer het?

Entry 1/2 is in ieder geval voor ethernet uplinks (i.e. glas), 3/4 voor ADSL, 5/6 voor VDSL. Dan zou ik degene zonder IPTV-suffix op bridged mode zetten.

[...]

Die zit op een apart VLAN. Dat hopelijk blijft werken als je de andere poorten bridged :+
Bedankt voor de suggesties. Ik ga het binnenkort uitproberen dan maar. Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen, zodat eventueel anderen er ook nog iets van kunnen opsteken.

Zyxel presteert overigens prima, maar in mijn woongebied is de 2.4 GHz band compleet verzadigd. (20-25 netwerken binnen bereik). Daarom maar eens de 5Ghz band opzoeken. Bridge wil ik vooral om NAT problemen te omzeilen.

Edit: Router eerst maar eens uitgeprobeerd in AP modus. Pas als dat problemen geeft ga ik hem denk ik bridgen. Tot nu toe erg solide verbinding en snelheid!

[ Voor 8% gewijzigd door Milosonator op 16-09-2014 19:36 . Reden: nieuwe setup ]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Kon vannochtend met geen mogelijkheid uit bellen over de vaste lijn. Gelukkig gaf een reboot van de Zyxel de oplossing.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-03-2019
Ik heb ineens geen internet/tv meer. Meer mensen dit probleem? Omgeving Veenendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Droathoah schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:01:
Ik heb ineens geen internet/tv meer. Meer mensen dit probleem? Omgeving Veenendaal.
Wat staat er in de statuspagina van je modem/router. Welk model heb je ?
Een modem reset kun je altijd proberen, dat heeft bij mij (Experiabox 8) een aantal keren weer voor een werkende verbinding gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rondom Arnhem ook hiks in de verbinding gedurende toch een fiks aantal minuten....
De laatste tijd lijkt (!) het vaker voor te komen? Kan het niet staven met metingen, heb geen monitor lopen (zou het toch wel eens een keer kunnen doen op mijn webdav server...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Nou, ik heb nog wel wat getalletjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V39QZdC.png

Tijden (voor zover zichtbaar) zijn GMT. Regio Den Haag. Ping vanaf Linode UK.

[ Voor 14% gewijzigd door Thralas op 19-09-2014 22:28 ]

Verwijderd

Dank je.... Welk programma gebruik je en op welk systeem?
De basislijn ziet er wel goed uit....

• darthaxx
Ik heb een 50mbit vdsl abbo bij Telfort. Ik heb net een gratis vpn gebruikt van Cyberghost, via deze actie dat gepost werd in de aanbiedingen forum: http://www.cyberghostvpn.com/en_us/campaign/chip.de_sept2014

Tot mijn verbazing haal ik met de vpn over 100mbit! Terwijl ik zonder vpn de normale 50mbit haal.

Bewijs: http://www.speedtest.net/my-result/3774163730

• largovich
Zal 't eens proberen.

edit: Ik haal minder met vpn dan zonder. Haal normaal 50/5 (telfort vdsl) En nu dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3774195466.png

[ Voor 78% gewijzigd door largovich op 20-09-2014 14:38 ]

• Thralas
darthaxx schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:26:
Tot mijn verbazing haal ik met de vpn over 100mbit! Terwijl ik zonder vpn de normale 50mbit haal.
Je tunnel past compressie toe, en de testfile heeft wat reeksen die makkelijker compressen (all zero testfile?)

• darthaxx
Heh. Ik heb even met een usenet account geprobeerd wat te downloaden en haal 50mbit dus dat hele verhaal met VPN klopt niet.

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

Meer mensen last van 'spitsuur' op het Telfort netwerk? Er lijken veel problemen te zijn tussen 19:00 en 23:00. Vooral in de Randstad als ik de postcodes in de diverse threads op Telfort forum zie:

https://forum.telfort.nl/...internet-wifi-kabel-45442
https://forum.telfort.nl/...st-tussen-2000-2230-45440
https://forum.telfort.nl/...ijdens-de-avonduren-45437

En de *kuch* wat minder constructieve:
https://forum.telfort.nl/...et-tijdens-spitsuur-45422

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

franssie

Save the albatross

@Surfer .. Die "afgehakt"opmerking op het telfort forum was nergens voor nodig, ik snap je frustratie met wat telfort forum meubilair maar menspersoon, kruip even terug in je eigen jaren zeventig persoonlijkheid. Want eigenlijk diskwalificeer je jezelf van elke discusie ...
Oops, ik dacht dat die van jou was.
Sorry.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 26-09-2014 19:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Surfer
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

franssie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 01:04:
@Surfer .. Die "afgehakt"opmerking op het telfort forum was nergens voor nodig, ik snap je frustratie met wat telfort forum meubilair maar menspersoon, kruip even terug in je eigen jaren zeventig persoonlijkheid. Want eigenlijk diskwalificeer je jezelf van elke discusie ...
Ik ben niet de OP van die laatste. Gelukkig niet. Er komt best een stukje frustratie mee in OP's posts. Ik wilde de thread wel linken omdat het over hetzelfde probleem lijkt te gaan, maar qua inhoud is het weinig constructief, vandaar mijn opmerking.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Surfer schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:15:
Meer mensen last van 'spitsuur' op het Telfort netwerk? Er lijken veel problemen te zijn tussen 19:00 en 23:00. Vooral in de Randstad als ik de postcodes in de diverse threads op Telfort forum zie:

https://forum.telfort.nl/...internet-wifi-kabel-45442
https://forum.telfort.nl/...st-tussen-2000-2230-45440
https://forum.telfort.nl/...ijdens-de-avonduren-45437

En de *kuch* wat minder constructieve:
https://forum.telfort.nl/...et-tijdens-spitsuur-45422
Het Forum van Telfort is ook langzaam...... dus of dat met elkaar te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Dat laatste lijkt mij niet. Ik heb hier echter wel veel last van (gehad). Ik heb het idee dat het de laatste tijd minder is.

Omdat ik houd van empirische resultaten heb ik al een hele tijd een VPS een ping laten doen naar mijn modem. Ook naar Google trouwens ter referentie. Avonduren tonen hier vaak pieken in. Omdat ik in een dichtbevolkt gebied woon heb ik eerst maar eens een goede wireless router aangeschaft (25 2.4Ghz netwerken hier binnen bereik) die 5Ghz biedt en dat scheelt al heel veel.

Als je interesse hebt om mijn ping statistieken te bekijken, hier: http://minecraft.stygia.nl/ping.log (tijdens de zomervakantie en http://minecraft.stygia.nl/ping2.log van recenter tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 11:33
Surfer schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:15:
Klopt. Normaal heb ik iets van 15Mbit down maar 's avonds zakt het naar zo'n 4Mbit. Sinds ruim week ongeveer. Heb dit eind 2012 ook gehad maar daar is toen iets aan gedaan. Niet aan mijn specifieke verbinding maar meer een algemene capaciteitsuitbreiding.

Lijkt nu dus weer uit de hand te lopen. Mijn postcode 3648..
Pagina: 1 ... 29 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie