• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Barre73 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:09:
Zoals hierboven al een paar keer aangegeven: telfort Webcare komt hier niet meer. Je kan beter naar het Telfort forum.
https://forum.telfort.nl
Oh oké, dat had ik inderdaad niet meegekregen.
Bedankt.

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
We denken erover na om over te stappen van tele2-alles in een naar Telfort (ook alles in 1)
Meer dan ADSL 30 zit er niet in op ons adres (zelfs ziggo komt hier niet), dus dat is prima verder.

Vraag me alleen af, heeft iemand ervaringen met de overschakeling naar telfort van een andere provider? De vorige keer toen we van hetnet naar tele2 gingen zaten we namelijk een maand zonder internet, ondanks dat ons beloofd was dat dit niet zou gebeuren..
Zoiets zie ik niet nog een keer zitten uiteraard!

Installeren doen we gewoon zelf uiteraard.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:10

Speedmaster

Make my day...

Wat geeft de poscodecheck als resultaat op jouw adres.
Met name bij de zin de maximaal haalbare snelheid op uw adres is xxMb is even belangrijk.
Dit is namelijk een realistische weergave van de mogelijkheden op jouw adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001

OgWok

U.N.C.L.E.

nebur86 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:57:
We denken erover na om over te stappen van tele2-alles in een naar Telfort (ook alles in 1)
Meer dan ADSL 30 zit er niet in op ons adres (zelfs ziggo komt hier niet), dus dat is prima verder.

Vraag me alleen af, heeft iemand ervaringen met de overschakeling naar telfort van een andere provider? De vorige keer toen we van hetnet naar tele2 gingen zaten we namelijk een maand zonder internet, ondanks dat ons beloofd was dat dit niet zou gebeuren..
Zoiets zie ik niet nog een keer zitten uiteraard!

Installeren doen we gewoon zelf uiteraard.
Denk zelf dat het probleem bij KPN ligt. Als die goed met de (nieuwe) provider meewerkt, dan gaat het goed en kan je op de afgesproken datum overgezet worden.

Kijk maar eens naar de problemen met de toevoeging aan het adres bv. flat 2 of appartement 6. Als je daar bij een provider mee aankomt, dan wordt er vaak gezegd dat er op dat adres geen ADSL/VDSL geleverd kan worden; terwijl er al een ADSL verbinding is bij een andere provider.

KPN zit in een ivoren toren en er is maar weinig gedaan om te zorgen dat ze goed meewerken. Laten we maar hopen dat het zaakje niet door de "Mexicaan" wordt overgenomen............ dan zou het wel eens een grotere puinhoop kunnen worden. Winstmaximalisatie heet het dan. Service 0.

Overstappen? Zorgen dat je via je buren een periode kan overbruggen van een aantal weken.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
OgWok schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:14:
[...]

Laten we maar hopen dat het zaakje niet door de "Mexicaan" wordt overgenomen............ dan zou het wel eens een grotere puinhoop kunnen worden. Winstmaximalisatie heet het dan. Service 0.
Er veranderd dan dus niets }:O

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

OgWok schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:14:
[...]

Denk zelf dat het probleem bij KPN ligt. Als die goed met de (nieuwe) provider meewerkt, dan gaat het goed en kan je op de afgesproken datum overgezet worden.
Ik denk niet dat KPN moeilijk gaat doen want ze verliezen geen klant maar krijgen het abonnements geld alleen via een andere broekzak binnen. telfort is van kpn namelijk en de telfort calcentre mensen verspreken zich regelmatig als ze zich bekent maken aan de lijn.... :o ;)

Maar even een tijdelijke backup via de wifi vd buren is natuurlijk altijd fijn!

Het gaat zelden zonder hikup zo overstappen met alles in één ben je meteen alles kwijt. telefoon internet én tv. na drie dagen heb je al oorlog in huis! :P

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Na vele jaren UPC nu de overstap gemaakt naar glasvezel... van Telfort welteverstaan.

Volgens de handleiding dient digitale televisie op een andere poort aangesloten te worden dan internet, maar is dat noodzakelijk? Dat zou namelijk betekenen dat ik aparte kabels moet gaan trekken voor tv, terwijl UTP overal al ligt voor internet.

[ Voor 126% gewijzigd door TommyGun op 18-08-2013 21:15 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgezien van: TommyGun in "ON / OnsBrabantNet Deel III" Ja dat is een apart VLAN.

Activeren kun je zelf doen, zie mijn post over hoe je overmorgen internet kunt hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:14:
[...]

Ja, dat is een apart VLAN.

Activeren kan je ook zelf doen, zie mijn post over hoe je overmorgen al internet kunt hebben.
Dan ga ik maar eens kijken naar powerline oplossingen :).

Bedankt voor de link!

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 18-08-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Onthou wel dat een kabel altijd beter zal werken als een powerline adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Begrijp ik, maar het is maar voor 1 aansluiting. De overige tv's kan ik wel relatief eenvoudig bekabelen.

EDIT: bellen helpt, morgen wordt de verbinding geactiveerd :)

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 19-08-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Met een paar slimme switches, zoals deze: pricewatch: Netgear Prosafe GS105E kun je verschillende VLANs over één kabel sturen en aan het andere eind weer splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n goedkope oplossing _/-\o_

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Begint echt irritant te worden. Heb mijn P-2812HNU-F1 de afgelopen dagen al meerdere malen moeten rebooten omdat de webserver niet bereikbaar was.......... lijkt wel of het apparaat slechter wordt, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:43
Als ik naar telfort.nl heenga om te kijken welke snelheid er hier haalbaar is dan geeft het gedeelte van de particulieren aan dat ik max 8 Mb/s kan halen en de zakelijke 14 Mb/s. Hoe zit dit in elkaar dan? Welke moet ik nu geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

kahraman11 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:17:
....... Hoe zit dit in elkaar dan?
Dat heet marketing.

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 19-08-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

kahraman11 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:17:
Als ik naar telfort.nl heenga om te kijken welke snelheid er hier haalbaar is dan geeft het gedeelte van de particulieren aan dat ik max 8 Mb/s kan halen en de zakelijke 14 Mb/s. Hoe zit dit in elkaar dan? Welke moet ik nu geloven?
De zakelijke koppelt 2 lijnen tegen meerprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is er misschien een telefoonstoring bij Telfort? Mijn telefonie werkt niet meer.....
Het kan zijn dat m'n Dect set kapot is. Dat heb ik nog niet kunnen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Coenen schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:16:
Is er misschien een telefoonstoring bij Telfort? Mijn telefonie werkt niet meer.....
Het kan zijn dat m'n Dect set kapot is. Dat heb ik nog niet kunnen uitsluiten.
het kan zijn dat je phone poort 1 is overleden, plug je telefoon even in phone 2, log even in op je modem via http://192.168.1.254 gebruiker admin en ww 1234

Ga naar Voip - Phone - selecteer kladblokje rechts bij phone 2 en zet een vinkje bij SIP1 voor inkomend verkeer, doe dit ook bij uitgaand verkeer.
Druk op OK en haal even je telefoon van de stroom af, sluit weer aan en probeer te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik had al de ring-test gedaan met Phone 1 en Phone 2, bij beide gaat de telefoon niet over.
Ik krijg net een andere telefoon in m'n handen gedrukt.
edit: die doet het dus ook niet :-(

Goed, het werkt weer. :|
Wat was het nu; m'n IPv6 settings..... Afgelopen Zaterdag had ik IPv6 weer aangezet. Zodat ik weer gebruik kan maken van de XS4ALL nieuwsserver. Dit had ik vroeger ook, toen m'n glasvezel, via de WAN aansluiting nog werkte. Nu heb ik IPv6 op m'n VDSL aangezet. Dan werkt telefonie schijnbaar nie. ;)

Dit zijn de settings die ik erin had gezet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
(1) Login op je router op http://192.168.1.254
(2) Ga naar "Network Setting" en dan "Broadband".
(3) Selecteer je actieve internetverbinding, en klik "modify". (bijvoorbeeld: VDSL)
(4) Neem de volgende gegevens over, gevolgd door een klik op "apply" om de instellingen op te slaan:

IPv6/IPv4 DualStack: Enable
(*) 6to4 Tunneling
[ ] 6RD Enable
6to4 Tunneling Relay Server IP: 192.88.99.1

(5) Ga naar "Network Setting" en dan "Home networking".
(6) Controleer hier de instellingen, en klik bij evt. wijzigingen op "apply" om de instellingen op te slaan.

Door mij aanbevolen instellingen:

Lan IPv6 address Setup.
(*) Delegate prefix from WAN

DHCPv6 Configuration:
DHCPv6 State: (*) DHCPv6 Relay

IPv6 Router Advertisement State
(*) Enable

##, 20130817

LAN IPv6 address Setup
         (*)Delegate prefix from WAN    VDSL/ptm....

LAN IPv6 Address assign Setup
           (*)Stateful + DHCPv6 Relay (DHCPv6 Relay enable)

DHCPv6 Configuration
        DHCPv6 State :         DHCPv6 Relay

IPv6 Router Advertisement State
        RADVD:         Enable

(7) Selecteer "Maintenance" en dan "Diagnostic".
(8) Selecteer DSL Line.
(9) Klik op "Reset DSL Line". Er zal opnieuw verbinding gemaakt worden met het internet.
(10) Wanneer jouw PC IPv6 ready is en gebruik maakt van DHCP zal deze een IPv6 adres toegewezen krijgen nadat je opnieuw verbindt met je draadloze netwerk.

Legenda:
(*) radiobutton geselecteerd
[ ] checkbox niet aangevinkt[*] checkbox aangevinkt

[ Voor 94% gewijzigd door Coenen op 19-08-2013 19:37 . Reden: het werkt weer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:22
Speedmaster schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:06:
[...]

het kan zijn dat je phone poort 1 is overleden, plug je telefoon even in phone 2, log even in op je modem via http://192.168.1.254 gebruiker admin en ww 1234

Ga naar Voip - Phone - selecteer kladblokje rechts bij phone 2 en zet een vinkje bij SIP1 voor inkomend verkeer, doe dit ook bij uitgaand verkeer.
Druk op OK en haal even je telefoon van de stroom af, sluit weer aan en probeer te bellen.
Is het een bekend probleem dat de Phone poort 1 kapot gaat? Ik heb hetzelfde probleem gehad, heb em nu op poort 2 aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

HvanderT schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:36:
[...]

Is het een bekend probleem dat de Phone poort 1 kapot gaat? Ik heb hetzelfde probleem gehad, heb em nu op poort 2 aangesloten.
Er sneuvelen op dit moment meerdere ZyXEL modems door een kapotte telefoon poort.
Omzetten op de 2e poort is een alternatief, en het kan zinvol zijn om je probleem even te melden op het forum van Telfort, ze leveren dan redelijk snel een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
@Telfort, @Webcare, of @iemand anders die het antwoord weet :P

Mijn vader heeft sinds vandaag Telfort alles in 1, zowiezo een hele verbetering van zijn Digitenne voor de TV en ook internet etc lijkt goed te werken.

Zojuist alles aangesloten en de wachtwoorden etc ingesteld. Nou is het eerste wat ik doe bij een nieuwe modem, router, media box de WPS uitzetten, echter kan ik bij dit type geen optie vinden om het gewoon 100% UIT te zetten, ik kan pins aanpassen en nieuwe codes genereren etc, maar ik wil die troep gewoon UIT!

De vraag is dus,hoe zet je WPS uit op een Experiabox v8

Het gaat om de xperiabox v8 VGV7519.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zo, mijn glasvezel-aansluiting is werkend :)

Internet, TV (digitaal/analoog) en telefonie zonder problemen aan de gang gekregen.

Het enige waar ik mee zit is het volgende:
De decoder (zonder opnamefunctionaliteit) beschikt niet over tulp uitgangen (de opname variant daarentegen wel, maar dat terzijde...). Enkel SPDIF. Geen probleem op zich, ware het niet dat mijn versterker / surround set enkel tulp ingangen (aux) heeft. Wat zijn mijn mogelijkheden, afgezien van een nieuw surround set?

Zoiets? http://www.allekabels.nl/...f-coaxiaal-naar-tulp.html

Of goedkoper; http://www.ebay.nl/itm/Di...uners&hash=item5d3f1bd929

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 20-08-2013 16:07 ]

• cemeli
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 18:21
Beste mensen

Ik zit nu bij online.nl al een paar jaar met een download snelheid van 13 mb

Ik wou naar telford overstappen ,heb een postcode check en als resultaat kwam dat ik 8mb kan halen ,
is er een storing bij telfort mijn postcode is 3119 rd
Dank u

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

@ cemeli, ik ben overgestapt van Online naar Telfort. Wat ik vooral merk is dat de snelheid waar torrents mee binnen komen achteruit is gegaan. Meestal blijven torrents rond de 500 kB/s. Bij online werd vaak 1000 kB/s gehaald. Volgens de diagnose van Telfort zou mijn current rate downstream 10015 kbps zijn. BBned speedtest geeft ook 10040.2 kbps aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 23-08-2013 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33
We hebben hier zo'n zes a zeven jaar een internet abo bij Telfort, met bijbehorende Zyxel P-2602HW-D1A. Eigenlijk gaat dat best goed. Deze week echter blijkt mijn zoon met zijn nieuwe telefoon op geen enkele manier de WIFI te kunnen gebruiken (bij anderen thuis werkt het meteen). Nu blijken er meer niet-werkende device-modem combinaties te bestaan, maar het is erg vervelend als je uitgerekend thuis geen WIFI op je smartphone hebt. Iemand ervaring hoe makkelijk een nieuw/beter modem van Telfort te verkrijgen? Of ontkomen we er niet aan om er iets van een TP-Link 1043 achter te hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Binnenkort ga ik verhuizen en zit nu nog bij UPC, ik wil graag overstappen op Telfort omdat mij dit 14 euro per maand scheelt.
Via BBned even gekeken wat mijn afstand tot de wijkcentrale en dit is 895 meter. Ik wil graag weten wat voor ping ik hier ongeveer bij haal, misschien zijn er meer mensen die ongeveer op dezelfde afstand zitten van de wijkcentrale.
En als laatste vraag wil ik weten of ik ergens alle storingen van afgelopen tijd op mijn postcode kan inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ernemmer schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:17:
Binnenkort ga ik verhuizen en zit nu nog bij UPC, ik wil graag overstappen op Telfort omdat mij dit 14 euro per maand scheelt.
Via BBned even gekeken wat mijn afstand tot de wijkcentrale en dit is 895 meter. Ik wil graag weten wat voor ping ik hier ongeveer bij haal, misschien zijn er meer mensen die ongeveer op dezelfde afstand zitten van de wijkcentrale.
En als laatste vraag wil ik weten of ik ergens alle storingen van afgelopen tijd op mijn postcode kan inzien.
Je kan ook UPC bellen en vragen of ze je een mooi aanbod kunnen doen? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Inderdaad, veelal krijg je minimaal 10,- euro korting bij 'opzeggen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
MensionXL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

Je kan ook UPC bellen en vragen of ze je een mooi aanbod kunnen doen? ;)
Ik heb al een korting van 10 euro, normaal is dit abonnement 45 euro per maand. Meer korting wilden ze niet geven.

toegevoegd op 24-9.
Na nogmaals gebeld te hebben en gevraagd of ze me even een lijntje verder door wilden zetten heb ik nu 60mbit+digitale TV+telefonie voor 29,50 per maand, ik blijf dus toch maar wel bij UPC.

[ Voor 24% gewijzigd door Ernemmer op 24-08-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:40
Ik heb Telfort glasvezel besteld, rond 20 juli is Reggifiber gekomen om een modem te plaatsen. De lijn is alleen sindsdien in storing en het modem niet aan te melden. Begin er wel erg genoeg van de krijgen. Telfort zegt dat KPN de eigenaar van de storingsdienst zou dit moeten fixen.

Heb totaal niet het idee dat ze iets doen. Bijvoorbeeld woensdag contact gehad. Ik vroeg wanneer voor hun de maat vol was en ze actie gingen nemen, één maand niet genoeg? We gaan je vanmiddag of anders zeker morgen terugbellen, dit is inderdaad heel gek dat het zo lang duurt!

Woensdag en gister geen telefoontje. Dus belde ik vandaag weer 'ja we bellen toch niet als we geen update hebben, dat is logisch'. Beloof het dan ook niet zou ik zeggen??

Iemand tips om dit te versnellen? Opzeggen accepteren ze ook niet omdat ze wettelijke 7 dagen verlopen is. Idioot principe, er is nog niks geleverd hoe kan dan 7 dagen verlopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@lothar: als ze (KPN) wel iets zouden doen, was het opgelost. Wat ik al eerder zei: Telfort heeft niet altijd de juiste lijnen om KPN zo ver te krijgen snel te handelen (ook al is het hetzelfde bedrijf). Verder komen ze nog onbetrouwbaar over door te zeggen dat ze terugbellen en het dan niet doen.

Als klant zit jij met de gebakken peren. Optie: abo afzeggen wegens wanprestatie (meer dan een maand niks is reden genoeg, behalve een kastje aan de muur wat niks doet) en naar een kabelaar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
gisteren ongevraagd en onaangekondigd een experiabox ontvangen met verzoek de zyxel te rretourneren. laat hun apparatuur al jaren uitgefaseerd tebzijn door mn fritzbox7390.... en bij niet retourenreeen van de zes jaar oude zyxel willen ze 49eur cashen... tja klacht loopt al, nu wachten op antwoord en anders verlaat ik telfort maar...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Anders even op MP kijken voor een gebruikt exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:27
@aki Vaak als je contract verlengt kan je een nieuw model modem krijgen. Ik zou het anders even proberen op het telfort forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Onvoorstelbaar....

Ik krijg géén switch van Telfort omdat ik het opnamepakket later heb toegevoegd (dus voor het aansluiten van meerdere IP-tv's).

Had ik het direct aangevraagd (tezamen met het alles in 1 pakket) dan had ik 'm wel van Telfort gekregen. Matig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Speedmaster schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:09:
Anders even op MP kijken voor een gebruikt exemplaar.
En dan moet je alsnog € 49 betalen omdat je er een inlevert met een "verkeerd" serienummer of MAC adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Ik moest de mijne ook zogenaamd inleveren, maar bij navraag hoefde het toch niet, omdat hij al heel oud was. "Ja, dat is een standaardbrief."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog steeds 1 Telfort decoder? Gaf dit dan recht op een gratis switch als je het direct had aangevraagd?

Heb van een andere Tweaker een extra Amino gekocht, om niet 4 euro extra per maand te hoeven betalen en dat werkt perfect maar ik kon een switch benutten want router zit er tussen klanten service heeft die geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:48:
[...]

Wacht even. Heb je nog steeds 1 decoder van telfort? Zou dat dan recht geven op een gratis switch als je het direct had aangevraagd?

Heb nu zelf van een andere Tweaker een extra Amino gekocht, om niet 5 euro extra per maand te hoeven betalen en dat werkt perfect, alleen zou ik nog wel een switch kunnen gebruiken omdat er nu een router tussen zit.
Naar mijn weten heb ik destijds één 'standaard' decoder en één decoder met opnamefunctionaliteit aangevraagd (waarbij je dan niet alleen 4 euro betaalt voor de extra decoder maar ook nog eens 5 euro voor het kunnen opnemen), maar ik kan dat helaas niet meer bewijzen.

Feit is dat er iets mis is gegaan met de bestelling en ik die 2e decoder met opnamefunctie als wijziging in / toevoeging aan mijn pakket heb moeten aanvragen. Dat is dan ook de reden waarom ik die switch niet krijg. Was het in eerste instantie wel goed gegaan dan had ik daar gewoon recht op, aldus de helpdesk...

Anyhow,

Zie ik zojuist een brief liggen: bedankt voor uw bestelling bla bla bla en we verzoeken u de interactieve TV-ontvanger met serienummer XXX binnen 2 weken terug te sturen anders volgt een sanctie van 80,-. Betreft dus de Animo. Dus maar weer gebeld en na 10x mijn verhaal uitleggen: "U kunt die decoder wel 'houden' maar dan kost het u 4 euro per maand extra omdat u maar 1 decoder per pakket kunt hebben". Met andere woorden: de ene decoder loopt dan via het Glasvezel 'basis' pakket en de andere via het opname pakket.

Geen probleem want ik wist van tevoren al dat elke extra decoder (maximaal 3 stuks) 4 euro per maand extra kost. Administratief schijnt het echter nogal moeilijk te zijn want die Amino moet ik alsnog terugsturen waarna ik zowel een nieuwe Amino krijg (precies dezelfde dus maar met ander serienummer) als de decoder met harde schijf (waar het allemaal om te doen was).

De switch moest ik dan maar voor een tientje bij de computerwinkel halen (aldus de helpdesk). Gelukkig heb ik nog wel een switch over maar erg netjes vind ik het allemaal niet.

Tot zover mijn eerste week Telfort :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Als je je Telfort abonnement verlengt voor weer 12 maanden (gunstigere prijs), krijg je dan het nieuwe Arcadyan Experia box v8 modem als vervanging? Of behoud je het standaard Zyxel 2812HNU-F1 modem?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Laatst online: 18-09 18:46
lothar schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:26:
Ik heb Telfort glasvezel besteld, rond 20 juli is Reggifiber gekomen om een modem te plaatsen. De lijn is alleen sindsdien in storing en het modem niet aan te melden. Begin er wel erg genoeg van de krijgen. Telfort zegt dat KPN de eigenaar van de storingsdienst zou dit moeten fixen.

Heb totaal niet het idee dat ze iets doen. Bijvoorbeeld woensdag contact gehad. Ik vroeg wanneer voor hun de maat vol was en ze actie gingen nemen, één maand niet genoeg? We gaan je vanmiddag of anders zeker morgen terugbellen, dit is inderdaad heel gek dat het zo lang duurt!

Woensdag en gister geen telefoontje. Dus belde ik vandaag weer 'ja we bellen toch niet als we geen update hebben, dat is logisch'. Beloof het dan ook niet zou ik zeggen??

Iemand tips om dit te versnellen? Opzeggen accepteren ze ook niet omdat ze wettelijke 7 dagen verlopen is. Idioot principe, er is nog niks geleverd hoe kan dan 7 dagen verlopen zijn.
Probeer het eens op het Glasvezel deel op het eigen Telfort forum.
Daar zit Lotte naam Telfort.
Zij is 2e lijns glasvezel helpdesk medewerker.
NielsTn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:53:
gisteren ongevraagd en onaangekondigd een experiabox ontvangen met verzoek de zyxel te rretourneren. laat hun apparatuur al jaren uitgefaseerd tebzijn door mn fritzbox7390.... en bij niet retourenreeen van de zes jaar oude zyxel willen ze 49eur cashen... tja klacht loopt al, nu wachten op antwoord en anders verlaat ik telfort maar...
Een modem van 6 jaar oud?
Was die dan wel wit?
Wit = bruikleen, moet je idd terug sturen.
grijs/wit/zwart = hoef je niet terug te sturen, standaardbrief helaas.
Zie ook de topic start.
BMW_M3 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:22:
Als je je Telfort abonnement verlengt voor weer 12 maanden (gunstigere prijs), krijg je dan het nieuwe Arcadyan Experia box v8 modem als vervanging? Of behoud je het standaard Zyxel 2812HNU-F1 modem?
Hoogstwaarschijnlijk niet.
Heb eerder ook verlenging gedaan en hierbij geen modem ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Controleert Telfort (KPN) ook het DNS verkeer bij het gebruik van een andere DNS server?
Ik heb in mijn router de DNS servers van opendns opgenomen. Als ik zoek naar de website fdsafhqwepuorifhfasfsf.nl krijg ik ook keurig netjes een melding van opendns dat de website niet gevonden kan worden.

Echter de website https://www.dnsleaktest.com/ meldt bij de check for DNS leaks: 10 KPN servers? 8)7
Waarom wil KPN weten welke DNS acties ik uitvoer en mogen ze dit ook controleren?

[ Voor 7% gewijzigd door pacificocean op 26-08-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als DNS servers niet aan snelheidswensen voldoen stap over op DNS Advantage 156.154.70 en 71.1 servers.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 17:00 . Reden: Of minder snelle FreeDNS.zone: 37.235.1.174 - 7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:59

Tick

Im that jerk,who wants to know

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:10:
Eerste storing die ik meemaak bij Telfort Glasvezel?

Kan sinds vanavond niet bellen en als ik probeer te bellen: hoor ik "due to congestion the number you dialed is currently unavailable"

Ga nu even proberen om het modem te resetten. Hopelijk werkt internet dan nog steeds.

Edit: Stroom van het modem af en terug erop mocht niet baten, het duurde trouwens best lang tot er weer signaal op stond (2-3 minuten).
Hier zelfde met Lijbrand

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:37
Een vriendin van me is momenteel klant bj XMS. ik heb begrepen dat de klanten van XMS op enig moment overgaan naar Telfort.

Mijn vriendin heeft momenteel de Amino A140 HD ontvanger. Ik overweeg om mijn Amino M540 recorder aan haar te verkopen. Deze zal nu via XMS prima werken, maar blijft dit het geval als Telfort XMS heeft overgenomen? Iemand enig idee?

En is deze decoder ook te gebruiken als je kiest voor Telfort glasvezel alles in 1 basis? Of moet je dan voor interactief kiezen, omdat je dan voor interactieve diensten betaald? Mijn vriendin heeft al een Amino, en straks 2. Een extra huur/bruikleentoestel is voor haar dus niet nodig.

Ik weet ook niet zo goed hoe de diensten van XMS en Telfort straks in elkaar geschoven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat blijft prima werken. Telfort levert nu en straks gewoon hetzelfde als XMS, Concepts, Lijbrandt etc. Als je kiest voor Telfort basis zal de decoder onbruikbaar zijn omdat je helemaal geen IPTV krijgt. Basis betekent namelijk alleen de analoge / DVB-C televisie met 39 kanalen. De Amino's zijn decoders voor je IP TV. Telfort noemt IPTV in dit geval interactieve TV om het onderscheid duidelijk te maken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Nu online
brambo123 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:29:
[...]

Een modem van 6 jaar oud?
Was die dan wel wit?
Wit = bruikleen, moet je idd terug sturen.
grijs/wit/zwart = hoef je niet terug te sturen, standaardbrief helaas.
Zie ook de topic start.
[...]
was een donkergrijs/antraciete zyXel. Nu al 2 jaar zelf een FritzBox7390 hier hangen en dat houd ik zo (lekkker energie-zuinig en veelzijdig).
Nu zie ik dat Telfort 'terugtrimt' naar 15Mbit ipv 20Mbit (heb al klacht ingediend, ze reageren met 'moet je maar ons modem er neer hangen.....die witte experia box) :(

bedankt voor de tip, klantenservice heeft al een verzoek ontvangen ;)
nu nog kijken hoe ik de 15Mbit trim/snelheid kan terugzetten naar 20Mbit waar ik voor betaal.

[ Voor 11% gewijzigd door NielsTn op 30-08-2013 23:31 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

NielsTn schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:22:
[...]

was een donkergrijs/antraciete zyXel. Nu al 2 jaar zelf een FritzBox7390 hier hangen en dat houd ik zo (lekkker energie-zuinig en veelzijdig).
Nu zie ik dat Telfort 'terugtrimt' naar 15Mbit ipv 20Mbit (heb al klacht ingediend, ze reageren met 'moet je maar ons modem er neer hangen.....die witte experia box) :(

bedankt voor de tip, klantenservice heeft al een verzoek ontvangen ;)
nu nog kijken hoe ik de 15Mbit trim/snelheid kan terugzetten naar 20Mbit waar ik voor betaal.
Heb ongeveer dezelfde ervaring. Sinds de VDSL pilot 30Mbit D en 2,5Mbit U gehad. Na het vertrek van Hugo en collega's hier zit ik nu al een tijd op (met de witte Zyxel 2812HNU; ingebouwde wifi gebruik ik niet):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2935346043.png

Ping is wel OK. Is tijden tegen de 30 ms geweest. Local loopback probleem is door Telfort nooit erg serieus genomen.

[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 31-08-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Nu online
inmiddels hangt for time being de witte experia v8 box hier. nog steeds een trim op 15Mbit ipv 20Mbit.
zal de komende dagen eens in de gaten houden...

update 6.00: nu reeds op 17Mbit, gaat al beter worden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door NielsTn op 01-09-2013 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:37
Barre73 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:37:
Ja, dat blijft prima werken. Telfort levert nu en straks gewoon hetzelfde als XMS, Concepts, Lijbrandt etc. Als je kiest voor Telfort basis zal de decoder onbruikbaar zijn omdat je helemaal geen IPTV krijgt.
Da's een duidelijk verhaal, mooi. Ben alleen nog wel benieuwd of de huidige XMS tarieven blijven gelden of dat men verplicht overgaat naar de Telfort tarieven. Dan kan men vast wel opzeggen, maar goed dan zit die vriendin wel met de harddisk Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vanmorgen 9:50 uur geen internet in den Haag nog steeds niet opgelost!!!!!!!!!!!!!!!
Dit staat nog steeds op de site van Telfort
Storing Vast Internet en Vast Bellen in de omgeving van Den Haag, Leiden en Delft
Datum bericht: 2 september 2013
Datum bijgewerkt: 2 september 2013
Status Open
Op dit moment kunt u problemen ervaren met Vast Internet en Vast Bellen in de omgeving van Den Haag, Leiden en Delft.

Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak

Hoe lang duurt het nog !!!!! :(

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Heb een beetje dit topic geskimmed, maar de meeste verhalen gaan over adsl. alvast excuses als ik iets gemist heb :)

Momenteel een abbo bij Telfort met ADSL (8mbit max :'() voor internet en telefonie. En op de incidentele adsl storingen na heeft het altijd perfect gewerkt.
Ik kan heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit met hun helpdesk heb hoeven bellen voor problemen. Een uniek gegeven denk ik :)

Nu ben ik al een paar weekjes aan het inventariseren tbv glasvezel.. Het domme doosje zit al enkele jaren in de meterkast.. Tijd dat ie een gebruik genomen gaat worden.

Ik twijfel enorm, ik zal voor een triple play oplossing gaan en voor het eerst overstappen op TV via UTP ipv een UPC decoder.
Ik heb nu nl. een oplossing die prima werkt, op de internet snelheid na. En ben best huiverig om dat op te geven :P
Maar het moet nu gewoon effe..

Vraagjes mbt de diensten van Telfort

1. Telefonie: Dit is (met bijbetaling) gratis naar vast en mobiel zonder starttikken. écht geen extra kosten????
2. Televisie: Hoe is de beeldkwaliteit van de normale niet HD zenders? vergelijkbaar als bij UPC of beter/slechter?
3. Hoe zit e.e.a. aangesloten in je meterkast? Ik heb begrepen dat IPTV via de Genexis gaat, maar is dit met telefonie ook het geval of loopt dit via de router met een SIP client?
4. Hoe zijn de ervaringen met Glasvezel icm Telfort in het algemeen? Opstartproblemen? of hebben ze een goed werkend netwerk overgenomen??

Ze claimen de goedkoopste te zijn, maar zijn dit in mijn geval niet echt. Toch kom ik steeds bij ze uit omdat ze geen gebruik maken van die gare experiabox die KPN op z'n netwerk gooit en ik geen SIP gegevens van KPN kan opvragen.
Dan zou je kunnen zeggen: neem Tweak, maar daar lees ik imho nét even teveel verkeerde verhalen over.

Betaal ook liever iets meer met dien verstande dat ik er op vooruit ga.
Bekabeling in huis ga ik allemaal regelen daar ik overal UTP wil hebben en die Powerline adapters in huize RoRoo niet performen.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

1. Nee, simpelweg 15,- per maand.

2. Ik vind het iets beter dan bij UPC, al verschilt het per zender. 24Kitchen bijvoorbeeld is matig hier, en het standaardpakket lijkt ook iets kariger. De decoder is wel iets stabieler / fijner in gebruik maar het is zeker geen "Uitstekend" waard. Daar waar ik de UPC decoder een 7 geef (ik heb er overigens diverse gehad) krijgt de Amino van Telfort (zowel met als zonder HDR) een 8.

3. Telefonie en televisie (zowel analoog als digitaal) zitten op de Genexis. Digitale tv kun je vervolgens splitten met een standaard netwerkswitch en analoge tv met de bekende splitters zoals Hirschmann.

4. De bijgeleverde Sitecom router is om te huilen. Ook is het jammer dat je een zogeheten "Opnamepakket" _moet_ hebben wil je kunnen opnemen met een of meerdere HDR decoder(s). Dus je betaalt voor zowel het opnamepakket als voor elke extra decoder (1 decoder is standaard 'gratis' bij het alles-in-1 pakket). De support van Telfort is wel goed, al is te merken dat het nog nieuw voor ze is (het duurt allemaal wat langer en zo).

Goedkoop is het niet nee. Ik ben netto net zoveel kwijt als bij UPC. Daarbij komt nog eens dat je extra UTP moet trekken of Powerline adapters moet gaan gebruiken voor televisie (want Coax is natuurlijk niet meer aan de orde. Hoewel je nog steeds Coax kunt gebruiken voor analoge televisie. De decoders werken zoals je wellicht weet via UTP).

Tot slot: https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 07-04-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Thanks.. Klinkt duidelijk.. vd week maar eens de UPC opzeggen en mijn abbootje bij telfort om laten gooien..
Meegeleverde router gaat ongebruikt de kast in, en krijgen ze terug zodra ze dat willen :) gebruik eigen apparatuur

Het opname pakket doe ik liever ook niet, opnemen schijnt standaard te kunnen in "the cloud" maar wil op zn minst m'n vrouw de optie geven om te kunnen opnemen :) En het zit standaard bij het 100/100 lijntje dus geen issue voor mij, maar ik snap je punt.
Er moet ergens op verdient worden toch? ;) soms een kwestie van gunnen.

Het forum van telfort had ik idd al gezien, maar staat toch wel een hoop geklaag van mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn, die filtering is op T.net vaak al voor me gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opnemen in the cloud is niet wat Telfort doet. Bij Telfort bestaat het opnemen uit een Amino M540 PVR. Dat opnemen in de cloud is een KPN en XS4all dienst die op dat platform werkt. Telfort gebruikt het KPN--ITNS platform en daar kennen ze geen opnemen in the cloud.
M.a.w.: voor 5 euro per maaand extra krijg je een Amino M540 PVR.

Of in jouw geval zit dat bij het 100/100 abonnement inbegrepen. Dus jij krijgt niet die kleine Amino maar de M540. Google voor afbeelding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Barre73 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:39:
Opnemen in the cloud is niet wat Telfort doet. Bij Telfort bestaat het opnemen uit een Amino M540 PVR. Dat opnemen in de cloud is een KPN en XS4all dienst die op dat platform werkt. Telfort gebruikt het KPN--ITNS platform en daar kennen ze geen opnemen in the cloud.
M.a.w.: voor 5 euro per maaand extra krijg je een Amino M540 PVR.

Of in jouw geval zit dat bij het 100/100 abonnement inbegrepen. Dus jij krijgt niet die kleine Amino maar de M540. Google voor afbeelding....
Had telefonisch begrepen dat je niet perse het opnemen pakket hoefde te nemen als je alleen wilde pauzeren, dat ging "de cloud" in..
Ik ga het wel meemaken, ik ga straks UPC TV opzeggen en daarna Telfort bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

Pauze gebeurt wel in de cloud ja. Mijn vriendin heeft Telfort zonder opnemen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zojuist UPC opgezegd en Telfort gebeld.
Omdat ik trouwe klant was hoefde ik de 30 activatiekosten niet te betalen...

Hoe lief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Vandaag echt een slechte verbinding van het internet, circa 50% van de verbindingen komt niet door... Iemand anders moeite ermee vandaag? (regio Delft)

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:26
Voorheen tele 2 gehad en nu over gegaan naar telfort. Bij allebei de providers nooit problemen.
Ik denk dat he er ook echt aan ligt waar je woont.

Wat betreft de traagheid. Geen enkel probleem. werkt allemaal perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wallie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:39:
Pauze gebeurt wel in de cloud ja. Mijn vriendin heeft Telfort zonder opnemen.
Is dat ook Telfort glasvezel? Het glasvezel product en het ADSL product zijn 2 verschillende werelden. Bij ADSL krijg je een Motorola met een kleine harde schijf die bedoeld is om even te pauzeren.
Met glasvezel krijg je de Amino A140 en volgens mij kan die niet pauzeren... maar dat weet ik niet 100% zeker.

Even gecheckt met een paar anderen. Is wel zeker. Telfort glasvezel heeft geen cloud en geen live pauzeren. Tenzij je de Amino M540 neemt middels het opnemen pakket. De standaard Amino A140 kan niet pauzeren. Er zit namelijk geen harde schijf in. Zelfs geen klein flash geheugen.

Probleem voor Roroo bestaat niet want hij krijgt die genoemde M540 toch al.

[ Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 03-09-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Tsja, startkosten telefoongesprek van 5c naar 9c. Daar ben ik niet echt blij mee. Bijna een verdubbeling |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Barre73 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:22:

Even gecheckt met een paar anderen. Is wel zeker. Telfort glasvezel heeft geen cloud en geen live pauzeren. Tenzij je de Amino M540 neemt middels het opnemen pakket. De standaard Amino A140 kan niet pauzeren. Er zit namelijk geen harde schijf in. Zelfs geen klein flash geheugen.

Probleem voor Roroo bestaat niet want hij krijgt die genoemde M540 toch al.
Zo fijn een helpdesk die van alle facetten op de hoogte is :P

Scheelt idd dat ik het sowieso al heb. want pauzeren is toch écht een must in huize RoRoo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

OgWok schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:37:
Tsja, startkosten telefoongesprek van 5c naar 9c. Daar ben ik niet echt blij mee. Bijna een verdubbeling |:(
Ik vind deze verhoging ook een beetje té. Echter zijn de telefoonkosten (abo+bellen) nog steeds -voor zover ik weet- nergens zo goedkoop als bij Telfort. Zelfs na deze bijna-verdubbeling van het starttarief.

Laten ze eens m'n breedband snelheid verhogen, ik zit hier (notabene in een middelgrote stad als Leiden) nog steeds met een tot 20Mb verbinding (houdt netto 15Mb over) :/ . Een groot deel van Leiden moet het nog steeds doen zonder VDSL en zonder glasvezel. We zijn inmiddels in de 20e eeuw aanbelandt, KPN... :X

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Nu online
hier zakt de snelheid naar 11Mbit volgens de informatievelden op de Experiabox v8....
nou daar zit je dan met je 20Mbit abo.... :(
terwijl jaren ervoor alles mooi tegen de 20Mbit gelopen heeft, maar goed... telfort moest zo nodig een nieuw modem opdwingen :(

iemand ervaring hoe lang het trainen van de Experiabox v8 duurt? 5 dagen? paar weken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

KillerBee schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:39:

Ik vind deze verhoging ook een beetje té. Echter zijn de telefoonkosten (abo+bellen) nog steeds -voor zover ik weet- nergens zo goedkoop als bij Telfort. Zelfs na deze bijna-verdubbeling van het starttarief.

Laten ze eens m'n breedband snelheid verhogen, ik zit hier (notabene in een middelgrote stad als Leiden) nog steeds met een tot 20Mb verbinding (houdt netto 15Mb over) :/ . Een groot deel van Leiden moet het nog steeds doen zonder VDSL en zonder glasvezel. We zijn inmiddels in de 20e eeuw aanbelandt, KPN... :X
Ik zit in Almere, 5 minuten bij het centrum vandaan.. Maximaal 8mbit dus jij hebt mazzel :)

Telefoonkosten heb ik nu gedekt, 15 euro p/m zonder startkosten onbeperkt naar vast én mobiel. Na wat rekenen ben ik dan dus goedkoper uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Zo.. gisteren dan toch Telfort aangevraagd. Contract met tele2 loopt op 27 oktober af.

En nu maar hopen dat we er geen spijt van krijgen. Tele2 was dan wel redelijk langzaam, internet was wel áltijd up. Heb echt nooit problemen ermee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Eens, maar nog steeds goedkoop.

Deze week werd ik overigens door Telfort gebeld: mijn contract was bijna ten einde, als ik voor een jaar zou verlengen dan kreeg ik de eerste maand kado. Verder blijven de voorwaarden gelijk. Omdat ik eigenlijk wel tevreden ben en omdat het enige echter alternatief Ziggo is, ben ik akkoord gegaan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

pven schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:54:
[...]

Eens, maar nog steeds goedkoop.

Deze week werd ik overigens door Telfort gebeld: mijn contract was bijna ten einde, als ik voor een jaar zou verlengen dan kreeg ik de eerste maand kado. Verder blijven de voorwaarden gelijk. Omdat ik eigenlijk wel tevreden ben en omdat het enige echter alternatief Ziggo is, ben ik akkoord gegaan.
Ik heb een maand geleden Telfort verteld dat ik bij UPC internet voor 10 euro per maand kon krijgen, toen konden ze opeens 6 maanden gratis geven. Ik zou zeker geen genoegen nemen met één maand gratis, de halve wereld is van de brutalen heh ;)

Ben alsnog overgestapt op UPC, was inmiddels wel klaar met de capaciteitsproblemen en de invloed van KPN daar (met dat onnozele Experiaboxgedoe)... :)
Kijk eens bij Budgetphone, daar ben ik erg tevreden over (en ik ben best kritisch ;)).

[ Voor 17% gewijzigd door MensionXL op 06-09-2013 17:36 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Neem me niet kwalijk over budgetphone maar met zulke tarieven kan ik dat geen budget vinden. Kijk eerder naar Freevoipdeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MensionXL schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:32:
[...]

Ik heb een maand geleden Telfort verteld dat ik bij UPC internet voor 10 euro per maand kon krijgen, toen konden ze opeens 6 maanden gratis geven. Ik zou zeker geen genoegen nemen met één maand gratis, de halve wereld is van de brutalen heh ;)
Klopt, maar ik ben al blij met die ene maand. :)
Ben alsnog overgestapt op UPC, was inmiddels wel klaar met de capaciteitsproblemen en de invloed van KPN daar (met dat onnozele Experiaboxgedoe)... :)
Mijn verbinding is erg stabiel. Om mij heen hoor ik alleen maar klachten over Ziggo.
Kijk eens bij Budgetphone, daar ben ik erg tevreden over (en ik ben best kritisch ;)).
Dat 'Free abonnement' voor 12,50 euro per maand lijkt me interessant (en 7,50 euro per maand goedkoper dan Telfort). Eens kijken of ik er reviews over kan vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat ik me nu al een hele tijd afvraag is waarom ik Telfort of XS4all moet verkiezen boven de ander.
Beide zijn dochters van KPN, beide maken daarom (denk ik) gebruik van dezelfde techniek, maar toch zijn er kleine verschillen. Zo is Telfort iets goedkoper per maand (rond de € 45) tov XS4all (ca. € 55) en biedt Telfort kennelijk sneller internet aan (50 Mb/s tov 40) op mijn locatie. Daar staat tegenover dat XS4all vaak beter uit de tests komt qua service, storingen, onderhoud en klantencontact. (KPN is kennelijk nog weer sneller, maar staat nog weer minder goed bekend en is minstens € 10 p/m duurder dan XS4all)

Waar ligt het nu aan dat de snelheden anders zijn?
Waar zitten nu echt de grote verschillen?

Ik wil graag een nieuwe provider voor internet en TV (niet perse bellen), inclusief HD-zenders (graag, maar niet noodzakelijk opnemen) en liefs ook (maar niet noodzakelijk) Duitse zenders. De provider hoeft niet perse internet én TV aan te bieden. Beide los afnemen, vind ik ook geen probleem. Het gaat trouwens om een DSL- of kabelverbinding, daar glasvezel nog niet aanwezig is in onze wijk.

Ik snap alleen niet zo waarom XS4all nu een tientje duurder moet zijn, voor 10 Mb/s langzamer internet.

Iemand die dit wat kan verduidelijken voor mij?

Natuurlijk heb ik de abonnementen op de site bekijken, internetprovidervergelijkers geraadpleegd en op de website van de Consumentenbond de providervergelijker bekeken. Toch is het me nog niet helder waar ik nu het beste voor zou kunnen kiezen. Advies zou prettig zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 07-09-2013 09:26 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

scofield schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:57:
Neem me niet kwalijk over budgetphone maar met zulke tarieven kan ik dat geen budget vinden. Kijk eerder naar Freevoipdeal.
Tuurlijk is Betamax goedkoper maar ik vind de gesprekskwaliteit dan ook stukken minder, heb vaak genoeg gehad dat ik opeens keiharde DTMF-tonen door het gesprek heen had, daar zit je dan met je 5 euro besparing per maand. Je kan wel alles kapot besparen maar het moet wel van goede kwaliteit blijven natuurlijk ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort goeiekoper DVB C gratis. Klantenservice zou ik niet kiezen. Geen versleutelden streams waar mee ook op PC of HTPC IPTV kunt krijgen. Met extra TVS met decoder bij XS4ALL per maand betalen terwijl bij Telfort gewoon DVBC kunt gebruiken of via markt plaats decodertjes kunt kopen zonder. Gratis XS4ALL monteur :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort is KPN budgetmerk via KPN ITNS / Glashart Media \ KPN Blauw? KPN/XS4ALL is KPN Groen pakket.

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen zei nog zo duidelijk... het gaat over DSL niet over glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:23:
Wat ik me nu al een hele tijd afvraag is waarom ik Telfort of XS4all moet verkiezen boven de ander.
Beide zijn dochters van KPN, beide maken daarom (denk ik) gebruik van dezelfde techniek, maar toch zijn er kleine verschillen. Zo is Telfort iets goedkoper per maand (rond de € 45) tov XS4all (ca. € 55) en biedt Telfort kennelijk sneller internet aan (50 Mb/s tov 40) op mijn locatie. Daar staat tegenover dat XS4all vaak beter uit de tests komt qua service, storingen, onderhoud en klantencontact. (KPN is kennelijk nog weer sneller, maar staat nog weer minder goed bekend en is minstens € 10 p/m duurder dan XS4all)

Waar ligt het nu aan dat de snelheden anders zijn?
Waar zitten nu echt de grote verschillen?

Ik wil graag een nieuwe provider voor internet en TV (niet perse bellen), inclusief HD-zenders (graag, maar niet noodzakelijk opnemen) en liefs ook (maar niet noodzakelijk) Duitse zenders. De provider hoeft niet perse internet én TV aan te bieden. Beide los afnemen, vind ik ook geen probleem. Het gaat trouwens om een DSL- of kabelverbinding, daar glasvezel nog niet aanwezig is in onze wijk.

Ik snap alleen niet zo waarom XS4all nu een tientje duurder moet zijn, voor 10 Mb/s langzamer internet.

Iemand die dit wat kan verduidelijken voor mij?

Natuurlijk heb ik de abonnementen op de site bekijken, internetprovidervergelijkers geraadpleegd en op de website van de Consumentenbond de providervergelijker bekeken. Toch is het me nog niet helder waar ik nu het beste voor zou kunnen kiezen. Advies zou prettig zijn.
Beiden kunnen dezelfde snelheid leveren (is namelijk dezelfde koperlijn) maar verkiezen blijkbaar anders te doen. XS4all is ten eerste expres hoger geprijsd omdat veel mensne zich te goed vinden voor een "budgetmerk" En dat verzin ik echt niet!
Maar dan ook: Service bij XS4all is vele malen beter dan bij Telfort. Dat kost mensen en mensen zijn duur. XS4all biedt op internet gebied betere zaken en is veel vooruit strevender. Denk aan IPV6 en dat soort zaken (niet helemaal mijn vakgebied).
Klantenservice XS4all is een gewoon vast nummer (020) en die van Telfort een 0900 nummer.

Al dat soort zaken worden gewaardeerd door veel mensen. En die hebben het er voor over om daar wat meer voor te betalen per maand.
Dat is het eigenlijk wel zo'n beetje denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op dat zokort je periode (minimum nog niet is afgelopen dat je 'als opzegkosten') ertot e.v.t. 'moet' betalen.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2016 16:49 . Reden: mits eerste contract contactmoment geldt is best ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb net telfort itv en ik ontdek een aantal mindere kanten.
1) opnemen van series moet je handmatig doen, (wist ik al maar erg makkelijk is het niet. word dus maar weer downloaden van pir...;) (Ik hoop echt dat ze dit snel overnemen van UPC : de keuze "deze of alle afleveringen opnemen" en ook in hun interface inbouwen) Hoe moeilijk kan dit zijn?
Het is erg makkelijk 1 keer instellen en kastje doet de rest.
2) De beelden verspringen af en toe. streaming stopt even (frozen beeld) en slaat een paar beelden over als het weer verder gaat. Dit heeft kabel(upc) nooit. hopelijk word dit beter. (kan nog 20mb omhoog in bandbreedte.) Maar het irriteert behoorlijk, (zeker in HD)

3)WAT EEN K_T AFSTANDBEDIENING! zo smal en glad dat je hem bijna niet kan vast houden als je geen kinderhanden hebt. De bediening is nog wat onwennig.

Ik heb af en toe het gevoel dat het beeld "uit focus" is in de achtergrond. Net of de DoF (dept of field) erg klein staat. Ik heb dit niet opgemerkt bij UPC toen ik beide opgenomen heb en omstebeurt bekeek.
(note: upc scart, ITV hdmi)

Weet iemand hoe dat bandbreedte verhaal in elkaar steekt?
Krijgt elke aangesloten pc een vaste bandbreedte of is dit variabel en afhankelijk van noodzaak?
(Kan ik ergens zien hoeveel bandbreedte van de 30mb gebruikt word gemiddeld? Dan kan ik zien of het een capaciteits probleem is of gewoon streaming hikups)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Ik kan me niet erg vinden in punt 2 en 3 in jouw verhaal. Ik heb zeer stabiel beeld en vind de AB heerlijk aanvoelen.
Bandbreedte wordt niet gereserveerd maar via QoS in de router bepaald. IPTV heeft hierbij de hoogste prioriteit, gevolgd door http/https en dan de rest. Je kan zien hoeveel data er verbruikt wordt, maar niet actueel. Reken per TV stream een mbit of 5.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Milosonator schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:26:
Ik kan me niet erg vinden in punt 2 en 3 in jouw verhaal. Ik heb zeer stabiel beeld en vind de AB heerlijk aanvoelen.
Ik heb grote handen dus vind lompe knoppendozen fijn :+ maar het zal wel wennen zijn. :)

Heb je vdsl of glasvezel?
Ik zie geen blokkerig beeld maar af en toe zomaar een verspringing waarbij er duidelijk frames overgeslagen word. Maar inderdaad over het algemeen is het beeld mooi scherp en helder. (tijd voor een grotere tv)
Milosonator schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:26:
Bandbreedte wordt niet gereserveerd maar via QoS in de router bepaald. IPTV heeft hierbij de hoogste prioriteit, gevolgd door http/https en dan de rest. Je kan zien hoeveel data er verbruikt wordt, maar niet actueel. Reken per TV stream een mbit of 5.
Ok, dus als mn nass aant downloaden is dan reserveert de router voldoende bandbreedte voor ITV om goede streaming te behouden? Dus mn overige aansluitingen worden geknepen bij bereiken max bandbreedte en niet de ITV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

copykat schreef op zondag 08 september 2013 @ 00:09:
[...]

Weet iemand hoe dat bandbreedte verhaal in elkaar steekt?
Krijgt elke aangesloten pc een vaste bandbreedte of is dit variabel en afhankelijk van noodzaak?
(Kan ik ergens zien hoeveel bandbreedte van de 30mb gebruikt word gemiddeld? Dan kan ik zien of het een capaciteits probleem is of gewoon streaming hikups)
Wat XS4all mij verteld heeft (en aangezien ze allebei van KPN zijn, ga ik ervan uit dat dit hetzelfde werkt), is dat SD-kanalen 4 Mb/s aan bandbreedte kosten en HD-kanalen 6 Mb/s. Die gaan dus van jouw maximale bandbreedte af wanneer je TV-kijkt of opneemt. Ik weet niet hoe dit werkt als je meerdere zenders tegelijk bekijkt/opneemt, maar ik kan me voorstellen dat het dan optelt. Je kunt dus vrij gemakkelijk jouw (haalbare) bandbreedte en de bandbreedte van de TV van elkaar afhalen om te zien wat je overhoudt.

=============

Zijn er nog andere mensen die toevallig ervaring hebben met XS4all én Telfort? (Zie ook mijn vraag enkele posts hierboven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:30

vliegnerd

Nintendo fan.

Hopelijk is HD meer dan 6Mb/s. Fatsoenlijk HD is eerder 8Mb tot 11Mb/s. Eigenlijk is 8 al te weinig (dwz zichtbaar kwaliteitsverlies). Met 6Mb wordt je echt te kort gedaan. Dat ziet iedereen, mits je een grote TV hebt.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is in elk geval wat ze mij vertelden.
Kan het niet door compressie komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

vliegnerd schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:03:
............ mits je een grote TV hebt.
Kan me niet voorstellen dat een grote tv de oplossing is. Met Digitenne zie ik nu bv. dat de voorhoofden rimpels hebben en af en toe zijn de rimpels weg en wordt het een vleeskleurig vlak :D (je moet wel goed kijken)
Lang leve de compressie (niet dus).

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 08-09-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Jorgen schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:56:
[...]

Wat XS4all mij verteld heeft (en aangezien ze allebei van KPN zijn, ga ik ervan uit dat dit hetzelfde werkt), is dat SD-kanalen 4 Mb/s aan bandbreedte kosten en HD-kanalen 6 Mb/s. Die gaan dus van jouw maximale bandbreedte af wanneer je TV-kijkt of opneemt. Ik weet niet hoe dit werkt als je meerdere zenders tegelijk bekijkt/opneemt, maar ik kan me voorstellen dat het dan optelt. Je kunt dus vrij gemakkelijk jouw (haalbare) bandbreedte en de bandbreedte van de TV van elkaar afhalen om te zien wat je overhoudt.
Met opnemen verbruik je geen bandbreedte omdat je in de "cloud" opneemt. max 6 overlappende opnames te gelijkertijd. (Je geeft alleen aan wat je wilt opslaan in de cloud) Alleen kijken en vertraagd kijken kost bandbreedte is mij verteld.
telfort zei ongeveer 8mb/s voor hd,

ik heb dus gemiddeld 20mb/s over. (nass is de hoofdgebruiker van de resterende bandbreedte.)
En toch vraag ik mij af wat die beeld hikups veroorzaakt, buffer probleem? streaming errors? router die af en toe omschakeld? Het is echt een "pauze" in de motionflow.
OgWok schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:44:
[...]Kan me niet voorstellen dat een grote tv de oplossing is.
Volgens verkopers van MM & co is een grotere (nieuwe) TV ALTIJD de oplossing :+

[ Voor 9% gewijzigd door copykat op 08-09-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan natuurlijk wel zien wat er actueel gebruikt wordt door je IPTV stream.

Wireshark...

NB: Je gebruikt toch geen powerline adapter voor de ITV he? KPN en Telfort vinden die dingen briljant maar dat kan wel net je probleem zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Barre73 op 08-09-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb de Powerline adapters gedumpt hier en maar een UTP kabel getrokken. Elke keer gezeik met "Waiting for network" en "Invalid URL".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt soms ook voor zonder stroomadapter.

Oplossing is stroom erafhalen en terugzetten.

Wij hebben de fout 2 keer gehad; als het werkelijk elke keer voordoet is dit wellicht de juiste oplossing voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Barre73 schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:09:
Je kan natuurlijk wel zien wat er actueel gebruikt wordt door je IPTV stream.

Wireshark...

NB: Je gebruikt toch geen powerline adapter voor de ITV he? KPN en Telfort vinden die dingen briljant maar dat kan wel net je probleem zijn.
Wireshark?

nee ik heb utp cat5e direct van de router poort 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 10:07:

Daarnaast gebruikt Telfort geen versleutelde streams waardoor je ook op je PC/HTPC IPTV kan krijgen.
hier ben ik wel benieuwd naar... Heb een XBMC setje draaien. Kan ik met een app-je tv kijken of moet ik iets anders zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op tablet kan het met de Glashart Media APP. Op PC kan het louter als je een 2e netwerkkaart plaatst en de instructies IPTV op je HTPC volgt. Of je kunt zoals ik een DVB digitaal TV tunerkaartje plaatsen tot een CPC.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:04:
[...]

Ik heb het nu dus kan er over meepraten.

- In 1Gbit gebieden de Genexis Hybrid Live! Titanium (een alles-in-1). Maar vreemd genoeg als je KPN neemt krijg je deze weer niet, dus een extra voordeel om Telfort Glasvezel te nemen. Bij deze alles-in-1 gaat de streams van decoders ook niet van je internetsnelheid af (bron: de monteurs die hier waren). Met alles-in-een bedoel ik dat DVB-C, telefoon, TV en internet een geheel vormt als je de modem onderdelen in elkaar geklikt hebt.
- Telefoon gaat in dit geval op het modem. Deze staat ingesteld als bridge en kan je niet instellen.
- Geen idee. Er zijn denk ik wel oplossingen te bedenken met Voipbuster en dergelijke en dan VoIP centrale hardware/software die via het internet loopt.

Ik wil best meehelpen met de TS om deze uit te bouwen met Telfort Glasvezel. Laat maar weten.

Edit: Excuus voor dubbele post.
Bram, Het valt zeker toe te juichen dat je de TS wil helpen uit te bouwen maar je geeft in 2 posts drie keer foutieve info. Dat lijkt me verwarrend,

1) De streams van decoders gaat altijd ten koste van de totale snelheid. Maar in een Gbit gebied kan je hooguit een 500 Mbit abonnement krijgen voor je internet. Dus blijft er nog ruim voldoende over voor je TV streams. Maar in een 100 Mbit gebied gaat dat niet op wanneer je ook een 100 Mbit abonnement hebt. De aparatuur aan jouw kant en in de wijkcentrale kan maar 100 Mbit aan dus het zal ergens vanaf moeten. Van je downloadsnelheid dus.
En die 100 Mbit gebieden zijn in de meerderheid helaas.

2) IPTV is wel gecodeerd en kan niet meer worden beken op een PC. De DVB-C streams echter wel. Die zijn ongecodeerd, maar dat zijn dus geen IP streams. Enige gebieden waar die HTPC handleiding werkte zijn de oudere KPN-Blauw gebieden (zie opmerking drie hieronder) en:

3) Bij mijn beste weten levert Telfort niet op KPN Blauw (ofwel het oude WGDO)

Bij de Genexis NT heb je nog een router nodig. Er kan namelijk maar 1 apparaat op voor internet en 1 apparaat voor TV (en 1 telefoon) en er zit geen wifi op (alhoewel er wel een lampje voor is :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 1Gb/s gebied kun je werkelijk 1Gb/s - decoders krijgen, o.a. bij Wisper doch tegen meerprijs t.o.v. 600Mb/s.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wacht even: Met Gbit en 100 Mbit gebieden worden de diensten van KPN Wholesale bedoeld. Reggefiber legt de netwerken "donker"aan. Die vezels kunnen ook wel tot 10Gbit indien nodig. De operator die apparatuur plaatst in de PoPs is degene die dat bepaalt. KPN heeft tot vorig jaar "routers"in de PoPs geplaatst die max 100 mbit kunnen leveren en NT's bij de klant idem dito.
Jij hebt het over Wisper maar die werken met een compleet andere operator, namelijk Glasoperator. En die plaatsen wel Gbit routers in de PoP's.
Er kunnen dus gebieden zijn waar je met Wisper 1 Gbit kan krijgen maar met alle andere providers maar 100 Mbit, omdat die anderen allemaal hun diensten afnemen bij KPN Wholesale of KPN ITNS.

Het is helaas niet Telfort die beslist welke Genexis er wordt gleverd, met of zonder Wifi, maar hun operator, KPN-ITNS. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld voor Vodafone, Lijbrandt etc..
Maar inderdaad: Genexis kan "em ook gewoon met Wifi leveren. Heeft alleen geen zin omdat jet platform van ITNS zo gemaakt is dat de Genxis maar 1 internet-apparaat kan bedienen. Dus je eigen router achter hangen.

Een apart Telfort Glasvezel topic vult niet veel aan ten opzichte van de door jou genoemde topics denk ik. Is nou eenmaal precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ON het voormalig Lijbrandt leveren toch via KPN ITNS? Of leveren ze hun 500 Mbits pakket via Glasoperator?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:17

EiT

Geen flauw idee of het hier moet, maar sinds het tegenwoordig van Telfort is:

Heeft iemand anders ook storing gehad op glasvezel via Concepts vandaag tussen ongeveer tussen 19:00 en 21:30? Zowel internet als TV deed het niet.

Begin het een beetje zat te worden. Nam aan dat glasvezel stabieler zou zijn dan DSL en in 6 maanden tijd heeft het er al zo'n 5 keer uitgelegen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Pagina: 1 ... 18 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie