Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!
Heb voor 2 tientjes een P-2812HNU-F1 gekocht, gaat in de kast voor reserve.
Wacht tot ik problemen krijg met mijn huidige ISDN modem, dan wissel ik hem om voor de Experia.
Mocht het niet bevallen, dan pak ik de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Gezien de recente aankondiging van snelheidverhoging bij Ziggo ben ik overstag. Ik ga nu van een schamele 14 mbit voor 22 euro in de maand, over naar 90 mbit voor 32 euro in de maand.

10 euro meer, maar wel 6 keer zo snel.

Dag Telfort! :w

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:10:
Kan je eigenlijk naast je Telfort telefoon account ook een Voipbuster account gebruiken?
Ik heb m'n Voipbuster acount in m'n modem erbij gezet, nu wil ik voor bepaalde nummers voipbuster gebruiken. Dit lijkt niet mogelijk. Wat wel lijkt te werken, is dat je phone1 voor Telfort gebruikt en dat je phone2 voor Voipbuster.
Wat is het verschil tussen phone1 voor Telfort en phone2 voor Vopibuster versus de 2 accounts naast elkaar gebruiken? Hoe regel je het dan?
Verwijs je dan wel naar de juiste poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

CSB schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 22:20:
Gezien de recente aankondiging van snelheidverhoging bij Ziggo ben ik overstag. Ik ga nu van een schamele 14 mbit voor 22 euro in de maand, over naar 90 mbit voor 32 euro in de maand.

Begin dit jaar heb ik precies hetzelfde gedaan, geen moment spijt van, ook al betaal ik nu wat meer bij Ziggo.

Het niet investeren in nieuwe wijkkasten danwel updaten van huidige wijkkasten (lees: VDSL geschikt maken) door KPN, breekt de KPN providers nu wel een beetje op. Ik begrijp niet dat ze op hun lauweren rusten, terwijl klanten weglopen naar de concurrent 8)7 .
Vind het nog steeds jammer, want de service van Telfort (met name Webcare) vond ik uitstekend.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54
CSB schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 22:20:

Ziggo Internet Z2 kost €49,95 per maand. Hoe kom jij aan die €32?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

Voor de ouderwetse mensen die nog TV kijken en de kosten van 17,75 "gratis" erbij rekenen. Dan kom je op 32 euro voor het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Laatst online: 21:54
Ah, op die manier. Die vlieger gaat voor ons niet op aangezien wij geen TV hebben bij ons Telfort Internet 50/5 Mbit abonnement. Aangezien we deze snelheden in de praktijk ook halen is er weinig concurrentie qua prijs per mbit :P

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillerBee schreef op zondag 06 april 2014 @ 07:57:
[...]

Begin dit jaar heb ik precies hetzelfde gedaan, geen moment spijt van, ook al betaal ik nu wat meer bij Ziggo.

Het niet investeren in nieuwe wijkkasten danwel updaten van huidige wijkkasten (lees: VDSL geschikt maken) door KPN, breekt de KPN providers nu wel een beetje op. Ik begrijp niet dat ze op hun lauweren rusten, terwijl klanten weglopen naar de concurrent 8)7 .
Vind het nog steeds jammer, want de service van Telfort (met name Webcare) vond ik uitstekend.
Die mening begrijp ik niet helemaal. KPN is juist heel erg druk bezig met het verglazen van wijkkasten. Uiteraard niet waar ze ook echte glasvezel kunnen leveren (waar Reggefiber glasvezel legt) maar dat lijkt me logisch.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:08
Er worden nog steeds stelselmatig gebieden overgeslagen ;) Kijk maar eens in Leiden en Oegstgeest, daar is amper VDSL buitenring te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Barre73 schreef op zondag 06 april 2014 @ 09:08:
[...]

Die mening begrijp ik niet helemaal. KPN is juist heel erg druk bezig met het verglazen van wijkkasten. Uiteraard niet waar ze ook echte glasvezel kunnen leveren (waar Reggefiber glasvezel legt) maar dat lijkt me logisch.
Geloof me, ik heb de afgelopen twee jaar (tot afgelopen december) veelvuldig geinformeerd naar mogelijk vooruitzicht op VDSL danwel glasvezel. Geen van beiden zitten in de planning voor mijn wijk in Leiden.
Leiden is notabene een middelgrote stad, maar het grootste deel van de stad (en omstreken) moet het nog doen met een schamele ADSL snelheid.

Glasvezel is er in Leiden alleen voor huur woningen in bepaalde wijken, wij hebben een koopwoning en maken hier geen aanspraak op. Eind vorig jaar heb ik van KPN zelf (webcare) vernomen dat er voorlopg geen zicht is op VDSL of glas. Ik vind dit echt beschamend, voor een stad als Leiden, net alsof we in een hutje op de hei wonen...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 22:37:
[...]
Wat is het verschil tussen phone1 voor Telfort en phone2 voor Vopibuster versus de 2 accounts naast elkaar gebruiken? Hoe regel je het dan?
Verwijs je dan wel naar de juiste poort?
Ik hoopte dat ik een soort dial-plan kon maken. Of iets met een voorkeuze, bijvoorbeeld als je een verkort nummer draait, gaat een nummer bellen via voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:18

luke_otto

pang pang luckyluke

Ik heb op dit moment wat probleempjes met de snelheid van mijn telfort verbinding. Ik heb sinds kort een experiabox v8 .

Verbinding is langzaam tussen de 1 en 4 Mbps, ping tussen 100 en 150, en dit terwijl de modem op 32 Mbps staat. Zowel via een kabel (Gbit) en Wifi getest. Iemand een idee, wat ik nog kan proberen. Een modem reboot heeft niet geholpen.
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_8B
Download: 32000 Kbps.
Upload: 3079 Kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Gezien inmiddels ook veel Telfort glasvezel gebruikers hun weg naar dit topic hebben gevonden; Deze week start er een test met netwerk opnamefunctionaliteiten voor Telfort glasvezel. Deelname is mogelijk met zowel Amino a140 als m540. Lijkt het je leuk om mee te doen aan deze test? Dan kan je je daarvoor aanmelden op ons forum.
bitshape schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:27:
Klopt, wacht nog steeds met smart op het moment dat Telfort een Firmware-update klaar heeft die wel Vectoring ondersteunt. De standaard Zyxel firmware is al wel VVDSL geschikt, dus dat lijkt me een eitje voor Telfort, nu de wil nog. ;)
Update met vectoring ondersteuning voor de ZyXEL 2812 komt naar verwachting deze maand. :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:07:
[...]
Update met vectoring ondersteuning voor de ZyXEL 2812 komt naar verwachting deze maand. :)

Hugo
Kijk, dat is nou klasse. Hulde! d:)b

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Moet Vectoring op de Zyxel nog getest worden? ;)

Ik kan helaas niet mee doen met het testen van de opnamefunctionaliteiten, aangezien ik heb helaas geen glas (meer) heb en geen interactieve TV... :(
Wat wordt er van jou verwacht?

Om deel te nemen aan de test verwachten we dat je:

- Dat je Telfort glasvezel met Interactieve TV hebt
- Gebruik maakt van de opname functionaliteit tussen 9 april en eind mei
- Jouw bevindingen deelt in een besloten testgroep op het Telfort forum

[ Voor 30% gewijzigd door Coenen op 07-04-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Weer ping problemen op mijn VDSL lijn, ook de snelheid valt tegen.

@ Hugo, zijn er problemen bekend? Dit ben ik niet gewend van Telfort. Ping naar xs4all loopt op tot 120ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 09:14
Blij met Telfort Abuse Team

ik ontving een mailtje dat er iets niet goed was en er misbruik gemaakt werd van mijn internet verbinding.
Zonder hier al teveel op de details in te gaan, kan ik melden dat het naar tevredenheid is opgelost.
Op verzoek een uitgebreid verslag van de problemen gekregen, zodat ik gericht kon zoeken naar de oorzaak. E-mails werden snel beantwoord en samen met het abuse team heb ik het op kunnen lossen. Tevens tips ontvangen om in de toekomst zelf te kunnen checken, mocht het weer mis gaan.

Pluimpje voor het Telfort Abuse Team! _/-\o_

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hallo Tweakers,

Gezien inmiddels ook veel Telfort glasvezel gebruikers hun weg naar dit topic hebben gevonden; Deze week start er een test met netwerk opnamefunctionaliteiten voor Telfort glasvezel. Deelname is mogelijk met zowel Amino a140 als m540. Lijkt het je leuk om mee te doen aan deze test? Dan kan je je daarvoor aanmelden op ons forum.

[...]
Goed je hier weer te zien Hugo :) Bedankt voor de heads-up (denk dat niet iedereen het forum van Telfort actief volgt). Mezelf maar weer es aangemeld, heb een fanatieke tvkijker/opnemer op de bank zitten thuis ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Kom ik net thuis, ligt mijn Telfort VDSL er weer eens uit.
Een kijkje in de logs leert mij dat de dsl lijn gewoon fysiek UP is, maar ik zie een constante herhaling van deze melding:
04/08/2014 22:21:49 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
04/08/2014 22:21:46 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
04/08/2014 22:21:43 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
04/08/2014 22:21:40 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
04/08/2014 22:21:37 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
Mijn modem vindt dus gewoon geen DHCP server op de WAN om een IP te krijgen.
Meer mensen met dit probleem ?
Regio Venlo

Edit:
Een reboot van de modem en ik heb weer verbinding. Ik begin langzaam te geloven dat de mensen die die Esperiabox v8 een onbetrouwbaar ding vinden wel eens gelijk konden hebben :-(

[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 08-04-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
Nou, die vaste telefoon heeft ook weinig nut als je een rekening krijgt van 20 euro voor een paar keer bellen van vast naar vast. Het waren weliswaar lange gesprekken, maar vast naar vast is toch gratis? Je betaalt toch eenmalig een bedrag per maand? Ik ga voortaan gewoon weer met mijn mobiel bellen, want daar heb ik nooit een te hoge rekening. Ik kan op de factuur ook nergens zien wat voor gesprekken het zijn geweest. Het enige wat ik zie is "Nationaal t/m 08 apr 19,98"

Oh wacht, ik zie het al. Bij Mijn facturen > Status Telefonie > Telefoonkosten.

Hmm, blijkbaar heb ik dus geen telefonie. Heb mijn abonnement toen laten aanpassen naar een Alles-in-1 pakket van 45 euro p/m, maar blijkbaar zit daar geen telefonie bij, alleen een telefoonnummer. Onbeperkt Bellen pakket kost 15 euro extra.

[ Voor 25% gewijzigd door chim0 op 10-04-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

Net een kleine spanningsdip in het electriciteitsnet (in de hele straat hier in heel Nieuw Vennep). Zyxel modem DSL lampje blijft nu knipperen en er is geen internet. Meer mensen met dit probleem?

Edit: En er is weer internet.

Edit2: Internet wel, maar intrainen duurt vreselijk lang, en snelheid komt niet boven 1Mb(!) uit. Modem dus (weer) stuk. Heb dit al eerder mee gemaakt alleen toen was er geen stroomstoring.

[ Voor 38% gewijzigd door immetjes op 11-04-2014 13:22 . Reden: Toch een kapot modem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WM1
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-07 20:22

WM1

Hallo Tweakers,

[...]

Hugo
Hugo,

In v3.11(TUE.5)-2_20130819 werkt de volgende functionaliteit niet of niet goed:

- Parental Control die alleen functioneert als MAC Filter uit staat.
- De gebrekkig werkende Port Forwarding (NAT Loopback probleem)
- Het feit dat je DNS Server 1 niet kunt wijzigen
- Het feit dat het niet mogelijk is om het self signed certificate van ZyXEL te vervangen met een ander geldig certificaat
- De (weliswaar) tekstuele fout in More Access Points

Zie hiervoor ook jullie eigen Forum.

Nemen jullie deze punten alsjeblieft mee in de nieuwe release van de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:21:
Nou, die vaste telefoon heeft ook weinig nut als je een rekening krijgt van 20 euro voor een paar keer bellen van vast naar vast. Het waren weliswaar lange gesprekken, maar vast naar vast is toch gratis? Je betaalt toch eenmalig een bedrag per maand? Ik ga voortaan gewoon weer met mijn mobiel bellen, want daar heb ik nooit een te hoge rekening. Ik kan op de factuur ook nergens zien wat voor gesprekken het zijn geweest. Het enige wat ik zie is "Nationaal t/m 08 apr 19,98"

Oh wacht, ik zie het al. Bij Mijn facturen > Status Telefonie > Telefoonkosten.

Hmm, blijkbaar heb ik dus geen telefonie. Heb mijn abonnement toen laten aanpassen naar een Alles-in-1 pakket van 45 euro p/m, maar blijkbaar zit daar geen telefonie bij, alleen een telefoonnummer. Onbeperkt Bellen pakket kost 15 euro extra.
Wat is nu de vraag?
Je dacht dat je telefonie had en 20 euro per maand betaalde en nu blijkt dat dit een fabeltje is? 8)7
En toen.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 21-09 10:25

Yucko

One clown to rule them all !

nee, hij heeft het erover dat in Alles-in-1 van telfort blijkbaar alleen een aansluiting + nummer zit. Alles wat je daarna verbelt komt bovenop de abo-prijs :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Laatst online: 21:23
iemand hier EXIM4 smarthost onder Telfort aan de gang.

server staat ingesteld op smtp.telfort.nl maar ik krijg het niet aan de gang (gebruik dezelfde config die bij Ziggo wel succesvol is (met de wijzigingen voor SMTP natuurlijk))

R=smarthost T=remote_smtp_smarthost: retry time not reached for any host after a long failure period

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 06:41

GerkeP

Vragen mag altijd........

thestiffmeister schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:17:
iemand hier EXIM4 smarthost onder Telfort aan de gang.

server staat ingesteld op smtp.telfort.nl maar ik krijg het niet aan de gang (gebruik dezelfde config die bij Ziggo wel succesvol is (met de wijzigingen voor SMTP natuurlijk))

R=smarthost T=remote_smtp_smarthost: retry time not reached for any host after a long failure period
Verstuur je naar die smarthost over poort 25 of 567?
Telfort ondersteunt geen TLS, dus zou via poort 25 moeten ;)
220 CPSMTPM-TLF103.kpnxchange.com kpnxchange.com Fri, 11 Apr 2014 13:23:58 +0200

Test Result
SMTP TLS Warning - Does not support TLS. More Info
SMTP Reverse Banner Check OK - 213.75.63.9 resolves to Telfortsmtp.kpnxchange.com
SMTP Reverse DNS Mismatch OK - Reverse DNS matches SMTP Banner
SMTP Connection Time 0.905 seconds - Good on Connection time
SMTP Open Relay OK - Not an open relay.
SMTP Transaction Time 3.276 seconds - Good on Transaction Time

[ Voor 30% gewijzigd door GerkeP op 11-04-2014 13:24 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:40

Speedmaster

Make my day...

WM1 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 00:10:

- Het feit dat je DNS Server 1 niet kunt wijzigen
Ehh, als ik inlog op mijn modem en ga naar Network Settings - Broadband Settings
Kan ik achter VDSL (in mijn geval) op modify klikken en hier kiezen halverwege het scherm onder DNS Server voor "Use the following Static DNS IP Address" hier heb ik de DNS servers van Google staan en deze zijn gewoon opgeslagen en werkend......

Ook je eigen settings onder Home Networking - LAN setup zijn gewoon aan te passen mits je zorgt dat je ook de pool aan past en je modem in de range mee neemt

[ Voor 13% gewijzigd door Speedmaster op 11-04-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
GerkeP schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:22:
[...]

Verstuur je naar die smarthost over poort 25 of 567?
Telfort ondersteunt geen TLS, dus zou via poort 25 moeten ;)

[...]
Ik gebruik smtp.telfort.nl op poort 25. Ik krijg het gewoonweg niet aan de gang (terwijl het bij Ziggo en Tweak (=geen smarthost) probleemloos werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

thestiffmeister schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:40:
[...]

Ik gebruik smtp.telfort.nl op poort 25. Ik krijg het gewoonweg niet aan de gang (terwijl het bij Ziggo en Tweak (=geen smarthost) probleemloos werkt).
Ik denk dat dat toch komt omdat Telfort/KPN geen TLS ondersteund ;)
Een ander probleem kan zijn dat Exim weigert zonder SSL beveiliging wachtwoorden te versturen. Dit is op zich erg goed en wij raden dan ook aan SSL aan te zetten op de SMTP-server. Wilt u dit toch omzeilen kan dit als volgt:

# echo "AUTH_CLIENT_ALLOW_NOTLS_PASSWORDS = true" > /etc/exim4/exim4.conf.localmacros

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
GerkeP schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:08:
[...]

Ik denk dat dat toch komt omdat Telfort/KPN geen TLS ondersteund ;)

[...]
ehm, zou je misschien je exim4.conf kunnen pasten hiero als zijnde example. Ik heb het gevoel dat ik hier iets overzie (heb TLS uitgezet en werkt helaas nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik gebruik Exim niet meer, heb dus ook geen config voor je.
Zit inmiddels bij xs4all, dus kan het ook niet voor je testen.

[ Voor 35% gewijzigd door GerkeP op 11-04-2014 17:18 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Yucko schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 07:42:
nee, hij heeft het erover dat in Alles-in-1 van telfort blijkbaar alleen een aansluiting + nummer zit. Alles wat je daarna verbelt komt bovenop de abo-prijs :)
Juist, volgende keer beter lezen dus. :X

Vind het wel een beetje misleidend om het op die manier een Alles-in-1 pakket te noemen, want je denkt automatisch dat je ook gewoon telefonie hebt. En dan telefonie in de vorm van bellen, niet alleen een nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Nu online
chim0 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:33:
[...]

Vind het wel een beetje misleidend om het op die manier een Alles-in-1 pakket te noemen, want je denkt automatisch dat je ook gewoon telefonie hebt. En dan telefonie in de vorm van bellen, niet alleen een nummer.
Je hebt een nummer en je kunt ermee bellen en gebeld worden. Het is vreemd om te zeggen dat dat geen telefonie is. Het vervangt je oude KPN-abonnement (BelBasis?) waarbij je ook een vast bedrag per maand + variabele belkosten had (en ook daar kon je voor een vast bedrag onbeperkt bellen erbij nemen). Ik had het idee dat de meeste grote providers hetzelfde deden. In elk geval UPC doet dat en Ziggo zo te zien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:33:
[...]

Ik denk dat jij beter moet lezen...
Het staat er duidelijk wat de kosten zijn...
http://internetshop.telfo...OvFyp-I2b0CFabLtAodUSIA5A
Bellen
Voordelig bellen naar vaste en mobiele nummers
Goedkoop bereikbaar voor familie en vrienden
Goedkoop internationaal bellen
Je betaalt niets extra voor de huur van een vaste telefoonlijn
Gratis voicemail
Bellen Onbeperkt Buitenland + €10,- p/mnd
Bellen Onbeperkt NL + €15,-p/mn
Hoe zo gratis bellen erbij...
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel kek op mijn Zyxel router/modem. Hoe lang zou ik klant moeten blijven van Telfort eer ik deze gewoon mag houden ipv in buikleen te nemen?

Bij Online mocht ik de livebox op ene gegeven moment ook gewoon houden. Alleen die is nooit 'kek' geweest. dus dat online dat ding niet terugwilde snap ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij moet altijd terug... ik heb die grijze Zyxel 260x HW-serie heel veel jaren gehad.. was tevreden.. maar om voor zo'n oud apparaat 49 euro boete te betalen (stond in de brief bij het nieuwe modem).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:16:
Ik ben wel kek op mijn Zyxel router/modem. Hoe lang zou ik klant moeten blijven van Telfort eer ik deze gewoon mag houden ipv in buikleen te nemen?
Dat ligt eraan welke je hebt, de zilveren/zwarte modems mag je houden, de witte moeten retour. Zie ook https://forum.telfort.nl/...rdware-retourneren-21478/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Nielson schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:50:
[...]
Dat ligt eraan welke je hebt, de zilveren/zwarte modems mag je houden, de witte moeten retour. Zie ook https://forum.telfort.nl/...rdware-retourneren-21478/
Niet waar, een paar weken terug moest ik mijn oude 2602hw nog terugsturen, toen ik de Experiabox v8 kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:08
Dat is dan waarschijnlijk de standaardbrief geweest bij de Vectoring of BabyXL omzetting die uitgaat van de 2601 of 2812 want de zilveren modems hoeven echt niet terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
De Zyxel P-2602HW-D1A was jarenlang in bruikleen bij Telfort. Bij bruikleen moet je iets altijd teruggeven. Anders is het geen bruikleen. Maar vóór deze periode kon je hem kopen voor € 70,-. Ik heb in december 2006 eentje gekocht (toen nog via Tiscali).

Of je (vlak na de overgang van Tiscali) bij Telfort één kon kopen bij het afsluiten van een Telfortabonnement weet ik niet zeker.

Overigens kan je via Marktplaats een reservemodem kopen voor weinig.
Ik heb vorig jaar een ongebruikte Zyxel P-2812HNU-F1 gekocht voor € 15,- op ongeveer 2 km afstand van mijn huis.
De oude Zyxel P-2602HW-D1A staat vaak ook op Marktplaats voor minder dan € 20,- maar die kan je beter niet meer kopen.

@Andre_at_home: Je kan tegenwoordig beter voor de nieuwere Zyxel P-2812HNU-F1 of Experiabox V8 als reservemodem op Marktplaats gaan want dan ben je voorbereid op (V)VDSL en krijg je nog firmware-updates.

[ Voor 1% gewijzigd door Shmoopy op 14-04-2014 00:06 . Reden: voor wordt vóór ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus vorig jaar een Zyxel P-2812HNU-F1 gekregen.. werkt uitstekend...De Experiabox V8 was niet stabiel te krijgen, na een week heb ik hem opgestuurd...(in overleg via hun forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:32:
[...]
Ik denk dat jij beter moet lezen...
Het staat er duidelijk wat de kosten zijn...
http://internetshop.telfo...OvFyp-I2b0CFabLtAodUSIA5A
Dat heb ik nu gelezen en daarom zeg ik, in eerste instantie zou je denken dat je bij een Alles-in-1 pakket ook gewoon gratis kunt bellen, omdat telefonie erbij zit.

Maar maakt verder niet uit, mensen kunnen mij nog steeds bellen om op mijn huisnummer. Zelf bellen doe ik dan gewoon met mijn mobiel. Vind 15 euro extra per maand voor onbeperkt bellen een beetje te gek. Mijn mobiele abonnement kost 10 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 23:38
Vorige week een Telfort DSL verbinding aangesloten bij een kennis:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/owyeoez.png

We hadden express het 8Mb abo (Instap) afgesloten omdat we niet wisten welke snelheid er mogelijk was. De postcodecheck gaf als maximale snelheid 16Mb aan, maar blijkbaar is er ongeveer het dubbele mogelijk :). Dit is ook direct na het aansluiten van het modem, dus mogelijk wordt de Attainable nog wat hoger de komende dagen ;).

Wel mooi dat ze ook het laagste abo op VDSL aansluiten, en dat je eigenlijk een 10Mb verbinding krijgt ipv 8Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davinci1991
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06-2022
Heb sinds vorige week telfort alles in 1 glasvezel. Wilde hier mijn positieve ervaring delen.

Ik kom vanaf een ongelofelijk brakke adsl verbinding van Wanadoo/Orange/Tele 2 overstap naar Alice en weer Tele 2 (veel overnames). Geadverteerde snelheid: 20 mbit download 1 mbit upload, behaalde snelheid: 6 mbit download 700 kbit upload. De modem was een Copperjet 1616-2p en dat ding was echt verschrikkelijk. Netwerk is vrij complex, met een NAS, een server, een mediastreamer (films) en een musicstreamer. En op zijn hoogtepunt 3 computers 5 smartphones en 4 laptops/tablets (op piekmomenten). Het was verschrikkelijk: de copperjet ging continu over zijn nek. Semi Bridge mode daar knalde hij hele tijd uit. Hij wees heel vaak andere ip adressen toe. uPNP werd niet ondersteund en poorten die open waren gezet gingen na een automatische restart weer terug. Alle settings überhaupt gingen om de zoveel tijd weer terug naar default. Overstappen hebben we mee gewacht omdat we wilden verhuizen.

Internetsnelheid wordt geadverteerd met 50 mbit download en upload. Dit is in de praktijk echt bizar dichtbij de geadverteerde snelheid. Vanmorgen was het 49,47 mbit download en 51,38 upload via speedtest ookla.

Ik ben nu een hele zooi bestanden aan het overzetten via ftp vanuit de universiteit (glasvezel). Poorten open zetten ging heel makkelijk. Behaalde downloadsnelheid: 7 mbytes (met overhead al snel 60 mbit).

De installatie was heel makkelijk. Glasvezel wordt hier aangeboden door reggefiber (omgeving hardenberg). Er kwam een mannetje van reggefiber en die heeft gecontroleerd of hij de glasvezel verbinding correct "aan" heeft gezet bij de centrale.

Paar dagen later werd het overgezet door mezelf. Het kwam echt neer op een kabel van de internetpoort naar de wan poort router, een kabel voor tv en een kabel voor telefonie. Supersimpel. Was daarvoor echt een enorme kabeltros vooral voor VOIP.

Ik ben zeer tevreden. Stabiliteit is perfect en door de bijgeleverde draadloze router heb ik nu een wifi repeater waardoor bereik nog veel beter is op zolder. En tenslotte: latency is 0,1 a 2 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik overweeg ook om over te stappen naar Telfort glasvezel, ik heb op dit moment al glasvezel via een andere aanbieder. Moet ik nog iets anders/extra doen bij het aanvragen, of gaat de switch vanzelf goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:40
Zelf bellen doe ik dan gewoon met mijn mobiel. Vind 15 euro extra per maand voor onbeperkt bellen een beetje te gek.
Je zou dit topic eens kunnen doorlezen. Ik bel vrijwel gratis uit alle vaste nummers in Europa, naar mobiel is ook goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45
Vriendin van me heeft half jaar terug overstap van XS4All Internet + TV gemaakt naar dat van Telfort, beide over VDSL. Sinds een paar maanden is het internetten echter instabiel. Voornamelijk gebruik via WIFI op de V8, maar ook bekabeld. Snelheid is netjes de 30 Mbit die ze hoort te hebben echter valt af en toe de verbinding. 'stil', er is dan wel wifi/ethernet aanwezig en ook heeft modem sync en sessie, maar er lijkt geen data te lopen.
Er wordt niets gedaan met torrents oid.

Heb al een keer kabels vervangen, afstand is ook kort(default kabels van telfort/KPN).
Resetten maakt ook niets uit en vermoeden bestaat dat een gepushte update dit veroorzaakt heeft, is deze firmware te downgraden?
Is een alternatief modem als de zyxel2812 evt een oplossing?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op maandag 14 april 2014 @ 07:36:
[...]

Dat heb ik nu gelezen en daarom zeg ik, in eerste instantie zou je denken dat je bij een Alles-in-1 pakket ook gewoon gratis kunt bellen, omdat telefonie erbij zit.....
Tja... je moet toch echt leren eerst te lezen en dan pas iets te kopen. Het stond er super duidelijk...
Tja... en daarom zitten veel forums en tv programmas vol met klachten van mensen die niet lezen...
Het is nl toch zo.. kun je het niet betalen of heb je het er niet voor over.. begin er dan meteen niet aan.
Voordat je het weet zit je anders weer vast aan een jaar contract..
Als je alles zo "goed" leest... hmmm .. ik houd mijn hart vast... (maar het is niet mijn probleem.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Ik heb sinds een aantal weken last van een trage verbinding. 's Avonds dropt de verbinding van de reguliere 30mbit (nb. waar ik voor betaal) naar een kleine 1mbit en stijgt de ping naar 150ms, waar dit normaal iets van 25ms is. Ik vermoed dat dit een capaciteitsprobleem is, maar vind het wel erg raar en vooral vervelend dat dit sinds een paar weken consequent 's avonds voorkomt. Op andere tijdstippen heb ik er geen last van en het wordt nu wel erg irritant. Het is nu vrijwel onmogelijk om normaal een filmpje op youtube te bekijken op redelijke kwaliteit, laat staan een spelletje spelen.

Edit: zojuist nog even een speedtest gedaan, dit is dus absoluut niet acceptabel voor een 30mbit verbinding in de regio Delft:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HrWzcwH.png

[ Voor 13% gewijzigd door Bitage op 14-04-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dit is bedraad gemeten? Als dit via Wi-Fi was dan kan het zijn dat je last hebt van andere AP's op hetzelfde kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Dit is bedraad. Wifi zit verder op een rustig kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chutney, @Bitage,

Dat wil ik graag uitzoeken. Maak in een DM je postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer kenbaar voor nader onderzoek.

Hugo
Helaas is de update uitgesteld, Als er meer over bekend is zal ik dit met jullie delen.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
Over die oude modems.. Ik heb van de kringloop een oude P-2601HN-F1 gekregen (hij deed het zogenaamd niet) maar die hoeft telfort niet meer terug? Er staan ook de wereld van deze dingen op marktplaats.

Het menu ziet er aardig overzichtelijk uit, maar na een fritzbox te hebben geprobeerd, vind ik die wel beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
@Henk - Telfort
Helaas is de update uitgesteld, Als er meer over bekend is zal ik dit met jullie delen.

Henk
Wat een slecht nieuws zeg Henk :'(

Nog langer wachten op de lang verwachte ZyXEL 2812 update (VDSL Vectoring ondersteuning) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:07
DH-64 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:48:
Nog langer wachten op de lang verwachte ZyXEL 2812 update (VDSL Vectoring ondersteuning) :-(
Als je centrale/wijkkast aangepast is naar Vectoring krijg je toch vanzelf een geschikt modem van Telfort? Zoniet heb je ook niet veel aan die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sommige mensen hebben liever de 2812 dan de nieuwe telfort modem.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:01
@telfort is er al meer bekend over VDSL of paire-bonding, bij mij in de buurt zijn nieuwe straatkasten geplaatst door KPN. Postcode 6713, meer via DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
Help!!!! schreef op zondag 20 april 2014 @ 09:33:
Sommige mensen hebben liever de 2812 dan de nieuwe telfort modem.
Inderdaad dat geldt voor mij ook. Ik ben geen fan van het Telfort-KPN Arcadyan modem dus wacht met smart op een update voor de ZyXEL-2812 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Mijn internet is opeens trager ingetraind volgens mijn ZyXel waardoor ik trager internet heb; namelijk op 15540/1224 kbps.

Normaal staat hij op 31mbit down en 3mbit up. Meer mensen hier last van (storing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
Misschien een instabiele lijn waardoor die lager intraint? Even bellen en een DLM reset aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Tweak glasvezel gaat de prijs ontzettend verhogen, vandaar dat ik de overstap naar Telfort wil nemen.

Nu vraag ik me af of we de oude Motorola met harddisk daarop wel kan aansluiten. Of zal ik er toch een aparte opnemen module bij moeten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:41:
Tweak glasvezel gaat de prijs ontzettend verhogen, vandaar dat ik de overstap naar Telfort wil nemen.

Nu vraag ik me af of we de oude Motorola met harddisk daarop wel kan aansluiten. Of zal ik er toch een aparte opnemen module bij moeten nemen?
Nee, maar vermoedelijk is de Motorola ook een huur ontvanger netzo als de EB en moeten deze weer terug naar Tweak.Telfort glas werkt met tv niet met een Motorola maar een Amino ontvanger. Op dit moment test Telfort ook een cloud voor de opnames. De streams van Telfort voor de eerste 10 HD zenders zijn een stuk beter dan bij Tweak/KPN. 12-13 Mbit i.p.v de 7 Mbit HD streams die KPN/Xs4all en tweak gebruiken en staan ook gewoon op 1 tm 10 i.p.v vanaf 700.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

we hebben nog een oude Motorola 1960 staan :D
Die had 5 jaar geleden al ingeleverd moeten worden, maar dat hebben we toen niet gedaan :X

(ook nooit meer wat van weer gehoord toen)

maar on topic: als ik via marktplaats een Amino M540 ga aanschaffen, gaat die dan gewoon werken? Of heeft elke decoder een "uniek" serienummer oid?

[ Voor 29% gewijzigd door greatgonzo op 27-04-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16

OgWok

U.N.C.L.E.

@greatgonzo: er wordt vaak gewerkt met MAC-adres. Ongeregistreerd MAC-adres; dan geen verkeer.
Proberen kan natuurlijk altijd........ :-)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:16:
we hebben nog een oude Motorola 1960 staan :D
Die had 5 jaar geleden al ingeleverd moeten worden, maar dat hebben we toen niet gedaan :X

(ook nooit meer wat van weer gehoord toen)

maar on topic: als ik via marktplaats een Amino M540 ga aanschaffen, gaat die dan gewoon werken? Of heeft elke decoder een "uniek" serienummer oid?
Wij hebben ook nog een 1960 en twee 1963. Maar die zouden straks wel terug gaan naar KPN. Kunnen ze nog oude klanten mee verblijden :( Ja bij KPN krijgen alleen nieuwe klanten een 2260 ontvanger. (sneller/beter beeld)

Van marktplaats ik zou het niet weten of het werkt.

Ik stuur je later vandaag wel even een PM ben zelf ook bezig maar dan vanaf KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:17
@greatgonzo: Begreep dat als de Amino geleverd is door GlashartMedia (bijv. Lijbrandt, XMS, Solcon, Fype, OnsBrabantNet, etc.) het MAC-adress herkend wordt door de middelware (servers) van Telfort en dus gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik zit wel in KPN gebied ipv reggefiber qua glasvezel, maakt dat nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste bestaat niet. Alles is Reggefiber gebied. Ik vermoed dat je iets bedoelt met KPN WBA en WGDO en zo.

Maar dan nog: Een Amino M540 van MP gaat gewoon werken op een Telfort abonnement. Los van dat je bij telfort natuurlijk al een Amino krijgt. Maar dat is dan niet de opname versie zoals de M540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Barre73 schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:01:
Dat laatste bestaat niet. Alles is Reggefiber gebied. Ik vermoed dat je iets bedoelt met KPN WBA en WGDO en zo.
Ik kom erop omdat ik destijds kon kiezen tussen Tweak blauw (reggefiber?) en Tweak groen (KPN). Bij ons was alleen tweak groen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:01:

Maar dan nog: Een Amino M540 van MP gaat gewoon werken op een Telfort abonnement. Los van dat je bij telfort natuurlijk al een Amino krijgt. Maar dat is dan niet de opname versie zoals de M540.
Bij KPN WBA wordt alleen een Motorola gebruikt anders zou hij al een Amino hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet ik wel. KPN WBA is/was de verzamelnaam voor KPN als operator (dus ook ITNS). WGDO staat her en der nog bekend als Reggefiber.
Vandaar dat ik die termen gebruikte.

Dus voor alle duidelijkheid: Als hij nu naar Telfort gaat en daar een Amino krijgt kan hij elke andere Amino van MP kopen (behalve de A110 serie dan want die is te oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Heb vandaag een tijdje SSH (poort 22) niet kunnen gebruiken. Heb getest met meerdere apparaten (Windows, Mac en Android), op meerdere servers (binnen en buiten NL) en via Telfort werkte het niet, via andere verbindingen (mobiel internet) wel. Router resetten en firewall aan/uit-zetten werkte niet. Inmiddels werkt het spontaan wel weer. Bekend probleem?

Heb gebeld met Telfort, maar daar gaven ze aan geen ondersteuning te geven. Volgens de meneer aan de telefoon houdt de ondersteuning van Telfort op zodra ten minste één poort werkt. Ik vroeg expliciet "Als ik dus wel kan SSH-en, maar FTP en HTTP(S) werken niet, dan is er volgens jullie geen probleem?". Het antwoord was "Ja, dan werkt de internetverbinding immers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

title change. Telfort glasvezel ervaringen graag in Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1

[ Voor 15% gewijzigd door Equator op 01-05-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg een brief van mijn huidige provider Concepts ICT dat alle abo's worden omgezet naar Telfort :?

Ik kan overstappen naar een andere provider maar als ik alles door laat gaan en naar Telfort mee verhuist gaat dit zonder kosten ect.
Heb hier alles achter mijn eigen router staan,de vraag is wat voor modem krijg ik nu en kan ik mijn eigen router blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:38
Sinds gisteren ligt hier het internet eruit. Dit komt echt te vaak voor. Het gaat om bekabeld en draadloos Internet.

Iemand ook last ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:16:
Krijg een brief van mijn huidige provider Concepts ICT dat alle abo's worden omgezet naar Telfort :?

Ik kan overstappen naar een andere provider maar als ik alles door laat gaan en naar Telfort mee verhuist gaat dit zonder kosten ect.
Heb hier alles achter mijn eigen router staan,de vraag is wat voor modem krijg ik nu en kan ik mijn eigen router blijven gebruiken.
Ik verwacht dat je een Experia v8 box krijgt. Daar kan gewoon je eigen router achter hangen, geen probleem.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01
Steefmeister schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:22:
Sinds gisteren ligt hier het internet eruit. Dit komt echt te vaak voor. Het gaat om bekabeld en draadloos Internet.

Iemand ook last ervan?
Vandaag van meerdere mensen gehoord dat hun Telfort platligt. Wel allemaal in één gebied en sinds vannacht 02.00h. Misschien heeft het ermee te maken...?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Verkeerde topic

[ Voor 89% gewijzigd door Steefmeister op 04-05-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Henk007 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:28:
Kom ik net thuis, ligt mijn Telfort VDSL er weer eens uit.
Een kijkje in de logs leert mij dat de dsl lijn gewoon fysiek UP is, maar ik zie een constante herhaling van deze melding:

[...]

Mijn modem vindt dus gewoon geen DHCP server op de WAN om een IP te krijgen.
Meer mensen met dit probleem ?
Regio Venlo

Edit:
Een reboot van de modem en ik heb weer verbinding. Ik begin langzaam te geloven dat de mensen die die Esperiabox v8 een onbetrouwbaar ding vinden wel eens gelijk konden hebben :-(
Vandaag weer identiek hetzelfde :
05/04/2014 19:29:25 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
05/04/2014 19:29:22 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
05/04/2014 19:29:19 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
05/04/2014 19:29:16 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
05/04/2014 19:29:13 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
Met in het vdsl status scherm een paar miljoen FEC en CRC downstream errors.
Maar nog steeds VDSL UP in het status scherm. Het lijkt erop dat de dsl interface eruit klapt zonder dat het modem het merkt. Vervolgens komen de WAN IP request dus niet aan en hij refresht deze lease dan niet meer. Ook deze keer werd de verbinding hersteld dmv een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSlegter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Heb Telfort ADSL T5 abbo, woon in Utrecht
Kreeg enige tijd geleden brief van Telfort dat er werkzaamheden waren en dat ik een nieuw modem zou krijgen om storingen te voorkomen.
Heb een Experia box gekregen maar nog niet geinstalleerd.

Gebruik nu een FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A

Als ik nu kijk naar de settings en de downloadsnelheid heb ik 1,2 MByte down en 996 Kbit down.
Terwijl een T5 abbo maar 5 Mbit down geeft.
Connectie is met Ikanos 2.0 en link is nu ADSL 2+
M'n CPE FEC counter gaat wel met 1000 per seconde omhoog.

Vragen:
- Zou de centrale omgezet zijn naar VDSL en dat ik nu in backward compatibility werk ?
- Zou de centrale de link niet kunnen afknijpen met genoeg granulariteit voor mijn abbonement ?
- Kan ik problemen verwachten in de toekomst als ik bij m'n fritsbox blijf ?

Ben benieuwd naar de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
TomSlegter schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:38:
Heb Telfort ADSL T5 abbo, woon in Utrecht
Dat die nog bestaat ;)
Vragen:
- Zou de centrale omgezet zijn naar VDSL en dat ik nu in backward compatibility werk ?
- Zou de centrale de link niet kunnen afknijpen met genoeg granulariteit voor mijn abbonement ?
- Kan ik problemen verwachten in de toekomst als ik bij m'n fritsbox blijf ?

Ben benieuwd naar de reacties.
Ik dacht eigenlijk dat alle oude abonnementen inmiddels wel overgezet zouden zijn, dus dat T5 niet meer bestond. 8Mbit is nu het langzaamste abonnement en dan klopt die 1,2MByte wel.

Je Fritzbox is niet geschikt voor VDSL, dus mocht je in de toekomst daarop overgezet worden, dan werkt deze niet meer.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@TomSlegter: het kan zijn dat je bent overgezet naar het WBA-E (KPN Wholesale) netwerk, waarbij je voorheen via het BabyXL (Tiscali) netwerk verbonden zat.

Het is mogelijk dat je nu ook via VDSL kan internetten maar dat gaat inderdaad niet met die (verouderde) Fritzbox. Je zou de Experiabox kunnen proberen en kijken of hij daarmee wel met VDSL verbind, dit heeft een aantal voordelen boven "gewoon" ADSL zoals minder overhead.

VDSL is gewoon backwards compatible dus zodra je een ADSL2+ modem aansluit (zoals jou Fritbox) gaat deze gewoon op ADSL2+ werken.

Het laagste abo wat Telfort op dit moment actief aanbied heeft een snelheid van 8Mb, maar in de praktijk is de max. (intrain) snelheid op 12Mb ingesteld. Dus dat komt wel overeen met de snelheid die jij nu haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Prolution schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:13:

VDSL is gewoon backwards compatible dus zodra je een ADSL2+ modem aansluit (zoals jou Fritbox) gaat deze gewoon op ADSL2+ werken.
Bij mij in ieder geval niet.
Ik had een FritxBox 7170 aan de lijn hangen, maar op het moment dat Telfort de lijn had overgezet naar VDSL had deze geen synch meer. Pas na het aansluiten van de Arcadyan Experiabox had ik weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@Henk007: Oke dat zou kunnen, misschien dat tegenwoordig de backwards compatibility is uitgeschakeld. Het is al weer een tijdje geleden dat ik een VDSL aansluiting geïnstalleerd heb ;).
Op zich ook logisch want dan wordt de gebruiker aangespoord om het nieuwe modem aan te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSlegter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
@Prolution @Henk007 Bedankt voor de feedback.
Heb met m'n fritzbox nu goed Wifi bereik en geen problemen.
Ik hoorde wat negative geluiden over de Experia box v8. Maar naar ik nu hoor heeft VDSL ook voordelen als minder overhead. Misschien toch maar omzetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Ik had de ZyXel moeten vervangen voor de grafperia volgens telfort. Dit naar aanleiding van contact omdat ik de helft up en down snelheid had. Toen de grafperia box er tussen gezet, en blijft toch niet nodig geweest te zijn. Na veel gebel en slechte communicatie is het voorgelegd bij KPN omdat het probleem toch wel in de wijkcentrale lag (wat eigenlijk al wel 100% logisch was voor mij vanaf het begin aangezien ze iets nieuws aan het testen zijn en eigen hebben veranderd in de wijk, wat precies wist Telfort ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:35
Weet iemand de bitrates van de Telfort HD kanalen op VDSL? Is dit 12-13Mbit zoals Telfort op glasvezel heeft, of is het 7 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi,

Onlangs is er bij Telfort een nieuwe abonement afgesloten.
Van internet standaard naar 3-in-1.
Ik heb nu twee modems, een witte Zyxel en een Experiabox V8.
Experiabox V8 kreeg ik zomaar op mijn deurmat. Telfort verzekerder mij dat ik met de Zyxel door kon gaan. Helaas kreeg ik geen interactieve TV.
Heb hulp gevragd van Telfort.
Na enige aandringen van Telfort heb ik Experiabox aangesloten, met praatjes als "anders heb je zwakker of geen internetverbinding. enz we helpen dus jouw niet als je de Experiabox niet aansluit"

Nu heb ik spijt want draadloos internet valt heel erg tegen. Ik heb dus de witte Zyxel als draadloze router ingestelt. En nu is het draadloos internetprobleem opgelost.
En ik kwam erachter dat interactieve TV pas morgen *9 mei) in werking treedt, dit is zo verwarrend want op je mobiel, laptop, desktop kan ik nu al tv kijken.

Helaas dreigt Telfort met een boete van e 49 uit te schrijven als ik de witte Zyxel niet terug stuur.
Wat nu!

Kan ik nog terug gaan naar de witte Zyxel? Krijg ik dan nog telefoonverbinding en interactieve TV?
Zo niet welke router raadt u dan aan?
Ik heb nog zo'n router van 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway uit 2003 liggen. 54 mbps draadloos, 100 mbps bedraad en geen WPA2.

[ Voor 36% gewijzigd door MedionAkoya op 08-05-2014 16:18 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:40

Speedmaster

Make my day...

MedionAkoya schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:10:
Hoi,

Kan ik nog terug gaan naar de witte Zyxel? Krijg ik dan nog telefoonverbinding en interactieve TV?
Zo niet welke router raadt u dan aan?
Ik heb nog zo'n router van 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway uit 2003 liggen. 54 mbps draadloos, 100 mbps bedraad en geen WPA2.
Eigen modem router moet VLAN ondersteunen aangezien ITV op een apart VLAN wordt doorgegeven.
(Zorg dus ook dat je decoder op poort 4 of 3 van het modem is aangesloten)

Alternatief is even kijken op Marktplaats voor een ZyXEL modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Zoals aangegeven heb ik al meerdere weken problemen met internet thuis. Snelheid is al iets stabieler (was 1,5mbit, maar nog steeds niet als vanouds terwijl).

Maar hoe kan mijn router upload 0 aangeven? Overigens download ik via nieuwsgroepen weer met 3,4Mbit?

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2j5grk7.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3490535286.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:13
Sinds een maand of 3 ook aan de experiabox en sinds die tijd problemen met interactieve TV. Een flink (en wisselend) aantal zenders (HD en SD) zijn zwart. Geen beeld, wel teletekst, geen foutmelding o.i.d. harde reset experiabox, geen resultaat. Wat wel helpt is een harde reset vd Motorola settop box. Echter probleem komt hierna daags weer terug. Helpdesk geeft aan dat de stream capaciteit van hun leverancier incidenteel problemen geeft. Bij mij niet udus ik heb er nl dagelijks last van. Oplossing; Motorola opnieuw resetten. Structurele oplossing zou niet beschikbaar zijn? Vreemd verhaal ook dat ik via o.m. Google verder weinig tegen kom. Komt het hier iemand bekend voor misschien? Is er uberhaupt een relatie met de experiabox of ben ik conclusies aan het jumpen?

[ Voor 0% gewijzigd door peacelord op 09-05-2014 21:15 . Reden: spellingcontrole spelbreker ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37
@Telfort, @Webcare

Ik moet zeggen, wat een onding die Experiabox. Toen ik bij Telfort ADSL met een Zyxel modem had werkte het prima. VDSL met een Experiabox V8 (arcadyan) is belachelijk.

Ik heb wifi problemen, maar met een aparte router kan ik daar mee leven.
Ik heb echter ook vastlopers. De Experiabox reageert dan een minuut lang nergens op en daarna gaat hij verder werken alsof er niks aan de hand is. Er staat dan niks in het log bestand, dus volgens Telfort bestaat dit probleem niet.
Wat echter nog vervelender is, is het volledig wegvallen van het internet. Het lokaal netwerk is dan gewoon nog prima te gebruiken en op 192.168.1.1 staat dat de Experiabox gewoon verbinding heeft, maar hij doet gewoon geen drol.

Ik heb dit op proberen te lossen door kabels te vervangen, zo veel mogelijk functies van de Experiabox uit te zetten, maar zelfs in bridge modus en een router erachter stopte de Experiabox na 16 dagen met een signaal doorgeven. Dit is erg vervelend. Ik ben geregeld een aantal dagen van huis, ik ben niet de enige op het netwerk en ik wil eigenlijk wel graag bij mijn bestanden kunnen. Ik laat via Statuscake mijn IP ook pingen, dus ik krijg een berichtje wanneer het internet weer uitgevallen is. Maar soms zijn de "het internet doet het niet" smsjes toch nog eerder.

Na zelf alles vervangen te hebben behalve de modem en meer dan een half jaar aan telefoontjes had de persoon aan de telefoon me beloofd dat als ik alles standaard zou zetten en het probleem zich weer voor zou doen ik een vervangend modem zou krijgen. Hij kon niet beloven dat dit een Zyxel zou worden, maar indien ik een Arcadyan zou krijgen en deze weer problemen zou geven konden ze met een omweg een Zyxel voor me aanvragen.

Twee dagen later was het raak en heb ik weer gebeld en is inderdaad een modem opgestuurd. Ik heb deze week de nieuwe Experiabox aangesloten, maar binnen 2 uur zat hij alweer zonder internet. CMD opgestart, ping uitgevoerd, screenshots gemaakt, de hele mikmak. Maar ik wou het modem wel een tweede kans geven, dus had even de stroom eraf gehaald en toen deed hij het weer.
Echter was het diezelfde dag weer raak. Hierop heb ik besloten om Telfort te bellen, want ik wil er wel van uit gaan dat mijn internet verbinding het doet.

Dan nu de uiterst plezante communicatie met telfort!

Aan de telefoon weer mijn hele verhaal gedaan. Uiteraard kreeg ik weer de standaard reacties als "hij doet het nu" en "heeft u uw modem al eens gereset". Ik heb toen mijn hele verhaal proberen te doen, maar midden in mijn verhaal hoorde ik opeens een deuntje en was de beste meneer weg.
Hij had even met een collega gesproken en het was erg normaal dat mijn laptop en telefoon van het wifi gegooid worden wanneer ik dingen zou streamen, want "dan worden er te veel packages verstuurd en daar zou iedere router overstuur door raken". De oplossing was een kabel gebruiken.
Hierop ben ik rustig door gegaan met uitleggen dat ik dit al gedaan had en dat het wifi probleem niet het probleem was waar ik voor belde. Hierop heeft de beste meneer een ticket aangemaakt en ik zou hier de uitslag van te horen krijgen. Een Zyxel modem op sturen kon niet. Als ik een ander modem wou moest ik dat zelf maar aanschaffen, maar dan kon ik geen ondersteuning meer krijgen vanuit Telfort.
Wat voor belachelijk antwoord is dat? Ik betaal voor internet, dan mag ik er ook van uit gaan dat het gewoon werkt. Toch maar bedankt voor het aanmaken van het ticket en het gesprek afgesloten.

Ik heb een dag later een sms gekregen dat mijn probleem opgelost was. Dus ik heb Telfort vandaag gebeld om te vragen hoe ze het probleem nu zo snel op hebben kunnen lossen.

Wat blijkt: De knakker had mijn wifi probleem opgeschreven in het ticket en dat was daarna door iemand anders gesloten met dat ik maar een kabel moest gebruiken xD Ik kan niks anders zeggen dan dat ik hoop dat de beste man die ik aan de lijn had zijn dag niet had, want anders heeft die jongen niks te zoeken op een klantenservice. Midden een verhaal afkappen, zeer kortaf zijn, duidelijk geïrriteerd zijn en dan ook nog eens niet het probleem opschrijven wat hij op zou schrijven.

De medewerker die mij vandaag te woord heeft gestaan en dus vertelde wat er in het ticket stond was echter wel erg vriendelijk en omdat hij niet kon zien wat er precies "opgelost" was hebben we besloten nog een kans aan de Experiabox te geven. Als hij echter weer vastloopt is het echt mooi geweest en wil ik een ander type modem en restitutie voor de maanden aan problemen. Als dat niet kan zeg ik mijn contract op en is het

Samengevat:
Modem heeft meer dan een half jaar kuren. Meerdere problemen, maar hoofdprobleem is wegvallend internet dat pas terug komt wanneer ik de modem van het stroom haal, lokaal netwerk blijft wel gewoon beschikbaar.
Eerdere modems hadden dit probleem niet. We hebben van alles geprobeerd. Materiaal vervangen, zo veel mogelijk functies uitgeschakeld van de Experiabox, maar zelfs in bridge modus stopt de modem er uiteindelijk spontaan mee.
Na een half jaar toch een vervangend modem ontvangen van Telfort, helaas hetzelfde model met dezelfde problemen.
Hierover gebeld en er was een ticket aangemaakt, maar de Telfort medewerker had zijn dag niet en het ticket beschreef niet het probleem dat speelt.

Ik heb nu 2 dagen geen problemen gehad, maar ik heb wel vaker 2 weken rust gehad. Zodra hij weer kuren krijgt vind ik het mooi geweest en mag Telfort het of oplossen of ik stap over en schrijf ik een formele klacht. Na een half jaar mag het internet waar ik voor betaal wel eens fatsoenlijk gaan werken.

Indien een Telfort medewerker dit leest hoor ik graag of dit een normale gang van zaken is en of dit opgelost kan worden, want ik word er moedeloos en een beetje geïrriteerd door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

job_h schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:31:
@Telfort, @Webcare

Ik moet zeggen, wat een onding die Experiabox. Toen ik bij Telfort ADSL met een Zyxel modem had werkte het prima. VDSL met een Experiabox V8 (arcadyan) is belachelijk.

Ik heb wifi problemen, maar met een aparte router kan ik daar mee leven.
Ik heb echter ook vastlopers. De Experiabox reageert dan een minuut lang nergens op en daarna gaat hij verder werken alsof er niks aan de hand is. Er staat dan niks in het log bestand, dus volgens Telfort bestaat dit probleem niet.
Wat echter nog vervelender is, is het volledig wegvallen van het internet. Het lokaal netwerk is dan gewoon nog prima te gebruiken en op 192.168.1.1 staat dat de Experiabox gewoon verbinding heeft, maar hij doet gewoon geen drol.

Ik heb dit op proberen te lossen door kabels te vervangen, zo veel mogelijk functies van de Experiabox uit te zetten, maar zelfs in bridge modus en een router erachter stopte de Experiabox na 16 dagen met een signaal doorgeven. Dit is erg vervelend. Ik ben geregeld een aantal dagen van huis, ik ben niet de enige op het netwerk en ik wil eigenlijk wel graag bij mijn bestanden kunnen. Ik laat via Statuscake mijn IP ook pingen, dus ik krijg een berichtje wanneer het internet weer uitgevallen is. Maar soms zijn de "het internet doet het niet" smsjes toch nog eerder.

Na zelf alles vervangen te hebben behalve de modem en meer dan een half jaar aan telefoontjes had de persoon aan de telefoon me beloofd dat als ik alles standaard zou zetten en het probleem zich weer voor zou doen ik een vervangend modem zou krijgen. Hij kon niet beloven dat dit een Zyxel zou worden, maar indien ik een Arcadyan zou krijgen en deze weer problemen zou geven konden ze met een omweg een Zyxel voor me aanvragen.

Twee dagen later was het raak en heb ik weer gebeld en is inderdaad een modem opgestuurd. Ik heb deze week de nieuwe Experiabox aangesloten, maar binnen 2 uur zat hij alweer zonder internet. CMD opgestart, ping uitgevoerd, screenshots gemaakt, de hele mikmak. Maar ik wou het modem wel een tweede kans geven, dus had even de stroom eraf gehaald en toen deed hij het weer.
Echter was het diezelfde dag weer raak. Hierop heb ik besloten om Telfort te bellen, want ik wil er wel van uit gaan dat mijn internet verbinding het doet.

Dan nu de uiterst plezante communicatie met telfort!

Aan de telefoon weer mijn hele verhaal gedaan. Uiteraard kreeg ik weer de standaard reacties als "hij doet het nu" en "heeft u uw modem al eens gereset". Ik heb toen mijn hele verhaal proberen te doen, maar midden in mijn verhaal hoorde ik opeens een deuntje en was de beste meneer weg.
Hij had even met een collega gesproken en het was erg normaal dat mijn laptop en telefoon van het wifi gegooid worden wanneer ik dingen zou streamen, want "dan worden er te veel packages verstuurd en daar zou iedere router overstuur door raken". De oplossing was een kabel gebruiken.
Hierop ben ik rustig door gegaan met uitleggen dat ik dit al gedaan had en dat het wifi probleem niet het probleem was waar ik voor belde. Hierop heeft de beste meneer een ticket aangemaakt en ik zou hier de uitslag van te horen krijgen. Een Zyxel modem op sturen kon niet. Als ik een ander modem wou moest ik dat zelf maar aanschaffen, maar dan kon ik geen ondersteuning meer krijgen vanuit Telfort.
Wat voor belachelijk antwoord is dat? Ik betaal voor internet, dan mag ik er ook van uit gaan dat het gewoon werkt. Toch maar bedankt voor het aanmaken van het ticket en het gesprek afgesloten.

Ik heb een dag later een sms gekregen dat mijn probleem opgelost was. Dus ik heb Telfort vandaag gebeld om te vragen hoe ze het probleem nu zo snel op hebben kunnen lossen.

Wat blijkt: De knakker had mijn wifi probleem opgeschreven in het ticket en dat was daarna door iemand anders gesloten met dat ik maar een kabel moest gebruiken xD Ik kan niks anders zeggen dan dat ik hoop dat de beste man die ik aan de lijn had zijn dag niet had, want anders heeft die jongen niks te zoeken op een klantenservice. Midden een verhaal afkappen, zeer kortaf zijn, duidelijk geïrriteerd zijn en dan ook nog eens niet het probleem opschrijven wat hij op zou schrijven.

De medewerker die mij vandaag te woord heeft gestaan en dus vertelde wat er in het ticket stond was echter wel erg vriendelijk en omdat hij niet kon zien wat er precies "opgelost" was hebben we besloten nog een kans aan de Experiabox te geven. Als hij echter weer vastloopt is het echt mooi geweest en wil ik een ander type modem en restitutie voor de maanden aan problemen. Als dat niet kan zeg ik mijn contract op en is het

Samengevat:
Modem heeft meer dan een half jaar kuren. Meerdere problemen, maar hoofdprobleem is wegvallend internet dat pas terug komt wanneer ik de modem van het stroom haal, lokaal netwerk blijft wel gewoon beschikbaar.
Eerdere modems hadden dit probleem niet. We hebben van alles geprobeerd. Materiaal vervangen, zo veel mogelijk functies uitgeschakeld van de Experiabox, maar zelfs in bridge modus stopt de modem er uiteindelijk spontaan mee.
Na een half jaar toch een vervangend modem ontvangen van Telfort, helaas hetzelfde model met dezelfde problemen.
Hierover gebeld en er was een ticket aangemaakt, maar de Telfort medewerker had zijn dag niet en het ticket beschreef niet het probleem dat speelt.

Ik heb nu 2 dagen geen problemen gehad, maar ik heb wel vaker 2 weken rust gehad. Zodra hij weer kuren krijgt vind ik het mooi geweest en mag Telfort het of oplossen of ik stap over en schrijf ik een formele klacht. Na een half jaar mag het internet waar ik voor betaal wel eens fatsoenlijk gaan werken.

Indien een Telfort medewerker dit leest hoor ik graag of dit een normale gang van zaken is en of dit opgelost kan worden, want ik word er moedeloos en een beetje geïrriteerd door.
Ik heb de Zyxel nog en ik ervaar dat de Experiabox ook zo'n slecht draadloos internet heeft. :(
Ik gebruik nu de Zyxel als router en de Experiabox als modem. Straks moet ik een van de twee terugsturen. :'( Beste van de twee werelden verdwijnt dan :'(
Ojah 192.168.1.1 is geen Experiabox en/of Zyxel.
192.168.2.1 is Experiabox V8
192.168.1.254 is de witte Zyxel

Edit: Interactieve TV werkt perfect _/-\o_ , behalve als het buiten onweert en stortregent. :(

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim een week heb ik de Experiabox V8, die "mooie witte", ook opgegeven, zo instabiel, bedraad en wifi. Henk van het forum benaderd met een dichtgetimmerd verhaal. Kreeg vrijwel meteen een P-2812HNU-F1 en die deed het meteen en nog steeds zonder problemen op ruim 1 km vd centrale zeer stabiel
VDSL WAN Up 23508/1340 kbps
Ik heb hier een aardig netwerk en mijn smart tv loopt er ook via voor oa uitzending gemist en zo.. ook probleemloos. De P-2812HNU-F1 is uitstekend te configgen ivm SSH/Webdav voor port fwd. Kan in principe op de hele wereld bij mijn files. Mijn vakantie foto's zijn altijd eerder thuis dan ik... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hoe staat het eigenlijk met de vectoring? Is er al een update voor de Zyxel?

@job_h, wat een verhaal. Ik hoop dat mijn zyxel nog een tijd blijft werken.
Heb je dit verhaal ook op het forum van Telfort gezet? Webcare komt nog maar heel af en toe hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 16:01
Sinds kort een snelheids verhoging gehad. Haal sinds ongeveer een week rond de 75Mbps in Delft.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3492366552.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dat ziet er goed uit. Ik zit nog rond de 50Mbit. Alleen zie ik nu dat m'n modem op 100% cpu staat??
De webinterface reageert ook voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

GWashington schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:33:
Sinds kort een snelheids verhoging gehad. Haal sinds ongeveer een week rond de 75Mbps in Delft.
[afbeelding]
Is vectoring nu al geactiveerd? Meerdere mensen al een verhoging?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Twee weken geleden heb ik telfort bestelt omdat ik toen volgens de postcodecheck 49mbit kon halen. Ook in de telfort shop kwamen ze op deze sneheid uit.

Nu twee weken na de bestelling doe ik de test nog eens en zegt de test dat ik maar 30mbit kan halen. Dit vind ik persoonlijk echt te weinig. Mocht dit inderaad kloppen kan ik dan nog onder het abonnement uitkomen? Het gaat volgende maand pas in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:35
Steefmeister schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:11:
Twee weken geleden heb ik telfort bestelt omdat ik toen volgens de postcodecheck 49mbit kon halen. Ook in de telfort shop kwamen ze op deze sneheid uit.

Nu twee weken na de bestelling doe ik de test nog eens en zegt de test dat ik maar 30mbit kan halen. Dit vind ik persoonlijk echt te weinig. Mocht dit inderaad kloppen kan ik dan nog onder het abonnement uitkomen? Het gaat volgende maand pas in...
Wat zegt deze check http://www.dds.nl/adsl/ ? De telfort postcodecheck gaf bij mij ook een getal in de 30 aan, maar nu ik het abonnement genomen heb haal ik een strakke 47,5mbit.
Pagina: 1 ... 25 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie