Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:33
PaT schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:08:
Ik word echt gillend gek van die Experia box. Steeds vaker verslikt dat ding zich in het blijkbaar zware verkeer dat hij moet verwerken.... Hoewel ik van mening ben dat hij niet zoveel hoeft te doen blijft hij regelmatig hangen met "geen internet" als gevolg. Stekkertje eruit, stekkertje erin lost het dan weer op, maar dat zou niet zo vaak moeten gebeuren.

Ik weet het, terugsturen en een nieuwe vragen zou ik moeten doen, maar ik stap wel over naar een provider waar ik veel meer in eigen hand kan hebben. Leuk voor "de consument", maar blijkbaar niet voor mij.
Ik heb tijdelijk mijn Zyxel weer teruggezet, de VGV7519 verloor steeds zijn verbinding. Het lijkt nu weer veel beter te gaan, telefoneren gaat ook weer prima. Mogelijk is mijn VGV7519 niet helemaal fris, eens kijken of ik een nieuw exemplaar kan krijgen om te testen! Aarde aan Telfort Webcare, ontvangt u mij?
Eens kijken of ze dit topic nog weten te vinden :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:14
Heb inmiddels ook al een mail gestuurd met de vraag of ik een ander modem kan krijgen. De beloofde snelheid van 49mbit wordt met kabel totaal niet gehaald. 30mbit lijkt het maximale te zijn.

Als het nou enigzins stabiel was kon ik daar ook misschien nog mee leven, maar op vijf minuten tijd heb ik in Sabnzb de snelheid zien wisselen van 5 kb naar 2.5MB naar 600 kb etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aarde aan Puch-Maxi....
Hier heb ik destijds (ca 1 j geleden) succes gehad via Henk
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
moca007 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:07:
Ik heb internet van telfort extra 50/5mb volgens postcode check op website moet ik 49mb halen. Nu zit ik eraan te denken om telfort tv bij te nemen maar twijfel over de beeld kwaliteit.

Hoe is de beeld kwaliteit bij SD en bij HD?
Is het echt HD kwaliteit?
Hoe is de kwaliteit bij grote tv 46 inch?

Hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vragen.

Alvast bedankt.
Niemand die antwoord kan geven op de bovenstaande vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:50
Ligt ook aan de kwaliteit van je TV...
Maar wij hebben ook 50Mb en HD kwaliteit is gewoon goed. SD kijken we al jaren niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:19:
Aarde aan Puch-Maxi....
Hier heb ik destijds (ca 1 j geleden) succes gehad via Henk
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267
Jup, dat kan natuurlijjk ook. Heb daar ook een account, maar GoT is natuurlijk veel gezelliger 8).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
baronruud schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:59:
Ligt ook aan de kwaliteit van je TV...
Maar wij hebben ook 50Mb en HD kwaliteit is gewoon goed. SD kijken we al jaren niet meer
Aan de tv zal het niet liggen ;).
Telfort bied 12 zenders in HD de rest is SD als je alleen HD kijkt dan heb je niet veel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:04
Ik ga het na jaren telfort triple play maar eens bij Tele2 proberen. Primaire aanleiding is de prijs; bij tele2 betaal ik het eerste jaar €340 EUR minder. Daarbij heeft Telfort capaciteitsproblemen bij de digitale TV. Diverse zenders structureel op zwart, een probleem dat de helpdesk erkend maar weigert op te lossen. Ik kan er bij Tele2 vwb de dienstverlening nauwelijks op achteruit gaan.

Voor de zekerheid de transitie wel over de WK heen getild. Zal mij benieuwen, wat het word. Ook het afscheid vd Experiabox vind ik aantrekkelijk.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Gisteren antwoord van telfort gehad. Min of meer een standaard mailtje met betrekking tot instabiel WiFi. Een stap heb ik wel gedaan. Het lijkt ietsje beter, maar nog verre van perfect.

Als laatste kiest u bij "IGMP Snooping" voor "Off" waarna u op de "Apply"-knop klikt.

Daarnaast had ik ook nog gevraagd waarom ik de max. snelheid niet haalde en daarop antwoordde men dit:

Op dit moment is uw snelheid inderdaad lager dan u zou kunnen halen. In de wijkcentrale zit een systeem wat aan het begin van het abonnement de snelheid kunstmatig lager houdt.
Dit gebeurt om de verbinding te testen en zeker te weten dat de verbinding de snelheid aankan. Langzaam aan zal de snelheid stijgen tot de 50mb/s zoals u zou kunnen halen.

Best apart.. hoop inderdaad dat dit waar is. Het modem geeft het volgende aan:

VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_8B
Download: 33024 Kbps.
Upload: 3432 Kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:07
Steefmeister schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:23:
Best apart.. hoop inderdaad dat dit waar is.
Zeker waar, zoek maar eens op de term DLM. Dit systeem zorgt ervoor dat het maximale uit je lijn wordt gehaald zonder een instabiele verbinding te krijgen. Tijdens de inleerperiode is het trouwens niet verstandig om het modem te gaan herstarten in de hoop 'm hoger te laten intrainen, dit werkt averechts.
Het modem geeft het volgende aan:
33/3Mb is inderdaad een bekend startprofiel voor de hogere verbindingen. Interessanter is de 'attainable rate', dat is wat het modem zelf verwacht te kunnen halen (weet niet of elk type dit weergeeft).

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 21-06-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Ah prima om te weten. Zal het modem dan ook gewoon aan laten staan. Attainable rate staat er niet bij.

Wat verder opvalt is dat het interne netwerk (via experia box) verschrikkelijk is. Zelfs de meest simpele avi is nog niet eens stottervrij te kijken via plex of ander programma op de tablet of foon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Steefmeister schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:23:
Gisteren antwoord van telfort gehad. Min of meer een standaard mailtje met betrekking tot instabiel WiFi. Een stap heb ik wel gedaan. Het lijkt ietsje beter, maar nog verre van perfect.

Als laatste kiest u bij "IGMP Snooping" voor "Off" waarna u op de "Apply"-knop klikt.

Daarnaast had ik ook nog gevraagd waarom ik de max. snelheid niet haalde en daarop antwoordde men dit:

Op dit moment is uw snelheid inderdaad lager dan u zou kunnen halen. In de wijkcentrale zit een systeem wat aan het begin van het abonnement de snelheid kunstmatig lager houdt.
Dit gebeurt om de verbinding te testen en zeker te weten dat de verbinding de snelheid aankan. Langzaam aan zal de snelheid stijgen tot de 50mb/s zoals u zou kunnen halen.

Best apart.. hoop inderdaad dat dit waar is. Het modem geeft het volgende aan:

VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_8B
Download: 33024 Kbps.
Upload: 3432 Kbps.
Wat ook interessant is zijn de statistieken van de verbinding die de kwaliteit weergeven.
Zie je veel CRC of HEC fouten binnen stromen dan is de lijn onstabiel (Meestal te vinden onder DSL status). DLM (Dynamic Line Management)zal hier op inspelen en de snelheid verlagen om de lijn stabiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
Weet iemand of Telfort Fox Sports Eredivisie in HD uitzending als je dit pakket afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Attainable rate staat op ruim 58000
Crc staat op 145
FEC op 8300

Wat zeggen deze cijfers verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:43

knakworst

Get more sats!

Dat je geduld moet hebben en dan heb je 50 mbit. HEC staat op 0?

[ Voor 14% gewijzigd door knakworst op 24-06-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 1199 11503
CRC Error 0 145

HEC staat er niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 23:04
Goedemiddag,

Sinds vandaag heb ik VDSL2 50/5 (hele verbetering van 14/1 ADSL2+).

Ik gebruik een Fritzbox 7340, de laatste firmware heb ik erop gezet, echter wat zijn precies de juiste instellingen voor dit modem?

Ik gebruik deze instellingen: http://www.callvoip.nl/pr...cts_id=440&reviews_id=269

Modem train in op 50/5, echter bij downloadtests (bedraad direct op modem, speedtest e.d.) kom ik qua download niet hoger dan 5 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
ivo-nl schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:23:

Modem train in op 50/5, echter bij downloadtests (bedraad direct op modem, speedtest e.d.) kom ik qua download niet hoger dan 5 mbit.
Als je modem op 50Mbit intraint, dan is downloaden met ongeveer 5MByte. Haal je niet per ongeluk bits en bytes door elkaar?

Kan je anders het resultaat van speedtest eens hier delen?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Heeft iemand hier toevallig een recente planning van verdeelkastupgrades?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Het probleem is boven tafel, het is een switch die tussen het modem en computer zit, geen Gigabit-switch.

Met switch:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3585630087.png

Zonder switch direct op modem:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3585673905.png

Iemand een tip voor betaalbare 4 poort switch?

[ Voor 95% gewijzigd door ivo-nl op 25-06-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:07
Een 100Mb switch van minder dan een tientje zal al voldoen, maar Gb is tegenwoordig nauwelijks duurder en wel fijn voor je interne netwerk:

http://tweakers.net/categ...8L-6S9UNW0EY_8nRRkJEy5_wH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37
ivo-nl schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:36:
Iemand een tip voor betaalbare 4 poort switch?
De goedkoopste is: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
Maar deze voelt een stuk steviger aan, heeft levenslange garantie en kost (als je verzending meerekend) maar 3 euro meer: pricewatch: Netgear Prosafe GS105

Ik heb van beide switches meerdere exemplaren en heb nog geen problemen gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door job_h op 26-06-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:50
Telfort heeft het slecht voor elkaar op dit moment. Wij hebben een 30/3-abonnement op vDSL van Telfort. Het modem trainde in op 33/3, waardoor de downloadsnelheid op 25Mbps lag, upload op 2.6Mbps. Vind ik prima. Op een ochtend had Telfort storing en lag de intrainsnelheid op 25Mbps.

Helaas lag de praktijksnelheid op 13Mbps. Wij hebben altijd 26Mbps gehad, dus dit is teleurstellend. Vorige week werd mij via Twitter beloofd een DLM-reset uit te voeren. Vanmorgen kreeg ik die belofte opnieuw via een telefonische medewerker, omdat men het vorige week niet gedaan heeft. Wat een gepruts. Ik wil gewoon mijn oude snelheid terug, daar betalen we voor.

Eerst gaf Telfort de schuld aan mijn DrayTek Vigor, dus moest de ZyXEL er weer achter (maar met de firmware van Telfort flikkert het internet eruit zodra je een foto verstuurt met de mail). De ZyXEL komt echter met dezelfde snelheden als mijn Vigor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:29
Reset van de DLM kan tot tien dagen duren. Kan zijn dat je daarom nog niet de volle snelheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Zojuist even een check gedaan waar de snelheid nu staat. Actual data rate staat nu op 40000.

Echter zie ik dat de FEC errors behoorlijk gestegen zijn: 4248891770

Kan me niet voorstellen dat dit echt normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmmm, mijn P-2812HNU-F1 modem staat weer op 100% CPU.....
De webinterface is ook zo traag als dikke stront door een trechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Laatst online: 06-10 20:18
2 jaar geleden heb ik een alles in 1 pakket van kpn gehad. Dus ook interactieve tv. Daar was ik zeer over te spreken. Erg goed goed beeld.
Ik heb toen toch even een uitstapje naar upc gemaakt. En ik kan me nog herinneren dat ik het beeld bij kpn beter vond.
Nu heb ik weer besloten upc op te zeggen en naar telfort over te stappen. Omdat deze iets goedkoper is dan kpn. En ik dacht dat het product alles in 1 hetzelfde zou zijn.
NU lees ik berichten over WBA-E providers en dat die andere diensten / snelheden leveren dan kpn.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Is de verwachting dat het beeld van Telfort minder is dan het beeld wat ik 2 jaar terug had bij kpn?
Morgen wordt het pakket geleverd. Maar ik ga er vanuit dat het dab nog niet technisch is opgeleverd. Ik heb het vorige week zondag besteld en mag binnen 2 weken annuleren. Dus zou het mooi zijn als je het voor zondag kan testen. En er zo nodig nog onder uit kan en alsnog kpn te bestellen.

Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Coenen schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:15:
Hmmm, mijn P-2812HNU-F1 modem staat weer op 100% CPU.....
De webinterface is ook zo traag als dikke stront door een trechter...
Ook 100% na een reboot? Welke firmware heb je op je Zyxel? Wat is de Memory Usage?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Zou ik even moeten checken. Maar met een 100% load gaat de webinterface super traag.
Minuten voor dat een pagina geladen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Coenen schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:19:
Zou ik even moeten checken. Maar met een 100% load gaat de webinterface super traag.
Minuten voor dat een pagina geladen is....
Met een 100% CPU load blijft er niet veel meer over voor de ingebouwde webinterface. Heb dezelfde Zyxel en als ik nu kijk zie ik een CPU load van 0,0 :? en Memory Usage van 56,9.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:28
Al die hoge snelheden hier....
Wij hebben al 7 jaar oid een telfort abbonement van 20/1 (werkte in het begin niet, want de modem was 4 á 5 jaar zo brak als het maar kan :/ ).

Maar tot mijn verbazing hebben we nu maar een 8/1 verbinding 8)7 Afstand tot de centrale schijnt ongeveer 2147 meter te zijn dus volgens de grafieken zou er nog iets van 12 á 15 mbit mogelijk moeten zijn...
Helaas is hier nog geen glasvezel (Caiway schiedam)... komt waarschijnlijk pas na het 1e kwartaal van 2015 ;( en kabel is ook niet te doen, met 4 tv's in huis....
Zou een bellentje/e-mail iets uit kunnen halen of is dit gewoon een pech situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
DCG909 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:58:
Wij hebben al 7 jaar oid een telfort abbonement van 20/1 (werkte in het begin niet, want de modem was 4 á 5 jaar zo brak als het maar kan :/ ).

Maar tot mijn verbazing hebben we nu maar een 8/1 verbinding 8)7 Afstand tot de centrale schijnt ongeveer 2147 meter te zijn dus volgens de grafieken zou er nog iets van 12 á 15 mbit mogelijk moeten zijn...
Helaas is hier nog geen glasvezel (Caiway schiedam)... komt waarschijnlijk pas na het 1e kwartaal van 2015 ;( en kabel is ook niet te doen, met 4 tv's in huis....
Zou een bellentje/e-mail iets uit kunnen halen of is dit gewoon een pech situatie?
Begin eerst eens met de postcodecheck van Telfort zelf, dan zie je welke mogelijkheden er zijn. Misschien is VDSL al bij jou beschikbaar.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
DCG909 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:58:

klinkt alsof er een oud profiel op zit... zou ik toch even navragen bij telfort.. indien het profiel wel weg gaat met 20/1 ( meestal iets meer ) kunnen ze een monteur sturen om de lijn te controleren.

edit: heb je je modem al eens een reset gegeven.. ?

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Modem (Draytek 2820 VN) is in de afgelopen maand een paar keer gereset, maar dat mocht niks helpen :/
Op mijn adres geeft telfort 8 Mbit/s aan... 100 meter verder (waar mijn oom woont) geeft het 14 Mbit/s aan :s

VDSL is en zal waarschijnlijk nooit beschikbaar komen in dit gebied.
CIF is op verschillende locaties bezig met het aanleggen van glasvezel en hier hebben wij een jaar geleden ook bericht over gehad (om toestemming te geven dat je een aansluiting wil hebben), ons gebied staat echter in de planning voor "1e kwartaal 2014 tot 1e kwartaal 2015" (http://schiedamblijftthui...lanning-voor-uw-wijk.html) Ik zit in gebied 1 wijk 2. In gebied 2 wijk 4, waar wij aan grenzen (ons huis staat 3 straten boven de "kerklaan" ) zijn al reeds aansluitingen geplaatst... Dus dat is voor mijn gevoel wel een beetje cru :/

Ik denk dat ik zo maar even ga bellen, want die 100 meter kan echt niet voor een verlies van 6 freaking Mbit/s opleveren... Ik heb een paar maanden terug nog bij steam games met 2.1 MB/s naar binnen gehaald, ofwell 16.8 Mbit/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 16:25
Zet eens een postje op het Telfort forum. Dat verschil is idioot groot en vermoedelijk verklaarbaar met een storing op je lijn. Wat geeft hij bij je directe buren aan? Het kan ook een probleem met de kabelbundel die naar jullie huizen toe loopt zijn namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dat is vreemd :s
Directe buren links (als je met je rug naar de voordeur staat) : 8Mbit/s
Directe buren rechts (officieel een andere straat :?) : 11Mbit/s
Directe overburen : 9Mbit/s
Andere overburen : 8Mbit/s
Hele gebied lijkt overigens in de trant van de 9Mbit te liggen....
WTF zijn ze aan het doen, alles aan het downgraden oid?

Het vreemde is dat mijn oom's adres en zijn bedrijf in hetzelfde pand zitten, maar dat het bedrijf dus ook maar 8Mbit/s zou halen...
Volgens mij heeft zijn eigen adres zelfs geen aansluiting bedenk ik mij nu :/

Weet iemand toevallig welk 0800 of ander nummer momenteel wel werkt van telfort?
Vroega (1 á 2 jaar terug) hadden ze nog klantenservice voor 10 cent/minuut, nu 50 cent/minuut...

[ Voor 10% gewijzigd door DCG909 op 02-07-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

DCG909 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:54:

Vroega (1 á 2 jaar terug) hadden ze nog klantenservice voor 10 cent/minuut, nu 50 cent/minuut...
Wat zeg je: 50 cent/minuut? Als dat zo is schande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Dat is vreemd :s
[..]
WTF zijn ze aan het doen, alles aan het downgraden oid?
Die postcode check is niet leidend. Het is een conservatieve schatting.
gebaseerd op: de soort centrale, de lengte van de kabel, en daadwerkelijk behaalde snelheden in een postcodegebied.
Wat jij kan halen kan je netjes terugvinden in het modem zelf. Dat kan gerust hoger zijn dan wat de postcode check aangeeft (meestal), maar ook lager (ligt bijna altijd aan de bekabeling binnenshuis).

Wat wel gek is, is dat jij nu een lagere snelheid haalt dan vroeger.
Daar kunnen verschillende redenen voor zijn en kan je wellicht met de helpdesk achterhalen.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 02-07-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:22
...

Weet iemand toevallig welk 0800 of ander nummer momenteel wel werkt van telfort?
Lees even wat beter :)
Bel met 0900 9596

Kosten € 0,50 per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten.
Nieuwe consumentenregels....

Zie :
https://www.consuwijzer.n...MvJw8rQpr8CFa_LtAodyDYAIA

[ Voor 14% gewijzigd door Exor op 02-07-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Daar heb ik in mijn frustratie waarschijnlijk overheen gelezen...

In het netwerk intern is niks veranderd :/
En met mijn eigen test had ik zelfs alle andere clients losgekoppeld, om dat ook uit te sluiten.

Edit.
Dit geeft de modem weer over de speeds in bit (lijkt mij):
ADSL Status Mode: ADSL2+ (G.992.5)
Up Speed : 902557
Down speed: 10014939
SNR Margin: 12
Loop Att.: 35

Lijkt mij dus 10 Mbit/s +/- down en bijna 0.9 Mbit/s up?

[ Voor 36% gewijzigd door DCG909 op 02-07-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als ik jou was zou ik het uitzingen tot je glasvezel heb. Ze zijn als een malle bezig in Schiedam en die 100/100 lijn is wel errug fijn!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:09
Ik ben me langzaam aan het oriënteren op een nieuwe provider nadat Tweak heeft besloten IPTV van de KPN te vervangen door Sparql. Nu heb ik eigenlijk 2 misschien simpele vragen over telfort:

1: Kun je het modem van Telfort compleet in bridge mode plaatsen?
2: Is het mogelijk om telfort op een 2e aderpaar aan te vragen? Ik wil eigenlijk, mocht Sparql mij niet bevallen, zsm een andere ISP hebben. Dus eigenlijk binnen 4 weken. Doel is eigenlijk om voor een paar weken 2 internetverbindingen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja, en ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@PaT.
In de omliggende straten zijn ze idd wel bezig geweest, maar bij ons nog niet :/
Buiten een rotonde die opnieuw is aangelegd zijn er weinig directe werkzaamheden te bespeuren....

Ik heb net bij wijze van test de Xperia v8 aangesloten en deze geeft een attainable aan van : 18012 (Kbps.)
Snoep daar 1.5 Mb/s van af en je komt op de 16.5 Mb/s die ik voorheen haalde wat ongeveer vertaald naar 2.1 MB/s....

De ADSL2+ lijnen hebben toch geen DLM voor zover ik weet?
Waarom is mijn snelheid dan zo ver ingekakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Als het dlm was dan zou je snelheid niet meteen omhoog schieten bij een modem wissel, maar langzaam weer naar boven kruipen.
Je modem kan natuurlijk ook af zijn. Heb je misschien nog zo'n oude grijze zyxel?

[ Voor 5% gewijzigd door job op 02-07-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb de afgelopen 4 jaar een Draytek 2820 VN gebruikt, omdat de oude Zyxel Prestige P26xx zo brak was als de pest en de draad er naartoe ook slecht was.
Na die dingen vervangen te hebben ging de snelheid al gelijk naar 2.1 MB/s waar dat eerst echt traag was...

Een maand terug hebben we een Arcadyan Vgv7519 binnen gehad,maar na vele slechte berichten te hebben gelezen heb ik ervoor gekozen deze niet in gebruik te nemen maar gewoon in mijn onderdelen hok te leggen.

Eerst heb ik de modem direct op het overnamenpunt aangesloten met een korte kabel die bij de Draytek zat maar ook nooit gebruikt is, connectie was iets slechter, maar snelheden identiek.

Vervolgens heb ik de Draytek verwisseld met de Arcadyan en deze had weer een iets andere signaal kwaliteit (betere Loop att. mindere SNR), maar wederom identieke snelheden...

Ik heb net de abbonement gegevens gevonden om te kunnen inloggen bij mijn telfort, dus eerst even kijken wat ik daar kan vinden.

Edit.
Ok, heb gelukkig de goede gegevens gevonden :)
En op papier is het idd een 20Mbit abbo, dus er is gewoon iets aan de hand :/
Is al een 9 jaar oud abonnement :s

Edit 2.
Ok net gesproken met de helpdesk.
Er is inderdaad in het hele gebied een data cap... geld niet alleen voor Telfort, maar ook voor XS4all en andere KPN dochters en deze is ingesteld door KPN Wholesale...

Wat is dit voor idiote actie van KPN, zo duw je toch alle mensen van je dochter ondernemingen weg naar Caiway?

[ Voor 20% gewijzigd door DCG909 op 02-07-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

In mijn oude woning was de lijn gecapped op 4 mbit/s. Werd er een hogere snelheid op gezet, dan begon hij te klapperen. Misschien dat dat in jouw omgeving ook optrad en kpn daarom besloten heeft de boel te beperken.

Over het in bridge mode zetten. Gaat dat ook met de experia v8? En werkt je telefonie nog wel? Kan mij van vroeger herinneren dat als je het modem in bridge zette, je geen telefonie meer had.

[edit]
Ahh, dat werkt dus nog steeds niet, telefonie en modem in bridge modus: https://forum.telfort.nl/...modus-34616?postid=345267

[ Voor 18% gewijzigd door PaT op 03-07-2014 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Waarom heb ik dan sinds ik de Draytek geplaatst heb snelheden van minimaal 2 MB/s (+/- 16 Mbit/s) gehad, 100% stabiel.
Downloads van Torrents of steam die een volle dag niet onder de 2.1 MB/s kwamen...
Ik heb die draytek echt al minstens 3 jaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Geen idee waarom dat zo is. Ik had in die vorige woning ook eerst een 8/1 profiel en dat werd toen ook (voor de hele wijk!) terug geschroefd naar 4/1. Ik weet weinig tot niets af van het functioneren van dsl verbindingen, maar wellicht krijg je meer storingen als er meer klanten gebruik maken van een bepaald verdeelstation?

Je kan je voorstellen dat ze mijn oude wijk als eerste hebben voorzien van glasvezel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
@PaT Telfort geeft gewoon de telefoniegegevens dus je telefoon kun je op een eigen router/adapter/telefoon instellen en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

OgWok schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:01:
[...]

Ook 100% na een reboot? Welke firmware heb je op je Zyxel? Wat is de Memory Usage?
Na een reboot: 1% CPU, 65.2% Memory Usage.
Firmware: V3.11(TUE.5)-2_20130819

Qua, CPU en memory wel normaal nu. Ik vraag me af waarom ik na X tijd 100% CPU krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:45

Speedmaster

Make my day...

Coenen schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:21:
[...]

Qua, CPU en memory wel normaal nu. Ik vraag me af waarom ik na X tijd 100% CPU krijg...
Extra logging aanstaan of draai je veel torrent downloads.
Zonder extra info over je netwerk blijft het lastig in te schatten wat het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Qua logging doe ik niks bijzonders. Torrents gebruik ik soms. Geen iTV.
Ik gebruik wel Bittorrent sync om m'n laptop en server te syncen.
Verder draait er vooral s'nachts regelmatig een download.
Ik heb wat poorten geforward staan; VPN, https, subsonic. Ook niet heel spannend.
Er zijn nu zo'n 5 devices actief op m'n netwerk. Die lopen of via mn Netgear AP of zijn bedraad aangesloten.
M'n Zyxel moet wel DHCP en routing doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Coenen schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:21:
[...]

Wat ook wel wil helpen is terug naar fabrieksinstellingen en vervolgens eigen instellingen weer aanpassen met de hand; geen Zyxel backup terugzetten.

Andere mogelijkheid: Zyxel is rot en krijgt na verloop van tijd problemen. Omruilen via Telfort......., maar ik dacht dat Telfort niet meer met de Zyxel werkt. Dan wordt het een Experiabox en daar is zeker niet iedereen enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

OgWok schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 07:49:
[...] Dan wordt het een Experiabox en daar is zeker niet iedereen enthousiast over.
En u bent zojuist genomineerd voor het understatement van het jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37
OgWok schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 07:49:
[...]
Dan wordt het een Experiabox en daar is zeker niet iedereen enthousiast over.
Ik heb mijn uiterste best gedaan om Zyxel modem te krijgen. Had eerst een toezegging dat als de vervangende Experiabox niet zou werken ik een ander model modem zou kunnen krijgen. Maar na 3 maal telefoneren heb ik toch te horen gekregen dat dat gewoon niet ging gebeuren. Het was de Experiabox v8 of een eigen modem gebruiken.

Edit:
Ik moet wel zeggen dat ik sinds de update van de firmware van januari 2013 naar januari 2014 nog geen problemen gehad het met de Experiabox. 15 dagen uptime gehad en daarna heb ik zelf de modem in bridge modus gezet, omdat ik OpenWRT wou gebruiken. Dat draait ook alweer 13 dagen stabiel.

[ Voor 22% gewijzigd door job_h op 05-07-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Mijn Zyxel geeft ook steeds meer hangups, nu dagelijks. Ik heb sinds kort mijn oude grijze zyxel maar weer aangesloten en die werkt redelijk stabiel.
Nu zit ik er aan te denken een eigen modem te kopen, iemand ervaringen met een goed ADSL modem idat eventueel ook werkt met vectoring/VDSL etc etc?
Ik heb namelijk geen zin in een experiabox

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
franssie schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:06:
Mijn Zyxel geeft ook steeds meer hangups, nu dagelijks. Ik heb sinds kort mijn oude grijze zyxel maar weer aangesloten en die werkt redelijk stabiel.
Nu zit ik er aan te denken een eigen modem te kopen, iemand ervaringen met een goed ADSL modem idat eventueel ook werkt met vectoring/VDSL etc etc?
Ik heb namelijk geen zin in een experiabox
FritzBox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
FritzBox 7340 werkt prima met VDSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mijn P2812HNU-F1 heeft volgensmij sinds paar dagen de volgende geupdate zaken:
  • FW = V3.11TUE6.b5
  • Datapump = 5.7.2.13.0.7
Weet iemand wat de veranderingen zijn :?

[ Voor 31% gewijzigd door Help!!!! op 05-07-2014 20:07 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ok Fritzbox de 7340 kan ik in de PW zo snel niet vinden dus ik zal even in de specs duiken - dank!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Help!!!! schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:06:
  • FW = V3.11TUE6.b5
Zal de vectoring ondersteuning zijn. Kan je zien aan de current speed, die is ineens volgens die waarde nog maar 70% van wat je zou verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

franssie schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:40:
Ok Fritzbox de 7340 kan ik in de PW zo snel niet vinden dus ik zal even in de specs duiken - dank!
Lijkt er een beetje op dat de 7340 niet meer leverbaar is.... zoeken op AVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb ongeveer twee maandjes terug voor een paar tientjes een leuke FritzBox van Marktplaats gehaald. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Fritzbox 7340/7360/7390.... mijne 7340 heb ik van XS4ALL. Maar op Marktplaats e.d. vind je ze wel.

[ Voor 25% gewijzigd door ivo-nl op 06-07-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Marktplaats dus, net even een mail gestuurd naar een aanbod in een plaats om de hoek. Allen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
Help!!!! schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:06:
  • FW = V3.11TUE6.b5
Ik heb inmiddels ook dezelfde update gehad. Een verandering heb ik nog niet ontdekt maar misschien wel een bug. Ik kan met deze update niet meer de DSL Line status bekijken via: Maintenance, Diagnostic, DSL Line, DSL Line status. Is dit misschien bij jou ook niet meer mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Klopt, dat heb ik ook.

Zat nog te denken aan een factory reset maar omdat ik dan weer een aantal dingen opnieuw moet invoeren en de verbinding wel gewoon goed is, heb ik dat nog niet gedaan.

Ook verwacht ik niet zoveel van een reset. Denk dat het via een FW update opgelost moet worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
Help!!!! schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:29:
^
Klopt, dat heb ik ook.

Zat nog te denken aan een factory reset maar omdat ik dan weer een aantal dingen opnieuw moet invoeren en de verbinding wel gewoon goed is, heb ik dat nog niet gedaan.

Ook verwacht ik niet zoveel van een reset. Denk dat het via een FW update opgelost moet worden.
Oké dank je wel voor de bevestiging. Ik heb inmiddels ook een bericht geplaatst op het forum van Telfort.
Hoop maar dan dat ze deze bevinding meenemen en opgelost krijgen voor de volgende firmware (beta)

Die factory reset zat ik ook al aan te denken. Via Maintenance / Back Up-Restore / Back Up configuration zou je een back up kunnen maken van je huidige configuratie. Maar ja of dit ook succesvol zal zijn....geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Graag gedaan.
Backup functie ken ik. Echter, met nieuwe FW heb ik wat reserves om een backup gebaseerd op oude FW terug te zetten. Altijd twijfels of dat wel lekker matched.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Lijkt erop dat de snelheid weer verder verlaagt is :(
Nu nog maar 6.8 Mb/s down en 0.57 Mb/s up...... (meerdere tests gedaan via speedtest.net en krijg steeds exact dezelfde waarde, dus het lijkt mij dat dit gewoon weer een limiet is vanuit de ISP)
Kan niet eens meer fatsoenlijk een filmpje via jwplayer achtige spelers afspelen :(

Morgen maar weer Telfort bellen en kijken of hun iets kunnen doen..... (waarschijnlijk niks)
Indien hun niks kunnen doen wanneer blijkt dat KPN Wholesale dit Kwalitatief Uitermate Teleurstellende geintje weer geflikt heeft, dan ga ik hun maar contacteren....
Dit is gewoon te gek voor woorden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hoe gaat het nu met Vectoring? Mijn Zyxel doet nog steeds 'maar' 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
De laatste dagen gaat het bij ons allemaal ineens een stuk sneller... Waar we eerst gemiddeld 10 tot 11 Mb/s down en 0.5 Mb/s up hadden loopt alles nu direct op 13.61 Mb/s down en 0.83Mb/s up. Geen wereldschokkende verbetering, maar ik heb wel het idee dat zaken als Netflix vaker direct op HD stream zit (vorige maand moest je vaak nog enkele minuten door SD heen voordat hij overstapte).

Ook de tv (iTv van Telfort) start veel sneller op (gaat hier elke nacht van de stroom af). Voorheen enkele minuten bezig met opstarten, nu vrijwel elke keer binnen 30 seconden klaar om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
Coenen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 07:23:
Ik heb niet alle berichten van je gevolgd, maar heb je niet gewoon een trage PC :?
Die veroorzaakt dan het trage laden..

KPN heeft toch aangegeven dat vectoring VDSL per 1 september geactiveerd wordt?
Telfort dan dus ook lijkt mij.

Ik heb ook dezelfde Zyxel en een 50/5 abbo bij telfort. Via speedtest.net haal ik 49/5.
Laden webpagina's gaat razendsnel :9

Laat die 100Mbit via VVDSL maar komen :9 _/-\o_ :9~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Maar een mail naar KPN Wholesale gestuurd, eens kijken wat er gaat gebeuren :/

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3618521723.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3618527711.png

Dit is toch gewoon bijna onwerkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 21:22
Coenen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 07:23:
Wat is de vraag? Ook met vectoring wordt je op een 50/5-profiel gepinned, hoewel er initieel wat problematiek was om dat te realiseren (had tijdelijk 80/8).

[ Voor 3% gewijzigd door Thralas op 11-07-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voor de Zyxel modems werd er nog gewerkt aan een FW met ondersteuning voor vectoring.
Ik vroeg me af of die FW al klaar was. We gaan dus niet met z'n allen van 50/5 naar 80/8...
80/8 leek mij wel een mooi alternatief voor glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Coenen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:45:
Voor de Zyxel modems werd er nog gewerkt aan een FW met ondersteuning voor vectoring.
Ik vroeg me af of die FW al klaar was. We gaan dus niet met z'n allen van 50/5 naar 80/8...
50/5 of 80/8 .........zit nog steeds op 20/2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:12

Wallie

Herr

't Hier (Nootdorp) 's avonds ook weer barslecht... overdag haal je 17mbit icm 30ms, nu om half 10, 9mbit met dit:
tracert ping.xs4all.nl

Tracing route to ping.xs4all.nl [194.109.6.8]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.2.254
2 151 ms 104 ms 107 ms 82-170-175-254.ip.telfort.nl [82.170.175.254]
3 130 ms 98 ms 105 ms ams-ix.tc2.xs4all.net [195.69.144.166]
4 128 ms 107 ms 203 ms 0.ae4.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.9]
5 106 ms 107 ms 106 ms ping.xs4all.nl [194.109.6.8]

Trace complete.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Speed61 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:52:
[...]

Ik heb niet alle berichten van je gevolgd, maar heb je niet gewoon een trage PC :?
Die veroorzaakt dan het trage laden..

KPN heeft toch aangegeven dat vectoring VDSL per 1 september geactiveerd wordt?
Telfort dan dus ook lijkt mij.

Ik heb ook dezelfde Zyxel en een 50/5 abbo bij telfort. Via speedtest.net haal ik 49/5.
Laden webpagina's gaat razendsnel :9

Laat die 100Mbit via VVDSL maar komen :9 _/-\o_ :9~ :)
Ik zit bij KPN, en ik krijg nu momenteel 48.50/4.9. Ook 50/5 pakket.

Jammer dat hier geen vectoring leverbaar is, ik zit op een wijkcentrale aangesloten ipv een straatkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 23:07
Mijn upstream actual data rate is 5223 (Kbps.) (Attainable Rate 31233 (Kbps.)), toch haal ik nergens meer dan 4,46 Mbit/s upload snelheid...

Is dit normaal of raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hangt ook van je modem af.

Heb je een v8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
Ja helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is het modem nog aan het inregelen of heb je deze snelheid al voor een langere tijd?

De V8 kan uiteraard hogere snelheden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik heb net weer eens geprobeerd m`n DNS server te veranderen, maar ik kom tot een gekke conclusie.

Met "nslookup www.tweakers.net" in te tikken in de console geeft hij aan via welke DNS server hij de IP ophaalt bij de naam van de website. (tenminste dit is de enige manier die ik weet hoe je dat kan zien)

Welke DNS server ik invul in het modem en instel op de netwerkkaart-settings in windows ik krijg altijd 195.241.77.55 (=telfort primaire DNS) als DNS server voorgeschoteld. :?

Ik wil graag OpenDNS of UltraDNS gebruiken, tenminste zelf kunnen beoordelen welke het beste werkt.
Moet ik een andere testmethode gebruiken dan nslookup ?
Mijn modem is een P-2812HNU-F1, ik heb in elk DNS veld in het modem (alle 8 ) een andere DNS ingegeven maar geen1 wordt ook werkelijk opgepakt/gebruikt.

Edit Ik heb al iets gevonden, het schijnt dat MSWindoos de DNS server instelling gebruikt van m`n tweede netwerk device (loopback adapter) en niet die van de netwerkkaart waar m`n modem/internet aanhangt. 8)7 (waarom in hemelsnaam ? )

Zowiezo heeft Iemand nog suggesties over hoe je (met ander progje bv) goed/beter kan zien welke DNS server er ook werkelijk gebruikt wordt door bv Firefox/Chrome/elk ander dns request. Thanks. :)

[ Voor 20% gewijzigd door enchion op 13-07-2014 14:04 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
PaT schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:01:
Is het modem nog aan het inregelen of heb je deze snelheid al voor een langere tijd?

De V8 kan uiteraard hogere snelheden halen.
Nee de dlm was 3 maanden geleden al klaar met inregelen.
Zie hier mijn gegevens:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/6b281f17117785176a031df69f2d458c.png

Ik haal nooit meer dan 4,46 Mbits up, maakt niet uit met wat of waar naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ligt aan de v8, ik had hetzelfde probleem. Ik heb trouwens KPN, maar de modems zijn zowat hetzelfde.
Aangezien de v8 die ik had wel meer problemen had, heb ik na doordringen eindelijk een nieuw modem gekregen.

Wat je zou kunnen doen is eventueel een eigen modem aansluiten. Bijvoorbeeld een fritzbox of zyxel.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3559718898.png

Ik ben toen van KPN een nieuw modem gekregen, een ZTE
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3619153949.png

Ik heb alleen dat de downloadsnelheid niet hoger gaat dan 48.5 van de 50, maar dat zal waarschijnlijk komen door de overhead. Modem traint namelijk netjes op 52Mbit in.

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 13-07-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
enchion schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:39:
Welke DNS server ik invul in het modem en instel op de netwerkkaart-settings in windows ik krijg altijd 195.241.77.55 (=telfort primaire DNS) als DNS server voorgeschoteld. :?
Vergeet je niet de DHCP-lease van je netwerkkaart te verversen? Een wijziging is niet instant..
Zowiezo heeft Iemand nog suggesties over hoe je (met ander progje bv) goed/beter kan zien welke DNS server er ook werkelijk gebruikt wordt door bv Firefox/Chrome/elk ander dns request. Thanks. :)
Wireshark. Maar er is weinig reden om te twijfelen aan de DNS-servers die windows (ipconfig) weergeeft, tenzij je exotische proxysettings gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
HvanderT schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:16:
[...]

Ligt aan de v8, ik had hetzelfde probleem. Ik heb trouwens KPN, maar de modems zijn zowat hetzelfde.
Aangezien de v8 die ik had wel meer problemen had, heb ik na doordringen eindelijk een nieuw modem gekregen.

Wat je zou kunnen doen is eventueel een eigen modem aansluiten. Bijvoorbeeld een fritzbox of zyxel.

[afbeelding]

Ik ben toen van KPN een nieuw modem gekregen, een ZTE
[afbeelding]

Ik heb alleen dat de downloadsnelheid niet hoger gaat dan 48.5 van de 50, maar dat zal waarschijnlijk komen door de overhead. Modem traint namelijk netjes op 52Mbit in.
Ik heb telfort, maar ik denk niet dat ze voor dit probleem een ander modem willen toesturen (heb verder ook geen problemen met de v8). Dan zal ik zelf een ander modem aan moeten schaffen... Hmm dat wordt even uitzoeken.
Is jouw ping ook verbeterd met een ander modem?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3620297706.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:33
Coenen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:45:
Zoals ik het zie:

Eerst worden alle straatkasten aangepast voor vectoring en vervolgens wordt dit per 1 september geactiveerd (= omgezet naar ander profiel?)

Dus voor die tijd hou je 50/5 (Telfort), 40/4 (KPN) of 80/8 (KPN met pairbonding) max en per 1 september 100/?max.

Telfort(= dochter KPN) heeft aangegeven hierin kosteloos mee te gaan.

Tegen die tijd zijn de Zyxel modems hiervoor aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door Speed61 op 14-07-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Krijg je, als je een nieuwe telfort lijn aanvraagt, nog steeds de Arcadyan VGV7519 ?

Is deze nu al in bridge mode te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Speed61, thx, wachten tot 1 September dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
largovich schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:31:
[...]
Ik heb telfort, maar ik denk niet dat ze voor dit probleem een ander modem willen toesturen (heb verder ook geen problemen met de v8). Dan zal ik zelf een ander modem aan moeten schaffen... Hmm dat wordt even uitzoeken.
Is jouw ping ook verbeterd met een ander modem?
[afbeelding]
Nee, mijn ping is altijd tussen de 20 en 25. Wat dat betreft heb jij wel een hele mooie ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Speed61 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:25:
[...]

Zoals ik het zie:

Eerst worden alle straatkasten aangepast voor vectoring en vervolgens wordt dit per 1 september geactiveerd (= omgezet naar ander profiel?)

Dus voor die tijd hou je 50/5 (Telfort), 40/4 (KPN) of 80/8 (KPN met pairbonding) max en per 1 september 100/?max.

Telfort(= dochter KPN) heeft aangegeven hierin kosteloos mee te gaan.

Tegen die tijd zijn de Zyxel modems hiervoor aangepast.
KPN levert tegenwoordig ook 50/5. 40/4 bestaat niet meer.

Ik had 40/4, maar die is verhoogd naar 50/5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Newjersey schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:11:
Krijg je, als je een nieuwe telfort lijn aanvraagt, nog steeds de Arcadyan VGV7519 ?
Ik zou denken van wel (in januari nog eentje gehad).
Is deze nu al in bridge mode te zetten?
Gaat prima. Wel met een kleine hack, want dat lukt niet direct via de webinterface:

http://192.168.2.254/atmint.stm/3/1

Als het goed is zie je dan bridge mode op WAN1, even op Apply klikken en klaar is Newjersey. Niet vergeten eerst WLAN/Firewall/DHCP uit te zetten uiteraard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Thralas schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:57:
[...]

Ik zou denken van wel (in januari nog eentje gehad).

[...]

Gaat prima. Wel met een kleine hack, want dat lukt niet direct via de webinterface:

http://192.168.2.254/atmint.stm/3/1

Als het goed is zie je dan bridge mode op WAN1, even op Apply klikken en klaar is Newjersey. Niet vergeten eerst WLAN/Firewall/DHCP uit te zetten uiteraard..
Dit kan ook bij de laatste firmware? er vanuitgaande dat ik dit modem krijg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Na het instellen van bridge mode is de webinterface niet meer bereikbaar, omdat het modem geen LAN IP adres meer heeft. Vinden jullie dit niet lastig mbt tot het controleren van de DSL status e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Thralas schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:22:
Wireshark. Maar er is weinig reden om te twijfelen aan de DNS-servers die windows (ipconfig) weergeeft, tenzij je exotische proxysettings gebruikt.
Thanks het geeft precies de antwoorden die ik zoek.

Snap alleen niet meer waar de DNS addressen in het modem nou voor nodig zijn aangezien mijn PC daar toch schijnbaar niks mee doet.
(zie niks terugkomen van wat ik op het modem had ingevuld, ik had in elk mogelijk vak een ander address ingevuld vandaar)
Wat wel duidelijk is nu is dat als er een DNS address die op 1 netwerkkaart staat ingesteld niet bereikbaar is windows ook gewoon naar instellingen op andere netwerkkaarten kijkt. (wel grappig)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Henk007 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:39:
Na het instellen van bridge mode is de webinterface niet meer bereikbaar, omdat het modem geen LAN IP adres meer heeft. Vinden jullie dit niet lastig mbt tot het controleren van de DSL status e.d. ?
je kunt altijd nog handmatig ip-adres in de Experiabox-range instellen, dan kun je de webinterface alsnog instellen. D.w.z. je pc een vast ip-adres geven in de juiste range en 192.168.2.254 als gateway instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:00

Investig8or

What goes up, could come down

Het viel me al een tijdje op dat internet wat traag leek, o.a. bij youtube wat vaak bufferde of de kwaliteit terugschoof. Daarom even een speedtest gedaan en het resultaat klopte met wat ik merkte helaas. Eigenlijk nooit snelheids problemen gehad en het 30/3 abo werd ook altijd goed benaderd. Nu zit ik helaas nog maar op 7.5/2.5 (upload valt dus nog mee) en de ping is van rond de 25 naar boven de 100 gegaan. Ik heb de 2812HNU-F1 al gereboot en gereset, maar helpt helaas niet. Current rates in het modem zijn echter wel zoals het hoort (32004/3060) en toch wil het er niet uitkomen. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen voor ik met Telfort contact opneem?

Idiocracy: it is real!

Pagina: 1 ... 27 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie