job_h schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:31:
@Telfort, @Webcare
Ik moet zeggen, wat een onding die Experiabox. Toen ik bij Telfort ADSL met een Zyxel modem had werkte het prima. VDSL met een Experiabox V8 (arcadyan) is belachelijk.
Ik heb wifi problemen, maar met een aparte router kan ik daar mee leven.
Ik heb echter ook vastlopers. De Experiabox reageert dan een minuut lang nergens op en daarna gaat hij verder werken alsof er niks aan de hand is. Er staat dan niks in het log bestand, dus volgens Telfort bestaat dit probleem niet.
Wat echter nog vervelender is, is het volledig wegvallen van het internet. Het lokaal netwerk is dan gewoon nog prima te gebruiken en op 192.168.1.1 staat dat de Experiabox gewoon verbinding heeft, maar hij doet gewoon geen drol.
Ik heb dit op proberen te lossen door kabels te vervangen, zo veel mogelijk functies van de Experiabox uit te zetten, maar zelfs in bridge modus en een router erachter stopte de Experiabox na 16 dagen met een signaal doorgeven. Dit is erg vervelend. Ik ben geregeld een aantal dagen van huis, ik ben niet de enige op het netwerk en ik wil eigenlijk wel graag bij mijn bestanden kunnen. Ik laat via Statuscake mijn IP ook pingen, dus ik krijg een berichtje wanneer het internet weer uitgevallen is. Maar soms zijn de "het internet doet het niet" smsjes toch nog eerder.
Na zelf alles vervangen te hebben behalve de modem en meer dan een half jaar aan telefoontjes had de persoon aan de telefoon me beloofd dat als ik alles standaard zou zetten en het probleem zich weer voor zou doen ik een vervangend modem zou krijgen. Hij kon niet beloven dat dit een Zyxel zou worden, maar indien ik een Arcadyan zou krijgen en deze weer problemen zou geven konden ze met een omweg een Zyxel voor me aanvragen.
Twee dagen later was het raak en heb ik weer gebeld en is inderdaad een modem opgestuurd. Ik heb deze week de nieuwe Experiabox aangesloten, maar binnen 2 uur zat hij alweer zonder internet. CMD opgestart, ping uitgevoerd, screenshots gemaakt, de hele mikmak. Maar ik wou het modem wel een tweede kans geven, dus had even de stroom eraf gehaald en toen deed hij het weer.
Echter was het diezelfde dag weer raak. Hierop heb ik besloten om Telfort te bellen, want ik wil er wel van uit gaan dat mijn internet verbinding het doet.
Dan nu de uiterst plezante communicatie met telfort!
Aan de telefoon weer mijn hele verhaal gedaan. Uiteraard kreeg ik weer de standaard reacties als "hij doet het nu" en "heeft u uw modem al eens gereset". Ik heb toen mijn hele verhaal proberen te doen, maar midden in mijn verhaal hoorde ik opeens een deuntje en was de beste meneer weg.
Hij had even met een collega gesproken en het was erg normaal dat mijn laptop en telefoon van het wifi gegooid worden wanneer ik dingen zou streamen, want "dan worden er te veel packages verstuurd en daar zou iedere router overstuur door raken". De oplossing was een kabel gebruiken.
Hierop ben ik rustig door gegaan met uitleggen dat ik dit al gedaan had en dat het wifi probleem niet het probleem was waar ik voor belde. Hierop heeft de beste meneer een ticket aangemaakt en ik zou hier de uitslag van te horen krijgen. Een Zyxel modem op sturen kon niet. Als ik een ander modem wou moest ik dat zelf maar aanschaffen, maar dan kon ik geen ondersteuning meer krijgen vanuit Telfort.
Wat voor belachelijk antwoord is dat? Ik betaal voor internet, dan mag ik er ook van uit gaan dat het gewoon werkt. Toch maar bedankt voor het aanmaken van het ticket en het gesprek afgesloten.
Ik heb een dag later een sms gekregen dat mijn probleem opgelost was. Dus ik heb Telfort vandaag gebeld om te vragen hoe ze het probleem nu zo snel op hebben kunnen lossen.
Wat blijkt: De knakker had mijn wifi probleem opgeschreven in het ticket en dat was daarna door iemand anders gesloten met dat ik maar een kabel moest gebruiken xD Ik kan niks anders zeggen dan dat ik hoop dat de beste man die ik aan de lijn had zijn dag niet had, want anders heeft die jongen niks te zoeken op een klantenservice. Midden een verhaal afkappen, zeer kortaf zijn, duidelijk geïrriteerd zijn en dan ook nog eens niet het probleem opschrijven wat hij op zou schrijven.
De medewerker die mij vandaag te woord heeft gestaan en dus vertelde wat er in het ticket stond was echter wel erg vriendelijk en omdat hij niet kon zien wat er precies "opgelost" was hebben we besloten nog een kans aan de Experiabox te geven. Als hij echter weer vastloopt is het echt mooi geweest en wil ik een ander type modem en restitutie voor de maanden aan problemen. Als dat niet kan zeg ik mijn contract op en is het
Samengevat:
Modem heeft meer dan een half jaar kuren. Meerdere problemen, maar hoofdprobleem is wegvallend internet dat pas terug komt wanneer ik de modem van het stroom haal, lokaal netwerk blijft wel gewoon beschikbaar.
Eerdere modems hadden dit probleem niet. We hebben van alles geprobeerd. Materiaal vervangen, zo veel mogelijk functies uitgeschakeld van de Experiabox, maar zelfs in bridge modus stopt de modem er uiteindelijk spontaan mee.
Na een half jaar toch een vervangend modem ontvangen van Telfort, helaas hetzelfde model met dezelfde problemen.
Hierover gebeld en er was een ticket aangemaakt, maar de Telfort medewerker had zijn dag niet en het ticket beschreef niet het probleem dat speelt.
Ik heb nu 2 dagen geen problemen gehad, maar ik heb wel vaker 2 weken rust gehad. Zodra hij weer kuren krijgt vind ik het mooi geweest en mag Telfort het of oplossen of ik stap over en schrijf ik een formele klacht. Na een half jaar mag het internet waar ik voor betaal wel eens fatsoenlijk gaan werken.
Indien een Telfort medewerker dit leest hoor ik graag of dit een normale gang van zaken is en of dit opgelost kan worden, want ik word er moedeloos en een beetje geïrriteerd door.