Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 06:26
Sinds de laatste firmware update is m'n wifi niet meer stabiel.
Hij valt om de haverklap uit en komt daarna weer op.
De diagnostic DSL line test werkt ook niet meer in deze versie.

Zijn er meer mensen die last hebben van deze problemen ?

Firmware Version: V3.11TUE6.b5

[ Voor 41% gewijzigd door jeroenvheel op 30-09-2014 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:24

Speedmaster

Make my day...

Zijn bekende problemen en is bekend bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

jeroenvheel schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:43:
Sinds de laatste firmware update is m'n wifi niet meer stabiel.
Hij valt om de haverklap uit en komt daarna weer op.
De diagnostic DSL line test werkt ook niet meer in deze versie.

Zijn er meer mensen die last hebben van deze problemen ?

Firmware Version: V3.11TUE6.b5
Telfort weet ervan. Alleen jammer dat niemand weet wat en wanneer er wat aan gedaan gaat worden. Ook de lopende reclame aktie van Telfort geeft een toeloop van nieuwe klanten. Meer klanten; lagere snelheid, zeker 's avonds.......

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het onderwerp: Intra-BSS Traffic Blocking

Kijk hier eens naar : http://www.zyxeltech.de/snoteg3000/faq/Wireless_faq.htm#b15

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 15:10 . Reden: onderwerp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:44
voor de mensen die zich storen aan de P2812 i.s.m. de nieuwe firmware;
je kan een ExperiaBox V8 krijgen;
https://forum.telfort.nl/...44/index8.html#post408851
(ik ben daar user prolife)

Ik heb er 1 gekregen, een lichtelijke nachtmerrie om in te stellen.
Als ik poorten opzet, dan houd het "gewone" browser internet ermee op...
Zeer gebruikersonvriendelijk als je er meer mee wilt dan alleen internet
(nas instellen met meer dan 8 poorten open, en 8 poorten open voor wifi camera's (16 totaal)
dacht het niet...

ik heb inmiddels zelf een Fritz!Box 7490 geregeld, hogere snelheden, zonder de lijn te veranderen!
Stabiel Wifi, en geen VVDSL, daar wordt het probleem ook door sommigen op het telfort forum op afgeschoven, maar zo modern is Bedum nog niet ;)

Maar dat mag natuurlijk niet de oplossing zijn, daar Telfort een goed werkend modem hoor te leveren...
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Medic schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:25:
............

Maar dat mag natuurlijk niet de oplossing zijn, daar Telfort een goed werkend modem hoor te leveren...
Toch?
Dat mag je zeker verwachten en eisen. Maar Telfort zal zeggen: voor standaard gebruik. Poorten openzetten, eigen webservers; prima. You're on your own

Begrijp ik het goed dat de Experiabox V8 vergeleken bij de Zyxel helemaal een drama is? Mijn Zyxel doet op dit moment zijn best..........(met open poorten en web/ftpserver) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
ik heb een mooi voorbeeld;

Gisteravond met de Experiabox;
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3804294812.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3804298444.png

Vanmorgen met de Fritzbox;
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3805113182.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3806438799.png

Er is niets veranderd aan de bekabeling!
Hang ik de experiabox weer terug, zelfde resultaat.
Ik heb ook nog een P2812-HNU-F1 liggen.
Deze scoort bijna hetzelfde als de experiabox.
Allen nieuwste firmware voor het geval er wel VVDSL is.

[ Voor 10% gewijzigd door Medic op 03-10-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Dat ziet er treurig uit........ Valt overigens wel op dat de ping op beiden erg hoog is.

Dit meet ik nu, met de Zyxel:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3805628508.png

Zelfs de ping valt me mee; zal vanavond nog eens testen.

[ Voor 36% gewijzigd door OgWok op 04-10-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33
Hieronder de ervaring met het melden van mijn snelheidsprobleem in de avond..
  • Woensdag (1 okt): Ik heb gebeld met Telfort.
    Na wat standaard vragen doorverbonden naar 2de-lijns support. KPN gaat nu de (mijn) lijn een periode monitoren om te kijken of ze de vertraging in de avond kunnen verklaren. Hoop dat hier iets uitkomt...

Regio 3648, Ronde Venen
  • Update vrijdag (3 okt): zaterdag (overdag) komt er een monteur langs om een en ander te meten. Vraag me af of dat nut heeft aangezien er dan geen snelheidsprobleem is.. Misschien willen ze bepaalde dingen uitsluiten?

Gisterenavond (donderdagavond) alleen heel laat, iets voor twaalf uur, een meting kunnen doen. Snelheid weer ok! Deze avond hele avond kunnen meten. Snelheid terug op oude niveau (>15Mbit). Lijkt opgelost!
    Monteur komt nog wel morgenochtend tussen 10 en 12 uur...
  • Hmm, zaterdagmorgen (4 okt) had ik helemaal geen internet meer. Blijkt dat de KPN monteur heeft uitgevonden dat ik in de centrale op de lijn van iemand anders zat?! Heeft mij toen doorgepatched naar de verbinding waar ik op hoor te zitten maar daar blijkt een VDSL configuratie op te zitten. Telfort werkt niet in het weekend dus hopelijk wordt dit maandag weer rechtgezet. Dit heeft allemaal niet zoveel te maken met het trage internet in de avonduren maar dit lijkt afgelopen donderdag/vrijdag al opgelost te zijn..
  • Update maandagavond (6 okt): Kreeg keurig een telefoontje dat de lijn weer beschikbaar was. Modem traint in op ruim 17Mbit, speedtest.net geeft 15Mbit aan. Helaas zakt 's avonds (na 20:30) de snelheid nog steeds in naar 5-6 Mbit.. De actie van het weekend heeft dus weinig geholpen. Hopelijk hebben andere lopende onderzoeken nog enig effect anders moet ik toch maar iets anders (kabel anyone?)
Tot nu toe nog geen oplossing dus! Hebben anderen ook nog snelheidsproblemen in de avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zal ook eens checken. Het kan natuurlijk een lokaal issue zijn.

Echter, afgelopen jaar of het jaar daarvoor was dat ook al zo. Was volgensmij gewoon capaciteitsprobleem agv reclamecampagnes en dan teveel klanten aannemen. Het zat hem destijds niet alleen in de snelheid maar vooral ook in heel veel packetloss waardoor je geen youtube filmpje normaal kon bekijken.

Dat heeft toen uit mijn hoofd van ongeveer juli tot jan/feb/mrt geduurd ofzo. Altijd op de piekmomenten (einde middag tot late avond en weekend. Doordeweekse ochtend nul prolbemen.)

Ze weten dan dondersgoed wat er aan de hand is en doen heel vaag, sturen je met kluitje in het riet. Langszaam gaat dan het telfort forum vol lopen met mensen die voldoende technische kennis hebben om te achterhalen wat er aan de hand is.
Maar ze laten je eigenlijk gewoon doodvallen. Je moet het maar uitzitten tot de geplande capaciteitsuitbreidingen voltooid zijn. En die kunnen maanden duren.

Beetje hetzelfde als nu met die waardeloze beta firmware op de zyxel. Om politieke redenen uitgerold en iedereen met dat modem die op een vvdsl aansluiting zit ontvangt ineens 30% lagere upload tezamen met nog andere verminderde functionaliteit. (Ok je kunt dan nu eindelijk en vervangend experia modem gratis krijgen, dat dan weer wel.)

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 07-10-2014 13:07 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 14:17
Ik heb net een adsl modem vervangen door een vdsl modem, maar nu staat b.v. poort 16881 (TCP) open volgens: www.grc.com 'Shields Up!', terwijl ik nog niets geconfigureerd heb t.a.v. port-forwarding. Heb de NAT mode op: 'full cone NAT' en UPnP staat uit, hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

BigSurf schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:55:
Hieronder de ervaring met het melden van mijn snelheidsprobleem in de avond..
[snip]
Tot nu toe nog geen oplossing dus! Hebben anderen ook nog snelheidsproblemen in de avond?
Bij mij is het ook nog steeds drama. Ook regio Ronde Venen. Overdag gaat het top, maar 's avonds is de snelheid dramatisch. Als het goed is gaat KPN bij mij ook een 24-uurs meting doen op mijn verbinding, maar ik betwijfel of daar iets uit gaat komen. Als het zo doorgaat en ik blijf het gevoel houden dat ik aan het lijntje wordt gehouden, stap ik zeer binnenkort over naar een andere provider...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 05:01
Ook hier in Amsterdam is het de laatste tijd dramatisch. Zit nu +/- 1,5 jaar bij Telfort en eigenlijk altijd m'n volle 30 mbit gehaald (modem traint in op 60 mbit). Nu in de avond vaak tussen de 7 en 15 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb gisteren Den Haag getest en daar is DL gewoon goed. Ping is ook goed 8-13ms. Alleen upload is 30% lager agv bug/issue telfort/zyxel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marne schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:27:
Ook hier in Amsterdam is het de laatste tijd dramatisch. Zit nu +/- 1,5 jaar bij Telfort en eigenlijk altijd m'n volle 30 mbit gehaald (modem traint in op 60 mbit). Nu in de avond vaak tussen de 7 en 15 mbit.
Heb je soms er een gekregen die van een ander was?
Synology maakt er vaak gebruik van.... dus mogelijk heeft er een NAS achter gestaan?
https://www.google.nl/web...6881+port+service&spell=1

Doe een complete reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

Volgens een post op het forum zou het probleem met traag internet opgelost moeten zijn:

https://forum.telfort.nl/...22/index5.html#post412771

Bij mij leek het gisteren weer aardig in orde 's avonds. Ik hou het goed in de gaten de komende tijd, maar het lijkt dus onder controle...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 20:46
Ik begrijp dat er soms problemen zijn zoals bij elke provider maar is het kommer en kwel bij telfort of valt het allemaal wel mee? I.v.m. de upc verhoging (10+ %) zit ik mij te oriënteren op een andere provider, 40/4 van telfort maar telfort heeft een behoorlijke slechte naam opgebouwd, is dat terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ik vind het wel mee vallen de laatste tijd. Heb nu alweer een 12 maanden geen problemen of last van een trage verbinding. Voordeel van Telfort vind ik dat je na 9 maanden al kan verlengen. Meestal bel ik dan op en vraag ik of ze een aanbod kunnen doen. Meestal een paar maanden gratis (1/2 en daarna 1 euro per maand meer) of een TV-pakket gratis. Krijg ook altijd een nieuwe router als die er is dus prima service. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3877763295.png

[ Voor 19% gewijzigd door Vitruvius op 02-11-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Robert777 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:40:
Ik begrijp dat er soms problemen zijn zoals bij elke provider maar is het kommer en kwel bij telfort of valt het allemaal wel mee? I.v.m. de upc verhoging (10+ %) zit ik mij te oriënteren op een andere provider, 40/4 van telfort maar telfort heeft een behoorlijke slechte naam opgebouwd, is dat terecht?
Kommer en kwel inderdaad, als je het mij vraagt.
Ik ga vroegtijdig (met boete) opzeggen
Vandaag is de 7de dag zonder eigen internet verbinding
zie mijn topic bij telfort
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/internet-snelheid-valt-weg-45565/

Zeer actieve webcare...not
Mijn persoonlijke advies op dit moment, als je ziggo kan krijgen, en je wilt internet only, wacht dan nog een weekje...
(Titan_Fox in 'nieuws: Ziggo komt volgende week met nieuwe alles-in-1-bundels')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Medic schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:54:
[...]

Kommer en kwel inderdaad, als je het mij vraagt.
Ik ga vroegtijdig (met boete) opzeggen
Vandaag is de 7de dag zonder eigen internet verbinding
zie mijn topic bij telfort
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/internet-snelheid-valt-weg-45565/

Zeer actieve webcare...not
Mijn persoonlijke advies op dit moment, als je ziggo kan krijgen, en je wilt internet only, wacht dan nog een weekje...
(Titan_Fox in 'nieuws: Ziggo komt volgende week met nieuwe alles-in-1-bundels')
Maar daarvoor was het wel goed voor een lange tijd? Waarom heb je niet gebeld met de helpdesk, dat gaat toch wat beter in het algemeen denk ik, niet dat ik je veroordeel, als ze webcare hebben moeten ze ook reageren.
Robberto schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:53:
Ik vind het wel mee vallen de laatste tijd. Heb nu alweer een 12 maanden geen problemen of last van een trage verbinding. Voordeel van Telfort vind ik dat je na 9 maanden al kan verlengen. Meestal bel ik dan op en vraag ik of ze een aanbod kunnen doen. Meestal een paar maanden gratis (1/2 en daarna 1 euro per maand meer) of een TV-pakket gratis. Krijg ook altijd een nieuwe router als die er is dus prima service. :)
Het is heel lastig om een beeld te krijgen hoeveel % v/d klanten nu eigenlijk klachten hebben, zulke gegevens heeft telfort alleen.

[ Voor 24% gewijzigd door Sunrise op 10-10-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Robert777 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:02:
[...]

Maar daarvoor was het wel goed voor een lange tijd? Waarom heb je niet gebeld met de helpdesk, dat gaat toch wat beter in het algemeen denk ik, niet dat ik je veroordeel, als ze webcare hebben moeten ze ook reageren. Kost de helpdesk bellen veel geld?
Yup, €0,50 per minuut, plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.
Ik heb vorige week al met ze gebeld, het antwoord toen was;
"wij hebben geen storingen op dit moment, en een monteur is voor uw rekening".

Wat vreemd is, want 's ochtends werkt het wel 21MB, 's middags kruip ik er achter;
Niets, terwijl mijn modem wel zegt online te zijn.
(maar niet eens zijn tijd op kan halen).
Reset gedaan, niets, Factory reset gedaan. idem, hij denkt nog dat we in 1970 zitten.
Terwijl hij een actieve verbinding rapporteert.
(met groen lampje bij DSL en Internet, als ook een IP en DNS, andere DNS gebruiken lost niets op...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Medic schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:06:
[...]

Yup, €0,50 per minuut, plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.
Ik heb vorige week al met ze gebeld, het antwoord toen was;
"wij hebben geen storingen op dit moment, en een monteur is voor uw rekening".

Wat vreemd is, want 's ochtends werkt het wel 21MB, 's middags kruip ik er achter;
Niets, terwijl mijn modem wel zegt online te zijn.
(maar niet eens zijn tijd op kan halen).
Reset gedaan, niets, Factory reset gedaan. idem, hij denkt nog dat we in 1970 zitten.
Terwijl hij een actieve verbinding rapporteert.
(met groen lampje bij DSL en Internet, als ook een IP en DNS, andere DNS gebruiken lost niets op...)
50 cent per gesprek plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.
Dat is wel wat anders. :) Niet duur.

link

[ Voor 3% gewijzigd door Sunrise op 10-10-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
Robert777 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:40:
In principe levert Telfort gewoon een prima internet verbinding voor een lage prijs, het modem (de Experbox v8) is in sommige situaties qua bijv. wifi bereik niet geweldig maar prima voor normaal gebruik.

Er zullen bij providers altijd ontevreden klanten te vinden zijn, zou wel even checken wat je max. snelheid is via deze check: http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Prolution schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:10:
[...]

In principe levert Telfort gewoon een prima internet verbinding voor een lage prijs, het modem (de Experbox v8) is in sommige situaties qua bijv. wifi bereik niet geweldig maar prima voor normaal gebruik.

Er zullen bij providers altijd ontevreden klanten te vinden zijn, zou wel even checken wat je max. snelheid is via deze check: http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl/
Aha bedankt. Dit is voldoende voor 50/5 ik vind de gegevens verwarrend, ik weet namelijk niet of telfort 50/5 onder bonding valt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HZmMHK4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Sunrise op 10-10-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort levert geen pair bonding (gebruik van beide aderparen) en kan op jouw adres dus 28 Mbps leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 11:33
Surfer schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:56:
Volgens een post op het forum zou het probleem met traag internet opgelost moeten zijn:

https://forum.telfort.nl/...22/index5.html#post412771

Bij mij leek het gisteren weer aardig in orde 's avonds. Ik hou het goed in de gaten de komende tijd, maar het lijkt dus onder controle...
Bij mij lijkt het inderdaad vanaf woensdagavond weer in orde (regio Ronde Venen). Geen vertraging meer 's avonds! Het enige is dat mijn modem zichzelf op 16000Mbit instelt terwijl ik voorheen bijna 18000Mbit had..
Opnieuw opstarten maakt niet uit, maar allang blij dat Telfort het probleem gevonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

BigSurf schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:25:
Het enige is dat mijn modem zichzelf op 16000Mbit instelt terwijl ik voorheen bijna 18000Mbit had..
Zo! Dat is snel! :+ Je zal wel "kbps" bedoelen. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 08:28
Het lijkt er op dat Telfort stilletjes bezig is met het verhogen van de snelheden, ik was net bij iemand met een Telfort Instap pakket (snelheid van 8/1 Mbit). De daadwerkelijke intrain snelheid van het modem was altijd al 11999/1223 Kbps, waarschijnlijk omdat het over een VDSL verbinding geleverd wordt i.p.v ADSL.

Maar deze verbinding is dus sinds enkele dagen(?) hoger gaan intrainen en staat momenteel op een snelheid van 22016/2215 Kbps.
Mogelijk dat over enkele dagen de DLM dit nog verder gaat verhogen richting de 30 Mbit? Een kleine zoektocht geeft aan dat deze downstream rate (22016 Kbps) een soort startprofiel kan zijn.

In ieder geval lijkt het er dus op dat Telfort bezig is met de snelheden, ben benieuwd naar welke (max.) snelheid de overige internet pakketten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:15:
Telfort levert geen pair bonding (gebruik van beide aderparen) en kan op jouw adres dus 28 Mbps leveren.
Goed om te weten. Bedankt voor het uitzoeken.

[ Voor 50% gewijzigd door Sunrise op 12-10-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Henk007 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:07:
[...]

Vandaag weer identiek hetzelfde :

[...]

Met in het vdsl status scherm een paar miljoen FEC en CRC downstream errors.
Maar nog steeds VDSL UP in het status scherm. Het lijkt erop dat de dsl interface eruit klapt zonder dat het modem het merkt. Vervolgens komen de WAN IP request dus niet aan en hij refresht deze lease dan niet meer. Ook deze keer werd de verbinding hersteld dmv een reboot.
Ik dacht al nu gaat het goed (40+ dagen uptime :P )
Kom ik vandaag weer thuis en exact hetzelfde liedje. Reboot loste het weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de snelheden nog maar eens gemeten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LfqytpxzCmn5Zh9RKLVvRyNM/full.jpg

Voor een 20 / 1 mb ps is dat qua ping prima maar qua snelheden flink slechter dan 2 jaar geleden.

Mijn Ping is gelijk gebleven, down is een derde af qua snelheid, up is een kwart af. (het was 17 / 0,8)

Maar goed dat Ziggo volgende maand met internet only komt:

Internet Z1 (zonder TV en telefonie) -> 30 / 3 Mbit : € 22,20 per maand
Internet Z2 (zonder TV en telefonie) -> 90 / 9 Mbit : € 32,20 per maand
Internet Z3 (zonder TV en telefonie) -> 180 / 18 Mbit : € 42,20 per maand

Minder betalen en een flink hogere snelheid (Up x 4, Down x 2) + Gamers "wet dream" Ping....

Op basis van Telfort leugens betaal ik maandelijks ook nog eens 5 euro te veel. |:(
(voor hetzelfde abo moest ik om de prijsverlaging te krijgen een nieuw contract aangaan: "kuch" Bullshit )
Dus dit mes snijdt dadelijk aan drie kanten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:04:

als dat al komt, ik heb vorige week gebeld, en het werd ten stelligste ontkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53

Yucko

One clown to rule them all !

ik geloof het niet dat er internet-only abo's komen van Ziggo. Pas wanneer het analoge signaal er helemaal vanaf gaat wellicht, maar dat is nog niet aan de orde.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 16:25
Gisteren de snelheden nog maar eens gemeten:

[afbeelding]

Voor een 20 / 1 mb ps is dat qua ping prima maar qua snelheden flink slechter dan 2 jaar geleden.

Mijn Ping is gelijk gebleven, down is een derde af qua snelheid, up is een kwart af. (het was 17 / 0,8)

Minder betalen en een flink hogere snelheid (Up x 4, Down x 2) + Gamers "wet dream" Ping....

Op basis van Telfort leugens betaal ik maandelijks ook nog eens 5 euro te veel. |:(
(voor hetzelfde abo moest ik om de prijsverlaging te krijgen een nieuw contract aangaan: "kuch" Bullshit )
Dus dit mes snijdt dadelijk aan drie kanten. :9
De discussie over jouw oude contract met dezelfde naam en de huidige propositie ga ik niet opnieuw voeren, maar dat je snelheid lager ligt is wel iets waar wat aan gedaan kan worden. Je upload is te laag, dat duidt op storing. Vaak in de binnenhuisbekabeling, maar kan ook extern zijn. Knal je waarden eens op het Telfort topic neer, wellicht dat ze je hiermee wel verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
tha_bulldog schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:04:
[...]

De discussie over jouw oude contract met dezelfde naam en de huidige propositie ga ik niet opnieuw voeren, maar dat je snelheid lager ligt is wel iets waar wat aan gedaan kan worden. Je upload is te laag, dat duidt op storing. Vaak in de binnenhuisbekabeling, maar kan ook extern zijn. Knal je waarden eens op het Telfort topic neer, wellicht dat ze je hiermee wel verder kunnen helpen.
Het forum is niet denderend voor hulp helaas...
Er zitten wat "captain obvious" mensen op, webcare is weinig actief, op het Zyxel firmware topic na.
Mijn ticket van inmiddels 2 weken wacht nog steeds op een reactie.
https://forum.telfort.nl/...alt-weg-45565/index1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 14:41
Ik heb ook last van enorme dalen in de snelheid (en soms het geheel wegvallen van de verbinding voor enkele seconden). Betreft Tel. ZyXel P-2812HNU-F1 versie V3.11TUE6.b5, regio Den Haag en huis-tuin-keuken gebruik i.c.m. digitale tv.
Contact met Telfort leverde weinig op: vaste verbinding gecheckt, nieuw kabeltje naar router, reset etc., en ik moest nogmaals bellen en doorgeven hoe en of de lampjes knipperden als het nog eens voorkwam... dan zou er mogelijk een meting gestart kunnen worden.

De verbinding zelf lijkt stabiel, maar het regelmatig wegvallen van de verbinding m.n. in de avonduren was onverklaarbaar. Kan iemand mij een programma aanbevelen waarmee ik die pieken zou kunnen meten (en in een grafiekje kan zetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Dr. Zoidberg schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:57:
Ik heb ook last van enorme dalen in de snelheid (en soms het geheel wegvallen van de verbinding voor enkele seconden). Betreft Tel. ZyXel P-2812HNU-F1 versie V3.11TUE6.b5, regio Den Haag en huis-tuin-keuken gebruik i.c.m. digitale tv.
Contact met Telfort leverde weinig op: vaste verbinding gecheckt, nieuw kabeltje naar router, reset etc., en ik moest nogmaals bellen en doorgeven hoe en of de lampjes knipperden als het nog eens voorkwam... dan zou er mogelijk een meting gestart kunnen worden.

De verbinding zelf lijkt stabiel, maar het regelmatig wegvallen van de verbinding m.n. in de avonduren was onverklaarbaar. Kan iemand mij een programma aanbevelen waarmee ik die pieken zou kunnen meten (en in een grafiekje kan zetten)?
Meten kan ik wel voor je doen als je wilt, ik doe dat door vanaf een VPS elke minuut ofzo te pingen naar mijn huisadres en naar google ter controle. Zo laat je ook je interne netwerk buiten beschouwing. Echt lekker in een grafiekje zetten heb ik nog niet kunnen doen, althans niet met een hele grote dataset. Met een paar dagen kan je het nog wel in excel doen.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37
Milosonator schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:24:
[...]Meten kan ik wel voor je doen als je wilt, ik doe dat door vanaf een VPS elke minuut ofzo te pingen naar mijn huisadres en naar google ter controle. Zo laat je ook je interne netwerk buiten beschouwing. Echt lekker in een grafiekje zetten heb ik nog niet kunnen doen, althans niet met een hele grote dataset. Met een paar dagen kan je het nog wel in excel doen.
Tip (en gratis): https://www.statuscake.com

Je IP adres invullen, checkt om de 5 minuten of je bereikbaar bent en een mailtje zodra je 3 keer offline bent. Ideaal en een stuk makkelijker dan zelf een VPS opzetten het te doen ;)

Ik heb mooie statistieken kunnen laten zien aan Telfort, waarin duidelijk werd dat ik nooit meer dan 2 weken achter elkaar online was geweest, een jaar lang :p

Edit:
Zojuist m'n bonnement met een jaar verlengt, 3 maanden gratis gekregen ivm klachten van afgelopen jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door job_h op 21-10-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben onderhand wel behoorlijk benieuwd per wanneer en welke nieuwe Telfort (Vectoring) internetabo's er komen.

Zit nu op 30/3 waarbij de upload al bijna 3 maanden op 2 zit agv de brakke Zyxel firmware. Wil eigenlijk sneller en zit daarbij vooral naar Ziggo 90/9 te kijken. Alvorens die keus te maken zou ik alleen graag e.e.a. kunnen vergelijken.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

ALS VVDSL bij jouw leverbaar is/wordt zal je nooit hoger komen dan 80/8.
Wat is er volgens je "Mijn Telfort" leverbaar als je kijkt naar upgrade? Kan je wel naar 50/5 of zit dat er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 16:25
Nee hoor, 100/10 wordt begin november beschikbaar via KPN-Wholesale. Je kan er redelijk vanuit gaan dat daarna Telfort dit ook gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Speedmaster schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:48:
ALS VVDSL bij jouw leverbaar is/wordt zal je nooit hoger komen dan 80/8.
Wat is er volgens je "Mijn Telfort" leverbaar als je kijkt naar upgrade? Kan je wel naar 50/5 of zit dat er niet in?
  • Volgensmij is de max van VVDSL op "KPN" netwerk 100/10.
  • Als ik check op mijn adres geeft KPN 100/10 aan.
  • Bij andere checks krijg ik 65 te zien.
  • Momenteel kan ik 50/5 krijgen via Telfort check (kon ik altijd al krijgen).
  • Mijn lijn zit volgensmij wel al “VVDSL” aangesloten (Mijn ping is van 20 a 22 naar 8 a 12 gegaan en ik heb last van de lagere upload via het Zyxel modem)
  • Vanwege de brakke Zyxel Firmware kan ik geen lijncheck doen om te zien wat de attainable speeds zijn.
Ik zou wel 50/5 af kunnen nemen maar dan kan ik beter overstappen naar 90/9 ziggo omdat dat qua meerprijs maar een klein verschil is.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 14:41
Bedankt voor de reacties, ik zal statuscake eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Blijkbaar komt Pair Bonding vanaf november ook voor wholesale beschikbaar, dat zou betekenen dat Telfort ook hogere abonnementen aan zal kunnen bieden.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie1 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:04:
Blijkbaar komt Pair Bonding vanaf november ook voor wholesale beschikbaar, dat zou betekenen dat Telfort ook hogere abonnementen aan zal kunnen bieden.
Bron..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

timmie1 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:04:
De kosten die gemaakt moeten worden voor een pair-bonding aansluiting zijn dermate hoog dat Telfort als budget provider daar denk ik niet aan zal beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Speedmaster schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:39:
[...]

De kosten die gemaakt moeten worden voor een pair-bonding aansluiting zijn dermate hoog dat Telfort als budget provider daar denk ik niet aan zal beginnen.
Wat voor hogere kosten zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Milosonator schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:18:
[...]

Wat voor hogere kosten zijn dat dan?
Hier vind je een kostenoverzicht welke KPN doorberekend aan de Wholsale klanten:

https://www.kpn-wholesale...ss_tariff_schedule_v5.pdf

Hier in staat precies beschreven per type aansluiting wat en welke handeling kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Speedmaster schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:07:
[...]

Hier vind je een kostenoverzicht welke KPN doorberekend aan de Wholsale klanten:

https://www.kpn-wholesale...ss_tariff_schedule_v5.pdf

Hier in staat precies beschreven per type aansluiting wat en welke handeling kost.
Ha, oke, ik kan niet zoveel koek bakken van alle technische termen. Kan je hier misschien wat licht op schijnen? Is misschien ook wel interessant voor de overige aanwezigen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Gezien het feit dat het document inderdaad knap technisch opgesteld is kan je er desondanks met Google als hulpmiddel wel de nodige informatie uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

telfort: 30mb? zeg maar gerust plusminus 20mb. 2/3 van de geadverdeerde snelheid.
Als je een auto koopt die 1/3 langzamer rijd en 1/3 meer benzine drinkt mag je reken op compensatie toch?
Net gebeld door upc, word aantrekkelijk. "gratis"100mb meer downlaod en 5mb meer upload.

Als je gaat spitten word het toch minder interessant:
(als je alles goed leest is de upc horizonbox voor internet niet echt werelds.)
slechte wifi is over al te lezen: er word zelfs aangeraden om een aparte router voor telefoon en wifi te gebruiken om een normale wifi snelheid te verkrijgen.)
Vast bellen kost meer. 10 euro verschil

al met al ga je toch snel 30 euro meer betalen

[ Voor 41% gewijzigd door copykat op 23-10-2014 22:49 . Reden: onderzoek doet kennis vergroten ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 07:19

Tripl3 D

Brother in Arms

Telfort 30Mb?

Ik mag blij zijn als ik 13Mb haal.

Dat was een paar jaar geleden voldoende, maar ik probeerde laatst via zo'n officiële site een HD-film te streamen, maar dat was ronduit dramatisch. Werd iedere keer blokkerig doordat de internetsnelheid het niet aan kon.

Ze zijn hier met glasvezel bezig, maar als ik de verhalen mag geloven kan dat nog wel een jaartje duren voordat je er ook echt gebruik van kan maken.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Als jullie slechte resultaten halen over koper, is kabel misschien meer geschikt voor jullie locatie. (ik haal gewoon de volle 30/3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Laatst online: 21-09 11:37
Ik haal 24mb/s en een ping van rond de 25, wat al een hele verbetering is van Tele2. Daar haalde ik net 14mb/s met een ping van 50. Ik zal voor de prijs dus niet klagen over m'n snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Zit nog met een Beta Firmware Version: V3.11TUE6.b5. Ergens iemand al geluiden gehoord over een update? Duurt wel erg lang allemaal bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Nee, daar geven ze helemaal geen antwoord op.
Zit er ook op te wachten want nu is de wifi wel heel brak.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 21:21
Sinds een maand of twee is mijn snelheid drastisch lager. Haalde eerst altijd rond de 26 mbit down (30 abo), maar nu kom ik niet meer veel verder dan 16 mbit. Heel toevallig wordt sinds dezelfde tijd 50 mbit voor 'maar een paar euro meer' aangeboden bij mij. Denk er nu wel over om over te stappen, maar waarheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@keko12: wat bedoel je met "waarheen"?

Overigens zou het best kunnen dat Telfort door alle reclame akties meer klanten krijgt. Meer klanten; minder snelheid......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vaag, ik heb een factory reset gehad.(zo'n 18 dagen geleden, gezien m'n uptime)... Kan ik al m'n port forwards er weer in zetten.
M'n snelheid is voor zover ik het weet wel gewoon top, 50 Mbit. Wi-Fi van m'n Zyxel gebruik ik niet meer ik heb daar een Netgear R7000 voor een dual band 11AC access point.

[ Voor 7% gewijzigd door Coenen op 25-10-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Coenen schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:09:
Vaag, ik heb een factory reset gehad.(zo'n 18 dagen geleden, gezien m'n uptime)... Kan ik al m'n port forwards er weer in zetten.
Het vervelende is dat je met de nieuwe firmware geen backup terug kunt zetten.
M'n snelheid is voor zover ik het weet wel gewoon top, 50 Mbit.
En je upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
OgWok schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:34:
@keko12: wat bedoel je met "waarheen"?

Overigens zou het best kunnen dat Telfort door alle reclame akties meer klanten krijgt. Meer klanten; minder snelheid......
Ik bedoelde naar welke provider.
Kabel vind ik nog steeds geen optie, ik wil geen televisie en dat moet erbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
M'n snelheid is voor zover ik het weet wel gewoon top, 50 Mbit. Wi-Fi van m'n Zyxel gebruik ik niet meer ik heb daar een Netgear R7000 voor een dual band 11AC access point.
Ik heb volgens mij ook een week of 2 geleden een factory reset gehad. Heel vaag. Geen firmware upgrade, dus heb ik gewoon de firmware backup die ik nog had terug gezet.

Ik gebruik ook (sinds een maand of twee) een Asus RT-N66U als WiFi AP. Is super. Vooral omdat ik nu 5Ghz gebruik en dat is gewoon een wereld van verschil qwa stabiliteit.
OgWok schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:02:
Zit nog met een Beta Firmware Version: V3.11TUE6.b5. Ergens iemand al geluiden gehoord over een update? Duurt wel erg lang allemaal bij Telfort.
Volgens mij is dit geen beta firmware. Kan de exacte bron niet meer vinden maar is een keer genoemd door webcare op het telfort forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Niels.68,
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3861203156.png

Niet slecht volgens mij, een nette ping en ik tik bijna de 5Mbit upload aan.
Dit is wel via Wi-Fi 5GHz getest. Firmware is die brakke beta versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3861309302.png

Download niets op aan te merken, upload lager dan ca 2mnd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Net even m'n server gereboot, daarna geen internet meer, pingen naar een ip adres ging nog wel. Toen maar openDNS (208.67.222.222) als Alternate DNS server ingesteld, ik gebruik meestal het ip adres van m'n modem, maar dat werkt schijnbaar toch niet 100%. Het heeft altijd zo gewerkt, nu opeens niet meer. Vaag, maar het werkt weer.

Edit; vanochtend ook maar even m'n modem gereset, ik had helemaal geen internet meer.
Het gaat lekker.

Edit2, 30-10-2014, Gisteravond m'n modem maar weer een power reset gegeven. DHCP werkte niet meer.
Het begon weer met geen internet. Ik hoop niet dat over moet op een xperia box....

[ Voor 30% gewijzigd door Coenen op 30-10-2014 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
Op het Telfort forum wordt melding gemaakt van V3.11TUE6.b6 !!

https://forum.telfort.nl/...4/index18.html#post415572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
N.a.v. de vorige post heb ik de versie gecontroleerd in het modem en ook hier is het V3.11TUE6.b6 .
Afgelopen donderdag rond 4:30 uur is de firmware gepusht.

In het log hoeft er niet meer op refresh gedrukt te worden voor informatie.
Bij diagnostic doet de DSL line status het weer. :)
Helaas geen significante verbetering in snelheid... terwijl er wel gesleuteld is in straatkasten.

Als de DSL-snelheden drastisch omhoog gaan d.m.v. vectoring en de abonnementsprijzen laag blijven is er concurrentie mogelijk met internet via de kabel. Glas tot in het huis wordt hier voorlopig niet gelegd. :'(

(Postcodegebied is 3704)

[ Voor 7% gewijzigd door Shmoopy op 01-11-2014 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ook een gebruiker die uit arrenmoede maar een Experiabox vraagt. (of je daar beter af mee bent?) In de nieuwe firmware voor de Zyxel is alles nog geen koek en ei. Telfort zelf zwijgt, zo te zien, over de nieuwe firmware. Directe vragen over de firmware worden door Telfort genegeerd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
OgWok schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:15:
[...]

Ook een gebruiker die uit arrenmoede maar een Experiabox vraagt. (of je daar beter af mee bent?) In de nieuwe firmware voor de Zyxel is alles nog geen koek en ei. Telfort zelf zwijgt, zo te zien, over de nieuwe firmware. Directe vragen over de firmware worden door Telfort genegeerd........
Sowieso is er vaak een lange tijd tussen vraag en antwoord op dat forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Sinds gisteren ook via VDSL verbonden, echter van snelheids verhoging is bij zeker geen sprake:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3875279630.png

Met ADSL haalde ik minder upload maar veel meer download, weet echter geen getallen meer...

Overigens baal ik er van dat ze pas nadat ze voor de tweede keer een nieuw modem hadden gestuurd, vertelden dat ze overgingen op VDSL. Daarvoor was de enige informatie dat het sneller zou zijn....

Derhalve had ik dus het huurmodem geweigerd en vevolgens nog 1 dag had om zelf een nieuw modem aan te schaffen.... (Is weer een Draytek: Vigor 2860Vn+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

HeSitated schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:20:
Sinds gisteren ook via VDSL verbonden, echter van snelheids verhoging is bij zeker geen sprake:

Derhalve had ik dus het huurmodem geweigerd en vevolgens nog 1 dag had om zelf een nieuw modem aan te schaffen.... (Is weer een Draytek: Vigor 2860Vn+)
En ik denk dat daar je probleem zit, door dat je Vigor niet met het VVDSL protocol overweg kan val je terug naar een ADSL standaard als back-up waardoor je deze snelheid haalt.

Zorg dus dat je een Telfort modem krijgt aangezien die wel overweg kunnen met het VVDSL signaal

Edit: Kijk even of jouw modem de laatste firmwareversie heeft bij de fabrikant vandaan, mogelijk dat je na een upgrade van de firmware wel met vetoring overweg kan.

Edit2: Firmwareversie 3.7.4.3 ondersteunt Vectoring en kan je hier terug vinden:
http://www.draytek.nl/downloads/firmware

[ Voor 18% gewijzigd door Speedmaster op 01-11-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Het is niet per definitie zo dat er vectoring op je lijn zit. Mij hebben ze een paar weken geleden ook (spontaan) overgezet, maar naar gewone VDSL. En inderdaad ook nauwelijks sneller geworden. Ik zou het dus eerst even checken voordat je de firmware gaat updaten.
Zie hier: https://forum.telfort.nl/...71/index2.html#post414421

[ Voor 17% gewijzigd door geerten op 02-11-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

geerten schreef op zondag 02 november 2014 @ 00:48:
Het is niet per definitie zo dat er vectoring op je lijn zit. Mij hebben ze een paar weken geleden ook (spontaan) overgezet, maar naar gewone VDSL. En inderdaad ook nauwelijks sneller geworden. Ik zou het dus eerst even checken voordat je de firmware gaat updaten.
Toch passen de "symptomen" bij een Vectoring lijn waarbij het modem niet compatible is.
Het updaten van een Firmware is niet per definitie slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 09:17

DFS

Het is mij net opgevallen dat ik om de paar seconden SYN FlOODING ATTACK meldingen in de log van mijn modem heb (Zyxel P-2812HNU-F1). Wat kan ik hier tegen doen? Ik heb geen mogelijkheid gevonden in het modem op automatisch een ip te laten blokeren. Aan de hand van info op internet heb ik al een aantal dingen gecontroleerd; ik heb geen poorten (meer) openstaan, gebruik ook geen torrents of skype.

Vaak wordt er gezegd dat deze meldingen geen kwaad kunnen als je verder geen problemen merkt. Waar ik wel last van heb is dat sinds een aantal maanden de downloadsnelheid van rond de 4.8 MB/s naar ongveer 1.7 MB/s is gegaan, kan dat hier mee te maken hebben?

Log:
189 2014-11-02 13:04:28 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.183.140.105 DST=77.17x.xxx.xx
190 2014-11-02 13:04:26 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.69.195.196 DST=77.17x.xxx.xx
191 2014-11-02 13:04:25 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.69.195.196 DST=77.17x.xxx.xx
192 2014-11-02 13:04:24 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.69.195.196 DST=77.17x.xxx.xx
193 2014-11-02 13:04:22 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.183.140.105 DST=77.17x.xxx.xx
194 2014-11-02 13:04:16 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.183.140.105 DST=77.17x.xxx.xx
195 2014-11-02 13:04:14 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.69.195.196 DST=77.17x.xxx.xx [last message repeated 1 times in 1 seconds]
196 2014-11-02 13:04:13 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.69.195.196 DST=77.17x.xxx.xx
197 2014-11-02 13:04:11 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.69.195.196 DST=77.17x.xxx.xx
198 2014-11-02 13:04:10 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.69.195.196 DST=77.17x.xxx.xx
199 2014-11-02 13:04:09 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.69.195.196 DST=77.17x.xxx.xx
200 2014-11-02 13:04:08 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.69.195.196 DST=77.17x.xxx.xx
201 2014-11-02 13:04:06 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.69.195.196 DST=77.17x.xxx.xx
202 2014-11-02 13:04:02 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=54.183.140.105 DST=77.17x.xxx.xx
203 2014-11-02 13:03:52 info Time initialized by NTP server
204 1970-01-01 01:01:50 info NTP new time: November 02 13:03:52
205 1970-01-01 01:01:49 info System Bootup Successfully
206 1970-01-01 01:01:34 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 5185 kbps Downstream 51998 kbps, DSL Type is VDSL .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Ik zie deze ook wel eens staan. Volgens mij is dat gewoon 'cosmic radiation'. De internetvariant dan. Dit is backlash van beantwoorde packetten van DDoS aanvallen. De aanvallers gebruiken 'random' IP adressen en soms zit jouwe er dan tussen. De servers die aangevallen werden beantwoorden dan deze paketten (zover mogelijk) en zo komen er random paketten bij jou aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Speedmaster schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:40:
[...]

En ik denk dat daar je probleem zit, door dat je Vigor niet met het VVDSL protocol overweg kan val je terug naar een ADSL standaard als back-up waardoor je deze snelheid haalt.
Het modem was al voorzien van deze firmware....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Shmoopy schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 02:44:
N.a.v. de vorige post heb ik de versie gecontroleerd in het modem en ook hier is het V3.11TUE6.b6 .
Afgelopen donderdag rond 4:30 uur is de firmware gepusht.

In het log hoeft er niet meer op refresh gedrukt te worden voor informatie.
Bij diagnostic doet de DSL line status het weer. :)
Helaas geen significante verbetering in snelheid... terwijl er wel gesleuteld is in straatkasten.

Als de DSL-snelheden drastisch omhoog gaan d.m.v. vectoring en de abonnementsprijzen laag blijven is er concurrentie mogelijk met internet via de kabel. Glas tot in het huis wordt hier voorlopig niet gelegd. :'(

(Postcodegebied is 3704)
Heb nu ook V3.11TUE6.b6.

Up en down staat weer goed aangegeven en line diagnostic werkt weer. Van overige issues kan ik niks zeggen want daar had ik geen last van omdat ik ze niet gebruik.

Dat ze hier zo lang voor nodig hadden is toch triest en vooral droevig is dat de upload gemeten met speedtest nog steeds blijft steken op 2/3e van wat ik vroeger had. Vroeger dus 3 en nu 2.

Hopelijk komen ze snel met hogere snelheden tegen zelfde prijs voor de Vectoring aansluitingen, dat maakt weer wat goed.
Current Firmware Version: V3.11TUE6.b6
DSL version information: 5.7.2.13.0.7
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNW- SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.7.2.13.0.7 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCM_ SystemVendorID=BDCM VersionNumber=v10.08.95 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 30 db
output power downstream: -3 db
attenuation upstream: 19 db
noise margin downstream: 23 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 15 db
loop length is 545m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 55.0 symbols
current rate upstream: 3078 kbps
interleaving delay downstream: 0.13 ms
impulse noise protection downstream: 44.0 symbols
current rate downstream: 31998 kbps
attainable rate upstream: 33299 kbps
attainable rate downstream: 90247 kbps

linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 4:01
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 7
FEC far end: 44
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Help!!!! schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:12:
[...]

Heb nu ook V3.11TUE6.b6.

Up en down staat weer goed aangegeven en line diagnostic werkt weer. Van overige issues kan ik niks zeggen want daar had ik geen last van omdat ik ze niet gebruik.

Dat ze hier zo lang voor nodig hadden is toch triest en vooral droevig is dat de upload gemeten met speedtest nog steeds blijft steken op 2/3e van wat ik vroeger had. Vroeger dus 3 en nu 2.

.............
[...]
Precies wat je zegt; dat dat zo lang moet duren :? Heb zelf nog steeds geen firmwareupdate van Telfort mogen ontvangen. Problemen bestaan al weken/maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Wat vaak lijkt te helpen om eerder de FW update te krijgen is je modem 's avonds met de paperclip methode volledig te resetten. Dan heb je vaak de volgende ochtend de nieuwe FW erop staan.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Sinds vrijdag hebben wij hier (regio bollenstreek) een raar probleem: in de avond valt regelmatig zowel de tv (bedraad verbonden aan de modem) al wifi voor een halve seconde weg. Op tv staat dan een 303-foutmelding, internet op de laptop wacht dan gewoon even tot er weer verbinding is. Modem resetten heeft niets uitgemaakt, toch vervelend als het midden in een film is en de tv ineens een paar seconden op zwart gaat (kastje heeft weer even nodig om bij te komen, gemiddeld mis je 5 seconden denk ik).

Gebeurt steeds een paar keer achter elkaar binnen een half uur, om vervolgens weer een tijdje goed te gaan. Iemand anders hier ook wel eens last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-10 19:07
Klinkt een beetje als een stuk modem :) Misschien Telfort maar even bellen dat je issues hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
EcoR schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:14:
Sinds vrijdag hebben wij hier (regio bollenstreek) een raar probleem: in de avond valt regelmatig zowel de tv (bedraad verbonden aan de modem) al wifi voor een halve seconde weg. Op tv staat dan een 303-foutmelding, internet op de laptop wacht dan gewoon even tot er weer verbinding is. Modem resetten heeft niets uitgemaakt, toch vervelend als het midden in een film is en de tv ineens een paar seconden op zwart gaat (kastje heeft weer even nodig om bij te komen, gemiddeld mis je 5 seconden denk ik).

Gebeurt steeds een paar keer achter elkaar binnen een half uur, om vervolgens weer een tijdje goed te gaan. Iemand anders hier ook wel eens last van gehad?
Staat er iets bijzonders in de logs van het modem op het tijdstip van het wegvallen van de verbinding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:58
Hier ook de nieuwe firmware ( V3.11TUE6.b6) sinds gisteren.

Het Internet is iets sneller, maar niet op de waarde die ik vorig jaar had.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3881585798.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3881587608.png

[ Voor 19% gewijzigd door Jumpman op 03-11-2014 23:51 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
Ik heb inmiddels ook de update mogen ontvangen. Eerst was de snelheid ietsje gezakt maar inmiddels pak ik weer de volledige 30/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Milosonator schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:30:
Ik heb inmiddels ook de update mogen ontvangen. Eerst was de snelheid ietsje gezakt maar inmiddels pak ik weer de volledige 30/3.
Heb je dat getest met speedtest? En zit jij wel op vectoring vdsl aangesloten?

Heb ook de b6 update maar mijn upload is nog steeds 33% te laag. En naar ik begrijp van anderen is dat helemaal nog niet opgelost in deze update.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Is de ping zoveel slechter bij vdsl dan bij adsl? Ik had meen ik immer 10-13 ms nu ruim er boven soms 100 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 23:34

mbr

ParkOverall schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:16:
Is de ping zoveel slechter bij vdsl dan bij adsl? Ik had meen ik immer 10-13 ms nu ruim er boven soms 100 ms.
Nee, boven 100ms voor VDSL is niet normaal. Mijn waardes:
-Telfort 30/3. VVDSL. G.INP.

-Ping bekabeld zonder verdere belasting netwerk:
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=8ms TTL=58
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=9ms TTL=58
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=9ms TTL=58
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=8ms TTL=58
Ping statistics for 213.239.154.20:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 9ms, Average = 8ms

-Tracert bekabeld zonder verdere belasting netwerk:
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.20]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms router.home [192.168.1.254]
2 6 ms 6 ms 6 ms 82-170-147-254.ip.telfort.nl [82.170.147.254]
3 9 ms 8 ms 9 ms amsix.true.nl [80.249.208.171]
4 9 ms 12 ms 16 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218
5 9 ms 8 ms 8 ms tweakers.net [213.239.154.20]
Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Heb het ook zo. Bij www.speedtest.net had ik soms richting de 100 ms of erboven op een server in R'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Ziggo alleen internet zonder voor verplichte tv te betalen? Waar komt deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:03:
@Niels.68,
[afbeelding]

Niet slecht volgens mij, een nette ping en ik tik bijna de 5Mbit upload aan.
Dit is wel via Wi-Fi 5GHz getest. Firmware is die brakke beta versie.
Al jaar en dag constant deze snelheid, eerst met het Zyxel modem met de brakke beta-firmware, nu met de Arcadyan. Ik zit 565 meter van de "kast"

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3892889518.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 06:45:
[...]

Al jaar en dag constant deze snelheid, eerst met het Zyxel modem met de brakke beta-firmware, nu met de Arcadyan. Ik zit 565 meter van de "kast"

[afbeelding]
Je zou bijna naar jouw straat verhuizen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft ie wel een groot antennepark als PA3BBI en zit je daar tegenaan te kijken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 20:46
Sinds een paar dagen , word mijn wifi niet meer gezien door mijn macbook en iphone en PS3. Wifi staat wel aan. Van alles geprobeerd. Wifi aan / uit zetten , reboot , terug zetten naar fabrieksinstellingen. Wifi staat aan , maar word niet gezien. Andere zelfde probleem? ZyXEL P-2812HNU-F1

Update.. Wifi werkt niet meer. Krijg een nieuwe router toegestuurd van telfort!

[ Voor 12% gewijzigd door Igorvans op 10-11-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Igorvans schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:48:
Sinds een paar dagen , word mijn wifi niet meer gezien door mijn macbook en iphone en PS3. Wifi staat wel aan. Van alles geprobeerd. Wifi aan / uit zetten , reboot , terug zetten naar fabrieksinstellingen. Wifi staat aan , maar word niet gezien. Andere zelfde probleem? ZyXEL P-2812HNU-F1
Lijkt op een kapotte Zyxel. Eventueel stekker eruit, 30 sec. wachten en weer erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Igorvans schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:48:

.......
reboot , terug zetten naar fabrieksinstellingen
......
OgWok schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:15:
[...]

Lijkt op een kapotte Zyxel. Eventueel stekker eruit, 30 sec. wachten en weer erin.
Even langs bij Hans Anders voor een leesbrilletje....?

@Igorvans: Probeer eens een ander Wi-Fi kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:18
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3897620252.png

Er zit een behoorlijk verschil tussen deze speedtest en die van ziggo.speedtest. Op die van Ziggo geeft hij aan (en dat is normaal zelfde snelheidsmeter?) dat de snelheid omstreeks de 47mbit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
keko12 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:05:
Sinds een maand of twee is mijn snelheid drastisch lager. Haalde eerst altijd rond de 26 mbit down (30 abo), maar nu kom ik niet meer veel verder dan 16 mbit. Heel toevallig wordt sinds dezelfde tijd 50 mbit voor 'maar een paar euro meer' aangeboden bij mij.
Oplossing was de nieuwe firmware die telfort erop moest zetten. Dat lukte niet, omdat mijn Zyxel in bridge stond. Haal nu weer 27-28 mbit down. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:52
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3898193760.png

Met de vorige firmware zat ik op +/- 48 mbit downloadsnelheid. Helaas, scheelt toch weer bijna 0,5 MB/s.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Current Firmware Version: V3.11TUE6.b6
DSL version information: 5.7.2.13.0.7
DSL near end inventory information: 
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNW- SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.7.2.13.0.7 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1FCF528822108 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information: 
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCM_ SystemVendorID=BDCM VersionNumber=6CP10440159 SerialNumber=CP104401590-48 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 15 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 21 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 20 db
loop length is 962m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 2.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate upstream: 5223 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 47226 kbps
attainable rate upstream: 11763 kbps
attainable rate downstream: 47807 kbps
linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 8 days, 10:05
CodeViolations near end: 4135
FEC near end: 1436594
CodeViolations far end: 18
FEC far end: 253848
Bandborders upstream: 
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3

[ Voor 6% gewijzigd door nMad op 10-11-2014 15:03 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb inmiddels ook de 6b6 versie van de firmware, vooralsnog geen problemen.
Download nog steeds zo'n 5,5 MB/s.
Pagina: 1 ... 30 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie