Gooi eens een postcode neer zonder huisnummer, er zijn diverse mensen hier die je kunnen vertellen wat er technisch haalbaar is.Steefmeister schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:11:
Twee weken geleden heb ik telfort bestelt omdat ik toen volgens de postcodecheck 49mbit kon halen. Ook in de telfort shop kwamen ze op deze sneheid uit.
Nu twee weken na de bestelling doe ik de test nog eens en zegt de test dat ik maar 30mbit kan halen. Dit vind ik persoonlijk echt te weinig. Mocht dit inderaad kloppen kan ik dan nog onder het abonnement uitkomen? Het gaat volgende maand pas in...
Vectoring is bij mij geactiveerd. Problemen die wij hadden met 2 x zo traag internet zijn opgelost door middel van een software update in de wijk en mijn modem. De Experia kan hier nu beter mee overweg. Dat hij 0 upload weergeeft komt waarschijnlijk omdat het een bug is.
De ZyXel heb ik hier thuis nog liggen. Deze kan niet meer gebruikt worden als modem omdat de ZyXel niet met Vectoring om kan gaan. Nog geen bericht gehad de ZyXel terug te moeten sturen dus die houd ik nog even lekker hier
Ik heb het idee dat het WiFi bereik inderdaad minder is geworden maar moet dit nog even onderzoeken.
Wij hebben een 30Mbit abonnement en halen op ons adres nu 34Mbit / 35Mbit. Al met al netjes dus!
De ZyXel heb ik hier thuis nog liggen. Deze kan niet meer gebruikt worden als modem omdat de ZyXel niet met Vectoring om kan gaan. Nog geen bericht gehad de ZyXel terug te moeten sturen dus die houd ik nog even lekker hier
Wij hebben een 30Mbit abonnement en halen op ons adres nu 34Mbit / 35Mbit. Al met al netjes dus!
hmmm, omdat mijn Zyxel op 100% CPU stond en de webinterface nauwlijks te bereiken was, heb ik maar een power reset gedaan. Gevolg: factory settings. Yeah right. Lekker dan. Kan ik al m'n portforwards er weer in zetten. Maar m'n CPU is wel weer normaal.
Netjes hoor. Is dit met pairbonding en/of vectoring? Ik kan namelijk deze snelheid ook halen zonder pairbonding of vectoring, aangezien m'n modem op één paar op ongeveer 77mbit zit. Als KPN nu even de volle lijn opengooitGWashington schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:33:
Sinds kort een snelheids verhoging gehad. Haal sinds ongeveer een week rond de 75Mbps in Delft.
[afbeelding]
Klopt, had ik ook. Was storing bij KPN. Ik baalde er ook van, gaven bij mij 42Mbit aan ipv de 8 die ik nu heb...Steefmeister schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:11:
Twee weken geleden heb ik telfort bestelt omdat ik toen volgens de postcodecheck 49mbit kon halen. Ook in de telfort shop kwamen ze op deze sneheid uit.
Nu twee weken na de bestelling doe ik de test nog eens en zegt de test dat ik maar 30mbit kan halen. Dit vind ik persoonlijk echt te weinig. Mocht dit inderaad kloppen kan ik dan nog onder het abonnement uitkomen? Het gaat volgende maand pas in...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dat zal met Vectoring zijn. Telfort heeft alle 50/5 lijnen op 80/8 gezet met Vectoring. Max snelheid 9,2MB/sec
Zullen niet 'alle' zijn, heb nog steeds 50/5tha_bulldog schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:37:
Dat zal met Vectoring zijn. Telfort heeft alle 50/5 lijnen op 80/8 gezet met Vectoring. Max snelheid 9,2MB/sec
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik stel standaard m'n hoofd router/modem in op 192.168.1.1. Op die manier hebben al m'n netwerken dezelfde layout en type ik niet per ongeluk het verkeerde ip.MedionAkoya schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:01:
[...]
Ojah 192.168.1.1 is geen Experiabox en/of Zyxel.
192.168.2.1 is Experiabox V8
192.168.1.254 is de witte Zyxel
Nog niet, maar was ik nog wel van plan. Ik wou eerst even hier mijn ervaringen delenCoenen schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:51:
@job_h, wat een verhaal. Ik hoop dat mijn zyxel nog een tijd blijft werken.
Heb je dit verhaal ook op het forum van Telfort gezet? Webcare komt nog maar heel af en toe hier.
[ Voor 19% gewijzigd door job_h op 11-05-2014 23:33 ]
Ik zit ook nog op50/5. Dus idd, niet alle.
Ik heb trouwens nog een een Zyxel, misschien dat die later aan de beurt zijn en dat die Eperiaboxen eerder aan de beurt zijn.
Over Experiaboxen gesproken, levert Telfort de V8 of de V9. De laatste lijkt een stuk beter te zijn.
Alle Vectoring lijnen (dus VVDSL2_POTS) zijn naar 80Mbit gegaan. Als je straatkast nog niet geüpdatet is of je op een wijkcentrale zit heb je dus nog steeds 52/5. Intrainsnelheid op Vectoring is dan 82399/8239.
Ik heb begrepen dat vectoring eerst vanuit de straatkasten geleverd gaat worden en (nog) niet vanuit de CO? Dan val ik buiten de boot...
Zit op een CO aangesloten..
Ach, KPN (ik heb geen Telfort) heeft mijn snelheid van 40 naar 50Mbit omhoog gegooid, daar ben ik ook wel tevreden mee. Misschien dat we pairbonding ook gaan overwegen.
Ik vind het wel netjes dat Telfort zo lekker bezig is, ook al is het een "budget" provider. 50 of 80Mbit voor 26 euro is namelijk niet slecht.
Ach, KPN (ik heb geen Telfort) heeft mijn snelheid van 40 naar 50Mbit omhoog gegooid, daar ben ik ook wel tevreden mee. Misschien dat we pairbonding ook gaan overwegen.
Ik vind het wel netjes dat Telfort zo lekker bezig is, ook al is het een "budget" provider. 50 of 80Mbit voor 26 euro is namelijk niet slecht.
Vanuit de CO zijn de kabelbundels dermate dik dat Vectoring dan geen zin schijnt te hebben (let wel, van horen zeggen). Echter, bij een mutatie van abbo (bijvoorbeeld TV toevoegen) zal KPN wanneer je nu de max van je abbo niet haalt wanneer mogelijk gelijk een monteur inschieten om je isra te vervangen en pairbonding toe te passen. Niet vreemd opkijken dus als je een in jouw ogen simpele wijziging doet waardoor je ineens verplicht een monteur nodig hebt
Overigens op die Telfort website staat er bij mijn postcode check:
Ik word overigens knettergek van die Experiabox. Ik kan regelmatig geen of heel beperkt verbinding krijgen via wifi. Even aan en uitzetten lost het wel op. Hoe zijn de ervaringen met een eigen router achter de Experia V8 hier?
Dat mocht ik willen!Maximaal haalbare snelheid op jouw adres: 14 MB/s.
Ik word overigens knettergek van die Experiabox. Ik kan regelmatig geen of heel beperkt verbinding krijgen via wifi. Even aan en uitzetten lost het wel op. Hoe zijn de ervaringen met een eigen router achter de Experia V8 hier?
[ Voor 40% gewijzigd door PaT op 12-05-2014 14:01 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
WMM QoS uitgezet? even inloggen en bij WLAN settings kijken. En desnoods een vast kanaal instellen.
Die Experiaboxen zijn inderdaad een drama met wifi
Ik heb hier de wifi van dat ding vrijwel meteen uitgezet en ik gebruik een D-link DIR-655 als draadloos access point. Dat werkt prima.PaT schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:59:
Overigens op die Telfort website staat er bij mijn postcode check:
[...]
Dat mocht ik willen!
Echt een eigen router erachter is lastig, volgens mij wordt er geen bridge mode ondersteund met de standaard firmware. Ik neem aan dat je geen dubbel-NAT wil.
[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 12-05-2014 14:23 ]
Helaas, Telfort levert de V8. Ik heb zelf de V8 drie weken geleden binnen gekregen.Coenen schreef op maandag 12 mei 2014 @ 07:06:
[...]
Ik zit ook nog op50/5. Dus idd, niet alle.
Ik heb trouwens nog een een Zyxel, misschien dat die later aan de beurt zijn en dat die Eperiaboxen eerder aan de beurt zijn.
Over Experiaboxen gesproken, levert Telfort de V8 of de V9. De laatste lijkt een stuk beter te zijn.
http://www.telfort.nl/Per...cadyan-Experia-box-v8.htm
Trein?
Bedoel je nou dat ik hem juist aan of uit moet zetten? (ik heb er niets aan gewijzigd namelijk)HvanderT schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:09:
WMM QoS uitgezet? even inloggen en bij WLAN settings kijken. En desnoods een vast kanaal instellen.
Uitzetten, die kan wel eens problemen geven. Ik had gisteren tijdens moederdag (PaT schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:33:
[...]
Bedoel je nou dat ik hem juist aan of uit moet zetten? (ik heb er niets aan gewijzigd namelijk)
Ik had problemen met een ZTE H220N en een Arcaydan 7519. Uitgezet en daarna was het wel stabieler.
[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 12-05-2014 20:39 ]
Ik heb QoS uitgegooid. Ik ben benieuwd. Bedankt voor de tip in ieder geval.
Ik heb echt een ontzettend trage verbinding laatste tijd. Op dit moment heb ik:
+- 6 mbit down
+- 1.5 mbit up
+- 105 ms ping naar diverse servers
Zyxel modem niets raars mee. Locatie centrum Delft. Meer mensen last van een trage verbinding?
+- 6 mbit down
+- 1.5 mbit up
Zyxel modem niets raars mee. Locatie centrum Delft. Meer mensen last van een trage verbinding?
Normaliter haal ik gewoon exact de 30/3. Modem traint daar ook op in. Ping is dan +- 27ms.MmarkM schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:24:
Is het normaal 2 x zo snel? Waarschijnlijk zal je binnenkort de Experia ontvangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Milosonator op 12-05-2014 21:26 . Reden: normale ping ]
Ben recent verhuisd en nu was mijn modem in mijn oude huis ingetraind op ca. 20mbit down/1mbit up. Nu in mijn nieuwe huis is ie ingetraind op 28mbit down/3 mbit up, waar ik op zich erg blij mee ben. Qua download haal ik stabiel ca. 2.95MByte/s wat redelijk overeen komt. Echter, qua upload haal ik maar ca. 100-150kbyte/s) wat overeenkomt met ca. 800-1200 kbit. Bovendien fluctueert de upload ook heel erg (itt tot de download). Kent iemand dit probleem?
Inmiddels weer hersteld op de site. De check geeft nu weer 49mbit aan.Speedmaster schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:53:
[...]
Gooi eens een postcode neer zonder huisnummer, er zijn diverse mensen hier die je kunnen vertellen wat er technisch haalbaar is.
Postcode is overigens 6217 GR
49 mbit was toch de foute waarde
Zag ik dit weekend bij mijn vriendin in Nootdorp ook. Ping naar de eerste hop is al >100ms.Milosonator schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:18:
+- 6 mbit down
+- 1.5 mbit up
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ja, het doet mij ook heel erg denken aan een overbelast wijkhuisje, dat zal wel op meer plekken voorkomen. Vanmiddag even ge-pingt, normale waarden. Nu ook weer. Zondagavond zal het wel weer raak zijn. Echt iets voor Telfort om op te lossen want dit is natuurlijk niet acceptabel.Wallie schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:35:
[...]
Zag ik dit weekend bij mijn vriendin in Nootdorp ook. Ping naar de eerste hop is al >100ms.
Hoezo?Milosonator schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:22:
[...]
Ja, het doet mij ook heel erg denken aan een overbelast wijkhuisje, dat zal wel op meer plekken voorkomen. Vanmiddag even ge-pingt, normale waarden. Nu ook weer. Zondagavond zal het wel weer raak zijn. Echt iets voor Telfort om op te lossen want dit is natuurlijk niet acceptabel.
Waar in de overeenkomst schrijven ze dat je een non-overbooked 1:1 verbinding is beloofd ?
Overbooking met een factor tot 10:1 is heel normaal bij consumentenlijnen.
Elke avond een ping van 100ms en 5mbit down? Dat is echt niet in de buurt van acceptabel. Natuurlijk begrijp ik dat het 's avonds wat drukker is, en ik misschien niet de maximale snelheid krijg. Ik kan niet eens fatsoenlijk YouTube kijken of een potje gamen.Henk007 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:05:
[...]
Hoezo?
Waar in de overeenkomst schrijven ze dat je een non-overbooked 1:1 verbinding is beloofd ?
Ik heb zelf KPN, maar ook ik heb op zondagavond een fors hogere ping, tussen de 60-80ms. Nog niet schokkend, maar ja. De snelheid is wel gewoon goed. Maar ik kan me weinig voorstellen dat het hier op zondag zo druk is dat de centrale overbelast raakt. Lijkt me dat er iets in het netwerk mis gaat. De rest van de week is het wel goed, dan zit ik rond de 25.
Je hebt idd geen 1:1 verbinding, maar dat je wat merkt van de overboeking is uitzonderlijk. Ik heb zelf jaren een Tele2 adsl lijn gehad, die doen volgens mij zelfs een overboeking van 25:1. Nooit iets van gemerkt, ook niet op een zondagavond.Henk007 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:05:
[...]
Hoezo?
Krijg soms het vermoeden dat ze hiermee hun eigen glasvezel willen promoten...
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Steefmeister in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"
Ik las dat ze per abuis je 49 mbit hadden beloofd en dat ze maar 30 konden leveren. Maar blijkbaar bedoelde je het precies anders om. Mooi voor jou! zou ik ook wel willen, maar mijn lijntje haalt "maar" 26 mbit.
18 september ben ik weer een jaar supporter van Telfort geweest. An sich heb ik, op die Experia box na, weinig te klagen. Maar Caiway biedt bij ons voor bijna hetzelfde bedrag (scheelt uiteindelijk 5 euro) 100/100 glasvezel aan. Dat vind ik toch wel een stukje interessanter dan de 30/3 die mij nu mogelijk wordt gemaakt.
Ik ga er dus van uit dat ik in september Telfort weer ga verlaten.
In Friesland kunnen we alleen maar dromen van glasvezel..
Zal nog wel jaren duren voordat onze gemeente hiermee bezig wil gaan. Tot die tijd zitten we mooi vast aan dsl, wil met UPC niks te maken hebben
Zal nog wel jaren duren voordat onze gemeente hiermee bezig wil gaan. Tot die tijd zitten we mooi vast aan dsl, wil met UPC niks te maken hebben
Wat betreft DSL heb je ook niet te klagen, had jij niet VDSL met een (begin-)attainable van 95Mbit?HvanderT schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:30:
In Friesland kunnen we alleen maar dromen van glasvezel..
Hier in Zeeland maar een schamele 8Mbit. Zelfde gevoel wat betreft coaxkabel.
Ik heb nu telfort Internet Standaard (30/3) dit was het maximum beschikbare voor mijn postcode, en hiervan haalde ik ongeveer 13/1 aan snelheid.
Nu zie ik echter dat voor mijn adres inmiddels internet Extra (50/5) beschikbaar is, en de site zelf geeft aan dat 30mbit download haalbaar is voor mijn adres (in het verleden was dit 13mbit wat goed overeenkwam met de praktijk)
Dus begrijp dat waarschijnlijk de straatkast is aangepast en hierdoor de hogere snelheid mogelijk is.
Alleen haal ik hier thuis nog steeds slechts 13/1 wat ik dan wel vreemd vind. Ga natuurlijk niet overstappen op 50/5 als de 30 al niet gehaald wordt.
Moet ik het modem misschien eens rebooten en kijken of het dan sneller gaat?
Nu zie ik echter dat voor mijn adres inmiddels internet Extra (50/5) beschikbaar is, en de site zelf geeft aan dat 30mbit download haalbaar is voor mijn adres (in het verleden was dit 13mbit wat goed overeenkwam met de praktijk)
Dus begrijp dat waarschijnlijk de straatkast is aangepast en hierdoor de hogere snelheid mogelijk is.
Alleen haal ik hier thuis nog steeds slechts 13/1 wat ik dan wel vreemd vind. Ga natuurlijk niet overstappen op 50/5 als de 30 al niet gehaald wordt.
Ik denk dat rebooten niet zal helpen. Waarschijnlijk zal je op de buitenring (straatkast) aangesloten moeten worden en zit je nu nog op de telefooncentrale. Als je je abo upgrade dan wordt je verbinding door een monteur omgestoken naar de buitenring (straatkast) locatie waardoor je lijnlengte flink korter wordt en je dus een hogere snelheid kan halen. Ik raad je aan om even een topic openen op het Telfort forum zodat Webcare je verbinding/adres nader kan bekijken of dit klopt. 
Edit: Misschien kunnen ze je dan sowieso laten overzetten zonder je abo te hoeven verhogen, immers heb je al een 30Mbit abo.
Edit: Misschien kunnen ze je dan sowieso laten overzetten zonder je abo te hoeven verhogen, immers heb je al een 30Mbit abo.
[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 14-05-2014 22:20 ]
Dat was ik jatimmie1 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:58:
[...]
Wat betreft DSL heb je ook niet te klagen, had jij niet VDSL met een (begin-)attainable van 95Mbit?![]()
Hier in Zeeland maar een schamele 8Mbit. Zelfde gevoel wat betreft coaxkabel.
Al is 50/5 die ik nu krijg ook niet verkeerd nee.
Welk modem heb je? Een Experiabox icm. firmware 02.00.131W4 is in ieder geval een vereiste voor VDSL2 met vectoring. En bij de ZyXEL P2812 heb je een troost, die laat onder de DSL diagnostics de loop length zien..Emcee schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:08:
Zyxel P-2601HN-F1, en kan bij de DSL line status geen loop length zien.
Zou dit modem wel geschikt zijn voor VDSL? Ga dit even uitzoeken
Anders laat ze me maar een nieuwe sturen betaal tenslotte voor 30/3, en dat wil ik eerst halen mocht ik ooit naar 50/5 gaan.
M'n jaarcontract loopt binnenkort weer af meestal neemt telfort wel weer contact op dan met een of andere aanbieding zodat ik weer een jaar aan ze vastzit
Anders laat ze me maar een nieuwe sturen betaal tenslotte voor 30/3, en dat wil ik eerst halen mocht ik ooit naar 50/5 gaan.
M'n jaarcontract loopt binnenkort weer af meestal neemt telfort wel weer contact op dan met een of andere aanbieding zodat ik weer een jaar aan ze vastzit
Hoe kan je een 30/3 abonnement hebben als je deze modem hebtEmcee schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:50:
Zyxel P-2601HN-F1, en kan bij de DSL line status geen loop length zien.
Maar aan je snelheid te zien, denk ik dat je nog een oud 20/1 ADSL abonnement hebt. Tijd voor een upgrade?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Telfort Internet Standaard wordt geleverd over zowel A- als VDSL. Gezien het feit dat je nog een 2601 hebt denk ik ook dat je nog het oude Internet Standaard hebt, waar sowieso geen VDSL bij in zit. Even bellen om te verlengen, 3 maanden gratis scoren en een nieuw modem + upgrade naar VDSL
De ZyXel 2601 kan inderdaad niet overweg met VDSL. Als er VDSL uitgerold is bij jou moet je een nieuw modem krijgen. Uiteraard kosteloos.
Ja mijn abbo loopt nu 3 jaar en heb telkens gebruik gemaakt van aanbiedingen waarbij ik dan wel weer een jaar aan telfort vast zat, maar het is wel steeds of sneller of goedkoper geworden.
Begonnen met 20/1 abbo vandaar, maar ga ze binnenkort eens bellen voor een nieuw modem en wat er mogelijk is. Wil vooral wat meer upload, 1mbit is tenenkrommend om spullen op het internet te zetten (videos, fotos, externe nas)
Begonnen met 20/1 abbo vandaar, maar ga ze binnenkort eens bellen voor een nieuw modem en wat er mogelijk is. Wil vooral wat meer upload, 1mbit is tenenkrommend om spullen op het internet te zetten (videos, fotos, externe nas)
Doen ze dat? Bedoel vooral 3 maanden gratis? Dat is wel interessant natuurlijk.tha_bulldog schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:18:
Telfort Internet Standaard wordt geleverd over zowel A- als VDSL. Gezien het feit dat je nog een 2601 hebt denk ik ook dat je nog het oude Internet Standaard hebt, waar sowieso geen VDSL bij in zit. Even bellen om te verlengen, 3 maanden gratis scoren en een nieuw modem + upgrade naar VDSL
[ Voor 37% gewijzigd door Emcee op 15-05-2014 20:43 ]
Ik heb exact hetzelfde, maar dan alleen in de avond uren! Er is nauwelijks mee te gamen, spikes naar 200ms.. Valt hier nog iets aan te doen?Milosonator schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:18:
+- 6 mbit down
+- 1.5 mbit up
Ik ga maar eens een 'officiele' klacht indienen. Ik raad jou aan hetzelfde te doen.djoenez schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:19:
[...]
Ik heb exact hetzelfde, maar dan alleen in de avond uren! Er is nauwelijks mee te gamen, spikes naar 200ms.. Valt hier nog iets aan te doen?
Ik heb op dit moment upc internet 50mb, maar ben van plan om over te stappen op telfort internet 30mb(21eu p/maand). Ik zie echter dat tele2 een goedkopere alternatief heeft, eerste 6 maanden 10tje p/maand en de laatste 6maanden 23eu p/maand. Bovendien heeft tele2 geen aansluitkosten.
Kan ik onderhandelen over een nieuw abonnement bij telfort? Iemand daar ervaring mee?
Ik heb upc al gebeld voor hun beste bod. Maar ik kwam met korting nog steeds 10eu per maand boven telfort uit. Voor wat ik wil doen is 30mb dsl voldoende, daarom mogelijk deze keuze.
Kan ik onderhandelen over een nieuw abonnement bij telfort? Iemand daar ervaring mee?
Ik heb upc al gebeld voor hun beste bod. Maar ik kwam met korting nog steeds 10eu per maand boven telfort uit. Voor wat ik wil doen is 30mb dsl voldoende, daarom mogelijk deze keuze.
Dit probleem is al jaren aanwezig, er is gewoon te weinig capaciteit en daarom ben ik een jaar geleden overgestapt naar UPC. Telfort had er nog een case voor aangemaakt en alles zou in orde moeten zijn maar elke keer tijdens piektijden was hetzelfde probleem er weer...djoenez schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:19:
[...]
Ik heb exact hetzelfde, maar dan alleen in de avond uren! Er is nauwelijks mee te gamen, spikes naar 200ms.. Valt hier nog iets aan te doen?
Telfort netwerk is toch "precies" hetzelfde als KPN netwerk? Ik ervaar juist bij UPC hogere pings naar bepaalde bestemmingen. Maar dat verschilt wel eens ja.
Nu game ik nooit, als ik maar een beetje snelle verbinding heb en de latency rond de 25 zit, vind ik het best.
Nu game ik nooit, als ik maar een beetje snelle verbinding heb en de latency rond de 25 zit, vind ik het best.
Dat dacht ik ook altijd, maar als dat zo zou zijn, waarom zijn deze klachten er dan niet in het KPN topic?HvanderT schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:12:
Telfort netwerk is toch "precies" hetzelfde als KPN netwerk? Ik ervaar juist bij UPC hogere pings naar bepaalde bestemmingen. Maar dat verschilt wel eens ja.
Telfort koopt capaciteit in op het wholesale netwerk van KPN, alleen blijkbaar niet genoeg
Oh, ik heb op zondagen ook een hogere latency dan de rest van de week. Snelheid is goed, maar de latency is op zondag tegen de 90ms. En ik heb KPN.
Zondagavond dan waarschijnlijk. Als iedereen thuis is, net voor de werkweek begint.
ik heb momenteel een Telfort instap 12mbit abbo ( haal toch maar 13mbit op mijn adres momenteel ), en volgens de tabel in nieuws: Veel KPN-klanten krijgen binnen anderhalf jaar hogere vdsl-snelheden wordt mijn wijkkast in Q2 2014 geupgrade, wanneer kan ik de stap naar een sneller abbo nemen, ik heb een Xperia V8, neem aan dat ik die gewoon kan behouden ?
Moeilijk te zeggen. Als je ineens graafwerkzaamheden in de buurt ziet is dat een goede indicatie dat het heel snel komt. Als je nu al een V8 hebt kan je die gewoon houden ja
De graafwerkzaamheden waren ongeveer maandje terug, klantenservice kon nog niets zeggen over wanneer vdsl beschikbaar is op mijn adres. Afwachten dan maar...
Bij ons in de buurt zijn rond half februari ook een aantal VDSL straatkasten geplaatst, met daarbij ook de graafwerkzaamheden voor de glasvezel verbinding naar die straatkasten toe. Helaas is tot nu toe nog geen sneller internet aan te vragen via bijv. Telfort.
Ik zag wel dat een andere provider (DDS.NL) zijn postcode check heeft aangepast, en nu ook laat zien of je 80Mb kan krijgen (met Vectoring) zie http://www.dds.nl/adsl/
Helaas geeft deze check bij mij ook nog steeds maar 4Mb aan als maximaal snelheid, ben benieuwd wanneer ze die straatkast 'activeren'
, hopelijk is dan hier ook 80Mb mogelijk
Ik zag wel dat een andere provider (DDS.NL) zijn postcode check heeft aangepast, en nu ook laat zien of je 80Mb kan krijgen (met Vectoring) zie http://www.dds.nl/adsl/
Helaas geeft deze check bij mij ook nog steeds maar 4Mb aan als maximaal snelheid, ben benieuwd wanneer ze die straatkast 'activeren'
Bij mij geeft die check overal nee aan, terwijl we 32mbits binnen krijgen als actual rate.
Even een vraagje, familie van wij woont op 1200 m van de wijkcentrale, zij hebben meer dan 50mbits voor actual rate. Zij hebben de 40mbit die zij voor internet zouden krijgen, ook als hun televisie aan staat.
Wij zitten op 1020 meter van de wijkcentrale, en hebben een slechtere verbinding.
Wanneer wij zonder tv een test doen hebben we 32 mbit's op speedtest.net en met tv aan nog maar 25mbit.
Niet dat de snelheid niet toereikend is voor wat we doen, maar ik vraag me af waar het verschil zit.
De leeftijd van de wijk verschilt +- 5 jaar, zou dit mee kunnen spelen?
Voor de rest is het dezelfde aanbieder en het zelfde abonnement.(KPN)
Even een vraagje, familie van wij woont op 1200 m van de wijkcentrale, zij hebben meer dan 50mbits voor actual rate. Zij hebben de 40mbit die zij voor internet zouden krijgen, ook als hun televisie aan staat.
Wij zitten op 1020 meter van de wijkcentrale, en hebben een slechtere verbinding.
Wanneer wij zonder tv een test doen hebben we 32 mbit's op speedtest.net en met tv aan nog maar 25mbit.
Niet dat de snelheid niet toereikend is voor wat we doen, maar ik vraag me af waar het verschil zit.
Die check staat bij mij ook op Nee, en verbaasd mij niets.
Wijkcentrale bij ons zal nooit naar VDSL gaan heeft KPN al mede gedeeld, koper is blijkbaar te oud en omdat overal glas ligt zal kabel of glas enige optie nog wezen.
Hemelsbreed woon ik op 500m van de centrale waar de bekabeling er 2km over doet.
Latency is soms echt niet stabiel bij ons.
Vooral de upload stort geregeld in, maar download verschilt ook per dag.
Zou volgens checks 18/1 moeten kunnen halen maar soms ben ik al blij als er 12mbit uit komt en 600kbs down.
Wijkcentrale bij ons zal nooit naar VDSL gaan heeft KPN al mede gedeeld, koper is blijkbaar te oud en omdat overal glas ligt zal kabel of glas enige optie nog wezen.
Hemelsbreed woon ik op 500m van de centrale waar de bekabeling er 2km over doet.
Latency is soms echt niet stabiel bij ons.
Vooral de upload stort geregeld in, maar download verschilt ook per dag.
Zou volgens checks 18/1 moeten kunnen halen maar soms ben ik al blij als er 12mbit uit komt en 600kbs down.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe je daar achtergekomen bent, kan ik ook even checken of ik op niets zit te wachten...solique schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:52:
Navraag bij zowel Telfort als KPN gedaan.timmie1 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:02:
[...]
Ik ben wel nieuwsgierig hoe je daar achtergekomen bent, kan ik ook even checken of ik op niets zit te wachten...
Onze wijkkast zou voorlopig niet op de lijst staan om gemigreerd te worden als dat ooit nog gaat gebeuren.
Tevens gehoord dat er planning is om de 2 centrales te migreren naar 1. Maar weet niet wat dat voor impact gaat hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door solique op 19-05-2014 12:08 ]
via DDS.nl staat mijn adres ook nog op 12 Mbit, maar ik zal dus nog enkele maanden geduld moeten hebben zo aan jouw verhaal te zien.Prolution schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:30:
Bij ons in de buurt zijn rond half februari ook een aantal VDSL straatkasten geplaatst, met daarbij ook de graafwerkzaamheden voor de glasvezel verbinding naar die straatkasten toe. Helaas is tot nu toe nog geen sneller internet aan te vragen via bijv. Telfort.
Helaas geeft deze check bij mij ook nog steeds maar 4Mb aan als maximaal snelheid, ben benieuwd wanneer ze die straatkast 'activeren', hopelijk is dan hier ook 80Mb mogelijk
Misschien door middel van pairbonding? Dus laten we zeggen 2 lijnen van 25mbit. Zitten zij aan de nummercentrale of een wijkkast?royb3 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:45:
Bij mij geeft die check overal nee aan, terwijl we 32mbits binnen krijgen als actual rate.
Maand geleden nieuwe wijkkast (slechts op 75 meter van mijn huis, 2804 Gouda), KPN vandaag gebeld wanneer ze e.e.a. gaan aansluiten, helaas men kon geen enkele toezegging doen.Prolution schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:30:
Helaas geeft deze check bij mij ook nog steeds maar 4Mb aan als maximaal snelheid, ben benieuwd wanneer ze die straatkast 'activeren', hopelijk is dan hier ook 80Mb mogelijk
Grappige is dat de postcodecheck van de KPN fantastische snelheden geeft op mijn postcode, daarom gebeld, blijkt dat de postcodecheck totaal niet correct werkt.
Dus afwachten maar......
@Webcare : is er een storing mbt. telefonie , vanmiddag rond 4 uur kon ik bellen/gebeld worden, inmiddels niet meer. Modem GUI geeft ook geen fouten, ik krijg een kiestoon en bel een nummer: vervolgens niets... stilte en geen fout. Idem als het Telfort nummer gebeld wordt vanaf een 06-nr,.. stilte niets.
pc = 5384
pc = 5384
Ik heb die kasten zien staansurfing john schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:19:
[...]
Maand geleden nieuwe wijkkast (slechts op 75 meter van mijn huis, 2804 Gouda), KPN vandaag gebeld wanneer ze e.e.a. gaan aansluiten, helaas men kon geen enkele toezegging doen.
In andere topics lees je dat het maanden duurt. Helaas!
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Ik heb nu een 30/3 abonnement van Telfort. Heel erg tevreden. De Zyxel modem staat nu al 89 dagen aan zonder merkbare storing. Snelheid volgens de modem is 31992/3060 kbps. Voorheen was dit de maximaal attainable rate. Nu zie ik vandaag de volgende gegevens:
attainable rate upstream: 8888 kbps
attainable rate downstream: 51175 kbps
Zou dit betekenen dat ik nu een met Telfort internet extra een snelheid van 50/5 Mbps zou kunnen halen? De postcode check op de webstie van Telfort geeft maximaal 41 Mbps aan. De afstand naar de wijkcentrale nog even gecontroleerd en die is ongeveer 870 meter. De website van KPN geeft 80/8 aan maximale snelheid aan op mijn postcode.
Zou dit betekenen dat ik nu een met Telfort internet extra een snelheid van 50/5 Mbps zou kunnen halen? De postcode check op de webstie van Telfort geeft maximaal 41 Mbps aan. De afstand naar de wijkcentrale nog even gecontroleerd en die is ongeveer 870 meter. De website van KPN geeft 80/8 aan maximale snelheid aan op mijn postcode.
Je modem geeft idd de snelheid aan die je maximaal kan halen, dus 50/5 is goed mogelijk. Maar de site van KPN is op dit moment niet geheel betrouwbaar, die geeft ook bij mij 80/8 aan, terwijl ik volgens de modem downstream nog net geen 40mbps zou kunnen halen.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Het lijkt er op dat je inderdaad meer dan 30 Mbit kan halen. Is echter geen garantie dat je daadwerkelijk de 50 Mbit haalt, maar je komt vast een heel eind.ProgMAN schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 01:23:
Ik heb nu een 30/3 abonnement van Telfort. Heel erg tevreden. De Zyxel modem staat nu al 89 dagen aan zonder merkbare storing. Snelheid volgens de modem is 31992/3060 kbps. Voorheen was dit de maximaal attainable rate. Nu zie ik vandaag de volgende gegevens:
KPN maakt gebruik van Pairbonding (wat Telfort niet doet), dit is het samenvoegen van 2 aderparen om zo tot ongeveer een verdubbeling van de snelheid te komen. Als je adres inderdaad geschikt is dan is 2 maal 40 Mbit natuurlijk 80.yodeluxe schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 07:32:
Je modem geeft idd de snelheid aan die je maximaal kan halen, dus 50/5 is goed mogelijk. Maar de site van KPN is op dit moment niet geheel betrouwbaar, die geeft ook bij mij 80/8 aan, terwijl ik volgens de modem downstream nog net geen 40mbps zou kunnen halen.
Die 50Mbit ga je wel halen. Het 50/5 profiel is 52000/5223 en op de vectoring kasten zelfs 83400/8340. Je zal dus nét aan niet de 52Mbit aan gaan tikken.
Maar... Op welk profiel traint je lijn nu in? Als hij nu op profiel 8b zit heb je kans dat hij zodra je gaat upgraden naar Extra hij op 17a schiet waarbij je dus wel 52/5 kan halen.
Of pairbonding via KPN mogelijk is is vrij simpel in te zien. Kijk op de postcode check bij DDS. Geeft die hoger dan 50Mb? Dan is er geen pairbonding mogelijk omdat je dan VDSL vanuit een straatkast krijgt. Geeft hij max 50Mb? Kijk dan op pcdb.bbned.nl of je onder de kilometer afstand van de centrale zit. Nee? Dan zit je ook op een straatkast en is dat gewoon het maximaal haalbare. Ja? Dan is pairbonding leverbaar en kan je 80Mb halen bij KPN, maar niet bij de andere WBA-E providers zoals o.a. DDS, Telfort, XS4All, Tweak en Solcon.
Maar... Op welk profiel traint je lijn nu in? Als hij nu op profiel 8b zit heb je kans dat hij zodra je gaat upgraden naar Extra hij op 17a schiet waarbij je dus wel 52/5 kan halen.
Of pairbonding via KPN mogelijk is is vrij simpel in te zien. Kijk op de postcode check bij DDS. Geeft die hoger dan 50Mb? Dan is er geen pairbonding mogelijk omdat je dan VDSL vanuit een straatkast krijgt. Geeft hij max 50Mb? Kijk dan op pcdb.bbned.nl of je onder de kilometer afstand van de centrale zit. Nee? Dan zit je ook op een straatkast en is dat gewoon het maximaal haalbare. Ja? Dan is pairbonding leverbaar en kan je 80Mb halen bij KPN, maar niet bij de andere WBA-E providers zoals o.a. DDS, Telfort, XS4All, Tweak en Solcon.
@tha_bulldog: op dit moment combineert KPN vectoring nog niet met pairbonding, maar ze zijn wel van plan om dat in de toekomst te gaan doen: http://corporate.kpn.com/...lim-gebruik-van-koper.htm (nieuwsbericht van augustus 2013)
Puur ter achtergrond informatieVoor KPN blijft het echter hier niet bij. Vanaf volgend jaar willen we vectoring met pairbonding combineren. Met deze combinatie kan de snelheid vanaf de buitenringen zelfs oplopen tot maar liefst 200 Mbps.
[ Voor 3% gewijzigd door Prolution op 23-05-2014 10:02 ]
Klopt helemaal, echter zit KPN nog met het issue dat niet alle WBA-E providers ook pairbonding capable modems gebruiken. Maar als het op de rol staat zal het snel genoeg in dit topic komen te staan 
Overigens zijn er problemen met vectoring momenteel. Er zijn al verschillende lijnen wegens problemen teruggezet van VVDSL2_POTS naar VDSL2_POTS. Er staat hier al een week elke dag iemand te meten bij de straatkast en ook mijn VDSL verbinding was niet heel erg stabiel...
Overigens zijn er problemen met vectoring momenteel. Er zijn al verschillende lijnen wegens problemen teruggezet van VVDSL2_POTS naar VDSL2_POTS. Er staat hier al een week elke dag iemand te meten bij de straatkast en ook mijn VDSL verbinding was niet heel erg stabiel...
[ Voor 40% gewijzigd door RadioAir op 23-05-2014 10:44 ]
Apart... ik heb iets soortgelijks meegemaakt... eerst van ADSL vanuit de centrale naar VVDSL uit de straatkast... toen ADSL uit de straatkast en nu weer VVDSL uit de straatkast. Dat scheen vanwege een lokaal probleem te zijn.tha_bulldog schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:35:
Overigens zijn er problemen met vectoring momenteel. Er zijn al verschillende lijnen wegens problemen teruggezet van VVDSL2_POTS naar VDSL2_POTS.
Maar het is nu al een aantal weken stabiel op de volle snelheid.
[ Voor 14% gewijzigd door Franzki op 23-05-2014 22:56 ]
Gaat de KPN dan 160Mbit over koper kunnen leveren?! Dat zou wel mooi zijn.
Ik ben van de week nog gebeld door Telfort, of ik niet internet via glas zou willen, ik wacht eerst wel eens vectoring af. Die gozer van Telfort had er volgens mij nog niet van gehoord.
Ik ben van de week nog gebeld door Telfort, of ik niet internet via glas zou willen, ik wacht eerst wel eens vectoring af. Die gozer van Telfort had er volgens mij nog niet van gehoord.
Sinds een maandje is er een nieuwe firmware update voor de FRITZBOX 7340 met o.a.:
FRITZ!Box Ready for Vectoring
With the new FRITZ!OS, your FRITZ!Box is ready for the next generation of VDSL technology and speed,
enabling rates of 100 MBit/s and more possible by eliminating electromagnetic interference between
telephone lines in the vicinity. All VDSL-capable FRITZ!Box models support vectoring in performance
mode ("full vectoring").
Ik ben er iig klaar voor, nu de centrale en Telfort nog.
FRITZ!Box Ready for Vectoring
With the new FRITZ!OS, your FRITZ!Box is ready for the next generation of VDSL technology and speed,
enabling rates of 100 MBit/s and more possible by eliminating electromagnetic interference between
telephone lines in the vicinity. All VDSL-capable FRITZ!Box models support vectoring in performance
mode ("full vectoring").
Ik ben er iig klaar voor, nu de centrale en Telfort nog.
Als ik meer dan 45 Mbit zou halen ben ik al tevreden. Maar als ik iets van 5 Mbit extra omhoog ga in snelheid vind ik het de 5 euro per maand extra niet waard.tha_bulldog schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:50:
Die 50Mbit ga je wel halen. Het 50/5 profiel is 52000/5223 en op de vectoring kasten zelfs 83400/8340. Je zal dus nét aan niet de 52Mbit aan gaan tikken.
Profile geeft 8db aan.Maar... Op welk profiel traint je lijn nu in? Als hij nu op profiel 8b zit heb je kans dat hij zodra je gaat upgraden naar Extra hij op 17a schiet waarbij je dus wel 52/5 kan halen.
DDS geeft aan dat 50 mogelijk is, maar 80 niet. Ook hier de geschatte waarde 42. Maar voordat ik een abonnement bij Telfort nam had ik ook een check gedaan. Toen kwam er een geschatte snelheid uit van 26, terwijl ik uiteindelijk 33 heb. Redelijk conservatieve schatting dus.Of pairbonding via KPN mogelijk is is vrij simpel in te zien. Kijk op de postcode check bij DDS. Geeft die hoger dan 50Mb? Dan is er geen pairbonding mogelijk omdat je dan VDSL vanuit een straatkast krijgt. Geeft hij max 50Mb? Kijk dan op pcdb.bbned.nl of je onder de kilometer afstand van de centrale zit. Nee? Dan zit je ook op een straatkast en is dat gewoon het maximaal haalbare. Ja? Dan is pairbonding leverbaar en kan je 80Mb halen bij KPN, maar niet bij de andere WBA-E providers zoals o.a. DDS, Telfort, XS4All, Tweak en Solcon.
Vraagje:
Ik heb al jarenlang Internet (30Mbps down/3Mbps up) + Bellen via Telfort. Nu werd ik afgelopen zaterdag benaderd of ik geinteresseerd zou zijn om daar het alles-in-1 pakket van te maken voor zo'n 12 euro in de maand meer.
Mijn huidige tv abo loopt via Caiway en kost me 19,20 euro per maand.
Televisie kijken doet vooral mijn zoon van 8, zelf kijken we films en series die ik download.
Dus 7,20 euro per maand besparen is mooi mee genomen.
Maar als ik mijn postcode check krijg ik dit:
'Maximaal haalbare snelheid op jouw adres: 13 Mb/s'
(Dit komt overeen met de huidige praktijk)
Mijn angst nu is echter dat TV-kijken ten koste van deze snelheid gaat (dat hoor ik wel vaker dat dit zo is bij ADSL) en dat er dus vrijwel niets meer overblijft.
Is deze angst gegrond? Ik denk namelijk dat ik beter nog een jaartje op glasvezel kan wachten dan me een jaar lang in de ellende te storten.
Ik heb al jarenlang Internet (30Mbps down/3Mbps up) + Bellen via Telfort. Nu werd ik afgelopen zaterdag benaderd of ik geinteresseerd zou zijn om daar het alles-in-1 pakket van te maken voor zo'n 12 euro in de maand meer.
Mijn huidige tv abo loopt via Caiway en kost me 19,20 euro per maand.
Televisie kijken doet vooral mijn zoon van 8, zelf kijken we films en series die ik download.
Dus 7,20 euro per maand besparen is mooi mee genomen.
Maar als ik mijn postcode check krijg ik dit:
'Maximaal haalbare snelheid op jouw adres: 13 Mb/s'
(Dit komt overeen met de huidige praktijk)
Mijn angst nu is echter dat TV-kijken ten koste van deze snelheid gaat (dat hoor ik wel vaker dat dit zo is bij ADSL) en dat er dus vrijwel niets meer overblijft.
Is deze angst gegrond? Ik denk namelijk dat ik beter nog een jaartje op glasvezel kan wachten dan me een jaar lang in de ellende te storten.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij:
SD kwaliteit TV gebruikt ongeveer 4Mbit/s
HD kwaliteit TV gebruikt ongeveer 8Mbit/s.
Dus als je 13Mb/s hebt, dan hou je tussen 5Mb/s en 9 Mb/s over. Ik weet niet of dit snel genoeg is voor je.
Sowieso gaat tv altijd voor internet dus op je tv zal je er weinig last van hebben. Alleen je internet zal inderdaad een stuk langzamer worden.
Dus als je 13Mb/s hebt, dan hou je tussen 5Mb/s en 9 Mb/s over. Ik weet niet of dit snel genoeg is voor je.
Sowieso gaat tv altijd voor internet dus op je tv zal je er weinig last van hebben. Alleen je internet zal inderdaad een stuk langzamer worden.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
In het slechtste geval hou ik dus 5Mbps over wat overeenkomt met 0,625MBps. Beetje weinig.evleerdam schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:00:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij:
Sowieso is het nu max 13Mbps dus als het effe tegenzit wordt het wel heel krap.
Hier toevallig precies hetzelfde: 13Mbit/s en zowel internet als digitale tv. Op dit moment zit mijn vrouw tv te kijken (SD Lingo, op een 30 inch tv scherp zat) en speedtest geeft mij 9,8Mbit/s als snelheid, zonder tv altijd tussen den 12,5 en 13,2 Mbit/s.
Is dit snel genoeg? Voor ons wel, maar ik download nauwelijks meer sinds we Netflix hebben en gamen werkt gewoon zonder haperen hier (x360).
Is dit snel genoeg? Voor ons wel, maar ik download nauwelijks meer sinds we Netflix hebben en gamen werkt gewoon zonder haperen hier (x360).
Is er een telefoon-issue? Wij kunnen niet van mobiel naar vast en van vast naar mobiel bellen.
Vast naar vast werkt wel.
Vast naar vast werkt wel.
Wat ik wel bizar vind is dat je voor een 30 Mbps abo betaald en dat je met HD tv kijken maar ~5Mbps over houdt. Dat is dan maar 1/6e van waar je voor betaald.EcoR schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:48:
Hier toevallig precies hetzelfde: 13Mbit/s en zowel internet als digitale tv. Op dit moment zit mijn vrouw tv te kijken (SD Lingo, op een 30 inch tv scherp zat) en speedtest geeft mij 9,8Mbit/s als snelheid, zonder tv altijd tussen den 12,5 en 13,2 Mbit/s.
Tsja, ik woon dan ook in the middle of nowhere, dus dat hoort er helaas een beetje bij. Bizarre is dat we nu alsnog sneller internet hebben dan toen we in het centrum van Leiden woonden. Daar haalden we met mazzel 6 Mbps terwijl we voor 20 betaalden...Tripl3 D schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 07:25:
[...]
Wat ik wel bizar vind is dat je voor een 30 Mbps abo betaald en dat je met HD tv kijken maar ~5Mbps over houdt. Dat is dan maar 1/6e van waar je voor betaald.
Ben bezig met de overgang van Telfort ADSL naar Telfort Glasvezel waarbij het telefoonnummer van de vaste lijn (van KPN) wordt meegenomen. Inmiddels is de activatiedatum van glasvezel bekend.
Van Telfort moet ik zelf ervoor zorgen dat mijn KPN abonnement wordt opgezegd. Ze nemen alleen het telefoonnummer over, maar het abonnement zou doorlopen.
Vandaag gebeld met KPN om abonnement op te zeggen, maar zij zeggen dat het telefoonnummer dan niet meer overgezet kan worden naar Telfort en dat abonnement weg = telefoonnummer weg. Ze konden ook geen porteringsverzoek in hun systeem terugvinden.
Wat klopt?
Van Telfort moet ik zelf ervoor zorgen dat mijn KPN abonnement wordt opgezegd. Ze nemen alleen het telefoonnummer over, maar het abonnement zou doorlopen.
Vandaag gebeld met KPN om abonnement op te zeggen, maar zij zeggen dat het telefoonnummer dan niet meer overgezet kan worden naar Telfort en dat abonnement weg = telefoonnummer weg. Ze konden ook geen porteringsverzoek in hun systeem terugvinden.
Wat klopt?
Wat KPN zegt klopt, als jij je abbo per direct opzegt dan valt er namelijk geen nummer meer te porteren door Telfort. Wacht dus gewoon even rustig af tot alles is geporteerd, opgeleverd en werkt voordat je het opzegt. Voorkomt namelijk een boel narigheid en het is toch per maand opzegbaar dus dat zijn de kosten ook niet.
Weet iemand of je bij Telfort op xDSL ook een tweede telefoonummer kunt nemen? Bij glasvezel staat expliciet dat dit wel kan, maar bij xDSL staat dit er dus niet bij. Ik zou niet weten waarom dit op xDSL niet zou kunnen, die 64kbit/s extra maakt weinig verschil.
Weet iemand of je bij Telfort op xDSL ook een tweede telefoonummer kunt nemen? Bij glasvezel staat expliciet dat dit wel kan, maar bij xDSL staat dit er dus niet bij. Ik zou niet weten waarom dit op xDSL niet zou kunnen, die 64kbit/s extra maakt weinig verschil.
[ Voor 31% gewijzigd door Puch-Maxi op 27-05-2014 19:07 ]
My favorite programming language is solder.
Het kan modemtechnisch in ieder geval wel, dus je kan altijd nog een goedkopere Cheapconnect/FreeVoipDeal combo erbij zetten 
@ProgMAN Als DDS niet aangeeft dat DDS 80 mogelijk is, dan zit je nog niet op een vectoring capable centrale. Maar desalniettemin kan je er vanuit gaan dat je de 52/5 gewoon gaat halen.
@ProgMAN Als DDS niet aangeeft dat DDS 80 mogelijk is, dan zit je nog niet op een vectoring capable centrale. Maar desalniettemin kan je er vanuit gaan dat je de 52/5 gewoon gaat halen.
[ Voor 42% gewijzigd door RadioAir op 27-05-2014 21:07 ]
Bedankt voor alle reacties. Ik ga contact opnemen met Telfort om het abonnement naar Internet Extra te zetten. Even kijken of ik 52/5 ga halen.tha_bulldog schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:04:@ProgMAN Als DDS niet aangeeft dat DDS 80 mogelijk is, dan zit je nog niet op een vectoring capable centrale. Maar desalniettemin kan je er vanuit gaan dat je de 52/5 gewoon gaat halen.
Ik heb een raar probleem met mijn Telfort ADSL.
Ik ben overgestapt naar een andere newserver. Van Tweaknews die het altijd goed deed, naar Astraweb.
Nu met Astraweb is mij snelheid ingekakt tot een paar kb/s als hij het uberhaubt al doet.
Ik denk, ligt het aan mij? Ik neem een prepaid account van newsdemon er bij. Zelfde probleem.
Ik snap er natuurlijk niks van. Vervolgens maar via VPN verbinding gemaakt met de zaak, en via vpn haal ik op mijn gemak 500 kb/s vanaf de newsservers. Dus probleem lijkt mij niet aan de newsservers te liggen.
Knijpt Telfort dit af, of?
Ik ben overgestapt naar een andere newserver. Van Tweaknews die het altijd goed deed, naar Astraweb.
Nu met Astraweb is mij snelheid ingekakt tot een paar kb/s als hij het uberhaubt al doet.
Ik denk, ligt het aan mij? Ik neem een prepaid account van newsdemon er bij. Zelfde probleem.
Ik snap er natuurlijk niks van. Vervolgens maar via VPN verbinding gemaakt met de zaak, en via vpn haal ik op mijn gemak 500 kb/s vanaf de newsservers. Dus probleem lijkt mij niet aan de newsservers te liggen.
Knijpt Telfort dit af, of?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Dit moet absoluut kunnen. Toen ik in 2007 naar Telfort ging behield ik mijn oude vaste KPN nummer, maar kreeg er "gratis" een Telfort nummer bij. 2 nummers moet dus zeker kunnen.Puch-Maxi schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:00:
Of Telfort het ook aanbiedt, dat durf ik niet te zeggen.
Vanochtend werkte Astraweb bij mij nog prima. Zo'n 4-5 MB. Ik gebruik wel SSL.
Verwijderd
Weet iemand welke VLAN id's er door Telfort in de Experia Box V8 worden gebruikt voor IPTV en Internet?
Tenminste dat zegt mijn modem in het WAN menuVDSL
You are using VDSL port to connect to WAN. Router can support up to 3 WAN interfaces via VLAN tagging.
Description 1p/VLAN ID Protocol
WAN1 1/34 Routing
WAN2 -/- ---
WAN3 5/4 Bridging
WAN1 is dan internet, WAN3 iptv
Verwijderd
Als het topic het van dit soort opmerkingen moet hebben niet... maar gelukkig komen er meer nuttigere bijdragen. 
Nu ik toch bezig ben: mijn Telfort 30 MB abo doet het iig goed; weinig of geen storingen.
De P-2812HNU-F1 als vervanger voor de beroerde EB 3, doet het uitstekend, op een wat zwakkere wifi na.
Wel...... iig geprobeerd om nog iets zinvols bij te dragen...
Nu ik toch bezig ben: mijn Telfort 30 MB abo doet het iig goed; weinig of geen storingen.
De P-2812HNU-F1 als vervanger voor de beroerde EB 3, doet het uitstekend, op een wat zwakkere wifi na.
Wel...... iig geprobeerd om nog iets zinvols bij te dragen...
Ik word echt gillend gek van die Experia box. Steeds vaker verslikt dat ding zich in het blijkbaar zware verkeer dat hij moet verwerken.... Hoewel ik van mening ben dat hij niet zoveel hoeft te doen blijft hij regelmatig hangen met "geen internet" als gevolg. Stekkertje eruit, stekkertje erin lost het dan weer op, maar dat zou niet zo vaak moeten gebeuren.
Ik weet het, terugsturen en een nieuwe vragen zou ik moeten doen, maar ik stap wel over naar een provider waar ik veel meer in eigen hand kan hebben. Leuk voor "de consument", maar blijkbaar niet voor mij.
Ik weet het, terugsturen en een nieuwe vragen zou ik moeten doen, maar ik stap wel over naar een provider waar ik veel meer in eigen hand kan hebben. Leuk voor "de consument", maar blijkbaar niet voor mij.
Wat zegt het status en dsl status scherm in die experiabox op het moment dat je 'geen internet' hebt?PaT schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:08:
Ik word echt gillend gek van die Experia box. Steeds vaker verslikt dat ding zich in het blijkbaar zware verkeer dat hij moet verwerken.... Hoewel ik van mening ben dat hij niet zoveel hoeft te doen blijft hij regelmatig hangen met "geen internet" als gevolg. Stekkertje eruit, stekkertje erin lost het dan weer op, maar dat zou niet zo vaak moeten gebeuren.
Ik heb internet van telfort extra 50/5mb volgens postcode check op website moet ik 49mb halen. Nu zit ik eraan te denken om telfort tv bij te nemen maar twijfel over de beeld kwaliteit.
Hoe is de beeld kwaliteit bij SD en bij HD?
Is het echt HD kwaliteit?
Hoe is de kwaliteit bij grote tv 46 inch?
Hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vragen.
Alvast bedankt.
Hoe is de beeld kwaliteit bij SD en bij HD?
Is het echt HD kwaliteit?
Hoe is de kwaliteit bij grote tv 46 inch?
Hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vragen.
Alvast bedankt.
Je kan ook een eigen modem aansluiten. Een fritzbox of een zyxel modem werken ook gewoon.PaT schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:08:
Verwijderd
Kijk nog maar eens naar mijn kleine bijdrage over de vervanger van de EB3 waarover onze Feut kort daarna niet over uitgesproken raakt met een nihile off-topic bijdrage...PaT schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:08:
Toch maar inruilen? Ik had het met een week bekeken met die Experiabox en Telfort snapte dit prima.... ik had zo een ander model. Of volg de nuttige tip van HvanderT op.
Vandaag heb ik mijn telfort pakket aangesloten. Hier zat ook een experiabox bij.
Tot nu toe ben ik zwaar ontevreden. Issues:
Continu valt de draadloze verbinding weg. Signaalsterkte is prima want sta 2 meter van het modem vandaan. Heel erg irritant. Heb al een kanaalswijziging gedaan, maar zonder resultaat. Meerdere aparaten hebben er last van.
Ook verbinden met Teamviewer vanaf eigen netwerk is gewoon onmogelijk. Continu krijg ik de melding verbindingsfout, terwijl het programma gewoon aanstaat. Vanaf mobiel internet krijg ik het wel bereikt.
kortom dramatische start. Ik hoop dat ik hier nog wat tips krijg, want heb weinig trek om een betaalnummer te gaan bellen.
Ook sabnzb heeft continu een foutmelding bij opstarten,maar dat lijkt gewoon een instellingsfout.
Tot nu toe ben ik zwaar ontevreden. Issues:
Continu valt de draadloze verbinding weg. Signaalsterkte is prima want sta 2 meter van het modem vandaan. Heel erg irritant. Heb al een kanaalswijziging gedaan, maar zonder resultaat. Meerdere aparaten hebben er last van.
Ook verbinden met Teamviewer vanaf eigen netwerk is gewoon onmogelijk. Continu krijg ik de melding verbindingsfout, terwijl het programma gewoon aanstaat. Vanaf mobiel internet krijg ik het wel bereikt.
kortom dramatische start. Ik hoop dat ik hier nog wat tips krijg, want heb weinig trek om een betaalnummer te gaan bellen.
Ook sabnzb heeft continu een foutmelding bij opstarten,maar dat lijkt gewoon een instellingsfout.
Verwijderd
Plus 1 lijkt het+ lees de ervaringen na en neem met Telfort contact op voor een nieuwe of een ander type.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie