Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:10
EiT schreef op zondag 08 september 2013 @ 23:39:
Geen flauw idee of het hier moet, maar sinds het tegenwoordig van Telfort is:

Heeft iemand anders ook storing gehad op glasvezel via Concepts vandaag tussen ongeveer tussen 19:00 en 21:30? Zowel internet als TV deed het niet.

Begin het een beetje zat te worden. Nam aan dat glasvezel stabieler zou zijn dan DSL en in 6 maanden tijd heeft het er al zo'n 5 keer uitgelegen.
Er was inderdaad een storing op DSL en Glas van KPN,
Kpn had een ethernet storing in midden en oost nederland waarbij je wel sync had maar PPPoe timeouts kreeg.
Telfort en xs4all hadden hier ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 23:30:
[...]

ON en voormalig Lijbrandt leveren toch via KPN ITNS? Of leveren die hun 500Mbit pakket via Glasoperator dan? Die zijn hier, net zoals Wisper namelijk gewoon leverbaar.
Ja, ON en Lijbrandt leveren via KPN ITNS. Maar het is nog steeds KPN Wholesale die erachter zit voor alle diensten. ITNS plaatst niet zelf actieve apparatuur in de PoP's behalve dan die van de analoge/DVB-C televisie. Alle andere diensten lopen gewoon via de routers die KPN Wholesale er in plaatst. En die bepalen of de aansluiting max 100 of max 1000 mbit is.

Glasoperator levert alleen haar diensten aan Wisper en Glashelder. Dat zijn hun twee aangesloten providers.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:59

Tick

Im that jerk,who wants to know

Barre73 schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:26:
[...]

Ja, ON en Lijbrandt leveren via KPN ITNS. Maar het is nog steeds KPN Wholesale die erachter zit voor alle diensten. ITNS plaatst niet zelf actieve apparatuur in de PoP's behalve dan die van de analoge/DVB-C televisie. Alle andere diensten lopen gewoon via de routers die KPN Wholesale er in plaatst. En die bepalen of de aansluiting max 100 of max 1000 mbit is.

Glasoperator levert alleen haar diensten aan Wisper en Glashelder. Dat zijn hun twee aangesloten providers.
Zijn zij dan ook actief op de reggefiber netwerken? Anders mogen ze snel hier komen. Heb genoeg van de overgebleven glasproviders hier na de overname van KPN. Hele regio Achterhoek.

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, elke operator mag tegen vastgestelde tarieven opereren op de Reggefiber netwerken. Daarom is het ook een open netwerk. En elke provider kan een contract afsluiten met een operator om die diensten vervolgens aan consumenten te leveren.
Maar ja... is er een businesscase te maken om dat in de Achterhoek te doen? Dan zou Glasoperator namelijk elke Reggefiber wijkcentrale moeten voorzien van eigen actieve apparatuur en bovendien naar elke Reggefiber hoofdcentrale (eentje per plaats meestal) een glasvezel-backbone laten leggen.

Is een boel centjes die je er wel uit moet halen middels abonnementen bij consumenten..

Maar goed: Glasoperator (en alle andere bedrijven die erbij horen onder de naam Wiericke) is een tijdje geleden overgenomen door Vodafone dus veel mensen zijn benieuw naar wat Vodafone daarmee wil gaan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leveren KPN, Telfort, XS4all en consorten nu eigenlijk wel of geen "echte" Full HD op 1080p, of toch mindere kwaliteit TV?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
NielsTn schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:04:
hier zakt de snelheid naar 11Mbit volgens de informatievelden op de Experiabox v8....
nou daar zit je dan met je 20Mbit abo.... :(
terwijl jaren ervoor alles mooi tegen de 20Mbit gelopen heeft, maar goed... telfort moest zo nodig een nieuw modem opdwingen :(

iemand ervaring hoe lang het trainen van de Experiabox v8 duurt? 5 dagen? paar weken??
...en na dagen geduld, nog steeds op krap 11Mbit ipv oorspronkeiljk probleemloze (gehaalde/geleverde) 20Mbit.

INtussen flink input gegeven aan Telfort, maar tjemig..... dit belooft niet veel goeds. Zijn anderen ook 'geknepen' in snelheid na ontvangen en plaatsen van het Experiabox v8 modem?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

OgWok

U.N.C.L.E.

Wordt het localoopback probleem van de Zyxel 2812 onderhand wel zat (het zit er niet in dat Telfort dat gaat oplossen). Wat is een goede VDSL vervanger voor de Zyxel (bij voorkeur iets wat op Marktplaats te koop is)?

[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 10-09-2013 08:57 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
OgWok schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:55:
Wordt het localoopback probleem van de Zyxel 2812 onderhand wel zat (het zit er niet in dat Telfort dat gaat oplossen). Wat is een goede VDSL vervanger voor de Zyxel (bij voorkeur iets wat op Marktplaats te koop is)?
Ik denk dat je meer én beter zult vinden via Ebay. Op marktplaats gaat het vaak om (locked/custom firmwared) modems van dezelfde of andere ISP's of een Fritzbox die VDSL aankan.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Jorgen schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:04:
Leveren KPN, Telfort, XS4all en consorten nu eigenlijk wel of geen "echte" Full HD op 1080p, of toch mindere kwaliteit TV?
Geen enkele (Nederlandse) tv aanbieder geeft zenders door in 1080p i.v.m. de hoge bitrate die daarvoor nodig is. De kwaliteit is vrijwel altijd 1080i en afhankelijk van de aanlevering van de zenders soms in 720p (ARD, ZDF bij UPC bijv.). Daarnaast is het van belang dat je decoder van je tv aanbieder goed staat ingesteld qua doorgifte/weergave in 'automatisch herkenning' of anders 1080i.

Het is ook afhankelijk wat voor abonnement je hebt (Interactieve tv via ADSL of tv via glasvezel) en waar je woont en wanneer je dit abonnement bent aangegaan. De 'oude' Glashart media gebieden (WGDO WMP+) hebben hoogwaardige streams van HD zenders (via Technicolor voorheen MediaGateway) zoals ook UPC/Ziggo o.a. dit afnemen en vrijwel altijd de originele stream kwaliteit doorgeven van gemiddeld 12/13Mbps bitrate in MPEG2. Bij KPN glasvezel is het altijd gelijk geweest aan Interactieve tv via ADSL en daardoor vaak slechts 8Mbps bitrate al is dit wel in MPEG4. Op een mediasite lees je over dit laatste ook hier een mooi bericht. Ik blijf lekker bij UPC zeker na de recente verlaging van de prijzen van het Basis alles-in-1 pakket voor 2-1 en 3-1 a 37,50 of 40 euro p/mnd

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 10-09-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:04:
Op ADSL: qua resolutie is het full HD. Qua beeldkwaliteit niet..

Glasvezel: KPN en XS4all idem dito aan ADSL. Telfort wel hele goede HD+ streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe kunnen ze daar dan wel mee adverteren? Enkel omdat ze "HD" zeggen en niet "Full HD"?

HD+? Volgens mij gaat dat toch alleen om Duitse kanalen die via satelliet worden aangeboden. In dit geval dus alleen RTL HD. Wat hebben we daar dan specifiek aan? (Aangezien het kennelijk alleen om RTL HD gaat.)

En bieden XS4all en KPN dat dan weer niet?

Wat een gedoe om gewoon iets fatsoenlijks in je huis te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD + is een interne KPN term en geeft aan dat de streams via Glashart Media komen (let wel: dit gaat alleen over glasvezel!) en voor HD ca 12/13 Mbit zijn. Heeft niks met RTL of zo te maken.

Die van KPN en XS4All zijn rond de 8 Mbit op glasvezel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Zijn er meer mensen waarbij de Amino (soms) crasht bij gebruik van de mozaïekfunctie?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lekker handig dat dit een interne KPN-term is. Kwam HD+ ook al tegen als term bij HP-laptops en dus vooral als term bij DVB-S-signalen van de Duitse zenders. Vandaar dat ik ook zei dat het in dat geval alleen op de Duitse RTL van toepassing zou zijn. Man, wat maken providers en bedrijven de boel graag ondoorzichtig.

• NielsTn
Zojuist Telfort opgezegd. Na meermalen mailen en bellen omtrent de degradatie van de internetverbinding (van 20Mbit naar krap 11Mbit) wil Telfort niets doen. Terwijl jaren ervoor gewoon 20Mbit gehaald werd (tot de Experiabox v8 wissel kwam).
Met zo'n stugge service, ben ik er snel klaar mee. Daaaag Telfort... Hallo Xs4All! >:)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:56
Je weet dat zowel Telfort als XS4ALL via KPN WBA-E leveren he? Dat betekent dus dat als jouw lijn is omgezet van BabyXL/WBA-A naar WBA-E toen je je nieuwe modem kreeg je dus diezelfde 11Mbit daar ook gaat halen...

• NielsTn
tha_bulldog schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:45:
Je weet dat zowel Telfort als XS4ALL via KPN WBA-E leveren he? Dat betekent dus dat als jouw lijn is omgezet van BabyXL/WBA-A naar WBA-E toen je je nieuwe modem kreeg je dus diezelfde 11Mbit daar ook gaat halen...
jip i know. heb al contact met xs4all daarover

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

knakworst

Get more sats!

:? maar je wilt graag meer betalen
@Knakworst Ik denk dat hij hoopt en vermoedt dat het met een XS4all modem (dus een Fritzbox neem ik aan) weer naar de 20 Mbit gaat omdat hij de Experiabox V8 van Telfort als oorzaak ziet. Zie de post hier een stukje boven.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 11-09-2013 18:19 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

NielsTn schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:27:
Zojuist Telfort opgezegd. Na meermalen mailen en bellen omtrent de degradatie van de internetverbinding (van 20Mbit naar krap 11Mbit) wil Telfort niets doen. Terwijl jaren ervoor gewoon 20Mbit gehaald werd (tot de Experiabox v8 wissel kwam).
Met zo'n stugge service, ben ik er snel klaar mee. Daaaag Telfort... Hallo Xs4All! >:)
Dag KPN, hallo... KPN? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

En filters, en dure helpdesken die je als tweakert toch niet nodig hebt etc etc etc...

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb ondertussen XS4all gemaild om te vragen waarom ze een lagere snelheid aanbieden dan KPN en Telfort. De reden wordt niet genoemd, maar ineens kan ik ook 50Mb/s bij ze krijgen. Dat kan ik weliswaar op de website niet bestellen, dus ik ben benieuwd hoe ik dat zou moeten doen. Ik blijf twijfelen tussen XS4all en Telfort.

Iemand die vanuit zijn/haar ervaring kan vertellen waarom ik wel/niet voor een van beide zou moeten kiezen?

(Spotify en mobiel internet zijn leuk, maar ook niet meer dan dat. Die heb ik niet perse nodig. Het is natuurlijk wel "aardig" dat dit extra bij je abonnement zit. Daar betaal je dan natuurlijk weer dat extra tientje voor.) Zou de kwaliteit van Telfort echt minder zijn, zoals de suggestie hier en daar gewekt wordt?

Kwaliteit zit in veel dingen. XS4all is technisch verder dan Telfort. Denk aan IPV6 en dergelijke. Kwaliteit helpdesk is ook een stuk beter en het is een normaal telefoonnummer (Telfort 0900).
De kwaliteit van je koperlijn wordt natuurlijk niet anders.

Laten we het zo zeggen: de lage prijs van Telfort moet ergens vandaan komen en meestal is dat service. Service vereist mensen en mensen kosten geld...

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik ben al een jaar of 5 lid bij telfort met adsl, straks glasvezel.
Heb in die 5 jaar nog nooit een helpdesk hoeven bellen. als ik eens een x geen internet had, stond er netjes op hun storingspagina dat er een storing was.

Daarvoor ook xs4all gehad en met m'n bedrijf reseller voor xs4all geweest. op zich prima, want adsl is adsl. maar als ik toevallig eens een virus pc van een maatje ter reparatie had werd je vrij snel op hun fijne filter gegooid.
kost je vervolgens 3 werkdagen mailen met hun "abusedesk" die geen telefoon had.. (yeah right) om te bewijzen dat het echt weg was.. in dat tijdsbestek had je amper internet..

Ik heb dat service technisch altijd zeer slecht gevonden. Afsluiten ter "beveiliging van andere klanten" is op zich prima, maar maak het de mensen dan wel makkelijker om weer aangesloten te worden.

Dit heb ik dus ook bij meerdere zakelijke klanten gehad. stel je een bedrijf met 30 man voor dat 3 dagen lang niet kan werken omdat 1 persoon een ups mailtje geopend heeft.

Ze zullen dit hopelijk nu wel verbeterd hebben, maar vind het wel het vermelden waard. Een helpdesk duur betalen die je vrij weinig raadpleegt aangezien je zelf technisch onderlegd bent vind ik zonde geld.

Diensten die ze bieden vind ik wel belangrijk, maar het verschil was mij te groot financieel gezien. en het blijft uiteindelijk een gok :P

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:40
Iemand ervaring met het opzeggen van een aanvraag. Het duurt al 2 maanden bij mij. Een opzegging accepteren ze niet (zomaar). Ze zeggen 4 tot 6 weken is indicatief.

http://www.telfort.nl/int...llen/algemenevoorwaarden/

17.3 - Wanneer Telfort wegens een niet toerekenbare tekortkoming voor een periode langer dan twee maanden achtereen niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, zijn zowel Telfort als de Klant bevoegd de Overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring op te zeggen.

Zou de voorwaarde van overmacht gewoon opgaan?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Barre73 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:42:
Kwaliteit zit in veel dingen. XS4all is technisch verder dan Telfort. Denk aan IPV6 en dergelijke. Kwaliteit helpdesk is ook een stuk beter en het is een normaal telefoonnummer (Telfort 0900).
De kwaliteit van je koperlijn wordt natuurlijk niet anders.

Laten we het zo zeggen: de lage prijs van Telfort moet ergens vandaan komen en meestal is dat service. Service vereist mensen en mensen kosten geld...
In de tijd dat Hugo & co ;) hier nog regelmatig kwamen betaalde ik hetzelfde abogeld als nu. Een kapotte Zyxel: Hugo zorgde ervoor en binnen 24 uur had ik een nieuwe!
Service "kon" dus schijnbaar wel voor dat geld.

Maar wat Hugo en Co deden was ook vaak "tussen de regels door" zal ik maar zeggen. En op gegeven moment gaven ze ook zelf aan dat ze geen tijd of budget meer kregen om webcare op tweakers te verzorgen.

lothar schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:52:
Iemand ervaring met het opzeggen van een aanvraag. Het duurt al 2 maanden bij mij. Een opzegging accepteren ze niet (zomaar). Ze zeggen 4 tot 6 weken is indicatief.

17.3 - Wanneer Telfort wegens een niet toerekenbare tekortkoming voor een periode langer dan twee maanden achtereen niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, zijn zowel Telfort als de Klant bevoegd de Overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring op te zeggen.

Telfort Glasvezel of VDSL/ADSL?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

All Hail _/-\o_ tussen de regels door _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door OgWok op 12-09-2013 15:38 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

knakworst

Get more sats!

lothar schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:52:

Het hangt van de situatie af. Als je vantevoren een datum doorkrijgt, en die verschuift, en die verschuift weer, heb je een betere grond, dan wanneer initieel een duidelijker datum gecommuniceerd is.

Ook als je een kale lijn hebt, heb je een beter verhaal, dan wanneer je een andere provider op de lijn hebt. Dan "mis" je natuurlijk minder. Als je er vanaf wilt, kun je het natuurlijk altijd proberen. Over het algemeen wordt zoiets wel coulant afgehandeld, als je al 2 maanden wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGG
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

RGG

Is het bij Telfort ook mogelijk om extra voordeel te krijgen zoals bij KPN compleet, dat je bijvoorbeeld een alles in 1 abonnement afsluit in combinatie met 2 abonnementen voor een mobiele telefoon?

Alle contracten zijn hier in huis aan verlenging toe en ik zit nog niet bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zonet m'n diensten bij Telfort (VDSL+iptv) opgezegd door me terug te laten bellen (nette service).
Zeer vriendelijke dame, heb aan het einde van het gesprek nog een compliment gegeven: heb in de jaren dat ik van hun diensten gebruik heb gemaakt weinig tot geen reden tot klagen gehad.

Voor de tweakers die al langer hier rondhangen: heb meegedaan aan de pilot voor iptv en vdsl en dat was niet alleen leuk en leerzaam, maar kreeg als dank 40/4 voor dezelfde prijs als m'n normale abo. Dus wat dat betreft heb ik behoorlijk goedkoop veel internet/tvplezier gehad.

Maar ja, loop een rondje want ik zit nu dus bij Concepts glas wat Telfort wordt :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Laatst online: 06-09 10:47
Iemand hier misschien nog een goede config file voor de fritz!box 7360? Ik heb vandaag mijn oude maar trouwe fritz!box 7360 aangesloten op mijn nieuwe vdsl aansluiting van Telfort en sindsdien problemen met iTV.

iTV heb ik weliswaar werkend gekregen door de modem voor XS4ALL in te stellen en vervolgens de hierbij behorende config file aan te passen waarbij ik de vccs instellingen van Telfort heb toegevoegd. Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik geen beeld meer zie op het moment dat ik tijdens een uitzending voor- of achteruit zit te spoelen. Zeer irritant aangezien ik dus niet zie waneer de reclame is afgelopen.. Verder heb ik (zover ik weet) de laatste (stable) f/w draaien: 111.05.51.

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
@telfort @webcare
Sinds enkele dagen opeens last van een enorm trage verbinding. Ik heb een Telfort Standaard abonnement.
Een ping van 163ms, download speed van 1.2 Mbps en Upload van 2.75 Mbps. Waar kan dit zo ploseling aan liggen?

[ Voor 14% gewijzigd door Vitruvius op 14-09-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:02

Laguna

Connaisseur

Robberto schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:27:
@telfort @webcare
Sinds enkele dagen opeens last van een enorm trage verbinding. Ik heb een Telfort Standaard abonnement.
Een ping van 163ms, download speed van 1.2 Mbps en Upload van 2.75 Mbps. Waar kan dit zo ploseling aan liggen?
Kan een defecte lijnkaart zijn maar eer ze daar achter zijn ben je bij Telfort een maand verder ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Overweeg een overstap naar Telfort, maar was eigenlijk benieuwd of zij ook Super HD content ondersteunen bij Netflix. Zou iemand kunnen checken welke melding er wordt gegeven op: https://signup.netflix.com/superhd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your Internet Provider ready for Netflix Super HD met Telfort Glasvezel 100Mb maar kreeg Concepts IP.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 13:05
Nou bij niet thuis helaas niet. Ook Telfort Glasvezel. Krijg een melding dat het niet wordt ondersteund.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik krijg met Telfort Internet Extra (Koper dus, geen glas) ook de melding dat Super HD niet ondersteund wordt, had het nog niet gemerkt eigenlijk met Netflix kijken, vond de kwaliteit wel prima.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@*geanonimiseerd*, thanks! Zou het ook gelden voor de ADSL lijntjes? Baal alleen van het volgende:
Internet Instap (met een maximale snelheid op uw adres van 7 Mb/s)
Gaat het echt niet meer worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua snelheid is glas geen enkel probleem natuurlijk. Dus die superHD lukt echt wel.
Er staat ook iets over dat je ISP moet deelnemen aan open connect. En in Nederland is netneutraliteit een wettelijke verplichting. Dus Telfort mag dit niet blokkeren, hoezeer ze misschien ook zouden willen.

Of te wel: Ik zie geen probleem zolang je minimaal een 5Mbit verbinding hebt zoals ze zelf zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Deze dienst werkt volgens Netflix alleen als de internprovider zicht heeft aangesloten bij hun open connect initiatief.
ISP's kunnen hun netwerk direct gratis verbinden met Open Connect. ISP's kunnen dit doen door gratis met ons te peeren via gemeenschappelijke internetuitwisselingspunten of kunnen zelfs nog meer verzendkosten besparen door onze gratis opslagapparaten in of bij hun netwerk te plaatsen.
https://signup.netflix.com/openconnect

[ Voor 59% gewijzigd door Ronwiel op 15-09-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Maak me stiekem iets meer zorgen over mijn aanvraag bij telfort :P
Stond al sinds 3 sept op "wettelijke bedenktijd", vanochtend voor de 2e x hierover gebeld en de dame vond het ook vreemd.. enfin, gecorrigeerd..

nu staat mijn status op Wijkcentrale nog niet gereed..

weet iemand hier waar het over gaat?? Glasvezel hangt al enige jaren in m'n huis.. je zou denken dat de wijkcentrale dan ook wel gereed zou zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarmee wordt bedoeld dat jouw 2 vezels in de wijkcentrale gepatcht moet worden naar de actieve apparatuur. Opdracht daarvoor is binnengeschoten bij de Reggefiber aannemer, de enige die die patches mag plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

klinkt beter dan wat ik eerder dacht :P
Was ff bang dat ie op een verkeerde status geplaatst was :+
Leuk zo'n generieke melding..

Ik ga weer verder met voorbereidingen op het trekken van meters UTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:10

copykat

Good copy isn't bad

Kan iemand mij uitleggen wat het resetten van een modem als voordeel heeft bij beeld problemen van itv?
Ik ben dan alle instellingen kwijt en moet alles opnieuw instellen/regelen dus resetten om gewoon "stap 1" te doen is niet echt mn doel.

[ Voor 20% gewijzigd door copykat op 17-09-2013 18:15 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
JKratos schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:51:
Nou bij niet thuis helaas niet. Ook Telfort Glasvezel. Krijg een melding dat het niet wordt ondersteund.
Satch schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:52:
Ik krijg met Telfort Internet Extra (Koper dus, geen glas) ook de melding dat Super HD niet ondersteund wordt..
Hier werkt het wel met Telfort over koper (VDSL2):
Je internetprovider is voorbereid op Super HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 13:05
Zal het woensdag, ben dan weer thuis, nog een keer checken. Misschien FF modem en router rebooten ofzo.

Ik kom er op terug!

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Nielson schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:46:
[...]

[...]

Hier werkt het wel met Telfort over koper (VDSL2):

[...]
In kom er net achter dat ik de melding van niet ondersteund in Firefox kreeg, omdat ik de mediahint extensie draai om US content te kijken, in safari krijg ik ook te zien dat Telfort het ondersteund. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Statusupdate: 'Wachten op installatie glasvezelmodem' *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
Tergend langzaam internet hier atm :( zelfs een bestandje van 15KB uploaden via FTP is echt gigantisch traag en lukt 9 van de 10 keer niet eens.

Normale websites bezoeken, youtube, speedtest, enz. is wel gewoon snel. Het ligt niet aan mijn webhost, want andere FTP servers werken ook niet (snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

DutchieSmokah schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:49:
Iemand hier misschien nog een goede config file voor de fritz!box 7360? Ik heb vandaag mijn oude maar trouwe fritz!box 7360 aangesloten op mijn nieuwe vdsl aansluiting van Telfort en sindsdien problemen met iTV.

iTV heb ik weliswaar werkend gekregen door de modem voor XS4ALL in te stellen en vervolgens de hierbij behorende config file aan te passen waarbij ik de vccs instellingen van Telfort heb toegevoegd. Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik geen beeld meer zie op het moment dat ik tijdens een uitzending voor- of achteruit zit te spoelen. Zeer irritant aangezien ik dus niet zie waneer de reclame is afgelopen.. Verder heb ik (zover ik weet) de laatste (stable) f/w draaien: 111.05.51.
Ik vraag mij af of dit komt door je modem. Eerder je STB, wel toevallig. Maar pauzeren/terugspoelen word namelijk lokaal op de STB opgeslagen op 8GB kaart.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Misschien niet voor iedereen belangrijk, maar ik denk dat het local loopback probleem op de Zyxel 2812 HNU is opgelost. Zag ook dat er nu firmware V3.11(TUE.5)-2_20130819 op staat.

Ben er nog niet helemaal zeker van. Webserver blijft bereikbaar vanaf het interne netwerk.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@webcare,

Vandaag is mijn internet+bellen verbinding volgens een sms van Telfort opgeleverd en ik kon dus aan de slag met installeren. Helaas komt na het aansluiten van het modem geen signaal aan. Het broadband lampje blijft dan ook angstvallig uit. Zelfs na uren wachten. Zou er eens gekeken kunnen worden wat er aan de hand is? Ik heb nu nog even een alternatieve internetaansluiting, maar die is over een week ook verdwenen en dan zit ik toch wel met een probleem!

Betreft 3161DB-17

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@PaT: Telfort Webcare komt hier al een tijd niet meer.... je kan je vraag beter stellen in Telfort's eigen forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ahh dan lag het toch niet aan mij dat ik nergens een post van ze kon vinden ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Een vraagje aan de Telfort abonnees, kan ik een 2e tv aansluiten m.b.v een KPN draadloze verbindingsset en een KPN digitale tv decoder ?
Zo ja, als ik deze hardware al heb, betaal ik dan alsnog 4 euro p/m aan telfort voor het gebruik van de 2e TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15

Speedmaster

Make my day...

MVC schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:44:
Een vraagje aan de Telfort abonnees, kan ik een 2e tv aansluiten m.b.v een KPN draadloze verbindingsset en een KPN digitale tv decoder ?
Zo ja, als ik deze hardware al heb, betaal ik dan alsnog 4 euro p/m aan telfort voor het gebruik van de 2e TV ?
Door Telfort worden alleen door Telfort verstrekte decoders geactiveerd op het netwerk. Het is dus niet mogelijk om een decoder welke je zelf aangeschaft heb geactiveerd te krijgen op het netwerk.
Hier zal ook door Telfort geen medewerking aan worden verleent.

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Speedmaster schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:52:
[...]

Door Telfort worden alleen door Telfort verstrekte decoders geactiveerd op het netwerk. Het is dus niet mogelijk om een decoder welke je zelf aangeschaft heb geactiveerd te krijgen op het netwerk.
Hier zal ook door Telfort geen medewerking aan worden verleent.
Dank voor de reactie, hoe zit het met de draadloze verbindingssets (homeplugs), als deze zijn voorzien van het KPN logo kunnen ze dan wel worden verbonden met een Telfort decoder icm met Telfort abonnement ?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MVC schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:16:
[...]

Dank voor de reactie, hoe zit het met de draadloze verbindingssets (homeplugs), als deze zijn voorzien van het KPN logo kunnen ze dan wel worden verbonden met een Telfort decoder icm met Telfort abonnement ?
Volgens mij zijn dat gewoon 'standaard' plugs met een logootje erop. Correct me if i'm wrong.

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

TommyGun schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:47:
[...]

Volgens mij zijn dat gewoon 'standaard' plugs met een logootje erop. Correct me if i'm wrong.
Klopt, maakt voor de draadloze adapters niet uit, die kunnen onbeperkt worden gebruikt.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Zou ik eigenlijk een Telfort lijn kunnen aanvragen en dan zelf het Zyxel modem aanschaffen wat ze voorheen leverde? Die Experia Box v8 is gewoon echt een draak van een apparaat, ik wil gewoon graag een betrouwbare modem die ik in bridge mode kan zetten zodat mijn pfsense appliance de verbinding goed kan inzetten als failover voor m'n glasvezel verbinding en alle service en andere poespas die ik bij xs4all krijg heb ik voor die lijn toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

moppentappers schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:01:
Zou ik eigenlijk een Telfort lijn kunnen aanvragen en dan zelf het Zyxel modem aanschaffen wat ze voorheen leverde? Die Experia Box v8 is gewoon echt een draak van een apparaat, ik wil gewoon graag een betrouwbare modem die ik in bridge mode kan zetten zodat mijn pfsense appliance de verbinding goed kan inzetten als failover voor m'n glasvezel verbinding en alle service en andere poespas die ik bij xs4all krijg heb ik voor die lijn toch niet nodig.
De EB die Telfort gebruikt is minder ver dichtgetimmerd dan de KPN versie.
Jou zou even op het telfort forum kunnen zoeken, er lopen een par draadjes over bridge mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

"monteur" is geweest.. Helaas bleek er een lasbreuk te zitten..
Hij kón het wel repareren, maar hij mócht het niet!!

Wat een geouwehoer.. nu kan je dus wachten tot de storingsdienst contact met me opneemt..
Dan stuur je een monteur en die mag dan alleen een modempje op je ftu prikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

moppentappers schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:01:
Denk zelf dat dit soort "flexibiliteit" door Telfort niet wordt ondersteund. Overigens gebruikt Telfort al een eigen firmware op de Zyxel. De Zyxel betrouwbaar? Waar baseer je dat op?
Al deze modems zijn budget apparaten die niet meer doen dan wat nodig is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoo schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:03:
"monteur" is geweest.. Helaas bleek er een lasbreuk te zitten..
Hij kón het wel repareren, maar hij mócht het niet!!

Wat een geouwehoer.. nu kan je dus wachten tot de storingsdienst contact met me opneemt..
Dan stuur je een monteur en die mag dan alleen een modempje op je ftu prikken....
Dat is na het nadeel van een open netwerk. Gescheiden verantwoordelijkheden. Een providermonteur mag niet aan de glasvezel van Reggefiber zitten.
On the bright side: het is geen Ziggo of UPC waar je maar 1 keuze hebt (en dan wel 1 monteur die alles mag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Barre73 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:29:
[...]

Dat is na het nadeel van een open netwerk. Gescheiden verantwoordelijkheden. Een providermonteur mag niet aan de glasvezel van Reggefiber zitten.
On the bright side: het is geen Ziggo of UPC waar je maar 1 keuze hebt (en dan wel 1 monteur die alles mag...)
Dat is dus het mooie, deze monteur wordt door de "netwerkleverancier" aangestuurd.. in dit geval is dat dus reggefiber, een providermonteur mag van mij wegblijven :) Ik doe het zelf wel netter.
Maar daarom ben ik zo verbaasd. Als Telfort een busje had gestuurd, had ik het begrepen. Maar dit vond ik wel heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De netwerkleverancier is niet Reggefiber maar KPN-ITNS, ook wel de operator genoemd..

Was het een monteur van een aannemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Barre73 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:43:
De netwerkleverancier is niet Reggefiber maar KPN-ITNS, ook wel de operator genoemd..

Was het een monteur van een aannemer?
Heb je een punt idd..
Heb de bedrijfsnaam niet onthouden helaas. Wit autootje met oranje letters (geen orange ;) )
Had een accent uit het oosten vh land.

Ik gok dat hij ingehuurd is door reggefiber om de ntu's te plaatsen. Blijf het jammer vinden dat ie niet mag helpen terwijl de apparatuur gewoon in z'n auto ligt.
Als provider zijnde heb je er toch alleen maar baat bij dat je klant direct geholpen wordt? nee, nu moet er eerst een ticket gemaakt worden.
Dit moet weer langs een afdeling planning, die maakt een planning en een brief. die brief gaat met een postzak mee naar het postkantoor.
Daar wordt e.e.a. naar het sorteercentrum gestuurd. Deze laadt het boeltje in een auto en gaat de brief bij mij afleveren.

Zoveel energie om 2 glasvezeltjes opnieuw te laten lassen, terwijl die jongen er met 10 minuten klaar mee kan zijn. En dan zeggen ze dat ik chaotisch ben :P

Zal je net zien dat ik niet thuis ben op het moment dat ze willen komen :+

Niet overdrijven... ticket gaat per mail naar de aannemer, afdeling planning. En die bellen je gewoon. Er vanuit gaande dat je een mobiel nummer hebt doorgegeven natuurlijk...

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik zou voor deze afspraak ook gebeld worden, krijg ik een dag van tevoren de brief binnen.
Het gaat mij meer om het principe. Er zijn nu veel schakels bijgekomen terwijl de monteur de middelen en de kennis had om het ter plekke op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Een vriend van me zijn verbinding klapt er om de zoveel tijd willekeurig uit, waar kan dat aan liggen?
Hij heeft een: Arcadyan VGV7519 met Firmware Version:02.00.125W4

Welke testen kan ik precies doen om te kijken of er iets mis met de lijn is?
In de router kan je qua diagnostics kan je alleen een ping/trace en phone test doen(voor zover ik heb kunnen ontdekken) maar telefoon gebruikt hij niet.
Hij heeft wel interactieve televisie van telfort er bij, als het internet/(router?) vast loopt stopt zowel het internet lan/wifi als de tv er mee.

Hij had al gebeld met de klanten service maar die konden niet helpen, hij moest ook zelf steeds aangeven bij de telefoniste of ze misschien es de lijn door konden meten of ergens anders naar konden kijken, veel imput van hun kant kwam er niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05-2023
Ben ik de enige wiens internet er nu uitligt in Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
OgWok schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 09:43:
Misschien niet voor iedereen belangrijk, maar ik denk dat het local loopback probleem op de Zyxel 2812 HNU is opgelost. Zag ook dat er nu firmware V3.11(TUE.5)-2_20130819 op staat.

Ben er nog niet helemaal zeker van. Webserver blijft bereikbaar vanaf het interne netwerk.
Helaas, het probleem is nog steeds aanwezig bij mij. ;(
Blijft wel langer werken maar uiteindelijk is het weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

FastPinguin schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:22:
[...]

Helaas, het probleem is nog steeds aanwezig bij mij. ;(
Blijft wel langer werken maar uiteindelijk is het weer over.
Ja, dat klopt. Was er ook achter gekomen. Het blijft wel langer werken. Toen ik dit modem in het begin van de VDSL pilot kreeg, zijn er zeker een jaar geen problemen mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 11:23
weet iemand welk merk er wordt gebruikt voor het apparaat waarmee het netwerk door het lichtnet gaat?
(stekker in het stopcontact waarin een LAN-kabel gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devolo bijvoorbeeld. Maar er zijn er meer. Googlen op Powerline Adapter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik het een pagina gevonden met allemaal info.
Mijn zegt het niks, maar die FEC loopt heel hard op. De router was nu net een minuut geleden gereset ofzo

http://prntscr.com/1vb9ii

kan je hier iets aan afzien? Op den duur loopt de CRC ook ontzettend hard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Woon je in de centrale ofzo? Je hebt een attainable van 66 Mbit down en 15 Mbit up nette lijn hoor, ruilen?
Die FEC-fouten zeggen niet zo heel veel, de CRC-fouten zijn wat minder. Zolang je er geen hinder van ondervindt hoef je er geen zorgen over te maken. FEC near end: 226917680 FEC far end: 411678

[ Voor 47% gewijzigd door Puch-Maxi op 05-10-2013 03:29 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:22
Puch-Maxi schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 03:25:
Woon je in de centrale ofzo? Je hebt een attainable van 66 Mbit down en 15 Mbit up nette lijn hoor, ruilen?
Die FEC-fouten zeggen niet zo heel veel, de CRC-fouten zijn wat minder. Zolang je er geen hinder van ondervindt hoef je er geen zorgen over te maken. FEC near end: 226917680 FEC far end: 411678
Mijn modem heeft een attainable rate van 95 Mbit en 13 Up. En ik woon er 600 meter vandaan :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kAMB0.png
Niet slecht voor een 60 jaar oude telefoonkabel

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 05-10-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:56
600 meter? Vraag me serieus af wat de kortste loop length is trouwens.. Heb zelf een loop length van 70 meter en een attainable van 119482/38219..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Ben jaloers van al die snelheden, 120 Mbit via de telefoonlijn, wauw... Komen ze op korte termijn met zulke abonnementen? Als ze hier kast eindelijk eens ombouwen, kan ik hier ook genieten van die snelheid. Net weer postcodecheck gedaan, nog steeds max. 8 Mbit. Klopt toch dat deze meest actuele is bereikbaar voor consument(m.u.v. Kpn wholesale-site)?

Overigens zal het er bij mij nooit zo snel worden, afstand tot de dslam zelfs dan 1005 m.

@HvanderT en tha_bulldog , attainable van jullie, is dat eenlijns of met bonding?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:22
Gewoon 1 aderpaar bij mij. Ik zit trouwens bij KPN, heb daar 40 mbit internet van. Ik ben op een telefooncentrale aangesloten, in ons dorp zijn er geen wijkkasten geplaatst.

Wat ik wel jammer vind is dat (bij mij) de ping altijd rond de 30 ms is. Dat vind ik opzich best hoog, toen ik nog klassiek ADSL had was dit rond de 15..

Kabel is geen optie, te onbetrouwbaar in onze wijk, en ouders willen niet overstappen. Glasvezel komt de komende 10 jaar hier ook nog niet; gemeente die tegenwerkt...

Misschien dat we ooit naar telfort kunnen overstappen, is goedkoper en sneller. Maar ben benieuwd of het ook betrouwbaarder is, we hebben met KPN in 10 jaar nog geen storing meegemaakt. Daar kan UPC hier nog van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Puch-Maxi schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 03:25:
Uhm nee niet in de centrale nee, weet ook niet precies hoever hij er vanaf zit.
Maar die printscreen was van een minuutje na een reset he, elke refresh komen er weer een paar 100 bij en als die te ver oploopt (zegt hij) gaat die CRC en die zit binnen no-time op de miljoen (volgens zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
iemand een idee wanneer je je installatie-pakket ontvangt? begin september aangevraagd, wordt 15 okt opgeleverd (en op die datum vervalt tele2 ook), maar nog steeds geen pakket ontvangen... en de bestelstatus staat op telfort staat op wordt voorbereid, en dat we nog een brief zouden ontvangen met codes voor mijn telfort etc (maar die brief hebben we al ontvangen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Maak even een account aan bij PostNL https://mijnpakket.postnl.nl/Register
Hier kan je de bezorging van je pakket volgen.
Meestal wordt ongeveer een week voor oplevering je pakket verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Hoi,

Op dit moment heb ik telfort alles in een en daarbij gebruik ik de ZyXEL P-2812HNU-F1. Graag wil ik inloggen zodat ik de DNS instellingen kan aanpassen naar die van Google, maar als ik naar http://192.168.1.254/login.cgi ga, logt die niet in. Niet met admin en 1234 en ok niet met het wachtwoord van de ZyXEL zelf. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Michielodc schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:42:
Hoi,

Op dit moment heb ik telfort alles in een en daarbij gebruik ik de ZyXEL P-2812HNU-F1. Graag wil ik inloggen zodat ik de DNS instellingen kan aanpassen naar die van Google, maar als ik naar http://192.168.1.254/login.cgi ga, logt die niet in. Niet met admin en 1234 en ok niet met het wachtwoord van de ZyXEL zelf. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
reset door een paperclip voor 30 seconde in het gaatje te steken aan de achterzijde van je modem tot deze reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Speedmaster schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 01:20:
[...]

reset door een paperclip voor 30 seconde in het gaatje te steken aan de achterzijde van je modem tot deze reboot
Bedankt voor je snelle reactie. Twee keer geprobeerd, maar helaas; Admin en 1234 werken nog steeds niet :(

Edit: moet ik hiervoor wel eerst alles loskoppelen? Zoals HIER staat beschreven.

[ Voor 30% gewijzigd door Michielodc op 08-10-2013 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

admin in kleine letters en ww is 1234

en even goed lezen zodra je op ok klik aangezien het lijkt alsof je ww fout is maar de interface vraagt direct om een nieuw wachtwoord

[ Voor 65% gewijzigd door Speedmaster op 08-10-2013 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Speedmaster schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 01:43:
admin in kleine letters en ww is 1234
Dat heb ik. (staat zelfs van te voren ingevuld) Ook al vaak genoeg geprobeerd zelf in te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Mijn edit ook gelezen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Meteen komt The username or password is not correct. te staan, maar die edit is zeker alleen de eerste keer na een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Het werkt nu idd :) Super bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Lezen blijft moeilijk he..... :+

Interface is zo snel dat je de 1e keer hier echt intuint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Toch even checken, ik heb nu Google's DNS ingevoerd:

DNS Server 1: 192.168.1.254
DNS Server 2: 8.8.8.8 (User-Defined)
DNS Server 3: 8.8.4.4 (User-Defined)

Dit klopt zo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wat ik doorgaans doe: Google DNS instellen in je router en je clients naar je router verwijzen (primary DNS).

[ Voor 78% gewijzigd door TommyGun op 08-10-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
Speedmaster schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:39:
Maak even een account aan bij PostNL https://mijnpakket.postnl.nl/Register
Hier kan je de bezorging van je pakket volgen.
Meestal wordt ongeveer een week voor oplevering je pakket verzonden.
je hebt gelijk, kwam vanmorgen aan, precies 1 week voor oplevering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Dat doen ze dan netjes.. ik zit al 2 weken te wachten op Reggefiber die een breukje komt repareren..
nog niets gehoord. Telfort weet niks.. reggefiber krijgt morgen een telefoontje van me.

Zo jammer het gebrek aan communicatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
wel vraagje over de experiabox v8, kan ik:
a) de wifi ervan uitschakelen?
b) mn eigen router als dmz zetten en daardoor alles via mn eigen router laten lopen (zal ervoor zorgen dat hij uiteraard op ander subnet zit)?
Pagina: 1 ... 19 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie