Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:22

Totaalgeflipt

De enige echte

Beide kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56
Edit: probleem lag aan mijn kant, mijn server heeft iets van een virus binnengehaald oid, hij trok in ieder geval de hele verbinding leeg zonder iets te doen verder. Snap er de ballen van hoe ik dat binnengehaald heb en waarom dat niet te zien was.(taakbeheer stond niets verdachts tussen). Boel nu opnieuw aan het installeren en internet doet t weer als vanouds. Ben overigens keurig geholpen door Telfort bij het oplossen van dit probleem (had echt het idee dat ik problemen van mijn kant uitgesloten had, op een gare aansluiting na).

Ik heb recentelijk nogal wat klachten over de snelheid van mijn internet (Telfort Adsl). Al enkele jaren Telfort en op een zeer verouderd modem na nooit echt problemen gehad, maar nu valt de downloadsnelheid van zo'n 2.3 a 2.6mb/s normaal naar 0-500 kb/s gedurende de avond. Gedurende het weekend of overdag lijkt dit probleem zich niet of minder voor te doen. De downloads starten 's avonds wel op ongeveer 2.5 mb/s maar zakken binnen enkele seconden naar een 0-500 kb/s.

Probleem lijkt uit het niets te zijn ontstaan (Ik ben pas in de modem/router gaan rommelen nadat hij zo traag werd ;) ) en de snelheid is zowel bedraad als via wifi gewoon slecht. Torrents of nieuwsgroepen lijken ook geen verschil te maken. Is hier iets aan te doen?

[ Voor 31% gewijzigd door Bastard op 15-10-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
Na de falende terugval in snelheid (ADSL van 20Mbit opeens krap 11Mbit) die optrad na de Experiabox v8 wissel overstap gemaakt naar Xs4All...

en nu fluitend 25 Mbit lijnsnelheid, no sweat. Dus er zit iets niet goed bij Telfort na de Experiabox-introductie.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

NielsTn schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:40:
Na de falende terugval in snelheid (ADSL van 20Mbit opeens krap 11Mbit) die optrad na de Experiabox v8 wissel overstap gemaakt naar Xs4All...

en nu fluitend 25 Mbit lijnsnelheid, no sweat. Dus er zit iets niet goed bij Telfort na de Experiabox-introductie.
Het klinkt als een specifiek geval. Ik heb die Experia box ook en haal 24Mb/s.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Bastard schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:31:
Ik heb recentelijk nogal wat klachten over de snelheid van mijn internet (Telfort Adsl). Al enkele jaren Telfort en op een zeer verouderd modem na nooit echt problemen gehad, maar nu valt de downloadsnelheid van zo'n 2.3 a 2.6mb/s normaal naar 0-500 kb/s gedurende de avond. Gedurende het weekend of overdag lijkt dit probleem zich niet of minder voor te doen. De downloads starten 's avonds wel op ongeveer 2.5 mb/s maar zakken binnen enkele seconden naar een 0-500 kb/s.

Probleem lijkt uit het niets te zijn ontstaan (Ik ben pas in de modem/router gaan rommelen nadat hij zo traag werd ;) ) en de snelheid is zowel bedraad als via wifi gewoon slecht. Torrents of nieuwsgroepen lijken ook geen verschil te maken. Is hier iets aan te doen?
Een andere provider zoeken, Telfort heeft gewoon te weinig capaciteit ;) Na mijn overstap naar UPC heb ik dit zelf nooit meer meegemaakt :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
PaT schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:55:
[...]

helaas weigert telfort verder onderzoek, en schuift het af met 'kan niet sneller' (terwijl ik >5 jaar gewoon 20Mbit haal). Zelfs een KPN aansturen voor doormeten is teveel gevraagd.
Nu is het opgelost: 1 klant kwijt bij Telfort, 1 klant rijker voor Xs4all :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:23
Ik heb sinds een half uurtje last van packet loss. Omgeving Nijmegen. Meer mensen last van? Edit: en hij doet t weer goed. Wel fijn als je literatuuronderzoek op de vrijdagavond aan t doen bent :)

[ Voor 36% gewijzigd door Timorad op 12-10-2013 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:55:
[...]

Ik had hem ook die moderne witte... maar super instabiel... na ruim een week een Zyxel P-2812HNU-F1 gekregen en die werkt probleemloos.
Download 25 Mb/s nadat ie ingetraind was. (30 Mb/s abo) En stabiel....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gisteren zou mijn Telfort internet beëindigd worden maar hij is nu nog steeds actief. Ook heb ik nog niks gehoord over het terugsturen van mijn VDSL modem (Zyxel P-2812HNU-F1), enkel dat het per 11 oktober opgezegd zou worden.

Weet iemand of dit de normale gang van zaken is? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 12-10-2013 14:10 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:09:
Gisteren zou mijn Telfort internet beëindigd worden maar hij is nu nog steeds actief. Ook heb ik nog niks gehoord over het terugsturen van mijn VDSL modem (Zyxel P-2812HNU-F1), enkel dat het per 11 oktober opgezegd zou worden.

Je krijgt nog een brief van Telfort waarin staat naar welk adres je modem retour moet sturen.
Bij mij duurde het wel even voor ik de brief had. (ongeveer 14 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders moet je ze bellen voor een code en adres. Zonder retourcode mag je het niet terugsturen, ze zijn waarschijnlijk bang dat het dan niet te traceren is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Oke dan wacht ik het even af, bedankt! :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Iemand die het nieuwste modem van Telfort (Experiavox v8) in bridge heeft staan? Kan nergens echt vinden of het nou mogelijk is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet het modem wel binnen een bepaalde tijd inleveren anders 49 euro boete, dus bel helpdesk voor code....

Bridge: schijnt een verborgen tab te zijn meen ik, google effe op die optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Een nieuwsgierige vraag. Binnenkort ga ik bij mijn ouders iTV installeren. Op dit moment hebben ze het van KPN maar dat wordt veranderd naar Telfort. Bij KPN is het zo dat de TV-ontvanger in aansluiting 3 moet van de router.

Ik zat daarnet de handleiding door te nemen en zag dat je bij Telfort aansluitingen 3 + 4 moet gebruiken voor de tv-ontvangers. Mijn ouders krijgen ook 2 ontvangers (1 boven, 1 beneden).

Nu is mijn vraag, stel ik leg 1 lijn naar boven. Prik die in een switch, sluit computers aan op die ene switch en de tv-ontvanger op diezelfde switch.

Wat is dan het effect? De TV gaat (voor zover ik weet) sowieso werken. Maar de computers, gaan die ook werken of niet? If not, dan moet ik dus een tweede lijn naar boven trekken.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
In plaats van een tweede netwerkkabel kun je het ook oplossen door een switch met VLAN's te gebruiken. Zoek maar eens op "iptv vlan" hier op GoT, dan vind je er wel informatie over. Als switch wordt vaak de Netgear GS108E (8poort) of GS105E (5poort) gebruikt.

[ Voor 76% gewijzigd door ThinkPad op 14-10-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ThinkPadd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:35:
In plaats van een tweede netwerkkabel kun je het ook oplossen door een switch met VLAN's te gebruiken. Zoek maar eens op "iptv vlan" hier op GoT, dan vind je er wel informatie over. Als switch wordt vaak de Netgear GS108E (8poort) of GS105E (5poort) gebruikt.
Er staat boven al een switch (D-Link volgensmij) maar kan een computer internet ontvangen via een aansluiting die voor tv-ontvangst is bedoeld? Ik weet dat als je een TV op aansluiting 2 op de modem aansluit hij écht niks gaat doen. En voor zover ik verder weet is een VLAN een scheiding tussen netwerksegmenten. Als poort 3+4 voor TV is toegewezen, ga je dan geen performanceverschil merken, krijg je uberhaupt wel een internetverbinding op je PC's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Geen ervaring met 2 aansluitingen, maar hier op poort 4 tv en daar kan ik nu met geen mogelijkheid meer internet over krijgen, dus ik denk dat dat niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

OgWok

U.N.C.L.E.

MensionXL schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:33:
Oke dan wacht ik het even af, bedankt! :)
Je gaat Telfort verlaten? Naar wie ga je nu; krijg je een betere deal of service?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

MensionXL schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:09:

Had toch wel vlot nadat ik me had laten terugbellen om op te zeggen de brief in huis met de bevestiging (mailtje volgende vrij kort na het telefoongesprek). Aan de telefoon gaf de dame me al het adres waarnaar het retour kon, alles stond al zowat ingepakt klaar voordat de brief binnen was..heb het modem in de originele doos uit 2008 teruggestuurd :P
Niet dat ik zo snel van ze af wilde, maar ga geen spullen stroom of stof laten happen als ik het niet meer gebruik. Zou dus ook niet weten of het nu ook daadwerkelijk niet meer werkt :+

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 14-10-2013 16:21 . Reden: maandag ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
eerste dag telfort,
haal via utp 18mb/s met beide tv's aan... bij tele2 haalde ik zelfs met alles uit nooit hoger dan 12..

Twijfel ook nog of ik mn eigen router nog wel terugzet, de opties die ik op de experiabox v8 zie lijken me genoeg voor mij. Even kijken of het met gamen ook zo is, anders kan ik altijd mn router nog terugzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat voor afstand zit je van de centrale ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
w4rguy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:34:
Een nieuwsgierige vraag. Binnenkort ga ik bij mijn ouders iTV installeren. Op dit moment hebben ze het van KPN maar dat wordt veranderd naar Telfort. Bij KPN is het zo dat de TV-ontvanger in aansluiting 3 moet van de router.

Ik zat daarnet de handleiding door te nemen en zag dat je bij Telfort aansluitingen 3 + 4 moet gebruiken voor de tv-ontvangers. Mijn ouders krijgen ook 2 ontvangers (1 boven, 1 beneden).

Nu is mijn vraag, stel ik leg 1 lijn naar boven. Prik die in een switch, sluit computers aan op die ene switch en de tv-ontvanger op diezelfde switch.

Wat is dan het effect? De TV gaat (voor zover ik weet) sowieso werken. Maar de computers, gaan die ook werken of niet? If not, dan moet ik dus een tweede lijn naar boven trekken.
volgens mij gaat dat niet werken , zelfde geprobeerd met een smart tv en kreeg ook geen verbinding .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:23:
Je moet het modem wel binnen een bepaalde tijd inleveren anders 49 euro boete, dus bel helpdesk voor code....

Bridge: schijnt een verborgen tab te zijn meen ik, google effe op die optie
Heb ze gemaild, reactie terug:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij begrijpen dat dit verwarrend over kan komen en kunnen u het volgende melden.

Het abonnement is op 11 oktober 2013 beëindigd, technisch loopt het abonnement door tot 17 oktober 2013 (u betaalt hier dus niet voor).

Het modem waar u gebruik van heeft gemaakt kunt u naar onderstaand adres sturen.

BNS data logistics
Retournummer:
Antwoordnummer: 42
4100VP VIANEN

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Handig, zo'n retournummer... 8)7
OgWok schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Je gaat Telfort verlaten? Naar wie ga je nu; krijg je een betere deal of service?
Ik heb gekozen voor UPC, alles werkt al ruim een maand perfect. Zowel de prijs áls de service is beter: voor 33 euro ben ik nu klaar voor internet en digitale televisie en ik kan voortaan bellen naar een gratis klantenservice ;) Naast dat het modem zonder problemen in bridge mode kan en er geen (merkbare) capaciteitsproblemen zijn :)
2Dutch schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:20:
[...]

Had toch wel vlot nadat ik me had laten terugbellen om op te zeggen de brief in huis met de bevestiging (mailtje volgende vrij kort na het telefoongesprek). Aan de telefoon gaf de dame me al het adres waarnaar het retour kon, alles stond al zowat ingepakt klaar voordat de brief binnen was..heb het modem in de originele doos uit 2008 teruggestuurd :P
Niet dat ik zo snel van ze af wilde, maar ga geen spullen stroom of stof laten happen als ik het niet meer gebruik. Zou dus ook niet weten of het nu ook daadwerkelijk niet meer werkt :+
Hehe okidokie, ik ga Telfort nog eens een keertje schoppen dan! :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

pa3fap schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:58:
[...]

volgens mij gaat dat niet werken , zelfde geprobeerd met een smart tv en kreeg ook geen verbinding .
We gaan een aparte lijn gebruiken. Er ligt nog een lijn tot in de woonkamer. Mijn vader wil vanuit de meterkast onder het huis door, in de woonkamer naar boven en daar de 2 kabels koppelen met een koppelblokje. Ik heb het hem ten zeerste afgeraden maar goed, luisteren zit er niet in. Morgen gaan we een koppelblokje in de kabel zetten die naar de decoder boven gaat. Is de oplossing makkelijk? Ja. Heb ik er vertrouwen in? Nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
ThinkPadd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:00:
Wat voor afstand zit je van de centrale ?
1,6km, geen vdsl mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

MensionXL schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:17:

Ik heb gekozen voor UPC, alles werkt al ruim een maand perfect. Zowel de prijs áls de service is beter: voor 33 euro ben ik nu klaar voor internet en digitale televisie en ik kan voortaan bellen naar een gratis klantenservice ;) Naast dat het modem zonder problemen in bridge mode kan en er geen (merkbare) capaciteitsproblemen zijn :)
Wat voor abbo heb je dan? Zit nog steeds (2,5 week al) te wachten tot de netwerkleverancier van Telfort fiber eens contact met me gaat opnemen om een geconstateerde breuk te fixen.. Webcare zit er bovenop, maar er gebeurt weinig.
Ik zit dus te dubben om met internet en telefonie ook maar naar UPC te gaan mochten ze niet snel over de brug komen.. Maar heb begrepen van collega die upc heeft dat bridging niet mogelijk is??

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Kan ik ergens opzoeken of en wanneer mijn locatie omgebouwd naar VDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15

Speedmaster

Make my day...

djmartyn schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:49:
Kan ik ergens opzoeken of en wanneer mijn locatie omgebouwd naar VDSL?
Nee, hooguit de postcode check bij Telfort doen, geeft deze 30/3 of 50/5 als uitkomst dan kan je VDSL krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Laatst online: 05-09 18:06
Maar er is toch ook een planning van nog aan te passen centrales? Of ligt dit stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:20:
[...]
Ik had hem ook die moderne witte... maar super instabiel... na ruim een week een Zyxel P-2812HNU-F1 gekregen en die werkt probleemloos.
Download 25 Mb/s nadat ie ingetraind was. (30 Mb/s abo) En stabiel....!
Grappig, ik heb echt 0 problemen met die Experia box tot nu toe (is nog wel maar kort aanwezig hier). Snelheid is dikke prima en stabiliteit tot nu toe ook geen klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

[...]

Herkenbaar, ik kreeg een opzegbrief thuis waar vervolgens de datum niet was ingevuld per wanneer de opzegging in zou gaan..

Ik had al televisie bij Ziggo en nu sinds ze de snelheden van het instapabo omhoog hebben gegooid ook internet bij Ziggo. Aangezien Telfort niet kon aangeven wanneer 30Mbit op mijn adres beschikbaar zou komen overgestapt. In plaats van 1800kb/s haal ik nu 2500kb/s met Ziggo voor dezelfde prijs. Wel lijkt het alsof het modem van Telfort (ZyXEL P-2601HN-F1) het verkeer beter kon prioriteren dan het Ubee modem van Ziggo, zodra ik met maximale snelheid download kan ik geen muziek meer luisteren via een stream zonder dat er constant gebufferd wordt of fatsoenlijk surfen op het web.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Laguna schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:40:
[...]

Herkenbaar, ik kreeg een opzegbrief thuis waar vervolgens de datum niet was ingevuld per wanneer de opzegging in zou gaan..

Ik had al televisie bij Ziggo en nu sinds ze de snelheden van het instapabo omhoog hebben gegooid ook internet bij Ziggo. Aangezien Telfort niet kon aangeven wanneer 30Mbit op mijn adres beschikbaar zou komen overgestapt. In plaats van 1800kb/s haal ik nu 2500kb/s met Ziggo voor dezelfde prijs. Wel lijkt het alsof het modem van Telfort (ZyXEL P-2601HN-F1) het verkeer beter kon prioriteren dan het Ubee modem van Ziggo, zodra ik met maximale snelheid download kan ik geen muziek meer luisteren via een stream zonder dat er constant gebufferd wordt of fatsoenlijk surfen op het web.
De ubee kon bij ons thuis niet voorkomen dat we één-keer-in-de-zoveel-tijd een latency drop hadden. We hadden een constante ping tussen de 20-40. Die steeg dan ineens naar 2000+(!). We hebben de Ubee in bridge-modus laten plaatsen en zelf een router er achter gehangen, probleem opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:19:
[...]

Wat voor abbo heb je dan? Zit nog steeds (2,5 week al) te wachten tot de netwerkleverancier van Telfort fiber eens contact met me gaat opnemen om een geconstateerde breuk te fixen.. Webcare zit er bovenop, maar er gebeurt weinig.
Ik zit dus te dubben om met internet en telefonie ook maar naar UPC te gaan mochten ze niet snel over de brug komen.. Maar heb begrepen van collega die upc heeft dat bridging niet mogelijk is??
Een breuk moet worden gefixt door de aannemer van Reggefiber. Dat is de netwerkeigenaar. Kan Webcare wel zeggen dat ze er bovenop zitten maar dat lijkt me niet. Als die aannemer een ticket heeft ontvangen om dat op te lossen gaan ze er met een dag (of hooguit twee) heen.
Klinkt eerder alsof het ticket niet binnen is gekomen bij Reggefiber.

[ Voor 21% gewijzigd door Barre73 op 15-10-2013 12:29 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Barre73 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:28:
Een breuk moet worden gefixt door de aannemer van Reggefiber. Dat is de netwerkeigenaar. Kan Webcare wel zeggen dat ze er bovenop zitten maar dat lijkt me niet. Als die aannemer een ticket heeft ontvangen om dat op te lossen gaan ze er met een dag (of hooguit twee) heen.
Klinkt eerder alsof het ticket niet binnen is gekomen bij Reggefiber.
Dat zou je denken idd..
Alleen is op de dag zelf door de monteur een ticket ingeschoten. Zelf nog met Telfort gebeld en er zou die dag een ticket ingeschoten worden. dat is morgen dus 3 weken geleden :P

Een week later nog gebeld en het stond nog steeds uit.
officieel gezien weten ze er pas sinds de 30e (september) van.

Nu kreeg ik gister een belletje van telfort dat de aannemer een briefje in de bus had gegooid met een telefoonnummer.. Nooit gehad natuurlijk..

Ik heb ze tot het einde van de week gegeven om minimaal een afspraak met me te maken, anders ga ik het hele boeltje annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanaf 3 oktober mijn abonnement uitgebreid met Interactieve TV.
Ben tot nu niet ontevreden, alleen twijfel ik enigszins over de scherpte van het vertoonde beeld.
Vrienden hebben digitale tv van UPC en bij hen lijkt het beeld een stuk scherper te zijn.

Heb het 30 MB abonnement, waarbij mijn effectieve downloadsnelheid rond de 20 MB zit.
TV is een LCD Sony Bravia, 32 inch, HD Ready,aangeschaft in 2007.
Kijkafstand tot de tv is zo'n 2,5 meter.

Brengt me tot de volgende vragen:

* Wat is de kwaliteit van het signaal dat de zenders aan Telfort leveren en wat is de kwaliteit van het signaal dat Telfort aan de klant doorzet?
* In de ontvanger staat de beeldschermresolutie nu op 'automatisch'. Is dit de beste instelling, of kan ik dit beter wijzigen (mogelijkheden zijn 576p, 720p, 1080i, 1080p 25hz of 1080p 50hz)?
* Heeft het zin om de HD Ready tv te vervangen door een nieuw te kopen Full HD tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:41:
* Heeft het zin om de HD Ready tv te vervangen door een nieuw te kopen Full HD tv?
Volgensmij zenden zij gewoon Full-HD uit (1080i). De i wil zeggen interlaced, dat heeft te maken met de verversingsnelheid van het beeld wat wordt ingevoerd, niet zozeer met de scherpte (hoogstens indirect).

Het verschil wat je ziet is dus inderdaad full-HD versus HD-ready. Dus ja, het vervangen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

1:1 pixel mapping geeft mooier beeld dan het opgerekte beeld dat een HD ready tv geeft.
Dus ja het zou mooier beeld moeten opleveren als je een Full HD tv koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zelf maar even gebeld met Reggefiber, mevr. was zo vriendelijk om me even door te zetten.. Morgen komt er een monteur!

Ik vinnut spannend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

* In de ontvanger staat de beeldschermresolutie nu op 'automatisch'. Is dit de beste instelling, of kan ik dit beter wijzigen (mogelijkheden zijn 576p, 720p, 1080i, 1080p 25hz of 1080p 50hz)?
Vraag ik me ook af. Voorheen gebruikte ik altijd auto maar nu ik een 39" TV heb gebruik ik 1080p maar soms valt het beeld weg (voor een seconde of wat). Heel vreemd, alsof de decoder het niet trekt? De TV krijgt gewoon even geen signaal.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
1 raar probleem hier, digitale tv werkt perfect en ook tv online, alleen op 1 tv hebben we telkens aan de bovenkant een heel dun groen randje. Helaas weet ik van TV niet zoveel als van internet. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

nebur86 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:47:
1 raar probleem hier, digitale tv werkt perfect en ook tv online, alleen op 1 tv hebben we telkens aan de bovenkant een heel dun groen randje. Helaas weet ik van TV niet zoveel als van internet. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Vermoedelijk komt dat door 1:1 pixel mapping, met overscan aan zal het lijntje niet meer zichtbaar zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zucht.. 2e monteur die onverichte zaken retour gaat.. huh? nee hoor ik kom geen breuk repareren..
U heeft een breuk, tot ziens...

werelds! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Blijkbaar zoek ik met de verkeerde termen, maar waar kan ik nou vinden hoe ik onder andere wifi uit kan zetten op de Experia V8 modem? Ik vind van alles, behalve een stappenplannetje/instructie hoe ik in dat modem kom. Is het standaard adres van die Experia 192.168.1.254 en wat zijn dan de username/passwords?

Wifi van dat ding stoort het signaal van mijn eigen router namelijk nogal extreem. An sich logisch aangezien ze stijf naast elkaar staan, maar daardoor haal ik nog maar zeer lage overdrachtssnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:28
PaT schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:21:
Blijkbaar zoek ik met de verkeerde termen, maar waar kan ik nou vinden hoe ik onder andere wifi uit kan zetten op de Experia V8 modem? Ik vind van alles, behalve een stappenplannetje/instructie hoe ik in dat modem kom. Is het standaard adres van die Experia 192.168.1.254 en wat zijn dan de username/passwords?

Wifi van dat ding stoort het signaal van mijn eigen router namelijk nogal extreem. An sich logisch aangezien ze stijf naast elkaar staan, maar daardoor haal ik nog maar zeer lage overdrachtssnelheden.
http://tipsentricks.peter...l/toegang-kpn-experiabox/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dank! Maar heeft de V8 nou alleen maar een gebruikersnaam nodig en geen wachtwoord of staat dat wachtwoord op de v8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:28
PaT schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:02:
[...]

Dank! Maar heeft de V8 nou alleen maar een gebruikersnaam nodig en geen wachtwoord of staat dat wachtwoord op de v8?
Geen wachtwoord, alleen KPN als gebruikersnaam
http://www.allesoverdraad...abox-wachtwoord-vergeten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

dank! dat gaan we dan maar eens proberen vanmiddag. Wel grappig dat ondanks het "Telfort" modem, je toch KPN in moet voeren als username...

(ja, ja, ik weet dat Telfort een dochter van KPN is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Heb in het verleden met KPN Glasvezel Experia boxen gehad dat de WiFi "Spontaan" weer ingeschakeld werd.
Bleek dat er remote firmwares naartoe getrapt werden.. Heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

PaT schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:40:
dank! dat gaan we dan maar eens proberen vanmiddag. Wel grappig dat ondanks het "Telfort" modem, je toch KPN in moet voeren als username...

(ja, ja, ik weet dat Telfort een dochter van KPN is)
Zal niet werken, de juiste combinatie is admin & 1234 en het IP adres zou 192.168.2.254 kunnen zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Speedmaster op 17-10-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Speedmaster schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:33:
[...]

Zal niet werken, de juiste combinatie is admin & 1234 en het IP adres zou 192.168.2.254 kunnen zijn
_/-\o_

Overigens geeft die site ook dat adres op toch :?

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 17-10-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

PaT schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:42:
[...]

_/-\o_

Overigens geeft die site ook dat adres op toch :?
Ja maar hier PaT in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20" heb je het over het ip adres met een 1 ipv 2 vandaar mijn reactie met de vermelding van het juiste IP adres

[ Voor 3% gewijzigd door Speedmaster op 17-10-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Heb ik voor IPTV het Telfort modem nodig? Of kan ik een eigen modem gebruiken? Dit omdat de decoder perse op lan poort 4 moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:28
raven22 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:58:
Heb ik voor IPTV het Telfort modem nodig? Of kan ik een eigen modem gebruiken? Dit omdat de decoder perse op lan poort 4 moet zitten.
Yep daar heb je het telfort modem voor nodig....2 decoders dan heb je ook poort 3 er voor nodig.

Heb heb vandaag telfort na een jaar weer opgezegd *O*

Met tv was ik al 6 maanden terug naar Ziggo, wat een drama met die lossen decoders....Nee lekker CI slot vullen ziggo kaart erin en gaan met die kar! Nedeland 1HD op nummer 1 op m'n afstandsbediening _/-\o_

Voor mij nooit meer in iedergeval

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

djeck schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:03:
[...]

Yep daar heb je het telfort modem voor nodig....2 decoders dan heb je ook poort 3 er voor nodig.

Heb heb vandaag telfort na een jaar weer opgezegd *O*

Met tv was ik al 6 maanden terug naar Ziggo, wat een drama met die lossen decoders....Nee lekker CI slot vullen ziggo kaart erin en gaan met die kar! Nedeland 1HD op nummer 1 op m'n afstandsbediening _/-\o_

Voor mij nooit meer in iedergeval
Weet niet waar je die info vandaan haalt.. Reggefiber plaatst (in mijn geval dan) een Genexis modem met een poort voor een router (welke dan ook) en een poort voor decoders. Telfort stuurt dan een of ander brak routertje op wat bij mij zo een kast in gaat.

Tenzij het over hun a/vdsl oplossingen gaat 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoo op 17-10-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:28
RoRoo schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:03:
[...]

Weet niet waar je die info vandaan haalt.. Reggefiber plaatst (in mijn geval dan) een Genexis modem met een poort voor een router (welke dan ook) en een poort voor decoders. Telfort stuurt dan een of ander brak routertje op wat bij mij zo een kast in gaat.

Tenzij het over hun a/vdsl oplossingen gaat 8)7
Ooh oke, ik heb het inderdaad over VDSL2

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

djeck schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:12:
[...]

Ooh oke, ik heb het inderdaad over VDSL2
terwijl ik aan het typen was, dacht ik ineens... Oh jah er is ook nog a/vdsl :P domme ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
djeck schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:03:
[...]

Maar ik kan er wel een andere router achter hangen toch? Ik heb veel problemen met de wifi van de Arcadyan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

2 routers achter elkaar kan. Wel zou ik de tweede router dan instellen als accesspoint.
Of koop ipv een router een accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

RoRoo schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:19:
[...]

25/1,5 Mbit/s, was het goedkoopste en is alsnog sneller dan Telfort :) De ping is ook lekker laag, minimum naar tweakers.net is 7ms en gemiddeld 8 tot 10ms, in tegenstelling tot Telfort waar het (bij mij) minimaal 20ms was.

Ik geloof dat je het modem in bridge kan zetten en dat de telefonie dan ook nog werkt. Ik heb ook telefonie in mijn pakket (het pakket was niet zonder telefonie te krijgen en het was ook goedkoper om het met telefonie dan zonder telefonie te nemen) en ik zie het telefonielampje gewoon branden ondanks dat het modem in bridge mode staat :)
Laguna schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:40:
[...]

Haha ja zo'n brief heb ik ook gekregen de dag nadat ik het had opgezegd, toen had ik ook al zo'n :') -momentje :D

[ Voor 29% gewijzigd door MensionXL op 17-10-2013 17:37 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Heb ze gemaild, reactie terug:
[...]

[...]
[...]
Hehe okidokie, ik ga Telfort nog eens een keertje schoppen dan! :)
Dat adres komt me heel bekend voor...
Maar in de brief stond ook een inleverpunt in de buurt op te zoeken via:
https://www.kiala.nl/
Dan krijg je een bewijs dat je hem ingeleverd hebt.... zal jou die code dan een zorg zijn...

PS: fijn dat UPC nu goed werkt... ben er ca 7 j geleden bijna jankend weggegaan zo slecht hier...
Internet deel ik de kosten met 3 man.... dus pp is dit << 8 euro... tv kost met ca 18 nu nog, iets meer als er een digi CLI of box bij komt. Telefoon: ik gebruik Voipbuster voor vast, kost me ca 2.50 per maand voor bijna onbeperkt bellen (en nog gratis naar bij Canada waar ik nog wel eens heen bel) , totaal << 30 euro p/m en dat al jaren lang....

Betaalde destijds al 45 euro voor UPC... dus hartstikke duur... gelukkig toen ook gedeelde verbinding. Ging daarna terug naar 15 euro (!!!) bij good old Demon, die later door KPN ingelijfd werd en daarom ben ik naar Telfort gegaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 20:58
Weet iemand hoe die IPsec VPN in Zyxel modem ingesteld kan worden? Ik wil namelijk vanuit mijn werk op mijn documenten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52
Ik probeerde gisteren mijn Arcadyan modem als router in het netwerk te zetten met de dhcp server uit.
Inloggen op de webadmin, dhcp server uit prima.

Nu wilde ik het ip adres van de router veranderen en begon de ellende. Op het moment dat ik op de pagina kom om mijn ip te veranderen krijg ik dikke javascript foutmeldingen (Als ik ze goed lees kan die geen onderdelen vinden van de uitgeschakelde dhcp server <input> fields vinden). Het is dus voor mij niet meer mogelijk om het ip te veranderen.

Ik telfort gebeld maar die concludeerde als snel dat ik "met mijn router aan het kloten was" en ze daar geen support op gaven. Sinds wanneer is het veranderen van je ip adres van je router (zonder dhcp server) kloten? 2e lijn was ook niet mogelijk en ik moest mijn vraag maar om het forum stellen.

Ik heb na veel factory resets toch de router in de modus gekregen die ik wilde maar dat ding is nu verder onbeheersbaar door alle JS fouten. Er zijn waarschijnlijk weinig klanten die geen dhcp server gebruiken om dat ding en de developers van telfort zullen dat "exotische" scenario waars ook nog nooit getest hebben. Ik had hiervoor een zyxel modem en die was toch stukken beter

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 06:52
Ondersteunt het Arcadyan modem van Telfort het instellen van alternatieve (bv. CheapConnect) VOIP providers? Dit kon altijd met de Zyxel, maar ik wil even checken of het nu (voor nieuwe klanten...) nog steeds een mogelijkheid is. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

SvenHazejager schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:44:
Ondersteunt het Arcadyan modem van Telfort het instellen van alternatieve (bv. CheapConnect) VOIP providers? Dit kon altijd met de Zyxel, maar ik wil even checken of het nu (voor nieuwe klanten...) nog steeds een mogelijkheid is. Dank.
JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1 .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vanaf 3 oktober ook Interactieve TV van Telfort gaan afnemen.
TV is bedraad aangesluiten op de router, echter niet met de meegeleverde Telfort UTP kabel.
Omdat daar al connectoren op zaten, en we door een wand moesten met de kabel, was het gemakkelijker een UTP Cat 6 kabel aan te sluiten, met hierop zelf de connectoren geknepen.

Nu heb ik toch geregeld wat probleempjes, laatste 10 dagen is o.a. het internet er 2x uitgeklapt.
Na het modem gereset te hebben, is alles dan weer terug werkend.

Vraag die nu constant door mijn hoofd spookt is, of dit nu aan de zelf aangesloten UTP kabel zou kunnen liggen?
Of is het zo dat als er verbinding is, zo'n kabel gewoon 100% functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Kijk je ook tv als het internet er uit valt, en valt de tv dan ook uit?
Het lijkt me dat als het soms wel gewoon werkt dat het niet aan de kabel kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond keek ik inderdaad tv, toen ineens het internet eruit lag.
De keer ervoor keek ik geen tv maar bleek het internet eruit te liggen,toen ik thuis kwam vanuit mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Al opgelost :))

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:43
Zit sinds een maandje ook bij Telfort en ben juist erg tevreden over de snelheid. Beetje afhankelijk of ik aan het downloaden ben/tv kijken/radio luisteren maar de volgende snelheid is vrij normaal:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3060762726.png

Edit: zit op een 30/3 Mbps lijn.

[ Voor 5% gewijzigd door evleerdam op 27-10-2013 16:25 ]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ziet er keurig uit ja. Op wat voor afstand van de centrale is dat? En in welke postcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:08:
Daarom ben ik nieuwschierig of het ook bij jullie mede tweakers is. Zo ja.
Nergens last van.
http://www.speedtest.net/result/3060989541.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
weet iemand of het mogelijk is om op 1 netwerkpoort de internetsnelheid te limiteren op zeg 8mbit ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_ajax
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 19:35
Hoe zit het met de glasvezel tv app, op de website staat dat dit gratis is? Echter als ik verder ga kijken staat er op de site verstopt dat er vanaf 1 april 2013 geld kost per maand. Is dit zo?

Ook bij het abonnement kiezen (iTV en glasvezel voor 47,50 50mb/s) staat een groen vinkje bij het op een tablet kijken.

Anders zou het mijn keus beïnvloeden qua glasvezel aanbieder, aangezien ik graag op een tablet ook tv wil kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door stefan_ajax op 29-10-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:43
ThinkPadd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:11:
Ziet er keurig uit ja. Op wat voor afstand van de centrale is dat? En in welke postcode?
Ongeveer 1000 meter, postcode 2036RW.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bedankt, altijd handig om een indicatie te hebben :) Jammer eigenlijk dat daar (nog) niet echt goede sites voor bestaan waar je op een plattegrond kunt zien wat de gemiddelde snelheden ongeveer zijn.

Klinkt als iets voor Tweakers om te maken misschien ? O-)

Edit:Ik probeer nu te bestellen via de Telfort website, maar mijn rekeningnummer (ING) wordt niet geaccepteerd. Die van een andere ING rekening ook niet. Heb de Telfort webcare op Twitter maar om hulp gevraagd.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 30-10-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

IBAN nodig tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:11:
Ben vanaf 3 oktober ook Interactieve TV van Telfort gaan afnemen.
TV is bedraad aangesluiten op de router, echter niet met de meegeleverde Telfort UTP kabel.
Omdat daar al connectoren op zaten, en we door een wand moesten met de kabel, was het gemakkelijker een UTP Cat 6 kabel aan te sluiten, met hierop zelf de connectoren geknepen.

Nu heb ik toch geregeld wat probleempjes, laatste 10 dagen is o.a. het internet er 2x uitgeklapt.
Na het modem gereset te hebben, is alles dan weer terug werkend.

Vraag die nu constant door mijn hoofd spookt is, of dit nu aan de zelf aangesloten UTP kabel zou kunnen liggen?
Of is het zo dat als er verbinding is, zo'n kabel gewoon 100% functioneert?
Dit zou je kunnen testen door voor 2 tientjes een kant en klare cat 6 kabel te kopen en die tijdelijk even gewoon over de vloer te leggen.
Zelf heb ik zoiets onlangs ook gedaan. Heel de woonkamer "omgedraaid", maar helaas draaien de aansluitingen niet automagisch mee. Toen een maandje met een losse kabel in de woonkamer gezeten om te testen of die opstelling wel zou werken.
Toen bleek dat de opstelling beviel uiteraard de kabeltjes keurig via de kruipruimte weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ook geprobeerd, daar is het invulveld te klein voor. In het invulveld staat als voorbeeld "12456789". Als ik de laatste twee cijfers van het rekeningnummer weglaat dan maakt hij zelf een IBAN aan eronder. Zodra ik ook de laatste twee cijfers invul gelijk de melding dat het rekeningnummer niet klopt.

M'n rekeningnummer is in het formaat: 0xxx xxxx xx

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 30-10-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Laat die eerste 0 eens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dan doet hij het ook niet. Heb al vanalles geprobeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Ik heb nu al ruim een jaar Internet en tv van Telfort, heel tevreden over beide. Echter na het lezen van de verschillende berichten over het verhogen van de snelheid door providers ben ik is gaan kijken op welke snelheid ik eigenlijk leef. Tot mijn schrik is mij down niet hoger dan 17Mbit/s en m'n up niet hoger dan 2Mbit/s. Nu geeft mijn Telfort aan een down verbinding TOT 30Mbit/s te kunnen leveren, echter ben ik hier nog behoorlijk koud van. Ik neem aan dat mijn snelheid wordt gelimiteerd door de koper leidingen die KPN voor dit oude herenhuis heeft aangelegd. Klopt dit? En wat kan ik (kpn/telfort) er aan (laten) doen?

Tevens geeft de Telfort site dit aan: Maximale snelheid op jouw adres 12 Mb/s :O

[ Voor 6% gewijzigd door bbblije op 30-10-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 23:08

vliegnerd

Nintendo fan.

Ja, is vrijwel zeker de beperking van de (lengte van) de koperdraad tussen jouw adres en telefooncentrale.

De postcodecheck bevestigd dit. Als je je postcode bij bbned.nl invult dan zie je de afstand van jouw huis tot de centrale. Dat is waarschijnlijk bijna 2 km.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

ThinkPadd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:57:
Dan doet hij het ook niet. Heb al vanalles geprobeerd ;)
Werkt p123456789? Anders even bellen met telfort, je kan ook telefonisch bestellen.
Belachelijke oplossing natuurlijk :P
RenaldoN schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:46:
weet iemand of het mogelijk is om op 1 netwerkpoort de internetsnelheid te limiteren op zeg 8mbit ofzo ?
Met de apparatuur die telfort meelevert? Nee niet mogelijk.
Beperk het op de pc zelf, voed de gebruiker op, koop een managable switch die wel kan wat je wilt, of richt een servertje in die je tussen modem en gebruikers plaatst die kan wat jij wilt.

[ Voor 67% gewijzigd door job op 30-10-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 18-09 21:23

Zjemm

...

Ik heb sinds een paar dagen in eens een heel lage upload snelheid. 640 kbps en max atainable 690 kpbs

gekke is wel dat mijn download snelheid wel gewoon de volledige 50 Mbit geeft. maar de upload komt dus bij lange na niet op de 5 Mbit

Telfort geeft aan dat er geen storingen bekend zijn, maar hoe kan de upload nou ineens zo laag zijn? als het koper problemen zijn dan had ik verwacht dat ook de download snelheid omlaag zou zijn gegaan.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 23:08

vliegnerd

Nintendo fan.

Upload gebruik een ander deel van het frequentiebereik en juist het deel dat meer gevoelig is voor storingen.

Ik zou eerst je eigen kabel controleren/vervangen en je ISRA punt checken. Want dat kan best de oorzaak zijn.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:44
Hoe snel geeft telfort op de site aan wanneer er storingen zijn? Ik heb sinds vanochtend geen internet (adsl) meer en ik wil graag weten of ik er iets aan kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik weet niet 100% zeker of ik een storing heb (3161DB), maar mijn telefoon gaf wel een melding aan dat er wat aan de hand was met wifi.

In welk gebied zit jij BlueMotion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

In Enschede lijkt momenteel idd een storing te zijn. Op twitter zag ik ook een aantal meldingen langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
Ik zit heel ergens anders: friesland, 9207. Ik heb het ook maar even voorgelegd aan webcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
Beste Hugo,

Een tijd geleden heb je voor mij thuis een vdsl aansluiting geregeld terwijl dit niet kon via de normale procedure.

Ik ga binnenkort verhuizen en zal afscheid moeten nemen van Telfort omdat mij word gemeld dat ik enkel een standaard abbo kan krijgen en een snelheid behaal van 5 mbit. Nu haal ik 50mbit.

Ik wil toch nog wel klant blijven bij Telfort maar wel met een fatsoenlijke snelheid. Kun jij nog wat regelen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hugo is verhuisd naar het Telfort forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
Ben aan het zoeken maar kan het niet vinden, misschien kijk ik verkeerd, heb je een link toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

smallville schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:50:
Ben aan het zoeken maar kan het niet vinden, misschien kijk ik verkeerd, heb je een link toevallig?
https://forum.telfort.nl/

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
Leuk, er blijkt een probleem te zijn in de wijkcentrale. Een monteur gaat het in 2-3 werkdagen verhelpen. Maarja, nu is het weekend... Edit: Aan het eind van de avond had ik weer een verbinding met de meegeleverde Zyxel, vandaag mijn eigen Draytek weer aangesloten en alles doet het weer. Die monteur had een lange werkweek..

[ Voor 42% gewijzigd door BlueMotion op 03-11-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Buiten de belachelijk lange wachttijd voor de aanvraag (ging 2x mis aan hun kant) - niet ontevreden voor €26,- p maand.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3072607495.png

[ Voor 29% gewijzigd door Daikirai op 01-11-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Netjes!

Bij mij was het modem van slag. (Experia v8) reboot en het was opgelost, maar ik hoop niet dat dat vaker gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 18-09 21:23

Zjemm

...

vliegnerd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:02:
Upload gebruik een ander deel van het frequentiebereik en juist het deel dat meer gevoelig is voor storingen.

Ik zou eerst je eigen kabel controleren/vervangen en je ISRA punt checken. Want dat kan best de oorzaak zijn.
heb de kabels opnieuw gestript (binnenkomend in het huis) maar merk geen verschil, wellicht even wachten op de dslam reset. anders mag telfort komen meten want juist die upload heb ik nodig :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben recent overgestapt van Telfort VDSL naar Telfort Glasvezel, in Amsterdam op het netwerk van Reggefiber.
In de meterkast hangt een Genexis glasvezelmodel. Daarbij heb ik van Telfort een Sitecom x4 4100 modem gekregen voor het Wifi netwerk.
Internet werkt hiermee, alleen het valt regelmatig even (1 a 2 minuten) weg.

Nu heb ik een externe HD die ik graag als netwerkschijf wil gebruiken via USB.
Het nieuwe modem van Sitecom heeft helaas geen USB poort, maar het oude VDSL modem van ZyXel (welke ik mocht houden) heeft dit wel/ Nu vond ik het ZyXEL model sowieso lekkerder werken qua interface dus ik ik die graag gaan gebruiken.

Ik heb nu het ZyXEL model aangesloten (Poort 1 van Genexis modem op WAN poort van ZyXel modem). Daarna heb ik in het ZyXEL modem de WAN modus op EtherWAN gezet. Hij staat daarbij op Routing mode met IPoE encapsulation. Ik heb de beide routers opnieuw opgestart maar krijg steeds de melding dat de router geen internet verbinding heeft.

Wat kan ik doen? Heb ik verkeerde settings of is het niet mogelijk om het ZyXEL modem te gebruiken icm het Genexis glasvezel modem?
Pagina: 1 ... 20 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie