Even rechtstreeks op het modem met een cat5e/6 kabel geprobeerd?Investig8or schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:33:
Het viel me al een tijdje op dat internet wat traag leek, o.a. bij youtube wat vaak bufferde of de kwaliteit terugschoof. Daarom even een speedtest gedaan en het resultaat klopte met wat ik merkte helaas. Eigenlijk nooit snelheids problemen gehad en het 30/3 abo werd ook altijd goed benaderd. Nu zit ik helaas nog maar op 7.5/2.5 (upload valt dus nog mee) en de ping is van rond de 25 naar boven de 100 gegaan. Ik heb de 2812HNU-F1 al gereboot en gereset, maar helpt helaas niet. Current rates in het modem zijn echter wel zoals het hoort (32004/3060) en toch wil het er niet uitkomen. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen voor ik met Telfort contact opneem?
Dat wilde ik vanmiddag doen, maar voor de zekerheid nog een keertje speedtest gedraaid en nu weer normale waardeslargovich schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:59:
[...]
Even rechtstreeks op het modem met een cat5e/6 kabel geprobeerd?
Idiocracy: it is real!
Welke firmware heeft je 2812?
Klinkt alsof je wijkkast is geupgradet naar VVDSL, als je modem dat niet support val je terug naar ADSL2 (dat zou je ook ergens moeten kunnen zien in de DSL diagnostics).
Nevermind. Rates van 't modem waren wel goed.
Klinkt alsof je wijkkast is geupgradet naar VVDSL, als je modem dat niet support val je terug naar ADSL2 (dat zou je ook ergens moeten kunnen zien in de DSL diagnostics).
Nevermind. Rates van 't modem waren wel goed.
[ Voor 12% gewijzigd door Thralas op 16-07-2014 17:21 ]
Ik heb geen internet ineens en na herstart modem blijft het internet lampje rood branden, Meer mensen met dit probleem? Betreft Driebergen.
Edit: Telfort gebeld, er is een storing rond Utrecht.
Edit: Telfort gebeld, er is een storing rond Utrecht.
[ Voor 16% gewijzigd door pafdaddy op 23-07-2014 10:59 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Hier in Nunspeet ook last van, telefoon ligt er ook uit!
Volgens mij is het een landelijke storing
Hier alles ook plat, lang leve de 10GB 4G bundel
Yup. Telfort ligt er uit:
Harderwijk hier. 10:19:21 Local Time.Dear Bl@ckbird,
Your probe xxxxx has been disconnected since 2014-07-23 08:19:21 UTC.
This is an automatically generated email from RIPE Atlas. It was sent to you because you asked to be notified if your probe becomes disconnected for more than 30 minutes.
If you want to change this, or disable this notification altogether, please go to https://atlas.ripe.net/probes/xxxxx/, and click the "edit" button under "Notifications".
Kind regards,
RIPE Atlas Team
http://www.telfort.nl/Per...evisie-Diverse-regios.htmMomenteel kunt u in diverse regio's problemen ervaren met Internet, Vast bellen en Televisie.
U kunt deze verstoring herkennen aan een rood internet lampje op uw modem of een internet lampje dat uit is.
Wij zijn druk bezig met het verhelpen van deze verstoring.
Onze excuses voor het ongemak.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Geen landelijke storing, hier wel internet van telfort. (Noord-Holland)
In Utrecht (3527) lijkt 'ie het weer te doen.
Harderwijk hier inmiddels alweer een kwartiertje up.
Verwijderd
In Zeeland ligt hij er nog steeds uit, ze hebben de firmware geupgraded naar een beta versie!! Niet blij...:s
Huh? Vanwege firmware upgrade geen internet of is die firmware upgrade ruk? Zo ja wat is er niet goed?
Verwijderd
sinds vanacht 01:00 werkt hij weer, maar geen telefoonCoenen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:27:
Huh? Vanwege firmware upgrade geen internet of is die firmware upgrade ruk? Zo ja wat is er niet goed?
alles in fabrieksinstellingen gezet en weer op nieuw ingesteld. maar geen telefoon
heel erg raar dat ze zomaar beta versies op modems knallen, ze kunnen zelf toch ook testen??
Hier ook de beta firmware (V3.11TUE6.b5) op de ZyXEL sinds enkele dagen.
Mijn probleem is dat mijn TV de DLNA server van mijn NAS niet meer ziet. Na reboot van de modem eerste minuut wel, maar daarna *poef*… gone.
Ik heb internet van Telfort al 5 jaar en dit is voor mij de eerste keer dat ik problemen ondervind.
Mijn probleem is dat mijn TV de DLNA server van mijn NAS niet meer ziet. Na reboot van de modem eerste minuut wel, maar daarna *poef*… gone.
Ik heb internet van Telfort al 5 jaar en dit is voor mij de eerste keer dat ik problemen ondervind.
Ook na een 'factory reset' nog steeds problemen? Of dat nog niet geprobeerd?Pardonlul schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:35:
Hier ook de beta firmware (V3.11TUE6.b5) op de ZyXEL sinds enkele dagen.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Yes gedaan, geen resultaat.bitshape schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:41:
[...]
Ook na een 'factory reset' nog steeds problemen? Of dat nog niet geprobeerd?
Ook TV rechtstreeks op de NAS aangesloten om het probleem hier uit te sluiten. Hiermee gelijk verbinding.
TV heeft ook internet dus het is alleen de DLNA media server die niet werkt bij mij.
Op Telfort forum heeft iemand hetzelfde probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door Pardonlul op 25-07-2014 15:51 . Reden: informatie toevoeging ]
Dan is het wachten op de b6 versie die deze problemen verhelpt.
Ik kan me vaag herinneren dat er hier iemand was met loopback-problemen met de oude TUE5 versie, misschien dat ze dit nu in deze b5-beta proberen te fiksen met als gevolg andere dingen weer niet goed werken. De afgelopen b4-beta had naar mijn weten geen problemen, alleen een Vectoring-vdsl Datapump update.
Je kan proberen via het Telfort forum je probleem duidelijk te maken en vragen of ze het op kunnen lossen (oude firmware forceren of toch maar snel TUE6b5 fiksen en met een b6 release komen).
Ik kan me vaag herinneren dat er hier iemand was met loopback-problemen met de oude TUE5 versie, misschien dat ze dit nu in deze b5-beta proberen te fiksen met als gevolg andere dingen weer niet goed werken. De afgelopen b4-beta had naar mijn weten geen problemen, alleen een Vectoring-vdsl Datapump update.
Je kan proberen via het Telfort forum je probleem duidelijk te maken en vragen of ze het op kunnen lossen (oude firmware forceren of toch maar snel TUE6b5 fiksen en met een b6 release komen).
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Wij hebben 3 dagen geleden besloten ons ADSL abonnement bij Telfort op te zeggen...
KPN heeft het gewoon verpest in dit geval, want tot een maand of twee geleden was het gewoon top
Mijn ervaringen met de Telfort klantenservice zijn een beetje wisselend, maar voor het grootste deel wel positief. 3 van de 4 keer dat ik met Telfort gebeld heb werd ik door kundige, vriendelijke mensen te woord gestaan, alleen de een na laatste was zeer kortaf.
Nooit excessieve hoeveelheden storingen gehad oid. Dus als glasvezel hier vrij komt komen ze waarschijnlijk weer op het lijstje met kandidaten.
KPN heeft het gewoon verpest in dit geval, want tot een maand of twee geleden was het gewoon top

Mijn ervaringen met de Telfort klantenservice zijn een beetje wisselend, maar voor het grootste deel wel positief. 3 van de 4 keer dat ik met Telfort gebeld heb werd ik door kundige, vriendelijke mensen te woord gestaan, alleen de een na laatste was zeer kortaf.
Nooit excessieve hoeveelheden storingen gehad oid. Dus als glasvezel hier vrij komt komen ze waarschijnlijk weer op het lijstje met kandidaten.
Meer mensen met problemen met internet op dit moment?
Ik woon in regio Alphen aan den Rijn en internet werkt soms even maar meestal niet. Als ik Google ping krijg ik veel packetloss.
Ik woon in regio Alphen aan den Rijn en internet werkt soms even maar meestal niet. Als ik Google ping krijg ik veel packetloss.
Ik heb sinds +/- 2 weken eindelijk een 30 Mbit VDSL abo via Telfort!
Voorheen had ik al jaren een 8 Mbit ADSL2 abo bij Telfort (wat op zo'n 5-6 Mbit liep...)
Ook een nieuwe modem gekregen van Telfort bij het abonnement upgrade (de Experia Box v8)
Alles aangesloten, en tot mijn vreugde 'trained' het modem in op het volgende:
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 31998 Kbps.
Upload: 3078 Kbps.
Maar echter haal ik nog maar steeds maximaal 5-6 Mbit als ik een speedtest uitvoer op speedtest.net.
Ik heb ook de snelheid nog geen ene keer hoger gezien dan dit, als ik wat download.
Ik haal ook maximaal deze snelheid als ik met mijn laptop met een lan kabel direct aangesloten zit op de Experia Box.
Ook heb ik al paar keer geprobeerd het modem te resetten, maar dit mocht ook niet helpen.
Kan het zijn dat er in de centrale (of iets dergelijks) nog een 'cap' staat ingesteld van max. 6 Mbit bijvoorbeeld?
Voorheen had ik al jaren een 8 Mbit ADSL2 abo bij Telfort (wat op zo'n 5-6 Mbit liep...)
Ook een nieuwe modem gekregen van Telfort bij het abonnement upgrade (de Experia Box v8)
Alles aangesloten, en tot mijn vreugde 'trained' het modem in op het volgende:
Mode: PROFILE_17A
Download: 31998 Kbps.
Upload: 3078 Kbps.
Maar echter haal ik nog maar steeds maximaal 5-6 Mbit als ik een speedtest uitvoer op speedtest.net.
Ik heb ook de snelheid nog geen ene keer hoger gezien dan dit, als ik wat download.
Ik haal ook maximaal deze snelheid als ik met mijn laptop met een lan kabel direct aangesloten zit op de Experia Box.
Ook heb ik al paar keer geprobeerd het modem te resetten, maar dit mocht ook niet helpen.
Kan het zijn dat er in de centrale (of iets dergelijks) nog een 'cap' staat ingesteld van max. 6 Mbit bijvoorbeeld?
Is de HD kwaliteit van de TV-zenders (ADSL) tegenwoordig te vergelijken met de HD kwaliteit van Ziggo TV? Of geldt nog steeds het verschil van 12 <> 8 Mbps zoals in dit topic genoemd?
Heden morgen lijkt de stekker toch eindelijk uit de IPv6 border relay te zijn getrokken.
Jammer.
Jammer.
Dat moet je nu juist niet doen, de eerste tijd na het opleveren van je verbinding zorgt Dynamic Line Management (DLM) ervoor dat je lijn optimaal ingeregeld wordt om er zo het maximale uit te kunnen halen. Ga je nu resets e.d. uitvoeren lijkt voor DLM je lijn instabiel en zal lager intrainen.edgarf28 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:04:
Afgezien daarvan, als 'ie nu op 30/3 Mb intraint (dit lijkt trouwens op 'n DLM startprofiel en gaat ws nog wel omhoog) zou je gewoon met deze snelheid moeten kunnen downloaden. Misschien dat er idd ergens verder in de lijn nog een cap zit, maar daarvoor kun je beter een post op het Telfort forum maken.
Ah, net om 3:00 uur de nieuwe firmware V3.11TUE6b5 op het Zyxel P-2812HNU-F1 modem gekregen. Wachtwoord van het modem configuration interface klopte nog, de voip-gegevens staan er gelukkig nog in en draadloos netwerk doet het ook nog. (Ik had ergens gelezen dat na deze specifieke firmware-flash het modem opnieuw geconfigureerd moest worden. Gelukkig was dat niet zo
).
Ik hoopte echter op een hogere snelheid en Vectoring VDSL. De werkzaamheden aan de straatkast zijn onlangs uitgevoerd... Helaas is de downloadsnelheid gedaald van 22 mbps naar 20 mbps. Misschien dat er op 1 september iets verandert.
Ik moet nog meer geduld hebben.
Ik hoopte echter op een hogere snelheid en Vectoring VDSL. De werkzaamheden aan de straatkast zijn onlangs uitgevoerd... Helaas is de downloadsnelheid gedaald van 22 mbps naar 20 mbps. Misschien dat er op 1 september iets verandert.
Ik moet nog meer geduld hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Shmoopy op 29-07-2014 06:01 ]
Verwijderd
Hier is het gedaald van 24/2.2 naar 14679/1677 kbps. Ben niet zo blij met die nieuwe firmware dus.
Weet je zeker dat je niet opeens op ADSL2+ zit ipv. VDSL?
weergave klopt niet..., probeer maar eens een speedtestVerwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:53:
Hier is het gedaald van 24/2.2 naar 14679/1677 kbps. Ben niet zo blij met die nieuwe firmware dus.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Hier even een speedtest gedaan: voorheen 13/14 Mbit, sinds vandaag max 6.9 Mbit, hopelijk trekt dit de komende tijd nog een beetje bij zeg...Had ook al geen wifi via telefoon de afgelopen paar dagen, zegt Telfort helpdesk doodleuk dat ik de modem dan maar op WEP ipv WPA moet instellen, terwijl het de afgelopen 2 jaar prima heeft gewerkt met dezelfde telefoons...
Heb het even nagezien: heb hier plots de V3.11TUE6.b5 firmware op de P-2812HNU-F1 ……..
Hopelijk ga ik daar geen problemen mee krijgen. Heeft Telfort nog aangegeven wat er aan de nieuwe firmware is verbeterd? Ping is een stuk slechter: 32 ms.
Hopelijk ga ik daar geen problemen mee krijgen. Heeft Telfort nog aangegeven wat er aan de nieuwe firmware is verbeterd? Ping is een stuk slechter: 32 ms.
[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 29-07-2014 14:25 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Bij mij was het modem op de oude firmware op VDSL en nu nog steeds.Thralas schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:46:
Ik kijk trouwens naar de intrainsnelheden van het modem.
Wat ook niet wordt bijgehouden/leesbaar is met de nieuwe firmware:
- System Log
- Phone Log
- DSL line status
Ik weet nu dus niet of ik op een 8b- of 17a-profiel zit. (Waarschijnlijk 8b gezien de lage intrainsnelheden, voor de firmwareupdate was het ook 8b). Wat nu attainable is weet ik niet. Dat verschilde per firmware....
Even op de refresh knop drukken, krijg je wel resultaat.Shmoopy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 07:55:
[...]
Wat ook niet wordt bijgehouden/leesbaar is met de nieuwe firmware:
- System Log
- Phone Log
Verwijderd
100%Thralas schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:46:
Zowel nieuwsgroepen als speedtest geven het ook weer.Lief Adje schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:51:
[...]
weergave klopt niet..., probeer maar eens een speedtest
Enige nieuwe wat ik zie is dat je nu 20/40mhz kan selecteren bij je wireless.
Nog iets aparts: op de P-2812HNU-F1 bij Diagnostic -> DSL Line werken de knoppen ATM Status en ATM Loopback Test niet meer….. DSL Line Status en Reset DSL Line knipperen wel blauw, maar geven geen enkel resultaat; het test results vlak blijft volledig leeg.
4 knoppen die niets doen; erg vreemd
Lijkt wel een firmware update 
(volgens mij moet Webcare eens uit leggen hoe dat zit)
4 knoppen die niets doen; erg vreemd
(volgens mij moet Webcare eens uit leggen hoe dat zit)
[ Voor 10% gewijzigd door OgWok op 30-07-2014 16:33 ]
Speedmaster schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:14:
[...]
Even op de refresh knop drukken, krijg je wel resultaat.
Bedankt voor de tip! Nu kan ik weer één en ander bijhouden.
Vreemd dat ik er zelf niet ben opgekomen om op die knop te drukken....
Krijg net een emailtje binnen van Telfort, ze willen weer eens meer-meer-meer:
Trouwens voor het eerst dat ik dit meemaak met een Internetprovider voor de vaste lijn. Normaal bleef dit een vast afgesproken bedrag, maar het zal nu opgenomen zijn in de kleine lettertjes/voorwaarden van de overeenkomst.
Bedankt Telfort, wat ontzettend lief van U! [*pinkt traantje weg.] Zullen we zeggen: tot volgend jaar maar weer?Belangrijke informatie over uw abonnement
Geachte heer/mevrouw,
Ieder jaar stijgt het prijspeil in Nederland. Ook wij hebben te maken met deze inflatie. Daarom voeren wij per 1 september 2014 een verhoging van 2% door op uw abonnementskosten. Deze jaarlijkse inflatiecorrectie staat opgenomen in uw contractvoorwaarden. Het percentage is gelijk aan de landelijk vastgestelde inflatie en wordt bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Trouwens voor het eerst dat ik dit meemaak met een Internetprovider voor de vaste lijn. Normaal bleef dit een vast afgesproken bedrag, maar het zal nu opgenomen zijn in de kleine lettertjes/voorwaarden van de overeenkomst.
Kreeg ik een paar dagen geleden ook.bitshape schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:45:
Krijg net een emailtje binnen van Telfort, ze willen weer eens meer-meer-meer:
[...]
Bedankt Telfort, wat ontzettend lief van U! [*pinkt traantje weg.] Zullen we zeggen: tot volgend jaar maar weer?![]()
Maar in mijn mail stond dat het alleen over bellen ging ?
Dus 2% over 5 euro
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Inderdaad een verhoging, zelf ook last van. Echter werd ik van de week gebeld door telfort en ze deden mij een nieuwe aanbieding.
Internet en tv voor 1 jaar, maar dan de eerste 3 maanden voor de helft van de prijs. Scheelt me toch ruim 60 euro.
Die prijsverhoging van 1 euro per maand neem ik dan maar lief.
Internet en tv voor 1 jaar, maar dan de eerste 3 maanden voor de helft van de prijs. Scheelt me toch ruim 60 euro.
Die prijsverhoging van 1 euro per maand neem ik dan maar lief.
[ Voor 5% gewijzigd door evleerdam op 02-08-2014 12:10 ]
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Vraag me af waarom Telfort zonder enig overleg beta firmware loslaat op willekeurige klanten. Ik zit met
V3.11TUE6.b4 opgescheept. Een regelrecht drama. upload en relay tijden instabiel. En het menu is super traag. Kan deze firmware a.u.b worden verwijderd.
V3.11TUE6.b4 opgescheept. Een regelrecht drama. upload en relay tijden instabiel. En het menu is super traag. Kan deze firmware a.u.b worden verwijderd.
Als je het op het telfort forum zegt mischien wel.
Hier zullen ze het niet lezen.
Hier zullen ze het niet lezen.
Ook even m,n router gecontroleerd: Firmware V3.11TUE6.b5 sinds 10 dagen en 10 uur.
Down/Up 36400/3656 kbps (was ~ 52000/5000 kbps)
Speedtest.net 47.95/3.26 Mbps
Ik heb dit topic gebookmarked!
Down/Up 36400/3656 kbps (was ~ 52000/5000 kbps)
Speedtest.net 47.95/3.26 Mbps
Ik heb dit topic gebookmarked!
[ Voor 7% gewijzigd door Niels.68 op 03-08-2014 15:10 ]
Dan is de b5 dus een aanrader. Jammer dat niemand weet wat er veranderd is…………Sjekkie666 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:05:
Vraag me af waarom Telfort zonder enig overleg beta firmware loslaat op willekeurige klanten. Ik zit met
Dit is in ieder geval veranderd (in b5): in Diagnostic -> DSL Line werken de knoppen niet meer.
[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 04-08-2014 10:42 ]
Ping is weer "normaal" up/down ook:

*foutje, had het glasvezel topic moeten zijn*
[ Voor 89% gewijzigd door Tc-Chub op 04-08-2014 22:15 ]
Hier ook de ZyXel P-2812HNU-F1 van firmware V3.11TUE6.b5 voorzien. 10 Mbit in download gestegen, upload bijna 30% gedaald na de update.
Ook hier geen System Log, Phone Log en DSL line status meer.
Ook hier geen System Log, Phone Log en DSL line status meer.
[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 05-08-2014 08:03 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Misschien een tip om in het vervolg de postcode te vermelden bij het upgraden van de firmware/verhoging snelheid?
Aangezien 2804 nog steeds op de oude lage snelheid zit en ook nog geen bericht van Telfort, behalve bij telefonisch navraag, de mededeling waarschijnlijk 11 augustus a.s., maar de medewerkster klonk niet helemaal overtuigd.
Aangezien 2804 nog steeds op de oude lage snelheid zit en ook nog geen bericht van Telfort, behalve bij telefonisch navraag, de mededeling waarschijnlijk 11 augustus a.s., maar de medewerkster klonk niet helemaal overtuigd.
Zojuist ca 3 kwartier de helpdesk aan de lijn gehad, Telfort belde mij na enige mails over en weer.
Factory reset uitgevoerd om probleem in configuratie uit te sluiten maar dat helpt niet (zie ook topic op Telfort.nl). Daarna naar de 2e lijn doorverbonden en die was het met me eens dat het waarschijnlijk aan de firmare ligt!! (breaking news)
Snelheid via speedtest.net blijft gelijk aan voorheen, alleen de router zelf weet het niet.
Postcode 1813
Factory reset uitgevoerd om probleem in configuratie uit te sluiten maar dat helpt niet (zie ook topic op Telfort.nl). Daarna naar de 2e lijn doorverbonden en die was het met me eens dat het waarschijnlijk aan de firmare ligt!! (breaking news)
Snelheid via speedtest.net blijft gelijk aan voorheen, alleen de router zelf weet het niet.
Postcode 1813
Wat is het probleem precies, als je in de praktijk gewoon normale snelheden behaalt?
Blijkbaar heeft die ZyXEL dan last van dezelfde bug als de Experiabox tot 131w4, namelijk dat de weergegeven snelheid niet klopt bij VVDSL.
Blijkbaar heeft die ZyXEL dan last van dezelfde bug als de Experiabox tot 131w4, namelijk dat de weergegeven snelheid niet klopt bij VVDSL.
En gaat Telfort nog wat aan die firmware doen? Concluderen wat er mis is en vervolgens niets doen is ook niet fijn. In deze firmware kan je ook div. dsl line checks niet meer doen; komt redelijk knullig over.Niels.68 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:51:
Zojuist ca 3 kwartier de helpdesk aan de lijn gehad, Telfort belde mij na enige mails over en weer.
Postcode 1813
Heb vannacht de 6.b5 update gekregen.
Ben van 50 naar 51 download en van 5 naar 5.2 upload gegaan.
Dus het gaat niet overal mis.
Ben van 50 naar 51 download en van 5 naar 5.2 upload gegaan.
Dus het gaat niet overal mis.
Ik wil nu echter een backup terugzetten van mijn instellingen maar die wordt niet geaccepteerd, m'n oude wachtwoord is ook niet goed genoeg meer (> dan 20 karakters)
(ik heb iets te doen vanavond.........)
(ik heb iets te doen vanavond.........)
Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn DLNA server gewoonweg NIET meer herkend wordt. Dit in samenwerking met een Samsung TV.
Iemand een idee? Modem gereset, server opnieuw geinstalleerd een beetje al het standaard troubleshooten is gebeurd. :\
Iemand een idee? Modem gereset, server opnieuw geinstalleerd een beetje al het standaard troubleshooten is gebeurd. :\
Volgens mij was dat een regressie in de 'nieuwe' ZyXEL-firmware..
Overigens "lijkt" het erop dat het local loopback probleem is opgelost. Zyxel is 8 dagen up en eigen server is nog bereikbaar vanaf het interne netwerk.
IK heb sinds twee weken problemen (Utrecht) met mijn Telfort DSL verbinding. IK heb al gebeld en gemaild met de helpdesk maar we komen er niet echt uit.
Hun advies is Factory reset, en dat moet ik maar eens gaan doen . Maar ben bang als dat er straks niks terug komt, ik verder van huis ben (thuis werken, eigen mail server/etc), en de kans dat dit de oplossing is lijkt me ook erg klein.
Heb al een jaar langer strak 30Mbit down. Ben dan ook erg te spreken over Telfort. Maar mijn modem traint nu in op 11/12Mbit. Zonder verandering aan mijn kant.
Hoe kom ik aan de Beta Firmware? Is de kans aanwezig dat dit mijn problemen oplost dat ik bijna 20Mbit mis? En kan ik ook weer terug naar de oudere firmware mocht ik dat willen? Of kun je niet downgraden?
Wil toch wel kunnen zien waar mijn snelheid op intraint of kan dit alsnog via de CLI?
Hun advies is Factory reset, en dat moet ik maar eens gaan doen . Maar ben bang als dat er straks niks terug komt, ik verder van huis ben (thuis werken, eigen mail server/etc), en de kans dat dit de oplossing is lijkt me ook erg klein.
Heb al een jaar langer strak 30Mbit down. Ben dan ook erg te spreken over Telfort. Maar mijn modem traint nu in op 11/12Mbit. Zonder verandering aan mijn kant.
Heb een Zyxel (waar ik erg over te spreken ben) P-2812HNU-F1 welke in Bridge-mode heb staan met Firmware V3.10(TUE.1). Deze kan Telfort ook niet updaten omdat ze er niet "bij" kunnen komen.noise margin upstream: 28 db
output power downstream: 9 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: -3 db
attenuation downstream: 7 db
loop length is 800m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1224 kbps
interleaving delay upstream: 5.50 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols current rate downstream: 11988 kbps interleaving delay downstream: 18.25 ms impulse noise protection downstream: 4.0 symbols attainable rate upstream: 2815 kbps attainable rate downstream: 12866 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 17a
Hoe kom ik aan de Beta Firmware? Is de kans aanwezig dat dit mijn problemen oplost dat ik bijna 20Mbit mis? En kan ik ook weer terug naar de oudere firmware mocht ik dat willen? Of kun je niet downgraden?
Wil toch wel kunnen zien waar mijn snelheid op intraint of kan dit alsnog via de CLI?
[ Voor 6% gewijzigd door HermeS op 07-08-2014 12:01 ]
Eerst je modem uit Bridge halen en dan een factory reset. Daarna als je een paar dagen wacht zonder dat je modem in bridge staat zou alles weer normaal moeten zijn.
HermeS schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:57:
IK heb sinds twee weken problemen (Utrecht) met mijn Telfort DSL verbinding. IK heb al gebeld en gemaild met de helpdesk maar we komen er niet echt uit.
[...]
Heb een Zyxel (waar ik erg over te spreken ben) P-2812HNU-F1 welke in Bridge-mode heb staan met Firmware V3.10(TUE.1). Deze kan Telfort ook niet updaten omdat ze er niet "bij" kunnen komen.
Bedankt voor het advies. Betekend dit dat de ROM niet los te verkrijgen is om hem zelf te laden? Hoe doet telfort de automatische update snachts? Is dit gewoon een ftp sessie welke ze runnen vanaf een mgmt server?Requa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:01:
Eerst je modem uit Bridge halen en dan een factory reset. Daarna als je een paar dagen wacht zonder dat je modem in bridge staat zou alles weer normaal moeten zijn.
[...]
Er zit nogal wat werk in de bridge setup (eigen firewall/etc) welke ik draai en dat allemaal moet gaan terug knutselen voor een software update. Zet liever mijn firewall en port forwarding aan zodat ze hem gewoon kunnen updaten. Weet jij hoe het update process gaat? Welke port dien ik open te zetten/forwarden?
Je kan een back-up maken van je instellingen en dan de Zyxel uit bridge-modus zetten en dan komt de nieuwe firmware vanzelf binnen. Wel is al gebleken dat na een "grote" firmware update de back-up van de instellingen terugzetten niet altijd meer gaat; dus dan heb je er niets aan.HermeS schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:35:
[...]
Bedankt voor het advies. Betekend dit dat de ROM niet los te verkrijgen is om hem zelf te laden? Hoe doet telfort de automatische update snachts? Is dit gewoon een ftp sessie welke ze runnen vanaf een mgmt server?
Er zit nogal wat werk in de bridge setup (eigen firewall/etc) welke ik draai en dat allemaal moet gaan terug knutselen voor een software update. Zet liever mijn firewall en port forwarding aan zodat ze hem gewoon kunnen updaten. Weet jij hoe het update process gaat? Welke port dien ik open te zetten/forwarden?
Screendumps maken hoe je alles hebt ingesteld is dan het beste advies en daarna alles met hand terugzetten. Kan zijn dat je bepaalde instellingen in de nieuwe firmware niet meer kan instellen/wijzigen.
Heeft te maken met het feit dat Telfort firmware updates meer op hocus-pocus lijken, dan op communiceren met de klanten.
Dat is helaas niet mogelijk. Telfort doet dit altijd automatisch (zonder aankondiging aan de klant).
Maar het blijkt dat DLM (Dynamic Line Managment) niet werkt als je modem in Bridge mode staat. DLM zorgt namelijk automatisch voor een stabiele lijn en de maximaal haalbare snelheid wat op jou adres leverbaar is.
Daarom is mijn advies om per direct je modem uit Bridge te halen en dan een Reset uitvoeren (maak desnoods screenshots van je huidige instellingen en zet deze HANDMATIG later weer terug) en een paar dagen afwachten (minimaal 4).
Maar het blijkt dat DLM (Dynamic Line Managment) niet werkt als je modem in Bridge mode staat. DLM zorgt namelijk automatisch voor een stabiele lijn en de maximaal haalbare snelheid wat op jou adres leverbaar is.
Daarom is mijn advies om per direct je modem uit Bridge te halen en dan een Reset uitvoeren (maak desnoods screenshots van je huidige instellingen en zet deze HANDMATIG later weer terug) en een paar dagen afwachten (minimaal 4).
HermeS schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:35:
[...]
Bedankt voor het advies. Betekend dit dat de ROM niet los te verkrijgen is om hem zelf te laden? Hoe doet telfort de automatische update snachts? Is dit gewoon een ftp sessie welke ze runnen vanaf een mgmt server?
DLM (Dynamic Line Managment) werkt wel in Bridge-mode, wat juist niet werkt is de auto-provisioning van nieuwe firmware (firmware-update's).Requa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:29:
Zie ook dit topic hierover: https://forum.telfort.nl/...-33mbps-naar-12mbps-44448

bitshape schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:18:
[...]
DLM (Dynamic Line Managment) werkt wel in Bridge-mode, wat juist niet werkt is de auto-provisioning van nieuwe firmware (firmware-update's).
Wordt gemanaged via TR-069. Helaas krijgt het modem niet bij elke checkin eventuele pending updates, maar worden ze iedere nacht gepushed via het ACS van Telfort (simpelweg de http-url van de te installeren update).HermeS schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:35:
Als je root op 't modem hebt kun je met een juist getimede tcpdump de firmware URL wel achterhalen, dan kun je eventuele updates zelf binnenhalen, mogelijk kun je die dan gewoon installeren via de webinterface. Die van de Experiabox heb ik, alleen die kun je weer niet zelf updaten..
Sinds drie dagen heeft mijn Zyxel P-2812HNU-F1 ook de nieuwe firmware: V3.11TUE6.b5.
Ook bij mij is de snelheid ingezakt, hij zit nu op 29406/2528 kbps.
Hij zat op:
Cur: 30031/3080 kbps
Att: 30050/3310 kbps
Om een of andere reden werkt "DSL line status" het ook niet meer. Wat zijn dat nou weer voor grappen, zal toch niet expres zijn mag ik toch hopen? Ik had de Zyxel juist weer ingezet omdat de Arcadyan VGV7519 (Experiabox V8) telkens de verbinding verloor en storingen gaf met de telefonie.
Hij zat op:
Om een of andere reden werkt "DSL line status" het ook niet meer. Wat zijn dat nou weer voor grappen, zal toch niet expres zijn mag ik toch hopen? Ik had de Zyxel juist weer ingezet omdat de Arcadyan VGV7519 (Experiabox V8) telkens de verbinding verloor en storingen gaf met de telefonie.
My favorite programming language is solder.
Wat raar dat DLM het dan bij mij wel heeft gewerkt toen ik op VDSL werd gezet, ik startte op 22.000kbps, 5 dagen later haalde ik de max snelheid die mijn lijn ondersteunt; 26.500kbps. Dit alles met de Zyxel 2812HNU-F1 als Modem in Bridge-modus omdat ik een eigen Router/infra heb.Requa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:25:
Zie ook dit topic hierover: https://forum.telfort.nl/...-33mbps-naar-12mbps-44448
![]()
[...]
Ik denk dat de meneer in dat Telfort-Topic een ander probleem heeft; mogelijk Vectoring op zijn lijn ingeschakeld door KPN zonder de juiste Vectoring-firmware in z'n Zyxel. Daarna veel geharrewar&gewissel met modems.
En deze meneer dient sowieso een 'DLM-reset' te krijgen, dat gebeurt door KPN in opdracht van Telfort. Dat is dus nog iets te kort-dag.
En uit jouw linkje het volgende:
Voor de duidelijkheid: Forum toppers zijn géén Telfort (webcare) medewerkers.
Zat je modem vanaf het begin aan al in bridge mode of deed je dit pas later?
Overigens vindt ik het raar dat KPN geen DLM Reset kan uitvoeren op Lijnen die over Pair bonding beschikken..
Overigens vindt ik het raar dat KPN geen DLM Reset kan uitvoeren op Lijnen die over Pair bonding beschikken..
bitshape schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:55:
[...]
Wat raar dat DLM het dan bij mij wel heeft gewerkt toen ik op VDSL werd gezet, ik startte op 22.000kbps, 5 dagen later haalde ik de max snelheid die mijn lijn ondersteunt; 26.500kbps. Dit alles met de Zyxel 2812HNU-F1 als Modem in Bridge-modus omdat ik een eigen Router/infra heb.
Ik denk dat de meneer in dat Telfort-Topic een ander probleem heeft; mogelijk Vectoring op zijn lijn ingeschakeld door KPN zonder de juiste Vectoring-firmware in z'n Zyxel. Daarna veel geharrewar&gewissel met modems.
En deze meneer dient sowieso een 'DLM-reset' te krijgen, dat gebeurt door KPN in opdracht van Telfort. Dat is dus nog iets te kort-dag.
En uit jouw linkje het volgende:
[...]
[ Voor 0% gewijzigd door Requa op 08-08-2014 00:26 . Reden: Typo ]
Vanaf het begin al, het was eerst een ADSL2+ verbinding in Bridge-mode.Requa schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 00:23:
Zat je modem vanaf het begin aan al in bridge mode of deed je dit pas later?
Wel zorg ik zelf voor de firmware door op een door mij bepaald moment s'nachts het modem een fabrieksreset te geven en dan de volgende ochtend met de nieuwe firmware aan boord hem weer als Bridge in te stellen.
Wel oppassen dat je het DLM systeem niet onnodig frustreert, sluit je DSL-lijn-aderpaar daarom pas aan als je daadwerkelijk weer 'Live' gaat met het opstarten van het modem.
Pair bonding heb ik geen ervaring mee, mogelijk werkt het huidige DLM systeem alleen "per ader-paar".Overigens vindt ik het raar dat KPN geen DLM Reset kan uitvoeren op Lijnen die over Pair bonding beschikken..
[ Voor 58% gewijzigd door bitshape op 08-08-2014 00:55 ]
Alle 4 DSL line checks werken niet meer……. denk niet dat dat toeval is.Puch-Maxi schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:07:
……….
^
Is al vrij lang bekend.
Vraag me af, zou het misschien komen doordat deze FW vectoring ondersteunt maar het modem DSL line checks icm vectoring niet aan kan
Zou wel balen zijn want ben best tevreden over het modem maar wil toch wel graag line checks kunnen uitvoeren.
Is al vrij lang bekend.
Vraag me af, zou het misschien komen doordat deze FW vectoring ondersteunt maar het modem DSL line checks icm vectoring niet aan kan
Zou wel balen zijn want ben best tevreden over het modem maar wil toch wel graag line checks kunnen uitvoeren.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik heb de modem naar factory default gezet, en dus in Routed/NAT geplaats. En dan als "default server addres" M'n eigen Linux Router (dus nu tijdelijk NAT achter NAT
).
Helaas kreeg ik niet meteen bij deze reset de nieuwe firmware. Heb geen root op de modem en was me te veel werk om daarna de firmware file via tcpdump te acherhalen. Maar heb er wel even over na gedacht
.
Loopt idd via TR069:
Nu op mijn werk even gekeken, en zie ik dat ik nu op 22/2Mbit zit? Apart dat ik in eens verdubbeld ben in snelheid een halve dag na de upgrade? Maar ben blij, heb nu weer genoeg bandbreede om tenminste Full HD IPTV streams via een GRE tunnel te bekijken.
Maar hoop stilletjes dat het toch nog naar de 30Mbit door gaat. Bedankt voor de hulp iedereen.
Helaas kreeg ik niet meteen bij deze reset de nieuwe firmware. Heb geen root op de modem en was me te veel werk om daarna de firmware file via tcpdump te acherhalen. Maar heb er wel even over na gedacht
Loopt idd via TR069:
Vanochtend gekeken, en idd de firmware geupdate naar: V3.11TUE6.b5 . Echter ook na reboot gewoon op 12/1Mbit in trainen ipv +-30Mbit.Aug 7 23:08:54 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:01:51] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Tx Inform, evt=0x4, rty=0
Aug 7 23:08:55 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:01:52] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Rx InformResponse
Aug 7 23:08:55 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:01:52] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Tx EmptyPost
Aug 7 23:08:56 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:01:53] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Rx SetParameterValues
Aug 7 23:08:56 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:01:53] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Tx SetParameterValuesResponse
Aug 7 23:08:58 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:01:55] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Rx SetParameterValues
Aug 7 23:08:58 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:01:55] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Tx SetParameterValuesResponse
Aug 7 23:08:59 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:01:56] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Tx GetParameterValuesResponse
Aug 7 23:08:59 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:01:57] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Rx GetParameterValues
Aug 7 23:09:01 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:01:58] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Tx GetParameterValuesResponse
Aug 7 23:09:01 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:01:59] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Rx GetParameterValues
Aug 7 23:09:01 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:02:01] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Rx GetParameterValues [last message repeated 1 times in 2 seconds]
Aug 7 23:09:04 192.168.1.253 [192.168.1.253] [MAC cc-5d-4e-17-cd-ab] [SN S110Y45037802] [SYS-UPTIME 00:00:02:01] TR069: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] 0:Tx Fault code=9005
Nu op mijn werk even gekeken, en zie ik dat ik nu op 22/2Mbit zit? Apart dat ik in eens verdubbeld ben in snelheid een halve dag na de upgrade? Maar ben blij, heb nu weer genoeg bandbreede om tenminste Full HD IPTV streams via een GRE tunnel te bekijken.
Maar hoop stilletjes dat het toch nog naar de 30Mbit door gaat. Bedankt voor de hulp iedereen.
Verwijderd
Na bijna 8 dagen uptime met de nieuwe firmware nog steeds 16996/1825 kbps ipv 24/2.4
Bedankt Telfort...
Bedankt Telfort...
Kijk dat soort info zou Telfort nu mooi kunnen geven, want ik neem aan dat zij die beslissing op enig punt hebben genomen (om de linechecks eruit te laten).Help!!!! schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:43:
^
Is al vrij lang bekend.
Up/Down 27093/1367 kbps al 16 dgn up met de b5 firmware.
Met een 30/3 lijn ,nieuwsgroepen strak 3.0 MB/sec niets te klagen
Is je downloadsnelheid met de b5-firmware omhoog gegaan (vectoring) ? Of gelijk gebleven?jejeh schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:59:
Up/Down 27093/1367 kbps al 16 dgn up met de b5 firmware.
Jouw Experiabox heeft een nieuwe firmware nodig namelijk versie 02.00.132W4 die het probleem zal verhelpen met telefonie. Waarschijnlijk heb jij dan nu nog versie 131W4.Puch-Maxi schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:07:
Sinds drie dagen heeft mijn Zyxel P-2812HNU-F1 ook de nieuwe firmware: V3.11TUE6.b5.
Hij zat op:
De Zyxel firmware beta versie V3.11TUE6.b5. heeft inderdaad een aantal bugs die er voor zorgt dat de DSL Line Status niet meer te bekijken is. Het andere probleem is dat de attainable waarden niet meer kloppen. Telfort werkt daar aan en zal spoedig komen met een nieuwe firmware release.
KPN gaat vanaf eind september pairbonding én vectoring vanuit de straatkast aanbieden.
Is er bij jullie bekend of Telfort er ook aan mee gaat doen?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
KPN bied nu al Pairbonding via de straatkasten. Heb dit namelijk
.
Ik denk echter niet dat Telfort pairbonding gaat aanbieden. Aangezien ze een budget provider zijn..
Ik denk echter niet dat Telfort pairbonding gaat aanbieden. Aangezien ze een budget provider zijn..
timmie1 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:10:
KPN gaat vanaf eind september pairbonding én vectoring vanuit de straatkast aanbieden.
Mee eens OgWokOgWok schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:53:
[...]
Kijk dat soort info zou Telfort nu mooi kunnen geven, want ik neem aan dat zij die beslissing op enig punt hebben genomen (om de linechecks eruit te laten).
Misschien wel ja, ik heb een van de eerste generatie VGV7519 modems. Destijds gekregen tijdens de eerste pilot met dit modem. Er zijn meer mensen die wat problemen ondervinden met hardwarerevisie R01. Ik heb overigens niet versie 131W4 van de firmware maar 02.00.125W4 (11.01.2013-11:01:22) mega-oud dus, maar updaten doet hij niet.DH-64 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:45:
[...]
Jouw Experiabox heeft een nieuwe firmware nodig namelijk versie 02.00.132W4 die het probleem zal verhelpen met telefonie. Waarschijnlijk heb jij dan nu nog versie 131W4.
De Zyxel firmware beta versie V3.11TUE6.b5. heeft inderdaad een aantal bugs die er voor zorgt dat de DSL Line Status niet meer te bekijken is. Het andere probleem is dat de attainable waarden niet meer kloppen. Telfort werkt daar aan en zal spoedig komen met een nieuwe firmware release.
spoiler:
[rant] Het huidige firmware update mechanisme via TR-069 is gewoon borked, je moet maar hopen dat je modem de update pakt. Daar kan ik niet op wachten als de telefoon het niet doet, of de verbinding steeds wegvalt waardoor de update sowieso mislukt. Geef mij gewoon een binary en dan flash ik hem zelf wel, desnoods desoldeer ik het flashgeheugen. Hoe het zou moeten gaan: Je sluit het modem aan, het modem traint in en meld zich aan op het managementsysteem en controleert of het beschikt over de laatste firmware. Is dat niet het geval, dan download en flasht hij deze automagisch, zo werkt het bij KPN namelijk.
Het kan dus wel! [/rant]
Het kan dus wel! [/rant]
[ Voor 2% gewijzigd door Puch-Maxi op 09-08-2014 00:53 . Reden: Rant in spoiler. ]
True that. Heel irritant dat je aan de goden overgeleverd bent....Puch-Maxi schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:32:
[rant] Het huidige firmware update mechanisme via TR-069 is gewoon borked, je moet maar hopen dat je modem de update pakt. Daar kan ik niet op wachten als de telefoon het niet doet, of de verbinding steeds wegvalt waardoor de update sowieso mislukt. Geef mij gewoon een binary en dan flash ik hem zelf wel, desnoods desoldeer ik het flashgeheugen. Hoe het zou moeten gaan: Je sluit het modem aan, het modem traint in en meld zich aan op het managementsysteem en controleert of het beschikt over de laatste firmware. Is dat niet het geval, dan download en flasht hij deze automagisch, zo werkt het bij KPN namelijk.
Het kan dus wel! [/rant]
[/spoiler]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Heb je ooit gechecked of dit op de Experiabox bereikbaar is?Puch-Maxi schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:32:
Geef mij gewoon een binary en dan flash ik hem zelf wel, desnoods desoldeer ik het flashgeheugen.
De flashfiles heb ik wel, als dat ook het formaat is dat brnboot verwacht
Zijn ze die V3.11TUE6.b5. versie nu bij iedereen al aan het pushen? Ik draai nog steeds met een oude versie, dus ik heb het gevoel dat ze nog aan het testen zijn en dat Telfort deze versie bij een beperkt aantal mensen pushed.
BTW, de CPU van m'n Zyxel modem staat weer op 100%
Terwijl er niks bijzonders bezig is.
BTW, de CPU van m'n Zyxel modem staat weer op 100%
Sinds vandaag is mijn VGV7519 ook geupdatet naar 02.00.132W4 (27.05.2014-15:50:52).
Act: 30268/2575 Kbps
Att: 30313/2708 Kbps
Ik mis nog zo'n 0,5 Mbps van mijn upload
Act: 30268/2575 Kbps
Att: 30313/2708 Kbps
Ik mis nog zo'n 0,5 Mbps van mijn upload

Ja, brnboot is weldegelijk beschikbaar. Zit wel een deftig password op. Via serial ttl lukt het ook niet om in de bootloader te geraken.Thralas schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:59:
[...]
Heb je ooit gechecked of dit op de Experiabox bereikbaar is?
De flashfiles heb ik wel, als dat ook het formaat is dat brnboot verwacht
@Puch-Maxi
Jouw Arcadyan VGV7519 moet nog even op gang komen i.v.m. de snelheid. Dat duurt meestal een paar uur. Ben benieuwd of het telefonie probleem voor je is opgelost met de nieuwste firmware.
Jouw Arcadyan VGV7519 moet nog even op gang komen i.v.m. de snelheid. Dat duurt meestal een paar uur. Ben benieuwd of het telefonie probleem voor je is opgelost met de nieuwste firmware.
Ik heb de b5 nu ruim 5 weken en was er denk ik vrij vroeg bij. Zou me niet verbazen als ze deze variant (indien het vectoring ondersteunt) langzaam uitrollen.Coenen schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:26:
Zijn ze die V3.11TUE6.b5. versie nu bij iedereen al aan het pushen? Ik draai nog steeds met een oude versie, dus ik heb het gevoel dat ze nog aan het testen zijn en dat Telfort deze versie bij een beperkt aantal mensen pushed.
BTW, de CPU van m'n Zyxel modem staat weer op 100%Terwijl er niks bijzonders bezig is.
Echter heb ook wel eens gehad dat iedereen de nieuwe FW al had en ik volgensmij pas paar maanden later.
Wat zou moeten helpen is je modem 's avonds helemaal resetten naar fabriekswaarden. Dan heb je de grootste kans dat in de nacht je modem geupdate wordt.
PC Specs
Ik had een oude firmware welke niet lekker werkte na een upgrade van apparatuur aan Telforts zijde (en daardoor 12Mbit ipv 30Mbit had). En mijn modem konden ze niet upgraden (ivm mijn security). Meteen de eerste nacht toen ik hem op defaults had (TR-069) gezet kreeg ik de nieuwe firmware (V3.11TUE6.b5). En belangrijker meteen was mijn snelheid ook weer goed!Coenen schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:26:
BTW, de CPU van m'n Zyxel modem staat weer op 100%Terwijl er niks bijzonders bezig is.
Interface Status Rate
VDSL WAN Up 22400/2152 kbps
Modem geeft aan 22Mbit op de WAN interface maar deze waardes kloppen idd niet. Haal gewoon strak 30Mbit via http://speedtest.operator.nl . En via multithreaded downloads 3.5MB . Dus meer dan tevreden (weer)!
Maar geen bonus punten omdat ze beta firmware's aan het uitrollen zijn en de firmware file niet los aanbieden.
[ Voor 5% gewijzigd door HermeS op 10-08-2014 15:17 ]
Inmiddels is mijn modem ook geupdate naar V3.11TUE6.b4.
Hij traint nog steeds in op 31997/3059 kbps maar de Wifi verbinding is echt een drama.
Snelheid va de Wifi ligt nu tussen de 400 KB/s en 1.2 mbit met veel fluctuatie.
Voor de update was dit stabiel 2,4 mbit.
Prutsen met Channel Width en Channels heeft geen resultaat.
Het lijkt overigens wel een issue te zijn dat enkele mijn N2230 wireless kaart treft, andere wireless apparatuur functioneert prima
Update: Wifi kaart in Laptop forceren naar G only en we halen weer 2,4 mbit
Hij traint nog steeds in op 31997/3059 kbps maar de Wifi verbinding is echt een drama.
Snelheid va de Wifi ligt nu tussen de 400 KB/s en 1.2 mbit met veel fluctuatie.
Voor de update was dit stabiel 2,4 mbit.
Prutsen met Channel Width en Channels heeft geen resultaat.
Het lijkt overigens wel een issue te zijn dat enkele mijn N2230 wireless kaart treft, andere wireless apparatuur functioneert prima
Update: Wifi kaart in Laptop forceren naar G only en we halen weer 2,4 mbit

[ Voor 14% gewijzigd door The Druid op 11-08-2014 09:23 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Ondanks dat iedereen hier steen en been klaagt over de Experiabox v8, is hij hier de laatste tijd toch vrij stabiel. Behoorlijke afstand tot wijkkast/centrale, vandaar profiel 8B en redelijke lage snelheden.
Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.132W4
Current Time: 11.08.2014 (Mon) - 09:22:09
System uptime: 27 days 04:49:43
INTERNET
Mode: PROFILE_8B
Download: 18085 Kbps.
Upload: 2055 Kbps.
[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 11-08-2014 09:25 ]
Local loopback probleem lijkt opgelost op de Zyxel. Draait nu bijna 13 dagen en server is nog steeds bereikbaar
Iemand ervaring met de 3G back-up functie icm. een USB-dongle? Heb een KPN 3G dongle, maar die blijft op rood staan. Zyxel ziet hem ook niet aan de USB poort zitten.
Iemand ervaring met de 3G back-up functie icm. een USB-dongle? Heb een KPN 3G dongle, maar die blijft op rood staan. Zyxel ziet hem ook niet aan de USB poort zitten.
Het lijkt erop dat DLNA/UPNP niet meer werkt sinds deze update, ik kan geen muziek meer afspelenHelp!!!! schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:06:
Mijn P2812HNU-F1 heeft volgensmij sinds paar dagen de volgende geupdate zaken:Weet iemand wat de veranderingen zijn
- FW = V3.11TUE6.b5
- Datapump = 5.7.2.13.0.7
Het modem laat de aankondigings pakketten (multicast naar 239.255.255.250) niet meer door! Tijdens een reboot van het modem komen er nog wel een paar pakketen door... ipv6 (windows media player dlna server) komt er wel nog gewoon doorheen.
tcpdump -i eth0 -nevvv -s 0 '(udp port 1900) or (tcp port 1901)'
while true; do sudo sendip -p ipv4 -is 192.168.1.91 -p udp -us 15070 -ud 1900 -d "Hello" -v 239.255.255.250;sleep 1;done
Kan iemand dit bevestigen?
Ik heb sinds enkele weken problemen met het streamen van mijn telefoon (android) naar TV, dit lukt niet meer vanuit Youtube, maar ook niet vanuit Allcast.
Nu ben ik gewezen op een firmware update van de router, zoals in dit topic ook te lezen is.
Zojuist contact gehad met de klantenservice en die deden hun naam geen eer aan, want service boden ze niet. In eerste instantie wilde ze mij afwimpelen met "hier bieden wij geen ondersteuning voor", nu heb ik aangegeven dat eerst iets prima werkte, maar na een actie vanuit hun kant het niet meer werkt en ik dus verwacht dat er iets aan gedaan wordt.
Uiteindelijk gaf deze persoon aan dat ze in de nieuwe firmware DLNA hebben uitgeschakeld, omdat ze dit niet ondersteunen (was in de vorige firmware maar een extraatje). Na een kleine discussie, gaf die aan dat het ook mogelijk was om telefoon en tv zonder DLNA te koppelen, maar volgens mij is dat niet mogelijk, niet zoals ik het wil gebruiken om te streamen en ook gaf die aan dat het nog alles behalve zeker was dat deze ondersteuning terug komt.
Ik heb aangegeven dat ik nu een ontevreden klant ben en zeker ga kijken naar andere providers, maar weten jullie of het toch nog mogelijk is om bijvoorbeeld allcast te gebruiken om naar mijn tv te streamen en wat als ik straks een chromecast krijg, kan ik daar dan nog wel naar streamen?
Nu ben ik gewezen op een firmware update van de router, zoals in dit topic ook te lezen is.
Zojuist contact gehad met de klantenservice en die deden hun naam geen eer aan, want service boden ze niet. In eerste instantie wilde ze mij afwimpelen met "hier bieden wij geen ondersteuning voor", nu heb ik aangegeven dat eerst iets prima werkte, maar na een actie vanuit hun kant het niet meer werkt en ik dus verwacht dat er iets aan gedaan wordt.
Uiteindelijk gaf deze persoon aan dat ze in de nieuwe firmware DLNA hebben uitgeschakeld, omdat ze dit niet ondersteunen (was in de vorige firmware maar een extraatje). Na een kleine discussie, gaf die aan dat het ook mogelijk was om telefoon en tv zonder DLNA te koppelen, maar volgens mij is dat niet mogelijk, niet zoals ik het wil gebruiken om te streamen en ook gaf die aan dat het nog alles behalve zeker was dat deze ondersteuning terug komt.
Ik heb aangegeven dat ik nu een ontevreden klant ben en zeker ga kijken naar andere providers, maar weten jullie of het toch nog mogelijk is om bijvoorbeeld allcast te gebruiken om naar mijn tv te streamen en wat als ik straks een chromecast krijg, kan ik daar dan nog wel naar streamen?
Als je geen iptv gebruikt dan is een fritzbox van marktplaats wellicht een optie.
Of de fritzbox achter het telfort modem als je TV nodig hebt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Of de fritzbox achter het telfort modem als je TV nodig hebt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Weet iemand hoe de Experiabox v8 omgaat met IPTV icm. bridge mode?
Het ding kan blijkbaar 'automatisch' de STB op het juiste VLAN zetten, maar ik heb onder de LAN settings ook de mogelijkheid om port 2-4 aan het 'iptv' VLAN te binden. Werkt dit? Wat heeft er voorrang?
EDIT: zo te zien lijkt de port binding voorrang te hebben..
Het ding kan blijkbaar 'automatisch' de STB op het juiste VLAN zetten, maar ik heb onder de LAN settings ook de mogelijkheid om port 2-4 aan het 'iptv' VLAN te binden. Werkt dit? Wat heeft er voorrang?
EDIT: zo te zien lijkt de port binding voorrang te hebben..
[ Voor 47% gewijzigd door Thralas op 12-08-2014 19:08 ]
Zijn er meer mensen waarbij de Amino is geüpdatet?
https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/update-amino-44596
https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/update-amino-44596
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Pff, wat een verhaal zeg... Ze blokkeren dat betreffende multicast IP actief, gaan ze straks ook zeggen dat je bepaalde poorten niet mag gebruiken. Hoe heet dat? "Net-neutraliteit" in eigen huissjors86 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:04:
Uiteindelijk gaf deze persoon aan dat ze in de nieuwe firmware DLNA hebben uitgeschakeld, omdat ze dit niet ondersteunen (was in de vorige firmware maar een extraatje).
Dat heet het "actief beperken van gebruikers die er meer van afweten dan jij". Dat geeft lastige vragen en daar hebben "we" geen tijd voor vanwege het gekorte budget.Pierre232 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 07:59:
[...]
Pff, wat een verhaal zeg... Ze blokkeren dat betreffende multicast IP actief, gaan ze straks ook zeggen dat je bepaalde poorten niet mag gebruiken. Hoe heet dat? "Net-neutraliteit" in eigen huis
Daarom worden bepaalde functies "stiekem" uitgeschakeld. In de tijd van Telfort Webcare, met Hugo ea., was dat wel even wat anders.
Bij deze zojuist gebeld door de technische dienst en ze schrokken nogal van de problemen die er momenteel gemeld worden op het Forum. Ik heb hun mijn probleem met het DLNA voorgelegd en ze gaan dit onderzoeken, wat ik zover begrijp betreft dit toch echt een bug en is dit bij eerdere tests niet naar boven gekomen/gemeld. Ze vermoeden dat dit in de firewall zit, wat best aannemelijk is.
Ik ben nu tijdelijk geholpen, doordat mijn firmware is gedowngraded (nog niet getest) en voor zover ik begreep, zijn er nu twee wegen die ze kunnen/gaan bewandelen, eerst moet er echter nog een inventaris gemaakt worden van de huidige problemen.
Maar kortweg waren er twee opties, een rollback (terug naar vorige firmware) of een spoedfix
Edit: Downgraden van firmware is toch nog niet gelukt
Ik ben nu tijdelijk geholpen, doordat mijn firmware is gedowngraded (nog niet getest) en voor zover ik begreep, zijn er nu twee wegen die ze kunnen/gaan bewandelen, eerst moet er echter nog een inventaris gemaakt worden van de huidige problemen.
Maar kortweg waren er twee opties, een rollback (terug naar vorige firmware) of een spoedfix
Edit: Downgraden van firmware is toch nog niet gelukt
[ Voor 4% gewijzigd door sjors86 op 14-08-2014 17:51 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie