Heb een beetje dit topic geskimmed, maar de meeste verhalen gaan over adsl. alvast excuses als ik iets gemist heb
Momenteel een abbo bij Telfort met ADSL (8mbit max

) voor internet en telefonie. En op de incidentele adsl storingen na heeft het altijd perfect gewerkt.
Ik kan heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit met hun helpdesk heb hoeven bellen voor problemen. Een uniek gegeven denk ik
Nu ben ik al een paar weekjes aan het inventariseren tbv glasvezel.. Het domme doosje zit al enkele jaren in de meterkast.. Tijd dat ie een gebruik genomen gaat worden.
Ik twijfel enorm, ik zal voor een triple play oplossing gaan en voor het eerst overstappen op TV via UTP ipv een UPC decoder.
Ik heb nu nl. een oplossing die prima werkt, op de internet snelheid na. En ben best huiverig om dat op te geven

Maar het moet nu gewoon effe..
Vraagjes mbt de diensten van Telfort
1. Telefonie: Dit is (met bijbetaling) gratis naar vast en mobiel zonder starttikken. écht geen extra kosten????
2. Televisie: Hoe is de beeldkwaliteit van de normale niet HD zenders? vergelijkbaar als bij UPC of beter/slechter?
3. Hoe zit e.e.a. aangesloten in je meterkast? Ik heb begrepen dat IPTV via de Genexis gaat, maar is dit met telefonie ook het geval of loopt dit via de router met een SIP client?
4. Hoe zijn de ervaringen met Glasvezel icm Telfort in het algemeen? Opstartproblemen? of hebben ze een goed werkend netwerk overgenomen??
Ze claimen de goedkoopste te zijn, maar zijn dit in mijn geval niet echt. Toch kom ik steeds bij ze uit omdat ze geen gebruik maken van die gare experiabox die KPN op z'n netwerk gooit en ik geen SIP gegevens van KPN kan opvragen.
Dan zou je kunnen zeggen: neem Tweak, maar daar lees ik imho nét even teveel verkeerde verhalen over.
Betaal ook liever iets meer met dien verstande dat ik er op vooruit ga.
Bekabeling in huis ga ik allemaal regelen daar ik overal UTP wil hebben en die Powerline adapters in huize RoRoo niet performen.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku