Ik ben al een jaar of 5 lid bij telfort met adsl, straks glasvezel.
Heb in die 5 jaar nog nooit een helpdesk hoeven bellen. als ik eens een x geen internet had, stond er netjes op hun storingspagina dat er een storing was.
Daarvoor ook xs4all gehad en met m'n bedrijf reseller voor xs4all geweest. op zich prima, want adsl is adsl. maar als ik toevallig eens een virus pc van een maatje ter reparatie had werd je vrij snel op hun fijne filter gegooid.
kost je vervolgens 3 werkdagen mailen met hun "abusedesk" die geen telefoon had.. (yeah right) om te bewijzen dat het echt weg was.. in dat tijdsbestek had je amper internet..
Ik heb dat service technisch altijd zeer slecht gevonden. Afsluiten ter "beveiliging van andere klanten" is op zich prima, maar maak het de mensen dan wel makkelijker om weer aangesloten te worden.
Dit heb ik dus ook bij meerdere zakelijke klanten gehad. stel je een bedrijf met 30 man voor dat 3 dagen lang niet kan werken omdat 1 persoon een ups mailtje geopend heeft.
Ze zullen dit hopelijk nu wel verbeterd hebben, maar vind het wel het vermelden waard. Een helpdesk duur betalen die je vrij weinig raadpleegt aangezien je zelf technisch onderlegd bent vind ik zonde geld.
Diensten die ze bieden vind ik wel belangrijk, maar het verschil was mij te groot financieel gezien. en het blijft uiteindelijk een gok
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku